Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:25
Zoals je al zegt, Wikipedia...
Verder vind ik glossy meer iets voor brakke TN panelen. Die zijn van zichzelf totaal niet kleurecht en dan kun je het nog redelijk verdoezelen door geen glossy scherm te gebruiken waardoor het nog ergens op lijkt. Bij een IPS paneel zijn de kleuren sowieso prima waardoor je het niet meer op hoeft te poetsen met een glanslaag en hem dus gewoon mat kunt maken.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Met glossy krijg je echter wel hoger contrast, of er nou een IPS of TN panel achter zit.

Ik vind IPS met glossy coating daarom het mooist, zoals de Apple MBP Retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:55:
[...]

Hoe bevalt hij met games icm de 5850? Heb zelf een 5870 en hoop dat ie alles wel beetje goed zou trekken mocht ik naar een 27" 2560 x1440 overstappen.
Je kunt ook op een lagere resolutie spelen met zwarte randen er om heen. Zo speelde ik ook BF3 op 1920x1080 op m'n 2560x1600 scherm.

Ik ben toch wel benieuwd hoe lang de elektronica in zo'n scherm het uithoudt. Stel dat die dingen bij bosjes kapot gaan na drie jaar.... dan zijn ze zo goedkoop nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Freakster86 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:48:
@partyguy81
Dus je hebt geen dode/luie pixels? Heb je dit getest? En heb je (veel) backlight bleeding?

@Vos
Ik denk toch echt dat je qua power te kort gaat schieten. Ik heb zelf een 5850 en heb al moeite met BF3 op 1920x1080. Laat staan op die mega resolutie.
Ik draai nu op 1920 x 1200 en kan alles wat ik speel tot nu toe maximaal draaien. BF3 draait ook prima (sp, speel geen mp). En dan gooi ik altijd alles op max behalve AA misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

MiBe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:37:
[...]

Seriously? :P

Ik heb echt nog nooit iemand gehoord die een glossy scherm als een voordeel ervaart.
Bij deze, ik vind glossy schermen veel mooier dan die matte standaard troep die hier te koop is. En ik ben niet de enige, mijn vader denk er net zo over.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freakster86

Nee geen dode pixels en ook geen backlight bleeding. Snap eigenlijk ook niet dat dit scherm een afkeur is.
Ik heb dit getest met het programmatje DTP. Dead Pixel Tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:09

superwashandje

grofheid alom

Vos schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:05:
[...]

Ik draai nu op 1920 x 1200 en kan alles wat ik speel tot nu toe maximaal draaien. BF3 draait ook prima (sp, speel geen mp). En dan gooi ik altijd alles op max behalve AA misschien.
op die resolutie is de 5870 echt nog wel goed te doen hoor. voor de meeste games kun je de instellingen gewoon hoog zetten. BF3 en andere zware spellen zul je wat naar beneden moeten bijstellen voor hogere framerates. het is helemaal afhankelijk van wat je zelf wilt.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MiBe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:59:
Zoals je al zegt, Wikipedia...
Pff, ga je op de man spelen? :( Het gaat toch om de argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik speel helemaal niets op de man. Gezien het feit dat iedereen artikelen op Wikipedia kan aanmaken en aanpassen neem ik uitspraken die daar gedaan worden altijd met een korrel zout, lijkt me logisch.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:47
Nou, mijn scherm is binnen. Valt me niks tegen :). Eerst waren de kleuren wat raar, na kalibratie is het stukken beter.
Het valt mij op dat er zoveel knopjes op zitten aan de achterkant. Hier werken er overigens maar 3 van: standby, helderheid hoger en helderheid lager. De rest heeft geen functie. Er zitten ook speakerkapjes, maar geen speakers erachter omdat dit een model zonder speakers is.

Zelfs het gamen valt mij mee, op een hd7770. BF3 kan niet meer op het hoogste natuurlijk, maar werkt wel goed na een aantal dingen wat lager ingesteld te hebben. Unreal Tournament 3 werkt wel met alles op het hoogste, maar dit is al een wat oudere game natuurlijk.

Al met al ben ik er erg blij mee. Als er nog mensen twijfelen: gewoon doen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Welke had je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik heb zelf eventjes zitten kijken en kwam zelf de Crossover 2720MDP tegen.
Nu is die voor de specs spectaculair goedkoop. Alleen... kan er nog maar weinig over vinden. In dit topic heeft ook nog niemand dit specifieke model.
Wat kan ik verwachten? Of gewoon de gok wagen en 2 stuks bestellen? (wil er totaal 2 hebben :))

En hoe zit het met de betreffende verkoper 'accessorieswhole'? Z'n rating is subliem maar dat zegt niet altijd wat :)

[ Voor 10% gewijzigd door teh_twisted op 29-07-2012 21:40 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Goedkoop :?

Juist errug duur :P

Voor hetzelfde geld koop je er eentje hier in NL zonder risico's. Daarom vind je niemand die er een heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Laatst online: 30-07 23:56
ocdaan schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:43:
Goedkoop :?

Juist errug duur :P

Voor hetzelfde geld koop je er eentje hier in NL zonder risico's. Daarom vind je niemand die er een heeft ;)
@ocdaan:
pricewatch: Fujitsu Display P-Line P27T-6 IPS Wit dat is eigenlijk precies het zelfde wat ik zoek en wat je zegt, minder gezeur. Heb die hele prijs nooit gezien want heb tot nu toe nog nooit de PW gebruikt voor monitoren ;)

Tot nu toe heb ik hem nog goedkoper kunnen vinden maar zonder de 'garanties'. Welke risico's je het precies over hebt weet ik ook niet sinds het Paypal is en je de betaling -altijd- kan laten storneren ;)
Ja de Dell Ultrasharp U2711 Zwart is bijna net zo duur (valt me nu ook trouwens pas op ;)) maar is CCFL en geen LED. De Samsung Syncmaster S27A850D Zwart ook bijna net zo duur maar geen IPS en whatever Samsung heeft voor spul ken ik niet dus kan het niet vergelijken ;)

De 'goedkopere' schermen hebben of alleen DVI. Sommige met HDMI. Daarom vond ik deze wel een mooie sinds die kan kantelen (2 naast elkaar wil je niet zonder kantelen!) en vrijwel alle gangbare aansluitingen accepteerd :)

Maar, wat je dus eigenlijk zegt is: voor dat bedrag koop gewoon een Dell of HP? Want ik had gisteren nog gekeken en kwam onder de €915 niet uit bij Dell e.d. (gewoon op de site gekeken naar de 27", deze bv.) dus toen ik €525 zag dacht ik mooi! 2 voor de prijs van 1! :D

Heb wel deze nog gevonden maar ken die seller niet: http://www.ebay.de/itm/CR...f1a24767d#ht_13355wt_1031
En sinds alles rechtstreeks uit Korea komt heb ik geen flauw idee hoe/wat. Belast zal ik niet perzé worden sinds ik het op bedrijfsnaam laat opsturen en dan niet BTW (in mijn geval MwSt) plichtig ben dus dat zal me worst wezen :D

Laat ik het anders stellen, de 'Perfect Pixel' die 'accessorieswhole' bied is dat voornamelijk marketing gezeur of scheelt 't echt? Want die goedkopere zegt er -helemaal- niets over.
Garantie e.d. gaat 't me niet om ik heb pas 1x een monitor zien stukgaan en dat was wegens de CCFL die erin zat. Maar als'k met 5 dooie pixels zit wat sommige shops normaal vinden... is dat toch wel jammer :p

[ Voor 15% gewijzigd door teh_twisted op 29-07-2012 23:41 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
teh_twisted schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:03:
[...]
Laat ik het anders stellen, de 'Perfect Pixel' die 'accessorieswhole' bied is dat voornamelijk marketing gezeur of scheelt 't echt? Want die goedkopere zegt er -helemaal- niets over.
Staat toch echt wel expliciet bij de omschrijving dat je nul dooie en nul stuck pixels krijgt. Uiteraard geen garantie op eventuele backlight bleed maar da's bij geen enkele verkoper zo.

Na weken wikken en wegen alsnog een Achieva besteld, geen Crossover. Ga er toch vanuit dat er zowel dode pixels en mega backlight bleed in zit dus dan maar zo weinig mogelijk besteden. Glas is altijd half leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ploink ( en anderen)

Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de P27T , let dan op:

Er zijn 2 versies :

P27T-6

P27T-6P

Ze zijn eigenlijk helemaal identiek, maar de *P is doorgaan 60 euro goedkoper.

Ik heb Fujitsu hierover gemaild en gebeld, maar ze kunnen mij nog geen technisch verschi geven.

Het betreft respectievelijk sku's:

S26361-K1372-V140

S26361-K1436-V140

Volgens mij steek je daarmee zo 60 euro in je zak...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij overigens op mysterieuze wijze ongesorteerd (zo ook bij webshops moeilijker vindbaar dan de p27t-6 versie):

pricewatch unsorted: Fujitsu Display P27T-6P IPS/27"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net een mailtje:

" De monitor P27T-6P IPS heeft geen 0-Watt Standby function.
Deze is daarom ook goedkoper."

Boeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Use the Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif please :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:03:
[...]

Pff, ga je op de man spelen? :( Het gaat toch om de argumenten?
Ik denk dat de meeste mensen glazend wel mooier vinden, alleen de gebruikservaring kan wel eens minder zijn bij veel licht.... :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het 10 Watt vs 0 Watt is, scheelt dat je €20 per jaar.

Wel boeiend dus.

Net zoals een energieklasse A+++ koelkast wel degelijk €100 meer waard is dan een A koelkast.

Wat betreft die Pixel-Perfect: Waarschijnlijk worden ze gewoon allemaal getest, want geen van die verkopers wil ze hoeven omruilen. Alles met té veel dode pixels gaat dan eruit. De rest wordt gescheiden in "Pixel Perfect" en "Met dode pixels, binnen norm". Degenen die extra dokken, krijgen er eentje van de stapel "Pixel Perfect", de andere krijgen er eentje met dode pixels. Indien die stapel op is, krijgen ze ook een "Pixel Perfect" exemplaar. Als de verhoudingen te scheef lopen en de verkoper te veel of te weinig "Pixel Perfect" exemplaren heeft zal de prijs-premium voor "Pixel Perfect" veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:35:
Als het 10 Watt vs 0 Watt is, scheelt dat je €20 per jaar.

Wel boeiend dus.

Net zoals een energieklasse A+++ koelkast wel degelijk €100 meer waard is dan een A koelkast.
Ik vind van niet :)

Als ik 20 per jaar meer moet betalen voor een apparaat dat ik na 3 jaar afschrijf, vind ik die feature voor een prijsverschil van 60 euro niet boeiend.

Ook is de 0W optie niet van toepassing bij gebruik van de displayport aansluiting, wat in mijn persoonlijke setting het geval zou zijn.

Ten slotte schakel ik de mainswitch van mijn stekkerdoos altijd uit omdat ik geen behoefte heb aan 'n snelle opstart vh scherm; het starten/snel uit standby modus doe ik in de eerste instantie op de MBP.

Dan is die 60 toch snel verdiend en de 0W optie voor 60 Euro meer op geen enkele manier boeiend.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monitoren afschrijven na 3 jaar :S ?

Ja, ik heb hier ook zo'n schakelaar, maar net zoals de meeste mensen ben ik te lui om die te gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Laat dat "net zoals de de meeste mensen" alsjeblieft weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:02:
Hierbij overigens op mysterieuze wijze ongesorteerd (zo ook bij webshops moeilijker vindbaar dan de p27t-6 versie):

pricewatch unsorted: Fujitsu Display P27T-6P IPS/27"
Oh, ik dacht dat die gewoon niet te krijgen was in NL. Is dus de goedkoopste 2560x1440 monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen glazend wel mooier vinden, alleen de gebruikservaring kan wel eens minder zijn bij veel licht.... :P
Met veel licht hebben matte schermen toch ook een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de P27T-6(P)...

BOUT

Heb 'm net een uurtje binnen staan en ik word al gek van de coating.
Deze heeft n dusdanige dichtheid of structuur dat je in een effen kleurvlak legio kleurverschillen ziet.

Daar heb ik dus helemaal niks aan met serieuzere fotobewerkings-uurtjes. Voor gamen, monitoren van gegevens, documentenwerk of films misschien wel ok...

Zou mooi zijn als ik het resultaat kon zien zonder coating,... maar daar waag ik me niet aan.

Deze gaat terug!

Even kijken wat een Dell U2711 doet mbt coating...

Tot zover 't kopje Fujitsu P27T-6(P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:46:
De opstelling t.o.v. een raam wil nog weleens een groot verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Prad.de heeft eindelijk een variant van deze monitoren getest.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heeft die niet hetzelfde paneel met dezelfde AG coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:05:
[...]

De opstelling t.o.v. een raam wil nog weleens een groot verschil maken.
Ik had mijn kamer verduisterd voor de test... het leek meer zo een ruis, alsof ik niet kon zien of ik nou de verkeerde ISO waarde op mijn camera had gebruikt of dat het de coating was :P

[...]

Heeft die niet hetzelfde paneel met dezelfde AG coating?
[/quote]

Dat kan kloppen, of een vergelijkbare. Ik kijk eerst hoe snel ik mn bedrag retour heb, ondertussen kijk ik naar alternatieven... (Vooralsnog is dit het Koreaanse IPS monitors topic, waar de Fujitsu en eerder genoemden nog onder vallen maar de rest met 27inch past niet meer in dit topic).

Ik moet wel zeggen dat de ergonomie (heel makkelijk ruim verstelbaar), het formaat en de hoeveelheid pixels en de pixeldichtheid heerlijk was.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:14:
(Vooralsnog is dit het Koreaanse IPS monitors topic, waar de Fujitsu en eerder genoemden nog onder vallen maar de rest met 27inch past niet meer in dit topic).
Fujitsu is toch een Japans bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Olaf van der Spek schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Fujitsu is toch een Japans bedrijf?
We have a winner! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nog even over de P27T-6(P)...

BOUT

Deze heeft n dusdanige dichtheid of structuur dat je in een effen kleurvlak legio kleurverschillen ziet.

Daar heb ik dus helemaal niks aan met serieuzere fotobewerkings-uurtjes. Voor gamen, monitoren van gegevens, documentenwerk of films misschien wel ok...

Zou mooi zijn als ik het resultaat kon zien zonder coating,... maar daar waag ik me niet aan.

Deze gaat terug!

Tot zover 't kopje Fujitsu P27T-6(P)
Ik heb hier een 30" dell staan ook met een soort matte coating die je idd kan zien, maar als je er een tijdje op werkt merk je er niks meer, is iig mijn ervaring.

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 01-08-2012 23:36 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japans dat klopt..!

Anyway,

P27T wordt vandaag opgehaald door UPS en ik ga een Eizo S2433W uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:47:
P27T wordt vandaag opgehaald door UPS en ik ga een Eizo S2433W uitproberen.
Met alle respect hoor, maar dit is allemaal zo vreselijk off-topic hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 02:52:
[...]

Met alle respect hoor, maar dit is allemaal zo vreselijk off-topic hier?
True to that.

Laatste onderhandeling gestart met AW voor een crossover 27MDP (Gold, normale versie is niet te doen/de moeite waard. Gelijk 600 eurodollar.)

Dus...als je je zinnen ergens op gezet hebt, lees je je 100% in op de monitor. Alles redelijk in orde en vlak voor ik de deal wilde gaan doen belande ik op een koreaanse site, welke hem even keihard afkraakte. (De monitor, niet AW)

Blijken er 2 versies van te zijn tegenwoordig:
- Crossover 2720MDP Gold ( (f)ou(t)(d) )
- Crossover 2720MDP Gold ( nieuwe verbeterde versie )

En de naam blijft 100% gelijk ... lijkt het wel. Dus toch maar even een laatste berichtje gestuurd naar AW met de vraag om opheldering, wil natuurlijk niet met een scherm thuis zitten waarvan de brightness altijd op standje 'Even factor 50 insmeren & zonnebril op' blijft hangen ed.

The saga continues te huize /me LinuX-TUX
Denk je eindelijk een keuze gemaakt te hebben ... zucht

Stap 2:
- AW heeft me laten weten dat hij de nieuwe revisie heeft

Stap 3:
- Kopen via PayPal (nieuw account, met daarachter een bankrekening)

Stap 4:
- Wachten ... groot bedrag, freshman @ PayPal = wachten tot het geld is over gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-08-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:33
7 Dagen geleden toch maar 1tje besteld bij green-sum en nu is mijn Catleap binnen :)
Wat een genot voor het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

4everfun schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:00:
7 Dagen geleden toch maar 1tje besteld bij green-sum en nu is mijn Catleap binnen :)
Wat een genot voor het oog.
Alle pixels perfect? Had je perfect pixel besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:12:
[...]

Alle pixels perfect? Had je perfect pixel besteld?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of er pixel defecten zijn maar als deze er toch zijn stoort het me niet (omdat ik ze niet zie 8)7 )
Geen pixel perfect besteld maar gewoon de normale.
En gaat 515 euro kosten :P

[ Voor 26% gewijzigd door volton10 op 08-08-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Net de Achieva binnen gekregen. Gewoon een week bij de douane gestaan. Waarde op de doos: 160 Euro. Bijbetalen aan PostNL? Slechts 96 Euro :? Hoe ze hier aan komen ma God weten. Enorme domper,

Wel verwacht te moeten betalen, moet dat op 100% van de dingen die binnenkomt, alleen niet zó veel :(

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 08-08-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
Brad Pitt schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:07:
Net de Achieva binnen gekregen. Gewoon een week bij de douane gestaan. Waarde op de doos: 160 Euro. Bijbetalen aan PostNL? Slechts 96 Euro :? Hoe ze hier aan komen ma God weten. Enorme domper,

Wel verwacht te moeten betalen, moet dat op 100% van de dingen die binnenkomt, alleen niet zó veel :(
Ik had mijn Catleap ook op 200 dollar gezet en uiteindelijk moest ik de 19% btw over 300 euro betalen. Je kunt dus beter eerlijk zijn en vragen of ze de paypal factuur erbij willen sturen. Dat scheelt je wat euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
4everfun schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:45:
Ik had mijn Catleap ook op 200 dollar gezet en uiteindelijk moest ik de 19% btw over 300 euro betalen. Je kunt dus beter eerlijk zijn en vragen of ze de paypal factuur erbij willen sturen. Dat scheelt je wat euro's
Hoezo dat? Op hun factuur staat een douanewaarde van 160 Euro, laat ze dáár maar de kosten op baseren. Heb al gebeld (a 45 cent per minuut) en ook de persoon aan de lijn snapte het bedrag niet. Nu dus bezwaarschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
Brad Pitt schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:50:
[...]

Hoezo dat? Op hun factuur staat een douanewaarde van 160 Euro, laat ze dáár maar de kosten op baseren. Heb al gebeld (a 45 cent per minuut) en ook de persoon aan de lijn snapte het bedrag niet. Nu dus bezwaarschrift.
Kostte hij ook daadwerkelijk 160? Nee toch? Anders is het logisch dat ze de waarde gaan schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
4everfun schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:04:
Kostte hij ook daadwerkelijk 160? Nee toch? Anders is het logisch dat ze de waarde gaan schatten.
Waarde op doos: $196. Omgerekend door hen naar 160 Euro. Klopt allemaal gewoon precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
Brad Pitt schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:09:
[...]

Waarde op doos: $196. Omgerekend door hen naar 160 Euro. Klopt allemaal gewoon precies.
Oh laat dan maar ik dacht dat je er een ander bedrag op had gezet dan dat je had betaalt. Als je een klacht indient kun je misschien ook je factuur bijvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
4everfun schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:16:
Oh laat dan maar ik dacht dat je er een ander bedrag op had gezet dan dat je had betaalt. Als je een klacht indient kun je misschien ook je factuur bijvoegen.
Heb er inderdaad geen 160 Euro voor betaald maar dat is nogal besides the point als zij op basis van het bedrag op de doos een berekening maken. Wat ook werd bevestigd door de man aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
Brad Pitt schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:23:
[...]

Heb er inderdaad geen 160 Euro voor betaald maar dat is nogal besides the point als zij op basis van het bedrag op de doos een berekening maken. Wat ook werd bevestigd door de man aan de telefoon.
Je staat neem ik aan niet in je recht als jij een nep bedrag daar op zet. Dus klagen heeft weinig zin. De douane maakt dit soort gevallen dagelijks mee. Naar het bedrag wordt nauwelijks meer gekeken. De inhoud wordt geschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
4everfun schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:47:
Je staat neem ik aan niet in je recht als jij een nep bedrag daar op zet.
Hoe weten zij dit?
Dus klagen heeft weinig zin.
Volgende de man van PostNL wel. En die envelop kan er nog wel bij :P
Naar het bedrag wordt nauwelijks meer gekeken. De inhoud wordt geschat.
Hoe weten zij de inhoud zonder deze open te maken? Plus dan moeten ze dat op de factuur zetten imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:12
goedkoopste versie scherm kost zo'n 150,- +/- in korea.

160 kan dus best goed de juiste waarden zijn ondanks dat er 260,- + voor is betaald.
(scherm weegt zo'n 12 kilo(?), vanuit china heb je het dan over verzendkosten van 120,- + )

onder 22 euro (excl shipping) geen belasting
onder 150 euro (excl shipping) alleen belasting over product
boven 150 euro (excl shipping) belasting over product en verzending en ook nog douane rechten.

(dit kan fout zijn, camping internet laad postnl site niet op het moment.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij mij(crossover led-p) heb ik ook ~90 euro moeten betalen. 32 aan invoerrechten en 58 aan BTW.

de monitor is wel geweldig trouwens, 1 luie pixel rechts onderaan waar ik normaal gesproken niks van merk(als ik er niet op let iig). backlight bleeding is niet meer dan bij mijn dell u2311h. wel jammer dat hij ook op zijn laagste blacklight stand nog zo veel licht uitzend. heeft iemand al met kleureninstellingen gestoeid op crossovers?

edit: foute berekening weggehaald, ik weet niet wat ik aan het denken was :p

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
Brad Pitt schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:53:
[...]

Hoe weten zij dit?

[...]

Volgende de man van PostNL wel. En die envelop kan er nog wel bij :P

[...]

Hoe weten zij de inhoud zonder deze open te maken? Plus dan moeten ze dat op de factuur zetten imho.
Probeer het zou ik zeggen :) Maar uiteindelijk weet je ook wel dat je niet gelijk hebt door je nep bedrag :P Geef het een kans en misschien heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

58 euro btw is voor een waarde van 300 euro, dat klopt wel aardig dus met de waarde.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik heb de rekening ook binnen van FedEx.

€ 42,37 BTW en € 10,50 voorschot kosten/invoerrechten, totaal komt het uit op € 52,87.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BabyXL schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:53:
Ik heb de rekening ook binnen van FedEx.

€ 42,37 BTW en € 10,50 voorschot kosten/invoerrechten, totaal komt het uit op € 52,87.
Precies, zoiets had ik ook verwacht. Spijt dat ik net bij een verkoper heb besteld die via EMS verstuurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

Zojuist op Amazon.co.uk een scherm besteld via AW, erg handig dat hij het naast ebay ook daar aanbiedt omdat ik via Engeland wellicht geen invoerheffing/BTW hoef te betalen. Blijft natuurlijk een gok, maar heb hem in ieder geval gevraagd niet via EMS te verzenden. Ik betaal iets meer via Amazon maar veel scheelt het niet.

Ik heb gekozen voor de CROSSOVER NEW 2720MDP GOLD LED 27" 2560x1440 QHD LG S-IPS HDMI Speaker Monitor. Het leek mij handig om naast DVI-Dual link ook HDMI en Display port aansluitingen te hebben. Ook heb ik AW gevraagd om te zorgen dat ik het Crossover model krijg met de laatste revisie.

Verwachte levertijd 16-22 augustus, ben erg benieuwd!

Met dank aan de Tweakers "BabyXL" en "Brad Pitt" , jullie feedback in dit topic was erg waardevol!

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dere12 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:10:
Zojuist op Amazon.co.uk een scherm besteld via AW, erg handig dat hij het naast ebay ook daar aanbiedt omdat ik via Engeland wellicht geen invoerheffing/BTW hoef te betalen. Blijft natuurlijk een gok, maar heb hem in ieder geval gevraagd niet via EMS te verzenden.
Heb gemailt en gechat met zowel AW als wel Amazon.uk en beiden zeiden dat er waarschijnlijk gewoon een heffing zal volgen aangezien het artikel uit Korea komt en niet uit Engeland.

Niet via EMS is wel verstandig ja, wat zij rekenen gaat echt nergens over. Benieuwd of het klagen zin zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Heb gemailt en gechat met zowel AW als wel Amazon.uk en beiden zeiden dat er waarschijnlijk gewoon een heffing zal volgen aangezien het artikel uit Korea komt en niet uit Engeland.
Maakt FedEx of DHL nog wat uit denk je? Ik overweeg nu om mijn Amazon order te annuleren en gewoon via AW zijn eBay winkel te bestellen als er toch douane overheen komt, scheelt weer iets qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Bij FedEx krijg je naar mijn weten min of meer altijd een heffing, bij DHL niet als je een beetje geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:10
Hé allemaal.

Toch even inspringen hier. Ik heb gisteren een LG IPS237L binnengekregen en vanmorgen ontdekte ik een zgn. 'stuck pixel' (een rode pixel).

Ik heb van alles geprobeerd: wrijven (al dan niet met een warm doekje), tikken, software... het leek in eerste instantie niet te werken.
Nu was de pixel een paar ogenblikken geleden weg, maar nu is 'ie er weer.

Wat zou ik nog kunnen doen om die pixel zijn kleur terug te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Nu is 'ie weer weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ondanks het feit dat LG een Koreaans merk is waardoor het door jou genoemde model automatisch een Koreaanse IPS monitor is denk ik niet dat dit het juiste topic is. De Koreaanse schermen die hier worden behandeld zijn de goedkope (veelal) 27" 2560x1440 S-IPS schermen die bijvoorbeeld op eBay worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
MiBe schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:50:
Ondanks het feit dat LG een Koreaans merk is waardoor het door jou genoemde model automatisch een Koreaanse IPS monitor is denk ik niet dat dit het juiste topic is. De Koreaanse schermen die hier worden behandeld zijn de goedkope (veelal) 27" 2560x1440 S-IPS schermen die bijvoorbeeld op eBay worden aangeboden.
Oh, ik snap 't al. Dat is toch de Apple Cinema Display maar dan met een gewone prijs?

Excuses, dan zal ik mij nu stilletjes terugtrekken om mijn vraag in een ander topic te stellen. Let maar niet op mij! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het zijn inderdaad schermen waarvan gezegd wordt dat ze hetzelfde paneel als de Apple Cinema's gebruiken ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs stootte ik op 27" S-IPS Monitor LED 2560X1440 voor <250 eur? en aangezien ik op zoek ben naar een nieuw scherm vond ik het wel de moeite waard. Nu zag ik vanavond dit topic en werd ik eigenlijk wel benieuwd naar wat de mogelijkheden nu precies zijn.

Ik heb een budget van 250 euro en dacht eigenlijk dat een 27" scherm dus ver boven het budget zou zijn, niet dus ... Wat ik me vooral afvraag, is hoe het komt dat deze schermen zo goedkoop zijn tov de andere (bv: Dell Ultrasharp).

Welke schermen kunnen jullie aanraden? Is het misschien beter om 2 24" schermen van een degelijk merk (Dell oid) te kopen en ze naast elkaar te zetten of zijn deze Koreaanse schermen toch de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik vind deze schermen zeker de moeite waard in ieder geval. Heb zelf de Catleap Q270 SE waar het ook in dat topic over gaat. Naar mijn mening doen ze niet veel onder voor de Dell schermen, beide hebben zo hun voordelen. Dell schermen hebben bijvoorbeeld een mat paneel waar deze Koreaanse het met een (naar mijn mening) irritant spiegelend scherm stellen. Aan de andere kant beschikken deze over LED achtergrondverlichting waar de Dell het met CCFL moet doen.

Of je het met 250 euro redt is de vraag. De prijs op eBay inclusief verzending is bij veel varianten wel iets onder de 250 euro maar je loopt natuurlijk altijd een risico op een extra factuur gezien ze uit Korea komen. In tegenstelling tot wanneer je het bijvoorbeeld uit de Europese Unie haalt moet je er officieel dan nog kosten over betalen zoals je in dit topic terug kunt lezen. Sommige mensen (waaronder ik) hebben geluk gehad en moesten deze kosten niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Biedt de meerprijs van ca. €75 voor de variant met 2x HDMI en Displayport aansluiting toegevoegde waarde met het oog op de toekomst? Of is alleen een DVI-Dual link aansluiting ook voldoende toekomst proof?

Ik kan mijn order nu nog aanpassen namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het is net waar je waarde aan hecht. Zelf gebruik ik hem slechts op 1 PC en heb ik dus ruim voldoende aan de enkele aansluiting. Als je er ook een XBox of decoder of iets dergelijks op aan wil sluiten kan het wel de moeite waard zijn al durf ik niet met zekerheid te zeggen of dit probleemloos zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
MiBe schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:08:
Bij FedEx krijg je naar mijn weten min of meer altijd een heffing, bij DHL niet als je een beetje geluk hebt.
Dit zou wel eens kunnen kloppen, na een maand nog niets gezien van DHL terwijl 'ie toch echt als 'purchase' verzonden was. Zouden ze inklaren soms teveel moeite vinden daar bij DHL? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Zou mooi zijn, scheelt ons weer geld :P

Bij DHL krijg je volgens mij ook nooit een rekening achteraf. Als er bijkomende kosten zijn moet je die direct bij de bezorger afrekenen terwijl FedEx soms weken later nog met een factuur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
De Yamakasi Catleap Q270 heeft inmiddels ook mijn interesse gewekt. Ik lees alleen dat HDMI poorten mogelijk niet gebruikt kunnen worden voor deze scherpen op 1440p.

Mijn laptop (Asus K53SV-SX152V) heeft een VGA- en HDMI-poort. Hoe kom ik erachter of ik de HDMI poort kan gebruiken? Mijn ideale set-up op lange termijn zou een dual Q270 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Kan niet, want HDMI is single-link en je hebt dual link nodig.

2 catleaps op je laptop gaat al helemaal niet lukken.

Zit er misschien Displayport op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Nee, alleen VGA en HDMI.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MwMMSl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit paneel kan 1440p over hdmi aan:
http://www.anandtech.com/...560x1440-sips-led-monitor

De catch: je laptop kan dat niet. Geen enkele laptop volgens mij behalve misschien de M17x met HD 7970m in niet-switchable modus.
MiBe schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 02:02:
Naar mijn mening doen ze niet veel onder voor de Dell schermen, beide hebben zo hun voordelen. Dell schermen hebben bijvoorbeeld een mat paneel waar deze Koreaanse het met een (naar mijn mening) irritant spiegelend scherm stellen. Aan de andere kant beschikken deze over LED achtergrondverlichting waar de Dell het met CCFL moet doen.
Die zin loopt zo verschrikkelijk raar. Dell heeft <insert hier voordeel> en aan de andere kant <inert hier nog een voordeel voor dell>. Dat klopt niet. CCFL is beter dan LED, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Mijn Crossover is verstuurd en staat gepland om op 22 augustus via FedEx bezorgd te worden. Heb toch de versie met extra aansluit mogelijkheden gekozen (HDMI, DP en DL-DVI).
Thank you for choosing Accessorieswhole.

2720MDP monitors are newly revised, upgraded firmware version. Since you live in Netherlands, monitor will be delivered via Fedex. Your monitor is being inspected by our technicians team, now. As soon as it is ready for its shipment, I will inform you the tracking number.
Mijn videokaart (pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI) heeft 2x DVI-I en 1x Mini-HDMI aansluitingen. Welke aansluiting zal het meest geschikt zijn om de Crossover op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 18:04
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:42:
Dit paneel kan 1440p over hdmi aan:
http://www.anandtech.com/...560x1440-sips-led-monitor

De catch: je laptop kan dat niet. Geen enkele laptop volgens mij behalve misschien de M17x met HD 7970m in niet-switchable modus.

[...]

Die zin loopt zo verschrikkelijk raar. Dell heeft <insert hier voordeel> en aan de andere kant <inert hier nog een voordeel voor dell>. Dat klopt niet. CCFL is beter dan LED, niet andersom.
Ik vraag me dan altijd af of er mensen zijn die het geprobeerd hebben. Zelfs een GT650M kan gewoon 2560x1440 uitsturen over HDMI, zolang de HDMI uitgang in de laptop v 1.3 of hoger is zou dat in theorie gewoon moeten lukken. Gamen gaat dan natuurlijk niet maar gewoon desktop werk zou gewoon moeten kunnen. Ik ga het in ieder geval eens proberen met mijn laptop :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen is het gros van de specs van HDMI optioneel. De ondersteunde versie zegt geen zak over de resolutie die wordt ondersteund. Snel voorbeeld:

http://www.amd.com/US/PRO...n-hd-6990-overview.aspx#3
HDMI® (With 3D, Deep Color and x.v.Color™)

Max resolution: 1920x1200
bv. Dat is de meest high end kaart van een paar maanden terug. Pas sinds de HD 7970m kan het. Nvidia specificeert niet eens of het wel of niet kan, dat schept ook geen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:52:
Alleen is het gros van de specs van HDMI optioneel. De ondersteunde versie zegt geen zak over de resolutie die wordt ondersteund. Snel voorbeeld:

http://www.amd.com/US/PRO...n-hd-6990-overview.aspx#3

[...]

bv. Dat is de meest high end kaart van een paar maanden terug. Pas sinds de HD 7970m kan het. Nvidia specificeert niet eens of het wel of niet kan, dat schept ook geen vertrouwen.
Wel leuk dat de verkopers op ebay dan zeggen dat hogere resoluties wel over HDMI ondersteund worden, voor de HDMI modellen dan ook op de HD6990, ik heb sterk de indruk dat die 1920x1200 in 3D modus is wat veel meer bandbreedte kost dan normaal, vandaar dan de lage resoluties. In sommige advertenties wordt zelfs gesproken van dat ook laptops op 2560x1440 kunnen draaien. Dus het blijft een vaag verhaal, dat niet echt duidelijk wordt.

Je hebt gelijk dat Nvidia het niet perse per poort specificeert maar dat ze zeggen van "Maximum Digital Resolution" en aangezien HDMI digitaal is zou dat moeten betekenen dat die genoemde resoluties ook over HDMI ondersteund worden. Maar echt heel duidelijk wordt het niet dat ben ik met je eens.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:30:
In sommige advertenties wordt zelfs gesproken van dat ook laptops op 2560x1440 kunnen draaien.
Waar dan?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UKoRPynQxH14kBSG94O7ge5v/full.png
;)
Je hebt gelijk dat Nvidia het niet perse per poort specificeert maar dat ze zeggen van "Maximum Digital Resolution" en aangezien HDMI digitaal is zou dat moeten betekenen dat die genoemde resoluties ook over HDMI ondersteund worden. Maar echt heel duidelijk wordt het niet dat ben ik met je eens.
Displayport is ook digitaal. Dual-link DVI is ook digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Jeuj, net een ★CROSSOVER★ 27Q LED High-Resolutio​n​ 2560x1440 QHD DVI-D Dual S-IPS 27" Monitor besteld bij AW. Ben benieuwd!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Waar dan?

[...]
Displayport is ook digitaal. Dual-link DVI is ook digitaal.
Ander plaatje, waar de monitor via VGA op een laptop aansluiten en dan zeggen dat ze de volledige resolutie halen, wat ik zelf dan wel weer betwijfel.

Maar in ieder geval zijn een heleboel grafische chips wel instaat een dergelijke resolutie digitaal uit te voeren. Het ligt er dan helemaal aan wat voor hardware er voor de output gekozen is welke versie HDMI wat voor een HDMI reciever en dat soort dingen en laat dat nu net bijna nooit gespecificeerd worden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bijna elke resolutie uit VGA krijgen met bepaalde tools (ik ben de naam even kwijt). Het probleem is alleen dat hoge resoluties over VGA er niet uit zien met de gemiddelde videokaart.

Edit: powerstrip inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:55:
Je kan bijna elke resolutie uit VGA krijgen met bepaalde tools (ik ben de naam even kwijt).
Powerstrip wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:42:
Dat klopt niet. CCFL is beter dan LED, niet andersom.
Dat ben ik absoluut niet met je eens. In bepaalde opzichten zou je inderdaad de voorkeur aan CCFL kunnen geven, LED is meestal wat 'heftiger' wat zowel zwart, wit als kleuren betreft. In mijn beleving is LED echter aanzienlijk mooier dan CCFL. Iemand die veel met Photoshop werkt zal daar wellicht anders over denken maar voor multimediagebruik (zoals in mijn geval) zou ik toch zeker niet voor een CCFL variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:46:
LED is meestal wat 'heftiger' wat zowel zwart, wit
Dat noem je het contrast. En wordt bepaald door het paneel, niet het backlit.
als kleuren betreft.
Dat wordt wel bepaald door het backlit. In principe kan je je blindstaren op de color gamut wat deze spec betreft:

CCFL: doorgaans < 75% aRGB
LED: < 85% aRGB
B+RGLED = 90-98% aRGB
wide gamut CCFL: = 90-110 aRGB
RGBLED = ~122% aRGB

B+RGled is alleen te krijgen in laptops. RGBled is alleen te krijken in laptops en eizo's van €5000 (of wat goedkoper. Maar je begrijpt het punt). Over het algemeen in deze resolutieklassse heb ja altijd LED tegenover wide-gamut CCFL staan. En daarover zijn we snel uitgepraat. CCFL toont een breder kleurspectrum, en LED is zuiniger (en daardoor potentieel een hogere maximale helderheid). De overige aspecten worden bepaald door het paneel en hebben niets te maken met de kwaliteiten van het backlight (behalve, misschien, de kleurtemperatuur)

Als je bijvoorbeeld de U2711 tegenover een catleap zet, dan kan je niet anders zeggen dat LED aan nadeel is. Als je het hebt over een lager segment, zoals de U2412HM tegenover een catleap, dan is LED aan voordeel ja. Niet vanwege de beeldkwaliteit, die wordt echt niet beter of slechter van het gebruik van LED of CCFL, maar vanwege het lagere stroomverbruik. Ik hoor nog wel eens mensen zeggen dat zo'n U2711 flink wat warmte naar voren gooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Hmm mijn Crossover bezorging stond gepland voor morgen, pakket was al in Amersfoort. Zie ik net dat ze het weer opnieuw naar Keulen hebben gebracht???

Shipment exception, KOELN DE, Delay beyond our control

Heeft iemand dit ook gehad? Zal wel een douane probleem zijn..... zucht

Van de site van FedEx:

The status exception means that an unexpected event is preventing delivery of your package. Some examples of status exceptions include a customs delay, no one to accept delivery of your package, holiday, missing documentation, etc.

[ Voor 53% gewijzigd door dere12 op 15-08-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
dere12 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:46:
Hmm mijn Crossover bezorging stond gepland voor morgen, pakket was al in Amersfoort. Zie ik net dat ze het weer opnieuw naar Keulen hebben gebracht???

Shipment exception, KOELN DE, Delay beyond our control

Heeft iemand dit ook gehad? Zal wel een douane probleem zijn..... zucht

Van de site van FedEx:

The status exception means that an unexpected event is preventing delivery of your package. Some examples of status exceptions include a customs delay, no one to accept delivery of your package, holiday, missing documentation, etc.
Geen ID, de mijne wordt morgen pas verzonden. (PayPay newbie, via bankrekening, eerste betaling + bedrag > 100 $ == even clearence/eCheck termijn afwachten)

Maar je zal hem wel eerder binnen hebben dan ik zo.

Nog speciale tags op je pakketje laten zetten ofzo? "Sample Product" of "RMA"? Ik kon me niet 123 herinneren dat andere dit ook hadden :?

Misschien een steekproef ... en ben jij net de sjaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Nog speciale tags op je pakketje laten zetten ofzo? "Sample Product" of "RMA"? Ik kon me niet 123 herinneren dat andere dit ook hadden.
Nee verder niks erop laten zetten.

Net contact gehad met FedEx en ze willen binnen 4 dagen een factuur hebben per e-mail omdat ze aan de opgegeven waarde twijfelen. Ik denk dat de ze de laatste tijd iets teveel monitoren uit Zuid-Korea hebben zien langskomen en het niet meer vertrouwen :(

Ze vroegen trouwens om de waarde exclusief verzendkosten.

Net maar even een mail gestuurd aan AW.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
dere12 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:30:
[...]

Nee verder niks erop laten zetten.

Net contact gehad met FedEx en ze willen binnen 4 dagen een factuur hebben per e-mail omdat ze aan de opgegeven waarde twijfelen. Ik denk dat de ze de laatste tijd iets teveel monitoren uit Zuid-Korea hebben zien langskomen en het niet meer vertrouwen :(

Ze vroegen trouwens om de waarde exclusief verzendkosten.

Net maar even een mail gestuurd aan AW.......
owh shit.

Hij zou er bij mij ook een ietsjes lagere waarde op zetten. Wens je veel succes met correspondentie vandaag. Het schijnt 'National Holiday' te zijn in Korea (volgens AW's mailtje: independence day)

Hoop dat hij wel door blijft handelen, maar FedEx'en zat er niet in voor hem vandaag en wordt pas morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Wens je veel succes met correspondentie vandaag. Het schijnt 'National Holiday' te zijn in Korea (volgens AW's mailtje: independence day)
Goed om te weten dan zal hij een dagje later pas kunnen reageren, geen probleem.

Douane kosten wisten we van tevoren dus dat is niet anders, heb alleen zo'n hekel aan dat extra papierwerk |:(

AW heeft prijzen inclusief shipping dus hopelijk kan hij dat uitsplitsen.

ps verzending gaat erg snel, 12e aangeboden aan Fedex en zou 16e bezorgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Thank you for choosing Accessorieswhole.

today is our national holiday, independence day.
No delievery service is available, therefore, we may arrange your monitor shipment on Aug 16th via Fedex.
Kreeg ik om 8.14. Reply dat dat prima is, geen haast. Om 9.24 krijg ik:
Thank you for choosing AccessoriesWhole on eBay.

My name is Ted Park, CEO of AccessoriesWhole.

We shiped out your order today.

Item title: ★CROSSOVER★ 27Q LED High-Resolutio​n​ 2560x1440 QHD DVI-D Dual S-IPS 27" Monitor
_O-

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Haha mooi toch!

Kreeg net ook al een gespecificeerde factuur van AW, binnen 5 minuten na mijn mailtje. Top service dus!
Nu ff afwachten of de douane akkoord geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Huigie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:57:
[...]

Kreeg ik om 8.14. Reply dat dat prima is, geen haast. Om 9.24 krijg ik:

[...]

_O-
That #()*$^)(&)(^*)($*

Zou het achterdeurtje van het grote warenhuis dicht zijn vandaag waardoor er geen nieuwe orders geshipped gaan worden :? ... snap er niets van. Maar ach, een dagje vroeger of later na dik een week wachten op eCheck is dan ook peanuts.

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-08-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dere12 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:57:
Mijn Crossover is verstuurd en staat gepland om op 22 augustus via FedEx bezorgd te worden. Heb toch de versie met extra aansluit mogelijkheden gekozen (HDMI, DP en DL-DVI).
Hey even het hele topic net doorgelezen zeer nuttige info :).
zit hier nog op een 22" te werken maar wil ook over naar 2560x1440

Met HDMI gaat mijn voorkeur naar uit en dan de Crossover bij AW heb jij deze besteld ?

CROSSOVER★ NEW 2720MDP GOLD LED​ PIVOT 2560x1440 QHD S-IPS 27" Speaker Monitor

Zie er meerdere in zijn shop maar deze is daarvan het goedkoopst, + op het plaatje van de achterkant staat netjes tekst, audio out e.d. bij de andere niet.

omgerekend door google.
US$ 529.98 = 431.72043 Euros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Mijn Crossover is door de douane maar had pech dat ik bewijs van de waarde moest opgeven, nu 19% betalen over het totale bedrag van $470 helaas. Hoop dat andere tweakers niet als steekproef worden gebruikt!
Met HDMI gaat mijn voorkeur naar uit en dan de Crossover bij AW heb jij deze besteld ?

CROSSOVER★ NEW 2720MDP GOLD LED PIVOT 2560x1440 QHD S-IPS 27" Speaker Monitor
Deze heb ik maar dan niet de pivot versie met verstelbaar scherm.

[ Voor 39% gewijzigd door dere12 op 15-08-2012 18:51 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste