Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.073 views

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12

alienfruit

the alien you never expected

Zucht, Facebook API is altijd zo'n vage bedoening. Ja, api X kan je gebruiken als je app account is gemaakt voor Y en anders moet je Z gebruiken. Grrr 8)7

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

Per ongeluk production db van hele grote klant down gebracht en nu is het crisis en zijn ze in paniek :|
Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Lekker op de bank

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bedoening. :* :P
ZaZ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:07:
Per ongeluk production db van hele grote klant down gebracht en nu is het crisis en zijn ze in paniek :|
WHERE vergeten? O-)

En uiteraard doen ze aan backups per kwartier, toch?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

sudo service mysql start

:Y)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

Nee ik word verwacht admintaken op een Oracle uit te voeren maar nu waren de credentials weer eens veranderd van het sysdba account. Kan je wel weer gaan wachten en vragen/smeken, maar ondertussen zit een andere partij weer te gillen dat er iets moet gebeuren.
Dus hoppa, de hands-on mentaliteit en de hash van het huidige password kopieeren, password veranderen vanuit een ander account met genoeg rechten en mijn ding doen.
Van plan om daarna het oude password te restoren, maar toen ik net een uurtje bezig was kreeg de standby database door dat ie geen connectie meer had en bracht het hele zooitje ineens down.

Lekker op de bank

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Oei succes! :Y

Hier nog bezig met de eerste responsive website! :o Heb toch Bootstrap gebruikt, alleen het grid/responsive gedeelte gebruikt en wat van de basis. SimpLESS gebruik ik om de LESS bestanden te 'compileren' naar CSS. Het enige wat ik nu nog moet doen is afhankelijk van de schermbreedte enkele aanpassingen doen. Alleen het responsive grid gebruiken is natuurlijk niet genoeg.

Het betreft een website zonder veel gekke dingen en zelfs geen header afbeeldingen of sliders. Dus ideaal om eens ervaring op te doen met het hele responsive gebeuren.

Het grid heb ik helemaal door, nu nog dingen als titels, menu items en afbeeldingen resizen/etc bij de phone schermpjes.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:'( beetje aan het ragen dat Facebook een 403 - Not allowed gooit als ik iets probeer te posten, bedenk ik me later dat ik mogelijk geen post-rechten had gevraagd bij de registratie van mijn tool :F

Leuk als je in eerste instantie alleen vanaf Facebook zou lezen, maar in een nieuwe versie ineens ook wil gaan schrijven :+ Moet je natuurlijk wel je rechten goed hebben staan.
(Ik had natuurlijk meteen volle rechten kunnen vragen, maar heb zelf ook een hekel aan apps die meer willen weten/doen dan nodig).

Edit: Lol, direct na het posten kreeg ik ook een foutmelding van Tweakers :+

[ Voor 7% gewijzigd door .Gertjan. op 11-10-2012 18:29 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

For mediumCorners, the A* agent expanded 690 nodes
Woohoo, win! Vind mijn heuristic mooi zo.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:17
Facebook API *O* Wat een briljant goede API. Werkt gemakkelijk, is door elke leek te gebruiken en doet alles wat je maar wilt *O*

Om eens wat tegengas te geven aan alle haters :+

En dan even wat anders... Google Consumer Surveys. Leuk! Even uitproberen. Coupon code gevraagd aan een medewerker van Google: $150 tegoed. Yeah! Denkt * Avalaxy .

Vragenlijstje maken van 10 vragen... Bummer, kun je niet eens instellen dat wanneer een gebruiker 'nee' invult op een vraag, hij naar een andere vraag moet springen (en dus de eerstvolgende vraag over moet slaan). Groot gemis, maarja vooruit... Ik heb $150 tegoed gekregen dus dan is het resultaat maar minder representatief, ik filter die antwoorden er wel gewoon uit.

Kom ik bij het einde: zie ik dat het niet 50 cent per respondent kost, maar 50 cent per beantwoorde vraag per respondent. Oftewel: 0,5*10*600 (onderzoekspopulatie moet minimaal 600 mensen zijn) = $3.000 :X Neuh, laat maar zitten... $3.000 voor een vak op school over marktonderzoek vind ik wel een beetje ver gaan :P

Nu maar op zoek naar een andere dienst -O- Ik zit er aan te denken een survey te maken en die via Facebook advertising aan de man (en vooral: vrouw) te brengen. Ik moet een representatieve steekproef nemen van Engelssprekende personen (hoeft niet hun native taal te zijn) met enige kennis van computers, en een bepaalde hobby, over de gehele wereld. Van minimaal 600 man.

Facebook kost je minimaal $0.07 per 1000 views. Denk dat je met ($50 / $0.07) * 1000 = ~714.285 views toch wel een eind moet komen. Dan mag de response rate 0.001 zijn om alsnog 714 mensen over te houden. Mij lijkt dat een response rate van 0.001 toch wel haalbaar is? :P

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:42
Het toetsenbord van m'n computer thuis is naar z'n grootje. Nu komt me dat wel goed uit, want ik wilde een Das Keyboard gaan aanschaffen. De ellende is alleen dat GetDigital.de en die andere toko in de UK de Mac versie niet op voorraad hebben. En om nu een Windows versie met de Mac keys er bij te kopen, vind ik ook zonde van het geld.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet een onderzoek afnemen bij tenminste 600 man? Hoe lang mag je erover doen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Avalaxy
Maandje :P

Maar het gaat on kwantitatief onderzoek, geen diepteinterviews ofzo. Zo'n kwantitatief onderzoek neem je doorgaans toch binnen een weekje (of hooguit 2) af mbv. panels of, zoals ik dus doe bij gebrek aan een panel, met behulp van online marktonderzoektools.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Kun je hier geen vrijwilligers vinden? xD

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

wsitedesign schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:43:
Hij zegt "(en vooral: Vrouw)", lijkt me dus niet dat hij het Tweakers publiek wil werven :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Avalaxy
wsitedesign schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:43:
Avalaxy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:47:
Ik moet een representatieve steekproef nemen van Engelssprekende personen (hoeft niet hun native taal te zijn) met enige kennis van computers, en een bepaalde hobby, over de gehele wereld.600 man.
Op een forum enquêteren is absoluut niet representatief voor je doelgroep, en echt verre van aselect (clustered at best).
.Gertjan. schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:45:
[...]

Hij zegt "(en vooral: Vrouw)", lijkt me dus niet dat hij het Tweakers publiek wil werven :+
Het heeft veel meer beperkingen:
  • Ze wonen allemaal in hetzelfde land (of grotendeels) en hebben dus dezelfde opvattingen over betaalmiddelen, en andere onderwerpen waar vragen over worden gesteld.
  • Ze hebben grofweg hetzelfde inkomen (er zitten hier weinig miljonairs, en ook weinig mensen die arm zijn).
  • Ze zijn grotendeels hoger opgeleid.
  • Ze hebben over het algemeen veel meer kennis van techniek dan anderen.
  • Bepaalde segmenten uit de populatie (ouderen bv.) zijn ondervertegenwoordigd.
  • Ze zullen waarschijnlijk beter Engels spreken dan mensen uit (ik noem maar een willekeurig land) Bolivia.
  • etc... ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Avalaxy op 11-10-2012 19:50 ]

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

dev10 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:20:
Het toetsenbord van m'n computer thuis is naar z'n grootje. Nu komt me dat wel goed uit, want ik wilde een Das Keyboard gaan aanschaffen. De ellende is alleen dat GetDigital.de en die andere toko in de UK de Mac versie niet op voorraad hebben. En om nu een Windows versie met de Mac keys er bij te kopen, vind ik ook zonde van het geld.
Deze week heeft een groot aantal bij ons op 't werk ook een mechanisch toetsenbord (qpad) gekregen. Ik had er zelf nog geen ervaring mee, maar ik moet zeggen dat het erg lekker tikt. :)

• azerty
Avalaxy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:45:
[...]

[...]

Op een forum enquêteren is absoluut niet representatief voor je doelgroep, en echt verre van aselect (clustered at best).

[...]

Het heeft veel meer beperkingen:
  • Ze wonen allemaal in hetzelfde land (of grotendeels) en hebben dus dezelfde opvattingen over betaalmiddelen, en andere onderwerpen waar vragen over worden gesteld.
  • Ze hebben grofweg hetzelfde inkomen (er zitten hier weinig miljonairs, en ook weinig mensen die arm zijn).
  • Ze zijn grotendeels hoger opgeleid.
  • Ze hebben over het algemeen veel meer kennis van techniek dan anderen.
  • Bepaalde segmenten uit de populatie (ouderen bv.) zijn ondervertegenwoordigd.
  • Ze zullen waarschijnlijk beter Engels spreken dan mensen uit (ik noem maar een willekeurig land) Bolivia.
  • etc... ;)
Ah well, kon maar de suggestie doen :p

• Sebazzz
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Ik heb nu een iPhone van mijn werk maar ik vind het absoluut niet fijn werken. Ik ben denk ik veel te veel Windows Phone en Android gewend met menu's en de back toetsen. Sowieso vind ik de boel niet intuïtief werken. Is dat gek? :p

Ik blijf privé wel lekker bij mijn Windows Phone :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 11-10-2012 23:02 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Sebazzz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:43:
Ik heb nu een iPhone van mijn werk maar ik vind het absoluut niet fijn werken. Ik ben denk ik veel te veel Windows Phone en Android gewend met menu's en de back toetsen. Sowieso vind ik de boel niet intuïtief werken. Is dat gek? :p
Heb ik ook op de iPad. Waar is die terugknop!!!! Ow wacht. :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• dev10
Dat is gewoon een kwestie van gewenning. Ik vind bijvoorbeeld Android totaal niet intuïtief werken, maar ik ben ook al een jaar of vijf in het bezit van een bezit met iOS. (Eerst iTouch, daarna diverse iPhones en een iPad) Windows Phone heb ik nog nooit in real-life gezien, dus ik weet niet hoe dat in elkaar steekt.

• Avalaxy
Is denk in inderdaad wennen, ik druk bij Android tekens per ongeluk op de homeknop omdat daar bij mijn WP7telefoon de backknop zit.

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 22:35

xiD

12345

Laatste weken ben ik veel bezig met Symfony. Echt een super framework.

Weet iemand toevallig een Nederlandse (shared web)hoster die fatsoenlijke symfony support heeft?

67890

• Avalaxy
Hoe bedoel je "symfony support"? Je hoeft alleen maar PHP te kunnen draaien, that's it.

Afhankelijk van je doel is waarschijnlijk Antagonist heel erg goed, die raad ik al jarenlang al m'n klanten, kennissen en vrienden aan. Ik heb er zelf in de loop der jaren ook een account of 5 gehad.

[ Voor 55% gewijzigd door Avalaxy op 12-10-2012 00:39 ]

• xiD

xiD

12345

In de zin van het makkelijk updaten van je vendors (git). Alles buiten je webroot kunnen plaatsen behalve je web dir. APC/intl support.

67890

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
xiD schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:07:
Laatste weken ben ik veel bezig met Symfony. Echt een super framework.

Weet iemand toevallig een Nederlandse (shared web)hoster die fatsoenlijke symfony support heeft?
Avalaxy schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:38:
Hoe bedoel je "symfony support"? Je hoeft alleen maar PHP te kunnen draaien, that's it.

Afhankelijk van je doel is waarschijnlijk Antagonist heel erg goed, die raad ik al jarenlang al m'n klanten, kennissen en vrienden aan. Ik heb er zelf in de loop der jaren ook een account of 5 gehad.
Nou, zo makkelijk is het niet. Symfony2 vereist minstens PHP 5.3. Sqlite3 moet geinstalleerd zijn, ACL en intl support moet er zijn. JSON moet geactiveerd zijn, evenals ctype. Eventueel moet je zelf php.ini aan kunnen passen indien men de timezone niet goed heeft ingesteld.

Nu ondersteunt Antagonist dit allemaal inderdaad, dat weet ik omdat ik bij een klant bij Antagonist ook een Symfony2 project draai. Handig is het echter niet. Ik heb zelf scripts geschreven om vanuit mijn werklocatie die hele zooi te deployen naar de FTP van de klant. Op basis van mijn git tags en een beetje bash kan ik hiermee nog een beetje versiebeheer doen en van een afstandje updaten etc. Je verliest echter alle support voor de console die symfony2 zo handig maakt.

Eigenlijk wil je een hoster die SSH access ondersteunt, en eventueel zelfs git of ander versiebeheer aanbied. Dan wordt het pas echt leuk.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Eigenlijk wil je een hoster die SSH access ondersteunt, en eventueel zelfs git of ander versiebeheer aanbied. Dan wordt het pas echt leuk.
Ik ruik dedicated servers (of iets van een VPS)

• IceM
  • Laatst online: 14:28
Ze zijn er wel. Bij de meeste standaard hostingpartijen zul je snel uitkomen op iets van een VPS denk ik waarbij je het zelf moet regelen, SSH en git/composer is met Symfony toch wel erg fijn en dat kom je bij standaard hosting pakketten vrijwel niet tegen.

Als dit onder spam valt, mijn excuses

[ Voor 46% gewijzigd door IceM op 12-10-2012 08:15 ]

...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Avalaxy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:47:
Facebook kost je minimaal $0.07 per 1000 views. Denk dat je met ($50 / $0.07) * 1000 = ~714.285 views toch wel een eind moet komen. Dan mag de response rate 0.001 zijn om alsnog 714 mensen over te houden. Mij lijkt dat een response rate van 0.001 toch wel haalbaar is? :P
De click through rate op advertenties is wereldwijd gemiddeld net iets minder dan 1 promille. In dat geval zou je netaan genoeg mensen krijgen die bij je survey komen, maar vullen ze 'm dan ook allemaal in? D'r staat me wat van bij dat Facebook ads ook wat minder succesvol waren, maar of dat klopt weet ik niet zeker.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 21:32
Vrijdagochtend tip:

Als je een MSDN account hebt, heb je een jaar lang toegang tot diverse Microsoft trainingen van Pluralsight. Zie weblog van Brian Harry voor details.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

dev10 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:20:
Ah nice, daar heb ik ook een tijd lang naar gekeken, welke ga je aanschaffen? Uiteindelijk besloten om toch een Max Keyboard Nighthawk X8 te gaan kopen. Helaas is deze nog steeds niet leverbaar, volgens de website half oktober, dus nog even geduld. Hopelijk gaat het verzenden een beetje vlotjes en ben ik geen kapitalen aan verzendkosten kwijt :X

Zelf samenstellen is nog mogelijk ook: http://www.wasdkeyboards....-mechanical-keyboard.html :P

[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 12-10-2012 09:36 ]

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 21:32
Ik moet zeggen dat ik zelf wel een groot voorstander ben van de Microsoft ergonomische toetsenborden.

Thuis heb ik deze staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/_base_v1/products/natural-ergonomic-keyboard-4000/mk_nek4000_large.jpg

Bijkomend voordeel: mijn vrouw gebruikt mijn desktop niet omdat "met dat toetsenbord valt niet te werken".

:) :)

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Sardaukar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:54:
Ik moet zeggen dat ik zelf wel een groot voorstander ben van de Microsoft ergonomische toetsenborden.

Thuis heb ik deze staan:

[afbeelding]

Bijkomend voordeel: mijn vrouw gebruikt mijn desktop niet omdat "met dat toetsenbord valt niet te werken".

Akkoord: Ergonomische toetsenborden zouden er meer van moeten zijn imho.
Liefst met tactile, en hoeveel bestaan er zo? Also, ook liefst zonder enige lettertjes op. Minder confusion voor mensen dan, aangezien ik op dvorak mijn teksten (en code) schrijf... * Derp, dit lettertje dat ik typ is niet waarop ik klikte? *
Ben zelf alweer een tijdje opzoek naar een degelijk toetsenbord voor op m'n werk, waar ik nu op zo'n $10 dell keyboard zit te tokkelen

[ Voor 11% gewijzigd door cpf_ op 12-10-2012 10:01 ]

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Sardaukar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:54:

Thuis heb ik deze staan:

[afbeelding]

Ideaal toetsenbord. Heb er ook 1 gekocht voor op kantoor; 1 dag nadat ik in dienst kwam werd ik al gek van dat standaard HP ramplankje wat er lag. En inderdaad, niemand kruipt achter ja pc, watn ze snappen dat tobo niet :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik wacht met smart op de dag dat ik alles kan besturen door er simpelweg aan te denken.

Maar ja, ik ben wel een man, dan kan er wel eens een NSFW'tje langsflitsen. :D

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
The saga continues: The never-ending changes to the datamodel - Part IV*
Gisteren was ik begonnen om een testversie klaar te maken: toepassing builden, versienummer goedzetten, databank scripts controleren en bundelen, ... Tot ik een mailtje krijg gericht aan een externe partij waarin een werkwijze wordt uitgelegd die onmogelijk is in het huidige datamodel. Ik reageer onmiddelijk dat die werkwijze onmogelijk is in het datamodel. Resultaat: datamodel mag nog eens aangepast worden, nu al voor de 4de keer. Aangezien de toepassing klaar was om in test geplaatst te worden, mag de toepassing ook voor de 4de keer aangepast worden.
Bezigheidstherapie wordt dat genoemd, geloof ik.

Gelukkig is het bijna weekend.

* voorgaande delen zijn wel in dit topic terug te vinden

• xiD

xiD

12345

Cor453 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 07:57:
[...]

Ik ruik dedicated servers (of iets van een VPS)
IceM schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:11:
Ze zijn er wel. Bij de meeste standaard hostingpartijen zul je snel uitkomen op iets van een VPS denk ik waarbij je het zelf moet regelen, SSH en git/composer is met Symfony toch wel erg fijn en dat kom je bij standaard hosting pakketten vrijwel niet tegen.

Als dit onder spam valt, mijn excuses
@struikrover: amen :)

Een VPS behoort inderdaad tot de mogelijkheden maar voor één (simpele) website is dat misschien een beetje overdreven. Een fatsoenlijke VPS is toch best prijzig. En de performance van instap VPS'n is weer niet om over naar huis te schrijven. Daarnaast ben je met een VPS zelf verantwoordelijk voor (security) patches en daar wil ik juist ook niet al te veel over na te hoeven denken.

67890

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

xiD schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:07:
Ik weet niet of ze ook Symfony goed ondersteunen, maar gezien de eisen die hierboven werden gesteld (ssh, git) kan ik wel NXS aanraden. Heb ik zelf ook een shared hosting account gehad (heb nu een VPS bij Rackspace) en ze ondersteunen ssh, git en je webroot map is een aparte map in je homedirectory, dus je kan dingen buiten je webroot zetten zonder problemen.

/Edit: geen PHP 5.3 zie ik nu.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

xiD schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:09:
Een VPS behoort inderdaad tot de mogelijkheden maar voor één (simpele) website is dat misschien een beetje overdreven. Een fatsoenlijke VPS is toch best prijzig. En de performance van instap VPS'n is weer niet om over naar huis te schrijven. Daarnaast ben je met een VPS zelf verantwoordelijk voor (security) patches en daar wil ik juist ook niet al te veel over na te hoeven denken.
Over de VPS'en van http://vps.net/ ben ik aardig te spreken. Een of twee nodes met eventueel extra geheugen is niet extreem duur daar. Al is dat natuurlijk veel in vergelijking met de 1-3 euro per maand voor hosting die je normaal nodig hebt.

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 14:38

abeker

...

Coca-Cola schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:25:
[...]
Dll even in depends laden op die server en je ziet wat er mist, briljante tool voor dependency probleempjes...
Bedankt voor de tip, als het weer voorkomt maar eens dat tooltje aanslingeren.

the less one forgets, the less one remembers

• Davio
Ik lig in de clinch met een collega.

Hij beheert een externe computer waar mijn software berichten mee moet gaan uitwisselen.
Krijg ik een voorstel van hem om berichten in XML te verpakken en initieel een PING-achtige string te sturen en dan te wachten op antwoord. Dan weten we dat de verbinding goed is.

Lekkere overkill.

Men neme TCP en kijkt gewoon of de verbinding via TCP slaagt of faalt.

Ook stelt hij voor om om de zoveel tijd te checken of de andere kant er nog is; wederom met zo'n mooie ingepakte string.

Men neme TCP en geeft een lange KeepAlive of stuurt af en toe een leeg bericht om de verbinding in stand te houden.

Ik krijg heel erg het idee dat de collega het wiel opnieuw uit wil vinden....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
          ////\
        ///_ _\\\
        // '\' \\
       ///\_-_/\\\
          _) (_
         /\`"` \
        /| \ '  \
       / |  '--; \
      / /|     |\ \  ____
     (.' |_____| '.;'    '.
     \\   \ | /   /        \
     )'\  ( | )   |   ()   |
     |. | / T \   \        /
     \_/ ooO Ooo   '.____.'

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GODVERDE$$@#%@^@^ Klote MSVC++

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
struct Foo
{
    int i;
};

Foo f = Foo();
std::cout << f.i << std::endl; // 0, prima

struct Bar : Foo
{
    int j;
};

Bar b = Bar();
std::cout << b.j << std::endl; // whatever, j is unitialized ^&#@%!@#$@

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:41:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
struct Foo
{
    int i;
};

Foo f = Foo();

{
    int j;
}

Bar b = Bar();
Je mist een ; :+

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:41:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
struct Foo
{
    int i;
};

Foo f = Foo();

{
    int j;
}

Bar b = Bar();
Je zult wel wat fout doen. Misschien een missende puntkomma achter struct Bar: Foo { ... }?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mooi hoe iedereen meteen de code copypaste in zijn eigen IDE, terwijl ik het gewoon uit de losse pols had getypt :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:59:
Mooi hoe iedereen meteen de code copypaste in zijn eigen IDE, terwijl ik het gewoon uit de losse pols had getypt :P
Nee hoor. Ik heb niet eens MSVC++ geïnstalleerd staan.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vanwaar "je zult wel wat fout doen" eigenlijk?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Werkt ook niet in 2012.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmm, ik had eigenlijk gehoopt dat het met de komst van C++11 features wel verbeterd zou worden :/
Blijkbaar ben ik niet de enige :)

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 12-10-2012 11:18 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dev10 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:15:
Dat is gewoon een kwestie van gewenning.
Fijn om een iOS gebruiker dat eens te horen zeggen. Het eerste argument wat door de fanboys altijd opgeworpen wordt is dat het veel intuïtiever werkt en dat het daarom beter is dan Windows. Dat heb ik altijd een redelijk waardeloos argument gevonden. Zowel Microsoft als Apple hebben mensen in dienst die waken over de usability van de producten.

Ik denk dat je altijd moet wennen aan iets nieuws. Mensen die voor het eerst een computer zien zullen door een leercurve moeten, of dat nu voor Windows of Mac, voor iOS of Andrios, etc is, er zal een periode zijn waarin men moet leren.

Ik kan inmiddels bijvoorbeeld redelijk met een Mac omgaan, maar vind het gewoon niet lekker werken. Ik heb het idee dat ik geremd wordt qua mogelijkheden. In mijn Windows (of Linux) omgeving voel ik mijzelf meer een poweruser :P
Sardaukar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:00:
Vrijdagochtend tip:

Als je een MSDN account hebt, heb je een jaar lang toegang tot diverse Microsoft trainingen van Pluralsight. Zie weblog van Brian Harry voor details.
*O*

Note that all MSDN subscription levels are eligible for this benefit, excluding subscriptions acquired through MPN, DreamSpark, WebsiteSpark, or BizSpark. Courses are available in English only.

-O- crap... -O- Sta je dan als BizSpark startup :'(

Begin volgend jaar vervalt trouwens mijn BizSpark lidmaatschap en moet ik zelf op pad voor een MSDN. Momenteel gebruik ik enkele functies uit de Ultimate edition van VS, maar als ik zie wat een MSDN subscription daar voor kost denk ik dat ik een stapje terug ga doen.... Vind hem wel erg duur voor een eenmanszaak :X

• dev10
TheNephilim schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:30:
[...]

Ah nice, daar heb ik ook een tijd lang naar gekeken, welke ga je aanschaffen? Uiteindelijk besloten om toch een Max Keyboard Nighthawk X8 te gaan kopen. Helaas is deze nog steeds niet leverbaar, volgens de website half oktober, dus nog even geduld. Hopelijk gaat het verzenden een beetje vlotjes en ben ik geen kapitalen aan verzendkosten kwijt :X

Zelf samenstellen is nog mogelijk ook: http://www.wasdkeyboards....-mechanical-keyboard.html :P
Uiteindelijk zal het een Das Keyboard worden. Eerst een met Cherry Blue switches voor thuis. Als dat teveel herrie maakt, neem ik er nog eentje met Cherry Brown voor op m'n werk en anders komt daar ook een Cherry Blue. Het schijnt toch zo te zijn dat voor veel typwerk een Das Keyboard subliem is.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
.Gertjan. schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:11:
[...]

Fijn om een iOS gebruiker dat eens te horen zeggen. Het eerste argument wat door de fanboys altijd opgeworpen wordt is dat het veel intuïtiever werkt en dat het daarom beter is dan Windows. Dat heb ik altijd een redelijk waardeloos argument gevonden. Zowel Microsoft als Apple hebben mensen in dienst die waken over de usability van de producten.

Ik denk dat je altijd moet wennen aan iets nieuws. Mensen die voor het eerst een computer zien zullen door een leercurve moeten, of dat nu voor Windows of Mac, voor iOS of Andrios, etc is, er zal een periode zijn waarin men moet leren.

Ik kan inmiddels bijvoorbeeld redelijk met een Mac omgaan, maar vind het gewoon niet lekker werken. Ik heb het idee dat ik geremd wordt qua mogelijkheden. In mijn Windows (of Linux) omgeving voel ik mijzelf meer een poweruser :P
Ik heb een OSX/iOS gebruiker dat echt nog nooit horen zeggen, maar het ligt denk ik aan de personen die je spreekt. Sowieso is het niet slim om af te gaan op de mening van een fanboy want de meeste argumenten zijn dan waardeloos, ongeacht of het Apple/Android/Windows is.

Zelf heb ik mijn eerste Mac gekocht in 2008 en hem 2009 weer verkocht omdat ik er echt niet aan kon wennen. Op een of andere manier voelde het niet af (dit was met OSX 10.5). In 2010 weer een poging gewaagd met Snow Leopard en dat werkte veel beter. Lion was het puntje op de i.

Op mijn werk zit ik achter een mooie Dell Windows 7 laptop, maar juist daar voel ik me geen power user ;) Op mijn Mac wel. Daar kan ik alles wat ik wil zonder veel moeite.

Nu kan ik me voorstellen als je ook maar iets moet doen met C# , .NET etc een Mac waardeloos is (Mono vind ik nog steeds niet echt een succes), maar voor mijn hobbywerk (en muziekhobby) is het precies wat ik zoek. Moest ik professioneel C# developer zijn dan zou ik lekker een dikke Windows 7 bak kopen. Voor webdevelopment in Ruby / PHP en design in HTML / CSS / SASS vind ik de workflow op de Mac fijner. Maar dat is natuurlijk omdat ik daar veel meer bekend mee ben.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

dev10 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:28:
[...]

Uiteindelijk zal het een Das Keyboard worden. Eerst een met Cherry Blue switches voor thuis. Als dat teveel herrie maakt, neem ik er nog eentje met Cherry Brown voor op m'n werk en anders komt daar ook een Cherry Blue. Het schijnt toch zo te zijn dat voor veel typwerk een Das Keyboard subliem is.
Het zijn ook erg degelijke toetsenborden, voor zover de reacties die ik gezien heb. Wat de switches betreft, tjah... erg lastig hoor. Ik heb besloten gewoon Cherry MX Brown als eerste te doen. Die lijken redelijk allround en geschikt voor verschillende typen games. Heb nog niet het genoegen gehad om de verschillende switches te proberen. Geen idee hoe het voelt, dus het is Brown op de gok... :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Ik zou bij veel typewerk toch echt eens kijken naar een ergonomisch toetsenbordje. Ik heb zelf ook dat Microsoft Natural 4000 toetsenbord en dat bevalt me goed. Ik gebruik hem eigenlijk al jaren (met een korte onderbreking omdat je als consultant lastig zo'n toetsenbord mee kunt slepen), zowel zakelijk als prive en ik heb het idee dat het wel helpt om RSI achtige klachten te voorkomen.

Ik merk het direct als ik een tijdje op een ander toetsenbord heb getikt (zeker als het op mijn laptop toetsenbord is) dat ik last krijg van mijn handen. Terwijl ik over het algemeen wel een hele dag kan typen op mijn ergonomisch ramplankje :P

• curvemod
  • Laatst online: 15-11 23:31
.Gertjan. schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:33:
[...]
Ik merk het direct als ik een tijdje op een ander toetsenbord heb getikt (zeker als het op mijn laptop toetsenbord is) dat ik last krijg van mijn handen. Terwijl ik over het algemeen wel een hele dag kan typen op mijn ergonomisch ramplankje :P
Helemaal mee eens, als je dat toetsenbord eenmaal gewend bent scheelt dat echt heel veel :) Ik sleepte 'm zelfs mee naar klanten, als ik daar voor langere tijd zat :P

• dev10
.Gertjan. schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:11:
[...]
En ook dat is gewoon een kwestie van gewenning. ;) Ik heb bijvoorbeeld niet het gevoeld dat ik geremd wordt in Mac OS, maar eerder in Windows. Op een Windows bak mis ik grep, find, awk en weet ik wat al niet meer wel heel erg.

• Korben

Korben

() => {};

dev10 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

En ook dat is gewoon een kwestie van gewenning. ;) Ik heb bijvoorbeeld niet het gevoeld dat ik geremd wordt in Mac OS, maar eerder in Windows. Op een Windows bak mis ik grep, find, awk en weet ik wat al niet meer wel heel erg.
Ignorance is bliss. Ooit naar PowerShell gekeken?

• curvemod
Korben schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:36:
[...]
Ignorance is bliss. Ooit naar PowerShell gekeken?
Tja maar dan moet je weer een compleet nieuwe syntax leren :) Ik kan daar wel iets mee maar die linux commando's zitten gewoon beter in m'n hoofd.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]
Op een Windows bak mis ik grep, find, awk en weet ik wat al niet meer wel heel erg.
Als je veel in de console zit remt Windows je inderdaad wel redelijk af. De commandprompt is sinds dos eigenlijk een beetje basic. Maar daar heeft men Powershell voor bedacht, daarnaast heb ik ook eens gekeken naar cygwin en dat beviel me toen ook wel redelijk :)

Over gewenning gesproken, ik ben nu helemaal gewend aan Windows 8. Vind het eigenlijk wel handig dat grote menu met die tiles. Je ziet direct welk programma je moet hebben en het is ook lekker makkelijk met de muis de bedienen (in het start menu kon je nogal snel misklikken). Als mijn apps en belangrijke tiles passen zelfs op mijn laptop scherm (met de armzalige resolutie van 1376 * 768 ofzo). Enige wat soms nog mis gaat is als je een Windows 8 app gebruikt die fullscreen draait, dan heb je eigenlijk 3 lagen: de app, de metro interface en je desktop. Tussen die lagen schakelen gaat soms wel eens mis. Ik moet in ieder geval zeggen dat voor een poweruser Windows 8 redelijk snel went :)

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

D'r is één ding waar ik momenteel nog van baal in Windows 8, maar dat zal vast nog op te lossen zijn / aan mijn gebrek van kennis liggen.

Wil die Hyper-V functionaliteiten gebruiken, inloggen via Console naar een VM gaat prima. Maar via remote desktop op één of andere manier niet. Had 't gisteravond wel werkend. Al de virtuele netwerkkaarten verwijderd en de bridge in de host (win8) ook. Opnieuw toegevoegd en toen werkte het eindelijk, maar na een reboot van mijn host-os werkte het weer niet.

De machines draaien wel, maar de pc-naam kan niet gevonden worden. Alsof ze niet in het virtuele netwerk hangen dus :S Dit terwijl ze er wel degelijk onderdeel van uit maken. Machines komen bij de router en al :s grrrr... Van 't weekend maar even verder neuzen.

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 16:48
[...] Op een Windows bak mis ik grep, find, awk en weet ik wat al niet meer wel heel erg.
Ooit al de binaries van GnuWin32 geprobeerd? Worden bij mij standaard geinstalleerd op nieuwe machines. :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Op een Windows bak mis ik grep, find, awk en weet ik wat al niet meer wel heel erg.
Dude. Een dev zonder Cygwin? http://www.cygwin.com/

https://niels.nu

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
jhuiting schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Tja maar dan moet je weer een compleet nieuwe syntax leren :) Ik kan daar wel iets mee maar die linux commando's zitten gewoon beter in m'n hoofd.
Daar gebruik ik persoonlijk cygwin voor.. Als je eenmaal ook de cygwin bin in je PATH variabele zet kan je gewoon grep en dergelijke gebruiken..
Als je meer van het shellscripten bent, kan je door 'bash' in te voeren in de console, precies dat doen.

Ik gebruik het zelf vaak.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Cygwin blijft helaas behelpen, ben ik bang. Ik bedoel, de standaard Cygwin (zowel in cmd, de cygwin shell zelf etc) is gewoon onhandig als het aankomt op window resizen - dan moet je al een terminal emulator als ConEmu gebruiken om alleen de 'maximaliseren' knop al aan de praat te krijgen.

En dan zit je nog met path, filesysteemverschillen, etc. Ik heb het afgelopen jaar Cygwin gebruikt voor zooi als git, maar het blijft behelpen. Sinds kort mogen we op onze eigen laptops werken(OSX), en het is gewoon Beter(tm). Goeie karakterondersteuning, geen vage hacks, native OS, sneller, minder geklooi met scripts en extensies, zsh, tmux, etc etc etc. Oh, en natuurlijk gewoon copy/paste ondersteuning met cmd+c/v dat niet conflicteert met ctrl+c om shit af te sluiten. Srsly, copy/paste in elke Windows terminal is bagger en werkt gewoon niet, :'(.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom wil Wordpress niet mijn single template gebruiken voor m'n custom post type :'(

Dat gaat weer uren kosten, alles klopt... alles werkt ... hij pakt alleen niet het goede template terwijl dat wel zo hoort. :(

• roast
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-03 09:20
Ik moet ook even ventileren, net de code overgenomen van een exerne consultant..

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
public void someMethod() 
{
    if ( foo == true || bar == false /* Hier moet nog iets komen */)
    {
        someCall();
    }
}

public void someOtherMethod() 
{
    if ( foo() == true || bar() == false)
    {
            if ( foo() == true || bar() == false)
            {
                try
                {
                    someCall();
                }
                catch (SpecializedException ex)
                {
                     //handle the exception
                     throw;
                }
            }
    }
}

Wat moet er nog komen?
Te weten:
foo() en bar() zijn 2 methodes die relatief gezien lang duren en dat we een paar maanden geleden de melding hadden gedaan dat de performantie van de applicatie er op achteruit was gegaan...someOtherMethod wordt nogal vaak opgeroepen...

*zucht* happy refactoring, het staat vol van soortgelijke troep!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Meer mensen hier die http://placehold.it/ gebruik(t)en? Ook gemerkt dat die laatste tijd soms niet werkt? Zag via Smashing Magazine net een alternatief:

Image placeholder met veel options: http://cambelt.co/ _O_

De site is nu wat traag; komt vast door de tweet van SmashingMag :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik gebruik altijd http://placekitten.com/

Nothing to see here!

• dev10
Ja, mede om wat YopY hierboven al heel mooi uiteenzet. Daar komt bij dat ik sinds ik een nieuwe baan heb, ik geen Windows computer meer heb aangeraakt wat programmeren betreft.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ben ik trouwens de enige die de syntax in powershell echt tenenkrommend vind?

Ik bedoel ./ om een bestand (exe oid) aan te roepen.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

D-Raven schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:57:
Ik bedoel ./ om een bestand (exe oid) aan te roepen.
Nooit met linux gewerkt zeker? :)

[ Voor 16% gewijzigd door EddoH op 12-10-2012 14:06 ]

• Hydra
YopY schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:54:
Srsly, copy/paste in elke Windows terminal is bagger en werkt gewoon niet, :'(.
Rechtermuisknop?
dev10 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:08:
Ja, mede om wat YopY hierboven al heel mooi uiteenzet. Daar komt bij dat ik sinds ik een nieuwe baan heb, ik geen Windows computer meer heb aangeraakt wat programmeren betreft.
Cygwin werkt prima. Jij 'moet' kennelijk op Windows werken en mist verschillende GNU tools. Dan moet je gewoon niet mekkeren (;)) maar gewoon Cygwin installeren :)

Heck, ik moet er op andere machines dan m'n werklaptop en thuisdesktop altijd aan wennen dat 'ls' niet werkt :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ConsoleApplication5 alweer. En het is pas twee uur. Veel geëxperimenteer hier vandaag :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
[...]

Waar heb je hem besteld? Ben beetje benieuwd naar de prijs op lokalere basis (+ levering :) )

• Sebazzz
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

[...]

Ik heb al een tijdje een Das Keyboard en er geen moment spijt van :)

Alleen lastig schoon te maken, dat wel. Op de verticale delen van de toetsen gaat stof zitten wat je er lastig af krijgt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• D-Raven
EddoH schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Nooit met linux gewerkt zeker? :)
Niet veel nee :)

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kenneth schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:13:
ConsoleApplication5 alweer. En het is pas twee uur. Veel geëxperimenteer hier vandaag :+
:D Klinkt bekend, dat soort dagen. Af en toe erg leuk om te doen vind ik.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kenneth schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:13:
Daar was toch zo'n comic van? Iets van "ConsoleApplication15 - better get it right this time". Maar sowieso, noem je project naar wat je van plan bent. Als je later nog eens een stuk code of voorbeeld nodig hebt, hoef je niet tig projectmappen af, maar kun je op de naam afgaan. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Hydra
Als ./executable je niet bekend voorkomt is "niet veel" een overstatement ;)

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Op Linux moet je ./executable gebruiken om een programma te starten in zich bevindt in de huidige working directory. Zonder ./ zoekt hij alleen in de directories die in je PATH staan.

Dus daar zal powershell het wel van hebben overgenomen :+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/izAQIKLDmfyRa.gif

8)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• D-Raven
Hydra schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Als ./executable je niet bekend voorkomt is "niet veel" een overstatement ;)
Heb nooit gezegd dat het me niet bekend voorkomt, ik vind het alleen .. tjah awkward, en waarom dat dan weer is zou ik zo niet kunnen zeggen.

• Davio
CodeCaster schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Daar was toch zo'n comic van? Iets van "ConsoleApplication15 - better get it right this time". Maar sowieso, noem je project naar wat je van plan bent. Als je later nog eens een stuk code of voorbeeld nodig hebt, hoef je niet tig projectmappen af, maar kun je op de naam afgaan. :+
Ik hang vaak gewoon een "SandBox" project in mijn solution voor mijn quick and dirty testdoeleinden.

Niet dat het in een SandBoxed omgeving runt, maar het is wel mijn zandbakje met emmer en vorkje. :Y)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12

alienfruit

the alien you never expected

Wow. Ik zag zojuist een stored procedure in een DB2 applicatie geschreven in PL/SQL (wist niet eens dat je dit kon gebruiken) die gewoon JSON returned. Waarom wil je in godsnaam JSON teruggeven?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

CodeCaster schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Ik ben voornemens mijn experimenten niet meer weg te gooien om later nog terug te kunnen kijken. Dan is een logische naam wel handig ja.

Maar vandaag nog even niet O-)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01

• Korben

Korben

() => {};

Catnam style.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

kenneth schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:34:
[...]

Ik ben voornemens mijn experimenten niet meer weg te gooien om later nog terug te kunnen kijken. Dan is een logische naam wel handig ja.
Ow ja, dat vergeet ik ook altijd :'(
Als ik weer in een experimentele periode zit staat mijn recent projects vol met temporary troep, maar ik zoek me vervolgens een ongeluk naar dat ene stukje specifieke code.

Inmiddels heb ik gewoon een TFS projectje gemaakt waar ik interessante troep in slinger. Niet dat ik die altijd netjes bijhoudt, maar de echt boeiende stukjes gaan daarin :) Kan ik ze tenminste ook nog recyclen!

Was pas nog een proof-of-concept kwijt... Had voor een klant iets cools gemaakt en kon het gewoon niet meer terugvinden toen de klant eindelijk besloten had dat hij het in productie wilde nemen :F Bleek ik het uiteindelijk alleen ergens op een tijdelijke website te hebben geplaatst (inclusief de sources).. :$

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
alienfruit schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:34:
Wow. Ik zag zojuist een stored procedure in een DB2 applicatie geschreven in PL/SQL (wist niet eens dat je dit kon gebruiken) die gewoon JSON returned. Waarom wil je in godsnaam JSON teruggeven?
Paar jaar terug kwam ik ook zoiets tegen als:
SELECT name, 'my java script code' FROM ....;

Ze hadden gebruik gemaakt van een framework die 'alles' voor je doet en dat in XML.. Blijkbaar was het een soort van makkelijke workaround om de client javascript te laten executen.. althans dat is mij verteld toen ;(

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Damn, Code Contracts is echt wel relaxt. Maar waarom heb ik dan die stomme CCRewriter nodig! Sla dat dan gewoon over, nu doet ie het niet als je dat niet geinstalleerd hebt. En op TFS ook al niet :(

• azerty
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FPOU4x94kzIIn]

Bedoel je :p

Edit: Lol, doet het ook al niet, niet bij mij toch :(

Ah fine.

[ Voor 13% gewijzigd door azerty op 12-10-2012 15:21 ]

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
wsitedesign schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

[video]

Bedoel je :p

Edit: Lol, doet het ook al niet, niet bij mij toch :(

Ah fine.
OK, die is echt slecht _O-
Zal m volgende week even aan de duitse collegae laten zien 8)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zooo, even een blikje Blue Bastard in de vriezer gegooid! Niet vergeten eruit te halen, want dan hebben we slush puppy :o

• curvemod
Weet iemand toevallig of er een extensie bestaat op de Doctrine2 filters? Heb al een topic op stackoverflow maar dat loopt niet echt, dus als iemand een linkje oid. heeft :)

Topic aanmaken enzo, ik weet het :P

[ Voor 12% gewijzigd door curvemod op 12-10-2012 15:49 ]

• Intru
  • Laatst online: 14:00
D-Raven schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:30:
[...]

Heb nooit gezegd dat het me niet bekend voorkomt, ik vind het alleen .. tjah awkward, en waarom dat dan weer is zou ik zo niet kunnen zeggen.
Omdat je 'huidige' map niet standaard in je PATH staat.

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Intru schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:51:
[...]

Omdat je 'huidige' map niet standaard in je PATH staat.
Dat snapt hij wel, hij snapt alleen niet waarom die keuze gemaakt is. En om eerlijk te zijn snap ik ook niet waarom je niet voor executables ook in de huidige directory zou willen zoeken. Het voelt altijd ongelooflijk zinloos om ./ ervoor te moeten typen terwijl je in dezelfde map als de betreffende executable zit.

Een stukje security through obscurity misschien? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• curvemod
Cloud schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:55:
[...]
Dat snapt hij wel, hij snapt alleen niet waarom die keuze gemaakt is. En om eerlijk te zijn snap ik ook niet waarom je niet voor executables ook in de huidige directory zou willen zoeken. Het voelt altijd ongelooflijk zinloos om ./ ervoor te moeten typen terwijl je in dezelfde map als de betreffende executable zit.

Tja maar aan de andere kant wil je zoiets als een execute toch wel verbose doen :) Anders zou je in een mapje met executable een filename typen en zou het dan meteen uitgevoerd worden, dat is ook wat gek toch? ;)

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
Cloud schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:55:
[...]

Dat is toch om security redenen dacht ik? Zo kan je niet per ongeluk een (mogelijk kwaadaardige) ls executable uit de huidige directory uitvoeren als je gewoon "ls" intikt.
Pagina: 1 ... 186 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.