Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn wel erg mooie monitoren. Zit er ook aan te denken eentje te kopen aangezien ik nu nog een 19" heb met 1280*1024. Een 24" scherm is leuk maar dan heb ik enkel meer pixels in de breedte en de hoogte is praktisch hetzelfde.

Echter speel ik graag games en heb ik slechts een HD 6950. Iemand ervaring met spellen zoals Battlefield 3 op die resolutie? Gaat dat nog een beetje goed met een matige videokaart? Grootste probleem is namelijk dat je eigenlijk wel op de native resolutie moet spelen en die is wel heel erg hoog.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik speel op 2560x1440 met een 6770 met 512mb via een poort op een mac en dan draaid BF3 nog steeds goed alleen niet alles op MAX natuurlijk ;)

Dus neem aan jouw kaart geen probleem moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Mektheb op 29-06-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik had zelf eerst een 6950 besteld met het idee die flink over te clocken maar de prestaties veilen me zo tegen op 2560x1440 bij de meeste games dat ik het ding onder de wet op koopafstand heb teruggestuurd om vervolgens een 7950 te bestellen.
Let dus goed welke games je wilt spelen en zoek de benchmarks ervan op, bij bijvoorbeeld Skyrim wat nou niet bepaald de zwaarste game ooit is moest ik de settings dusdanig terugdraaien dat ik het maar niks vond.

[edit]
mace schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:01:
Voor dat geld neem ik liever een 2B catleap met 120Hz PCB.
120Hz is me nog geen cent waard, de pixel overdrive is gemaakt voor 60Hz en IPS panelen kunnen simpelweg geen 120Hz weergeven zoals een TN-paneel dat kan. Hoeveel verschil dit maakt valt maar te bezien en het is waarschijnlijk ook niet bepaald bevordelijk voor de levensduur van de monitor.
Daarnaast kan als ik het me goed herinner DVI dit ook niet aan bij een 2560x1440 resolutie en kan het merendeel van de videokaarten het ook niet.. had iets met de interne snelheden van de videokaart te maken. Als je het wel interesseert kan je het gesloten topic erover op OCUK er nog eens op na lezen. Let vooral op de posts van PMC2, reviewer van http://pcmonitors.org/

[ Voor 50% gewijzigd door Xthemes.us op 29-06-2012 13:21 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Benchmarks laten vaak enkel de framerate op de hoogste kwaliteit zien, niet de framerate op high of medium, dat maakt het wat lastig. Als ik een nieuw scherm koop en dan direct mag gaan investeren in een nieuwe videokaart wordt het al direct minder aantrekkelijk. Een scherm voor ~300 euro is mooi, als daar dan nog een videokaart van ~300 euro bij komt is het niet meer leuk te noemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt altijd gamen op een lagere resolutie met een zwarte rand erom heen.

Ik speelde BF3 met m'n GTX 570 ook niet op 2560x1600, maar op 1920x1080. BF2 (+PR) draai ik wel gewoon 2560x1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Hmmm, vind het toch wel een risico hoor.
Na wat meer lezen kom je hier en daar ook wel problemen tegen met flikkerende backlights enzo.. Nu komen dat soort problemen natuurlijk ook wel bij andere schermen voor maar probleem bij deze schermen is natuurlijk wel dat terugsturen bij problemen een duur geintje word...

Tuurlijk heb je een superkoopje gedaan als je een goed exemplaar ontvangt en deze 3+ jaar meegaat, maar als ie na zeg 4 maand stuk gaat vraag ik me af of je dan garantie kunt claimen zonder meteen geweldige bedragen aan verzendkosten neer te leggen...

hmm twijfel twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je ook wat meer betalen en een 'A-merk' hier in NL kopen. Dan heb je meteen niet zo'n raar glimmend geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Tja jongens het prijsverschil moet ergens vandaan komen hé, deze panels zijn allemaal afgekeurd voor gebruik in de Apple displays. Apple gebruikt "A+"-rated displays en deze zijn A-.

Wil je zekerheid? Doe er dan een keer zoveel geld bij en koop een Dell ofzo. Wil je een gokje nemen? Koop dan een Koreaanse IPS. Ik ga in ieder geval het laatste doen. ;)

Dus, ben je bang, jammer, maar plemp niet dit topic vol met "oei ik vind het maar eng laat ik het maar niet doen", dit topic is voor mensen die het wél een goede aankoop vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:33
mace schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:01:
Tja jongens het prijsverschil moet ergens vandaan komen hé, deze panels zijn allemaal afgekeurd voor gebruik in de Apple displays. Apple gebruikt "A+"-rated displays en deze zijn A-.

Wil je zekerheid? Doe er dan een keer zoveel geld bij en koop een Dell ofzo. Wil je een gokje nemen? Koop dan een Koreaanse IPS. Ik ga in ieder geval het laatste doen. ;)

Dus, ben je bang, jammer, maar plemp niet dit topic vol met "oei ik vind het maar eng laat ik het maar niet doen", dit topic is voor mensen die het wél een goede aankoop vinden. :)
Niet helemaal mee eens. Als iedereen hier maar een beetje loopt te zeggen dat het een enorm goede deal is dan zien mensen ook de nadelen niet.

Je moet je bewust zijn van de voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Vandaar dat ik een alternatief gaf, niet zo'n gok omdat je gewoon met EU wetgeving te maken hebt en de prijs is volgens mij niets meer
Xthemes.us schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:41:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een goedkope 27" 2560x1440 glossy IPS met iets meer zekerheid, OCUK heeft op het moment de DGM IPS-2701WPH in de aanbieding.
Nog niet gek veel duurder dan de multi-input varianten van de Koreaanse monitor ook, zeker niet als de douane daar maar eens besluit 100 euro aan belastingen bovenop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

Tsurany schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:17:
Benchmarks laten vaak enkel de framerate op de hoogste kwaliteit zien, niet de framerate op high of medium, dat maakt het wat lastig. Als ik een nieuw scherm koop en dan direct mag gaan investeren in een nieuwe videokaart wordt het al direct minder aantrekkelijk. Een scherm voor ~300 euro is mooi, als daar dan nog een videokaart van ~300 euro bij komt is het niet meer leuk te noemen.
voor mijn 7970 had ik een 5870 die wel gelijk presteerd met de 69750. ik kon battlefield er goed mee spelen op high. indoor in de coop zat ik rond de 60 fps toen. geen idee wat voor eisen jij precies hebt maar ik vind/vond het goed te doen :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Een HD 5870 presteert niet gelijk aan een HD 6970 hoor, een HD 6950 is zelfs iets sneller in de meeste gevallen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

error: ik bedoelde 6950 en dit was ongeveer de laatste info die ik ervan had :P
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6950/images/bfbc2_2560_1600.gif

[ Voor 76% gewijzigd door superwashandje op 29-06-2012 19:48 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
mace schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:01:
Zo bedoel ik het ook helemaal niet.
Ik vind alleen dat je wel reeel moet blijven in wat je kunt verwachten.

Als ik dit geen interressante aankoop zou vinden zou ik toch ook helemaal niet in dit topic schrijven?

Ik denk zeker dat het een mooie aankoop KAN zijn, maar ben me gewoon goed bewust van de risico's.
Als je ~300 euro + douane kosten van max 75 euro rekent kom je toch op 375 euro. Nog steeds een behoorlijk bedrag ondanks dat dit natuurlijk een koopje is als je een goed scherm ontvangt.

Maar 375 euro 'down the drain' als je scherm het na een paar maanden begeeft vind ik toch echt wel veel geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wat ik zeg komt misschien een beetje cru over. Iedereen moet natuurlijk weten waar ze instappen mochten ze een van deze monitoren aanschaffen.

Ik wilde alleen aangeven dat dit topic niet vol moet worden gepost door mensen die hem niet willen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 23:44
Intussen een week of 3 in gebruik en ik ben nog steeds erg tevreden. Mijn vroegere scherm was een Philips 22" flatscreen, wat een verschil. De kleuren komen een stuk mooier uit, het valt erg op tijdens het spelen van pakweg Diablo 3 dat de spells een stuk kleurrijker zijn.

Intussen ook Crysis 2, BF3 en the Witcher 2 gespeeld met alles op max en waw, dat ziet er allemaal fantastisch uit, zeker the Witcher 2 weet me te overdoneren met zijn kleurenpracht.

Nu, één van de redenen tot mijn aanschaf van een nieuwe PC was dat ik een PC van €1500 had met een scherm van €150. Een investering in een beter scherm leek me dan ook een logische keuze, heb ik iets om mijn geforce 670 te pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dan zit je met de Witcher 2 op 2560x1440 wel goed, als je de settings goed omhoog draait gaat elke single GPU opstelling op zijn knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Zoo, toch de gok genomen en een Crossover 27Q besteld bij accessorieswhole.
Ben benieuwd! Laat het weten als er updates zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Eentje die ik nog niet genoemd heb zien worden is de Potalion 2710QW. Voordeel van dit model is dat hij de goedkoopste is met 'perfect pixel'-garantie. Verder uiteraard precies hetzelfde als alle andere monitoren, immers verschillen ze enkel qua case..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Die had ik ook gezien inderdaad maar ik lees daar nogal wisselende ervaringen over met met name het backlight met als reden dat het panel soms wat scheef in de behuizing lijkt te zitten en dat dus bleeding veroorzaakt enzo.

Heb de crossover besteld juist om de stevige (en mooie) behuizing en lees daar gewoon veel goede dingen over.
Die crossover is al een koopje dus wilde eigenlijk niet nog meer risico nemen door een paar tientjes te besparen op bijv een Potallion, maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Over de crossover lees ik juist recentelijk weer issues mbt. flickering of kleurverschillen. Maar wat je zegt klopt, zo zouden de Potalions weer vaker last hebben van backlight bleeding; het blijft allemaal enigzins onzeker.

Uiteindelijk grabbelen ze waarschijnlijk allemaal in dezelfde bak met panels, mogelijk dat de batch nog wat uitmaakt..

That said, ik twijfelde juist tussen die twee (crossover is wat degelijker qua build), maar die heeft weer geen pixelgarantie (bij dezelfde prijs).. keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

De panels zijn inderdaad bij al deze schermen hetzelfde, het verschil zit in de behuizing die er omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Klopt inderdaad het blijft ook gewoon een beetje geluk hebben..
Die pixelgarantie vond ik ook te duur en heb dus gewoon een zonder besteld. Temeer ook omdat de leverancier waar ik hem heb besteld een garantie geeft voor max 1 dode pixel en max 3 'luie' pixels.

Op een scherm met een dergelijke resolutie kan ik me haast niet voorstellen dat je last zou hebben van 1 dode pixel.
Backlight bleeding daarin tegen vind ik echt superirritant, daar heb je zelfs last van in een beetje donkere game zoals bijvoorbeeld Diablo III of tijdens donkere scenes in films enzo.
Dus die berichten over die Potallions maakte me 'banger' dan de enkeling die probleempjes heeft met de crossover schermen.

Al met al blijft het hopen dat je een van ruim 90% bent die een superdeal heeft gedaan met een dergelijk scherm.

Ik wacht in elk geval in spanning af :)

Ik las in elk geval het volgende op het forum van overclock.net:
I asked AW about the flicker issue and their return policy, here's the reply:

Thank you for your interest on Accessorieswhole.

Yes, we fully acknowledged on the flickering issues and we take special attention on it.
We will make it sure to not send monitors with defect/default/DOA/ flickering.

We are a responsible seller and there should be no worries to trust us.

we provide 1 year warranty,
it covers, within 30 days from your purchase, if monitor has defect/default, it may refund/replaced be on us.
After the 30 days from your purchase, since you live in USA, you may pay shipping charge to our warehouse in LA.
From the warehouse in LA to Korea, Korea to your house will be charged on us.

Sincerely

- accessorieswhole
Dat geeft de burger moed :)

[ Voor 33% gewijzigd door RFdeGroot op 02-07-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Die van mij is verstuurd :) Komt volgens FedEx vrijdag aan... Ben benieuwd!

Nog wel ff een vraagje aan andere bezitters. Is de bijgevelerde DVI kabel van een beetje normale kwaliteit? Of is het aan te raden van te voren een goede DVI duallink kabel in huis te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 23:44
De kabel bij mijn crossover is goed, geen problemen er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat geflikker duidt op een marginale backlight inverter - het stuk elektronica wat de 1000V wisselspanning moet opwekken voor de ccfl-buisjes.

Die backlight inverters zijn beruchte items die - als er op beknibbeld is - de levensduur van een monitor (en laptop schermen) ernstig kunnen beperken. Hoge spanningen, hoge temperaturen van de schakeltorren, elco's met een beperkte levensduur en step-up trafo's die warm worden en/of kunnen doorslaan.

Voor een levensduur van 3+ jaar intensief gebruik moet je echte kwaliteits componenten gebruiken.

En als de chinezen ergens op kunnen beknibbelen om hun marges te vergroten zullen ze dat zonder gewetensbezwaren doen.

edit@ hieronder: inderdaad, maar ik zie ook een melding van een ccfl versie.

[ Voor 7% gewijzigd door joopv op 03-07-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Alleen zijn al deze monitoren gebaseerd op LED-backlights...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Precies, dus voor dergelijke 'goedkope' componenten ben ik dan ook niet zo bang voor.
Het zijn dan ook geen chineze merken zoals joopv opmerkt, maar Koreaans.

Uit die landen komen toch uiteindelijk ook de schermen van de bekende merken, dus aan het land van herkomst zal het niet liggen.
De panelen kunnen die fabrikanten blijkbaar goedkoop inkopen uit afgekeurde en/of overbodige batches die geproduceerd zijn voor Apple.

En ach, we zien wel hoe lang het scherm het blijft volhouden. Ik hoop heel lang maar Apple geeft bijvoorbeeld ook maar 2 jaar garantie en merken als Dell 3 jaar.
Dan heb je net zo goed een probleem als deze net buiten de garantie stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

joopv schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:23:
En als de chinezen ergens op kunnen beknibbelen om hun marges te vergroten zullen ze dat zonder gewetensbezwaren doen.
Scheelt dat het Koreanen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op eBay alleen 27" S-IPS schermen, ik zou al tevreden zijn met een 24" formaat maar blijkbaar is daar in Korea geen vraag naar. Zou 24" wel te krijgen zijn? Ik zie bv bij computerwinkels alleen gewone IPS schermen die in meerdere formaten te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Zo, ik heb mijn Crossover 27Q P inmiddels een week of twee op mijn bureau staan. Conclusie: wat een genot om naar te kijken!!!! Het is precies wat ik er van verwacht had. De lichte verkleuring is verdwenen. Misschien omdat ik mijn 2.1 speakers iets heb verplaatst? Misschien omdat het me niet meer opvalt...ik merk wel dat ik de helderheid elke paar dagen wel een standje lager zet. Bovendien circuleren er nu wat Mac OS X colorprofiles die de monitor meer tot zijn recht laten komen.

Gamen gaat ook prima.

@Tsurany: met mijn naar een 6970 geflashte 6950 haal ik een steady 38/40 fps. in BF3, preset High zonder MSAA, Metro 64p conquest. Ik zou nog wat dingen op low kunnen zetten om nog wat rinchting 45 fps te kruipen, maar op termijn zit er toch een nieuwe videokaart aan te komen. Twee dingen die opvallen. Ik speelde hiervoor op een TN paneel,... heb de indruk dat ik geen FXAA injector meer nodig heb.. de kleuren op de IPS zijn véél levendiger. Daarnaast is mijn accuracy verbeterd.... de hoofden van de enemies zijn op 2.560x1.440 toch een stukje groter (beter te zien!) dan op 1.920x1.080 ;-)

Ik heb mijn monitor bestelt bij BigClothCraft (BCC). Naast Accessorieswhole en GreenSum een van de bekendere leveranciers op eBay. Geen pixelperfect etc. want die heb je toch niet... zelfs Apple geeft geen PixelPerfect garantie. http://support.apple.com/kb/HT4044 Er bestaat altijd een risico op 1 tot 5 dooie of stuck pixels. Het enige wat ze daar kunnen doen is van te voren kijken of ze er zijn, hoeveel het er zijn, waar ze zitten etc. Voordeel van hier in de winkel een monitor kopen is dat je hem letterlijk zelf kunt bekijken... Bovendien kan de A- rating van de Koreaanse schermen ook betekenen dat de schermen last hebben van backlight bleeding, ghosting of nog meer van die termen... en dus geen dooie pixels hebben.

Voglens het OC forum in de UK blijkt dat met meer dan 85% van alle Koreaanse IPS schermen helemaal niks mis is. Slechts een paar procent heeft een DOA of vergelijkbaar dat terugsturen nodig maakt. Voor mij belangrijke statistieken en reden om de monitor toch maar aan te schaffen.

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
1 luie ( red / blue / green ) pixel in je iMac en Apple ruilt hem om :). ( teminste wel bij mij )

Deed Samsung ook al 3 jaar geleden voor mijn oude TV.

[ Voor 36% gewijzigd door Mektheb op 05-07-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik twijfel nog steeds sterk. Onder andere door de hebberigheid van de Nederlandse overheid en het pixel defecten probleem. Ik heb liever mijn huidige 19" scherm zonder pixeldefecten dan een nieuw scherm met ergens een luie of dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

een dode of luie pixel zie je echt niet hoor als je er 3686400 voor je neus hebt. is wel iets anders als de resolutie die je nu hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:46
superwashandje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:00:
een dode of luie pixel zie je echt niet hoor als je er 3686400 voor je neus hebt. is wel iets anders als de resolutie die je nu hebt :P
Lol, ik kreeg een monitor (HP) een paar jaar geleden, en zag gelijk al een dode pixel zitten, nog voor ik door de windows Set-up van m'n tegelijkertijd aangeschafte pc heen was... dus ja dat merk je wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

superwashandje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:00:
Zodra ik eenmaal weet waar hij zit ga ik mij er aan ergeren, of hij nou wel of niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Die van mij is binnen!!! _/-\o_ _/-\o_
Is dus een crossover 27Q geworden.
Wat een scherm! Geweldig! Heb nog niets aan calibratie gedaan en vind het er nu al geweldig uitzien!

Hij is overigens wel echt vreselijk zwaar... pfff zeker kilootje of 11.
Verder nog geen dode pixels of iets dergelijks kunnen ontdekken :) Ook de kleuren zien er overal hetzelfde uit. Geen gele vlekken of iets.

Backlight bleed zie je eigenlijk pas in het donker (is dus nooit erg aangezien ik het nu nog niet zie), dus dat test ik vanavond later wel even.

Al met al eerste indruk: LAAIEND ENTHOUSIAST!!! :9~ :9~ O+ O+

Ff een snel (en slecht) fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1778155/IMG_0516.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door RFdeGroot op 05-07-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mooi apparaat, wat heb je er nu voor betaald, inclusief belastingen?

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 05-07-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot

Ik heb er 297 euro voor betaald.
Belasting nog niets, maar heb al wel eens gelezen dat er soms nog een naheffing komt. Dus dat moet ik nog ff afwachten.
Op de doos stond heel klein ' content value = 200' (dollar neem ik aan) dus ze nemen het daar niet zo nauw :)

Maar goed ook al komt er nog een paar tientjes belasting achteraan. Tot dusver ben ik meer dan tevreden met mijn aankoop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
DHL of Fedex? Bigclothcraft vraagt overigens hoe 'ie 'm moet versturen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Hoe zit het nu precies met deze beeldschermen wanneer ik die wil aansluiten op mijn Mac Mini van Mini Displayport naar DVI, kan dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thralas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:43:
DHL of Fedex? Bigclothcraft vraagt overigens hoe 'ie 'm moet versturen O-)
Voor dezelfde prijs zou ik altijd FedEx kiezen. DHL zijn volgens mij een stel klungels vergeleken met FedEx

Het zou wel kunnen dat FedEx wat beter naar de daadwerkelijke waarde kijkt voor belasting..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ik heb die van mij bij AccessoriesWhole gekocht. Zij versturen met FedEx.
Heb alleen geen idee of die van mij nu door de douane 'geglipt' is of dat er nog een naheffing kan komen.

Ging overigens supersnel. Heb die van mij maandagochtend betaald en werd dinsdag verstuurd (na controle daar op goede werking, wat ik heel netjes vond) en had dus vanmiddag de bezorger van FedEx al aan de deur.

Kreeg dinsdag meteen netjes een trackingnr via de mail en kon het pakketje dus mooi volgen :)
Zuid Korea - Korea - China - Duitsland - Frankrijk - Nederland en dat in 2 dagen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mooie prijs, en als hij gemerkt is als 200 dollar zal de belasting nog wel meevallen. Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RFdeGroot: FedEx doet het inklaren zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
OK, dus als er geen rekening bij zat hoef ik waarschijnlijk niets te betalen? Dat zou prettig zijn :)

@releases : Ik heb eigenlijk geen idee of dit gaat werken, die van mij zit gewoon met de bijgeleverde dual-link dvi kabel aangesloten op mijn GTX 560 Ti (pc = hackintosh).
Er is overigens ook een versie te koop met displayport aansluiting, die is alleen wel wat duurder.
Deze word de Gold Led genoemd.

[ Voor 60% gewijzigd door RFdeGroot op 06-07-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
RFdeGroot schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:15:
OK, dus als er geen rekening bij zat hoef ik waarschijnlijk niets te betalen? Dat zou prettig zijn :)
Dat zou fijn zijn maar "alles" dat ik ooit heb binnengekregen via FedEx is (achteraf) belast met BTW. Dit is geen bedrijf dat pakketjes er doorheen laat glippen. Net als dat bekende/grote online winkels geen "gift" op een pakketje willen zetten om ons eventueel te matsen, dat soort gerommel doen ze niet aan.
Dus ik denk dat er nog wel een naheffing komt eigenlijk :P Maar goed, time will tell...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ah ok. Is ook prima hoor. Ik wist van te voren dat je invoerbelasting moet betalen, ik was eerder verbaasd dat er niet meteen een rekening bij zit, maar ik moet zeggen dat ik nog nooit iets van een dergelijk bedrag buiten europa heb gekocht via internet dus ben een leek op dat gebied.

Anyway, Ik zie het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Vandaag m'n Potalion binnen (met DHL). Ook hier nog geen rekening, maar die komt vast vanzelf ;)
RFdeGroot schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:07:
Wat een scherm! Geweldig! Heb nog niets aan calibratie gedaan en vind het er nu al geweldig uitzien!
Helemaal dezelfde ervaring! Geweldig scherm. Nog geen dode pixels gespot (had ook een 'pixel perfect' besteld), en zie ook geen backlight bleed (op een zwart scherm, overdag).

Mooi ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Zou je misschien een paar goede foto's kunnen maken. Ook een paar close-ups van de afwerking aub.

En als je misschien ook een 24 inch hebt, deze 2 eens naast elkaar fotograferen. Ik denk dat voor mij 27 inch namelijk toch iets te groot is :D

[ Voor 43% gewijzigd door Ernemmer op 06-07-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Toch grappig om te zien dat iedereen weer een andere variant van de schermen met dit S-IPS paneel neemt. Het lijkt wel of ze allemaal één ding gemeen hebben; de algemene afwerking is niet verkeerd op de voet na, die blijkt bij allemaal nogal wankel te zijn.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Geweldig dit topic! Ik gebruik eBay alweer een tijdje, en moet zeggen dat het tot op heden vrij goed gegaan is.

Eerst was ik van plan om een Hazro te kopen, maar uiteindelijk is dat toch te duur. Nu zie ik verschillende gebruikers hun ervaringen en ik denk dat ikzelf een Crossover 27Q of Yamakasi Q270 ga bestellen.

De vraag is alleen: bij wie? En als ik belasting moet betalen, hoeveel is dat dan voor Nederland? Want eigenlijk heb ik nog nooit voor zo'n bedrag op eBay gekocht (altijd tientjes werk - nooit invoeringskosten gehad).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19% + ~10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Ik zit er sterk aan te denken om voor die 400 euro zo'n A+ grade scherm (Crossover 27Q LED-P) van accessorieswhole te bestellen. Ik begrijk hier dat de Crossovers relatief goed zijn. Voor 250 euro koop je al een voordelige Potalion, dus het is nog even de afweging of het inderdaad zinnig is er 150 euro extra tegenaan te smijten voor de Crossover... :?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Als je tegen de 400 in totaal betaalt kan je imho beter voor een hazro gaan: http://www.overclockers.c...p?prodid=MO-013-HO&tool=3 daar komt geloof ik nog iets vqn een 12 pond verzending bij, dus iets van een 444 euro in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
coyote1980 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:17:
Ik zit er sterk aan te denken om voor die 400 euro zo'n A+ grade scherm (Crossover 27Q LED-P) van accessorieswhole te bestellen. Ik begrijk hier dat de Crossovers relatief goed zijn. Voor 250 euro koop je al een voordelige Potalion, dus het is nog even de afweging of het inderdaad zinnig is er 150 euro extra tegenaan te smijten voor de Crossover... :?
Qua paneel zijn ze hetzelfde dus tot in hoeverre het zinnig is hangt af van welk design je het meest aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
bertp1 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:22:
Als je tegen de 400 in totaal betaalt kan je imho beter voor een hazro gaan: http://www.overclockers.c...p?prodid=MO-013-HO&tool=3 daar komt geloof ik nog iets vqn een 12 pond verzending bij, dus iets van een 444 euro in totaal.
Tsja, dan wordt het met 250 euro voor een Potalion vs. 450 euro voor een Hazro wel een erg duur grapje. Ik neig dan toch naar een gok met een 300 euro Crossover 27Q LED-P zonder pixelgarantie... Hoewel mij dat idee nog wel een beetje tegenstaat... ;)
MiBe schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:27:
[...]

Qua paneel zijn ze hetzelfde dus tot in hoeverre het zinnig is hangt af van welk design je het meest aanspreekt.
Ik dacht dat met name de build quality van de behuizing nog wel eens wat wil verschillen. En dat ook zaken als backlight bleeding bij het ene merk meer aanwezig zijn dan bij het andere merk.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik heb het idee dat alle schermen op zich redelijk stevig gebouwd zijn op de voet na. Er zijn geloof ik speciale versies met een stevigere (en/of in hoogte verstelbare) voet. Zelf heb ik een Catleap die een stukje goedkoper is dan de Crossover, heb verder totaal geen last van backlight bleeding of wat dan ook. Over de Potalion durf ik dat niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
De voet van mijn Crossover scherm is prima hoor! Super stevig. Enig minpuntje van de voet wat ik zou kunnen bedenken is dat deze niet van hetzelfde materiaal is als de rest van het scherm.
De behuizing van het scherm is namelijk van alluminium en de voet is beetje vergelijkbaar met die ook aan Samsung schermen enzo zitten. Van dat harde plastic met piano lakje.
Die van mij is de versie die niet in hoogte verstelbaar is, kan alleen wat kantellen.

Ik heb overigens geen pixelperfect besteld en heb tot nu toe geen enkele dode of luie pixel kunnen ontdekken.

@Thralas : Ja, mooi zijn ze he :) Ik ben er ook zoooo blij mee! _/-\o_ _/-\o_
@Fable: Ik zal eens kijken of me dit van het weekend ff lukt, maar voor foto's zou je ook hier ff kunnen kijken:
http://www.overclock.net/...mdp-gold-led-monitor-club
Daar staan veel gebruikerservaringen en ook best veel foto's.
Over de bouwkwaliteit hoef je je bij de Crossover in elk geval geen zorgen te maken, qua formaat.. tja, is persoonlijk.
Ik vind het geweldig zo'n groot scherm maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.
Je zou voor de beeldvorming eens een paar a4'tjes aan elkaar kunnen plakken tot je 27 inch hebt en die voor je houden op je bureau :)
Of ga eens bij een Apple store langs en ga de cinema display bekijken. Die is qua scherm en formaat hetzelfde.
Al moet ik je wel waarschuwen: De kans is dan groot dat je eentje besteld haha.
@coyote1980: Ik zat met hetzelfde dilemma en vond 300 euro eigenlijk wel genoeg en las toch net even wat te veel mindere ervaringen met de Potallion scherm mbt backlight bleed enzo.
Over de Crossover las ik bij een aantal mensen dat ze problemen hadden met een flikkerend backlight dus heb AccecoiresWhole toen gemaild en ze zeiden me daarvan op de hoogte te zijn en dat ze alle schermen daarop extra goed controleren voor verzending. Toen heb ik de gok dus maar genomen en daar besteld en tot nu toe dus alles meer dan prima!

[ Voor 15% gewijzigd door RFdeGroot op 06-07-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Ernemmer schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:57:
Zou je misschien een paar goede foto's kunnen maken. Ook een paar close-ups van de afwerking aub.

En als je misschien ook een 24 inch hebt, deze 2 eens naast elkaar fotograferen. Ik denk dat voor mij 27 inch namelijk toch iets te groot is :D
Zal bij daglicht eens kijken of ik een fatsoenlijke camera kan vinden.

Bij gebrek aan een uitgebreide topicstart zal ik 't nog even kort samenvatten:

ModelRichtprijs normaal/pixel perfectOpmerkingen
Yamakasi Catleap Q270250 (300)Stand schijnt soms naar rechts over te hellen
Achieva Shimian QH270250 (275)Seller pixel perfect heeft iets minder(e) feedback
Potalion 2710QW255 (275)Laatste posts overclock.net wat horrorstories mbt. backlight bleeding
Crossover 27Q280-305 (385)All-metal, daardoor betere stand
Crossover 27Q LED-P300-320 (400)All-metal, pivot

De hogere prijzen bij de Crossovers zijn voor AccesoriesWhole, die is 'official' reseller en staat erg goed aangeschreven (daar heeft RFdeGroot hem ook vandaan).

Niet pixel-perfect betekent dat 1-5 dead pixels toegestaan zijn (afhankelijk van de seller), echter hebben sommigen die een pixel-perfect hadden besteld alsnog dead pixels - bigclothcraft biedt dan bv. een kostenloze swap aan, of een paar (dollar)tientjes retour.

Als je erg bang bent je te ergeren aan dead pixels dan zou ik voor een pixel-perfect versie gaan (kun je iig swappen mocht je toch iets vinden). Vind je build-quality erg belangrijk, dan is de Crossover erg interessant - alle andere modellen zijn vziw. 'piano-lak-zwart' (volgens mij is dat hip in Korea, Samsung/LG-schermen hebben regelmatig een vergelijkbaar design).

De stand: tjah, er zit wat speling in, maar met een fatsoenlijk bureau merk je er 0,0 van en hij valt er echt niet zomaar af ;)

Betreffende backlight bleeding, in een compleet donkere kamer nog eens gekeken en zie wat minimale backlight bleeding; enkel bovenaan (ongeveer zoals deze, maar dan net iets meer dan je linksboven ziet - kan me er totaal niet aan ergeren). Heb wel gelezen dat bigclothcraft backlight bleeding geen grond acht voor een omruil.

Als laatste, wat betreft model-specifieke 'issues', ik ben daar niet geheel van overtuigd. Iemand op overclock.net suggereerde dat Dell/Apple de statistisch 'betere' batches van LG eruitpikt, en de rest pretty much at-random naar de Koreaanse merken gaat. Het blijft natuurlijk altijd een beetje een roulette..

Sellers: alle grote sellers lijken betrouwbaar, per model lijkt overclock.net een favoriet te hebben: (Potalion: bigclothcraft, Shimian: ta_planet, Crossover: AccesoriesWhole).

Meer ervaringen/foto's: http://www.overclock.net/f/44/monitors-and-displays

edit:
Oh, over douanekosten
Dat is voor bedragen <= 150. Daarboven betaal je ook douanerechten. Nu heeft de gemiddelde eBayverkoper er een handje van om goederen te onderwaarderen, dus dan betaal je enkel 19% BTW + 'administratiekosten'.

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 07-07-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Zo, goed bezig :)

Misschien inderdaad een goed idee om dit topic eens te voorzien van een goede topicstart?
Ik wil wel helpen met wat info en kan ook wel proberen wat fatsoenlijke foto's te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thralas schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:52:

edit:
Oh, over douanekosten

[...]

Dat is voor bedragen <= 150. Daarboven betaal je ook douanerechten. Nu heeft de gemiddelde eBayverkoper er een handje van om goederen te onderwaarderen, dus dan betaal je enkel 19% BTW + 'administratiekosten'.
Alleen indien van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Die Potalion 2710QW is dan wel pixel perfect maar heeft wel erg veel bleeding.

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/1071/wp000034.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 07-07-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zo, dat is inderdaad niet niks. Zal nog behoorlijk irritant zijn bij het kijken van een filmpje 's avonds. Je kunt dan dus beter kiezen voor een crossover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik zit nu even op overclock.com te lezen en er zijn eigenlijk best wel veel problemen met de verschillende merken.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 07-07-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 09:25:
Die Potalion 2710QW is dan wel pixel perfect maar heeft wel erg veel bleeding.

[afbeelding]
No such thing as a free lunch

Weet ik weer waarom ik 2e hands €750 heb neergelegd voor een Dell 3007WFP-HC (ondertussen al wat jaren geleden)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Freakster86 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 09:42:
Zo, dat is inderdaad niet niks. Zal nog behoorlijk irritant zijn bij het kijken van een filmpje 's avonds. Je kunt dan dus beter kiezen voor een crossover?
Het plaatje van Fable is wel meteen de meest dramatische, but still. Heb nog even de laatste pagina's van de catleap doorgebladerd en zie daar slechts 1-2 kleine verwijzingen naar bleeding. De catleap lijkt dan inderdaad toch een veiligere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Het is een schot in het donker, maar je leest waarschijnlijk voornamelijk negatieve verhalen; zulke mensen zijn sneller geneigd te posten dan de mensen 'die er ook één hebben'.

Voor het geld zijn de apparaten een leuke investering met een relatief kleine kans op een defect. Het probleem is, als er iets is, moet je maar hopen dat Korea je uit de brand helpt.

Pricewatch in de gaten houden voor een Dell Ultrasharp bijvoorbeeld, werkt ook :)

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hebben deze Koreaanse monitoren allemaal een glossy scherm?

Ik kan er wel 1 vinden met tempered glass, maar kan nu niet echt vinden wat nou het verschil is.
http://www.ebay.com/itm/N...itors&hash=item1e6fcfb462

Als die een mat scherm heeft dan kan het wel eens zijn dat die mijn kant op gaat komen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 07-07-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Volgens mij zijn ze allen glossy (dus geen coating oid), met enkele modellen die als optie een glasplaat hebben (maar dat maakt het nog wat 'glossier', toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Waarom zou je een mat scherm willen?
Heb zelf een week een Dell U2412M in huis gehad en een van de redenen dat ik die heb teruggebracht was juist die AntiGlare laag.

Begrijp werkelijk niet waarom al die fabrikanten die in NL leveren dat doen.
Het is echt zonde van zo'n mooi scherm, kleuren zijn minder mooi, kleine letters minder scherp etc. Ben juist zo blij dat deze CrossOver die ik nu heb glossy is.

Betreft de problemen die je leest met backlight bleeding.. ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Ten eerste is het zo dat de meeste camera's het effect serieus versterken en ten tweede worden deze fotos in een compleet donkere kamer gemaakt met het backlight van het scherm op 100%....

Ik weet wel dat de bleeding/ips glow me met de 3 Dell schermen die ik in huis heb gehad wel opvielen tijdens bijvoorbeeld een potje Diablo III (= erg donker spel) en met dit scherm heb ik nergens last van.
Sterker nog, het heeft er nog nooit zo mooi uitgezien! Mede doordat de kleuren er met dit glossy scherm ervanaf spatten. Echt geweldig!

Verder heeft elk IPS scherm in zekere mate altijd last van de zogenaamde IPS glow wat mensen nogal eens verwarren met backlight bleeding. Dit is gewoon een eigenschap van IPS en is vervelend genoeg aanwezig bij alle schermen. Ook die van Dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Glossy schermen zijn juist heel vervelend met spiegelingen, dus als je een raam achter je hebt ofzo ben je veel beter af met een matte monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

mace schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:48:
Glossy schermen zijn juist heel vervelend met spiegelingen, dus als je een raam achter je hebt ofzo ben je veel beter af met een matte monitor.
Gewoon zorgen dat je geen raam achter je hebt :+

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
:/

En toen was het stuk(ish).

Bij display poweron heb ik opeens in 50% van de gevallen vreemde corruptie (eerst 'pixelsneeuw', paar seconden later shift m'n hele beeld).

De workaround is eens (of meerdere keren) powercyclen (en dan werkt 'ie opeens weer prima), maar echt praktisch is dat niet. Benieuwd hoe de verkoper erover denkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Daarom wil ik ook geen Potalion. Die schermen lijken mij het meest uit te vallen om een of andere reden. Maar iets in mij zegt dat het ook de GFX kaart kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Cybergamer op 08-07-2012 00:32 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Mja, 'tis niet te zien op een screenshot, en het gebeurt uiteraard ook niet op m'n secundaire TFT. En zowel in Windows als Linux (helaas heb ik geen alternatieve DVI-DL-kabel bij de hand om dat uit te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
http://www.ebay.com/itm/A...itors&hash=item4ab79055da

Dit is wel een mooi scherm voor deze lage prijs. Perfect pixel(dead&stuck), enige nadeel is dat de voet niet echt super is.

Hier een mooi voorbeeld om te vergelijken met een 24 inch.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/0/05/0506e9ac_img0687d.jpeg

hier nog 1

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/c/c9/c9a7cb13_IMG_1520.jpeg

[ Voor 86% gewijzigd door Ernemmer op 08-07-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hoe zit dat eingelijk met de ondersteunde videokaarten. Op die ebay advertenties staan overzichtjes en de Ati 5770 en 5850 worden niet ondersteund volgens die lijstjes. Laat ik nu net beide kaarten hebben.

/edit - reactie op hieronder:

op de site van AMD staat bij de specs:

Integrated dual-link DVI output with HDCP11
Max resolution: 2560x160012

Moet wel goedgaan inderdaad. Toch raar dat die Koreanen denken dat het niet kan.

[ Voor 37% gewijzigd door ocdaan op 08-07-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Volgens mij zit je goed als je videokaart maar DualLink DVI ondersteund en volgens mij doen beide kaarten die je noemt dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Jep, het gaat om een DVI-D Dual Link uitgang op je videokaart. Dat is alles wat deze monitoren ondersteunen, of je zit direct ~€80-100 duurder.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb een 5770 en ik heb het probleem dat ik buiten Windows geen beeld heb, beetje irritant. Die schermen moet per se de juiste resolutie als input hebben en de videokaart moet dat dus upscalen bij lagere reso's, wat blijkbaar niet gebeurt buiten Windows.

(die unit van hierboven op de foto ziet er precies zo uit als mijn Hazro trouwens)

[ Voor 3% gewijzigd door Digital-DNA op 08-07-2012 20:38 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ah ok, Waarschijnlijk is dat de reden dan dat ze niet in de lijstjes van ondersteunde kaarten staan. Mijn GTX560Ti geeft meteen gewoon beeld, ook buiten OSX of Windows om. Kan gewoon de bios enzo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Klopt, ik heb een 5850 - geen beeld in BIOS of anything met een lagere resolutie (Windows startup, grub). In dat geval is een backupmonitor wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zojuist een Crossover 27Q besteld! Eens kijken hoe lang dat gaat duren...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
ocdaan schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:47:
Hoe zit dat eingelijk met de ondersteunde videokaarten. Op die ebay advertenties staan overzichtjes en de Ati 5770 en 5850 worden niet ondersteund volgens die lijstjes. Laat ik nu net beide kaarten hebben.
Mijn vriendin heeft een 5830 en daarop werkte m'n Catleap gewoon, dan moet het met die 5850 ook wel lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ernemmer schreef op zondag 08 juli 2012 @ 01:45:
http://www.ebay.com/itm/A...itors&hash=item4ab79055da

Dit is wel een mooi scherm voor deze lage prijs. Perfect pixel(dead&stuck), enige nadeel is dat de voet niet echt super is.

Hier een mooi voorbeeld om te vergelijken met een 24 inch.
[...]
Maar dat is meer dan 100 euro extra erbovenop voor verzending + pixelgarantie. een lage prijs durf ik dat niet te noemen :X

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
kKaltUu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 03:05:
[...]

Maar dat is meer dan 100 euro extra erbovenop voor verzending + pixelgarantie. een lage prijs durf ik dat niet te noemen :X
??

http://www.ebay.com/sch/i...QH270-Lite&_clu=2&_sop=15

35 dollar verschil is geen 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
BabyXL schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:39:
Zojuist een Crossover 27Q besteld! Eens kijken hoe lang dat gaat duren...
Ben benieuwd naar je ervaringen als je hem hebt!
Bij mij duurde het helemaal niet zo lang, zou me niet verbazen als je hem woensdag of uiterlijk donderdag al hebt.
BabyXL schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:55:
[...]

Gewoon zorgen dat je geen raam achter je hebt :+
Precies, als je een raam pal achter je hebt staat je bureau verkeerd om :p
Grootste nadeel van de AntiGlare laag van Dell vond ik dat het op een witte achtergrond leek alsof je door een boterhamzakje keek.. echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tja, ik heb gewoon niets met matte schermen in het algemeen. Ik begrijp ook niet waarom er geen glossy schermen te koop zijn in Nederland. Echt jammer, want ik ben niet de enige die dat mooi vind.

Mijn huidige scherm ben ik ook zeer tevreden over (HP w2207), maar die heb ik inmiddels verkocht als ik mijn scherm binnen krijg. Een vriend van mij vind glossy ook erg mooi namelijk :)

Anyway, tracking code heb ik al ontvangen, en zoals het er nu uitziet krijg ik hem de 12e binnen!

@RFdeGroot: Hoe was de verpaking bij jou? Ik heb hem ook gekocht bij accessorieswhole.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Thralas schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:39:
:/

En toen was het stuk(ish).

Bij display poweron heb ik opeens in 50% van de gevallen vreemde corruptie (eerst 'pixelsneeuw', paar seconden later shift m'n hele beeld).

De workaround is eens (of meerdere keren) powercyclen (en dan werkt 'ie opeens weer prima), maar echt praktisch is dat niet. Benieuwd hoe de verkoper erover denkt..
Wat weegt de monitor incl verpakking nu precies? Als je moet terugsturen dan is dit wellicht een schrale troost:

DHL biedt sinds kort ook internationale pakketdiensten (max 10kg) aan voor consumenten. Aanzienlijk goedkoper dan PostNL (naar Korea: 34 tegenover 58 euro), met standaard tracking en verzekering.
Als het pakket zwaarder is dan 10kg dan ben je alsnog aangewezen op PostNL en dan ben je 105 euro kwijt om je monitor in Korea te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Gast heeft een scherm voor 277 euro gehaald, ze staan voor 150 euro te koop.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

kKaltUu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:05:
[...]

Gast heeft een scherm voor 277 euro gehaald, ze staan voor 150 euro te koop.
~250,- bedoel je? Want 150,- zie ik nergens hoor.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

BabyXL schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:13:
[...]

~250,- bedoel je? Want 150,- zie ik nergens hoor.
Ik heb het over 150 euro omgerekend he? of hebben we het niet over dezelfde schermen? ik heb het over de achiva shimian QH270-Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Inderdaad, snap dan ook niet waarom een merk als Dell je niet gewoon de keuze geeft voor met of zonder AntiGlare laag.
Verder verpakking was prima.
Het scherm zat in van die schuimhouder in een grote doos. Die doos hadden ze ingepakt met bubbeltjesplastic.
Vond het er wel redelijk 'safe' uitzien in elk geval.

Betreft de tracking-code, ik kreeg hem een dag eerder thuis dan dat er op de site van FedEx werd vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
kKaltUu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:22:
[...]

Ik heb het over 150 euro omgerekend he? of hebben we het niet over dezelfde schermen? ik heb het over de achiva shimian QH270-Lite.
Dat heb je echt verkeerd gezien hoor. Die ACHIEVA Shimian QH270 Lite schermen beginnen rond de 250 euro incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

RFdeGroot schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:41:
[...]

Dat heb je echt verkeerd gezien hoor. Die ACHIEVA Shimian QH270 Lite schermen beginnen rond de 250 euro incl verzending.
Ik had het ook over exclusief verzending. http://item.gmarket.co.kr...11111111&pos_class_kind=T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Er is een (1) ebay-verkoper die 'm aanbiedt voor 221 USD excl. verzending. item 320876515932

Wel een redelijke louche ebay setup. Vrijwel alle tekst is in de advertentie opgezet als extern gehoste graphics. Brrr.

[ Voor 57% gewijzigd door joopv op 09-07-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
joopv schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:53:
Er is een (1) ebay-verkoper die 'm aanbiedt voor 221 USD excl. verzending. item 320876515932
+ 120 dollar verzendkosten. Zo zijn de andere ook bedragen ook ongeveer samengesteld alleen worden de verzendkosten dan gewoon in de prijs verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Met of zonder verzending, de kosten in totaal blijven hetzelfde. Same difference.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

RFdeGroot schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:36:
Inderdaad, snap dan ook niet waarom een merk als Dell je niet gewoon de keuze geeft voor met of zonder AntiGlare laag.
Verder verpakking was prima.
Het scherm zat in van die schuimhouder in een grote doos. Die doos hadden ze ingepakt met bubbeltjesplastic.
Vond het er wel redelijk 'safe' uitzien in elk geval.

Betreft de tracking-code, ik kreeg hem een dag eerder thuis dan dat er op de site van FedEx werd vermeld.
Dat klinkt goed! Nou is bij mij de post meestal wat later, maar ik laat het weten als ik hem binnen heb. :)

cybergamers.nl

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste