[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.309 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter

Dell XPS 15 topic
Deel 7

Dit is het XPS 15 ervaringentopic. Heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: Dit is het topic waar je moet zijn.

Header Reviews klein
XPS 15 gen 1 (L501x)
Anandtech: Dell XPS L501x: An Excellent Mainstream Notebook (aanrader!)
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.41509.0.html (i7 840m, 1080p, Duitse versie)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (mooie real life pics!)
XPS 15 gen 2 (L502x)
http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html i5-2520m, 1080p, Duitse versie)
productreview: Dell XPS 15 review door Umbrah
Ananadtech: Dell XPS 15 L502x: Now with Sandy Bridge

Header Vraag & Antwoord

:? Wat is het verschil tussen het standaardscherm en het Full-HD scherm?
[Ervaringen]Laptops met hoge resolutie schermen
Ik raad je echt aan het Full-HD scherm te nemen, (ook al is het nu €200 duurder) het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm. Als je hem niet neemt krijg je er later gegarandeerd spijt van.

:? Wat is precies het verschil tussen de GT525M en de GT540M?
De GT525 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de GT540 presteert een procent of 10 beter.
De kaart zelf is echter hetzelfde, dus als je van plan bent hem te overclocken maakt het niet uit welke je neemt.
Voor overclock ervaringen verwijs ik je naar deze post: glennvho in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

:? Wat is nVidia Optimus
Optimus is een technologie om de (nVidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de Clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))

:? Hoe kom ik aan het backlit keyboard?
Ga naar de configuratiepagina en zet je internet uit. Verander vervolgens iets.
Na 30 seconden komt er een popup dat er iets mis gegaan is. Zet je internet weer aan en wacht even. Druk daarna op OK.
Als het goed is is de site nu tijdelijk gelockt in een versie met meer keuzemogelijkheden. Het backlit toetsenbord staat ergens onderaan.

Plak gewoon &vw=classic achter de URL. Deze truuk werkt NIET voor de xps 17.
Om alle opties, read only, ga naar het print overzicht, verander de url naar 'vw=builder' en kies uit de dropdown helemaal rechtsboven alle opties.

:? Ik wil mijn toetsenbord/CPU/HDD upgraden, hoe?
Dell handleidingen: http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm
Hoe keyboard verwijderen: http://forum.notebookreview.com/7328250-post12.html
Teardown: http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html
Voorbeeld van een werkende caddy: Anoniem: 363414 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"

:? De XPS 14, komt-ie nog?
nee soort van.

:? 9 Cel batterij, hoe ziet dat eruit?
TimeClypse in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (real life pics)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (dell soep)
YouTube: Dell XPS 15 Brief Hardware HD Overview (slecht belichte review)
Runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? Waar vind ik de webcam software?
https://smartsource.dell.com/web/main.aspx
IE only ( :X )

:? Ik wil hem hebbuhhh, nu, wanneer komt-ie???
Dell levertijden topic

[Header problemen klein
|:( Mijn XPS maakt een tikgeluid, hoe los ik dit op?
tdsotm in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

|:( Mijn flash video's flikkeren
Anoniem: 382431 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"
Dit is -een van de- kinderziekten van Optimus Technology, in een toekomstige update word dit mogelijk opgelost.

|:( Optimus doet niet wat ik wil, hoe krijg ik de nVidia kaart permanent ingeschakeld?
Remzz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2"

|:( Probelemen met de hspa minikaart
4myra in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Nog een ander gerelateerd probleem: de driver van de dell website zeurt soms bij het installeren over "authentication failed...". De oplossing hierbij is om de driver van de CD af te halen. Deze is anders dan de driver op de dell-website.
Zie ook de lijst met drivers:|:( Onstabiele wifi verbinding.
Er zijn een aantal probelemen met onstabiele wifi verbindingen. Een van de oplossingen lag in de BT driver zoals hier beschreven: ReyZa in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Niet opgelost? Probeer c-mattic in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"

|:( AARGH DIE FAN
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd.
|:( Mijn vensters maximaliseren niet (moeilijk uit te leggen...)
|:( Mijn adapter kraakt
Zie Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" en Joolee in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

|:( Mijn geluid kraakt
Bekend probleem, verwijder mcafee en het probleem is opgelost. Ik raad microsoft secuirity essentials aan als vervanging.

Header bestellen klein
Op dell.nl
Skip door naar post #2. Daar staat een sheet met alle prijzen van dell laptops, de prijsen worden dagelijks gecrawld. als je een vraag hebt over een waardebon, doe dat dan in Dell Waardebonnen Topic, en niet hier. Dit is een ervaringentopic, geen aankooptopic.

En neem niet de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 wifi kaart. Die doet het bij heel veel mensen slecht, als je een goede wifi verbinding wilt koop dan een intel 6300 of andere (goedkopere) kaart.
Header binnen klein
Hier worden de stappen beschreven die handig zijn om uit te voeren als je hem binnen hebt, denk aan driver updates en andere tweaks.

Met het 1080p scherm: zet in Windows de DPI instelling op 100%
Verwijderen als je het niet nodig hebt: Dell Dock, Dell Storage, Roxio Burn, en McaFee

Header slot klein
discussie over de studio XPS 16 kan hier:
[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2
En het grote broertje van de laptop waar we het nu over hebben:
en [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1

Zie ook http://gathering.tweakers.../tag/dell;ervaring;laptop voor de rest van de Dell ervaringentopics.

Header Pics klein
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8736.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8747k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8754k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8760k.jpg
LET OP: de nieuwe serie (l502x met sandy bridge) bevat een chicket toetsenbord, verder is deze identiek.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-02-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De bekende sheet met prijzen kun je hier vinden:
Download: http://dl.dropbox.com/u/18772348/Dell/prijzen.xlsx (aanbevolen) Recente versie excel vereist.
Google docs: https://spreadsheets.goog...xaDVZbTF1QWRJUmc&hl=en_US
zoho-sheet https://sheet.zoho.com/vi...348%2FDell%2Fprijzen.xlsx
Nog nooit eerder gezien dat zoho gedoe, maar het werkt beter dan google docs icm vage upload programma's... Het laden duurt wel even.

De belgische variant die minder vaak wordt geupdate is te downloaden via http://dl.dropbox.com/u/18772348/Dell/prijzen%20BE.xlsx. Zelf uitzoeken welke kortingsbonnen er wel of niet zijn in belgie: ik zou het niet weten.

Om uit te vinden wat bijvoorbeeld de goedkoopste config is met het 1080 scherm, vul €200 in in cel B2. Aanmerkingen graag via DM.
De sheet staat hier omdat dat een makkelijk vindbare plek is. Het is niet de bedoeling om in dit topic om aankoopadvies te vragen. Daarvoor hebben we Best Buy Guide overzichtstopic ;)

Laatste relevante berichten uit het vorige topic:
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:03:
Ik probeer mijn n6230 nu voor het eerst te gebruiken een bluetooth apparaat te verbinden. Eerst een bluetooth headset. Deze vond hij meteen maar na de verbindingscode ingevuld te hebben kreeg ik de melding dat de driver niet aanwezig was. Vervolgens kan ik de headset erna helemaal niet meer vinden via add a device.
Daarna heb ik mijn iPhone (3GS iOS 4.0) geprobeerd. Ook deze kon hij de eerste keer vinden en verbinden. Maar ook dan gaf hij een foutmelding van drivers en ook die kan ik nu niet meer vinden. En dit terwijl de iPhone wel de headset kan vinden.

Ik heb nu alle drivers voor de 6230 opnieuw geinstalleerd vanaf de Dell site. Eerst via de intel site, maar die zei dat alles up2date was. Dus via de Dell site eerst de laatste versie geinstalleerd, geen verschil. Toen de bluetooth fix, ook geen verschil. Daarna nog 2 andere maar ook bij beide geen verschil. Wat kan ik het beste doen?
DeGelder schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:14:
[...]

Configuratiescherm -> Geluid. Selecteer bij Afspelen je luidspreker/koptelefoon. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe deze heet, zit nu niet achter mijn XPS 15, maar als het goed is moet het juiste apparaat daar bij staan. Als hij er niet bij staat, klik dan met de rechtermuisknop in het witte vlak en selecteer Uitgeschakelde apparaten weergeven.
Enes_81 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:43:
Hoe zit het trouwens met de capaciteit percentage van jullie accu's ?

Volgens Dell PC Checkup zit ik nu op op nog maar 92% van de capaciteit.
Ik heb mijn xps15 pas 1,5 week en 90% van de tijd ligt hij aan de adapter.

[afbeelding]
dolfg schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:01:
Na een maandje genoten te hebben van mijn XPS is ie vanochtend na een inbraak uit huis gestolen.
Pech dat ik m nu kwijt ben, maar zojuist alweer een nieuwe besteld (en nu gelijk met backlit toetsenbord).
Gelukkig had ik nog een 10% kortingsbon liggen dus dat scheelt weer in de centen!

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-01-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341283

Ik ben bezig met het bestellen van een laptop, maar kom twee problemen tegen.
- Wanneer ik een 10% kortingscode invul en de website sluit en vervolgens weer inlog is mijn kortingscode weg.
Klopt dit?
- Ik kan niet inloggen op "haalmeeruitjecard.nl". De website geeft een foutmelding dat mijn wachtwoord niet juist is terwijl die wel klopt. Ik heb al een nieuw wachtwoord ingevuld. Ik heb al geprobeerd met een ander account in te loggen. Maar inloggen lukt niet.
Zou iemand willen proberen om in te loggen?

Verder zou ik als het kan een nieuwe code krijgen via dm, maar daar is dit verkeerde topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelian
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04-2020
iemand wel eens gehoord van een half dode pixel ofzo ik heb een klein zwart puntje in me scherm

verder had nog een vraag hoe haal je die dim van je laptop af van beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kelian schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:32:
iemand wel eens gehoord van een half dode pixel ofzo ik heb een klein zwart puntje in me scherm
Bij welke kleur? Rood, groen, of blauw? http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php
verder had nog een vraag hoe haal je die dim van je laptop af van beeld
:? Lees die zin nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

Anoniem: 341283 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:42:

- Ik kan niet inloggen op "haalmeeruitjecard.nl". De website geeft een foutmelding dat mijn wachtwoord niet juist is terwijl die wel klopt. Ik heb al een nieuw wachtwoord ingevuld. Ik heb al geprobeerd met een ander account in te loggen. Maar inloggen lukt niet.
Zou iemand willen proberen om in te loggen?

Verder zou ik als het kan een nieuwe code krijgen via dm, maar daar is dit verkeerde topic voor.
Net even getest, werkt prima hier. Ik kan gewoon inloggen.

-Xbox Gamertag: Dbongers

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Hoe zit het trouwens met de capaciteit percentage van jullie accu's ?

Volgens Dell PC Checkup zit ik nu op op nog maar 92% van de capaciteit.
Ik heb mijn xps15 pas 1,5 week en 90% van de tijd ligt hij aan de adapter.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e81eda2798d3/4e81eda273b06-accu.thumb.jpg
Heb je de accu al eens volledig ontladen en opnieuw opgeladen? Ik heb het ook nog niet bij mijn accu gedaan(nu mee bezig) en mijn accu zit na een week op 97%

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:48
YoghurtO_o schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:32:
[...]

Heb je de accu al eens volledig ontladen en opnieuw opgeladen? Ik heb het ook nog niet bij mijn accu gedaan(nu mee bezig) en mijn accu zit na een week op 97%
Heb ik 2x gedaan.

• YoghurtO_o
bij mij zit ie nu op 95%, gaat wel erg snel moet ik zeggen :?

• DeGelder
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07-2024
Na een maand is de capaciteit van mijn accu nog maar 90%, gaat inderdaad erg hard.
Maar hij zit ook bijna altijd aan de oplader als ik er mee werk, ben ik gewend aangezien de accu van mijn vorige laptop al na 10 minuten leeg was.
Als hij niet in de oplader zit terwijl ik er mee werk, laat ik hem meestal wel tot 5-7% leeg lopen om hem vervolgens volledig op te laden.
Ik zou echt niet weten wat nu het beste is voor de accu, zover mogelijk leeg laten lopen, of altijd aan het netstroom zodat hij niet leeg loopt? Of is er een tussenweg?

Topicstarter
Het komt bijna nooit voor dat een nieuwe accu 100% capaciteit heeft. Mijn accu begon zijn leven op 92%. Daar is nu uit het hoofd nog 80% van over na 2 jaar.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ligt het aan mij of is het bij de één na beste (basisprijs €729) niet mogelijk een backlit toetsenbord te selecteren met de &vw=classic truuk? Bij de beste configuratie lukt het wel.

Ik ben binnenkort van plan deze configuratie te bestellen, basis is de één na beste dus.
- i7-2630QM
- 1920x1080 scherm (Niet standaard, de rest wel)
- 500GB HDD
- 4GB geheugen
- NVIDIA GT525M
-10%, -€40 komt dat uit op: € 796,10 incl.

Het geheugen wil ik vervangen door 2x4GB geheugen. Welk set kan ik hier het beste voor kopen? (Ik neem aan dat de laptop niet meer dan 2 geheugenslots heeft, klopt dit?)
De optische drive wil ik vervangen door een Crucial M4 128GB of een Kingston V+100 96GB SSD.

Wat zijn nou de problemen welke met een XPS15 veel voorkomen? Ik lees hier veel over problemen met Wifi en rare dingen met geluid, zitten er echt showstoppers tussen?

Anoniem: 424519

Hoi allen, heb zelf ook nog even een vraagje! Ben ook van plan zo'n laptop aan te schaffen maar wil hem graag in een andere kleur dan grijs. (De ijdelheid, ik weet het!) In elk geval, in het menu waar je dat ding kan aanpassen > http://configure.euro.del...del_id=xps-l502x-proc-mod , staan dus wel 3 kleurtjes. Ik kan er alleen niet op klikken. Weet iemand of dit mogelijk is of staat het er gewoon voor de mooi en issie eigelijk alleen in het grijs te krijgen?

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53

WhySoSerious

Be the change.

De XPS nu een week of twee in gebruik en ik moet zeggen dat het erg bevalt. Geluid en scherm zijn prima, en krijg daar ook veel complimenten over. Voor de rest is het systeem heerlijk snel (heb de i7 icm 6 gb werkgeheugen en 7200rpm harde schijf), al merk je het ontbreken van een SSD wel. Ik denk dat ik deze met de tijd ga plaatsen ipv de dvd drive.

Zoals gezegd prima ding. Chicklet toetsenbord werkt heerlijk, enige nadeel is dat de spatiebalk niet altijd lijkt te reageren. Misschien dat dit na verloop van tijd verdwijnt, heb wel de indruk dat ie het beter is gaan doen. Tijdens het typen van de vorige zin deed ie het twee keer niet.

Touchpad werkt ook steeds beter. Werkte vooral niet goed omdat dit het eerste apparaat is dat ik gebruik en na de instellingen te hebben doorlopen ging het al stukken beter (hier zijn ook voorbeeldfilmpjes te vinden).

Kortom, ik ben blij dat Darkstone deze heeft aangeraden en heeft geholpen met de configuratie en kan iedereen in deze prijsklasse de XPS aanraden!

Topicstarter
Joolee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:49:
Wat zijn nou de problemen welke met een XPS15 veel voorkomen? Ik lees hier veel over problemen met Wifi en rare dingen met geluid, zitten er echt showstoppers tussen?
Dat inderdaad, maar ik heb van letterlijk elke laptop in dit segment gehoord van problemen met WIFI, en krakend geluid heb ik ook bij elke concurrent meegemaakt... de N55 en clevo's (die trouwens echt brak geluid schijnen te hebben).

Deze laptop heeft imo maar een nadeel, en dat is het relatief hoge gewicht. Mijn studio weegt toch 300gr minder. Tegenwoordig ontkom je daar echter niet meer aan.

• Joolee
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:09:
[...]

Dat inderdaad, maar ik heb van letterlijk elke laptop in dit segment gehoord van problemen met WIFI, en krakend geluid heb ik ook bij elke concurrent meegemaakt... de N55 en clevo's (die trouwens echt brak geluid schijnen te hebben).

Deze laptop heeft imo maar een nadeel, en dat is het relatief hoge gewicht. Mijn studio weegt toch 300gr minder. Tegenwoordig ontkom je daar echter niet meer aan.
Och, ik loop nu met een zeer logge 17" die meer dan 3,6KG weegt (de XPS15 weegt 2,8Kg)
(http://www.ocztechnology....l-nvidia-edition-eol.html) Bij aankoop was beloofd dat het de CPU en geheugen op 1333Mhz konden communiceren maar dat is nooit waargemaakt, geheugen loopt nu dus op 666Mhz.

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 28-09-2011 13:08 ]

Anoniem: 130582

Joolee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:07:
Bij aankoop was beloofd dat het de CPU en geheugen op 1333Mhz konden communiceren maar dat is nooit waargemaakt, geheugen loopt nu dus op 666Mhz.
Dat is dual channel geheugen: 2 x 666 MHz ~= 1333 MHz

• YoghurtO_o
even met dell servicedesk gebeld en een zeer competent persoon aan de lijn gekregen, ben ik niet gewend van servicedesks :o . Die heeft even eerst een hele reeks tests met mij gedaan en toen maar even gezegd dat als ie over een week nog zo hard gaat ik ze moet bellen om de accu te vervangen. Het zou namelijk aan de lader kunnen liggen die zo raar doet.

• Joolee
  • Niet online
Anoniem: 130582 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:10:
[...]

Dat is dual channel geheugen: 2 x 666 MHz ~= 1333 MHz
offtopic:
Aaah, dat verklaard wat. Het geheugen is idd dual channel en draait op 532Mhz. De CPU bus is 1064Mhz. Nog niet de beloofde 1333 maar hoger dan ik dacht :P

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

YoghurtO_o schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:10:
even met dell servicedesk gebeld en een zeer competent persoon aan de lijn gekregen, ben ik niet gewend van servicedesks :o . Die heeft even eerst een hele reeks tests met mij gedaan en toen maar even gezegd dat als ie over een week nog zo hard gaat ik ze moet bellen om de accu te vervangen. Het zou namelijk aan de lader kunnen liggen die zo raar doet.
Idem, tijd geleden middels Ibood een Inspirion 17 gekocht voor mn moeder, had ook last van spontane uitval en dergelijke. Na enkele troubleshoots erachter gekomen dat een van de twee geheugenbankjes de boosdoener was. Opgebeld en procedure nogmaals doorlopen natuurlijk en de helpdesk kwam tot conclusie. Twee dagen later lag er een nieuw reepje in de brievenbus:)

• DeGelder
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07-2024
YoghurtO_o schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:10:
Zo dat gaat makkelijk! Ik zal mijn accu ook maar eens in de gaten houden of het percentage niet snel nog verder gaat zakken, heb helaas geen idee op hoeveel procent van de capaciteit hij stond bij aankoop. Doet ie dat wel, wordt het tijd voor een belletje :)

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34

Mr_0izO

Natural Mystic

Na advies van Darkstone ( Anoniem: 303530 in "Laptop Studie: Asus N53SV-SZ404V" ), ook een XPS15 (L502X) gekocht. Hij is gisteren binnen gekomen, en hij overtreft mijn verwachtingen! Gelijk een clean install gedaan, alle drivers geïnstalleerd, en het werkt perfect.

Waar ik helemaal van stond te kijken was het geluid! Nog nooit een laptop gezien/gehoord met zulk mooi geluid. Het verlichte toetsenbord vind ik ook echt een plus punt. En die touchknopjes boven het toetsenbord, ook erg handig!

Nu alleen nog mijn werkgeheugen upgraden naar 8GB, iemand tips waar ik die het beste kan bestellen?

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Mr_0izO schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:39:
Na advies van Darkstone ( Anoniem: 303530 in "Laptop Studie: Asus N53SV-SZ404V" ), ook een XPS15 (L502X) gekocht. Hij is gisteren binnen gekomen, en hij overtreft mijn verwachtingen! Gelijk een clean install gedaan, alle drivers geïnstalleerd, en het werkt perfect.

Waar ik helemaal van stond te kijken was het geluid! Nog nooit een laptop gezien/gehoord met zulk mooi geluid. Het verlichte toetsenbord vind ik ook echt een plus punt. En die touchknopjes boven het toetsenbord, ook erg handig!

Nu alleen nog mijn werkgeheugen upgraden naar 8GB, iemand tips waar ik die het beste kan bestellen?
Wat doen die dan? Bij mij werkt alleen Mobiliteitscentrum-knop. Heb wel een clean install gedaan...

• TFBlitzwing
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-05 16:07
WhySoSerious schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:50:
[...]

Wat doen die dan? Bij mij werkt alleen Mobiliteitscentrum-knop. Heb wel een clean install gedaan...
Zelfde probleem hier, alleen de linker vd drie werkt...

"I tried being reasonable, I didn't like it"

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Driver lijstje van slow whoop.

Staat in topic start, ik heb gisteren ook een clean install gedaan.
Drivers geinstalleerd via die volgorde, alles doet t perfect ook die touch knopjes boven t tobo. Wel een beetje gevoelig als ik ook maar even langs ga met mn hand dan schieten ze open. Maar dat zal wel gewoon wennen zijn.

• Mr_0izO
  • Laatst online: 17:34

Mr_0izO

Natural Mystic

WhySoSerious schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:50:
[...]

Dan moet je naar de site van Dell gaan, en dan bij drivers -> toepassingen en dan de toepassing voor QuickSet. Als dan de rechterknop nog niet werkt, moet je de driver voor het geluid (ook via de Dell site) even downloaden.

De middelste knop kun je zelf aan iets toewijzen. Ik heb er een programma aan toegewezen. En de meest rechtse is voor geluidsinstellingen.

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-12-2022

-LvD-

mét streepjes!

Joolee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:22:
[...]

offtopic:
Aaah, dat verklaard wat. Het geheugen is idd dual channel en draait op 532Mhz. De CPU bus is 1064Mhz. Nog niet de beloofde 1333 maar hoger dan ik dacht :P
offtopic:
Dual channel heeft er niks mee te maken, ddr staat voor double data rate. Maar dat is natuurlijk makkelijk door elkaar te halen

Anoniem: 130582

-LvD- schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:11:
[...]
offtopic:
Dual channel heeft er niks mee te maken, ddr staat voor double data rate. Maar dat is natuurlijk makkelijk door elkaar te halen
offtopic:
Uhmm... kuch, wat jij zei. Ik had mijn hoofd er niet helemaal bij.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Even mijn vraag opnieuw naar boven halen:
Ik probeer mijn n6230 nu voor het eerst te gebruiken om een bluetooth apparaat te verbinden. Eerst een bluetooth headset. Deze vond hij meteen maar na de verbindingscode ingevuld te hebben kreeg ik de melding dat de driver niet aanwezig was. Vervolgens kan ik de headset erna helemaal niet meer vinden via add a device.
Daarna heb ik mijn iPhone (3GS iOS 4.0) geprobeerd. Ook deze kon hij de eerste keer vinden en verbinden. Maar ook dan gaf hij een foutmelding van drivers en ook die kan ik nu niet meer vinden. En dit terwijl de iPhone wel de headset kan vinden.

Ik heb nu alle drivers voor de 6230 opnieuw geinstalleerd vanaf de Dell site. Eerst via de intel site, maar die zei dat alles up2date was. Dus via de Dell site eerst de laatste versie geinstalleerd, geen verschil. Toen de bluetooth fix, ook geen verschil. Daarna nog 2 andere maar ook bij beide geen verschil. Wat kan ik het beste doen?

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Mr_0izO schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:02:
[...]

Dan moet je naar de site van Dell gaan, en dan bij drivers -> toepassingen en dan de toepassing voor QuickSet. Als dan de rechterknop nog niet werkt, moet je de driver voor het geluid (ook via de Dell site) even downloaden.

De middelste knop kun je zelf aan iets toewijzen. Ik heb er een programma aan toegewezen. En de meest rechtse is voor geluidsinstellingen.
Many thanks!

Het is ook mogelijk dmv een swipe combinatie op je toetsenbord een programma te openen. Als ik drie vingers gespreid op het touchapad hou gedurende een seconde of twee opent Firefox.

• YoghurtO_o
DeGelder schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:32:
[...]

Zo dat gaat makkelijk! Ik zal mijn accu ook maar eens in de gaten houden of het percentage niet snel nog verder gaat zakken, heb helaas geen idee op hoeveel procent van de capaciteit hij stond bij aankoop. Doet ie dat wel, wordt het tijd voor een belletje :)
Vandaag in ieder geval de nieuwe adapter ontvangen, in 1 dag, dus best snelle service _/-\o_

Zal kijken of m'n accu verder degradeert. Nu doet ie op een volle lading ongeveer 4:15~4:30 uur, als ik alleen word en internet gebruik.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:18

Nessuno

io sono nessuno

Opzoek na een nieuw laptopje voor ut werk :D
Uit eindelijk aangekomen bij de dell xps L502X
Waarom?
Hij ziet er goed uit dikke spec's goed genoeg voor mn werk (support gebeuren)
En kan er zelf ook nog aardig mee uit de voeten met een filmpje een game en andere multimedia perikelen.
(dan ligt hij dus niet te verstoffen ergens op mn buro)

config:
Display : 15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
LCD Back Cover : Metalloid Aluminum (WLAN) L501X
Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Cord : European 250V
Power Supply : XPS 130W AC Adapter
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Graphics : 2GB NVIDIA GeForce GT 540M Graphics card
Wireless : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
3yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays
1 Standard Service - 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC

1 klein vraagje voor dat ik de dell chat open
wat houd dit in:

is dit nou enkel support of ook garantie ?

verder tot nu toe aangepast.
Hdd vervangen voor een 120gb ssd van Samsung (Rbx 1) ja is sata 1 maar mij ging het enkel om de stilte en had hem nog liggen.
Format & Windows 7 64bits ultimate +office 2k10 (surfspot lic)

dat is hem wel tot zo ver :D

Na rose e cient spin

• haskebrukx
  • Laatst online: 20-05 22:43
Nadat ik de drivers van de nvidia videokaart heb geupdate (versie 280.26) is het afspelen van youtube video ontzettend schokkend in 1080p. Dit zowel gebruikmakend van flash als html5 in youtube.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem of weer er iemand een oplossing (behalve teruggaan naar een oudere versie)?

• YoghurtO_o
voor de mensen die moeite hebben met het multitouch scrollen. Als je in de taakbalk naar synaptics pointing device gaat, en dan bij scrollen "vertical scrolling" verandert van 3 naar 2 regels wordt het al een heel stuk soepeler. Moet je wellicht wel iets vaker opnieuw scrollen, maar het is echt veel vloeiender en schiet niet overal heen.

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 15:27
haskebrukx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:15:
Nadat ik de drivers van de nvidia videokaart heb geupdate (versie 280.26) is het afspelen van youtube video ontzettend schokkend in 1080p. Dit zowel gebruikmakend van flash als html5 in youtube.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem of weer er iemand een oplossing (behalve teruggaan naar een oudere versie)?
Kijk even of je de youtube filmpjes niet afspeelt met de Intel Graphics HD.

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
XilenceSR schreef op donderdag 29 september 2011 @ 04:25:
[...]

Kijk even of je de youtube filmpjes niet afspeelt met de Intel Graphics HD.
Hoe kun je dat zien dan?

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

prodigy schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:47:
Opzoek na een nieuw laptopje voor ut werk :D
Uit eindelijk aangekomen bij de dell xps L502X
Waarom?
Hij ziet er goed uit dikke spec's goed genoeg voor mn werk (support gebeuren)
En kan er zelf ook nog aardig mee uit de voeten met een filmpje een game en andere multimedia perikelen.
(dan ligt hij dus niet te verstoffen ergens op mn buro)

config:
Display : 15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
LCD Back Cover : Metalloid Aluminum (WLAN) L501X
Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Cord : European 250V
Power Supply : XPS 130W AC Adapter
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Graphics : 2GB NVIDIA GeForce GT 540M Graphics card
Wireless : Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
1 Standard Service - 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC

1 klein vraagje voor dat ik de dell chat open
wat houd dit in:

is dit nou enkel support of ook garantie ?

verder tot nu toe aangepast.
Hdd vervangen voor een 120gb ssd van Samsung (Rbx 1) ja is sata 1 maar mij ging het enkel om de stilte en had hem nog liggen.
Format & Windows 7 64bits ultimate +office 2k10 (surfspot lic)

dat is hem wel tot zo ver :D
Al besteld?

8 gig zou ik zelf erin zetten, na levering. Scheelt toch een hoop centjes.
Videokaart is maar de vraag of je daar zoveel geld in wil steken. Naar wat ik gelezen heb kan je de525M overklokken naar 540M, scheelt weer 80 euro.

Enige wat ik mis is de processor, toch wel erbij geleverd he :o ( ;) ) i7-2630?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999

Nessuno

io sono nessuno

WhySoSerious schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:33:
[...]

Al besteld?

8 gig zou ik zelf erin zetten, na levering. Scheelt toch een hoop centjes.
Videokaart is maar de vraag of je daar zoveel geld in wil steken. Naar wat ik gelezen heb kan je de525M overklokken naar 540M, scheelt weer 80 euro.

Enige wat ik mis is de processor, toch wel erbij geleverd he :o ( ;) ) i7-2630?
ja die offertes van Dell plempen dat in de header ... ipv in het lijstje
zit de volgende proc in
Core i7-2720QM processor

en al besteld lol 8)7 staat al op mn buro en geld ...
tja hoef hem niet zelf te betalen (maakt dat soort keuzes een stuk makkelijker) dus care O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 29-09-2011 09:09 ]

Na rose e cient spin

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
Iemand al een Intel Ultimate 6300 wifi kaart geinstalleerd in een XP15?
Zo ja, hoe sluit je de kabeltjes aan?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 17:52
wezep schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:06:
Iemand al een Intel Ultimate 6300 wifi kaart geinstalleerd in een XP15?
Zo ja, hoe sluit je de kabeltjes aan?
Vorige week heb je dezelfde vraag gesteld. Daar heb ik je een uitgebreid antwoord op gegeven. Heb je dat niet gelezen?

Als je er zo mee bezig bent zou ik zeggen, gewoon kopen dat ding. Kost je iets meer dan 30 euro en werkt perfect.
Kabeltjes hetzelfde aansluiten zoals ze nu zitten en het kabeltje wat nu nog los hangt en geen dienst doet op het middelste contact puntje aansluiten. Klaar is kees (wezep).

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
joep meloen schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:19:
[...]

Vorige week heb je dezelfde vraag gesteld. Daar heb ik je een uitgebreid antwoord op gegeven. Heb je dat niet gelezen?

Als je er zo mee bezig bent zou ik zeggen, gewoon kopen dat ding. Kost je iets meer dan 30 euro en werkt perfect.
Kabeltjes hetzelfde aansluiten zoals ze nu zitten en het kabeltje wat nu nog los hangt en geen dienst doet op het middelste contact puntje aansluiten. Klaar is kees (wezep).
Bij mij weten (en heb net deel 6 nog na gekeken) heb ik niet dezelfde vraag gesteld.
Ik heb gevraagd wat de ervaring is met dit kaartje, niet hoe deze moet worden aangesloten.
Maar je beantwoordt als nog mijn vraag: thanks.
Binnenkort maar eens proberen of dit kaartje de wifi problemen oplost.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• Joolee
  • Niet online
Heeft de XPS15 l502x een UEFI "Bios"? Ik vind verschillende berichten en op de dell site staat er helemaal niets over.

• ninoxps
  • Laatst online: 20:46
Ik had het in deel 6 over een mogelijke opvolger van de i7 2630qm wat eigenlijk een opvolger is van de 2720qm bleef achteraf
ninoxps

Weet iemand of de XPS15 en XPS 17 nog geupgrade worden van i7-2630QM naar i7-2760QM

Want zoals ik het terug kan lezen is dat de directe opvolger van de 2630QM..

Beide allemaal zelfde specs enkel clocksnelheid verschilt

/edit

http://www.cpu-world.com/...20Mobile%20I7-2630QM.html

http://www.cpu-world.com/...20Mobile%20i7-2760QM.html

/edit2
Denk toch dat de 2760 de opvolger is de van 2720QM

http://www.cpu-world.com/...QM%20AV8062700836011.html

Klein foutje bedankt haha, Maar weet iemand wanneer dell zijn XPSen met de nieuwe processoren upgrade?
Darkstone
Moderator CSL
Anti 768p

Ik vermoed donderdag. En anders zodra dell's vooraad 'oude' processoren op is.
Geplaatst op maandag 05 september 2011 23:46

Inpenetrable

quote:
Darkstone schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:45:
[...]

Ik vermoed donderdag. En anders zodra dell's vooraad 'oude' processoren op is.
en gaat die 2760 meer kosten of wordt het huidige segment gewoon ge-upgradet met deze 'kopie' van 2630?
Dus vlak na donderdag kunnen we deze al verwachten ja?
Darkstone
Moderator CSL
Anti 768p

De i7-2760QM is de vervanger van de i7-2720QM. Niet de instap 2630QM. Je kan de prijs controleren op ark.intel.com:

http://ark.intel.com/prod...r-%286M-Cache-2_20-GHz%29 vs de prijzen in het artikel: nieuws: Intel introduceert zestien nieuwe processors
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar blijkbaar is er wel een opvolger voor de i7 2630Qm de i7 2670QM... Weet iemand mischien wanneer Dell hem levert? of ook na donderdag? geld hier nog steeds :-)

nieuws: Intel brengt deze herfst Core i7-2670QM voor laptops uit

BTO levert de nieuwe processor al:
http://www.notebooktotaal...25eabac3b682c96fcc6daf7c9

[ Voor 5% gewijzigd door ninoxps op 29-09-2011 15:02 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

• NSG
Zo, ik heb ook een nieuwe adapter mogen ontvangen, op het eerste gezicht leek het dezelfde.
Maar hem beter te geïnspecteerd te hebben blijkt toch dat niet zo te zijn, volgens de sticker is het van een andere fabrikant. Deze is van Flextronics, de adapter die kraakt van Delta Electronics. En zoals je op het tweede plaatje kan zien is het einde van de kabel iets anders (weet niet hoe zo'n ding heet)

Links nieuwe adapter, rechts krakende adapter.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e8473bddc04a/4e8473bd567a8-IMAG0359.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e8473502a204/4e84734fa9d11-IMAG0355.thumb.jpg
Hmm, dan zal ik de mijne ook maar eens in de gaten gaan houden, heb ook zo'n Delta Electronics. :) Tot nu toe is ie gewoon stil.

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 29-09-2011 16:53 ]

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
Kan iemand een aanbeveling doen voor een geschikte Sleeve voor de XPS 15?

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
Had dus vandaag voor het eerst me laptop mee naar school. en ik merkte dat me batterij wel erg snel leeg was. anderhalf uur? dat in energiesparende stand en ook nog is brightness op lowest ik weet niet of dit helemaal klopt? en waar kan ik kijken wat me batt percentage is?

ben erg benieuwd naar op dit moment en ook mijn oplader maakt van die rare tik geluidjes heb er nooit last van gehad en het is ook niet heel erg maar als je er toch redelijk dicht bij zit merk ik het toch vooral als het helemaal stil is. dus iemand die me er mee kan helpen?

• YoghurtO_o
Enes_81 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:42:
Zo, ik heb ook een nieuwe adapter mogen ontvangen, op het eerste gezicht leek het dezelfde.
Maar hem beter te geïnspecteerd te hebben blijkt toch dat niet zo te zijn, volgens de sticker is het van een andere fabrikant. Deze is van Flextronics, de adapter die kraakt van Delta Electronics. En zoals je op het tweede plaatje kan zien is het einde van de kabel iets anders (weet niet hoe zo'n ding heet)

Links nieuwe adapter, rechts krakende adapter.
[afbeelding] [afbeelding]
Nu je het zegt, mijn nieuwe is inderdaad ook een flextronics en wijkt een heel klein beetje af van de orginele.

• YoghurtO_o
Rokz schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:59:
Had dus vandaag voor het eerst me laptop mee naar school. en ik merkte dat me batterij wel erg snel leeg was. anderhalf uur? dat in energiesparende stand en ook nog is brightness op lowest ik weet niet of dit helemaal klopt? en waar kan ik kijken wat me batt percentage is?

ben erg benieuwd naar op dit moment en ook mijn oplader maakt van die rare tik geluidjes heb er nooit last van gehad en het is ook niet heel erg maar als je er toch redelijk dicht bij zit merk ik het toch vooral als het helemaal stil is. dus iemand die me er mee kan helpen?
Download dell support center en kijk hoe je accu er voor staat qua slijtage.

Ik kan ongeveer iets meer dan 4 uur doen met een accu, heb net gewoon een film(45 min) gekeken, anderhalf uur lang muziek afgespeeld en heb nog 2,5 uur over qua accu.

• NSG
Holy fuck, mijn fan is net een haardroger nu ik Battlefield 3 aan het testen ben :p
Ja idd, die fan kan idioot hard gaan.. Schrok me ook wel een beetje rot toen ik Test Drive: Unlimited aan het spelen was op Full HD met vrijwel alles op max. :+

• NSG
Het is niet alleen dat hij hard draait, maar er komt ook nog eens heel erg warme lucht uit, dus hij draait zeker niet voor niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

laserboy schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:33:
Kan iemand een aanbeveling doen voor een geschikte Sleeve voor de XPS 15?
Krijg eerdaags een Belkin sleeve binnen, was 16 euro oid bij laptopshop.nl. Neopreen dingetje. Zal mn bevindingen hier neerzetten :)
Enes_81 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:37:
Holy fuck, mijn fan is net een haardroger nu ik Battlefield 3 aan het testen ben :p
Vind je het zo erg? Gisteren ook ff gedraaid en ondanks dat de processor de 93 graden heeft aangetikt vond ik het flink meevallen qua tornado enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik chat net met een Dell medewerker om te vragen of het herstelmedia dat mee te bestellen is een volwaardige Windows installatie bevat of enkel een herstel-image. Dit vraag ik aangezien ik zodra de laptop binnen komt de HDD wil vervangen door een SSD en een Windows Image niet de juiste SSD optimalisaties bevat.

Antwoord van de Dell medewerker:
"Het moederbord van de xps ondersteunt helaas geen SSD"

wtf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij bedoelt vast een pci-e SSD. Een normale SSD onderscheid zich alleen in de snelheid van een standaard HDD, de rest is allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:38:
Hij bedoelt vast een pci-e SSD. Een normale SSD onderscheid zich alleen in de snelheid van een standaard HDD, de rest is allemaal hetzelfde.
Toen ik daarover begon verwees hij me naar 020 - 67 44 500 of 020 - 674 59 66. Die ga ik zo wel even bellen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit soort vragen kun je overigen beter aan 0900-tweakers vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:48:
Dit soort vragen kun je overigen beter aan 0900-tweakers vragen :+
Bij deze :P Als lijkt het erop dat die CD alleen maar een bootmanager bevat die start van een hidden partitie. Daar heb ik niets aan als ik er een SSD in prop (mijn Ebay-optische-drive-vervangende-bracket zal ook nog wel even op zich laten wachten denk ik.)

Ik had ook gelijk de vraag hoe ik aan een verlicht toetsenbord kon komen. Antwoord was dat ik de betreffende medewerker kan mailen voor een offerte. Enige vraag van mij nog, valt mijn bestelling dan nog onder de wet koop-op-afstand? (ik neem aan van wel maar je weet maar nooit)
En als ik het telefonisch bestel?

[ Voor 22% gewijzigd door Joolee op 30-09-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je &vw=blaat aan de url toevoegt kan je een backlit toetsenbord kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:52:
Als je &vw=blaat aan de url toevoegt kan je een backlit toetsenbord kiezen.
Joolee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:49:
Ligt het aan mij of is het bij de één na beste (basisprijs €729) niet mogelijk een backlit toetsenbord te selecteren met de &vw=classic truuk? Bij de beste configuratie lukt het wel.
Nu ik toch je aandacht heb, gelijk mijn volgende vraag:
Joolee schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:43:
Heeft de XPS15 l502x een UEFI "Bios"? Ik vind verschillende berichten en op de dell site staat er helemaal niets over.
Als ik kijk naar opstarttijden op Youtube dan kan het haast niet anders dan dat hij inderdaad gebruik maakt van UEFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij heeft een gewoon bios, het bios is gewoon belachelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNoise
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-04 08:43
Allen

Begin van de maand heb ik geprobeerd om een XPS 17 inch (met 3D etc.) te bestellen.
Omdat ik ook graag een backlit toetsenbord wilde hebben is mijn order door de dell helpdesk geannuleerd en opnieuw ingevoerd.
Dit heef me heel wat korting gekost! De bonnen die hier gepost worden kunnen zij niet zomaar opnieuw invoeren (al denken ze daar vooraf van wel).
Uiteindelijk is mijn bestelling een paar keer aangepast doordat er fouten zijn gemaakt met opnieuw invoeren door de helpdesk.
Na een paar dagen met veel fouten en frustratie heb ik mijn order geannuleerd omdat deze nog steeds niet juist was ;-(

Graag wil ik wel een XPS 17" bestellen maar dan wel direct online met de optie backlit.
De mogelijkheid om iets in de adres balk bij te zetten werkt bij mij helaas ook niet, iemand nog tips?

Alvast bedankt!

PS
Nu eerst een hele procedure doorlopen om mijn geld terug te krijgen, ben ik al 3 weken mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan de xps 17 niet bestellen met backlit via de site. Alleen via de telefoon.
Ik snap dus niet dat je hem hebt geannuleerd. Je kan nadat je hem hebt ook nog een toetsenbord bestellen bij dell via het partnummer, ongeveer 50 euro als ik het me goed herriner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNoise
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-04 08:43
@ Darkstone
Bedoel je dat ik dan zelf het toetstenbord achteraf kan vervangen?
Wellicht handiger dan wat ik heb geprobeerd.
Het wijzigen van een bestaande bestelling via internet was bij mij namelijk niet mogelijk.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb de volgende laptop in gedachten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2121 N00X5M05

2e generatie Intel® Core i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
1GB NVIDIA® GeForce®  GT 525M Grafische kaart
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit   XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD

ACCESSOIRES
Belkin 15.6" Neoprene Sleeve - Chocolate/Tourmaline         Aantal      1

TOTAAL   :€ 1.106,77

Extra kortingen en waardebonnen 
        €90 korting     - € 90,00   

Totaal excl. BTW    btw-tarief  Totaal incl. BTW    
    € 854,43    19,00 %     € 1.016,77  
Totale leveringskosten  € 24,37     19,00 %     € 29,00     
Korting leveringskosten     -€ 24,37    19,00 %     -€ 29,00    
Totaalprijs     € 854,43        € 1.016,77

Zie ik nog wat over het hoofd? Heb nog geen kortingsbon van 10% dus die probeer ik ook nog even te regelen en ik wilde hem daarna bestellen via de cashback actie om nog eens wat korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
tevens een tip voor mensen die langer met hun accu willen doen. Gebruik bij het surfen een donkere CSS style. Als je Firefox gebruikt en dan de "Midnight surfing - global dark style" gebruikt kun je nog een paar extra minuten uit de accu persen. Is alleen niet echt geschikt voor in de volle zon.

Bijv: als ik van de normale CSS naar de donkere switch kan ik ipv 1:45 uur 2:20 uur met de accu doen(hij zit nu op 37%)

[ Voor 17% gewijzigd door YoghurtO_o op 30-09-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij is dat onzin :P of je hebt dynamic brightness aanstaan. Voor een TN maakt het verwaarloosbaar weinig uit of de pixel aan of uit staat.

probeer ook alt+shift+printscreen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 30-09-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb 2 video's van Battlefield 3 gemaakt op mijn Dell XPS 15. de settings staan op low maar naar mijn mening kan die uiteindelijk wel op medium. Misschien zelfs wel high als die drivers geoptimaliseerd worden. want de nieuwe beta driver word nog niet ondersteund. ;)

Wel jammer want nu heb ik de full hd scherm voor niks. in ieder geval niet voor dit spel want hij laged enorm als ik hem op 1920 x 1080 zet. hopelijk veranderen ze iets

YouTube: Battlefield 3 XPS 15 part 1 - YouTube

YouTube: Battlefield 3 XPS 15 part 2 - YouTube

[ Voor 14% gewijzigd door Martijn Meijer op 30-09-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:25:
tevens een tip voor mensen die langer met hun accu willen doen. Gebruik bij het surfen een donkere CSS style. Als je Firefox gebruikt en dan de "Midnight surfing - global dark style" gebruikt kun je nog een paar extra minuten uit de accu persen. Is alleen niet echt geschikt voor in de volle zon.

Bijv: als ik van de normale CSS naar de donkere switch kan ik ipv 1:45 uur 2:20 uur met de accu doen(hij zit nu op 37%)
Met een TFT scherm heeft dat geen zin. De meeste stroom kost de backlight (in dit geval LED, sowieso al zuinig) de TFT pixels kosten zover ik weet juist meer stroom als ze zwart zijn.

Schermtypes waarbij het wel uitmaakt zijn oled schermen, Full led schermen (die kunnen plaatselijk de leds minder hard laten branden, in deze laptop zit een edge-led scherm) en de oude CRT schermen.

Zo kwam er een paar jaar geleden ook iemand met een onderzoeksrapport waarin stond dat als google zijn homepage zwart zou maken in plaats van wit er enorme hoeveelheden stroom zouden worden bespaart. Wat hij vergeten was te melden is dat hij er in zijn onderzoek vanuit was gegaan dat alle google bezoekers nog CRT schermen zouden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:30:
Volgens mij is dat onzin :P of je hebt dynamic brightness aanstaan. Voor een TN maakt het verwaarloosbaar weinig uit of de pixel aan of uit staat.

probeer ook alt+shift+printscreen
Dan is het iets anders wat die accuduur heeft aangepast. Maar sowieso is het wel handig 's nachts(en mooier dan alt+shift+printscreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
's nachts wil ik niet verblind worden door een of andere applicatie waar niet zo'n donker stylesheet op is toegepast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
maar even een vraag. Tot hoe ver laten jullie je accu leeglopen voor je 'm opnieuw oplaad? Ik weet nog wel vroeger, toen ik een heeeeeel oude laptop had ik 'm altijd volledig moest ontladen, moet dat nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 16:19
Wat doet dit? Kan het niet testen op werk PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
doet heel je windows zwartmaken in feite, alle vensters e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:00:
maar even een vraag. Tot hoe ver laten jullie je accu leeglopen voor je 'm opnieuw oplaad? Ik weet nog wel vroeger, toen ik een heeeeeel oude laptop had ik 'm altijd volledig moest ontladen, moet dat nu ook?
Nee, dat is met moderne accu's juist erg slecht om te doen. Gewoon blijven druppelladen als je ermee aan het werk bent.
YoghurtO_o schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:14:
doet heel je windows zwartmaken in feite, alle vensters e.d.
Dan wel de linker shift, de rechter werkt niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Joolee op 30-09-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Joolee schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:17:
[...]

Nee, dat is met moderne accu's juist erg slecht om te doen. Gewoon blijven druppelladen als je ermee aan het werk bent.

[...]

Dan wel de linker shift, de rechter werkt niet.
Ik heb deze een keer tot 4% gehad, maar dat was uit noodzaak. Vaak laad ik 'm thuis op, en gebruik ik 'm thuis op de voeding( er is een optie om accu laden dan uit te zetten). Als ik 'm dan 's ochtends van het stroomnet afgaat gaat ie over op de accu, op school probeer ik daar waar mogelijk 'm in het contact te steken, vaak komt ie niet onder de 30% . Ik neem aan dat dit gewoon goed is?

[ Voor 9% gewijzigd door YoghurtO_o op 30-09-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:01:
[...]
Ik heb deze een keer tot 4% gehad, maar dat was uit noodzaak. Vaak laad ik 'm thuis op, en gebruik ik 'm thuis op de voeding( er is een optie om accu laden dan uit te zetten). Als ik 'm dan 's ochtends van het stroomnet afgaat gaat ie over op de accu, op school probeer ik daar waar mogelijk 'm in het contact te steken, vaak komt ie niet onder de 30% . Ik neem aan dat dit gewoon goed is?
Veel meer kun je volgens mij niet doen.

Ik ben vandaag veel te lang bezig geweest om een laptop met verlicht toetsenbord te bestellen met 10% én €40 korting. Uiteindelijk heb ik de hoop maar opgegeven en heb ik hem zonder besteld. Ik kan altijd nog los het toetsenbord bestellen en zelf erin plaatsen.
Nadeel is dat bij dit model je je garantie kwijtraakt als je aan de harddisk of toetsenbord zit, daarvoor moet namelijk de hele laptop open.

Wat een gedoe zeg, ik heb wel 4 of 5 verschillende mensen gesproken en de enige die echt ergens verstand van had was een technisch medewerker. Jammer dat hij de bestelling niet kon plaatsen :(
Ik moet wel zeggen dat het contact erg snel gaat, geen lange wachttijden en via chat of E-mail wordt er ook snel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft iemand het partnummer van het normale en backlit toetsenbord van de l502x? Ze gaan mijn toetsenbord (en speakers en batterij) vervangen omdat hij niet goed werkt. Nu wil ik proberen of ik met een bijbetaling een backlit kan krijgen.
2 directe links naar de parts is ook goed, kan ik meteen zien wat ze kosten :)

En ik heb nog steeds mijn bluetooth probleem.. wie heeft er hier nog meer een clean install met n6230 en kan wel apparaten verbinden via bluetooth. Welke drivers en versies hebben jullie precies geinstalleerd? (ik had dat lijstje gebruikt in het vorige deel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hurricane schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:23:
Ik heb de volgende laptop in gedachten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2121 N00X5M05

2e generatie Intel® Core i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
1GB NVIDIA® GeForce®  GT 525M Grafische kaart
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit   XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD

ACCESSOIRES
Belkin 15.6" Neoprene Sleeve - Chocolate/Tourmaline         Aantal      1

TOTAAL   :€ 1.106,77

Extra kortingen en waardebonnen 
        €90 korting     - € 90,00   

Totaal excl. BTW    btw-tarief  Totaal incl. BTW    
    € 854,43    19,00 %     € 1.016,77  
Totale leveringskosten  € 24,37     19,00 %     € 29,00     
Korting leveringskosten     -€ 24,37    19,00 %     -€ 29,00    
Totaalprijs     € 854,43        € 1.016,77

Zie ik nog wat over het hoofd? Heb nog geen kortingsbon van 10% dus die probeer ik ook nog even te regelen en ik wilde hem daarna bestellen via de cashback actie om nog eens wat korting te krijgen.
Sneeuwt een beetje onder.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Sneeuwt een beetje onder? Kom op, je hebt je berichtje pas gisteren geplaatst. :| Zo snel herhalen is niet echt effectief ofzo. :P

Maar goed, geen zin om een wat betere garantie te nemen (ondanks de debiele prijs)?

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 01-10-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:38:
Heeft iemand het partnummer van het normale en backlit toetsenbord van de l502x? Ze gaan mijn toetsenbord (en speakers en batterij) vervangen omdat hij niet goed werkt. Nu wil ik proberen of ik met een bijbetaling een backlit kan krijgen.
2 directe links naar de parts is ook goed, kan ik meteen zien wat ze kosten :)
http://forum.notebookrevi...number-2.html#post7706702 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmm ik dacht dat wij misschien een ander model hadden in Nederland, want met die nummers kan ik niets vinden. Ze zijn als het goed is toch wel gewoon als onderdeel op de Nederlandse dell site te vinden? Weet jij de link ernaar toevallig niet darkstone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, hij is alleen telefonisch te bestellen. In nederland gebruiken wij de US-international layout. (niet die op dat plaatje daaronder. Dat is UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:38:

En ik heb nog steeds mijn bluetooth probleem.. wie heeft er hier nog meer een clean install met n6230 en kan wel apparaten verbinden via bluetooth. Welke drivers en versies hebben jullie precies geinstalleerd? (ik had dat lijstje gebruikt in het vorige deel)
De Driver : Intel Centrino Advanced-N 6230 14.2.0.10, A05
Software : Intel Intel ® PROSet/Wireless BT Software 1.0.81.20584, A03

Vind het wel jammer dat je met de bluetooth module geen gesprekken kan beantwoorden van je telefoon, dit kan met de module in de VAIO van mijn zusje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is dan een puur software iets. Wellicht bestaat er nog een programma om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:12:
Dat is dan een puur software iets. Wellicht bestaat er nog een programma om dat voor elkaar te krijgen.
Bij de VAIO is het onderdeel van de bluetooth driver, komt geen extra software aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Laatst online: 24-08-2022
Quote:
{Hoe kom ik aan het backlit keyboard?
Ga naar de configuratiepagina en zet je internet uit. Verander vervolgens iets.
Na 30 seconden komt er een popup dat er iets mis gegaan is. Zet je internet weer aan en wacht even. Druk daarna op OK.
Als het goed is is de site nu tijdelijk gelockt in een versie met meer keuzemogelijkheden. Het backlit toetsenbord staat ergens onderaan.
Plak gewoon &vw=classic achter de URL. Deze truuk werkt NIET voor de xps 17.}

Heb er zelf ook één gekocht.
Normaal met i7 QM & 6Gb ram als opties dacht ik.

Hoe doe ik dit backlit keyboard dan? Is me niet duidelijk of ik naar configuratie scherm moet en dan maar gewoon iets veranderen? Bureaublad ofzo? :9
Maar het zit er dus al in maar is niet geactiveerd? Of is het niet zo simpel xD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Laatst online: 24-08-2022
--korte recentie--
Specs:
Dell xps 15.
2630QM i7 2 ghz processor.
6GB Ram
500GB
2Gb nvidea

Ben er erg blij mee. Geluid is super (voor een laptop), al voel je de subwoofer wel door je laptop heen xD.
Hij is mooi snel start goed op e.d.

- Usb3.0 aan de zijkant wil nog wel eens een usb stick niet pakken, niet heel vaak last van.
- Geheugenkaart dummie wil er moelijk uit!! Bij mijn vorige dell ging het heel makkelijk maar met deze 'onzichtebare' moet ik hem ver en hard indrukken. (eig enige minpunt)
- touchknoppen zijn zeer handig vind ik zelf.
- afwerking is helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hoelang zou zo'n 9 cells batterij mee moeten gaan?
De mijne gaat nu maximaal 5 tot 6 uur mee, terwijl ik geen zware programma's draai o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Battery life in general isn’t class leading for the XPS 15, but it’s good enough to satisfy most mobile users. With the standard 6-cell/56Wh battery, you can get 3.5 hours of video viewing, up to 4.5 hours of web surfing (more if you’re on simple web sites), and nearly six hours of idle battery life. Buy the larger battery and you’re looking at 8.5 hours idle, over 7 hours of Internet surfing, and nearly six hours of video playback. The relative performance of the two batteries also scales almost perfectly with cell count and capacity—the 9-cell lasts 52 to 63% longer than the 6-cell.
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Jasperv6 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:26:

- Usb3.0 aan de zijkant wil nog wel eens een usb stick niet pakken, niet heel vaak last van.
Wees er zeker van dat je de laatste drivers hebt, usb 3.0 driver is zelfs een aparte. Nadat ik die geinstalleerd heb had ik nergens meer last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
WhySoSerious schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:08:
[...]

Wees er zeker van dat je de laatste drivers hebt, usb 3.0 driver is zelfs een aparte. Nadat ik die geinstalleerd heb had ik nergens meer last van!
ik heb er ook regelmatig last van. Heb de laatste drivers netjes geïnstalleerd. Een herstart lost het probleem telkens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2023
Met welk programma updaten jullie de laatste drivers ? of doen jullie dat gewoon via de site van Dell ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:06:
[...]
[...]
Nadeel is dat bij dit model je je garantie kwijtraakt als je aan de harddisk of toetsenbord zit, daarvoor moet namelijk de hele laptop open.
[...]
Serieus? Want ik had het plan om binnenkort een Crucial M4 op de plek van de originele HDD te gaan monteren, en ik heb 3 jaar garantie. :+ Dell beschrijft zelfs hoe je hem moet openmaken.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee de garantie vervalt niet. Ik weet niet waarom bepaalde dell medewerkers dit zeggen.. Dell hanteert een beleid waar je in feite alles mag vervangen zolang je maar niets sloopt.

Ik heb ook al zo vaak mijn laptop opengehaald dat ik de tel ben kwijtgeraakt (toetsenbord >5 keer om trampoline effect weg te nemen, dvd drive 2x. En daarvoor moet je 20 schroefjes losdraaien. Harde schijf ontelbare keren: ik gebruikte hem tijdens een bepaald kwartaal elke dag om VM's vanaf te draaien op school). Je behoud je garantie gewoon, anders ben ik zelf ook de pineut :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-10-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht al, wtf. :+ Heb zelf ook meerdere malen Dell laptops open gehad met de gedachte dat de garantie niet verviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
mrbj schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:04:
Met welk programma updaten jullie de laatste drivers ? of doen jullie dat gewoon via de site van Dell ?
Na een clean install heb ik Driver Genius Pro erop gezet. Alles kwam perfect in orde.
Ik gebruik alleen de beta drivers van Nvidia, buiten Driver Genius Pro om.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365318

Op wat voor manier krijg je het geld van haalmeeruitjecard terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik heb laatst een dell xps 15 gekocht. Nadat ik deze ik gebruik had genomen en even snel een wachtwoord had ingetikt, was ik het wachtwoord vergeten. Nu heb ik deze via een bios start-up van een usb weer verholpen. Maar ik had hem liever gelijk opnieuw geïnstalleerd. Alleen ben ik vergeten om de windows 7 herstel schijf erbij te kopen (voor slecht 5 euro). Zou ik deze schijf achteraf nog kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.