[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.310 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Niemand last van die kaartlezer dan? Moet soms met veel geweld hem eruit krijgen...

Dit wel het ergste en eig ook het enigste wat ik niet leuk vind aan deze laptop ;p

heb hem er nu maar uit vanwege alle elende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 02:48
Even een misschien wat rare vraag, is het mogelijk om een OS te booten vanaf een hardeschijf via de externe esata poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411368

Ik heb een XPS 15 met de Gefore 540 M. Ik wil hiervoor een extern beelscherm aanschaffen om zoveel mogelijk pokertafels te kunnen spelen. Volgens mij is de max resolutie van de kaart 1900*1200. klopt dit? Ik wil denk ik voor een 27inch scherm gaan. Zouden jullie mij iets kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
De maximale resolutie via displayport is 2560*1600. Dat is dus de reden dat ik displayport+hdmi geweldig vind en VGA+hdmi troep. Bij die laatste combinatie zit je vast aan maximaal 2048*1144 of 1200p of iets dergelijks.

Ik zou zelf pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 aanschaffen omdat dat het goedkoopste scherm is met bakken met pixels, en anders een pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H of pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M. Niet omdat het dell monitoren zijn, maar omdat er displayport opzit en het IPS is. Maar ik moet bekennen dat ik niet al teveel van desktopschermen afweet. Je kan beter even in [BBG aanschaf] Monitoren kijken/doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:25

Nessuno

io sono nessuno

Iemand de mogelijkheid om de web cam software (dus niet de driver)
ergens te uploaden ?

Heb nl me netjes geregistreerd bij dell ...
Maar op het moment dat hij mn xps gaat scannen,
Blijft ie gewoon 3 uur op dat scherm staan en doet verder niets.

Meer mensen hier last van ?
Tia !

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:32
Zojuist besteld: :)

N08X5M06EPP met:

i7-2630QM
4GB geheugen
Backlit keyboard
nVidia GT 540M
500 GB HDD
Full-HD scherm
Advanced N 6230 kaart
6-cel batterij

Ik weet dat de GT 540M kaart niet echt nodig is, maar door de 06EPP aanbieding betaal je maar €35 meer voor i7-2630QM + GT540M dan de goedkoopste optie met i5-2410 + GT 525M. Op de koop toe dus eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Jasperv6 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:25:
Niemand last van die kaartlezer dan? Moet soms met veel geweld hem eruit krijgen...

Dit wel het ergste en eig ook het enigste wat ik niet leuk vind aan deze laptop ;p

heb hem er nu maar uit vanwege alle elende...
Die van mij gecheckt en induwen moet best ver maar hij komt er gewoon normaal (makkelijk ) uit bij mij.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41
Enes_81 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:09:
Even een misschien wat rare vraag, is het mogelijk om een OS te booten vanaf een hardeschijf via de externe esata poort?
Jep dit is mogelijk. Ik heb in een dual boot Windows 7 op mijn SSD in de laptop staan. Op een externe eSATA schijf heb ik Ubuntu 11.10 staan. Zorg alleen wel dat je de bootloader op je interne schijf hebt staan, anders ben je niet meer in staat te booten zonder de externe schijf.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
boaty schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:37:
[...]

Jep dit is mogelijk. Ik heb in een dual boot Windows 7 op mijn SSD in de laptop staan. Op een externe eSATA schijf heb ik Ubuntu 11.10 staan. Zorg alleen wel dat je de bootloader op je interne schijf hebt staan, anders ben je niet meer in staat te booten zonder de externe schijf.
Is het ook mogelijk in de bios in te stellen dat er direct geboot wordt van esata schijf? Zo hoef je geen aangepaste bootloader te hebben.

offtopic:
Omdat de vraag van Enes_81 op 2 manieren uit valt te interpreteren nog even mijn specifiekere vraag erbij (heb het zelf niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41
Hmm dat durf ik niet te zeggen. Dat heb ik niet geprobeerd. Zal eens even kijken.

edit:
Er is inderdaad een entry in de BIOS om van eSATA te booten. Alleen werkt dat niet in mijn huidige configuratie, maar dat komt omdat de bootloader dus op mijn SSD in de laptop staat. Conclusie lijkt mij dus dat het mogelijk moet zijn. Er kan dus via de primaire schijf geboot worden maar ook zelfstandig vanaf de eSATA poort.

[ Voor 78% gewijzigd door boaty op 03-10-2011 15:05 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
prodigy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:30:
[...]

Die van mij gecheckt en induwen moet best ver maar hij komt er gewoon normaal (makkelijk ) uit bij mij.
zelfde hier, komt er zonder moeite uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Die van mij gaat heel moeilijk. Gewoon kaartje heeft geen problemen echter.

@Johanson16 Kon jij wel backlit erbij bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Laatst online: 02-03-2020
Na een omweg van China 29/09/2011 naar Koeln, Germany en weer terug naar Shanghai, China om vervolgens naar Incheon, Korea, Republic en weer terug te belanden in Koeln, Germany ging de laptop weer naar Almaty, Kazakhstan om weer terug te gaan waar die vandaan kwam Koeln, Germany om toch uiteindelijk vandaag in Netherlands 03/10/2011 bij mij thuis te belanden.

iemand tips om te controleren als alles er bij geleverd is of er in zit kwa hardware ?

[ Voor 11% gewijzigd door het_mannet op 03-10-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
@jasperv6 Ja, ik kon er gewoon backlit bij bestellen door &vw=classic achter de link te plakken

Voor de mensen die nog twijfelen tussen het normale scherm en het Full-HD scherm ben ik van plan een vergelijkende review te maken. Ik heb dus een FHD scherm besteld en ik ken iemand die er net twee week eentje met standaard scherm heeft. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Johanson16 op 03-10-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
het_mannet schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:36:
Na een omweg van China 29/09/2011 naar Koeln, Germany en weer terug naar Shanghai, China om vervolgens naar Incheon, Korea, Republic en weer terug te belanden in Koeln, Germany ging de laptop weer naar Almaty, Kazakhstan om weer terug te gaan waar die vandaan kwam Koeln, Germany om toch uiteindelijk vandaag in Netherlands 03/10/2011 bij mij thuis te belanden.

iemand tips om te controleren als alles er bij geleverd is of er in zit kwa hardware ?
Even Speccie downloaden

Ik heb vrijdag besteld en via IDeal betaald. Wel een ontvangstbevestiging ontvangen maar de bestelling staat nog steeds niet op de website. Een medewerker bij de klantenservice kon melden dat dat pas gebeurt als zij de betaling binnen hebben en dat loopt dan weer standaard via een incassobureau en kan 2 tot 3 werkdagen duren :X
Dan moet de laptop nog geassembleerd en opgestuurd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het_mannet schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:36:

Hij gaat niet elke keer terug naar Duitsland, het papierwerk gebeurd daaro. :P

Sja al je hardware controleren, ik heb vooral gekeken via Apparaatbeheer in Windows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Anoniem: 365318 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:04:
Op wat voor manier krijg je het geld van haalmeeruitjecard terug?
Je maakt op de Dell site je favoriete systeem aan, dit plaats je in je mandje,
Je start een browser op en zorgt dat er 1 tab openstaat, in die tab ga je naar de haalmeeruitjecard site en klikt op de Dell aanbieding die je wilt, dan wordt je automatisch doorgelogd naar de Dell site. Daar haal je je mandje op, betaalt met je mastercard creditcard en na een aantal dagen staat op de haalmeeruitjecard site dat je recht hebt op cashback. Na (in mijn geval) 30 dagen kan je dat terug laten storten op je bankrekening.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
WhySoSerious schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:21:[...]
Krijg eerdaags een Belkin sleeve binnen, was 16 euro oid bij laptopshop.nl. Neopreen dingetje. Zal mn bevindingen hier neerzetten :)
Graag. Het gaat mij er in eerste instantie om dat hij goed past. Het formaat van de XPS is nogal uitzonderlijk. Gelukkig wordt een vergelijkbaar product ook aangeboden op de website van Dell. Dus ik heb de hoop dat hij past. Ik ben benieuwd.
Enes_81 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:37:
Holy fuck, mijn fan is net een haardroger nu ik Battlefield 3 aan het testen ben :p
Wat voor videokaart heb je? Welke settings draai je bf3? Is het een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:15
laserboy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:04:
[...]
Graag. Het gaat mij er in eerste instantie om dat hij goed past. Het formaat van de XPS is nogal uitzonderlijk. Gelukkig wordt een vergelijkbaar product ook aangeboden op de website van Dell. Dus ik heb de hoop dat hij past. Ik ben benieuwd.

[...]
Wat voor videokaart heb je? Welke settings draai je bf3? Is het een beetje te doen?
Ik zelf heb de GT540m i.c.m. 2630qm en 8gb ram. Draaide em met de betadrivers op 1366x768 met de settings op 'auto'.. dit zorgde voor zo'n 25fps en de fan was flink aanwezig

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341283

enigmafan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:12:
[...]

Je start een browser op en zorgt dat er 1 tab openstaat, in die tab ga je naar de haalmeeruitjecard site en klikt op de Dell aanbieding die je wilt, dan wordt je automatisch doorgelogd naar de Dell site. Daar haal je je mandje op, betaalt met je mastercard creditcard en na een aantal dagen staat op de haalmeeruitjecard site dat je recht hebt op cashback. Na (in mijn geval) 30 dagen kan je dat terug laten storten op je bankrekening.
Ik heb vorige week een dell xps besteld met de mastercard actie. Laptop is vandaag verzonden, maar ik heb nog steeds geen cash-back tegoed op mijn account. Ik had alleen de wedsite van haalmeeruitjecard geopend en via de link naar de dell website gegaan en meteen mijn dell besteld. Hoe lang moest jij wachten voordat je tegoed op je account stond.
Je mag pas 10 dagen na de bestelling contact opnemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Lichtelijk offtopic:

Ik krijg steeds een foutmelding als ik mijn mandje probeer te openen. Iemand enig idee. HEt maken van een configuratie geen probleem maar als ik hem dan opsla in mijn mandje en er naartoe wil krijg ik een foutmelding. Zowel met IE als met Firefox als met Chrome.
Foutmelding:
Helaas is de pagina die u hebt geopend tijdelijk niet beschikbaar. Klik op de knop Vorige van de browser om terug te gaan naar de vorige pagina en klik op Vernieuwen. Is de pagina nog steeds niet beschikbaar, probeer het dan later nog eens of neem contact met ons op om uw bestelling te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341283

Bij mij was dit probleem ook. Ik moest dan opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Wat is de link van jullie mandje. Opnieuw inloggen heeft ook geen zin. Die van mij:
http://ecomm.euro.dell.co...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillesvdv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb nu al een tijdje mijn XPS15 maar ik krijg de functietoetsen niet ingesteld. De linkse doet het wel en geeft het Windows Mobiliteitscentrum weer maar de andere twee reageren helemaal niet. En ook via het Windows Mobiliteitscentrum zie ik niets staan wat ik daar kan veranderen. Mis ik een driver of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
laserboy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:04:
[...]
Ik heb de GT525

1366x768
  • @Low ~34fps
  • @Med ~31fps
  • @High ~22fps
1920x1080
  • @Low ~19fps
  • @Med ~15fps
  • @High ~13fps
Nou haal ik met Cod Black ops het dubbele, dus denk dat een videokaart update hier ook wel wat verbetering in kan brengen, en ja natuurlijk het is maar een Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Jillesvdv schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:32:
Ik heb nu al een tijdje mijn XPS15 maar ik krijg de functietoetsen niet ingesteld. De linkse doet het wel en geeft het Windows Mobiliteitscentrum weer maar de andere twee reageren helemaal niet. En ook via het Windows Mobiliteitscentrum zie ik niets staan wat ik daar kan veranderen. Mis ik een driver of is het iets anders?
Dan mis je de Dell Quickset drivers dropbox linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillesvdv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Enes_81 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:01:
[...]

Dan mis je de Dell Quickset drivers dropbox linkje
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:34
ik heb een vraag, die ze bij Dell helaas niet konden beantwoorden.

ik wil een XPS15 kopen en op beide uitgangen (Displaypoort én HDMI) een Full HD monitor hangen en hierbij dan ook nog het scherm van de laptop gebruiken.
ik ga niet er een full HD scherm in zetten, vind degene voor wie ik hem koop te klein en te duur.

is er iemand die het weet/iemand die het voor me wilt proberen?
en moet ik upgraden naar een 540?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Te duur? €100 voor een wide-gamut scherm is echt helemaal niets. Het goedkoopste desktop wide-gamut scherm uit het hoofd is pricewatch: Dell Ultrasharp U2410

Maar los daarvan, dat gaat gewoon werken. Via HDMI of displayport maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yulaw-
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-07-2023
Vandaag mijn XPS15 binnen gehad! Zeer blij met het systeem. Ontzettend bedankt Darkstone en mede-tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:34
Anoniem: 303530 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:35:
Maar los daarvan, dat gaat gewoon werken. Via HDMI of displayport maakt niet uit.
uhm, sorry, maar bedoel je HDMI óf Displayport
of dat het niet uitmaakt en dat je in totaal drie schermen (waarvan één de laptop) met deze laptop kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik bedoelde of, maar met de xps 15 werkt en ook. Je kan afaik 3 schermen aansluiten, zelfs wanneer je gebruik maakt van een passieve displayport adapter.
Enige beperking is dat je niet kan klonen met de monitor die op HDMI zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365318

enigmafan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:12:
[...]

Ok bedankt. Moet ik zeker even goed op gaan letten, ik wil de korting natuurlijk niet mislopen.

Vraag over het fullhd scherm:
Vanwege de blijkbaar veel betere kwaliteit lijkt het me erg interessant. Maar ik ben bang voor tekst die wellicht te klein wordt. Nu lees ik dat DPI op 100% zetten wordt aangeraden om dat nog te compenseren. In wat voor tekstgrootte resulteert dat? Hiervoor heb ik altijd gewerkt op een (nu stokoude) laptop 15 inch met 1024x768. Hoeveel kleiner kan ik de letters verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
85.33ppi vs 144ppi. Ofwel een letter die eerste 1cm hoog was, is met het nieuwe scherm 6mm hoog.

Overigens, ik werkte vroeger ook op een 14" 1024*768 scherm. Wat een hel was dat :X

Maar je kan de test probleemloos vergroten zoals met browser zoom. De textgroote in windows staat zelfs standaard op 125% met een hoge resolutie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

prodigy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 01:36:
Iemand de mogelijkheid om de web cam software (dus niet de driver)
ergens te uploaden ?

Heb nl me netjes geregistreerd bij dell ...
Maar op het moment dat hij mn xps gaat scannen,
Blijft ie gewoon 3 uur op dat scherm staan en doet verder niets.

Meer mensen hier last van ?
Tia !
in middels getest met ie8 en ie9 maar blijft enkel draaien whelp!!

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Iemand anders hier nog last van dat de laptop zonder reden 100% cpu gebruik heeft?

Ik ben gaan kijken bij processen, daar zag ik niks geks, toen bij prestaties en ik zag dat SVChost iets van 24% in beslag nam, maar de rest was spoorloos. Laptop is nu wel stervens traag en ik heb er niks nieuws op gezet, echt raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik heb zojuist windows 7 gedownload via de manier van darkstone. Deze heb ik gebrand op een dvd'tje. Nu wil ik dus windows 7 opnieuw installeren zegt hij: heb een dvd/cd driver nodig?? :( hoe kom ik hier aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
staat bij je account volgens mij, al die drivers. Ik had de driver CD er zelf voor 5 euro extra bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
poech prut schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:24:
Ik heb zojuist windows 7 gedownload via de manier van darkstone. Deze heb ik gebrand op een dvd'tje. Nu wil ik dus windows 7 opnieuw installeren zegt hij: heb een dvd/cd driver nodig?? :( hoe kom ik hier aan
Dat is een bekend probleem. Je schijnt het op te kunnen lossen door het op lagere snelheid te branden. Ik was dat geklooi met optische media echter zat en sloot een oude HDD aan om windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
ik heb windows 7 via deze website gedownload http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html en dan gedowngreed naar home premium. maar als ik de iso nu open met de windows usb tool zegt hij dat de iso niet geldig is. Hoe kan ik dit veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Anoniem: 341283 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:38:
[...]...Hoe lang moest jij wachten voordat je tegoed op je account stond.
In mijn herinnering duurde dat 4 dagen bij mij. Maar in het forum zie je wel berichten over mensen die wat langer moesten wachten, iets van 7 dagen.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422953

enigmafan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 06:56:
[...]

In mijn herinnering duurde dat 4 dagen bij mij. Maar in het forum zie je wel berichten over mensen die wat langer moesten wachten, iets van 7 dagen.
Mijn xps 15 heb ik op 19-09-2011 besteld (met mastercard actie). Maar op de site van haalmeetuitjecard.nl is hier nog steeds niets van te zien. Dat is al 15 dagen! Ik heb hier haalmeeruitjecard al over gemaild, maar ik krijg alleen te horen dat ze nog wachten op iets wat ze nog van dell moeten weten... Ik heb ook al de klantenservice van dell hierover telefonisch benaderd en zij weten niet waar haalmeeruitjecard nog op zit te wachten. Ondertussen heb ik wéér een mailtje van haalmeeruitjecard gekregen waar in staat dat ze ''er alles aan doen om uw verzoek zo snel mogelijk af te handelen''.

Zijn er nog meer mensen waarbij dit zo lang duurde? Of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339628

sinds 2 weken mn xps 15 binnen (standaard versie)
alleen 1 vervelend probleem: wanneer ik in youtube een filmpje kijk staat het filmpje om de haverklap stil en laad hij niet verder. enige wat helpt is filmpje 2 seconden vooruitzetten opnieuw play klikken en hij gaat weer verder en dat bijna iedere minuut. heel vervelend met een 3 jarig kindje naast je :(
het is volgens mij niet mijn internetsnelheid of verbinding.
heb het vergeleken met mn oude studio17 laptop en daar werkt het nog perfect. energieschema al aangepast zoals vermeld in TS. maar dat mag ook niet helpen. iemand anders nog een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:57

WhySoSerious

Be the change.

Draadloos aangesloten op je internetverbinding?
Java en flash alle drivers nieuwste versie?
Browser nieuwste versie?
Videokaart nieuwste versie? Maak je gebruik van de IGP of de videokaart zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhySoSerious schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:41:
Draadloos aangesloten op je internetverbinding?
Java en flash alle drivers nieuwste versie?
Browser nieuwste versie?
Videokaart nieuwste versie? Maak je gebruik van de IGP of de videokaart zelf?
-nieuwste versie Chrome daarin zit de laatste versie flash (begreep ik)
-inderdaad draadloos aangesloten op internet
-videokaart update nog niet gedaan via dell
-snap nog niet helemaal hoe ik kan aangeven dat ik chrome via nvideakaart wil laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaselADHD
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 14:59
poech prut schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:35:
ik heb windows 7 via deze website gedownload http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html en dan gedowngreed naar home premium. maar als ik de iso nu open met de windows usb tool zegt hij dat de iso niet geldig is. Hoe kan ik dit veranderen
Het hoort niet echt in dit topic maar probeer het anders eens met http://www.wintobootic.com/ of http://unetbootin.sourceforge.net/. Volgens mij zijn het trouwens officiële ISO's zoals ik begrijp uit de link van Darkstone. Raar dus dat hij zegt dat de ISO niet geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:57

WhySoSerious

Be the change.

Anoniem: 339628 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:45:
[...]

-nieuwste versie Chrome daarin zit de laatste versie flash (begreep ik)
-inderdaad draadloos aangesloten op internet
-videokaart update nog niet gedaan via dell
-snap nog niet helemaal hoe ik kan aangeven dat ik chrome via nvideakaart wil laten lopen
Dan zou ik om te beginnen met de drivers vd videokaart beginnen (en dan rechtstreeks via nvidia.com). Dan wordt er ook een tooltje gedownloaden waarin je kan aangeven welke applicatie van welke grafische adapter gebruik moet maken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhySoSerious schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:56:
[...]

Dan zou ik om te beginnen met de drivers vd videokaart beginnen (en dan rechtstreeks via nvidia.com). Dan wordt er ook een tooltje gedownloaden waarin je kan aangeven welke applicatie van welke grafische adapter gebruik moet maken.

Succes!
thanks
vanavond maar es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
poech prut schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:24:
Je kan ook gewoon even daemontools installeren en daarin de ISO mounten -> installeren en klaar.

(Ik heb alleen geen idee of je dvdspeler daarna werkt, maar ik denk van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat werkt dus niet omdat je hem niet in windows zelf kan installeren. Je moet booten vanaf de dvd, dat kan niet met deamon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:45:
Dat werkt dus niet omdat je hem niet in windows zelf kan installeren. Je moet booten vanaf de dvd, dat kan niet met deamon.
Je kan prima direct vanuit Windows een nieuwe Windows installatie doen. Enige voorwaarde is dat je niet van 32 naar 64 bit gaat of vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is geen installatie, maar een upgrade. Dat is niet wat hij wil.

kan zijn dat ik ernaast zit, hoor. Maar het lijkt mij niet te kunnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 04-10-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:50:
Dat is geen installatie, maar een upgrade. Dat is niet wat hij wil.

kan zijn dat ik ernaast zit, hoor. Maar het lijkt mij niet te kunnen.
Je krijgt volgens mij de keuze tussen: Upgrade en Custom, waarbij je bij Custom niet je programs & settings ed behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Anoniem: 339628 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:27:
sinds 2 weken mn xps 15 binnen (standaard versie)
alleen 1 vervelend probleem: wanneer ik in youtube een filmpje kijk staat het filmpje om de haverklap stil en laad hij niet verder. enige wat helpt is filmpje 2 seconden vooruitzetten opnieuw play klikken en hij gaat weer verder en dat bijna iedere minuut. heel vervelend met een 3 jarig kindje naast je :(
het is volgens mij niet mijn internetsnelheid of verbinding.
heb het vergeleken met mn oude studio17 laptop en daar werkt het nog perfect. energieschema al aangepast zoals vermeld in TS. maar dat mag ook niet helpen. iemand anders nog een idee??
Zelfde probleem op mijn XPS 15 met een intel 6230, welke wlan kaart heb jij ?
Ook heb ik soms met een youtube filmpje dat een kwart van het filmpje gelijk gebuffert word en hij er daarna mee kapt of er traag buffert, en ook ik heb op andere pc's en laptops geen enkel probleem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enes_81 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

Zelfde probleem op mijn XPS 15 met een intel 6230, welke wlan kaart heb jij ?
Ook heb ik soms met een youtube filmpje dat een kwart van het filmpje gelijk gebuffert word en hij er daarna mee kapt of er traag buffert, en ook ik heb op andere pc's en laptops geen enkel probleem .
heb de: Intel® Centrino® Wireless-N 1000

andere specs:
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
8x optisch dvd+/-rw-station
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
9-cel lithium-ion hoofdbatterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Zijn er nu al mensen die een case (Voor SSD) hebben gevonden die goed op de plek van de dvd-speler kan waarbij het frontje ook over te zetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de topicstart staat er eentje. Zoek op caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39555

Is er bekend welke n router er het het beste (of goed) werkt met die intel 6230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Laatst online: 02-03-2020
Wie heeft bij het spelen van een spel (crysis 2) op maximale resolutie en met nvidia kaart aan een stotterend geluid terwijl de video wel gewoon vloeien verloopt ? en wat is hier eventueel nog aan te doen ? en ligt dit aan het spel of aan de pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

@Dark, heb laptop van kameraad de GT540m op 753/1506 en mem op 975 gezet.
Is dat een safe overclock? Was ik wel nieuwsgierig naar.
Dat is dus de GT555m snelheden, behalve de mem. clock.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 22-03 08:07
Quad schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:34:
@Dark, heb laptop van kameraad de GT540m op 753/1506 en mem op 975 gezet.
Is dat een safe overclock? Was ik wel nieuwsgierig naar.
Dat is dus de GT555m snelheden, behalve de mem. clock.
Als je geen artifacts hebt en de temps onder load niet te hoog worden dan is er geen probleem lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik heb gisteren maar mijn hdd vervangen voor een Crucial M4 128GB, wow wat een verschil zeg!
Eerste boot duurde ~8sec, had niet verwacht dat het zo veel verschil uit zou maken.

En 128GB is voor mij mee dan zat, voor data gebruik is sowieso al een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Hurricane schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:15:
Zijn er nu al mensen die een case (Voor SSD) hebben gevonden die goed op de plek van de dvd-speler kan waarbij het frontje ook over te zetten is?
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:30:
In de topicstart staat er eentje. Zoek op caddy.
Yep, ik heb die uit topicstart gekocht en die werkt prima. Heb alleen nog niet de tijd en/of zin gevonden om het frontje over te zetten. Maar ik had ergens in het vorige deel(?) gelezen dat ook dat redelijk gemakkelijk gaat.

edit
----------------------
Enige dingetje met die uit topic start is natuurlijk wel dat er geen bevestigingspunt opzit om deze vast te schroeven zoals je optische drive nu wel vast zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjeh op 05-10-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Bartjeh schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:57:
[...]
Enige dingetje met die uit topic start is natuurlijk wel dat er geen bevestigingspunt opzit om deze vast te schroeven zoals je optische drive nu wel vast zit.
Is dat echt een probleem? Ik heb ook zo'n caddy besteld en al een M4 klaarliggen voor als m'n laptop binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 16:33
Joolee schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:39:
[...]

Is dat echt een probleem? Ik heb ook zo'n caddy besteld en al een M4 klaarliggen voor als m'n laptop binnen komt.
Deze kan je van de optische drive afschroeven en aan je caddy schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
[...]

Nee hoor, is wat mij betreft geen probleem ;) Hij is er tot nu toe nog niet uitgevallen. Maar bij beweegt de laptop de laatste tijd niet veel verder dan van de kast naar m'n schoot en weer terug. Maar het lijkt goed vast te blijven zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 15:27
[...]

Je hoeft het niet eens te schroeven. Je kan hem simpel van je dvd-drive halen en op je caddy klikken. Sluit perfect aan en nog geen problemen/last van gehad tijdens de al bijna weer 2 maanden dat ik mijn l502x nu heb. Het wijst zichzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Als een SSD inbouw op de plaats van de DVD-drive, gaat dit dan ten koste van de garantie of niet? Ik had begrepen dat Dell hier normaal gesproken niet erg moeilijk over doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:15
Garantie weet ik eerlijk gezegd niet.. wel lees je hier vaker dat het problemen geeft om de SSD op die plaats in te bouwen. Er zijn ook gevallen waar het wel werkt.. maar niet dat je straks zomaar voor verrassingen komt te staan ;).

Zelf heb ik het niet gedaan (eigenlijk meer per toeval.. aangezien m'n bay pas later binnenkwam en dus de SSD alvast op de plaats van de HDD had gestopt.. en door het gepriel geen zin hem om alles nog een keer open te halen).

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Even een vraag over Intel® My WiFi Technology .

Ik heb geprobeerd om mijn internet verbinding te delen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Heb beveiligde en onbeveiligde verbinding geprobeerd, verbinden met het netwerk is geen probleem, maar ik krijg maar geen internetverbinding.

Iemand die het ook heeft geprobeerd? Of in elk geval een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Tv tuner

Zou graag een tv-tuner installeren in de laptop. Ik wou deze al toen ik de xps kocht maar toen was het niet beschikbaar. Nu blijkbaar wel. Verplaats laptop vaak en heb daarom liefst geen usb tuner. Voor zover ik weet is de tuner die geïnstalleerd wordt door Dell de Avermedia H339? Heb op een nogal onbetrouwbare site deze te koop gevonden: http://www.waresphere.com...-tv-tuner-card-drvw7.html

Maar dan nog zit er geen antenne etc. bij. Vind deze nergens te koop. Op ebay wel te vinden voor de oudere XPS laptops.

Heeft er iemand een tv tuner nadien geïnstalleerd of zal ik toch beter een usb tv-tuner aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
GuNNiX schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:08:
Tv tuner

Zou graag een tv-tuner installeren in de laptop. Ik wou deze al toen ik de xps kocht maar toen was het niet beschikbaar. Nu blijkbaar wel. Verplaats laptop vaak en heb daarom liefst geen usb tuner. Voor zover ik weet is de tuner die geïnstalleerd wordt door Dell de Avermedia H339? Heb op een nogal onbetrouwbare site deze te koop gevonden: http://www.waresphere.com...-tv-tuner-card-drvw7.html

Maar dan nog zit er geen antenne etc. bij. Vind deze nergens te koop. Op ebay wel te vinden voor de oudere XPS laptops.

Heeft er iemand een tv tuner nadien geïnstalleerd of zal ik toch beter een usb tv-tuner aankopen?
Kun je niet naar Dell zelf bellen en vragen of ze het kunnen opsturen ofzo? Dit kunnen ze ook met de verlichte toetsenborden dus misschien doen ze het ook wel met TV-tuner kaartjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Volgens mij zit er links van de DC in een aansluiting voor een antenne / kabel (met verloopje) correct me if i'm wrong

Even verder kijken leert dat deze aansluiting niet aanwezig is als de TV-tuner niet voorgeïnstalleerd is 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Johanson16 op 05-10-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee? Er zit toch wel een gat op die plek? Anders kan je naderhand nooit meet de turner installeren.

Hetgeen wat volgens mij ontbreekt zijn de kabels en de kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Ik kwam net een filmpje tegen waar een soort van dop of afsluiting op de betreffende plaats zit. Het is wel duidelijk te zien dat er in andere uitvoering een aansluiting zit. Ik zal eens kijken of hier een duidelijke foto o.i.d. van te vinden is.

EDIT: Zie hier op deze pagina staat in het rechter menuutje een lijstje foto's (ff naar beneden scrollen) zie op foto 29/32 duidelijk een soort afsluiting op deze plaats zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door Johanson16 op 05-10-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Er zit daar inderdaad een soort afsluiting die je dan kunt verwijderen als je de kaart + antenne installeert. Probleem is dus dat je ook de kabel bij je kaart moet hebben en dat je dan ook nog moet weten hoe je die kaart kan installeren en hoe je de draden moet wegsteken in de laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

glennvho schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:46:
[...]

Als je geen artifacts hebt en de temps onder load niet te hoog worden dan is er geen probleem lijkt me. ;)
Na potje lannen @ Cod2 werd zijn laptop hooguit 87 graden, niet slecht.
Dus wat koeling betreft zit het wel goed bj e xps 15 :D
@Hieronder, je hebt gelijk.
Er zijn ook wat potjes Trackmania op gespeeld tijdens de sessie dat de laptop aan was, en die draait op ongeveer het hoogste, wat prima speelt.
Dus wellicht dat daar de temperatuur van komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 05-10-2011 23:20 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
COD2 benut nu ook niet het volle potentieel van de GPU. De IGP zou dat zelfs zonder problemen op max draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb via telefoon te horen gekregen dat het mogelijk is om de tv tuner te laten installeren voor een 350 euro (!).
200 voor de monteur, 100 voor nieuwe behuizing en 50 voor de tuner. Om de tuner via hen aan te kopen was wel mogelijk maar sinds dat je een andere behuizing nodig zou hebben en dan nog een keer je garantie verliest lijkt het niet echt interessant. Zal dan toch maar een usb tuner kopen. Het is me wel niet helemaal duidelijk hoe de behuizing verschilt tussen een xps 15 zonder of met tuner. Misschien nadat de garantie verlopen is uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philippe554
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10-2020
Ik denk dat het enige verschil het gat is waar de tv turner uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Heb er zelf aan gedacht om één van de USB-apparaten uit de Anysee E30 serie te kopen.

Mijn keuze valt op de Anysee E30TCPlus vanwege het feit dat deze naast DVB-T ook DVB-C en Ziggo smartcards ondersteunen. Weet niet met welk doel jij een TV-Tuner wilde aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Heb een tobo met backlit, deze werd geleverd met defecte rechter led van de enter knop

En zojuist zag ik dat de rechter led van de J knop "doorgebrand" is.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e8dde8eba365/4e8dde8eb5d2f-IMAG0366.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik weet niet maar de rechterkant van mijn enter is ook niet verlicht en spatie ook niet....

Welke toetsen horen verlicht te zijn en met hoeveel leds dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ff een fototje gemaakt van mijn toetsenbord (die naar mijn inzien gewoon 100% in orde is):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0TraQ9m5kzJy6MJHxmiHuYXX/medium.jpg
Klikbaar
:)

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 07-10-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Zijn er nog meer mensen die last hebben van een soort van statische elektriciteit als de XPS ingeplugged is? Ik heb gewoon een 3 pins stekker en het zit in een geaard stopcontact. Op sommige plaatsen is het niet aanwezig, maar op andere plekken(dicht bij het keyboard) wel. Ik vraag me af of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle alumiium laptops hebben hier last van. In beperkte mate ook apple's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 12:21
Mag van de zaak een nieuwe laptop uitzoeken. Ik wil zelf dat deze mijn (niet zo heel krachtige) desktop gaat vervangen dus kwam ik hierbij uit op de Dell XPS 15. Nu heb ik er eentje geconfigureerd, en zie ik dat er tot en met woensdag 12 oktober geen verzendkosten bijkomen en dat je € 272.27 (Excl. BTW) korting krijgt.

Is het nu zaak om de laptop zo snel mogelijk te bestellen, of wordt deze korting opgevolgd door een vergelijkbare (of betere)?

Wat is trouwens de gemiddelde levertijd voor deze XPS 15, ik zag in de review van Umbrah dat hij hem een week na bestelling al in ontvangst mocht nemen. Is dit representatief?

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De levertijd van een week is ongeveer gemiddeld, maar kijk niet raar op als het 2 weken duurt.

En ik zou trouwens via het consumentengedeelte bestellen, gek genoeg is het daar met alle acties goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:04:
Alle alumiium laptops hebben hier last van. In beperkte mate ook apple's.
Ik heb ook zo af en toe last dat hij statisch word, maar wel deel van de laptop is volgens jou dan van aluminium? Want volgens mij is de behuizing 100% plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen de onderkant is van plastic. De rest is aluminium. Edit: dat stuk aan de achterkant weet ik niet zeker.

Heb je je ooit afgevraagd waarom er zo'n kapje zit aan de bovenkant van het scherm?
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/1027/dell-xps-l502x-05-top_575px.jpg
Dat kapje is van plastic. Anders heb je namelijk 0 wifi ontvangst als het scherm is dichtgeklapt, zoals met apple's.

Edit: volgens anandtech is de bezel ook van plastic.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-10-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Iemand de caddy uit de op besteld ? en zo ja hoelang duurde het voor je hem binnen had ?

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik bezit de XPS 15 nu enkele weken. Afgezien van dat ik 'm wat groot en lomp vind (wil graag een ultrabook wanneer deze uitkomen) is het een fijne, stevige, snelle laptop met uitstekende speakers.

Echter als ik de laptop op de voeding aansluit staan de metalen gedeelten regelmatig onder stroom (vooral rond de touchpad). Ik voel dan een tinteling als ik het aanraak. Is een bekend probleem bij XPS laptops en Dell vervangt als het goed is de netstroomadapter voor een beter geaard model. Hier wil ik echter niet op wachten. Zijn er mensen met de zelfde ervaringen en hoe hebben jullie het verholpen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beter geaard model? :?

Het standaardmodel is geaard, dat vereist echter wel een geaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Phrantic schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:59:
Ik bezit de XPS 15 nu enkele weken. Afgezien van dat ik 'm wat groot en lomp vind (wil graag een ultrabook wanneer deze uitkomen) is het een fijne, stevige, snelle laptop met uitstekende speakers.

Echter als ik de laptop op de voeding aansluit staan de metalen gedeelten regelmatig onder stroom (vooral rond de touchpad). Ik voel dan een tinteling als ik het aanraak. Is een bekend probleem bij XPS laptops en Dell vervangt als het goed is de netstroomadapter voor een beter geaard model. Hier wil ik echter niet op wachten. Zijn er mensen met de zelfde ervaringen en hoe hebben jullie het verholpen?
Dat is dus ook wat ik ervaar, met een nieuwe lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:04:
Beter geaard model? :?

Het standaardmodel is geaard, dat vereist echter wel een geaard stopcontact.
http://crave.cnet.co.uk/l...c-shock-shocker-49295100/
When our colleagues rang Dell to complain, they were told Dell is willing to replace all affected two-pin power supplies with a three-pin connection. But the company doesn't seem to publicly acknowledge there's a serious problem.

[ Voor 40% gewijzigd door Phrantic op 08-10-2011 15:56 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat artikel komt uit 2008. Tegenwoordig levert dell bij elke laptop een geaard model mee. Dat zie je aan de 3-pollige stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:59:
Dat artikel komt uit 2008. Tegenwoordig levert dell bij elke laptop een geaard model mee. Dat zie je aan de 3-pollige stekker.
Mooi, want dat heeft het probleem opgelost. :? Ik lees een lange geschiedenis van Dell laptops die ergens kortsluiting maken waardoor de metalen onderdelen onder lichte spanning komen te staan. Ook met de nieuwe adapter.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan komen die verhalen van mensen die de adapter niet op een (fatsoenlijk) geaard stopcontact aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik had het met mijn vorige XPS ook wel maar op een gegeven moment voel je het niet eens meer. Als het goed is wordt mijn nieuwe XPS15 maandag afgeleverd, kan dan voor je kijken of deze het ook heeft. Gebruik hem wel in een ongeaard stopcontact dus daar ligt al een grote oorzaak van dit probleem.
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.