Daar gaan we weer, opnieuw VTK compilen. Ik slack niet hoor... Koffie?
Jeej .net/c# studie gaat best lekker 
Mijn Mini Ebay is af. Items plaatsen, plaatjes erbij in verschillende formaten, bieden, reacties geven op items
Cool
Mijn Mini Ebay is af. Items plaatsen, plaatjes erbij in verschillende formaten, bieden, reacties geven op items
Cool
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Ik gebruik momenteel deze Dell, en die vind ik best fijn typen. Ik kan op het plaatje alleen niet zo goed zien of het écht 100% dezelfde is qua indeling enzoWoy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:21:
Op zich lijkt dit me ook wel een aardig key-board pricewatch: Apple Keyboard
, ze hadden er alleen een Windows versie van moeten hebben
Als dat je criteria zijn; ben bijzonder tevreden met mijn cheap ass Microsoft Comfort Curve 2000.oisyn schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:23:
't is iig de goede layout. Met gewoon een 2e insert knop (ipv een lange delete - wie dat heetft uitgevonden mogen ze ook opknopen aan de hoogste boom), een lange backspace met daaronder de slash, en een enter van 1 rij hoog.
Read the code, write the code, be the code!
Jep, ik werk er mee op't werk, en thuis ook. Niet omdat het Apple is, maar gewoon omdat het kan omdat ze zo lekker typen!!!Woy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:21:
Op zich lijkt dit me ook wel een aardig key-board pricewatch: Apple Keyboard
, ze hadden er alleen een Windows versie van moeten hebben
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik neem aan dat de option toetsen in windows gewoon als Alt werken en de ene command als Windows toets en den andere als "Menu" toets?NeFoRcE schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:41:
[...]
Jep, ik werk er mee op't werk, en thuis ook. Niet omdat het Apple is, maar gewoon omdat het kan omdat ze zo lekker typen!!!
Het lijkt dat dat gewoon normale toetsten zijn, en geen toetsen zoals bij de UltraX ( Notebook achtige toetsen )Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:34:
[...]
Ik gebruik momenteel deze Dell, en die vind ik best fijn typen. Ik kan op het plaatje alleen niet zo goed zien of het écht 100% dezelfde is qua indeling enzo
[ Voor 40% gewijzigd door Woy op 19-10-2011 17:04 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Scissor-switch toetsen heten dat 
Het niet in mijn post genoemde maar wel duidelijk uit de discussie af te leiden overige criterium is scissor-switch toetsen, waar dat toetsenbord volgens mij niet aan voldoet. Daarnaast hou ik persoonlijk niet zo van zo'n ergonomische layout.wackmaniac schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:38:
Als dat je criteria zijn; ben bijzonder tevreden met mijn cheap ass Microsoft Comfort Curve 2000
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 19-10-2011 17:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik was laatst ook opzoek naar een vervanger voor mijn UltraX. Helaas kwam ik als potentiele vervanger enkel deze tegen: Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty). Zelfde soort toetsen als de UltraX, maar een slagje kleiner
Verwijderd
Mja die ultra-fat is ruk, die heb ik zelf ook een tijdje geprobeerd... Over onlogische indeling gesproken
Ik gebruik het liefst de oude IBM toetsenborden uit de jaren 80. Krijg je iig geen RSI klachten van!
Doordat je de toetsen moet indrukken met een hamer? Nee, doe mij maar notebook-achtige toetsenborden.alienfruit schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:57:Krijg je iig geen RSI klachten van!
Verwijderd
Ik vind van die toetsenborden die nog echt tikken echt fantastisch. Alleen jammer dat je er na een paar uur wel gek van wordt...
Bah, hele dag al bezig met usecases uit schrijven. nog 10 te gaan..
Het kan op deze manier sinds PHP 5.3:alienfruit schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:49:
Iemand enig idee of er niet een kant-en-klare method voor dit is in PHP?
code:
1 2 3 4 5 $parlamenente= array(); foreach ( $arrKandidaten as $kandidat ) { $parlamenente[] = $kandidat ['parlamenent']; }
Misschien toch maar eens helper method schrijven hiervoor. Mompelt iets over extension methods in C#.
PHP:
1
| $parlamenente = array_map(function ($x) { return $x['parlamenent']; }, $arrKandidaten); |
C# lost dit soort dingen wel stukken beter op ja, LINQ
Ik vind die slash een veel groter probleem dan die insert. Wordt nogal irritant als je elke keer een backspace in plaats van een slash doet.oisyn schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:23:
't is iig de goede layout. Met gewoon een 2e insert knop (ipv een lange delete - wie dat heetft uitgevonden mogen ze ook opknopen aan de hoogste boom), een lange backspace met daaronder de slash, en een enter van 1 rij hoog.

Koffie ipv hydrazine. Goed idee!! Misschien werkt het bij mensen wel echt zo. Ongeveer dan he! Ik zeg niet dat iedereen van koffie harder - in de zin van beter gaat werken
[ Voor 6% gewijzigd door Cor453 op 19-10-2011 23:02 . Reden: Stomme klik op laptop ]
En alle ourdere versies kunnen overweg met:hostname schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:04:
[...]
Het kan op deze manier sinds PHP 5.3:
PHP:
1 $parlamenente = array_map(function ($x) { return $x['parlamenent']; }, $arrKandidaten);
PHP:
1
| $parlamente = array_map(create_function('$x', 'return $x["parlamenent"]'), $arrKandidaten); |
Ik moet het toch eens gaan proberen denk ikkaesve schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:25:
nee joh. alle letters zitten verkeerd
(dvorak ftw)
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
De VS2010 Rosalyn CTP is uit:
http://blogs.msdn.com/b/s...yn-ctp-available-now.aspx
Best leuk spul, al zal ik voorlopig alleen het C# Interactive Window gebruiken (een immediate window zonder dat er iets runt
)
Best leuk spul, al zal ik voorlopig alleen het C# Interactive Window gebruiken (een immediate window zonder dat er iets runt
Mwa, mijn baas gaat denk ik geen stuiver meer investeren in mij vanwege onderstaandjhuiting schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:52:
[...]
Misschien je baas eens lief aankijken en een SSD regelen (als je 'm nog niet hebt) :-) Scheelt bij mij gigantisch veel in VS / andere IDE's, iig meer dan de vorige geheugen upgrade.
Nog geen eigen baas, pas in december (en momenteel sta ik op een punt dat dat nog te lang duurtGoTCoast schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:02:
[...]
Als ik het ook goed herinnerd hebt, is hij sinds kort eigen baas.
Dus dan moet hij zichzelf in de spiegel aankijken

Ik vind het nadeel van SSD dat ze relatief klein zijn qua opslag of meteen schofterig duur worden. Heb nu 320 GB HDD in mijn laptop zitten en ik wil eigenlijk niet veel kleiner. Daarbij heb ik een onderbuik gevoel bij de betrouwbaarheid van SSD... Voor mijn OS en software is het niet erg als ik een crash krijg, maar mijn bedrijfsdata wil ik toch liever wat veiliger hebben. Maar het kan ook zijn dat dat gevoel achterhaald is.
Waarom zijn er zo weinig laptops waar 2 schijven in passen? Dan had er allang een SSD naast gehangen
Het kan overigens ook zijn dat ik een fout in mijn WPF heb gemaakt zodat de controls in de preview al bepaalde acties doen. Ik meen me te herinneren dat je in ASP.NET in je controls een regeltje code kon opnemen die checkte of je in de designview zat om zo te voorkomen dat je control raar gaat doen. Redelijke kans dat dat nu ook het probleem is
Gisteren ook even aan het shoppen gegaan voor een goede laptop tas... Het lijkt er tegenwoordig op dat men geen documenten meer meeneemt. De meeste tassen zijn zo klein dat als je laptop, oplader en een kladblokje erin zitten de tas al uitpuilt... Waar laat ik nou mijn broodtrommeltje
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hehe het probleem van het eten meenemen ken ik... ik prop het er maar bij, boterhammen in een plastik zakje, dan is het nog iets flexibel... de banaan is al lastiger aangezien het risico op bananenpuree wat hoog is

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Gewoon optical drive vervangen met hdd.Gertjan. schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:39:
[...]
Nog geen eigen baas, pas in december (en momenteel sta ik op een punt dat dat nog te lang duurt, ligt niet aan mijn baas, maar het is altijd klote om te moeten wachten). Inmiddels is mijn eigen bakje al geupgrade naar 8GB en zit ik te twijfelen over een SSD.
Ik vind het nadeel van SSD dat ze relatief klein zijn qua opslag of meteen schofterig duur worden. Heb nu 320 GB HDD in mijn laptop zitten en ik wil eigenlijk niet veel kleiner. Daarbij heb ik een onderbuik gevoel bij de betrouwbaarheid van SSD... Voor mijn OS en software is het niet erg als ik een crash krijg, maar mijn bedrijfsdata wil ik toch liever wat veiliger hebben. Maar het kan ook zijn dat dat gevoel achterhaald is.
Waarom zijn er zo weinig laptops waar 2 schijven in passen? Dan had er allang een SSD naast gehangen
Nothing to see here!
Is een optie... Maar de meeste hardware boeren hebben er een handje van om hun cd/floppy drives met bijzondere aansluitingen aan te sluiten. Oude dell laptops hadden daar bijvoorbeeld last van.Rutix schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:19:
[...]
Gewoon optical drive vervangen met hdd. Heb ik ook gedaan want ik gebruik dat toch noooooit.
Ben nu even aan het spelen met Git, maar snap er geen hol van... TFS is toch iets makkelijker. Eerst 20 minuten aan het klooien om die GitExtensions aan te slingeren, vervolgens wennen aan de nieuwe werkwijze... Mja je moet wat over hebben voor gratis source control
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik was bij mijn vorige werkgever de TFS beheerder, en moet zeggen dat het qua integratie met VS.Net echt enorm fijn en handig werkt. Zeker aangezien we toen zelf nog de workflow moesten gaan bepalen hebben we dat meteen gedaan op een manier die bij TFS werkte.
Nu als backend PHP developer hebben we hier eerst een Mercurial (Hg) en daarna een Git repository aangemaakt, en ik zie inmiddels ook echt wel de kracht in van Git. Het werkt vooral erg snel allemaal.
Alleen werk ik nu dus niet meer met Visual Studio, maar met Netbeans en daar werkt de Git-integratie wel weer lekker. (Al zit ik ook veel op de CLI, dus doe ik ook veel direct daar).
Nu als backend PHP developer hebben we hier eerst een Mercurial (Hg) en daarna een Git repository aangemaakt, en ik zie inmiddels ook echt wel de kracht in van Git. Het werkt vooral erg snel allemaal.
Alleen werk ik nu dus niet meer met Visual Studio, maar met Netbeans en daar werkt de Git-integratie wel weer lekker. (Al zit ik ook veel op de CLI, dus doe ik ook veel direct daar).
Git-integratie werkt prima in Visual Studio. Je hebt gitextensions daarvoor maar ook een paar andere speciale visual studio extensions die het zo maken dat het net zo werkt als TFS (Dus die icons voor de files ect.).Flard schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:40:
Ik was bij mijn vorige werkgever de TFS beheerder, en moet zeggen dat het qua integratie met VS.Net echt enorm fijn en handig werkt. Zeker aangezien we toen zelf nog de workflow moesten gaan bepalen hebben we dat meteen gedaan op een manier die bij TFS werkte.
Nothing to see here!
Maar dan zonder het irritante uitchecken van bestanden?
We are shaping the future
Mmm, ik dacht juist dat gitextensions die extensie wasRutix schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:43:
[...]
Git-integratie werkt prima in Visual Studio. Je hebt gitextensions daarvoor maar ook een paar andere speciale visual studio extensions die het zo maken dat het net zo werkt als TFS (Dus die icons voor de files ect.).
Het is gewoon even wennen denk ik
Jep, maar dat vond ik persoonlijk irritant. Met KeyTweak heb ik de algemene toetsen geremapped. Alt toets op de apple keyboard is nu gewoon windows toets, en de knoppen F13 tot F19 zijn nu audiobesturing en knoppen als printscreen e.d.Woy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:03:
[...]
Ik neem aan dat de option toetsen in windows gewoon als Alt werken en de ene command als Windows toets en den andere als "Menu" toets?
Geen toetsenbord typt beter. Het is z'n geld zeker waard!
Professioneel Heftruck Syndroom
Git moet je (in den beginne) gewoon hardcore in console-mode doen en je dan afvragen wtf je nu weer verkeerd gedaan hebt
. Vooral een visualisatie-tool kan je de WTFs van Git laten zien. Bovenaan hoe we begonnen, onderaan hoe het hoort / hoe het later ging.

OMG ITS FULL OF STARS!!!!!!
@toetsenbordverhaal, ik heb thuis dus een Filco Majestouch, typt heel lekker, alleen ik heb er last van dat hij zo hoog is - maar ja, moet ik m'n polsen maar niet op het bureau laten rusten x). Bij het gamen doe ik er al een kussen onder...

@toetsenbordverhaal, ik heb thuis dus een Filco Majestouch, typt heel lekker, alleen ik heb er last van dat hij zo hoog is - maar ja, moet ik m'n polsen maar niet op het bureau laten rusten x). Bij het gamen doe ik er al een kussen onder...
Klinkt niet echt gezondYopY schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:35:
Zo, was dat even leuk? XS4ALL storing
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik denk dat ik mijn UltraX vervanger eindelijk heb gevonden
Logitech Illuminated Keyboard
pricewatchlinkje
pricewatchlinkje

[ Voor 18% gewijzigd door GateKeaper op 20-10-2011 10:30 . Reden: pricewatchlinkje toegevoegd. ]
Deze heb ik sinds vorige week ook. Het is wel even wennen doordat de er een kleine linker shift is en de enter toets wat kleiner is.GateKeaper schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:28:
Ik denk dat ik mijn UltraX vervanger eindelijk heb gevonden![]()
pricewatchlinkje
[afbeelding]
Het typt verder heerlijk!
Verwijderd
Doe net zoals mij en sloop de dvd drive eruit. Ik weet alleen niet of de company dat leuk gaat vinden...Gertjan. schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:39:
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:44:
[...]
Doe net zoals mij en sloop de dvd drive eruit. Ik weet alleen niet of de company dat leuk gaat vinden..
Nu praat ik weleens in mijzelf, maar zo extreem is het nu ook weer niet
Verwijderd
Ziet er mooi uit! Wel vrij duur vergeleken met UltraX... Daarentegen, als ie lang meegaat en fijn typt valt de prijs ook wel weer mee.GateKeaper schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:28:
Ik denk dat ik mijn UltraX vervanger eindelijk heb gevonden![]()
pricewatchlinkje
[afbeelding]
Onlangs een Dell Precision M4600 besteld, daarbij kun je naast de normale schijf nog een SSD laten plaatsen. Zonder je optische drive op te hoeven offeren..Gertjan. schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:39:
Verwijderd
Een mSATA SSD ja. Dat ding heeft echter 2 problemen:
Er zijn maar een handjevol laptops waar dat kan. Ik ken er 2 (de precision, en de X220)
De beschikbaarheid van die dingen is ruk in nederland. Je bent min of meer aangewezen op de fabriikant of ebay.
Jammer, anders zou ik er zelf ook een nemen.
Er zijn maar een handjevol laptops waar dat kan. Ik ken er 2 (de precision, en de X220)
De beschikbaarheid van die dingen is ruk in nederland. Je bent min of meer aangewezen op de fabriikant of ebay.
Jammer, anders zou ik er zelf ook een nemen.
Facebook API is echt een drama
Grappig. Zo te zien deed je eerst altijd mergen. En in de nieuwe situatie rebase je voordat je merged met een --no-ff parameter?YopY schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:35:
Git moet je (in den beginne) gewoon hardcore in console-mode doen en je dan afvragen wtf je nu weer verkeerd gedaan hebt. Vooral een visualisatie-tool kan je de WTFs van Git laten zien. Bovenaan hoe we begonnen, onderaan hoe het hoort / hoe het later ging.
[afbeelding]
Sardaukar doet ook wel eens wat met Git
Verwijderd
* User pakt 50 files op en sleept die naar notepad++.

OK....
* User opent notepad++ en opent diezelfde 50 files via file -> open

OK....
* User opent notepad++ en opent diezelfde 50 files via file -> open

De slash naast de enter ipv erboven dusCodeIT schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:34:
[...]
Deze heb ik sinds vorige week ook. Het is wel even wennen doordat de er een kleine linker shift is en de enter toets wat kleiner is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Fijn.. Ik mag straks nieuwsberichten automatisch op Facebook, Twitter & Linkin laten plaatsen

Mwah, vind Facebook API prima werken. Je moet even weten hoe je door de navigatie van de API docs heen moet komen maar daarna wijst het zichzelf vanzelf.FreakyFries schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:06:
[...]
Fijn.. Ik mag straks nieuwsberichten automatisch op Facebook, Twitter & Linkin laten plaatsen
Ik vind het ook wel meevallen; het is even spelen met de verschillende mogelijkheden, maar zodra je er in zit werkt het primacreator1988 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:10:
[...]
Mwah, vind Facebook API prima werken. Je moet even weten hoe je door de navigatie van de API docs heen moet komen maar daarna wijst het zichzelf vanzelf.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Nou ja, ik wil elke dag een bericht naar de wall van een gebruiker van de app sturen via de PHP SDK. Maar het is mij niet duidelijk hoe het zit met de sessies. Volgens mij is sessie en bijhorende auth_token maar van korte duur. Je kan bijv. niet inloggen op 1 November en vevolgens de auth token opslaan in de database en dan in December elke dag een bericht sturen ("Nog x dagen tot kerst). Krijg het niet gevonden in de PHP documentatie
Als er 1 API makkelijk is dan is t wel die van Facebook, OAuth2 FTW
Twitter, Hyves en LinkedIn met OAuth1 zijn ook prima verder.
alientfruit: zoek eens op "offline_access"....
overigens moet je ff opletten dat je met elke dag een wallpost doen je goed houdt aan de policies van FB, anders kicken ze je app offline
alientfruit: zoek eens op "offline_access"....
overigens moet je ff opletten dat je met elke dag een wallpost doen je goed houdt aan de policies van FB, anders kicken ze je app offline
[ Voor 44% gewijzigd door Cartman! op 20-10-2011 12:37 ]
Dagen bezig geweest met een fatsoenlijke integratie van Facebook met Flash anders enkele maanden terug... Misschien is PHP een stuk makkelijker. Uiteindelijk is het wel leuk geworden. Kan je Facebook vrienden challengen tijdens het spelletje etc.
Ik weet dat je alleen de fbid mag opslaan in je eigen database... maar hoe het zit qua spammen op de wallpost.
Aah, bedankt! Ja, ik was al op zoek naar die policiesoverigens moet je ff opletten dat je met elke dag een wallpost doen je goed houdt aan de policies van FB, anders kicken ze je app offline
[ Voor 39% gewijzigd door alienfruit op 20-10-2011 12:42 ]
Spammen mag sowieso niet natuurlijk tenzij van te voren heel duidelijk is wat de app gaat doen. Een user moet eigenlijk ook bij elk bericht eigen input plaatsen (de message), een message mag niet gegenereerd zijn.
Deze ochtend aan de slag gegaan met Native Extensions for Adobe AIR. Het is wel wat leeswerk om te doorploegen, maar het enige probleem dat ik momenteel heb is dat ik niet weet welk platformstring de PlayBook heeft.
Bleh.
We hebben een fancy iPad-app voor de NS gemaakt voor een marketingstunt (je), maar binnen de NS doen ze moeilijk. De afdeling Marketing vindt het helemaal geweldig (iedereen eigenlijk), maar de afdeling Reizigersinformatie doet moeilijk omdat hij niet de volledige / niet dezelfde informatie als het echte ding kan weergeven.
M'n collega kreeg dus net een belletje dat we hem niet in de app store mogen zetten,
.
Faal. Tijd voor plan B: NS logo eruit slopen, publieke API aanroepen, en hem onder onze eigen naam uitbrengen, desnoods tegen een kleine betaling
.
We hebben een fancy iPad-app voor de NS gemaakt voor een marketingstunt (je), maar binnen de NS doen ze moeilijk. De afdeling Marketing vindt het helemaal geweldig (iedereen eigenlijk), maar de afdeling Reizigersinformatie doet moeilijk omdat hij niet de volledige / niet dezelfde informatie als het echte ding kan weergeven.
M'n collega kreeg dus net een belletje dat we hem niet in de app store mogen zetten,
Faal. Tijd voor plan B: NS logo eruit slopen, publieke API aanroepen, en hem onder onze eigen naam uitbrengen, desnoods tegen een kleine betaling
Daar zijn al lang oplossingen voorMotrax schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:42:
Hehe het probleem van het eten meenemen ken ik... ik prop het er maar bij, boterhammen in een plastik zakje, dan is het nog iets flexibel... de banaan is al lastiger aangezien het risico op bananenpuree wat hoog is
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Waarom zijn bananen krom? Omdat ze anders niet in 't bakkie passen!

Ik weet zeker dat wanneer ik de paarse versie op mijn bureau leg ik opmerkingen van de collega's ga krijgenGateKeaper schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:31:
[...]
Waarom zijn bananen krom? Omdat ze anders niet in 't bakkie passen!
Uh, AIR 3 is er nog niet voor de Playbook? AIR 3.1 ondersteunt het bij mijn weten ook nog niet.zezke schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:01:
Deze ochtend aan de slag gegaan met Native Extensions for Adobe AIR. Het is wel wat leeswerk om te doorploegen, maar het enige probleem dat ik momenteel heb is dat ik niet weet welk platformstring de PlayBook heeft.
offtopic:
Gniffel, ex-collega heeft een backdoor ingebouwd in het intranet zodat hij bij de news item rss feed kan
Gniffel, ex-collega heeft een backdoor ingebouwd in het intranet zodat hij bij de news item rss feed kan
[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 20-10-2011 17:48 ]
Verwijderd
Ik zie hier net op Twitter #ProgrammingBands voorbijkomen. Best wel lachen:
Ping Floyd
Pink Void
JSON Derulo
Nine Inch Rails
Guns N' Closures
Rage against the Virtual Machine
And of course: Fleetwood Macintosh
Red Hat Chilly Peppers
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 20:57 ]
def leppard()
Johann Sebastian Bash
Nick Cave and The Weak Initial Salting Values (?)
Rick Hash-Trie
. Lekker droog weer.
Johann Sebastian Bash
Nick Cave and The Weak Initial Salting Values (?)
Rick Hash-Trie
Het is al mogelijk op het huidige PlayBook OS.alienfruit schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:02:
[...]
Uh, AIR 3 is er nog niet voor de Playbook? AIR 3.1 ondersteunt het bij mijn weten ook nog niet.
offtopic:
Prachtig, iemand kwam op m'n site met de Google-zoekopdracht "is hij nou wel of niet aan het einde aan de drugs van limitless"
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Aah cool, Playbook ik heb hem nog steeds niet ontvangen van zezezke schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:42:
Het is al mogelijk op het huidige PlayBook OS.

En wanneer komt de Android appYopY schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:08:
Bleh.
[... ns meuk ...]
Faal. Tijd voor plan B: NS logo eruit slopen, publieke API aanroepen, en hem onder onze eigen naam uitbrengen, desnoods tegen een kleine betaling.
Niet, want dat framework past toch niet bij de Nederlandse Spoorwegen (NS)? iOS is een perfecte match met al die NSxxx functies
Ik weet uiteraard dat de NS prefix in iOS/OSX niet voor Nederlandse Spoorwegen staat
Ze zijn hier een nieuwe switch aan het plaatsen dus test server en tfs ligt eruit
Hoop dat ze beetje snel klaar zijn want ik wilde nu net wat gaan testen D:.
Nothing to see here!
Nou,
iig, gisteren al onzin over onze directeur die de directeur van de NS wel kende en er wel even over zou bellen. Sterker nog, onze directeur zei zo van 'Ja, moet je die-en-die even bellen, die werkt voor de BNR'.
Het lijkt me voor onze klantrelaties niet zo handig als we voor een twee-weken speelprojectje de media erbij halen
De hele ochtend al zonder internet... Ziggo verwacht het rond 12 uur opgelost te hebben. Wat een bagger...

Verwijderd
Dus jullie maken een app (volgens de eisen van hun toch?) en daarna komen ze af dat ze het niet moeten hebben? Of snap ik het nu helemaal verkeerdYopY schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:08:
Bleh.
M'n collega kreeg dus net een belletje dat we hem niet in de app store mogen zetten,.
Faal. Tijd voor plan B: NS logo eruit slopen, publieke API aanroepen, en hem onder onze eigen naam uitbrengen, desnoods tegen een kleine betaling.
Deze ochtend niet naar de les... Het is vrijdagochtend, het was laat gisterenavond. En het is toch maar een werkcollege, kan ik evengoed thuis doen

Is niet heel vreemd hoor. Zie je meer bij grotere bedrijven. De ene afdeling geeft de opdracht en is enthousiast, maar vervolgens vindt een andere afdeling dat ze er ook iets over mogen zeggen en dan volgt een stukje bureaucratische variant van wie de grootste piemel heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:03:
[...]
Dus jullie maken een app (volgens de eisen van hun toch?) en daarna komen ze af dat ze het niet moeten hebben? Of snap ik het nu helemaal verkeerd.
Collega van mij heeft dat ook gehad bij het maken van een android app voor een krant. Bleek later dat de rechten daarop al door een andere afdeling aan een andere aanbieder waren verkocht.
Het enige dat je zelf kunt doen is zorgen dat je er niet de dupe van wordt en dat je iig contractueel vast hebt staan dat je iig je doekoes en/of de rechten op je app krijgt.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Pff, het gaat lekker met de harde schijven. Veel prijzen zijn bijna verdubbeld en de helft is niet meer te leveren.
Weet iemand een webwinkel waar je kussentjes voor je elleboog kunt bestellen? Ik leun best vaak op m'n elleboog en heb best veel kleding met gaten bij m'n linker elleboog omdat ik er zoveel op leun
Google heeft me nog niet echt geholpen
[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 21-10-2011 11:23 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
code:
1
| ^M(u|o|ou)'?a?m{1,2}ar ([AaEe]l)?[- ]?(Q|G|Kh?)?a(d(h|d|hdh)?|th|zz)af{1,2}[iy]$ |
Koop een tweed jasje met van die leather elbow patches. Da's hipGamebuster schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:23:
Weet iemand een webwinkel waar je kussentjes voor je elleboog kunt bestellen? Ik leun best vaak op m'n elleboog en heb best veel kleding met gaten bij m'n linker elleboog omdat ik er zoveel op leun
Of: stroop je mouwen gewoon op, doe ik ook altijd als ik een trui aan heb
[ Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2011 11:47 ]
mooie regex
Moummar Al-Gaddaffi?
edit:
o vet, lol; duurde 'ff voordat ik 'm doorhad
edit 2:
Ik krijg soms ook last van m'n elleboog ervan omdat bureau zo hard is
Moummar Al-Gaddaffi?
edit:
o vet, lol; duurde 'ff voordat ik 'm doorhad
edit 2:
Ik krijg soms ook last van m'n elleboog ervan omdat bureau zo hard is
[ Voor 76% gewijzigd door Gamebuster op 21-10-2011 11:27 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
http://stackoverflow.com/...ion-to-search-for-gadaffi hier staan er nog een paar.oisyn schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:25:
code:
1 ^M(u|o|ou)'?a?m{1,2}ar ([AaEe]l)?[- ]?(Q|G|Kh?)?a(d(h|d|hd)|th|zz)af{1,2}[iy]$
Werkt toch allemaal wel mooi; e-mail met je telefoon een foto naar Flickr, die komt automatisch in je album en vandaar via php direcit op de website inladen. Hoe simpel wil je 't hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 21-10-2011 13:28 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Vrijdagmomentje van de dag.
Vandaag popupje van OCS chat aanzien voor popup van OCS telefoongesprek. Zit je daar netjes de telefoon op te nemen
Vandaag popupje van OCS chat aanzien voor popup van OCS telefoongesprek. Zit je daar netjes de telefoon op te nemen
Nee hoor, het was meer dat we een idee hadden en snel goedkeuring vanuit de NS kregen voor het budget, maar dat nadat de hele organisatie ervan op de hoogte was (zoiets duurt even bij zo'n grote organisatie) en na een aantal vergaderingen ze toch besloten hadden om het niet te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:03:
Dus jullie maken een app (volgens de eisen van hun toch?) en daarna komen ze af dat ze het niet moeten hebben? Of snap ik het nu helemaal verkeerd.
Het is een app die reisinformatie toont die op een zeker bestaand-maar-binnenkort-niet-meer systeem van de NS lijkt. Waar ze over vielen was dat de app niet precies dezelfde informatie als dat systeem toont - zaken als vertragingen en vooral storingsinformatie kwam niet overeen, en daar vielen ze vooral over. Kan ook niet hetzelfde zijn - de informatie op dat systeem komt van ProRail, onze app haalt het uit de NS APIs.
Iedereen vond het wel een leuk idee / leuk uitgevoerd natuurlijk. En mogelijk gaan we hem alsnog uitbrengen als we de logo's en andere officiële affiliatie met de NS eraf halen - dwz dat we het iets van onszelf maken ipv iets dat als een officiële app van de NS gezien kan worden (incl. alle klachten die ze kunnen krijgen ivm verschillen met 'the real thing').
Edit: Wat Janoz zegt dus
En ik heb geen moeite met gaten in m'n kleren - dat geeft aan dat ze >3 jaar oud zijn en dat het tijd voor iets nieuws is
[ Voor 8% gewijzigd door YopY op 21-10-2011 21:15 ]
Als Reizigersinformatie het ook vet vindt, maar moeilijkheden heeft met de actualiteit van de informatie, dan zou Reizigersinformatie er toch voor kunnen zorgen dat de iPad-applicatie toegang krijgt tot de juiste informatie?
Overigens, welk 'bestaand-maar-binnenkort-niet-meer'-systeem gaat het over? De Actuele Vertrektijden-pagina?
Overigens, welk 'bestaand-maar-binnenkort-niet-meer'-systeem gaat het over? De Actuele Vertrektijden-pagina?
Ik heb bij een niet nader te noemen hoster een database aangemaakt, die ik nu wil benaderen via SQL Server Management Studio. Echter zie ik in die lijst met databases alle databases van alle andere klanten staan
Ik kan er welliswaar niet in (geen toegang), maar toch vind ik het op z'n minst 'verdacht'. Hoe zit dit precies? Brengt die veiligheidsrisico's met zich mee waar ik me van bewust moet zijn?
Ook er raar dat alle databases deze opbouw hebben: [prefix]_[databasenaam]. Zo heb ik de databasenaam 'blog' gekozen, wat zou betekenen dat niemand anders die meer kan kiezen omdat hij al bestaat
De prefix is dus overal hetzelfde voor de duidelijkheid.

Ook er raar dat alle databases deze opbouw hebben: [prefix]_[databasenaam]. Zo heb ik de databasenaam 'blog' gekozen, wat zou betekenen dat niemand anders die meer kan kiezen omdat hij al bestaat
[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 22-10-2011 16:28 ]
Dit is de reden: By default, the VIEW ANY DATABASE permission is granted to the public role. Therefore, by default, every user that connects to an instance of SQL Server can see all databases in the instance.
Ik zou het netter vinden dat deze uit zou staan. Het is niet echt een beveiligingsrisico (als de overige rechten tenminste goed staan), behalve bekeken vanuit het punt dat jij nu meer informatie hebt dan nodig is. Dat zou eigenlijk niet moeten, je geeft iemand die wellicht wel kwade bedoelingen heeft te veel informatie. Je zou ze eens kunnen mailen en wijzen op deze setting.
Op een shared omgeving is een prefix wel logisch, maar niet natuurlijk als deze altijd hetzelfde is. Inderdaad kan iemand anders niet dezelfde db naam hebben.
Ik zou het netter vinden dat deze uit zou staan. Het is niet echt een beveiligingsrisico (als de overige rechten tenminste goed staan), behalve bekeken vanuit het punt dat jij nu meer informatie hebt dan nodig is. Dat zou eigenlijk niet moeten, je geeft iemand die wellicht wel kwade bedoelingen heeft te veel informatie. Je zou ze eens kunnen mailen en wijzen op deze setting.
Op een shared omgeving is een prefix wel logisch, maar niet natuurlijk als deze altijd hetzelfde is. Inderdaad kan iemand anders niet dezelfde db naam hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door P_de_B op 22-10-2011 16:40 ]
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Thanks voor de opheldering
Heb ze er al over gemaild.
edit: woohoo! M'n gratis exemplaar van Version Control by Example is binnen
Ziet er goed uit!
edit: woohoo! M'n gratis exemplaar van Version Control by Example is binnen
[ Voor 47% gewijzigd door Avalaxy op 22-10-2011 18:35 ]
Ah, ook net een besteld, hopelijk komt die nog binnen.Avalaxy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:59:
Thanks voor de ophelderingHeb ze er al over gemaild.
edit: woohoo! M'n gratis exemplaar van Version Control by Example is binnenZiet er goed uit!
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Heb er ook een besteldAvalaxy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:59:
edit: woohoo! M'n gratis exemplaar van Version Control by Example is binnenZiet er goed uit!
Dat matcht niet met معمر القذافي hoor.oisyn schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:25:
code:
1 ^M(u|o|ou)'?a?m{1,2}ar ([AaEe]l)?[- ]?(Q|G|Kh?)?a(d(h|d|hdh)?|th|zz)af{1,2}[iy]$
Jan_V schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:36:
[...]
Ah, ook net een besteld, hopelijk komt die nog binnen.
Denk wel dat jullie hem krijgen zolang het form nog open staat. Je hoeft alleen niet van 2 weken uit te gaan, eerder >1 maandStyxxy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:44:
[...]
Heb er ook een besteld. Hopelijk komt die er nog.
ik begin me sowieso af te vragen of er regex voor non Latin talen is... [a-z] is niet moeilijk. Maar arbisch? Cyrillisch?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
http://www.regular-expressions.info/unicode.html#script Je hebt dus dingen als \p{Arabic} en \p{Cyrillic}.Motrax schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:51:
[...]
ik begin me sowieso af te vragen of er regex voor non Latin talen is... [a-z] is niet moeilijk. Maar arbisch? Cyrillisch?
Dat begon goed vandaag, 45 min koffie drinken omdat de laptop niet aan wilde 
#edit @Haan: Thnx, dat helpt wel
#edit @Haan: Thnx, dat helpt wel
[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-10-2011 08:12 ]
Het kan erger, ik wilde net de trap op lopen met in de ene hand een kop koffie en in de andere hand een glas drinkontbijt. Vervolgens glij ik met een voet weg, en omdat ik beide handen vol heb, glij ik zo op m'n buik de hele trap af, en eindig ik beneden met een lege kop koffie en leeg glas drinkontbijt. Die inhoud zat dus werkelijk OVERAL, op de muren, de hele trap (gestoffeerd), de gang, in m'n haar, m'n kleren etc.Hoogie2004 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 07:35:
Dat begon goed vandaag, 45 min koffie drinken omdat de laptop niet aan wilde
Als ik een vrouw was geweest, was ik in janken uitgebarsten
Kater? Eerst water, de rest komt later
Had je beter een glas kunnen laten vallenHaan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:10:
[...]
Het kan erger, ik wilde net de trap op lopen met in de ene hand een kop koffie en in de andere hand een glas drinkontbijt. Vervolgens glij ik met een voet weg, en omdat ik beide handen vol heb, glij ik zo op m'n buik de hele trap af, en eindig ik beneden met een lege kop koffie en leeg glas drinkontbijt. Die inhoud zat dus werkelijk OVERAL, op de muren, de hele trap (gestoffeerd), de gang, in m'n haar, m'n kleren etc.
Nothing to see here!
Ik had gelukkig nog niet m'n nette kleding aan, maar een oud vest en jogging broek. Deze zitten nu wel in de wasmachine.Rutix schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:12:
[...]
Had je beter een glas kunnen laten vallenmaar dat is echt te suck :< Nu kun je weer gaan omkleden of is het niet zo erg?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Een zeker Utrecht gebaseerd systeem?YopY schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:13:
[...]
Het is een app die reisinformatie toont die op een zeker bestaand-maar-binnenkort-niet-meer systeem van de NS lijkt.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Haan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:10:
[...]
Het kan erger, ik wilde net de trap op lopen met in de ene hand een kop koffie en in de andere hand een glas drinkontbijt. Vervolgens glij ik met een voet weg, en omdat ik beide handen vol heb, glij ik zo op m'n buik de hele trap af, en eindig ik beneden met een lege kop koffie en leeg glas drinkontbijt. Die inhoud zat dus werkelijk OVERAL, op de muren, de hele trap (gestoffeerd), de gang, in m'n haar, m'n kleren etc.
(wij ook niet overigens;) )
Hopelijk geen warme koffie over je heen gekregen?Haan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:10:
[...]
Inderdaad
Ik vind dat je eigenlijk al vrij veel rond loopt te strooien over de gang van zaken in jullie bedrijf. Het zal bij mij waarschijnlijk niet gewaardeerd worden als ik details over projecten inclusief klantnamen rondstrooi op het web.
BAT files met C#!!!! En intellisense.Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:14:
De VS2010 Rosalyn CTP is uit:
Best leuk spul, al zal ik voorlopig alleen het C# Interactive Window gebruiken (een immediate window zonder dat er iets runt)
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dan kan eindelijk powershell de deur uit
Ongelooflijk, al bijna een uur binnen en nu pas kom ik aan beginnen met werken toe. Reden? Trage hardware, afleiding door e-mails over een vorig project, gebeld worden, Visual Studio die er niet echt zin in heeft...
En ik ben ook al in een "was ik maar in bed gebleven"-stemming
En ik ben ook al in een "was ik maar in bed gebleven"-stemming
Ik ben aan t zoeken hoe ik een multicore solr instantie kan beveiligen. Het is vooral handig dat de corenaam ertussen tussenin het pad staat waardoor wildcard matching ook niet werkt. Ik heb eigenlijk weinig zin om alle cores handmatig aan de config toe te voegen.
Verwijderd
Hoop het ook! Zou zonde zijn van de koffieGoTCoast schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:16:
[...]
Hopelijk geen warme koffie over je heen gekregen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.