Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 16:23
In het Hazro beeldschermen topic werd opgemerkt dat er wel erg goedkope monitors verkocht worden vanuit Korea, hetzelfde scherm als Hazro met een goedkoper chassis aan een fractie van de prijs:
-IPS
-27"
-2560x1440
-Prijs ~ €240, verzendingskosten inbegrepen (voorbeeld)

Daar kwam toen geen reactie op. Heeft iemand ervaring met deze schermen?

En natuurlijk vraag ik me af in hoeverre Europa daarop taxeert. Als ik even zelf uitreken kom ik al snel aan €350 na taxen (14% monitortaks?, 21% btw, €20 douane kosten).

Meer info:
http://www.swiftworld.net...ferent-brands-and-models/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer uit te zoeken welk paneel er in het scherm zit. Als dit hetzelfde paneel is als bij een duurder scherm kan het best interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

jammer dat er geen hdmi opzit,

anders was het wel iets voor mij geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 03:12
je weet dat hdmi max 1080P ondersteunt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Legendary1985 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:13:
eh, hdmi gaat veel verder dan 1080p hoor ;)

hdmi 1.0 ging al tot 1920x1200 inmiddels zijn we al bij 1.4

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 27-05-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 18:25
Erg benieuwd hoe de kwaliteit van deze schermen zal zijn, hopelijk heeft iemand op GoT ervaring met zo'n scherm!
Anoniem: 218213 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:11:
jammer dat er geen hdmi opzit,

anders was het wel iets voor mij geweest
Voor een aantal euro heb je al een DVI - HDMI adaptertje... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Fuwor op 27-05-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 11:46
Legendary1985 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:13:
De allereerste hdmi (1.0) is inderdaad beperkt tot 1920*1200, de nieuwere versies ondersteunen 4K. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuwor schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:20:
Erg benieuwd hoe de kwaliteit van deze schermen zal zijn, hopelijk heeft iemand op GoT ervaring met zo'n scherm!

[...]

Voor een aantal euro heb je al een DVI - HDMI adaptertje... ;)
daar heb je gelijk in, alleen heb ik dan alsnog geen geluid :P

of ik moet weer met een apart kabeltje liggen rommelen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 27-05-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 218213 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:22:
[...]

Alsof er schermen zijn die een goed geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 11:46
[...]

Er zitten toch ook helemaal geen speakers in dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
[...]

Daarvoor heb je de AUDIO in connector op dit scherm die ts als voorbeeld geeft, ookal heb ik zo mijn twijfels of er in dit scherm goede speakers zitten, zoals PilatuS al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens de ad zitten er toch echt speakers in, dat het geluid van zeer matige kwaliteit is weten we allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
1) Er zijn er met en zonder speakers. Nu, het geluid trekt wel op niet veel, zoals met zoveel monitors.
2) Er zijn er met HDMI maar daar betaal je dan weer een stuk (~100 dollar) meer voor.
3) Scherm: They all house an LG IPS LCD panel, supposedly of model LM270WQ1. This model is similar to that being used in the iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

HDMI 8)7

Ziet er leuk uit. Maar paneel is niet alles. Ook een goed paneel kan een prutkwaliteit weergeven als het niet goed is gemonteerd. Er zijn genoegd schermen waar het gewoon fout erin zit en dan heb je alsnog zo'n kwart kruis op je scherm met gigantische backlightbleeding in alle hoeken.

Je kunt trouwens ook gewoon linken naar de Nederlandse eBay pagina:

http://www.ebay.nl/itm/Ne...itors&hash=item19cf0cb2bd

14% monitor tax? Huh? Ik kan me niet herinneren dat ik dat op mijn 2007FP uit de VS had. Al zegt dat misschien meer over mijn geheugen..

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 27-05-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
Anoniem: 120284 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:15:
Ziet er leuk uit. Maar paneel is niet alles. Ook een goed paneel kan een prutkwaliteit weergeven als het niet goed is gemonteerd. Er zijn genoegd schermen waar het gewoon fout erin zit en dan heb je alsnog zo'n kwart kruis op je scherm met gigantische backlightbleeding in alle hoeken.

14% monitor tax? Huh?
-Ik ben niet zeker van de taks, heb ik getest met dutycalculator.com. De Europese Unie werd aangeklaagd op die 14% tax dus ben ik niet zeker of die nog bestaat.

-De reviews op overclockers waren behoorlijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ja in deze koreanse monitoren zit hetzelfde scherm als in de Mac Cinema schermen en ook de Hazro's. Deze staan allemaal vermeld in de tftcentral.co.uk panel database. Volgens mij is het zo goed als onmogelijk om te weten hoeveel je van te voren kwijt bent doordat de importbelasting nogal willekeurig wordt toegevoegd. Op het overclockers.co.uk staan inmiddels al vele pagina's geschreven door Europese kopers alhoewel vele door mensen die gedeeltelijk de importbelasting proberen te ontlopen, iets wat op GoT niet mag worden besproken.

Het verschil tussen deze en de Mac/Hazro zou er in moeten zitten dat deze schermen met een lagere rating zouden gebruiken waarmee vele referen naar A+ schermen in de cinema schermen en A- schermen in de Hazro/Koreaanse monitoren. De Hazro representative heeft op het OCUK forum echter laten weten dat zij precies dezelfde schermen gebruiken als Apple en dat "A+" en "A-" geen waarderingen zijn die LG gebruikt (LG maakt de panelen). Er zit nog wel een niveau boven deze panelen maar die vind je terug in de NEC's en Eizo's welke nog duurder dan de Cinema schermen zijn.

Als eigenaar van een Hazro heb ik overwogen om er zo een scherm bij te halen maar de importbelasting vind ik toch een struikelblok. Als je geluk hebt komt het er niet bij op, als het er wel bij opkomt kan het aardig oplopen en is onduidelijk wat de worst case scenario is.
Anoniem: 218213 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:17:
[...]

eh, hdmi gaat veel verder dan 1080p hoor ;)

hdmi 1.0 ging al tot 1920x1200 inmiddels zijn we al bij 1.4
Maakt niet uit, geen één enkele monitor doet 2560x1440 over HDMI met of zonder verloopkabeltje en let op dat je niet enkel DVI nodig hebt maar dual-link DVI. HDMI->DVI conversies (en andersom) zijn altijd single link aangezien daar precies hetzelfde electrische signaal over precies dezelfde draden voor wordt gebruikt minus het geluid (wel een andere pinout) Geluid is trouwens geen beperking van de kabel want als je een DVI kabel pakt met twee HDMI verloopjes kan je daar perfect geluid doorheen sturen.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

Heeft iemand het energieverbruik van deze monitoren gemeten? Wellicht kan ik maf doen en zo'n monitor in mijn nieuwe build gebruiken.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb er eentje besteld, kon de verleiding niet weerstaan :P

Shimian Achieva QH270 totaal 449 usd , hdmi+dvi+vga

met ingebouwde speakers.

als die binnen is gaan we deze monitor eens grondig testen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
mux schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:31:
Heeft iemand het energieverbruik van deze monitoren gemeten? Wellicht kan ik maf doen en zo'n monitor in mijn nieuwe build gebruiken.
Als je zo zuinig mogelijk wilt zijn kan je beter naar TN-panelen dan IPS kijken. IPS staat er om bekend dat ze minder lichtopbrengst hebben doordat er meer lagen wordt gewerkt, om dat tegen te gaan wordt de backlight omhoog gedraait/neemt het verbruik toe. Als je wel de resolutie wil kan je beter naar Samsungs pls schermen kijken, dat is in principe IPS met minder lagen (en dus efficienter - voorbeeldje: pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:52
kan iemand een logische verklaring geven voor de extreem lage prijzen?
na een beetje googelen met translate zie ik allemaal prijzen van 150,-.
wat weerhoud "normale" winkels om ze daar te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

saveljos schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:03:
kan iemand een logische verklaring geven voor de extreem lage prijzen?
na een beetje googelen met translate zie ik allemaal prijzen van 150,-.
wat weerhoud "normale" winkels om ze daar te halen?
het zijn afgekeurde a- schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De eigenaar van overclockers.co.uk:
They are not!

Hazro use different internal components of a much higher grade. The only thing in common is the LG IPS panel, but the components around the panel, actual build quality, plus Quality Control is far far higher on the Hazro. Plus the fact Hazro are using Grade A panels, wheras it seems an unknown on the quality of the panel in some of these as the amount of issues with dead pixels seems high.

Having being in this industry now for 10+ years and knowing several manufacturers of LCD including those who have spent time in Korea, the quality expectation over their is a lot lower than in Europe, UK and USA. Only manufacturer to be excluded from this is Samsung as they manufacturer in Korea.

Were having to review these monitors very closely, we can't resell a brand which potentially has a massive RMA issue, we either bring these in and aim to be competitive, as such would only make in the region of 15% which right now would not cover the expected failure rate, dead pixels, DOA's etc. So the other option is we more expensive and make circa 30-40% to cover cost and potential RMA's to ensure were not selling at an overall loss.

Then we have to factor in if we want to sell a brand/product which has a high risk of not satisfying the customer, as this reflects on ourselves
Risico dat er iets mis ligt iets hoger en als je deze als bedrijf importeert reken maar op bijna 40% extra importkosten wat ze niet veel goedkoper maakt dan bijvoorbeeld de Hazro's.

[edit]
Volgens mij heb je te ver lopen door te klikken en zit je nou naar de verkeerde schermen te kijken, ze zijn allen rond de $300.

[ Voor 4% gewijzigd door Xthemes.us op 28-05-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Hmm, dit maakt een groot scherm mogelijk toch wel interessant. Alleen zit je er wel mee als het dan toch niet blijkt te zijn wat het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Ik ben naar Yahoo Korea gegaan. dit ingetypt "QH270-IPSB" en eerste link geklikt.
je komt dan hier
http://item.gmarket.co.kr...200002657&service_id=pcdn
Wat met Google translate lijkt op een pricewatch.
228k korea geld is 152 euro.
Ik zat er zelf aan te denken om het te sturen naar mijn (chinese) taobao agent, die hem dan snel controleert op defecte pixels, waarna als het mogelijk is weer terug stuurt mocht dat zo zijn.

dit allemaal zodra ik geld heb natuurlijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door saveljos op 28-05-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
saveljos schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:34:
Ik ben naar Yahoo Korea gegaan. dit ingetypt "QH270-IPSB" en eerste link geklikt.
je komt dan hier
http://item.gmarket.co.kr...200002657&service_id=pcdn
Wat met Google translate lijkt op een pricewatch.
228k korea geld is 152 euro.
Ik zat er zelf aan te denken om het te sturen naar mijn (chinese) taobao agent, die hem dan snel controleert op defecte pixels, waarna als het mogelijk is weer terug stuurt mocht dat zo zijn.

dit allemaal zodra ik geld heb natuurlijk ;)
Mede taobao ganger dus.
Ik maak zelf gebruik van Gullei hoewel het Engels gebrekkig is doen ze echt moeite voor je.
Bij Chinese ips panelen moet je wel goed oppassen want meestal zijn het afgedankte hoewel ik erg blij ben met mij pixel perfect monitor 21.5 inch van samsung.(die me 65 euro koste)

Ik heb geen idee hoe het met deze Koreaanse monitor zit maar ik hou dit topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
Volgens mij heb je te ver lopen door te klikken en zit je nou naar de verkeerde schermen te kijken, ze zijn allen rond de $300.
Niet echt, $300 = $100 voor verzendskosten + $200 voor scherm + winst. Dus blijft de vraag waarom we hier geen gelijkaardig scherm kunnen krijgen voor ~€300.

En er zijn inderdaad zeker risico's aan verbonden, enkele eigenaars van zo'n scherm kregen een niet functionerend scherm. Nu, werd ook meestal opgelost door de verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
zeer interesant allemaal maar ik zou het niet aandurven om dat scherm te importeren omdat terugsturen zeer duur is vanuit nederland.
hopen dat er snel een bedijf komt die deze speeltjes massaal gaat inkopen dan ben ik zeer zeker geintereseerd en als het goed werkt heb er er zo 375 euro voor over of 75 euro meer voor de 2560x1600 ipv 1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Er zijn enkele modellen die via Ebay worden verkocht. Ik heb dat een tijdje gevolgd op een forum (ben de naam even kwijt) waar voornamelijk Amerikanen die schermen importeerde.

De prijs is echt super, maar er kleven nogal wat nadelen aan. Zo zijn er geruchten dat de gebruikte panelen in eerste instantie zijn afgekeurd, maar nu in deze modellen voor een lagere prijs worden verkocht. Zo zijn er vaak pixel defecten geconstateerd. Ook is backlight bleeding een issue. Ik heb in al die tijd dat ik dat volgde niet 1 scherm voorbij zien komen die 100% perfect was.

Ook al zijn ze goedkoop in vergelijking met de schermen van hier, het bedrag wat je betaalt blijft (voor mij) aardig groot. Voor zo'n bedrag wil ik graag terug kunnen vallen op een betrouwbare verkoper. Dat is naar horen zeggen vaak wel het geval, maar retourneren naar Zuid Korea is niet echt een optie. Je moet dus al snel genoegen nemen met die mankementen. Er zal maar net een dode pixel in het midden van het scherm zitten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:34
Ik heb genoeg verhalen gelezen over perfecte schermen, zonder dode pixels en dergelijke.

Je moet vooral letten op de voorwaarden mbt de pixelgarantie die de Ebayshops stellen.

Deze, bijvoorbeeld, heeft bijzonder goede voorwaarden en kost dan maar $30.- meer dan de goedkoopste aanbieding, waar ze duidelijk stellen dat vijf dode (sub)pixels normaal zijn:
http://www.ebay.com/itm/A...itors&hash=item1c26e7b339

Ik overweeg deze te kopen, heb nog even een mailtje naar de verkoper gestuurd met de vraag of ze garanderen dat er geen dode (sub)pixels zijn, en inderdaad hooguit twee stuck pixels (die je vaak zelf los kunt maken).

Ben benieuwd.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je praat toch over ~270 euro. Wat als er nou wel dode pixels in zitten? Terug sturen is geen optie en een deel van je geld terug krijgen en genoegen nemen met het scherm as is lijkt me ook niet echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Ik las dat verschillende van de firma's aanbieden dat, mocht het scherm niet aan hun voorwaarden voldoen, je het op hun kosten kan terugsturen. Sterker nog, de twee forum threads die ik heb gelezen (ik geloof Overclockers.co.uk en Overclock.net) spraken nooit over kosten voor de koper, bij problemen.

De vraag is dus ook of je moeilijk wilt doen over één dode pixel, als je daarvoor een scherm voor de helft van de prijs krijgt.

Zou je een tweedehands scherm kopen voor ca. €270.-, 27", Q-HD, S-IPS, met één dode pixel? Ik waarschijnlijk wel, als 't ding niet middenin m'n scherm zit.

Het is altijd wat risico lopen en een beetje vissen. Maar ik las eigenlijk alleen maar positief nieuws, en als er iets fout was dan was de verkoper bereid het op te lossen. Daarnaast waren er inderdaad een paar die, binnen de voorwaarden van de verkoper, een enkele of een paar dode pixels hadden, maar alsnog dolgelukkig met het scherm waren. Het hangt er gewoon erg vanaf waar je je grens legt.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
Mja, er zijn ruim 3 miljard pixels op zo'n scherm, 2 dode pixels is zo erg niet.

Enkele dode pixels op mijn scherm en dat merk je niet als je gewoon iets aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Carra schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:03:
Mja, er zijn ruim 3 miljard pixels op zo'n scherm, 2 dode pixels is zo erg niet.

Enkele dode pixels op mijn scherm en dat merk je niet als je gewoon iets aan het doen bent.
Bij lange na niet, op een 2560x1440 paneel zitten 3,68 miljoen pixels. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Kom er nu pas achter dat mijn 5850 deze resolutie niet trekt :? Althans dat beweren ze bij meerdere advertenties op ebay.

Is er eigenlijk al iemand hier op GoT die zo'n scherm heeft gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Je hoeft alleen maar te kijken naar de specificaties van je kaart. Een dergelijke monitor heeft een Dual-Link DVI-D nodig, of een degelijke Dual-Link DVI-D naar DP adapter (dat schijnt te werken, ook voor multiple monitor).

Je kaart:
http://www.amd.com/us/pro...n-hd-5850-overview.aspx#2
Integrated dual-link DVI output with HDCP

Max resolution: 2560x1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460709

Ik heb gisteravond een Shimian lite besteld voor 270 eu.(0 dode pixels allowed en 2 stuck pixels maximaal)
Ik had ook gevraagd om op backlight bleeding te checken en kreeg binnen 10 minuten al een antwoord.
Ze zeiden als er wat mis met het monitor was dan kon ik het terugzenden en hun zouden dan de shipping kosten vergoeden.

Net mailtje gekregen dat dat het dubbel gecheckt was en verzonden is.
verwachte aflevering 4 juni 18.00 :D
Klinkt tot nu toe best wel een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Goedkoop is vaak duurkoop... Ik heb vaker aparte merken gezien maar de kwaliteit is dan ook om te huilen.

[ Voor 62% gewijzigd door A87 op 30-05-2012 12:33 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Lias schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:33:
Goedkoop is vaak duurkoop... Ik heb vaker aparte merken gezien maar de kwaliteit is dan ook om te huilen.
Dat is ook absoluut kull...

De meeste monitoren worden door de Zelfde fabrikanten gemaakt.

Zo is het paneel in een iMac hetzelfde als die in een DELL en komen 9/10 allemaal bij LG vandaan.
Het is niet zo zwart als wit zoals je zegt.

Vaak bezuinigen ze wel op een behuizing of een "condensator kitje".
Maar ook merken zoals Samsung zijn geen zonneschijn de BW206 226 condensator problemen na 3 jaar iemand ?.

En IPS > TN of het nu een Nono merk vs Samsung is of niet, IPS > TN.

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 30-05-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Het is inderdaad een wat onzinnig commentaar.

Lees de link die ik in m'n vorige post gaf. Het goedkoopste model heeft alleen DVI-D Dual Link, that's it. Geen speakers (die sowieso van slechte kwaliteit zijn in deze modellen) en ook geen OSD (kleurcalibratie door je OS).

Je hebt aankoopsgarantie op de voorwaarden die ze duidelijk stellen. Je hebt verder een jaar fabrieksgarantie (inderdaad, in Korea). Er zijn honderden mensen die online over deze apparaten praten, en er zijn misschien een paar die écht ontevreden zijn.

Je koopt dus geen troep, je koopt gewoon een stripped-down versie, die voor veel gebruikers voldoende kan zijn.

Een belangrijk nadeel aan de DVI-D Dual Link modellen is dat ze ook geen apparatuur (ingeschakeld) hebben om input the resizen. Dit betekent dat als je er een VGA of slechte HDMI adapter tussenhangt, of je videokaart geen 2560*1440 ondersteund, er geen (goed) beeld zal komen.

Kortom: Op de goedkope modellen kan je maar één apparaat aansluiten en dit apparaat moet 2560x1440 ondersteunen.

De modellen met meerdere aansluitingen kunnen wel andere resoluties aan, maar kosten ook ca €100.- meer. Op zich nog steeds niet duur.

[ Voor 11% gewijzigd door Allubz op 30-05-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Die YAMAKASI CATLEAP Q270 SE vind ik zelf toch wel het mooist. Met pixel perfect voor 300 euro toch wel een koopje. Ook gewoon alle aansluitingen; hdmi, dual link dvi, dsub.

Hier betaal je al snel 600 euro voor hetzelfde.

edit;

Bovenop die 300 krijg je natuurlijk ook nog invoerrechten, toch?
Dus 300 + 19% + xx bedrag voor afhandeling. Zit je al snel op 400 euro.

Ben benieuwd wat de uiteindelijke kosten zijn. LionFromZion kan ons dat volgende week vertellen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Freakster86 op 30-05-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Let op, de Q270 SE heeft niet alle aansluitingen!

DVI-D Dual Link:
Achieva ShiMian QH270-LITE
Yamakasi Catleap Q270 SE
Crossover 27Q LED
PCBank 3View PB2700

Meerdere input:
Achieva ShiMian QH270-IPSMS
Yamakasi Catleap Q270 Multi
Crossover 27M LED

(beide zonder tempered glass, dat schijn je niet graag te willen)

Er is een redelijke kans dat je geen of weinig invoerkosten betaald, omdat ze vaak de waarde van het apparaat tussen de $100-200.- aangeven. Wat ik tot nu toe las betalen de meesten geen invoerkosten en sommigen maximaal $50.

[ Voor 25% gewijzigd door Allubz op 30-05-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Allubz schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:44:
Let op, de Q270 SE heeft niet alle aansluitingen!

DVI-D Dual Link:
Achieva ShiMian QH270-LITE
Yamakasi Catleap Q270 SE
Crossover 27Q LED
PCBank 3View PB2700

Meerdere input:
Achieva ShiMian QH270-IPSMS
Yamakasi Catleap Q270 Multi
Crossover 27M LED

(beide zonder tempered glass, dat schijn je niet graag te willen)

Er is een redelijke kans dat je geen of weinig invoerkosten betaald, omdat ze vaak de waarde van het apparaat tussen de $100-200.- aangeven. Wat ik tot nu toe las betalen de meesten geen invoerkosten en sommigen maximaal $50.
Als je paktje gepakt word betaal je boven de 156 euro gewoon btw bedrag als het daarboven zit komt er extra 4/10 procent bovenop afhankelijk van wat voor product het is.
Alles onder de 21 euro is vrij.
^bovenstaande is uit mijn hoofd.

Beter verzend je met China airmail en niet met DHL of UPS die worden bijna altijd gecontroleerd terwijl Airmail zowat nooit gecontroleerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 22:45

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Lees anders ook even de vele topics over deze schermen op overclock.net door. Schermen lijken prima te zij., vooral de Catleaps.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:48
Maar, correct me if I'm wrong, als ik dus een Koreaanse 27" monitor koop en naar een Koreaanse TaoBao (iemand een idee welke?) stuur - kan ik dus voor 150+shipping+commissie euro aftikken?

En als een zuid-koreaan die monitor nou als een 'gift' bestempeld en naar mij stuurt, scheelt dat dan weer douane gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:31

Mystikal

It never hurts to help!

Iamzero456 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:44:
Maar, correct me if I'm wrong, als ik dus een Koreaanse 27" monitor koop en naar een Koreaanse TaoBao (iemand een idee welke?) stuur - kan ik dus voor 150+shipping+commissie euro aftikken?

En als een zuid-koreaan die monitor nou als een 'gift' bestempeld en naar mij stuurt, scheelt dat dan weer douane gedoe?
Ja, en nee.. Volgens mij is het ook niet toegestaan om een goed hoger dan een bepaalde waarde als gift te sturen. Maar je hebt natuurlijk kans dat je er langs glipt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
tot 45 euro is gift belasting vrij volgens tnt site.
gift staat daar beschreven als particulier naar particulier en dus volgens mij gewoon toegestaan bij ebay en dergelijke sites.

wat ik wil weten is hoeveel het verzenden scheelt bij meerdere tegelijk, misschien is dit een goede samenkoop actie o.i.d..

[ Voor 3% gewijzigd door saveljos op 31-05-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Ja daar ben ik ook wel voor in (samenkoop), echter maakt dat de 'pakkans' veel groter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 08:06
De douane is niet gek, al heel lang versturen mensen pakketjes onnder 'gift' om zo belasting de ontduiken. Zij weten dit en controleren hier extra streng op. Als een er factuur bij zit of iets anders dat aangeeft dat het om een nieuw product gaat, ben je het spreekwoordelijke zakje. Beter kan je het laten versturen onder 'Repair', een gerepareerd goed is al eens ingevoerd (want is 2e hands) en is dus al belasting over betaald.

Over samen inkopen, vaak bespaar je niks op de shipping costs. De bedrijven betalen per pakketje een vaste prijs aan de koeriersdienst. Dit verloopt lineair met het aantal producten wat je koopt. Dit kan per leverancier verschillen, check dit even met het bedrijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460709

Ik heb m'n monitor al binnen :)
Gelukkig heb ik niks extra moeten betalen .
Ik heb heel snel gecheckt voor dooie pixels,tot nu toe heb ik geen een kunnen vinden.
Maar ik heb wel een kleine geelachtig plekje in de linkerhoek dat nauwelijks te zien is.
Het is alleen zichtbaar bij een zwarte achtergrond als je er goed op let.
Ik heb hiervoor een crappy tn panel gehad wat een wereld van verschil vergeleken met ips.
Alles ziet er echt supergoed uit.
De kleuren zijn echt waanzinnig ,ik ben zeer tevreden.
Ik zal later als ik terug ben wel ff alles grondig testen.
Dan post ik wel een paar mooie pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Nice! Ben benieuwd naar je verdere resultaten :) Welk model heb je aangeschaft?

Ik heb gisteren een Dell U2711 voor €300.- op de kop getikt, met nog bijna twee jaar garantie; daar kan Korea niet tegenop!

[ Voor 8% gewijzigd door Allubz op 04-06-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460709 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:33:
Ik heb m'n monitor al binnen :)
Gelukkig heb ik niks extra moeten betalen .
Ik heb heel snel gecheckt voor dooie pixels,tot nu toe heb ik geen een kunnen vinden.
Maar ik heb wel een kleine geelachtig plekje in de linkerhoek dat nauwelijks te zien is.
Het is alleen zichtbaar bij een zwarte achtergrond als je er goed op let.
Ik heb hiervoor een crappy tn panel gehad wat een wereld van verschil vergeleken met ips.
Alles ziet er echt supergoed uit.
De kleuren zijn echt waanzinnig ,ik ben zeer tevreden.
Ik zal later als ik terug ben wel ff alles grondig testen.
Dan post ik wel een paar mooie pics.
Een bedrijf als FedEx drukt pas twee weken later een factuur in je brievenbus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
Zelf uiteindelijk besloten om ook een scherm te kopen.

Ik update nadat ik het scherm ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Carra schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:55:
Zelf uiteindelijk besloten om ook een scherm te kopen.

Ik update nadat ik het scherm ontvang.
Welke? Waar en hoe ben je te werk gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
hazro schermen schijnen geen HDCP te ondersteunen deze denk ik ook niet voor dat geld.
maakt mischien niet voor iedereen uit maar sommige mensen kijken wel eens blu rays op de pc.
wil zelf ook een 27" monitor kopen wacht nog op testen van de Samsung Syncmaster S27B970 die nog niet te koop is in nederland
zn voorganger had erg last van backlichtbleeding schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:38
En ik ben over. Ga dit topic op de voet volgen (met name Carra & LionFromZion of er een import rekening bij komt)

Ik kon het niet 123 vinden, maar schermen die standaard rond/boven de 100HZ uit komen, zijn deze er? Ik zag dat Catleap tot "120HZ" kon gaan met een beetje tweaken, maar de rest blijft native rond de 60HZ hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Goofy1978 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:14:
hazro schermen schijnen geen HDCP te ondersteunen deze denk ik ook niet voor dat geld.
maakt mischien niet voor iedereen uit maar sommige mensen kijken wel eens blu rays op de pc.
wil zelf ook een 27" monitor kopen wacht nog op testen van de Samsung Syncmaster S27B970 die nog niet te koop is in nederland
zn voorganger had erg last van backlichtbleeding schijnt.
Daar is Hazro op teruggekomen, bij de laatste monitoren kunnen ze niet garanderen dat het wel ondersteunt wordt. Er is echter wel de kans dat het gewoon werkt. Had er blijkbaar mee te maken dat de HDCP licensing fee's aardig hoog liggen en ze het per monitor model moeten betalen.

Maakt sowieso weinig uit, de monitoren die interessant geprijst zijn ondersteunen enkel dual-link DVI waar dus geen losse blue-ray speler aan te hangen is. Als je het via de PC afspeelt dan kan de beveiliging omzeillt worden zodat er geen ondersteuning vanuit de monitor nodig is. In het Hazro topic op OCUK komt passkey lite meerdere keren voorbij als gratis oplossing.
LinuX-TUX schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:25:
En ik ben over. Ga dit topic op de voet volgen (met name Carra & LionFromZion of er een import rekening bij komt)

Ik kon het niet 123 vinden, maar schermen die standaard rond/boven de 100HZ uit komen, zijn deze er? Ik zag dat Catleap tot "120HZ" kon gaan met een beetje tweaken, maar de rest blijft native rond de 60HZ hangen.
De Catleap had een PCB die tot 100Hz toeliet en op verzoek van de buitenlandse kopers die dit als iets positiefs beschouwen rusten ze nu weer modellen met deze PCB uit (of andere vergelijkbare PCB - heb het niet op de voet gevolgd). LG verkoopt de panelen echter als 60Hz panelen dus of dit bevordelijk voor de levensduur is valt nog te bezien. Daarnaast kan een IPS een dergelijke refreshrate niet eens weergeven dus tot in hoeverre het nuttig is valt ook nog te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Iemand ervaring met het aansluiten van dit display op een 2011 Macbook Air?
Ik lees namelijk dat niet alles ondersteund word (ook bepaalde grafische kaarten niet), en het zou zonde zijn een scherm te bestellen, en er dan achter te komen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

De reden dat HDCP niet wordt ondersteund is niet omdat ze geen licensing fees willen betalen (hoewel dat vast een bijkomend voordeel is), maar omdat je over HDMI(-compatible streams) geen 2560x1440 kunt sturen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dat is letterlijk wat de Hazro vertegenwoordiger heeft gepost op het OCUK forum. Daarnaast ondersteunt bijvoorbeeld de HP ZR2740W welke enkel dual-link DVI en Displayport heeft het wel.
(HDCP support on DisplayPort and DVI)
[edit]
Err voor de duidelijkheid de ZR2740 hapt geen 1080p HDMI input dus dat is geen HDMI compatible signaal wat je er aan moet voeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Xthemes.us op 08-06-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
Woensdag een crossover 27Q besteld op ebay bij accessoirswhole (~€300), vandaag ontvangen, het werkt :)

Verzending:
-Standaard verpakking plus bubbelpapier er rond.
-Werd verstuurd via Fedex, 5 dagen levertijd.

Bediening:
-Vriendelijk, snel geantwoord op mijn mails
-Zeer snel verstuurd, binnen de 12 uur.
-Gevraagd om het te markeren aan $150, was echter gemarkeerd aan $200.
-Gevraagd om een Belgische/Franse adapter, de standaard Koreaanse/Europese zat er in. Nu, ik kon gewoon mijn stroomkabel van mijn vorige scherm inpluggen dus dit is niet zo'n probleem.

Taxen:
-Geen idee, volgen waarschijnlijk binnen een week of twee.

Het scherm zelf (nota: 'k ben verre van een expert):
-Damn, dat is groot. Tweakers en andere websites zijn half grijs :)
-De kleuren zien er een stuk beter uit dan mijn vorige flatscreen scherm
-Ik vind geen dode pixels (had een gewoon scherm besteld zonder pixel perfect guarantee)
-Afwerking van het scherm is goed. Een relatief goedkope voet maar dat stoort me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, een groot scherm went snel ;). Reacties typen in lange threads is ideaal met een hoge verticale resolutie. Heb hier een x1600 Dell staan :)

Het enige probleem met HDCP is het bestaan ervan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:42
Ook ik begin me steeds meer aan het TN paneel en de 'beperkte' (1920x1200) resolutie van mijn 245B+ te ergeren. Ben dus een beetje rond gaan kijken en kwam via eBay tevens uit bij de Koreaanse monitoren. Uiteraard even gecontroleerd of er hier op GoT al een topic over liep en ja hoor, ze zijn hier allang gespot :P

Wat betreft het model ben ik er nog niet helemaal uit, de Catleap Q270 LED SE met ingebouwde speakers (kost bijna niets extra's en is handig als ik hem soms meeneem, vandaar) spreekt mij het meest aan. Het risico wat betreft dode pixels etc durf ik wel te nemen, ik lees er een hoop positieve verhalen over. Waar ik echter nog wel een beetje tegenaan hik is het importeren van dat ding, als ik het zo lees gebeurt het berekenen van extra belastingen nogal random en kan het dus zo zijn dat er nog het één en ander op het aankoopbedrag komt. 'Gelukkig' moet ik nog op mijn loon wachten en kan ik me nog een beetje inlezen wat op dat gebied de risico's zijn voor ik een impulsaankoop doe.

Mocht iemand een ander (beter?) model aanraden hoor ik het graag. Ook extra informatie wat betreft het importeren (en wat nog niet in het topic staat) is van harte welkom.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik zat van de week te denken; Wat als je contact opneemt met de verkoper zodat die op de verpakking "Repaired under Warranty" zet of iets dergelijks.

Dat zou betekenen dat de monitor al een keer is ingevoerd, toch? Dus geen belasting. Of maak ik hier nou een enorme denkfout? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Freakster86 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:56:
Ik zat van de week te denken; Wat als je contact opneemt met de verkoper zodat die op de verpakking "Repaired under Warranty" zet of iets dergelijks.

Dat zou betekenen dat de monitor al een keer is ingevoerd, toch? Dus geen belasting. Of maak ik hier nou een enorme denkfout? :P
Dat klopt, zat exact hetzelfde te denken. (RMA) Repair(ed) oid :)
@Hieronder:
Natuurlijk, dat kan altijd gebeuren, maar bewijst dat dat de monitor weer netjes gesealed is? Of dat ze bij nader inzoekonderzoek tot de ontdekking kwamen dat het goedkoper was om gewoon een nieuwe terug te sturen? Of dat het een nieuwe aankoop betreft waarover invoerrechten betaald dienen te worden? Enige wat ze zelf kunnen doen is denk ik constateren dat "Pietje" nooit eerder zo'n pakketje had ontvangen en op basis daarvan je aanslaan.

MAAR, zelfs dat is dubieus. Heb ook wel eens 3 quantum schijven terug moeten sturen naar Ierland (in het gulden tijdperk) en daar werd ook niet moeilijk over gedaan toen ze terug kwamen.

[ Voor 40% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-06-2012 16:20 . Reden: WtF ... vrijdag ... inzicht+onderzoek=inzoek :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het lijkt mij dat de douane de doos dan wel even opentrekt hoor, als die het plastic etc er nog op zien zitten gaat er ook wel een lampje branden lijkt me.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freakster86 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:56:

Dat is strafbaar voor jou en strafbaar voor de verkoper. Die tekent namelijk ook een papiertje dat hij alles naar waarheid heeft ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zat even te kijken naar de paneeltypes en alleen de sla1 met ccfl heeft een 4 poort 10bits lvds de rest heeft allemaal embeded display poort en leds.
Nu kan ik niet zo snel vinden hoe edp elektrisch verschilt van dp maar misschien dat iemand hier dat zo weet? Heb wel wat gelezen over edp en dat zou betekenen dat het min of meer elektrisch hetzelfde is, maar edp zit minder strak in de standaards, dus heeft meer ruimte om van de dp standaard af te wijken.

hier een linkje voor de datasheet voor het paneel wat in het apple display gaat. eenmaal 30 pins voor lcd voeding en edp en een maal 12 pins voor de voeding van de backlight leds.

Wat mij opvalt is het gigantische vermogen van de led bar(3 strips per kant) 80W als je dit daadwerkelijk erin zal sturen verwacht dat je blind wordt. Daar moet een bak licht vanaf komen waar je niet goed van wordt. Ander detail 233V over de led bar....
Het scherm zelf verbruikt maximaal 15W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:29:
[...]

Dat is strafbaar voor jou en strafbaar voor de verkoper. Die tekent namelijk ook een papiertje dat hij alles naar waarheid heeft ingevuld.
Dan zijn die tientallen pakketjes die ik uit China heb gekregen dus ook illegaal. Daar stond namelijk erg vaak 'gift' op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
*KICK*

Hoe bevalt het scherm tot op heden (Carra & LionFromZion). Hebben jullie foto's / bevindingen die jullie willen delen na een weekje in gebruik?

Ben ZEER benieuwd naar jullie mening, heb zelf nog 10 dagen om te beslissen (schoonpa wil mijn scherm, vriendin gaat einde van de maand weer naar hem toe etc etc) en kom eigenlijk geen steek verder met "versus" reviews vinden met bijvoorbeeld Cinema Displays.

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-06-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ben ook benieuwd of iemand al importkosten heeft moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Guys, heb gisteren een Crossover 27Q op e-bay besteld bij seller BigClothCraft.

Paar uurtjes later al een reactie met aanvullende vragen over mijn videokaart, douane etc.. Deze verkoper staat ook heel goed aangeschreven. Op andere fora worden deze monitoren veelvuldig besproken. Check hier voor een hele 'club' van eigenaren met genoeg info over deze monitor in de OP.

Had even daarvoor een overjarige negatief scanner op Marktplaats verkocht voor veel centjes dus wat 'speelgeld' over ;-) Je neemt toch een 'ingecalculeerd' risico met het bestellen van monitoren via e-bay. Normaal gesproken loop je me je defect product de winkel binnen waar je het gekocht hebt etc. Dat gaat hier niet lukken, hoewel ik veel ervaringen lees dat RMA ook goed geregeld is bij die Koreaanse verkopers. Bij een DOA neemt BigClothCraft bijvoorbeeld de retour zending voor zijn rekening.

Ik woon in België en daar geldt een vrijstelling van invoerrechten tot 150 euro. Ik heb 305 euro moeten betalen voor deze monitor, dus vrees dat daar nog wel BTW en invoerrechten bijkomen. Ik zal het jullie weten te vertellen en ik zal ook wel wat foto's en een review plaatsen.

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ook ik heb de gok genomen. Ik heb een Yamakasi Catleap Q270 SE besteld bij green-sum. Nu is het een kwestie van afwachten tot de levering en wat voor extra kosten ik moet gaan betalen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben ook zeer benieuwd of er extra kosten bijkomen en hoe de schermen eigenlijk bevallen bij de tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
De taksen zijn vandaag binnengekomen.

Ik had me verwacht aan 200 dollar * 21% btw of zo'n 33 euro + 10 euro douane kosten.

Prijskaartje douane:
-Statistische waarde: €366 (terwijl ik maar €300 betaalde)
-Btw: €366 * .21 ofwel €77 + 10 euro douane kosten :O

Er valt volgens mij weinig aan te doen, Fedex betaalde die kosten al.

---

Nu, over het scherm zelf ben ik erg tevreden, daarover geen klachten. De kleuren komen mooi uit, geen kapotte pixels gevonden en het is een heel stuk groter dan mijn vorige scherm.

Hou er enkel rekening mee dat de taksen dus wel degelijk serieus kunnen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
387 euro is niet niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Carra schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:17:

Ik had me verwacht aan 200 dollar * 21% btw of zo'n 33 euro + 10 euro douane kosten.

Prijskaartje douane:

---

Nu, over het scherm zelf ben ik erg tevreden, daarover geen klachten. De kleuren komen mooi uit, geen kapotte pixels gevonden en het is een heel stuk groter dan mijn vorige scherm.

Hou er enkel rekening mee dat de taksen dus wel degelijk serieus kunnen uitvallen.
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om België toch? (gezien de BTW van 21%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrijstelling voor BTW is 22 euro in de ganse EU... geen 150, dat is voor wat anders.

Je kunt wel degelijk tegen die belasting ingaan. FedEx doet dat inklaren zelf (in NL wel), dus je kunt altijd klagen dat ze het fout gedaan hebben. Je kunt sowieso altijd in beroep gaan nadat je dokt. De vraag is hoeveel moeite je wilt doen voor die 'paar' euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:42
Carra schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:17:

Prijskaartje douane:

---

Dat fedex een te hoog bedrag voorschiet is niet jouw probleem, ze dienen je goederen correct in te klaren, en als ze niet zeker zijn van de waarde dan vragen ze jou maar om een factuur, en die heb jij gewoon en daar staat op 300 euro incl alle kosten. Daar dienen ze dan die 21% op te heffen. Je kan dit nu alsnog aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41
Ik heb deze tegengekomen op ebay: http://www.ebay.nl/itm/220976981533#ht_11092wt_1120
te vertrouwen of niet?
Zijn deze Hazro schermen of niet?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

*Topic genoteerd* :)

Ik zocht al iets langer een vervanging voor 1920 breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik heb hem binnen. De pakketbezorger van DHL was me misgelopen dus heb hem net even bij DHL zelf opgehaald in Zwolle. Ik hoefde ter plekke niets te betalen maar verwacht dat er nog wel een rekening achteraan komt. De verzender heeft (zonder verzoek van mijn kant) de waarde op 150 USD gezet, wellicht dat het dus meevalt.

Het scherm is wel een verademing, het verschil tussen 1920x1200 TN en 2560x1440 S-IPS is nog groter dan ik dacht. Tot op heden heb ik nog geen dode pixels gevonden. Alleen de voet valt me erg tegen, die is zo wankel als wat. Wellicht toch een muurbeugel overwegen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KtUmMCGE9RP9tDsdB8omdZJE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez

DirtySanchez

Zo, die van mij is binnen. Een Crossover 27Q via BigClothCraft. Vorige week dinsdag (19/6) via eBay besteld, vandaag (26/6) kunnen ophalen bij DHL ten Antwerpen (ik woon in België).

Eh,... ja, ophalen... want DHL wilde graag dat ik contant (pin) kwam afrekenen voor de douane inklaringskosten. Wat ik er van begrijp is dat er hierna geen belastingen of invoerrechten meer bijkomen. DHL heeft me ook niet gevraagd naar de inhoud van de doos, de waarde etc. De inklaringskosten waren € 34,72 euro. Samen met de kosten van de monitor ( € 305,00) dus net geen € 340 euro.

€ 340 euro voor een Apple-like IPS experience achter mijn Ivy Bridge Hackintosh.... ik ben een tevreden mens. De extra 'real estate' (pixels) is enorm, met name aan de zijkanten in vergelijking met mijn vorige Samsung 24". Pixeldichtheid en scherpte zijn uitzonderlijk. Ik zeg het... net als de ACD in de Apple Store!

De Crossover is in een goed ingepakte (dik papier) doos binnengekomen. De binnenkant was voorzien van nog meer schuimrubber spul om met name de glasplaat te beschermen tegen voorwerpen die misschien door de doos komen tijdens het transport. De doos was overigens volledig onbeschadigd.

In de doos had BigClothCraft (BCC) ook nog een el-cheapo verloopstekker meegeleverd. Blijkbaar doen ze dat standaard, want het gaat om een Amerikaanse verloopstekker.... handig voor op vakantie naar de States.

Bouwkwaliteit van de monitor is ronduit schitterend. All-metal!!!! Alleen de voet is van plastic. De bezel en achterkant zijn van metaal. Aansluiten is kwestie van de meegeleverde Dual DVI stekker in je PC steken en klaar is kees. Mijn Ivy Bridge - Radeon HD6950 gepowerde - Hackintosh herkende de monitor gelijk. Ook mijn oude monitor werd nog herkend, dus ik had kortstondig zonder problemen een dual display systeem. Plug en play dus.

Dan nu het beeld. Eerste indruk: perfect. Géén dooie of stuck pixels. Bewust of geluk.. who knows. Eigenlijk semi perfect omdat ik een licht gele gloed waarneem op delen van het scherm, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van nog de juiste instellingen vinden. Mac OS X heeft behoorlijk wat ingebouwde calibratiemogelijkheden en de gloed is slechts waarneembaar als je een compleet witte achtergrond hebt en er goed op gaat letten. Linksboven is'tie dan iets witter dan in het midden... tja,... ik stoor me er nu niet aan. Misschien komt het nog, misschien ook niet. Het is maar waar je aan gewend bent... dat net niet witte beeld was standaard op mijn TN Samsung.

Als ik Photoshop gebruik (don't worry, niet professioneel) dan ga ik er niets van merken. Ik kijk er nu naar... naast een Safari scherm met Tweakers.net... zoveel ruimte!!!

Kortom, ik ben er super gelukkig mee en kan het dus iedereen aanraden!

Plaatjes...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HiL5rl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yjhPpl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5lGI1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xGbrql.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5BVCBl.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W5BxNl.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cZWPzl.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Mqi5l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/csNu3l.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n6pAUl.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9IyhGl.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R5Rlwl.jpg

Any questions? Ik beantwoord ze graag.

[ Voor 12% gewijzigd door DirtySanchez op 26-06-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 22:32
DirtySanchez schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:34:
[..]

Iemand nog een makkelijke manier om plaatjes in een post te hangen? Makkelijke site om snel wat plaatjes te dumpen zonder eerst een heel profiel te moeten aanmaken etc.? Heb aardig wat plaatjes geschoten dus...

Any questions? Ik beantwoord ze graag.
http://imgur.com :)

Gewoon de 'large thumbnail with link' ofzo posten, krijg je een stukje RML met een naar 640px gerisezede (vernederlandst engels ftw) thumbnail, die linkt naar de grote versie.

Ik ben ook vrij nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06 21:22
Ik zit er ook over na te denken om er eentje te kopen. Zal ik dan deze of deze nemen?

Hebben mensen toevallig ervaringen verder met dit beeldscherm? Wat zijn ongeveer de maximum kosten in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

Prachtig dit topic, ik kwam deze monitoren zelf al tegen ergens anders, en de interesse is gewekt. Ik ga eerst op vakantie maar na mijn vakantie wil ik er wel een of misschien wel twee kopen.

Vraagje aan de catleap gebruikers: Hoe is de voet? Ik las hier en daar dat de voet niet zo stevig is?

Voor zover ik weet zijn de volgende merken beschikbaar:

-Potalion
-Catleap
-Crossover
-Achieva
-???

Nu zit ik zelf naar een catleap te kijken, en dan w.s. een "perfect pixel"-versie, wil daar wel extra voor betalen want ik heb een gruwelijke pesthekel aan dooie pixels.

Maar wat ook interessant is, is dat deze monitoren overklokbaar zijn qua refreshrate.
De 2B-versie van de Catleap haalt 120Hz!!!! Er is nu een run beschikbaar op ebay die dit claimt.
Meer info op 120Hz.net

Alleen is die versie dus flink duurder weer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:03

superwashandje

grofheid alom

@dirtysanchez: mooi scherm zo! is ie ook in hoogte te verstellen? zo niet hoe hoog is het scherm zelf?

die prijzen zijn misschien het overwegen van 2 extra monitoren waard naast mijn u2711 :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez

DirtySanchez

superwashandje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:32:
@dirtysanchez: mooi scherm zo! is ie ook in hoogte te verstellen? zo niet hoe hoog is het scherm zelf?

die prijzen zijn misschien het overwegen van 2 extra monitoren waard naast mijn u2711 :P
Dank je... lekker BF3 spelen op 2560*1440! Gelijk een reden om de videokaart wat op te krikken ;-)

Yep, het scherm van de Crossover is in hoogte verstelbaar. Moet je wel de P versie (Pivot) nemen. De niet P versie kan niet in hoogte worden versteld. Er zit iets van een springveer in de standaard. Schroefje aan de achterkant losmaken en hij veert vanzelf omhoog. Je kunt hem 'vastzetten' op elke gewenste hoogte. Daar blijft ie dan wel hangen. Ik ga denk ik wel een andere standaard kopen, is ook wat smaller en komt hij meer tegen de kast te staan.

Wil je de exacte maximale hoogte van de monitor (bezel) weten?

[ Voor 5% gewijzigd door DirtySanchez op 27-06-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

En langdurig gebruik, iemand daar inmiddels al last van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
mace schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:12:
Vraagje aan de catleap gebruikers: Hoe is de voet? Ik las hier en daar dat de voet niet zo stevig is?
Dat heb je goed gelezen, die is inderdaad nogal wankel. Hij heeft echter gaten voor een vesa mount dus dat is te verhelpen. Volgens mij hebben min of meer alle goedkope Koreaanse IPS monitoren hier last van.

En een fijne vakantie vast :)

[ Voor 11% gewijzigd door MiBe op 27-06-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
Ook mijn interesse in deze schermen is gewekt :)
Zit te denken aan de Crossover 27Q.

De led-p versie heeft een andere voet als ik het zo bekijk? Die andere is niet in hoogte verstelbaar?

Verder, heeft iemand nog tips voor een goede verkoper van de crossover schermen?
Ik kom er op ebay een aantal tegen, alleen degene die een garantie geeft voor maximaal 1 dode pixel verkoopt ook pixelperfect versies.
Deze zijn 80 euro duurder, toch best veel...

Ik krijg daarvan een beetje het idee dat je bij die andere schermen bijna gegarandeerd 1 dode pixel hebt dus...

Blijft dan een dure gok, ookal zijn de schermen heel erg goedkoop voor wat je krijgt natuurlijk...
Zou een mooie aanvulling op mijn Hackintosh systeem zijn natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
RFdeGroot schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:56:
Ik krijg daarvan een beetje het idee dat je bij die andere schermen bijna gegarandeerd 1 dode pixel hebt dus...
Dat is precies het idee dat ik ook kreeg op de manier waarop ze geadverteerd worden. Het was het mij echter niet waard om dusdanig veel extra te betalen voor pixelgarantie en heb dus voor de goedkoopste (Yamakasi Catleap Q270 in mijn geval) gekozen en deze is ook gewoon pixel perfect. Het zegt dus vrij weinig, waarschijnlijk controleren ze gewoon random een aantal schermen en als die pixel perfect worden bevonden vragen ze er fors meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Nog wat foto's van de Catleap Q270 SE, voor de liefhebber:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tYEWWxXxzzAiu9plE9hJNYJp/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b4vCNB2iaJQxuUwU6scaA0YO/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QS4OEQO2SERkZ5N3rnppgRrI/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:03

superwashandje

grofheid alom

DirtySanchez schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:47:
[...]

Dank je... lekker BF3 spelen op 2560*1440! Gelijk een reden om de videokaart wat op te krikken ;-)

Yep, het scherm van de Crossover is in hoogte verstelbaar. Moet je wel de P versie (Pivot) nemen. De niet P versie kan niet in hoogte worden versteld. Er zit iets van een springveer in de standaard. Schroefje aan de achterkant losmaken en hij veert vanzelf omhoog. Je kunt hem 'vastzetten' op elke gewenste hoogte. Daar blijft ie dan wel hangen. Ik ga denk ik wel een andere standaard kopen, is ook wat smaller en komt hij meer tegen de kast te staan.

Wil je de exacte maximale hoogte van de monitor (bezel) weten?
ik speelde BF3 al op die resolutie :+ maar eerst 1 monitor extra en een tijdje daarna nog een zou misschien wel mooi zijn :P vooral als je ze een beetje in hoogte kan verstellen dan komt het wel goed naast elkaar. de exacte hoogte is dus niet zo belangrijk. maar die Pivot versie kan ook echt in pivot stand? dus verticaal?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
superwashandje schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:40:
[...]
maar die Pivot versie kan ook echt in pivot stand? dus verticaal?
Is hier goed te zien.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
MiBe schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Dat is precies het idee dat ik ook kreeg op de manier waarop ze geadverteerd worden. Het was het mij echter niet waard om dusdanig veel extra te betalen voor pixelgarantie en heb dus voor de goedkoopste (Yamakasi Catleap Q270 in mijn geval) gekozen en deze is ook gewoon pixel perfect. Het zegt dus vrij weinig, waarschijnlijk controleren ze gewoon random een aantal schermen en als die pixel perfect worden bevonden vragen ze er fors meer voor.
Ja precies, dat zou idd goed kunnen.
Maar waar heb jij hem gekocht dan?

Ik zie zo
BigClothCraft = Controle voor versturen, max 5 dode pixels, check op backlight
accessorieswhole = Controle voor versturen, max 1 dode pixel maar verkopen dus ook pixelperfect dus misschien als je dat niet doet zowieso een dode pixel?
Greensum = Goedkoopste maar volgens mij geen controle voor verzending
Dreamseller = max 1 dode pixel in het midden. Max 5 over rest van scherm....

Gevoel zegt accessorieswhole maar twijfel alleen nog omdat zij dus ook die pixelperfects hebben en dat word me te duur.
BigClothCraft is denk ik kandidaar nr 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Zoals ik al zei, ik heb de goedkoopste genomen, Greensum dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
Green-sum, voor de mensen die anders ook tevergeefs lopen te zoeken ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
RFdeGroot schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:11:
accessorieswhole = Controle voor versturen, max 1 dode pixel maar verkopen dus ook pixelperfect dus misschien als je dat niet doet zowieso een dode pixel?
Nee, ook niet-pixel-perfect modellen kunnen vrij van dode pixels zijn.

Voor de mensen die op zoek zijn naar een goedkope 27" 2560x1440 glossy IPS met iets meer zekerheid, OCUK heeft op het moment de DGM IPS-2701WPH in de aanbieding.

Nadeel
De pond doet het een stuk beter dan de euro. Inclusief verzendkosten £339.71 dat volgens Google bijna €422 is.

Voordelen
  • Geen nare verassingen met import tax, van EU land naar EU land verschepen = geen extra kosten.
  • Multi-input: HDMI, Dual Link DVI-D, DP (Display Port) & VGA
  • Minstens 2 jaar garantie en 7 dagen zonder vragen terug te sturen onder de wet op koopafstand (dit zijn Europese regelingen).
    Mogelijk voordeel, 3 jaar garantie en 14 dagen zonder vragen terug te sturen. Dit biedt OCUK wel aan bij de monitor maar volgens mij enkel voor mensen die vanuit de UK bestellen. In ieder geval een teken van het vertrouwen dat OCUK in haar producten heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

Voor dat geld neem ik liever een 2B catleap met 120Hz PCB.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste