Het was wel warm en inderdaad doodzonde van de lekkere koffieVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:15:
[...]
Hoop het ook! Zou zonde zijn van de koffieAls het nou koud was daarentegen...
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het was wel warm en inderdaad doodzonde van de lekkere koffieVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:15:
[...]
Hoop het ook! Zou zonde zijn van de koffieAls het nou koud was daarentegen...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nou niet helemaal.BtM909 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:53:
Verkeerde smilie... Moet zeker een van de volgende zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nothing to see here!
Ik houd niet zo van weinig doen, ook al doe je nuttig of leerzame dingen, het voelt toch een beetje als lanterfanten. Ik zit dus nu blogs te lezen, en ik ben aan het kijken of het nog zinnig is om een project voor een log parser (specifiek voor de loadtest) nieuw leven in te blazen. En waarschijnlijk gaat het gelijk ook een stuk drukker zijn als de applicatie eindelijk wel in de testomgeving staat, doordat de tijd tot oplevering van de rapportage ook een stuk korter is dan normaal; dus liever heb ik de applicatie vandaag in de testomgeving dan donderdag.BtM909 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:53:
Verkeerde smilie... Moet zeker een van de volgende zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja hoe komt dat eigenlijk, ik probeerde er vanochtend nog naar te Googlen maar ik kan het niet vinden.Phoenix1337 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:48:
Pff, het gaat lekker met de harde schijven. Veel prijzen zijn bijna verdubbeld en de helft is niet meer te leveren.
[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 24-10-2011 13:39 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Neem een samsung danPhoenix1337 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:48:
Pff, het gaat lekker met de harde schijven. Veel prijzen zijn bijna verdubbeld en de helft is niet meer te leveren.
Nothing to see here!
Als je dat moet doen, minder ja. Heb ik gelukkig geen last vanRutix schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:02:
[...]
Nou niet helemaal.Als je nergens uren op kunt schrijven dan word je niet zo blij
.
Ik zeg ook niet dat je kan gaan zwaardvechten op rollende bureaustoelen en ik weet ook niet wat je avg. werkdruk is, maar af en toe naar lucht kunnen happen en dingen doen die je altijd laat liggen is ook weleens fijnRemus schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:27:
[...]
Ik houd niet zo van weinig doen, ook al doe je nuttig of leerzame dingen, het voelt toch een beetje als lanterfanten. Ik zit dus nu blogs te lezen, en ik ben aan het kijken of het nog zinnig is om een project voor een log parser (specifiek voor de loadtest) nieuw leven in te blazen. En waarschijnlijk gaat het gelijk ook een stuk drukker zijn als de applicatie eindelijk wel in de testomgeving staat, doordat de tijd tot oplevering van de rapportage ook een stuk korter is dan normaal; dus liever heb ik de applicatie vandaag in de testomgeving dan donderdag.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Samsung valt ook vies tegen hoor. Die gaan net zo hard mee met de prijs van de rest. Samsung hdd's zijn ook over genomen door hitachi he.Rutix schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:46:
[...]
Neem een samsung danWD, Toshiba, Hitachi en Seagate lijden het meest eronder. Samsung is wel ietsje duurder geworden maar niet zo erg als die andere.
Ahh laatste keer dat ik keek toen zaten zij nog flink onder de andere prijsstijgingen maar het kan best dat het in deze paar dagen is veranderdPhoenix1337 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:02:
[...]
Samsung valt ook vies tegen hoor. Die gaan net zo hard mee met de prijs van de rest. Samsung hdd's zijn ook over genomen door hitachi he.
Het is niet dat ik een schijf nodig ben. Ik werk bij een webwinkel dus dan heb je er wel wat mee te maken
Nothing to see here!
In mijn ervaring is performance testen vaak afwisselend een beetje rennen en dan weer stilstaan. In het verleden heb ik weleens meer dan een maand moeten wachten op een testomgeving. Na een paar dagen heb je het direct werk-gerelateerde wel gehad en dan volgen een beetje de skunkworks projecten.BtM909 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:48:
Ik zeg ook niet dat je kan gaan zwaardvechten op rollende bureaustoelen en ik weet ook niet wat je avg. werkdruk is, maar af en toe naar lucht kunnen happen en dingen doen die je altijd laat liggen is ook weleens fijn
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
MueR schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:45:
http://thedailywtf.com/Articles/The-Query-of-Despair.aspx
Echt, wtf.. hoe haal je zo'n query uberhaupt in je harses?
[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 24-10-2011 15:51 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het platform werkt zeer traag
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Zeker, wat een gevoel voor understatementMueR schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:58:
De begeleidende tekst is nog briljanter:
Als je dat wilt, zet je DM eens aan?
Wat een collega van mij zou doen: * CTRL * A * DELETE *. "Wat wil je hebben?"MueR schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:45:
http://thedailywtf.com/Articles/The-Query-of-Despair.aspx
Echt, wtf.. hoe haal je zo'n query uberhaupt in je harses?
let the past be the past.
Interessant ja, want het mailtje is dus blijkbaar Nederlands
Klinkt wel als de beste methode bij dat soort gevallen. Meestal zal ik zoiets ook doen echter wel stap voor stap uitleggen hoe het werkt zodat ze de volgende keer het (hopelijk) zelf kunnenSPee schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:19:
[...]
Wat een collega van mij zou doen: * CTRL * A * DELETE *. "Wat wil je hebben?"
Het probleem daarmee is dat het vaak niet helemaal duidelijk is wat het moet doen. Als dat wel helemaal gespecificeerd is kun je natuurlijk wel proberen om dat gedeelte opnieuw te doen.SPee schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:19:
[...]
Wat een collega van mij zou doen: * CTRL * A * DELETE *. "Wat wil je hebben?"
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hmm, sinds het over die query ging dacht ik dat het slechte programmeervoorbeelden wasDavio schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:30:
Maar ik besef me dat dit de coffee-corner is.
Maar dat gebeurt wel in een subquery, dus wie weet wat er allemaal nog meer opgehaald wordt.ytterx schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:01:
Als je de eerste regel van die Querie leest is het indd een count..
BingoDavio schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:30:
Maar ik besef me dat dit de coffee-corner is.
[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 24-10-2011 21:11 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
[ Voor 8% gewijzigd door YopY op 24-10-2011 22:23 ]
Wat is er mis met 1 grote CSS (behalve dat ie nog wel door de minifier heen kon)?YopY schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:22:
Doet me denken aan de halve muur aan CSS (10 pagina's op klein font met 5 kolommen naast elkaar) die ik uitgeprint had en voor onze CSSer gepleurd had om hem te waarschuwen: 'doe dit niet' x).
(deze duz ;))
(en als de site er nu ook nog mooier op werd...)
[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 24-10-2011 22:29 ]
het is 1, het is een grote, en het is css? x) nee, stiekem is het lelijk omdat het een enorme bakkes aan handmatig gepositioneerde CSS is.Megamind schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:29:
[...]
Wat is er mis met 1 grote CSS (behalve dat ie nog wel door de minifier heen kon)?
Nou, het was meer een veredelde puzzel voor wie dat wilde.Creepy schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:10:
[...]
Bingo![]()
offtopic:
Dus gewoon een eigen topic openen zoals het hoort en niet zo helpdeskerig als dat dat je hiet post
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
We are shaping the future
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Xbox
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Waarom opzeggenIntru schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:20:
Ik moet m'n Franse bankrekening gaan sluiten (stage hier loopt af). Is er deze week niemand beschikbaar om even mee te gaan naar de bank. En gelukkig werkt er bij de bank NIEMAND die engels spreekt... Dat gaat nog leuk worden.
Er moet in ieder geval een deel opgezegd worden. M'n inboedelverzekering loopt via dezelfde maatschappij, daar heb ik natuurlijk niet meer zo veel aan als ik terug ben in Nederland. Ook met m'n creditcard/chequeboekje (ja echt) kan ik niet meer zo veel. Het sluiten van de rekening zelf stel ik ook nog eventjes uit, zodat automatische incasso's van de komende tijd er nog wel af kunnen.alienfruit schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:25:
Waarom opzeggen? Ik heb ook nog rekeningen lopen in verschillende landen
Verwijderd
Hé, ook eens zo 2 uur lopen zoeken op zoiets.... was den ergens een column die ik op formattype getal ipv tekst had gezetBM schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:32:
Pfff, ben aan het proberen te achterhalen waarom het zo onnoemelijk lang duurt voor er data getoond word in mijn applicatie. Ding is binnen een seconde klaar met rekenen, maar voor alles getoond word zijn er zo nog 5/6 seconde (optimistische schatting!) verder. Alle templating van grid gehaald, maar helpt allemaal niet. DevExpress componenten zijn niet leuk
2 uurVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:32:
[...]
Hé, ook eens zo 2 uur lopen zoeken op zoiets.... was den ergens een column die ik op formattype getal ipv tekst had gezetwou hij alle tekst die erin stond gaan parsen als getal
![]()
![]()
hier maar scriptjes schrijven voor nieuwe release. Boekhouding... heel leuk om voor te werken, ma die mannen willen altijd hun historiek hé![]()
Xbox
Grotere WTF: je hebt in Frankrijk stage gelopen en je hebt nog steeds niet een basisniveau Frans? Toen ik hier aankwam heb ik zonder al teveel moeite in mijn ondertussen-al-een-jaar-of-zeven-weggezakte middelbareschoolfrans een bankrekening geopend.Intru schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:20:
Ik moet m'n Franse bankrekening gaan sluiten (stage hier loopt af). Is er deze week niemand beschikbaar om even mee te gaan naar de bank. En gelukkig werkt er bij de bank NIEMAND die engels spreekt... Dat gaat nog leuk worden.
Jep, het zetten van de Dependency Property waar de grids en charts aan gebind zitten. Als die 1 voor 1 verwijderd worden gaat de tijd zienderogen achteruit, tot ie nagenoeg 0 is als alle bindings weg zijnalwinuzz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:38:
BM, misschien te voor-de-hand-liggend, maar heb je al een profiler gebruikt? Dan zou je toch moeten zien waar de tijd in gaat zitten?
[ Voor 13% gewijzigd door BM op 25-10-2011 20:16 ]
Xbox
En dus? Omdat het jou gemakkelijk af gaat moet dat voor iedereen gelden?ValHallASW schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:49:
Toen ik hier aankwam heb ik zonder al teveel moeite in mijn ondertussen-al-een-jaar-of-zeven-weggezakte middelbareschoolfrans een bankrekening geopend.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 25-10-2011 21:18 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan weet je wat je moet doen: dependency properties elimineren!BM schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:16:
[...]
Jep, het zetten van de Dependency Property waar de grids en charts aan gebind zitten. Als die 1 voor 1 verwijderd worden gaat de tijd zienderogen achteruit, tot ie nagenoeg 0 is als alle bindings weg zijn
Maar goed, dit is geen helpdesk topic. Wellicht dat ik er binnenkort nog een topic over open, als ik tenminste een testcase kan fabriceren.
Ik kan alleen Frans wanneer ik dronken ben volgens collega's.oisyn schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:18:
[...]
En dus? Omdat het jou gemakkelijk af gaat moet dat voor iedereen gelden?
Mijn punt was juist dat je Frans daar helemaal niet zo goed voor hoeft te zijn, omdat Fransen in het algemeen heel welwillend, behulpzaam en geduldig zijn als je in je beste Frans iets probeert te regelen. En ja, ik verwacht dat je na een stage in FR zéker goed genoeg Frans moet kunnen spreken om bij de bank iets te regelen..oisyn schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:18:
En dus? Omdat het jou gemakkelijk af gaat moet dat voor iedereen gelden?
[ Voor 23% gewijzigd door ValHallASW op 25-10-2011 22:33 ]
Ligt niet aan de DP, maar aan de componenten, dat hebben we al wel gevondenalwinuzz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:47:
[...]
Dan weet je wat je moet doen: dependency properties elimineren!
Alle properties handmatig instellen in de code, net als in goede oude WinForms 1.0
Wat een vooruitgang die WPF
We zitten hier zelf in een soortgelijke situatie, op de TODO lijst staat nog dat we gaan profilen.
[ Voor 6% gewijzigd door BM op 26-10-2011 07:25 ]
Xbox
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function recursiveResult(result) { var n; for (n = 0; n < result.length; n++) { if (result[n] instanceof Array) { $("#productlist").append('<ul>'); recursiveResult(result[n]); $("#productlist").append('</ul>'); } else { $("#productlist").append('<li>' + result[n].name + '</li>'); } } } |
[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 25-10-2011 23:11 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <ul> <ul> <ul> <li></li> </ul> <ul> <li></li> </ul> </ul> </ul> |
[ Voor 86% gewijzigd door DEiE op 26-10-2011 08:28 ]
Het is hier de coffee corner dus niet de bedoeling om te helpdesken. Misschien is het ook niet zo bedoeld, maar voordat het hier weer vol loopt met goedbedoelde adviezenMatis schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:08:
Deze voegt netjes een li toe op het hoofdniveau ( <ul id="productlist"> ). Echter moet ik dus een ul item aanmaken en daar dan weer de litjes aan toevoegen. Dat wil niet helemaal lukken
mag een ul wel in een ul staan? Moet dat niet ul - il - ul - il worden?DEiE schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:18:
Je voegt geen <li>s toe binnen je if, enkel <ul>s. Je krijgt dan een lijst in de trant van
Dat is hier juist het probleemCaelorum schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:08:
[...]
mag een ul wel in een ul staan? Moet dat niet ul - il - ul - il worden?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Gefeliciteerd! Helaas ben ik zelf niet zo'n talen-mens, en kost het me blijkbaar iets meer moeite. Ben al lang blij dat ik dat vak vroeger uberhaupt heb kunnen afsluiten. Een gesprekje in de bakkerij gaat natuurlijk wel, maar bij m'n bankzaken wil ik toch graag wat duidelijkheid. Met wat trial-and-error komt het uiteindelijk allemaal wel goed, maar we zitten hier natuurlijk wel in het uitlaatklep-topic.ValHallASW schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:49:
Grotere WTF: je hebt in Frankrijk stage gelopen en je hebt nog steeds niet een basisniveau Frans? Toen ik hier aankwam heb ik zonder al teveel moeite in mijn ondertussen-al-een-jaar-of-zeven-weggezakte middelbareschoolfrans een bankrekening geopend.
[ Voor 6% gewijzigd door Snake op 26-10-2011 10:31 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dan maak je aannames over hoe goed je beste Frans is.ValHallASW schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:32:
[...]
Mijn punt was juist dat je Frans daar helemaal niet zo goed voor hoeft te zijn, omdat Fransen in het algemeen heel welwillend, behulpzaam en geduldig zijn als je in je beste Frans iets probeert te regelen.
Ik niet. Zeker buitenlandse stageplekken binnen de IT zijn overwegend Engels. Ook is er geen woord gezegd over hoe lang die stage heeft geduurd.En ja, ik verwacht dat je na een stage in FR zéker goed genoeg Frans moet kunnen spreken om bij de bank iets te regelen.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 26-10-2011 11:16 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het was niet mijn intentie om te helpdeskenWoy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:52:
Het is hier de coffee corner dus niet de bedoeling om te helpdesken. Misschien is het ook niet zo bedoeld, maar voordat het hier weer vol loopt met goedbedoelde adviezen
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 9% gewijzigd door Styxxy op 26-10-2011 13:35 ]
Dan zou ik geen WinForms gaan gebruiken want dat is hell. Pak of Webforms, als je een basic scenario hebt dat goed fit in de bestaande controls, of pak ASP.NET MVC, zorg dat je een paar goede T4 templates hebt om wat standaardscenario's snel uit te kunnen genereren. Scaffolding bijv kan je hier heel goed bij helpen, zeker als je al wat voorwerk doet.Styxxy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:34:
Ik ben eind november een van de afgevaardigden van mijn school in een rapid development (in C#) wedstrijd. Mjn docenten leggen vooral geen druk op hoor (onze school heeft voorbije twee jaar gewonnen).
Iemand advies voor RD in C#? (Het moet WinForms of webtoepassing zijn.) Ik ga sowieso subiet al wat rondsnuizen op het www.
[ Voor 4% gewijzigd door creator1988 op 26-10-2011 13:44 ]
Want?creator1988 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:42:
[...]
Dan zou ik geen WinForms gaan gebruiken want dat is hell.
Dat vroeg ik me ook al af. Winforms is retesimpel imho en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
De opdracht bestaat uit het maken van een .NET Winforms of web toepassing. De opgave bestaat uit het ontwikkelen van een administratieve toepassing waarbij een bestaande database(SQL-Server) zal aangesproken worden. Kwaliteit en flexibiliteit van de code is belangrijk want misschien volgt er na enkele uren werk wel een change request.
Ik heb ook al heel wat WinForms ervaring, maar vaak schreef ik uitgebreide eigen componenten om verschillende views etc af te handelen. Daar steekt ook heel wat tijd in, wat binnen RD niet echt aan de orde is (tijd is heel beperkt).st0p schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:55:
[...]
Dat vroeg ik me ook al af. Winforms is retesimpel imho en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
[ Voor 55% gewijzigd door Styxxy op 26-10-2011 13:59 ]
Omdat er waarschijnlijk niet al te lang voor staat: vergeet netjes werken.Styxxy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:34:
Iemand advies voor RD in C#? (Het moet WinForms of webtoepassing zijn.) Ik ga sowieso subiet al wat rondsnuizen op het www.
[ Voor 24% gewijzigd door Davio op 26-10-2011 14:04 ]
Die is al eens gepost geweestCartman! schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:12:
Krijg deze net van een collega: http://www.addedbytes.com/blog/if-php-were-british/
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Meerdere keren zelfs.Styxxy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:17:
[...]
Die is al eens gepost geweest(misschien nog in het vorige deeltje).
Nothing to see here!
Gewoon lelijk ophalen via de Facebook APIOkkE schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:40:
Jammer dat de API van Spotify geen "Recently Played" of "Now Playing" data ondersteund.
[ Voor 43% gewijzigd door MTWZZ op 26-10-2011 20:23 ]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Zou kunnen, maar ik wil Spotify niet koppelen aan Facebook.
[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 27-10-2011 08:55 ]
Negeren. Al kom ik regelmatig wel een kennis tegen die denkt het groot lot gewonnen te hebben.Phoenix1337 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:59:
Net maar weer eens een phishingmail doorgestuurd naar de bank. Wat doen jullie daar eigenlijk mee? Gewoon negeren of ook doorsturen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq