Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

joopv schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:53:
Er is een (1) ebay-verkoper die 'm aanbiedt voor 221 USD excl. verzending. item 320876515932

Wel een redelijke louche ebay setup. Vrijwel alle tekst is in de advertentie opgezet als extern gehoste graphics. Brrr.
De gebruiker ta_planet is anders wel betrouwbaar zover ik het gelezen heb.

Maar het is al eens eerder genoemt in dit topic. Elke gebruiker heeft een voorkeur van bepaalde monitors.

[ Voor 9% gewijzigd door Cybergamer op 09-07-2012 16:31 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Nog steeds niemand een briefje gekregen van de FedEx en dergelijke? Zou het echt verrassend vinden als deze dingen niet zouden worden belast eigenlijk. Zit nog steeds elke dag met de cursor boven Order Now, damned :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:20:
Nog steeds niemand een briefje gekregen van de FedEx en dergelijke? Zou het echt verrassend vinden als deze dingen niet zouden worden belast eigenlijk. Zit nog steeds elke dag met de cursor boven Order Now, damned :P
Dat duurt toch zo'n 2 weken meestal?

Ben zelf ook erg benieuwd. Naar welk scherm zit jij te kijken Brad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Freakster86 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:29:
Dat duurt toch zo'n 2 weken meestal?
Ja dat wel maar zou toch kunnen dat er iemand nú al zo'n vervelend ding in de bus had gehad :P
Ben zelf ook erg benieuwd. Naar welk scherm zit jij te kijken Brad?
Naar de Crossover met Pivot functie, via AccessoriesWhole.

Reden Crossover: vind deze het mooiste qua materiaal/voet.

Reden Pivot: heb wat foto's gezien van gebogen monitorhouders van de normale versie, durf ik niet aan. Helaas is de voet van de Pivot houder zwart, vind de witte versie van de normale Crossover veel mooier, maar ja.

Reden AW: heb wat mails gestuurd en vind het bijzonder prettig dat als er iets mis gaat binnen 30 dagen het retour sturen van de monitor voor hun kosten is. Dat geldt ook voor de niet-pixel-perfect versie. Mocht je dus extreme backlight bleed hebben zit je niet aan een zwaar gepeperde retour-Korea-rekening vast. Mocht alles goed zijn heb je een paar tientjes meer betaalt dan de goedkoopste aanbieders. Vind ik het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ik heb inderdaad om dezelfde redenen een paar tientjes meer betaald bij AW. Juist doordat zij dit zeggen geloof ik bij hun ook dat ze de monitoren echt zelf testen voordat ze op de post gaan.

Vandaar dat ik ook niet het gevoel heb dat ik 'toevallig' een goede monitor heb ontvangen.
Als het scherm terugkomt zijn zij hun winst namelijk volledig kwijt, ik denk zelfs dat ze dan verlies draaien.

Heb em nu in elk geval bijna een week in gebruik en ben nog steeds echt supertevreden. Een geweldig scherm!
Overigens nog geen rekening van FedEx gehad, maar dat kan natuurlijk nog komen.

Ik heb overigens de gewone niet- pivot versie en de voet is prima hoor. Ik ben in elk geval blij dat ik niet meer heb betaald voor de Pivot. Dus ik zou me daar niet zoveel zorgen om maken.

[ Voor 14% gewijzigd door RFdeGroot op 11-07-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
joopv schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:53:
Er is een (1) ebay-verkoper die 'm aanbiedt voor 221 USD excl. verzending. item 320876515932
GBP zijn geen Dollars he 8)7
Gewoon 280 euro dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

RFdeGroot schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:26:
Ik heb inderdaad om dezelfde redenen een paar tientjes meer betaald bij AW. Juist doordat zij dit zeggen geloof ik bij hun ook dat ze de monitoren echt zelf testen voordat ze op de post gaan.
Same here, ik vond dat de paar tientjes wel waard

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

En mijn scherm is binnen!! Net aangesloten en ff pixel test gedaan, 100% in orde!

Wat een verschil met mijn oude (HP 2207w) scherm zeg! De resolutie is ff wennen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ah kijk! Mooi man! Goed te horen dat die van jou ook helemaal goed is.

Ennuh die resolutie wen je wel aan hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
BabyXL schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:33:
En mijn scherm is binnen!! Net aangesloten en ff pixel test gedaan, 100% in orde!

Wat een verschil met mijn oude (HP 2207w) scherm zeg! De resolutie is ff wennen :)
Pics or it didn't happen :+

Nee, zonder dollen, zou het wel op prijs stellen :Y)
Zit al 3 weken te twijfelen, maar had daarvan de afgelopen 2 weken andere dingen aan m'n kop. Nu weer bijna weekend en dan wilde ik toch ook wel de knoop door gaan hakken :)

@hieronder:
thanks, hij blijft een plaatje. Dus ... Yamakasi/Catleap Multi vs de CrossOver (of toch nog een 10Bit paneel als ik hem kan vinden)

[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 12-07-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

RFdeGroot schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:41:
Ah kijk! Mooi man! Goed te horen dat die van jou ook helemaal goed is.

Ennuh die resolutie wen je wel aan hoor :p
Ja, daar hoopte ik wel op. Maar omdat jij erg tevreden was, en anderen (op overclockers) ook, wist ik dat ik er goed aan deed om bij AW te bestellen.

Resolutie is verbluffend! Ik maak me daar geen zorgen over :)
Bij deze :)

https://www.dropbox.com/s...2012-07-12%2015.17.30.jpg
https://www.dropbox.com/s...2012-07-12%2015.18.22.jpg

edit: nog een paar:

https://www.dropbox.com/s...2012-07-12%2015.43.45.jpg
https://www.dropbox.com/s...2012-07-12%2015.44.03.jpg
https://www.dropbox.com/s...2012-07-12%2015.44.12.jpg
https://www.dropbox.com/s...2012-07-12%2015.44.22.jpg

/edit

Kwaliteit van de foto's zijn niet enorm goed omdat ze met de telefoon genomen zijn en de verlichting niet optimaal is om foto's te maken hier (wat ik achter mijn computer normaal helemaal niet erg vind :))

Ernaast staat een 19" (bijna 10 jaar oude) Jewel. De kleurverschillen die je op de foto ziet zijn echt! Maar het is maar een secundaire monitor die ik gebruik voor chats ed.

Ik ben er erg blij mee! Webpagina's bekijken is nog erg wennen, maar games zal geen probleem zijn lijkt mij :P

[ Voor 34% gewijzigd door Cybergamer op 12-07-2012 16:23 . Reden: Nog wat foto's toegevoegd ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dank je wel voor de foto's! Ga sowieso ook bij AW bestellen, heb wat mailverkeer gehad en werd elke keer super snel en heel adequaat en vriendelijk geholpen, vind dat ook bijzonder belangrijk.

Er is nu trouwens ook een geheel witte versie leverbaar, vind hem zelf erg mooi maar YMMV uiteraard :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/crossover_wit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tja, wit is het nieuwe zwart. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 12-07-2012 19:14 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben blij dat ik er geen heb besteld, heb vandaag een 24 inch opgehaald en die is al erg groot. Misschien is het even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Allubz schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:19:
Nice! Ben benieuwd naar je verdere resultaten :) Welk model heb je aangeschaft?

Ik heb gisteren een Dell U2711 voor €300.- op de kop getikt, met nog bijna twee jaar garantie; daar kan Korea niet tegenop!
Mazzel! Waar heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

BabyXL schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:26:
[...]

Met of zonder verzending, de kosten in totaal blijven hetzelfde. Same difference.
Ik heb nagevraagd, voor direct vanuit Korea te vesturen vanuit een goede winkel daar vragen ze omgerekend 30 euro voor de "verzekerde" verzending.
Kosten zonder inklaring/BTW zit op zo'n 180 euro. De ebayshop die eerder aangehaald was is zo'n 320 euro.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kKaltUu schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 03:04:
Ik heb nagevraagd, voor direct vanuit Korea te vesturen vanuit een goede winkel daar vragen ze omgerekend 30 euro voor de "verzekerde" verzending.
Kosten zonder inklaring/BTW zit op zo'n 180 euro. De ebayshop die eerder aangehaald was is zo'n 320 euro.
Heb je een link naar zo'n goede winkel waar ik hem kan laten versturen naar NL zonder gedoe please? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ernemmer schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:25:
Ik ben blij dat ik er geen heb besteld, heb vandaag een 24 inch opgehaald en die is al erg groot. Misschien is het even wennen.
Tja, da's maar net wat je gewend bent.
27 inch is wel groot maar dat vind ik juist geweldig! Mede door de enorme resolutie van 2560x1440 en daarmee een hele hoge pixeldichtheid is het een heerlijk formaat. Op 1920x1080 was ie inderdaad te groot geweest (terwijl je die ook best veel in 1920x1080 ziet)
maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:30:
[...]

Heb je een link naar zo'n goede winkel waar ik hem kan laten versturen naar NL zonder gedoe please? :)
Wat bedoel je precies?
Bij AccecoiresWhole bijvoorbeeld was het helemaal geen gedoe en dat zal bij de andere ebay verkopers die de schermen met 'gratis' verzending aanbieden toch niet anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dit scherm voor 180 Euro :)
Bij AccecoiresWhole bijvoorbeeld was het helemaal geen gedoe en dat zal bij de andere ebay verkopers die de schermen met 'gratis' verzending aanbieden toch niet anders zijn?
Dat snap ik, maar als ik 140 Euro kan besparen lijkt mij dat een acceptabele afweging ;) (gebeurt toch niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ah zo... denk als je hem voor 180 wilt dat je hem zelf moet ophalen... Dus ik weet niet of je al vakantieplannen had :p

Nee, enige die ik kan vinden voor die prijs is deze: link maar dan komt er nog 98 euro verzendkosten overheen waarmee je dus weer op hetzelfde bedrag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RFdeGroot schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:38:
Ah zo... denk als je hem voor 180 wilt dat je hem zelf moet ophalen... Dus ik weet niet of je al vakantieplannen had :p
"daar vragen ze omgerekend 30 euro voor de "verzekerde" verzending." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 01:30:
[...]

Mazzel! Waar heb je die gevonden?
In V&A :) Was er als de kippen bij, deal gesloten, zelfde dag nog met de trein vanuit Groningen naar Flevoland gegaan en onder de arm meegenomen!

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:30:
[...]

De winkels daar spreken geen engels dus zonder gedoe zal denk ik niet lukken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kKaltUu schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:58:
De winkels daar spreken geen engels dus zonder gedoe zal denk ik niet lukken.
Aldus zoals verwacht geheel nutteloze informatie. Maar gewoon ff orderen bij AW dan maar, voor de hoofdprijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:12:
[...]

Aldus zoals verwacht geheel nutteloze informatie. Maar gewoon ff orderen bij AW dan maar, voor de hoofdprijs :P
Tja, hoofdprijs...

AW doet het echt wel goed naar mijn idee, zeker voor die prijs. Koop em in de winkel, dan ben je pas serieus centen kwijt. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BabyXL schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:58:
Tja, hoofdprijs...

AW doet het echt wel goed naar mijn idee, zeker voor die prijs. Koop em in de winkel, dan ben je pas serieus centen kwijt. :)
Was sarcastisch hoor ;) En al zou hij er 290 Euro op verdienen, lekker boeiend. Hij prima winst, wij leuke prijs.

Nog steeds in doubt welke te nemen, de normale, witte of pivot versie. Erg irritant :)

Plus ze worden ook verkocht op Amazon.co.uk, heb dan de naieve hoop dat er heel misschien geen BTW naheffing komt. Of misschien juist wél omdat het via hen gaat (Amazon stuurt zelf niet maar apparaat komt direct vanuit Korea).

Al met AW én Amazon helpdesk over gehad en beiden konden niet echt een 100% eenduidig antwoord geven. Zeiden beiden dat 'ie wellicht gewoon alsnog door de douane bekeken zou worden ondanks dat Amazon zelf in Engeland zit. De prijs is daar ook ietsjes hoger (zal wel commissie zijn voor Amazon).
Toch geneigd hem daar te bestellen, al is het maar om te zien wat er dan gebeurt. Handig voor de anderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:03:
[...]

Was sarcastisch hoor ;) En al zou hij er 290 Euro op verdienen, lekker boeiend. Hij prima winst, wij leuke prijs.
I know :)
Nog steeds in doubt welke te nemen, de normale, witte of pivot versie. Erg irritant :)
Tja, keuzes, keuzes.. Ben erg blij met de 'gewone' Crossover, mijn ervaring is dat ik toch geen pivot gebruik (had hiervoor ook een monitor met pivot functie).

En ik vind de voet van de 'gewone' Crossover veel mooier.
Toch geneigd hem daar te bestellen, al is het maar om te zien wat er dan gebeurt. Handig voor de anderen :P
Klinkt goed!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Zit er eigenlijk een vesa aansluiting op een van deze type monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iceme schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:34:
Zit er eigenlijk een vesa aansluiting op een van deze type monitoren?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de witte versie Crossover 27Q gekocht bij Accessoireswhole
OK de kleur was een beetje impulsief... Nu matchend toetsenbord en muis zoeken (aangenomen dat de kabeltjes wel wit zijn)

Als ik de tracking history van FedEx zie ik iets bijzonders
China -> keulen -> Parijs
Parijs? Wat zou daar zijn..Het belasting bereken centrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Die van mij ging inderdaad ook via dezelfde route.... beetje vreemd vond ik het ook idd, maar zal wel normaal zijn....

Wel ff een fotootje als je hem hebt he? :) Ben wel benieuwd hoe de witte eruit ziet.

En @thralas hoe is dit afgelopen?
Thralas schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:39:
:/

En toen was het stuk(ish).

Bij display poweron heb ik opeens in 50% van de gevallen vreemde corruptie (eerst 'pixelsneeuw', paar seconden later shift m'n hele beeld).

De workaround is eens (of meerdere keren) powercyclen (en dan werkt 'ie opeens weer prima), maar echt praktisch is dat niet. Benieuwd hoe de verkoper erover denkt..
Lag het aan de kabel of heb je hem teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:00:
Heb zelf de witte versie Crossover 27Q gekocht bij Accessoireswhole
OK de kleur was een beetje impulsief... Nu matchend toetsenbord en muis zoeken (aangenomen dat de kabeltjes wel wit zijn)

Als ik de tracking history van FedEx zie ik iets bijzonders
China -> keulen -> Parijs
Parijs? Wat zou daar zijn..Het belasting bereken centrum?
Die monitor wil ook iets van de wereld gezien hebben voor hij straks jaren op jouw bureau stof staat te vangen :P

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
RFdeGroot schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:39:
En @thralas hoe is dit afgelopen?

[...]

Lag het aan de kabel of heb je hem teruggestuurd?
Nog geen andere kabel kunnen testen; wel met Bigclothcraft contact opgenomen. Die zou even bellen met de manufacturer, want hij had 't ook nog nooit gezien. Stelde wel eventueel een exchange voor. Daar zou ik binnen 1-2 dagen wat van horen; maw., tijd om 'm morgen weer eens te poken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pff heb nog steeds geen beslissing kunnen maken. Die Crossover 27" is wel erg nice maar 380 euro is aardig wat. En als er dan nog een narekening komt ben je wel erg veel kwijt... stomme belastingdienst.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:38:

Nee, enige die ik kan vinden voor die prijs is deze: link maar dan komt er nog 98 euro verzendkosten overheen waarmee je dus weer op hetzelfde bedrag komt.
Extra killo's als bagage in een passagiersvliegtuig is (gok ik) duurder dan opsturen (per vrachtvliegtuig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Tsurany schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:19:
Pff heb nog steeds geen beslissing kunnen maken. Die Crossover 27" is wel erg nice maar 380 euro is aardig wat. En als er dan nog een narekening komt ben je wel erg veel kwijt... stomme belastingdienst.
Er zijn genoeg alternatieven. Ik was in totaal nog geen 240 euro kwijt voor mijn Yamakasi Catleap Q270 SE, moet er wel bij zeggen dat ik geluk heb gehad en geen rekeningen achteraf heb ontvangen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Helaas zijn de prijzen wel iets duurder geworden de laatste tijd. Verder ben ik persoonlijk aan het kijken voor een variant met HDMI, dan is die Crossover variant met al die ingangen wel erg netjes, ook voor 380 euro. Dan heb ik namelijk ook niet meer zo'n lelijke switch of iets dergelijks nodig. Het enige waar ik over twijfel is of ik überhaupt wel de resolutie en het IPS paneel nodig heb :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienvanLeeuwen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 20:33
Dankzij dit topic ook een duik in het diepe gemaakt:

Heb een Crossover 27q pivot besteld bij Wholsale.

Is keurig onderweg nu (volgens dezelfde Keulen-Parijs route)

Alleen vanmorgen een mail van wholesale:

Please contact us immediately.
Your monitor is currently at the customs office and we need your contact number to get through customs.

Ben benieuwd hoe dat afloopt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En dan is 590 euro voor een nieuwe Dell U2711 met de zekerheid van 3 jaar onsite garantie, met alle mogelijke en onmogelijke ingangen, binnen een paar dagen (of uren) thuisbezorgd of zelfs opgehaald bij de lokale shop, opeens helemaal niet zo duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Precies, daarom heb ik ook de goedkoopste uitgezocht die ik kon vinden. 320 euro incl verzenden en pixel perfect. In het ergste geval komt er nog 60 euro inklaring bij. Dus tov 600 euro hier in NL toch 220 tot 280 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Lastige daarbij is weer dat "men" op fora juist aanraadt niét de pixel perfect versie te nemen aangezien je alsnog kans hebt op stuck/dead pixels en zo niet je waarschijnlijk een scherm krijgt met (meer) backlight bleeding.

Gewoon de simpelste versie nemen en verder maar gokken/hopen schijnt de beste oplossing te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

De mijne koste 315 (incl. conversie), maar was als waarde voor 200,- dollar opgestuurd. Ik verwacht niet veel bij hoeven te leggen, als ik een naheffing krijg. Ik ga er van uit dat AW dat bij elke monitor doet.

Mocht FedEx zelf een hogere waarde aan gaan geven dan ga ik zeker in beroep.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:58:
Lastige daarbij is weer dat "men" op fora juist aanraadt niét de pixel perfect versie te nemen aangezien je alsnog kans hebt op stuck/dead pixels en zo niet je waarschijnlijk een scherm krijgt met (meer) backlight bleeding.

Gewoon de simpelste versie nemen en verder maar gokken/hopen schijnt de beste oplossing te zijn :P
Hmm nou ja, ik zie wel ;)
BabyXL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:39:
[...]

De mijne koste 315 (incl. conversie), maar was als waarde voor 200,- dollar opgestuurd. Ik verwacht niet veel bij hoeven te leggen, als ik een naheffing krijg. Ik ga er van uit dat AW dat bij elke monitor doet.

Mocht FedEx zelf een hogere waarde aan gaan geven dan ga ik zeker in beroep.
Ik heb er 250 USD op laten zetten.

Vorige week maandag besteld, vandaag werd de monitor al aangeboden door DHL. Ben helaas op m'n werk dus moet maar ff kijken hoe ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:58:
Lijkt me onzin. Wel geeft > 80-90% in 't catleap topic aan 0 dead pixels te hebben, dus dan is het al snel die ~25+ euro niet waard voor een pixel perfect (en toch heb ik 't gedaan ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
Wat mij verbaast is dat de 5870 op het lijstje staat dat hij niet geschikt is voor de catleap,

maarr... dual-link word op mijn 5870 lightning van msi wel ondersteunt:
DisplayPort x 1
Dual-link DVI x 2
VGA (via DVI to D-Sub adaptor) x 2
HDMI x 1
http://www.msi.com/produc...htning.html#?div=Overview

lijkt me raar als het dan alsnog niet werkt toch?

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

gekke-gerrit schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:01:
Wat mij verbaast is dat de 5870 op het lijstje staat dat hij niet geschikt is voor de catleap,

Lijkt mij dat het prima moet werken hoor.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Thralas schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:31:
Lijkt me onzin. Wel geeft > 80-90% in 't catleap topic aan 0 dead pixels te hebben, dus dan is het al snel die ~25+ euro niet waard voor een pixel perfect (en toch heb ik 't gedaan ;)).
Die 80-90% geloof ik dan ook niet. Dat men iets niet ziet betekent helaas weinig/niets. Is ook zo met tv's. Allemaal koek en ei, totdat je hem zelf koopt. Zie je allemaal dingen die "niemand anders" heeft. Van een gemiddelde forum-gebruiker zijn mening trek ik me dan ook niet zo heel veel aan, met alle respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

gekke-gerrit schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:01:

maarr... dual-link word op mijn 5870 lightning van msi wel ondersteunt:
DisplayPort x 1
Dual-link DVI x 2
VGA (via DVI to D-Sub adaptor) x 2
HDMI x 1
http://www.msi.com/produc...htning.html#?div=Overview

Ik vroeg vorige week het zelfde. Blijkt wel te werken enkel niet tijdens aanzetten pc/bios etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:20:
[...]

Van een gemiddelde forum-gebruiker zijn mening trek ik me dan ook niet zo heel veel aan, met alle respect.
Ik juist wel voordat ik iets koop, ik voel me dan juist zekerder als ik de ervaringen lees van anderen. Waarom lees je anders het forum?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BabyXL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:45:
Ik juist wel voordat ik iets koop, ik voel me dan juist zekerder als ik de ervaringen lees van anderen. Waarom lees je anders het forum?
Voornamelijk voor de minder lovende kritieken/beargumenteerde nadelen, die geloof ik meestal eerder. Dingen als "mijn beeld is 100% perfect" heb ik niet zoveel aan, da's gewoon meestal uit enthousiasme/onwetendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:20:
[...]

Die 80-90% geloof ik dan ook niet. Dat men iets niet ziet betekent helaas weinig/niets. Is ook zo met tv's. Allemaal koek en ei, totdat je hem zelf koopt. Zie je allemaal dingen die "niemand anders" heeft. Van een gemiddelde forum-gebruiker zijn mening trek ik me dan ook niet zo heel veel aan, met alle respect.
Klopt, ik heb zeven verschillende Sony laptops gehad(allemaal de duurste F-Series met Premium Display), volgens Sony was het onmogelijk dat ik zoveel op rij had met dode/stuck pixels en ook andere mensen online "hebben er geen last van". Ik heb nu een VAIO van bij elkaar 2300 euro en zelfs hier zit weer een stuck pixel in, het is dat ik hem nauwelijks zie maar ik zit er toch ernstig over te denken hem ooit weer op te sturen voor garantie :P

En met Philips TV's precies hetzelfde, originele paneel ging kapot, wel 4 nieuwe schermen gehad met dode pixels en toen hebben ze uiteindelijk de hele TV maar vervangen.

Inderdaad, dat anderen ze niet zien zegt niet dat ze er niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Brad Pitt schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 04:32:
[...]

Voornamelijk voor de minder lovende kritieken/beargumenteerde nadelen, die geloof ik meestal eerder. Dingen als "mijn beeld is 100% perfect" heb ik niet zoveel aan, da's gewoon meestal uit enthousiasme/onwetendheid.
Misschien op andere fora, maar GoT vind ik wel betrouwbaar hoor.

Enne, mijn beeld is 100% perfect! :*)

Je mag komen kijken hoor als je wil?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BabyXL schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:18:
Misschien op andere fora, maar GoT vind ik wel betrouwbaar hoor.
Die mening deel ik, zoals te verwachten was, uiteraard niet :) Hier is ook 95% bevooroordeeld to the max.
Enne, mijn beeld is 100% perfect! :*)

Je mag komen kijken hoor als je wil?
Dat hoeft niet, want een perfect beeld heeft 'ie toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Best interessante monitoren! Ik heb dit topic pas net ontdekt. Ik zie verschillende prijsstellingen op ebay:

1. Totaalprijs, gratis verzending
2. lager prijs + +/- 100 euro verzendkosten

Persoonlijk heb ik liever optie 2, want dat verlaagt de waarde van het product en dus verlaagt dat de eventuele extra kosten die je moet betalen aan de douane. Of heb ik dat mis? Iemand hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hann1BaL schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:10:
Of heb ik dat mis? Iemand hier een mening over?
Dat heb je mis, BTW wordt ook gewoon over de verzendkosten berekend, iets waar ik mij mateloos aan irriteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Klopt, ze zijn niet gek bij de douane. Anders krijg je trucjes als: product is 20 Euro, verzendkosten is 280 euro.

O-)

Ik moet fijn ff 80 euro inklaring betalen voor de monitor. :P Ach ja.... risico wat je van te voren weet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ocdaan op 17-07-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Brad Pitt schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:11:
[...]

Dat heb je mis, BTW wordt ook gewoon over de verzendkosten berekend, iets waar ik mij mateloos aan irriteer.
Ok, dan hoeven we daar niet meer naar te kijken en is alleen de totaalprijs interessant.

Wat gebeurt er als je een lagere resolutie naar deze schermen stuurt? Ik weet dat ze niet over scaling hardware beschikken. Wordt het dan in een venster weergegeven? Ik denk aan games die moeilijk gaan draaien op een 6870. Als ik die dan in 1920x1080 zou willen spelen, is dit dan mogelijk in een kleiner venster? Of gaat dit gewoon niet werken?

Een crossover is een best interessante vervanging van mijn 226BW, 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ocdaan schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:45:
Ik moet fijn ff 80 euro inklaring betalen voor de monitor. :P Ach ja.... risico wat je van te voren weet ;)
Dat is spijtig, echter ook te verwachten aangezien FedEx dat allemaal "zelf" doet en er dus (vrijwel) geen enkel pakketje "doorheen" glipt. Misschien toch maar de gok wagen via Amazon te bestellen dan. Ff denken nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:54:
[...]

Dat is spijtig, echter ook te verwachten aangezien FedEx dat allemaal "zelf" doet en er dus (vrijwel) geen enkel pakketje "doorheen" glipt. Misschien toch maar de gok wagen via Amazon te bestellen dan. Ff denken nog :)
Waarom zou je extra betalen en via Amazon bestellen? Seller shipped gewoon vanuit Korea, dus dan mag je alsnog gewoon de belastingen (en eventueel douanerechten) afdragen.

Vraag me overigens wel af waar DHL blijft met de rekening. Iemand met DHL geshipped, en al wel wat gezien? (los van de Belg die meteen bij aankomst moest afrekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Die van mij is dus met DHL gekomen. Ik moest direct betalen. ( besteld bij die BCC verkoper )

[ Voor 21% gewijzigd door ocdaan op 17-07-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Thralas schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:30:
Waarom zou je extra betalen en via Amazon bestellen?
Prijs is gelijk. Nou ja, scheelt 1 Engelse Pond, maar dan nog.
Seller shipped gewoon vanuit Korea, dus dan mag je alsnog gewoon de belastingen (en eventueel douanerechten) afdragen.
Dat is zo, doe echter graag zaken "via" Amazon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienvanLeeuwen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 20:33
Ok de monitor is vandaag binnen gekomen.

Net aangesloten, eerste indruk:

De behuizing is erg degelijk, volledig van metaal.
De pivot voet lijkt redelijk solide.
Het design is nogal neutraal; niet bijzonder mooi, maar kan er best mee door.

Het scherm is werkelijk fenomenaal. Precies zoals verwacht.
Op dit ogenblik alleen nog bij daglicht kunnen testen, maar ik kan geen enkele dode/vaste pixel herkennen. (geen pixel-perfect besteld)

Vanavond eens kijken hoe het met de BBleeding zit...voorlopig ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
ocdaan schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:32:
Die van mij is dus met DHL gekomen. Ik moest direct betalen. ( besteld bij die BCC verkoper )
Apart, ik ook (BCC). Had je er gift op laten zetten? Bij mij was gewoon 'purchase' aangevinkt, en vooralsnog niets bij hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Heb sinds een maand of 2 een Shimian QH270 goedkoopste die ik kon vinden op ebay .

Heel tevreden van, prachtig beeld staat zonder problemen naast de imac 21.5 " van 2010 .

Dual link DVI aangesloten werkt zonder problemen op zowel mijn HD 5870 als op een fm1 ams asrock a75 pro m 4 moederbord .

Qua instellingen is het mager beetje helderheid dat is alles . Reflecties zijn heel goed staat naast een raam en merk er weinig van

Heel tevreden van een heel goed 27" 2560 x ... IPS scherm voor 275euro .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k995 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:45:
Heel tevreden van een heel goed 27" 2560 x 1440 IPS scherm voor 275euro .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Thralas schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:32:
[...]

Apart, ik ook (BCC). Had je er gift op laten zetten? Bij mij was gewoon 'purchase' aangevinkt, en vooralsnog niets bij hoeven te betalen.
Vreemd ja. Nee ik heb ze verzocht om er 250 USD op te zetten. Ik heb net het verpakkingsmateriaal weggegooid dus kan niet meer kijken wat er op staat. Heb je mazzel als je niets hoeft te betalen;)

// edit

Hoe test je eingelijk op slechte pixels? Ik heb net een zwarte solid background ingesteld, even desktop icons en startbalk verbergen. Dus bijna helemaal zwart scherm. Ik kan geen rare pixels ontdekken....

Ik moet zeggen dat ik het glossie scherm wel irritant vind. Achter me staat een lamp aan en die spiegeld behoorlijk.

Maar ben best tevreden met het schem denk ik. Heerlijke resolutie en lekker helder scherm vergeleken bij m'n 2 oude Samsung SyncMaster 204B schermen. Misschien binnenkort maar een 2e bij bestellen ;)

/edit 2

Net een restart gedaan en ik heb gewoon beeld tijdens POST van de pc op m'n 5850.

// edit 3

@ Freakster86 hieronder.... cool! Ik heb alle kleurtjes geopend en met de neus er op bekeken maar kan niets raars vinden. Lijkt er op dat ik een prima schermpje heb gekregen. Pixel Perfect _/-\o_ :P

[ Voor 55% gewijzigd door ocdaan op 17-07-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hiermee kun je testen op dode pixels: http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php

Goed nieuws dat een 5850 werkt :) Die heb ik namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Thralas schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:30:
[...]
Vraag me overigens wel af waar DHL blijft met de rekening. Iemand met DHL geshipped, en al wel wat gezien? (los van de Belg die meteen bij aankomst moest afrekenen)
Ook mijn Catleap werd met DHL verzonden. Hoefde hier niets aan de postbode (c.q. op het sorteercentrum van DHL) te betalen en na iets van een maand ook nog steeds geen rekening ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Brad Pitt schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:24:
[...]

Die mening deel ik, zoals te verwachten was, uiteraard niet :) Hier is ook 95% bevooroordeeld to the max.

[...]

Dat hoeft niet, want een perfect beeld heeft 'ie toch niet ;)
Tja, ik ga er van uit dat er altijd meer mensen negatief zijn als spullen niet goed zijn. Daar baseer ik mijn keuzes op. tot nu toe nooit (echte) problemen gehad met kopen online. Sure, er zijn wel eens gevalletjes, maar daar is altijd een oplossing voor :)

Enne, voor mij is het beeld perfect. Ik kan geen dead of stuck pixels zien en de back-light is ook prima. Het is uiteindelijk een hele stap voorwaarts vergeleken met mijn oude monitor!

Anyway, ik ben blij dat ik het gedaan heb!

[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 18-07-2012 12:44 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ondanks keuze heel persoonlijk is en ik het geld gewoon niet heb voor een A+ merk met alle toeters en bellen; wat zouden jullie doen als je uit zou zijn op:

• Tempered glass
• Multi Input
• Crossover like degelijk frame
• Niet teveel geld (daarom zijn we hier toch ...)

Zit mezelf gek te ping pongen tussen Crossover & Catleap.

• Tempered Glass VS degelijke constructie
• Tempered Glass en weten dat m'n laptop erop aangesloten kan worden (HDMI uitgang)
• ... of geen Tempered Glass en hopen dat de HDMI naar Dual DVI converteerd. (daar multi input bij Crossover gewoon waanzinnig duur is)

Help deze "vrouw" een handje bij de keuze :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Als het goedkoop moet ga dan zo goedkoop mogelijk en neem de nadelen voor lief.

Wil je toch meerdere inputs, mooi design etc etc. Dan even doorsparen en gewoon eentje in NL bestellen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
ocdaan schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:57:
Als het goedkoop moet ga dan zo goedkoop mogelijk en neem de nadelen voor lief.

Wil je toch meerdere inputs, mooi design etc etc. Dan even doorsparen en gewoon eentje in NL bestellen.

:)
Dat is waar. Hoopte stiekem op iemand die zou zeggen "Hee, waarom heb je Y dan niet in je lijstje staan?".

Maar even doorsparen is toch "even het drievoudige" sparen. En dat is het dan weer niet waard voor me :( ( Hollander he, gierig als de pest, voor een dubbeltje op de voorste rij :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:30
Op 11 juli heb ik een ACHIEVA Shimian QH270-Lite pixel perfect besteld. Gezien de verhalen hier en daar had ik verwacht dat hij er binnen een week wel ongeveer zou zijn. Dit viel tegen, vanaf 16 juli staat er bij de tracking informatie "handed over to customs".
Vandaag vond kreeg ik een brief van PostNL, of ik even een formuliertje wilde invullen en de factuur meesturen. Dit heb ik dus net gedaan, hopelijk word het nu snel verwerkt. :P Hij was verzonden via EMS.
Ik vertel dit even omdat het dus ook langer kan duren dan een week voor de monitor arriveert.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar de monitor, vooral naar de kwaliteit van het scherm natuurlijk. Heb hem besteld omdat ik af en toe wat met foto`s doe, dan is een goed scherm toch wel zo handig.

De monitor heb ik besteld bij red-cap. Het valt mij trouwens op dat ik er 339 dollar voor heb betaald, bij dezelfde advertentie kost hij nu 389.99. Schijnbaar heb ik geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

LinuX-TUX schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:39:
[...]

Dat is waar. Hoopte stiekem op iemand die zou zeggen "Hee, waarom heb je Y dan niet in je lijstje staan?".

Maar even doorsparen is toch "even het drievoudige" sparen. En dat is het dan weer niet waard voor me :( ( Hollander he, gierig als de pest, voor een dubbeltje op de voorste rij :Y) )
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Voor 600 euro heb je er al eentje in NL...

Mij koste het uiteindelijk 400 euro. Ik denk dat je niet onder de 300 euro komt voor zo'n monitor.

Das dus geen 3 voudig maar 2 voudig... en dan moet je nog mazzel hebben ook (douane enz)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
reiniero schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:06:
Op 11 juli heb ik een ACHIEVA Shimian QH270-Lite pixel perfect besteld. Gezien de verhalen hier en daar had ik verwacht dat hij er binnen een week wel ongeveer zou zijn. Dit viel tegen, vanaf 16 juli staat er bij de tracking informatie "handed over to customs".
Vandaag vond kreeg ik een brief van PostNL, of ik even een formuliertje wilde invullen en de factuur meesturen. Dit heb ik dus net gedaan, hopelijk word het nu snel verwerkt. :P Hij was verzonden via EMS.
Ik vertel dit even omdat het dus ook langer kan duren dan een week voor de monitor arriveert.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar de monitor, vooral naar de kwaliteit van het scherm natuurlijk. Heb hem besteld omdat ik af en toe wat met foto`s doe, dan is een goed scherm toch wel zo handig.

De monitor heb ik besteld bij red-cap. Het valt mij trouwens op dat ik er 339 dollar voor heb betaald, bij dezelfde advertentie kost hij nu 389.99. Schijnbaar heb ik geluk gehad?
339 is toch niet toevallig de prijs voor de NIET pixel perfect versie he? Daarbij heb je ook dat sommige "extra garantie" aanbieden voor +/- 50 dollar (zoals AW).

Wil je niet zenuwachtig maken, maar zou toch nog even de order nalezen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
ocdaan schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:00:
[...]

Dat klopt volgens mij niet helemaal. Voor 600 euro heb je er al eentje in NL...

Mij koste het uiteindelijk 400 euro. Ik denk dat je niet onder de 300 euro komt voor zo'n monitor.

Das dus geen 3 voudig maar 2 voudig... en dan moet je nog mazzel hebben ook (douane enz)

;)
Niet onder de 300 euro? Ik was nog geen 240 euro kwijt voor mijn Catleap Q270 SE, wel met mazzel bij de douane uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Hoe is het energie verbruik van deze monitors in vergelijking met een dell, samsung, fujitsu, etc?
Zijn er ook energie besparing features zoals standby of staan ze continu te kachelen tot je ze met de hand uit zet?

De Fujitsu P27T-6 IPS heeft een lichtsensor die de helderheid aanpast en dat scheelt op de levensduur van de monitor misschien genoeg aan energie om het prijsverschil terug te verdienen.

Edit:
Ik heb even uitgezocht hoe het zit met twee monitors die ik overweeg. Om getallen te vergelijken heb ik reviews van dezelfde site opgezocht:

Samsung S27A850D: 23.8W
Fujitsu P27T-6: 59.9W

Verschil 36W, Blijkt de Fujitsu dus helemaal niet zo zuinig!

Stel je gebruikt de monitor gemiddeld 6 uur per dag. Met de vuistregel van "1W 24/7 kost 2 euro/jaar" kom ik dan op 18 euro per jaar. Op een gebruiksduur van 5 jaar dus 90 euro.

Het is moeilijk te zeggen wat een koreaanse monitor gebruikt als je niet meet volgens dezelfde methode. De Crossover 27Q geeft een getal van 69W in de specs, maar je weet niet of dit bij maximum helderheid is of een veel lagere instelling.

Als het verschil ongeveer hetzelfde is, dan mag je dus 90 euro optellen bij de aankoop prijs in vergelijking met de Samsung. En dan ga ik uit van een laag standby verbruik.

[ Voor 51% gewijzigd door Ploink op 22-07-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:30
LinuX-TUX schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:03:
[...]

339 is toch niet toevallig de prijs voor de NIET pixel perfect versie he? Daarbij heb je ook dat sommige "extra garantie" aanbieden voor +/- 50 dollar (zoals AW).

Wil je niet zenuwachtig maken, maar zou toch nog even de order nalezen :Y)
Ik heb de factuur nog eens nagelezen, en het is echt de pixelperfect versie. Link.

Volgens mij is het ook een kwestie van geluk. Sommige pixelperfect schermen hebben weer andere problemen, sommigen zonder pixel perfect garantie zijn toch pixelperfect. Tenminste, zo zie ik het.

Hij zal deze week wel komen, ik zie wel wat ik krijg :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Atomsk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:22:
[...]

Ik zie een hot pixel bijna helemaal onderaan, iets rechts van het midden. Klopt dat?
Not sure whether serious ....

Nee even zonder dollen; hoe zie je dat? Letters zijn door de crappy foto al haast niet te herkennen, laat staan dat je dan een individuele hot-pixel weet te herkennen.

Als het echt zo is, dan ben je mijn held! ( niet sarcastisch bedoelt, ik kan het er zelf gewoon niet uit op maken werkelijk :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
LinuX-TUX schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:28:
[...]

Not sure whether serious ....

Nee even zonder dollen; hoe zie je dat? Letters zijn door de crappy foto al haast niet te herkennen, laat staan dat je dan een individuele hot-pixel weet te herkennen.

Als het echt zo is, dan ben je mijn held! ( niet sarcastisch bedoelt, ik kan het er zelf gewoon niet uit op maken werkelijk :$ )
Was serieus, maar blijkbaar wordt het veroorzaakt door dropbox. Wanneer ik op de plaatjes klikte, zag ik een witte pixel. Toen ik echter de originelen downloadde en in photoshop bekeek, was er niets te zien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rEFeyOE0vDSQjqbty9d4r4El/full.jpg

De pixel verspringt ook iedere keer bij het herladen. Weird. 8)7

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

MiBe schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Niet onder de 300 euro? Ik was nog geen 240 euro kwijt voor mijn Catleap Q270 SE, wel met mazzel bij de douane uiteraard.
hmmm dan heb ik toch iets verkeerd gedaan .... :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Atomsk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:22:
[...]

Ik zie een hot pixel bijna helemaal onderaan, iets rechts van het midden. Klopt dat?
Nee, klopt niet. Pixels zijn prima, zal wel an het plaatje zelf liggen, of misschien een stofje...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Atomsk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:08:
[...]

Was serieus, maar blijkbaar wordt het veroorzaakt door dropbox. Wanneer ik op de plaatjes klikte, zag ik een witte pixel. Toen ik echter de originelen downloadde en in photoshop bekeek, was er niets te zien.

[afbeelding]

De pixel verspringt ook iedere keer bij het herladen. Weird. 8)7
offtopic:
LOL, heb nu al tig keer op F5 gedrukt, blijft dezelfde foto, zonder enige pixel defecten. En feit dat je daar een screenie van weet te maken is helemaal brilliant. Zou betekenen dat je Vid kaart/browser er niet netjes mee omspringt :Y)

Hebben andere browsers er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Helaas uiteindelijk vandaag toch een nota in de bus van FedEx. Moet 52 euro betalen.
Nou ja, maakt niet uit wist het van te voren dat je een dergerlijk bedrag kon verwachten..

Maar door de mensen die dus nog twijfelen, dit komt er dus nog overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het lijkt erop dat de meeste mensen die hem via FedEx ontvangen hebben er nog een factuur achteraan krijgen, die zullen er wellicht wat strikter op zijn dan DHL. Ik heb mijne via DHL ontvangen en hoefde niets bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bij FedEx is de kans zoals al is gezegd rond de 100% dat je moet bijbetalen. Zij regelen alle douane dingen zelf en er zullen bijzonder weinig pakketten "doorheen glippen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Kwam deze zojuist tegen, best een geinig item over de Koreaanse IPS monitoren: http://techreport.com/articles.x/23291

[ Voor 5% gewijzigd door MiBe op 26-07-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat vinden jullie van het glossy aspect? De AG van Dell en HP IPS panels is voor mij een groot minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het feit dat de schermen glossy zijn vind ik misschien wel het grootste nadeel. Hou totaal niet van die weerspiegelingen en heb dan ook het liefst een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ik moet er maar snel een aanschaffen, voordat de massa er wind van krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dat glossy vind ik ook het grootste minpunt, maar ach... alles went.

De meer er verkocht worden, de goedkoper ze worden.... zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Dat ze glossy zijn was voor mij een extra reden om juist eentje uit Korea te kopen :)
Ik vind dat juist echt veel mooier, kleuren spatten nu van het scherm. geweldig!

Nou moet ik zeggen dat je (of ik in elk geval) heel weinig last van spiegeling hebt hoor. Ze zijn niet zo glossy dat je het gevoel hebt naar een spiegel te kijken op zwarte achtergronden.
Ik heb een raam op een paar meter schuin achter me en heb er zelfs met dit mooie weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
ocdaan schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:19:
Dat glossy vind ik ook het grootste minpunt, maar ach... alles went.

De meer er verkocht worden, de goedkoper ze worden.... zou ik zeggen :P
Hoe! :( (hap)

Ik zit zelf hier met een spiegel achter me. Denk dus niet dat ik het risico ga nemen. Mijn 1e laptop had een glossy scherm en dat was ook een voortdurende bron van ergernis.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
RFdeGroot schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:37:
Dat ze glossy zijn was voor mij een extra reden om juist eentje uit Korea te kopen :)
Seriously? :P

Ik heb echt nog nooit iemand gehoord die een glossy scherm als een voordeel ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glossy :r

Als ik mezelf wil zien kijk ik wel in de spiegel en als ik de zon wil zien, kijk ik wel uit het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MiBe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:37:
[...]

Seriously? :P

Ik heb echt nog nooit iemand gehoord die een glossy scherm als een voordeel ervaart.
Wikipedia: Glossy display
In controlled environments, such as darkened rooms, or rooms where all light sources are diffused glossy displays create more saturated colors, deeper blacks, brighter whites, and are sharper than matte displays. This is why supporters of glossy screens consider these types of displays more appropriate for viewing photographs and watching films. [1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

ocdaan schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:14:
[...]

.

Net een restart gedaan en ik heb gewoon beeld tijdens POST van de pc op m'n 5850.

...
Hoe bevalt hij met games icm de 5850? Heb zelf een 5870 en hoop dat ie alles wel beetje goed zou trekken mocht ik naar een 27" 2560 x1440 overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn "Yamakasi Catleap q270 led se" binnen gekregen. Besteld bij green-sum.
Nadat ik mij bestelling had gedaan had ik er eigenlijk al een beetje spijt van. Ik had niet gekozen voor een pixel perfect. Na mijn bestelling moest ik er aan denken dat de kans groter is dat je een beeldscherm krijgt die niet door de pixel perfect "garantie" komt.
Maar heb mijn beelscherm aangesloten en hij is 100% in orde. :)

Heb er $309,90 voor moeten betalen, omgerekend €251,-
Wel moest ik €83,80 aan de DHL chauffeur betalen.
Totaal bedrag komt uit op €334,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@partyguy81
Dus je hebt geen dode/luie pixels? Heb je dit getest? En heb je (veel) backlight bleeding?

@Vos
Ik denk toch echt dat je qua power te kort gaat schieten. Ik heb zelf een 5850 en heb al moeite met BF3 op 1920x1080. Laat staan op die mega resolutie.
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste