Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.080 views

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11
Arite schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:18:
[...]
Wat ik zoek is een .NET baan in het oosten van het land. Ben vooral geïnteresseerd in ASP.NET MVC.
Je hebt DM uitstaan ;)

Je kan even kijken of Topicus Fin/Z/Fincare enz nog mensen nodig hebben. Wij werken in ASP.NET en ligt aan welk project (hoe oud het is :+) of het in MVC is of in Webforms.

Verwijderd

GridBagLayout is kudt.

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 16:34
Ik ga naar Centerparcs de Eemhof! Heb er zin in, het belooft weer een slecht weekend te gaan worden :D

Verwijderd

Archiebald schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

Ik ga naar Centerparcs de Eemhof! Heb er zin in, het belooft weer een slecht weekend te gaan worden :D
Altijd leuk! :Y

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:59:
Twee dagen terug nog een discussie gehad over PHP hier (als proponent) en nu lees ik deze reactie op de Meuktracker bij een nieuwe release van PHP:

[...]

En dan denk ik... laat ook maar. Het is inderdaad ook geen wonder dat er zo'n slechte reputatie is van PHP developers....
Heb er toch maar op geantwoord B)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Pffff, valt tegen om je charting gedeelte om te bouwen naar een andere engine :'( Vooral als het al verdomd lastig was om je chart te plotten is het nog lastiger om de structuur te herzien :'(

De ene engine wil de headers mee als serie, de ander heeft weer een losse parameter daarvoor :'( Erg vervelend als je het niet meer ziet :X

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:17:
[...]

Standaard scripts, dat geloof ik, maar daar zit vast een slider bij in. Ik heb er al redelijk wat geprobeerd, maar http://www.slidesjs.com/ is lekker simpel en heel goed aanpasbaar.
Het hangt altijd een beetje van het project en de wensen/eisen af. Soms bouw ik de slider helemaal zelf, soms pak ik een bestaande. :)
Maar waarom geen volledige breedte eigenlijk als ik vragen mag? XD
Even redelijk generaliseren. Om op hoge resolutie scherp te houden moet je hele grote bestanden gebruiken wat imho onnodig veel data is. Als de slider breder wordt moet deze ook hoger worden, past er minder in één keer op 't scherm. Animaties op zo'n hoge resolutie gaan vaak schokkerig; te veel pixels moeten 'overbruggen' in te korte tijd (of bij fade, te veel rekenkracht nodig).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Weet iemand toevallig hoe onderstaande constructie heet in Javascript?
JavaScript:
1
var myVar = [ ["a", 1], ["b", 2] ];

Ik dacht zelf Name/Value pairs, maar dat is toch iets anders dat is schijnbaar
JavaScript:
1
2
3
4
5
var myvar = 
{
   "a": 1,
   "b": 2
}

Kan verdorie niet meer op de naam komen :'(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11 22:34
.Gertjan. schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:42:
Weet iemand toevallig hoe onderstaande constructie heet in Javascript?
JavaScript:
1
var myVar = [ ["a", 1], ["b", 2] ];

Ik dacht zelf Name/Value pairs, maar dat is toch iets anders dat is schijnbaar
JavaScript:
1
2
3
4
5
var myvar = 
{
   "a": 1,
   "b": 2
}

Kan verdorie niet meer op de naam komen :'(
Volgens mij is het toch gewoon Key:Value pairs? Of ben ik nou mesjogge?

Ninja-edit-edit: Persoon onder mij is slimmerder dan ik :P

[ Voor 23% gewijzigd door Merethil op 05-10-2012 13:46 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54

Haan

dotnetter

Hmm, maar bij een jagged array denk ik aan iets als
[]
[] []
[] [] []
Het heet niet voor niets 'jagged'.

Maar bij .Gertjan is het gewoon een array van arrays, toch? dat noem je dus ook zo B)

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 05-10-2012 13:59 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

A jagged array is an array whose elements are arrays. The elements of a jagged array can be of different dimensions and sizes.
Dus. :P

@.oisyn: sorry, onvolledig gequted. Niet per se 2D dus, maar inderdaad wel mogelijk van een variabele grootte.

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 05-10-2012 14:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt niets van. In C is een int[4][5] geen jagged array, maar wel een array van arrays. Een jagged array is een 2D array waarvan de kolombreedte per rij niet constant is

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2012 14:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11 23:31
Haan schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:58:
Maar bij .Gertjan is het gewoon een array van arrays, toch? dat noem je dus ook zo B)
Ja dat klopt, geen idee waar dat fancy naampje vandaan komt

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Haan schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:58:
Hmm, maar bij een jagged array denk ik aan iets als
[]
[] []
[] [] []
Het heet niet voor niets 'jagged'.

Dat dacht ik ook bij jagged. Maar het zijn "bijzondere" arrays. In C# heeft een array in principe een numerieke index, maar dit heeft een string als index (en het is uiteraard een 2d array, zo ver was ik al ;) ).

Probleem was dat ik een deze 2d array door .net wilde laten genereren middels serialize, maar kreeg het niet voor elkaar (had verwacht dat een dictionary het goed zou doen). Inmiddels maar eens de documentatie in gedoken om te constateren dat er een "work-around" is met een 1d array. Was dus op het verkeerde been gezet door de voorbeelden.

Ben eigenlijk vandaag al ruim door de uren voor deze klant heen, maar wil dit afronden om ze weer even een tijdje stil te houden :+ Dus dadelijk dit de mail op en dan lekker weekend.... :P

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
Rare "bug" in PHP:

Een soap call naar localhost/Test.wsdl duurt 2.2 seconden, een soap call naar 127.0.0.1/test.wsdl duurt 0.17 seconden.

Eury#2434

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
En je hosts file heeft wel "localhost 127.0.0.1" erin staan?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met welke browser? Volgens mij is dat namelijk geen bug in PHP maar heeft dat te maken met IPv6 / IPv4. In het eerste geval wordt eerst IPv6 geprobeerd en daarna IPv4 terwijl de tweede meteen naar v4 gaat.

edit:
@hieronder
Vrij weinig; een verplicht telefoonnummer is echt een enorme dooddoener.

[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 05-10-2012 14:27 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• OkkE

OkkE

Ik vraag me af hoeveel mensen bij 't zien van zo'n formulier nog willen inschrijven voor de nieuwsbrief...
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/idRuu5eCv51eF.png

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
Via SOAPUI duurt dezelfde soap call op localhost ook maar ong 0.17 seconden.

Had het probleem met Chrome, andere browsers niet geprobeerd.

Eury#2434

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoe is een browser relevant wanneer PHP een SOAP call doet :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
RobIII schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Sinds PHP ook client-side gebruikt wordt :+ (in de toekomst wordt dat misschien relevant)
Ja, het is vrijdagmiddag en ik ben in een flauwe bui. Gelukkig nog maar een paar uurtjes en het is weekend.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RobIII schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Verkeerd gelezen, niet dus ;) Ik heb zelf een probleem gehad met navigeren vanuit een browser naar een lokale url, die veel langer duurde als 'localhost' gebruikt werd dan als '127.0.0.1' gebruikt werd.

Maar inderdaad dat is hier niet van toepassing ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:21:
Ik vraag me af hoeveel mensen bij 't zien van zo'n formulier nog willen inschrijven voor de nieuwsbrief...
[afbeelding]
Dat is inderdaad niet echt uitnodigend :+ Heb overigens al wel klanten meegemaakt die per se een dergelijk formulier willen. Je krijgt ze dan niet aan het verstand dat het geen goed idee is (commercieel gezien).

Misschien handig: http://www.jacklmoore.com/colorbox IMHO de beste lightbox onder MIT licentie :D

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:39:
Dat is inderdaad niet echt uitnodigend :+ Heb overigens al wel klanten meegemaakt die per se een dergelijk formulier willen. Je krijgt ze dan niet aan het verstand dat het geen goed idee is (commercieel gezien).
Wat ik poste was ook de vraag van een klant. :)

Maar alle formulieren op de website zijn tot nu toe heel (veel te?) uitgebreid. Ik zou zelf iig zo'n formulier op een website als deze (branch / onderwerp) nooit invullen. Maar wie weet heb ik 't mis, benieuwd naar de abandon rate er van.
Misschien handig: http://www.jacklmoore.com/colorbox IMHO de beste lightbox onder MIT licentie :D
Ook aantal keer gebruikt, inderdaad prima lightbox.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En aangezien het toch vrijdag is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/460nJ.jpg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Lekker oud :') Maar hij is wel leuk gevonden :+

Verwijderd

Ik moet in het derde trimester een stage doen. Dit mag zowel in het binnenland als het buitenland. Nu krijg ik de kans om naar Letland of (eventueel) Roemenië te gaan. Hoe staan jullie tegenover stages in dit soort (lage-loon)landen?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 16:46

Acid_Burn

uhuh

WTH... ik ben in VS2010 aan het klooien met ASP.NET en ik typ dit in:
Visual Basic:
1
Dim arg1 as double = 22.46

Wat maakt VS daarvan:
Visual Basic:
1
Dim arg1 as double = 22.460000000000001

En dit is een kaal project zonder eigenlijk iets bijzonders erin. Kijk, nu begrijp ik dat computers decimale getallen intern moeilijk vinden, maar ga niet mijn sourcecode aanpassen om dat dan ook weer te geven 8)7

Start ik een nieuwe winforms applicatie dan doet ie dat niet.
In VS2005 gebeurd het overigens ook niet bij een ASP.NET applicatie.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hij past het alvast aan zodat je later niet gaat klagen omdat je niet goed kan vergelijken :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Acid_Burn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:03:
WTH... ik ben in VS2010 aan het klooien met ASP.NET en ik typ dit in:
Visual Basic:
1
Dim arg1 as double = 22.46

Wat maakt VS daarvan:
Visual Basic:
1
Dim arg1 as double = 22.460000000000001

En dit is een kaal project zonder eigenlijk iets bijzonders erin. Kijk, nu begrijp ik dat computers decimale getallen intern moeilijk vinden, maar ga niet mijn sourcecode aanpassen om dat dan ook weer te geven 8)7
Computers vinden decimale getallen makkelijker dan jij. Waarom gebruik je geen Decimal?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:45:

Maar alle formulieren op de website zijn tot nu toe heel (veel te?) uitgebreid. Ik zou zelf iig zo'n formulier op een website als deze (branch / onderwerp) nooit invullen. Maar wie weet heb ik 't mis, benieuwd naar de abandon rate er van.
Dat is lastig te meten denk ik, maar inderdaad wel interessant om te weten. Veel klanten ontgaat het overigens dat simpel troef is als het gaat om websites. Ze willen veel te veel, waaronder én nieuws én twitter, iets dat vaak niet bijgehouden word. Ons advies is dan ook vaak om alleen Twitter te doen, omdat Twitteren gewoon minder moeite kost en vaak even tussendoor kan. Op die manier een consument op de hoogte brengen van (bijv.) een nieuw product werkt vaak prima en je hebt het meteen op de website staan.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 19:14
.Gertjan. schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:17:
[...]

Je hebt goede en slechte recruiters. Helaas vergallen de slechte het voor de goede :-(
Vooral de groep recruiters die gewoon hondsbrutaal zijn verpesten het. Die presteren het zelfs om naar je werkgever te bellen "namens een klant" om je zo te spreken. :'(
Inderdaad.
Deze week zelfs nog: werd gebeld door de receptie dat er een Engelse dame aan de lijn voor me was.
Dus de groep recruiters is niet beperkt tot NL. :(

*not interested*
(zeker niet voor buitenlandse recruiters)

let the past be the past.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
SPee schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:31:
[...]

Inderdaad.
Deze week zelfs nog: werd gebeld door de receptie dat er een Engelse dame aan de lijn voor me was.

*not interested*
Dat heb ik twee maanden geleden ook gehad: recruiter stuurt InMail via LinkedIn. Maar dat had ik pas 3 dagen later gezien. Twee dagen later (nog voor ik die InMail had gezien) belde recruiter naar kantoor, maar daar zit ik nooit. Een collega stelde toen voor om mij te e-mailen. Dat heeft die recruiter dan ook gedaan (Mailtje met zinnig onderwerp: "vraagje"). Daarna heeft die recruiter het zelfs gepresteerd om naar de klant te bellen waar ik zo'n beetje voltijds zit.
Ongeloofelijk, het lef dat sommige hebben. Ik heb bewust geen telefoonnummer of email openbaar gemaakt op LinkedIn, omdat ik niet om de haverklap wil worden lastig gevallen. Als je dan van die pitbulls hebt die niet willen stoppen :(

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
SPee schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:31:
Inderdaad.

*not interested*
Ik krijg regelmatig Engelsetalige recruiters aan de lijn die voor nederlandse bedrijven werken hoor, dat zegt niks. Maar ik ben er ook geen fan van dat ze me op kantoor bellen. Dat ik m'n telefoonnummer niet op die vacaturesite heb staan heeft een reden.

https://niels.nu

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

kenneth schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:16:
[...]
Computers vinden decimale getallen makkelijker dan jij. Waarom gebruik je geen Decimal?
Bij decimal gebeurt precies hetzelfde.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Acid_Burn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat dat aan VS zelf ligt; heb je al eens geprobeerd uit te sluiten of 't niet aan één of andere extension/pluging/whatever ligt?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik kende hem nog niet, moest hardop lachen _/-\o_

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Acid_Burn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Nee, want een Decimal (decimal) is een lossless floating point getal, in tegenstelling tot een Double (double) of Single (float). Twee decimals kun je met zekerheid op gelijkheid testen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kenneth schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:16:
[...]
Knap dat jij uit dat kleine codevoorbeeld kunt afleiden dat Decimal hier de juiste keuze is :).
Korben schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:49:
[...]

Nee, want een Decimal (decimal) is een lossless floating point getal, in tegenstelling tot een Double (double) of Single (float).
8)7
De enige verschillen tussen die drie dingen zijn het grondtal en het bereik van de exponent en de precisie van de mantissa. "Lossless" is totaal niet van toepassing. Een Decimal kan 1/3 ook niet representeren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

[...]

Nee, want een Decimal (decimal) is een lossless floating point getal,
Oeh. Dan kan ik pi opslaan Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ed2bb8acf1655666e443abcba2eb4b39/full.gif.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

[...]

Nee, want een Decimal (decimal) is een lossless floating point getal, in tegenstelling tot een Double (double) of Single (float). Twee decimals kun je met zekerheid op gelijkheid testen.
Ja. Ik bedoel dat mijn VS dan precies hetzelfde doet. Of ik nou een single, double of decimal declareer, dat maakt niet uit.
RobIII schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:44:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat dat aan VS zelf ligt; heb je al eens geprobeerd uit te sluiten of 't niet aan één of andere extension/pluging/whatever ligt?
Ik heb geen plugins in mijn VS. Gewoon vanilla VS2010 met SP1. Ik start gewoon een nieuwe ASP website. Open default.aspx.vb maak een sub aan en zet alleen die regel erin. Meer niet. Dan veranderd ie mijn waarde.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.oisyn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:54:
[...]

Knap dat jij uit dat kleine codevoorbeeld kunt afleiden dat Decimal hier de juiste keuze is :).
Dat kan ik dan ook niet. Het was een vraag :)
Acid_Burn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:59:
Ik heb geen plugins in mijn VS. Gewoon vanilla VS2010 met SP1. Ik start gewoon een nieuwe ASP website. Open default.aspx.vb maak een sub aan en zet alleen die regel erin. Meer niet. Dan veranderd ie mijn waarde.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2FB8h.png

:?

[ Voor 43% gewijzigd door kenneth op 05-10-2012 16:04 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Note to self: Voortaan altijd het emailadres overduidelijk communiceren in een contest, ipv een 'email ons' knop. Mensen zonder geïnstalleerde client kunnen anders niet mailen omdat er geen venster/dialog/of wat dan ook opent. Pffff.

Storyteller @ soundcloud

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:11
TheNephilim schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:39:
Die gebruiken we ook sinds begin dit jaar, erg fijne lightbox inderdaad!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

kenneth schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:00:
[...]
Dat kan ik dan ook niet. Het was een vraag :)

[...]

[afbeelding]

:?
Tja, wat kan ik daar van zeggen. Dit maakt ie er bij mij van:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cys9c.png
Net vers geboot.

Ik zal het vanavond thuis eens proberen.

edit: bij mij thuis gebeurd het ook 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 05-10-2012 18:27 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het is wel eerlijk, op zich :+

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:54:
[...]
8)7
De enige verschillen tussen die drie dingen zijn het grondtal en het bereik van de exponent en de precisie van de mantissa. "Lossless" is totaal niet van toepassing. Een Decimal kan 1/3 ook niet representeren.
Goed, verkeerd verwoord, wellicht. Een decimal slaat een nummer op en waar in dat nummer de komma moet komen (/ 10 ^ x). Getallen met een maximale precisie van .0000000000000000000000000001 kunnen zonder verlies in precisie worden opgeslagen, en vergeleken. Met een decimal is er minder kans op afrondingsfouten.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Janoz
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wist je ook dat "dot net" fries is voor "doet het niet"?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:40
Het is dan ook punt net :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Janoz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Dat is wel heel snel gesproken Fries dan. Want nu staat er letterlijk "doet niet" :P Neemt niet weg dat het lollig is natuurlijk :+

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:25:
[...]

Goed, verkeerd verwoord, wellicht. Een decimal slaat een nummer op en waar in dat nummer de komma moet komen (/ 10 ^ x).
Een Single of een Double ook, alleen die doet dat met macht 2.
Getallen met een maximale precisie van .0000000000000000000000000001 kunnen zonder verlies in precisie worden opgeslagen, en vergeleken.
Da's ten eerste niet waar, ook de Decimal is een floating point getal. De precisie geldt alleen voor getallen kleier dan 296 / 1028. Voor het maximale getal van een Decimal, 295-1, is er helemaal geen ruimte meer voor decimalen achter de komma.

Ten tweede is dit bij een Single of Double niet anders, alleen moet je dan denken in machten van 2 ipv machten van 10.
Met een decimal is er minder kans op afrondingsfouten
Alleen als je het hebt over decimale invoer. Als we zouden werken in basis-2 dan geldt juist precies het tegenovergestelde.

Decimal is echt geen heilige graal ofzo, je loopt zo tegen een afrondingsfout aan als je wat meer gaat doen dan alleen optellen, aftrekken en vermenigvuldigen. De voordelen zijn voornamelijk grotere precisie (96 mantissa bits ipv 53 bij een double) en basis-10 waardoor human input vrijwel altijd exact te representeren is. De nadelen zijn meer geheugen en (substantieel) slechtere performance. Geen afrondigsfouten is dus geen voordeel, want dat is simpelweg gewoon niet het geval.

Als je zonder precisieverlies wilt kunnen delen dan kun je het beste werken met rationele getallen, en dan doet het er eigenlijk niet meer toe of je Decimal of Single/Double gebruikt, want dan sla je 1.04 gewoon op als 104/100. Maar het zijn uitspraken zoals die van jou dat mensen gaan denken dat Decimal de oplossing is bij het hebben van afrondingsfouten, wat echt nergens op slaat.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2012 17:26 ]

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik ben niet heel erg into de specifieke wiskunde achter float en doubles (behalve dat ik de standaard bereik dingen wel weet etc), maar wat is een goede reden use case om Decimal te gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-10-2012 17:31 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54

Haan

dotnetter

Janoz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Friezen doen ook niets >:)

* Haan rent

Kater? Eerst water, de rest komt later

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:48
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:30:
Ik ben niet heel erg into de specifieke wiskunde achter float en doubles (behalve dat ik de standaard bereik dingen wel weet etc), maar wat is een goede reden use case om Decimal te gebruiken?
Money money money :*)

Bij financiële berekeningen is het nogal gevaarlijk dat je uitkomst ineens wat centen erbij bedenkt.

Zelf gebruik ik bijna altijd decimal behalve bij coördinaten op het scherm. In ieder geval bij user input. Gebruikers denken meestal niet in base 2.

[ Voor 27% gewijzigd door alwinuzz op 05-10-2012 19:55 ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Een decimal heeft (in Visual Studio) meer precisie, maar een kleiner bereik.
Ik gebruik dus een decimal als ik beide nodig heb. :)

Inderdaad wordt het vaak gebruikt bij geld tenzij je 100 quadriljard op je rekening hebt, dan past het niet meer. :+

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 19:14
SPee schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:01:
[...]

Nop, morgen.
Deployment waar ook een ontwikkelaar (ik) aanwezig "moet" zijn.
Verwacht geen problemen bij uitrol door TAB en dus gratis eten en redelijk vroeg weer thuis *O*
De uitrol ging lekker probleemloos -O-

De financiële import module bleek niet getest te zijn, omdat er in de test geen Exact aanwezig is.
Nu blijkt dat daar in de code staat:
Java:
1
new BigDecimal(0);

Gecompileerd met maven, maar voor JRE 1.4 (want daar draaien we op).
Resultaat: NoSuchMethodError: java.math.BigDecimal.<init>(I)V

Maven draait met java 5 en de source/target op 1.4 aangeven zorgt er (helaas :() niet voor dat enkel de JDK1.4 API wordt aangeroepen. Dus:
Java:
1
2
3
// Java 1.4 API
 public BigDecimal(String);
 public BigDecimal(double);

vs.
Java:
1
2
3
4
// Java 5 API
 public BigDecimal(String);
 public BigDecimal(double);
 public BigDecimal(int);

Hij roep de meest specifieke aan die hij kan vinden; de int die niet in JRE 1.4 bestaat.
Dikke error :(

Gelukkig opgeleverd door een externe partij en niet door ons, en doordat we de sources zelf hebben snel een nieuwe JAR kunnen opleveren.
Wil ik die in de release map zetten: geen rechten

Vond systeembeheer het nodig om de (admin) rechten vlak voor de release in te trekken.
Leuk zo vlak voor de release :N. We weten nu het antwoord op "Kunnen we ervan uitgaan dat het geen problemen met de release geeft?"

Afgezien van nog enkele kleine irritaties, zijn we nu uiteindelijk toch in productie.
[/uitlaatklep]

let the past be the past.

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Davio schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:06:
Inderdaad wordt het vaak gebruikt bij geld tenzij je 100 quadriljard op je rekening hebt, dan past het niet meer. :+
Arme ik, moet ik toch zomaar floats gaan gebruiken :P

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Cloud schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:54:
[...]

Dat is wel heel snel gesproken Fries dan. Want nu staat er letterlijk "doet niet" :P Neemt niet weg dat het lollig is natuurlijk :+
Of "dat niet", :+. Correcter Friesch zou zijn "Dot 't net". Natuurlijk plakken we alle woorden aan elkaar tot een onverstaanbare brij van medeklinkers, :+.

* YopY is fries
* YopY takes offense en gaat iedereen aanklagen oid

• Davio
iThinkSo schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 08:53:
[...]

Arme ik, moet ik toch zomaar floats gaan gebruiken :P
Tja, als je 100 quadriljard roodstaat, heb je ook een probleem, alhoewel, dan heb je er waarschijnlijk meer dan één. :9

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:25

F.West98

Alweer 16 jaar hier

OF ik snap niets van tabellen voor data, OF CSS werkt niet mee.
In ieder geval lukt het niet om een kolom een breedte te geven :(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 05:21
F.West98 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:05:
OF ik snap niets van tabellen voor data, OF CSS werkt niet mee.
In ieder geval lukt het niet om een kolom een breedte te geven :(
Inderdaad, om onduidelijke reden werkt het vaak beter als je één van de cellen in een kolom een breedte meegeeft in plaats van de kolom zelf (wat mij ook logischer lijkt).

• Davio
Gewoon tabellen nesten. :9

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:00

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Afbeeldingslocatie: http://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/404578_10151183497753360_218705885_n.jpg

• RayNbow
  • Laatst online: 10:00

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

wjvds schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:49:
[...]

Inderdaad, om onduidelijke reden werkt het vaak beter als je één van de cellen in een kolom een breedte meegeeft in plaats van de kolom zelf (wat mij ook logischer lijkt).
Ach, al opgelost met een jQuery breedte meegeven

• Merethil
F.West98 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:54:
[...]

Ach, al opgelost met een jQuery breedte meegeven
Override je de css nou met jQuery? :/ lijkt me beetje dubbel. En wat nou als mensen geen javascript aan hebben staan?
Makkelijker (en minder systeembelastend) lijkt me de tabellen gewoon de juiste css geven...

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn site kan toch al niet werken zonder JS. Alles gaat met JS. Menuutje, tabs, content via AJAX, enz.
En ja, die CSS werkte niet en het is nogal ingewikkeld (onmogelijk met CSS). Ik gebruik het al voor margin-lefts van 30% als breedte minder dan 1000px, erboven is 505px. Dus het is allemaal al moeilijk hoor. Zie mijn tweakblog

• Merethil
F.West98 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:35:
Mijn site kan toch al niet werken zonder JS. Alles gaat met JS. Menuutje, tabs, content via AJAX, enz.
En ja, die CSS werkte niet en het is nogal ingewikkeld (onmogelijk met CSS). Ik gebruik het al voor margin-lefts van 30% als breedte minder dan 1000px, erboven is 505px. Dus het is allemaal al moeilijk hoor. Zie mijn tweakblog
Oke dan snap ik het nog wel. Alhoewel je veel wel met CSS zou kunnen doen ipv naar Javascript te grijpen. Maar als je site al grotendeels draait op JS snap ik het wel.
Ziet er tof uit trouwens, even tussendoor :P

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Bedankt :)
Wat vooral moeilijk is is dat ik procenten & absoluut gebruik, kan wel met CSS3 media queries, maar IE8 moet ook ondersteuning houden. En dan een tabel met alle kolommen vaste breedte, en derde de rest opvullen gaat moeilijk en snel mis. jQuery werkt tenminste :)

Dus JS vooral ook om IE8, dat is sneller dan CSS3 PIE oid. Ik kan veel met die media queries maar dat is niet zo handig in IE.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:48

StM

8)7

Ik kom op de website een IT bedrijf met de laatste Firefox en krijg dit:
You are using Internet Explorer 6.0 or older to view the web.
Due to security risks and a lack of support for web standards this website does not support IE6. Internet Explorer 6 was released in 2001 and it does not display modern web sites properly. Please upgrade to a newer browser to fully enjoy this site and the rest of the web.
De website zelf bekijken lukt niet.

:F

[ Voor 5% gewijzigd door StM op 07-10-2012 23:06 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

StM schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:06:
8)7

[...]

Heb ik vaak met Opera Mobile. Of ik minstens minimaal IE 5.5 wil gebruiken.

iOS developer

• OkkE

OkkE

[...]
Altijd leuk als websites UserAgent sniffen (en ook dat niet eens goed doen) in plaats van gewoon Progressive Enhancement (of Graceful Degration). :X

• Davio
8)7

[...]

Hihi, misschien ben je mooi in de else-clause gevallen en dateert dit uit de tijd waarin IE 6 de enige andere browser kon zijn. :P

• alienfruit
  • Laatst online: 10:59

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, waarom is deze web-site zo traag als dikke stront :|

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
Kwam vrijdag nog een vage issue tegen in asp.net mvc3 icm een IE7@winxp browser.

Men nemen als voorbeeld:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public class FooController : Controller {

// GET: /Foo
      public ActionResult Index() {}

// GET: /Foo/Bar-Foo
      public ActionResult Bar(string foo) {}

// POST:  /Foo/Bar-Foo
      public ActionResult Bar(string foo) {}
}

In WinXP IE7/8 als ik een post doe op Bar-Foo, wordt eerst de index uitgevoerd (GET), en daarna de post pas. rara..
Iets met extensionless relative urls en winxp waardoor je dit gedrag krijgt, zelfde browsers in win7, no problemo.

Heb het uiteindelijk kunnen fixen met in mn layout file:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
@{
     string baseHref;

if(this.Request.Browser.Type == "IE7" && !this.Request.UserAgent.Contains("Trident/5.0"))
     {
          baseHref = this.Request.Url.Scheme + "://" + this.Request.Url.Authority + Url.Content("~");
     }
     else 
     {
          baseHref = Url.Content("~");
     }
}

//en dan uiteindelijk in mn head
 <base href="@(baseHref)"/>

Maar t voelt wel enorm :r

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Ahhh, koffie! Daarna maar weer eens aan het JavaScript Hax0ren :Y

• azerty
  • Laatst online: 10:15
OkkE schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:44:
[...]

Altijd leuk als websites UserAgent sniffen (en ook dat niet eens goed doen) in plaats van gewoon Progressive Enhancement (of Graceful Degration). :X
Inderdaad. Alhoewel voor IE dat met een conditional comment toch gemakkelijk zou op te lossen moeten kunnen zijn? :p

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Eens kijken welke websites er terug zijn van een eerste preview voor de klant XD

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Whoohoooo... motorrijbewijs gehaald oOo. Nu nog een motor.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Oei! Toen was het 11:30 :X Dat is het nadeel als je geen wekker zet. Schijnbaar had ik mijn schoonheidsslaapje hard nodig ;) . Is gisteren niet eens laat geworden, maar schijnbaar had mijn batterij extra tijd nodig om weer vol op te laden... :Z
OkkE schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:44:
[...]

Ik "sniff" alleen bij webapplicaties. Op websites boeit het me niet zo heel erg. Dan ziet het er maar verrot uit.

Webapplicaties daarentegen zijn toch wel wat gevoeliger. Daar hanteer ik tegenwoordig gewoon het principe IE 7 of lager? Doei :W Overige browsers scan ik nooit op, als iemand met Lynx erop wil, veel plezier ;)

• Hydra
Wat is volgens jou het verschil tussen een webapplicatie en een website dan?

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 12:25
Pft. Server is maar traag. Delete * from table is al 8 minuten bezig voor <100k records.

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
.Gertjan. schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:40:
Overige browsers scan ik nooit op, als iemand met Lynx erop wil, veel plezier ;)
... Dank je :D

• Korben

Korben

() => {};

Gunirus schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:47:
Pft. Server is maar traag. Delete * from table is al 8 minuten bezig voor <100k records.
TRUNCATE TABLE?

• Hydra
Aangezien de 'meeste' databases een 'delete alles' al wegoptimaliseren naar een truncate vermoed ik dat er iets aardig mis is.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:46:
Wat is volgens jou het verschil tussen een webapplicatie en een website dan?
Mijn definitie is dat een website vaak een presentatie/representatieve site is (bijvoorbeeld voor een merk/product) en een webapplicatie een applicatie is met een web-interface (met dus een hoop business logic). In sommige gevallen is de grens erg vaag, maar over het algemeen verdeel ik ze op die manier.

Misschien kort door de bocht, maar zo zie ik het :) Over het algemeen durf ik me ook niet op het vlak van websites te begeven omdat dit vanwege het hoge showcase gehalte redelijk grafisch is (en dat is iets wat ik absoluut niet kan).

Ik zeg overigens niet dat het een minder is dan het andere hoor. Maar ik hanteer gewoon dit onderscheid (en ik weet dat meer mensen dat zo doen).

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 12:25
Geen rechten voor :(

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hydra schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:50:
[...]

Aangezien de 'meeste' databases een 'delete alles' al wegoptimaliseren naar een truncate vermoed ik dat er iets aardig mis is.
Is dat wel zo? Althans ik zie in dat het logisch zou zijn als de DB die optimalisatie doet; maar mijn ervaring met Postgres (toch een aardig ontwikkelde DB), is dat het niet gebeurt. TRUNCATE blijft vele malen sneller.

Ik vraag me af waarom dat zo is.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:39:
Proficiat! d:)b

Ik heb ook al bijna een jaar mijn motor-rijbewijs, maar heb nog steeds geen motor
:( Ben daar gewoon nog niet aan toe gekomen :(

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:54
Gefelicitieerd!
Omdat het maandagochtend is:
Afbeeldingslocatie: http://blog.helderester.nl/wp-content/uploads/koffie.gif

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 20:02
Cloud schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Is dat wel zo? Althans ik zie in dat het logisch zou zijn als de DB die optimalisatie doet; maar mijn ervaring met Postgres (toch een aardig ontwikkelde DB), is dat het niet gebeurt. TRUNCATE blijft vele malen sneller.

Ik vraag me af waarom dat zo is.
AFAIK is het in Oracle databases ook niet zo, onder andere ook omdat een TRUNCATE het high-water mark van de tabel-extents reset, en een delete niet. Ofwel: een delete maakt geen extra ruimte vrij in je tablespace en op je disk, een truncate wel.

• Davio
Gunirus schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:47:
Cascade?

• Hydra
Geen idee. Broad sweeping statement en ik doe tegenwoordig weinig meer met SQL dus ik weet niet eens meer precies welke het waren, maar ik weet dat MySQL en een aantal verschillende in process databases dat doen dus ik ging er een beetje vanuit dat een dergelijke simpele optimalisatie ook wel door de 'grote jongens' gedaan werden.

Maar dat Oracle het niet doet geloof ik best, dat is volgens mij zo'n oud log bakbeest dat niemand bij Oracle de source van het database-systeem nog aan durft te raken ;)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Goed man. Wat voor een type fiets zoek je?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

@hierboven, Thanx voor de felicitaties en de koffie :)
farlane schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

Goed man. Wat voor een type fiets zoek je?
Ben er nog niet echt over uit welke ik precies wil aan kopen, misschien eerst een paar keer huren om te zien wat me het beste ligt. Maar deze twee geven wel een beetje mijn smaak aan :)

Honda CBR: http://link.marktplaats.nl/595282343

Aprilia RSV Mille R: http://link.marktplaats.nl/592017236

• azerty
  • Laatst online: 10:15
Gratz. Ik ga straks mijn theorie gaan afleggen ervoor, en dan asap rijlessen nemen vooraleer de wetgeving hier in België wijzigt :)

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Pagina: 1 ... 182 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.