[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.528 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04 17:48
Hades.NL schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:28:

Ja dat had je er niet bij verteld :P

Heb je je gt525/gt540 al geprobeerd te overclocken?
Ja dat heb ik al geprobeerd met MSI afterburner, maar ik merk niet heel veel verschil. Iets wat vlotter loopt het volgens mij, maar dan wordt de laptop wel weer warmer, soms toch 85 graden.

Een externe oplossing zou daarom ideaal zijn. Maar ach, dan maar terug naar age of empires en worms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:22
Louise525 schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:23:
[...]

Dat is bijna dezelfde XPS 15 als die ik heb. Ik vind € 600 dan behoorlijk aan de prijs. Die van mij heeft daarnaast een simkaart-slot (en HSDPA-minicard) en de 6230-draadloze netwerkkaart (dus ook BT).
Die simkaart slot zit er bij mij ook in.
Qua netwerkwerkkaart heb ik een Intel 1000,6230 en 6300 liggen: dus keus genoeg.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Kan iemand mij duidelijk uitleggen of het nodig is om een i7 ipv een i5 te nemen. De laptop is voor school en films kijken (liefst in HD) en eventueel Football manager spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04 17:48
lolkejan schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:56:
Kan iemand mij duidelijk uitleggen of het nodig is om een i7 ipv een i5 te nemen. De laptop is voor school en films kijken (liefst in HD) en eventueel Football manager spelen.
Zoals ik heb begrepen is het niet nodig. De i5 is al snel genoeg. Daar bovenop had ik volgens mij ook vernomen dat de i5 minder stroom verbruikt en daardoor voor school misschien wel een goede keuze zou zijn.

Tsja, met een 9-cell batterij en de i7 haal je een schooldag ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Volgens mij moet zelfs een i3 genoeg zijn voor wat jij wilt. Maar ik zou toch voor de i5 gaan, dan heb je wat meer speelruimte.

Overigens heb ik met mijn i7 (ik wilde een i5 maar de korting op de i7 was zó aantrekkelijk dat het een no-brainer was) geen klagen over de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Volgens mij maakt i5/i7 ook nauwelijks uit voor de accuduur. Tegenwoordig werkt power gating om de cores uit te schakelen prima. Al is er nog niemand die dat heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik had op advies van Darkstone geprobeert mijn XPS open te maken zodat ik mijn usb poorten kan bekijken.

Maar na dat ik de batterij en de backpannel had verwijderd wou ik volgens de handleiding de pols steun verwijderen. Maar bij het gedeelte van de batterij daar zitten zwarte schroefjes. als ik daar met mijn gamma/praxis schroevendraaiers. probeer los te schroeven dan draait de schroeven draaier door en beschadigt hij de schroef. als ik dit op een onbeschadigde schroef nog een keer probeer maar dan met een andere schroevendraaier gebeurt het zelfde.

nu kan ik op geen enkel manier mn XPS openen.

heeft iemand een idee hoe ik dit wel kan doen.

ik heb de handleidingen van dell support gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 17:17
Een fatsoenlijk schroevendraaier setje halen speciaal voor het fijnere werk. En als ze echt dol zijn zul je moeten gaan boren :X

[ Voor 26% gewijzigd door ToWi1989 op 03-04-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Dat zijn ze. het is een 16 euro set met torx kruis ster, en plat schroevendraaiers van ongeveer 3.5 mm
TomWinkelmolen schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:38:
Een fatsoenlijk schroevendraaier setje halen speciaal voor het fijnere werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand halen die fatsoenlijk met schroevendraaiers kan omgaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Haha,

ik gok zelf dat de schroef kop wat aan de zwakke kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Laatst online: 31-05 17:17
Zoek een schroevendraaier die het best op de kop aan lijkt te sluiten zoals die nu is, en oefen flink wat druk uit op de schroevendraaier en draai voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Je kan ook proberen ze eerst wat vaster te draaien. Als ze echt vastzaten kun je zo er terug wat beweging in krijgen en alsnog omdraaien. Een noodoplossing kan ook zijn dat je een druppeltje lijm op de schroef doet en dan je schroevendraaier er in zet. Laten drogen en hopen dat je genoeg grip hebt om de schroef er uit te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:51
(deze vraag is volgens mij al eens gesteld, maar ik vind de vraag en/of eventueel antwoord zo snel even niet)

Weet iemand of de toetsen van het backlit toestenbord op de zelfde manier los kunnen als bij een 'normaal' laptop toetsenbord (zachtjes omhoog en naar het scherm toe/af trekken)?
Ik heb een tijdje terug namelijk een nieuw toetsenbord gekregen van Dell, maar van deze 'piept' de spatiebalk nogal, en ik vraag me af of hier niet iets aan te doen is.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heeft iemand anders sinds de installatie van BIOS update A10 last van een laptop die crasht in slaapmodus? Als ik 's avonds mijn laptop dichtklap en de volgende morgen open, boot windows opnieuw en krijg ik het scherm of ik Windows normaal of in safemode will opstarten. Voorheen had ik hier geen last van en lijkt door de installatie van A10 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is best mogelijk. Maar waarom flash je het bios niet terug om te kijken of dat echt het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Probeer eens één voor één de geheugenmodules eruit te halen en op de andere op te starten en kijk of het probleem zich dan nog voordoet. Zo nee, dan moet je die geheugenmodule die er op dat moment uit is, vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 15:35
Gisteren mijn XPS15 besteld:

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz) bewerken
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] bewerken
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart bewerken
Optische stations 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven) bewerken
LCD 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
Kleuren, dessins en beschilderingen Cover – Metalloid Aluminium bewerken
Primary Battery 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh) bewerken
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) bewerken

Toetsenbord Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY) bewerken
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie bewerken
Bundle N02X5M09 bewerken
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc bewerken
Draagtassen Geen draagtas bewerken
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor XPS L502x bewerken
DVI to VGA Adapter Niet inbegrepen bewerken
Power Supply Wisselstroomadapter van 130 watt bewerken
Cables Europese stroomkabel (250 V) bewerken

totaal prijs na waardebonnen: 948,59 euro

Nu even wachten totdat die geleverd gaat worden.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Is er al een verwachting wanneer de ivy bridge lappies kopen :P

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze maand nog, denk ik. Ik verwachte ze eigenlijk vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Sinds kort een groene balk boven in beeld bij youtube filmpjes etc..

Ook video's die ik in een browser wil afspelen (dumpert, DWDD youtube in andere browers etc.) geeft het een internet explorer foutmelding aan en soms doet het wel de 2e keer maar soms ook niet.

Dit had ik voorheen alleen met dailymotion maar nu met iedere filmpje.

Heeft dit te maken met codecs (laatste nieuwe flashplayer update moeten installeren) of met je videokaart?

Ik heb het heel erg druk dus ik heb nog geen tijd gehad om naar mijn wifiinstellingen te kijken maar hier kom ik binnenkort nog op terug.

[ Voor 10% gewijzigd door EvertonPride op 04-04-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
waar heb ik dat eerder gehoord...

Een snelle oplossing is hardwareaccelatie uitzetten. Rechtsklik op een filmpje, settings, enable hardware accelation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Geweldige tip, alles lijkt goed te werken nu!

Ik zal de tip opslaan in mijn windows opnieuw installeren wordfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik ben sinds een kleine week ook een bezitter van een Dell XPS. Ik heb er bij het bestellen geen HDMI naar VGA adapter bij besteld omdat ik 25 euro best wel veel vond en ik dacht hem toch niet nodig te zullen hebben.

Nu bedacht ik me dat zo'n adapter toch wel handig is als ik mijn laptop op school wil aansluiten op een tweede scherm. Ik ben gaan zoeken en ben dit tegengekomen:

http://www.dealextreme.co...adapter-cable-20cm-119691

Zal dit werken?

Edit: of is dit beter/hetzelfde maar dan goedkoper(= stiekem ook beter):
http://www.dealextreme.co...emale-adapter-1080p-27603

[ Voor 14% gewijzigd door Krekker op 04-04-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou displayport-vga gebruiken. HDMI->vga is geen standaard, en de kans bestaat dat je te maken krijgt met dell-specifieke wiring, waardoor alleen hun adapters gaan werken.
En bovendien gebruik je via displayport de intel IGP, dat is zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:44
Krekker schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:19:
Dan ben ik benieuwd of je dan vervolgens weer van vga --> svideo kan:
http://www.dealextreme.co...deo-and-3rca-f-cable-9813

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Laatst online: 10-11-2022
Derek S. schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:40:
Heeft iemand anders sinds de installatie van BIOS update A10 last van een laptop die crasht in slaapmodus? Als ik 's avonds mijn laptop dichtklap en de volgende morgen open, boot windows opnieuw en krijg ik het scherm of ik Windows normaal of in safemode will opstarten. Voorheen had ik hier geen last van en lijkt door de installatie van A10 te komen.
Heeft niets te maken met BIOS versie.IK heb dit probleem al sinds A08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Roelf-99 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:32:
[...]

Heeft niets te maken met BIOS versie.IK heb dit probleem al sinds A08
IK had het probleem al sinds hij uit de doos kwam. Hij is er zelfs voor teruggeweest naar Dell, maar die konden het ook niet oplossen (moederbord en harddisk vervangen oftewel ze wisten het gewoon niet), omdat ze het oude geheugen gewoon terugstopten. Alleen hadden ze één van de modules niet goed vergrendeld, zodat die tijdens het transport uit de socket viel. Toen de XPS bij mij terugkwam, werkte de standby, totdat ik ontdekte dat ik te weinig geheugen had en de losse module terugplaatste. Toen was de standby weer kapot.

Ik heb netjes een nieuwe module van Dell gehad, waarmee het probleem definitief verholpen was.

Conclusie: ik heb het al meer gezegd in deze thread (en in deel 7 hiervan, waar mijn ervaringen met dit probleem uitgebreider beschreven staan), controleer je geheugenmodules. Probeer ze één voor een en kijk of het probleem zich blijft voordoen.

NB: de module die bij mij het probleem veroorzaakte, kwam fluitend door alle testprogramma's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Alfie104 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:13:
[...]

IK had het probleem al sinds hij uit de doos kwam. Hij is er zelfs voor teruggeweest naar Dell, maar die konden het ook niet oplossen (moederbord en harddisk vervangen oftewel ze wisten het gewoon niet), omdat ze het oude geheugen gewoon terugstopten. Alleen hadden ze één van de modules niet goed vergrendeld, zodat die tijdens het transport uit de socket viel. Toen de XPS bij mij terugkwam, werkte de standby, totdat ik ontdekte dat ik te weinig geheugen had en de losse module terugplaatste. Toen was de standby weer kapot.

Ik heb netjes een nieuwe module van Dell gehad, waarmee het probleem definitief verholpen was.

Conclusie: ik heb het al meer gezegd in deze thread (en in deel 7 hiervan, waar mijn ervaringen met dit probleem uitgebreider beschreven staan), controleer je geheugenmodules. Probeer ze één voor een en kijk of het probleem zich blijft voordoen.

NB: de module die bij mij het probleem veroorzaakte, kwam fluitend door alle testprogramma's!
Ook wel een beetje eigen schuld. Als je geheugenmodule fluit kun je toch weten dat er iets niet in orde is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300857

Bij apparaatbeheer heb ik bij overige apparaten een uitroepteken staan bij: onbekend apparaat en sm buscontroller. Weet iemand hier de oplossing voor? heb alle drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik kom er net achter dat mijn Advanced N-6230 langzamer is dan een goedkope Chinese mini WiFi USB is (deze: http://www.buyincoins.com...miniusb-product-2464.html)
Om de usb wifi in het nadeel te brengen heb ik eerst 2 tests uitgevoerd met de N6230 en vervolgens 2 met de USB WiFi dongle (als ik het andersom doe wordt het verschil nog groter)

Advanced-N 6230:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zfn5ow.png
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/25jjksn.png

Chinese mini USB WiFi:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33eiez5.png
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/30urcc4.png

Hoe kan dit? Dit zou toch niet horen te zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 05-04-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 03:57

WhySoSerious

Be the change.

Op twee testen valt niets te zeggen. Draadloos is erg beinvloedbaar. Een mobiele telefoon of magnetron zit al op dezelfde frequentie. Daarbij zou ik me ook niet echt zorgen maken, het is een klein verschil (6%, gebaseerd op de Ziggo snelheidstests). Tevens zijn er ook andere zaken die de snelheid beinvloeden, zoals drukte bij Ziggo server zelf. Zo lang de ping maar in orde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb deze test wel een stuk of 24 keer uitgevoerd (telkens 2x2 (ziggo+speedtest)) en bij alle keren was de usb sneller. Allemaal op exact dezelfde plek uitgevoerd en allemaal achter elkaar (dus 2xN6230 en 2xUSB achter elkaar)

Dan zou je toch verwachten dat de usb inderdaad sneller is? Invloeden als drukte op de server zou dan erg toevallig moeten zijn omdat ik ze zowel bij ziggo als bij speedtest uitvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:08
Krekker schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:19:

Ik heb deze, werkt prima op mijn XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:27:
Ik zou displayport-vga gebruiken. HDMI->vga is geen standaard, en de kans bestaat dat je te maken krijgt met dell-specifieke wiring, waardoor alleen hun adapters gaan werken.
En bovendien gebruik je via displayport de intel IGP, dat is zuiniger.
Kun je via de displayport niet de NVidia kaart gebruiken? (wanneer je bijvoorbeeld aan het gamen bent en je sluit een monitor via VGA aan. Of eventueel zelfs HDMI/DVI via displayport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Bryan Tong Minh schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:41:
[...]

Weet je dan ook of je vervolgens door kan naar s-video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:28

NSG

Je weet niks!

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:13:
Ik kom er net achter dat mijn Advanced N-6230 langzamer is dan een goedkope Chinese mini WiFi USB is (deze: http://www.buyincoins.com...miniusb-product-2464.html)
Om de usb wifi in het nadeel te brengen heb ik eerst 2 tests uitgevoerd met de N6230 en vervolgens 2 met de USB WiFi dongle (als ik het andersom doe wordt het verschil nog groter)

Advanced-N 6230:
[afbeelding]
[afbeelding]

Chinese mini USB WiFi:
[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe kan dit? Dit zou toch niet horen te zijn?
Je hebt zeker een Dual-Band router ?
Mijn ervaring is dat wanneer ik verbonden ben met een 300N (dual-band) router, ik erg onstabiele verbinding heb. Zet ik de router op max 130N (single band) dan werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Enes_81 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:24:
[...]

Je hebt zeker een Dual-Band router ?
Mijn ervaring is dat wanneer ik verbonden ben met een 300N (dual-band) router, ik erg onstabiele verbinding heb. Zet ik de router op max 130N (single band) dan werkt alles prima.
Ik heb een TP-Link TL-WR1043ND maar hij staat op 130N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llrobinll
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-11-2023
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:15:
En ik denk dat we nu met zekerheid kunnen stellen dat dit de opvolger is van de XPS 15z. Deze, en de XPS 15 zullen naast elkaar bestaan. Zo gok ik.
En denk je dat er dan in de nabije toekomst nog een opvolger (of geüpdatet versie) van de xps 15 zal komen?
Dus met de ivy bridge cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja. De XPS 15 is pas 1 jaar en een kwart op de markt. Dat is, voor dell, een korte termijn.

Het kan wel zijn dat dell de prijs van de nieuwe xps 15 zo laag heeft gekregen dat hij kan concurreren net de pricewatch: Asus K53SV-SX146V. Maar dat acht ik, gezien de prijsstelling van de 15z, hoogst onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotorion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik denk dat de &vw=classic truc niet (meer?) werkt voor de Belgische versie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8xIkWl.png

Wel spijtig want het is denk ik één van de weinige laptops in die prijsklasse met 'n backlit keyboard?

Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 07:06
T lukt niet met iedere configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotorion
Paar keer geprobeerd met de duurdere varianten (de XPS15 modellen met i7s, betere grafische kaarten etc) maar dat lukt ook niet.

Vrij belachelijk want als je op "Meer informatie" klikt staat er "de XPS15 heeft optioneel een verlicht toetsenbord dat je kan kiezen". NIET DUS :9

Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453920

De nieuwe Clevo's met de GTX675M hebben nu ook backlit keyboard zag ik bij BTO op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die zitten in 2x 'die prijsklasse'. En de truuk heeft nooit gewerkt in belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Bryan Tong Minh schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:41:
[...]

Hoe lang duurde het voordat je 'm in huis had?
(de dealextreme mini displayport -> vga)

[ Voor 8% gewijzigd door birdibird op 06-04-2012 12:43 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotorion
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:11:
En de truuk heeft nooit gewerkt in belgie.
Vervelend ...

Even Dell mee lastig gevallen op Twitter, antwoorden ze droog dat het inderdaad niet kan via de website.
Ja leuk, maar mijn bedoeling was dus wel om aan een XPS15 met backlit keyboard te raken, niet om bevestiging te krijgen dat ik dat niet kan bestellen via de website :P

EDIT: even doorgevraagd en dan via DM te weten gekomen dat het "misschien" wel telefonisch kan. We zoeken verder ... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dotorion op 06-04-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453920

daar ga je toch niet mee in zee! on tranparante figuren zeg. Je wilt iets kopen en dan mag je blij zijn dat je misschien antwoord op je vragen krijgt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:08
CurlyMo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:53:
[...]

Weet je dan ook of je vervolgens door kan naar s-video?
Geen idee, nooit geprobeerd.
birdibird schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:43:
[...]

Hoe lang duurde het voordat je 'm in huis had?
(de dealextreme mini displayport -> vga)
Kan ik me niet zo meer herrinneren, maar ik heb vaker bij DX besteld, en het vervelende is dat de verzendtijd zeer onvoorspelbaar is. Meestal ergens tussen de 3 en de 6 weken, maar als je pech hebt 2 maanden of meer.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zo, net even vakkundig het Energy Star stickertje van m'n XPS verwijderd. Zat vanaf de fabriek scheef erop en in ergerde er mij al een tijd aan. :P Het lijm dat achterblijft kan je met je nagel weghalen (zonder krassen), dus je ziet er helemaal niets meer van. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

SChief schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:31:
Zo, net even vakkundig het Energy Star stickertje van m'n XPS verwijderd. Zat vanaf de fabriek scheef erop en in ergerde er mij al een tijd aan. :P Het lijm dat achterblijft kan je met je nagel weghalen (zonder krassen), dus je ziet er helemaal niets meer van. 8)
Die van mij zit ook al scheef!

Heeft er iemand hier toevallig een XPS 15 met 3D scherm? Of weet die iemand die dat heeft? Of weet iemand een forum waar er gebruikers zijn met een XPS 15 met 3D scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat bestaat niet. Je kan er wel zelf een 3D scherm in zetten. Maar die zijn in dit formaat alleen @768p beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb ooit de optie op de Dell site gezien om voor een 768p 3D scherm te kiezen

[ Voor 3% gewijzigd door Markos op 06-04-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bedoelt een 768p touchscherm. Een 3D scherm heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmm dat kan het inderdaad ook zijn geweest |:(

Maar volgens een gast op insanelymac is hij wel geleverd met een 3D scherm:
I've analyzed the files... both sets are identical.. meaning they come from the same model. Unfortunately they do not provide the info i need... they are fundamentally different from our l502x models... i'm afraid the SSDTs must be strictly from a l502x 3D system.
(ik had hem de SSDT bestanden van de 3D L702x toegestuurd)

Uit zijn bericht leid ik iig af dat ze zijn geleverd met 3D scherm. We zijn iig opzoek naar een L502x (of L501x) waarbij de optimus uitgeschakeld is. Ofwel, waarvan de laptop alleen op de NVidia kaart werkt. Die met touchscreen, hebben die ook nog gewoon de optimus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:03:
[...]

Die van mij zit ook al scheef!
[...]
Ik zeg, weg met die hap! :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RpUOiIYeJIZwLrAGoVnecePx/medium.jpg
Klik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
SChief schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:31:
Een stukje wc papier en wat pindakaas en weg zijn de lijmresten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:44:
Hmm dat kan het inderdaad ook zijn geweest |:(

Maar volgens een gast op insanelymac is hij wel geleverd met een 3D scherm:

[...]

(ik had hem de SSDT bestanden van de 3D L702x toegestuurd)

Uit zijn bericht leid ik iig af dat ze zijn geleverd met 3D scherm. We zijn iig opzoek naar een L502x (of L501x) waarbij de optimus uitgeschakeld is. Ofwel, waarvan de laptop alleen op de NVidia kaart werkt. Die met touchscreen, hebben die ook nog gewoon de optimus?
Ik weet niet wat de complete quote is, maar de xps 15 kan 3d beelden over HDMI weergeven op een extern 3d scherm :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

M3rcury schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:19:
[...]

Ik weet niet wat de complete quote is, maar de xps 15 kan 3d beelden over HDMI weergeven op een extern 3d scherm :)
Dat was de complete quote ;) ik weet dat hij 3D over hdmi kan sturen, maar het gaat erom dat de 3D versies van de XPS geen optimus hebben. Dat betekent dat (volgens mij vanuit de bios) de intel gpu uitgeschakeld is. De reden dat hij hier naar opzoek is, is omdat we dan misschien het systeem kunnen commanderen om de nvidia gpu te gebruiken ipv de intel gpu. Dan zou je dus ook in OS X gebruik kunnen van de betere gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
Volgens mij wilde Dell mn vader een goed paassen geven.

Ik had zondag avond de standaard dell xps 15 i5-2450m, 6gb, 750gb 7200rpm, 540m 2gb, backlight keyboard, intel 1030, besteld met korting (7% paassen korting)

Heeft Dell deze donderdag de i7-2670QM , 8gb ddr3 duelchannel, 750gb 7200rpm, verder alles hetzelfde geleverd :O

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Wat een dramatische service van Dell. Mijn XPS15 geveld door waterschade nog geen 50 dagen na de aankoop. Collect and return mag je meteen 160 euro voor aftikken, wordt de laptop de volgende dag als het goed is meteen opgehaald heb je hem binnen 10 dagen terug. Alles ging erg snel, 14 maart opgehaald, mocht nog 380 euro aftikken voor reparatie en de laptop zou onderweg zijn en vrijdag 23 of maandag 26 maart geleverd worden werd me verteld. Dinsdag 27 maart nog niks, dus maar eens achteraan gegaan, kreeg ik op woensdag te horen dat het moederbord niet op voorraad was en die er pas vrijdag 30 maart zou zijn. Inmiddels heb ik helemaal niets meer gehoord, niemand kan me helpen als ik Dell bel en krijg via de mail alleen maar te horen dat de ene manager de andere manager gaat bellen en het onbegrijpelijk en niet de bedoeling is. Niemand lijkt te weten waarom het zo lang duurt of waar de laptop is, erg vervelend allemaal! Als ik bel dan word ik van de ene nietsnut naar andere doorverbonden die me niets kan vertellen. Is overigens met de Europese technische service van XPS laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Grimmbeard schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:11:
Wat een dramatische service van Dell. Mijn XPS15 geveld door waterschade nog geen 50 dagen na de aankoop. Collect and return mag je meteen 160 euro voor aftikken, wordt de laptop de volgende dag als het goed is meteen opgehaald heb je hem binnen 10 dagen terug. Alles ging erg snel, 14 maart opgehaald, mocht nog 380 euro aftikken voor reparatie en de laptop zou onderweg zijn en vrijdag 23 of maandag 26 maart geleverd worden werd me verteld. Dinsdag 27 maart nog niks, dus maar eens achteraan gegaan, kreeg ik op woensdag te horen dat het moederbord niet op voorraad was en die er pas vrijdag 30 maart zou zijn. Inmiddels heb ik helemaal niets meer gehoord, niemand kan me helpen als ik Dell bel en krijg via de mail alleen maar te horen dat de ene manager de andere manager gaat bellen en het onbegrijpelijk en niet de bedoeling is. Niemand lijkt te weten waarom het zo lang duurt of waar de laptop is, erg vervelend allemaal! Als ik bel dan word ik van de ene nietsnut naar andere doorverbonden die me niets kan vertellen. Is overigens met de Europese technische service van XPS laptops.
Ik heb anders hele goede ervaring met de Service van Dell.
Mijn adapter begon te kraken na 2 weken, na een mailtje had ik de volgende dag een nieuwe.
Één van de leds op mijn backlit keyboard kapot gegaan, weer na een mail de volgende dag een nieuwe.

Ook had ik al enkele maanden last van de fan die nogal vaak aansloeg bij simpele taken als browsen en word.
20-3-2012 heb ik via de mail contact opgenomen, zelfde dag nog mail dat de heatsink vervangen gaat worden laptop zou opgehaald worden door UPS. 23-3-2012 is deze opgehaald door UPS, 26-3-2012 ingesproken bericht dat hij aangekomen is en 29-3-2012 ingesproken bericht dat hij werd verzonden. Helaas is door slechte communicatie van UPS de laptop pas deze pas 3 April bij mij geleverd.

Maar goed, de heatsink en ventilator zijn vervangen en de ventilator slaat nu minder vaak aan, dus probleem is wel opgelost. Overigens is dit niet door DELL gedaan maar door Solid vision ICT Services in Almere.

Ik neem aan dat jou laptop ook bij Solid vision ligt, dus ja erg vreemd is het niet dat Dell jou geen duidelijk antwoord kan geven waarom het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Het zal ook wel vooral pech zijn, denk ik. Zoiets gaat 9 van de 10 keer goed maar als het fout gaat is het heel frustrerend, zit inmiddels bijna een maand zonder laptop die ik dagelijks nodig heb. Tot aan dit moment heb ik ook geen enkel probleem gehad met Dell eigenlijk. Over het algemeen zijn ze snel en doen ze niet moeilijk.

Ik kon wel kiezen trouwens of ik met de Nederlandse afdeling van Dell of de Europese het zou afhandelen. Had eerst namelijk via mailsupport Dell gecontacteerd (Europees), vervolgens stond er dat je beter kon bellen bij grote problemen, dus heb ik alsnog gebeld (Nederlands). Later werd ik weer gecontacteerd door die Europese XPS service (n.a.v. de mail) en dat leek allemaal wat vlotter te gaan en het kwam op hetzelfde neer volgens de mensen van Dell. Beetje vaag is het wel. Zodra het is opgelost en ik de redenen heb achter dit verhaal zal ik het nog wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Enes_81 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:01:
[...]

Ik heb anders hele goede ervaring met de Service van Dell.
Mijn adapter begon te kraken na 2 weken, na een mailtje had ik de volgende dag een nieuwe.
Één van de leds op mijn backlit keyboard kapot gegaan, weer na een mail de volgende dag een nieuwe.

Ook had ik al enkele maanden last van de fan die nogal vaak aansloeg bij simpele taken als browsen en word.
20-3-2012 heb ik via de mail contact opgenomen, zelfde dag nog mail dat de heatsink vervangen gaat worden laptop zou opgehaald worden door UPS. 23-3-2012 is deze opgehaald door UPS, 26-3-2012 ingesproken bericht dat hij aangekomen is en 29-3-2012 ingesproken bericht dat hij werd verzonden. Helaas is door slechte communicatie van UPS de laptop pas deze pas 3 April bij mij geleverd.

Maar goed, de heatsink en ventilator zijn vervangen en de ventilator slaat nu minder vaak aan, dus probleem is wel opgelost. Overigens is dit niet door DELL gedaan maar door Solid vision ICT Services in Almere.

Ik neem aan dat jou laptop ook bij Solid vision ligt, dus ja erg vreemd is het niet dat Dell jou geen duidelijk antwoord kan geven waarom het zo lang duurt.
Even ter info, maar welk mailadres gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

SemperEgo schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 01:19:
[...]

Even ter info, maar welk mailadres gebruik je daarvoor?
Het sturen van een mail doe ik via deze pagina, op deze manier krijgt de support direct informatie over de hardware van je laptop etc.

Je krijgt dan een reply op je mail en zo gaat de communicatie dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 21:52
Heeft iemand van jullie al eens een toets verwijderd? Bij mij lijkt de 'G' vandaag opeens minder "bouncy" dan de rest, hij lijkt minder snel naar boven te komen. Ik zou eventueel de toets willen verwijderen, maar durf niet zo goed. Is dit iets waarvoor je Dell kunt laten komen (heb drie jaar next-business day + accidental damage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een paar keer flink erop rammen en blazen. Misschien doet hij het dan wel weer goed.

Met mijn studio heb ik het ook wel eens. Een keer vloog er een toets af die het de seconde daarvoor nog prima deed, omdat er een haar in het mechaniek was gekomen. Dat zal bij jou ook wel het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Is het iemand al eens opgevallen dat de touchpad van in ieder geval de L502x capacitief is? Het viel mij op doordat de touchpad vaak al reageert voordat ik hem daadwerkelijk aanraak. Bij controle blijkt hij inderdaad niet te reageren op contact met voorwerpen, alleen op je vingers. Net als het scherm van m'n iPhone.

Persoonlijk vind ik het een hele verbetering tov. de oude resistieve touchpads, waar je soms behoorlijk op moet drukken voor een reactie, zeker bij oudere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Je kan bij de Synaptics opties ook instellen hoe gevoelig je touchpad moet zijn trouwens. Zitten trouwens meer leuke opties tussen, vier vingers neerleggen= desktop, muis (van je hand dus) neerleggen= desktop. :P

Moet alleen nog even het vorige/volgende gebeuren regelen zodat ik dat in Chrome kan gebruiken, nu gebruik ik alt+pijltjes. :+

[ Voor 58% gewijzigd door S_Chief op 08-04-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt. Ik kan mijn backlit toetsenbord aanzetten door een paar mm boven het oppervlak te bewegen. Niets nieuws onder de zon. En dat is dan de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 21:52
Anoniem: 303530 schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:58:
Een paar keer flink erop rammen en blazen. Misschien doet hij het dan wel weer goed.

Met mijn studio heb ik het ook wel eens. Een keer vloog er een toets af die het de seconde daarvoor nog prima deed, omdat er een haar in het mechaniek was gekomen. Dat zal bij jou ook wel het geval zijn.
Ondertussen al een halve longinhoud erop geblazen, helpt helaas niet. Dinsdag maar eens om zo'n busje perslucht gaan. Compressor durf ik niet met dit weer, kans op condens is te groot. Als dat busje perslucht niet helpt, komen zij het maar fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:33:
Je bedoelt een 768p touchscherm. Een 3D scherm heb ik nog nooit gezien.
Blijkbaar is de XPS 15 dus wel met 3D geleverd. Dus nogmaals :) als iemand hier iemand kent die een 3D display heeft (of jijzelf) zou je dat dan even kunnen laten weten? Of als je toevallig ergens een forum bent tegengekomen waar iemand op zat die een XPS 15 met 3D heeft dan is dat uiteraard ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighterpete
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-02 14:04
QuarK schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:20:
Ik hoor de fan regelmatig aanslaan, ook op momenten wanneer er bijna niets gebeurd..
Er draaien geen progjes zoals in de OP staan (HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc).

Enig idee hoe dit verder te beinvloeden is?
Mijn laptop is onder garantie vzv nieuwe warmtepasta en een nieuwe fan. Ik moet zeggen dat het fan probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Hebben er meer mensen ervaring met 1600 mhz ram.

Ik heb vorige week Corsair Vengeance 8 gig 1600 mhz ram besteld, was maar 3/4 euro duurder dan 1333 mhz ram. Dus met blik op de toekomst voor een eventuele nieuwe laptop ram overzetten etc. toch maar gekozen voor 1600 mhz ram. Ging er vanuit dat mijn laptop het ram terug zou clocken omdat de 2630qm max 1333 ondersteund. Maar....

Cpu-z Geeft toch DRAM-Frequency : 798 Mhz Dual channel aan. :?

Bios is overigens A06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:44
Doe is keer twee? Wat staat er bij SPD? Hij draait dus op 1600 Mhz :D. Het is namelijk DDR geheugen: Double Data Rate geheugen. Dus elke kloktik verstuurd hij twee keer data dus is de effectieve frequentie 2x de werkelijke frequentie. Cpu-Z geeft de werkelijke frequentie aan.

[ Voor 125% gewijzigd door boaty op 10-04-2012 15:05 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Laatst online: 29-04 14:54
Ja daarom vind ik het juist apart, 800 x 2 maakt 1600 maar de 2630qm zou het maar ondersteunen tot 1333. Ik had namelijk verwacht dat het geheel zich terug zou clocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ja inderdaad dat is een goeie. Wellicht dat hij het niet officieel ondersteund, maar toch op lichte timings wel doet? De iets duurdere processoren (27xx, 28xx en 29xx) ondersteunen het weer wel.

[ Voor 24% gewijzigd door boaty op 10-04-2012 15:21 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of CPU-z geeft de verkeerde timings aan. Waar je dat dan wel fatsoenlijk mee kan testen weet ik ook niet. Wat voor DIMM's zijn het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dat lijkt me stug eerlijk gezegd. Wat zegt de BIOS van de laptop zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens zag ik net dat de aanbiedingen voor o.a. de XPS t/m vandaag lopen:
Speciale aanbiedingen in detail
Profiteer van € 268.07 korting op geselecteerde XPS-modellen327712

Speciale aanbieding - geldig t/m:woensdag 11 april 2012

--------------------------------------------------------------------------------

Gratis bezorging t/m 11/04/2012332540

--------------------------------------------------------------------------------

Inclusief 15 maanden gratis McAfee t/m 11/04/2012305962

Gratis upgrade van 4 GB geheugen naar 8 GB tot 11/04/2012305948

Nu weet ik niet of deze aanbiedingen verlengd worden, wat meestal gebeurd met partijen zoals Ziggo of UPC.

Hier een overzicht van mobile graphics benchmarks: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 11-04-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 08:30
Ik weet niet goed of ik dit hier moet vragen maar het is uiteindelijk een "ervaring" dus ik doe het maar gewoon.

Ik ben van plan om een xps 15 te kopen, echter wordt deze via de baas aangeschaft. Nu wou ik gebruik maken van de epp korting, alleen is mijn bedrijf niet aangesloten bij dit programma. Nu weet ik dat de epp korting wordt toegepast als je student invult, echter vraag ik mij af of dit ook op de factuur terug te vinden is?

Ook vraag ik mij af of ik ook gewoon de naam van het bedrijf in zou kunnen vullen, wordt hier wel echt naar gekeken door dell?
Zou iemand dit voor mij kunnen ophelderen, in ieder geval of het specifiek op de rekening staat ?

Alvast hartelijk bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Guntario op 11-04-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:05:
Overigens zag ik net dat de aanbiedingen voor o.a. de XPS t/m vandaag lopen:
Niet op letten, de aanbiedingen lopen al letterlijk jaren. Elke week rond dezelfde prijs.
Guntario schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:34:
Zou iemand dit voor mij kunnen ophelderen, in ieder geval of het specifiek op de rekening staat ?
Epp is in de praktijk niet echt goedkoper. Omdat het sinds kort zo is dat je epp niet kan combineren met een coupon. De sheet doet het dus fout op dit moment. Het is slimmer om gewoon als consument te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:25:
[...]

Epp is in de praktijk niet echt goedkoper. Omdat het sinds kort zo is dat je epp niet kan combineren met een coupon. De sheet doet het dus fout op dit moment. Het is slimmer om gewoon als consument te bestellen.
Hmm tegenvaller dan valt me beoogde systeem net buiten budget :( .
Terug naar een andere configuratie uitzoeken dan maar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
€ 746 voor iets met een i7, 1080p scherm en een sloot RAM is buiten het budget? Gierige baas heb jij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Was is die Epp precies ?

Als ik via dell.com de XPS actie bekijk zit die standaard op Subtotaal € 755,46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ex. BTW, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31
dell.nl/epp Is een shop welke Dell heeft gemaakt voor werknemers van deelnemende bedrijven.
De theorie hierachter, is dat de werkgever een code geeft aan zijn personeel, en de werknemer kan dan via die site een pc/laptop kopen met extra korting.
Familie en vrienden van de werknemer mogen hier ook gebruik van maken, dus eigenlijk zal iedereen wel iemand kennen die dit kan gebruiken.
Ik zelf kon er gebruik van maken via mijn pa, maar hoefde nergens een code in te vullen.
Hiervoor had ik op dell.nl/epp een systeem samengesteld en heb deze in het mandje gezet.
Daarna ben ik via die browser naar shopkorting.nl gegaan en heb daar via een link dell.nl geopend, hierdoor kreeg ik nog 7 % extra korting en hoefde dus de code niet in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:41:
€ 746 voor iets met een i7, 1080p scherm en een sloot RAM is buiten het budget? Gierige baas heb jij :P
Het probleem is dat cashback niet gebruikt kan worden, aangezien het een aanschaf van de zaak is en het maximum bedrag van de aankoop op € 800 staat, dat er achteraf geld terug kan komen is leuk maar verdwijnt niet van de factuur af. En ik kom niet op €746 uit, maar €809 voor een i7, gt 540m en hd scherm, en dat is dan nog zonder het door mij gewenste verlichte tobo. Waar ik nu wel over twijfel om zelf na te bestellen als dat mogelijk is.

Maar goed misschien is dit meer een discussie voor een aanschaftopic :Y) . En ja de man is gierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Laatst online: 24-04 21:36

fritske23

Echte naam Rob

Kun je als normale consument ook in aanmerking komen voor de waardebonnen van 5 en 10% zonder dat je een bedrijf hebt. Heb nu een systeem samengesteld van meer als 900 en 10% daarop zou fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
fritske23 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:26:
Kun je als normale consument ook in aanmerking komen voor de waardebonnen van 5 en 10% zonder dat je een bedrijf hebt. Heb nu een systeem samengesteld van meer als 900 en 10% daarop zou fijn zijn :)
Voor de consumenten kortingscodes moet je hier zijn.
5% korting vanaf € 699 en 10% korting vanaf € 899.
De codes worden iedere week gewijzigd maar blijven eigenlijk altijd terugkomen. Ze werken echter niet op configuraties die eindigen op epp ,en ook niet meer in combinatie met het epp programma :'(

Je kunt hiervoor ook dit topic volgen:Dell kortingsbonnen topic
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:41:
En ik neem aan dat je hiervoor vanaf de config van 899 bent begonnen met 10% kortingsbon en cashback er af hebt gehaald ? Ik kom namelijk op € 760 met die config of heb jij een andere gebruikt ?

[ Voor 8% gewijzigd door Guntario op 12-04-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kom vandaag op € 762 uit de sheet. Waarschijnlijk heb ik de verkeerde gecopy-paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-05 17:35
Hoi luitjes! al weer een tijd geleden dat ik mn XPS heb, gok nu zo´n half jaar. Tot deze week zeer tevreden. Wat is het probleem namelijk: Mijn ventilator maakt een ratelend geluid. Het is nogal storend, en begint vooral parten te spelen als de ventilator hard aan het werk moet. Op moment van typen issie vrij stil, maar net even getest met Skyrim en dat klonk niet goed. Heeft iemand enig idee wat dit is?

ik gok zelf op een verrot lagertje in de fan, maar dat is een wilde speculatie waar ik niks mee kan!

Ook is mijn rechter speakertje "opgeblazen" na een avond hard muziek draaien. Als ik nu m'n laptop vol open zet komt er een naar trillerig geluidje uit de rechterspeaker. Dit heb ik tijdelijk "opgelost" door de balans van de speakers naar 80/20 te zetten..maar het is niet ideaal.

Zal ik dan toch maar weer eens met mijn kornuiten van de klantenservice gaan bellen?

EDIT: ik heb maandelijks de fanholes schoongehouden met perslucht, die suggestie is dus niet nodig!

[ Voor 5% gewijzigd door Fuku-San op 12-04-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat betreft de speaker zou ik zeker eens contact opnemen met dell..

En de fan. Ik zou er eerst eens doorheen blazen met een compressor of iets dergelijks (geen stofzuiger). Waarschijnlijk ratelt hij tegen een flinke dot stof. Dat de fan na een half jaar al aan gort is geloof ik niet. Zo snel gaan die dingen niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Best mogelijk dat de fan veel te snel is gaan draaien nadat jij er perslucht in heb lopen spuiten. Zo'n fan word gemaakt voor een max aantal RPM, als je niet oplet met perslucht of een stofzuiger gaat hij als snel over dat aantal heen en dan kan hij kapot gaan ja. Een aantal jaar geleden heb ik een stofzuiger op de CPU van mijn computer gehouden, dat ding spatte in heel veel stukjes uit elkaar :p

Maar goed, ik zou gewoon contact opnemen met DELL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-05 17:35
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:44:
Wat betreft de speaker zou ik zeker eens contact opnemen met dell..

En de fan. Ik zou er eerst eens doorheen blazen met een compressor of iets dergelijks (geen stofzuiger). Waarschijnlijk ratelt hij tegen een flinke dot stof. Dat de fan na een half jaar al aan gort is geloof ik niet. Zo snel gaan die dingen niet stuk.
Ik ga sowieso ff bellen met dell... mn telefoonrekening verheugt zich er al weer op. Wat betreft die fan en stof heb ik alles al geprobeerd (op de stofzuiger na). Ik ga dell toch maar even benaderen om er naar te kijken. Er is namelijk niks mee gebeurd, heb er zelfs nog preventieve maatregelen tegen stof genomen.

Ik hou jullie sowieso wel ff op de hoogte van mijn bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 12:38
Net een prijsaanvraag gedaan voor een Belgische configuratie met backlit.
Let wel om een offerte met backlit te krijgen heb ik een e-mail moeten sturen naar de persoon waarmee ik verbonden was tijdens een dell chat sessie.

XPS 502x : 2nd generation Intel Core i7-2670QM processor 2.20 GHz with
Display : 15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel
LCD Back Cover : Metalloid Aluminum (WLAN) L501X 1 S
Memory : 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM) 1 S
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1 S
Power Supply : XPS 130W AC Adapter 1 S
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1 S
Graphics : 2GB NVIDIA GeForce GT 540M Graphics card 1 S
Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth
Keyboard : Internal Backlit French Azerty Keyboard 1 S
Operating System : English Genuine Windows 7 SP1 Professional (64 BIT) 1 S
OS Media : MUI Windows 7 SP1 Professional(64 BIT) Resource DVD 1 S

totaalprijs: 1089 alles incl

Zonder Windows 7 pro (maar Home) en blacklit kwam ik op 884 alles incl
Prijsverschil lijkt veel niet?
Let ook op de keyboard configuratie, French, de accent toetsen gaan prominent aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Moet je om de ventilator van de videokaart schoon te maken nou álles eraf halen, inclusief het beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan het goed zien, maar er moet een hoop af inderdaad:
http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Pfff.. Hij is de afgelopen weken een paar keer vastgelopen tijdens t gamen, ik dacht misschien zitten de fans vol stof en oververhit ie... maar ze maken niet echt makkelijk om em ff snel schoon te maken zeg. Tjongejonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als hij vastloopt tijdens het gamen ligt het niet aan de temperatuur, maar aan iets anders. Als hij te heet wordt valt hij simpelweg uit.

En natuurlijk. Meten = weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-04-2012 00:56 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.