Kan je een Belgisch AZERTY toetsenbord bij Dell.be bestellen? Eventueel via telefoon?
Woops, ik bedoel uiteraard backlit AZERTY toetsenbord ^^.
Verwijderd
Volgens mij is heel de behuizing van plastic. Het stuk aan de achterkant zeker.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:04:
Alleen de onderkant is van plastic. De rest is aluminium. Edit: dat stuk aan de achterkant weet ik niet zeker.
Heb je je ooit afgevraagd waarom er zo'n kapje zit aan de bovenkant van het scherm?
[afbeelding]
Dat kapje is van plastic. Anders heb je namelijk 0 wifi ontvangst als het scherm is dichtgeklapt, zoals met apple's.
Edit: volgens anandtech is de bezel ook van plastic.
Alleen de palm rest niet. Maar die is van dermate dun metaal dat die niks toevoegt aan de stevigheid.
Dat kan ook wel. Ik heb er geen.. maar ik geloof dat de achterkant van alu is. Maar dat maakt niet zoveel uit, plastic kan steviger zijn dan aluminium. Het voelt alleen luxer aan.
Het viel mij deze week ineens op dat mijn Sata/usb poort niet meer reageerde waarom wist ik niet. maar toen ik zag dat de poort helemaal door gedrukt is naar achter en totaal niet meer reageert als je er een usb apparaat in stopt.
Wat nu moet ik hem opsturen. ik heb deze XPS nu net 6 maanden ongeveer. ik heb er niet heel veel last van maar toch het is 1 usb/sata poort minder.
ik weet niet of jullie wat kunnen zien op deze foto's maar ik post ze toch.
hoe het er nu uit ziet:
http://i55.tinypic.com/25ox7k7.jpg
http://i55.tinypic.com/f2j98l.jpg
Wat nu moet ik hem opsturen. ik heb deze XPS nu net 6 maanden ongeveer. ik heb er niet heel veel last van maar toch het is 1 usb/sata poort minder.
ik weet niet of jullie wat kunnen zien op deze foto's maar ik post ze toch.
hoe het er nu uit ziet:
http://i55.tinypic.com/25ox7k7.jpg
http://i55.tinypic.com/f2j98l.jpg
weet je of dit geld gaat kosten of denk je dat het nog in de garantie zit?Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:34:
Bel dell en vraag of ze een monteur sturen?
Dat kan alleen dell je vertellen
.
Mijn mening is dat je dit als consument nooit voor elkaar kan krijgen bij een laptop die goed in elkaar zit, het is dus een productiefout waar ze garantie op moeten geven. Je kan ook proberen het zelf op te lossen, zie http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html

Maar ik denk dat de soldering zelf kapot is? Dan gewoon contact opnemen met dell.
Mijn mening is dat je dit als consument nooit voor elkaar kan krijgen bij een laptop die goed in elkaar zit, het is dus een productiefout waar ze garantie op moeten geven. Je kan ook proberen het zelf op te lossen, zie http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html

Maar ik denk dat de soldering zelf kapot is? Dan gewoon contact opnemen met dell.
Ik hoop het niet in ieder geval. Verder ben ik super voorzichtig met m'n Dell, ik heb hem nog nooit hardhandig aangepakt
. Maar bedankt voor je snelle reactie
ik ga maandag even bellen ik ben benieuwt wat ze te zeggen hebben.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:39:
Dat kan alleen dell je vertellen.
[afbeelding]
Tot mijn grote verbazing, zie ik dat ik een Intel HD Graphics videokaart heb, terwijl ik een GeForce GT 525M zou moeten hebben: http://i53.tinypic.com/2upwhp1.png
Ik had na de clean install gewoon doodleuk de driver voor de Geforce geïnstalleerd. Maar toen zag ik in apparaatbeheer, de Intel EN de Geforce staan: http://i52.tinypic.com/2ue18qc.png
Vervolgens heb ik Everest geïnstalleerd, en daar kreeg ik dit te zien: http://i56.tinypic.com/205bccl.png
Heb ik nou echt de verkeerde videokaart in mijn laptop?
Ik had na de clean install gewoon doodleuk de driver voor de Geforce geïnstalleerd. Maar toen zag ik in apparaatbeheer, de Intel EN de Geforce staan: http://i52.tinypic.com/2ue18qc.png
Vervolgens heb ik Everest geïnstalleerd, en daar kreeg ik dit te zien: http://i56.tinypic.com/205bccl.png
Heb ik nou echt de verkeerde videokaart in mijn laptop?
Nee, je hebt twee videokaarten in je laptop zitten. De ene is de IGP Intel HD Graphics, de andere is je GT525M.
Zoek even naar NVidia Optimus, dat moet het wat duidelijker maken.
Ochja! Weer wat nieuws geleerd haha, bedankt!SChief schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:07:
Nee, je hebt twee videokaarten in je laptop zitten. De ene is de IGP Intel HD Graphics, de andere is je GT525M.Zoek even naar NVidia Optimus, dat moet het wat duidelijker maken.
Heb mijn FullHD XPS15 vandaag binnen gekregen, net alleen bezig geweest bloatware te verwijderen en een aantal apps te installeren. Nu kijk ik weer even op m'n normale PC met 24" FullHD scherm en lijkt dit scherm dus gewoon bar slecht!
Verwijderd
Dat is inderdaad het grote nadeel van het FHD-scherm.Johanson16 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:29:
Heb mijn FullHD XPS15 vandaag binnen gekregen, net alleen bezig geweest bloatware te verwijderen en een aantal apps te installeren. Nu kijk ik weer even op m'n normale PC met 24" FullHD scherm en lijkt dit scherm dus gewoon bar slecht!
@Johanson16, ja dat vond ik ook even wennen
, nu aan het sparen voor deze monitor
Verwijderd
Ik ben deze week van plan een Dell XPS15 te bestellen met een mooie configuratie. Hier wil ik nog zelf een SSD aan toevoegen. Moet bij deze laptop de SSD in een caddy? Of moet de HDD verwisseld worden voor SSD en HDD in caddy? Of maakt dit qua performance geen drol uit?
Ik zou de SSD in de caddy doen. 2 voordelen:
De palmrest hoeft er niet af.
De caddy is minder in het absorberen van trillingen, daar kan je dus beter geen HDD in doen.
En een nadeel: je kan niet meer makkelijk je data disk swappen, zoals ik dat wel eens doe.
De caddy is minder in het absorberen van trillingen, daar kan je dus beter geen HDD in doen.
En een nadeel: je kan niet meer makkelijk je data disk swappen, zoals ik dat wel eens doe.
Ik blijf het gewoon met mijn Samsung 2494HM doen, nu ik die laptop betaald heb is het eerst even sparen voor een vervanger van m'n HTC Desire. Nexus Prime, SGS III? of HTC met ICS? Nouja, dat duurt nog even in ieder gevalEnes_81 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:36:
@Johanson16, ja dat vond ik ook even wennen, nu aan het sparen voor deze monitor
OT: Is er ergens een complete lijst met straffeloos verwijderbare bloatware te vinden? Ik denk dat ik inmiddels alle crap verwijderd heb, maar ben hier niet helemaal zeker van. Iemand?
[ Voor 15% gewijzigd door Johanson16 op 10-10-2011 18:53 ]
Verwijderd
Ok duidelijk, tnx!Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:35:
Ik zou de SSD in de caddy doen. 2 voordelen:
En een nadeel: je kan niet meer makkelijk je data disk swappen, zoals ik dat wel eens hoe.
Ik zit ernstig te overwegen de instap XPS 15 te nemen.
Hoe is het fan geluid van de DELL? Oftewel is ie luidruchtig naar jullie ervaring?
Zowel idle (beetje surfen) als onder load (spelletje).
De reden dat ik dit vraag: mijn huidige laptop heeft een voor-die-tijd-redelijke-VGA-kaart.
Dat heb ik geweten ook bij het fan geluid. Niet echt handig om een haar blower in de woonkamer te hebben.
Ik heb reviews gelezen die aangeven dat de XPS 15 het aardig/OK doet qua geluid, maar ik heb liever real-life ervaring. Dank
Hoe is het fan geluid van de DELL? Oftewel is ie luidruchtig naar jullie ervaring?
Zowel idle (beetje surfen) als onder load (spelletje).
De reden dat ik dit vraag: mijn huidige laptop heeft een voor-die-tijd-redelijke-VGA-kaart.
Dat heb ik geweten ook bij het fan geluid. Niet echt handig om een haar blower in de woonkamer te hebben.
Ik heb reviews gelezen die aangeven dat de XPS 15 het aardig/OK doet qua geluid, maar ik heb liever real-life ervaring. Dank
AdB
Idle: fluisterstil
Gaming: opstijgende jetfighter
Gaming: opstijgende jetfighter
Tijdens internetten is ie ook erg stil hoor, fan kickt maar af en toe in. Tijdens gamen, sja, wat noem jij gamen? Potje Angry Birds of gaan we een zwaar spel in de native resolutie draaien?
Fan varieert dan van matig tot, zoals hierboven beschreven, een jetfighter.
Er zijn nog weinig mensen die ik hoor over de geld terug actie van haalmeeruitjekaart. Iemand die me kan vertellen hoeveel korting je hebt gehad? En het lijkt erop dat de meeste voor de 'normale' XPS 15 gaan ipv de XPS 15z.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Als het goed is krijg ik van de 849, 170 terug via de cashback actie (Gaat van het bedrag zonder btw af!), moet alleen nog goedgekeurd worden door Dell.
Verwijderd
probleem van het niet afspelen youtube ed opgelost. gewoon de nieuwe driver van dell geinstalleerdEnes_81 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:14:
[...]
Zelfde probleem op mijn XPS 15 met een intel 6230, welke wlan kaart heb jij ?
Ook heb ik soms met een youtube filmpje dat een kwart van het filmpje gelijk gebuffert word en hij er daarna mee kapt of er traag buffert, en ook ik heb op andere pc's en laptops geen enkel probleem .

Gister de laptop binnen gekregen en ook lag de SSD Caddy in de brievenbus! Vandaag 8GB geheugen geinstalleerd en de Optische drive vervangen door de SSD.
Systeem staat nu Win7 te installeren van een USB stick op de SSD. Wat me nu is opgevallen:
- Bios kan niet booten via een USB3 poort
- Bios herkent de SSD als een ODD (Optical Disc Drive)
Ik weet nog niet met welke optie ik van de SSD kan booten, dat moet ik nog uitproberen.
//Edit: Het lukt me niet om van de SSD te booten, het lijkt erop dat ik hem alsnog helemaal open moet slopen om de SSD met de HDD te swappen
Iemand suggesties?
Die clipjes breken bij mij altijd af als ik dit soort dingen doe
Systeem staat nu Win7 te installeren van een USB stick op de SSD. Wat me nu is opgevallen:
Ik weet nog niet met welke optie ik van de SSD kan booten, dat moet ik nog uitproberen.
//Edit: Het lukt me niet om van de SSD te booten, het lijkt erop dat ik hem alsnog helemaal open moet slopen om de SSD met de HDD te swappen

[ Voor 21% gewijzigd door Joolee op 11-10-2011 08:25 ]
ik heb gisteren direct de ssd op de plaats van de hdd gezet. de palmrest zit goed vast kan ik je zeggen. was ook bang dat er iets zou knappen bij mij maar uiteindelijk toch gelukt.
Waar had jij je caddy besteld en hoelang heeft deze er over gedaan om aan tekomen ?Joolee schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:05:
Gister de laptop binnen gekregen en ook lag de SSD Caddy in de brievenbus! Vandaag 8GB geheugen geinstalleerd en de Optische drive vervangen door de SSD.
//Edit: Het lukt me niet om van de SSD te booten, het lijkt erop dat ik hem alsnog helemaal open moet slopen om de SSD met de HDD te swappenIemand suggesties?
Die clipjes breken bij mij altijd af als ik dit soort dingen doe
Na rose e cient spin
Ik heb op 654 euro zo'n 137 euro cashback tegoed gekregen. Van wat ik heb gehoord is de XPS 15z kwalitatief slechter dan de XPS 15. Qua formaat boeit het me niet zo hoe dik een laptop is, zolang het maar niet uit de klauwen loopt en de laptop zelf snel zat is.FrankGuthrie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 02:59:
Er zijn nog weinig mensen die ik hoor over de geld terug actie van haalmeeruitjekaart. Iemand die me kan vertellen hoeveel korting je hebt gehad? En het lijkt erop dat de meeste voor de 'normale' XPS 15 gaan ipv de XPS 15z.
Zo, vandaag ook de XPS 15 besteld. Ik zat nog wel even te twijfelen tussen de XPS 15, XPS 15z en de Vaio SE, maar hoewel portability en design ook wel belangrijk is, heeft performance toch een streepje voor. Ik heb hem nu besteld met een i7, 8Gb RAM, 750Gb HDD en de 2Gb GT540. Ik weet dat ik beter 4Gb RAM er beter achteraf in had kunnen zetten, maar je moet iets om van je overuren af te komen.
Ik kan niet wachten tot hij er is!!!
Ik kan niet wachten tot hij er is!!!
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Nou bij mij verloopt het cashback verhaal nog niet goed. De xps besteld volgens de procedure beschreven op haalmeeruitjekaart.nl. Na 10 dagen nog niks te vinden over cash back. Dus haalmeeruitjekaart gemaild en meteen ook het aankoopbewijs meegestuurd. Heb daarop twee mails ontvangen en nu na bijna 4 weken nog geen conclusie. Ik hoop maar dat het goed gaat.FrankGuthrie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 02:59:
Ik blijf het een beetje een raar systeem vinden hoe het werkt, maar goed er zijn hier genoeg mensen waarbij het allemaal vlekkeloos verloopt.
Maar wanneer en hoe weet je hoeveel je terug krijgt? Als ik op de site kijk zie ik 20%. Dat is behoorlijk wat. En de geluiden die ik zo hoor/lees zijn niet positief, maar er is ook weining over terug te vinden. Lijkt erop dat er maar weinigen er gebruik van maken.brunsting schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:11:
[...]
Nou bij mij verloopt het cashback verhaal nog niet goed. De xps besteld volgens de procedure beschreven op haalmeeruitjekaart.nl. Na 10 dagen nog niks te vinden over cash back. Dus haalmeeruitjekaart gemaild en meteen ook het aankoopbewijs meegestuurd. Heb daarop twee mails ontvangen en nu na bijna 4 weken nog geen conclusie. Ik hoop maar dat het goed gaat.
Ik blijf het een beetje een raar systeem vinden hoe het werkt, maar goed er zijn hier genoeg mensen waarbij het allemaal vlekkeloos verloopt.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb 27-9 een dell besteld xps 15. 5-10 was die er.FrankGuthrie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:37:
[...]
Maar wanneer en hoe weet je hoeveel je terug krijgt? Als ik op de site kijk zie ik 20%. Dat is behoorlijk wat. En de geluiden die ik zo hoor/lees zijn niet positief, maar er is ook weining over terug te vinden. Lijkt erop dat er maar weinigen er gebruik van maken.
ongeveer 24 uur na het bestellen stond er dat ik 109 euro cashback had. En vandaag kreeg ik de mail dat het geld werd overgemaakt op mijn bankrekening.
Vind het zelf ook een onduidelijk systeem. Maar voor mij werkte het prima!
Ik heb gewoon de caddy uit de TS besteld.prodigy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:09:
[...]
Waar had jij je caddy besteld en hoelang heeft deze er over gedaan om aan tekomen ?
28 september besteld en 10 oktober binnen gekregen. Er was helaas geen track&trace beschikbaar.
Ik heb trouwens wel dat het frontje van de DVD speler relatief makkelijk van de caddy af te trekken is. Het verticale klemmetje blijft niet erg goed klemmen. Ik heb de caddy al uit elkaar gehaald om het clipje goed vast te klemmen maar hij is nog niet enorm stevig. Ik zie wel gebeuren dat als de laptop vaak m'n tas in en uit gaat ik hem op een gegeven moment zal moeten gaan vastplakken.
[ Voor 36% gewijzigd door Joolee op 11-10-2011 13:50 ]
Ik heb na 28 dagen het cashbackbedrag op mijn rekening gestort gekregen. Het bedrag was 25% van de ex-btw prijs,in mijn geval € 133FrankGuthrie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 02:59:
nb Huidige korting bedraagt 20%
Als ik besluit om via de website te bestellen, hoe weet Dell/Mastercard dat dan? Met andere woorden ik wil zeker zijn van de korting. Trouwens er staat tot 20% korting, wat is dan de voorwaarde om de volledig 20 korting te krijgen?Roelf-99 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:52:
[...]
Ik heb na 28 dagen het cashbackbedrag op mijn rekening gestort gekregen. Het bedrag was 25% van de ex-btw prijs,in mijn geval € 133
nb Huidige korting bedraagt 20%
Sorry als ik ene beetje achterdochtig overkom
Begrijp ook dit stukje van de site niet helemaal:
Opbouwen??Zodra u een bedrag van minimaal € 5 aan Cashback Korting heeft opgebouwd kunt u de Cashback Korting laten overmaken naar uw creditcardrekening.
[ Voor 50% gewijzigd door FrankGuthrie op 11-10-2011 15:59 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Mastercard/dell werkt via tradedoubler, je klikt op de link op haalmeeruitjekaart, de site plaatst een cookie, zodat dell weet dat de bestelling via haalmeeruitjekaart is binnengekomen.
Haalmeeruitjekaart ontvangt daar €€€ voor, omdat ze feitelijk reclame maken. Net als die waardebonnen-sites die je zo vaak mogelijk doorsturen naar dell.nl in de hoop dat je vervolgens bestelt en zij provisie ontvangen.
Daar is niets vaags aan, het feit dat ze meer uitkeren dan ze ontvangen aan provisie is een tijdelijke marketingactie. Ik heb geen idee hoe lang hij nog duurt. Ik hoop erg lang zodat ik er ook een kan halen
Haalmeeruitjekaart ontvangt daar €€€ voor, omdat ze feitelijk reclame maken. Net als die waardebonnen-sites die je zo vaak mogelijk doorsturen naar dell.nl in de hoop dat je vervolgens bestelt en zij provisie ontvangen.
Daar is niets vaags aan, het feit dat ze meer uitkeren dan ze ontvangen aan provisie is een tijdelijke marketingactie. Ik heb geen idee hoe lang hij nog duurt. Ik hoop erg lang zodat ik er ook een kan halen
Ik heb een probleem met mijn xps. Ik heb namelijk een hp photosmart c4480 printer en heb eerst de drivers geinstalleerd die op de hp site te downloaden waren.
Nu is het probleem dat ik dus mijn printer aansluit en dat ik dan een melding krijg van windows dat het usb apparaat niet herkend wordt.
Ik heb al heel wat zitten zoeken op google en alles al geprobeerd wat zou kunnen helpen maar niets werkt natuurlijk. Heb al alle chipset drivers opnieuw geinstalleerd, mijn printer een hard-reset gegeven, apparaat verwijderen uit apparaatbeheer, manueel proberen de printer toe te voegen, de vista drivers proberen te installeren,... Maar allemaal tevergeefs! Ik blij maar die melding krijgen en ben het stilletjes aan beu aan het worden...
Nu kan ik wel nog dingen afdrukken via mijn vaste pc, maar vind het een beetje dom om iedere keer ik iets moet afdrukken het te kopieren op een usb stick en dan vervolgens mijn vaste pc te moeten opstarten.
Als iemand mij zou kunnen helpen?
Ik weet niet of ik dit hier mag posten mijn probleem of dat ik beter een appart topic zou openen, het gaat om een probleem specific op deze laptop dus dacht ik, laat ik het hier maar eens vragen...
Nu is het probleem dat ik dus mijn printer aansluit en dat ik dan een melding krijg van windows dat het usb apparaat niet herkend wordt.
Ik heb al heel wat zitten zoeken op google en alles al geprobeerd wat zou kunnen helpen maar niets werkt natuurlijk. Heb al alle chipset drivers opnieuw geinstalleerd, mijn printer een hard-reset gegeven, apparaat verwijderen uit apparaatbeheer, manueel proberen de printer toe te voegen, de vista drivers proberen te installeren,... Maar allemaal tevergeefs! Ik blij maar die melding krijgen en ben het stilletjes aan beu aan het worden...
Nu kan ik wel nog dingen afdrukken via mijn vaste pc, maar vind het een beetje dom om iedere keer ik iets moet afdrukken het te kopieren op een usb stick en dan vervolgens mijn vaste pc te moeten opstarten.
Als iemand mij zou kunnen helpen?
Ik weet niet of ik dit hier mag posten mijn probleem of dat ik beter een appart topic zou openen, het gaat om een probleem specific op deze laptop dus dacht ik, laat ik het hier maar eens vragen...
Probeer eens een andere (kortere) USB kabel te gebruiken. Hier wil met sommige printer/PC combo's nog wel eens wat mis gaan.glennvho schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:38:
Ik heb een probleem met mijn xps. Ik heb namelijk een hp photosmart c4480 printer en heb eerst de drivers geinstalleerd die op de hp site te downloaden waren.
Blabla.
Als je een XPS met USB3 poorten hebt (blauwe usb poorten) dan kun je ook nog proberen hem even op een non-usb3 poort aan te sluiten (bij mij is dat volgens mij alleen de esata/usb combo poort.)
[ Voor 49% gewijzigd door Joolee op 11-10-2011 16:44 ]
@glennvho , ik heb zelf een C4580, enige verschil is dat deze ook WiFi heeft.
Mijn printer werd direct gevonden in het netwerk, Windows vond zelf de drivers en ik kon gelijk printen.
Heb zojuist met een usb kabel geprobeerd en dat werkt ook zonder problemen.
HP levert de driver met zo veel troep, ik zou je aan willen raden dat allemaal van je laptop te verwijderen opnieuw opstarten en dan je printer aansluiten op je laptop, Windows zou automatisch de drivers zonder HP software moeten vinden, succes
Mijn printer werd direct gevonden in het netwerk, Windows vond zelf de drivers en ik kon gelijk printen.
Heb zojuist met een usb kabel geprobeerd en dat werkt ook zonder problemen.
HP levert de driver met zo veel troep, ik zou je aan willen raden dat allemaal van je laptop te verwijderen opnieuw opstarten en dan je printer aansluiten op je laptop, Windows zou automatisch de drivers zonder HP software moeten vinden, succes
@ Joolee, super bedankt! Heb een andere kabel geprobeerd en mijn laptop herkende hem onmiddellijk! Daarvoor heb ik dan bijna 2 uur zowel op mijn laptop als mijn printer zitten vloeken, hehe
@ Enes_81, ik heb gewoon de driver geinstalleerd vanop de hp site maar heb die troep allemaal uitgevinkt bij de installatie dus heb er ook geen last van.
@ Enes_81, ik heb gewoon de driver geinstalleerd vanop de hp site maar heb die troep allemaal uitgevinkt bij de installatie dus heb er ook geen last van.
Klopt het dat de site me naar de EPP site doorstuurd? Of zal dat nog in mijn cookies. Heb namleijk weleens gebrowsed via the epp siteVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:07:
Mastercard/dell werkt via tradedoubler, je klikt op de link op haalmeeruitjekaart, de site plaatst een cookie, zodat dell weet dat de bestelling via haalmeeruitjekaart is binnengekomen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik dacht dat er in de TS één en ander stond over het calibreren van het FHD scherm en het gebruiken van Adobe RGB kleurprofiel. Dit staat dus niet in de TS en ook via de zoekfunctie weinig terug te vinden. Voor de duidelijkheid, volgens mij had iemand een calibratiebestand o.i.d. aangemaakt die i.c.m. het Adobe RGB kleurprofiel betere kleurweergave zou geven.
Iemand die me hiermee verder kan helpen?

Ga morgen een Dell XPS bestellen.
Iemand nog tips waar ik op zou kunnen letten. Heb de tips van de TS al doorgenomen.
Lijkt me een goede koop zo'n XPS. Heb nu nog een inspiron 6400.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Dell XPS15 B+RGLED: kalibreren? Kleurprofielen? misschien?Johanson16 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:41:
Ik dacht dat er in de TS één en ander stond over het calibreren van het FHD scherm en het gebruiken van Adobe RGB kleurprofiel. Dit staat dus niet in de TS en ook via de zoekfunctie weinig terug te vinden. Voor de duidelijkheid, volgens mij had iemand een calibratiebestand o.i.d. aangemaakt die i.c.m. het Adobe RGB kleurprofiel betere kleurweergave zou geven.
Nee, dit topic had ik al gezien. Volgens mij was het een post in dit topic (of misschien een ander deel?) met een correct profiel en vrij simpele uitleg.
Ik heb net mijn scherm gekalibreerd met de spyder2 pro. Kan je het profiel wel geven maar denk niet dat je er wat aan hebt omdat elk scherm toch weer anders is.
Verwijderd
Ik heb zaterdag een XPS15 besteld. Volgens Dell wordt deze al a.s. donderdag geleverd. Verrassend snel!
In beginsel zit ik niet te wachten op al die bloatware. Is het nu verstandiger om de niet gewenste software per onderdeel te verwijderen (zoals de TS suggereert), of kan men beter een clean install van windows 7 doen met de door Dell meegeleverde Windows7 cd van EUR 5?
Verdient het bovendien nog aanbeveling een partitie te maken / aan te passen / te verwijderen?
In beginsel zit ik niet te wachten op al die bloatware. Is het nu verstandiger om de niet gewenste software per onderdeel te verwijderen (zoals de TS suggereert), of kan men beter een clean install van windows 7 doen met de door Dell meegeleverde Windows7 cd van EUR 5?
Verdient het bovendien nog aanbeveling een partitie te maken / aan te passen / te verwijderen?
Om van alle bloatware af te zijn heb ik met ontvangst meteen een clean install met de windows 7 cd van €5 gedaan. Nu moet ik nog eerlijk bekennen dat het aantal bloatware echt enorm meevalt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:53:
Ik heb zaterdag een XPS15 besteld. Volgens Dell wordt deze al a.s. donderdag geleverd. Verrassend snel!
Aan mensen die twijfelen aan de cashback actie, ook ik geld terug gekregen van de cashback actie
Bedankt Tweakers voor alle informatie!
Duurde het bij jullie ook een tijdje voordat de iDeal betaling verwerkt was bij Dell?
Ik heb dus vanmiddag de laptop via de zakelijke webshop besteld, en betaald met iDeal. Ik kreeg direct een ontvangstbevestiging, maar geen orderbevestiging. Ik heb dus meteen even gemaild met Dell en de helpdesk kwam terug met het antwoord dat de Finance afdeling de betaling nog aan de order moest koppelen. Klinkt mij allemaal een beetje vreemd in de oren, aangezien direct met iDeal is betaald, en de link dus meteen is gelegd.
Normaal maak ik me hier niet meteen zo druk om, maar Dell heeft in de voorwaarden staan dat acties die nu gelden niet per definitie gelden als de betaling binnen is, en de huidige actie morgen afloopt.
Ik hoor graag van jullie hoe dit bij jullie is verlopen.
Ik heb dus vanmiddag de laptop via de zakelijke webshop besteld, en betaald met iDeal. Ik kreeg direct een ontvangstbevestiging, maar geen orderbevestiging. Ik heb dus meteen even gemaild met Dell en de helpdesk kwam terug met het antwoord dat de Finance afdeling de betaling nog aan de order moest koppelen. Klinkt mij allemaal een beetje vreemd in de oren, aangezien direct met iDeal is betaald, en de link dus meteen is gelegd.
Normaal maak ik me hier niet meteen zo druk om, maar Dell heeft in de voorwaarden staan dat acties die nu gelden niet per definitie gelden als de betaling binnen is, en de huidige actie morgen afloopt.
Hoeveel procent heb je terug gekregen? Die site geeft aan tot 20%, vind dat een beetje vaag.Yulaw- schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:57:
[...]
Aan mensen die twijfelen aan de cashback actie, ook ik geld terug gekregen van de cashback actie. Ongelovelijke prijs kwaliteit verhouding lijkt me zo.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Die kortingsactie loopt iedere keer gewoon weer door als de 'deadline' is verstreken. De acties blijven gewoon zoals ze zijn, met een nieuwe einddatum. Heb ik nu al een paar keer gezien de afgelopen tijd.Quincy2003 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:35:
Dag of 12 dus zeg maar 2 weken, okay ben net 10 dagen onderweg dus wie weet.Joolee schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:37:
[...]
Ik heb gewoon de caddy uit de TS besteld.
28 september besteld en 10 oktober binnen gekregen. Er was helaas geen track&trace beschikbaar.
Ik heb trouwens wel dat het frontje van de DVD speler relatief makkelijk van de caddy af te trekken is. Het verticale klemmetje blijft niet erg goed klemmen. Ik heb de caddy al uit elkaar gehaald om het clipje goed vast te klemmen maar hij is nog niet enorm stevig. Ik zie wel gebeuren dat als de laptop vaak m'n tas in en uit gaat ik hem op een gegeven moment zal moeten gaan vastplakken.
Das de reden dat ik ook een extra frontje heb besteld voor 9pond beetje jammer van de verzend kosten

ach ja voordeel wat ik heb is dat mn baas de laptop betaald heeft dus dan mag ik niet klagen vond ik.
zal eens kijken of ik hem wel goed vast krijg.
Ps ben nu ook mn accu in de gaten aan het houden want na 2 weken gaat deze inmiddels al achter uit qua levens duur.
Niet veel maar toch, iets wat in mijn ogen niet zo rap mag gebeuren.
Tot mijn verbazing zie ik nu net na een volledige drain (lang leven futuremark!! benchmarks)
( dus echt leeg tot hij uit klapt en niet meer aan wil)
Dat hij nu weer meld
Volledige opgeladen capaciteid 93.24wh (9cell)
Capaciteid volgens ontwerp 93,24wh.
Gister was het capaciteid volgens ontwerp 93.24
Volledige opgeladen capaciteid 92.98wh
Nog maar even in de gaten houden....
[ Voor 22% gewijzigd door Nessuno op 11-10-2011 22:12 ]
Na rose e cient spin
Verwijderd
Ja, kan enkele dagen duren.Quincy2003 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:35:
Duurde het bij jullie ook een tijdje voordat de iDeal betaling verwerkt was bij Dell?
Ik heb destijds ook gebeld omdat ik het na 2 dagen ofzo wachten niet vertrouwde, maar er was niks aan de hand en het is allemaal goedgekomen.
Hoe dat zit met de acties weet ik niet. Maar daar zou ik me ook niet zo druk om maken, aangezien ze permanent "fantastische eenmalige" acties hebben bij Dell. Volgens mij krijg je gewoon geleverd waar je voor betaald hebt.
heb nog twee vragen. Uiteraard zou ik ook graag aanspraak willen doen op de Cashback regeling. Nu heb ik een Mastercard 'pas' via http://www.mywirecard.com/nl/mastercard.html zou ik er dan ook aanspraak op kunnen maken? Daarnaast heb ik een persoonlijke offerte gekregen via een accountmanager. Hoe gaat het dan in zijn werk?
Met welk programmatie kan je dat eigenlijk zien?prodigy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:01:
[...]
....
Tot mijn verbazing zie ik nu net na een volledige drain (lang leven futuremark!! benchmarks)
( dus echt leeg tot hij uit klapt en niet meer aan wil)
Dat hij nu weer meld
Volledige opgeladen capaciteid 93.24wh (9cell)
Capaciteid volgens ontwerp 93,24wh.
Gister was het capaciteid volgens ontwerp 93.24
Volledige opgeladen capaciteid 92.98wh
Nog maar even in de gaten houden....
Ik heb ook last van een knetterende/krakende oplader. Probeerde net bij Dell een andere aan te vragen maar ze vragen om het CN nummer dat erop staat. Aangezien de laptop nog thuis staat kan ik die dus niet geven. Enig idee of dat nummer anders is voor alle adapters?
Maw, is die van jouw ook zoals op deze afbeelding: http://www.imgdumper.nl/u...e8473bd567a8-IMAG0359.jpg (Thx, Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7")
Maw, is die van jouw ook zoals op deze afbeelding: http://www.imgdumper.nl/u...e8473bd567a8-IMAG0359.jpg (Thx, Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7")
Ja, volgens mij is het CN nummer echt uniek bij elke adapter 
------------------------
------------------------
Dat kan met Dell Support Center.glennvho schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:13:
[...]
Met welk programmatie kan je dat eigenlijk zien?
[ Voor 72% gewijzigd door NSG op 12-10-2011 12:13 ]
Ik heb dezelfde krakende adapter. Waar heb jij aangeklopt om dit te melden?Joolee schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:45:
Ik heb ook last van een knetterende/krakende oplader. Probeerde net bij Dell een andere aan te vragen maar ze vragen om het CN nummer dat erop staat. Aangezien de laptop nog thuis staat kan ik die dus niet geven. Enig idee of dat nummer anders is voor alle adapters?
brunsting schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:36:
[...]
Ik heb dezelfde krakende adapter. Waar heb jij aangeklopt om dit te melden?
- Tijdens kantoortijden bellen naar: 020 - 6745966 of 020 - 6744500
- Kies optie 4
- (Niet iedere keer) Kies optie 1 (Consumenten)
- Vul laptop servicenummer in (staat rechtsonder op de sticker op je laptop, naast je servicetag) of kies #
- Spreek met de medewerker.
- Leg het probleem uit.
- Geef aan dat je al op een geaard stopcontact geprobeerd hebt.
- Je hebt je serienummer* (CN) nodig, deze staat op een sticker op de adapter
- Leg uit dat het een bekend probleem moet zijn (medewerker kende het niet) en je mensen kent die ook al een vervanger hebben gekregen.
- Verwijs naar de volgende gegevens:
- Huidige adapter: Delta Electronics, Partnummer (DP / N) JU012*
- Vervangende adapter: Flextronics, Partnummer: CM161*
Ik krijg vrijdag mijn vervanger, ik was te laat met bellen om hem nog morgen binnen te krijgen.
@TS: Is het een idee dit in de TS te verwerken? Misschien zelfs handig een nieuwsbericht op de FP eraan te wijden zodat het probleem bekendheid krijgt en Dell "gedwongen" wordt om een callback actie te starten. Ik denk dat veel mensen het probleem wel hebben maar er niets mee doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Joolee op 12-10-2011 17:32 ]
Wow, bedankt voor het uitschrijven hiervan!!Joolee schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:21:
[...]* De 0 die vóór het partnummer en serienummer staat op de stickers, staat niet in het systeem van Dell en kun je dus weglaten.
- Kies optie 4
- Vul laptop servicenummer in (staat rechtsonder op de sticker op je laptop, naast je servicetag) of kies #
- Leg het probleem uit.
- Leg uit dat het een bekend probleem moet zijn (medewerker kende het niet) en je mensen kent die ook al een vervanger hebben gekregen.
Ik krijg vrijdag mijn vervanger, ik was te laat met bellen om hem nog morgen binnen te krijgen.
@TS: Is het een idee dit in de TS te verwerken? Misschien zelfs handig een nieuwsbericht op de FP eraan te wijden zodat het probleem bekendheid krijgt en Dell "gedwongen" wordt om een callback actie te starten. Ik denk dat veel mensen het probleem wel hebben maar er niets mee doen.
Ik heb zelf via deze pagina een mail gestuurd. Ik heb zelf een bloedhekel aan bellen maar bellen zal wel sneller gaanbrunsting schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:36:
[...]
Ik heb dezelfde krakende adapter. Waar heb jij aangeklopt om dit te melden?
Bellen gaat inderdaad sneller. Ik ben zelf slechthorend dus mail altijd, en dat duurt iets langer. Een dag of 2 voordat je mail wordt beantwoord. Zodra je iemand te pakken hebt gaat het wel sneller.
Iemand evt tegen vergoeding een mogelijkheid om de restore dvd ergens neer te zetten oid ?
ik heb nl over de optie om hem te bestellen heen gekeken ... en wil hem toch wel graag hebben.
ik heb nl over de optie om hem te bestellen heen gekeken ... en wil hem toch wel graag hebben.
Na rose e cient spin
Verwijderd
En hoe zit het met de partities? Kun je die het beste in stand laten of kun je die beter ook meteen wijzigen? (Ik heb op het forum al naar een soort stappenschema gezocht voor wat je het beste met de software kunt doen na ontvangst van de XPS15 maar ben het niet tegengekomen. Als het er wel is en iemand mij daarop wil wijzen, graag!)Yulaw- schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:57:
[...]
Om van alle bloatware af te zijn heb ik met ontvangst meteen een clean install met de windows 7 cd van €5 gedaan. Nu moet ik nog eerlijk bekennen dat het aantal bloatware echt enorm meevalt.
[...]
Yup ik, ik kwam er alleen achter dat die nog niet bestaanZaffi schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:44:
Hallo,
iemand al geprobeerd 2 x 8GB stickies in zijn XPS te plaatsen?

Zelfs de i7-2630QM ondersteund maar max 8GB RAM, dus dat gaat hem niet worden
Neen. De i7-2630QM ondersteunt 8GB per kanaal. Ik heb alleen geen idee wat intel precies met een kanaal bedoelt.
Verwijderd
Om daar iets aan toe te voegen: in afwachting op mijn Mastercard, die vandaag is binnengekomen overigens
, is er een bericht verschenen in mijn winkelmandje.
"XPS 15 Saved Configuration
Hartelijk dank voor uw nieuwe bezoek!
Als gevolg van veranderingen in ons online aanbod zijn sommige artikelen in uw mandje niet meer leverbaar. Wij kunnen u een mandje aanbieden dat vrijwel gelijk is aan het door u samengestelde mandje, maar met nieuwe beschikbare opties.
Wij hopen dat deze configuratie aan uw eisen voldoet. Aarzel niet om ons te bellen als u nog vragen hebt."
Het eerste wat me opvalt is dat ik niet meer de i7-2630QM als processor heb maar de
"2nd generation Intel® Core™ i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz"
Pikant detail: me €60,- kortingsbon is verlopen, maar de processorupgrade is gratis... volgens mij.
"XPS 15 Saved Configuration
Hartelijk dank voor uw nieuwe bezoek!
Als gevolg van veranderingen in ons online aanbod zijn sommige artikelen in uw mandje niet meer leverbaar. Wij kunnen u een mandje aanbieden dat vrijwel gelijk is aan het door u samengestelde mandje, maar met nieuwe beschikbare opties.
Wij hopen dat deze configuratie aan uw eisen voldoet. Aarzel niet om ons te bellen als u nog vragen hebt."
Het eerste wat me opvalt is dat ik niet meer de i7-2630QM als processor heb maar de
"2nd generation Intel® Core™ i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz"
Pikant detail: me €60,- kortingsbon is verlopen, maar de processorupgrade is gratis... volgens mij.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 19:12 . Reden: mastercard toch niet binnen -_-' nog langer wachten ]
Op Dell.be zijn de processoren ook aangepast, zonder meerkost (het zou maar erg zijn anders).
Iemand nog een 10% code ?
Na rose e cient spin
Er zijn weer nieuwe kortingsbon en voor 40, 60 en 90 euro korting.
en het klopt dat die via epp niet werken ?
Na rose e cient spin
Das mooi,
ik ben ben te snel met bestellen geweest zie ik. Nu de 2760QM ipv de 2630, scheelt toch 200mHz voor dezelfde prijs. Ik denk dat ik toch maar probeer te bellen en vragen of er nog een andere in kan. De order staat nu op: in produktie. Je zou denken dat het al te laat is.
edit: op de support-site staat dat je niets meer kan wijzigen en als je iets vergeten ben je een nieuwe bestelling moet plaatsen. nu maar hopen dat die ver voor de verwachte leverdatum(21-10) binnenkomt. Ik ga wel vast de caddy bestellen. Dan kunnen mijn 2 ssd-schijfjes er gelijk in.
ik ben ben te snel met bestellen geweest zie ik. Nu de 2760QM ipv de 2630, scheelt toch 200mHz voor dezelfde prijs. Ik denk dat ik toch maar probeer te bellen en vragen of er nog een andere in kan. De order staat nu op: in produktie. Je zou denken dat het al te laat is.
edit: op de support-site staat dat je niets meer kan wijzigen en als je iets vergeten ben je een nieuwe bestelling moet plaatsen. nu maar hopen dat die ver voor de verwachte leverdatum(21-10) binnenkomt. Ik ga wel vast de caddy bestellen. Dan kunnen mijn 2 ssd-schijfjes er gelijk in.
[ Voor 33% gewijzigd door Zaffi op 13-10-2011 20:20 ]
Veranderen kan nu niet meer. Het enigste wat je kan doen is je beroepen op de wet koop op afstand en de laptop weer terug sturen als je hem thuis hebt. Daarna weer een nieuwe bestellen.
Verwijderd
Huh... passen er 2 SSD's in een caddy?Zaffi schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:11:
Das mooi,
Ik weet trouwens niet of ik blij moet zijn met die nieuwere processor. Meer cache, maar geen intel HD graphics. Correct me if I'm wrong, maar dat betekend volgens mij ook geen Optimus, dus een kortere batterijduur...
Verwijderd
Bij mijn is het een tijdje geleden naar even volhouden wel gelukt. Order werd gecancelled en ik kon een andere bestellen, bedrag wat ik toen goedkoper uit was werd een paar dagen later op mijn rekening gestort.Zaffi schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:22:
Lol ja, zag het al op de site ja.
Die HD 3000 zit er volgens de site van Intel gewoon in(google ff).
Die caddy is voor de 2e ssd en de originele schijf vervang ik ook door een ssd. Maar ik moet ff wachten, want ik had gisteren geld overgemaakt naar mijn paypal en dat staat er nog niet op.
Is er overigens iemand die deze laptop gebruikt voor muziekproduktie? Ik weet dat laptops last hebben van latency, maar als deze doet wat ik wil, gitaar aansluiten en VST-versterken zonder problemen, dan doe ik mijn desktop de deur uit.
Die caddy is voor de 2e ssd en de originele schijf vervang ik ook door een ssd. Maar ik moet ff wachten, want ik had gisteren geld overgemaakt naar mijn paypal en dat staat er nog niet op.
Is er overigens iemand die deze laptop gebruikt voor muziekproduktie? Ik weet dat laptops last hebben van latency, maar als deze doet wat ik wil, gitaar aansluiten en VST-versterken zonder problemen, dan doe ik mijn desktop de deur uit.
Tijdje terug dat ik hier poste, maar ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
De JBL Subwoofer van mijn L501x werkt al een tijdje niet meer, als ik hem test via audio programma's komt er geen geluid uit. Ik heb alle drivers geinstalleerd, bios geupdate etc. en zelfs een format gedaan. Ook verschillende drivers werken NIET.
OS die er nu op draait is Windows 7 Ultimate SP1 64bit.
Heeft iemand dezelfde problemen?
Ik heb nog garantie op me laptop, alleen om hem nou weer terug te sturen heb ik weinig zin in, eerst kijken of ik het zelf kan oplossen.
Waar ik zelf aan zat te denken is dat hij niet goed is aangesloten nadat ik hem van reparatie(bij Dell) terug kreeg, de USB 3.0 poort was kapot. Deze hebben ze toen vervangen(alleen de port, niet het moederbord). Sinds dien heb ik de subwoofer niet meer gehoord denk ik.
Wat ook kan, is dat het moederbord gewoon gaar is, aangezien deze al eerder problemen gaf met USB.
Ik ben van plan morgen de laptop is open te maken, alleen is de subwoofer redelijk moeilijk om bij te komen.
Heeft iemand nog suggesties, of zal ik toch van me garantie gebruik maken?
De JBL Subwoofer van mijn L501x werkt al een tijdje niet meer, als ik hem test via audio programma's komt er geen geluid uit. Ik heb alle drivers geinstalleerd, bios geupdate etc. en zelfs een format gedaan. Ook verschillende drivers werken NIET.
OS die er nu op draait is Windows 7 Ultimate SP1 64bit.
Heeft iemand dezelfde problemen?
Ik heb nog garantie op me laptop, alleen om hem nou weer terug te sturen heb ik weinig zin in, eerst kijken of ik het zelf kan oplossen.
Waar ik zelf aan zat te denken is dat hij niet goed is aangesloten nadat ik hem van reparatie(bij Dell) terug kreeg, de USB 3.0 poort was kapot. Deze hebben ze toen vervangen(alleen de port, niet het moederbord). Sinds dien heb ik de subwoofer niet meer gehoord denk ik.
Wat ook kan, is dat het moederbord gewoon gaar is, aangezien deze al eerder problemen gaf met USB.
Ik ben van plan morgen de laptop is open te maken, alleen is de subwoofer redelijk moeilijk om bij te komen.
Heeft iemand nog suggesties, of zal ik toch van me garantie gebruik maken?
Ik denk dat de monteur 'vergeten' is de subwoofer kabel aan te sluiten. Zie de service manual voor de locatie daarvan.
Voor info over de subwoofer:
http://support.euro.dell....n/sm/woofer.htm#wp1000550
http://support.euro.dell....n/sm/woofer.htm#wp1000550
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn idee was om sowieso m'n desktop te vervangen door de XPS 15. M'n desktop gaat alleen nog maar dienst doen als music-server.Zaffi schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:41:
Maar het zou wel mooi zijn (maar dat verwacht ik ook) als Ableton een beetje zonder al te veel latency zou draaien.
Wat dat betreft: De XPS 15 heeft twee headphone-poorten. Zijn dit twee verschillende kanalen, bijv. 1&2 + 3&4, of zit er intern gewoon een splitter in?
Ben geen expert op dat gebied. Maar volgens mij was 1 van de poorten een S/PDIF uitgang. ;-)Quincy2003 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:12:
Wat dat betreft: De XPS 15 heeft twee headphone-poorten. Zijn dit twee verschillende kanalen, bijv. 1&2 + 3&4, of zit er intern gewoon een splitter in?
Exact mijn gedachte!Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:47:
Ik denk dat de monteur 'vergeten' is de subwoofer kabel aan te sluiten. Zie de service manual voor de locatie daarvan.
@Hurricane
Thanks, had ik inderdaad al snel gezien, maar schrok een beetje van alle stappen zoals "verwijder beeldscherm" etc
Vandaag caddy uit de op binnen gekregen ... het blijven chineesjes ...
wat krijg je:
Een bubble enflop met de caddy + 4 schroefjes
(bevindingen)
Voor die 10 euro dat hij kost mag je niet klagen.
Bakje is solide alleen de bevestiging van de schijf zelf is wat minder
Deze zit nl alleen vast met de sata aansluiting waar je hem in schuift.
En een stripje wat hem vast moet houden aan de voorkant die dit niet doet omdat het niet helemaal lekker past ...
Gelukkig hebben we dubbel zijdig tape en zit hij nu goed vast (1klein stripje)
Dan nog de 4 schroefjes (type harddisk schroefje)
Tja leuk voor de verzameling zullen we maar zeggen xD
(zie post hier onder kennelijk schoef je de schroefjes in de hdd en zou hij dan vast moeten klikken)
(helaas werkt dit ook niet)
Maar die kun je nergens voor gebruiken.
Het ge ebayde frontje past bij mij perfect en zit muur vast. (aansluitingen zijn idd identiek)
Echter idd ook zonder ijzeren lipje om hem vast te schroeven aan de behuizing geleverd.
Deze heb ik dus wel overgezet van mijn eigen Dvd drive.
zo dat 1 de disk wel vast zit en 2 je iets hebt om hem mee uit get slot te duwen mocht je willen swappen.
Tot zo ver mijn bevindingen.
Orginele Dvdrw en bakje naast elkaar

Boven elkaar.
wat krijg je:
(bevindingen)
En een stripje wat hem vast moet houden aan de voorkant die dit niet doet omdat het niet helemaal lekker past ...
(zie post hier onder kennelijk schoef je de schroefjes in de hdd en zou hij dan vast moeten klikken)
(helaas werkt dit ook niet)
Het ge ebayde frontje past bij mij perfect en zit muur vast. (aansluitingen zijn idd identiek)
Echter idd ook zonder ijzeren lipje om hem vast te schroeven aan de behuizing geleverd.
zo dat 1 de disk wel vast zit en 2 je iets hebt om hem mee uit get slot te duwen mocht je willen swappen.
Orginele Dvdrw en bakje naast elkaar

Boven elkaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Nessuno op 14-10-2011 14:00 ]
Na rose e cient spin
Je kunt bij het inpluggen zelf bepalen hoe de poort gebruikt wordt. Je kunt ze beide gebruiken als headphone out, je kunt ook de kanalen splitsen en één ervan kun je idd voor S/PDIF gebruiken.Henkie-Jan schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:14:
[...]
Ben geen expert op dat gebied. Maar volgens mij was 1 van de poorten een S/PDIF uitgang. ;-)
Ik heb het materiaal dat het beeldscherm beschermt een paar keer opgevouwen, op de HDD gelegd en er wat dun tape overheen gedaanprodigy schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:40:
Vandaag caddy uit de op binnen gekregen ... het blijven chineesjes ...
wat krijg je:
(bevindingen)
Het idee van de meegeleverde schroefjes is waarschijnlijk trouwens dat de HDD hiermee vastgeklemd wordt onder de uitstulpinkjes in de caddy. Echt werken doet het alleen niet.
[ Voor 65% gewijzigd door Joolee op 14-10-2011 13:48 ]
@Darkstone
Dat was hem ja..
Zo trof ik het kabeltje aan toen ik de backcover er af haalde.

Aangesloten, en hij werkt weer perfect.
Thanks!
Dat was hem ja..
Zo trof ik het kabeltje aan toen ik de backcover er af haalde.

Aangesloten, en hij werkt weer perfect.
Thanks!
Ah ok daar zijn de schroefjes voor... zo ver ging mijn fantasie niet >.<Joolee schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:45:
[...]
Ik heb het materiaal dat het beeldscherm beschermt een paar keer opgevouwen, op de HDD gelegd en er wat dun tape overheen gedaanJammer idd dat je de hdd niet gewoon kunt vastschroeven in deze caddy.
Het idee van de meegeleverde schroefjes is waarschijnlijk trouwens dat de HDD hiermee vastgeklemd wordt onder de uitstulpinkjes in de caddy. Echt werken doet het alleen niet.
Na rose e cient spin
Gisteravond gemaild naar support, vanmiddag een antwoord dat er een nieuwe is verstuurd. Redelijk snel dacht ik. Bedankt voor de info!Joolee schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:21:
[...]* De 0 die vóór het partnummer en serienummer staat op de stickers, staat niet in het systeem van Dell en kun je dus weglaten.
- Kies optie 4
- Leg het probleem uit.
@Darkstone , ik vind dat er wel een stukje op de 1e pagina mag over de krakende adapter.
Post die van pas kunnen komen:
Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
[Joolee in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Post die van pas kunnen komen:
[Joolee in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Verwijderd
Ik zie dat je probleem met de subwoofer inmiddels is verholpen.Remzz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:06:
Tijdje terug dat ik hier poste, maar ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Wat is volgens jou een goede test om te zien of de subwoofer het wel of niet doet? Is er een programmaatje voor ofzo?
Als ik in control panel via 'geluid' -> 'luidsprekers eigenschappen' met het volume voor de subwoofer speel, dan gebeurt er niks met het geluid. De luidsprekers staan ook gewoon als 'stereo' geconfigureerd. Toch heb ik het idee dat de subwoofer het wel doet. Het geluid klinkt ook gewoon goed. Maar ik weet dit dus niet zeker.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.