[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.527 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 02:48

NSG

Je weet niks!

Fotograaf2004 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:42:
Sowieso wel vreemd dat ze dus schijnbaar bluetooth niet standaard geconfigureerd hebben, dat zal je maar over het hoofd zien in de veronderstelling dat elke laptop anno 2012 wel BT heeft. Ik gebruik die Logitech BT audio adapter zodat ik met de Netbook/Tablet/GSM muziek kan streamen, het lijkt me wel super relaxed om op de bank te gamen op de laptop met het geluid via mijn home cinema set ^^.

Ik ga sowieso Dell eens bellen of het toegestaan is om zelf de HD te vervangen voor een Solid state schijfje zonder de garantie om zeep te helpen. Nogal tegenstrijdige berichtgevingen hier op tweakers of het wel of niet mag 8)7
Nou zo een standaard is bluetooth echt niet in laptops.

Over het vervangen van de HDD, dit word getolereerd door DELL, maar mocht je schade veroorzaken dan ben jij daar wel aansprakelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 21:51
Mijn wirelesskaart volgens Dell factuur:
Wireless: European Intel Centrino Wireless-N 1000
Mobile broadband: Internal Dell Wireless 5540 built-in 3G/HSDPA SIM not included

Mijn drivers:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/afe12czmj/drivers.png

Dell drivers site:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/3nt4fzxvr/driversdellsite.png

Ik heb dus de onderste driver gedownload want die andere bezit ik dus niet? Toch blijft mijn internet heel sloom op mijn kamer?

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/9kw2u2h5d/wifi.png

Ik heb de 3 stappen in de openingspost uitgevoerd trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
RollieBollie schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:04:

Er zijn versterkers voor draadloze netwerken, deze worden WLAN repeaters genoemd.
Zie hier. Ik heb ook zo'n ding. Je moet wel eerst de firmware updaten, anders is er niets mee te beginnen, maar dan werkt hij ook als een speer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Super ik zal hem meteen gaan bestellen, hopelijk los ik mijn bovenstaande probleem ook nog op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 07:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/eb0re6mpb/ergr.png

Blijkbaar heb ik toch de 5540 kaart? Als ik die aanzet zegt het dat apparaat correct werkt maar WIFI venster blijft zeggen adapter niet gevonden.

Ik vraag me nu af welke ik heb en wat aan en uit moet want ik weet vrij weinig op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
die 5540 is voor 3g, 1000n voor wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Kan het zijn dat ik nog iets moet installeren om dat programma werkend te krijgen zodat het een adapter vindt? Want ik kan me herinneren dat het in het begin werkte maar toen had ik iets eraf gegooid omdat het internet maar sloom was en dat leek toen de oplossing. Als ik er uiteindelijk niet uitkom doe ik een clean install maar het zou makkelijker natuurlijk zijn als ik dit handmatig 1-2-3 kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Misschien bied (fn +) F2 uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Bedankt voor je reactie maar het disconnect alleen het internet en erna weer geconnect geen verandering.

Het internet doet het nu wel vrij goed op mijn slaapkamer trouwens, hopelijk is dit blijvend!

De Intel my WIFI technology blijft wel niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Intel MyWifi is een soort hotspot functie dus die kun je net zogoed eraf gooien. Volgens mij is de gedachte dat je je computer met een kabeltje of 3G dongel aan internet verbind en dat de interne wifi kaart dan als access point gaat werken voor andere apparaten (smartphone, ipad). Leuk dus voor op reis, maar niet voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je kan ook gewoon WiFi blijven gebruiken voor je internet en vervolgens verbinding maken via WiFi met je apparaat.

Voor de rest helemaal mee eens, het is handig als je onderweg bent en je geen kabeltje voor je smartphone bij je hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 24-03-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat kan ook gewoon vanuit windows, ad-hoc verbinding heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Na de installatie van BIOS A10 is het fan probleem bij mij alleen maar erger geworden. Waar ik voorheen met een Power Saver setting met max CPU load 50% uren kon werken zonder dat de fan aan sloeg, slaat de fan nu al aan na een uurtje, en blijft dan daarna ook aan slaan alsof ik op een Balanced power setting zit.

Kortom, mijn advies is installeer alleen A10 als je bij A09 al horensdol wordt van de fan, anders zou ik lekker op A09 blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 19:39
Zojuist mijn XPS 15 besteld ( I7 2670QM , 8GB DDR3, 2GB GT 540M, Full HD,9 cell )
Ben erg benieuwd wanneer ie binnen komt ! :-)

Meneer dell heeft het geld naar eigen zeggen al binnen,
dus vort met de geit!

Ben benieuwd naar hoe de 9cell accu is qua formaat,
hopen dat het ding niet in een al te vreemde hoek komt te staan hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Valt mee hoor, je kan er prima mee werken. Had nog wat foto's gemaakt (vorig topic):

XPS 15 (9-cell)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gI5V2g1nw7xPhIY1tfXvwncD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DdyvCFzBdaQNNc03BSHFsDM0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kBa4R7gvk2jYYO5qIrv7S2Mh/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8R47PdnVBs6tQfMWNZ1dcTj0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tI84hIW8xwDBgsA0ElnpFifs/thumb.jpg

Klik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
SChief schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:25:
Valt mee hoor, je kan er prima mee werken. Had nog wat foto's gemaakt (vorig topic):

--knip--
Dat ziet er uit als een redelijke hoek.
Wat is jou mening hierover als je een hele dag flink hebt zitten typen?

had met mijn vorige laptop op een laptop cooler soms
toch wat last van me polsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nergens last van tijdens het tikken, kan zolang doorgaan als ik wil. Op de foto ziet het er trouwens erger uit dan dat het in werkelijkheid is.

[ Voor 35% gewijzigd door S_Chief op 25-03-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Ik denk dat we het dan maar gewoon moeten gaan mee maken,
zal zodra ik er een paar uurtjes op getikt heb ( nadat ie binnen is uiteraard) even testen en dan ook dit topic updaten met mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:02:
Dat kan ook gewoon vanuit windows, ad-hoc verbinding heet dat.
Als je met Intel MyWifi inderdaad tegelijkertijd een inkomende en uitgaande verbinding kunt maken, zoals SChief meld, dan is dit iets wat niet gewoon vanuit Windows kan. Met de standaard Windows technieken heb je daarvoor twee Wifi kaartjes met bijbehorende antennes nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Alfie104 op 25-03-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja? Ik weet wel dat er kaarten zijn die 2 verbindingen tegelijkertijd kunnen onderhouden, dat dat alleen via het intel-tooltje kan wist ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighterpete
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-02 14:04
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:27:
Dan is er iemand uitgeschoten met de koelpasta :P

Neem contact op met dell, dan moeten ze het oplossen.
en idd moet mijn laptop weer terug naar de fabriek voor een nieuwe fan en koelpasta. De helpdesk van Dell reageert overigens erg goed en snel op de vragen, en zijn erg welwillend om het probleem op te lossen. Nu alleen nog de ellende van UPS die de laptop komt afhalen. Ook ik mocht een vaag telefoontje ontvangen in het engels over pickup date.
We wachten af. Als het goed is wordt deze week de laptop afgehaald. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je geen next-business-day garantie? Sinds een paar maanden zit dat er standaard op. Dat houd in dat er iemand bij jou thuis komt om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Xantios schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:12:
Ben benieuwd naar hoe de 9cell accu is qua formaat,
hopen dat het ding niet in een al te vreemde hoek komt te staan hierdoor.
Ik vind de 9cell zelfs beter werken dan de standaard. Je laptop houd het een heel stuk langer vol. En ik vind de hoek zelf erg lekker werken met typen.
Als ik de laptop op schoot heb zit dat ook prima. De accu zit tussen mijn benen en de laptop leunt op mijn schoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04 17:48
koning_nico schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:15:
[...]

Ik vind de 9cell zelfs beter werken dan de standaard. Je laptop houd het een heel stuk langer vol. En ik vind de hoek zelf erg lekker werken met typen.
Als ik de laptop op schoot heb zit dat ook prima. De accu zit tussen mijn benen en de laptop leunt op mijn schoot
Inderdaad, ik zou niet meer terug willen naa een 6cell batterij. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat deze batterij iets wat zwaarder is; maar de verlengde batterijduur, de hoek (en daardoor ook een betere airflow onder de laptop) en het gemak van m'n oplader niet meenemen (6cell batterijduur is net te kort en daardoor moet ik de oplader meenemen) maken dat meer dan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
rdt.dop schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:26:
[...]

Inderdaad, ik zou niet meer terug willen naa een 6cell batterij. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat deze batterij iets wat zwaarder is; maar de verlengde batterijduur, de hoek (en daardoor ook een betere airflow onder de laptop) en het gemak van m'n oplader niet meenemen (6cell batterijduur is net te kort en daardoor moet ik de oplader meenemen) maken dat meer dan goed!
Kan ik nog ergens de 9-cell batterij bestellen? Ik heb nu de 6-cell en zit ook te overwegen om alsnog de 9-cell te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 02:48

NSG

Je weet niks!

firefighterpete schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:46:
[...]

en idd moet mijn laptop weer terug naar de fabriek voor een nieuwe fan en koelpasta. De helpdesk van Dell reageert overigens erg goed en snel op de vragen, en zijn erg welwillend om het probleem op te lossen. Nu alleen nog de ellende van UPS die de laptop komt afhalen. Ook ik mocht een vaag telefoontje ontvangen in het engels over pickup date.
We wachten af. Als het goed is wordt deze week de laptop afgehaald. Wordt vervolgd...
Terug naar de fabriek ? Die van mij is verzonden naar Solid vision ICT Services in Almere. En raar dat jou telefoontje in het Engels was, die van mij was wel gewoon Nederlands, maar klopte gewoon niet.

En ik kijk net naar de track & trace en zie iets vaags staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f707117987f5/4f70711798412-ups_1.PNG

Bewijs van aflevering

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f70712f6d7e1/4f70712f6d3f9-ups_2.PNG

Wat is hier nou gebeurd? Afgeleverd op het verkeerde adres en dan retour naar "zender" , terwijl ik de zender ben..

Edit: Het heeft 3 dagen geduurt tot het tot me doordrong, maar de track&trace klopt wel. Dell heeft mij een lege doos gestuurd om de laptop mee op te halen, het traceren gaat dus over de doos en ja dan ben ik inderdaad niet de zender 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door NSG op 29-03-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 13:22

Christiano007

Ich bin der champion

Hoeveel kost een vervangend paneel om de XPS naar full hd te krijgen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
~€150 + de kosten van een kabel. Niet goedkoop.

mat: http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/

De glossy kon je ook *ergens* krijgen, maar behalve mazterroulz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" weet ik niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is overigens een nieuwe versie van speedfan uit:
http://forum.notebookrevi...upport-2.html#post8404733
Geen idee wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb met het programma Live Messenger het probleem dat wanneer ik bestanden ontvang/verzend, geen voortgang / thumbnail wordt weergegeven.
Na zoeken op het internet ben ik erachter gekomen dat dit mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van de grafische kaart. (stuurprogramma's). De forum op de website waar ik e.e.a. heb gevonden is Engelstalig, echter het topic zelf is in het Italiaans geschreven. Aangezien dit toch een redelijk specifieke set-up is, (hoeveel notebooks hebben immers 2 grafische kaarten aan boord (Intel HD 3000 en Nvidia GT 540M) post ik de vraag hier.

Mijn vragen:
Wie herkent zich in deze problematiek?
Wie heeft hiervoor een mooie oplossing, De oplossing op het bewuste forum beschrijft het uitzetten van allerhande grafische functionaliteit binnen Live Messenger.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nou nou, problematiek... Hoe erg is het dat je geen thumbnail ziet? En wat is de moeite om even te kijken of die optie's uitzetten werkt?

Je zou kunnen proberen de live messenger te draaien met de krachtige NVIDIA processor, kijken of dat het oplost. Als dat zo is, dan ligt het waarschijnlijk aan de HD3000, wat een redelijk veel gebruikte chip is in budget laptops en Mac laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
ReVolpe schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:22:
Ik heb met het programma Live Messenger het probleem dat wanneer ik bestanden ontvang/verzend, geen voortgang / thumbnail wordt weergegeven.
Na zoeken op het internet ben ik erachter gekomen dat dit mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van de grafische kaart. (stuurprogramma's). De forum op de website waar ik e.e.a. heb gevonden is Engelstalig, echter het topic zelf is in het Italiaans geschreven. Aangezien dit toch een redelijk specifieke set-up is, (hoeveel notebooks hebben immers 2 grafische kaarten aan boord (Intel HD 3000 en Nvidia GT 540M) post ik de vraag hier.

Mijn vragen:
Wie herkent zich in deze problematiek?
Wie heeft hiervoor een mooie oplossing, De oplossing op het bewuste forum beschrijft het uitzetten van allerhande grafische functionaliteit binnen Live Messenger.
Jup! Herkenbaar hoor, zelfde als dat je geen video zag in Windows Live Movie Maker maar wel geluid had. Een update van de stuurprogramma's (via de NVidia site) heeft het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Ey,

Ik heb de afgelopen dagen alle tips uitgevoerd die hier waren te vinden maar toch blijft mijn WIFI zeer zwak naarmate ik de woonkamer ga verlaten. Ligt het niet aan mijn zwakke wifi kaart in mijn laptop? Mijn gsm heeft wel gewoon goede wifiverbinding.

Ik word er een beetje moedeloos van want ik kan nu alleen in mijn woonkamer gebruik maken van internet op mijn laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik ken er niets van, maar: schroef het bodemplaatje er eens af en zie of de antennekabeltjes van je wifi kaart allemaal (en goed) aangesloten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/5o0ij8dej/IMAG0022.jpg

zoals je ziet is er 1 kabeltje niet ingeplugt maar dit hoort zo denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
EvertonPride schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:45:
[afbeelding]

Je kan zeggen wat je wilt, maar je krijgt wel veel draadjes voor je geld!
vind het vreemd hoor, dat losse kabeltje...

Was er overigens niet een firmware issue met dat kaartje?
Weet niet of je dat gecontroleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:42
EvertonPride schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:45:
[afbeelding]

Waarschijnlijk heb je een 6230 in je laptop zitten die max. 2 antennes kan huisvesten. In jouw geval heb je geluk met 3 antennes zodat een 6300 ook een optie zou zijn. Die kan wel 3 antennes aan.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Hi allemaal,

Ik heb gisteren gebeld met Dell service want ik had 2 vraagjes, maar ik wilde even aan jullie vragen of jullie het eens zijn met de antwoorden die ik kreeg.

1. Ik vroeg of ik nog backlit keyboard kon krijgen, want momenteel heb ik er geen. Er werd mij verteld dat er andere moederborden gemaakt worden voor XPS15 zonder backlit, dus als ik een backlit zou kopen, dat ik dan niet het benodigde 2e aansluitpunt zou kunnen vinden op mijn moederbord. Dit omdat mijn XPS15 in eerste instantie zonder backlit geleverd is en de moederbord dan maar 1 aansluit punt heeft. Weten jullie hier meer van?

2. Mijn muis (touchpad en externe muis) loopt af en toe vast en voornamelijk tijdens gamen kan dit nogal vervelend zijn.. Ik heb in het begin mijn virus scanner eraf gehaald en die vervangen door MSE (wat een stuk lichter loopt) dit heeft niet geholpen. Volgens Dell Service moest ik mijn Bios vervangen naar A10 en een USB 3.0 update van de Dell Support site toepassen. Dit heb ik beide gedaan maar het probleem blijft nog steeds. Bij Dell Service zeiden ze dat als dat niet lukte, ik hem op moest sturen, maar dat duurt weer een paar dagen en daar zie ik tegen op.. Jullie nog ideeën?

3. Als ik mijn laptop toch moet opsturen en ze moeten dan bijvoorbeeld mijn moederbord vervangen of iets dergelijks, heb ik dan het recht om te vragen om een moederbord met 2 aansluitpunten zodat ik een backlit erbij kan nemen?

Hopelijk weten jullie iets meer dan Dell Support..

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Mijn Dell bevalt erg goed en kijk er veel series op. Wel veel last van slechte verbinding met de WiFi 1000. Nieuwste drivers van Intel erop en ook firmware van router geupdate.
Veel gezocht op internet maar eindelijk is het gelukt:
Wellicht bekend bij de tweakers maar omzetten WPA psk TKIP naar WPA2 psk AES was een oplossing en ga van 20Mbit naar 60 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Gropah schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:25:
Nou nou, problematiek... Hoe erg is het dat je geen thumbnail ziet? En wat is de moeite om even te kijken of die optie's uitzetten werkt?

Je zou kunnen proberen de live messenger te draaien met de krachtige NVIDIA processor, kijken of dat het oplost. Als dat zo is, dan ligt het waarschijnlijk aan de HD3000, wat een redelijk veel gebruikte chip is in budget laptops en Mac laptops.
Redelijk erg.. je kunt nl. niet zien wat je toegestuurd krijgt en hoe groot 't is..
Krijg je en afbeelding of wellicht een malicious script toegestuurd? De opties uitzetten is uiteraard een optie. Al zijn die redelijk complex te noemen. (Je grafische kaart moet je nl. dan handmatig toevoegen aan de lijst met incompatible hardware. Aangezien de lijst bestaat uit over het algemeen zeer oude kaarten kun je je voorstellen dat je met zo'n high-end kaart gewoon van alle features gebruik wilt maken.

Enfin.. de laatste Nvidia drivers geïnstalleerd en die hebben inderdaad geholpen. _/-\o_

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
rdt.dop schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:16:
Hi allemaal,

Ik heb gisteren gebeld met Dell service want ik had 2 vraagjes, maar ik wilde even aan jullie vragen of jullie het eens zijn met de antwoorden die ik kreeg.

1. Ik vroeg of ik nog backlit keyboard kon krijgen, want momenteel heb ik er geen. Er werd mij verteld dat er andere moederborden gemaakt worden voor XPS15 zonder backlit, dus als ik een backlit zou kopen, dat ik dan niet het benodigde 2e aansluitpunt zou kunnen vinden op mijn moederbord. Dit omdat mijn XPS15 in eerste instantie zonder backlit geleverd is en de moederbord dan maar 1 aansluit punt heeft. Weten jullie hier meer van?
Ik zou zeggen: Onzin.
Meerdere Tweakers, waaronder ikzelf hebben hun normale Tobo vervangen door een backlit. Dat 2e aansluitpunt is gewoon aanwezig op het moederbord. Dit kun je ook "redelijk eenvoudig" zelf checken, je hoeft enkel de wristpad en toetsenbord van je laptop te halen. (als je op mijn naam zoekt in het vorige topic kom je een handleiding met foto's tegen)
2. Mijn muis (touchpad en externe muis) loopt af en toe vast en voornamelijk tijdens gamen kan dit nogal vervelend zijn.. Ik heb in het begin mijn virus scanner eraf gehaald en die vervangen door MSE (wat een stuk lichter loopt) dit heeft niet geholpen. Volgens Dell Service moest ik mijn Bios vervangen naar A10 en een USB 3.0 update van de Dell Support site toepassen. Dit heb ik beide gedaan maar het probleem blijft nog steeds. Bij Dell Service zeiden ze dat als dat niet lukte, ik hem op moest sturen, maar dat duurt weer een paar dagen en daar zie ik tegen op.. Jullie nog ideeën?
Ik had zelf dit probleem toen ik Speedfan draaide. Heb je software draaien om je Fans / Temp sensoren te beheren?
3. Als ik mijn laptop toch moet opsturen en ze moeten dan bijvoorbeeld mijn moederbord vervangen of iets dergelijks, heb ik dan het recht om te vragen om een moederbord met 2 aansluitpunten zodat ik een backlit erbij kan nemen?

Hopelijk weten jullie iets meer dan Dell Support..

Groetjes
Je kunt het altijd proberen. Kans dat ze hem er gelijk in zetten voor je.

Ik heb net een extra lader (nu heb ik er 3 8)7) en 9-Cell Accu gekocht van Theezakje Zo te zien werkt alles nog na die sloot was middel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 28-03-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
CurlyMo schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:14:
[...]

Waarschijnlijk heb je een 6230 in je laptop zitten die max. 2 antennes kan huisvesten. In jouw geval heb je geluk met 3 antennes zodat een 6300 ook een optie zou zijn. Die kan wel 3 antennes aan.
De 6230 en 6300 zeggen mij niet veel? Ik bezit een WiFi 1000 en een 5540 maar deze heb ik uitstaan want dat is alleen voor 3gs schijnbaar?

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
je zou kunnen upgraden naar een 6230 (of 6300 als je geen bluetooth gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Je bedoelt de 5540 upgraden naar 6230/6300?

Mij werd hier nog vertelt dat deze kaart niks te maken heeft met mijn WIFI connectie thuis?
Het zou toch mogelijk moeten zijn om met mijn W1000 kaart goede verbinding te hebben een kamer naast de kamer waar mijn router staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Nee, ik bedoel je wireless kaart natuurlijk. Met een 6300 kun je alle (3) antennes gebruiken dus zou je bereik ook beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

Ik zou eerst even proberen in je router je wifi op een ander kanaal in te stellen. Wellicht dat er op het huidige kanaal gewoon erg veel inteferentie is (vaak wordt dit ook weergegeven in de webconfig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Nieuwe XPS 15 die volgende maand uitkomt:

nieuws: Foto en details dunne Dell XPS 15 met Gorilla Glass verschenen

Ziet er allemaal goed uit met indrukwekkende specs.

Echter ding waarom ik hem niet zou willen hebben is de geïntegreerde muisknoppen.

[ Voor 23% gewijzigd door Nixo op 29-03-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 18:58
Ziet er zeer netjes uit so far. Ik hoop zo dat er ook fatsoenlijke speakers in komen, en tevens een betere bouwkwaliteit dan de 15z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel San
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 13:16
Nieuwe XPS ziet er echt top uit. Het design, de 640m en Ivy Bridge geven voor mij de doorslag. Hopelijk is de nieuwe XPS 15 snel te bestellen. Ben wel benieuwd wat het allemaal mag gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Anoniem: 130582 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:18:
Ik zou eerst even proberen in je router je wifi op een ander kanaal in te stellen. Wellicht dat er op het huidige kanaal gewoon erg veel inteferentie is (vaak wordt dit ook weergegeven in de webconfig).
Dat is inderdaad een hele goede. Probeer ook even het spectrum te bekijken met inSSIDer. Dan krijg je zo'n overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://blafhert.files.wordpress.com/2011/02/wifi-inssider-februari-2011.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
koning_nico schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:40:
Nieuwe XPS 15 die volgende maand uitkomt:

nieuws: Foto en details dunne Dell XPS 15 met Gorilla Glass verschenen

Ziet er allemaal goed uit met indrukwekkende specs.

Echter ding waarom ik hem niet zou willen hebben is de geïntegreerde muisknoppen.
En home/end toetsen. En fatsoenlijke speakers.

De speakers kunnen mij niet veel schelen, maar als het scherm, toetsenbord of touchpad brak zijn, dan hoef ik hem niet. De XPS 15 is eigenlijk de enige laptop die daaraan voldoet op dit moment binnen een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:50:
[...]

En home/end toetsen. En fatsoenlijke speakers.

De speakers kunnen mij niet veel schelen, maar als het scherm, toetsenbord of touchpad brak zijn, dan hoef ik hem niet. De XPS 15 is eigenlijk de enige laptop die daaraan voldoet op dit moment binnen een redelijke prijs.
Idd als ik nu goed op het plaatje kijk zie ik dat er naast de enter geen extra rij mee ismet Delete, Home, pg up, pg dn, end. Die heeft de huidige XPS wel.

Zou wel waardeloos zijn als ze die hebben weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
A-la Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4711/dell-15z-06-keyboard.jpg en Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/5660/Small%20(4%20of%2011).jpg

Het toetsenbord vind ik juist heel erg belangrijk. En ik denk dat we nu met zekerheid kunnen stellen dat dit de opvolger is van de XPS 15z. Deze, en de XPS 15 zullen naast elkaar bestaan. Zo gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Dat zijn is echt lelijk zeg!
Welke is de eerste? die xps 15z?
2e is de nieuwe XPS?

Toetsen zijn lelijk. En bovendien ook nog eens behoordlijk onhandig.
Ik ben maar wat blij met mijn huidige xps nu.
Toetsenbord, geluid (gebruik het erg vaak), een fijn trackpat met knoppen, en normale grote pijlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
koning_nico schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:19:
Dat zijn is echt lelijk zeg!
Welke is de eerste? die xps 15z?
2e is de nieuwe XPS?

Toetsen zijn lelijk. En bovendien ook nog eens behoordlijk onhandig.
Ik ben maar wat blij met mijn huidige xps nu.
Toetsenbord, geluid (gebruik het erg vaak), een fijn trackpat met knoppen, en normale grote pijlen
De 2e is de XPS13 denk ik.

Er wordt wel vermeld dat er een mini-displayport opzit maar er wordt met geen woord gerept over een thunderbolt aansluiting, hopelijk zit die er weldegelijk op. Dezelfde geluidskwaliteit leveren zal ook moeilijker worden vanwege het kleinere chassis, maar je weet nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Niet dus

[ Voor 123% gewijzigd door ToWi1989 op 29-03-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nummer 2 is de XPS 13: http://www.anandtech.com/...fferent-kind-of-ultrabook. Behalve het design een typische middenmotor.

En dat van thunderbolt vraag ik me ook heel erg af.... Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 08:53
Dat gewicht van 2,6kg valt me ook behoorlijk tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Indiaan706 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:23:
Dat gewicht van 2,6kg valt me ook behoorlijk tegen eigenlijk.
Dat is niet zwaarder of lichter dan de meeste andere.

macbook pro is 2.5
acer aspire 2.6
Dell 2.6
HP pavilion 2.9
samsung 2.4

Bovendien zit er een extra glasplaat in.
En glas bij het keyboard

[ Voor 10% gewijzigd door Nixo op 29-03-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 08:53
Maar daar had ik wel op gehoopt; a la Sony SE van 2,0kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan neem je de sony SE. Gewicht is niet alles. Veel belangrijker is het kwaliteit van de in en output devices en de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346682

Ik heb mijn esata/usb poort kapot gedaan met een usb dongle.
Nu zou ik graag deze vervangen maar ik kan dit onderdeel nergens vinden.
De usb 3.0 modules kan ik wel vinden maar deze heb ik dus niet nodig.
Weet iemand hier waar ik zo'n usb port kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
He. Dat is al de 3e die ik daarover hoor. Zie de 2e post uit dit topic.

Kan je met zijn 3-en niet naar dell stappen om te kijken of ze er iets aan willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Indiaan706 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:31:
Maar daar had ik wel op gehoopt; a la Sony SE van 2,0kg.
Serieus, moeilijk gaan doen om 600 gram? :X Zal wel aan mij liggen maar ik zou daar dus echt niets om geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
SChief schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:46:
[...]

Serieus, moeilijk gaan doen om 600 gram? :X Zal wel aan mij liggen maar ik zou daar dus echt niets om geven. :P
Er zijn mensen die wel serieuse waarden hechten aan het gewicht,
ik ben er opzich ook wel een van... daarom ook de XPS 15

Maar als je een krachtige laptop wilt, die weinig weegt dan schieten de prijzen wel enorm omhoog ( Ultrabooks )
Daarbij betwijfel ik voorlopig de levensduur nog even van die dingen.

Naar mijn idee teveel hardware in te weinig ruimte,
en die 600 Gram, swoo daar hebben we een tas voor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Joolee schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:14:
[...]
Ik zou zeggen: Onzin.
Meerdere Tweakers, waaronder ikzelf hebben hun normale Tobo vervangen door een backlit. Dat 2e aansluitpunt is gewoon aanwezig op het moederbord. Dit kun je ook "redelijk eenvoudig" zelf checken, je hoeft enkel de wristpad en toetsenbord van je laptop te halen. (als je op mijn naam zoekt in het vorige topic kom je een handleiding met foto's tegen)

[...]
Ik had zelf dit probleem toen ik Speedfan draaide. Heb je software draaien om je Fans / Temp sensoren te beheren?

[...]

Je kunt het altijd proberen. Kans dat ze hem er gelijk in zetten voor je.

Ik heb net een extra lader (nu heb ik er 3 8)7) en 9-Cell Accu gekocht van Theezakje Zo te zien werkt alles nog na die sloot was middel :P
Bedankt voor je snelle reactie.

Dan ga ik m'n laptop maar eens even openmaken en kijken waar de aansluitingen zitten. Zo wordt het nog spannend een laptop hebben ;)

Verder heb ik geen speedfan oid draaien. Wel merkte ik toen ik .. hmm.. Aida64 als ik het goed zeg, draaide dat m'n laptop moeite had met de sensoren. Toen alles "live" gemeten werd, haperde de laptop om de paar seconden. Ik weet niet of dat normaal is, maar hij had dus veel moeite met het lezen van alle sensoren.

Ik gok dat de laptop opgehaald moet worden om het probleem te verhelpen. Dan zou ik gelijk kunnen vragen om een backlit tobo moederbord erin te zetten, als deze er nu nog niet inzit.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Laatst online: 16-02 23:30

Eguna

AMD is liev

Zou iemand al kunnen stellen hoe waarschijnlijk het is dat de zojuist aangekondigde XPS 15 ook een backlit toetsenbord zou hebben? Het is tot nu toe om te smullen natuurlijk, hij valt haast in de categorie perfectie :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
5618 & oolee, ik zal het proberen vanavond anders zaterdag thanks!

Ik heb trouwens per post een dellkaart gekregen waar je tot 50 % korting krijgt, ik heb vermoeden dat dit alleen voor nieuwe laptops geld, zoniet dan zou ik wel graag een van een 6cell batterij naar een 9 cell batterij gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

Ik heb de dvd speler nu in een losse behuizing. De uitwerpknop werkt niet.
Nieuwe (refurbished) speler opgestuurd gekregen van Dell. Hetzelfde, uitwerpknop werkt ook niet.
Twee behuizingen geprobeerd.
Lijkt me teveel voor toeval.
Iemand dezelfde ervaring en evt. oplossing?

I love the smell of Jetfuel in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346682

Omdat mijn esata/usb poort kapot is (zoals ik al eens vermeld had in een vorige post) heb ik men dell eens open gemaakt om te kijken wat er mis is. De usb port was dus ingedrukt naar binnen en leek in eerste instantie ongedeerd. Maar uiteindelijk bleek dat er toch iets was afgebroken ;( .

Ik heb momenteel de xps L501X en dacht misschien is dit dan het moment op te upgraden naar het moederbord van L502X. Omdat deze dan een snellere chipset heeft (Intel HM67) en waarschijnlijk ook een betere grafische kaart.

Is het mogelijk om dit moederbord in te bouwen?
Kan ik mijn huidige processor gewoon overzetten (Intel i5-460M)?
Is dit een goede oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Of het moederbord in te bouwen is, waarschijnlijk qua formaat we, qua schroeven weet ik niet. Processor kun je niet meenemen omdat het een andere socket is, dus dan zul je een mobo op moeten scharrelen met een CPU (en natuurlijk GPU) erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
F-train schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:18:
Nieuwe (refurbished) speler opgestuurd gekregen van Dell. Hetzelfde, uitwerpknop werkt ook niet.
pricewatch: Samsung SE-S084D Zwart Heb 'm zellef ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
F-train schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:18:
Als je de speler met een paperclip opent en je doet er een schijfje in, kan die dan worden gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Ja, speler functioneert verder normaal.
Uitwerpen via software gaat ook goed.
Alleen niet met het knopje wat daarvoor bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
En het is niet een kwestie van dat het knopje wat op het nieuwe frontje zit (ik neem aan dat je je XPS frontje op de caddy hebt gezet) niet boven het schakelaartje zit? Probeer het eens zonder frontje en dan direct op het schakelaartje drukken. Je herkent het wel, het is een klein (ongeveer 5x5mm) metalen vierkantje of rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Idem, twee frontjes geprobeerd. Ook het ronde knopje direct indrukken doet niks. Je voelt bij allebei het knopje wel duidelijk "klikken", maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 16:13

Mr_0izO

Natural Mystic

Ik wil mijn geheugen uitbreiden van mijn Dell XPS 15 L502X. Er zitten nu 2 modules in van 2GB. Is het mogelijk om er één van 8gb in te plaatsen? Zodat ik er eventueel later nog een van 8gb bij kan plaatsen.
En klopt het dat ik het type SO-DIMM DDR3, met 1333mhz moet hebben?

Edit:
Of is het ook mogelijk om 2gb te laten zitten, zodat ik een totaal heb van 10gb?

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_0izO op 30-03-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Volgens opgave van Dell wordt een 8gb module niet ondersteund. Het maximum zou 2x4gb zijn. Twee modules van ongelijke grootte kan wel, maar gezien de ervaringen die ik daar in het verleden mee heb gehad, geef ik persoonlijk de voorkeur aan 2 modules van gelijke grootte. Liefst ook identieke modules (matched pair).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
8GB dimm's worden wel ondersteunt volgens intel en verschillende mensen op notebookreview. Dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:32:
8GB dimm's worden wel ondersteunt volgens intel en verschillende mensen op notebookreview. Dus dat is geen probleem.
Dus mochten we er gelukkig van worden, dan kunnen we er 2x8GB in gooien?
Oke 16GB is mogelijk een beetje overkill... maar met VMWare krijg ik dat best vol :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat kan. Als ik een nieuwe laptop zou kopen zou ik dat ook meteen doen. Het is zo overkill als maar kan. Maar voor de prijs hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik krijg m'n standaard 4GB niet eens vol. :+ Maar eens met bovenstaande, als ik dan toch zou upgraden zou ik er gelijk 2x8GB ingooien. :P

Ow, en bij deze gelijk een kleine update: m'n XPS bevalt nog steeds prima, elke dag weer zorgeloos werken. 8)

[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 31-03-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 16:13

Mr_0izO

Natural Mystic

Xantios schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Dus mochten we er gelukkig van worden, dan kunnen we er 2x8GB in gooien?
Oke 16GB is mogelijk een beetje overkill... maar met VMWare krijg ik dat best vol :-)
VMWare is ook de reden dat ik het geheugen wil uitbreiden, 2 virtuele machine's draaien werd toch al een beetje te veel. Ik heb 2x 4GB besteld, dit zal hopelijk wel voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:32:
Maar is er ook al iemand met een XPS15 die dat daadwerkelijk gedaan heeft? Volgens mij is ondersteuning door Intel niet voldoende, maar moet het ook in de BIOS ondersteund worden.

Voor de kosten hoef je het overigens niet te laten. Maar als je een niet al te grote SSD gebruikt als opstartschijf, moet je er wel rekening mee houden dat je 1,5 tot 2 keer de hoeveelheid van je werkgeheugen kwijt bent aan schijfruimte. Bij 16GB werkgeheugen kan dat dus oplopen tot 32GB wat je ineens kwijt bent!

[ Voor 27% gewijzigd door Alfie104 op 31-03-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Mr_0izO schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:43:
[...]

VMWare is ook de reden dat ik het geheugen wil uitbreiden, 2 virtuele machine's draaien werd toch al een beetje te veel. Ik heb 2x 4GB besteld, dit zal hopelijk wel voldoende zijn.
2x Windows 7 wilt met 4GB al prima ( Of Server 2008 en Win7 )
1x OS X met 4GB is ook te doen

Dit heb ik althans ca een jaar draaiende gehad op mijn Compaq 615 die "maar" 4GB geheugen had,
en dat was op zich wel werkbaar ( Niet ideaal, werkbaar ! )

Maar ik wil eigenlijk een klein netwerk simuleren, dus is 16GB wel prima.
dan moet een machientje of 6 wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik hoor de fan regelmatig aanslaan, ook op momenten wanneer er bijna niets gebeurd..
Er draaien geen progjes zoals in de OP staan (HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc).

Enig idee hoe dit verder te beinvloeden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Hopelijk binnen het XPS15 topic:

Ik zag verschillende topics waarin gezegd werd dat de gpu (GT525 / GT540) van de XPS15 niet sterk genoeg is. Daar verschillen de meningen over, maar voor de mensen die het er mee eens zijn, is het mogelijk om een externe gpu aan te sluiten?

Ik heb dat Vidock bekeken, maar daar heb je een Expresscard slot voor nodig. Is er een mogelijkheid om de usb3.0 te gebruiken, dat moet toch sneller werken dacht ik? Ik zou zelf namelijk wel een externe gpu aan willen sluiten, zodat ik toch een laptop heb voor onderweg, maar thuis m'n laptop op m'n bureau kan veranderen in een "game-laptop".

Als hier iemand ervaring mee heeft, zou hij dit kunnen laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
rdt.dop schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:58:
Hopelijk binnen het XPS15 topic:

Ik zag verschillende topics waarin gezegd werd dat de gpu (GT525 / GT540) van de XPS15 niet sterk genoeg is. Daar verschillen de meningen over, maar voor de mensen die het er mee eens zijn, is het mogelijk om een externe gpu aan te sluiten?

Ik heb dat Vidock bekeken, maar daar heb je een Expresscard slot voor nodig. Is er een mogelijkheid om de usb3.0 te gebruiken, dat moet toch sneller werken dacht ik? Ik zou zelf namelijk wel een externe gpu aan willen sluiten, zodat ik toch een laptop heb voor onderweg, maar thuis m'n laptop op m'n bureau kan veranderen in een "game-laptop".

Als hier iemand ervaring mee heeft, zou hij dit kunnen laten weten?
Niet sterk genoeg voor wat? Welk spel wil je spelen? Er zullen vast wel benchmarks te vinden zijn met google.

Als vidock (ik ken het niet) met usb 3.0 kan werken, dan zal het vast ook wel op de XPS 15 werken. Maar ik betwijfel of usb3.0 echt snel genoeg is voor een snellere videokaart dan de gt525. Daarnaast denk ik dat de hogere kosten het erg oninteressant zullen maken. Dan kun je beter een goedkopere laptop en een desktop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Hades.NL schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:19:
Niet sterk genoeg voor wat? Welk spel wil je spelen? Er zullen vast wel benchmarks te vinden zijn met google.
Ik zat gisteren Crysis te spelen. Dit ging prima op 1600 * 900 en alles op high (wel msi afterburner gebruikt voor overclocken), maar zodra ik op 1920 * 1080 ga spelen, wordt het net te veel. Dus als er een mogelijkheid is om een laptop grafisch sterker te maken is dat interessant.
Daarnaast denk ik dat de hogere kosten het erg oninteressant zullen maken. Dan kun je beter een goedkopere laptop en een desktop kopen.
Ik vind de XPS15 een heerlijke laptop, groot mooi scherm, stevig, lange batterijduur, typt lekker, goed geluid.. Dus het is voor mij een goede laptop voor werken en studeren. Alleen grafisch (voor gamen) net niet sterk genoeg. Een goedkopere laptop nemen voldoet niet (voornamelijk omdat ik deze xps15 al bezit ;)) omdat deze laptop alles heeft wat ik nodig heb, op de grafische kaart na (die nodig is voor gamen, wat ik toch alleen thuis achter m'n bureau doe). Als ik dus wil gamen op hoge kwaliteit en resolutie, zal ik dus of een desktop erbij moeten kopen of alleen een externe gpu. Dan zijn de kosten van de tweede een stuk lager.
Er staat dat de externe oplossing thunderbolt nodig heeft, iets wat mijn xps15 (een maand oud) niet heeft. Hopelijk komen er nog andere oplossingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 14:29

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik twijfel over een Dell XPS 15 of 15z maar mijn grootste probleem is dat ik deze binnen moet hebben voordat ik op vakantie vertrek (15 april).

Iemand ervaring met hoe realistisch de verzendtijden zijn die ze geven op de Dell site? 6-8 werkdagen staat daar voor de XPS reeks en het enige wat ik verander zijn W7 Engels en 256gb SSD ipv HD.

Er zijn nog 10 werkdagen over maar deze week is het Goede vrijdag en volgende week 2e Paasdag dus dat zijn er dan nog 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sowieso niet de xps 15z....
productreview: Dell XPS 15z (15Z-2198) review door Safihre

Veder staat in de topicwarning natuurlijk Dell levertijden topic. Daar zou je even kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
rdt.dop schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:58:
[...]
(voornamelijk omdat ik deze xps15 al bezit ;)) \
Ja dat had je er niet bij verteld :P

Heb je je gt525/gt540 al geprobeerd te overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14
Nu ik een XPS17 heb, zit ik eraan te denken om m'n 1 jaar oude XPS15 te verkopen.
Iemand enig idee wat deze oplevert?
I5-2410 processor
6Gb mem
Full HD scherm
525m videokaart
640Gb hard disk
backlit toetsenbord

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

Dit hangt o.a. ook van de garantie en de uiterlijke staat van de laptop. Maar reken maar - denk ik - op maximaal 600 euro, waarschijnlijk minder. De afschrijving op hardware is het eerste jaar redelijk dramatisch in mijn ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 130582 op 02-04-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
€600 lijkt me de bovengrens, die config heb je nieuw al voor zo'n €750 tegenwoordig? En dan heb je nog een jaar garantie en de optie om die garantie goedkoop uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
SemperEgo schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:06:
€600 lijkt me de bovengrens, die config heb je nieuw al voor zo'n €750 tegenwoordig? En dan heb je nog een jaar garantie en de optie om die garantie goedkoop uit te breiden.
Dat is bijna dezelfde XPS 15 als die ik heb. Ik vind € 600 dan behoorlijk aan de prijs. Die van mij heeft daarnaast een simkaart-slot (en HSDPA-minicard) en de 6230-draadloze netwerkkaart (dus ook BT).

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.