De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 12:54
Styxxy schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:45:
[...]

Dat is inderdaad een WTF. En het advies dat ze daar zitten te geven vind ik nu ook niet bepaald geweldig. Ze zouden beter zeggen dat hij een basisboek OOP moet leren in plaats van deze hack solutions proberen aan te leren.
Op pagina twee meldt de TS:
I have never worked with classes in that way where I create them myself so I am not sure of how to do this actually.
En dan inderdaad die backgbround worker proberen uit te leggen. Kom op, die man weet niet hoe die een class moet maken. Prioriteiten anyone? :P

@Yopy, wanneer komt de Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 12:19

Pizzalucht

Snotneus.

YopY schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:41:
[...]
en zal waarschijnlijk naar de top-10 van gratis ipad apps klimmen zodra hij in de store staat, dus ja, high-profile
Uhh... Je verwacht dat mensen gaan staren nou een blauw, ratelend bord?
Sorry, maar ik denk dat mensen eerder gewoon de NS app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als het blauwe ratelende bord de officiële NS-app voor de iPad is zullen mensen die wel gebruiken ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Pizzalucht schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:40:
[...]

Uhh... Je verwacht dat mensen gaan staren nou een blauw, ratelend bord?
Sorry, maar ik denk dat mensen eerder gewoon de NS app gebruiken.
Ja, want dat is leuk :p. Sterker nog, als het er niet zo uitzag was hij nooit afgemaakt.

(Oh ja, en we maken de NS app ook ;).)

@Android versie, die zal er waarschijnlijk niet komen, helaas.

iig, nu eens kijken of m'n hip koel vet nieuwe PC Battlefield 3 een beetje aan kan.

en d'r is niks mis met een gezonde portie spam. Zeker niet op vrijdagmiddag.

[ Voor 15% gewijzigd door YopY op 28-10-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:12
YopY schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:21:
[...]
en d'r is niks mis met een gezonde portie spam. Zeker niet op vrijdagmiddag.
En wat is jouw e-mail adres? Ik regel wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Alex) schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:18:
Als het blauwe ratelende bord de officiële NS-app voor de iPad is zullen mensen die wel gebruiken ;)
Ik keek juist nooit op het blauwe bord omdat je dan moest zoeken, met de NS app heb je precies wat je zoekt.
Waarom zouden mensen wel gaan zoeken op een virtueel blauw bord?

Ik moet zeggen, het ziet er mooi en netjes uit, alleen ik had liever dat ze dat geld aan wc's in treinen hadden besteed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:25:
[...]

Jij hebt zeker de EA activation server gecode? 8)7
De DX:HR PC versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dat zeg je nu ja ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
marcop23 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:36:
[...]

En wat is jouw e-mail adres? Ik regel wel iets :)
marcop23@tweakers.net O-). Toevallig he? :p
Ik moet zeggen, het ziet er mooi en netjes uit, alleen ik had liever dat ze dat geld aan wc's in treinen hadden besteed
Nah, dit was goedkoper voor hun :p.

...Sterker nog, één van de eerstvolgende nieuwe features die in de iphone app komen is de voorzieningen-vinder (of zoiets, moet nog uitgedacht worden) waar je de toiletten op een station kunt vinden :'). Da's ook goedkoper dan toiletten inbouwen!

...Oké, misschien niet goedkoper dan plaszakken. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ah dat meen je niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 18:22
Stel, ik heb een tabel met daarin een aantal getallen. Per getal moet het jaar en de maand bekend zijn. De dag maakt niet uit. Sla je zoiets op in een DATE veld of beiden apart?

Om toch maar ff ontopic te blijve:
Tijd voor koffie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

YopY schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:14:
:p Wij hadden gewoon ouderwetse bitterballen hoor, helaas.

En woei: iemand kon z'n mond niet houden op Twitter, :p. Ik hoop dat 'ie vandaag nog de app store in komt... Kan wel even de status nakijken.

http://twitter.com/#!/bar...84805691392/photo/1/large

Edit: Lmao :D http://nos.nl/op3/audio/3...-van-het-blauwe-bord.html

Edit: En het artikel: http://nos.nl/op3/artikel...atelende-blauwe-bord.html

(ben straal vergeten dat ik daar ook naartoe zou gaan x). Dat krijg je als je me dat soort dingen verteld terwijl ik bezopen ben...)

Edit 3:

[...]

...Oh? :$

[afbeelding]

O-)
Ik zal van de week ff een pic maken met de app als ik op Utrecht ben :P

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Phoenix1337 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:25:
Stel, ik heb een tabel met daarin een aantal getallen. Per getal moet het jaar en de maand bekend zijn. De dag maakt niet uit. Sla je zoiets op in een DATE veld of beiden apart?

Om toch maar ff ontopic te blijve:
Tijd voor koffie :)
Ik zou het altijd gewoon in een datetime zetten - ook makkelijker met het ophalen en formatteren van die datum, immers. Anders moet je zeggen 'dit getal is een maand, dit een dag', en zit je overal in je applicatie daarmee te klooien. Het vertegenwoordigt een datum, dus, datum :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40

Matis

Rubber Rocket

http://www.raintpl.com/ O+

Ben laatst begonnen met zelf een eenvoudig php-template-enginetje te maken. Niet om het wiel opnieuw uit te vinden, maar gewoon omdat ik de "welbekende" template-systemen veel te omslachtig vind (Smarty Dwoo en OPT) en omdat PHP zelf een prima template-engine is.

Echter liep ik als snel tegen problemen aan met het uitrollen van for-loops, dus ging ik op zoek naar een eenvoudig, zonder configuratie, bruikbaar template-enginetje. Toen kwam ik bij raintpl uit. O+

Het enige "jammere" is dat PHPStorm niet overweg lijkt te kunnen met de template-formatter, zoals hij dat wel kan met Smarty-templates.

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 29-10-2011 12:36 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind zelf Twig een veel betere template engine voor PHP. Het is sneller en makkelijker uit te breiden (meer controle). Als je PHP zelf niet wil gebruiken in je templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ruby on Rails.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Laatst online: 11-10 18:22
YopY schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:02:
[...]

Ik zou het altijd gewoon in een datetime zetten - ook makkelijker met het ophalen en formatteren van die datum, immers. Anders moet je zeggen 'dit getal is een maand, dit een dag', en zit je overal in je applicatie daarmee te klooien. Het vertegenwoordigt een datum, dus, datum :).
Oke, zo heb ik het ook opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40

Matis

Rubber Rocket

Afbeeldingslocatie: http://memegenerator.net/cache/instances/400x/10/10739/10996797.jpg

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ASP.Net Masterpages, ListViews, en ITemplateContainer.

Zojuist de Blauwe Bord-app gedownload. Leuk gedaan, maar het lijkt erop alsof mijn iPad (eerste generatie) het niet goed aankan. Het gaat voor mijn gevoel trager dan het echte bord :)

Nice-to-have is keuze voor een ander station ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Voor het eerst gebruik ik actief tests tijdens het ontwikkelen van mijn code (een Ruby on Rails bbcode parser)

Nooit geweten dat 't zo handig kan zijn. Als je werkende code uitbreid voor een nieuwe, onafhankelijke feature kan je meteen zo'n test draaien om te zien of je niet per ongeluk iets heb gesloopt. Heb nu al meerdere keren meegemaakt dat ik een kleine bug introduceerde door werkende code uit te breiden en 't direct tegenkwam, ipv later te ontdekken dat er "iets" "opeens" niet meer werkt.

https://github.com/tobyhinloopen/bbcode

Normaal gebruik ik gewoon git commit -am "did some stuff"-achtige commits. Probeer nu wat nettere commits te maken, maar gaat niet altijd even goed door te vergeten bestanden toe te voegen of alsnog -am te gebruiken i.p.v. -m.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 29-10-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Gamebuster schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:26:
Normaal gebruik ik gewoon git commit -am "did some stuff"-achtige commits. Probeer nu wat nettere commits te maken, maar gaat niet altijd even goed door te vergeten bestanden toe te voegen of alsnog -am te gebruiken i.p.v. -m.
Dat git commit -am leer je snel af bij grote projecten :P. Is dus gunstig dat je nu gewoon git commit -m gaat proberen te gebruiken ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
@git verhaal, ik vind het zelf wel netjes om elke commit één 'unit of work' te laten zijn, dus als ik vergeet te committen voeg ik alleen de bestanden toe die ik gewijzigd heb.

Het moet ook mogelijk zijn om slechts gedeeltes van gewijzigde bestanden te committen (--partial?), maar daar heb ik me nog niet in verdiept / niet nodig gehad.

@mezelf: Woei, hij staat in de app store: http://itunes.apple.com/a...162209?affId=1380330&mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Ik ben BF3 met 500 kB/s aan het binnen halen om mijn Blaze/BF3 server emulator af te maken. _O-

Nog 5 uur te gaan :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Pizzalucht op 29-10-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Laatst online: 11-10 18:08
YopY schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:21:
Het moet ook mogelijk zijn om slechts gedeeltes van gewijzigde bestanden te committen (--partial?), maar daar heb ik me nog niet in verdiept / niet nodig gehad.
Dat is inderdaad mogelijk. Moet je alleen bij git add al doen dmv de --patch optie. Dan krijg je vervolgens elke wijziging uit je bestand te zien en kan je beslissen of je die wel of niet wilt commiten. Is soms erg handig als je meerdere wijzigingen in 1 file in meerdere commits wil, maar zit een groot risicio aan dat niet al je commits meer compilen en in mijn ervaring voegt hij iets te vaak 2 changes samen tot 1 hunk om over te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
En hij staat #1 in de App Store met >60 5-sterren ratings _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hostname schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 02:41:
en in mijn ervaring voegt hij iets te vaak 2 changes samen tot 1 hunk om over te beslissen.
Die kan je splitsen ('s'), en als dat niet meer wil, dan kan je altijd nog handmatig de patch van die hunk editen ('e'). Dan krijg je dus gewoon een teksteditor met een diff van ongeveer 10 regels, waar je zelf de +/- weg kunt halen/toe kunt voegen.

Het grote voordeel van add -p vind ik trouwens dat je meteen een diff voor je kiezen krijgt, zodat je niet per ongeluk iets commit wat je helemaal niet wilt committen. Dat is ook het enorme risico van git commit -am :-) (toegegeven, als je van tevoren even een git diff doet dan valt dat ook nogal mee)

[ Voor 25% gewijzigd door ValHallASW op 30-10-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Wat is XCode een ruk programma zeg :X
[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 17:49
MTWZZ schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:20:
[/rant]
Juist heerlijk!
Microsoft en Apple kunnen wat van IDE's maken.

Helaas gebruik ik beide niet/nauwelijks voor school, alleen voor mijn ZZP-werk.

Ben nog op zoek naar een goede Android-IDE btw? Ik heb Eclipse & die van Jetbrains geprobeerd, maar beide zijn niet helemaal naar mijn zin. Zit momenteel (van ellende) maar via ANT te werken (maar mis ik de autocompletion in Android-XML)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Rutix schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:35:
[...]

Dat git commit -am leer je snel af bij grote projecten :P. Is dus gunstig dat je nu gewoon git commit -m gaat proberen te gebruiken ;).
Op m'n werk wordt 't exclusief gebruikt en werd 't mij ook zo aangeleerd :P

Op ten duur kregen ze van mij commits als:

- Fixed a bug where ...
- Now renders ...
- Added relation x to y to allow ...
- Minor CSS fix in ...
- Added check to ... to prevent ...
- ...
- ...

Soms wel 10+ punten in 1 commit :P
Vanaf morgen dus netjes losse commits van mijn kant, kijken hoe dat gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 30-10-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Heb een te klein ding om er en topic voor de maken
is er toevallig iemand die een cheap ass windows vps gebruikt ? wil mn tfs server thuis uitzetten en een vps pakken maar ben nog op zoek naar de goedkoopste (blijf toch een nederlander ;-) ) strato is tot nu toe de goedkoopste met 1 Gig en 50GB space.. 12,90 pm (is goedkoper dan de stroomkosten voor de pc) dus wie weet nog een goedkopere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 07:57
...kom ik er na meer dan een half jaar van mijn SSD genoten te hebben er achter dat in de BIOS 'IDE' mode aanstond ipv ACHI. :+

(Was er toch echt van overtuigd dat hij daar al opstond. :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
MTWZZ schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:20:
[/rant]
Vertel ons meer? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
bbcode gem is af werkend :D

https://github.com/tobyhinloopen/bbcode

+10 version control (git) experience points
+10 automated tests (rspec) experience points
+5 parser design experience points

/Tevreden met weekend prestaties :D

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 31-10-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:35
eBoR schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:42:
Heb een te klein ding om er en topic voor de maken
is er toevallig iemand die een cheap ass windows vps gebruikt ? wil mn tfs server thuis uitzetten en een vps pakken maar ben nog op zoek naar de goedkoopste (blijf toch een nederlander ;-) ) strato is tot nu toe de goedkoopste met 1 Gig en 50GB space.. 12,90 pm (is goedkoper dan de stroomkosten voor de pc) dus wie weet nog een goedkopere
Als het je alleen om TFS hosting gaat, zou je TFS in Azure kunnen proberen: http://tfspreview.com/
Is volgens mij gratis. Hoe het precies werkt en of het goed is, weet ik niet, aangezien ik er zelf niet mee werk.
Gebruik zelf lekker Bitbucket als dvcs.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:32:
[...]

Als het je alleen om TFS hosting gaat, zou je TFS in Azure kunnen proberen: http://tfspreview.com/
Is volgens mij gratis. Hoe het precies werkt en of het goed is, weet ik niet, aangezien ik er zelf niet mee werk.
Gebruik zelf lekker Bitbucket als dvcs.
De TFS preview bevindt zich nog in een gesloten "beta". Van de TFS partners zou ik ook sneller voor MS kiezen dan voor andere partners. Zeker als het om betrouwbare data gaat, tuurlijk is MS niet heilig, maar de kans dat ze gaan klooien met je data is kleiner (dat risico willen ze niet lopen). En de meeste partners zijn erg limited of ontzettend duur :(

Ben zelf ook aan het zoeken geweest naar diverse VPS hosters, maar vind dat ze soms aan de prijs zitten. Voor TFS 2010 moet je minimaal 2 GB hebben, 1 GB werkt, maar dan zit je vast aan SQL Express. Over het algemeen ben je voor een leuk VPSje dan snel 40 euro per maand kwijt. Persoonlijk vond ik dat wel vrij prijzig ook omdat je alsnog ergens backups moet bijhouden (en dus thuis geregeld backups moet downloaden). Hoewel ik het zakelijk ga gebruiken heb ik toch besloten mijn eigen server in leven te houden, mede ook omdat klanten er soms op testen en ik persoonlijk 40 euro p/m een beetje veel vind. Ook moet je vaak de software huren of aanschaffen, ik kan gelukkig mijn MSDN licenties gebruiken omdat het een ontwikkel bak zou zijn, maar anders loopt het wel in de papieren...

Mocht je 40 euro wel redelijk vinden kijk eens naar:
Strato
XLSHosting (hier host ik voor een klant)
vpshosting.nl

Daar zijn redelijke machines te vinden voor 40 euro. Sommige hebben daarbij ook een FUP qua dataverbruik.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:45:
[...]

Mocht je 40 euro wel redelijk vinden kijk eens naar:
Strato
XLSHosting (hier host ik voor een klant)
vpshosting.nl

Daar zijn redelijke machines te vinden voor 40 euro. Sommige hebben daarbij ook een FUP qua dataverbruik.
Strato en XLSHosting zijn inderdaad wel goed. vpshosting.nl daarin tegen heb ik zulke slechte ervaringen mee dat ik die zou afraden. Support is belabbert en er was alsmaar gezeik met de vps.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:49:
[...]

Strato en XLSHosting zijn inderdaad wel goed. vpshosting.nl daarin tegen heb ik zulke slechte ervaringen mee dat ik die zou afraden. Support is belabbert en er was alsmaar gezeik met de vps.
Mmmmm, vpshosting stond wel op de shortlist :/ Ook voor mijn klant :P

Nu zitten we bij XLSHosting en dat bevalt goed. Ze reageren snel en netjes dus dat is toppie :) Nadeel is wel dat hun backup oplossing gebruik maakt van rsync, dat is een draak om fatsoenljik werkend te krijgen op een windows bak. Ben daar nu nog steeds mee aan het klooien om zonder wachtwoord in te hoeven vullen mijn backups te maken, maar helaas zonder succes :(

Over strato las ik overigens erg slechte berichten op internet. Zij hebben wel een mooie VPS voor +/- 17 euro per maand, maar aan de hand van de ervaringen die ik op internet las durfde ik het niet echt aan.

Sowieso lastig om een goede betrouwbare partner uit te zoeken, de ervaringen op internet zijn beperkt dus moet je vooral afgaan op hun site, en dat is soms behoorlijk misleidend...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

.Gertjan. schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:55:
[...]
Nadeel is wel dat hun backup oplossing gebruik maakt van rsync, dat is een draak om fatsoenljik werkend te krijgen op een windows bak. Ben daar nu nog steeds mee aan het klooien om zonder wachtwoord in te hoeven vullen mijn backups te maken, maar helaas zonder succes :(
Weet niet of je het ook zo op Windows kan doen als je Cygwin erop hebt staan, maar dit zou een mogelijkheid kunnen zijn:
code:
1
ssh_keygen -t rsa
uitvoeren en dan daarna je public key naar de server kopieeren en die toevoegen aan je authorized_keys bestand
zoiets:
code:
1
cat jouwpublickey.pub >> /~/.ssh/authorized_keys

Dan zou als het goed is het inloggen automatisch moeten gaan, mits het natuurlijk via een SSH verbinding loopt, maar volgens mij moet dat zelfs met rsync

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Je kan met Putty klooien en Plink and Pagent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:55:
[...]

Mmmmm, vpshosting stond wel op de shortlist :/ Ook voor mijn klant :P

Nu zitten we bij XLSHosting en dat bevalt goed. Ze reageren snel en netjes dus dat is toppie :) Nadeel is wel dat hun backup oplossing gebruik maakt van rsync, dat is een draak om fatsoenljik werkend te krijgen op een windows bak. Ben daar nu nog steeds mee aan het klooien om zonder wachtwoord in te hoeven vullen mijn backups te maken, maar helaas zonder succes :(

Over strato las ik overigens erg slechte berichten op internet. Zij hebben wel een mooie VPS voor +/- 17 euro per maand, maar aan de hand van de ervaringen die ik op internet las durfde ik het niet echt aan.

Sowieso lastig om een goede betrouwbare partner uit te zoeken, de ervaringen op internet zijn beperkt dus moet je vooral afgaan op hun site, en dat is soms behoorlijk misleidend...
Dat is zowiezo waar. Je kan de laatste tijd moeilijk op het uiterlijk van de website af gaan. Ik kan namelijk bedrijven die helemaal niet zo'n mooie website hebben maar toch echt super zijn. Maar ik ken ook bedrijven die wel een hele professionele website hebben maar die toch bagger zijn. Al hoewel een professionele website natuurlijk wel helpt ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:56:
[...]

Dat is zowiezo waar. Je kan de laatste tijd moeilijk op het uiterlijk van de website af gaan. Ik kan namelijk bedrijven die helemaal niet zo'n mooie website hebben maar toch echt super zijn. Maar ik ken ook bedrijven die wel een hele professionele website hebben maar die toch bagger zijn. Al hoewel een professionele website natuurlijk wel helpt ;).
Helaas zijn er teveel "mooie" templates op internet te vinden. CMSje + een leuke template kan het kleine neefje van de directeur over het algemeen wel neergooien en zegt inderdaad totaal niets over de kwaliteit van het bedrijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

Helaas zijn er teveel "mooie" templates op internet te vinden. CMSje + een leuke template kan het kleine neefje van de directeur over het algemeen wel neergooien en zegt inderdaad totaal niets over de kwaliteit van het bedrijf :P
Inderdaad ;). Vroegah kon je er misschien nog op af gaan maar tegenwoordig echt niet meer :). Daarom hebben we gelukkig sites zoals tweakers waar je vaak wel customers ervaringen kunt vinden.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Hebben jullie ook wel eens dat je een paar regeltjes schrijft, 5 seconden omkijkt en daarna al niet meer weet hoe 't werkt? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 31-10-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
YopY schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:35:
En hij staat #1 in de App Store met >60 5-sterren ratings _/-\o_
Zelfs m'n meoder heeft hem vandaag op d'r facebook gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 10-10 20:59
Gamebuster schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:13:
Hebben jullie ook wel eens dat je een paar regeltjes schrijft, 5 seconden omkijkt en daarna al niet meer weet hoe 't werkt? :P
Soms :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Ik heb me net weer ingeschreven voor de gratis GeekNight van de Techdays op 16 februari. Andere devschuurders die ook gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
DEiE schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:07:
Ik heb me net weer ingeschreven voor de gratis GeekNight van de Techdays op 16 februari. Andere devschuurders die ook gaan?
Ik zit eigenlijk nog te hopen op een actie ergens voor studenten :) iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig al die Devschuur-gerelateerde bijeenkomsten altijd doorgaan in Nederland. Als Belgen-student is het nogal moeilijk om naar deze bijeenkomsten te gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:00:
Spijtig al die Devschuur-gerelateerde bijeenkomsten altijd doorgaan in Nederland. Als Belgen-student is het nogal moeilijk om naar deze bijeenkomsten te gaan :p
Start een Belgische :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:51
DEiE schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:07:
Ik zou heel graag naar de TechDays gaan, alleen nog een sponsor zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He YopY, is deze ook van jullie? http://spoornieuws.nl/vertrektijdenbord/?station=Zwolle je kunt daar je eigen station in de url zetten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
mhh 40 euro p/m voor een vps met tfs vind ik wel aan de stevige kant. of zorgen dat ik nog een paar man krijg en dan samen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

eBoR schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:08:
mhh 40 euro p/m voor een vps met tfs vind ik wel aan de stevige kant. of zorgen dat ik nog een paar man krijg en dan samen doen..
Microsoft based VPS'sen en zeker die met TFS zijn dan ook gewoon duur... Mijn advies: Linux VPS van 20 euro, Git/Mercurial erop. Klaar ;) Heb je nog een (in my not so humble opinion) beter SCM ook...

Tenzij je echt perse een 100% Microsoft based ALM systeem wil hebben; dan heb je niet echt veel keus om een flinke Microsoft tax per maand te betalen...

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 31-10-2011 22:59 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier een post vanuit Silicon Valley :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 11-10 19:15
Cool, wat is de gelegenheid? (Also, I did it before it was cool.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mindcrash schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:54:
[...]
Microsoft based VPS'sen en zeker die met TFS zijn dan ook gewoon duur... Mijn advies: Linux VPS van 20 euro, Git/Mercurial erop. Klaar ;) Heb je nog een (in my not so humble opinion) beter SCM ook...
Meh, TFS koop je er niet bij hoor. Die moet je zelf nog aanschaffen (of "hebben" via MSDN/Technet). Het enige wat je betaalt is het OS, als je Windows 2008 R2 web neemt valt het op zich wel mee qua kosten. Vaak is het verschil tussen een linux en een windows VPS een paar euro per maand, voor het OS hebben ze namelijk goede prijs afspraken.

Git/Mercurial is als je TFS gewend bent ontzettend wennen. Ik ben er een dagje mee aan het kloten geweest en ben nog niet echt onder de indruk. Al dat gedoe met die push en pull, ik was niet al te helder en begreep er geen klap van (kan ook aan mij liggen). Na diverse pushes was mijn repository op BitBucket nog steeds leeg :( Uiteindelijk maar besloten dat het uitzoeken mij zoveel tijd en geld kost dat ik gewoon op TFS blijf hangen, de extra kosten verdien ik dik terug als ik mij richt op mijn werk in plaats van op het uitzoeken hoe de SCM werkt.
Tenzij je echt perse een 100% Microsoft based ALM systeem wil hebben; dan heb je niet echt veel keus om een flinke Microsoft tax per maand te betalen...
Ik weet niet of je het een MS Tax moet noemen. Als je een commercieel dashboard wilt bij je VPS mag je ook maandelijks in de buidel tasten. De aanbieder moet de software inkopen en verhuurt je daarna de licentie. Over het algemeen worden kosten voor de aanvullende software binnen 10 maanden volledig aan je doorberekend, mocht je langer dan 10 maanden de software willen gebruiken kun je het beter zelf kopen.

Als het een ontwikkel- of testmachine is mag je volgens mij gewoon je MSDN software meenemen en kost het je qua licenties niet veel. Wat ik overigens wel jammer vind is dat je altijd voor het OS moet betalen bij de VPS aanbieders, terwijl ik een sloot development/test licenties heb liggen... Maar ach...

On-topic: Die vierkante glazen van de Senseo drinken echt raar :/ Moet opletten jezelf niet helemaal onder te kwijlen. On the bright side, de Extra Dark is dan wel weer goed weg te krijgen :P Bijna echte koffie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
.Gertjan. schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 07:30:
[...]

Git/Mercurial is als je TFS gewend bent ontzettend wennen. Ik ben er een dagje mee aan het kloten geweest en ben nog niet echt onder de indruk. Al dat gedoe met die push en pull, ik was niet al te helder en begreep er geen klap van (kan ook aan mij liggen). Na diverse pushes was mijn repository op BitBucket nog steeds leeg :(
Iemand die hierop kan reageren? Ik had namelijk hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

DEiE schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 07:48:
[...]

Altijd fijn om te lezen dat iemand anders ook tegen problemen aan liep :P Hoe sneu ook voor die gene, het geeft altijd wel een gevoel van "Het ligt gelukkig niet volledig aan mij :+ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

DEiE schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 07:48:
Tsja, als je niet eens vertelt of je Mercurial of Git gebruikt, hoeveel antwoord verwacht je dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

eamelink schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:05:
[...]

Tsja, als je niet eens vertelt of je Mercurial of Git gebruikt, hoeveel antwoord verwacht je dan? :P
Mijn poging was met shgit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Mijn poging ook inderdaad, en ook op bitbucket. Volgens tutorials, etc. zou het moeten werken, maar als ik dan ook op de website keek waar de source zou moeten verschijnen blijft die leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sjow, gisteren wat een gekke beweging gedaan en sindsdien heb ik pijn in mijn nek en schouder/arm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
DEiE schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:29:
[...]

Mijn poging ook inderdaad, en ook op bitbucket. Volgens tutorials, etc. zou het moeten werken, maar als ik dan ook op de website keek waar de source zou moeten verschijnen blijft die leeg.
Had je local copy gecloned van bitbucket of ben je met de local copy begonnen? Als het de laatste is probeer dan eens "git push origin master" .

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:02:
He YopY, is deze ook van jullie? http://spoornieuws.nl/vertrektijdenbord/?station=Zwolle je kunt daar je eigen station in de url zetten ;-)
Nope (of, niet dat ik weet, en anders hebben we hier een ninja-dev zitten x)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Rutix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:04:
[...]

Had je local copy gecloned van bitbucket of ben je met de local copy begonnen? Als het de laatste is probeer dan eens "git push origin master" .
Held! _/-\o_. Dat was inderdaad de oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35
Ben bezig met het bouwen van een background task processor voor in ASP.Net. Maar dat valt nog vies tegen met application pool recycle e.d. Wat een gepiel met HostingEnvironment.UnregisterObject(this) enzo...

Natuurlijk loop ik pas hier tegen aan op het moment dat ik een heel eind klaar ben... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 07-10 15:21
alienfruit schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:31:
Sjow, gisteren wat een gekke beweging gedaan en sindsdien heb ik pijn in mijn nek en schouder/arm :(
Zaterdag bij m'n broertje in de auto gezeten toen z'n achterkant eraf gereden werd. Nu nog spierpijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 07-10 15:21
Ik zat bij m'n broertje in de auto toen een andere auto hem rechtsachter ramde. Van het schrap zetten, heb ik nu nog spierpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, lijkt mij ook vervelend! Hopelijk is het een combinatie van stress en de kou hier... Ik denk dat ik maar niet ga zwemmen vanavond of juist wel. Hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:41
.Gertjan. schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 07:30:
[...]

Meh, TFS koop je er niet bij hoor. Die moet je zelf nog aanschaffen (of "hebben" via MSDN/Technet). Het enige wat je betaalt is het OS, als je Windows 2008 R2 web neemt valt het op zich wel mee qua kosten. Vaak is het verschil tussen een linux en een windows VPS een paar euro per maand, voor het OS hebben ze namelijk goede prijs afspraken.

Git/Mercurial is als je TFS gewend bent ontzettend wennen. Ik ben er een dagje mee aan het kloten geweest en ben nog niet echt onder de indruk. Al dat gedoe met die push en pull, ik was niet al te helder en begreep er geen klap van (kan ook aan mij liggen). Na diverse pushes was mijn repository op BitBucket nog steeds leeg :( Uiteindelijk maar besloten dat het uitzoeken mij zoveel tijd en geld kost dat ik gewoon op TFS blijf hangen, de extra kosten verdien ik dik terug als ik mij richt op mijn werk in plaats van op het uitzoeken hoe de SCM werkt.
Ik kan je echt met klem aanraden dit (online) boek door te lezen: Pro Git.

Ik kwam uit dezelfde situatie als jij, en het belangrijkste wat je moet "leren" is het verschillen tussen een gecentraliseerd VCS en een gedecentraliseerd VCS. Tel daarbij op welke drie 'stages' git kent (local/stage/repository), en alles wordt al snel duidelijk.
Voor mij was TFS ook super (deed ook alles in Visual Studio), maar moet zeggen dat ik nu echt enorm te spreken ben over Git, en eigenlijk al niet meer terug zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Welke versie gebruiken jullie eigenlijk onder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
alienfruit schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:26:
git? 1.7.x (zo goed als recent).

Verder werk ik 9 van de 10 keer op een aparte dev-server (debian), en gebruik ik gewoon putty en dan git over de CLI. Vind ik sowieso wel fijn, want dan weet je precies wat je doet... (Hebben ze me destijds ook aangeraden, dat het verstandig is eerst even een tijdje via de CLI te werken, zodat je meer inzicht krijgt wát de grafische tools doen).

Als ik lokaal ontwikkel clone gebruik ik altijd de PHPStorm integratie, die werkt erg prettig (mits lokaal, Samba shares is hij niet zo'n fan van). En dan heb ik msysgit nog altijd erbij voor wat uitgebreidere diff dingen. (Maar ik ontwikkel altijd in Symfony (PHP-framework) en die heeft ook veel taken die je via de CLI kunt uitvoeren, dus is een console altijd fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Oh, is er nu een Windows build van Git? Ik dacht dat er alleen msysgit of minigw versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
alienfruit schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:44:
Oh, is er nu een Windows build van Git? Ik dacht dat er alleen msysgit of minigw versie is?
Ehm, volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd ;-)
Voor zover ik weet is er ook geen "native" windows versie, en zijn msysgit en minigw de meestgebruikte "clients".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
DEiE schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:53:
[...]

Held! _/-\o_. Dat was inderdaad de oplossing :).
Ik kan je wel vertellen waarom het anders niet werkt. Git pushed niet automatisch nieuwe branches. Als je een nieuwe repository maakt op bitbucket en je cloned die dan is er zelfs geen master branch. Als je een nieuwe branch wil pushen dan moet je dus "git push origin [branch name]" gebruiken. Daarna kun je gewoon "git push" gebruiken want dan [branchname] gewoon worden gepushed naar bitbucket :).
alienfruit schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:26:
laatste msysgit + extensions voor visual studio om het zo goed als TFS te laten werken ;). En als ik het niet via de extension doe dan doe ik het via commandline. Zijn toch maar een paar commands. "git add file", "git commit -m" , "git push"

[ Voor 26% gewijzigd door Rutix op 01-11-2011 11:00 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Altijd leuk als anderen beslissen dat we van framework switchen en dat ik vervolgens de conversie mag doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
alienfruit schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:38:
Altijd leuk als anderen beslissen dat we van framework switchen en dat ik vervolgens de conversie mag doen :/
Vooral als het naar een kut framework is :p

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Afbeeldingslocatie: https://public.blu.livefilestore.com/y1pkVehmIBBNej_9E8SLkauPYGRTXjhVyNhKtf5ntsSNr5bdrk6hT6blDndByY9a02IdGpD8J9rCTYqQZEj_ajwmg/95.jpg?psid=1

Heel fijn (HTC Desire). :')

Ik heb geen idee waarom het afgelopen nacht ineens zo snel ging met batterijgebruik... volgens Battery Use is de applicatie Dialer verantwoordelijk voor 35% van het batterijverbruik, maar ik heb niemand gebeld :s

[ Voor 39% gewijzigd door Alex) op 01-11-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Rutix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:42:
Vooral als het naar een kut framework is :p
Jep, weg met de dependency injection etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een weekje op bezoek bij Crystal Dynamics in Redwood City :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Rutix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:56:

laatste msysgit + extensions voor visual studio om het zo goed als TFS te laten werken ;). En als ik het niet via de extension doe dan doe ik het via commandline. Zijn toch maar een paar commands. "git add file", "git commit -m" , "git push"
Wat voor extensions heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Avalaxy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:42:
[...]

Wat voor extensions heb je?
GitExtensions en Git Source Control Provider

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Thanks, thuis even naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ugh, 'performance' test uitvoeren op een bulkactie. De gestelde norm is verwerken van 90 items per minuut (!),met een ruime sample ben je dan zo een uur verder. Nu maar hopen dat het allemaal ook lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Remus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:22:
Ugh, 'performance' test uitvoeren op een bulkactie. De gestelde norm is verwerken van 90 items per minuut (!),met een ruime sample ben je dan zo een uur verder. Nu maar hopen dat het allemaal ook lukt...
The #1 Tester Excuse for Legitimately Slacking Off
My performance test is running :+

Ben vandaag weer eens aan de slag met de Charting Componenten van .NET. Wat een drama zeg. De positionering van bepaalde settings is niet altijd even logisch... Soms set je het op je serie, soms zet je het op je area en soms op je Axis van je area :'(

Daarbij komt ook nog dat de charting componenten van Microsoft gemaakt zijn voor WinForms en ik een WPF app heb (hoera WindowsFormsHost -O- ).

Er is wel een WPF charting component, maar daar zit het gewenste type chart niet in (Radar chart). En nee, ik wil niet betalen voor een charting component. Het is een tool voor een klant die hem door gaat verkopen, dan zit je vaak met behoorlijk heftige licentie kosten (en dat voor 1 grafiek).

Als dit af is mag ik beginnen aan het genereren van het zelfde grafiekje in een Word document... Charting via Interop... Ben benieuwd :P

Daarbij is mijn VS traag als dikke str*nt en klapt met enige regelmaat Mantis eruit met een out of memory fout als ik de buglist wil bekijken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
.Gertjan. schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:52:
[...]

The #1 Tester Excuse for Legitimately Slacking Off
My performance test is running :+
Dammit, that is supposed to be a secret :P

Helaas, de test werkte niet; voor zover ik kan zien vanwege een bug die ze voorlopig niet belangrijk genoeg vinden om op te lossen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Remus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:54:
Helaas, de test werkte niet; voor zover ik kan zien vanwege een bug die ze voorlopig niet belangrijk genoeg vinden om op te lossen :|
Bug? Undocumented feature bedoel je :+

Zolang er een work-around is ga je de bug toch niet fixen? Komop zeg, het moet wel leuk blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit is geen WERVING, maar een vraag (of dillema ;))

Kort door de bocht: Zijn er hier devvers / consultants / ITers die gratis of voor heel weinig zouden willen werken met mogelijk een hele grote business case?

Wat langer door de bocht: stel dat je wordt gevraagd bij een startup waarbij je later wordt gecompenseerd als het bedrijf omzet gaat draaien. In het begin levert het weinig tot niks op, dus je moet zelf ook actiever gaan kijken of het wel een valide business plan is. Heeft het kans van slagen (bijvoorbeeld omdat het een gat in de markt is), heb je genoeg vertrouwen in de executie van de founder, hoe ziet het financieel plaatje er uit, etc. etc.

Hoe staan jullie hier tegenover? Of kiezen jullie liever voor het "veilige" werknemerschap?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:59:
[mbr]Dit is geen WERVING, maar een vraag (of dillema ;))[/]

Kort door de bocht: Zijn er hier devvers / consultants / ITers die gratis of voor heel weinig zouden willen werken met mogelijk een hele grote business case?

Wat langer door de bocht: stel dat je wordt gevraagd bij een startup waarbij je later wordt gecompenseerd als het bedrijf omzet gaat draaien. In het begin levert het weinig tot niks op, dus je moet zelf ook actiever gaan kijken of het wel een valide business plan is. Heeft het kans van slagen (bijvoorbeeld omdat het een gat in de markt is), heb je genoeg vertrouwen in de executie van de founder, hoe ziet het financieel plaatje er uit, etc. etc.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Afhankelijk van de tijd die erin gestoken moet worden en het soort business case.

Vooral het idee vind ik belangrijk, als ik er geen brood in zie ga ik geen tijd investeren. Is het een idee waar ik achter kan staan en zelf ook de potentie in zie zou ik daar zeker wel tijd in willen steken :P

Zeker nu ik per 1 december volledig voor mezelf ga beginnen zou ik dat soort projecten wel durven op te pakken. Echter is dat natuurlijk ook wel afhankelijk van de te besteden tijd, kost het me 40 uur per week dan is het een no-go, maar 1 dagje per week voor een briljant idee waarmee je uiteindelijk je effort ruim terug verdient zou wel een optie zijn :) Ook moet het technisch boeiend zijn, wil er zelf ook van leren :)

Sowieso is mijn insteek momenteel zo dat ik een aantal projecten voor de "zekerheid" doe en daarnaast ook wil kijken of ik zelf iets creatiefs/innovatiefs kan opzetten of met mensen een "partnership" kan aangaan voor boeiende projecten :)
Of kiezen jullie liever voor het "veilige" werknemerschap?
Wat is veilig... Mijn pa is na 15+ jaar "veilig" werknemerschap ook gewoon zonder excuus op straat gedonderd (wel met een leuke gouden handdruk, maar toch is het zuur). Mijn veilig werknemerschap heb ik sowieso eruit gegooid, ZZP/Freelance is toch iets waar ik meer "spanning" en uitdaging in kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24

Hoe staan jullie hier tegenover? Of kiezen jullie liever voor het "veilige" werknemerschap?
Als het me interesseert en ik me in leven kan houden totdat ik denk dat het genoeg winst zal maken dan zou ik er wel serieus over nadenken.
Het is altijd beter dan een veilige baan als die baan saai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
.Gertjan. schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:57:
[...]

Bug? Undocumented feature bedoel je :+

Zolang er een work-around is ga je de bug toch niet fixen? Komop zeg, het moet wel leuk blijven :+
Er is geen workaround voor... Ik heb een vergelijkbare fout al eerder gemeld en toen kreeg ik de mededeling dat mijn test niet overeenkomt met de 'afgesproken' werkwijze is en dus niet belangrijk gevonden wordt. Hoe ze op een andere manier willen testen of de applicatie een X aantal items per minuut kan verwerken is me echter een raadsel.

De fout treedt ook op als je een individueel item verwerkt (wat wel de werkwijze is), alleen moet je dan meer moeite doen om specifiek dat item te vinden dat de foutmelding triggert. De foutmelding noemt een item maar dat item komt dus niet voor in de lijst van items die verwerkt worden |:(

Ik twijfel: over het algemeen slagen de meeste startups niet en vaak is jouw 'aandeel' slechts een mager percentage dus een groot deel van de winst (if any) zal niet in jouw richting vloeien. Dat betekent dus hoofdzakelijk dat jij een investering doet (geen/weinig salaris, tijd) waarbij het rendement waarschijnlijk laag of zelfs negatief is. Op basis van dergelijke droge redenaties zeg ik: niet doen.

Aan de andere kant: als het werk interessant is, de overige medewerkers/partners geschikt en/of het idee ook daadwerkelijk potentieel heeft, dan zou ik het doen mits er wel een redelijk basissalaris tegenover staat. Ik zou dan echter wel rekening houden met bovenstaande negatieve punten én geen verwachting hebben dat je er uiteindelijk meer aan over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Remus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:17:
Ik twijfel: over het algemeen slagen de meeste startups niet en vaak is jouw 'aandeel' slechts een mager percentage dus een groot deel van de winst (if any) zal niet in jouw richting vloeien. Dat betekent dus hoofdzakelijk dat jij een investering doet (geen/weinig salaris, tijd) waarbij het rendement waarschijnlijk laag of zelfs negatief is. Op basis van dergelijke droge redenaties zeg ik: niet doen.

Aan de andere kant: als het werk interessant is, de overige medewerkers/partners geschikt en/of het idee ook daadwerkelijk potentieel heeft, dan zou ik het doen mits er wel een redelijk basissalaris tegenover staat. Ik zou dan echter wel rekening houden met bovenstaande negatieve punten én geen verwachting hebben dat je er uiteindelijk meer aan over houdt.
Dat is natuurlijk onderdeel van de afspraak die je maakt... Je kan gewoon een harde omzetperccentage (rev. share principe) afspreken of als je er echt voldoende inzicht in hebt een winstdeling met salaris (met terugwerkende kracht).

Punt is dat er soms startups zijn die echt fantastisch qua idee zijn, maar nu nog niet genoeg funding hebben om te kunnen starten. Beetje kip en ei verhaal, maar er zijn genoeg funding partners die staan te springen om te investeren, maar dat uiteraard pas doen als je al wat hebt staan. Nou biedt dat geen garantie als je begint met je productontwikkeling en is dat ook geen garantie dat je daadwerkelijk omzet draait.

Ik heb genoeg startups gezien die als collectief gingen freelancen (dus founder haalt freelance opdrachten binnen en een groot deel van de "omzet" wordt gebruikt als startkapitaal), maar uiteindelijk zo druk (of succesvol :P) waren dat ze dat maar zijn blijven doen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Remus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:17:
De fout treedt ook op als je een individueel item verwerkt (wat wel de werkwijze is), alleen moet je dan meer moeite doen om specifiek dat item te vinden dat de foutmelding triggert. De foutmelding noemt een item maar dat item komt dus niet voor in de lijst van items die verwerkt worden |:(
Ghehe, happy debugging :Y)
[...]

Mwa dat is natuurlijk te onderhandelen. Als iemand naar mij toe komt met een geniaal idee ga ik mezelf echt niet zwaar onder mijn prijs aanbieden. Beetje afhankelijk van de situatie, maar wanneer het idee van 1 persoon komt en hij zoekt een technicus om het te bouwen, maar daarnaast ook verwacht dat ik meedenk (wat ik graag doe) dan moet mijn aandeel toch vrij behoorlijk zijn (uiteraard afhankelijk van de verwachte opbrengsten) om mij te overtuigen. Laten we zeggen dat ik voor 10% weinig ga doen voor zo'n figuur :P

Daarnaast is het ook belangrijk om jezelf goed in te dekken, als je kosteloos meewerkt aan het idee en er gaat iets mis wil ik niet verantwoordelijk worden gehouden. Ja wel de baten, niet de lasten ;) Pas als ik mee ga cashen wil ik enige verantwoordelijkheid dragen, maar slechts tot een bepaald maximum. En natuurlijk zorgen dat je alles op papier laat zetten, want als er iets fout gaat worden veel mensen behoorlijk achterbaks en proberen ze je indien mogelijk zo hard mogelijk te naaien.

Hoewel BtM909 het hypothetisch bedoelde staat mijn PM toch open :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04

Ik vind dit wel een interessante aanpak en ik zou er zelf ook voor open staan. Maar alleen als de business case me aan zou staan en ik het in mijn vrije tijd zou kunnen doen. Nu doe ik in mijn vrije tijd eigenlijk alleen hobbyprojecten en als ik in plaats daarvan voor enige compensatie zou kunnen werken aan een ander project waarom niet?
Ik zou er in ieder geval niet in het begin mijn baan voor opzeggen. (Ik moet toch ergens mijn huur en eten van betalen. :9 )
Maar ik denk dat het heel erg van de case en de mensen af hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:'( Ben er nu achter waarom MySQL loopt te buggen met Mantis :'(

Mantis doet een count (distinct column) en dat kost op de een of andere manier te veel geheugen. Hij wil dan 1 MB alloceren (wauw, 1 MB omgzzz) en dat krijgt hij niet van mijn hosting partij. De ene keer werkt de query goed en dan doet hij het weer een paar uur niet. Zowel in PHP/Mantis gaat het mis, maar ook als ik de query rechtstreeks op de SQL uitvoer...

SQL:
1
SELECT Count(distinct mantis_bug_table.id ) as idcnt FROM mantis_project_table, mantis_bug_table WHERE mantis_project_table.id = mantis_bug_table.project_id AND ( mantis_bug_table.project_id = 1 ) AND ( mantis_bug_table.handler_id=2 )

Gaat mis met een out of memory melding -O-
SQL:
1
SELECT Count(mantis_bug_table.id ) as idcnt FROM mantis_project_table, mantis_bug_table WHERE mantis_project_table.id = mantis_bug_table.project_id AND ( mantis_bug_table.project_id = 1 ) AND ( mantis_bug_table.handler_id=2 )

Gaat goed :/
Nou dan gaan we Mantis maar "hacken". Het schijnt een bekend probleem te zijn, maar het is nooit opgelost :(

Mmm, nu ik dit zo type doet mijn omgeving het weer. Maar denk dat ik toch even ga kijken of ik Mantis kan aanpassen, want dit is best irritant zo... Kan goed over 10 minuten weer mis gaan :/

Pagina: 1 ... 14 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.