I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nothing to see here!
JepRutix schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:53:
Dat is een knappe lekkage
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Rustig een filmpje maken voor Twitter
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Huh? Wat voor vage dingen doe jij met die user agent data dan? Je weet dat dat voor geen meter te vertrouwen is?F.West98 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:08:
Goed. Eens gaan debuggen en dan online zetten. Veel dingen al gerepareerd. Wit scherm bij mobile user agents, enz. Morgen verder en browser-tests. Hopelijk dit weekend online.
<"Nou, ehm, ik bekeek de reverse DNS van een IP-adres waarmee een programma op mn pc verbinding maakte, en die bevatte uw bedrijfsnaam"
Hm, jammer, die optie staat niet in de dropdownlijst op hun contactpagina
Datenbank ist aktuell, keine Aktualisierung notwendig.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat ziet er best ernstig uit
Ook weleens gehad bij een bedrijf waar ik erachter kwam dat m'n wachtwoord plaintext werd opgeslagen. Geen enkele vorm van contactinformatie op de site zelf dus ik bij SIDN de eigenaar van het domein bellen. Die reageerde heel verbaasd dat ik bij hun kwam klagen terwijl zij inderdaad de developer waren. Heb ze toen de keuze gegeven het 'under the radar' van hun klant te houden maar zij hadden liever dat ik hun klant ging inlichten dat het een bedrijf hun werk niet verstaatdcm360 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 00:12:
>"Hoe bent u bij ons terechtgekomen?"
<"Nou, ehm, ik bekeek de reverse DNS van een IP-adres waarmee een programma op mn pc verbinding maakte, en die bevatte uw bedrijfsnaam"
Hm, jammer, die optie staat niet in de dropdownlijst op hun contactpagina
De vrouw antwoordt vanaf de grond: "Ja, zeker. U bevindt zich in een luchtballon, ongeveer 5 meter boven de grond varend. U bevindt zich op 52,4 graden noorderbreedte en 5,3 graden oosterlengte".
"U bent zeker een ICT-er" zegt de man in de ballon.
"Dat klopt", zegt de vrouw, "maar hoe weet u dat?".
"Nou" , zegt de ballonvaarder, " alles wat me heeft gezegd is technisch correct, maar ik kan niets met die informatie. Het heeft me alleen tijd gekost en ik weet nog steeds niet waar ik ben".
De vrouw zegt: "dan bent u zeker een manager".
"Dat klopt", zegt de ballonbvaarder, "maar hoe weet u dat?".
"Wel," zegt de vrouw, "U weet niet waar u bent of waar u heengaat. U heeft een belofte gedaan, maar u heeft geen flauw idee hoe u die kunt nakomen. En nu verwacht u dat ik u probleem oplos. Het is een feit dat u zich in dezelfde situatie bevond voordat u mij ontmoette en op de een of andere manier is opeens allemaal mijn schuld"
Lekker op de bank
Yay! Vandaag verhuizen we met werk naar nieuw kantoor!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
+1alienfruit schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:56:
Zou gaaf zijn als er een tool is om twee CSS bestanden te mergen... Op selector niveau etc
Er zal vast wel een CSS cleanup/optimizer bestaan.alienfruit schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:56:
Zou gaaf zijn als er een tool is om twee CSS bestanden te mergen... Op selector niveau etc
edit:
<1 minuut googlen:
http://www.cssoptimiser.com/optimize.php
Plak je 2 bestanden onder elkaar in 1 bestand en gooi 'm in die optimizer.
[ Voor 21% gewijzigd door Gamebuster op 06-09-2012 11:01 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
http://www.cleancss.com/ ?alienfruit schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:56:
Hoewel ik door de
[ Voor 13% gewijzigd door OkkE op 06-09-2012 11:02 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Deze doet 7.4% opruimen van mijn CSS in mijn grootste project. Of de CSS nog werkt heb ik niet getest.OkkE schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:01:
[...]
http://www.cleancss.com/ ?
Hoewel ik door detwijfel of het een serieuze vraag is ...
Omdat de CSS in mijn project al door enkele cleanup-tools en optimizers heen gaat, vind ik het nog best knap.
De link die ik stuurde maakte mijn CSS 30% groter (fail)
[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 06-09-2012 11:05 ]
Hmm, compression van 31,7% op een bestaande css... Lijkt wel vooral spatie-geneuzel te zijn, wat misschien al door mijn minify ding gedaan wordt...OkkE schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:01:
[...]
http://www.cleancss.com/ ?
Hoewel ik door detwijfel of het een serieuze vraag is ...
Toch de moeite om die dan eventjes te testen, want het scheelt toch weer iets
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-09-2012 11:07 ]
wat alienfruit zijn vraag was, niet zo zeer om de compressie.
Heb zelf ook niet echt goed getestHoogie2004 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:12:
[...]
Die leek bij mij niet veel te doen. Misschien omdat het een redelijk kleine css file is, met weinig dubbele selectors.
[ Voor 54% gewijzigd door OkkE op 06-09-2012 11:14 ]
Die leek bij mij niet veel te doen. Misschien omdat het een redelijk kleine css file is, met weinig dubbele selectors.OkkE schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:10:
Het ging mij vooral om:
[afbeelding]
wat alienfruit zijn vraag was, niet zo zeer om de compressie.
inb4 verontwaardiging
Inderdaad, waar haalt de gemiddelde ICT-er anders zijn koffie vandaan?
Dat was de grap
Lekker op de bank
Nothing to see here!
De inplace update van 2008R2 ging vlot en vlekkeloos. Ben op de desktop al gewend aan Windows 8, nu kijken of ik voor development er ook een beetje aan kan wennen. Upgraden naar Windows 8 was helaas geen optie omdat 2008R2 -> Windows 8 natuurlijk geen geldig upgrade pad is
Enige dingen die niet werken zijn mijn Firewall (ik gebruik Comodo ICS, maar die wil niet onder Windows Server 2012) en mijn unlock link voor mijn BitLocked harddisk (ik heb gewoon een icoon naar die schijf en Windows stelt normaal voor om hem te unlocken). De link geeft nu een fout (application not found, ook als ik het via de verkenner probeer te unlocken. Ik moet het echt doen via het control panel...
Ook lijkt in deze versie audio geen voorrang meer te krijgen. Ik luister nu een muziekje terwijl ik een file copy, maar de muziek hapert
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
deel 1/3 van men pc is binnen: 3 23" schermen van Dell
Heb ze snel getest, kan ze toch niet alle 3 aansturen hier, maar geen dode pixels. Wat is die stand goed draaibaar zeg
Kater? Eerst water, de rest komt later
Jeps, mijn main OS op de dev bak (laptop zelfsHaan schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:52:
@.Gertjan. dus als ik het goed begrijp. is je main OS op je dev machine een server OS? Is dat handig? (blijkbaar niet echt, zoals uit je eigen post al blijkt)
Een voorbeeld is de IIS die je destijds in XP kon installeren, XP had een redelijk kreupele IIS in vergelijking met de server versies. Inmiddels zijn de verschillen redelijk weggewerkt (nu ook met Hyper-V ondersteuning in W8), maar voor nu blijf ik toch hangen op mijn server OS (geen zin in een re-install). Zeker sinds ze in 2008 de desktop experience optie hebben geplaatst waardoor je ook zaken als Aero kon gebruiken. Mensen zagen alleen aan mijn boot/login screen dat het een server OS was
Daarnaast vind ik het prettig om op mijn dev laptop ook wat extra kennis op te doen van de server OS-en zodat ik hier ook meer over te weten kom.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar weinig issues tegen ben gekomen. Er zijn een aantal stukjes software die weigeren te werken op een server os (o.a. Zune en Comodo), maar de rest werkt prima (Office, Photoshop, etc). Ik heb dus geen reden om te klagen. Daarnaast bevat een server os ook wat minder "troep" dan een consumenten OS. Ik hoef nu niet eerst allerlei widgets te verwijderen
En ach, zaken als audio lossen we wel weer op
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[ Voor 25% gewijzigd door Alex) op 06-09-2012 14:05 ]
We are shaping the future
Klopt, dat trucje had ik ook gevonden. Maar dat werkte ook niet helemaal in 1 keer. Vind over het algemeen zulke restricties belachelijk. Boeiend waarop een tool gebruikt wordt. Nu het versienummer is veranderd zal ook bepaalde software weigeren op W8 te werken.Alex) schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:05:
Zune kun je ook nog wel geïnstalleerd krijgen, dit door de executable uit te pakken en zelf de .MSI's te runnen. Je hebt die MSI's wel weer nodig als je een nieuwe versie wilt installeren.
Wat dat betreft is OS versie sniffing net zo beroerd als user-agent sniffing in websites
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Vang je die exceptie niet ergens op voor hij bij je unit test uitkomt?Korben schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:09:
WTFBBQ, ik ben in een parallel universum beland. Heb een unit test geschreven, die gedecoreerd met ExpectedException, maar er wordt geklaagd dat de exception niet wordt gegooid. Door de debugger steppen, zie hem op een throw uitkomen, maar toch vindt MSTest dat er geen exception is gegooid. Shouldly geprobeerd, maar die vindt hetzelfde.
Ik ook, dan doe ik het nooit zo goed als aan één project werken. Op een of andere manier is de dedicatie dan gewoon niet zoals hij moet zijnalienfruit schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:20:
Ik heb toch zo'n bloedhekel aan verschillende projecten op één dag te werken. 1-2 is prima. Maar vijf verschillende
Vrouwelijke ICT'ers in Nederland moeten ook wel gemiddeld beter zijn dan de mannelijke tegenhanger. Als slechte vrouwelijke programmeur lijkt het mij iig bijzonder lastig uit houden in een bedrijf.Rutix schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:40:
Ik ken meerdere vrouwelijke programmeurs die niet onder doen bij mannelijk programmeurs hoor.
Hopelijk performed het wat beter als ZF1 want dat is standaard niet vooruit te branden. (Ok het kan ook NOG slechter.) Ik heb er alleen een hard hoofd in gezien alle dynamische delen.TheNephilim schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:38:
Zend Framework 2 is uit zo te zien XD
meuk: Zend Framework 2.0.0
Het is al gefixed, ik stond er even niet bij stil dat de functie die ik aanriep een Task teruggaf, en dan klopt de stelling natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:18:
[...]
Vang je die exceptie niet ergens op voor hij bij je unit test uitkomt?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik geloof er niet veel van, en ik betwijfel dat je daar concreet bewijs voor hebt, behalve het semi-politiek-correcte gewauwel dat vrouwen eigenlijk overal beter in zijn dan mannen.Caelorum schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:39:
Vrouwelijke ICT'ers in Nederland moeten ook wel gemiddeld beter zijn dan de mannelijke tegenhanger. Als slechte vrouwelijke programmeur lijkt het mij iig bijzonder lastig uit houden in een bedrijf.
Operationaliseer eerst maar eens wat je onder ICT'er verstaat en hoe je zijn of haar kwaliteit dan objectief meet, voor je boude uitspraken doet over wie beter of slechter dan gemiddeld is.
Ik ken er een aantal en die zijn eigenlijk allemaal een beetje zo:Rutix schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:40:
Ik ken meerdere vrouwelijke programmeurs die niet onder doen bij mannelijk programmeurs hoor.

Komt denk ik doordat vrouwen over het algemeen minder dedicated zijn voor een interesse, en in tegenstelling tot mannen vaak niet in hun vrije tijd ook nog veel bezig zijn met hun baan.
Avalaxy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:53:
Komt denk ik doordat vrouwen over het algemeen minder dedicated zijn voor een interesse, en in tegenstelling tot mannen vaak niet in hun vrije tijd ook nog veel bezig zijn met hun baan.
quote: Frank de BoerVolgens mij, tenminste als ik het zo een beetje inschat, als je de homo bekijkt, denk ik, die is wat minder, eh, a-sportief denk ik. Als je zegt de motoriek normaal gesproken, dat valt toch meestal wel op. Ik denk, misschien is dat het.
Als ik er bewijs voor had dan had ik het er wel bij gezetSoultaker schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:52:
[...] Ik geloof er niet veel van, en ik betwijfel dat je daar concreet bewijs voor hebt, behalve het semi-politiek-correcte gewauwel dat vrouwen eigenlijk overal beter in zijn dan mannen.
Operationaliseer eerst maar eens wat je onder ICT'er verstaat en hoe je zijn of haar kwaliteit dan objectief meet, voor je boude uitspraken doet over wie beter of slechter dan gemiddeld is.
Mwah, als ik kijk naar mijn studietijd dan waren de vrouwen die voor Informatica kozen toch degenen die bij de betere helft hoorden en ook niet in een vroeg stadium gestrand zijn. Omdat het zo'n typische mannen richting is vermoed ik dat zij toch iets harder nagedacht hebben of ze het wel willen/kunnen. Bij de mannen zaten veel 'computeren is mijn hobby dus ik ga informatica doen'-types die vervolgens jammerlijk strandden omdat informatica an sich eigenlijk heel weinig met computers te maken heeft.Soultaker schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:52:
[...]
Ik geloof er niet veel van, en ik betwijfel dat je daar concreet bewijs voor hebt, behalve het semi-politiek-correcte gewauwel dat vrouwen eigenlijk overal beter in zijn dan mannen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb wel gelachen toen ik een jaar of 4 geleden twee echte modetrutjes zag staan bij de opening van het jaar. Die waren onder totaal verkeerde voorwendselen geronseld en waren na een week ook spontaan verdwenen...Janoz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:03:
[...] Omdat het zo'n typische mannen richting is vermoed ik dat zij toch iets harder nagedacht hebben of ze het wel willen/kunnen. [...]
Hoewel mij bij staat dat deze discussie al eerder is geweest moet ik zeggen dat ik ook mannelijke ontwikkelaars heb gezien die matchen met jouw plaatjeAvalaxy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:53:
[...]
Ik ken er een aantal en die zijn eigenlijk allemaal een beetje zo:
[afbeelding]
Van een vrouw wordt vaak aangenomen dat ze het niet kan en men is dan meteen amazed als ze wel iets kan. Van mannen gaan we sneller uit dat ze technische beroeken kunnen dus staan we juist te kijken als hen iets niet lukt.
Maar goed, faalhazen heb je in alle soorten: mannen, vrouwen, jong, oud, wit, zwart, etc....
Ik denk dat jij daar wel eens gelijk in kan hebben. Op mijn opleiding ligt het percentage vrouwen ook heel laag, maar zij redden het wel. Ik heb daarentegen al genoeg mannen voortijdig af zien hakenJanoz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:03:
[...]
Mwah, als ik kijk naar mijn studietijd dan waren de vrouwen die voor Informatica kozen toch degenen die bij de betere helft hoorden en ook niet in een vroeg stadium gestrand zijn. Omdat het zo'n typische mannen richting is vermoed ik dat zij toch iets harder nagedacht hebben of ze het wel willen/kunnen. Bij de mannen zaten veel 'computeren is mijn hobby dus ik ga informatica doen'-types die vervolgens jammerlijk strandden omdat informatica an sich eigenlijk heel weinig met computers te maken heeft.
Microsoft SharePoint Workspace: Bestand kon niet worden geupload. Fout bij het uploaden van het bestand
Als je vervolgens een nieuwe pull van de data doet krijg je vrolijk bij al je bestanden te zien dat ze "verouderd" zijn en dat ze nog niet gedownload zijn....
Zucht....
Och, Battlefield 3 is 22 GB, en trekt makkelijk 2 GB voor een minor update.TheNephilim schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:45:
17GB voor Guild Wars 2... dat word ook steeds meer. Een boel zal vast in textures en andere resources zitten, want ik kan me niet voorstellen dat de code voor dergelijke games steeds meer word. In ieder geval niet in die verhouding.
Die zie je dan (hopelijk) ook niet op de werkplek terug.Janoz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:03:
Mwah, als ik kijk naar mijn studietijd dan waren de vrouwen die voor Informatica kozen toch degenen die bij de betere helft hoorden en ook niet in een vroeg stadium gestrand zijn.
Aan de andere kant is het mijn ervaring dat mensen voor wie ICT een passie is (en dus ook in hun vrije tijd veel computeren) ook relatief goed presteren als programmeur. Om te zien dat dat weer vooral mannen zijn hoef je maar naar een computerbeurs, open-source conferentie of de Tweakers.net Developer Summit te gaan.Bij de mannen zaten veel 'computeren is mijn hobby dus ik ga informatica doen'-types die vervolgens jammerlijk strandden omdat informatica an sich eigenlijk heel weinig met computers te maken heeft.
Maar mijn punt is dat dit soort natte-vinger-redenaties niet zoveel zeggen als je ze niet kan staven.
Dat kan ook aan jouw waarneming liggen, natuurlijk. Als slechts 5% van de studenten vrouw is (niet ongebruikelijk voor een informatica-opleiding) dan is de kans dat een afhaker man is a priori al 95%. Dan is het beeld dat het altijd mannen zijn die afhaken snel gevormd, ook al is dat objectief niet juist.HelaasPindakaas schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:35:
Ik denk dat jij daar wel eens gelijk in kan hebben. Op mijn opleiding ligt het percentage vrouwen ook heel laag, maar zij redden het wel. Ik heb daarentegen al genoeg mannen voortijdig af zien haken
Overigens denk ik dat universiteiten wel gegevens hebben over afhakers en cijfers en het geslacht van studenten; jammer dat we daar geen toegang toe hebben.
Dat snap ik niet zo eigenlijk. WTF en je aan het updaten dat je daar 2GB voor nodig hebt? Zelfde viel me al op toen ik nog een PS3 had. Updates op de PS3 waren megagroot, en moesten best ff installeren. Dezelfde updates op de X360 waren 2/3MB groot en instantly geinstalleerd....waar zit 'm dat verschil toch inKorben schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:59:
[...]
Och, Battlefield 3 is 22 GB, en trekt makkelijk 2 GB voor een minor update.
Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren
Wel of niet delta-updates.BM schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:22:
[...] Dat snap ik niet zo eigenlijk. WTF en je aan het updaten dat je daar 2GB voor nodig hebt? Zelfde viel me al op toen ik nog een PS3 had. Updates op de PS3 waren megagroot, en moesten best ff installeren. Dezelfde updates op de X360 waren 2/3MB groot en instantly geinstalleerd....waar zit 'm dat verschil toch in
Zowel met Windows 8 als Windows Server 2012 is het niet meer mogelijk om files fatsoenlijk te uploaden/downloaden
Zit er niet op te wachten weer terug te moeten naar de web interface. Ik edit de files lokaal en gooi periodiek een kopie naar sharepoint (als eenmanszaak heeft het weinig nut om ze direct te editten en aangezien ik ook graag een off-site backup heb moet ik ze ook lokaal hebben). Maar dat gaat nu niet meer werken
Nou...... Gezien de gebruikelijke carrière paden in Nederland (en dan bedoel ik voornamelijk het zeer beperkt aanwezig zijn van technische carrière paden) zie je degenen met een diploma eerder in een management functie dan in een technische. Maar je punt is zeker valide en ik ben het verder ook helemaal eens met de rest van je post.Soultaker schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:11:
[...]
Die zie je dan (hopelijk) ook niet op de werkplek terug.Interessanter is wat het gemiddelde niveau is van de mannen en vrouwen die uiteindelijk wél hun diploma halen. Geclaimd werd namelijk dat vrouwelijke ICT'ers in een bedrijf beter zijn dan hun mannelijke collega's.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Vrouwelijke ICT managers... Ik moet nu toch echt aan "The IT Crowd" denkenJanoz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:54:
[...]
Nou...... Gezien de gebruikelijke carrière paden in Nederland (en dan bedoel ik voornamelijk het zeer beperkt aanwezig zijn van technische carrière paden) zie je degenen met een diploma eerder in een management functie dan in een technische. Maar je punt is zeker valide en ik ben het verder ook helemaal eens met de rest van je post.
http://www.meetup.com/PHP/PHP-Twente/
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik had een tooltje die classes als mobile en gecko toevoegt aan de body adhv de useragent. Die gebruik ik voor browser-afhankelijke opmaak. Maar toen gebruikte ik de class .mobile ook voor andere dingen, die ik zat te hiden. (display: none; met per ongeluk een !important). En toen was dus alle mobile witAloys schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:47:
[...]
Huh? Wat voor vage dingen doe jij met die user agent data dan? Je weet dat dat voor geen meter te vertrouwen is?
Wat is er niet te vertrouwen?
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
ben benieuwd hoe die training gaat. ga er namelijk ook heenJan_V schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:03:
[...]
Heb de gratis Azure training bij Avanade gevolgd. Vond de materie best begrijpbaar en volledig toegespitst op het examen.
Tevens hebben de trainers heel veel content verzameld van blogs, video's, whitepapers, presentaties, etc. die op internet te vinden zijn.
Verder heb ik wat in de Azure portaal wat rondgeklikt om een beter beeld te krijgen wat er nou bedoeld wordt met instances, roles, etc. We hebben namelijk enkele abonnementen binnen het bedrijf en tot 1 heb ik toegang.
wat is het addertje onder het gras ? gratis training en gratis examen....?
Ik niet. Ik ga naar PFCongres euh... volgende week zaterdag. Lijkt door dezelfde club georganiseerd te worden. Ben daar als spreker, ook nog. Moet nog eens iets in elkaar draaien,Firesphere schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:48:
Nog tweakers die hier heen gaan?
http://www.meetup.com/PHP/PHP-Twente/
Verwijderd
Scheelt dat het (zo te horen) niet heel erg belangrijk is. Het ergste dat er kan gebeuren is dat er iemand een mobiele website op zijn PC krijgt, of een normale op zijn mobiel.8088 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:54:
De identificatie van user agents.
Weet je wat trouwens pas irritant is... Websites die iPad als mobiel zien en geen linkje hebben naar de reguliere website.
Als je de rest van hun prijzen ziet zal het wel zoiets worden ben ik bang. De controls zijn handig, maar voor wat hobby-gebruik veel te duur.Avalaxy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:59:
Aan het spelen met de Windows 8 controls van Telerik. Ziet er weer nice uitBenieuwd wat dat pakket gaat kosten, ik hoop geen $999...
@alienfruit hieronder: verschikkelijk inderdaad, of niet kunnen switchen naar de desktopview vanaf je mobiel...
[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-09-2012 08:19 ]
Een schaapherder zit aan de rand van de weg.
Hij let op zijn schapen die in het veld grazen als plotseling
een flitsende BMW naast hem stopt.
De chauffeur leunt uit het raam en vraagt de herder:
‘als ik je vertel hoeveel schapen de kudde telt, krijg ik er dan eentje?’
‘Natuurlijk’, antwoord de herder.
De chauffeur van de BMW haalt zijn laptop tevoorschijn en sluit hem
aan op zijn mobiele telefoon, hij roept een observatiesatelliet
op en vraagt om het veld te scannen en opent daarna
een spreadsheet vol complexe formules.
Na tien minuten op zijn klavier te hebben getokkeld, kijkt hij
naar de herder en zegt: ‘je hebt exact 3426 schapen’. ‘Wow’,
zegt de herder terwijl hij ziet hoe de jongeman een van
de dieren in zijn auto propt.
‘Wacht’, zegt de herder, ‘als ik jou precies vertel wat
voor werk jij doet, krijg ik dan mijn dier terug?’
‘Oké, dat lijkt me eerlijk’, antwoord de chauffeur.
‘Jij bent een consultant’, zegt de herder zonder aarzelen.
‘Wow’, antwoordt de consultant, ‘hoe wist je dat?’
‘Omdat je ongevraagd opduikt om vragen te beantwoorden die ik je niet
eens heb gesteld, je verwacht dat ik je betaal voor iets dat ik al wist en
klaarblijkelijk begrijp je helemaal niets van mijn job.
Dus geef me nu mijn hond maar terug’.
Lekker op de bank
Wat slecht
Ik zit er serieus aan te denken om dit ook te doen, echt nooit begrepen waarom dat numpad zoveel ruimte moet innemen. Ook omdat zo'n pentablet niet het kleinste ding is naast een toetsenbord.
Verwijderd
Gefeliciteerd..! En uh.. Grap/hint?Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:33:
Altijd leuk die verjaardagsmailtjes, maar als je dit krijgt van een collega dan ga je toch wel denken ...
[afbeelding]
Via Chrome for iOS kun je een desktop versie afdwingenVerwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:38:
[...]
Scheelt dat het (zo te horen) niet heel erg belangrijk is. Het ergste dat er kan gebeuren is dat er iemand een mobiele website op zijn PC krijgt, of een normale op zijn mobiel.
Weet je wat trouwens pas irritant is... Websites die iPad als mobiel zien en geen linkje hebben naar de reguliere website.
Dan ga ik die vanavond even installeren!HelaasPindakaas schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:43:
[...]
Via Chrome for iOS kun je een desktop versie afdwingen
Vond het een goede training.eBoR schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:26:
[...]
ben benieuwd hoe die training gaat. ga er namelijk ook heen![]()
wat is het addertje onder het gras ? gratis training en gratis examen....?
Addertje is natuurlijk dat het een marketing stunt is om te laten zien hoe cool Avanade is en betrokken bij de community/ontwikkelaars.
Uiteindelijk zijn ze natuurlijk ook geen filantropische instelling en hopen zo (goede) ontwikkelaars binnen te halen denk ik.
*edit*
Pff, gisteren even met m'n boot records zitten spelen via EasyBCD, omdat ik m'n VHD native wilde booten. Achteraf wilde ik hem toch weer verwijderen. Zo gezegd zo gedaan, maar nu heeft EasyBCD m'n W7 record verwijderd en niet m'n VHD record....
Kan ik ineens nog alleen maar met 2008R2 werken. Gelukkig is m'n C-partitie nagenoeg helemaal leeg, dus ben ik niet echt iets kwijt, maar hoop toch dat het weer hersteld kan worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Jan_V op 07-09-2012 10:38 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
EDIT: En qua geluidsproductie valt het me ook alles mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Patriot op 07-09-2012 10:38 ]
In other news: http://panyasan.wordpress.com/ heeft een hele serie over cloud9 geschreven, best leuk :-)
Ook wel eens gehad. Maar via EasyBCD kun je dat record toch ook weer simpelweg toevoegen?Jan_V schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:35:
[...]
*edit*
Pff, gisteren even met m'n boot records zitten spelen via EasyBCD, omdat ik m'n VHD native wilde booten. Achteraf wilde ik hem toch weer verwijderen. Zo gezegd zo gedaan, maar nu heeft EasyBCD m'n W7 record verwijderd en niet m'n VHD record....
Kan ik ineens nog alleen maar met 2008R2 werken. Gelukkig is m'n C-partitie nagenoeg helemaal leeg, dus ben ik niet echt iets kwijt, maar hoop toch dat het weer hersteld kan worden.
Ook vanuit de VHD? Zal het eens proberen dan.Hoogie2004 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:59:
[...]
Ook wel eens gehad. Maar via EasyBCD kun je dat record toch ook weer simpelweg toevoegen?
*edit*
Ja dus, dat werkt super! Bedankt voor de tip.
[ Voor 9% gewijzigd door Jan_V op 07-09-2012 11:17 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
No problem. Had hetzelfde probleem een tijd geledenJan_V schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:08:
[...]
Ook vanuit de VHD? Zal het eens proberen dan.
*edit*
Ja dus, dat werkt super! Bedankt voor de tip.
Ik muis met links, terwijl ik rechts ben. Op die manier kun je nog wel numpad gebruiken en muizen tegelijk. Aan de andere kant is mijn motoriek niet de beste, dus ik heb er niet echt wat aanYopY schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:35:
Numpads zijn kud, tenminste zolang je nog jaar je muis moet grijpen. Heb thuis eentje zonder numpad, scheelt een boel en je mist het niet. Als je er echt niet zonder kunt kun je een losse numpad module kopen, die je dan rechts van je muis zou kunnen neerleggen.
Optie #3: Niet muizen. Alles met het toetsenbord, ftw.
Optie #4: Touchpad gebruiken (persoonlijk geen fan), of ander alternatief voor muis (zoals een rollermouse. Die moet ik nog eens proberen overigens.)
Random wijsheid van de dag: font kleur van comments moet uitspringen
[ Voor 17% gewijzigd door YopY op 07-09-2012 11:46 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.