Hoe is het energie verbruik van deze monitors in vergelijking met een dell, samsung, fujitsu, etc?
Zijn er ook energie besparing features zoals standby of staan ze continu te kachelen tot je ze met de hand uit zet?
De
Fujitsu P27T-6 IPS heeft een lichtsensor die de helderheid aanpast en dat scheelt op de levensduur van de monitor misschien genoeg aan energie om het prijsverschil terug te verdienen.
Edit:
Ik heb even uitgezocht hoe het zit met twee monitors die ik overweeg. Om getallen te vergelijken heb ik reviews van dezelfde site opgezocht:
Samsung S27A850D: 23.8W
Fujitsu P27T-6: 59.9W
Verschil 36W, Blijkt de Fujitsu dus helemaal niet zo zuinig!
Stel je gebruikt de monitor gemiddeld 6 uur per dag. Met de vuistregel van "1W 24/7 kost 2 euro/jaar" kom ik dan op 18 euro per jaar. Op een gebruiksduur van 5 jaar dus 90 euro.
Het is moeilijk te zeggen wat een koreaanse monitor gebruikt als je niet meet volgens dezelfde methode. De Crossover 27Q geeft een getal van 69W in de specs, maar je weet niet of dit bij maximum helderheid is of een veel lagere instelling.
Als het verschil ongeveer hetzelfde is, dan mag je dus 90 euro optellen bij de aankoop prijs in vergelijking met de Samsung. En dan ga ik uit van een laag standby verbruik.
[
Voor 51% gewijzigd door
Ploink op 22-07-2012 16:13
]