[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.522 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter

Dell XPS 15 topic
deel 8

Dit is het XPS 15 ervaringentopic. Heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: Dit is het topic waar je moet zijn.

Header Reviews klein
XPS 15 gen 1 (L501x)
Anandtech: Dell XPS L501x: An Excellent Mainstream Notebook (aanrader!)
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.41509.0.html (i7 840m, 1080p, Duitse versie)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (mooie real life pics!)
XPS 15 gen 2 (L502x)
http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html i5-2520m, 1080p, Duitse versie)
productreview: Dell XPS 15 review door Umbrah
Ananadtech: Dell XPS 15 L502x: Now with Sandy Bridge

Header Vraag & Antwoord

:? Wat is het verschil tussen het standaardscherm en het Full-HD scherm?
[Ervaringen]Laptops met hoge resolutie schermen
Ik raad je echt aan het Full-HD scherm te nemen, (ook al is het nu €200 duurder) het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm. Als je hem niet neemt krijg je er later gegarandeerd spijt van.

:? Wat is precies het verschil tussen de GT525M en de GT540M?
De GT525 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de GT540 presteert een procent of 10 beter.
De kaart zelf is echter hetzelfde, dus als je van plan bent hem te overclocken maakt het niet uit welke je neemt.
Voor overclock ervaringen verwijs ik je naar deze post: glennvho in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

:? Wat is nVidia Optimus
Optimus is een technologie om de (nVidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de Clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))

:? Hoe kom ik aan het backlit keyboard?
Ga naar de configuratiepagina en zet je internet uit. Verander vervolgens iets.
Na 30 seconden komt er een popup dat er iets mis gegaan is. Zet je internet weer aan en wacht even. Druk daarna op OK.
Als het goed is is de site nu tijdelijk gelockt in een versie met meer keuzemogelijkheden. Het backlit toetsenbord staat ergens onderaan.

Plak gewoon [font=mono]&vw=classic[/] achter de URL. Deze truuk werkt NIET voor de xps 17.
Om alle opties read only te bekijken ga naar het print overzicht, verander de url naar 'vw=builder' en kies uit de dropdown helemaal rechtsboven "alle opties". je ziet daar dan ook een eventuele wwan kaart staan.

:? Ik wil mijn toetsenbord/CPU/HDD upgraden, hoe?
Dell handleidingen: http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm
Hoe keyboard verwijderen: http://forum.notebookreview.com/7328250-post12.html
Teardown: http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html
Voorbeeld van een werkende caddy: Anoniem: 363414 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"

:? 9 Cel batterij, hoe ziet dat eruit?
TimeClypse in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (real life pics)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (dell soep)
YouTube: Dell XPS 15 Brief Hardware HD Overview (slecht belichte review)
Runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? Waar vind ik de webcam software?
https://smartsource.dell.com/web/main.aspx
IE only ( :X )

:? Ik wil hem hebbuhhh, nu, wanneer komt-ie???
Dell levertijden topic

[Header problemen klein
|:( Mijn XPS maakt een tikgeluid, hoe los ik dit op?
tdsotm in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

|:( Mijn flash video's flikkeren
Anoniem: 382431 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"
Dit is -een van de- kinderziekten van Optimus Technology, in een toekomstige update word dit mogelijk opgelost.

|:( Optimus doet niet wat ik wil, hoe krijg ik de nVidia kaart permanent ingeschakeld?
Remzz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2"

|:( Probelemen met de hspa minikaart
4myra in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Nog een ander gerelateerd probleem: de driver van de dell website zeurt soms bij het installeren over "authentication failed...". De oplossing hierbij is om de driver van de CD af te halen. Deze is anders dan de driver op de dell-website.
Zie ook de lijst met drivers:|:( Onstabiele wifi verbinding.
Er zijn een aantal probelemen met onstabiele wifi verbindingen. Een van de oplossingen lag in de BT driver zoals hier beschreven: ReyZa in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Niet opgelost? Probeer c-mattic in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
en ten slotte, Ary in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"

|:( AARGH DIE FAN
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd.
|:( Mijn vensters maximaliseren niet (moeilijk uit te leggen...)
|:( Mijn adapter kraakt
Zie Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" en Joolee in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

|:( Mijn geluid kraakt
Bekend probleem, verwijder mcafee en het probleem is opgelost. Ik raad microsoft secuirity essentials aan als vervanging.

|:( random crashes bij gamen
Bozozo schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:46:
Volgens mij is het al eens gemeld in dit topic, maar ik wil het graag nog eens onder de aandacht brengen: de random crashes tijdens 3D gaming waar sommige xps15 L502x gebruikers last van hebben lijken te worden opgelost door de gpu te undervolten, zonder verdere nadelen. De undervolted bios is beschikbaar in dit notebook review topic.
Header bestellen klein
Op dell.nl
Skip door naar post #2. Daar staat een sheet met alle prijzen van dell laptops, de prijsen worden dagelijks gecrawld. als je een vraag hebt over een waardebon, doe dat dan in Dell Waardebonnen Topic, en niet hier. Dit is een ervaringentopic, geen aankooptopic.

En neem niet de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 wifi kaart. Die doet het bij heel veel mensen slecht, als je een goede wifi verbinding wilt koop dan een intel 6300 of andere (goedkopere) kaart.
Header binnen klein
Hier worden de stappen beschreven die handig zijn om uit te voeren als je hem binnen hebt, denk aan driver updates en andere tweaks.

Met het 1080p scherm: zet in Windows de DPI instelling op 100%
Verwijderen als je het niet nodig hebt: Dell Dock, Dell Storage, Roxio Burn, en McaFee

Header slot klein
discussie over de studio XPS 16 kan hier:
[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2
En het grote broertje van de laptop waar we het nu over hebben:
en [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1

Zie ook http://gathering.tweakers...ics/forum/72/tag/ervaring voor de rest van de ervaringentopics.

Header Pics klein
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8736.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8747k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8754k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8760k.jpg
LET OP: de nieuwe serie (l502x met sandy bridge) bevat een chicket toetsenbord, verder is deze identiek.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-05-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Informatie over de sheet is verplaatst naar Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

Laatste relavante berichten uit het vorige deel:
Martijn Meijer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:38:
Zo na 11 weken op stage te hebben gezeten toch maar is een keer naar dell support gebeld.

Ik heb nu een Dell XPS 15 L502x al ongeveer 1 jaar en zeer tevreden er mee. Alleen wat jammer is dat ik 1 usb 3.0 poort en 1 usb / sata poort kapot heb. ze zijn namelijk beide naar binnen gedrukt. ik dacht oke prima dit zal dell wel kunnen oplossen. Dus ik bellen vandaag 12 min in de wacht oke prima. ik vertel die beste man dat ik 2 kapotte usb poorten heb. Die man zij ja mijn collega heeft gekeken naar uw foto's maar dit valt niet onder de garantie. dus kunnen we u alleen maar door verwijzen naar de betaalde technische hulp. hadden ze een naam voor geen idee meer.

Dus nu heb ik enorme pech.

nog wat foto's maar verder moet ik waarschijnlijk een Trust usb hubje gebruiken voor mn overige aparaten.

[afbeelding]

[afbeelding]
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:51:
Naar binnen gedrukt, of afgebroken? In het eerste geval loont het de moeite om hem eens open te maken en te kijken of je het kan oplossen. IIG de fan kant zit op een apart klein bord. Als de port fysiek is afgebroken... Ik weet niet wat je hebt gedaan om dat voor elkaar te krijgen, maar dat lijkt me niet iets wat onder garantie valt tenzij je kan bewijzen dat het probleem vaker voorkomt.
Martijn Meijer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:09:
Ik heb zelf geen idee hoe het is gebeurt. ik gok dat ik een keer mn usb stick of iets dergelijks in mn poort heb laten zitten en toen mn laptop in de tas gedaan. maar ja ik kan wel even kijken hoe het er uit ziet van binnen

[...]
Rtzrs schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:34:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, met dus alleen mijn satapoort.
Waarschijnlijk ook door een usbstickje wat ik daar nog in had zitten van Logitecht(die hele kleine), alleen vind ik het dan nog raar. De aansluiting werkt gewoon prima en zonder problemen, echter zit de usb-kabel/stick er erg losjes in, er is ook niks afgebroken o.i.d. Maar ik verwacht idd wel dat Dell dit niet gaat repareren. Ik laat het eerst wel zo en als ik me er aan ga ergeren dan schroef ik de laptop wel open en kijk ik of ik het weer goed kan krijgen.

Groeten,
Rutger

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-07-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ja ik ga trippleposten :P. Ik wou nog even de 'nieuwe' XPS aanstippen:

nieuws: Specificaties nieuwe Dell XPS 15 verschijnen online van 10 maart
En de orginele bron: http://dell-lab.posterous...ps-l521x-preliminary-info

Er komt dus een "L521x". Een korte opsomming van de namen die dell hanteert:

het eerste cijfer heeft de schermgroote aan: 5, dus 15 inch.
Het 2e cijfer heeft doorgaans te maken met het design.
Het 3e cijfer heeft te maken met de revisie van het model, meestal alleen het moederbord.

Dit is de L401, L501 en L701 serie:
Afbeeldingslocatie: http://76.my/Malaysia/dell-xps-l401x-2gb-graphics-laptop-1104-22-rsrie@2.jpg
Die hebben altijd dit design.

Daarna kwam dell met de L511z en L411z:
Afbeeldingslocatie: http://76.my/Malaysia/dell-xps-15-l511z-15-notebook-ready-stock-1110-17-kokpin83@5.jpgAfbeeldingslocatie: http://i958.photobucket.com/albums/ae69/JP1000000/XPS14zopen.jpg

Vervolgens kwam dell met de L321x
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/das/xa.ashx/global-site-design%20WEB/f88c2ddb-cf0a-c55b-722c-07611fb0ed09/1/OriginalPng?id=Dell/Product_Images/Dell_Client_Products/Notebooks/XPS_Notebooks/XPS_13/Overview/laptop-xps-13-love-pdp-2.jpg

Dat betekent dat de L521x iig een apparaat is met dezelfde designfilosofie als de xps 13 ultrabook krijgt, met intergrated accu, dvd drive, en ivy bridge. Zoals je kunt lezen in de bron een stuk terug. Oh, en hij komt met een mat scherm. Polls zijn altijd leuk, dus bij deze:

Poll: de L521x komt met een mat scherm, wat vind jij daarvan?
*gejuig*
Als het maar een goed scherm is.
Ik heb liever een glossy variant.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=379230&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Dan hebben we nog de vraag wat de prijs gaat worden. Er zijn een aantal mogelijkheden:
De L521x wordt de opvolger van de huidige XPS 15
De L521x wordt de opvolger van de huidige XPS 15z
Zowel de XPS 15 als de XPS 15z verdwijnen, en worden opgevolgd door de L521x

In de eerste 2 gevallen kun je verwachten dat de prijs hetzelfde blijft als zijn voorganger. In het geval van nummer 3: ik zou het echt niet weten, maar duurder dan de huidige XPS 15 lijkt mij onverstandig omdat de inspirons dan moeten concurreren met het gat wat de XPS 15 achter laat, en ik denk niet dat de inspiron daartoe in staat is.

nieuws: Foto en details dunne Dell XPS 15 met Gorilla Glass verschenen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-03-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zelf vind glossy//mat niet zo belangrijk. Ik heb liever een glasplaat (oid) ervoor. Dit zorgt er namelijk voor dat je het makkelijker schoon kunt maken. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is nochal moeilijk je beeldscherm stof vrij te houden en na een halfjaar moet er toch echt wel een stofdoekje over. Dan kun je echter niet alles wegkrijgen omdat je niet alle kracht, of alle middelen gebruiken die je wilt gebruiken omdat je ongeveer direct op het scherm zit.

Ik ben er namelijk nog niet geheel overuit hoe ik de vlekjes die nu op mijn scherm zitten er goed vanaf kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De meeste glossy schermen hebben een vrij harde laag ervoor zitten, die kan ik iig probleemloos schoonmaken met een vochtig doekje. De vingeradrukken zijn veel erger en zijn zo gebeurd.

De voornaamste reden dat ik liever een glossy scherm heb is de wazigheid die je daardoor krijgt. Wit is met een mat scherm simpelweg niet meer wit. Met een glossy scherm ook niet als je dichtbij genoeg komt, maar met een mat scherm is het vaak veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighterpete
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-02 14:04
Ook ik heb last van een overijverige ventilator die 2 sec blaast, 1 sec stil, 2 sec blaast etc.. Vanmiddag de BIOS update gedaan naar A10. Heeft niets geholpen, want de fan blijft doorblazen. Ook een mailtje gestuurd naar de helpdesk van Dell. Ik ben benieuwd naar hun antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen temp. sensors draaiend? Schone installatie? En wat doet hij in safe mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hmmmpf ik wist niet dat dat stukje over het scherm een poll was en dacht gewoon te klikken op een link. -1 dus voor het gejuich en +1 voor als het maar een goed scherm is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Voor de geïnteresseerden: In het vorige topic had ik een probleem voorgelegd, namleijk dat het na sleep/hibernate érg lang duurt tot ik een wifi-verbinding krijg. Heb met de helpdesk gebeld, o.a. drivers geupdate, Bios geupdate en toen toch een nieuw kaartje (6230) toegestuurd gekregen.

Het nieuwe kaartje er zojuist ingezet, maar het probleem blijft zich toch nog steeds voordoen.

Iemand nog andere suggesties?

EDIT: Dit heeft het opgelost! Om de een of andere reden heb ik dit altijd juist uitgezet. Vreemd genoeg heeft de tech-support ook juist gecheckt of ik t uit had staan!

[ Voor 21% gewijzigd door Ary op 18-03-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik begrijp echt nog steeds niet wat het probleem is met dat kaartje. Ik heb zelf ook een 6230 en ik heb nog nooit problemen gehad. Zou het aan de combinatie kaart/router liggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:54

NSG

Je weet niks!

@SChief , Mijn ervaring is dat problemen zich alleen voordoen wanneer ik verbonden ben met een router die op twee kanalen tegelijk uitzend. Op een enkel kanaal heb ik geen problemen met de 6230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

SChief schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:24:
Ik begrijp echt nog steeds niet wat het probleem is met dat kaartje. Ik heb zelf ook een 6230 en ik heb nog nooit problemen gehad. Zou het aan de combinatie kaart/router liggen? :?
Nope, ik heb het tot nu toe overal gehad waar ik mijn laptop gebruik: als ie uitgeschakeld staat of bij een volle restart heb ik binnen 2/3 seconden een verbinding. Vanuit sleep/hibernate duurde het altijd enkele minuten! Maar nu ik die optie heb aangevinkt ("Allow the computer to turn off this device to save power") doet ie het gelijk! Ik gok dat ik het ooit ergens heb uitgevinkt om de een of andere reden...

Verder had ik in het begin wel problemen met mijn wireless, maar in [Control Panel > Power Options > Change Plan Settings > Change advanced power settings] bij "Wireless" alles op Maximum performance gezet, en sindsdien geen enkel probleem, behalve het hiervoor genoemde hibernate/sleep-gedoe. Maar ook dat is nu dus opgelost!

Kan iemand anders misschien "Allow the computer to turn off this device to save power" uitvinken om te zien of ze het probleem kunnen nabootsen? Dus uitvinken, en dan in sleep of hibernate gaan, weer de laptop aanzetten e nkijken hoe lang het duurt tot je verbinding hebt? Het is te vinden in apparaatbeheer, eigenschappen van de netwerkkaart en dan de tab "Power management".

[ Voor 3% gewijzigd door Ary op 18-03-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:32

kraats

Ik rol

Ary schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:14:
Kan iemand anders misschien "Allow the computer to turn off this device to save power" uitvinken om te zien of ze het probleem kunnen nabootsen? Dus uitvinken, en dan in sleep of hibernate gaan, weer de laptop aanzetten e nkijken hoe lang het duurt tot je verbinding hebt? Het is te vinden in apparaatbeheer, eigenschappen van de netwerkkaart en dan de tab "Power management".
Net gedaan en heb ook dat het dan erg lang (richting de minuut) duurde voor ik weer verbinding had. Normaal heb ik sneller verbinding dan ik mijn wachtwoord in kan tikken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Hmm, dat lijkt dus de bron te zijn voor het probleem. Darkstone, misschien iets voor de TS, bij "Instabiele Wifi verbindingen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fixed :)

Edit: nog wat extra digging gedaan: de XPS L521x komt volgens mij met een GT640m:
http://www.anandtech.com/...ife-on-the-kepler-verge/4
http://www.notebookcheck....orce-GT-640M.71579.0.html
Gebaseerd op de codename. Dat klopt ook met de hoeveelheid videoRAM die de bron aangeeft. Ofwel, we krijgen grafische performancewinst, zo-goed-als GT555m performance.

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-03-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 12:04

Nikeo

Jawelles

Ik wil mijn XPS 15-l502x verkopen. Het betreft een:

i5-2410
5gb ram
640gb opslag
gt525
Full hd scherm
6-cels batterij

Wat zou ik hier nu nog voor kunnen vragen? De laptop is aangeschaft in april 2011 dus hij is zo'n 11 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:32

kraats

Ik rol

Net ook met support gebeld voor een nieuwe adapter. Die van mij knetterde ook erg irritant, terwijl mijn laptop zelf helemaal stil is omdat ik er een SSD ingezet heb. Maar hij wordt netjes vervangen. Topservice.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 19:15
Ik wil graag de XPS15 (vanaf 899 euro) bestellen met maximale korting. Welke volgorde moet ik aanhouden om tot die maximale korting te komen?

Mij is namelijk nog niet helemaal duidelijk hoe ik die korting moet gebruiken. Ik lees over EPP korting, Shopkorting.nl en de Dell couponcodes.

Verder twijfel ik nog over het toetsenbord met achtergrond verlichting en een upgrade van de standaard Wifi kaart. Wellicht kan iemand die twijfels wegnemen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Jappe op 19-03-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
Mr.Jappe schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:26:
Ik wil graag de XPS15 (vanaf 899 euro) bestellen met maximale korting. Welke volgorde moet ik aanhouden om tot die maximale korting te komen?

Mij is namelijk nog niet helemaal duidelijk hoe ik die korting moet gebruiken. Ik lees over EPP korting, Shopkorting.nl en de Dell couponcodes.

Verder twijfel ik nog over het toetsenbord met achtergrond verlichting en een upgrade van de standaard Wifi kaart. Wellicht kan iemand die twijfels wegnemen ;)
Ik denk dat je dan ongeveer uitkomt op dezelfde config als die ik onlangs heb besteld:

Bestel Details
Product
De Prijs van de eenheid
Hoeveelheid
Prijs
XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
€ 685,42
1
€ 685,42
Punt
Beschrijving
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord
Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)
Grafische kaart
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Cables
Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten
Nederlandstalige documentatie
Bundle
N02X5M09
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support
1 jaar Next Day Hardware Support
Integrated Mobile Broadband
Mobiele breedband niet inbegrepen
Digital Photography
Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements
Bestelgegevens
Bestelling van XPS L502x - Nederland
Primary Battery
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor XPS L502x
Kleuren, dessins en beschilderingen
Cover – Metalloid Aluminium
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply
Wisselstroomadapter van 130 watt
USB Dongle
Stuur mij geen informatie
Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Logitech Gaming Mouse G500
€ 36,72
1
€ 36,72
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 722,14 19,00% € 137,21 € 859,35
Leveringskosten: € 24,37 19,00% € 4,63 € 29,00
Delivery Discount: -€ 24,37 19,00% -€ 4,63 -€ 29,00
Totaalprijs: € 722,14 € 137,21 € 859,35

Maar dan nog zonder de € 36,72 van de Logitech Gaming Mouse G500, die ik erbij heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de sheet, als je 'epp truuk' aankruist krijg je volgens mij het maximale kortingpercentage te zien. Als je meer laptops tegelijk besteld kan de prijs nog verder omlaag :P

De verzendkosten berekening is, as always, weer stuk. Altijd gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Ja, de sheet had ik al bekeken. Erg handig, bedankt! Het gaat mij om de exacte volgorde die ik moet aanhouden. Voor de EPP korting moet je namelijk naar een specifieke internetpagina gaan en voor de korting van shopkorting.nl moet dat ook. Zou erg jammer zijn als ik door een verkeerde volgorde de korting van shopkorting.nl mis loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 10:44
Ik heb afgelopen zaterdag de volgende stappen genomen om een xps17 te kopen:
2 browsers geopend, ie en firefox
in internet explorer tabblad geopend naar dell.nl/epp en ingelogd
xsp17 samengesteld
tabblad gesloten
enige tabblad dat nog open was gebruikt om naar shopkorting.nl te surfen
daar ingelogd
via de link van shopkorting naar dell.nl gegaan
en daar de boel afgerond.

Gister kreeg ik al een mailtje van shopkorting.nl dat er een bedrag openstaat van 54,43. :D
Helaas lukte het niet om nog eens 10% korting te gebruiken van de kortingsbonnen.

[ Voor 4% gewijzigd door RollieBollie op 19-03-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Die kortingsbonnen werken ook niet i.c.m. epp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ach, maakt ook weinig uit.
Samengstelde laptop kwam uit op een prijs van 1433 euro, waarvan ik er dus maar 925,30 betaal en nog eens 54,43 shopkorting van terugkrijg.
Is toch een mooie prijs, 870 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
TomWinkelmolen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:03:
Die kortingsbonnen werken ook niet i.c.m. epp
Als ik via de epp link de laptop samenstel kan ik wel gewoon de code invoeren. Wordt deze korting dan later nog geweigerd of heb ik geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Werkt wel, maar niet als de config eindigt op ...epp, zoals dat ding bij de XPS 17 (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik heb zelf ook in eerste instantie geprobeerd om een XPS 17 EPP systeem te krijgen i.c.m. 10% korting, maar dit wou echt niet werken.

Ik heb het wel voor mekaar gekregen om het epp systeem in een particulier mandje te krijgen (en dus zonder 5% epp korting, maar alleen de speciale epp configuratie), maar dan nog werkte de 10% code NIET!

Ik heb deze dus gewoon met de 5% epp korting besteld (+ shopkorting.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TomWinkelmolen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:01:
maar dan nog werkte de 10% code NIET!
Natuurlijk niet. Die configuratie voldoet uberhaubt niet aan de minimale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Dan nog, een 5% code werkt ook niet. (gaan overigens wel off topic hier)

[ Voor 33% gewijzigd door ToWi1989 op 19-03-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Is het verstandig om de standaard netwerkkaart Intel Centrino 1000 te upgraden naar de Intel Centrino 1030?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:46
Alleen als je denkt Bluetooth nodig te hebben. De 1030 is namelijk exact hetzelfde als de 1000 met als extra dat er ook Bluetooth in de chip zit.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Als je echt voor de wifi prestaties gaat kun je het beste een 6300 nemen, als je dan ook bluetooth wil is een 6230 aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447834

Ik heb de XPS 15 nu een week en ik ben er echt heel erg tevreden mee. Ik heb een schone installatie gedaan en de driverlijst van slow whoop aangehouden. Alles werkt naar behoren en ik heb hem ook nog is binnen een week binnen gekregen.

Ik heb wel nog een paar vraagjes. Weet iemand van jullie toevallig of het mogelijk is om de Fn fucnties van de bovenste knoppen op een soort van always on te zetten? Ik vraag dit omdat ik nu al merk dat ik ik de volume knoppen veel vaker gebruik dan de F11 of wat dan ook en om het volume nu aan te passen heb ik twee handen nodig.

Ik zelf heb trouwens de 1030 netwerkkaart erin zitten en werkt ook naar behoren. Ik download nu met 1,2 mb ongeveer. Zijn er instellingen bekend waarmee je dat nog een beetje op kan krikken?

Verder, over het scherm, ik was al een jaar bezig met orienteren voor de perfecte laptop. Ook mij werd de herhaling in de posts van Darkstone over het 1080 soms wat hinderlijk :P . Maar ik snap nu waarom hij zo vasthoudend is. Ik heb de instellingen gewoon op 100% staan en vooral met illustrator e.d. werkt het allemaal haarscherp. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Er zijn wel programma's waar je keys mee kunt remappen (sharpkeys bijvoorbeeld), alleen dan ben je de standaardfunctie kwijt. Of je moet t omdraaien dat f10 tm f12 mute, voluma down, volume up is, en FN+ die toetsen dan de standaard functie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01
Als je de Dell software installeert kan je via Windows Mobiliteitscentrum (te bereiken via de tandwiel tiptoets of de toetscombinatie [WINDOWS] + X) je functietoetsen standaard op de functies of de F1 t/m 12 functionaliteit zetten. Dit kan ook gewoon in de BIOS/EFI.

[ Voor 12% gewijzigd door CurlyMo op 19-03-2012 16:46 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447834

Yes! Bedankt! Dat werkt inderdaad, ik dacht al dat het vast heel erg simpel was.

Nog even terugkomend op mijn andere vraag: Wat voor instellingen hebben jullie voor optimale download snelheden? Zit daar veel speling in als je de instellingen aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hey, een vraagje: Hoe zie ik of ik Optimus heb? Ik kan het nergens vinden, of zit dat nu ingebakken in de Nvidia drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 14:35
Mijn vraag was denk over het hoofd gezien in dell 7, het eind.

Is er een manier om de kleur instelling zo te krijgen dat het meer de kleuren weergeeft van het macbook display? Dat vind ik net iets mooier, en als het goed is ondersteund het 1080p scherm van de xps15 wel het volledige kleurbereik wat de macbook ook heeft, en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een stuk meer, ja :P

Via de videodrivers kan je dat instellen. Dia van nvidia bieden volgens mij het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
na een verse instal werkt het volgende niet meer.

bij het gebruik van de fn toets met een combo van geluid en contrast e.d. werkt het visuele gedeelte niet meer op het scherm....

iemand een idee welke driver ik vergeten ben? of wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dell Quickset geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Laatst online: 23-05 14:13
ga ik checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
De Dell XPS 15 is besteld :) Epp korting, 10% kortingsbon, en (als het goed is) korting via shopkorting.nl. Echt een hele goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 15:46
Even uit nieuwsgierigheid...zijn er al mensen die OSX geprobeerd hebben erop te zetten met onderstaande handleiding?

http://www.insanelymac.co...php?showtopic=272645&st=0

Op 1e oog lijkt het niet lastig, maar om een nog onbekende reden loop ik al stuk bij de installatie dat deze eruit klapt... :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
yonexfreak schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:56:
Even uit nieuwsgierigheid...zijn er al mensen die OSX geprobeerd hebben erop te zetten met onderstaande handleiding?

http://www.insanelymac.co...php?showtopic=272645&st=0

Op 1e oog lijkt het niet lastig, maar om een nog onbekende reden loop ik al stuk bij de installatie dat deze eruit klapt... :)
Ik heb geen dualboot, maar heb OSX in VM draaiend gekregen met deze handleiding:
fully-functional-mac-os-x-lion-virtual-machine-inside-windows-7

Werkt prima :)

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
SChief schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:24:
Bij mij werkt de 6230 ook probleemloos. :)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 08:30
Goedemiddag tweakers,

Ik zit er over na te denken om een xps te kopen met een i7, gt 540m en 1080p scherm voor mezelf.
Ik ben echter van plan om hem bijna dagelijks mee te nemen van en naar de universiteit, dus zit ik nog al in over de bouwkwaliteit en hoe makkelijk hij mee te nemen is in een "normale" tas. Dus vandaar dat ik een aantal vragen zou willens tellen aan gebruiksexperts ;) .

Zijn alle xps 15 laptops 2.78 kg of zijn ze lichter als je er minder extra's in stopt? Heeft iemand misschien dezelfde configuratie en kan die wat over het gewicht van die config zeggen?
Is hij stevig genoeg om iedere dag mee te zeulen en is hij hier niet te zwaar voor in de praktijk?
Ik had ook iets over een fan probleem gelezen, daar stond alleen xps 17 bij, is dat in de xps 15 ook aanwezig en zo ja wat is precies het probleem? (Ik kom niet verder dan dat de fan niet weet of hij aan of uit wil zijn en dus constant aan en uit gaat).

Als iemand mij zou kunnen helpen mijn vragen te beantwoorden zou ik zeer dankbaar zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:44:
Een stuk meer, ja :P

Via de videodrivers kan je dat instellen. Dia van nvidia bieden volgens mij het beste resultaat.
Ken jij misschien een site waar de instellingen al zo staan dat ik ze over kan nemen? Als ik hier zelf mee ga lopen klooien word het 3 keer niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Guntario schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:58:
Goedemiddag tweakers,

Zijn alle xps 15 laptops 2.78 kg of zijn ze lichter als je er minder extra's in stopt?
Ik heb zelf geen xps 15, en mijn xps 17 moet nog worden geproduceerd.
Toch denk ik wel dat ik een redelijk antwoord hierover kan zeggen.
Het gewicht van een i7 ten op zichte van een i5 zal weinig tot niets schelen, zelfde met de videokaart en de monitor.
Als je gewicht wilt besparen, moet je de dvd speler eruit halen, maar dat zal je denk ik hooguit 300 gram ofzo schelen.

Om echt gewicht te besparen, moet je gaan kijken naar netbooks of naar een 13 inch notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Je kunt de XPS nog wat lichter maken door bv. de DVD drive eruit te halen, die heb je normaal gesproken bijna nooit nodig. En je kunt de HDD vervangen door een SSD (evt. gelijk zo bestellen), dat scheelt ook gewicht. Maar het gaat om niet meer dan een paar gram. Het meeste gewicht zit in het scherm en de accu en die heb je allebei nodig.

De XPS is misschien niet de meest degelijke laptop aller tijden, maar het is zeker geen zwak en kwetsbaar apparaat, hij zit wel degelijk in elkaar. Beter dan de meeste andere laptops zou ik durven zeggen.

Het fan probleem, daar moet je gewoon geluk mee hebben. Er zijn hier een aantal mensen die erover klagen, maar ook genoeg (inclusief mezelf) die het probleem niet herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
  • Laatst online: 26-03 13:30
Ik heb me een xps 15 besteld, vanuit België.

Nu stel ik me de vraag: 'Is het azerty toetsenbord (dat ik al niet backlit kon bestellen) wel chiclet?'

Ik kan hier niks over vinden op de dell site, dus ik maak me wel een beetje zorgen.

Heeft iemand hier meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
fretb schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:21:
Ik heb me een xps 15 besteld, vanuit België.

Nu stel ik me de vraag: 'Is het azerty toetsenbord (dat ik al niet backlit kon bestellen) wel chiclet?'

Ik kan hier niks over vinden op de dell site, dus ik maak me wel een beetje zorgen.

Heeft iemand hier meer informatie over?
Alle XPS 15 L502x hebben een chiclet toetsenbord. Je hoeft je dus nergens zorgen om te maken. De L501x wordt namelijk al een tijd niet meer geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighterpete
  • Laatst online: 05-02 14:04
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:37:
Geen temp. sensors draaiend? Schone installatie? En wat doet hij in safe mode?
Behoeft geen schone installatie. Het is een dual boot. Windows 7 en Ubuntu 11.04. Bij beide besturingssystemen fan problemen. Temperaturen lopen op tot 96 graden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan is er iemand uitgeschoten met de koelpasta :P

Neem contact op met dell, dan moeten ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb een vraagje:

Is er een fan control programma of zo? Ik word er aardig gek van, helemaal als ik alleen aan het surfen ben en hij dus regelmatig aan en uit gaat....

Ik had begrepen van de eerste post dat als je alle programma's die fans checken weg haald, dat het probleem dan ook zou moeten verdwijnen maar dat deed het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 27-05 15:22
Anoniem: 447834 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:32:
Ik heb de XPS 15 nu een week en ik ben er echt heel erg tevreden mee. Ik heb een schone installatie gedaan en de driverlijst van slow whoop aangehouden. Alles werkt naar behoren en ik heb hem ook nog is binnen een week binnen gekregen.
Fijn dat m'n driver lijstje nog van nut lijkt. :). Ik moet wel opmerken dat ik later toch nog de Intel Rapid Storage Technology driver geinstalleerd heb (nr. 5 uit het lijstje), omdat ik anders geen DVD's kon branden. Zie ook mijn post daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opblaaskaas schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:23:
Ik heb een vraagje:

Is er een fan control programma of zo? Ik word er aardig gek van, helemaal als ik alleen aan het surfen ben en hij dus regelmatig aan en uit gaat....
Er bestaat geen fan control programma.

Probeer het nieuwste bios. Wat je verder kan doen weet ik niet. Bij veel mensen is hij gewoon stil, wellicht bied een repaste uitkomst, maar dat is een vrij grote ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik heb thuis een extern beeldscherm, de U2711, op mijn laptop aangesloten. Ik heb het beeldscherm sinds 2 februari en eerst ging alles goed. De laatste weken heb ik last van horizontale trillende lijnen op de rechter helft van het beeldscherm.

Via een bepaalde zelftest van de monitor lijkt het erop dat het probleem niet aan het beeldscherm ligt. Maar bij dezelfde zelftest een dag eerder lag het wel aan de monitor.

Het probleem is niet constant, dus op dit moment is het er niet, maar een paar minuten geleden wel.

Dan zou het probleem moeten liggen aan de videokaart of aan de bekabeling. Mijn XPS heeft een geintegreerde Intel 3000 en een NVidiakaart. De monitor zit aangesloten via DisplayPort, met een verloopstukje van mini-DP naar DP tussen laptop en DP-kabel.

Een paar dagen geleden heb ik mijn scherm als test gebruikt als digitale tv via HDMI en toen had ik hetzelfde probleem.

Ik zit behoorlijk met mijn handen in het haar. |:( |:( |:(
Het enige positieve is dat zowel laptop als beeldscherm nog onder Dell-garantie vallen. :*)

Ik heb uiteraard al contact gehad met Dell. Als ik een foto kan laten zien waarop de falende zelftest te zien is, krijg ik een nieuwe monitor, maar die test was niet repliceerbaar. Als het aan de videokaart ligt, krijg ik een nieuwe videokaart, maar dat zie ik niet helemaal voor me met de Intel 3000 waar de mini-DP uitkomt (als ik het goed heb begrepen).

Zou zo'n probleem toch kunnen komen door het gebruik van een verloopstekker + kabel, ipv 1 kabel??? :?

Ik ben op zoek naar testjes die ik uit zou kunnen voeren om met meer zekerheid vast te kunnen stellen waar het probleem zit.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 13:11
Guntario schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:58:
Goedemiddag tweakers,

Ik zit er over na te denken om een xps te kopen met een i7, gt 540m en 1080p scherm voor mezelf.
Ik ben echter van plan om hem bijna dagelijks mee te nemen van en naar de universiteit, dus zit ik nog al in over de bouwkwaliteit en hoe makkelijk hij mee te nemen is in een "normale" tas. Dus vandaar dat ik een aantal vragen zou willens tellen aan gebruiksexperts ;) .

Zijn alle xps 15 laptops 2.78 kg of zijn ze lichter als je er minder extra's in stopt? Heeft iemand misschien dezelfde configuratie en kan die wat over het gewicht van die config zeggen?
Is hij stevig genoeg om iedere dag mee te zeulen en is hij hier niet te zwaar voor in de praktijk?
Ik had ook iets over een fan probleem gelezen, daar stond alleen xps 17 bij, is dat in de xps 15 ook aanwezig en zo ja wat is precies het probleem? (Ik kom niet verder dan dat de fan niet weet of hij aan of uit wil zijn en dus constant aan en uit gaat).

Als iemand mij zou kunnen helpen mijn vragen te beantwoorden zou ik zeer dankbaar zijn :Y)
Ik sleep vaak mijn xps 15 (i5, FHD, 540m) mee naar de uni, en heb er geen problemen mee. Hij past nog in mijn oude laptoptas en qua gewicht is ie gelijkwaardig aan mijn oude laptops. Over gewicht zou ik je geen zorgen maken, ik sleep liever mijn laptop iedere dag mee, dan dat ik terug moet naar mijn middelbare schooltijd waarin ik met een grote kipsta tas boeken moest meesleuren die bijna zwaarder waren dan mij ;)

Minder extra's instoppen zal geen nut hebben, de paar tips die hier worden gegeven over de DVD drive en harddisk eruit halen, maar dat is ook maar minimaal. Als je echt minder wilt meenemen moet je een netbookje ofzo aanschaffen.

De fan heb ik een goede & slechte ervaring mee. Het goede is dat als je muziek aan hebt staan of je zit in de universiteitsbibliotheek, dan zorgt alle omgevingsgeluiden ervoor dat je je Dell helemaal niet hoort.
Het slechte is dat als je helemaal geen muziek aan hebt, en het muisstil is, je de fans wel om de zoveel tijd hoort blazen. Soms is het om de minuut, andere keer doet ie niet blazen voor 5 minuten, hoe en waarom dat zo is zou ik niet weten.

Mijn oplossing voor in stille colleges etc. te werken is om je dell in energiebesparende modus te zetten: Oke, hij wordt dan ietsje minder snel, maar maakt dan wel helemaal geen geluid meer EN gaat langer op de accu mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Louise525 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:24:
Ik heb thuis een extern beeldscherm, de U2711, op mijn laptop aangesloten. Ik heb het beeldscherm sinds 2 februari en eerst ging alles goed. De laatste weken heb ik last van horizontale trillende lijnen op de rechter helft van het beeldscherm.

Via een bepaalde zelftest van de monitor lijkt het erop dat het probleem niet aan het beeldscherm ligt. Maar bij dezelfde zelftest een dag eerder lag het wel aan de monitor.

Het probleem is niet constant, dus op dit moment is het er niet, maar een paar minuten geleden wel.

Dan zou het probleem moeten liggen aan de videokaart of aan de bekabeling. Mijn XPS heeft een geintegreerde Intel 3000 en een NVidiakaart. De monitor zit aangesloten via DisplayPort, met een verloopstukje van mini-DP naar DP tussen laptop en DP-kabel.

Een paar dagen geleden heb ik mijn scherm als test gebruikt als digitale tv via HDMI en toen had ik hetzelfde probleem.

Ik zit behoorlijk met mijn handen in het haar. |:( |:( |:(
Het enige positieve is dat zowel laptop als beeldscherm nog onder Dell-garantie vallen. :*)

Ik heb uiteraard al contact gehad met Dell. Als ik een foto kan laten zien waarop de falende zelftest te zien is, krijg ik een nieuwe monitor, maar die test was niet repliceerbaar. Als het aan de videokaart ligt, krijg ik een nieuwe videokaart, maar dat zie ik niet helemaal voor me met de Intel 3000 waar de mini-DP uitkomt (als ik het goed heb begrepen).

Zou zo'n probleem toch kunnen komen door het gebruik van een verloopstekker + kabel, ipv 1 kabel??? :?

Ik ben op zoek naar testjes die ik uit zou kunnen voeren om met meer zekerheid vast te kunnen stellen waar het probleem zit.
Als je zowel op displayport en hdmi het probleem hebt, dan ligt het per definitie niet aan je laptop. Tenzij zowel de IGP als de nvidia kaart stuk zijn. En die kans is nu. :P . Zoals je al terecht opmerkt zit de displayport aangesloten aan de IGP, en de hdmi aan de discrete videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
ninc schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:25:
[...]
[...]
Mijn oplossing voor in stille colleges etc. te werken is om je dell in energiebesparende modus te zetten: Oke, hij wordt dan ietsje minder snel, maar maakt dan wel helemaal geen geluid meer EN gaat langer op de accu mee.
Sja, het ding is nog steeds idioot snel op energiebesparende modus, dus ik zie geen reden waarom je die niet zou gebruiken als je op de accu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Om fan-problemen voor te zijn heb ik bij aanschaf van mijn XPS bewust voor een dual core i5 processor gekozen i.p.v. een quad core i7. De TDP van de i5 is 35W t.o.v. 45W voor de i7, zie processor vergelijking. Dientengevolge wordt mijn laptop intrinsiek al minder warm, en hoeft er dus ook minder gekoeld te worden.

Fan-problemen heb ik dan ook niet (en voor m'n eigen gemoedsrust hou ik mezelf maar voor dat dat door mijn i5 processor komt. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TDP is een indicatie voor het maximale stroomverbruik, volgens mij, en ja dat is een natte-vingerstelling, maakt het idle echt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
slow whoop schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:42:
Om fan-problemen voor te zijn heb ik bij aanschaf van mijn XPS bewust voor een dual core i5 processor gekozen i.p.v. een quad core i7. De TDP van de i5 is 35W t.o.v. 45W voor de i7, zie processor vergelijking. Dientengevolge wordt mijn laptop intrinsiek al minder warm, en hoeft er dus ook minder gekoeld te worden.

Fan-problemen heb ik dan ook niet (en voor m'n eigen gemoedsrust hou ik mezelf maar voor dat dat door mijn i5 processor komt. :) )
Ik heb een quadcore i7 (2720QM) en ik heb totaal geen last van een vervelende fan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
"Thermal Design Power (TDP) should be used for processor thermal solution design targets. TDP is not the maximum power that the processor can dissipate." Bron.

Ik denk dat de TPD van je processor en de temperatuur van je laptop dus weldegelijk gerelateerd zijn. Maar het blijft natte vinger werk, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:27:
[...]
Als je zowel op displayport en hdmi het probleem hebt, dan ligt het per definitie niet aan je laptop. Tenzij zowel de IGP als de nvidia kaart stuk zijn. En die kans is nu. :P .
Waarom is die kans nul?
Zoals je al terecht opmerkt zit de displayport aangesloten aan de IGP, en de hdmi aan de discrete videokaart.
Dat heb ik van jou geleerd, toen ik me afvroeg waarom ik in linux-ubuntu geen beeld kreeg via HDMI. ;)

Het blijft een breinbreker, want als het niet aan de monitor ligt en ook niet aan de grafische kaarten, dan zou het aan de bekabeling moeten liggen. Maar dat kan eigenlijk ook niet, omdat het probleem zich op meerdere kabeltypes voordoet. |:(

Dell zal waarschijnlijk liever iets in de laptop verwisselen dan een nieuwe monitor uitleveren. :/
Weet jij misschien of je zowel de videokaart als de processor kunt vervangen in de XPS? Of moet je dan het hele moederbord vervangen? :?

Waarom is het probleem er niet continu? Ik vind wel dat de monitor erg warm wordt. Kan dat tot problemen in de beeldweergave leiden?

Wat ik in ieder geval nog ga doen is de monitor aansluiten op mijn oude pc. Helaas kan dat alleen met VGA, maar misschien word ik er toch iets wijzer van. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Louise525 op 21-03-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat je A te maken hebt met 2 gescheiden systemen, en B als het probleem in een van de grafische kaarten zat, zou je dat moeten zien op je interne scherm.
[quote]
De kans dat je IGP en je discrete videokaart kapot zijn, en je daarvan nog nooit iets hebt gezien op je interne scherm is heel, heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ah fijn, spreek ik vandaag met een Dell techinican via de mail af dat de heatsink van mijn laptop vervangen gaat worden en hij dus opgehaalt moet worden. Word ik net gebeld door een onbekend nummer, neem op is het een bandje van Dell wanneer ze mijn laptop op kunnen komen halen, kon kiezen uit 1. 23Maart , 2. 26Maart , 3. Zelf datum plannen. Nou heb ik voor 3 gekozen omdat in de mail stond dat er eerst een lege doos gebracht zou worden, maar toen ik op 3 klikte werd er gezegd neem contact op met de technische support en werd er opgehangen.

Dus mijn vraag wat moet ik nu? Telefoonnummer van technische support voor XPS laptops is 020-674 4594 , is dit het nummer wat ik moet hebben? En is dan in het Engels of Nederlands, want Engels spreken is nou niet mijn sterkste punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
XPS support is Engels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Je hebt twee afspraken nodig. Eerste is een bezorgafspraak voor de verzenddoos, tweede is een afhaalafspraak voor de verpakte laptop. Daar moet om logistieke redenen minstens 2 dagen tussen zitten, dus je kunt niet de laptop klaarleggen, in de doos stoppen wanneer die afgeleverd wordt en gelijk weer meegeven (heb ik geprobeerd, werkt niet zo). Eerst doos aannemen, dan laptop inpakken, dan afhaaldatum afspreken. De datum die je via het bandje kon afspreken (en nu dus via de support) is vermoedelijk de bezorgdatum voor de doos, want bij de doos krijg je instructies voor de tweede afspraak. Dat is altijd bellen naar het 020 nummer.

[ Voor 21% gewijzigd door Alfie104 op 21-03-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Recent besteld? Sinds de laatste paar maanden zit er standaard in-home garantie op. Dan vervangen ze het spul bij jou thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Nee de laptop heb ik al een aantal maanden, maar er werd echt door het bandje gezegd dat het voor het ophalen van de laptop was. Vandaar dat ik voor optie 3 koos want ik dacht dat ik dan iemand te spreken zou krijgen, maar dat was dus niet het geval.

Maar ik heb weer een mail gestuurd naar de support, dus wacht dat even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-05 17:34
Enes_81 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:40:
Ah fijn, spreek ik vandaag met een Dell techinican via de mail af dat de heatsink van mijn laptop vervangen gaat worden en hij dus opgehaalt moet worden. Word ik net gebeld door een onbekend nummer, neem op is het een bandje van Dell wanneer ze mijn laptop op kunnen komen halen, kon kiezen uit 1. 23Maart , 2. 26Maart , 3. Zelf datum plannen. Nou heb ik voor 3 gekozen omdat in de mail stond dat er eerst een lege doos gebracht zou worden, maar toen ik op 3 klikte werd er gezegd neem contact op met de technische support en werd er opgehangen.

Dus mijn vraag wat moet ik nu? Telefoonnummer van technische support voor XPS laptops is 020-674 4594 , is dit het nummer wat ik moet hebben? En is dan in het Engels of Nederlands, want Engels spreken is nou niet mijn sterkste punt..
Ik heb nu al een paar keer met de technische dienst van dell gebeld, gewoon op het Dell Inspiron Notebook Support nummer (020-674 5967). Dit dat was gewoon in het nederlands. Ze keken er in ieder geval ook niet raar van op dat ik via daar contact opnam, ondanks dat ik een XPS heb.

Iets dat ik wel een puntje vind is dat de ophaalservice in het duits is, en zelfs het 'nederlandse' nummer dat ik van een van de support medewerkers kreeg bij navraag was gewoon hetzelfde (duitse) nummer.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Laatst online: 27-05 19:55
Moet zeggen dat dit al een half jaar geleden was, maar zat inderdaad ook eerst te klooien met het gebeuren van die doos, het ophalen en het Duitse nummer. Toch uiteindelijk wel goed geregeld en super snel weer terug. Had mijn Inspiron binnen 5 werkdagen weer terug met een nieuwe casing :)

Toch even doorbijten denk ik, voor zover ik heb ervaren heeft Dell zijn backoffice behoorlijk op orde!

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Brumax schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Ik heb geen dualboot, maar heb OSX in VM draaiend gekregen met deze handleiding:

Inderdaad een goede tip, bedankt! Ik was al van plan om OSX dual-boot op m'n XPS te installeren, maar was er nog niet aan toegekomen. Met deze handleiding werkt het ook prima en het voordeel is dat ik de virtuele machine zo kan overzetten naar een ander systeem, mocht dat nodig zijn.

Nu kan ik m'n 10.6.6 netbook wegdoen, Lion was toch een stap te hoog voor dit dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
  • Laatst online: 09-03-2023
Hoi,

Op basis van laatste best buy, ga ik nu een Dell XPS 15 aanschaffen. Echter ik twijfel over 2 zaken, keuze voor DDR en HDD

DDR; zijn de prestaties van 2x 2gb beter tov 1x 4gb?
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 4.096]
of
4.096 MB (2 x 2 GB) 1.333 MHz Dual Channel DDR3

en is het de moeite waard om voor een 7200rpm hdd te gaan tov de 5400rpm?

Laptop wordt gebruikt voor Photoshop, office, internet, films kijken en videos omzetten van HD naar DVD's (video camara).

Kan iemand mij helpen? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

prinsmp schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:58:
Laptop wordt gebruikt voor Photoshop, office, internet, films kijken en videos omzetten van HD naar DVD's (video camara).
Dan is 7200RPM wel bijna een must, wellicht is een SSD dan *nog* geschikter.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 22-03-2012 12:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01
prinsmp schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:58:
Hoi,

Op basis van laatste best buy, ga ik nu een Dell XPS 15 aanschaffen. Echter ik twijfel over 2 zaken, keuze voor DDR en HDD

DDR; zijn de prestaties van 2x 2gb beter tov 1x 4gb?
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 4.096]
of
4.096 MB (2 x 2 GB) 1.333 MHz Dual Channel DDR3

en is het de moeite waard om voor een 7200rpm hdd te gaan tov de 5400rpm?

Kan iemand mij helpen? thx
Ik zou voor de 1x4.096 gaan zodat je later of bij aflevering er een 2de bij kan zetten. Anders moet je beide modules vervangen. Mocht je op totaal 4.096 blijven zolang je deze laptop in bezit hebt, dan kan je inderdaad beter 2x2 nemen, maar daar ga ik dus niet van uit gezien je wensen.

@BounceCloud: Dit is het XPS 15 topic, waarschijnlijk hoort je vraag dus in een ander topic thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 22-03-2012 12:44 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
gewoon 1x 4gb en als hij binnen is nog een keer 4gb erin stoppen, kost geen drol tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
Ok dank voor de feedback, wordt dus een 7200rpm hdd en 2x een 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 4.096]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Daar is V&A voor.

[ Voor 119% gewijzigd door Bolletje op 22-03-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou persoonlijk uitkijken met stellingen zoals;
Je hebt nog een jaar europese garantie
Technisch gezien zal je gelijk hebben, maar Dell gaat daar niet klakkeloos aan meewerken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Gunner schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:57:
Ik zou persoonlijk uitkijken met stellingen zoals;

[...]

Technisch gezien zal je gelijk hebben, maar Dell gaat daar niet klakkeloos aan meewerken.
Heb je gelijk in. Ik denk even na over een aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Brumax schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Bedankt voor de tip!
Gisteren tijd gehad om stappen te doorlopen en werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
yonexfreak schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:52:
[...]

Bedankt voor de tip!
Gisteren tijd gehad om stappen te doorlopen en werkt als een trein!
Ik heb het ook even gedaan, maar bij mij zie je toch duidelijk dat er een hoop hapert, zoals het fullscreen brengen van applicaties etc. hij draaid bij mij op 4 cores en 4gb ram

Ook werken uiteraard de touchscreen gestures niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
  • Laatst online: 26-03 13:30
kevindelange schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:47:
[...]

Ik heb het ook even gedaan, maar bij mij zie je toch duidelijk dat er een hoop hapert, zoals het fullscreen brengen van applicaties etc. hij draaid bij mij op 4 cores en 4gb ram

Al je cores gebruiken is niet aangewezen, omdat je dan een situatie kan tegenkomen waarin je gast (os x vm) 100% processor gaat gebruiken zodat de host (windows) die de vm applicatie runt, geen resources meer beschikbaar heeft, waardoor de vm ook gaat haperen.

In dat opzicht zal volgens mij 2 cores beschikbaar stellen aan je gast (evt. met elk 2 threads) een gunstiger effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Kort vraagje.
Ik wil de dvd-drive vervangen door een ssd, welke cradle kan ik het best voor mijn xps15 (van afgelopen zomer) gebruiken? Cq. zijn er ook nl shops die ze verkopen, ben niet zo'n ebay fan namelijk.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07

WhySoSerious

Be the change.

Sneezzer schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:04:
Kort vraagje.
Ik wil de dvd-drive vervangen door een ssd, welke cradle kan ik het best voor mijn xps15 (van afgelopen zomer) gebruiken? Cq. zijn er ook nl shops die ze verkopen, ben niet zo'n ebay fan namelijk.
En toch raad ik je Ebay aan. Binnen een week geleverd voor tientje ofzo. Kan je je geen buil aan vallen, mocht dat misgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
kevindelange schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:17:
gewoon 1x 4gb en als hij binnen is nog een keer 4gb erin stoppen, kost geen drol tegenwoordig.
btw, Dell geeft aan dat het 4gb reepje in de XPS 15 van het merk Dell is : )

Zijn er bepaalde merken die ik het beste in overweging kan nemen als ik er een 4gb reepje wil bijplaatsen (ivm compatibiliteit van beide reepjes onderling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kingston is over het algemeen heerlijk compatible, maar wil je er zeker van zijn dan kun je het beste zo weinig mogelijk bij Dell halen en daarna gewoon een volledige set kopen, omdat sommige geheugensetje/computers gewoon kieskeurig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Enes_81 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:40:

En dan staat er ineens een mannetje van UPS aan de deur om je laptop op te komen halen.
Ik wist dus helemaal van niks, maar gelukkig had ik de SSD al vervangen voor de HDD die erin zat en was ik toevallig net thuis.

Maar vind het erg jammer van de slechte communicatie van UPS want dat telefoontje was blijkbaar niet van Dell maar van UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
kevindelange schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:47:
[...]

Buiten de installatie-update procedure heb ik er nog niet veel mee gedaan, dus qua ervaringen in het full screen werken in de VM heb ik nog niet, maar gaat wel komen :)

Is het nu geen topper, misschien toch eens verder rommelen met mn eerder gedane post, ookal kom ik daar niet verder dan een mislukte installatie helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
fretb schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:13:
[...]

Al je cores gebruiken is niet aangewezen, omdat je dan een situatie kan tegenkomen waarin je gast (os x vm) 100% processor gaat gebruiken zodat de host (windows) die de vm applicatie runt, geen resources meer beschikbaar heeft, waardoor de vm ook gaat haperen.

In dat opzicht zal volgens mij 2 cores beschikbaar stellen aan je gast (evt. met elk 2 threads) een gunstiger effect hebben.
Ik heb inderdaad ook 2 cores met 2 threads gedaan en 4GB, de helft van m'n systeem dus. Alleen de HD is met 40GB wel "iets" kleiner dan de helft. Ik verwacht voorlopig niet meer nodig te hebben en het loopt redelijk snel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
Zo, ik heb nu net ook mijn Dell XPS 15 laptop besteld (2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), 8GB Ram, 750GB HD, Full HD LCD, Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands). Nu maar hopen dat ze alles ook volgens het schema leveren (ik heb handmatig die code achter de url gezet om de optie voor de backlight keyboard te kunnen selecteren). Ook heb ik Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) gekozen....maar nu schijnt het dat juist die dubbele kaart problemen geeft bij veel mensen...lekker dan :(

Nou ja, ik heb deze XPS voornamelijk voor zwaardere video editing gekozen, dan heb ik toch niet zoveel aan sterkere WiFi (mocht ik een niet werkende kaart hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ach er zijn ook zat mensen die geen problemen hebben met de 6230. Vergeet niet, mensen die problemen hebben zal je eerder horen dan mensen die tevreden zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
Sowieso wel vreemd dat ze dus schijnbaar bluetooth niet standaard geconfigureerd hebben, dat zal je maar over het hoofd zien in de veronderstelling dat elke laptop anno 2012 wel BT heeft. Ik gebruik die Logitech BT audio adapter zodat ik met de Netbook/Tablet/GSM muziek kan streamen, het lijkt me wel super relaxed om op de bank te gamen op de laptop met het geluid via mijn home cinema set ^^.

Ik ga sowieso Dell eens bellen of het toegestaan is om zelf de HD te vervangen voor een Solid state schijfje zonder de garantie om zeep te helpen. Nogal tegenstrijdige berichtgevingen hier op tweakers of het wel of niet mag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dell heeft er zelfs een handleiding voor staan op hun website, lijkt mij in ieder geval geen probleem om te doen. Ik heb m'n schijfje ook zelf vervangen voor een SSD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 23:46
Hallo,

Ik ben nu al vanaf september trots eigenaar van de Dell XPS15. Ik ben er zeer tevreden over en ik ben enorm blij dat voor deze keuze ben gegaan.

Toch heb ik 2 vraagjes m.b.t. WIFI:

1. Mijn internetverbinding thuis is soms laag omdat ik op een bepaalde manier voor de laptop zit of de laptop vasthoudt. In de keuken en in mijn slaapkamer (router staat in de woonkamer) is de verbinding soms heel moeilijk te maken, soms lukt het alleen d.m.v. de laptop op een bepaalde manier vast te houden. Mijn WIFI op mijn GSM geeft daar wel gewoon een sterke verbinding, dus het zou aan de laptop moeten liggen?

Ik zie dat er in de startpost gesproken wordt over ''Onstabiele wifi verbinding'', moet ik die stappen eens uittesten?

2. Op het balkon (mooi weer hehe) is mijn WIFI nog iets minder sterk maar dat is ook het geval op mijn telefoon. Is er iets waardoor ik het sterker kan maken terwijl ik wireless kan behouden (geen kabels)

Verder top laptop, jammer van de batterijduur en het venster wat als een spiegel werkt als je in een verlichte omgeving zit (helderheid omhoog zetten helpt wel enigzins).

ps: ik neem aan dat er nog nooit iets is uitgevonden dat je in de zon toch een scherp beeldscherm hebt ipv de spiegeling?

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Je zou eens drivers van je wifi kaart rechtstreeks bij intel vandaan kunnen halen.

Ook zijn er speciale anti glare folies die je op je scherm kan plakken (net zoals screen protectors van telefoons), alleen weet ik niet wat daar de resultaten van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
EvertonPride schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 09:42:
1. Mijn internetverbinding thuis is soms laag omdat ik op een bepaalde manier voor de laptop zit of de laptop vasthoudt. In de keuken en in mijn slaapkamer (router staat in de woonkamer) is de verbinding soms heel moeilijk te maken, soms lukt het alleen d.m.v. de laptop op een bepaalde manier vast te houden. Mijn WIFI op mijn GSM geeft daar wel gewoon een sterke verbinding, dus het zou aan de laptop moeten liggen?

Ik zie dat er in de startpost gesproken wordt over ''Onstabiele wifi verbinding'', moet ik die stappen eens uittesten?
Als je met 1 apparaat wel een correct werkende verbinding hebt, lijkt het dus een probleem te zijn van je laptop, probeer daarom eerst de tips uit van de topicstart.
2. Op het balkon (mooi weer hehe) is mijn WIFI nog iets minder sterk maar dat is ook het geval op mijn telefoon. Is er iets waardoor ik het sterker kan maken terwijl ik wireless kan behouden (geen kabels)
Er zijn versterkers voor draadloze netwerken, deze worden WLAN repeaters genoemd.

Oh, en voor het zichtbare probleem, je kan misschien kijken naar een Monitor kap.

[ Voor 3% gewijzigd door RollieBollie op 24-03-2012 10:05 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.