Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 187 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.073 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, date archives... wie gebruikt ze nog :X

Waarom vullen webdesigners layouts met dingen die niemand gaat gebruiken. Ook 'zoeken' op websites met niet meer dan 10 pagina's kom ik nog wel eens tegen 8)7

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Cloud schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:55:
[...]

Dat snapt hij wel, hij snapt alleen niet waarom die keuze gemaakt is. En om eerlijk te zijn snap ik ook niet waarom je niet voor executables ook in de huidige directory zou willen zoeken. Het voelt altijd ongelooflijk zinloos om ./ ervoor te moeten typen terwijl je in dezelfde map als de betreffende executable zit.

Een stukje security through obscurity misschien? :)
Als ik een gecompromitteerde versie van, zeg, net.exe, in een map zet en ik krijg het voor elkaar dat een admin in die map "net use p: \\blahblah" invoert dan is dat niet echt prettig :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12

alienfruit

the alien you never expected

TheNephilim schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:19:
Hmmm, date archives... wie gebruikt ze nog :X
Date archives??? Wat bedoel je?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:27:
[...]

Date archives??? Wat bedoel je?
offtopic:
Oops, verkeerde knop!

Een archief voor nieuws, op basis van maand/jaar/evt. dag.

[ Voor 25% gewijzigd door TheNephilim op 12-10-2012 16:30 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Date archives niet goed? Zijn ideaal toch? 't is niets meer aan werk, en werkt toch wel mooi als je nieuws zoekt uit een bepaalde periode.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:32:
Date archives niet goed? Zijn ideaal toch? 't is niets meer aan werk, en werkt toch wel mooi als je nieuws zoekt uit een bepaalde periode.
Mwah, misschien dat het op een website als Tweakers.net wat toevoegd, maar op een bedrijfswebsite? Nee, zoveel nieuws posten ze al niet en niemand gaat terug zoeken op maand/jaar welk nieuws er geplaats is.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@jhuiting, otherside, kenneth
Ja oké dat snap ik wel, maar waarom voldoet de Windows manier om dat te voorkomen niet dan? Windows geeft hits uit de PATH prioriteit boven bestanden in de lokale map. Alleen als je de volledige bestandsnaam opgeeft, gebruikt Windows de 'lokale' versie. Dus stel ik heb een map met daarin het bestand dir.bat. Als ik in CMD in die map 'dir' typ, krijg ik gewoon de listing te zien ongeacht de inhoud van de batch file. Als ik 'dir.bat' typ, gebruikt hij de lokale batch.

Is dat niet een iets gebruikersvriendelijker manier? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Otherside1982 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:14:
Dat is toch om security redenen dacht ik? Zo kan je niet per ongeluk een (mogelijk kwaadaardige) ls executable uit de huidige directory uitvoeren als je gewoon "ls" intikt.
Precies. Als je het graag wil kun je prima je huidige directory in je pad zetten. Maar dat moet je dan expliciet doen.

Edit: Spuit 11.

https://niels.nu

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:33:
[...]
Mwah, misschien dat het op een website als Tweakers.net wat toevoegd, maar op een bedrijfswebsite? Nee, zoveel nieuws posten ze al niet en niemand gaat terug zoeken op maand/jaar welk nieuws er geplaats is.
Point taken :) Snap wat je bedoeld.

Heb 't zelf een tijdje terug nog toegepast voor de nieuws sectie op de website van een lokale sportvereniging. Daar vond ik het dus juist handig :) Stel een ouder (of kind) wil later eens het nieuws zien uit "zijn jaar". Is nu gewoon een kwestie van in dat jaar gaan zitten bladeren.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:38:
[...]

Point taken :) Snap wat je bedoeld.

Heb 't zelf een tijdje terug nog toegepast voor de nieuws sectie op de website van een lokale sportvereniging. Daar vond ik het dus juist handig :) Stel een ouder (of kind) wil later eens het nieuws zien uit "zijn jaar". Is nu gewoon een kwestie van in dat jaar gaan zitten bladeren.
Daar kan ik me inderdaad nog wel wat bij voorstellen. In dat soort gevallen kan juist een periode een betekenis hebben. Bij de website die ik nu in elkaar zet is dat niet echt het geval. Daarnaast produceren ze (denk ik) als de website eenmaal online is gewoon te weinig nieuws. Zeker gezien er ook nog een agenda op de website moet komen, wat moeten ze er toch allemaal in zetten? Het is een uitgeverij... die brengt boeken uit, meer niet :+

'Upcomming', dat is misschien wel een leuke in plaats van 'Agenda'. Dat je de release date van bepaalde boeken kunt zien ofzo XD

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Cloud schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:34:
@jhuiting, otherside, kenneth
Ja oké dat snap ik wel, maar waarom voldoet de Windows manier om dat te voorkomen niet dan? Windows geeft hits uit de PATH prioriteit boven bestanden in de lokale map. Alleen als je de volledige bestandsnaam opgeeft, gebruikt Windows de 'lokale' versie. Dus stel ik heb een map met daarin het bestand dir.bat. Als ik in CMD in die map 'dir' typ, krijg ik gewoon de listing te zien ongeacht de inhoud van de batch file. Als ik 'dir.bat' typ, gebruikt hij de lokale batch.

Is dat niet een iets gebruikersvriendelijker manier? :)
Alles wat niet als een volledig of relatief pad (lees: .\<pad>) kan worden geparsed, wordt geïnterpreteerd als scriptlet, functie of alias. Nou zou je kunnen zeggen dat er eerst moet worden gekeken binnen het huidige pad, maar zo worden de regels onnodig complex. Bovendien kun je zo een script 'hijacken' door een alias te definiëren met de naam van het bestand wat je wilt uitvoeren.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Korben schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:46:
[...]

Alles wat niet als een volledig of relatief pad (lees: .\<pad>) kan worden geparsed, wordt geïnterpreteerd als scriptlet, functie of alias. Nou zou je kunnen zeggen dat er eerst moet worden gekeken binnen het huidige pad, maar zo worden de regels onnodig complex.
Meer complexiteit door die wijziging valt wel mee lijkt mij, maar ik moet toegeven dat het wel een duidelijke keuze is om het zo te behandelen. Wel een goede reden om die .\ verplicht te stellen :) Nu is het me een stukje duidelijker; ik werk zelf niet genoeg met Linux om dit soort dingen te weten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• .oisyn
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:34:
Windows geeft hits uit de PATH prioriteit boven bestanden in de lokale map.
Nonsens, de lokale directory heeft voorrang.
Alleen als je de volledige bestandsnaam opgeeft, gebruikt Windows de 'lokale' versie. Dus stel ik heb een map met daarin het bestand dir.bat. Als ik in CMD in die map 'dir' typ, krijg ik gewoon de listing te zien ongeacht de inhoud van de batch file. Als ik 'dir.bat' typ, gebruikt hij de lokale batch.
Alleen maar omdat dir een commando is en geen executable. Maak maar eens een bestand genaamd "more.bat", dan zie je dat ie die gewoon aanroept ipv more.com uit de system dir.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 11:58
Leuk hoor, dat UPC Horizon, maar als iedere menu-animatie lagt is er volgens mij toch echt iets fout gegaan bij het ontwikkelen...

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
mwolting schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:24:
Leuk hoor, dat UPC Horizon, maar als iedere menu-animatie lagt is er volgens mij toch echt iets fout gegaan bij het ontwikkelen...
[troll]Tsja, het is geen Apple hé :+[/troll]

• ZpAz
  • Laatst online: 16:32
Ziggo heeft hetzelfde probleem, ze lagen waarschijnlijk op de testafdeling te slapen. Of die is nooit opgericht.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:48
ZpAz schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:29:
Ziggo heeft hetzelfde probleem, ze lagen waarschijnlijk op de testafdeling te slapen. Of die is nooit opgericht.
Wat is dat testen? Dat zijn toch gewoon de eindgebruikers? >:)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Of alt + spatie, e, k (copy) en alt + spatie, e, p (paste) :Y)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Ik ben geneigd op de context key te rammen. Maar die doet niets in powershell...

Ik ben overigens ook begonnen aan de AI course. Tot zover 19 punten voor de eerste programmeer challange. TrickeySearch vind ik een beetje lame omdat ik betwijfel of dat probleem te tackelen is met een simpele heuristic. (en mazeDistance gebruiken.. Meh). Is iemand anders daar wel in geslaagd?

Edit: nog meer leuke courses zo te zien. *subscribe*, *subscribe*. Lang leve de ongelimiteerde vrije tijd van het student zijn :+

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 02:19 ]

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

8088 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:47:
[...]

Of alt + spatie, e, k (copy) en alt + spatie, e, p (paste) :Y)
Werkt niet in een Nederlandse Windows? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Oh ja, dan wordt het waarschijnlijk alt + spatie, b, k (kopiëren) en alt + spatie, b, p (plakken) :)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ga eens beginnen aan documenteren. Dat is best saai en langdurig werk. Maar dat moet ook gebeuren, voor als iemand anders eens wil sleutelen aan mn site.

En dat na ander saai werk: optimaliseren voor Chrome op iOS. Wat een rampenbrowser is dat zeg... Negeert html-classes, gedraagt zich anders dan elke andere browser, zelfs IE deed t goed, en is heel kieskeurig.
Uiteindelijk wel werkend gekregen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Chrome op iOS gebruikt gewoon dezelfde renderengine als Safari op de iPad :?

edit: Niet helemaal dus, Chrome gebruikt UIWebView, een ietwat beperkte versie van de Safari-engine. Zie ook

[ Voor 59% gewijzigd door Alex) op 14-10-2012 04:29 ]

We are shaping the future

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:48
F.West98 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:34:
Ik ga eens beginnen aan documenteren. Dat is best saai en langdurig werk. Maar dat moet ook gebeuren, voor als iemand anders eens wil sleutelen aan mn site.
Het is saai werk, ik haat het ook altijd.

Maar je komt bijna altijd aan nieuwe inzichten zelfs met de documentatie schrijven. Echt een van de beste manieren om je programma te testen. Ik ben ook van mening dat als je veel tekst nodig hebt om de werking van een bepaalde feature uit te leggen (implementatierapport), dan is de feature niet goed gebouwd -> te complex.

Succes ermee!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

8088 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:23:
Oh ja, dan wordt het waarschijnlijk alt + spatie, b, k (kopiëren) en alt + spatie, b, p (plakken) :)
Bijna ;), het is de w van beWerken. :p

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
RayNbow schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:07:
[...]

Bijna ;), het is de w van beWerken. :p
Ik zet eigenlijk altijd de optie "Modus snel bewerken" aan in de console van Windows. Kan je gewoon met je muis tekst selecteren. Escape is dan annuleren en enter is echt kopieren. Rechtermuisknop is dan plakken. Een beetje zoals dat in Putty gaat.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
Juist gaan stemmen, ben ik daar ook weer vanaf :p

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

serhat schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:57:
[...]

Ik zet eigenlijk altijd de optie "Modus snel bewerken" aan in de console van Windows. Kan je gewoon met je muis tekst selecteren. Escape is dan annuleren en enter is echt kopieren. Rechtermuisknop is dan plakken. Een beetje zoals dat in Putty gaat.
Dat is ook een van de eerste dingen die ik doe na een verse installatie. Ik verander ook meteen de fontkleur naar iets retro...

C:\>REM ...want wit op zwart is maar bleh... :p

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Alex) schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 04:26:
Chrome op iOS gebruikt gewoon dezelfde renderengine als Safari op de iPad :?

edit: Niet helemaal dus, Chrome gebruikt UIWebView, een ietwat beperkte versie van de Safari-engine. Zie ook
Wacht... dus de Chrome app gebruikt een UIWebView en dus Safari? Ja, zo kan ik ook wel een iOS browser maken :+

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:54:
Ik ben geneigd op de context key te rammen. Maar die doet niets in powershell...

Ik ben overigens ook begonnen aan de AI course. Tot zover 19 punten voor de eerste programmeer challange. TrickeySearch vind ik een beetje lame omdat ik betwijfel of dat probleem te tackelen is met een simpele heuristic. (en mazeDistance gebruiken.. Meh). Is iemand anders daar wel in geslaagd?

Edit: nog meer leuke courses zo te zien. *subscribe*, *subscribe*. Lang leve de ongelimiteerde vrije tijd van het student zijn :+
Uh ja, en zonder mazeDistance te gebruiken. Het probleem ten opzichte van de voorgaande opdrachten veranderd niet. Je hebt meerdere goals, en hij moet een optimaal pad vinden naar alle goals, met zo min mogelijk nodes expanded.

aka: Max( manhattanDistance for each goal). Toegegeven niet het meest snelste of efficientste heuristic, maar het werk wel.

Verwijderd

wsitedesign schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:20:
Juist gaan stemmen, ben ik daar ook weer vanaf :p
Same here. Ik ben wel al om half 9 gegaan zodat ik op een kwartiertje binnen en buiten was.

Verwijderd

D-Raven schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Uh ja, en zonder mazeDistance te gebruiken. Het probleem ten opzichte van de voorgaande opdrachten veranderd niet. Je hebt meerdere goals, en hij moet een optimaal pad vinden naar alle goals, met zo min mogelijk nodes expanded.

aka: Max( manhattanDistance for each goal). Toegegeven niet het meest snelste of efficientste heuristic, maar het werk wel.
Met max(manhattandistance for each goal) expand je meer dan 9000 nodes. Terwijn mijn algoritme er 8147 expand. Het probleem is niet de heuristic, maar het maken van een heuristic die dat laatste puntje oplevert. (minder dan 7000 nodes).

Voor zover ik weet is mijn heuristic voor probleem 6 optimaal* (iets minder dan 741 nodes. Geen gebruik van walls). Maar voor trickeySearch is dat schijnbaar niet voldoende. En ik zie niet hoe je dat kan verbeteren zonder mazeDistance te gebruiken.

*a-la: als er g goals zijn en geen walls is de heuristic een perfecte benadering van de minimale afstand van het pad. Werkt voor elke g <= 3 tenzij je zo fortuinlijk bent dat de goals op de rand van de maze liggen: dan zit er geen limiet aan.

Sowieso is max(distance for each goal) een heel erg slechte heuristic. Stel je een maze voor met 2 goals op de uiterste hoeken. Het laatste wat je agent doet is één van de 2 goals bezoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 13:16 ]

• D-Raven
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:32:
[...]

Met max(manhattandistance for each goal) expand je meer dan 9000 nodes. Terwijn mijn algoritme er 8147 expand. Het probleem is niet de heuristic, maar het maken van een heuristic die dat laatste puntje oplevert. (minder dan 7000 nodes).

Voor zover ik weet is mijn heuristic voor probleem 6 optimaal* (iets minder dan 741 nodes. Geen gebruik van walls). Maar voor trickeySearch is dat schijnbaar niet voldoende. En ik zie niet hoe je dat kan verbeteren zonder mazeDistance te gebruiken.

*a-la: als er g goals zijn en geen walls is de heuristic een perfecte benadering van de minimale afstand van het pad. Werkt voor elke g <= 3 tenzij je zo fortuinlijk bent dat de goals op de rand van de maze liggen: dan zit er geen limiet aan.

Sowieso is max(distance for each goal) een heel erg slechte heuristic. Stel je een maze voor met 2 goals op de uiterste hoeken. Het laatste wat je agent doet is één van de 2 goals bezoeken.
Dat klopt. Net nog even gekeken: 9548 nodes. Je kunt het wel verbeteren zonder mazeDistance te gebruiken overigens, maar dan moet je met Minimum Spanning Tree's gaan werken.
Er zijn dus mensen die MST icm mazeDistance tot onder de 300 nodes expanded komen. Maar ik heb bewust mazeDistance niet gebruikt. Het voelde meer aan als cheating vandaar.

Klopt inderdaad dat de max manhattan distance niet ideaal is. Het was ook mijn eerste poging. Ik had daarna nog even nagedacht over alternatieven en kwam daarbij op MST uit, alleen gezien de tijd die ik er deze week al ingestoken had dacht ik... mja.. *good enough* :D

Verwijderd

D-Raven schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:30:
[...]

Dat klopt. Net nog even gekeken: 9548 nodes. Je kunt het wel verbeteren zonder mazeDistance te gebruiken overigens, maar dan moet je met Minimum Spanning Tree's gaan werken.
Mijn theorie was dat een MST alleen zin heeft met mazeDistance. Zit ik ernaast?

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Same here. Ik ben wel al om half 9 gegaan zodat ik op een kwartiertje binnen en buiten was.
Ik net, om half twee ongeveer. Kon meteen stemmen, maar mocht het wel twee keer opnieuw doen.

• BM
  • Laatst online: 17:40

BM

Moderator Spielerij
armageddon_2k1 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Wacht... dus de Chrome app gebruikt een UIWebView en dus Safari? Ja, zo kan ik ook wel een iOS browser maken :+
Apple regeltjes ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• D-Raven
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:52:
[...]

Mijn theorie was dat een MST alleen zin heeft met mazeDistance. Zit ik ernaast?
Als je mazedistance gebruikt dan zal je MST nauwkeuriger zijn, en wellicht ook sneller om te berekenen. Maar ook al gebruik je mazeDistance niet, en gebruik je iets anders ervoor in de plaats, dan zal je MST misschien wat minder efficient zijn, maar in mijn geval allicht efficiënter dan max(manhattan distance) ;)

Dus je opmerking over of het alleen zin heeft als je mazeDistance gebruikt hangt puur af van waar je vandaan komt :)

• Alex)
armageddon_2k1 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Ligt aan Apple, je mag geen ingebakken functionaliteit klonen (zoals een renderengine). De reden dat Opera Mini het wel mag is omdat het renderen daar op de servers van Opera gebeurt en niet op het lokale device.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
Mercatres schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:02:
[...]

Ik net, om half twee ongeveer. Kon meteen stemmen, maar mocht het wel twee keer opnieuw doen.
Electronisch dus :p

Nog papier hier, was lekker snel :p

Verwijderd

Hier ook op papier. Ik mocht wel maar tot 13 uur gaan stemmen.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:05
Bij ons hebben ze nieuwe elektronische stemcomputers. Print dat machien een QR code dat je daarna nog moest laten scannen. Ik was om 12u gegaan, kon ook direct gaan, was op 10min binnen en buiten =).

(Sterker nog, ik moest nog in de gemeente stemmen waar ik woonde, aangezien ik nog niet "officieel" verhuisd ben.)

[ Voor 22% gewijzigd door Styxxy op 14-10-2012 14:48 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:47

Matis

Rubber Rocket

Wat hebben ze dit gaan gedaan: http://www.redbullstratos.com/the-mission/mission-timeline/
RSI scroll waarschuwing :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 20:13
Iets soortgelijks kwam ik laatst ook tegen bij Jupiler. Best geinig, al is het alleen gaaf voor marketing achtige sites wat mij betreft.

Verwijderd

Miyamoto schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:06:
[...]

Iets soortgelijks kwam ik laatst ook tegen bij Jupiler. Best geinig, al is het alleen gaaf voor marketing achtige sites wat mij betreft.
De laatste tijd zie je wel vaker voorbij komen. Als ik me niet vergis heet zoiets "paralax"

Verwijderd

D-Raven schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Als je mazedistance gebruikt dan zal je MST nauwkeuriger zijn, en wellicht ook sneller om te berekenen. Maar ook al gebruik je mazeDistance niet, en gebruik je iets anders ervoor in de plaats, dan zal je MST misschien wat minder efficient zijn, maar in mijn geval allicht efficiënter dan max(manhattan distance) ;)

Dus je opmerking over of het alleen zin heeft als je mazeDistance gebruikt hangt puur af van waar je vandaan komt :)
I stand corrected. Ik heb het probleem nu opgevat als een graph search probleem. Elke junction in de maze is een node in een graph. TrickySearch doet 570 nodes expanded met UCS zonder gebruik van mazeDistance.

Hij faalt wel enorm hard op bigSearch. Niet zo gek, want hij probeert eigenlijk het traveling salesman problem op te lossen met 62 edges en 180 verticles. Zelf uitrekenen hoeveel eeuw dat gaat duren met UCS.

• D-Raven
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

Hij faalt wel enorm hard op bigSearch. Niet zo gek, want hij probeert eigenlijk het traveling salesman problem op te lossen met 62 edges en 180 verticles. Zelf uitrekenen hoeveel eeuw dat gaat duren met UCS.
Dat inderdaad ja :D

Maar 570 nodes zonder mazeDistance. Niet slecht. Is dit met het gebruik van MST?

Verwijderd

Je hebt niets aan een MST zonder heuristic volgens mij. Maar daar kan ik best naast zitten. Sowieso snap ik het concept van de MST nog niet echt (hoe je het opbouwt. Ja. Ik heb al eens mijn eigen union-find geïmplementeerd. Wat je er effectief aan hebt, niet echt).

Ik moet hem alleen nog wel zo maken dat hij ook de grader passeert. Ik roep hem aan met
-l trickySearch -p MijnGraphSearchAgent
Op dit moment. Maar dat slikt de grader natuurlijk niet. Ik weet ook niet precies waar het aantal geexpande nodes op slaat.. Ik heb te veel lopen klooien in de code.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 22:15 ]

• D-Raven
Hmm voor die trickysearch zou je alleen een heuristic hoeven te implementeren. Vandaar dat de grader m niet vreet :P. Maar aantal expanded nodes staat effectief voor het aantal keren dat hij getSuccessors heeft aangeroepen.

Verwijderd

D-Raven schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:16:
Maar aantal expanded nodes staat effectief voor het aantal keren dat hij getSuccessors heeft aangeroepen.
Klopt. In mijn code echter. Not sure... even controleren.

Edit: bij nader inzien heb ik het stuk code wat de expanded bijhoud uitgecomment omdat dat een crash veroorzaakte. Hij blijkt uiteindelijk ruim 4000x te 'expanden'. Oeps.

• Soultaker
  • Laatst online: 15:34
Waar zijn jullie mee bezig?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
Ah, CSP's. Good old times van mijn eerste jaar A.I. :D. Ik zie dat de plaatjes van de amerikaanse states hetzelfde zijn als in mijn slides toendertijd ;)

• Alex)
Goeiesmorges deze morgen, tijd voor koffie :Y)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 12:16
Nou nou nou... Kom je op je werk, liggen alle databases en verbindingen met de automatische verwerking eruit.
Alles opgelost en alles weer draaiende: "Oh ja, alleen Magento werkt niet, maar da's niet zo belangrijk".
Ehhh... Da's het enige waar ik nog mee bezig ben, man! :P Nou ja, dan maar verplicht internetten voor m'n geld :+

• D-Raven
Wat komt er toch weer een hoop nonsense voorbij op de frontpage.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:44:
Wat komt er toch weer een hoop nonsense voorbij op de frontpage.
Ja het nieuwsbericht is natuurlijk geen nonsens, want die bedrijven hebben dat kennelijk aangegeven. Of je het er mee eens moet zijn is een tweede. Ik denk dat ze wel een punt hebben dat IT steeds meer om communicatie met andere partijen gaat draaien, maar denk niet dat het de juiste richting is om dan maar allemaal managers op te gaan leiden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind het een bullshit bericht eigenlijk. Ze zoeken op de verkeerde opleiding. Ze zoeken IT-managers maar kijken naar de echte Informatica opleidingen. Huh? :? Waarvoor is die studie Bedrijfskundige Informatica nu eigenlijk dan? Dat behoort de studie te zijn die de link legt tussen engineering enerzijds en sales anderzijds. Je gaat toch ook geen aannemers zoeken op de opleiding Technische Werktuigbouwkunde?

Je moet echt niet van elke programmeur een manager willen maken zeg; mensen die Informatica of Technische Informatica kiezen zijn daar bij uitstek _niet_ voor geschikt. En als ze dat wel zijn dan blijkt dat na vijf jaar werkervaring wel. Dan geef je ze een cursus management en laat je ze voorzichtig wat projecten op hun nemen. Maar echt rechtstreeks 'IT-managers' opleiden? Pff.

Wat goede managers nodig hebben is ervaring; en veel ook. Zoek in de BI opleiding of zoek tussen de slimme sociale programmeurs die een stapje meer willen doen. Maar ga niet klassen vol managers de wereld in sturen. Ik geloof sowieso niet echt in een tekort op dát vlak. Er is een groeiend tekort aan technisch personeel dat wel, aan slimme beta's. Maar als dit doorgaat zitten de managers straks allemaal in Nederland en wordt alle software gebouwd in Oost-Europa en Azië. Nee dat is een prettige ontwikkeling.

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
KOFFIE! en dan weer testcases reviewen..... -O-

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Cloud: Dat was ook de strekking van mijn post ;) Maar dat maakt nog niet dat het nieuwsbericht bullshit is, dat gaat er immers alleen maar over dat Stork en AkzoNobel dit hebben aangegeven.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Woy schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:17:
@Cloud: Dat was ook de strekking van mijn post ;) Maar dat maakt nog niet dat het nieuwsbericht bullshit is, dat gaat er immers alleen maar over dat Stork en AkzoNobel dit hebben aangegeven.
Oh met bullshit bedoelde ik meer het 'bericht' wat Stork en AkzoNobel afgeven, niet het nieuwsartikel natuurlijk. Het T.net artikel brengt het zoals het is. :)

• D-Raven
Woy schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:50:
[...]

Ja het nieuwsbericht is natuurlijk geen nonsens, want die bedrijven hebben dat kennelijk aangegeven. Of je het er mee eens moet zijn is een tweede. Ik denk dat ze wel een punt hebben dat IT steeds meer om communicatie met andere partijen gaat draaien, maar denk niet dat het de juiste richting is om dan maar allemaal managers op te gaan leiden.
Nee klopt, het nieuwsbericht an sich is niet zoveel mis mee. Het is wat het is, ze zeggen dat ze dit nodig hebben dus dan zal het wel. Alleen wat ze hiermee impliceren vind ik bullshit.

Verder ging mijn opmerking meer over de comments op die thread. Als ik dan een reactie lees over iemand die BIS doet en zeurt dat ze in het laatste jaar ineens fulltime moeten programmeren, en dit dan ook nog afschuift op "het zal wel een kosten verhaal zijn" dan geeft dat bij mij een instant facepalm reactie.
Cloud schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:04:
Ik vind het een bullshit bericht eigenlijk. Ze zoeken op de verkeerde opleiding. Ze zoeken IT-managers maar kijken naar de echte Informatica opleidingen. Huh? :? Waarvoor is die studie Bedrijfskundige Informatica nu eigenlijk dan? Dat behoort de studie te zijn die de link legt tussen engineering enerzijds en sales anderzijds. Je gaat toch ook geen aannemers zoeken op de opleiding Technische Werktuigbouwkunde?

Je moet echt niet van elke programmeur een manager willen maken zeg; mensen die Informatica of Technische Informatica kiezen zijn daar bij uitstek _niet_ voor geschikt. En als ze dat wel zijn dan blijkt dat na vijf jaar werkervaring wel. Dan geef je ze een cursus management en laat je ze voorzichtig wat projecten op hun nemen. Maar echt rechtstreeks 'IT-managers' opleiden? Pff.

Wat goede managers nodig hebben is ervaring; en veel ook. Zoek in de BI opleiding of zoek tussen de slimme sociale programmeurs die een stapje meer willen doen. Maar ga niet klassen vol managers de wereld in sturen. Ik geloof sowieso niet echt in een tekort op dát vlak. Er is een groeiend tekort aan technisch personeel dat wel, aan slimme beta's. Maar als dit doorgaat zitten de managers straks allemaal in Nederland en wordt alle software gebouwd in Oost-Europa en Azië. Nee dat is een prettige ontwikkeling.
Daar ben ik het 100% mee eens. Goede IT managers zul je niet vinden bij net afgestudeerden (uitzonderingen daargelaten). Bij grote bedrijven zie ik keer op keer dat de hoofd IT iemand is die daar al jaren werkt en ooit op de werkvloer is begonnen. Zo iemand heeft bakken met ervaring in het technische deel en weet dus uitstekend waar hij over praat.
Zo iemand is dan ook een genot om mee te overleggen, hij weet precies waar je het over hebt.

Heel anders dan een BIS'er die een beetje interessant kan ouwehoeren maar verder totaal niet overziet wat de impact van de desbetreffende implementatie is.
Zo iemand is dan ook vermoeiend om mee te overleggen, want ik moet alles 10x uitleggen, en constant nadenken of er niet dingen zijn op technisch vlak impact kan hebben in hun IT infrastructuur, en hem hierop moet wijzen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Weeeeh, flapteksten voor boeken ophalen uit een feed van externe partij... heb al weet ik hoeveel EAN's/ISBN13's geprobeerd, maar er werkt er geen één. Ook geen fout wat betreft notatie denk, ik krijg alleen '9789057883811 <linebreak> 0' terug :/ Geen foutmelding of iets dergelijks, alleen de door mij meegestuurde ISBN en een 0 :X

[ Voor 15% gewijzigd door TheNephilim op 15-10-2012 11:31 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:13

Firesphere

Yoshis before Hoshis

|:( |:( |:( |:(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:13
Na 5 dagen heen en weer mailen ben ik er achter gekomen waarom ik niet bij de sharepoint van de klant kan komen: ze hebben 2 sharepoint servers waarvan maar 1 aan het internet hangt en de andere aan het interne netwerk. Nog al logisch dat het nieuwe project niet zag...

LinkedIn - Collega worden?

• D-Raven
Ja hoor, daar gaan we weer. Waarom zouden we XML elements gebruiken, als we attributes hebben!

XML:
1
 <Sensor prefix="None" rangeMin="-60" rangeMax="195" normalMin="-60" unit="Degrees Centigrade" maxValue="0" description="TNTC" type="Temperature" value="6" recvalue="0" id="0" normalMax="90" minValue="0"/>

Toen ik zag dat t xml bestand met <!DOCTYPE> begon wist ik al genoeg..

• Hydra
Wat betreft dat nieuwsbericht: het klopt dat er een tekort is aan goeie IT-managers. Ik denk alleen dat zowel de persoon die het nieuwsbericht samengesteld heeft als de persoon die geinterviewd is (als dat al is gebeurd; het gebeurt tegenwoordig vrij weinig meer dat voor dergelijke berichten iemand echt in persoon geinterviewd wordt, daardoor valt veel nuance weg) het gewoon niet goed verwoord hebben, of gewoon ook een gebrek aan inzicht hebben.

Er is op dit moment een probleem ontstaan in manager-land: ooit is bedacht dat een manager gewoon een opleiding tot manager moest hebben en dat je dan in princiepe alles kunt managen als je maar de juiste 'processen' hanteert. Nu zijn ze er gewoon achter gekomn (nouja, dat leeft al een tijdje) dat je zonder domeinkennis niet kunt managen, je zonder ervaring niet kunt managen, en zonder een 'manager' te zijn niet kunt managen.

Wat ze dus volgens mij bedoelen is dat ze graag zouden zien dat er meer opleidingen waarin iemand die kant op gestimuleerd worden zouden komen, om te zorgen dat de volgende lichting managers ook daadwerkelijk weten waar ze het over hebben. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je een jochie van 22 niet een hele IT afdeling laat managen.

Tenslotte is nog de vraag inderdaad of Akzo niet gewoon z'n eigen opleiding loopt te pimpen. Dat zal ook meespelen: altijd goeie PR om te laten zien dat je 'meedenkt'.
D-Raven schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:31:
Ja hoor, daar gaan we weer. Waarom zouden we XML elements gebruiken, als we attributes hebben!
Niet dat ik je voorbeeld fantastisch vindt (alsin: ranzige meuk) maar het grootste probleem met XML is gewoon dat er geen duidelijke richtlijnen over het gebruik van attributes en tags zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 15-10-2012 12:35 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hydra schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:34:
Niet dat ik je voorbeeld fantastisch vindt (alsin: ranzige meuk) maar het grootste probleem met XML is gewoon dat er geen duidelijke richtlijnen over het gebruik van attributes en tags zijn.
Valt wel mee hoor ;)

IBM: Principles of XML design: When to use elements versus attributes
Exploring the oldest question in XML design

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 15-10-2012 12:46 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hydra
Ik bedoel vooral dat er niet zoals door de 'makers' van Java samen met de taal en het platform ook meteen een 'coding style' bedacht is. Voor XML is nooit door de 'makers' een set regels opgesteld. Dit artikel is slechts een van de vele die een suggestie geeft maar dat is net zo goed een mening als die van de maker van die rommel-XML die gepost werd. Om de summary aan te halen:
The oldest question asked by adopters of XML is when to use elements and when to use attributes in XML design. As with most design issues, this question rarely has absolute answers, but developers have also experienced a lack of very clear guidelines to help them make this decision. In this article, Uche Ogbuji offers a set of guiding principles for what to put in elements and what to put in attributes

Verwijderd

Voor mijzelf hanteer ik altijd de guideline:

Is het metadata: als attribute
Geen metadata: als child element
Is het heel veel metadata: als metadatachild element.

Dus zoiets als

XML:
1
2
3
4
<product id="2">
 <price currency="euro">10</price>
 <name>Productname</name>
</product>

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Ik vind het ook altijd lastig of je moet kiezen tussen attribute of childnode. Gelukkig hoef ik zelden tot nooit XML zelf te verzinnen :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Erg helder vind ik het niet:
If the information is intended to be read and understood by a person, use elements. In general this guideline places prose in element content. If the information is most readily understood and digested by a machine, use attributes.
Vervolgens staat even later dit voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<menu>
  <menu-item>
    <portion unit="mL">250</portion>
    <name>Small soft drink</name>
  </menu-item>
  <menu-item>
    <portion unit="g">500</portion>
    <name>Sirloin steak</name>
  </menu-item>
</menu>

Wat zou betekenen dat de gebruiker genoeg heeft aan
  • 250 Small soft drink
  • 500 Sirloin steak
wat natuurlijk nergens op slaat. De hoeveelheid heeft geen betekenis zonder eenheid! (en dat geldt evengoed voor de 'euro' van TeMo).

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Volgens mij moet je jezelf een beetje afvragen of de XML nog begrepen kan worden als je alle attributes weg zou laten. Zo ja, prima. Zo niet, dan misschien toch wat attributes omzetten naar elements.

Iets als een ID is een duidelijk attribuut, want het heeft geen directe relatie tot het element waar het bijstaat. De relevantie ervan wordt alleen bepaald door de verzender danwel de ontvanger.

In het menu-voorbeeld hebben de eenheden wel degelijk een relatie tot hun hoeveelheid, daarom zou ik er ook elementen van maken.

Zo zou ik van die "euro" ook een element maken.

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:00:

Precies. Dat vind ik veel beter en helderder.
Davio schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:12:
Zo zou ik van die "euro" ook een element maken.
Euro is metadata van de prijs en heeft geen relatie tot het product?

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 15-10-2012 13:17 ]

• Davio
Ja, maar euro heeft wel een sterke relatie met de prijs.

Waarom dan niet:
XML:
1
2
3
4
<price>
  <currency>euro</currency>
  <value>10</value>
</price>

Wat ik bedoel te zeggen, is dat je zonder het currency-attribuut niet veel hebt aan de hoeveelheid 10. Het is dus onmisbaar, daarom voor mij een element.

In het voorbeeld van het menu gaat het erom dat de portiegrootte niet direct bijster interessant is voor klanten, daarom werd daar in eerste instantie een attribuut van gemaakt.

Overigens geeft de schrijver onderaan het stuk toe dat het niet echt een fraaie oplossing is en dat er andere oplossingen mogelijk zijn.

Het gebruik van attributen danwel elementen is daarom vaak een kwestie van smaak.
Wat ik ervan vind heb ik in dit stukje aangegeven, maar als je een andere mening hebt, vind ik daar niets mis mee.

Waar het op neer komt, is dat je gewoon een beetje na moet denken over je XML en dan kom je vanzelf wel tot iets logisch. Het mierenneuken in de kantlijn is vaak zonde van de tijd.

• D-Raven
Het klopt inderdaad dat door gebrek aan duidelijke richtlijnen omtrent het gebruik van attribute, het veel op persoonlijke voorkeur neerkomt.
De discussie die jullie hier hebben is een sprekend voorbeeld daarvan ;)

Ik vind het gewoon irritant als er semantische data als een attribute is opgenomen, en rant daar dan ook graag over als het weer de zoveelste keer is dat ik zoiets voorgeschoteld krijg :P

Wat vaak wel helpt is om een DTD voor je xml schema te maken, dan kom je er al heel snel achter of iets een attribute moet zijn of niet.
IMHO is een geldige waarde van een attribuut altijd een fixed enumeratie van waardes. Zodra je er achter komt dat de geldige waardes in een attribuut niet te bepalen zijn, dan moet het dus een element zijn.

Iets al Currency past dus prima als attribuut, maar zoiets als ID weer helemaal niet.

• alienfruit

alienfruit

the alien you never expected

De vluchten naar Amsterdam zijn niet goedkoop :X

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hydra schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:53:
Ik bedoel vooral dat er niet zoals door de 'makers' van Java samen met de taal en het platform ook meteen een 'coding style' bedacht is. Voor XML is nooit door de 'makers' een set regels opgesteld. Dit artikel is slechts een van de vele die een suggestie geeft maar dat is net zo goed een mening als die van de maker van die rommel-XML die gepost werd. Om de summary aan te halen:
Sorry ik las jouw richtlijn als guidelines ;)

Dat document is trouwens een van de vele en hetzelfde is toe te wijzen aan JSON en al die andere "open" formaten. Guidelines moet je overnemen of afspreken en je daaraan houden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Alex)
Heerlijk als er een bug zit in een job die anderhalf uur doet over één run, en je 4x bezig bent met fixen. En je natuurlijk lokaal geen representatieve testdata hebt...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:00:

Dus zoiets als

XML:
1
2
 10
 Productname
Vind ik erg helder klinken! Wie weet ga ik jou richtlijnen eens gebruiken, mocht ik zelf XML in elkaar knutselen :+

Over het algemeen vind ik dat vaak XML gebruikt word, waar ik persoonlijk liever JSON gebruik. Bij dingen zoals kleine informatie aanvragen vind ik XML al snel overdone, terwijl JSON dan veel cleaner is.
Alex) schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:09:
Heerlijk als er een bug zit in een job die anderhalf uur doet over één run, en je 4x bezig bent met fixen. En je natuurlijk lokaal geen representatieve testdata hebt...
Herkenbaar! Hier ook vaak voorgekomen, dat we met een devversie bezig waren, maar door het ontbreken van productie data toch bepaalde dingen alleen in de productie omgeving konden zien/testen/etc.

[ Voor 26% gewijzigd door TheNephilim op 15-10-2012 15:13 ]

• Cartman!
  • Niet online
Hier nog een geval JSON > XML, veel minder overhead en vind er veel makkelijker mee te werken in PHP en Javascript.

• Barryvdh
  • Laatst online: 13:49
JSON ftw! Heeft iedereen ook al braaf zijn Twitter API toegang aangepast naar JSON, voordat hij over paar maanden verdwenen is?

• Davio
Nee, ik gebruik noch Twitter, noch Facebook.

• Hydra
Cartman! schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:17:
Hier nog een geval JSON > XML, veel minder overhead en vind er veel makkelijker mee te werken in PHP en Javascript.
En in .Net en Java zijn er ook prima libraries voor. Als ik de keuze heb tussen een JSON en XML API ga ik ook vrijwel altijd voor de eerste.

• Alex)
Wat is "Service Unavailable" toch een fijne melding om te krijgen :/

• Hydra
Alex) schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:57:
Als de service er niet is kan 'ie je niet vertellen wat er aan 't handje is he :)

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:57:
402 Payment Required is leuker. :+

* RayNbow bestookt de YouTube servers soms met te veel requests... O-)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

501 Not Implemented :P

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:53
vandaag een start gemaakt met MVC. Wat een verschil t.o.v. 'normaal' webdevelopment, maar wat verheug ik me er nu al op.

Ben begonnen met deze tutorial:
http://www.asp.net/mvc/tutorials/getting-started-with-aspnet-mvc3/cs/intro-to-aspnet-mvc-3

Lekker simpel uitgelegd, maar genoeg diepgang om ook de hoe/wat/waarom's te begrijpen (voor een MVC leek althans).

* PdeBie Gaat even verder spelen met MVC

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:20:
vandaag een start gemaakt met MVC. Wat een verschil t.o.v. 'normaal' webdevelopment, maar wat verheug ik me er nu al op.

Ben begonnen met deze tutorial:
http://www.asp.net/mvc/tutorials/getting-started-with-aspnet-mvc3/cs/intro-to-aspnet-mvc-3

Lekker simpel uitgelegd, maar genoeg diepgang om ook de hoe/wat/waarom's te begrijpen (voor een MVC leek althans).

Ziet er inderdaad begrijpelijk uit! Altijd makkelijk als je een dergelijk tutorial vind, die zijn niet altijd beschikbaar. Er zijn voor C# misschien minder tutorials te vinden als voor Python/Ruby, maar de kwaliteit is denk ik hoger.

---

Winkelwagentje opslaan in $_COOKIE, any comments on that anyone? :+

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Alex) schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:09:
Klinkt als een test waarvan je dringend kleinere tests moet maken...

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:20:
Good for you! :)

De eerste keren dat ik er naar keek zat ik nog te veel in mijn ASP.NET WebForms mindset en kreeg ik gewoon mijn hoofd niet in de goede modus om het te bevatten. Tel daarbij op dat een hoop tutorials op internet je redelijk foute dingen leren en ik was het na een uurtje of wat klooien helemaal beu. Op papier zag het er mooi uit, maar in de praktijk lukte het gewoon niet.

Daarnaast lieft VS me redelijk in de steek met zijn voorbeeld projects, om een leeg project lekker aan de gang te krijgen moest je trucjes uithalen die de tutorials oversloegen (of niet lang bij stil stonden).

Nieuwe technieken aanleren is helaas vaak een pijnlijk proces... Gisteren een poging gewaagd aan SignalR, maar na de zoveelste vage melding ook dat maar aan de kant gelegd. Sowieso lukte het niet om het werkend te krijgen in een Webform app omdat het schijnbaar MVC based is. Verlies al snel mijn zin als ik fouten krijg wanneer ik tutorials volg en vervolgens veel tijd moet besteden aan bugtracken. Dingen leren moet leuk zijn, niet teleurstellend :'(

Overigens heb ik MVC nu redelijk in de vingers. Maar mijn voorkeur gaat bij sommige projecten alsnog uit naar Webforms.

Trouwens wat is het gevaarlijk om berichten te lezen over leuke hebbedingetjes... Zag de Raspberry PI weer langskomen en werd er weer helemaal warm van :9 Alleen nu lag mijn creditcard voor mijn neus... Dus heb ik maar "even" een PI besteld :9

Voor die paar tientjes kun je weinig gat vallen :) Daarnaast kan ik de helft aftrekken omdat ik het ook als research projectje ga gebruiken. Toch wel handig zo'n BTW nummer :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Alex)
cpf_ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Klinkt als een test waarvan je dringend kleinere tests moet maken...
Ik heb daarom ook geprobeerd lokaal wat representatieve testdata te krijgen en daar leek alles te werken. Nu de run tegen de grote dataset ;)

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Raspberry Pi's zijn leuk inderdaad, wij gebruiken ze ook op de TU Delft voor onze LED kubus :)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:53
.Gertjan. schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

De eerste keren dat ik er naar keek zat ik nog te veel in mijn ASP.NET WebForms mindset en kreeg ik gewoon mijn hoofd niet in de goede modus om het te bevatten.

[...]
Klopt! Had ik ook. En een collega van me (die al wel meer met MVC doet) gaf daar ook last van te hebben gehad.
Het is dat je aangeeft dat je inmiddels al in MVC werkt, anders had je die tutorial die ik aangaf eens moeten proberen. Stuk duidelijker omschreven dan menig ander die ik al had gevonden.

Daarnaast mag/moet ik nog een cursus uitzoeken voor mijn werkgever en heb daarbij een basis MVC cursus aangegeven bij mijn werkgever. Die lijkt akkoord te gaan, dus ik ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 15-10-2012 16:54 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

|:(
Als je een mapje movet binnen een windows share dan is dat zo goed als instant. Kopiëer je 'm echter van de ene plek naar de andere plek op de share, dan gaat ie alle contents downloaden & uploaden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:53:
[...]

Klopt! Had ik ook. En een collega van me (die al wel meer met MVC doet) gaf daar ook last van te hebben gehad.
Het is dat je aangeeft dat je inmiddels al in MVC werkt, anders had je die tutorial die ik aangaf eens moeten proberen. Stuk duidelijker omschreven dan menig ander die ik al had gevonden.
Ik heb hem tussen mijn bookmarks geslingerd, want ik doe nog niet zo heel veel met MVC. :) Dus bedankt voor de link!

Ik ben wel vaak aan het knoeien met dingen als beveiliging. In WebForms weet ik allemaal hoe het werkt maar in MVC zit dat toch weer anders. Daarnaast heb je bij MVC een duidelijke scheiding van je lagen, hierdoor ben je vaak ook wel aan het knoeien om dingen op de goede plek te zetten.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:59:
|:(
Als je een mapje movet binnen een windows share dan is dat zo goed als instant. Kopiëer je 'm echter van de ene plek naar de andere plek op de share, dan gaat ie alle contents downloaden & uploaden.
Was dat niet (juist) gefixed met Win7?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik deed het met W7, maar de share is geloof ik nog XP dus wellicht dat het dan niet werkt nee :)

Pagina: 1 ... 187 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.