Hmm, hij bevriest helemaal (incl geluid), niets doet t dan nog. Driver issues?
Of een softwareprobleem, of een kapotte harde schijf (of een kapot moederbord. Maar de kans daarop is astronomisch veel kleiner dan op een kapotte harde schijf).
Je kan hdtune error scan draaien om te kijken of de harde schijf het nog doet. Als je de koeling wil testen, draai dan msi kombuster of furmark, en prime95. En als dat niet lukt, dan zou ik eens de dell diagnostics dvd draaien: die draait ook allemaal hardware tests.
Je kan hdtune error scan draaien om te kijken of de harde schijf het nog doet. Als je de koeling wil testen, draai dan msi kombuster of furmark, en prime95. En als dat niet lukt, dan zou ik eens de dell diagnostics dvd draaien: die draait ook allemaal hardware tests.
Ik zou gewoon Home Premium nemen, scheelt je wel 200 euro. Of heb je de toegevoegde functionaliteit van Pro echt nodig (bedrijfssituatie)?Sthony schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:16:
Net een prijsaanvraag gedaan voor een Belgische configuratie met backlit.
Let wel om een offerte met backlit te krijgen heb ik een e-mail moeten sturen naar de persoon waarmee ik verbonden was tijdens een dell chat sessie.
[systeem]
totaalprijs: 1089 alles incl
Zonder Windows 7 pro (maar Home) en blacklit kwam ik op 884 alles incl
Prijsverschil lijkt veel niet?
Let ook op de keyboard configuratie, French, de accent toetsen gaan prominent aanwezig zijn...
O wacht even, het prijsverschil wordt iets kleiner dan 200 euro, had even over die backlit heen gelezen. Die kan hooguit voor 40 euro prijsverschil zorgen. Als het verschil groter is, kun je beter zonder backlit bestellen en dat backlit keyboard later los bestellen en zelf plaatsen.
[ Voor 16% gewijzigd door Alfie104 op 13-04-2012 08:01 ]
Tja een Ultimate is een meerprijs van 150, dus in wezen hebben ze niet correct verrekend.Alfie104 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:59:
[...]
Ik zou gewoon Home Premium nemen, scheelt je wel 200 euro. Of heb je de toegevoegde functionaliteit van Pro echt nodig (bedrijfssituatie)?
Krijg nu steeds deze melding bij het opstarten. Wellicht komt het omdat ik er geen accu in heb. maar die heb ik er al maanden niet in. Iemand een suggestie?

Uiteraard gebruik ik de originele lader op een geaard stopcontact!
heeft trouwens iemand ervaring met deze adapter op een beamer? De originele van Apple werkt niet op beamers maar wel op een beeldscherm.

heeft trouwens iemand ervaring met deze adapter op een beamer? De originele van Apple werkt niet op beamers maar wel op een beeldscherm.
[ Voor 73% gewijzigd door Henkie-Jan op 14-04-2012 12:21 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Die melding gaat over de netadapter en niet over je accu.
Neem contact op met de technische support zou ik zeggen. Grote kans dat je een nieuwe adapter krijgt
Neem contact op met de technische support zou ik zeggen. Grote kans dat je een nieuwe adapter krijgt
@Sthony gisteren ook telefonisch aan een backlit geraakt. Er zijn idd blijkbaar geen Belgische Azerty backlit, nuja. Zal wel zo geen verschil zijn neem ik aan.
Als ik mijn config vergelijk met mijn offerte kom ik uit aan 40 euro voor het backlit toetsenbord, hetgeen overeenkomt met wat ze er op de NL site voor vragen.
Besteld 13/04, de status is momenteel "in productie" en verwachte leverdatum is 25/04.
Als ik mijn config vergelijk met mijn offerte kom ik uit aan 40 euro voor het backlit toetsenbord, hetgeen overeenkomt met wat ze er op de NL site voor vragen.
Besteld 13/04, de status is momenteel "in productie" en verwachte leverdatum is 25/04.
Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.
Verwijderd
Dotorion, kan je (wanneer je hem aankrijgt) een foto van het toetsenbord online gooien? Het zou handig zijn als ik de layout van de keys zou weten
Heb je ook het probleem dat je een error krijgt ( en laptop begint te piepen ) wanneer je hem opstart ?. Dus dat is nog voor windows geladen word.Henkie-Jan schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:14:
Krijg nu steeds deze melding bij het opstarten. Wellicht komt het omdat ik er geen accu in heb. maar die heb ik er al maanden niet in. Iemand een suggestie?
[afbeelding]
Rupsen, Rapsen.
Komt in ordeVerwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:55:
Dotorion, kan je (wanneer je hem aankrijgt) een foto van het toetsenbord online gooien? Het zou handig zijn als ik de layout van de keys zou weten
Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.
Het gehannes met de 'G'-toets blijft, morgen om een airduster en als dat het probleem niet oplost, mag Dell het komen oplossen. Misschien meteen ook een backlit keyboard laten zetten. Kan dat nog achteraf?
EDIT: lees ik nu correct dat er geen Azerty backlit toetsenborden bestaan?
[ Voor 15% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 15-04-2012 22:12 ]
Dat lees je correct. Ik kom hier al jaren, en heb nog nooit gehoord van backlit azerty-toetsenborden (buiten de alienware dingen)
Ja en neen.Nikolas schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:11:
Een Belgisch Azerty toetsenbord is niet voorhanden bij Dell, een Frans Azerty toetsenbord wel.
Volgens wat ik met een paar seconden Googlen kon vinden is vooral de reeks accenten en leestekens rechts van je letters (¨ ^ [ % enz) lichtjes anders dan bij een Belgisch Azerty toetsenbord.
En misschien ook de "benaming" van bepaalde toetsen, e.g. Esc = échapp ofzo. Ik laat wel een foto zien als mn Dell binnen is ..
EDIT: deze gevonden door te Googlen, staat hier wss ergens in een Alienware topic.
[ Voor 10% gewijzigd door dotorion op 16-04-2012 08:33 ]
Nee, dat gaat het hem niet worden
Ik kan wel blind typen, maar heb graag het gevoel dat ik 'op de juiste' toets druk. Puur irrationeel, maar ach
Dell moet mijn 'G' maar gewoon komen fixen. Het vervelende is dat die toets het dus niet altijd doet. Soms werkt hij ook gewoon goed. Lekker lullig als hier zo iemand staat van Dell. "Ja, normaal doet hij het niet goed hoor"

Daarom: vraag of ze je een toetsenbord opsturen, zodat je hem er zelf in kan zetten. Dat scheelt je ook weer een keer thuis blijven.
Voor één toets? En dat is best een ingrijpende operatie, althans bij mijn vorige laptop. Hoewel ik het kan, doe ik het bij mijn nieuwe laptop liever niet zelf.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:52:
Daarom: vraag of ze je een toetsenbord opsturen, zodat je hem er zelf in kan zetten. Dat scheelt je ook weer een keer thuis blijven.
/me projecteert deze situatie naar een ander willekeurig merk.
Mijn hele laptop opsturen? Voor één toets?
Er staat hier trouwens hoe je het moet doen: http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html
Mijn hele laptop opsturen? Voor één toets?
Er staat hier trouwens hoe je het moet doen: http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html
Verwijderd
Ik heb ook mijn XPS15 binnen! Ik wou deze community bedanken voor de uitstekende informatie die hier gegeven wordt. Ik heb de XPS 15, met backlit keyboard en 9-cell batterij, edit: en met het hoge resolutie scherm. Met 5% korting van Dell, 10% coupon korting, én 7% korting van shopkorting.nl. Vooral veel dank aan Darkstone voor zijn kennis en inzet. 
Hij is heel mooi.
Mijn laptop. Darkstone weet ik niet. 
Raden jullie aan om een heel cleane install te doen van Windows en alles, of is deïnstalleren van McAfee en andere meuk voldoende voor een soepele ervaring?
Nog een vraagje, weet niet of dit de juiste plaats hiervoor is, maar ik zal deze laptop voornamelijk gebruiken in Colombia. Heeft iemand een idee van wat voor adapters o.i.d. ik dan met aanschaffen?
Hij is heel mooi.
Raden jullie aan om een heel cleane install te doen van Windows en alles, of is deïnstalleren van McAfee en andere meuk voldoende voor een soepele ervaring?
Nog een vraagje, weet niet of dit de juiste plaats hiervoor is, maar ik zal deze laptop voornamelijk gebruiken in Colombia. Heeft iemand een idee van wat voor adapters o.i.d. ik dan met aanschaffen?
Alstu:Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:03:
http://www.kropla.com/electric2.htm
Colombia 110V, 60 Hz, type A & B stekkers
Verwijderd
Bedankt voor de website.
Ik heb op de AC-adapter van de XPS15 gekeken, en daarop staat: Input 100-240 V, 50-60 Hz. Hij kan dus alles aan. Heb ik alleen de juiste adapter voor het andere stopcontact nodig.
Ik heb op de AC-adapter van de XPS15 gekeken, en daarop staat: Input 100-240 V, 50-60 Hz. Hij kan dus alles aan. Heb ik alleen de juiste adapter voor het andere stopcontact nodig.
Dat klopt, met een wereld stekker of eventueel een andere "mickey mouse" kabel zou je hem daar zonder problemen moeten kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:23:
Bedankt voor de website.
Leuk detail: Ik heb afgelopen zomer in Kenia geleerd dat onze europese stekkers prima in het (daar gebruikte) Engelse stopcontact passen. Je moet alleen met een kunststof (bal)pen in het gat van de aardpen prikken om de andere twee gaten te openen, dan past onze stekker er zo in!
Helaas gaat dat niet op voor de Amerikaanse en Aziatische stekkers/stopcontacten.
Helaas gaat dat niet op voor de Amerikaanse en Aziatische stekkers/stopcontacten.
[ Voor 15% gewijzigd door Alfie104 op 16-04-2012 19:57 ]
Klinkt als dit probleem. Zie ook de video's aldaar om te vergelijken.Ary schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:57:
Hmm, hij bevriest helemaal (incl geluid), niets doet t dan nog. Driver issues?
Bij mij werd het minder na de A09 bios update, maar ik crash nog steeds regelmatig. Een nieuw moederbord zou de oplossing zijn, maar niet voor iedereen.
Ik heb sinds gisteren ook een ervaring met de XPS 15 en ook direct al met de helpdesk, dus ik dacht: laat ik hem gelijk met jullie delen.
Allereerst is alles netjes geleverd, accu vol bij levering en is de machine lekker snel.
Eerst had ik het idee dat ik geen verlicht toetsenbord had gekregen, maar de verlichting bleek uit te staan om energie te besparen. Toch ging ik nog even een beetje verder controleren op de juiste specificaties.
Toen ontdekte ik dat ik de resolutie van mijn scherm slechts in kan stellen tot 1366*768 terwijl ik toch een FullHD scherm heb besteld. Dus ik heb direct het nummer op de factuur gebeld (020-6745000) via het menu ed. ben ik bij de technische support beland die mij doorzette naar XPS support (Nederlands).
De XPS medewerker heeft op afstand verbinding gemaakt en de instellingen gecontroleerd. vervolgens was zijn verklaring van het probleem dat de ingebouwde chip die resolutie niet aan kan, maar de Nvidia processor wel dus hij ging op zoek om de juiste videokaart in te stellen. Dit kon hij niet vinden en bij navragen aan zijn collega ging hij opzoek om Nvidia Optimus uit te zetten... Dit was natuurlijk niet te vinden (ik heb ondertussen van de XPS threads geleerd dat dit helemaal niet mogelijk is door de manier waarop Optimus werkt).
Zijn collega kwam er later bij en schakelde de Intel adapter uit in windows apparaatbeheer waarbij mijn beeld zwart werd en de helpdesk-heren de resolutie wel op konden schroeven maar ik geen beeld had. De oplossing dacht men te vinden in nieuw drivers van Nvida, resultaat: een foutmelding dat de videostuurprogrammas niet waren geinstalleerd na het opnieuw opstarten van de laptop. vervolgens nogmaals een poging met de videokaartdrivers van de Dell webiste: zelfde foutmelding. De finale oplossing: systeemherstel om de laptop weer naar de instellingen te krijgen 'nieuw uit de doos'. Dat 'nieuw uit doos' kende ik nog, wat de laptop was pas 2 uur uit de doos.. Hier ging de Dell-medewerker echter niet op wachten, waarschijnlijk was zijn werkdag afgelopen, maar hij zou mij de dag er op (vandaag) opbellen om te vragen of het probleem is opgelost.
Zoals te verwachten is het probleem niet opgelost. Vanmorgen werd ik zoals beloofd netjes tussen 9 en 10 gebeld.
Dell: Het probleem zal dan in de hardware zitten dus er kan een monteur gestuurd worden, dit kan op zijn vroegst morgen. De monteur komt dan het moederbord vervangen.
Ik: Het moederbord??? en mijn beeldscherm dan?
Dell: Nee, het beeldscherm is niet het probleem, want we kregen gister de resolutie wel hoger.
Ik: Ja, maar toen zag ik niks op mijn bedscherm.
Dell: Maar wij wel
Ik: ja, op een virtueel scherm, niet op mijn scherm
Dell: Ik ga die monteur geen beeldscherm meegeven want ik twijfel er niet aan dat dat het zou zijn, dat scherm kan een veel hogere resolutie aan.
Ik: Tsja, ik twijfel er dus wel aan.
Dell: Daarom zit ik hier en u niet.
Tsja... dan hoeven we niet meer verder in gesprek te gaan natuurlijk..
We wachten de monteur morgen af (tussen 9 en 18, maar meesal bellen ze rond 10 uur wel als ze een idee van de planning hebben hoe laat ze er ongeveer zijn.) [stiekem toch nog gevraagd of hij niet voor de zekerheid toch een beeldscherm bij zich zou hebben, dit was dus duidelijk nee].
donderdag zal de Dell-medewerker mij weer opbellen om na te gaan of het probleem is opgelost. (Al vertrekt de monteur normaal gesproken pas als het probleem is opglost)
Toch heb ik het vermoeden dat ik morgen met de monteur een poging zal gaan doen om de Dell-medewerker zelf te bellen (ik heb zijn naam) en de monteur uit te laten leggen dat het toch echt het beeldscherm is.
Morgen meteen even met de monteur meekijken dat hij de heatsink netjes plaatst met goede thermal paste zodat ik geen vervelende fan problemen ga krijgen
ik zal mijn verdere ervaringen blijven posten.
Allereerst is alles netjes geleverd, accu vol bij levering en is de machine lekker snel.
Eerst had ik het idee dat ik geen verlicht toetsenbord had gekregen, maar de verlichting bleek uit te staan om energie te besparen. Toch ging ik nog even een beetje verder controleren op de juiste specificaties.
Toen ontdekte ik dat ik de resolutie van mijn scherm slechts in kan stellen tot 1366*768 terwijl ik toch een FullHD scherm heb besteld. Dus ik heb direct het nummer op de factuur gebeld (020-6745000) via het menu ed. ben ik bij de technische support beland die mij doorzette naar XPS support (Nederlands).
De XPS medewerker heeft op afstand verbinding gemaakt en de instellingen gecontroleerd. vervolgens was zijn verklaring van het probleem dat de ingebouwde chip die resolutie niet aan kan, maar de Nvidia processor wel dus hij ging op zoek om de juiste videokaart in te stellen. Dit kon hij niet vinden en bij navragen aan zijn collega ging hij opzoek om Nvidia Optimus uit te zetten... Dit was natuurlijk niet te vinden (ik heb ondertussen van de XPS threads geleerd dat dit helemaal niet mogelijk is door de manier waarop Optimus werkt).
Zijn collega kwam er later bij en schakelde de Intel adapter uit in windows apparaatbeheer waarbij mijn beeld zwart werd en de helpdesk-heren de resolutie wel op konden schroeven maar ik geen beeld had. De oplossing dacht men te vinden in nieuw drivers van Nvida, resultaat: een foutmelding dat de videostuurprogrammas niet waren geinstalleerd na het opnieuw opstarten van de laptop. vervolgens nogmaals een poging met de videokaartdrivers van de Dell webiste: zelfde foutmelding. De finale oplossing: systeemherstel om de laptop weer naar de instellingen te krijgen 'nieuw uit de doos'. Dat 'nieuw uit doos' kende ik nog, wat de laptop was pas 2 uur uit de doos.. Hier ging de Dell-medewerker echter niet op wachten, waarschijnlijk was zijn werkdag afgelopen, maar hij zou mij de dag er op (vandaag) opbellen om te vragen of het probleem is opgelost.
Zoals te verwachten is het probleem niet opgelost. Vanmorgen werd ik zoals beloofd netjes tussen 9 en 10 gebeld.
Dell: Het probleem zal dan in de hardware zitten dus er kan een monteur gestuurd worden, dit kan op zijn vroegst morgen. De monteur komt dan het moederbord vervangen.
Dell: Nee, het beeldscherm is niet het probleem, want we kregen gister de resolutie wel hoger.
Dell: Ik ga die monteur geen beeldscherm meegeven want ik twijfel er niet aan dat dat het zou zijn, dat scherm kan een veel hogere resolutie aan.
Tsja... dan hoeven we niet meer verder in gesprek te gaan natuurlijk..
We wachten de monteur morgen af (tussen 9 en 18, maar meesal bellen ze rond 10 uur wel als ze een idee van de planning hebben hoe laat ze er ongeveer zijn.) [stiekem toch nog gevraagd of hij niet voor de zekerheid toch een beeldscherm bij zich zou hebben, dit was dus duidelijk nee].
donderdag zal de Dell-medewerker mij weer opbellen om na te gaan of het probleem is opgelost. (Al vertrekt de monteur normaal gesproken pas als het probleem is opglost)
Toch heb ik het vermoeden dat ik morgen met de monteur een poging zal gaan doen om de Dell-medewerker zelf te bellen (ik heb zijn naam) en de monteur uit te laten leggen dat het toch echt het beeldscherm is.
Morgen meteen even met de monteur meekijken dat hij de heatsink netjes plaatst met goede thermal paste zodat ik geen vervelende fan problemen ga krijgen
ik zal mijn verdere ervaringen blijven posten.
Je zou die Monitor asset manager eens kunnen runnen om te zien welk scherm in je laptop zit.Scriptonusman schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:46:
Geruststellende gedachte...Scriptonusman schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:46:
Ik ben het helemaal met jou eens. Als je een laptop met een HD scherm aan een FHD monitor hangt, kun je ook 1920x1080 instellen, maar dat maakt het ingebouwde scherm van de laptop nog niet ineens FHD.
Bedankt voor deze tip! deze kende ik nog niet en met cpu-z kwam ik niet ver genoeg ;-)dask schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:12:
[...]
Je zou die Monitor asset manager eens kunnen runnen om te zien welk scherm in je laptop zit.
Stukje uit Monitor asset manager:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Monitor Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm Manufacturer............. Samsung Plug and Play ID......... SEC5441 Data string.............. 8MN61€156AT [*CP437] Serial number............ n/a ... Timing characteristics Range limits............. Not available GTF standard............. Not supported Additional descriptors... None Preferred timing......... Yes Native/preferred timing.. 1366x768p at 60Hz Modeline............... "1366x768" 71,560 1366 1414 1446 1510 768 770 775 789 +hsync -vsync Detailed timing #1....... 1366x768p at 60Hz Modeline............... "1366x768" 71,560 1366 1414 1446 1510 768 770 775 789 +hsync -vsync |
Als ik google naar 8MN61€156AT kom ik op de volgende link uit.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=8mn61%E2%82%AC156at&source=web&cd=5&sqi=2&ved=0CEgQFjAE&url=http%3A%2F%2Fforum.notebookreview.com%2Fdell-xps-studio-xps%2F564192-dell-xps-15-r2-l502x-owners-lounge-307.html&ei=Z06NT5XJB4_J8gOYh4XRCw&usg=AFQjCNHlkCfPU1eMR611-0vU_HE9B3oGwQ
en lijkt iemand te reageren met:
Kan iemand dit bevestigen of controleren wat er bij hem staat bij Monitor Asset Manager?I had that screen before... It is the 720p one which really suck. The color is dull. contrast is low. And, brightness is low as well.
Had vanmorgen ook even geen HDscherm bij de hand.. tenminste tot ik een paar uur later bedacht dat ik nog een TV had staan incl. HDMIAlfie104 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:35:
[...]
Geruststellende gedachte...
Ik ben het helemaal met jou eens. Als je een laptop met een HD scherm aan een FHD monitor hangt, kun je ook 1920x1080 instellen, maar dat maakt het ingebouwde scherm van de laptop nog niet ineens FHD.

[ Voor 5% gewijzigd door Scriptonusman op 17-04-2012 13:21 . Reden: lay-out ]
Hier zit 100% zeker weten het verkeerde scherm in,Scriptonusman schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:19:
[...]
Bedankt voor deze tip! deze kende ik nog niet en met cpu-z kwam ik niet ver genoeg ;-)
Stukje uit Monitor asset manager:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Monitor Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm Manufacturer............. Samsung Plug and Play ID......... SEC5441 Data string.............. 8MN61€156AT [*CP437] Serial number............ n/a ... Timing characteristics Range limits............. Not available GTF standard............. Not supported Additional descriptors... None Preferred timing......... Yes Native/preferred timing.. 1366x768p at 60Hz Modeline............... "1366x768" 71,560 1366 1414 1446 1510 768 770 775 789 +hsync -vsync Detailed timing #1....... 1366x768p at 60Hz Modeline............... "1366x768" 71,560 1366 1414 1446 1510 768 770 775 789 +hsync -vsync
zo zou het moeten zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Monitor Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm Manufacturer............. AUO Plug and Play ID......... AUO17ED Data string.............. KYYVK€B156HW1 [*CP437] Serial number............ n/a Manufacture date......... 2010, ISO week 0 Filter driver............ Monitor ------------------------- Timing characteristics Range limits............. Not available GTF standard............. Not supported Additional descriptors... None Preferred timing......... Yes Native/preferred timing.. 1920x1080p at 60Hz (16:9) Modeline............... "1920x1080" 142,000 1920 1980 2028 2094 1080 1090 1100 1130 +hsync -vsync Detailed timing #1....... 1920x1080p at 60Hz (16:9) Modeline............... "1920x1080" 142,000 1920 1980 2028 2094 1080 1090 1100 1130 +hsync -vsync |
Wat staat er overigens op de pakbon?
Wel een goede arrogante houding van de Dell medewerker. Ik zou toch snel nog een keer bellen om hem dit te melden en de monteur met een FHD scherm op pad te laten sturen. Of de complete laptop retour sturen en een nieuwe bestellen wat ik me goed kan voorstellen.
Idd. Alsof iedereen die iets van computers afweet wel bij Dell moet werkenkoning_nico schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:59:
Wel een goede arrogante houding van de Dell medewerker.
Bedankt!Enes_81 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:42:
[...]
Hier zit 100% zeker weten het verkeerde scherm in,
...
Wat staat er overigens op de pakbon?
Zit nu direct weer met Dell aan de lijn.
op de pakbon staat
8GFV1 MOD,LCD, 15.6FHD, TLF AUO, NIMOY
Google geeft op 8GFV1 resultaten van FHD replacement schermen
en op 8MN61 resultaten van 1366*768 replacement schermen.
live:
Dell-technical support: dus er is sprake van een foute levering. Ik ga je doorverbinden met de Klantenservice en uitleggen wat er aan de hand is zodat u het niet dubbel hoeft uit te leggen. Ik kan je alleen niet precies vertellen hoe hun procedures verder verlopen. Hierbij kan ik u alleen succes wensen en een prettige dag verder.
Dell-klantenservice: Wij kunnen hem alleen maar volledig retourneren, dat is onze enige procedure, wij doen niet aan reparaties. Als u wilt kunt u dan weer een nieuwe bestellen...
Oke, dan gaat hij retour, want deze laptop is niet wat ik heb besteld..
Zo eens sales bellen wat zij kunnen doen om dit goed te maken...
raar hoor!
als die monteur nou gewoon zo een auo scherm meeneemt, dan kan hij die er zo in stoppen, en kan jij gewoon lekker je resolutie opschroeven
als die monteur nou gewoon zo een auo scherm meeneemt, dan kan hij die er zo in stoppen, en kan jij gewoon lekker je resolutie opschroeven
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Zeker raar, net Sales gehad die kan alleen de laptop voor dezelfde prijs nog een keer leveren, geen compensatie. dat zou alleen de klantenservice kunnen.aron225 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:19:
raar hoor!
Tot dat je de klantenservice weer aan de lijn krijgt (nu een ander) zij kunnen alleen de laptop retour nemen en kunnen mij alleen blijven vertellen dat ik heb gekregen wat ik heb besteld....

Eens kijken of we Dell op Facebook of Twitter kunnen vinden. kijken of er dan wat gebeurd,
Dell op Twitter is @DellLuistertScriptonusman schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:54:
[...]
Zeker raar, net Sales gehad die kan alleen de laptop voor dezelfde prijs nog een keer leveren, geen compensatie. dat zou alleen de klantenservice kunnen.
Tot dat je de klantenservice weer aan de lijn krijgt (nu een ander) zij kunnen alleen de laptop retour nemen en kunnen mij alleen blijven vertellen dat ik heb gekregen wat ik heb besteld....![]()
![]()
dat is niet waar
![]()
Eens kijken of we Dell op Facebook of Twitter kunnen vinden. kijken of er dan wat gebeurd,
Zij antwoorden ook vrij snel.
Wanneer worden de laptops met de nieuwe ivy-bridge processors verwacht?
Bedanktdotorion schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:27:
[...]
Dell op Twitter is @DellLuistert
Zij antwoorden ook vrij snel.
Ik heb toch nog maar even een keer technical support gebeld om te vragen of ze toch niet stiekem gewoon het scherm aan de monteur mee kunnen geven. Deze medewerker heeft weer even met mijn meegekeken en geverifieerd dat er een verkeerd scherm in mijn laptop zit. Hij heeft ook overlegd met customer support zodat ik het verhaal niet hoef te doen en customer support gaat mij zometeen terugbellen met een oplossing uit hoger hand (god? geloven ze daar in bij DELL?
Fijn om eens iemand aan de telefoon te hebben gehad die je daadwerkelijk wil helpen.
Daar ben ik ook benieuwd naar.fritske23 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:35:
Wanneer worden de laptops met de nieuwe ivy-bridge processors verwacht?
Hebben meer mensen er last van dat youtube e.d. heel langzaam streamen op de XPS15? Draadloos iig. Heb al wat tips van de startpost voor de wifi geprobeerd maar dat helpt niet.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Nee, heb ik geen last van, Ik heb de 6230-kaart erin zitten.Christiano007 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:24:
Hebben meer mensen er last van dat youtube e.d. heel langzaam streamen op de XPS15? Draadloos iig. Heb al wat tips van de startpost voor de wifi geprobeerd maar dat helpt niet.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Ik ook niet.Christiano007 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:24:
Vandaag is mijn toetsenbord trouwens vervangen door een Dell-medewerker nadat de 'G'-toets was afgebroken bij het losmaken ervan. Dat moest op aanraden van de support, maar ging dus even helemaal mis
Is er al iets meer bekend over de nieuwe XPS 15? Exacte releasedatum/prijs enzo? Want ik moet een nieuwe laptop kopen voor m'n studie, en ik stel een 1920x1080 scherm eigenlijk als vereiste, en dan is dit de enige redelijke laptop voor z'n prijs.. Maar goed, is het dus waard om te wachten op de nieuwe of gewoon met de huidige kortingen/aanbiedingen voor de oude te gaan?
Met de huidige 15% kortingsbon... kopen 
De refresh komt eind deze maand. De nieuwe xps 15 schijnt deze week al te komen met sandy bridge processoren. Maar ik weet niet wat ik daarvan moet geloven, dat lijkt mij namelijk een enorm onlogische zet.
Als je geen haast hebt, wacht dan gewoon. Het duurt niet lang meer.
De refresh komt eind deze maand. De nieuwe xps 15 schijnt deze week al te komen met sandy bridge processoren. Maar ik weet niet wat ik daarvan moet geloven, dat lijkt mij namelijk een enorm onlogische zet.
Verwijderd
Dell XPS 15 gekocht met korting van 25% met de volgende specificaties:
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station
LCD-SCHERM 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
KLEUR KEUZE Cover – Metalloid Aluminium
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
En dat voor € 693,00 !
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station
LCD-SCHERM 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
KLEUR KEUZE Cover – Metalloid Aluminium
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
En dat voor € 693,00 !
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 21:47 . Reden: Prijs erbij ]
Toch even een vraagje over de korting via shopkorting.nl. Ik ben van plan om een XPS 15 te kopen mét FULL HD scherm (de variant die in de sheets voor de eindprijs van 762 euro staat). Die prijs is dus inclusief de Dell korting én de kortingshop.nl korting. Echter wanneer ik via kortingshop.nl doorgelinkt word naar Dell, kom ik hier terrecht:
http://www.dell.com/nl/p/...234432387b0494&redirect=1
Hoor ik dan één van de laptops te kiezen die op die pagina staan, of kan ik ook mijn XPS 15 kiezen via de 'home' van Dell. De XPS 15 die daar staat is namelijk zonder Full HD scherm. Mijn vraag luidt dus: geldt de korting van shopkorting.nl ook voor de XPS 15 die ik zelf helemaal configureer?
Hoor ik dan één van de laptops te kiezen die op die pagina staan, of kan ik ook mijn XPS 15 kiezen via de 'home' van Dell. De XPS 15 die daar staat is namelijk zonder Full HD scherm. Mijn vraag luidt dus: geldt de korting van shopkorting.nl ook voor de XPS 15 die ik zelf helemaal configureer?
En weet iemand of je de shopkorting kunt krijgen bovenop de 15% korting actie (ik ga er van uit van niet, maar laat ik het nog nog even vragen voordat ik achteraf plotseling vreselijk spijt krijg
)
Bij mijn weten is de beste aanpak om jouw laptopconfiguratie op te slaan in je mandje en dan vanuit de Dell-pagina die je te zien krijgt, je mandje te selecteren en te betalen. Tenminste, zo werkt het bij de HMUJ-korting, dus ik ga er vanuit dat het bij shopkorting.nl hetzelfde werkt.Fabienvg schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:13:
Toch even een vraagje over de korting via shopkorting.nl. Ik ben van plan om een XPS 15 te kopen mét FULL HD scherm (de variant die in de sheets voor de eindprijs van 762 euro staat). Die prijs is dus inclusief de Dell korting én de kortingshop.nl korting. Echter wanneer ik via kortingshop.nl doorgelinkt word naar Dell, kom ik hier terrecht:
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
En nog een klein vraagje trouwens, hoe groot is het verschil tussen 5400rpm 7200rpm praktisch (als in, denken jullie dat het de meerprijs van ~26 euro waard is) en ten tweede, dezelfde vraag over de batterij (meerprijs kleine 70 euro) min of meer (steekt die 9cell trouwens lelijk uit zoals bij sommige merken?) ?
Ik ben van plan om vanmiddag een xps 15 te bestellen met i7, gt 540m en Full HD scherm. Ik twijfel echter over welke netwerkkaart ik moet nemen.
Ik zal er veel over downloaden, en heb geen behoefte aan bluetooth. Ook heb ik nog geen beschikking over de 5 GHz band maar dit zit later wel in de planning
Is het dan het geld waard om te upgraden van een Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees) naar een:
-Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) [[meerprijs] € 15,00 of € 1/maand1]
of
-Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) [[meerprijs] € 25,01 of € 1/maand1].
Ik heb zelf al een beetje gekeken maar ik kan niet echt duidelijk vinden welke ik nou het beste kan nemen, helemaal gezien in de topicstart staat:
En als laatste: Is het mogelijk om de 1000 versie te bestellen en zelf later een andere wifi kaart in te bouwen die wel 5GHz ondersteund of missen daar dan antennes voor ? Anders zou ik het probleem altijd nog op de lange baan kunnen schuiven
Ik zal er veel over downloaden, en heb geen behoefte aan bluetooth. Ook heb ik nog geen beschikking over de 5 GHz band maar dit zit later wel in de planning
Is het dan het geld waard om te upgraden van een Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees) naar een:
-Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) [[meerprijs] € 15,00 of € 1/maand1]
of
-Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) [[meerprijs] € 25,01 of € 1/maand1].
Ik heb zelf al een beetje gekeken maar ik kan niet echt duidelijk vinden welke ik nou het beste kan nemen, helemaal gezien in de topicstart staat:
Zijn deze problemen met de 6230 nog steeds aanwezig of is dit al verleden tijd ?En neem niet de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 wifi kaart. Die doet het bij heel veel mensen slecht, als je een goede wifi verbinding wilt koop dan een intel 6300 of andere (goedkopere) kaart.
En als laatste: Is het mogelijk om de 1000 versie te bestellen en zelf later een andere wifi kaart in te bouwen die wel 5GHz ondersteund of missen daar dan antennes voor ? Anders zou ik het probleem altijd nog op de lange baan kunnen schuiven
Verwijderd
Ik zou voor de zekerheid een kaartje bestellen die 3 antennes gebruikt om te voorkomen dat er maar 2 ingebouwd worden.
Ik heb geen XPS 15, maar een XPS 17 en heb gekozen voor de 6230 vanwege de geringe meerprijs.
Ik gebruik ook geen bluetooth en zit er zelf aan te denken om los een 6300 te gaan kopen,
De 1000 is een b/g/n adapter welke enkel op 2.4 Ghz werkt en maximaal 300 Mbps, gebruikt 2 antennes.
De 1030 is dezelfde, maar heeft als extra Bluetooth.
De 6230 werkt op b/g.n, 2.4 en 5 Ghz en heeft bluetooth, werkt tot maximaal 300 Mbps en gebruikt 2 antennes.
De 6300 is de 6230, min de bluetooth, maar gebruikt 3 antennes en kan tot maximaal 450 Mbps.
Dan heb je ook nog een 6235, dit is de 6230 maar dan met Bluetooth 4.0.
De 6230 en de 6300 kan je op ebay al vinden voor 25 euro.
Ik gebruik ook geen bluetooth en zit er zelf aan te denken om los een 6300 te gaan kopen,
De 1000 is een b/g/n adapter welke enkel op 2.4 Ghz werkt en maximaal 300 Mbps, gebruikt 2 antennes.
De 6230 werkt op b/g.n, 2.4 en 5 Ghz en heeft bluetooth, werkt tot maximaal 300 Mbps en gebruikt 2 antennes.
De 6300 is de 6230, min de bluetooth, maar gebruikt 3 antennes en kan tot maximaal 450 Mbps.
Bron(nen) ? Het geld brand een gat in m'n rekening, kan niet wachtenVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:52:
Met de huidige 15% kortingsbon... kopen
My life for hire!
Dus dan kan ik beter de 1000 bestellen, en dan vervolgens de 6300 op ebay kopen en zelf inbouwenRollieBollie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:50:
Ik heb geen XPS 15, maar een XPS 17 en heb gekozen voor de 6230 vanwege de geringe meerprijs.
Harstikke bedankt voor het duidelijke overzicht
@Guntario, ik denk dat je daarmee de beste keuze maakt.
Als je de XPS 15 dan binnen hebt, kan je kijken of er 3 antennes in zitten, zit de 3e antenne erin, kan je de 6300 later nemen.
Anders neem je alsnog de 6230.
Volgens mij is het bij de XPS 15 makkelijker om de WLAN adapter te vervangen, als ik het me goed kan herinneren van een foto zit die namelijk onder de klep waar ook de gehuegen baknjes zitten.
Als je de XPS 15 dan binnen hebt, kan je kijken of er 3 antennes in zitten, zit de 3e antenne erin, kan je de 6300 later nemen.
Anders neem je alsnog de 6230.
Volgens mij is het bij de XPS 15 makkelijker om de WLAN adapter te vervangen, als ik het me goed kan herinneren van een foto zit die namelijk onder de klep waar ook de gehuegen baknjes zitten.
De fan springt nog al snel aan bij mij, ook tijdens internetten. Zou de fan of de pasta na bijna een jaar vervangen moeten worden ? En valt dit onder garantie bij Dell ?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Dat had ik ook met die van mij. Ik hoop echt dat die nieuwe xps 15 dit probleem niet zal hebben...
Tadaa!RollieBollie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:50:
Ik heb er net een besteld terwijl ik eigenlijk heel tevreden ben over m'n Centrino 1000. Waarom? Gewoon, omdat het kan...
En omdat je nu natuurlijk ook Bluetooth hebtAlfie104 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:22:
[...]
Tadaa!
Ik heb er net een besteld terwijl ik eigenlijk heel tevreden ben over m'n Centrino 1000. Waarom? Gewoon, omdat het kan...
Verwijderd
Wanneer ik mijn in-ears aansluit op mijn laptop hoor ik een constant buzz geluid, dit geluid is er alleen wanneer ik de laptop aan heb gesloten op de oplader, al verdwijnt het wanneer ik contact maak met het aluminium(?). Heb verscheidene oortjes geprobeert en ze maken allemaal hetzelfde geluid, dus het zal sowieso een defect van mijn laptop/oplader zijn.
Heeft iemand enig idee waar het probleem vandaan kan komen?
Heeft iemand enig idee waar het probleem vandaan kan komen?
@Tim93M, heb je op dat moment je laptop op een geaard stopcontact aangesloten?
Zo nee, als jij de laptop dan aanraakt, aard je de laptop zelf.
Als ik op dell.nl mijn XPS 15 configureer, kan ik nergens een optie vinden voor toetsenbordverlichting. Ook bij de eind-review van de laptop staat er niks daarover vermeldt, terwijl ik deze optie wel heb op dell.com. Betekend dit dat de XPS 15 met of zonder toetsenbordverlichting wordt geleverd? Voor mij is dit namelijk wel een must.
Dat heb ik inderdaad gezien. Werkt dit altijd? Ik vind het vreemd dat er niet vermeldt staat dat er een backlit keyboard meegegeven wordt ja of nee, wat dus wel het geval is, maar alleen met een trucje te activeren is..?
EDIT: Ik had niet in de gaten dat dit tijdens de bestelling moet gebeuren.. Ik zie nu inderdaad een optie staan met achtergrondverlichting. Is dit een bug van Dell's website?
EDIT2: Óók zie ik niks staan over de speakerset die in de Dell XPS 15 zit (ook na de truc).
EDIT: Ik had niet in de gaten dat dit tijdens de bestelling moet gebeuren.. Ik zie nu inderdaad een optie staan met achtergrondverlichting. Is dit een bug van Dell's website?
EDIT2: Óók zie ik niks staan over de speakerset die in de Dell XPS 15 zit (ook na de truc).
[ Voor 38% gewijzigd door Montu op 20-04-2012 22:57 ]
Huhhh? Worden interne speakers ooit wel eens als optie vermeld dan?Fabienvg schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:25:
Ja, dat probleem heb ik ook ondervonden zie http://gathering.tweakers...message/36870567#36870567.Christiano007 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:24:
Na een driver update was het probleem verholpen, dus ik vermoed dat je nog een oude driver hebt.
Maar zelfs met een nieuwe driver buffert een filmpje zelden in één keer 100%, maar gaat het per ~10% , maar dat zal wel om energiebesparend te zijn of iets dergelijks. Maar van haperen heb ik dus geen last meer.
Is er al een fix voor de overscan via hdmi? Ik kan via google nog steeds niets vinden. Het enige wat werkt is mijn laptop via hdmi>dvi aansluiten op mijn lcd tv. Maar dan heb ik alleen geluid via de laptop (geen losse audio ingang icm dvi)
Ik ben nu al meer dan een uur aan het zoeken en klooien en word er een beetje chagrijnig van
Ik ben nu al meer dan een uur aan het zoeken en klooien en word er een beetje chagrijnig van

Overscan op je tv is toch iets wat je tv doet en niet je laptop? Ik zou de settings van je tv dus eens doorlopen. Bij mijn Sony is het gelukt de overscan uit te zetten.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Vreemd? Ik heb heb vaak genoeg op m'n Sony aangesloten zonder problemen via HDMI->HDMI.Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:50:
Is er al een fix voor de overscan via hdmi? Ik kan via google nog steeds niets vinden. Het enige wat werkt is mijn laptop via hdmi>dvi aansluiten op mijn lcd tv. Maar dan heb ik alleen geluid via de laptop (geen losse audio ingang icm dvi)
Ik had hier ook last van. Je kunt dit aanpassen in het nVidia control panel. Als je de optie niet kunt vinden moet je mogelijk de nvidia drivers (itt de Dell drivers) installeren.Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:50:
Dit kan als het goed is worden opgelost door zowel je tv als laptop. In mijn geval ondersteund mijn tv het niet, dus moet de laptop het oplossen. Het is een bekend probleem bij nvidia (mobile?) videokaartenkraats schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:55:
Overscan op je tv is toch iets wat je tv doet en niet je laptop? Ik zou de settings van je tv dus eens doorlopen. Bij mijn Sony is het gelukt de overscan uit te zetten.
Ik denk dat je de optie bedoeld waarmee je de resolutie van je desktop kunt aanpassen zodat hij op het scherm past? Daarmee kun je inderdaad het scherm passend maken, maar dan ga je dus een lagere resolutie op 1920*1080 zetten wat dus ook zorgt voor vertekeningenBozozo schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:42:
[...]
Ik had hier ook last van. Je kunt dit aanpassen in het nVidia control panel. Als je de optie niet kunt vinden moet je mogelijk de nvidia drivers (itt de Dell drivers) installeren.
Ik las ergens dat je via een register edit kunt aanpassen dat hij de tv niet als tv herkent maar als monitor. Dat zou in sommige gevallen als oplossing kunnen dienen. Ik kan alleen nergens vinden hoe je dat precies moet doen..
Hoogstwaarschijnlijk ga ik mijzelf binnen enkele dagen ook een XPS 15 cadeau doen, alleen zit ik nog met het volgende:
Ik heb in een van de XPS 15 topics hier gelezen dat er bij de 1080p versie standaard 3 wifi-antennes ingebouwd zitten. Het verband snap ik niet, maar feit is dat ik zeker wil weten dat ik er een krijg met 3 antennes. Ik wil er namelijk zelf een Intel 6300 inprikken en op die manier optimaal gebruik maken m'n netwerk. Ook in de slaapkamer, waar het signaal wat aan de zwakke kant is.
Dus: is er een verband tussen het display en het aantal antennes? Of passen ze bij Dell gewoon een bepaalde willekeur toe wat dit betreft?
Ik heb in een van de XPS 15 topics hier gelezen dat er bij de 1080p versie standaard 3 wifi-antennes ingebouwd zitten. Het verband snap ik niet, maar feit is dat ik zeker wil weten dat ik er een krijg met 3 antennes. Ik wil er namelijk zelf een Intel 6300 inprikken en op die manier optimaal gebruik maken m'n netwerk. Ook in de slaapkamer, waar het signaal wat aan de zwakke kant is.
Dus: is er een verband tussen het display en het aantal antennes? Of passen ze bij Dell gewoon een bepaalde willekeur toe wat dit betreft?
Nee er is echt geen verband tussen het scherm en het aantal antennes, ik heb het 1080p scherm en maar twee antennes. En je signaal word er met 3 antennes trouwens niet beter op hoor, je kan alleen een hogere snelheid halen (450Mbps in plaats van 300Mbps). Wel is het zo dat het ontbreken van bluetooth op de 6300 als voordeel heeft dat er minder storing is waardoor het bereik dus iets beter kan zijn, maar dat komt niet door de extra antenne.
Vreemd... dus het is eigenlijk willekeur, aangezien sommigen er wel 3 hebben en anderen weer 2...Enes_81 schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:53:
Nee er is echt geen verband tussen het scherm en het aantal antennes, ik heb het 1080p scherm en maar twee antennes. En je signaal word er met 3 antennes trouwens niet beter op hoor, je kan alleen een hogere snelheid halen (450Mbps in plaats van 300Mbps). Wel is het zo dat het ontbreken van bluetooth op de 6300 als voordeel heeft dat er minder storing is waardoor het bereik dus iets beter kan zijn, maar dat komt niet door de extra antenne.
Verwijderd
Kun je niet het beste wachten op de nieuwe XPS15? Vandaag zou Intel toch haar nieuwe Ivy-Bridge processoren uitbrengen, en er wordt verwacht dat Dell dan snel met een nieuwe XPS15 komt...nielsdiy schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:42:
Hoogstwaarschijnlijk ga ik mijzelf binnen enkele dagen ook een XPS 15 cadeau doen,
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 08:39 ]
Vandaag, of volgende week maandag. De nieuwsberichten zijn het oneens over de exacte datum waarop de NDA afloopt.
Verwijderd
Mensen van het goede leven,
Ik sta op het punt de XPS 15 te bestellen. Mooi he? Echter, ik lees van alles over luidruchtige fans die de laptop doen opstijgen, zelfs als je gewoon domweg aan het internetten bent. Is hier al een fix voor?
Groetjes
Ik sta op het punt de XPS 15 te bestellen. Mooi he? Echter, ik lees van alles over luidruchtige fans die de laptop doen opstijgen, zelfs als je gewoon domweg aan het internetten bent. Is hier al een fix voor?
Groetjes
Ik blijf het heel bijzonder vinden dat ik totaal geen last heb van die fan.. Alleen met NVidia GPU ingeschakeld (en dan moet je dus je best doen, HD films kan je zelfs met de IGP kijken!) draait hij vaker. Vandaag heb ik de fan slechts één keer gehoord voor vijf seconden, niet gek met 30 tabs Chrome (waaronder filmpjes) en veel Excel files open.
Problemen met de fan zijn bij mij voor een groot deel opgelost nadat de heatsink en fan zijn vervangen. Dus in de meeste gevallen lijken de problemen veroorzaakt te worden door fouten tijdens de assemblage.
Ook hebben eigenaren met een i5 of zelfs een i3 minder klachten als eigenaren van een XPS 15 met i7.
Maar de grootste oorzaak van een fan die aanslaat word veroorzaakt door programma's die de GPU gebruiken. Ik had bijvoorbeeld "Dell Support Center" op mijn laptop staan en kwam er onlangs achter dat in 9 van de 10 gevallen dat wanneer de fan aanslaat de GPU op de achtergrond word gebruikt door dat programma voor enkele seconde.
Ook hebben eigenaren met een i5 of zelfs een i3 minder klachten als eigenaren van een XPS 15 met i7.
Maar de grootste oorzaak van een fan die aanslaat word veroorzaakt door programma's die de GPU gebruiken. Ik had bijvoorbeeld "Dell Support Center" op mijn laptop staan en kwam er onlangs achter dat in 9 van de 10 gevallen dat wanneer de fan aanslaat de GPU op de achtergrond word gebruikt door dat programma voor enkele seconde.
Verwijderd
Dat was inderdaad het probleem, bedanktRollieBollie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:29:
@Tim93M, heb je op dat moment je laptop op een geaard stopcontact aangesloten?
Verwijderd
Bron: Automatiseringgids.nlHonderden pc's met Ivy Bridge in de pijplijn
Tientallen fabrikanten, waaronder Asus, Dell, HP en Lenovo, hebben prompt desktop-pc's, all-in-one-modellen en notebooks met Ivy Bridgechips aangekondigd. In totaal zijn volgens Intel 570 nieuwe pc's op basis van Ivy Bridge in aantocht, waaronder 300 laptops. Fabrikanten en distributiekanalen moeten eerst nog van hun bestaande voorraden Sandy Bridge-pc's af zien te komen. Systemen met Ivy Bridge zullen daarom vermoedelijk pas medio tot eind mei te koop zijn, te beginnen met de quadcorechips.
Ze moeten gewoon al die SandyBridge dingen voor een vriendenprijsje verkopen!
Waarom zouden ze dat doen? Zo'n enorme verbetering is het echt niet. De procentuele winst is nauwelijks een kwart van de winst die we zagen tussen de arrandale (of desnoods clarksdale) en sandy bridge topmodellen. Toen zagen we de prestaties meer dan verdubbelen.
Ik heb mijn XPS 15 op 21 april besteld, tot noch toe is de verwachte leveringsdatum 7 mei. Echter de order status staat sinds vandaag op 'verzonden'. De verwachte leveringsdatum is daardoor ook verdwenen. Kan ik mijn XPS 15 binnen 2 dagen verwachten, of gaat hier nog wel een week overheen?
Die vraag kan je beter hier stellen: Dell levertijden topicFabienvg schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:48:
Ik heb mijn XPS 15 op 21 april besteld, tot noch toe is de verwachte leveringsdatum 7 mei. Echter de order status staat sinds vandaag op 'verzonden'. De verwachte leveringsdatum is daardoor ook verdwenen. Kan ik mijn XPS 15 binnen 2 dagen verwachten, of gaat hier nog wel een week overheen?
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Mijn "ervaring" over meerdere bestellingen (om on-topic te blijven) is dat de verwachte leverdatum bij Dell een indicatie is die maar zelden gehaald wordt, meestal wordt er veel eerder verzonden.
Er is nog geen aankondiging van Dell gedaan he?!Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:56:
[...]
Bron: Automatiseringgids.nl
Ze moeten gewoon al die SandyBridge dingen voor een vriendenprijsje verkopen!
Wil namelijk een nieuwe Dell XPS 15 aangeschaffen met een Quadcore-chip van Ivy Bridge.
Ben alleen heel benieuwd naar de prijs, zou deze ongeveer op hetzelfde niveau liggen als de huidige XPS 15's?
Op het moment is de duurste (zonder extra's) geprijsd op 1218 euro maar krijg je daar 319 korting op, dus kost die 899 (zonder kortingscode's e.d.)
Ik hoop niet dat de nieuwe een flink stuk duurder worden, al ben ik daar wel enigszins bang voor!
Ik schat de nieuwe XPS met je core i7 en 640M op zo'n 1700 euro, dus maak je borst maar nat
My life for hire!
Lol, met 256GB SSD zekerEguna schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:14:
Ik schat de nieuwe XPS met je core i7 en 640M op zo'n 1700 euro, dus maak je borst maar nat
misschien 1600 zonder SSD maar minder kan ik me toch echt niet voorstellen voor een splinternieuw product met top of the line hardware die net uit is, maar we zullen het zien
My life for hire!
Heel simpel: Dat wordt mij te duur, dan zou de huidige XPS 15 een betere optie zijn.Eguna schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:25:
misschien 1600 zonder SSD maar minder kan ik me toch echt niet voorstellen voor een splinternieuw product met top of the line hardware die net uit is, maar we zullen het zien
Mijn budget ±1000 euro (en daar wil ik ook de SSD voor)
Nu kost de XPS 15 €939, daar gaat iets van 17% vanaf is ongeveer €785,-
120~128gig SSD en caddy, zo'n 150 euro.
Kom ik op €935, heb ik een perfect systeempje voor mij.
Wat is aan de nieuwe XPS 15 zoveel beter?
Sandy Bridge -> Ivy Bridge
5xx -> 6xx
Moet dat zoveel extra geld kosten?
Zullen de oude systemen ook nog te koop zijn, voor de huidige prijzen? Want dan wordt de nieuwe me gewoon te duur...
Je hebt natuurlijk geen idee wat ze gaan kosten. Ik zou even wachten. Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ie plotseling helemaal verdwijnt. Dell heeft ook een opruiming gedeelte op zijn website. Ik denk dat ie daar ook nog eerst in komt voordat ie helemaal verdwijnt.
Maar kun je 'm dan nog wel 'samenstellen' want ik wil vanzelfsprekend graag een backlit toetsenbordRobsel_NL schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:53:
Je hebt natuurlijk geen idee wat ze gaan kosten. Ik zou even wachten. Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ie plotseling helemaal verdwijnt. Dell heeft ook een opruiming gedeelte op zijn website. Ik denk dat ie daar ook nog eerst in komt voordat ie helemaal verdwijnt.
Btw ik las ook ergens over de nieuwe Dell's zonder Optical drivebay, neem aan dat dat nog niet voor de eerst komende XPS 15's is, toch?
Er zit een xps17 in de opruiming, die is nog gewoon te configureren.
Voor zover ik weet is daar nog niets over bekend. (Ik heb er niets over gelezen althans). Persoonlijk denk ik dat het er nog wel in zit, maar im just pissing in the wind here.
Voor zover ik weet is daar nog niets over bekend. (Ik heb er niets over gelezen althans). Persoonlijk denk ik dat het er nog wel in zit, maar im just pissing in the wind here.
In iedergeval bedankt voor je reacties 
Ik wacht nog lekker een maand of 2 af en zie vanzelf wel, of de nieuwe XPS 15 binnen mijn budget valt.
Ook heb ik wsl aan de huidige XPS 15 wel genoeg, Denk dat Quadcore Sandy of Ivy niet heel veel scheelt. Ik heb genoeg grafische kracht aan de 2GB 540M. Dus opzich...
Ik wacht nog lekker een maand of 2 af en zie vanzelf wel, of de nieuwe XPS 15 binnen mijn budget valt.
Ook heb ik wsl aan de huidige XPS 15 wel genoeg, Denk dat Quadcore Sandy of Ivy niet heel veel scheelt. Ik heb genoeg grafische kracht aan de 2GB 540M. Dus opzich...
Wat een onzin, er gaat echt helemaal niks aan de prijzen veranderen omdat ze overstappen van Sandy Bridge naar Ivy Bridge.
Dat was ook mijn eerste gedachten.Enes_81 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:17:
Wat een onzin, er gaat echt helemaal niks aan de prijzen veranderen omdat ze overstappen van Sandy Bridge naar Ivy Bridge.
Maar je krijgt nu een zogenaamde korting van €319 op de €1218 kostende laptop.
Als de korting wegvalt heb je nog wel een forse prijsstijging!
Je weet dat er een geheel nieuw type xps laptop aankomt he? Daar gaat het nu over. Maar als jij zeker weet dat de prijzen niet veranderen...Enes_81 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:17:
nieuws: Specificaties nieuwe Dell XPS 15 verschijnen online
De nieuwe XPS 15 wordt niet duurder, de dunne variant die de opvolger van de 15z gaat worden, kun je wel verwachten op minstens de prijs van de huidige XPS 15z.
Beargumentering: de huidige XPS 15 is gepositioneerd iets boven de inspiron 15R. Wat als dell straks de prijs met €100 omhooggooit? Dan krijg je daar een enorm gat. En dat juist in een populair segment. De kans is 99% dat de startprijs van de XPS 15 ongeveer hetzelfde blijft, al kan dell altijd besluiten dat het scherm opeens €300 kost volgende week. En dat soort dingen.
Beargumentering: de huidige XPS 15 is gepositioneerd iets boven de inspiron 15R. Wat als dell straks de prijs met €100 omhooggooit? Dan krijg je daar een enorm gat. En dat juist in een populair segment. De kans is 99% dat de startprijs van de XPS 15 ongeveer hetzelfde blijft, al kan dell altijd besluiten dat het scherm opeens €300 kost volgende week. En dat soort dingen.
Met 'het scherm' bedoel je een 1080P paneel?Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:24:
De nieuwe XPS 15 wordt niet duurder, de dunne variant die de opvolger van de 15z gaat worden, kun je wel verwachten op minstens de prijs van de huidige XPS 15z.
En de korting dan, denk je dat die blijft?
Dit topic is gesloten.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.