Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.080 views

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hydra schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:50:
[...]

Aangezien de 'meeste' databases een 'delete alles' al wegoptimaliseren naar een truncate vermoed ik dat er iets aardig mis is.
In MSSQL is een delete logged en een truncate non-logged. Lijkt me dus niet te optimaliseren.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hydra schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:59:
[...]
Geen idee. Broad sweeping statement en ik doe tegenwoordig weinig meer met SQL dus ik weet niet eens meer precies welke het waren, maar ik weet dat MySQL en een aantal verschillende in process databases dat doen dus ik ging er een beetje vanuit dat een dergelijke simpele optimalisatie ook wel door de 'grote jongens' gedaan werden.
I beg to differ:
DROP and TRUNCATE are DDL commands, whereas DELETE is a DML command.
lijkt mij ook te gelden voor MySQL. Het gedrag is anders o.a. voor auto-increment velden.
Hydra schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:50:
Aangezien de 'meeste' databases een 'delete alles' al wegoptimaliseren naar een truncate vermoed ik dat er iets aardig mis is.
Ik ben even benieuwd wat je onder 'meeste' schaart, want de vier grootste doen het al niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 08-10-2012 12:24 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 16:09
Cloud schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Is dat wel zo? Althans ik zie in dat het logisch zou zijn als de DB die optimalisatie doet; maar mijn ervaring met Postgres (toch een aardig ontwikkelde DB), is dat het niet gebeurt. TRUNCATE blijft vele malen sneller.

Ik vraag me af waarom dat zo is.
De docs zijn op zich wel duidelijk: concurrency, foreign key scans etc.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
.Gertjan. schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:40:
[...] Overige browsers scan ik nooit op, als iemand met Lynx erop wil, veel plezier ;)
Wel lullig natuurlijk voor mensen die bijv. blind zijn :P

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:35:
[...]
Wel lullig natuurlijk voor mensen die bijv. blind zijn :P
True, maar die zijn ook niet echt het publiek voor de webapplicaties waar ik aan werk.

Meestal probeer ik wel rekening te houden met toegankelijkheid, maar soms maakt een opdrachtgever dat onmogelijk met zijn requests ;) Daarbij boeit het mensen vaak minder wanneer de applicatie niet naar consumenten gericht is. Als een Funda niet benaderbaar is voor mensen met een visuele beperking is dat een probleem, maar bij een interne app (met max 100 users) is er gewoon geen behoefte aan een tool die hoog scoort op toegankelijkheid. :)

Maar heb het altijd wel boeiend gevonden om er rekening mee te houden. Een van mijn consumer-facing tools waar ik aan gewerkt heb deed het prima in Lynx/screenreaders (behalve de plaatjes natuurlijk :+). :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:28

alienfruit

the alien you never expected

Mompelt iets over als de klant hier niet extra voor wil betalen... ;)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:14:
Vaak het grootste probleem inderdaad, de klant interesseert het vaak niets. Zolang de website het in Internet Explorer doet vinden ze het allemaal prima.

---

Damn, net een... tjah steentje ofzo in m'n brood of de pindakaas die erop zat.. :r

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
BtM909 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:22:
Ik ben even benieuwd wat je onder 'meeste' schaart, want de vier grootste doen het al niet :)
Weer wat geleerd :)
alienfruit schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:14:
Mwa. Ik vind dat je als professioneel bedrijf dit gewoon in de prijs hoort te hebben. Wij doen er zelf ook niet aan (websites bouwen is onze 'core business' niet maar we hebben wel een webapplicatie als product) en dat vind ik zelf ook gewoon slecht.

[ Voor 49% gewijzigd door Hydra op 08-10-2012 13:20 ]

https://niels.nu

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat niks zegt over MySQL want die kan zo weer behavior aanpassen bij een nieuwe versie :X :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• alienfruit

alienfruit

Ik zou het zelf wel willen maar je moet er de tijd voor krijgen ;)

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
BtM909 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:22:
Wat niks zegt over MySQL want die kan zo weer behavior aanpassen bij een nieuwe versie :X :+
Wat betreft databases: ik kreeg een half jaar terug een headhunter aan de lijn (zo'n brutale die je bedrijf gaat bellen) die met een verhaal kwam over een echt faaaaan-taaaaaas-tisch bedrijf die echt op zoek waren naar iemand met mijn profiel. Ik werd toch wel een beetje warm van z'n verhaal want het klonk als een leuk bedrijf (hij wist al m'n psychologische knopjes te vinden). Na een beetje doorvragen bleken ze gewoon op zoek te zijn naar een Oracle DBA. Na nog wat doorvragen was "mijn profiel" het woorde "Oracle" in mijn CV waar niet naar de context gekeken was. Zucht :/

https://niels.nu

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
GateKeaper schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:05:
@hierboven, Thanx voor de felicitaties en de koffie :)
Ben er nog niet echt over uit welke ik precies wil aan kopen, misschien eerst een paar keer huren om te zien wat me het beste ligt. Maar deze twee geven wel een beetje mijn smaak aan :)

Honda CBR: http://link.marktplaats.nl/595282343

Aprilia RSV Mille R: http://link.marktplaats.nl/592017236
Ik weet niet of je al meer rijervaring hebt in een andere hoedanigheid maar mijn (ongevraagd) advies zou zijn om met de CBR te beginnen :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je ziet het vaak, een pagina (parent) met subpagina's (children). In het menu de parent, waar dan vervolgens geen content te vinden is, niet meer dan een inleidend verhaaltje. Eigenlijk overbodig dus...

Wat ik nu vaak doe is één van de children linken in het menu, met de naam van de parent. Dus (bijv.) 'Contact' met de link van 'Routebeschrijving' erachter. Uiteindelijk is er wel een parent om de children aan elkaar te koppelen zodat je een submenu kunt weergeven aan (bijv.) de linkerkant van de pagina.

Maar is daar een betere manier van werken voor? De children moeten immers wel bij elkaar horen, maar met de parent doen we dan weer niks

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Zowaar weer eens wat gescript in Perl. Wat een heerlijk taaltje blijf dat toch :Y)

Nu hardware flashen en een lading tickets verifieren }:| toch minder leuk...

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 18:39
TheNephilim schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:08:
Je ziet het vaak, een pagina (parent) met subpagina's (children). In het menu de parent, waar dan vervolgens geen content te vinden is, niet meer dan een inleidend verhaaltje. Eigenlijk overbodig dus...

Wat ik nu vaak doe is één van de children linken in het menu, met de naam van de parent. Dus (bijv.) 'Contact' met de link van 'Routebeschrijving' erachter. Uiteindelijk is er wel een parent om de children aan elkaar te koppelen zodat je een submenu kunt weergeven aan (bijv.) de linkerkant van de pagina.

Maar is daar een betere manier van werken voor? De children moeten immers wel bij elkaar horen, maar met de parent doen we dan weer niks
Een dropdown menu maken, maar dan de parent niet zelf een link geven? Zoals hier dus; http://twitter.github.com/bootstrap/examples/hero.html
Dan klik je dus in jouw voorbeeld op Contact, en krijg je een dropdown met Routebeschrijving, Openingstijden, Contactgegevens ed.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Barryvdh schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Een dropdown menu maken, maar dan de parent niet zelf een link geven? Zoals hier dus; http://twitter.github.com/bootstrap/examples/hero.html
Dan klik je dus in jouw voorbeeld op Contact, en krijg je een dropdown met Routebeschrijving, Openingstijden, Contactgegevens ed.
Dat is niet zozeer een probleem. Het gaat mij erom dat je parent->child sowieso nodig hebt, maar dat die parent een 'dode' pagina is. Je hebt een parent nodig (in de backend), maar je doet er niks mee. Pagina's die bij elkaar horen, koppelen door middel van eenzelfde parent is best logisch, maar zijn hier andere ideeën over? Nou ben ik zelf niet zo'n ster in relaties tussen objecten/semantiek/etc.

Mijndomein.nl had op de websites van klanten even (minuutje) problemen met de verbinding van de database. Meteen mailtjes :+

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Als pagina's bij elkaar horen zou ik het een categorie willen noemen :) Dat is iets heel anders dan een parent, wat voor mij implicieert dat het een zelfde soort object is.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:35:
Het gaat mij erom dat je parent->child sowieso nodig hebt, maar dat die parent een 'dode' pagina is. Je hebt een parent nodig (in de backend), maar je doet er niks mee.
Zorgen dat de parent ook gewoon nuttige inhoud heeft? Hoe lastig is het om van alle children een korte samenvatting/intro te maken en die te gebruiken op de parent? :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:29
Of je gaat direct door naar eerste child maar dat hangt er maar net vanaf of dat logisch voelt, dan moet je die in het submenu duidelijk actief maken.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:41:
[...]

Zorgen dat de parent ook gewoon nuttige inhoud heeft? Hoe lastig is het om van alle children een korte samenvatting/intro te maken en die te gebruiken op de parent? :)
Sowieso goed voor de SEO, anders zit je vaak ook met een lege URL-node.

• alienfruit

alienfruit

Sjonguh jonguh, een Facebook app zorgt voor een eindeloos redirect loop. Hoe gaan we dit nou weer debuggen het probleem is natuurlijk alleen op live :/

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

armageddon_2k1 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:36:
Als pagina's bij elkaar horen zou ik het een categorie willen noemen :) Dat is iets heel anders dan een parent, wat voor mij implicieert dat het een zelfde soort object is.
Dat is eigenlijk de enige 'schone' manier, denk ik.
OkkE schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:41:
[...]

Als klanten dat moeten gaan regelen, maar dat is misschien wel een idee. Zelfs al is de pagina niet gelinked XD
djluc schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:45:
Of je gaat direct door naar eerste child maar dat hangt er maar net vanaf of dat logisch voelt, dan moet je die in het submenu duidelijk actief maken.
Yup, doe ik nu vaak. Gewoon 1e child linken, met naam van de parent.
Bosmonster schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:56:
[...]

Sowieso goed voor de SEO, anders zit je vaak ook met een lege URL-node.
SEO waarom het probleem een probleem is. Je komt standaard toch niet op die pagina terecht, alleen doormiddel van de site map bijvoorbeeld. Misschien excluden uit sitemaps voor Google, dat is nog een mogelijkheid.

Een andere oplossing die er nog is, maar die ik liever niet gebruik, is om de parent een redirect naar de 1e child te geven. Wel heel flexibel, in de CMS gewoon redirect template aanzetten. Mocht er dan nog content komen voor de parent, dan kun je dat makkelijk wisselen. Dan rest alleen de vraag; temporary of permanent redirect? :P

---

Oef, de koffie is op :'(

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:15
wsitedesign schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:15:
[...]

Gratz. Ik ga straks mijn theorie gaan afleggen ervoor, en dan asap rijlessen nemen vooraleer de wetgeving hier in België wijzigt :)
En geslaagd. Nu maar direct een rijschool proberen te boeken voor volgende week en later :)

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

Priet

To boldly do what no one has..

Is iemand al eens een HTML5 port tegengekomen van de -ms-grid layout die gebruikt wordt in de Metro UI?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• alienfruit

alienfruit

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ah, daar is hij weer!
Find was stopped in progress.
Gelukkig wist ik nu gelijk wat te doen.
spoiler:
Ctrl-Scroll Lock

Visual Studio O+

:{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Leuk, bij ons informatica opdracht wordt niet gelet op veiligheid. Dingen als escapen, hashen van wachtwoorden en dergelijke hoeven niet. Dat betekent dat ik kan laten zien waarom je er juist wel op moet letten.

• azerty
  • Laatst online: 10:15
Inderdaad, leren ze misschien iets bij xD

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:40
Martindo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:58:
Leuk, bij ons informatica opdracht wordt niet gelet op veiligheid. Dingen als escapen, hashen van wachtwoorden en dergelijke hoeven niet. Dat betekent dat ik kan laten zien waarom je er juist wel op moet letten.
Bij ons op school heb je security 1 (waar je dit soort dingen leert geloof ik) en security 2, waar het alleen maar gaat over encryptie. Wij hebben dus alleen maar security 2 gehad. Dan heb ik zoiets van: lekker belangrijk, we hoeven toch nooit zelf encryptie-algoritmes te schrijven. Doe dan security 1, dat is veel nuttiger als ik kijk naar de praktijk.

• Martindo
Het gaat hier wel om een examenklas van havo. Maar dan vind ik dat als je een site bouwt, je ook moet letten op veiligheid. Een van de reden dat ik uitwijk naar PDO i.p.v. gewoon mysql_ functies.

• Avalaxy
Oh HAVO. In dat geval niet mee eens, volgens mij begrijpt 95% van de mensen daar überhaupt de basis niet eens, laat staan al die 'geavanceerde' dingen. Dat jij het weet (omdat jij er in geïnteresseerd bent) betekent natuurlijk niet dat anderen het ook weten he ;) Je moet de gemiddelde niet-in-ICT-geïnteresseerde-havist niet overschatten als het op dit soort dingen aan komt.

Bij ons was ik al de enige die ook maar iets snapte van HTML, de rest had zich er nog nooit in verdiept en interesseerde het weinig.

Is overigens ook helemaal niet erg, zoiets is ook absoluut niet bedoeld als opleiding, maar meer om je te helpen met oriënteren op wat je leuk vindt. Het is niet de bedoeling dat je na 1 vakje informatica op de HAVO professioneel websites gaat bouwen voor klanten.

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 08-10-2012 18:19 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik had op de HAVO helemaal geen programmeerlessen.
In de bovenbouw was er uberhaupt geen informatica. ;(

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 05:21
Ik zit in 6V en heb nooit iets van informatica op school gehad. Best jammer, maar voor iemand die het echt interessant vindt kan ik me niet voorstellen dat hij er iets zal leren.
Ondertussen vandaag wel een werkende implementatie van MD5 geschreven in C# (als oefening voor profielwerkstuk over de zwaktes van MD5).

• Martindo
Avalaxy schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:18:
Oh HAVO. In dat geval niet mee eens, volgens mij begrijpt 95% van de mensen daar überhaupt de basis niet eens, laat staan al die 'geavanceerde' dingen. Dat jij het weet (omdat jij er in geïnteresseerd bent) betekent natuurlijk niet dat anderen het ook weten he ;) Je moet de gemiddelde niet-in-ICT-geïnteresseerde-havist niet overschatten als het op dit soort dingen aan komt.
Maar als het in het PDF bestand wordt behandeld hoe je escapet, dan mag daar ook best naar gekeken worden.

Ik moet zeggen dat de inhoud van de PDF Boeken wel goed is, maar het bij ons ook draait om de positie van de docent. Die man zit een beetje achter een PC dingen te doen. Ik heb hem nog geen één keer een hele les horen lesgeven.
Bij ons was ik al de enige die ook maar iets snapte van HTML, de rest had zich er nog nooit in verdiept en interesseerde het weinig.

Is overigens ook helemaal niet erg, zoiets is ook absoluut niet bedoeld als opleiding, maar meer om je te helpen met oriënteren op wat je leuk vindt. Het is niet de bedoeling dat je na 1 vakje informatica op de HAVO professioneel websites gaat bouwen voor klanten.
Oké, daar heb je een punt. Maar toch vind ik dat als ik twee jaar informatica heb gehad, dat ik er toch wel wat kennis uit moet kunnen krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Martindo op 08-10-2012 18:56 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wjvds schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:28:
Ik zit in 6V en heb nooit iets van informatica op school gehad. Best jammer, maar voor iemand die het echt interessant vindt kan ik me niet voorstellen dat hij er iets zal leren.
Ondertussen vandaag wel een werkende implementatie van MD5 geschreven in C# (als oefening voor profielwerkstuk over de zwaktes van MD5).
Mag ik vragen waarom je zo'n algoritme niet gewoon in C maakt ofzo. Dat vind ik veel netter testen en dan zit je ook niet met high-level functies die allerlei dingen "ondergronds" doen. Sowieso doe ik nu allerlei algoritmen in C (of C++) voor Information Security @ RuG. Als we weer eens met grote getallen (2048bits ofzo) moeten werken maak ik soms nog even handig gebruik van de ingebouwde ondersteuning daarvoor in Java, maar liever niet (en zeker niet als het gaat om performance of andere testen).

* Aloys voelt boze reacties aankomen van mensen die alleen maar high-level talen kunnen. Soort van "ik kan autorijden maar niet in een handgeschakelde bak" vind ik dat :+ . * Aloys rent!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:48
Wat is het voordeel van C gebruiken voor dit profielwerkstuk?

• wjvds
1. Ik ben vele malen sneller/beter in C# (en vooral in Java, maar aangezien Java geen unsigned datatypes heeft viel die al snel af) dan in C/C++. Dit is puur omdat ik praktisch al mijn hobbyprogrammeerwerk in mijn eentje doe en high-level talen daarvoor een stuk geschikter zijn aangezien ontwikkeling hierin veel sneller gaat en performance toch (bijna) nooit een issue is. Het enige wat ik weleens in C programmeer is programmaatjes voor mijn GR.

2. Performance was geen issue. Het was puur om een gevoel te krijgen voor hoe het algoritme werkt.

3. C# heeft niks ondergronds voor mij gedaan. Natuurlijk ziet een C#-array er op memory-niveau er iets anders uit dan een C-array, maar ik heb alleen maar dingen gedaan die ongeveer hetzelfde gaan in C, dus ik zou hem binnen een half uur kunnen omschrijven naar C. Verder heb je voor een implementatie van MD5 ontzettend weinig aan debuggen op C-niveau, want je komt er toch moeilijk achter wat er fout gaat tijdens het algoritme als er een verkeerde hash uitkomt na een hele hoop doorlopen stappen waarbij je niet steeds weet hoe je data er op ieder gegeven moment uit zou moeten zien.

[ Voor 41% gewijzigd door wjvds op 08-10-2012 19:23 ]

• Avalaxy
Aloys schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:03:
[...]

Mag ik vragen waarom je zo'n algoritme niet gewoon in C maakt ofzo. Dat vind ik veel netter testen en dan zit je ook niet met high-level functies die allerlei dingen "ondergronds" doen. Sowieso doe ik nu allerlei algoritmen in C (of C++) voor Information Security @ RuG. Als we weer eens met grote getallen (2048bits ofzo) moeten werken maak ik soms nog even handig gebruik van de ingebouwde ondersteuning daarvoor in Java, maar liever niet (en zeker niet als het gaat om performance of andere testen).

* Aloys voelt boze reacties aankomen van mensen die alleen maar high-level talen kunnen. Soort van "ik kan autorijden maar niet in een handgeschakelde bak" vind ik dat :+ . * Aloys rent!
Mag ik vragen waarom jij in C of C++ werkt en niet gewoon in ASM? Voelt een beetje als zeggen dat je kunt racen maar vervolgens in een volkwagen golf 150 proberen te rijden op de snelweg ipv 300 op een circuit met een fatsoenlijke bolide -O-

:+

• ZpAz
  • Laatst online: 00:27
Jegorex schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:23:
Ik had op de HAVO helemaal geen programmeerlessen.
In de bovenbouw was er uberhaupt geen informatica. ;(
Ik had enkel Babbage op school :'( Een beetje het niveau van 'dit is een muis, als je deze beweegt beweegt het pijltje op het scherm ook' ;w

Ook nog één dag met frontpage gewerkt volgens mij :D

Wat ik van de basisschool over heb gehouden van 'werken met computers' is Yogho Yogho _/-\o_ Bazenspel blijft dat O+

[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 08-10-2012 19:15 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• RayNbow
  • Laatst online: 10:00

RayNbow

Kirika <3

Avalaxy schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:12:
[...]

Mag ik vragen waarom jij in C of C++ werkt en niet gewoon in ASM?
ASM is veel te high level. Echte die hards programmeren in redstone! :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• wjvds
Haha, inderdaad. Ook leuk: in DCPU-16 ASM programmeren.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:25

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ZpAz schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:13:
[...]

Ik had enkel Babbage op school :'( Een beetje het niveau van 'dit is een muis, als je deze beweegt beweegt het pijltje op het scherm ook' ;w

Wat ik van de basisschool over heb gehouden van 'werken met computers' is Yogho Yogho _/-\o_ Bazenspel blijft dat O+

[video]
Ik moest denken aan die YogoYogo reclame. Wat een ramp is dat.
Maar lol, die muziek ook

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kenneth schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:22:
[...]

In MSSQL is een delete logged en een truncate non-logged. Lijkt me dus niet te optimaliseren.
Beetje late reactie, maar dat is niet waar. In mssql wordt een TRUNCATE ook gelogd en binnen een transaction kan deze dus ook gewoon "ge-rollbacked" worden. Een verschil met DELETE is dat niet alle individuele rows gelogd worden, maar alleen de pages. Daarom krijg je van een TRUNCATE ook niet terug hoeveel rows er verwijderd zijn.

Van MSDN:
"TRUNCATE TABLE removes the data by deallocating the data pages used to store the table data and records only the page deallocations in the transaction log."

Prepare for unforeseen consequences

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja, ik zag het toen ik het achteraf opzocht maar toen was de editknop alweer te ver weg :P

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Mag ik vragen waarom je zo'n algoritme niet gewoon in C maakt ofzo.
Mag ik vragen waarom dat überhaupt relevant is?
Dat vind ik veel netter testen en dan zit je ook niet met high-level functies die allerlei dingen "ondergronds" doen.
Nou poe poe, wat kun je veel high level functies gebruiken bij MD5 die heel veel dingen "ondergronds" doen zeg 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Morgen mijn eerste werkdag in Argentinië. Ben benieuwd hoe het gaat. Zo op het eerste gezicht leek het allemaal vrijwel het zelfde te zijn als in Nederland maar ik ben toch benieuwd of er toch wezenlijke verschillen onder de oppervlakte zitten (behalve de taal natuurlijk).

iOS developer

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
Dan mag je inderdaad nu al wel vertrekken, ik heb gehoord dat de afstand Nederland - Argentinië vrij groot is :+

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Jegorex schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 03:07:
Dan mag je inderdaad nu al wel vertrekken, ik heb gehoord dat de afstand Nederland - Argentinië vrij groot is :+
12 uur als je mazzel hebt. Exclusief in-/uitchecken transfers enzovoort.

Maar ik ben voor de zekerheid vorige week alvast maar gekomen ;)

iOS developer

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

[...]

Als je je eigen BigInteger library gaat schrijven alleen omdat je jezelf dan meer 1337 voelt dan mensen die het in Java doen dat ga je voorbij aan het doel van het vak. Het gaat juist om het vatten hoe de berekeningen/algoritmes werken, niet wie de beste BigInteger library schrijft.

Klinkt meer als 'kan wel autorijden, maar met je hand in de versnellingsbak is net wat cooler dan zo'n pook'. :+

• Korben
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

.oisyn schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:59:
[...]

Mag ik vragen waarom dat überhaupt relevant is?

[...]

Nou poe poe, wat kun je veel high level functies gebruiken bij MD5 die heel veel dingen "ondergronds" doen zeg 8)7
C#:
1
2
3
4
5
6
string hash;

using (var md5 = MD5.Create())
{
   hash = Convert.ToBase64String(md5.ComputeHash(Encoding.UTF8.GetBytes("Lolcakes")));
}

"Kijk, ik heb m'n eigen MD5-implementatie geschreven. Hoezo ondergronds dingen doen?" :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11 16:49
[...]

[video]
Ha die ken ik nog wel. *zoekt de CD*

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

w0utje89 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:47:
[...]

Ha die ken ik nog wel. *zoekt de CD*
CD? :+ Diskette zul je bedoelen O-)

Maar dat was inderdaad een monster spel, die hebben m'n zusje en ik vroeger veel gespeeld. Uiteraard ook met de nodige irritatie als iets niet wilde lukken :o

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die gast speelt echt vervelend. Drie keer missen bij het springen en zo (vanaf 1:35). :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Priet

Priet

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:34
Priet schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

De ondersteuning daarvan is letterlijk 0 :P
/smartass
0.06% volgens bovenstaande site, dus niet letterlijk 0. :P
alhoewel we in engineering 0.06% als insignificant zouden beschouwen :+

/smartass

[ Voor 4% gewijzigd door Kiphaas7 op 09-10-2012 11:04 ]

• OkkE
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Mijn collega komt net hier mee aan... Star Wars film via telnet. 8)7

$ telnet towel.blinkenlights.nl

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oud. :+

• alienfruit

alienfruit

Apply filters als commentaar no shit sherlock. Vervolgens een hele berg if-statements :|

• curvemod
  • Laatst online: 15-11 23:31
Volgens mij gaan we eindelijk van die W3Schools meuk af komen: http://www1.webplatform.org/ :) Ook wel cool dat het gesupport word door oa. Google en Mozilla.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Kiphaas7 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

/smartass
0.06% volgens bovenstaande site, dus niet letterlijk 0. :P
alhoewel we in engineering 0.06% als insignificant zouden beschouwen :+

/smartass
Of iets wel of niet significant is ligt toch aan de precisie van de data? Stellen dat 0.06% niet significant is lijkt mij een beetje kort door de bocht ;)

Dat os tenminste wat mij is bijgebleven van de exacte vakken op school: significantie wordt bepaald door de laagste precisie.

/SmartAss 2.0

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Barryvdh
  • Laatst online: 20-11 18:39
jhuiting schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:41:
Volgens mij gaan we eindelijk van die W3Schools meuk af komen: http://www1.webplatform.org/ :) Ook wel cool dat het gesupport word door oa. Google en Mozilla.
Wel goed initiatief inderdaad, mooi dat iedereen het kan editen. Is nog niet extreem overzichtelijk zo, maar misschien dat dat nog verbeterd.

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

jhuiting schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:41:
Ja, echt super. Ik weet dat het nog in alpha verkeerd, maar toch word ik verdrietig van samples als deze:
Examples

This example uses the ACTION attribute to post a form to a specified URL.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<HTML>
   <FORM ACTION="http://example.microsoft.com/sample.asp" 
      METHOD="POST">
      Enter your name: <INPUT NAME="FName"><BR>
      Favorite Ice Cream Flavor:
      <SELECT NAME="Flavor">
         <OPTION VALUE="Chocolate">Chocolate
         <OPTION VALUE="Strawberry">Strawberry
         <OPTION VALUE="Vanilla" SELECTED>Vanilla
      </SELECT>
      <P><INPUT TYPE=SUBMIT>
   </FORM>
</HTML>

This example uses the ACTION attribute to specify a URL for the mailto protocol.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<form ACTION="mailto:sales@widgets.com" method=GET>
  <input name=subject type=hidden 
     value="Widget%20Product%20Information%20Request">
  Enter your full mailing address<BR>
  <TextArea name=body cols=40></textarea>
  <input type=submit value="Send Request"
</form>
Misschien mijn gebrek, maar ik zie eigenlijk niet in wat er precies mis is met W3Schools. Ik heb hem voorheen zelf veel gebruikt, en heb de website ook geadviseerd aan een maat die wat meer van html/css wilde afweten.

• curvemod
GateKeaper schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:59:
[...]
Misschien mijn gebrek, maar ik zie eigenlijk niet in wat er precies mis is met W3Schools. Ik heb hem voorheen zelf veel gebruikt, en heb de website ook geadviseerd aan een maat die wat meer van html/css wilde afweten.
Tja het voorbeeld wat je hierboven noemt verdient niet echt de schoonheidsprijs, maar ik vind de kwaliteit van W3Schools echt stukken lager (lees http://w3fools.com/ er maar eens op na). Ik zou zeggen submit een beter voorstel voor bovenstaande markup, voor de HTML5 sectie oid ;-)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Leesvoer: http://w3fools.com/

http://www1.webplatform.org/ is nog niet waar het moet zijn (jammer); aan de andere kant, er zijn meer en betere resources beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yvs7u.jpg

• curvemod
BtM909 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:08:
http://www1.webplatform.org/ is nog niet waar het moet zijn (jammer); aan de andere kant, er zijn meer en betere resources beschikbaar.
Mozilla staat er wel achter dus ik hoop dat er een hoop content van MDN geport wordt :)

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:13
Zo nu en dan komt er wel eens iets over PHP voorbij, maar deze volgens mij nog niet. Nu al mijn favoriete language feature. variable variables.

• Janoz
  • Laatst online: 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Creator1988, je zit in de coffiecorner, niet in het slechtse programeervoorbeelden topic. Moet ik je bericht even verplaatsen? ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Zo, nog ongeveer 5 weken te gaan van mijn (in totaal 11 weken durende) stage, en ik ben al klaar met mijn opdracht :') Dan maar vast aan het verslag beginnen.

Verwijderd

*knip* reactie op creator

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 13:23 ]

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Dat is geen documentatie, dat is een comment van een user. En dat is idd 90% van de tijd om van te huilen.

Zo'n heel rare feature vindt ik het niet, je zou het als pointer kunnen gebruiken.

[ Voor 152% gewijzigd door TJHeuvel op 09-10-2012 13:26 ]

Freelance Unity3D developer

• Kayr
Heb vanmorgen webplatform.org ook al even uitgecheckt. Staat wel interessante info op. Delen ervan komen trouwens rechtstreeks van de mozilla MDN site.

Die oude HTML code was me ook al opgevallen. Dat is wel erg jammer.... Maargoed, alpha release he.

Wel interessant dat het initiatief gesupport wordt door de genoemde grote bedrijven en w3c.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Sh4wn schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:22:
Zo, nog ongeveer 5 weken te gaan van mijn (in totaal 11 weken durende) stage, en ik ben al klaar met mijn opdracht :') Dan maar vast aan het verslag beginnen.
Ach dan kan je mooi extra functionaliteit erin stoppen, het geheel van betere kwaliteit maken, etc. etc. Dan krijg je tenminste een 10 ;)

Verwijderd

T_T Dinsdagmiddag verveling kickt weer lekker in

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54

Haan

dotnetter

Argh, uit het niks leek m'n MVC3 site het niet meer te doen, pagina's wilden niet meer laden. VS reboot hielp niet (vaak de oplossing ;) ), hele pc rebooten hielp niet.. Tot ik na ging lopen wat ik het laatst had gewijzigd en er achter kwam dat ik in de verkeerde web.config had zitten rommelen |:( (wie verzint nou ook dat je in de Views map ook een web.config hebt |:( ) het werkt nog steeds niet 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 09-10-2012 13:57 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Janoz
  • Laatst online: 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TJHeuvel schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:25:
Dat is geen documentatie, dat is een comment van een user. En dat is idd 90% van de tijd om van te huilen.

Zo'n heel rare feature vindt ik het niet, je zou het als pointer kunnen gebruiken.
Voor pointers heb je http://php.net/manual/en/language.references.pass.php

Probeer maar opnieuw ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
Haan schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:55:
(wie verzint nou ook dat je in de Views map ook een web.config hebt |:( )
Die web.config staat er zodat views en master pages niet toegankelijk zijn wanneer je er een direct request naar doet ;)

We are shaping the future

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ook geen pointers zijn. Het is in PHP niet mogelijk om een variabele naar een andere variabele te laten wijzen. Hooguit om twee variabelen naar hetzelfde stukje storage space te laten wijzen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Lees dan misschien zelf even wat er op die pagina staat voor je mensen terugfluit:
And as of PHP 5.4.0, call-time pass-by-reference was removed, so using it will raise a fatal error.
Probeer zelf dus maar opnieuw >:)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
fuck yeah, kerstmuziek

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10

Hoogie2004

Whohooooo

Hello 6 maanden gratis Spotify Premium :)

My iRacing profile | Strava

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 12:25
Klinkt niet slecht

• Kayr
Pepernoten! Eat that >:)

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Hoogie2004 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:16:
Hello 6 maanden gratis Spotify Premium :)
Van Hi zeker? :+ Dat had ik ook gekregen, best chill.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10

Hoogie2004

Whohooooo

Sh4wn schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:19:
[...]

Van Hi zeker? :+ Dat had ik ook gekregen, best chill.
Jep van Hi :)

Had al dik jaartje denk ik Spotify voor 5 euro. Luister dat altijd @ work, maar nu kan ik dus ook die playlists offline trekken (beter voor de streaming policy hier @ work :9 ) en ook op de telefoon / ipad thuis, wat wel handig is als je onderweg bent, of thuis ergens waar ik geen radio heb de ipad neer kan zetten :D

My iRacing profile | Strava

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Heb me ook al bijna laten verleiden, maar toen ik ernaartoe bladerde kwam ik ergens in een diep donker hoekje van mijn NAS mappen tegen met allemaal 78-toerenplaatjes van >50 jaar geleden, dat was nostalgisch genieten. :*)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Wie kan er mij een goede IDE aanraden om python in te debuggen. Ik zit nu te kloten met IDLE en commandline, maar ik moet een python script debuggen die weer door een ander script (welke met command args word aangeroepen) word aangeroepen.

* D-Raven wordt het print statement debugging een beetje zat.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Pydev voor Eclipse? Ben er erg tevreden over.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

So, String up the lights and light up the tree
We're damned for all eternity..
But for just one day, all is well
It's Christmas time in Hell!
*O*

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
D-Raven schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:29:
Wie kan er mij een goede IDE aanraden om python in te debuggen. Ik zit nu te kloten met IDLE en commandline, maar ik moet een python script debuggen die weer door een ander script (welke met command args word aangeroepen) word aangeroepen.

* D-Raven wordt het print statement debugging een beetje zat.
Voor mij is PyCharm de winnaar. Is niet gratis, maar ook niet echt duur.

petersmit.eu

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nice, voor een beurs zaterdag nog even een website lokaal installeren omdat er geen internet verbinding aanwezig is :+

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Caelorum schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:32:
[...]

Ach dan kan je mooi extra functionaliteit erin stoppen, het geheel van betere kwaliteit maken, etc. etc. Dan krijg je tenminste een 10 ;)
Een goed verslag zorgt denk ik eerder voor een goed cijfer dan extra (in principe onnodige) features :) Zal ook geen 5 weken bezig met het verslag, dus er zullen uiteindelijk vast ook nog wel wat extra features erin komen.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Pete schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Voor mij is PyCharm de winnaar. Is niet gratis, maar ook niet echt duur.
30 dagen free trial FTW!

• alienfruit

alienfruit

Ja, de producten van Netbrains zijn echt goed :D Zelfs onder OSX ;)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
alienfruit schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:59:
Ja, de producten van Netbrains zijn echt goed :D Zelfs onder OSX ;)
Netbrains? Jetbrains!

edit:
Of bedoel je Netbeans? :+ :>

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik gebruik altijd Jetbeans IDE.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54

Haan

dotnetter

Haan schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:55:
Argh, uit het niks leek m'n MVC3 site het niet meer te doen, pagina's wilden niet meer laden. VS reboot hielp niet (vaak de oplossing ;) ), hele pc rebooten hielp niet.. Tot ik na ging lopen wat ik het laatst had gewijzigd en er achter kwam dat ik in de verkeerde web.config had zitten rommelen |:( (wie verzint nou ook dat je in de Views map ook een web.config hebt |:( ) het werkt nog steeds niet 8)7
Uiteindelijk een nieuw project gestart en alles daarin gekopieerd van het oude project |:( In ieder geval werkt het nu weer..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Priet

Priet

WTF 8)7

Cascading Stylesheet:
1
2
3
div:active {
    border: 2px solid white;
}

Werkt niet op m'n Android devices. Maar als ik dit toevoeg:
JavaScript:
1
$("div").on("touchstart", function() {});

Dan werkt het wel! En ja, die functie is leeg 8)7

• alienfruit

alienfruit

Ja, zulke problemen heb ik op Android apparaten. Alleen geld niet voor ALLE Android devices, helaas :(

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Yay, er loopt ergens iets mis bij het refreshen van een dataset, het lijkt erop alsof query resultaten foutief gecached worden. -O-
Ik doe een aantal inserts en updates, commit de transaction en daarna doe ik een dataset.refresh zodat de gegenereerde primary keys in de dataset terecht komen (en toekomstige updates doorgevoerd worden op basis van de primary key).
Nu krijg ik bij de dataset.refresh doodleuk de oude waardes terug van geupdate records en geinserte records zijn zelfs verdwenen. In de logging zie ik nochtans duidelijk de nodige select queries staan.
De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is tweemaal achter elkaar dataset.refresh doen, de 2de keer haalt hij namelijk wel alles correct op. 8)7
Waarschijnlijk wordt dat dus de oplossing met dan wel een mooi blokje commentaar bij, maar echt blij wordt ik niet van zo'n oplossingen :-(

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:07:
[...]
Wat ook geen pointers zijn. Het is in PHP niet mogelijk om een variabele naar een andere variabele te laten wijzen. Hooguit om twee variabelen naar hetzelfde stukje storage space te laten wijzen.
Kan jij, met al je wijsheid in pacht en de mooie manier van vertellen, wat het verschil tussen beide is? :)
jhuiting schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Mozilla staat er wel achter dus ik hoop dat er een hoop content van MDN geport wordt :)
Ik hoop het ook en dat artikelen zoals http://www.useragentman.c...5-progress-bars-in-depth/ ook even netjes erbij worden gezet.

Ik ben overigens nog steeds skeptisch of dit goed gaat werken (als de initiële content al echt ruk is :N)

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 09-10-2012 15:55 ]

Pagina: 1 ... 183 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.