The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zie xkcd comic: "Er zijn 13 standaarden, laten we een nieuwe, betere bedenken; nieuwe situatie: er zijn 14 standaarden."
Och, ik kom geen drama tekort hoorDavio schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:23:
Nou ja, als webdeveloper moet je gewoon elke dag in dit topic brommen over standaarden en dan zuchtend en steunend allerlei hacks implementeren.
Meestal haken ze dan wel af
Dat geldt niet alleen in webdevelopment hoorZie xkcd comic: "Er zijn 13 standaarden, laten we een nieuwe, betere bedenken; nieuwe situatie: er zijn 14 standaarden."
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Overigens hoort elke standaard wel ruimte te laten voor custom toevoegingen, maar die moeten niet-essentieel zijn.
BtM909 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:54:
[...]
Kan jij, met al je wijsheid in pacht en de mooie manier van vertellen, wat het verschil tussen beide is?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $a = 0; $b = &$a; $b = 3; echo $a; // 3 $c = 1; $a = &$c; $a = 2; echo $a; // 2 echo $b; // 3 |
Je zou denken dat $b naar $a wijst vanaf regel 2, maar dat is niet zo. In werkelijkheid zijn variabelen in PHP eigenlijk allemaal verwijzingen (pointers zo je wilt) naar een stukje opslag. Als je een nieuwe variabele aanmaakt dan krijgt hij automatisch zijn eigen stukje opslag. Met de =& operatie laat je een variabele naar een stukje opslag verwijzen waar de andere variabele ook naartoe wijst. Daarom wordt er een 3 geëcho'd op regel 4. Maar zodra je $a laat verwijzen naar weer een stukje andere opslag (die van $c) wijst $a niet meer naar hetzelfde stukje als $b, en daarom zijn $a en $b niet meer hetzelfde. Had $b echt naar $a gewezen, dan waren $a, $b en $c aan het eind allemaal hetzelfde geweest.
Eigenlijk staat er in weze gewoon dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| struct Value { Value(int); void set(int); int get(); }; Value * a = new Value(0); Value * b = a; // b wijst niet naar a, maar hij wijst waar a naar wijst. b->set(3); print(a->get()); // 3 Value * c = new Value(1); a = c; a->set(2); print(a->get()); // 2 print(b->get()); // 3 |
Was b een echte pointer naar a, dan krijg je dit (maar dan zie je in een sterk getypeerde taal als C++ dat je dan ook meteen een extra niveau aan indirectie moet doen)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Value * a = new Value(0); Value ** b = &a; // b wijst naar a (*b)->set(3); print(a->get()); // 3 Value * c = new Value(1); a = c; a->set(2); print(a->get()); // 2 print((*b)->get()); // 2 |
Het probleem het HTML t/m versie 4 was ook dat er geen eenduidige manier was om je eraan te houden, omdat de standaard gewoonweg niet afdoende gedefiniëerd was. In 5 is dat overigens ook nog steeds zo, maar wel een heel stuk minder en is in de loop der tijd geëvolueerd aan de hand van input van implementors.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:29:
Het probleem zit hem inderdaad vaak in het kunnen lezen van standaarden. Sommige mensen lezen wel, maar interpreteren het anders of vinden dat het toch anders moet. Dat is je dus niet aan een standaard houden.
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 09-10-2012 16:36 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat krijg je van saaie telcos, niet opletten en ongemerkt snaaien. Heb die zak maar snel ergens anders neergelegd en een dikke spuit gezet.
Lijkt me redelijk ruk om daar iedere keer op te moeten lettenKayr schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:47:
Tja, 14,3 mmol/L
Dat krijg je van saaie telcos, niet opletten en ongemerkt snaaien. Heb die zak maar snel ergens anders neergelegd en een dikke spuit gezet.
Zou voor mij absoluut niet te doen zijn, ik heb geregeld een suiker/vreet kick. Dan kan ik gerust een kilozak met napoleon snoepjes naar binnen mikken
Ook van die salmiaknopjes gaan met gemak naar binnen. Het enige nadeel van die dingen is dat als je daarna iets met koolzuur of een biertje neemt dat gaat schuimen als de ziekte
Het is dat mijn vrouw net de boodschappen heeft gedaan, anders had ik ook om een zak pepernoten gesmeekt
Is het ook inderdaad. Op het werk vooral als je echt lekker in een code klop flow zit en dan merkt dat je een hypo hebt. Dan ben ik nog wel eens eigenwijs en ga ik door i.p.v. iets te eten. Het vinden van de meest simpele bug wordt dan een hele opgave..Gertjan. schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:56:
[...]
Lijkt me redelijk ruk om daar iedere keer op te moeten letten
Zou voor mij absoluut niet te doen zijn, ik heb geregeld een suiker/vreet kick. Dan kan ik gerust een kilozak met napoleon snoepjes naar binnen mikken
Ook van die salmiaknopjes gaan met gemak naar binnen. Het enige nadeel van die dingen is dat als je daarna iets met koolzuur of een biertje neemt dat gaat schuimen als de ziekte
Het is dat mijn vrouw net de boodschappen heeft gedaan, anders had ik ook om een zak pepernoten gesmeektMaar ja, nu moet ik het doen met een familie zak speculaas... Ook niet verkeerd
Dadelijk maar eens een depressie-hap nemen, voel me vandaag redelijk on-productief...
Je leert er op den duur mee leven maar ik zal zeker niet zeggen dat het makkelijk is of het went. Diabetes blijft een beste invloed op je dagelijks leven hebben (in vergelijking tot voordat ik het had). Je leert er mee omgaan doordat iedere fout gelijk bestraft wordt.
* Kayr gaat nu z'n zooi inpakken. Vanavond ff lekker chillaxen. Nog even een, door de vrouw met pudding aangerande netbook weer dichtschroeven. Want schoongemaakt. TB onder de kraan gehad. Hopelijk doet ie het weer na een dagje op de verwarming
Probleem is alleen, moet nog 5 practicum opdrachten voor zondag af hebben, owja en gisteren is er ineens nog extra huiswerk bijgekomen ook
Zoveel tijd heb ik nou ook weer niet
Same here
[ Voor 22% gewijzigd door Sh4wn op 09-10-2012 20:28 ]
Ik houd per state een lijstje bij van de goals welke gevonden zijn:
1
2
| def getStartState(self): return (self.startingPosition,0,0,0,0 ) |
0 betekend niet gevonden, 4 0'en voor ieder doel.
Dan return ik in ieder successor state welk doel al gevonden is, dus uiteindelijk zal hij dan eindigen bij de node waarbij hij alle corners heeft gevonden, en dat klopt ook.
Alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik een closedlist gebruikt voor welke nodes al bezocht zijn. Dit zorgt er dus voor dat indien hij in een doodlopend straatje terecht komt hij niet terug gaat. .. en laat hij met BFS nu net als eerste naar dat doodlopend straatje gaan..
edit: volgens mij heb je in Week2 homework antwoord gegeven op precies deze vraag. Namelijk manhattan distance in het geval als je meerdere doelen hebt (volgens mij was dat de sum oid).
edit2: aah ik realiseer me net: als ik bij de successors als eerste de node teruggeef welke het dichtste bij de dichtbij zijnste goal zit, dan zou ik het closedlist probleem moeten omzijlen..
[ Voor 20% gewijzigd door D-Raven op 09-10-2012 20:46 ]
Misschien morgen maar hard op zoek naar een beter alternatief...
Ik heb de laatste tijd ook erg last van youtube die me firefox laat hangen >.>. Zou wel de flash plugin zijn ofzowsitedesign schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:46:
Pff, firefox die hangt bij elke facebook of youtube verwijzing...
Nothing to see here!
Je weet dat Python een set() datastructuur heeft?D-Raven schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:43:
Ik kom gewoon niet voorbij Q5.
Ik houd per state een lijstje bij van de goals welke gevonden zijn:
Python:
1 2 def getStartState(self): return (self.startingPosition,0,0,0,0 )
0 betekend niet gevonden, 4 0'en voor ieder doel.
Dan return ik in ieder successor state welk doel al gevonden is, dus uiteindelijk zal hij dan eindigen bij de node waarbij hij alle corners heeft gevonden, en dat klopt ook.
Alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik een closedlist gebruikt voor welke nodes al bezocht zijn. Dit zorgt er dus voor dat indien hij in een doodlopend straatje terecht komt hij niet terug gaat. .. en laat hij met BFS nu net als eerste naar dat doodlopend straatje gaan..
edit: volgens mij heb je in Week2 homework antwoord gegeven op precies deze vraag. Namelijk manhattan distance in het geval als je meerdere doelen hebt (volgens mij was dat de sum oid).
edit2: aah ik realiseer me net: als ik bij de successors als eerste de node teruggeef welke het dichtste bij de dichtbij zijnste goal zit, dan zou ik het closedlist probleem moeten omzijlen..
Waar ik bij Q5 tegenaan kwam, was dat ik pas bij het poppen van iets uit de fringe, de node op de 'visited' set gooide, dat moet je natuurlijk direct doen als je hem in de fringe plaatst.
Flash plugin is al uitgelegd, geen verbetering -_-Rutix schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:39:
[...]
Ik heb de laatste tijd ook erg last van youtube die me firefox laat hangen >.>. Zou wel de flash plugin zijn ofzo
Redactor.jsStruikrover schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:35:
@#$%@#%$@#, ik ben het echt zat om elke keer weer mijn TinyMCE config te moeten verkloten om afbeeldingen werkend te krijgen. FFS, hoe moeilijk is het! Vooral met hun ImageManager plugin, bleh!
Misschien morgen maar hard op zoek naar een beter alternatief...
We are shaping the future
Dat doe ik al.Sh4wn schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:42:
[...]
Je weet dat Python een set() datastructuur heeft?
Waar ik bij Q5 tegenaan kwam, was dat ik pas bij het poppen van iets uit de fringe, de node op de 'visited' set gooide, dat moet je natuurlijk direct doen als je hem in de fringe plaatst.
Mijn code ziet er nu als volgt uit, en ik denk dat t goed te zien is dat ik niet vaak python doe
http://pastebin.com/Lus2aDVF
Path is de lijst directions die uiteindelijk terug aan de app gevoerd moet worden. Deze code werkt prima voor BFS,DFS en A*. Dus tenzij er echt iets niet goed is met mn cornersProblem implementatie, moet er toch een probleem in zitten
Overigens wordt een stukje verderop een implementatie gegeven voor dat food probleem (in searchAgent.py), in principe is het probleem exact hetzelfde, alleen gebruiken ze daar a* om m op te lossen en moet je dus een heuristic implementeren. Dus volgens mij kun je je cornersproblem prima afleiden van hoe ze het daar oplossen.
Koning! Nu krijg ik weer zin in die shit
* Struikrover gaat straks weer lekker pielen.
jammer dat het niet opensource is...Struikrover schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:53:
[...]
Koning! Nu krijg ik weer zin in die shit. Die air mode is ook fantastisch, met 2 kleine wijzigingen kan ik het wss mogelijk maken om de website live te editen als je bent ingelogd
* Struikrover gaat straks weer lekker pielen.
Gelukkig dat de vrouw nog vatbaar is voor het argument: dan gaan we er ook eten...
* Kips is gek op köttbullar!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 10-10-2012 09:32 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Heb ik meer mensen over gehoord. Waarschijnlijk gebruik je dan niet de juiste cost berekening. *hint* Als je bij UCS alleen de forward cost gebruikt zit je fout. Maar als je die eenmaal gevonden hebt, dan is de cost berekening voor a* die van UCS + heuristiekSh4wn schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:51:
Vaag, die autograder geeft toch aan dat mijn UCS en A* implementatie toch nog niet helemaal goed is, terwijl die met de pacman prima werkt
Ondertussen gefixed, kwam er op neer dat ik de goal node ook in mijn 'nodes_expanded' set gooide, en die werd dus in het vervolg niet nog een keer gebruikt. Op die manier is er natuurlijk maar 1 pad naar het goal, en dat gaat dus niet werkenD-Raven schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:39:
[...]
Heb ik meer mensen over gehoord. Waarschijnlijk gebruik je dan niet de juiste cost berekening. *hint* Als je bij UCS alleen de forward cost gebruikt zit je fout. Maar als je die eenmaal gevonden hebt, dan is de cost berekening voor a* die van UCS + heuristiek
Die's daar echt volkomen smakeloos. De enige sate die ik niet opgeten heb, ooit, was bij de Ikea.
https://niels.nu
Daarnaast komt er altijd een deken van droevenis over me heen als ik daar bij de IKEA rondloop en al helemaal het restaurant zie dat ik eigenlijk zo snel mogelijk weer weg wil.
[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 10-10-2012 09:49 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ok, maar als je die bug had, hoe ben je dan voorbij Q5 gekomen?Sh4wn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:45:
[...]
Ondertussen gefixed, kwam er op neer dat ik de goal node ook in mijn 'nodes_expanded' set gooide, en die werd dus in het vervolg niet nog een keer gebruikt. Op die manier is er natuurlijk maar 1 pad naar het goal, en dat gaat dus niet werken
Die gebruikt BFSD-Raven schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:48:
[...]
Ok, maar als je die bug had, hoe ben je dan voorbij Q5 gekomen?
[ Voor 11% gewijzigd door Sh4wn op 10-10-2012 09:49 ]
Ik kan dan makkelijk kijken of (nextx, nexty) in resterende corners zit, en als dat zo is, haal ik dat element er uit.
Mwoa, ik kom hem anders wel op Github tegen, non-commercial license:
https://github.com/dybskiy/redactor-js
Ik vind het op een maandag- of dinsdagavond wel prima om er wat te gaan halen. We hebben er bijvoorbeeld een baby-bedje van. Maar no effin' way dat je me daar op zaterdag of erger: een koopzondag ziet.armageddon_2k1 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:48:
Daarnaast komt er altijd een deken van droevenis over me heen als ik daar bij de IKEA rondloop en al helemaal het restaurant zie dat ik eigenlijk zo snel mogelijk weer weg wil.
Dat restaurant trekt hetzelfde type volk aan als een All you can eat-buffet.armageddon_2k1 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:48:
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Inderdaad. Ik heb bij Philips op de Avent-afdeling gewerkt en daar heb ik eens 8 baby-bedden moeten halen bij de IKEA Eindhoven (en in elkaar zetten...). Dus ik daar om 9:00 's ochtends heen op een dinsdag. Is het fokking druk! Moet er niemand werken ofzoiets!?Hydra schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:56:
[...]
Ik vind het op een maandag- of dinsdagavond wel prima om er wat te gaan halen. We hebben er bijvoorbeeld een baby-bedje van. Maar no effin' way dat je me daar op zaterdag of erger: een koopzondag ziet.
Misschien stomme vraag; maar waar zijn jullie mee bezig? Eén of andere openbare programming challenge, of volgen jullie gewoon toevallig dezelfde studie?Sh4wn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:55:
Hoe ik mijn states heb gerepresenteerd bij Q5 is als volgt: (pacman position, tuple met resterende corners)
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik doe in principe hetzelfde... maar ik realiseer me net iets..Sh4wn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:55:
Hoe ik mijn states heb gerepresenteerd bij Q5 is als volgt: (pacman position, tuple met resterende corners)
Ik kan dan makkelijk kijken of (nextx, nexty) in resterende corners zit, en als dat zo is, haal ik dat element er uit.
Straks eens hobbyen op een "rustig" moment
Artificial Intelligence course op http://edx.orgCloud schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:59:
[...]
Misschien stomme vraag; maar waar zijn jullie mee bezig? Eén of andere openbare programming challenge, of volgen jullie gewoon toevallig dezelfde studie?
Er zitten te weinig vrije uren in een dag
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Ja, heb toch wel beetje spijt dat ik niet voor AI ben gegaan toen ik begon met studeren
Herkenbaar. Het kost mij momenteel iig vrij veel uren. Maar dat is voornamelijk omdat ik python niet echt ken. Dus dat kost al een beetje tijd. Maar het is voornamelijk debugging stone-age-style wat me veel tijd kost.Cloud schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:06:
Grutjes, edX is dus ook al gestart: teveel keus tegenwoordig. Ben zelf bezig (voor de lol) met een aantal introductie courses bij Udacity, om te zien of het wat is en of ik de zelfdiscipline op kan brengen. Nu had ik ook al wat leuks gezien bij Coursera, maar nu heeft edX blijkbaar ook nog interessant materiaal online staan.
Er zitten te weinig vrije uren in een dag
* D-Raven heeft al wel pycharm gedownload, maar nog niet geinstalleerd
D-Raven schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
Herkenbaar. Het kost mij momenteel iig vrij veel uren. Maar dat is voornamelijk omdat ik python niet echt ken. Dus dat kost al een beetje tijd. Maar het is voornamelijk debugging stone-age-style wat me veel tijd kost.
* D-Raven heeft al wel pycharm gedownload, maar nog niet geinstalleerd
python -m pdb bestand.py
Heb je een mooie (GDB achtige) Python debugger, of kende je die al?
Ik doe CS101 bij Udacity puur omdat dat een leuke manier was om Python (en Udacity/online learning) te leren kennen. Maar dat kost inderdaad tijd ja. Wel erg leuk om te doen overigensD-Raven schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
Herkenbaar. Het kost mij momenteel iig vrij veel uren. Maar dat is voornamelijk omdat ik python niet echt ken. Dus dat kost al een beetje tijd. Maar het is voornamelijk debugging stone-age-style wat me veel tijd kost.
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 10-10-2012 10:14 ]
EDIT: Yeuy, 700 rows in 5min35!
[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 10-10-2012 10:13 ]
Waar zou jij je meubels halen als je van een uitkering leefde?armageddon_2k1 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:58:
Inderdaad. Ik heb bij Philips op de Avent-afdeling gewerkt en daar heb ik eens 8 baby-bedden moeten halen bij de IKEA Eindhoven (en in elkaar zetten...). Dus ik daar om 9:00 's ochtends heen op een dinsdag. Is het fokking druk! Moet er niemand werken ofzoiets!?
Haha nee, 't is mijn reguliere studieD-Raven schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:04:
Doe jij ook mee dan?
Kringloop, hou je meer geld over voor je shultenbrauHydra schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:14:
[...]
Waar zou jij je meubels halen als je van een uitkering leefde?
Maar goed, volgende week nog even een kleine Expedit ophalen voor het speelgoed van de kinderen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
http://www.thesimplelogic...ay-you-want-an-education/
Heb m eindelijk opgelost. @Sh4wn bij jou opmerking over lists realiseerde ik me dat ik mijn goal state in mn state representatie verkeerd bijhield. Ik bepaalde de state namelijk bij iedere successor opnieuw. Terwijl ik m van de huidige node moet overnemen, bijwerken, en dan weer aan de successor moet toepassen.
* D-Raven heeft hier gisterenavond veel te lang op gezeten
Haha niceD-Raven schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:31:
* D-Raven does victory dance
Heb m eindelijk opgelost. @Sh4wn bij jou opmerking over lists realiseerde ik me dat ik mijn goal state in mn state representatie verkeerd bijhield. Ik bepaalde de state namelijk bij iedere successor opnieuw. Terwijl ik m van de huidige node moet overnemen, bijwerken, en dan weer aan de successor moet toepassen.
* D-Raven heeft hier gisterenavond veel te lang op gezeten
Nothing to see here!
Ik zit te denken: Als je in je State een set van goals die je nog moet hebt, zoals in jou voorbeeld.Sh4wn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:40:
[...]
Haha niceBen benieuwd wat je bij Q6 gaat krijgen (ik ben nog steeds bezig met een heuristic bedenken die consistent is en onder de 1200 nodes komt
).
Is een admissable heuristic dan niet de Min( ManhattanDistance voor ieder item in set)..
En iets zegt me dat ik dit heel simpel met list comprehensions kan doen..
Waarom zou je dat in hemelsnaam random doenRutix schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:40:
FUUU ik ben was bezig met logica om een bepaalde webservice aan te roepen. En ik zocht me gisteren helemaal te pletter waarom die soms omvalt en een error terug geeft. Blijkt dat ze in de stub (die wij dus gebruiken) random errors gooien met het idee dat de error afhandeling ook getest kan worden. Maar dit stond dus nergens in de documentatie![]()
[ Voor 42% gewijzigd door Rutix op 10-10-2012 10:48 ]
Nothing to see here!
Ik heb onlangs iets gelijkaardigs gedaan, al is het niet zo random. De toepassing roept een stored procedure op die nog niet geimplementeerd is. Om de toepassing toch te testen heb ik een stub stored procedure gemaakt met de juiste parameters en return velden. De uiteindelijke stored procedure zal ook fouten geven in bepaalde situaties, dus geeft mijn stub ook een fout als de eerste parameter oneven is. Zo kan de toepassing toch al getest worden voordat de volledige stored procedure er is. Nu heb ik dat wel "gedocumenteerd" door dat even te vermelden aan de collega die dat stuk van de toepassing maakt. De fout is in mijn geval ook niet random: met gelijke input krijg je altijd dezelfde foutmelding.Rutix schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:40:
FUUU ik ben was bezig met logica om een bepaalde webservice aan te roepen. En ik zocht me gisteren helemaal te pletter waarom die soms omvalt en een error terug geeft. Blijkt dat ze in de stub (die wij dus gebruiken) random errors gooien met het idee dat de error afhandeling ook getest kan worden. Maar dit stond dus nergens in de documentatie![]()
Het idee om die stub ook foutmeldingen te laten geven is niet slecht, maar de documentatie/implementatie kon wel beter.
Maar hij is niet consistent
[ Voor 33% gewijzigd door D-Raven op 10-10-2012 11:00 ]
Dan pas je 't toch aan ?TheNephilim schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:19:
Waarom zijn die responsive grids allemaal 940Ik moet 980 hebben... daarnaast zijn ze allemaal wel eeerg lomp eigenlijk. Eerst maar eens kijken of ik zonder veel toeters en bellen niet zelf een grid kan maken die responsive is. Al heb ik er niet veel kaas van gegeten.
https://github.com/twitte.../less/variables.less#L246
Euhmz, you say what?alienfruit schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:35:
Ja, ik ken dat artikel. Het is meer dat het een ontwerp zonder met het idee om responsive design te gebruiken of het mobiele apparaten te laten draaien.
Jah, ik had al een LESS parser voor windows geïnstalleerd. Bij een customizable build van bootstrap zaten helaas geen LESS bestanden, dus bedacht ik om eerst maar eens zelf te gaan kijken. Liever wil ik ook bootstrap gebruiken hoor, maar het is weer zoveel. Alleen de basis van bootstrap + grid + responsive, meer heb ik niet nodig XDGateKeaper schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:33:
[...]
Dan pas je 't toch aan ?
https://github.com/twitte.../less/variables.less#L246
Heb eigenlijk ook geen tijd om het helemaal uit te zoeken, veel te veel websites nog die gemaakt moeten worden en allemaal snel klaar.
Standaard log ik alle POST, maar dus ook de wachtwoorden, wat niet de bedoeling is. Uitzetten is dan geen probleem, maar als ik dan eventuele hack-pogingen wil achterhalen moet ik de POST wel weer loggen, maar dan triggert hij ook bij foute wachtwoorden...
Dilemma dilemma... Gelukkig is het nog niet live xD
Je logt alle POST? Ik ruik een DDoS.wsitedesign schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:49:
Hmm, ben nu aan het twijfelen voor mijn logging...
Standaard log ik alle POST, maar dus ook de wachtwoorden, wat niet de bedoeling is. Uitzetten is dan geen probleem, maar als ik dan eventuele hack-pogingen wil achterhalen moet ik de POST wel weer loggen, maar dan triggert hij ook bij foute wachtwoorden...
Dilemma dilemma... Gelukkig is het nog niet live xD
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Hoe dat allemaal zit weet ik eigenlijk niet eensBarryvdh schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:40:
Dan moet je alleen die dingen importeren he
https://github.com/twitte...aster/less/bootstrap.less
Nu eerst maar even eten, dan maar weer eens verder XD
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| // CSS Reset @import "reset.less"; /* volledig optioneel */ // Core variables and mixins @import "variables.less"; /* Deze heb je nodig voor de grid-instellingen. Breedte, aantal kolommen etc */ @import "mixins.less"; /* twijfel, volgens mij niet, maar zou je even moeten uitzoeken */ // Grid system and page structure @import "scaffolding.less"; /* twijfel, maar volgens mij wel */ @import "grid.less"; /* sowieso nodig */ @import "layouts.less"; /* ook wel handig */ |
Eventueel kan je de responsive er nog aan toevoegen.
En de rest is dus sowieso niet nodig
[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 10-10-2012 11:58 ]
Persoonlijk kan ik je dan beter CS253 aanraden (zeker als je al de nodige engineering kennis hebt, het stapje C# => Python vond ik met behulp van de Python docs niet zo heel erg groot); die opdrachten zijn namelijk een stuk leukerCloud schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:11:
[...]
Ik doe CS101 bij Udacity puur omdat dat een leuke manier was om Python (en Udacity/online learning) te leren kennen. Maar dat kost inderdaad tijd ja. Wel erg leuk om te doen overigens
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Is het echt zo simpel? Dat opent mogelijkheden, bedankt voor de tip! ^^ Dat ga ik eens even met de webdesigner overleggenGateKeaper schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:56:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 // CSS Reset @import "reset.less"; /* volledig optioneel */ // Core variables and mixins @import "variables.less"; /* Deze heb je nodig voor de grid-instellingen. Breedte, aantal kolommen etc */ @import "mixins.less"; /* twijfel, volgens mij niet, maar zou je even moeten uitzoeken */ // Grid system and page structure @import "scaffolding.less"; /* twijfel, maar volgens mij wel */ @import "grid.less"; /* sowieso nodig */ @import "layouts.less"; /* ook wel handig */
Eventueel kan je de responsive er nog aan toevoegen.
En de rest is dus sowieso niet nodig
Nu een broodje pindakaas eten, hopelijk zonder steentjes deze keer.
Ik ben aardig vergevorderd in CS101, die maak ik denk ik eerst even af en dan was ik inderdaad van plan door te gaan met CS253mindcrash schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:58:
[...]
Persoonlijk kan ik je dan beter CS253 aanraden (zeker als je al de nodige engineering kennis hebt, het stapje C# => Python vond ik met behulp van de Python docs niet zo heel erg groot); die opdrachten zijn namelijk een stuk leukerOnder leiding van Steve 'Reddit' Huffman ga je tijdens die course o.a. een simpel blog systeem en wiki bouwen op Appengine.
Jup, zo makkelijk is hetTheNephilim schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Is het echt zo simpel? Dat opent mogelijkheden, bedankt voor de tip! ^^ Dat ga ik eens even met de webdesigner overleggen
Overigens heb je mixins.less wel echt nodig (want daar staan de mixins die het grid maken ook in), en scaffolding juist niet echt perse, maar dat zie je wel als je kijkt wat er in staat.
Persoonlijk vind ik het trouwens wel weer fijn om met LESS/Bootstrap zoiets te doen:
1
2
3
| #content{
.span(9);
} |
in plaats van
1
| <div id="content" class="span9"></div> |
KloptManuel schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:33:
Is SEA nu gemerged met PRG?
Als je toch aan het aanpassen bent, waarom staat dit topic in alle 4 de onderdelen, of ben ik de enige die dat maar irritant vind? (Nu lijken steeds alle 4 de onderdelen ongelezen, terwijl in alle 4 maar 1 topic nieuw is, de coffee corner, maar dat zie ik pas als ik ze alle 4 open..)
Over je andere vraag; dit topic heeft inderdaad een alias in de andere drie subfora. Dat is vermoedelijk gedaan omdat het een topic is wat niet per definitie bij Programming hoort maar eigenlijk bij de hoofdgroep. Net als het Feedback topic eigenlijk. Een kwestie van bereikbaar maken voor alle gebruikers dus. Maar als je eenmaal weet dat het eigenlijk maar één topic is, dan is het toch niet zo verwarrend meer?
Je zou inderdaad ook alleen het subforum als 'ongelezen' kunnen markeren waar het topic daadwerkelijk staat (PRG dacht ik), maar dan lijkt het voor gebruikers die alleen in WEB komen alsof er niets bijgekomen is. Terwijl zij juist via WEB altijd bij dit topic belanden. Volg je het nog?
Maar misschien is deze discussie meer iets voor het feedback topic.
Thanks, ga ik even bekijken!GateKeaper schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:08:
Probeer anders deze ook eens, volgens mij heeft hij precies gedaan wat jij wilt(grid extracten). Variabelen aan te passen in vars.less.
Het is me duidelijk wat ik met LESS kan doen, echt gebruikt heb ik het nog niet. Mooie combinatie om over beide iets te leren in ieder geval.Barryvdh schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:49:
[...]
Jup, zo makkelijk is het
Overigens heb je mixins.less wel echt nodig (want daar staan de mixins die het grid maken ook in), en scaffolding juist niet echt perse, maar dat zie je wel als je kijkt wat er in staat.
Persoonlijk vind ik het trouwens wel weer fijn om met LESS/Bootstrap zoiets te doen:
code:
1 2 3#content{ .span(9); }
in plaats van
code:
1
Klopt inderdaad, er komt nog een mededeling over. Maar het komt er op neer dat het in SEA gewoon erg rustig was, en dus weer naar PRG gemerged is.Manuel schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:33:
Is SEA nu gemerged met PRG?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Eindelijk weer eens een middagje rekenen, lang geleden
Lang leve excel
[ Voor 9% gewijzigd door GateKeaper op 10-10-2012 14:21 ]
[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 10-10-2012 14:25 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Degene die alle designs maakt (extern bedrijf) kwam met het grid gebeuren, maar ook aan de designer kant moet er veel veranderen wil je responsive websites kunnen maken.
http://hawvie.deviantart.com/
(3 seconden later...)
NAAAAAAY!
On the other hand: Goed weer en ik kan nu eindelijk nuttiger dingen gaan doen dan webshopsysteemporren.
Ik had m volgens mij zelfs binnen een week, dus in de praktijk valt het we meeGateKeaper schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:19:
Zucht.. opdrachtgever wil VAR verklaring zien. Ik denk, even aanvragen. Ja hoor, digitaal formulier verzonden en dan komt het. "U ontvangt binnen 8 weken een reactie". Euhmz, 8 weken? Serieus? Zojuist vroeg je me nog of de aanvraag voor dit of volgend jaar is?! @#$%
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.