Zo, die van mij is binnen. Een Crossover 27Q via BigClothCraft. Vorige week dinsdag (19/6) via eBay besteld, vandaag (26/6) kunnen ophalen bij DHL ten Antwerpen (ik woon in België).
Eh,... ja, ophalen... want DHL wilde graag dat ik contant (pin) kwam afrekenen voor de douane inklaringskosten. Wat ik er van begrijp is dat er hierna geen belastingen of invoerrechten meer bijkomen. DHL heeft me ook niet gevraagd naar de inhoud van de doos, de waarde etc. De inklaringskosten waren € 34,72 euro. Samen met de kosten van de monitor ( € 305,00) dus net geen € 340 euro.
€ 340 euro voor een Apple-like IPS experience achter mijn Ivy Bridge Hackintosh.... ik ben een tevreden mens. De extra 'real estate' (pixels) is enorm, met name aan de zijkanten in vergelijking met mijn vorige Samsung 24". Pixeldichtheid en scherpte zijn uitzonderlijk. Ik zeg het... net als de ACD in de Apple Store!
De Crossover is in een goed ingepakte (dik papier) doos binnengekomen. De binnenkant was voorzien van nog meer schuimrubber spul om met name de glasplaat te beschermen tegen voorwerpen die misschien door de doos komen tijdens het transport. De doos was overigens volledig onbeschadigd.
In de doos had BigClothCraft (BCC) ook nog een el-cheapo verloopstekker meegeleverd. Blijkbaar doen ze dat standaard, want het gaat om een Amerikaanse verloopstekker.... handig voor op vakantie naar de States.
Bouwkwaliteit van de monitor is ronduit schitterend. All-metal!!!! Alleen de voet is van plastic. De bezel en achterkant zijn van metaal. Aansluiten is kwestie van de meegeleverde Dual DVI stekker in je PC steken en klaar is kees. Mijn Ivy Bridge - Radeon HD6950 gepowerde - Hackintosh herkende de monitor gelijk. Ook mijn oude monitor werd nog herkend, dus ik had kortstondig zonder problemen een dual display systeem. Plug en play dus.
Dan nu het beeld. Eerste indruk: perfect. Géén dooie of stuck pixels. Bewust of geluk.. who knows. Eigenlijk semi perfect omdat ik een licht gele gloed waarneem op delen van het scherm, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van nog de juiste instellingen vinden. Mac OS X heeft behoorlijk wat ingebouwde calibratiemogelijkheden en de gloed is slechts waarneembaar als je een compleet witte achtergrond hebt en er goed op gaat letten. Linksboven is'tie dan iets witter dan in het midden... tja,... ik stoor me er nu niet aan. Misschien komt het nog, misschien ook niet. Het is maar waar je aan gewend bent... dat net niet witte beeld was standaard op mijn TN Samsung.
Als ik Photoshop gebruik (don't worry, niet professioneel) dan ga ik er niets van merken. Ik kijk er nu naar... naast een Safari scherm met Tweakers.net... zoveel ruimte!!!
Kortom, ik ben er super gelukkig mee en kan het dus iedereen aanraden!
Plaatjes...
Any questions? Ik beantwoord ze graag.
[
Voor 12% gewijzigd door
DirtySanchez op 26-06-2012 17:39
]