Heb even zitten kijken naar die rollermouse. Maar ik denk dat ik daar alleen maar langzamer door zou werken en al snel nog agressiever keyboard commands zal gaan leren
Da's goed, toch?
ik heb er mensen mee zien werken, lijkt wel goed te werken als je er mee om kunt gaan.
Zo erg fijn is een touchpad niet. Sowieso moet je van touchpads op laptops erg ver weg blijven, dat zijn echt RSI monstersYopY schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:45:
Dat kan natuurlijk ook,.
Optie #3: Niet muizen. Alles met het toetsenbord, ftw.
Optie #4: Touchpad gebruiken (persoonlijk geen fan), of ander alternatief voor muis (zoals een rollermouse. Die moet ik nog eens proberen overigens.)
Random wijsheid van de dag: font kleur van comments moet uitspringen
Zelf ben ik wel gecharmeerd van werken met een pen, dat gaat redelijk goed. Hoewel je soms met de muis nogal eens je hand erop laat rusten als je iets leest zul je dat met een pen niet doen, die blijf je niet krampachtig vasthouden. Daarnaast zul je het vaak oppakken en neerleggen van de pen snel vervelend gaan vinden en uitwijken naar toetsenbord combinaties voor verschillende taken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Yeah
Na een redelijk grote refactor, geen enkele compiler error
Hmm, monitoren (23", full HD) kosten echt geen drol meer. Toch maar eentje halen voor thuis. VS op een 13" laptopscherm is niet echt fijn
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
15 minuten geleden heb ik het volgende besteld http://tweakers.net/price...asharp-u2312hm-zwart.html, als vervanging voor mijn 16" laptopscherm.kenneth schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:56:
Hmm, monitoren (23", full HD) kosten echt geen drol meer. Toch maar eentje halen voor thuis. VS op een 13" laptopscherm is niet echt fijn
Blijkbaar hebben we hetzelfde idee.
Size doesn't matter, the pixels matterkenneth schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:56:
Ik ga binnenkort denk ik ook mijn laptop inruilen voor een exemplaar met wat meer pixels, want 13xx * 7xx is echt waardeloos
Pas een beetje zitten spelen met het docken van vensters aan de linker en rechter kant van mijn monitor (dus VS rechts en browser links). Voor snelle test/debug sessies werkt dat prima
Ik heb ook ooit de setup gehad waar ik mijn schermen boven elkaar had. Dus de monitor op een standaard en de laptop er onder. Dat werkte ook verrassend goed moet ik eerlijke zeggen
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb op mn werk 2x de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H Zwart een week later had ik ze voor thuis ook gekocht. Heerlijke schermen.
Bij Dell kan je je scherm (vaak) upgraden. Zo heb ik een 15,6" met 1920*1080 resolutie. Erg fijn.Gertjan. schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:03:
[...]
Nadeel is alleen dat een full-hd scherm op een laptop vaak een 17" laptop oplevert wat ik wel erg groot vind. Ik sleep me nu al een ongeluk aan mijn 15"...
Scherm: 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Erg strak voor die prijs inderdaad! Zeker het IPS paneel is natuurlijk een fijne bijkomstigheid.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:00:
[...]
15 minuten geleden heb ik het volgende besteld http://tweakers.net/price...asharp-u2312hm-zwart.html, als vervanging voor mijn 16" laptopscherm.
Nee ik heb nu 24" MVA van Ilyama staan, voor EUR 600,- destijds ... >_< Als ik wat nieuws koop is het zeker 27" met 2560*1440/1600.
Die heb ik inderdaad ook 2x op mijn werk (zit jij hier ergens naast me toevalligD-Raven schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:07:
Ik heb op mn werk 2x de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H Zwart een week later had ik ze voor thuis ook gekocht. Heerlijke schermen.
Inderdaad. Om een of andere reden vinden veel mensen die resolutie op een 15.6" vreemd, maar ik zou niet meer anders willenGateKeaper schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:09:
[...]
Bij Dell kan je je scherm (vaak) upgraden. Zo heb ik een 15,6" met 1920*1080 resolutie. Erg fijn
Scherm: 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Ik heb ook exact hetzelfde, ook een Dell overigens. Werkt gewoon heerlijk, er gaat niets boven schermruimte. Omdat ik regelmatig naar school of mijn vriendin ga, heb ik een Dell Latitude gekocht zodat ik voor thuis een dockingstation kan gebruiken. Bovendien heb ik ook drie jaar business support. Heerlijk
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
It compiles, ship it?Sh4wn schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:55:
YeahNa een redelijk grote refactor, geen enkele compiler error
Kater? Eerst water, de rest komt later
Weet je wat, ik koop gelijk een nieuwe computer. Een desktop weer, zoveel voordelen heeft een laptop ook weer niet voor mij. Kant en klare Dell natuurlijk, ik ben developer, geen tweaker
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Pfff, denk dat ik vandaag een pareltje in het hersendood werk aan het doen ben
Klant wil naast zijn desktop applicatie ook graag een deel van de functionaliteiten ontsluiten via web.
Klant denkt natuurlijk van: "ach, dat copy paste je toch even
, hoezo heb je daar zoveel dagen voor nodig". Nu mag ik dus het hele riedeltje omzetten naar een ASP.NET applicatie waarbij heel je model op zijn gat moet, je bent in eens (zo goed als) stateless bezig (of je moet alles in de viewstate/sessie proppen), caching is beperkt, je moet een stuk beter letten op beveiliging (in een web app kan men gewoon met de viewstate, postdata, url enzo lopen klooien terwijl dat in een Windows app wat lastiger is).
Aangezien er totaal geen complexiteit in dit klusje zit is het echt saai as hell.
Enige uitdaging die ik heb is een oplossing te vinden voor de document generatie. We genereren nu met Word Interop rapporten, dat wordt iets lastiger in een web applicatie
En de libraries als NPOI die ondersteunen bepaalde zaken die we gebruiken niet (en het ombouwen wordt dan sowieso een drama)...
Oh ja, WPF is wel iets makkelijker qua indeling met blokken. Je kunt wat makkelijker je layout "vloeiend" krijgen dan op het web...
Klant denkt natuurlijk van: "ach, dat copy paste je toch even
Aangezien er totaal geen complexiteit in dit klusje zit is het echt saai as hell.
Enige uitdaging die ik heb is een oplossing te vinden voor de document generatie. We genereren nu met Word Interop rapporten, dat wordt iets lastiger in een web applicatie
Oh ja, WPF is wel iets makkelijker qua indeling met blokken. Je kunt wat makkelijker je layout "vloeiend" krijgen dan op het web...
De ViewState is vercijferd en er zit een checksum op dus daar valt niet heel snel mee aan te kloten hoor
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik heb er gisteren 3 van deze binnen gekregen voor men nieuwe pc, snel ffe getest, ze zijn al veelbelovendVerwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:00:
[...]
15 minuten geleden heb ik het volgende besteld http://tweakers.net/price...asharp-u2312hm-zwart.html, als vervanging voor mijn 16" laptopscherm.
Ik heb een Dell U2711. Mooi scherm en niet idioot duur (580 euro).Gertjan. schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:03:
[...]
Size doesn't matter, the pixels matter
Ik ga binnenkort denk ik ook mijn laptop inruilen voor een exemplaar met wat meer pixels, want 13xx * 7xx is echt waardeloosNadeel is alleen dat een full-hd scherm op een laptop vaak een 17" laptop oplevert wat ik wel erg groot vind. Ik sleep me nu al een ongeluk aan mijn 15"...
Ik zou ook zo graag een monitor hebben met een nog hogere resolutie (die 2500xnog iets), maar die zijn echt duur
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 Zwart
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Over niet idioot duur hebben wij (voor een scherm) in ieder geval een flink andere meningGamebuster schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:44:
[...]
Ik heb een Dell U2711. Mooi scherm en niet idioot duur (580 euro)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 Zwart
Ok, ik eis misschien niet zo'n groot scherm, of mega-kleurechtheid of whatever dat scherm biedt voor die prijs. Ik vind een 23/24 inch Full-HD al helemaal prima, als de reactietijd maar niet te traag is (gaming), en dan ben je klaar voor een fractie van die prijs.
Ik heb begin dit jaar een 24" ips scherm van dell gekocht. 1920*1200 resolutie (dus iets meer dan Full HD, wat ook een eis van me was), en dat kostte me geloof ik 250 euro ofzo. Vond ik een prima prijs, en het scherm bevalt me mee dan prima, ook al beweren sommigen geloof ik dat IPS niet geschikt is om te gamen. 580 euro vind ik ook wel een boel geld trouwens 
[quote]cpf_ schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:00:
Even luisteren
(Of kijken, maar minder interessant)
YouTube: AT&T Archives: The UNIX Operating System
+o)
[/quote]
Volgens mij zit jij in een verkeerd topic
Crap, ik ben zelf in de war
Never mind, nothing to see here, move on everybody!
Ik zag Hoogie reageren en dacht even in het iRacing topic te zitten, sorry
[quote]cpf_ schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:00:
Even luisteren
+o)
[/quote]
Volgens mij zit jij in een verkeerd topic
Crap, ik ben zelf in de war
[ Voor 41% gewijzigd door BM op 07-09-2012 14:01 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren
Even luisteren
(Of kijken, maar minder interessant)
Persoonlijk wil ik graag een resolutie met de verhouding 16:10 en dan het liefst 2560x1600. Echter is dat gelijk ongeveer onbetaalbaar.
Als de prijs nou eens rond de 350 - 400 euro lag voor dit soort schermen is dat een stuk beter. (er ligt een gat tussen 150-250 en 500-900 dat gewoon niet goed gevuld is.
Als de prijs nou eens rond de 350 - 400 euro lag voor dit soort schermen is dat een stuk beter. (er ligt een gat tussen 150-250 en 500-900 dat gewoon niet goed gevuld is.
Laatst werden er 21:9 schermen aangekondigd. Die lijken me wel wat (online racen, multitasken, filmpje kijken). De hoogte gebruik ik toch niet echt, 1080 is daar groot genoeg. Alleen in de breedte kom ik ALTIJD plaats te kort
Helaas zullen die schermen ook wel onbetaalbaar zijn, en is dan een 3-screen setup waarschijnlijk voordeliger..
[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-09-2012 14:08 ]
Microsoft.SharePoint.SPException: One or more field types are not installed properly. Go to the list settings page to delete these fields. ---> System.Runtime.InteropServices.COMException (0x81020014): One or more field types are not installed properly. Go to the list settings page to delete these fields.
We are shaping the future
Dat is mijn meest gehate SharePoint error. Echt een verschrikkelijke error, omdat je soms niet eens kan achterhalen welke velden het zijn, ze zijn niet te zien in de UI, etc, etc..... Wel een enkele dagen aan verkloot toen ik pas met SharePoint bezig was
Ik leef met je mee.
Dankzij de stacktrace weet ik wel waar het fout gaat... jammergenoeg is dat in een method van meer dan 300 regels code, zonder enige try/catch, enz. Oh, en de fout doet zich alleen voor op productie, niet op acceptatie, test of dev.
Als dat een method is in code die door jullie zelf geschreven is moet je de desbetreffende dev een schop gaan gevenAlex) schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:37:
Dankzij de stacktrace weet ik wel waar het fout gaat... jammergenoeg is dat in een method van meer dan 300 regels code, zonder enige try/catch, enz. Oh, en de fout doet zich alleen voor op productie, niet op acceptatie, test of dev.
https://niels.nu
Helaas, derde partij.
En (afgaande op wat TFS me vertelt) is het meer dan 3 jaar oud. Die vogels zijn allang gevlogen.
Een gamerstoetsenbord, de Razer Black Widow Ultimate. Niet zozeer omdat ik per sé een gamerstoetsenbord wilde, of veel waarde aan Razer hecht, maar ik vind de macrokeys wél erg handig.Jan_V schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:38:
Welke is het geworden?
EDIT: Ik ben wel erg verslaafd geraakt aan typen, moet ik zeggen
[ Voor 17% gewijzigd door Patriot op 07-09-2012 16:19 ]
Hoe meer ik over sharepoint lees/hoor hoe meer ik me afvraag waarom iemand daar vrijwillig zijn mentale gezondheid aan zou willen opofferen...
Ik moet zeggen dat ik het inmiddels ook wel een beetje gehad heb met SharePoint.
Kijk anders eens in Koreaanse IPS monitorsytterx schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:03:
Persoonlijk wil ik graag een resolutie met de verhouding 16:10 en dan het liefst 2560x1600. Echter is dat gelijk ongeveer onbetaalbaar.
Wat prijs betreft komt dat in de buurt, maar wel meestal 16:9 verhouding geloof ik.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ben ik dan trouwens de enige die echt geen problemen heeft met een touchpad? Vind 't heerlijk om 's avonds gewoon lekker met de laptop op schoot aan de slag te gaan. Touchpad, echt 0,0 problemen mee. Vaak genoeg na gedacht of het niet mogelijk is om een touchpad op mijn desktop aan te sluiten.
Enige momenten waarop een touchpad irritant is, is als je natte of heel koude vingers hebt. Dan reageren ze niet altijd even lekker. Verder is het gewoon belangrijk om een goede touchpad te hebben, één die gevoelig is, en je met één veeg naar de andere hoek van je scherm kan brengen. Wanneer je 3x moet vegen (bepaalde HP's) dan is het inderdaad nogal ruk.
Dat kan, bijvoorbeeld het Apple Magic Touchpad. Moet je alleen wel de drivers ergens vandaanhalen, want die levert Apple niet voor WindowsGateKeaper schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:22:
[...]
Ben ik dan trouwens de enige die echt geen problemen heeft met een touchpad? Vind 't heerlijk om 's avonds gewoon lekker met de laptop op schoot aan de slag te gaan. Touchpad, echt 0,0 problemen mee. Vaak genoeg na gedacht of het niet mogelijk is om een touchpad op mijn desktop aan te sluiten.
Misschien kan je ze plukken uit de drivers voor Bootcamp?Alex) schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:23:
[...]
Dat kan, bijvoorbeeld het Apple Magic Touchpad. Moet je alleen wel de drivers ergens vandaanhalen, want die levert Apple niet voor Windows
edit:
http://www.labnol.org/sof...ckpad-with-windows/14158/
[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 07-09-2012 16:27 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Of als je niet perse een iProduct moet wil, kun je ook voor de Wacom Bamboo Touch (of Pen en Touch) gaanAlex) schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:23:
[...]
Dat kan, bijvoorbeeld het Apple Magic Touchpad. Moet je alleen wel de drivers ergens vandaanhalen, want die levert Apple niet voor Windows
Heb hier een wacom pen en touch en magic trackpad, die laatste is veel beter in trackpad zijn dan de pen en touch..Gertjan. schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:29:
[...]
Of als je niet perse een iProduct moet wil, kun je ook voor de Wacom Bamboo Touch (of Pen en Touch) gaan
edit: Lool. Sublimal messagges op deze rekenmachine.
[ Voor 15% gewijzigd door ZpAz op 07-09-2012 18:47 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Zooo. Mezelf eens getrakteerd op 2x pricewatch: Samsung 830 series 256GB 
En vandaag kwam ook een pricewatch: Samsung WF0704F7V binnen (zie hier)
En vandaag kwam ook een pricewatch: Samsung WF0704F7V binnen (zie hier)
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Die 830 256GB zijn heel plezierig, Heb er net 2 geïnstalleerd, 1 voor de pc 1 voor de laptop.
Verwijderd
Inderdaad. Ik heb ook de wacom pen en touch, maar het touch gedeelte werkt gewoon niet. Het oppervlak is veel te stroef. De pen functionaliteit is wel subliem.ZpAz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:41:
[...]
Heb hier een wacom pen en touch en magic trackpad, die laatste is veel beter in trackpad zijn dan de pen en touch.
In m'n laptop zit al een Intel 320 160GB. Deze twee nieuwe SSD's zijn voor m'n werkstation thuis en op 't werkEalanrian schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:59:
Die 830 256GB zijn heel plezierig, Heb er net 2 geïnstalleerd, 1 voor de pc 1 voor de laptop.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Je bedoelt dat we moeten oefenen met Duits schrijven?ZpAz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:41:
[...] edit: Lool. Sublimal messagges op deze rekenmachine.
Ik heb in mijn pc een hele tijd raid0 gedraaid maar die SSD rent het er met gemak uit. In plaats van hibernate gaat de pc nu weer gewoon uitRobIII schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:10:
[...]
In m'n laptop zit al een Intel 320 160GB. Deze twee nieuwe SSD's zijn voor m'n werkstation thuis en op 't werk
Caelorum schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:26:
[...]
Je bedoelt dat we moeten oefenen met Duits schrijven?
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Nog meer amateurs van de 256GB zie ik xDRobIII schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:57:
Zooo. Mezelf eens getrakteerd op 2x pricewatch: Samsung 830 series 256GB
En vandaag kwam ook een pricewatch: Samsung WF0704F7V binnen (zie hier)![]()
Vandaag is de mijne toevallig ook toegekomen, samen met een rist andere onderdelen voor mijn nieuwe pc. Nu nog het moederbord, voeding en een cooler, maar dat duurt nog een weekje (voor de fan, maar wil hem per se hebben)... Wordt een toppertje
Haha, die Star-Trek google doodle die er nu is, is echt gaaf
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wow spot on!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
^^ referenties naar episodes enzWoy schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:33:
Haha, die Star-Trek google doodle die er nu is, is echt gaaf
Werken op een laptop vind ik echt verschrikkelijk. Doe het ook alleen als het echt moet. Thuis lekker drie stuks pricewatch: Lenovo ThinkVision LT2452p Zwart op een rij.kenneth schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:23:
Een desktop weer, zoveel voordelen heeft een laptop ook weer niet voor mij.
Zit alleen nog op een videokaart te wachten met 1 x DVI en 2x mini-DisplayPort (vandaag tevergeefs aangeboden door de postbode), zodat ik comfortabel over kan op Linux. Tot die tijd grommend met twee videokaarten (1 x PCI-e en 1 x PCI en dus lag op één monitor) op Windows 7.
Daarna nog een SSD en een nieuw toetsenbord en ik zal de komende tijd niet meer klagen.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik zat er ook aan te denken om dat toetsenbord te kopen voor op het werk
. Ik vind blue switches ook wel nice maar mijn collega's zullen me haten
Nothing to see here!
Visual Studio 2012 Color Theme Editor 

Installeren, VS2012 starten, Tools TOOLS -> Options -> Environ... wacht:

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 08-09-2012 00:42 ]
Over mij
collegahaat is het waard als jij lekker kunt typenRutix schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:19:
Ik zat er ook aan te denken om dat toetsenbord te kopen voor op het werk. Ik vind blue switches ook wel nice maar mijn collega's zullen me haten
Zag het inderdaad! Zat er al op te wachten
Nothing to see here!
Het blijft bagger. VS12 probeert te zijn wat het niet is hoor.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Grappig, ik begin net aan mijn eerste job als SharePoint consultant. Ik snap niet goed wat mensen er tegen hebben...Alex) schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:59:
Ik moet zeggen dat ik het inmiddels ook wel een beetje gehad heb met SharePoint.
Ik weet niet veel van sharepoint, maar wat ik weet, is het probleem, dat je als nadenkende developer terecht komt in een wirwar van onzin.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Arghh, denk je even een Windows 8 appje te maken, begint het feest... DotNetOpenAuth? Dacht het niet, dependencies die niet compatibel zijn met .NET 4.5. Een Google Data API gebruiken? Dacht het niet, die gebruikt namespaces die niet eens in .NET 4.5 voor Metro apps zit.
Wat een drama, zo weinig packages werken dat het allemaal erg primitief wordt en ik alles zelf kan gaan zitten coden
Nee, ik wacht er nog wel een paar maandjes mee... Dit is echt niks.
Wat een drama, zo weinig packages werken dat het allemaal erg primitief wordt en ik alles zelf kan gaan zitten coden
Nee, ik wacht er nog wel een paar maandjes mee... Dit is echt niks.
Kijk, dat is mooi spulRobIII schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:24:
Visual Studio 2012 Color Theme Editor
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 01:05:
[...]
Grappig, ik begin net aan mijn eerste job als SharePoint consultant. Ik snap niet goed wat mensen er tegen hebben...
Het probleem met SharePoint is dat het ontzettend veel kan, maar dat het nergens in uitblinkt. Het is geen geweldig documentmanagementsysteem, het is geen geweldig CMS, het is geen geweldige portal-tool, het is geen geweldig bloggingplatform.Firesphere schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 01:08:
Ik weet niet veel van sharepoint, maar wat ik weet, is het probleem, dat je als nadenkende developer terecht komt in een wirwar van onzin.
De gebruiksvriendelijkheid van Sharepoint is op zich nog wel redelijk, gebruikers pikken het redelijk snel op omdat ze veel dingen (zoals formuliertjes) toch al wel ergens gezien hebben. Het framework biedt veel mogelijkheden en je kunt eigenlijk bijna alles wel in SharePoint kwijt. Ik heb zelfs ooit al SharePoint als webmailclient gezien.
Het probleem is dat SharePoint ook veel pitfalls kent:
[ul]• de API is inconsistent (denk aan naamgeving en de soms haast ziekelijke obsessie met SP-prefixes)
• de documentatie is beroerd als je iets wilt doen dat buiten Microsoft.SharePoint.* valt
• er is redelijk wat unexpected behavior (denk aan foutmeldingen die niks van doen hebben met een actie die je uitvoert)
• van de hoeveelheid XML (bijvoorbeeld bij een nieuwe list template) word je haast ziek
• je moet goed oppassen voor memory leaks vanwege de COM-laag die ertussen zit. Je moet veel objecten disposen, maar niet allemaal
• het platform is redelijk traag
• zonder dat je het doorhebt kun je redelijk zware acties uitvoeren. Als je SPContext.Current.Site.AllWebs["MijnFancySubSite"].Lists["Shared Documents"].Items[4] opvraagt, gaan er een aantal requests naar de database:
[ol]
• Metadata over alle SPWebs wordt opgehaald, d.m.v. string comparison wordt "MijnFancySubSite" geselecteerd
• Metadata over alle SPLists wordt opgehaald, d.m.v. string comparison wordt de lijst "Shared Documents" geselecteerd.
• Alle Items in de SPList worden opgehaald, daarna wordt de 5e geselecteerd.
Zonder dat je het doorhebt kun je dus redelijk intensieve queries uitvoeren.
• Je hebt relatief weinig controle over de HTML-output die SharePoint genereert. Die is niet altijd even fraai.
• Je eigen masterpages kun je prima maken, maar je hebt dependencies op zware SharePoint-scriptfiles of CSS-files.
Zomaar een paar dingen waardoor ik zoiets heb van "aaaaargh". En dan natuurlijk de totaal onbehulpzame error die ik eerder al postte.
Als het goed is kan met .net 4.5 al gebruikmaken van openid en oauth 2. De voorbeelden van MS gaan alleen over OAuth 2, maar ze noemen wel telkens openID erbij.Avalaxy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 01:25:
Arghh, denk je even een Windows 8 appje te maken, begint het feest... DotNetOpenAuth? [...]
Wellicht dat je voor een Google Data API kan kijken of een WP7 library niet wel werkt. Er zijn namelijk wel wat verschillen tussen WP7 en RT, maar toch behoorlijk wat minder dan tussen RT en 'normaal'. In ieder geval lijkt dat voor mij zo
@Theme-mensen :): Mooi, dat het er eindelijk in zit, maar zelf zou ik niet zonder het Dark theme meer kunnen. Ik snap ook niet waarom niet alles donkere kleuren heeft. Al dat wit zorgt er alleen maar voor dat ik na een dag last van mijn ogen heb.
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 08-09-2012 10:00 ]
Nouja ik vind het dark theme soms ietjes te donker.Caelorum schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:58:
[...]
Als het goed is kan met .net 4.5 al gebruikmaken van openid en oauth 2. De voorbeelden van MS gaan alleen over OAuth 2, maar ze noemen wel telkens openID erbij.
Wellicht dat je voor een Google Data API kan kijken of een WP7 library niet wel werkt. Er zijn namelijk wel wat verschillen tussen WP7 en RT, maar toch behoorlijk wat minder dan tussen RT en 'normaal'. In ieder geval lijkt dat voor mij zo
@Theme-mensen :): Mooi, dat het er eindelijk in zit, maar zelf zou ik niet zonder het Dark theme meer kunnen. Ik snap ook niet waarom niet alles donkere kleuren heeft. Al dat wit zorgt er alleen maar voor dat ik na een dag last van mijn ogen heb.
Ik had zelf bij visual studio altijd deze kleuren:

En ik kan nu niet meer echt zonder dat
Nothing to see here!
vind ik net de dark theme lekker werken.... de blue theme is wel weer 2010 style.. twijvel twijvel of dark of blue
Verwijderd
Hum, naarstig op zoek naar een bug in een query, blijkt het zowaar te kloppen dat juli en augustus allebei 31 dagen hebben. Nou ja
December en januari ookVerwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:29:
Hum, naarstig op zoek naar een bug in een query, blijkt het zowaar te kloppen dat juli en augustus allebei 31 dagen hebben. Nou ja
Wat is de twitter API toch een feest. -0- Je haalt netjes de tweet op en ook de twitter id, je maakt daar met behulp van de username een link van. Wat blijkt, bij sommige tweets werkt het bij andere niet. En altijd maar de 3 laatste cijfers die anders zijn.
Het lijkt erop dat ik een andere id krijg dan in het JSON bestand staat. Als ik het JSON bestand gewoon in de browser bekijk, dan staat er wel de juiste ID in
Het lijkt erop dat ik een andere id krijg dan in het JSON bestand staat. Als ik het JSON bestand gewoon in de browser bekijk, dan staat er wel de juiste ID in
Heb je niet gewoon te maken met integer overflows?
Zie: https://dev.twitter.com/docs/twitter-ids-json-and-snowflake
Zie: https://dev.twitter.com/docs/twitter-ids-json-and-snowflake
[ Voor 40% gewijzigd door Alex) op 08-09-2012 18:07 ]
Da's dus geen integer overflow maar een probleem met de beperkte nauwkeurigheid van floating-point getallen (waar je niet willekeurig-grote integers mee kan representeren). Het is ook niet echt de fout van Twitter, want in JSON mag je gewoon willekeurig grote getallen stoppen, ook al kunnen niet alle JSON parsers die lezen.
Aan de andere kant is dat natuurlijk niet handig als je verwacht dat die data door JavaScript applicaties gelezen gaat worden. Ik vind dit soort uitspraken nogal amateuristisch overkomen:
Aan de andere kant is dat natuurlijk niet handig als je verwacht dat die data door JavaScript applicaties gelezen gaat worden. Ik vind dit soort uitspraken nogal amateuristisch overkomen:
Half twitter is gebouwd op JavaScript en daar kwamen ze nu pas achter‽Before launch it came to our attention that some programming languages such as Javascript cannot support numbers with >53bits.
Dat bedoelde ik dus ook. Het is zaterdag, brain has shutdownSoultaker schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:23:
Da's dus geen integer overflow maar een probleem met de beperkte nauwkeurigheid van floating-point getallen (waar je niet willekeurig-grote integers mee kan representeren).
Leuk als de CDN van Microsoft down is, kan niet eens meer iets van Codeplex halen
Whaaaaaa beginner in avr en al direct met interrupts en timers bezig, nu nog samen laten werken
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Altijd leuk. Vage CSS probleempjes oplossen. Zelfde DOM, toch andere opmaak (WTF).
Verder een heel hoofdscript weer opnieuw moeten maken, was toch nog niet goed en dit keer echt goed, hoop ik
Verder een heel hoofdscript weer opnieuw moeten maken, was toch nog niet goed en dit keer echt goed, hoop ik
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Laat me raden. IE?
Nop. Die moet nog worden getest. T is nu Webkit & FirefoxFiresphere schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:58:
Laat me raden. IE?
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik weet niet waarom, maar het veld "Gebruikersnaam" op het inlogscherm van ABN AMRO Creditcard Online is ineens beperkt tot 10 tekens. Natuurlijk is mijn naam langer dan dat, dus werkte het inloggen niet ("Gebruikersnaam of wachtwoord incorrect"). Rechtsklik, Inspect Element, maxlength-attribuut weggehaald. Ik typ mijn naam en wachtwoord in, klik op Inloggen, bam:
Deze website is tijdelijk niet beschikbaar.
Wij werken er op dit moment hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.
ICS heeft meer storingen de laatste dagen. Inderdaad erg handig 
Ik verbaas me trouwens meer over hun wachtwoord eisen...
Over de wachtwoorden heb ik een kleine 2 week geleden gebeld.Firesphere schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:25:
ICS heeft meer storingen de laatste dagen. Inderdaad erg handig
Vind echt belachelijk hoe weinig aantal tekens je maar kan invoeren.
Als ik dat mijn klanten zou doen, zou ik er ook problemen mee krijgen (schrijf zelf software voor banken).
Ik bleek te falen: ik vulde de verkeerde gebruikersnaam in. Blijft stom dat een username maar 10 tekens mag zijn.
Bij de ING is het ook belachelijk, je mag bepaalde tekens niet in je wachtwoord hebben, wachtwoord mag maximaal 10 karakters lang zijn ofzo.
Ik was er gisteren en heb nog een 'app' mogen presenteren. Was wel leuk om eens door de database met alle bestanden te zoeken, maar een dag is wel kort om de echt leuke zaken hier uit te halen...
Nah, wel wat langer, maar dat van de bepaalde karakters, had ik ook last van. Snap daar het idee ook nooit van. Maximum was 20 bij de ING als ik mij niet vergis.Sebazzz schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:59:
Bij de ING is het ook belachelijk, je mag bepaalde tekens niet in je wachtwoord hebben, wachtwoord mag maximaal 10 karakters lang zijn ofzo.
Hebben jullie ook het probleem dat whatsapp om de haverklap de berichten niet verstuurd? Dan moet je ze weer opnieuw sturen? Ik heb zelfs soms dat ie zegt dat ze zijn verstuurd maar stiekem toch niet.
Er was toch een storing (geweest)?alienfruit schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:06:
Hebben jullie ook het probleem dat whatsapp om de haverklap de berichten niet verstuurd? Dan moet je ze weer opnieuw sturen? Ik heb zelfs soms dat ie zegt dat ze zijn verstuurd maar stiekem toch niet.
nieuws: WhatsApp kampt met storingen door 'dns-fout'
Schijnbaar moet het rebooten van je phone helpen?
Ja, maar ik heb er voor deze storing last van. En mijn telefoon is net nieuw
Hmm, dan zou ik het niet weten. Hier persoonlijk (volgens mij) geen last van, Nokia Lumia 800. En de Windows Phone app schijnt echt bagger te zijn, al gebruik ik het niet genoeg om me eraan te storen.alienfruit schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:17:
Ja, maar ik heb er voor deze storing last van. En mijn telefoon is net nieuw
Nou ja, ik gebruik het ook niet vaak. Maar wanneer ik het gebruikte dan werkt het niet. Ik heb het inmiddels van mijn telefoon gegooid. Ik probeer het volgende week wel weer
Lekker rustig 
Potverdikkie, ik heb misschien een nieuwe baan. Alleen ik weet niet wat een redelijk salaris is in Duitsland. 40.000 per jaar is dat redelijk? Het is de helft van wat ik nu krijg (wat laag is voor in CH)
Potverdikkie, ik heb misschien een nieuwe baan. Alleen ik weet niet wat een redelijk salaris is in Duitsland. 40.000 per jaar is dat redelijk? Het is de helft van wat ik nu krijg (wat laag is voor in CH)
[ Voor 34% gewijzigd door alienfruit op 10-09-2012 10:26 ]
Euhmz, fijn...
Kaartcomponent op de website werkte altijd. Maar op de een of andere manier nu dus niet meer in IE. Natuurlijk krijg ik geen JS errors die mij op weg kunnen helpen, en natuurlijk werkt het in iedere andere browser nog wel gewoon.
Kaartcomponent op de website werkte altijd. Maar op de een of andere manier nu dus niet meer in IE. Natuurlijk krijg ik geen JS errors die mij op weg kunnen helpen, en natuurlijk werkt het in iedere andere browser nog wel gewoon.
Exception occurred. (Exception from HRESULT: 0x80020009 (DISP_E_EXCEPTION))
Lekker begin van de maandagmorgen. Natuurlijk op acceptatie en productie, maar niet op mijn ontwikkelomgeving of op test...
SharePoint
Lekker begin van de maandagmorgen. Natuurlijk op acceptatie en productie, maar niet op mijn ontwikkelomgeving of op test...
SharePoint
CH?alienfruit schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:26:
Nou ja, ik gebruik het ook niet vaak. Maar wanneer ik het gebruikte dan werkt het niet. Ik heb het inmiddels van mijn telefoon gegooid. Ik probeer het volgende week wel weerLekker rustig
Het is ook echt maandag vandaag he
Helaas. Zoals iedere maandag.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
OptiX Error: Unknown error (Details: Function "RTresult _rtContextLaunch2D(RTcontext_api*, unsigned int, RTsize, RTsize)" caught exception: Encountered a CUDA error: driver().cuEventSynchronize(m_event) returned (702): Launch timeout, [6619195])
Ik dus zoeken, en iets gevonden: http://stackoverflow.com/...own-error-in-cuda-program
Helaas geen fatsoenlijk antwoord
Ik dus zoeken, en iets gevonden: http://stackoverflow.com/...own-error-in-cuda-program
Helaas geen fatsoenlijk antwoord
40000 Zwitsere franken is ongeveer 33000 euro. Dat is een redelijk standaard salaris. Niet laag, maar ook niet hoog.alienfruit schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:26:
Nou ja, ik gebruik het ook niet vaak. Maar wanneer ik het gebruikte dan werkt het niet. Ik heb het inmiddels van mijn telefoon gegooid. Ik probeer het volgende week wel weerLekker rustig
Bruto? Inclusief vakantiegeld en alles?D-Raven schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:48:
[...]
40000 Zwitsere franken is ongeveer 33000 euro. Dat is een redelijk standaard salaris. Niet laag, maar ook niet hoog.
In dat geval begrijp ik er niets meer van. Ik lees hier altijd over de gigantisch hoge salarissen waarbij ik het gevoel krijg dat ik iets verkeerd doe. En nu zie ik iemand hier serieus schrijven dat 33k in het jaar een redelijk salaris is.
* GateKeaper is confused
[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 10-09-2012 11:57 ]
Salarissen tussen landen vergelijken is niet zo eenvoudig als gewoon het bedrag vergelijken! Je moet ook naar de kosten om in het land te leven kijken.GateKeaper schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:56:
[...]
Bruto? Inclusief vakantiegeld en alles?
In dat geval begrijp ik er niets meer van. Ik lees hier altijd over de gigantisch hoge salarissen waarbij ik het gevoel krijg dat ik iets verkeerd doe. En nu zie ik iemand hier serieus schrijven dat 33k in het jaar een redelijk salaris is.
* GateKeaper is confused
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.