Ken het bedrijf niet maar zitten op meerdere plekken over de wereld.
Ja, ik heb het technet-artikel niet zo snel gevonden, maar win7 en de servervarianten zouden dat moeten voorkomen..oisyn schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:44:
Ik deed het met W7, maar de share is geloof ik nog XP dus wellicht dat het dan niet werkt nee
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
MVC is opzich erg helder en fijn om mee te werken, als je het maar even door hebt.
Wij liepen op het werk alleen tegen iets aan in MVC, waar wij niet echt vrolijk van werden.
In MVC kun je hele mooie custom validation attributes maken, die zowel server- als clientside werken, werkt perfect! Maar, wanneer je bijvoorbeeld een custom validation hebt dat een DateTime property niet meer dan 7 dagen in het verleden mag liggen. Gaat dat in 1e instantie goed. Moet je vervolgens over een jaar bijv. nog iets wijzigen aan het model, waarin een property zit die de custom validation heeft van max 7 dagen geleden. Dan is je model niet meer valid, omdat die custom validation afgaat op de oude waarde van dat property. Terwijl je dat property niet eens wijzigt.
En we gebruikte juist die custom validation, omdat het zo mooi werkt (client- & serverside in 1). En je hebt je validatieregels op één plek staan. Dat konden we wel vergeten toen we daarachter kwamen.
Dat is volledig je eigen schuld en staat volledig los van asp.net MVC. Daarom heb je nou VIEW-models en DATA-models.Archiebald schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:09:
[...]
MVC is opzich erg helder en fijn om mee te werken, als je het maar even door hebt.
Wij liepen op het werk alleen tegen iets aan in MVC, waar wij niet echt vrolijk van werden.
In MVC kun je hele mooie custom validation attributes maken, die zowel server- als clientside werken, werkt perfect! Maar, wanneer je bijvoorbeeld een custom validation hebt dat een DateTime property niet meer dan 7 dagen in het verleden mag liggen. Gaat dat in 1e instantie goed. Moet je vervolgens over een jaar bijv. nog iets wijzigen aan het model, waarin een property zit die de custom validation heeft van max 7 dagen geleden. Dan is je model niet meer valid, omdat die custom validation afgaat op de oude waarde van dat property. Terwijl je dat property niet eens wijzigt.
En we gebruikte juist die custom validation, omdat het zo mooi werkt (client- & serverside in 1). En je hebt je validatieregels op één plek staan. Dat konden we wel vergeten toen we daarachter kwamen.
@.Gertjan. SignalR is helemaal geen MVC only ding (dat suggereer je
Waar heb je precies problemen mee dan? (en anders open een apart topic
Mmm, dat had ik niet goed gelezen dan. Waarschijnlijk was ik al door mijn attentionspan heen toen ik het voor de zoveelste keer doorlas. Er werd gesproken over een MVC project dus ik nam aan dat dat echt nodig was. Het leek me toen al raar, maar goed soms neem je gewoon aan wat er staat (of in mijn geval: wat je denkt dat er staat).D-Raven schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:43:
[...]
@.Gertjan. SignalR is helemaal geen MVC only ding (dat suggereer je). SignalR hosting is geimplementeerd door middel van een httphandler, en client side is javascript, er zijn dus geen specifieke MVC afhankelijkheden.
Waar heb je precies problemen mee dan? (en anders open een apart topic)
Daarna had ik ruzie met mijn MVC app omdat ik de routes, views en models aan het verkloten was.
Vandaag de laatste poging gedaan iets werkends te krijgen, maar helaas liep ik weer tegen fouten aan.
Hij gaf nu $.connection is undefined. Waarschijnlijk iets heel doms hoor, dus ik denk dat ik opnieuw ga beginnen. Mijn code bevatte overigens bij latere inspectie wel meer domme fouten, zo probeerde ik .clicks toe te wijzen zonder dit in de $(document).ready te doen, met als gevolg dat clicks niet werkten
Desalniettemin ben ik wel geboeid door het concept en wil ik het zeker nog wel een kans geven.
Ik gebruikte overigens de voorbeelden van Scott Hanselman: http://www.hanselman.com/...nnectionsWithSignalR.aspx
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zo ver ben ik nog niet. Eerst het concept en het idee ervan maar eens begrijpen. Ben nu met die tutorial bezig om een movie database bij te houden (al doe ik het met auto's puur omdat ik autogek ben, maar afijn...Archiebald schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:09:
[...]
[...]
Het lijkt me alleen t.o.v. het normale .aspx/.aspx.cs werk veel meer typewerk. Nu is zo'n movie/car database niet bijzonder spannend, maar ik kan me voorstellen dat je bij een CRM systeem met vele pagina's en opties een flinke lap code krijgt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| --------------------------- Microsoft Visual Studio --------------------------- Unable to activate Windows Store app 'bf207be1-2463-4387-b8b6-6b64960a5881_bme28qw9yyzpj!App'. The wwahost.exe process started, but the activation request failed with error 'Access is denied'. See help for advice on troubleshooting the issue. --------------------------- OK Help --------------------------- |
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ah dus je was lekker aant spelen dan.Gertjan. schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:12:
[...]
Mmm, dat had ik niet goed gelezen dan. Waarschijnlijk was ik al door mijn attentionspan heen toen ik het voor de zoveelste keer doorlas. Er werd gesproken over een MVC project dus ik nam aan dat dat echt nodig was. Het leek me toen al raar, maar goed soms neem je gewoon aan wat er staat (of in mijn geval: wat je denkt dat er staat).
Daarna had ik ruzie met mijn MVC app omdat ik de routes, views en models aan het verkloten was.
Vandaag de laatste poging gedaan iets werkends te krijgen, maar helaas liep ik weer tegen fouten aan.
Hij gaf nu $.connection is undefined. Waarschijnlijk iets heel doms hoor, dus ik denk dat ik opnieuw ga beginnen. Mijn code bevatte overigens bij latere inspectie wel meer domme fouten, zo probeerde ik .clicks toe te wijzen zonder dit in de $(document).ready te doen, met als gevolg dat clicks niet werkten
Desalniettemin ben ik wel geboeid door het concept en wil ik het zeker nog wel een kans geven.
Ik gebruikte overigens de voorbeelden van Scott Hanselman: http://www.hanselman.com/...nnectionsWithSignalR.aspx
Maar als je die undefined error krijgt dan lijkt het mij dat je de httphandler van signalr niet goed geregistreerd hebt, of niet de juiste libs hebt geinclude oid. Maar het voorbeeld van Scott is al wel wat ouder, dat gezegd zou t nog wel moeten werken, zover ik het zo 123 zie. Maar anders ga gewoon uit van de aspnet examples uit het signalr project zelf: https://github.com/SignalR/SignalR/tree/master/samples
Eigenlijk heel simpel: ik wist niet dat die er wasmwolting schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:48:
Is er trouwens een speciale reden dat je de MVC 3 tutorial volgt, en niet de MVC 4 versie?
Tevens heb ik VS2012 (nog) niet geinstalleerd en ga er geen aparte Express editie voor installeren.
Om te leren moet je soms iets slopen toch
Ik had de volgende regel over het hoofd gezien:Maar als je die undefined error krijgt dan lijkt het mij dat je de httphandler van signalr niet goed geregistreerd hebt, of niet de juiste libs hebt geinclude oid.
1
| <script src="/signalr/hubs" type="text/javascript"></script> |
Vroeg me al af hoe hij anders wist welke hubs er waren
Ik zag net pas dat ik zijn stukje pseudo-code aan het gebruiken wasMaar het voorbeeld van Scott is al wel wat ouder, dat gezegd zou t nog wel moeten werken, zover ik het zo 123 zie. Maar anders ga gewoon uit van de aspnet examples uit het signalr project zelf: https://github.com/SignalR/SignalR/tree/master/samples
Ben nu al een stuk verder, maar op de een of andere manier kan ik de connectie nog niet open zetten. Hij ziet wel mijn classes en functies, maar de .open levert een foutmelding. Friemelen gewoon nog even verder
Ik had al tevens een fout gemaakt waar ik de oplossing al langs had zien komen bij een van mijn andere fouten. Mijn projectje laadde nadat SignalR was ingeladen vrolijk nog een instantie van jQuery in, dat schijnt de $.connection dus te slopen... Daar kwam dus ook null uit
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
MVC4 kan ook gewoon in VS2010pdebie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:51:
[...]
Eigenlijk heel simpel: ik wist niet dat die er was![]()
Tevens heb ik VS2012 (nog) niet geinstalleerd en ga er geen aparte Express editie voor installeren.
In plaats van tegen je eigen hub roep je tegen een algemene hub dat deze moet starten...
$.connection.hub.start();
De voorbeelden in de GitHub versie lijken niet te werken via een script include van de /hubs/, maar roepen de hubs folder dynamisch aan (via een param in de $.connection()). Daarna nog even moeten worstelen met het opslaan van variabelen, want in het voorbeeld leek de variabele in de hub te worden opgeslagen, maar dat moet dus in de Caller.
Maar gaaf hoor, ik heb nu gewoon met een paar regeltjes code een chatboxje in elkaar gegooid
Om te testen of je ook met SignalR enkel zaken naar de aanroeper kunt sturen heb ik ook maar een functie gemaakt voor mensen die graag in/met zichzelf praten
Weet iemand een kant en klare atom of een combi van behuizing + bordje die 2 netwerkkaarten aan kunnen, en linux/bsd kunnen draaien? Ik zoek me rot maar kan niks zinnigs vinden. Allemaal incomplete specs op sites van winkels.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Waarom PCI? Er zijn toch genoeg bordjes met onboard lan?Grijze Vos schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:49:
Dat is deel 2 van mijn vraag.Weet iemand een behuizing waar een pci netwerkkaart in past, en een atom die ook pci slikt.
Yup maar hij wil 2 lanpoortenEvilbee schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:57:
[...]
Waarom PCI? Er zijn toch genoeg bordjes met onboard lan?
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Die heb je toch ook?Merethil schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:10:
[...]
Yup maar hij wil 2 lanpoortenZie originele vraag/opmerking.
Is wel weer stukken duurder dan een extra netwerkkaartje insteken die ie al heeft liggen...
ah, dat is mooi.
Maar toch eerst maar eens de basis leggen. Denk dat ik weinig verschil zal merken in de fundamenten van MVC3 en 4
We are shaping the future
Niet twijfelen, gewoon doen!. Ik heb laatst ook die Samsung 830 gekocht, ter vervanging van de drie jaar oude Intel X25 die begon te haperen.Alex) schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:05:
Die SSD's beginnen ook steeds goedkoper te worden... het kriebelt toch een beetje om er eentje te halen. Zeker nu ik heb gemerkt hoe snel mijn MacBook Air is
Kater? Eerst water, de rest komt later
Geen atom, maar een AMD dualcore. Misschien een beetje overkill, maar je kunt er wel een heleboel mee. Zijn in 2 uitvoeringen beschikbaar, met 1x4GB ram en zonder harddisk of met 1x2GB met een 250GB harddisk.Grijze Vos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:59:
Weet iemand een kant en klare atom of een combi van behuizing + bordje die 2 netwerkkaarten aan kunnen, en linux/bsd kunnen draaien? Ik zoek me rot maar kan niks zinnigs vinden. Allemaal incomplete specs op sites van winkels.
http://tweakers.net/price...4447-425%29.html#tab:info
Dan nog een pci-e netwerkkaartje er bij en je bent eigenlijk al klaar. OS kan op een usb-stick welke direct in de behuizing op het moederbord geplaatst kan worden en je kan nog 4 harddisks plaatsen.
Ideaal inderdaad! Met mijn 830 128GB is Windows 7 al klaar voor de 4 hoeken van het logo bij elkaar zijn in het opstartschermAlex) schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:05:
Die SSD's beginnen ook steeds goedkoper te worden... het kriebelt toch een beetje om er eentje te halen. Zeker nu ik heb gemerkt hoe snel mijn MacBook Air is
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Eerder had ik, in plaats van een SSD, 4x WD Raptor 74GB in RAID0. Dan is 128GB wel even wennen hoor, als je bijna 300GB 'snelle' ruimte als C schijf hebt. Wel grappig, dat toen ik die had, ik altijd snel geladen was in Battlefield 2 en dergelijke, nu met een SSD ben ik weer zo snel, maar eigenlijk is er niets veranderd
Hier nog een 1TB schijf erbij, gekocht vorig jaar voor 5 tientjes, vlak voor de prijzen voor HDD's omhoog schotenSh4wn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:31:
En naast een SSD hebben jullie zeker nog een flinke normale HDD? Zo'n SSD klinkt erg interessant, maar ik wil nog zoveel kopen
Maar eigenlijk heb ik aan alleen 256GB al genoeg, ik download nooit films ofzo, dus dan heb je niet zo achterlijk veel ruimte nodig. M'n vorige SSD was maar 80GB, dus dat is dan wel een beetje te weinig.
[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 16-10-2012 10:39 ]
Zelfde schijf 256GB versie schijf en zelfde OS; ik zet mijn PC en wanneer mijn monitor beeld geeft is het direct het login scherm.TheNephilim schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:29:
Ideaal inderdaad! Met mijn 830 128GB is Windows 7 al klaar voor de 4 hoeken van het logo bij elkaar zijn in het opstartschermEigenlijk doet de BIOS er langer over dan het besturingsysteem.
Zit er ook over te denken om een SSD in mijn MacBook te zetten. Verder heb ik nog een oudere PC met 'normale' schijven als soort van NAS.
[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 16-10-2012 10:41 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Exception in thread "main" java.lang.ClassCastException: java.lang.String cannot be cast to java.lang.Double
Als ik dezelfde var cast naar een String:
Exception in thread "main" java.lang.ClassCastException: java.lang.Double cannot be cast to java.lang.String
https://niels.nu
Ik heb een Seagate Momentus XT (750GB HDD + 8GB SSD hybrid)Sh4wn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:31:
En naast een SSD hebben jullie zeker nog een flinke normale HDD? Zo'n SSD klinkt erg interessant, maar ik wil nog zoveel kopen
Werkt bijna net zo goed als een normale SSD, maar dan met veel meer capaciteit.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Klinkt logisch.X_lawl_X schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:40:
Het zal nog wel vroeg zijn. Ik heb hier een variable die ik cast naar Double:
Exception in thread "main" java.lang.ClassCastException: java.lang.String cannot be cast to java.lang.Double
Als ik dezelfde var cast naar een String:
Exception in thread "main" java.lang.ClassCastException: java.lang.Double cannot be cast to java.lang.String
1
2
3
| Double d = new Double(2.2);
String s = d.toString();
Double d2 = Double.valueOf(s); |
Casten moet je niet gaan doen. Omvormen lijkt me beter
Nu is m'n computer stuk!Hydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:43:
Gooi er een bak koffie in en kijk ff goed wat je verkeerd doet
Koffie is slecht voor computers dus
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Helaas is het niet zo simpel. Er is hier sprake van een type Object wat gecast moet worden. Maakt niet uit waarnaar ik het cast, Java is het er niet mee eens.cpf_ schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:49:
[...]
Klinkt logisch.
code:
1 2 3Double d = new Double(2.2); String s = d.toString(); Double d2 = Double.valueOf(s);
Casten moet je niet gaan doen. Omvormen lijkt me beter
(En dit zijn altijd van die problemen waarbij je een aantal uur later precies ziet wat je fout doet en dan niet snapt waarom je het niet eerder gezien hebt.
Met PHP had ik deze problemen nou nooit.
[ Voor 4% gewijzigd door X_lawl_X op 16-10-2012 11:14 ]
Herkenbaar! Koffie?
Om een of andere reden was net de Lib-map uit mijn Tomcat/JavaEE project verdwenen, en ja, dan geeft hij ClassNotFound exceptie.
Weet nog steeds niet HOE die Lib-map verdwenen is, maar hij is tenminste weer terug!
Graag, danku C[_]GoTCoast schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:08:
[...]
Herkenbaar! Koffie?
Om een of andere reden was net de Lib-map uit mijn Tomcat/JavaEE project verdwenen, en ja, dan geeft hij ClassNotFound exceptie.
Weet nog steeds niet HOE die Lib-map verdwenen is, maar hij is tenminste weer terug!
Nu zijn .NET en Java niet volledig gelijk, maar in .NET kan ik ook geen object casten naar een double,int,etc. Je kan wel strings parsen, dus dan moet je het via die weg doen, dus eerst toString() op je object aanroepen maar in .NET gebruik je dan eerder de Convert class daarvoor, wellicht dat Java daar ook een aparte class voor heeft?X_lawl_X schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:05:
[...]
Helaas is het niet zo simpel. Er is hier sprake van een type Object wat gecast moet worden. Maakt niet uit waarnaar ik het cast, Java is het er niet mee eens.
(En dit zijn altijd van die problemen waarbij je een aantal uur later precies ziet wat je fout doet en dan niet snapt waarom je het niet eerder gezien hebt.)
[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 16-10-2012 11:15 ]
1
2
3
4
5
| double d = 2.23; String dstring = "" + d; //Als je tam bent :+ //Of: String dstring2 = Double.toString(d); double d2 = Double.parseDouble(dstring); |
Een primitive (double) is in Java wat anders dan een Double object. Een Object kan nooit een double zijn, maar wel een Double.Haan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:13:
Nu zijn .NET en Java niet volledig gelijk, maar in .NET kan ik ook geen object casten naar een double,int,etc. Je kan wel strings parsen, dus dan moet je het via die weg doen, dus eerst toString() op je object aanroepen maar in .NET gebruik je dan eerder de Convert class daarvoor, wellicht dat Java daar ook een aparte class voor heeft?
En hij deed gewoon iets fout. Het kan niet zijn dat Java je eerst meldt dat een object een String is en later meldt dat datzelfde object een Double is.
Dat is het punt dus niet.Ghehe schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:19:
Java:
1 2 3 4 5 double d = 2.23; String dstring = "" + d; //Als je tam bent :+ //Of: String dstring2 = Double.toString(d); double d2 = Double.parseDouble(dstring);
[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 16-10-2012 11:24 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Archiebald op 16-10-2012 11:31 ]
Als ik m'n PC in de plomp heb gegooid geef ik je een DMHydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:33:
Ik heb zwemdiploma A en B, misschien kan ik je helpen?
Die heb ik, samen met redding zwemmen. Denk dat jij mij dus niet kan helpenHydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:33:
Ik heb zwemdiploma A en B, misschien kan ik je helpen?
Moet zeggen dat mijn 2 SSD's tot nu toe de beste upgrades voor mijn machines zijn geweest. Mijn i3 begon het toch wel zwaar te krijgen bij het ontwikkelen. Zeker bij grote webprojecten liep de compile tijd redelijk op. Nadat de SSD erin is gegaan ging het allemaal lekker vlot.TheNephilim schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:29:
[...]
Ideaal inderdaad! Met mijn 830 128GB is Windows 7 al klaar voor de 4 hoeken van het logo bij elkaar zijn in het opstartschermEigenlijk doet de BIOS er langer over dan het besturingsysteem.
Hoewel bij zware berekeningen mijn laptopje het zwaar heeft komt hij nu goed mee. Valt me niet tegen voor een laptop die ik 3 jaar geleden als "instap" model heb gekocht. De enige reden waarom ik hem zou vervangen is de waardeloze resolutie van 1376x768 pixels (oid).
Toen mijn PC een nieuwe install moest krijgen heb ik daar ook een SSD ingeschoven en moet zeggen dat die nu ook vliegt
Zit nu te twijfelen of ik mijn servertje ook van een SSD moet voorzien. Maar die komt sinds de upgrade van 4GB naar 8GB ram ook weer lekker mee. Daarbij hoeft dat ding niet 2x per dag opgestart te worden dus zie ik daar het nut van de SSD niet direct (databases en sites zouden namelijk sowieso niet op de SSD komen vanwege ruimte). Maar ik zie wel een beetje op tegen het moeten clonen van mijn huidige disk met het OS naar de SSD, dat schijnt niet zo heel makkelijk te gaan (veel tutorials doen heel moeilijk).
En je had gelijk.Hydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Een primitive (double) is in Java wat anders dan een Double object. Een Object kan nooit een double zijn, maar wel een Double.
En hij deed gewoon iets fout. Het kan niet zijn dat Java je eerst meldt dat een object een String is en later meldt dat datzelfde object een Double is.
[...]
Dat is het punt dus niet.
Ik deed deze bewerking in een loop, alleen soms werd er een String aangeleverd, soms een Double. (Ik ging er vanuit dat het alleen doubles waren).
In ieder geval, problem solved. Geeft toch een goed gevoel.
Het gaat me voornamelijk om de afmetingen van de box, en lichtjes om de power consumption. Dit is wellicht een optie, 21x27x27cm moet wel in de meterkast passen denk ik.Gleighton schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:21:
[...]
Geen atom, maar een AMD dualcore. Misschien een beetje overkill, maar je kunt er wel een heleboel mee. Zijn in 2 uitvoeringen beschikbaar, met 1x4GB ram en zonder harddisk of met 1x2GB met een 250GB harddisk.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lang leve genericsX_lawl_X schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:50:
En je had gelijk.
Ik deed deze bewerking in een loop, alleen soms werd er een String aangeleverd, soms een Double. (Ik ging er vanuit dat het alleen doubles waren).
In ieder geval, problem solved. Geeft toch een goed gevoel.
Bedoel je kwa proggen of in general?lauwsa schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:11:
Waarom is het toch altijd zo lastig om een goed hobby idee te krijgen om wat te maken. Vroeger had ik altijd zo veel ideeën maar die zijn onderhand al op. Waar halen jullie eigenlijk inspiratie vandaan als je wat wilt hobbyen?
[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 16-10-2012 12:22 ]
proggenHydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:21:
Bedoel je kwa proggen of in general?
Ah, nou. Ik kom gewoon 'problemen' tegen die ik in code op kan lossen. Zo had je een tijdje terug in WoW dat ze de auction house via de website browsebaar maakten. Na wat onderzoek bleek het gewoon een JSON feed te zijn (ze hadden 'em aardig weggestopt, moest o.a. een UserAgent faken) en heb ik een tooltje gemaakt die, aan de hand van de recipies die ik had, aangaf wat op dat moment de meest winstgevende producten waren. Flink wat mee verdiend.
Nu is het over het algemeen wel zo dat als ik het een beetje werkend heb er ook meteen genoeg van heb. Heb meestal geen zin het dan ook helemaal uit te werken. Heb de attentiespanne van een ekster.
Edit;
Hmm kreeg net een server hangup van tweakers
[ Voor 11% gewijzigd door D-Raven op 16-10-2012 12:55 ]
Ik ben nu al maanden geen problemen meer tegen gekomen, of dingen die missen terwijl ik wel weer eens wat leuks wil maken. Misschien moet ik weer eens brainstormen, maar goed ik wil altijd wel wat nuttigs maken dus dat maakt het weer lastiger.
edit:
Eigenlijk moet ik aan iets groots beginnen, maar waar je ondertussen wel vooruitgang mee boekt. Dan blijft het leuk en ben je niet na een paar dagen/weken klaar. Misschien is het een leuk idee om een browser game te maken, ben alleen wel een ramp in designe. Wel erg dat ik na al die jaren web development dat nog niet kan.
[ Voor 50% gewijzigd door lauwsa op 16-10-2012 13:33 ]
Meestal werkt het dan uiteindelijk wel (voor mij), maar niet de moeite om het openbaar te maken (of twijfelachtig, omdat ik dan een site rip, of data gebruik die je officieel niet mag gebruiken)
Aah that's cutelauwsa schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:16:
Hmm, visuele hallucinaties kunnen inderdaad tot ideeën leiden. haha.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 16-10-2012 13:35 ]
Verwijderd
FanboyAlex) schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:34:
Stomme Apple met hun superfijne touchpad in die MacBook Air, nu is ieder ander touchpad dat ik gebruik gewoon heel erg ruk omdat het niet zo lekker aanvoelt aan m'n vingertoppen. En scrollen gaat ook niet zo mooi vloeiend. En de scrollrichting is verkeerd om.
Zo heb ik een keer Travian na gemaakt. Dat is al lang geleden. Dat is inderdaad leuk om te doen, dan weet je ook beter wat je allemaal mee moet nemen. Maar goed, dan begin je er wel aan met het idee dat je het nooit kan gaan uitbrengen.Barryvdh schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:29:
Ik vind het meestal ook wel leuk, gewoon iets pakken wat me irriteert en dan proberen te maken, liefste met een of andere nieuwe techniek die ik toch al wou proberen.
Meestal werkt het dan uiteindelijk wel (voor mij), maar niet de moeite om het openbaar te maken (of twijfelachtig, omdat ik dan een site rip, of data gebruik die je officieel niet mag gebruiken)
Nooit gebruikt eigenlijk, ben op het moment nog blij zat met alcohol.oisyn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:33:
[...]
Aah that's cute. LSD doet wel meer dan alleen wat visuele halucinaties hoor
Goed planSh4wn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:35:
Eigenlijk zorgen dat je lucide kan dromen voor inspiratie voor problemen (schijnt best goed te werken!)
[ Voor 10% gewijzigd door lauwsa op 16-10-2012 13:44 ]
Idd, BTF!!!! Oh wacht, dat kan ik wel regelen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
[quote=http://www.telerik.com/help/silverlight/raddatetimepicker-events.html]
The ParseDateTimeValue event is raised in the following cases:
• on lost focus
• when you select a value from the drop-down pane
• when you type a character in the control's input box
Allemaal gelogen! Alleen wanneer je iets intikt en dán uit het veld tabt, gaat het event af. Bij het tikken van één teken: nope. Bij het selecteren van een datum of tijd uit de dropdown: nope. Bij het tabben over het veld zonder iets te veranderen: nope. WTF.
Precies. Tooltjes die ik thuis en voor mezelf schrijf zijn iets minder bestand tegen, eh, gebruikers dan de software die ik normaliter schrijf.Hydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:50:
Nu is het over het algemeen wel zo dat als ik het een beetje werkend heb er ook meteen genoeg van heb. Heb meestal geen zin het dan ook helemaal uit te werken. Heb de attentiespanne van een ekster.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
BtM909 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
Idd, BTF!!!! Oh wacht, dat kan ik wel regelen
Met werkend bedoel ik dat het probleem in code opgelost is, niet dat een gebruiker het kan gebruiken zonder het project in een IDE te hebben om in de code alles wat configurabel zou moeten zijn aan te passen heAvalaxy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:53:
Mag je van geluk spreken, ik kom 9 van de 10 keer niet eens zo ver dat het werkend is
Als ik er een bruikbare tool van zou moeten maken zou ik een GUI moeten maken en daar heb ik een grondige hekel aan.
Precies. Als ik al de moeite neem om via de command line parameters te lezen moet je niet moeilijk doen als er gewoon een stacktrace gedumpt wordt als je daar een fout in maaktCodeCaster schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:45:
Precies. Tooltjes die ik thuis en voor mezelf schrijf zijn iets minder bestand tegen, eh, gebruikers dan de software die ik normaliter schrijf.
[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 16-10-2012 13:50 ]
Schiet mij maar lek.
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 16-10-2012 13:56 ]
Everything is possible if you really want it.
Ik was bezig met het customizen van onze build. Als onderdeel daarvan werk ik al onze assemblyinfo's bij. Mijn eerste poging was niet zo'n succes. Ik vroeg me al af waarom mijn harddisk al 5 minuten zwaar aan het ratelen was.
1
2
3
| <ItemGroup>
<AssemblyVersionFiles Include="\**\AssemblyInfo.cs" />
</ItemGroup> |
Het volgende werkt toch iets sneller:
1
2
3
| <ItemGroup>
<AssemblyVersionFiles Include="$(MSBuildProjectDirectory)\**\AssemblyInfo.cs" />
</ItemGroup> |
Nieuwe dingen uitvogelen is m.i. ongeveer het enige echt leuke aan dit vakD-Raven schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:25:
Ik loop als consultant regelmatig tegen sceptici aan als het op MVC aankomt. Maar dat is vaak een "iiieeeww ik moet iets nieuws leren!!" reactie gewrapped in een hele hoop kutsmoesjes..
Alleen jammer dat veel werkgevers en opdrachtgevers niet willen meebetalen aan het uitvogelenHydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:32:
[...]
Nieuwe dingen uitvogelen is m.i. ongeveer het enige echt leuke aan dit vak
Vaak moet je de kunstjes die je al kent maar blijven uitvoeren, want dat vult de bankrekening van het bedrijf.
Moet zeggen dat ik zo nu en dan de techniek behoorlijk beu ben en meer genot haal uit het klantcontact en het zoeken van oplossingen.
Dit zit er ongeveer in m'n hoofd:
... iemand een goed idee? kan dus van alles zijn.. voorbeelden zijn bijvoorbeeld een toetjesboek, een systeem voor een autogarage, etc. etc.
[ Voor 96% gewijzigd door Kips op 16-10-2012 14:41 ]
Bouw een bugtracker.Kips schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:40:
ik moet vanavond voor een project voor m'n opleiding (1e jaar HBO-I, NOH-I) een aantal ideeen hebben voor een te ontwerpen informatiesysteem gebaseerd op een relationele database...
... iemand een goed idee? kan dus van alles zijn.. voorbeelden zijn bijvoorbeeld een toetjesboek, een systeem voor een autogarage, etc. etc.
De wereld heeft er nog niet genoeg..
[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 16-10-2012 14:44 ]
Hier heb ik wel wat voorbeelden van relationele databases. Misschien zit daar wel wat tussen:Kips schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:40:
ik moet vanavond voor een project voor m'n opleiding (1e jaar HBO-I, NOH-I) een aantal ideeen hebben voor een te ontwerpen informatiesysteem gebaseerd op een relationele database...
Library of Free Data Models from DatabaseAnswers.org
Een bibliotheek/boeken systeem is het eeuwenoude voorbeeld voor relationele databases:PKips schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:40:
Online stamboom, veel mensen klooien nog in oude programma's en dergelijke. Online een stamboom maken is makkelijk en meteen (evt.) publiek toegankelijk.Kips schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:40:
Tuurlijk. Als een product min of meer 'af' is, zit er veel meer werk in onderhoud en simpele features dan dat er in nieuwbouw zit. En ik vind eigenlijk alleen nieuwbouw interessant, en dan alleen nog de moeilijke dingen en niet het geneuzel met GUI's e.d..Gertjan. schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:40:
Alleen jammer dat veel werkgevers en opdrachtgevers niet willen meebetalen aan het uitvogelen
Vaak moet je de kunstjes die je al kent maar blijven uitvoeren, want dat vult de bankrekening van het bedrijf.
Daarom ben ik de consultant / projectmanager kant ingegaan. Doe vooral een combinatie van ontwerp en projectmanagement en af en toe wat java-integratiewerk om wat systemen aan elkaar te knopen of voor een gebruiker wat data te exporteren.Moet zeggen dat ik zo nu en dan de techniek behoorlijk beu ben en meer genot haal uit het klantcontact en het zoeken van oplossingen.
Die zijn er ook al hoor. Een tante van me had me daar in ingevuld, inclusief geboortedata, mailadres, etc. De muts.TheNephilim schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:51:
Online stamboom, veel mensen klooien nog in oude programma's en dergelijke. Online een stamboom maken is makkelijk en meteen (evt.) publiek toegankelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 16-10-2012 14:57 ]
Hier gelukkig geen last van. Als de ontwerper iets bedenkt dat het eindproduct beter/mooier/unieker maakt wordt er ook tijd gemaakt om uit te zoeken hoe/of het mogelijk is..Gertjan. schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:40:
Alleen jammer dat veel werkgevers en opdrachtgevers niet willen meebetalen aan het uitvogelen
-- edit --
Ken ook bedrijven waar de bankrekening 't enige is dat telt, heel vervelend. Natuurlijk gaat het om winst maken, maar het werk uitdagend houden voor je werknemers en unieke, interessante producten opleveren is (imho) ook iets om rekening mee te houden.
[ Voor 21% gewijzigd door OkkE op 16-10-2012 15:07 ]
Het werk ook nog eens op "ipad Apple". Ben benieuwend wanneer Apple het bedrijf Ipad aanklaagt dat hun een product naam van hun als bedrijfsnaam gebruiken, zelfs nog zonder respect zonder hoofdletter.. en dan ook nog de naam Apple als product gebruiken!
Volgens mij gewoon een geintje.@conntick Don't be stupid, you can't download a GPU.
Edit: Click maar eens op download.
[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 16-10-2012 15:36 ]
Ja kijk maar in de footer: "This whole website is a jokeHydra schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:35:
Al een bekende. Als je naar de twitterfeed kijkt lijkt het alsof ze het zelf ook niet serieus nemen:
[...]
Volgens mij gewoon een geintje.
Edit: Click maar eens op download.
Deze ga ik zeker opperen vanavond! We zitten in een groepje van 4 dus ik heb het niet alleen voor het zeggen...TheNephilim schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:51:
[...]
Online stamboom, veel mensen klooien nog in oude programma's en dergelijke. Online een stamboom maken is makkelijk en meteen (evt.) publiek toegankelijk.
Bedankt ook voor de overige suggesties
Online stamboom deed me wel hieraan denken (originele post even lezen)Kips schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:49:
[...]
Deze ga ik zeker opperen vanavond! We zitten in een groepje van 4 dus ik heb het niet alleen voor het zeggen...
Bedankt ook voor de overige suggesties
ik verwacht dat dat geen probleem gaat worden tijdens dit project, maar mocht iemand van ons projectgroepje het product na dit semester verder willen uitbouwen/onderhouden dan zal ik 't zeker meegevenSardaukar schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:50:
[...]
Online stamboom deed me wel hieraan denken (originele post even lezen)
deed mij overigens weer denken aan de leuke game Crusader Kings (II)
Dat heet een gevoel voor humorlauwsa schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:45:
Zo ver kwam ik niet eens, hoe kom je toch op het idee en dat je het vervolgens ook nog eens online zet.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.