De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.151 views

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Maar zo erg verschilt Duitsland toch niet van Nederland? Dacht dat die salarissen wel redelijk gelijk lagen?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Sorry, jongens, ik haalde wat getallen door elkaar :P
Ik had het over 40.000euro bruto per jaar in Duitsland. Ik krijg momenteel 75.000euro bruto per jaar in Zwitserland. In Zürich zou ik meer kunnen krijgen maar ja dan kost alles ook weer meer ;)

Ik moet het nog navragen qua secundaire voorwaarden (vakantiedagen, 13e maand etc.)

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 10-09-2012 12:33 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 16:25

Haan

dotnetter

Neem anders ook even een kijkje in Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

niets mis met sprintf() ofzo. Maar als je een translatable als definitie gebruikt, gaat't natuurlijk stuk als je translation een andere parametercount heeft :F

3 uur lang me een ongeluk gezocht waar dat nu vandaan kwam.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• alienfruit

alienfruit

Hendig, ik ga die vragen eens aan dat bedrijf vragen :X

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Krijg een mail met als titel "Randomnumber service implementeren". Gelukkig werd er totaal wat anders bedoeld. Namelijk een service waar statistieken over een applicatie kan worden opgehaald. Elke keer wordt er een willekeurig statistiekje teruggestuurd. Althans dat is het idee.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, het is echt maandag zeg ... het wil allemaal niet echt opschieten :X

• PeterSelie
  • Laatst online: 07-05 01:45
Dat zijn de leukste mailtjes, samen met de mailtjes die 'hoi' als subject hebben.. :N

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom moeten er altijd van die vage dingen gebeuren waar je vervolgens weer 3 uur mee bezig bent om te vinden wat de oorzaak is?

In deze aflevering: 30 pixels bovenin het document terwijl er geen padding of margin te vinden is. Jahwel, in een lege website, waarin net begonnen is met basis HTML en CSS... |:(

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
Ach, ik ben bezig met een batch te testen, maar die duurt een half uur om te runnen. En mijn andere work items hangen van deze ene batch af. Dus maar wachten om te zien of de test succesvol is. (Tijdens het ontwikkelen gebruikte ik een kleinere test set, maar ben nu tegen de originele testset, die in acceptatie problemen gaf, aan het testen.) Ach, ondertussen al wat ander werk aan het voorbereiden, maar zo veel kan ik ook niet doen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Styxxy schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:31:
Ach, ik ben bezig met een batch te testen, maar die duurt een half uur om te runnen. En mijn andere work items hangen van deze ene batch af. Dus maar wachten om te zien of de test succesvol is. (Tijdens het ontwikkelen gebruikte ik een kleinere test set, maar ben nu tegen de originele testset, die in acceptatie problemen gaf, aan het testen.) Ach, ondertussen al wat ander werk aan het voorbereiden, maar zo veel kan ik ook niet doen.
Dat had ik in dit project ook al, wachten op iets voordat je verder kunt. Nu toch maar begonnen met de basis layout al had ik liever eerst de product-feeds om te zien wat er nou allemaal wel en niet in zit. Bovenstaand probleem inmiddels opgelost dus maar weer door buffelen dan :+

Ben niet zo goed in; uurtje project A, half uurtje dit, 3 uurtjes project B en 2 uurtjes Project C.

Liever werk ik gewoon aan één stuk duur, of switch een dagje helemaal naar wat anders. Sowieso wil dat nog wel eens helpen, even een dagje wat anders. Dan pak je daarna de opdracht weer fris op om verder te gaan en los je dingen net even wat beter op als dat je gedaan had was je doorgegaan die ene dag.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Net de hele ochtend bezig geweest om m'n databases van de D-drive naar de L-drive te migreren.
De normale databases waren niet zo heel lastig. De systeem databases toch iets lastiger.
Na een halve dag zoeken en queries uitproberen is het toch goed gelukt.

Reden hiervoor is dat ik m'n d-drive nu met VMWare Disk Mount mount (het is een vmdk), aangezien die niet met boot-from-vhd kan worden gekoppeld. Blijkbaar zien niet alle systeemaccounts deze drive, waardoor ik moest uitwijken naar een andere drive. Ook wanneer ik de vmdk onder SYSTEM liet mounten werkte dat niet. Waarschijnlijk moet ieder gebruikersaccount dit zelf doen voordat ze hier rechten tot krijgen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• alienfruit

alienfruit

Ik ben al een tijd bezig om Trac mailtjes te laten sturen als je in CC veld een emailadres opgeeft :| Doet ie niet.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
*O* Showstopper op productie verholpen

We are shaping the future

• PeterSelie
  • Laatst online: 07-05 01:45
gz Alex :>

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

De maandag is weer bijna voorbij! Hopelijk verloopt de dinsdag productiever XD

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

wat, SEGFAULT in _malloc_consolidate, ik denk, ik ga eens met valgrind checken waar het fout gaat, werkt het met valgrind wel. 8)7 Dit wordt nog leuk..

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Heisenbug, en dat ook nog op een maandag. Sterkte :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Toch nog kunnen fixen, had een vrij rare manier om de index te bereken van een array, en was allemaal geheugen aan het overschrijven. :) In valgrind was dat blijkbaar minder erg dan in het echt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat een maandag...
Eerst 2 uur verspilt aan het niet kunnen vinden van de class GreaterThenFilter.
Nee, natuurlijk bestaat die niet. Het is GreaterThanFilter :F
Gevolgd door 2 uur maar niet snappen waarom de daterange fout gaat in alle tests.
Tot ik me besef dat het september is, niet oktober
En dan de dag willen sluiten, dus m'n (werk)pc uit zetten:
code:
1
sudo shutdown -h now

En de melding zien:
Broadcast message from root:
Node 114 is shutting down

Wacht, Node 114?
Ow hai VPS klanten. Had u downtime?
:F :F :F :F :F :F

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie twee dingen mis met dat laatste:

- Waarom zet je je werk PC uit via de CLI? Dat ding heeft ook een power knop, weet je ook zeker dat je het niet fout doet :)
- Waarom zet je überhaupt je werk PC uit :?

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2012 17:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:44:
Ik zie twee dingen mis met dat laatste:

- Waarom zet je je werk PC uit via de CLI? Dat ding heeft ook een power knop, weet je ook zeker dat je het niet fout doet :)
Veel te veel gedoe, CLI is veel sneller en hoef ik niet te wachten op al die GUI processen die om de beurt afgesloten worden. Gewoon hup-uit-klaar
.oisyn schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:44:
- Waarom zet je überhaupt je werk PC uit :?
Waarom niet :?
Het is niet alsof het opstarten zo lang duurt 's ochtends. Is precies even tijd om koffie te pakken.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Als ik die van mij uit zet kan ik er remote niet meer bij, dus die staat altijd aan (behalve als ik vakantie heb, dan gaat alles uit)

Roomba E5 te koop

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sig69 schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:24:
Als ik die van mij uit zet kan ik er remote niet meer bij, dus die staat altijd aan (behalve als ik vakantie heb, dan gaat alles uit)
Ik hoef normaal gesproken niet remote bij m'n werkbak te kunnen. Ik kan bij de development environment, Git, SVN en de builders. Eigen bak heb ik niet nodig.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 08:25
Ontslagbrief aan het schrijven. Voelt goed. :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Megamind schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:53:
Leuk als de CDN van Microsoft down is, kan niet eens meer iets van Codeplex halen
Nu dit weer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SoS8JN217kLOBbTzq8yES28D/thumb.png

http://www.downforeveryon...ortal.microsoftonline.com

:(

Kan niet bij m'n zakelijke mail....

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 10-09-2012 20:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Oei? Heb je al wat nieuws op het oog?

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 14:40
[b][message=38896310,noline]Firesphere schreef op maandag 10 september 2012 @
En dan de dag willen sluiten, dus m'n (werk)pc uit zetten:
code:
1
sudo shutdown -h now

En de melding zien:
Broadcast message from root:
Node 114 is shutting down

Wacht, Node 114?
Ow hai VPS klanten. Had u downtime?
:F :F :F :F :F :F
code:
1
sudo apt-get install molly-guard

Als je dan shutdown doet over ssh, moet je eerst de machine naam overtypen om precies dit te voorkomen ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Full_hyperion schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:08:
[...]

code:
1

Als je dan shutdown doet over ssh, moet je eerst de machine naam overtypen om precies dit te voorkomen ;)
_/-\o_

Die kende ik niet!
Heb bijna alles wel secured qua systemen, maar dit is eentje die nog wel eens van pas kan komen. Met 5 terminals open wordt het soms wat warrig bij mij.
Helemaal op een maandag :P

Werkt als een charmante!
code:
1
2
3
4
5
root@host:~# shutdown -h now
W: molly-guard: SSH session detected!
Please type in hostname of the machine to shutdown: ^C
Good thing I asked; I won't shutdown Node114 ...
W: aborting shutdown due to 30-query-hostname exiting with code 1.

[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 10-09-2012 20:23 ]

• dev10
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:04:
Oei? Heb je al wat nieuws op het oog?
Ik heb al wat anders en dat weet m'n werkgever al sinds begin augustus. Moet alleen nog even officieel gebeuren.

Verwijderd

Wat wordt je nieuwe functie en wat deed je nu?

• dev10
Ik werk nu als webontwikelaar voor een webshop waar ik ooit als stagiair ben begonnen. Inmiddels ben ik vijf jaar verder en kan ik binnen het bedrijf niet verder groeien. Ik kreeg binnen een week nadat ik mijn diploma had gehaald een aanbod van een bedrijf om daar te komen als mobile-/webontwikelaar met een stuk betere arbeidsvoorwaarden, een stuk beter salaris en een stuk dichter bij huis.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Full_hyperion schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:08:
code:
1

Nog nooit van gehoord, dat kan zeker een extra maatregel zijn tegen deze ongelukjes :)

Jammer dat ze alleen een Ubuntu(/Debian) package hebben..

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Nee hoor, ben ook wel eens packages voor RHEL en Arch tegengekomen. En de source is sowieso beschikbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door 8088 op 10-09-2012 21:19 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 08:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Firesphere schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:16:
[...]

_/-\o_

Die kende ik niet!
Heb bijna alles wel secured qua systemen, maar dit is eentje die nog wel eens van pas kan komen. Met 5 terminals open wordt het soms wat warrig bij mij.
Helemaal op een maandag :P

Werkt als een charmante!
code:
1
2
3
4
5
root@host:~# shutdown -h now
W: molly-guard: SSH session detected!
Please type in hostname of the machine to shutdown: ^C
Good thing I asked; I won't shutdown Node114 ...
W: aborting shutdown due to 30-query-hostname exiting with code 1.
Gelukkig zijn de enige servers die ik af en toe moet afsluiten, servers die lokaal draaien in een VM. Ik gebruik dan de "ACPI shutdown"(simuleert het drukken op de uitknop) van de VM, zodat ik nooit shutdown hoef te typen. Kan ik me ook niet vergissen als ik remote servers heb openstaan, al werk ik overigens zelden op productieservers.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik googlede naar intressante ui/design blogs en kwam uit op dit:

http://stackoverflow.com/...?page=1&tab=votes#tab-top

Een thread met 11 pagina's vol met bizarre language features. De Ruby random inheritance class, reverse array indexing in C en de Yada Yada operator in Perl kende ik nog niet zijn een paar leuke voorbeelden.

Uiteraard ook een stapel Javascript/PHP typecasting "features", maar kwam ook daar dingen tegen die ik nog niet kende.

JavaScript:
1
2
3
4
3.toString() // Kan niet
3..toString() // "3"
3.0.toString() // "3"
3["toString"]() // "3"

• RayNbow
  • Laatst online: 06:47

RayNbow

Kirika <3

Zeebonk schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:42:
JavaScript:
1
3.toString() // Kan niet
Maar...
JavaScript:
1
3 .toString() // kan wel \o/

:p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Die molly-guard is nice, toch iets meer bescherming dan een 'sudo' prefix (die eigenlijk al lang niet meer effectief is omdat het prefixen van veel commando's met 'sudo' toch al een automatisme is).

* YopY werkt op z'n servertje als root like a boss :+

En voor uw dinsdagochtendlulz: Quiksort, uitgelegd door Hongaarse volksdans:

Verwijderd

JavaScript:
1
3.toString() // Kan niet
Dat is toch niet zo gek opzicht? Een punt na een getal… Dan weet je toch al genoeg? :9

• Alex)
Another day, another SharePoint issue. Nu iets met page layouts en exceptions bij Page Settings. -O-

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:33

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:38:
Another day, another SharePoint issue. Nu iets met page layouts en exceptions bij Page Settings. -O-
Ik leef weer met je mee.

Ben zo blij dat SharePoint hier voor dingen die er niet in thuishoren vervangen word. Ben nu bezig met een MVC applicatie, zeer leuk :) (Thuis ook al veel mee geknutseld, dat scheelt wel een hoop)

My iRacing profile | Strava

• Alex)
:)
Ben zo blij dat SharePoint hier voor dingen die er niet in thuishoren vervangen word. Ben nu bezig met een MVC applicatie, zeer leuk :) (Thuis ook al veel mee geknutseld, dat scheelt wel een hoop)
MVC is best wel leuk om te doen, eens. Het is ook lekker snel. :)

Verwijderd

Aangezien we in de "Coffee Corner" zitten, het volgende voor de espresso-apparaat-eigenaren onder ons: Welke bonen gebruiken jullie?

Ik had in eerste instantie Bravicaffe meebesteld met m'n apparaat, was erg lekker, maar beetje aan de prijzige kant. Daarna bonen van de Hema, zijn een stuk goedkoper maar ook minder lekker. Nu paar zakken CaffeDuzio, die waren een tijdje geleden op een dagaanbiedingen-site. Ook erg lekker, maar normaal zijn die bijna 30 euro per kg, dus zwaar boven het budget! :9

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als de dag begint met het gesodemieter van facebook, weet je dat het een klotedag wordt.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Firesphere schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:52:
Als de dag begint met het gesodemieter van facebook, weet je dat het een klotedag wordt.
En het ging gisteren ook al zo lekker :P

• alienfruit

alienfruit

Jammer, zeg, sollicitatieproces gaat niet door. Omdat mijn Duits niet goed genoeg is. Ze waren tevreden over mijn ervaringen en kennis. Alleen ze wilde graag iemand die meteen snapte wat de klant zegt. Het was natuurlijk te verwachten maar blijft jammer.

• Alex)
Heel fijn dat FAST Search kennelijk US-ASCII verwacht, en hij vrolijk UTF-16 gevoerd krijgt. Dan werkt het niet hè? |:(

@alienfruit: Jammer!

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 11-09-2012 09:54 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 16:25

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:48:
Aangezien we in de "Coffee Corner" zitten, het volgende voor de espresso-apparaat-eigenaren onder ons: Welke bonen gebruiken jullie?

Ik had in eerste instantie Bravicaffe meebesteld met m'n apparaat, was erg lekker, maar beetje aan de prijzige kant. Daarna bonen van de Hema, zijn een stuk goedkoper maar ook minder lekker. Nu paar zakken CaffeDuzio, die waren een tijdje geleden op een dagaanbiedingen-site. Ook erg lekker, maar normaal zijn die bijna 30 euro per kg, dus zwaar boven het budget! :9
Ik gebruik de laatste tijd de Corazon bonen van Simon Levelt. Soms afgewisseld met de Palermo bonen, maar die schijnen vrij vettig te zijn, waardoor je ze niet te vaak in de machine moet gebruiken omdat anders de maler dicht kan slibben.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:48:

De bekende koffie van Illy moet erg goed zijn en ik was eens ergens en daar kreeg ik http://www.purocoffee.com/nederland.html, ook erg lekker!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sh4wn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:53:
[...]

En het ging gisteren ook al zo lekker :P
Jep, we hebben er zin in! :P

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:52:
Mijn god, begin er niet over... |:(

• alienfruit

alienfruit

Wat is er mis met Facebook? Moet ik vandaag een ticket verwachten omdat ze de boel weer op de schop hebben genomen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik googlede naar intressante ui/design blogs en kwam uit op dit:

http://stackoverflow.com/...?page=1&tab=votes#tab-top

Een thread met 11 pagina's vol met bizarre language features. De Ruby random inheritance class, reverse array indexing in C en de Yada Yada operator in Perl kende ik nog niet zijn een paar leuke voorbeelden.

Uiteraard ook een stapel Javascript/PHP typecasting "features", maar kwam ook daar dingen tegen die ik nog niet kende.

JavaScript:
1
2
3
4
3.toString() // Kan niet
3..toString() // "3"
3.0.toString() // "3"
3["toString"]() // "3"
Voor de verzameling:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
struct S { };

void foo(double d)
{
    std::cout << "double" << std::endl;
}

template<class T> void bar(T t)
{
    foo(t);
}

void foo(int i)
{
    std::cout << "int" << std::endl;
}

void foo(S s)
{
    std::cout << "S" << std::endl;
}

int main()
{
    bar(int(34));
    bar(S());
}

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

.oisyn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:54:
[...]

Voor de verzameling:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
struct S { };

void foo(double d)
{
    std::cout << "double" << std::endl;
}

template<class T> void bar(T t)
{
    foo(t);
}

void foo(int i)
{
    std::cout << "int" << std::endl;
}

void foo(S s)
{
    std::cout << "S" << std::endl;
}

int main()
{
    bar(int(34));
    bar(S());
}
En wat is daar de WTF aan? Compiler error omdat foo(S) nog niet gedefinieerd is wanneer template<class T> bar(T) wordt aangeroepen? Dat het wel compilet, ondanks dat er een class constraint op T staat en je het aanroept met int(34)?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Korben schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:04:
[...]

En wat is daar de WTF aan? Compiler error omdat foo(S) nog niet gedefinieerd is wanneer template<class T> bar(T) wordt aangeroepen? Dat het wel compilet, ondanks dat er een class constraint op T staat en je het aanroept met int(34)?
Er bestaat niet zoiets als een "class constraint" in C++, het is synoniem voor "typename" en je mag er ieder type in stoppen wat je wilt.

De output is:
code:
1
2
double
S

Omdat op het punt waarop bar<> gedefinieerd is er nog geen definitie bestaat van foo(int).

[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 11-09-2012 11:15 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

/producten/3/product-naam.html en dan /producten/categorie/5/categorie-naam.html, dat is best logisch toch?

Het gaat best lekker vandaag, het schiet in ieder geval weer eens op met het project waar ik aan werk. Ergens denk ik dat het koele weer ook meehelpt. Altijd maar de airco aan doe je ook niet snel als het maar iets te warm is voor je gevoel.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:18:
/producten/3/product-naam.html en dan /producten/categorie/5/categorie-naam.html, dat is best logisch toch?
Best wel :)

Altijd maar de airco aan doe je ook niet snel als het maar iets te warm is voor je gevoel.
Euhmz.. jawel? :? O-)

• ZpAz
  • Laatst online: 00:57
Sure, maar waarom die extensies er achter?

[ Voor 29% gewijzigd door ZpAz op 11-09-2012 11:30 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik zou het logischer vinden wanneer bij de tweede geen /producten staat, eigenlijk.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 11:31

Sebazzz

3dp

ZpAz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:30:
[...]

Dezelfde reden dat Tweakers.net een .html extensie gebruikt denk ik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• OkkE

OkkE

[...]

Wat ik zelf erg fijn vind van een extensie is dat je (als 't goed is) weet waar je terecht gaat komen. Als de URL .html bevat, verwacht ik een webpagina.

Ik vind het echt ontzettend irritant wanneer ik naar een willekeurige URL ga zonder extensie en opeens een *.doc of *.pdf voor mijn neus krijg.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• ZpAz
  • Laatst online: 00:57
OkkE schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:35:
[...]

Wat ik zelf erg fijn vind van een extensie is dat je (als 't goed is) weet waar je terecht gaat komen. Als de URL .html bevat, verwacht ik een webpagina.

Ik vind het echt ontzettend irritant wanneer ik naar een willekeurige URL ga zonder extensie en opeens een *.doc of *.pdf voor mijn neus krijg.
Daar kan ik dan wel weer inkomen. Zelf zou ik dan kiezen voor geen extensie is webpagina, met extensie is het iets anders. De meeste pagina's die je als gebruiker tegenkomt zijn toch webpagina's.

[ Voor 100% gewijzigd door ZpAz op 11-09-2012 11:36 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
OkkE schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:32:
[...]

Ik zou het logischer vinden wanneer bij de tweede geen /producten staat, eigenlijk.
^. /categorieen/categorie-naam.html, en een in-memory lookup naar het ID van 'categorie-naam', ipv die in de URL mee te nemen (als je helemaal user-friendly wilt gaan). Extensie is optioneel; vzviw letten de zoekmachines daar al lang niet meer op (als ze slim zijn). Zie ook: GoT, geen extensies daar :p.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:12:
Omdat op het punt waarop bar<> gedefinieerd is er nog geen definitie bestaat van foo(int).
Je gaat door voor de koelkast. Maar voor de gehele koel-vries combi met internet aansluiting: waarom werkt het dan wel met S? En als extra clou, een conversion operator op S naar double verandert de output niet, voor diegenen die in die richting dachten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 11-09-2012 11:40 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Nou ik weet dat .html tegenwoordig niks meer toevoegt op SEO gebiedt of waar dan ook, maar ik vind het gewoon netter :+ Zonder die .html heb ik altijd nog het idee dat het om een directory gaat, of in ieder geval dat niet duidelijk is waar je zit. Ik gebruik overigens alleen het ID om het product op te zoeken en niet de naam. Puur cosmetisch dus.

Anyways, ik heb de structuur toch weer aangepast :P

/producten/genre/3/genre-naam.html waarbij /genre de hoofd categorie is en /3/genre-naam.html de categorie is waar het dus om gaat.

Uiteindelijk kun je dan ook bijv. /producten/auteur/3/auteur-naam.html of iets dergelijks krijgen. Dat lijkt me duidelijker dan alle categorieën zonder hun parent te vermelden XD

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Er is niet echt een reden om .html er achter te zetten. De W3C raadt zelfs aan om extensies weg te laten voor pagina's:

[q]What to leave out
File name extension. This is a very common one. "cgi", even ".html" is something which will change. You may not be using HTML for that page in 20 years time, but you might want today's links to it to still be valid. The canonical way of making links to the W3C site doesn't use the extension.
http://www.w3.org/Provider/Style/URI

Het is dan wel oppassen geblazen dat er geen . in de URL zit (bijvoorbeeld vanwege een productnaam). Zie hier voor een voorbeeld over een Web 2.0 website waarbij de URL dus eindigde op .0. Die werd niet geïndexeerd door Google. Dat kun je dan oplossen door altijd een / achter je URL te zetten, wat echter weer voor andere problemen kan zorgen :P.

Verwijderd

Altijd leuk, een project overnemen van een paar Pakistanen...
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3s471R2U473O2G1R2J3b/Image%202012.09.11%2011:44:02.png

Dusssss... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/creepypasta/images/5/56/Disgusted-oh-god-why-text.png

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:37:
[...]

Je gaat door voor de koelkast. Maar voor de gehele koel-vries combi met internet aansluiting: waarom werkt het dan wel met S? En als extra clou, een conversion operator op S naar double verandert de output niet, voor diegenen die in die richting dachten ;)
Ik vermoed een wazige partial ordering fout, maar goed de echte reden is natuurlijk dat templates een ramp zijn.

Verwijderd

HuHu schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:47:

Dat kun je dan oplossen door altijd een / achter je URL te zetten, wat echter weer voor andere problemen kan zorgen :P.
Voor welke problemen kan een / achter je URL zorgen dan?

• Alex)
Relatieve links die stuk gaan.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:47:
[...]

Ik vermoed een wazige partial ordering fout, maar goed de echte reden is natuurlijk dat templates een ramp zijn.
Het sleutelwoord is two phase name lookup. Overloads worden op 2 momenten verzameld:
- Ten tijde van de definitie van de template, alle functies die voor de definitie zichtbaar zijn
- Ten tijde van de instantiatie, argument dependent lookup op basis van functieargumenten

Tijdens definitie is alleen foo(double) bekend. Tijdens instantiatie wordt ook gekeken in namespaces geässocieerd met de functie argumenten. In het geval van bar<int>, een built-in type als int heeft geen geässocieerde namespace dus foo(int) is niet zichtbaar. In het geval van bar<S> is foo(S) wel zichtbaar want foo is in dezelfde namespace gedefiniëerd als S.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 11-09-2012 11:54 ]

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:49:
[...]

Voor welke problemen kan een / achter je URL zorgen dan?
Relatieve paden in je HTML schuiven opeens een directory op. Daarnaast laten veel mensen een afsluitende slash weg (bij overtypen van URLs bijvoorbeeld), dus dat moet je dan wel weer correct opvangen.

Maar hierover zijn ook weer talloze meningen of het nu wel of niet "hoort"/"moet".

Verwijderd

Maar als je een dergelijke URL-structuur gebruikt, lijkt me niet dat je relatieve paden gebruikt? :9 Base href... :Y
HuHu schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:56:
[...]

Relatieve paden in je HTML schuiven opeens een directory op. Daarnaast laten veel mensen een afsluitende slash weg (bij overtypen van URLs bijvoorbeeld), dus dat moet je dan wel weer correct opvangen.

Maar hierover zijn ook weer talloze meningen of het nu wel of niet "hoort"/"moet".
Als je de trailing slash weg kan halen, krijg je weer duplicate content... :9 Maar ik ben niet zo'n fan van trailing slashes, laat ze liever weg. Soms wordt het argument aangehaald dat dat beter is voor SEO, maar Google maakt geen onderscheid tussen http://example.com/page en http://example.com/page/ qua ranking, maar als ze beiden beschikbaar zijn met zelfde content is het wel duplicate content.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 11:59 ]

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:56:
[...]

Maar als je een dergelijke URL-structuur gebruikt, lijkt me niet dat je relatieve paden? :9 Base href... :Y
Het gebruik van de <base>-tag kent ook vele problemen. Het beste is dan om elke URL in je pagina volledig uit te schrijven.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

lijkt me niet dat je relatieve paden?
Ik heb inderdaad geen relatieven die paden. Paden jullie relatieven weleens? :P

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:58:
[...]

Ik heb inderdaad geen relatieven die paden. Paden jullie relatieven weleens? :P
Ik paad alleen absoluut! :9

• Alex)
[...]
Als je de trailing slash weg kan halen, krijg je weer duplicate content... :9
HTTP/1.1 301 Moved Permanently

Opgelost :Y

• HuHu
  • Niet online

[...]

Als je de trailing slash weg kan halen, krijg je weer duplicate content... :9 Maar ik ben niet zo'n fan van trailing slashes, laat ze liever weg. Soms wordt het argument aangehaald dat dat beter is voor SEO, maar Google maakt geen onderscheid tussen http://example.com/page en http://example.com/page/ qua ranking, maar als ze beiden beschikbaar zijn met zelfde content is het wel duplicate content.
Ik laat ze ook liever weg en forceer dat in de .htaccess.

edit: wat Alex) dus doet, een 301 redirect van URL-met-/ naar URL-zonder-/.

[ Voor 6% gewijzigd door HuHu op 11-09-2012 12:02 ]

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:53:
[...]

Het sleutelwoord is two phase name lookup. Overloads worden op 2 momenten verzameld:
- Ten tijde van de definitie van de template, alle functies die voor de definitie zichtbaar zijn
- Ten tijde van de instantiatie, argument dependent lookup op basis van functieargumenten
Ah, ja. Right, die meuk. Om eerlijk te zijn probeer ik de laatste tijd zo veel mogelijk van dit soort dingen af te blijven speciaal om dit soort redenen. Het levert zo veel meer kopzorgen op tijdens het lezen van, ogenschijnlijk triviale, code dat het me de moeite niet meer waard is.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Altijd als ik die smiley zie moet ik hieraan denken
http://www.weebls-stuff.com/songs/Crabs+Remix/

• alienfruit

alienfruit

Ja, MySQL is wel prut. Laatst bezig geweest met het converteren van een Oracle database naar MySQL :F -O-

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom twee? Heb je twee systemen of ga je in RAID-0 draaien?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Ik ga er binnenkort ook een kopen voor in mijn Mac Mini te steken. Zal waarschijnlijk wel gewoon de 128GB versie zijn

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BtM909 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:46:
Waarom twee? Heb je twee systemen of ga je in RAID-0 draaien?
RTFT :+
:P

Over mij

• alienfruit

alienfruit

-webkit-appearance, waarom werk je niet in Chrome :(

• OkkE

OkkE

alienfruit schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:32:
-webkit-appearance, waarom werk je niet in Chrome :(
Bij mij heeft -webkit-appearance gewoon effect.
>:)

[ Voor 25% gewijzigd door OkkE op 11-09-2012 13:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dude, alles ouder dan twee dagen in deze thread is al lost in space :D
OkkE schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:43:
[...]

Bij mij heeft -webkit-appearance gewoon effect.
Het effect van niks doen zeker :+

Dit is wel mooi hoor :D
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  assert( ( o-------------o
            |L             \
            | L             \
            |  L             \
            |   o-------------o
            |   !             !
            !   !             !
            o   |             !
             L  |             !
              L |             !
               L|             !
                o-------------o ).volume == ( o-------------o
                                              |             !
                                              !             !
                                              !             !
                                              o-------------o ).area * int(I-------------I) );

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 11-09-2012 13:51 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik word gek denk ik.
Ben net bezig met een CSS bug onder IE8. Er verschijnt een div die niet moet verschijnen.
De code die niet werkt:
Cascading Stylesheet:
1
#createProfile .bussiness { display: none; }

De code die wel werkt:
Cascading Stylesheet:
1
#createProfile .bussiness { display: none; color: inherit; }

Weer een uurtje nuttig besteed :+

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• alienfruit

alienfruit

Ah, ik dacht dat -webkit-apperance de standaard zoekveld rendering disabled. Maar blijkbaar moet je aanklooien met ::-webkit-search-cancel-button etc. Duidelijk :X

TheNameless: Waarom werkt het dan wel 8)7

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

alienfruit schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:56:
Ah, ik dacht dat -webkit-apperance de standaard zoekveld rendering disabled. Maar blijkbaar moet je aanklooien met ::-webkit-search-cancel-button etc. Duidelijk :X

Das een goeie vraag, ik heb ook geen idee. CSS valideert en de DOM is ook in orde.
Volgens mij denkt IE8: 1 rule is geen rule :D

[ Voor 4% gewijzigd door TheNameless op 11-09-2012 14:02 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:56:

HTML5 zoekveld rendering?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RTL tekstinvoer werkt in Chrome ook crappy (kwam ik achter door TheNephilim's ondertitel door Google Translate te halen :P). Als je iets hebt ingetypt, en je drukt op <home> zodat de cursor aan de rechterkant staat, dan wordt tekst geïnsert aan het eind (dus links). Eveneens, als je op <end> drukt zodat de cursor rechts staat, dan wordt tekst geïnsert aan het begin, dus rechts. Schuif je 1 teken op vanaf beide posities dan gaat het wel goed 8)7

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

TheNameless schreef op dinsdag 11 september 13:51
Ik word gek denk ik.
Ben net bezig met een CSS bug onder IE8. Er verschijnt een div die niet moet verschijnen.
De code die niet werkt:
Cascading Stylesheet:
1
#createProfile .bussiness { display: none; }

De code die wel werkt:
Cascading Stylesheet:
1
#createProfile .bussiness { display: none; color: inherit; }

Weer een uurtje nuttig besteed :+
Tenzij dit stuk CSS hoort bij een profielensite voor erg dikke mensen, waar ze kunnen aangeven hoe groot hun omvang is ten opzichte van een touringcar, moet het business zijn.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Rickets schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:05:
[...]

Tenzij dit stuk CSS hoort bij een profielensite voor erg dikke mensen, waar ze kunnen aangeven hoe groot hun omvang is ten opzichte van een touringcar, moet het business zijn.
Dan weet je ook vast of het mierenneuker of miereneuker is. Dat spel ik ook altijd verkeerd :+

• OkkE

OkkE

Wow, toevallig keek ik net eens bij mijn profiel.
Dit is post 11.000 *O* :o

[USER=14385]Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/imdyWZgl4tLN2.png%5B/USER%5D

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Grats hoor :+

Nothing to see here!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat zijn er een heleboel :o Goed bezig! :D
.oisyn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:04:
...kwam ik achter door TheNephilim's ondertitel door Google Translate te halen :P...
Ja en dan in plaats van Nephilim helaas Giants :+
Pagina: 1 ... 162 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.