[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.602 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:13
glennvho schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:15:
[...]

Ik had in het begin de 1030 versie, dus de iets mindere versie dacht ik. En daarbij waren de snelheden ook niet om naar huis over te schrijven. Had toen ook bluetooth uitgezet maar hielp ook niet. Toen heb ik maar eens gekeken naar een beter alternatief en ben ik bij de intel 6300N kaart uitgekomen en waren alle problemen opgelost. Misschien kun je ook hetzelfde doen zoals mij, in de pricwatch vind je hem al voor rond de 30 - 35 euro, was het voor mij helemaal waard eigenlijk. :)

Overigens heeft die 6300N wel geen bluetooth, maar als je het toch niet gebruikt is dit ook geen probleem.
Helaas is Dell niet zo vriendelijk geweest om een extra antenne in mijn XPS 15 te plaatsen. Heb maar 2 antennes terwijl de 6300N 3 aansluitingen heeft.

Ik moet wel zeggen dat de problemen minder zijn als 3 maanden geleden toen ik de laptop net had gekocht. Intussen zijn er al wat nieuwe drivers gekomen, denk dat dat er mee te maken heeft.

Bij mij is nu de max snelheid niet echt het probleem, maar de kaart heeft tijd nodig om op volle snelheid te downloaden. Thuis haal ik met een VAIO van mijn zusje instant 3,5MB download snelheid, mijn XPS begint dan bij ~1,5MB en gaat dan per stappen van ~200KB per seconde naar de 3,5MB. Op het netwerk bij mij op school heb ik op 5GHz snelheiden van 14MB gehaalt.

[ Voor 24% gewijzigd door NSG op 26-12-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
Enes_81 schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:44:
[...]

Helaas is Dell niet zo vriendelijk geweest om een extra antenne in mijn XPS 15 te plaatsen. Heb maar 2 antennes terwijl de 6300N 3 aansluitingen heeft.
Dan nog zal die kaart werken hoor, dan sluit je gewoon de antennes aan die je hebt en ga je iets minder goede ontvangst hebben. Maar het gaat gewoon goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
D.Ramakers schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:26:
Beste,

Ik ben totaal niet te spreken over mijn net aangekocht Dell XPS 15. :(
Als ik hun site bekijk met specs staat daar dat er ten minste 3 USB poorten extern beschikbaar zijn. Echter nu heb ik het toestel in huis en heeft hij er maar 2. 1 usb 3 en 1 usb 2.
ik heb toch echt 2X USB3.0 (links+achter) en 1X USB2.0/sata (rechts)

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:10
thuhoan schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:56:
[...]

ik heb toch echt 2X USB3.0 (links+achter) en 1X USB2.0/sata (rechts)
Ik heb 1x USB 3 links, 1x USB 2 achter en blijkbaar 1 USB 2 in de sata connector. Verschil in kleur is er tussen de USB 3 en USB 2 (ene is blauw andere gewoon wit). Die van de eSata haalt geen hogere snelheden dan de USB 2 (dus neem ik aan dat dit ook een USB 2 is).

Bedankt voor de tip dat hij in de eSata zou zitten maar nu nog altijd maar 1 USB 3 :(

Verder qua geluid van de fan. Dat ding dat staat half de tijd niets te doen, dan blaast hij 30 sec als een tierelier en dan gaat hij weer uit.

Geen monitoring software geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen.

Heb contact genomen met dell... kan mijn service tag ook niet nakijken dus kan nog niets doen... mega irri :D

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
D.Ramakers schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:45:
[...]

Ik heb 1x USB 3 links, 1x USB 2 achter en blijkbaar 1 USB 2 in de sata connector. Verschil in kleur is er tussen de USB 3 en USB 2 (ene is blauw andere gewoon wit). Die van de eSata haalt geen hogere snelheden dan de USB 2 (dus neem ik aan dat dit ook een USB 2 is).

Bedankt voor de tip dat hij in de eSata zou zitten maar nu nog altijd maar 1 USB 3 :(

Verder qua geluid van de fan. Dat ding dat staat half de tijd niets te doen, dan blaast hij 30 sec als een tierelier en dan gaat hij weer uit.

Geen monitoring software geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen.

Heb contact genomen met dell... kan mijn service tag ook niet nakijken dus kan nog niets doen... mega irri :D

Mvg
Normaal is het die usb poort achteraan ook een usb 3 poort. Kun je trouwens ook zien aan het kleur, is een blauwe usb poort, net zoals die aan de linkerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Pfff. wat een gezeur over die USB poorten.
De XPS heeft 2 3.0 poorten en 1 2.0 poort.
RTFM voor D. Ramakers.
De symbolen boven de poorten geven het type poort aan en de kleurtjes ook nog 's. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 27-12-2011 13:17 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:39:
Een collega gevonden die een paar maanden geleden een vergelijkbare Dell laptop heeft gekocht met de 256 solid state disk (SSD). Dat is een Samsung PM810 = SATA II / SATA300.
Zojuist mijn XPS15 voor de eerste keer aangezet. (Half uur geleden bezorgd :D) De SSD is een Samsung PM830! Dus de opvolger van de PM810 met als grootste verschil SATA III / SATA600. Erg blij mee, laptop is bloedsnel.

Mocht iemand specs willen, ik help graag en kan het nu zo achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
Ik denk ik doe even een verse instalatie, zodat ik van alle bloatware af ben. Echter heb ik nu een onbekend apparaat in mijn apparaatbeheer staan. En ik heb zover ik kon vinden alle drivers geinstalleerd.

Iemand een idee (hoe ik dit oplos)?

Ik heb het gevonden, ik had ook mijn hardeschijf vervangen door een momentus XT. Vervolgens heb ik de oude hardeschijf via usb aangesloten. En het apparaat in de driver map op de oude hardeschijf laten zoeken. En toen vond hij hem vanzelf.

Het is de: ST Microelectronics-Driver (volgens mij voor de val sensor)

Echter na installatie staat hij niet meer bij mijn apparaatbeheer. Dus erg makkelijk vinden was het vast niet geworden.

[ Voor 47% gewijzigd door mhr-zip op 27-12-2011 17:06 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:12:
Ik denk ik doe even een verse instalatie, zodat ik van alle bloatware af ben. Echter heb ik nu een onbekend apparaat in mijn apparaatbeheer staan. En ik heb zover ik kon vinden alle drivers geinstalleerd.

Iemand een idee (hoe ik dit oplos)?
Screenshot plaatsen van apparaatbeheer en mensen laten vertellen wat zij hier extra hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:44
Hoi,

Ik wil deze laptop kopen als upgrade van mijn dell studio 1555. Ik had alleen een vraagje wat betreft het toetsenbord..

Iemand enig idee of deze net zo prettig typt als het toetsenbord van de studio 1555? Het tikt vrij makkelijk weg en het geluid is prettig te noemen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:18:
[...]

Screenshot plaatsen van apparaatbeheer en mensen laten vertellen wat zij hier extra hebben staan.
Bedankt, het is al gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
een vraagje, ik ben trotse bezitter van mijn dell xps 15. maar helaas ook van een ouderwetse stereo. dus deze wil ik gaan vervangen. nou is ivm films en games een 5.1 setje het mooist. nu vroeg ik mij af of ik een home cinema set kon kopen met hdmi ingang en dan het geluid via hdmi kan versturen. of snapt de laptop dat niet?
evt zet ik via een home cinema een (grote) monitor aan de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laptop gaat dat denk ik wel snappen. Het probleem is meer dat je geen speakersetjes hebt met een hdmi ingang (of beter gezegd, heel weinig voor zover ik weet). Je komt dan al snel bij een receiver uit. Erg overkill als je het mij vraagt...

Je kan beter de 3 audio porten gebruiken om 5.1 uit te sturen. Dat schijnt te kunnen, geen idee hoe goed dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
1. Je kunt de 3 audio poorten analoog gebruiken. voor 5.1
2. Je kunt spdiff gebruiken (optische poort, middelste audio aansluiting)
3. Je kunt HDMI out gebruiken.

Er zijn ook converters van spdif > analoog of hdmi > analoog.

Als je de Realtek drivers hebt geinstalleerd wordt er bij het aansluiten gevraagd wat je precies aansluit. Je kunt het volgens mij ook in de drivers handmatig aangeven.

[ Voor 27% gewijzigd door Joolee op 27-12-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Het viel me vandaag op dat als ik op de site van Dell ga kijken wat er voor downloads beschikbaar zijn voor mijn laptop mijn tagnummer ineens gekoppeld is aan een XPS 17 MLK (ipv L502x).

Hebben meer mensen dit 'probleem'??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Happy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:24:
Het viel me vandaag op dat als ik op de site van Dell ga kijken wat er voor downloads beschikbaar zijn voor mijn laptop mijn tagnummer ineens gekoppeld is aan een XPS 17 MLK (ipv L502x).

Hebben meer mensen dit 'probleem'??
Ja, even gecheckt en is bij mij dus ook het geval.

Sinds die nieuwe site voor drivers is het sowieso een beetje een vaag gebeuren en krijg ik steeds maar drie drivers voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Laatst online: 11-04 14:51
bedankt voor de snelle hulp!
ik wist niet dat die microfoon ingang in een paar simpele muisklikken tot achterspeakeruitgang om kan worden getoverd.
dan kijken naar een mooi (goedkoper) surround setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
AMD1800 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:35:
Iemand enig idee of deze net zo prettig typt als het toetsenbord van de studio 1555? Het tikt vrij makkelijk weg en het geluid is prettig te noemen.
toestenbord typt prima, al leek die van de 1555 mssn iets fijner. deze is wel een chiclet he.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Analoog is de beste keus, als je receiver / boxensetje het ondersteunt.

1. HDMI is bedoeld voor beeld en geluid. Alleen audio versturen naar je receiver (als je muziek wilt luisteren of een spelletje spelen) werkt niet / niet goed. correct me if I'm wrong
2. SPDIF verstuurt de audio, net als HDMI, digitaal. Hieraan kleeft een nadeel: je hebt geen surround geluid in games (althans op de XPS 15). Uitleg, zie hieronder.
3. Analoog 5.1. Werkt prima :)

Waarom je geen surround geluid hebt in games met SPDIF:
Over SPDIF (of HDMI) kun je 5.1 audio alleen geëncodeerd (DD, DTS, etc.) versturen. 'Gewone' audio kan alleen als 2.0 PCM signaal worden verzonden. De geluidskaart in de XPS 15 kan 5.1 PCM niet on-the-fly naar DTS of DD converteren. Gevolg: je krijgt surround geluid bij films (voorzien van 5.1 Dolby Digital of soortgelijke audio) maar stereo geluid bij games. Met de analoge aansluitingen heb je daar geen last van.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
thuhoan schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:59:
[...]

toestenbord typt prima, al leek die van de 1555 mssn iets fijner. deze is wel een chiclet he.
Ok. Ik heb wel eens met een Apple toetsenbord getypt. Vind ik niet heel erg fijn. Maar het went vast wel. Heb mijn oude dell studio 1555. Met nog 0.5 jaar garantie, blu ray, 500gb , p8600 al verkocht voor 300.

Ik was wel van plan om er een 540m in te laten zetten. Voordeel is dat je m jan overklokken naar een 560m dacht ik. Heb er alleen geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet jij even de tweede " :? " uit de topicstart na slaan. Je zit er vrij ver naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@darkstone : het staat zelfs in de startpost. Maar als ik de andere aanbieding pak, heb ik maar 6gb geheugen. Als ik dan zelf een 4gb reepje er bij zet, kost de configuratie met de 540m nog maar 17 euro meer. Heb ik ook gelijk een 2gb videokaart met de goede snelheden out of the box. Lijkt mij het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nu heb ik de xps binnen, maar als ik office wil openen wordt er gevraagd of ik het wil activeren en productcode moet geven. Nu zie ik nergens een productcode daarvoor bij de ontvangen documenten.

Office hoorde er wel op te zitten, behalve outlook en powerpoint. Dit stond zo in de configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De starter variant van office hoort erbij te zitten. Dacht ik.
Zie ook nieuws: Microsoft laat oem's Office Starter 2010 met reclame installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Laatst online: 20-11-2023
Suave schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:59:
Nu heb ik de xps binnen, maar als ik office wil openen wordt er gevraagd of ik het wil activeren en productcode moet geven. Nu zie ik nergens een productcode daarvoor bij de ontvangen documenten.

Office hoorde er wel op te zitten, behalve outlook en powerpoint. Dit stond zo in de configuratie
Als je voor de eerste keer Office opstart op de XPS wordt er gevraagd of je Starter gratis wilt gebruiken, of dat je een andere versie van Office wilt gebruiken. Zodra je hebt gekozen, wordt de betreffende versie via de virtuele "Q:" drive van Microsoft's servers gedownload en geïnstalleerd. Bij mijn weten kun je niet meer terug naar starter als je voor een andere versie hebt gekozen, omgekeerd kan wel.

Als je inderdaad je keuzemogelijkheid verspeeld hebt, kun je een restore van de fabriekspartitie doen en weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Is gelukt, thanks beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Maar als ik het goed begrijp uit de OP is het beter om de DPI op 100% te zetten dan te laten staan op de 125% waar die nu op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind van wel :P Maar je moet zelf even kijken of je dat prettig vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:13
Suave schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:35:
Maar als ik het goed begrijp uit de OP is het beter om de DPI op 100% te zetten dan te laten staan op de 125% waar die nu op staat?
De eerste week had ik hem op 125% staan, maar daarna heb ik hem op 100% gezet en daar ben ik intussen al gewend aan geraakt.

Google Chrome heb ik wel op 120% , omdat ik sommige websites waaronder tweakers moeilijk te lezen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Denk dat het ook kwestie is van " of iemand het fijn vind of niet ". Ik zelf gebruik gewoon 100%, en heb er weinig moeite, maar hoor ook sommige die liever het allemaal net iets groter willen hebben.

De tekst is hier gewoon goed en duidelijk leesbaar. Kortom, het is maar net wat je fijn vind. Maar uiteraard; het is het proberen waard.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Ik krijg ontzettend trage download snelheden, zelfs op me mobiel download ik sneller met wifi.

Beetje vreemd aangezien het bereik gewoon 100% is. Moet ik nog wat instellen ofzo?

Heb de 6230 kaart.

Verder nog 2 kleine vraagjes: gaat de accu-levensduur omlaag als ik hem op de oplader laat staan nadat die volledig is opgeladen?
En hoe kan ik backlit uit/aanzetten? met f6 lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Twijfel om nog een 6-cell erbij te nemen i.v.m. de uitstekende achterkant van de 9-cell. (Laptop wordt dikker, maar luchtcirculatie is wel beter. Heb een vermoedde dat ik door die ophoging last van m'n polsen krijg)
Plus dat de 6-cell een stuk lichter zal zijn.
Hebben mensen ervaringen met kopen op eBay?

[ Voor 26% gewijzigd door JPtjeeNL op 28-12-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Ik had een kleine vraag; hoeveel maakt het uit als ik van 4GB naar 8GB ram ga ?. Ik merk de laatste tijd dat me laptop wanneer ik met photoshop of aan het gamen ben makkelijk rond de +3GB komt.

Geeft het een groot verschil wanneer ik er totaal 8GB van maak ?.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Suave schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:38:
Ik krijg ontzettend trage download snelheden, zelfs op me mobiel download ik sneller met wifi.

Beetje vreemd aangezien het bereik gewoon 100% is. Moet ik nog wat instellen ofzo?

Heb de 6230 kaart.
Als je even een stukje terugleest, dan zie je dat je niet de enige bent met dat probleem. Die 6230 is niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
Ik ben een XPS15 aan het uitzoeken (helaas niet voor mezelf) en het valt me op dat er standaard bij niet een model een HD scherm zit. Kijk ik nu verkeerd of zijn de 40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p schermen van nu vergelijkbaar met de widescreen full HD (1929X1080) WLED with True Life van een goed jaar terug.
Lijkt me toch dat in ieder geval het 1366x768 720p en 1929X1080 verschil maakt, of zie ik dat helemaal verkeerd.

Als ik in het keuzemenu voor een HD scherm kies komt er 200 euro bij en zit ik tegen de 1000 euro aan.
Dan is het voordeliger om een standaard i7 xps17 te nemen van 825 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door miles op 28-12-2011 21:58 ]

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
miles schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:50:
Ik ben een XPS15 aan het uitzoeken (helaas niet voor mezelf) en het valt me op dat er standaard bij niet een model een HD scherm zit. Kijk ik nu verkeerd of zijn de 40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p schermen van nu vergelijkbaar met de widescreen full HD (1929X1080) WLED with True Life van een goed jaar terug.
Lijkt me toch dat in ieder geval het 1366x768 720p en 1929X1080 verschil maakt, of zie ik dat helemaal verkeerd.

Als ik in het keuzemenu voor een HD scherm kies komt er 200 euro bij en zit ik tegen de 1000 euro aan.
Dan is het voordeliger om een standaard i7 xps17 te nemen van 825 euro.
Het FHD-scherm is inderdaad met 1920 x 1080 een ander en veel beter scherm dan het standaard HD-scherm.

Voor wat de uiteindelijke prijs betreft moet je ook nog rekening houden met een 10% kortingsbon.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Verwijderd

Dat mag in V&A.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 09:46 ]

• kwakke01
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

guys vraagje; ik probeer mn xps15 op de tv aan te sluiten; normaal zou je dn de hdmi kabel erin doen; het juiste kanaal kiezen op je tv, en klaar is kees. Echter ik krijg hem niet zover dattie het signaal doorgeeft; ik heb al gekeken naar de beeldschermopties (dupliceren/uitbereiden/projector-only) maar dit doet nix :( iemand een idee?

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
kwakke01 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:32:
guys vraagje; ik probeer mn xps15 op de tv aan te sluiten; normaal zou je dn de hdmi kabel erin doen; het juiste kanaal kiezen op je tv, en klaar is kees. Echter ik krijg hem niet zover dattie het signaal doorgeeft; ik heb al gekeken naar de beeldschermopties (dupliceren/uitbereiden/projector-only) maar dit doet nix :( iemand een idee?
Heb je al geprobeerd om te herstarten met de HDMI-kabel aangesloten? Bij mij werkte dat (dupliceren) in Win7 meteen, maar ik krijg het in Ubuntu 11.10 niet aan de praat (bekend probleem maar evengoed balen)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• kwakke01
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Louise525 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:38:
[...]

Heb je al geprobeerd om te herstarten met de HDMI-kabel aangesloten? Bij mij werkte dat (dupliceren) in Win7 meteen, maar ik krijg het in Ubuntu 11.10 niet aan de praat (bekend probleem maar evengoed balen)
net geprobeerd, maar zonder succes; thanks though voor de tip... nog maar eff verder zoeken naar een oplossing; het ligt niet aan de kabel/bevestiging zelf, want mn netbook doet het wel gewoon... de tv ziet de xps gewoon helemaal niet (krijgt geen signaal door); net alsof de hdmi uitgang helemaal niet geactiveerd is...

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
Ik heb zojusit de standaard XPS 15 besteld met Full HD scherm. Echter kom ik er net pas achter dat het backlit toetsenbord een optionele keuze is, ik kon echter nergens in 't menu kiezen om dit te integreren. Ook niet met het veranderen van de link zoals uitgelegd staat op pagina 1: (http://configure.euro.del...15-intel-n5050&vw=classic)

Zit het backlight toetsenbord tegenwoordig standaard in de XPS 15?

Bvd

Edit: Ik had een foute link, ik ga alsnog even bellen of het erin kan worden geplaatst.
Edit 2: Bestelling moest geannuleerd worden, nu wel met backlit besteld :)

[ Voor 14% gewijzigd door laurson op 29-12-2011 15:52 ]

• Metian

Metian

Snert is vies

laurson schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:17:
Ik heb zojusit de standaard XPS 15 besteld met Full HD scherm. Echter kom ik er net pas achter dat het backlight toetsenbord een optionele keuze is, ik kon echter nergens in 't menu kiezen om dit te integreren. Ook niet met het veranderen van de link zoals uitgelegd staat op pagina 1: (http://configure.euro.del...15-intel-n5050&vw=classic)

Zit het backlight toetsenbord tegenwoordig standaard in de XPS 15?

Bvd
Zover ik bekend ben zit het er niet standaard in. Zou toch de config-factuur door lezen. Mijn backlite heb ik via telefoon er in gekregen, omdat ik problemen had met bestellen van de laptop op internet.

Rupsen, Rapsen.

• Suave
  • Niet online
Ik weet dat er meerdere klachten zijn over de 6230 kaart, maar het is gewoon echt traag. Soms valt internet zelfs helemaal uit. Signaal 100%. Maar de 2 goedkopere kaarten hebben dit probleem toch ook of niet? Lijkt me sterk dat de duurste variant het langzaamst is.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit valt op te lossen?

• Joolee
  • Niet online
Suave schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:05:
Ik weet dat er meerdere klachten zijn over de 6230 kaart, maar het is gewoon echt traag. Soms valt internet zelfs helemaal uit. Signaal 100%. Maar de 2 goedkopere kaarten hebben dit probleem toch ook of niet? Lijkt me sterk dat de duurste variant het langzaamst is.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit valt op te lossen?
Bij de standaard kaart heb ik er geen probleem mee. Oplossing, misschien? Iedereen die er last van heeft op dezelfde dag laten bellen naar (hetzelfde nummer van) Dell. Grote kans dat er sowieso wat aan gedaan wordt maar als iedereen het massaal doet is die kans natuurlijk nog wat groter. Probeer ook even te klagen bij eerder genoemde E-mail adressen.

Wel natuurlijk het hele verhaal vertellen, aangeven dat in principe iedereen last heeft met die kaart en de goedkopere kaarten probleemloos werken. Dat het probleem zich voordoet op alle wifi netwerken en dat je genoeg mensen "kent" (natuurlijk niet zeggen dat je iedereen via een forum kent ;)) die ook een XPS15 met en zonder zo'n duurdere kaart hebben.

//Edit:
Belangrijkste tip, welke geld voor alle grote helpdesks. Laat je niet na één keer afschepen. Bel desnoods 10 keer, je krijgt toch iedere keer iemand anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 29-12-2011 16:17 ]

• glennvho
Met de 6300 kaart heb ik helemaal geen problemen, de snelheden zijn zoals ze moeten zijn en de verbinding valt ook nooit weg. Dus indien ze er bij Dell niks aan doen en je echt van je probleem af wil dan raad ik iedereen aan om ook deze kaart te bestellen.

pricewatch: Intel Ultimate N WiFi Link 6300

• Suave
  • Niet online
Geen idee hoe ik zo'n kaart er in moet installeren en de oude weghalen.. ben bang dat ik de hele laptop stuk maak

• glennvho
Suave schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:38:
Geen idee hoe ik zo'n kaart er in moet installeren en de oude weghalen.. ben bang dat ik de hele laptop stuk maak
Hier even de service manual, staat er heel duidelijk in uitgelegd met afbeeldingen: http://support.dell.com/s...sm/minicard.htm#wp1180236

Eigenlijk is het totaal niet zo moeilijk hoor, je moet gewoon het dekseltje verwijderen onderaan de laptop zodat je bij het geheugen en de wireless cards kunt komen. Dan moet je gewoon de antennes van de wifi kaart loskoppelen en een of 2 schroefjes los draaien zodat je de kaart eruit kan halen. Dan steek je de nieuwe erin en draai je de schroefjes weer vast en koppel je de antennes terug aan. Het deksel terug vastzetten en daarna eventueel nog de drivers installeren indien windows dit niet automatisch doet.

• Suave
  • Niet online
Aha, ok. Ga dat dan even proberen met die kaart. Hoe groot is de kans dat de traagheid problemen weg zijn?

SIgnaal is wel 100% en geen probleem met wifi op andere apparaten

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik had oorspronkelijk de 1000 in me laptop, vervolgens een 6230 achteraf besteld en ingebouwd.. Ongelofelijk traag, snel maar weer terug gestuurd en de 1000 weer ingebouwd. M.i. neem je beter de 6230 niet, de 1000 doet prima z'n werk.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19
glennvho schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:32:
Met de 6300 kaart heb ik helemaal geen problemen, de snelheden zijn zoals ze moeten zijn en de verbinding valt ook nooit weg. Dus indien ze er bij Dell niks aan doen en je echt van je probleem af wil dan raad ik iedereen aan om ook deze kaart te bestellen.

pricewatch: Intel Ultimate N WiFi Link 6300
+1, ook veel problemen gehad met de 6230.
Bluetooth uitschakelen hielp wel iets, maar niet voldoende.
Vervolgens een 6300 via Ebay gekocht: echt perfect.
Kopieren naar m'n NAS gaat met 8-9MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er *iemand* die dat ding werkend heeft gekregen met acceptabele snelheid? Anders ga ik maar even een levensgrote warning in de topicstart opnemen dat je dat ding moet vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Extra geld betaald voor troep dus, jammer.

Hoe kan ik trouwens achterhalen of de videokaart wordt gebruikt bij normale applicaties. Ik wil soms alleen browsen en youtuben, geen films of games en dan wil ik het liefst dat videokaart niet wordt gebruikt. Hoe stel ik dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hover over het nvidia tray icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Hoe bedoel je hover over het nvidia tray icon? Ik heb wel met rechtermuisknop op bureaublad het nvidia configuratiescherm gevonden, maar weet veel te weinig over dit soort dingen om te kunnen weten hoe ik de videokaart bij het browsen uitschakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen. Maar dat zou er zo uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.wfu.edu/~yipcw/lenovo/2011/w520/images/w520-optimus-tray-1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Gelukt thanks ;)

wordt standaard niet gebruikt door chrome :) de GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 22:11
In mijn XPS 15 zit ook een 6230, en moet zeggen dat ik eigenlijk nog geen problemen heb met deze kaart. Mijn internetsnelheid is echter maar 600 kB/s, en verder gebruik ik mijn draadloze netwerk eigenlijk niet, dus weet niet of ik op hogere snelheden wel problemen krijg. Het enige probleem wat ik ervaren heb is dat onder Ubuntu mijn bluetooth muis traag word als ik op 600 kB/s aan het downloaden ben, maar onder Windows heb ik daar geen last van, dus lijkt me eerder iets met drivers te maken hebben.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinky9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik heb ook een XPS15 besteld n.a.v. de XPS15 topics, de vele positieve recencies en het feit dat dit apparaat volgens mij prima aansluit bij mijn wensen - vooral vanwege het FHD R+BG scherm. Ik heb ook even gekeken naar de XPS17, maar de grootte daarvan vond ik een zwaarwegende contra i.v.m. het vervoeren van het apparaat. Daar komt bij dat het full HD scherm van de XPS15 mij juist erg aansprak, vanwege de scherpte en kleurenbereik, maar ook de prijs van de XPS15 is wat gunstiger. Ik zal de XPS vooral gebruiken voor het werken met Photoshop, Corel Painter en Art Rage Pro en geregeld een spel (dat zal vooral Red Orchestra 2 zijn), maar daarbij mogen best wat toeters en bellen uitgezet worden. Het is de bedoeling dat ik er enige jaren mee vooruit kan.

Ik heb gekozen voor de Core i7 2670 met 8 gieg geheugen, 750 gieg HD, GT540m en het R+BG full HD scherm. 13 Januari zal hij uitgeleverd worden. Ik ben benieuwd! :)

Bedankt voor jullie informatie en dus jullie hulp bij de keuze! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
boaty schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:15:
In mijn XPS 15 zit ook een 6230, en moet zeggen dat ik eigenlijk nog geen problemen heb met deze kaart. Mijn internetsnelheid is echter maar 600 kB/s, en verder gebruik ik mijn draadloze netwerk eigenlijk niet, dus weet niet of ik op hogere snelheden wel problemen krijg. Het enige probleem wat ik ervaren heb is dat onder Ubuntu mijn bluetooth muis traag word als ik op 600 kB/s aan het downloaden ben, maar onder Windows heb ik daar geen last van, dus lijkt me eerder iets met drivers te maken hebben.
Dat zou dus 10x zo hoog moeten zijn.

En je bent nu de internetsnelheid van je providor aan het testen. Als je wilt weten dat je kaart/router combinatie maximaal doet koppel je een 2e PC bedraad aan de router, en zet je vervolgens een file over. Dat doet mijn antieke KPN (zogenaamd 54mbps) experiabox met 1MB/s precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Even een korte melding van mijn ervaringen.

Ik heb de XPS 15 nu zo'n 14 dagen.
Bij binnenkomst heb ik de laptop even aan gehad om te bekijken en om een backup te maken van de drivers map en de boot/system & recovery partities.

Vervolgens de laptop opnieuw ingericht conform mijn wensen. ;)
Hierbij heb ik de originele DELL drivers gebruikt. BIOS versie was al up-to-date dus daar hoefde ik niets aan te doen.

Laptop is lekker snel al merk je wel dat de HDD (7200RPM) toch echt de bottleneck is in de configuratie.
Ik heb de default 1000 wireless netwerkkaart gehouden.
De reden hiervoor is dat ik in mijn vorige laptop XPS M1530 en in mijn Desktop Dell XPS Dimension 9200 ook een BT adapter heb die ik zelden tot nooit heb gebruikt. De Wireless throughput is snel genoeg. Mijn internet verbinding is maar 40mbps downstream en als het echt snel moet dat gebruik ik wel de netwerkkabel. (Mijn nieuwe huis is voorzien van genoeg CAT6 outlets)

Het FHD scherm is echt mooi. Uitrusting van de XPS t.o.v. de vorige XPS laptop is een stuk kariger.
De M1530 werd geleverd met een beschermhoes en een afstandsbediening. (Die is wel erg handig bij het afspelen van MKV bestanden via HDMI op de TV of bij het presenteren van PPT presentaties.
Maar goed, die werd ook niet heel vaak gebruikt dus erg missen zal ik deze waarschijnlijk niet.

de HDD presteert op dit moment naar mijn mening voldoende om mee te kunnen werken. VM's reageren redelijk snel. Over een half jaar zal ik eens bekijken of ik de HDD ga vervangen voor een SSD schijf. (Al dan niet hybride.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over die afstandsbediening. daar kan je toch gewoon je smartphone voor gebruiken? Ik heb er zelf geen (jawel, die mensen bestaan nog...) maar het lijkt me dat er genoeg apps zijn voor iOS / android / ... om windows media player-achtige apps aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenders
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb ook de 6230 netwerkkaart maar ik heb eigenlijk nergens last van. Op het moment download ik een torrent met 2.2MB/s. Mijn bluetooht staat wel uit en de instellingen bij mijn energiebeheer staan op maximale prestaties.

Ik gebruik mijn galaxy s2 als afstandbediening. Ik speel alle videoformaten af met VLC speler. met de app VLC direct kan je dan gewoon de bestanden selecteren, play/pauze etc. en je kan eventueel de bestanden ook nog naar je telefoon streamen om op de wc verder te kijken >:)

[ Voor 38% gewijzigd door Koenders op 30-12-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Zojuist de XPS 15 besteld. Wilde graag het backlit toetsenbord en heb de link dus bij het bestellen aangepast. Echter realiseer ik me nu dat ik vanuit de Haal Meer Uit je Card site was doorgelinkt om 12,5% korting te krijgen. Zou de korting wel toegepast zijn denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien... Als het kan zou ik opnieuw bestellen op de aanbevolen manier: gewenste config in je mandje zetten, en vervolgens via de haalmeeruitjekaart link inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:41:
Misschien... Als het kan zou ik opnieuw bestellen op de aanbevolen manier: gewenste config in je mandje zetten, en vervolgens via de haalmeeruitjekaart link inloggen.
Je wordt via de haalmeeruitjekaart doorgelinkt naar de Dell winkel, daar moet je em vervolgens samenstellen. Echter het backlit toetsenbord kan je alleen krijgen als je de link aanpast... (dus misschien ben je dan niet meer doorgelinkt).

Ik zie verder ook geen verschil tussen de links of je doorgelinkt bent naar dell of gewoon naar dell bent gesurft, misschien werkt de actie op naam of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op basis van een cookie, meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik lees van meerdere hier dat ze een "clean-install" doen. Why? Zit er bij Dell ook zoveel troep op/bij?
Kan die clean install vanaf de bijgeleverde? cd/dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel troep zit er niet op nee: Verwijderd in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?" maar een clean instal zou ik zelf sowieso doen. Het kost niet veel tijd, en je hebt dan meteen de gelegenheid de herstelpartitie weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Een clean install kan je gewoon doen via bijgeleverde windows dvd toch?

Ik wil nu eigenlijk een clean install doen voordat ik teveel programma's en bestanden op de laptop zet. Kan ik dan gewoon alles opnieuw installeren zonder al die extra dell programma's en enkel windows 7? En welke drivers moet ik daarna updaten (nvidia sowieso) en mcafee wil ik ook nog behouden.

Eigenlijk durf ik niet een clean install uit te voeren, want ik weet dan niet of ik weer alles up-to-date kan krijgen mbt drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Suave schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:13:
Een clean install kan je gewoon doen via bijgeleverde windows dvd toch?

Ik wil nu eigenlijk een clean install doen voordat ik teveel programma's en bestanden op de laptop zet. Kan ik dan gewoon alles opnieuw installeren zonder al die extra dell programma's en enkel windows 7? En welke drivers moet ik daarna updaten (nvidia sowieso) en mcafee wil ik ook nog behouden.

Eigenlijk durf ik niet een clean install uit te voeren, want ik weet dan niet of ik weer alles up-to-date kan krijgen mbt drivers.
Op je laptop staat een mapje met drivers, die zou ik even backuppen.
Ik heb 2 dvd's er bij gehad, 1 met windows en 1 met drivers en dell programma's.

Met die van windows heb ik schone install gedaan, en drivers had ik de nieuwste van dell.nl afgehaald. Toen kon ik 1 apparaat niet vinden, wat later de ST Microelectronics-Driver bleek te zijn. Maar toen heb ik windows even laten zoeken in die driver map, en vond hij automatisch de goede.
ReVolpe schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:28:

de HDD presteert op dit moment naar mijn mening voldoende om mee te kunnen werken. VM's reageren redelijk snel. Over een half jaar zal ik eens bekijken of ik de HDD ga vervangen voor een SSD schijf. (Al dan niet hybride.) :)
Ik heb er een momentus XT in gezet, omdat mijn vrouw perse haar dvd wilde behouden. En ik geen geld heb voor een 500 GB ssd :(

Hij start een stuk sneller op, maar qua leessnelheden maakt het niet super veel uit, wat ik ff gauw getest had: 90 tov. 112 mb/s. Dus ik zou eerder een ssd er instoppen, en dan je gewone hardeschijf tpv je dvd doen.

[ Voor 24% gewijzigd door mhr-zip op 30-12-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Zo, vandaag ook de Dell XPS L702x (702X-2013) besteld. Gelijk een OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB erbij om gelijk 1 van de 500GB disks te vervangen.
Eens kijken hoe snel dat beestje is volgend jaar!

Edit:
@mhr-zip: Ik heb nu ook een Momentus XT en merk echt een verschil! Met benchmarkprogs kun je het niet meten omdat je rechtstreeks van de schijf leest en schrijft, maar veel gebruikte bestanden (dus programma's) worden in het flashgeheugen gezet en dat leest echt supersnel!
Eerste keer Dreamweaver CS5.5 = 15 seconden, 2e keer 4 seconden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Bartjezz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:34:
Zo, vandaag ook de Dell XPS L702x (702X-2013) besteld. Gelijk een OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB erbij om gelijk 1 van de 500GB disks te vervangen.
Eens kijken hoe snel dat beestje is volgend jaar!
Dat is wel vet ja, dat je standaard 2 hd's kwijt kan in de XPS 17. Jammer dat het niet kan bij de XPS 15, zo klein is die nu ook weer niet.
Edit:
@mhr-zip: Ik heb nu ook een Momentus XT en merk echt een verschil! Met benchmarkprogs kun je het niet meten omdat je rechtstreeks van de schijf leest en schrijft, maar veel gebruikte bestanden (dus programma's) worden in het flashgeheugen gezet en dat leest echt supersnel!
Eerste keer Dreamweaver CS5.5 = 15 seconden, 2e keer 4 seconden!
Ow, het is zeker sneller. Vooral met opstarten van windows en programma's. Maar ik bedoelde te zeggen dat als je een laptop heb met een 4200 tpm schijf, en je zet daar een ssd in. Dat het verschil dan groter is, dan tussen de standaard dell schijf en een momentus XT. Ik heb er absoluut geen spijt van, maar in mijn eigen laptop heb ik de dvd er uitgegooid. En er een ssd in gezet. Wilde ik bij deze ook doen, maar mijn vrouw is gehecht aan haar dvd speler.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 30-12-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoelang duur het ongeveer voordat je servicetag werkt bij Dell? Ik kan namelijk nu niet inloggen bij smartsource om de bijgeleverde software te downloaden. Kan ook support niet email aangezien de code niet herkend wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb gisteren eindelijk m'n SATA-600 SSD binnengekregen, maar zit nu met een paar irritante problemen.

Om te beginnen heb ik de SSD in de HDD tray gezet en de HDD in de DVD-caddy. Ik was in de veronderstelling dat ik daarna in het F12 menu moest kunnen kiezen tussen opstarten van SSD of HDD. Maar de HDD in de DVD-caddy wil niet verschijnen als opstart-drive. Als de computer eenmaal is opgestart met het een of ander, is hij er wel gewoon, maar wordt dan gezien als een "SATA ODD schijfstation". Ligt dat nu aan m'n caddy, of heeft iedereen dat en is het gewoon iets van de BIOS (die overigens ook een SATA ODD drive meld)? Ik heb BIOS A07.

Maar nog veel vervelender, ik kan geen W7 installeren op m'n SSD! Als ik de Windows 7 setup start van USB vind hij gewoon geen harddisks en zeurt om een stuurprogramma. Zelfs als ik een W7 gebruik met driverpacks geïntegreerd, wat normaal gesproken altijd dit soort problemen met SATA of RAID oplost. Zelfs als ik in de BIOS de SATA interface op ATA modus zet (met als gevolg dat m'n HDD ook niet meer opstart, foutmelding, maar daar weet ik wel de oplossing voor) wordt er geen harddiskk gevonden, niet de SSD en niet de HDD. Als ik ze van plaats verwissel, de SSD in de caddy en de HDD terug waar die zat, wordt er nog steeds niets gevonden. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb overigens geen Dell W7 installatie-DVD meebesteld, dacht dat het niet nodig was want ik heb tot nu toe altijd nog Windows op elke computer kunnen installeren. Maar daar begin ik nu wel wat spijt van te krijgen. Een mogelijkheid die ik nog niet heb geprobeerd is SSD op de plaats van de HDD, DVD drive terug op z'n plaats en dan een herstel van de DVD's die ik van de Dell Recovery heb gebrand. Maar dan heb ik geen schone installatie...

Pikant detail: ik ben gisteren ook even aan het klooien geweest met Linux Mint 12 (en bijna m'n HDD installatie verklooit en binnen 5 minuten wel Mint zover dat hij niet meer wilde opstarten LOL). Omdat ik m'n SSD even getest had, hing die nog aan de eSata (computer was toen nog orgineel met HDD en DVD). Mint wilde gelijk op de SSD gaan installeren, geen enkel probleem...

[ Voor 9% gewijzigd door Alfie104 op 31-12-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
En wat als je enkel de SSD in de laptop laat zitten en dan windows probeert te installeren?

[ Voor 80% gewijzigd door glennvho op 31-12-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
glennvho schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:36:
[...]

En wat als je enkel de SSD in de laptop laat zitten en dan windows probeert te installeren?
Ja, dat staat nog op m'n programma. SSD ipv de HDD, DVD terug en dan W7 vanaf DVD proberen te installeren. Inderdaad heb ik wel eens meegemaakt dat bij een installatie vanaf USB de harddisks niet herkend werden, maar vanaf de DVD wel. Maar ik was er gisteren even klaar mee, had hem al genoeg open en weer dicht gemaakt.

Maar ik wil hem graag multiboot, zodat ik ook nog steeds van de HDD kan opstarten, want daar staat Linux Mint op en ik wil eigenlijk ook de oude W7 voorlopig nog kunnen opstarten, zolang ik de SSD nog niet "ingericht" heb.

Misschien maar eens proberen met de computer origineel, SSD aan eSata, installatie vanaf DVD en dan op de SSD proberen te installeren. Dan zou het bootmenu van Windows toch aangepast moeten worden met de nieuwe installatie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinky9
@Alvie104: Ik ben benieuwd naar de prestaties van je SSD. Ik ben zelf ook van plan een SATA600 SSD in te bouwen. Het komt voor dat een MoBo de SATA600 standaard ondersteund, maar dat ee prestaties maar van van SATA300 niveau zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh ja. Bij 5-series chipsets met brakke addon controller. Alle 6-series (sandy bridge) chipsets bevatten een native SATA-600 controller die prima presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Alfie104 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:41:
[...]

Ja, dat staat nog op m'n programma. SSD ipv de HDD, DVD terug en dan W7 vanaf DVD proberen te installeren. Inderdaad heb ik wel eens meegemaakt dat bij een installatie vanaf USB de harddisks niet herkend werden, maar vanaf de DVD wel. Maar ik was er gisteren even klaar mee, had hem al genoeg open en weer dicht gemaakt.

Maar ik wil hem graag multiboot, zodat ik ook nog steeds van de HDD kan opstarten, want daar staat Linux Mint op en ik wil eigenlijk ook de oude W7 voorlopig nog kunnen opstarten, zolang ik de SSD nog niet "ingericht" heb.

Misschien maar eens proberen met de computer origineel, SSD aan eSata, installatie vanaf DVD en dan op de SSD proberen te installeren. Dan zou het bootmenu van Windows toch aangepast moeten worden met de nieuwe installatie erbij.
Als je harddisk wel werkt, en je ssd-in-dvd-bracket wel in windows te zien is, waarom wissel je die schijven dan niet? Dan start windows vanaf je ssd en kun je je harddisk wel in windows gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Alfie104 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:33:
Ik heb gisteren eindelijk m'n SATA-600 SSD binnengekregen, maar zit nu met een paar irritante problemen.
(...)
Dat je niet van de ODD Sata port met een HDD erin kunt opstarten is volgens mij door Dell bewust in het BIOS gezet. Normaal gesproken kan het BIOS voor elke SATA port automatisch herkennen wat voor device eraan gekoppeld zit. In het BIOS van de XPS 15 is dit op ODD gezet, en kun je dat niet veranderen. Ik vermoed dat daardoor booten vanaf een CD/DVD wel mogelijk is, maar niet vanaf een HDD. Is mij niet gelukt iig.

Wat ik heb gedaan is de SSD in de caddy gezet en Win7 op USB - en de benodigde USB3 drivers erin verwerkt. HDD is niet van z'n plekje geweest. Bij opstarten vanaf USB werd de SSD prima herkend als HDD en, sterker nog, als eerste HDD in het systeem, zodat de Win7 install prima verliep en de SSD ook een MBR meekreeg. Nutteloos, want na herstarten wil het bios niet vanaf deze port opstarten, maar geeft niet, want nu kan ik ooit de SSD met de HDD pijnloos verwisselen. Ik heb het voor nu opgelost door het opstartmenu van de HDD aan te passen en de SSD partitie daaraan toe te voegen en als standaard te zetten.

Dat jouw machine de SSD niet als HDD ziet is raar, wellicht moet je de firmware van de SSD eerst updaten? Anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Bartjezz schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:08:
[...]

Als je harddisk wel werkt, en je ssd-in-dvd-bracket wel in windows te zien is, waarom wissel je die schijven dan niet? Dan start windows vanaf je ssd en kun je je harddisk wel in windows gebruiken...
Als je goed hebt gekeken, heb ik die combinatie ook al eens geprobeerd, zonder succes.
Appelsap schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:44:
[...]

Dat je niet van de ODD Sata port met een HDD erin kunt opstarten is volgens mij door Dell bewust in het BIOS gezet. Normaal gesproken kan het BIOS voor elke SATA port automatisch herkennen wat voor device eraan gekoppeld zit. In het BIOS van de XPS 15 is dit op ODD gezet, en kun je dat niet veranderen. Ik vermoed dat daardoor booten vanaf een CD/DVD wel mogelijk is, maar niet vanaf een HDD. Is mij niet gelukt iig.
Okee, zover was ik ondertussen ook al gekomen maar bij deze is het dus bevestigd en ligt het niet aan mij.
Wat ik heb gedaan is de SSD in de caddy gezet en Win7 op USB - en de benodigde USB3 drivers erin verwerkt. HDD is niet van z'n plekje geweest. Bij opstarten vanaf USB werd de SSD prima herkend als HDD en, sterker nog, als eerste HDD in het systeem, zodat de Win7 install prima verliep en de SSD ook een MBR meekreeg. Nutteloos, want na herstarten wil het bios niet vanaf deze port opstarten, maar geeft niet, want nu kan ik ooit de SSD met de HDD pijnloos verwisselen. Ik heb het voor nu opgelost door het opstartmenu van de HDD aan te passen en de SSD partitie daaraan toe te voegen en als standaard te zetten.
Dat is op dit moment m'n configuratie, HDD waar die hoort en SSD in de caddy. Maar met die USB3 drivers zet je me wel aan 't denken, misschien is het probleem niet dat de setup de harddisks niet herkent, maar is het probleem dat de setup de USB stick ineens niet meer herkent! Ik had de setup stick nl. in de poort aan de linkerkant gestoken, USB3 dus. Ik ga het nog eens proberen met de stick in de USB2 poort!

[edit] Dit was het inderdaad, met de stick in de USB2 poort rechts is er geen enkel probleem meer en wordt de SSD in de caddy inderdaad zelfs als eerste drive herkent! Later maar eens de volledige installatie doen, maar dan ga ik toch eerst de SSD op de plek van de HDD zetten ivm. de snelheid. Ik geloof nl. nooit dat de ODD poort SATA-600 ondersteund.
Dat jouw machine de SSD niet als HDD ziet is raar, wellicht moet je de firmware van de SSD eerst updaten? Anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet.
Hij ziet de SSD wel als HDD, maar hij blijft er de toevoeging ODD bij zetten, waardoor opstarten van deze vreemde combinatie onmogelijk is. Ik denk niet dat het met de firmware van de SSD te maken heeft, via een eSata kabel is het gewoon een HDD en kan ik er zelfs van opstarten.

Tot zover bedankt voor de reacties!

Overigens heb ik Linux Mint alweer naar de knoppen geholpen, binnen 2 minuten deze keer.... Gewoon opgestart, verbonden met draadloos netwerk, de automatisch aangeboden update uitgevoerd (tijdens de update verdwenen de boven- en onderbalk al uit het scherm) en daarna was het over en uit. Jammer, want voor de rest heb ik een heel positieve indruk van LM, echt álle hardware van dit toch vrij nieuwe systeem wordt direct herkend en aangestuurd! Alleen de nVidia moet handmatig geactiveerd worden (als je dat al wilt ivm. stroomverbruik), omdat er een legacy driver voor nodig is en er geen open-source alternatief voorhanden is.

[ Voor 15% gewijzigd door Alfie104 op 31-12-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
kwakke01 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:02:
[...]

net geprobeerd, maar zonder succes; thanks though voor de tip... nog maar eff verder zoeken naar een oplossing; het ligt niet aan de kabel/bevestiging zelf, want mn netbook doet het wel gewoon... de tv ziet de xps gewoon helemaal niet (krijgt geen signaal door); net alsof de hdmi uitgang helemaal niet geactiveerd is...
Ik had hetzelfde probleem, maar bij mij heeft het geholpen om de goedkope 1.3 kabel
(die het met een andere laptop wel werkte) te vervangen door een goedkope hdmi 1.4 kabel. Hierna werkte alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Overigens heb ik Linux Mint alweer naar de knoppen geholpen, binnen 2 minuten deze keer.... Gewoon opgestart, verbonden met draadloos netwerk, de automatisch aangeboden update uitgevoerd (tijdens de update verdwenen de boven- en onderbalk al uit het scherm) en daarna was het over en uit. Jammer, want voor de rest heb ik een heel positieve indruk van LM, echt álle hardware van dit toch vrij nieuwe systeem wordt direct herkend en aangestuurd! Alleen de nVidia moet handmatig geactiveerd worden (als je dat al wilt ivm. stroomverbruik), omdat er een legacy driver voor nodig is en er geen open-source alternatief voorhanden is.
Klopt niet wat je zegt. Ik ga het hier niet uitleggen, maar er zijn veel tweaks nodig om eender welke distro goed te laten werken op de xps15.
Hybrid graphics/Optimus zijn een aardig zorgenkindje onder linux. Ik ben wel zover dat ik Mint nu als eerste OS draai, maar dat was niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Laatst online: 14:42
Ik sta op het punt een XPS 15 te bestellen en hoewel ik zoveel mogelijk van dit topic heb gelezen heb ik toch nog twee vragen:

- Ik begrijp dat er problemen zijn met de 1030 en de 6230 netwerkkaart qua snelheden, ik ben erg benieuwd wat de snelheid is van bv. kopieren naar een NAS met de standaard 1000 kaart? Op dit moment haal ik max. 2,5 MB/s met mijn oude HP met een Wifi b/g kaartje, ik had toch wel de hoop dat dit met de Dell een stuk sneller zou moeten gaan.

- En heeft er iemand ervaring met het uitgesteld betalen dat Dell aanbiedt op de website? Als ik het goed begrijp kost het eenmalig 30 euro en krijg je maximaal 1 jaar lang uitgestelde betaling en kun je daarna eventueel gespreid betalen tegen een forse rente. Het zou voor mij een interessante optie zijn, aangezien ik was meer financiële ruimte heb later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

neeroeter schreef op zondag 01 januari 2012 @ 09:39:
[...]

Klopt niet wat je zegt. Ik ga het hier niet uitleggen, maar er zijn veel tweaks nodig om eender welke distro goed te laten werken op de xps15.
Hybrid graphics/Optimus zijn een aardig zorgenkindje onder linux. Ik ben wel zover dat ik Mint nu als eerste OS draai, maar dat was niet eenvoudig.
Linux op de XPS krijgen is niet moeilijk, om hem energiezuinig te krijgen wel... daarvoor moet je iets van Bumblebee, Ironhide of acpi_calls gebruiken. Zijn genoeg tutorials daarover op het internet, maar ik moet er nog 1 tegenkomen die werkt voor de xps15. Nu moet ik wel zeggen dat het meer dan een maand geleden is dat ik wat heb geprobeerd voor mijn laptop en dat was op mint RC, dus misschien moet ik de official even downloaden en het opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinky9
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:01:
Ehh ja. Bij 5-series chipsets met brakke addon controller. Alle 6-series (sandy bridge) chipsets bevatten een native SATA-600 controller die prima presteert.
Ah, mooi! Dat is wat ik wilde horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
laurson schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:32:
Zojuist de XPS 15 besteld. Wilde graag het backlit toetsenbord en heb de link dus bij het bestellen aangepast. Echter realiseer ik me nu dat ik vanuit de Haal Meer Uit je Card site was doorgelinkt om 12,5% korting te krijgen. Zou de korting wel toegepast zijn denken jullie?
Even schaamteloos een post van een jaar geleden quoten :P

Ik heb ook de link aangepast, maar ik kreeg niet in mijn overzicht te zien dat er een backlit toetsenbord in kwam te zitten. Klopt dit?

Overigens, gelukkig nieuwjaar allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Bij mijn XPS moet het beeldscherm worden vervangen, 1 dode pixel plus een lading vuiligheid tussen de glasplaat en het scherm, zijn er mensen die enig idee hebben hoelang dat ongeveer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Ik had eerder problemen met de 6230 kaart. Dat probleem was nagenoeg opgelost toen ik bluetooth had uitgeschakeld en hij liep aardig.

Alleen heb ik gisteren een clean install gedaan met windows en via dell-dvd een aantal drivers geinstalleerd (waaronder die 6230 prowifi driver) en nu gaat het echt heel heel erg langzaam.

Geen idee hoe ik dit weer moet oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Ik heb bij start gezocht op bluetooth en zag ergens instellingen van bluetooth waar ik die driver weer heb uitgezet.

Ik kan bevestigen dat het probleem met de 6230-kaart pertinent aan de bluetooth driver ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
SSD op de HDD plaats, HDD niet in het ODD slot plaatsen (of je je ODD erin zet is niet van belang) en dan gewoon Windows installeren van USB stick.
Zo werkte het bij mij, met de andere combinaties had ik idd ook de genoemde problemen.
®Otto schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:37:
Ik sta op het punt een XPS 15 te bestellen en hoewel ik zoveel mogelijk van dit topic heb gelezen heb ik toch nog twee vragen:

- Ik begrijp dat er problemen zijn met de 1030 en de 6230 netwerkkaart qua snelheden, ik ben erg benieuwd wat de snelheid is van bv. kopieren naar een NAS met de standaard 1000 kaart? Op dit moment haal ik max. 2,5 MB/s met mijn oude HP met een Wifi b/g kaartje, ik had toch wel de hoop dat dit met de Dell een stuk sneller zou moeten gaan.
Dat hangt helemaal af van de performance van je NAS en wifi netwerk. (Je moet natuurlijk wel een goed N netwerk hebben) Aan de performance van de default netwerkkaart zal het iig niet liggen.
Suave schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:18:
Ik heb bij start gezocht op bluetooth en zag ergens instellingen van bluetooth waar ik die driver weer heb uitgezet.

Ik kan bevestigen dat het probleem met de 6230-kaart pertinent aan de bluetooth driver ligt.
Klik volgende keer even op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif als je iets wil toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Joolee op 01-01-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Gropah schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:46:
[...]
Linux op de XPS krijgen is niet moeilijk, om hem energiezuinig te krijgen wel...
Klopt helemaal met mijn bevindingen. LM12 loopt direct na het installeren (overigens een hele nette multitasking installatie methode, terwijl je bezig bent om dingen als gebruikersnaam/wachtwoord en tijdzone te kiezen gaat de installatie op de achtergrond gewoon door!) als een zonnetje, alle hardware werkt en wordt herkend. Maar de ventilator staat continu te blazen, ook als je helemaal niets doet. En doe je wel wat, dan gaat hij voor de simpelste handelingen al behoorlijk optoeren. En dan heb ik de nVidia drivers nog niet geïnstallleerd dus alles draait nog op de Intel (wordt ook door het systeem bevestigd).
Joolee schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:23:
[...]
SSD op de HDD plaats, HDD niet in het ODD slot plaatsen (of je je ODD erin zet is niet van belang) en dan gewoon Windows installeren van USB stick.
Zo werkte het bij mij, met de andere combinaties had ik idd ook de genoemde problemen.
Ja, zover ben ik inmiddels. Gisteren heb ik even heel gauw de installatie gestart vanaf de USB2 poort, de SSD in de caddy werd netjes herkent (als eerste drive zelfs) en de installatie begon. Maar op het moment dat de eerste fase klaar was (erg snel trouwens) en de computer moest herstarten, kwam ik erachter dat deze installatie nog niet door de setup in het bootmenu van de oude installatie was toegevoegd. Met andere woorden, de installatie kan nu niet verder. Heb er nog even aan gedacht om de caddy eruit te halen en de SSD aan de eSata kabel te hangen, want dat is het snelste klaar. Maar dan zou de installatiestick weer in een USB3 poort moeten en dat werkt dan weer niet.

Nouja, morgen maar weer eens verder puzzelen. Ik denk dat ik de SSD eerst op de plek van de HDD ga zetten, de stick in de USB2 en dan kijken of ik de installatie verder kan afronden. Dan kijken of ik de HDD installatie kan toevoegen in het bootmenu van Windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfie104 op 01-01-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alfie104 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:25:
En dan heb ik de nVidia drivers nog niet geïnstallleerd dus alles draait nog op de Intel (wordt ook door het systeem bevestigd).
Je draait op de intel, inderdaad. Maar de nvidia GPU staat aan. Met een simpele API call kan je hem uitschakelen, ik weet niet welke.
Nouja, morgen maar weer eens verder puzzelen. Ik denk dat ik de SSD eerst op de plek van de HDD ga zetten, de stick in de USB2 en dan kijken of ik de installatie verder kan afronden. Dan kijken of ik de HDD installatie kan toevoegen in het bootmenu van Windows.
Tip: easyBCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Laatst online: 08-09 19:37
Door alle positieve reacties (en gunstige prijs) ga ik er over 2 weken toch ook maar 1 bestellen. Ben alleen nog een beetje aan het twijfelen in welke configuratie Graag zou ik horen hoe makkelijk (of moeilijk) het is om de gt525 is over te clocken naar gt540 specs en of het dus verstandig is om hier 80euro meerprijs aan te spenderen?! Anders kan ik er beter nog 120euro bij optellen en voor het full hd scherm gaan denk ik zomaar......
Ligt ook nog een beetje aan de gulheid van de mensen rond mijn verjaardag ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door JcK_85 op 01-01-2012 22:32 ]

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Dat bedoel ik ook, SSD op de plek van de HDD en de HDD gewoon even niet aansluiten ;) Laat de hele ODD bay even leeg. Geen Caddy en ook geen ODD aansluiten. Daarna de installatie gewoon even opnieuw starten i.p.v. proberen af te ronden. Zo lang duurt het niet (7 minuten bij mij)

Ga er niet vanuit dat je gaat kunnen booten van je HDD als je die daarna aansluit. Je kunt niets direct booten dat aangesloten is in het ODD slot, behalve van een CD/DVD. Je kunt wellicht wel aan het SSD bootmenu je HDD partitie toevoegen. Andersom zou ik het niet doen omdat dan alsnog je HDD moet opspinnen om te kunnen booten van je SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

JcK_85 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:31:
Door alle positieve reacties (en gunstige prijs) ga ik er over 2 weken toch ook maar 1 bestellen. Ben alleen nog een beetje aan het twijfelen in welke configuratie Graag zou ik horen hoe makkelijk (of moeilijk) het is om de gt525 is over te clocken naar gt540 specs en of het dus verstandig is om hier 80euro meerprijs aan te spenderen?! Anders kan ik er beter nog 120euro bij optellen en voor het full hd scherm gaan denk ik zomaar......
Ligt ook nog een beetje aan de gulheid van de mensen rond mijn verjaardag ;-)
Dat is erg makkelijk. Overclocken naar een gt555m is vaak ook goed mogelijk. 1 programma installeren en wat schuiven met schuifjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Klopt helemaal met mijn bevindingen. LM12 loopt direct na het installeren (overigens een hele nette multitasking installatie methode, terwijl je bezig bent om dingen als gebruikersnaam/wachtwoord en tijdzone te kiezen gaat de installatie op de achtergrond gewoon door!) als een zonnetje, alle hardware werkt en wordt herkend. Maar de ventilator staat continu te blazen, ook als je helemaal niets doet. En doe je wel wat, dan gaat hij voor de simpelste handelingen al behoorlijk optoeren. En dan heb ik de nVidia drivers nog niet geïnstallleerd dus alles draait nog op de Intel (wordt ook door het systeem bevestigd).
Dat de fan de hele tijd aanstaat heb ik geen last van. Kom misschien ook wel omdat ik alles via de IGP laat gaan waardoor de GPU niet belast word en de fan dus niet nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Laatst online: 08-09 19:37
Hurricane schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:20:
[...]

Dat is erg makkelijk. Overclocken naar een gt555m is vaak ook goed mogelijk. 1 programma installeren en wat schuiven met schuifjes.
En welk programma heb jij daar voor gebruikt als ik vragen mag?? :D

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
mhr-zip schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:24:
[...]

Op je laptop staat een mapje met drivers, die zou ik even backuppen.
Ik heb 2 dvd's er bij gehad, 1 met windows en 1 met drivers en dell programma's.

Met die van windows heb ik schone install gedaan, en drivers had ik de nieuwste van dell.nl afgehaald. Toen kon ik 1 apparaat niet vinden, wat later de ST Microelectronics-Driver bleek te zijn. Maar toen heb ik windows even laten zoeken in die driver map, en vond hij automatisch de goede.
[...]
..en dat mapje is hier te vinden? -> C:\Windows\System32\DriverStore
Mijne komt ook binnenkort binnen.. dan maak ik een kopie van die map en doe ik ook een clean install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
PvdH schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:39:
[...]

..en dat mapje is hier te vinden? -> C:\Windows\System32\DriverStore
Mijne komt ook binnenkort binnen.. dan maak ik een kopie van die map en doe ik ook een clean install :)
In de root van C staat een mapje drivers. Die 'moet' je veilig stellen.

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.