Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 185 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.075 views

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 14:38

abeker

...

Oh joy, net nieuwe versie van een DLL gemaakt in VB6 op testserver gezet, wil het niet meer werken. Server.CreateObject failt, DLL unregisteren wil ook al niet lukken... En toen realiseerde ik me dat ik op m'n development PC zojuist windows updates had geïnstalleerd en dat die nieuwe DLL om de één of andere reden faalt op machines die niet up-to-date zijn |:( Lekkere methode om af te dwingen dat iedereen de laatste updates installeert 8)7

the less one forgets, the less one remembers

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

windows updates had geïnstalleerd en dat die nieuwe DLL om de één of andere reden faalt op machines die niet up-to-date zijn
Geen idee hoor, maar refereert jouw DLL dan niet gewoon aan een specifieke versie van een zojuist geüpdatetetete DLL?

@hieronder: echt niet, metal. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 10-10-2012 15:36 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:57
#hakkuhhhhhhhh

Eury#2434

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:54

Haan

dotnetter

Een collega heeft laatst een webformulier gebouwd voor een Turkse klant, belt die klant net op: 'het formulier toont een of andere tekst maar ik heb geen idee wat er staat, het is in ieder geval geen Turks'.
Heeft die collega blijkbaar iets als 'er is een fout opgetreden' via Google translate zelf vertaald _O-

Kater? Eerst water, de rest komt later

• abeker

abeker

...

CodeCaster schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:34:
[...]
Geen idee hoor, maar refereert jouw DLL dan niet gewoon aan een specifieke versie van een zojuist geüpdatetetete DLL?
Ja waarschijnlijk wel maar welke dat dan moet zijn, geen idee... Als ik kijk naar welke DLL's gereferenced worden in het project dan zie ik daar niets tussen staan dat recentelijk geüpdate is.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben niet fan van bug reports die beginnen met ¨Als je heel snel klikt dan...¨

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

alienfruit schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:49:
Ik ben niet fan van bug reports die beginnen met ¨Als je heel snel klikt dan...¨
Omdat jij niet snel genoeg kan klikken om ze te reproduceren?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CodeCaster schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:34:
[...]

@hieronder: echt niet, metal. >:)
geüpdatet :*) :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
bijgewerkt of geactualiseerd :p (waarom moeilijk doen?)

[ Voor 4% gewijzigd door Otherside1982 op 10-10-2012 17:37 ]

• abeker

abeker

...

GateKeaper schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:52:
[...]

Omdat jij niet snel genoeg kan klikken om ze te reproduceren?
dat noemen ze ook wel een race-condition ;)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Woppa Q6 admissable en consistent heuristic gevonden. Search nodes 1139.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34
Heb wel het idee dat jullie in die A.I. course meer toegepaste algoritmiek leren, iets dat ik bij mijn opleiding nog wel eens mis. Maar goed, kwestie van een andere balans in het onderwijsprogramma

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Struikrover schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:57:
Heb wel het idee dat jullie in die A.I. course meer toegepaste algoritmiek leren, iets dat ik bij mijn opleiding nog wel eens mis. Maar goed, kwestie van een andere balans in het onderwijsprogramma
Hmmm valt wel mee. Het is veel meer dan search problems. Dit is nog maar het begin heh ;). Vooralsnog is het wel wat algoritmiek (DFS, BFS, UCS en A*) maar er komt ook behoorlijk wat wiskunde bij kijken omdat je ook de heuristic voor eerder genoemde algo's moet verzinnen.

Overigens heb ik algoritmes ook gehad in mijn opleiding. Tevens DFS en BFS, maar nooit zo in depth als dat ik hier uitgelegd kreeg.

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Geüpdatete in die context. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• alienfruit

alienfruit

[b]GateKeaper schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:52:Omdat jij niet snel genoeg kan klikken om ze te reproduceren?
Jeps :D

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Woy schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:34:
[...]

Klopt inderdaad, er komt nog een mededeling over. Maar het komt er op neer dat het in SEA gewoon erg rustig was, en dus weer naar PRG gemerged is.
Software Engineering & Architecture opgeheven

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
En als ik naar het originele uitbreidingstopic kijk zie ik dat er al 1tje verdwenen was... Binnen een x-aantal jaar alles terug in 1 dan? :p

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, Graphics en Web is nog steeds opgesplitst.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 11:40
abeker schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:33:
Oh joy, net nieuwe versie van een DLL gemaakt in VB6 op testserver gezet, wil het niet meer werken. Server.CreateObject failt, DLL unregisteren wil ook al niet lukken... En toen realiseerde ik me dat ik op m'n development PC zojuist windows updates had geïnstalleerd en dat die nieuwe DLL om de één of andere reden faalt op machines die niet up-to-date zijn |:( Lekkere methode om af te dwingen dat iedereen de laatste updates installeert 8)7
Dll even in depends laden op die server en je ziet wat er mist, briljante tool voor dependency probleempjes...

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
.oisyn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:45:
Ik had het niet over nu, ik heb het over de toekomst xD

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Als er steeds minder ontwikkelaars komen dan lijkt me dat wel een logisch gevolg toch?
Heb zelf ook het gevoel dat voor Nederlandse ontwikkelaars Tweakers niet meer de default place to be is, met fora als stackoverflow enz.
Misschien moet Tweakers in plaats van programma's sponsoren op de tv (slecht reclamespotje btw) wat posters gaan ophangen op technische universiteiten en hogescholen enz.

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 11-10-2012 08:49 . Reden: :X ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, met Nederlands als voertaal zet je maar op een klein deel van de markt in, en dan ook nog eens deels de onderkant van de markt. Combineer dat met hopeloos verouderde software voor echte vraag/antwoord dingen en het is logisch dat de hap die GoT uit die markt neemt erg klein is :)

Desalwelteplus voldoet het veel beter dan allerlei andere platformen als sociaal gebeuren :Y

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

.oisyn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:45:
Van mij mag het wel omgezet worden naar Design en Development. Web is ook erg rustig en frontend development wordt ook steeds complexer.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Bosmonster schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:33:
[...]

Van mij mag het wel omgezet worden naar Design en Development. Web is ook erg rustig en frontend development wordt ook steeds complexer.
Ja, het wordt ook steeds breder en de scheidslijnen vervagen.

Als je een app maakt voor de Win8 Metro UI in HTML 5, ben je dan met Web dev bezig of ouderwets aan het programmeren? En als je aan een ASP.NET site werkt, maar dan voornamelijk aan de achterkant met C#?

Design & Development vind ik een prima algemene noemer.

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 10:59
Altijd leuk als je net terug bent van vakantie en al wat gepland had staan, maar door een escalatie van een klant een verschuiving in prioriteiten krijgt.

Op zich niet erg, maar dan moeten de projectleiders e.d. wel even uit mijn buurt blijven met vragen over andere zaken dan waar ik mee bezig moet. (Briefje op de deur "niet storen a.u.b. deed wel wonderen overigens }))

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-11 09:47
Yay een test met nieuwe koffie op het werk! *O* Zit meer smaak aan, maar is na verluid duurder dus hoop dat het er door heen komt!!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Op koffie hoort niet bezuinigd te worden. Koffie is code.

* Hydra heeft het geluk op z'n werk over een echt espressoapparaat met bonenmaler te beschikken

https://niels.nu

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Het is me nog steeds een raadsel waarom die bonenmalende koffiezetapparaten zo duur moeten zijn eigenlijk. Weet iemand wat het cruciale onderdeel is? Keramische maalplaten ofzo? De pomp kan ook niet heel duur zijn... :+

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Wow wat een hip effect als je scrollt: http://www.ebay.com/new#

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jammer van de JPEG-artifacts.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wel hip, maar toch vind ik het best irritant. En inderdaad, jammer van de JPEG compressie verschijnselen.

• Davio
TheNephilim schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:37:
Het is me nog steeds een raadsel waarom die bonenmalende koffiezetapparaten zo duur moeten zijn eigenlijk. Weet iemand wat het cruciale onderdeel is? Keramische maalplaten ofzo? De pomp kan ook niet heel duur zijn... :+
Ik zag laatst in een uitzending van de Rekenkamer dat ze in die hippe baristatenten gewoon weer koffie door een filter gieten en dat dat nu weer helemaal hip is. 8)7

Dus moeders ouwe apparaat dat je voor je uitzet hebt gekregen kan weer uit de schuur worden opgeduikeld. :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Davio schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

Ik zag laatst in een uitzending van de Rekenkamer dat ze in die hippe baristatenten gewoon weer koffie door een filter gieten en dat dat nu weer helemaal hip is. 8)7

Dus moeders ouwe apparaat dat je voor je uitzet hebt gekregen kan weer uit de schuur worden opgeduikeld. :)
Ja precies, vanaf grote hoogte zoals ze dat met thee ook doen zeker :+

• Barryvdh
  • Laatst online: 18:39
Niet zo heel bijzonder toch, beetje zelfde idee als D66 programma; https://www.d66.nl/verkiezingsprogramma/

• alienfruit

alienfruit

CSS3 Animations, Transitions, Transforms and Gradients unprefixed in Firefox 16 Nice :D

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

alienfruit schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:54:
CSS3 Animations, Transitions, Transforms and Gradients unprefixed in Firefox 16 Nice :D
nieuws: Mozilla haalt Firefox 16 offline vanwege beveiligingsprobleem :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:54:
Eindelijk! :o

---

Omg, een klant wilde zijn website eind september al online hebben. Inmiddels zit ik nu voor de tweede keer te wachten op gegevens van zijn kant. Het begon al met één van de externe partijen waar ik geen gegegevens van had gekregen. Nu wacht ik inmiddels al weer een week op gegevens van partij twee.... :F

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43

Hoogie2004

Whohooooo

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kkkzY.jpg
:+

My iRacing profile | Strava

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Parallax is inmiddels al zo uitgekauwd, uitgescheten, opgegeten, opnieuw uitgekauwd en weer uitgespuugd, dat "hip" niet echt het goede woord is :+

Het nieuwe design zelf overigens ziet er best goed uit, maar je ziet dat er wel heel erg naar Pinterest is gekeken. Het is bijna een kopie.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 11-10-2012 11:07 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Bosmonster schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:05:
[...]

Parallax is inmiddels al zo uitgekauwd, uitgescheten, opgegeten, opnieuw uitgekauwd en weer uitgespuugd, dat "hip" niet echt het goede woord is :+
Het is geen parallax scrolling, dus je opmerking is een beetje zinloos.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Het is geen parallax scrolling, dus je opmerking is een beetje zinloos.
Tis hetzelfde concept, alleen ubersimpel uitgevoerd. Parallax is ook niet meer dan een beetje spelen met fixed backgrounds. (De content lijkt over de achtergronden heen te schuiven voor een diepte effect, hence parallax :P)

Dat ze er tegenwoordig ook met javascript allemaal andere rommel omheen knutselen neemt niet weg dat dat het originele concept was (als ik me niet vergis ooit door Nike als eerste toegepast).

Het hele effect kun je tegenwoordig niet echt meer mee aankomen als je het mij vraagt, tenzij je graag achter de massa aanloopt, en dan wel een paar kilometer erachter :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 11-10-2012 11:10 ]

• Korben

Korben

() => {};

Parallax heeft weinig te maken met fixed achtergronden. Juist niet. Dit is parallax scrolling, waarbij sommige elementen met een andere snelheid bewegen dan je viewport.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik merk alweer dat ik bijzonder weinig aan webdevelopment heb gedaan de laatste maanden :') Nu ik het D66 programma weer zie kende ik het effect inderdaad eigenlijk al, maar meer ben ik het niet tegengekomen.

Verwijderd

[...]

Ik blijf het erg leuk vinden. Het is alleen iets dat niet bij elke website gebruikt kan worden en is daarnaast volgens mij ook niet echt gemakkelijk om te maken.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:10:
Parallax heeft weinig te maken met fixed achtergronden. Juist niet. Dit is parallax scrolling, waarbij sommige elementen met een andere snelheid bewegen dan je viewport.
Dat is ook parallax. Zie mijn eerdere reply. De hype is ooit begonnen met een trucje met fixed backgrounds en uitgebouwd met extra effectjes en scriptjes om het effect te versterken.

Wel grappig overigens dat je zegt "juist niet", aangezien je voorbeeld opgebouwd is met fixed backgrounds :+

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 11-10-2012 11:15 ]

• OkkE

OkkE

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bosmonster schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:14:
[...]

Dat is ook parallax. Zie mijn eerdere reply. De hype is ooit begonnen met een trucje met fixed backgrounds en uitgebouwd met extra effectjes en scriptjes om het effect te versterken.

Wel grappig overigens dat je zegt "juist niet", aangezien je voorbeeld opgebouwd is met fixed backgrounds :+
"Nike wasn’t the first and won’t be the last." trouwens :P

Volgens mij was het een bureau die een joomla template releasde die als eerst parallax introduceerde. Het is idd hetzelfde :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ah zou kunnen, weet alleen nog die Nike site van een paar jaar terug waar ik zoiets had van "wtf hoe hebben ze dat gedaan" :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja, die van Nike (better world) was echt te gruwelijk voor woorden (had ook video meen ik me te herinneren :Y )

Hier trouwens een soort behind the scenes: http://coding.smashingmag...nes-of-nike-better-world/

[ Voor 47% gewijzigd door BtM909 op 11-10-2012 11:21 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

LOL

Not sure if joke or fail.
Op zich is het toch gewoon mogelijk? Ze zijn alleen een stukje code vergeten.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
class BOOL 
{
    public bool? Value { get; set; }
}

public const BOOL YES = new BOOL() { Value = true };
public const BOOL NO = new BOOL() { Value = false };
public const BOOL FILENOTFOUND = new BOOL() { Value = null };

public void DoSomething
{
    BOOL jobPostings = YES;

//Nailed it!
}

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59

https://niels.nu

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Het nieuwe design zelf overigens ziet er best goed uit, maar je ziet dat er wel heel erg naar Pinterest is gekeken. Het is bijna een kopie.
relevant opiniestuk (nog voordat dit aangekondigd werd): http://jfornear.co/the-pinterest-layout-will-not-save-you/

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Haha, dat gifje erboven :D

(ook interessant stuk overigens!)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 11-10-2012 11:28 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja, hij is master in 't zoeken naar leuke gifjes :D

Check z'n thuispagina: http://jfornear.co/

• Davio
BtM909 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:26:
Ja, hij is master in 't zoeken naar leuke gifjes :D

Check z'n thuispagina: http://jfornear.co/
Haha, die van Gangnam style is grappig. :)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
.Gertjan. schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:20:
[...]

Op zich is het toch gewoon mogelijk? Ze zijn alleen een stukje code vergeten.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
class BOOL 
{
    public bool? Value { get; set; }
}

public const BOOL YES = new BOOL() { Value = true };
public const BOOL NO = new BOOL() { Value = false };
public const BOOL FILENOTFOUND = new BOOL() { Value = null };

public void DoSomething
{
    BOOL jobPostings = YES;

//Nailed it!
}

Ehmz, in Objective-C is het stukje code op de bus gewoon valid zonder al deze extra code er omheen. ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Aloys schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:23:
[...]

Ehmz, in Objective-C is het stukje code op de bus gewoon valid zonder al deze extra code er omheen. ;)
In Objective-C is YES/NO een geldig alternatief voor true/false? Wist ik niet (en volgens mij velen met mij) :)

Maar goed, met wat extra moeite is het dus ook gewoon werkend te krijgen in C# ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:11
.Gertjan. schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:41:
[...]

In Objective-C is YES/NO een geldig alternatief voor true/false? Wist ik niet (en volgens mij velen met mij) :)
Nog geen eens een geldig alternatief ;). Het enige wat de BOOL type accepteert in Obj-C is YES/NO

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

Nog geen eens een geldig alternatief ;). Het enige wat de BOOL type accepteert in Obj-C is YES/NO
Mmm, had eigenlijk verwacht dat ze een soort alias ofzo ervoor hadden gemaakt, maar nu ik eventjes wat op google heb gesnuffeld zie ik het volgende:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
//Snippet from: objc.h
typedef signed char     BOOL; 
// BOOL is explicitly signed so @encode(BOOL) == "c" rather than "C" 
// even if -funsigned-char is used.
#define OBJC_BOOL_DEFINED

#define YES             (BOOL)1
#define NO              (BOOL)0

Ondersteunt Objective-c geen boolean/bit? Vind het een beetje raar om een signed char hier voor te gebruiken of denk ik dan te simpel?

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Een boolean is toch ook gewoon een 1 byte met een 1 of een 0 in de meeste gevallen wanneer je met C/C++ werkt? Ik ken geen programmeertaal waar je een bit als datatype hebt; een datatype ter grootte van een byte is afaik altijd het kleinst in programmeertalen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:57:
Een boolean is toch ook gewoon een 1 byte met een 1 of een 0 in de meeste gevallen wanneer je met C/C++ werkt? Ik ken geen programmeertaal waar je een bit als datatype hebt; een datatype ter grootte van een byte is afaik altijd het kleinst in programmeertalen.
Zou kunnen hoor. Ik dacht dat een bool altijd een bit was. Maar schijnbaar kan een processor niet omgaan met datatypes kleiner dan een byte.

Ah well, weer wat geleerd :)

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 21:32
.Gertjan. schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:00:
[...]

Zou kunnen hoor. Ik dacht dat een bool altijd een bit was. Maar schijnbaar kan een processor niet omgaan met datatypes kleiner dan een byte.

Als je in SQL server meerdere booleans definieert zal SQL server deze wel gezamenlijk opslaan in 1 byte (onder bepaalde voorwaarden waar ik nu te lui voor ben om ze op te zoeken).

• Otherside1982
Ik ben goed bezig vandaag: ik los 2 bugs op en stuur een nieuwe versie naar de testers.
Versie wordt getest en nu zijn er 3 nieuwe bugs gemeld.

Zou ik nu best die 3 nieuwe bugs oplossen of gewoon voorstellen om de vorige versie met slechts 2 bugs te gebruiken? :?

• Gamebuster
.Gertjan. schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:00:
[...]

Toch even opgezocht :P
http://stackoverflow.com/...yte-and-not-1-bit-of-size

(na verder googlen) Dit vind ik best geinig:
MSDN: C++ Bit Fields (C++)

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 11-10-2012 13:20 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Otherside1982 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:13:
Ik ben goed bezig vandaag: ik los 2 bugs op en stuur een nieuwe versie naar de testers.

Zou ik nu best die 3 nieuwe bugs oplossen of gewoon voorstellen om de vorige versie met slechts 2 bugs te gebruiken? :?
Ligt eraan wat voor bugs het waren en hoe groot ;). Als de 2 grote waren en die 3 zijn kleintjes dan is het makkelijk he ;)

Nothing to see here!

• Haan
  • Laatst online: 17:54

Haan

dotnetter

Otherside1982 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:13:

Maar het zijn drie nieuwe bugs die jij hebt geïntroduceerd door 2 andere op te lossen, of waren er eigenlijk al 5 bugs, waarvan drie nog niet eerder ontdekt?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Aarg, meer dan 900 JavaScript testcases reviewen... hell of a job -O-

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Kayr schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:34:
Juist, javascript testcases, hoe?
Is dat dan in-browser (ala selenium oid?)
Heb me dat altijd afgevraagd...

(Disclaimer: Ben geen javascript devver oid, maar doe af en toe wel eens iets ermee XD)

• Gamebuster
Kayr schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:34:
wat moet ik me voorstellen bij het "reviewen van een testcase"?
zijn dat automatische tests?

• Kayr
cpf_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Juist, javascript testcases, hoe?
Is dat dan in-browser (ala selenium oid?)
Heb me dat altijd afgevraagd...

(Disclaimer: Ben geen javascript devver oid, maar doe af en toe wel eens iets ermee XD)
Vanuit JavaScript testen we een JavaScript API die automagisch door QTwebkit wordt ingeladen. De JS API voegt samen met QTwebkitbridge extra functionaliteit toe aan render windows op een embedded device waar we aan werken.
Gamebuster schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

wat moet ik me voorstellen bij het "reviewen van een testcase"?
zijn dat automatische tests?
Jeps

[ Voor 17% gewijzigd door Kayr op 11-10-2012 13:44 . Reden: s=a ]

• Otherside1982
Haan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:34:
[...]

Maar het zijn drie nieuwe bugs die jij hebt geïntroduceerd door 2 andere op te lossen, of waren er eigenlijk al 5 bugs, waarvan drie nog niet eerder ontdekt?
Het lijkt erop dat er 1 schoonheidsfoutje zit in mijn oplossing voor 1 van de originele bugs, en de 2 andere "nieuwe" bugs zijn volgens wat ik zie in de issuetracker getest met de oude versie. Probleempje dus bij de tester. Ik ben dus nog niet zo slecht bezig, gelukkig.

• Korben

Korben

() => {};

Gamebuster schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:57:
In sommige gevallen is een boolean 4 bytes. In een aantal implementaties die ik heb gezien worden true en false als volgt gedefinieerd:

C:
1
2
#define FALSE 0
#define TRUE ~FALSE

False is 0 geïnverteerd, dus allemaal 1'tjes, dus -1 als het een signed integer is.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Vanochtend ook mijn MCPD: Web Developer 4 gehaald, dus nu volledig gecertificeerd op .NET 4.0. In November of December nog even snel de Upgrades naar 4.5 doen en dan ben ik er eerst voorlopig weer klaar mee :Y)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
Gefeliciteerd! Was het moeilijk? Ik ben momenteel MCPD ASP.NET Developer 3.5 en ik wil gaan upgraden naar 4 / 4.5 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 11-10-2012 14:12 ]

We are shaping the future

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Specificatie van een service:
Veld: klantnummer
Type: String
XSD-Controle:
length = 10
pattern=[0-9]{10,10}
Euhmz, was 't dan niet een idee geweest om het veld numeriek te maken? Met een maximale grote van 9999999999?

• Kayr
GateKeaper schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:12:
Specificatie van een service:

[...]

Euhmz, was 't dan niet een idee geweest om het veld numeriek te maken? Met een maximale grote van 9999999999?
Nee, want dat zou betekenen dat 0000000001 gewoon 1 wordt. En aangezien de lengte 10 moet zijn kan dat dus niet ;)

• Korben

Korben

() => {};

Shameless quote van TDWTF:
"I was working on Java/Delphi code and I could not believe my eyes when I found this comment," writes Vladamir P.

/** java uses BigIndian, Delphi uses little indian, while the
two co-exist, need to convert back and forth when reading
data in. */

"At first, I thought that maybe it was an isolated typo, that is until I looked further into the code..."

/** convert from big indian to little indian: Remove when not using
legacy databases or Delphi code.*/

private final boolean doIndianConversion()
8)7

• Kayr
Korben schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:17:
Shameless quote van TDWTF:

[...]

8)7
Haha, grote indiaan kleine indiaan _O-

*UCH*

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Kayr schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:17:
[...]
Nee, want dat zou betekenen dat 0000000001 gewoon 1 wordt. En aangezien de lengte 10 moet zijn kan dat dus niet ;)
Snap ik helemaal, maar sla het dan gewoon op als een numerieke waarde, en converteer het naar een string, bestaande uit tien tekens, op de plaatsen waar je dat nodig hebt.

• Soundless
  • Laatst online: 29-10 16:54
GateKeaper schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

Snap ik helemaal, maar sla het dan gewoon op als een numerieke waarde, en converteer het naar een string, bestaande uit tien tekens, op de plaatsen waar je dat nodig hebt.
Hoezo? Je slaat een telefoonnummer toch ook niet als integer op?

• Kayr
[...]

Helemaal waar :)
Het kan natuurlijk zijn om compatibiliteit met bestaande systemen te waarborgen maar het is wel knullig.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Soundless schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Hoezo? Je slaat een telefoonnummer toch ook niet als integer op?
Een telefoonnummer is ook geen integer, denk alleen al aan eventuele streepjes, haakjes, een + voor netnummer, etc. Een klantnummer enkel bestaande uit cijfers echter (in mijn optiek) wel. Er wordt al afgedwongen dat je enkel cijfers gebruikt, 0-9, dus geen streepjes, komma's, spaties of wat dan ook. In tegenstelling tot een telefoonnummer, zie ik hier dus geen reden om er geen numeriek veld van te maken.
Kayr schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Helemaal waar :)
Het kan natuurlijk zijn om compatibiliteit met bestaande systemen te waarborgen maar het is wel knullig.
Ik zat meer aan de toekomst te denken. Bang dat ze ooit meer nummers nodig hebben, en dus maar ruimte overlaten voor letter combinaties?

[ Voor 24% gewijzigd door GateKeaper op 11-10-2012 14:36 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 23:08
Korben schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:51:
In een aantal implementaties die ik heb gezien worden true en false als volgt gedefinieerd:
C:
1
2
#define FALSE 0
#define TRUE ~FALSE
TRUE en FALSE zijn sowieso geen standaard-C en de definities die jij geeft zijn kut omdat code als deze dan gewoon faalt:
C:
1
assert( (3 < 7) == TRUE );

In C heb je wel een standaard-type _Bool waarvan de hoofd-feature is dat conversie naar _Bool 0 of 1 oplevert (net zoals het resultaat van vergelijkingen, zoals hierboven). Meestal gebruik je dat type niet direct maar include je stdbool.h die bool, true en false als macros definieert.

_Bool is minstens een byte groot simpelweg omdat elk type een positieve grootte moet hebben en sizeof(char)==1 (per definitie). Maar er is ook een technische reden, en die is dat processoren simpelweg geen individuele bits kunnen addressen (en emulatie daarvan performance kost).

• _Peter2_
In oude code deed ik nog wel het volgende

C:
1
2
#define FALSE 0
#define TRUE !FALSE

dan zou volgens mij
C:
1

Wel goed evalueren, maar het is een hele tijd terug dat ik C heb geprogrammeerd.

• Soundless
  • Laatst online: 29-10 16:54
GateKeaper schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:33:
[...]

Een telefoonnummer is ook geen integer, denk alleen al aan eventuele streepjes, haakjes, een + voor netnummer, etc. Een klantnummer enkel bestaande uit cijfers echter (in mijn optiek) wel. Er wordt al afgedwongen dat je enkel cijfers gebruikt, 0-9, dus geen streepjes, komma's, spaties of wat dan ook. In tegenstelling tot een telefoonnummer, zie ik hier dus geen reden om er geen numeriek veld van te maken.

[...]

Ik zat meer aan de toekomst te denken. Bang dat ze ooit meer nummers nodig hebben, en dus maar ruimte overlaten voor letter combinaties?
Je hebt van een telnr ook alleen maar de getallen nodig dus je zou op zich af kunnen dwingen om alleen de getallen mee te nemen. Maar dit wil niet zeggen dat het dan als integer opgeslagen zou moeten kunnen worden.

Stel nou dat ze alle voorloopnullen willen behouden zoals Kayr aangaf. Dan ga jij dus, volgens je andere reactie, de data die je ontvangt manipuleren om ervoor te zorgen dat het valide data wordt?

Het is toch gewoon handiger om valide data te ontvangen ipv dat je er zelf voor moet zorgen dat het valide is?

Het punt dat ik probeerde te maken met de telnr vb is dat je niet alles met een getal zomaar als int kan gebruiken (wat op zich niks nieuws moet zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 11-10-2012 14:51 ]

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10 09:26
Het verschil is ook dat een telefoonnummer een vaste lengte en een semantische waarde heeft. Een klantnummer is daarentegen meestal een automatisch oplopende surrogate key.

• Soultaker
  • Laatst online: 23:08
_Peter2_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:43:
In oude code deed ik nog wel het volgende

C:
1
2
#define FALSE 0
#define TRUE !FALSE

dan zou volgens mij
C:
1

Wel goed evalueren, maar het is een hele tijd terug dat ik C heb geprogrammeerd.
Dat kan wel, maar je kunt dan net zo goed #define TRUE 1 doen, want !FALSE wordt !0 en !0 evalueert naar 1. (Behalve dat in jouw code, als je FALSE verderop zou herdefiniëren, de definitie van TRUE meeverandert. Maar als je dat doet ben je sowieso getikt.)

Ander probleem is dat met jouw definitie bijvoorbeeld TRUE\["xy"] naar 0 evalueert (terwijl true\["xy"] naar 'y' hoort te evalueren) omdat je haakjes rond je macro-expansion vergeten bent.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:47
[...]

En waarom zou je het klantnummer dan niet een keer string maken en string laten? Het is niet dat je er mee moet rekenen ofzo :?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

jip_86 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:58:
[...]

En waarom zou je het klantnummer dan niet een keer string maken en string laten? Het is niet dat je er mee moet rekenen ofzo :?
Omdat er een user-interface is waarin je die nummers ziet, en soms ook moet typen. Een nummer als 56378 (heb ze alleen nog maar van 5 cijfers gezien) typt, en vooral leest, nu eenmaal makkelijker dan 0000056378. Oftewel, de validatie op lengte, en het voorzien van nullen en strippen van nullen zou toch al moeten gebeuren om de user-interface te verbeteren.

[ Voor 13% gewijzigd door GateKeaper op 11-10-2012 15:04 ]

• _Peter2_
Soultaker schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:50:
[...]

Dat kan wel, maar je kunt dan net zo goed #define TRUE 1 doen, want !FALSE wordt !0 en !0 evalueert naar 1. (Behalve dat in jouw code, als je FALSE verderop zou herdefiniëren, de definitie van TRUE meeverandert. Maar als je dat doet ben je sowieso getikt.)

Ander probleem is dat met jouw definitie bijvoorbeeld TRUE\["xy"] naar 0 evalueert (terwijl true\["xy"] naar 'y' hoort te evalueren) omdat je haakjes rond je macro-expansion vergeten bent.
die code komt nog uit de tijd dat ik schoolopdrachten in C deed (was volgens mij in 1995 of 1996) dus is wel even terug. (En studenten zijn nu eenmaal meestal niet de meest ervaren krachten >:) )

• Davio
Ik snap überhaupt niet waarom klantnummers uit cijfers moeten bestaan, dat is ook niet te onthouden.
Waarom niet gewoon je (afgekapte) achternaam met een volgnummer (om het uniek te maken)?

[ Voor 3% gewijzigd door Davio op 11-10-2012 15:08 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

C:
1
2
#define FALSE (0 == 1)
#define TRUE (0 == 0)

zo :P

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2012 15:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat geld ook voor telefoonnummers, je kunt bij het invoeren wel eisen dat ze 0031 moeten invullen in plaats van +31, maar dat gaat ten koste van het gebruiksgemak van je interface.

Handiger is (vind ik) gewoon te checken of het telefoon nummer klopt, na het strippen van streepjes en spaties en tussenvoegen van nullen.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

Dido

heforshe

Soultaker schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:50:
Dat kan wel, maar je kunt dan net zo goed #define TRUE 1 doen, want !FALSE wordt !0 en !0 evalueert naar 1.
Lang geleden (Pascal?) maar ik had altijd begrepen dat not 0 naar -1 evalueerde.
Of liever NOT 00000000 = 11111111, and als je met two's complement werkt is dat dus -1.

Nu maakt het niet zoveel uit waar TRUE naar evalueert, maar niet elke NOT bewerking op een waarde levert een geldige FALSE op natuurlijk. Als ik TRUE = 1 definieer en FALSE als NOT TRUE wordt FALSE dus 11111110. :)

Wat betekent mijn avatar?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dido schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:09:
[...]

Lang geleden (Pascal?) maar ik had altijd begrepen dat not 0 naar -1 evalueerde.
Ligt eraan over welke NOT je het hebt - bitwise of logical. En laat dat nou precies het verschil zijn tussen ! en ~.
Nu maakt het niet zoveel uit waar TRUE naar evalueert
Soultaker legt nou juist uit dat dat wél uitmaakt, omdat C definieert dat een expressie die waar is 1 oplevert, en een expressie die niet waar is 0 oplevert. Het is dan ook onhandig om andere waarden aan te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2012 15:10 ]

• Davio
TheNephilim schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:08:
Dat geld ook voor telefoonnummers, je kunt bij het invoeren wel eisen dat ze 0031 moeten invullen in plaats van +31, maar dat gaat ten koste van het gebruiksgemak van je interface.

Handiger is (vind ik) gewoon te checken of het telefoon nummer klopt, na het strippen van streepjes en spaties en tussenvoegen van nullen.
Weet je wat het is?

Je moet je afvragen waar de verantwoordelijkheid van juistheid ligt.

Als klanten een verkeerd telefoonnummer invoeren en je kan ze niet bereiken, eigen domme schuld. >:)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

Dido

heforshe

.oisyn schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:09:
Ligt eraan over welke NOT je het hebt - bitwise of logical. En laat dat nou precies het verschil zijn tussen ! en ~.
Zoals ik zei, lang geleden :)
En ik kan me uit die tijd geen ! herinneren, noch een ~ :)
iirc was het gewoon NOT :D

Wat betekent mijn avatar?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja maar jij hebt het over Pascal, terwijl de discussie over C ging.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Korben schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:51:
In sommige gevallen is een boolean 4 bytes. In een aantal implementaties die ik heb gezien worden true en false als volgt gedefinieerd:
In sommige gevallen is een boolean daadwerkelijk 1 bit groot. Het heeft echter ook niets meer met standaard C te maken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• OkkE

OkkE

|:( Soms is de oplossing zo simpel, maar heb je iemand anders nodig om daar op te komen. Zelfs RubberDucking werkte in dit geval niet. Geloof dat ik een (korte) pauze nodig heb...

Pagina: 1 ... 185 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.