https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat heb ik ook duidelijk proberen maken naar mijn baas toe maar die denkt blijkbaar eerder van "het probleem is gemeld, op een productie versie, dat moet zo snel mogelijk opgelost worden". Ik vond het niet de moeite waard om daarover enorm te gaan discussiëren en op mijn strepen te staan.
Het rare is dan ook dat die gebruiker dus wel JIRA gebruikt voor andere issues. Hij zou blijkbaar (staat in de eerste mail) van iemand bij Bedrijf A gehoord hebben om dat probleem door te sturen naar mijn baas, hoewel die persoon heel goed weet dat JIRA moet gebruikt worden. Er is ergens een serieuze communicatiestoornis geweest vermoed ik.
[ Voor 27% gewijzigd door Otherside1982 op 27-10-2011 10:25 ]
Ik opgelost, topdesk bijgewerkt, krijg ik binnen een paar minuten een boze mail hoe ik het gore lef heb een melding te bewerken die niet op onze naam staat.
Sindsdien zijn we, na intern overleg en overleg met de klant, puur via het meldingensysteem gaan werken. Gaat de telefoon voor een productiestoring? Maak eerst maar een melding aan. Krijg je een hele mail met een probleem? Retour afzender, "maak maar een [topdesk/jira/mantis]-item aan met deze tekst en zet die door naar ons".
Gezellig is anders, maar het schept wel duidelijkheid. Het gaat natuurlijk ook om de lijnen met betrekking tot wie z'n plasje erover mag doen en in welke volgorde: die stroom wordt in een meldingenbeheerpakket gewoon geregeld, zonder mogelijke invloeden van buitenaf. Dus geen mailtjes met "Kun je even..." meer zonder dat de leidinggevende / manager / budgetverantwoordelijke voor die persoon er zijn of haar goedkeuring voor heeft gegeven.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 27-10-2011 10:32 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Ik meld ze altijd even aan op http://www.google.com/safebrowsing/report_phish/, dan wordt de site vanzelf door de browser geblokkeerd.Phoenix1337 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:59:
Net maar weer eens een phishingmail doorgestuurd naar de bank. Wat doen jullie daar eigenlijk mee? Gewoon negeren of ook doorsturen?
Read the code, write the code, be the code!
Anderhalf uur bezig geweest waarom een bepaalde waarde niet via een sessie doorgegeven werd aan een andere pagina. Bleek dat het object overschreven werd in de constructor van een ander object omdat de class niet eerst geinclude werd voordat de sessie gestart werd. Het object was dan een _PHP_Incomplete_object en een instanceof werkt dat dus niet lekker.
Verwijderd
Zit er toch nog een voordeel aan session_register aangezien die wel een session start
[ Voor 22% gewijzigd door Phoenix1337 op 27-10-2011 12:27 ]
Phoenix1337 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:25:
Zit er toch nog een voordeel aan session_register aangezien die wel een session start
Jammer johThis function has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0. Relying on this feature is highly discouraged.
Volgens mij heb ik het voor een lange tijd niet nodig, maar voor 60 euro kon ik het niet laten liggen
Hoe testen jullie met releases? Gisteren liep ik tegen een bug probleem aan, dat alleen werkt als je OneClick gebruikt, of als je met je debugger bezig bent.
1
| IsolatedStorageFile.GetUserStoreForApplication |
1
2
| IsolatedStorageFile.GetStore(IsolatedStorageScope.User | IsolatedStorageScope.Assembly, null, null)) |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik zeg ook niet dat het vanzelf gaat en je eigen controls maken is idd een klus. Maar daarom vind ik het nog zeker niet Hell om ermee te werken.Styxxy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:56:
[...]
Ik heb ook al heel wat WinForms ervaring, maar vaak schreef ik uitgebreide eigen componenten om verschillende views etc af te handelen. Daar steekt ook heel wat tijd in, wat binnen RD niet echt aan de orde is (tijd is heel beperkt).
Wij werken hier aan 15 jaar oude software gemaakt volgens minstens 5 verschillende design-filosofieën inclusief verschillende naming conventions, documentatie headers etc...
...bugs die, natuurlijk, niet bij ons liggen maar bij de APIs die we aanroepen
Echter, je komt hierbij op een overzichtsscherm met alle storingen. Waarom? Omdat de XML met de storing die we krijgen vanuit de reisplanner-API geen storing-ID of zelfs type (is het een storing of werkzaamheid) terugkrijgen.
Is een API faal dus, maar nu mag ik volgende week / morgen toch dat oplossen door een fuzzy search te gaan doen in alle storingen
leuq.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Net een functie gemaakt die de volgende adressen op kan splitsen in straat, nummer en toevoeging. De volgende dingen werken allemaal:
straatnaam 1
straatnaam 1a
straatnaam 1 a
straatnaam 1-2
straatnaam 1 - 2
straatnaam 1 -2
straatnaam 1- 2
straatnaam 1a02
straatnaam 1 a 02
straatnaam 1 a02
straatnaam 1a 02
1ste straatnaam 1 (voor luie mensen )
nieuwe 1ste straatnaam 1 (ook voor luiste mensen)
nieuwe 1ste straatnaam 1a (idem)
nieuwe 1ste straatnaam 1-2 (idem)
nieuwe 1ste straatnaam 1a20 (idem)
Voor de liefhebbers ook nog de bijbehorende code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| function newSplitAddress($address){ $reverse = strrev($address); $return = array('NUMBER' => '', 'STREET' => '', 'NUMBER_ADDITION' => ''); $cache = ''; for($i=0;$i<strlen($reverse);$i++){ if(is_numeric($reverse[$i])){ $cache = $reverse[$i].$cache; }else{ if(strlen(trim($reverse[$i]))==0){ //spatie if(is_numeric(trim($cache)) && $cache>0 && strlen($return['NUMBER'])==0 && !preg_match('/^[a-zA-Z-][0-9]$/', lookupNextNotWhitespaceCharacter(substr($reverse, $i), 2))){ $return['NUMBER'] = trim($cache); $cache = ''; }elseif(strpos($cache, '-')!==false && strlen($cache)>=3 && strlen($return['NUMBER'])==0){ $return['NUMBER'] = $cache; $cache = ''; }elseif(preg_match('/^[a-zA-Z0-9-]{3,}$/', $cache) && strlen($return['NUMBER'])==0){ $return['NUMBER'] = $cache; $cache = ''; }elseif(strlen($return['NUMBER'])>0){ $cache = ' '.$cache; } }elseif(strlen($cache)==0 && strlen($return['NUMBER_ADDITION'])==0 && strlen($return['NUMBER'])==0){ $return['NUMBER_ADDITION'] = $reverse[$i]; }else{ $cache = $reverse[$i].$cache; } } } $return['STREET'] = $cache; return $return; } function lookupNextNotWhitespaceCharacter($string, $amount=1){ $return = ''; while($amount>0 && strlen($string)>0){ $character = substr($string, 0, 1); $string = substr($string, 1); if(strlen(trim($character))==0) //spaties skippen continue; $return = $return.$character; $amount--; } return $return; } |
Iemand nog op/aanmerkingen?
Wat een hel om dit goed werkend te krijgen.
[ Voor 0% gewijzigd door Phoenix1337 op 27-10-2011 15:51 . Reden: typo :x ]
En ik zou toch kijken om nog een of twee helper functies te gebruiken ipv al die "magische" if statements, zegt zo weinig. Of documenteer die if statements, dat kan ook.
@hieronder:
Wat splits je van het adres? Dat zegt de functienaam niet.
[ Voor 84% gewijzigd door Grijze Vos op 27-10-2011 15:59 ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Die fout heb ik ook weleens gemaakt
Read the code, write the code, be the code!

.
1
2
| <input name="ctl00$ContentPlaceHolder1$Achternaam" type="text" id="ctl00_ContentPlaceHolder1_Achternaam" style="width:270px;" /> |
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
In dit geval is het geen foutwackmaniac schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:58:
new[willekeurige-functienaam]
Die fout heb ik ook weleens gemaakt
Nu? Nr 2, ik wissel een beetje tussen 1 en 2 en een beetje schuin in mijn stoel. Wat ik in het verleden heb gezien is dat mensen die het meest krampachtig in houding 1 gaan zitten juist vaker wel last hebben van RSI.BtM909 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:35:
En wees eerlijk: hoe is je huidige werkhouding?
[afbeelding]
En ik dacht dat iOS applicaties geen custom code mochten draaien??
Ziet er wel een fijne IDE uit :-)
Edit: Blijkbaar puur op gaming gericht en niet echt een editor voor sourcecode. De geschreven code wordt enkel binnen de applicatie gebruikt.
[ Voor 34% gewijzigd door Hipska op 27-10-2011 16:30 ]

Goed, ik voelde de bui al hangen - dit weekend gaan een paar vrienden van mij online spelen en ik kan niet meedoen omdat Wehkamp de boel heeft verneukt. Maar goed, vanmiddag een mailtje gehad, dat het niet bezorgd kon worden en dat ik opnieuw kon bestellen. Out of stock, levertijd 2-3 werkdagen. Ja, wat the fuck, ze hebben mijn pakketje daar liggen, waarom moet ik opnieuw bestellen

Da's dus kut met peren. Even bij de MediaMarkt een kijkje nemen dan maar, wellicht hebben ze 'm daar gewoon liggen. En idd, een limited edition, niet meer in het rek maar ze hadden er nog slechts een paar achter in het magazijn. 38 euro (goedkoper dan bij de Wehkamp met verzendkosten meegerekend) \o/.
Kom ik terug op kantoor, ligt er een mailtje van de Wehkamp te wachten in mijn inbox. "Gefeliciteerd met uw preorder van Battlefield 3. Hier is de unlock code voor wat extra goodies". Dorks
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is het erg als ik de nick Savantas nu pas voor het eerst zie?BtM909 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:24:
Don't be a stranger Savantas: It's over when it's over

@.oisyn: Wehkamp zijn zeker prutsers. Ik koop er sowieso nooit iets, omdat ik vorig een kwartier op allerlei manieren heb geprobeerd om een account aan te maken, maar er was steeds iets anders verkeerd waardoor de input niet werd geaccepteerd. Jammer voor ze, want ik wilde een bed van ruim 1200 euro bij ze bestellen
En een vriend van me heeft er een keer een Wii besteld met extra controller en nog een game. Lang verhaal, er ging van alles mis met leveren, maar uiteindelijk komt het er op neer dat hij én z'n geld heeft terug gekregen, én de Wii nog heeft én dat hij alles ook nog een keer dubbel heeft ontvangen

[ Voor 57% gewijzigd door Haan op 27-10-2011 16:24 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Waarom is dat voor luie mensen? Dat zijn namelijk gewoon geldige straatnamen! http://www.postcode.nl/in...+Binnenvestgracht&x=0&y=0Phoenix1337 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:50:
Alles behalve 1
Net een functie gemaakt die de volgende adressen op kan splitsen in straat, nummer en toevoeging. De volgende dingen werken allemaal:
straatnaam 1
straatnaam 1a
straatnaam 1 a
straatnaam 1-2
straatnaam 1 - 2
straatnaam 1 -2
straatnaam 1- 2
straatnaam 1a02
straatnaam 1 a 02
straatnaam 1 a02
straatnaam 1a 02
1ste straatnaam 1 (voor luie mensen )
nieuwe 1ste straatnaam 1 (ook voor luiste mensen)
nieuwe 1ste straatnaam 1a (idem)
nieuwe 1ste straatnaam 1-2 (idem)
nieuwe 1ste straatnaam 1a20 (idem)
BTW 2A is de 'meest' correcte aanduiding, 2 A is 'minder' correct en dus ook minder voorkomend.
Ik heb je code niet uitgebreid beken, maar hoe gaat je code om met woonboot adressen:Iemand nog op/aanmerkingen?
Steenkade t/o 56 (woonboot tegenover Steenkade 56)
Steenkade a/b Twee Gezusters (aan boord van de woonboot 'Twee Gezusters' aan de Steenkade)
(uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisnummer#Woonboten)
Straatnaam 2 hs (benedenwoning nr 2)
Straatnaam 2-I (of 2-i of 2i of 2I) (nr 2 1-hoog)
Straatnaam 2-II (of 2-ii of 2ii of 2II) (nr 2 2-hoog)
Straatnaam 2-IV (of 2-iv of 2iv of 2IV) (nr 2 4-hoog)
Straatnaam 2 bis (1e bovenwoning van nr 2)
Straatnaam 2 bis A (2e bovenwoning van nr 2)
(gebaseerd op http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisnummer#Toevoegingen
De beste oplossing is om of het adres als geheel te nemen, of om apart om de straat en het huisnummer te vragen en daarbij een vrije string van ruime lengte te accepteren.
[ Voor 1% gewijzigd door Remus op 27-10-2011 16:26 . Reden: Voorbeeld verwijderd ]
Ik mis:Remus schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:22:
[...]
Waarom is dat voor luie mensen? Dat zijn namelijk gewoon geldige straatnamen! http://www.postcode.nl/in...+Binnenvestgracht&x=0&y=0
BTW 2A is de 'meest' correcte aanduiding, 2 A is 'minder' correct en dus ook minder voorkomend.
[...]
Ik heb je code niet uitgebreid beken, maar hoe gaat je code om met woonboot adressen:
Steenkade a/b Twee Gezusters (aan boord van de woonboot 'Twee Gezusters' aan de Steenkade)
Straatnaam 8-10 (samengevoegde woning nrs 8 en 10)
De beste oplossing is om of het adres als geheel te nemen, of om apart om de straat en het huisnummer te vragen en daarbij een vrije string van ruime lengte te accepteren.
Straatnaam 1 zwart
Straatnaam 1 rood
Mijn houding:BtM909 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:35:
En wees eerlijk: hoe is je huidige werkhouding?
[afbeelding]

Handig zo'n voetensteun computer
[ Voor 25% gewijzigd door Avalaxy op 27-10-2011 16:28 . Reden: kuthost ]
Ach jaEvilbee schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:26:
[...]
Ik mis:
Straatnaam 1 zwart
Straatnaam 1 rood
Ik dacht dat die namen altijd voluit geschreven werden. Zo te zien niet dus mijn excusesRemus schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:22:
[...]
Waarom is dat voor luie mensen? Dat zijn namelijk gewoon geldige straatnamen! http://www.postcode.nl/in...+Binnenvestgracht&x=0&y=0
Voor het geval mensen toch een spatie ertussen invoeren wou ik dit voor de zekerheid afvangenRemus schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:22:
Hmm, daar houd hij nog geen rekening mee inderdaad. Nog wat werk te doen dusRemus schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:22:
[...]
Ik heb je code niet uitgebreid beken, maar hoe gaat je code om met woonboot adressen:
Straatnaam 8-10 (samengevoegde woning nrs 8 en 10)
Het probleem is dat het bij ons opgeslagen wordt als 1 string en dat een externe partij deze drie graag gesplitst wil hebben.Remus schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:22:
Eh ja, zo werkt dat. Je moet unieke identifiers hebben voor controls, tenslotte... al kan ik me voorstellen dat je de ClientID's van masterpages en contentplaceholders niet wilt in je uiteindelijke IDOkkE schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:08:
ASP.Net![]()
.
HTML:
1 2 <input name="ctl00$ContentPlaceHolder1$Achternaam" type="text" id="ctl00_ContentPlaceHolder1_Achternaam" style="width:270px;" />
Sinds ASP.NET 4.0 kun je er wel e.e.a. aan tweaken, zie MSDN: Control.ClientIDMode Property (System.Web.UI)
We are shaping the future
Ik hoef het formulier gelukkig alleen maar in een Lightbox in te laden.Alex) schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:34:
[...]
Eh ja, zo werkt dat. Je moet unieke identifiers hebben voor controls, tenslotte... al kan ik me voorstellen dat je de ClientID's van masterpages en contentplaceholders niet wilt in je uiteindelijke ID
Sinds ASP.NET 4.0 kun je er wel e.e.a. aan tweaken, zie MSDN: Control.ClientIDMode Property (System.Web.UI)
Dat het een unieke identifier moet hebben is logisch, maar dat kan een stuk beter dan dit, lijkt me. Sowieso is die value ontzettend lang, maar het meest storende vind ik nog wel de $.
Ah well, snel afsluiten en niet meer naar omkijken.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik ben nog op m'n PS3 & 360 versies aan het wachtten uit Stockholm maar heb vandaag wel m'n eerste goede BF3 nieuws gehad.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:19:
Da's dus kut met peren. Even bij de MediaMarkt een kijkje nemen dan maar, wellicht hebben ze 'm daar gewoon liggen. En idd, een limited edition, niet meer in het rek maar ze hadden er nog slechts een paar achter in het magazijn. 38 euro (goedkoper dan bij de Wehkamp met verzendkosten meegerekend) \o/.
Kom ik terug op kantoor, ligt er een mailtje van de Wehkamp te wachten in mijn inbox. "Gefeliciteerd met uw preorder van Battlefield 3. Hier is de unlock code voor wat extra goodies". Dorks
(tweede van boven)

stoer!PrisonerOfPain schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:15:
[...]
Ik ben nog op m'n PS3 & 360 versies aan het wachtten uit Stockholm maar heb vandaag wel m'n eerste goede BF3 nieuws gehad
(tweede van boven)
[afbeelding]
Aunt bunny is coming to get me!
http://www.mobygames.com/...-human-revolution/credits
I know.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:24:
Kijk, bij ons sta je gewoon tussen de "additional programmers":
http://www.mobygames.com/...-human-revolution/credits
Ja, Laan 1945, Weurt is een straat. Dus je zou Laan 1945 14-R, kunnen hebben. Hoe ga je dat nou eens doen? Ohja, er zijn nog veel meer van dit soort uitzonderingen die je nevernooitniet kan afvangenPhoenix1337 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:50:
Alles behalve 1
...
Iemand nog op/aanmerkingen?
Bijvoorbeeld (kan zo snel geen straat vinden), er is een buurt die heet: 'Buurt 12 03' (yeah really).
Ook leuk http://www.funda.nl/koop/...is-83554599-1213-laan-48/.
[ Voor 24% gewijzigd door creator1988 op 27-10-2011 17:41 ]
Dammit, ik heb net vanochtend een scriptje geschreven om in een heel oud deel van onze klantendatabase straatnaam en huisnummer te scheiden. 100% accuraatheid was geen vereiste dus ik in tien minteun iets in elkaar gezet wat splits op het eerste nummer. Dit is dus een geval waar ik niet over nagedacht heb. Nouja...creator1988 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:38:
[...]
Ja, Laan 1945, Weurt is een straat. Dus je zou Laan 1945 14-R, kunnen hebben. Hoe ga je dat nou eens doen? Ohja, er zijn nog veel meer van dit soort uitzonderingen die je nevernooitniet kan afvangen. Tenzij je een straatnamen dictionary hebt.
Bijvoorbeeld (kan zo snel geen straat vinden), er is een buurt die heet: 'Buurt 12 03' (yeah really).
Ook leuk http://www.funda.nl/koop/...is-83554599-1213-laan-48/.
Hoe groot is de kans nu echt dat iemand in zo'n straat woont. <1%? Als je niet al teveel klanten hebt, kan je die paar telefoontjes ook wel aan
Nee, buiten mijn eigen perfectionisme is het niet echt een probleem. In iedere vorm van communicatie richting de klant worden ze toch achter elkaar geztee met een spatie ertussen... En het doel was mensen kunnen matchen met een ander bestand op bais van postcode + huisnr. Dat ging in de oude situatie sowieso al niet werken.Caelorum schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:19:
[...]
Hoe groot is de kans nu echt dat iemand in zo'n straat woont. <1%? Als je niet al teveel klanten hebt, kan je die paar telefoontjes ook wel aan
Maven heeft niks met JavaEE zelf te maken. Het is alleen de dependency management tool die bijna iedereen gebruikt, inclusief deployments. Je kan ook prima zonder (alleen voor grotere projecten wat onhandiger).st0p schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:29:
Vanmiddag eens zitten spelen met Java EE. Ik heb niks tegen op de taal Java, maar mensen kinderen wat een omslachtig gedoe allemaal. Een waarom de fuck heb ik uberhaupt maven nodig om een deploy te kunnen doen? Ik geloof direct dat als je eraan gewend bent het allemaal geniaal is, maar op de beginner komt het nogal overweldigend over.
Jij hebt zeker de EA activation server gecode?PrisonerOfPain schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:27:
En volgens mij heb ik de PC build maar maximaal 10 keer opgestart

Die van mij wordt nu gedownload. Ben benieuwd of ik m straks nog kan spelen....oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:25:
[...]
Jij hebt zeker de EA activation server gecode?
Verwijderd
Dat wordt dan leuk bij de 1e Kruisdiep, Nieuw-Weerdingest0p schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:03:
[...]
Dammit, ik heb net vanochtend een scriptje geschreven om in een heel oud deel van onze klantendatabase straatnaam en huisnummer te scheiden. 100% accuraatheid was geen vereiste dus ik in tien minteun iets in elkaar gezet wat splits op het eerste nummer. Dit is dus een geval waar ik niet over nagedacht heb. Nouja...
[ Voor 11% gewijzigd door creator1988 op 27-10-2011 22:55 ]
Verwijderd
Dit nog even los van het feit dat het nogal suf is dat je je game blijkbaar ook moet activeren als je met het originele DVD schijfje in je speler de single player campaign wil starten. En wederom zijn de mensen met een legale kopie de dupe.
EA fucked up, of overbezette servers nou realistisch zijn of niet.
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2011 01:38 ]
Verwijderd

Fall-over is beter. Fallback is het bestePhoenix1337 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:03:
Mja. Een offsite failover, wat ik niet gek vind voor zo'n groot bedrijf, moet wel kunnen toch
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ook wel een mooie (via The Daily WTF): 126,000 lines of code - System.OutOfMemoryException
De grootste WTF is gewoon dat krampachtige controle willen houden over wie, waar en hoe men wil gamen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 01:26:
Tja, miljoenen mensen die tegelijk hun game willen activeren. Daar kun je prima je infrastructuur op aanpassen, maar da's nogal duur.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dat en..farlane schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:07:
[...]
De grootste WTF is gewoon dat krampachtige controle willen houden over wie, waar en hoe men wil gamen.
Het gevolg is ook nog eens dat het een hoop casual gamers die het spel nog niet gekocht hebben dit nieuws horen en denken: Bleh, laat maar zitten..
Dat is inderdaad een WTF. En het advies dat ze daar zitten te geven vind ik nu ook niet bepaald geweldig. Ze zouden beter zeggen dat hij een basisboek OOP moet leren in plaats van deze hack solutions proberen aan te leren.Alex) schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:14:
Ook wel een mooie (via The Daily WTF): 126,000 lines of code - System.OutOfMemoryException

Of die BackgroundWorker waar die zat over door te zeuren. Die zijn advies mist compleet doel, die jongen snapt het niet eens en hij legt het ook niet goed uit (eerder op een foute manier). En hij is technieken aan het zeggen dat totaal niet nodig zijn, mits die applicatie deftig wordt ontwikkeld.Davio schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:53:
Haha ja, lekker partial classes maken, daar los je het echt mee op...
Ik heb net via contacten gehoord dat WPF dan toch is toegestaanStyxxy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:56:
Zoals ik al lichtjes probeerde duidelijk te maken, moet het WinForms of een webtoepassing zijn[...]

Make Google Chrome's inspector crash with a piece of Javascript without crashing the parent tab
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Als je je partner op moet leiden, kun je dan toch beter LINQ-to-SQL nemen, vermoed ik...Styxxy schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:18:
[...]
Of die BackgroundWorker waar die zat over door te zeuren. Die zijn advies mist compleet doel, die jongen snapt het niet eens en hij legt het ook niet goed uit (eerder op een foute manier). En hij is technieken aan het zeggen dat totaal niet nodig zijn, mits die applicatie deftig wordt ontwikkeld.
[...]
Ik heb net via contacten gehoord dat WPF dan toch is toegestaan![]()
. Nu mijn programmeer partner beetje opleiden in WPF en LINQ-to-Entities.
Zeker voor zo'n kleinschalig en eenmalig project. Dan kun je wat sneller van start en heb je meer tijd over voor het echte probleem. De DB aansluiten en gebruiksklaar maken voor het project is volgens mij niet de kern van het probleem, dus hoe minder tijd je hieraan besteed, hoe beter.
Tenzij je verwacht dat ze halverwege zeggen: "We wisselen van database, het wordt een Oracle DB."
We krijgen eerst een uur de tijd om de database te verkrijgen en te installeren. Ik vermoed dat dat niet al te veel tijd zal in beslag nemen zodat we de rest van de tijd kunnen steken in LINQ-to-Entities. Plus, ik ken LINQ-to-SQL niet, zou je me eens kunnen zeggen (ev. bron) van de verschillen, voordelen en nadelen?Davio schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:30:
[...]
Tenzij je verwacht dat ze halverwege zeggen: "We wisselen van database, het wordt een Oracle DB."
Ik vind zeer veel vergelijkingen (en rants) van enkele jaren geleden (2-3 jaar). In hoeverre is het EF al verbeterd? (Ik ken basis EF, ben er zelf nog niet super ervaren in.)
[ Voor 14% gewijzigd door Styxxy op 28-10-2011 13:58 ]
L2S had nooit mogen bestaan, omdat het een soort proeftuintje was voor het echte product, L2E. Maar L2E was niet op tijd klaar, daarom hebben ze toentertijd L2S geshipt.
L2S is dus een versimpelde versie (al zijn er wat andere verschillen) en kan alleen gebruikt worden met SQL Server. De syntax van L2S is hierdoor wat eenvoudiger.
Eigenlijk kun je zeggen dat de kracht van de één het mankement is van de ander en andersom. Waar L2S gebrekkig is, omdat het slechts één server ondersteunt en je dus weinig flexibiliteit hebt, is het daarom des te simpeler in gebruik. Je kunt in Visual Studio eenvoudig een nieuwe DataContext aanmaken, dan krijg je een visual designer. Hier sleep je al je tabellen en sprocs naartoe die al in de database staan en dan maakt hij van al je tabellen automatisch klasses.
Je kunt dan bijvoorbeeld de volgende code schrijven:
1
2
3
4
5
6
| DataContextBla dcb = new DataContextBla(); // Gebruikt de default connection string die is aangemaakt toen je dit item toevoegde aan je project var students = dcb.Students.Where(s => s.LastName == "Janssen"); foreach(var student in students) { MessageBox.Show(student.Name); } |
Voor L2E is het net iets omslachtiger, zie voor meer voorbeelden: http://naspinski.net/post...-Entities--Revisited.aspx
Wat betreft mijn persoonlijke smaak, gebruik ik liever L2S waar ik kan. In de praktijk komt het niet zo verschrikkelijk vaak voor dat ik iets moet ombouwen naar L2E en voor veel projecten beheer ik zowel de database als de software. En ja, als ik een nieuwe tabel aanmaak dan moet ik mijn datacontext updaten, maar een groot probleem vind ik dat niet.
Beuh ben brak,
En maar bugs gaan fixxxen. We hebben een API, doen we calls naar voor info... nu blijkt dat we daarnaast nog een tweede 'logging'-API moeten aanroepen om die te vertellen wat we doen of waar de gebruiker naar zoekt... euh... we roepen jullie API al aan... log dat?
Maar eens documentatie gaan lezen
Oh ja, ook jammer: we mogen ons eigen logo niet in de app zetten, helaas
Daar ben ik dan weer niet bekend mee, dus ik weet niet hoe hoog de leercurve hiervan is.alienfruit schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:07:
Of je gebruikt gewoon DA Linq (http://www.remobjects.com/da/net.aspx) Werkt heerlijk!
MS zegt zelf over L2S:
Van wat ik hoor over jullie opdracht lijkt deze beschrijving me erg van toepassing en daarom kwam ik ermee.quote: MSLINQ to SQL is an object-relational mapping (ORM) framework that allows the direct 1-1 mapping of a Microsoft SQL Server database to .NET classes, and query of the resulting objects using LINQ. More specifically, LINQ to SQL has been developed to target a rapid development scenario against Microsoft SQL Server where the database closely resembles the application object model and the primary concern is increased developer productivity.
Addendum: Olivier, mooie tent, ouwe kerk is dat toch? Lekker Belgisch eten en drinken hebben ze daar ook!
[ Voor 5% gewijzigd door Davio op 28-10-2011 14:12 ]
Bedankt voor de informatie. Die link dat je gaf, had ik inderdaad ook al gevonden. Ik vroeg me gewoon af of het op dit moment nog steeds van toepassing is :-).
Jep ik denk het ook. Ik ga het zeker bekijken en waarschijnlijk dan ook gebruiken (ziet er alleszins niet zo moeilijk uit).Davio schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:11:
Van wat ik hoor over jullie opdracht lijkt deze beschrijving me erg van toepassing en daarom kwam ik ermee.
YopY schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:09:
Beuh ben brak,. Voor een afdelingsborrel gisteren (weer) naar Olivier in Utrecht gegaan. Bier gist nu nog na,
.
Belgisch bier en etenDavio schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:11:
Addendum: Olivier, mooie tent, ouwe kerk is dat toch? Lekker Belgisch eten en drinken hebben ze daar ook!

[ Voor 10% gewijzigd door Styxxy op 28-10-2011 14:53 ]
En woei: iemand kon z'n mond niet houden op Twitter,
http://twitter.com/#!/bar...84805691392/photo/1/large
Edit: Lmao
Edit: En het artikel: http://nos.nl/op3/artikel...atelende-blauwe-bord.html
(ben straal vergeten dat ik daar ook naartoe zou gaan x). Dat krijg je als je me dat soort dingen verteld terwijl ik bezopen ben...)
Edit 3:
...Oh?De app is vanaf vanmiddag gratis te downloaden.

[ Voor 47% gewijzigd door YopY op 28-10-2011 15:23 ]
Ja, het is nodig om trotsch te zijn op je eigen projecten en er wat over te zeggen te hebben, zeker als die high-profile zijn zoals deze.Avalaxy schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:31:
YopY, niet om vervelend te zijn... Maar is het werkelijk nodig élke poep of scheet omtrend je NS-applicatie hier te posten? Persoonlijk vind ik het nogal irritante aandachttrekkerij.
[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 28-10-2011 15:39 ]
Dit is ook de Coffee Corner, dus dan mag je lekker zeiken als je een k*tdag hebt, maar ook je vreugde tonen als je iets af hebt.
En Bart Jan Cune, die hoor ik elke dag tijdens de Coen en Sander show.
Hij is in het nieuws geweest (ok, een artikeltje op de site van de NOS), zal mogelijk in het journaal vanavond komen, en zal waarschijnlijk naar de top-10 van gratis ipad apps klimmen zodra hij in de store staat, dus ja, high-profile. Is overigens ook de eerste mobiele app van ons bedrijf die uitgebracht wordt.TJHeuvel schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:38:
Je vindt deze nationale app high profile?
Zojuist op het randje van het weekend een grote breakthrough gehad voor een belangrijk project hier, wat een heerlijk gevoel
[ Voor 6% gewijzigd door Ram0n op 28-10-2011 15:59 ]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Dus ik vind YopY niet spammerig
Nee, ook jij hebt het recht erover te zeuren. Dit is de immers coffee cornerTJHeuvel schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:04:
In dat geval zijn de meningen verdeelt, en zal ik stoppen met zeuren
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.