[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.713 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die achterlijke, misleidende korting is er al 3 jaar, en ik denk dat dell die tactiek nog wel eventjes blijft hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:07

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:34:
Die achterlijke, misleidende korting is er al 3 jaar, en ik denk dat dell die tactiek nog wel eventjes blijft hanteren.
Haha ja ben 't daar mee eens. Maar 't is geen 2 tientjes ofzo, best een fors bedrag.

I guess only time will tell!

[ Voor 4% gewijzigd door ChillPascal op 24-04-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeey vandaag komt me laptop Dell XPS 15 binnen :D
Wat een reis maakt de laptop zeg haha van China naar Nederland met wat tussenstops.
Kan niet wachten om hem uitteproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptonusman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 21:47
Mijn ervaringen met Dell houden niet op. Nadat ik vorige keer niet terug gebeld ben en de volgende dag weer via tech support naar de klantenservice ben verbonden zodat men wederom kon vertellen dat er daadwerkelijk het verkeerde scherm in mijn laptop zit kwam met uiteindelijk met oplossingen.
Uit de drie mogelijkheden van ophalen, ophalen en vervangen en los scherm sturen met monteur had ik gekozen voor de laatste optie zodat ik lekker aan de gang kon gaan met mijn nieuwe laptop. Vorige week woensdag is dit ingezet en vrijdag kreeg ik een mailtje dat de mevrouw van de klantenservice van een andere afdeling heeft begrepen dat het niet mogelijk is om een los scherm te versturen 8)7
Dat is toch echt niet zo moeilijk:
1. pak scherm -- 2. pak in met bubbeltjesplastic -- 3. plaats in kartonnendoos -- 4. plak adresstikker op de doos -- 5. Geef doos aan postbode.

Maar Dell kan dit blijkbaar niet DUS: er wordt een nieuwe laptop gestuurd en als die dan binnen is speken we een datum af om de oude laptop te retourneren, kan ik ondertussen mijn data overzetten.

Vandaag nieuw bericht in de categorie dat verzin je toch niet:
Orderbevestiging van de nalevering met daarop een aantal afwijkende specs:
- 6GB werkgeheugen ipv 8GB
- 6 cell accu ipv. 9-cells
- Centrino 1000 WiFi –kaart ipv. 6320
- Onverlicht toetsenbord ipv. Verlicht
- Adobe software manco.

Dus meteen weer een mail naar Dell om te vragen wat ze nou aan het doen zijn.
Ondertussen werk mijn XPS15 lekker snel en ben ik toch heel nieuwsgierig hoe mooi het er allemaal uit zou zien met een 1080p scherm zoals ik had besteld :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Geheugen, batterij, wifi kaartje en tb kun je zo overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Aangezien je toch al bereid was om zelf een los scherm in te bouwen, kun je ook de schermen van beide laptops omwisselen en die nieuwe weer terugsturen. Of je doet zoals Hurricane zegt + je wisselt ook nog de harddisks om. Daarvoor moet je toch het toetsenbord loshalen dus kun je die ook direct omwisselen.

Correctie: voor de harddisk hoeft dat niet, maar toch is het dan nog maar een kleine moeite. Ik zou voor deze tweede optie gaan, aangezien je behalve het scherm ook het videokabeltje moet omwisselen, anders krijg je nog geen FHD. Bespaart je waarschijnlijk een hoop frustratie tov. net zolang met Dell bellen/mailen totdat het eindelijk goed is.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfie104 op 25-04-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptonusman
Alfie104 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:23:
Aangezien je toch al bereid was om zelf een los scherm in te bouwen, kun je ook de schermen van beide laptops omwisselen en die nieuwe weer terugsturen. Of je doet zoals Hurricane zegt + je wisselt ook nog de harddisks om. [...]
Het was in eerste instantie de bedoeling dat er ook netjes een monteur meegestuurd werd.
Eerst eens kijken wat dell zelf voorstelt: de nieuwe laptop komt toch pas in de loop van volgende week.
Als we het zo afhandelen dat als de nieuwe laptop er is het afgrond is, dus niets nieuws sturen en niets ophalen dan ben ik tevreden. Schroeven we het een en ander over en heeft mijn vriendin ook een vervangende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Mijn XPS 15 is zojuist binnen. Echter ik zit met een klein 'probleempje'. Hoe weet ik welke drivers ik moet downloaden via de support.del.com? Als ik dan via Drivers & Downloads mijn service tag laat detecteren, geeft hij maar 1 file aan om te downloaden (Dell-Diagnotics utility). Als ik de XPS 15 L502x handmatig kies, krijg ik wel 20 files die te downloaden zijn. Moet ik alleen die ene file downloaden, omdat die de enige is die ontbreekt/outdated is op mijn computer, of moet ik alle 20 files downloaden? Overigens, wanneer ik die ene file had gedwonload, stond die file na diverse refreshen van de site er nog steeds, terwijl mij zou lijken dat deze zou moeten verdwijnen omdat ik die file al gedownload zou hebben.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:56
M'n Xps 15 is deze namiddag gecrashed, valt dat even tegen. Er kwam een venstertje van windows update op, ik druk op uitstellen, ga even naar de sportschool, kom terug & kan ie windows niet meer booten. Mooi...

Op geen enkele manier meer werkend te krijgen. (Ik heb geen recovery dvd of wat dan ook..)
Dus heb ik het maar geprobeerd via die dell datasafe tool. Na enkele uren staat er nu dus een nieuwe install van windows op, uiteraard voorzien van de nodige dell bloatware.
Als kers op de taart kan ik mijn bestanden die ik geback upped heb via die dell tool, niet meer recoveren, tenzij ik betaal voor die premium service... Die schoolbestanden ben ik dus mooi kwijt. Volgende keer toch maar dropboxen :)

Nu wil ik dus een hele nieuwe clean install van windows 7 erop, ik heb een license voor de home premium versie. Moet ik dan gewoon via deze link: http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ de juiste versie downloaden, branden op een dvdtje, installen, en klaar?
Kan ik dan gewoon bij het installeren kiezen voor het nederlands of moet ik daar een specifieke iso voor downloaden? blijkbaar dus gewoon een language pack downloaden :)
En hoe zit het met de drivers? Gewoon allemaal downloaden via de dell site? Moet ik ook nog iets speciaals doen ivm met die Nvidia optimus drivers ofzo?

Nadat ik de drivers erop heb gezet ook best even een image maken?

Alvast bedankt, nu even slapen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sparco op 27-04-2012 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Fabienvg schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:19:
Mijn XPS 15 is zojuist binnen. Echter ik zit met een klein 'probleempje'. Hoe weet ik welke drivers ik moet downloaden via de support.del.com? Als ik dan via Drivers & Downloads mijn service tag laat detecteren, geeft hij maar 1 file aan om te downloaden (Dell-Diagnotics utility). Als ik de XPS 15 L502x handmatig kies, krijg ik wel 20 files die te downloaden zijn. Moet ik alleen die ene file downloaden, omdat die de enige is die ontbreekt/outdated is op mijn computer, of moet ik alle 20 files downloaden? Overigens, wanneer ik die ene file had gedwonload, stond die file na diverse refreshen van de site er nog steeds, terwijl mij zou lijken dat deze zou moeten verdwijnen omdat ik die file al gedownload zou hebben.
Bij mijn weten wordt het lijstje niet aangepast aan de reeds geïnstalleerde drivers. Waarom jij dan een onvolledige lijst krijgt als je je service-tag invult, is mij een raadsel.

Bij een nieuwe installatie kun je het beste het driver-lijstje van slow whoop aanhouden, eventueel met nieuwere versies van gebruikte drivers van de Dell site (maar nieuwer is niet altijd beter!)

Jammer dat dit niet meer in de TS staat, maar in de TS van deel 7 kun je het nog wel terugvinden, inclusief 2 alternatieve driver-lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:41
Zijn hier mensen die het op een of andere manier voor elkaar hebben gekregen shopkorting.nl en haalmeeruitjekaart.nl te combineren? Lijkt mij niet, aangezien beiden vereisen door te klikken vanaf hun site.

Zou wat zijn, 2x 7%, 10% via een coupon en 5% via epp door een beetje slim te knippen en plakken!

Hoogstwaarschijnlijk wishful thinking van mij, maar ik zou geen echte Hollander zijn dit niet eerst goed uit te zoeken voor ik tot aanschaf overga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan niet. Zowel haalmeeruitjekaart als shopkorting werken met een refferal constructie, je klikt op de referal link, je bestelt, en $referer ontvangt een precentage van het aankoopbedrag. Daarna storten ze een deel van het aankoopbedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Dat dacht ik al.
Volgens mij had ik in een van de velen XPS topics zoiets gelezen, maar het leek mij al onwaarschijnlijk door wat jij hierboven aankaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://twitter.com/?iid=...status/196701043193692162
Het gaat nog even duren voordat ivy bridge naar de mid-range komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Beetje jammer...
Zat eerder vandaag op de chat bij Sony, en die komen blijkbaar donderdag al met IB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell ook al, maar alleen in de high-end lijnen. Het verbaast me overigens enorm dat sony zo snel is... vorig jaar duurde dat absoluut een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Op dit moment heb ik een oudere XPS open voor me liggen, een M170. De grafische kaart is overleden, het bekende probleem van loslatende soldeerverbindingen onder een BGA chip. Bij het uit elkaar halen bleek de koelpasta (die overigens netjes was aangebracht, geen klodderwerk) uitgehard en verbrokkeld te zijn, vermoedelijk is het probleem dus ontstaan doordat de chip niet meer voldoende gekoeld werd.

Daarom zou ik iedereen willen aanraden om iedere 2-3 jaar de processor en grafische chip preventief te repasten, om dit soort kostbare problemen te voorkomen. Dat geld overigens niet alleen voor XPS gebruikers, maar voor alle laptops waar een krachtige grafische chip in zit. Met name de nVidia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet helemaal waar. De nvidia 8xxx lijn sterft gegarandeerd na X tijd. Zelfs als je er nooit games op speelt. Google maar eens naar dat typenummer.

Overigens repareert dell dat tot 5(!) jaar na aanschaf van de notebook nog, en na die tijd kan je het altijd nog proberen. Als dat niet lukt kan je altijd nog de oventruuk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Voorkomen is beter dan genezen toch? Overigens gaat het in dit specifieke geval om een Geforce GO7800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of de 7xxx lijn daar ook last van had, ik dacht van niet.

En het punt is dat het niet te voorkomen is. Dat hij stuk gaat ligt niet aan de koelpasta, maar aan de enorm brakke engineering van die chip. Mijn ATI kan zonder problemen 112° aan. Hoger krijg ik hem niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Volgens wikipedia is het een specifiek probleem van de 8-serie, veroorzaakt door het gebruik van underfill materiaal wat niet bestand is tegen de temperaturen die de chip kan bereiken. En het schijnt goed voorkomen te kunnen worden door de fan control in de nVidia driver op "handmatig" te zetten met een dusdanig toerental dat die temperatuur niet wordt bereikt.

Maar het BGA probleem treft veel meer chips, inclusief die van onze geliefde l502x. Heel berucht is ook de Intel 82801 southbridge, als die niet gekoeld wordt, worden na verloop van tijd de soldeerverbindingen brak. En dus de nVidia chips, aangezien die in het algemeen wat heter worden dan de ATI's. Er zijn overigens sommige ATI's die de regel bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week meer informatie over de nieuwe XPS? :-)

http://en.community.dell....goodness-coming-soon.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:56

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:30:
Ik weet niet zeker of de 7xxx lijn daar ook last van had, ik dacht van niet.

En het punt is dat het niet te voorkomen is. Dat hij stuk gaat ligt niet aan de koelpasta, maar aan de enorm brakke engineering van die chip. Mijn ATI kan zonder problemen 112° aan. Hoger krijg ik hem niet :+
Been there... En geen tegemoetkoming van HP... Ging om een DV9000 serie met een Go7600 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het om wat voor reden dan ook in de XPS17 thread geplaatst haha.

Anyhow. Ik vroeg me af waarom de performance van mijn XPS niet overeenkomt met wat ik online lees & zie. Om even de specs snel samen te vatten:

- Standaard i7 processor
- 2gb 540m
- 8GB DDR3

Neem bijvoorbeeld de demo's van Sniper Elite V2 of ME3 of AVP. Daarbij heb ik steeds rond de 20 FPS op nog geeneens de ultra of high settings (meer een mix tussen high en medium). League of Legends kan ik aan de andere kant redelijk afspelen, 50-60 FPS op high settings.

Heeft het te maken met Optimus toevallig? Aangezien die drie andere games allemaal launchen vanuit Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:54

NSG

Je weet niks!

@Thundercrash

Ik vermoed dat je dan op de Intel 3000 aan het gamen bent. Je zou de snelkoppelingen van de spellen dan handmatig moeten toevoegen in het NVIDIA configuratiescherm. Bij mij staan steam spellen opgeslagen in de map C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fa10fce0cdf9/4fa10fce0c9c1-NVIDIA.thumb.jpg

En misschien heb je ook nog wat aan deze reactie Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enes_81 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:44:
@Thundercrash

Ik vermoed dat je dan op de Intel 3000 aan het gamen bent. Je zou de snelkoppelingen van de spellen dan handmatig moeten toevoegen in het NVIDIA configuratiescherm. Bij mij staan steam spellen opgeslagen in de map C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common

[afbeelding]

En misschien heb je ook nog wat aan deze reactie Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Thanks! Zal ze er is in gaan voegen, hopelijk helpt het.

Edit: Helaas. Performance wordt er niet beter op. Te hoge verwachtingen? Ik begrijp wel dat ie mijn PC niet kan evenaren, maar hij zou toch wel ongeveer hetzelfde aankunnen als een Xbox?

Zie overigens dat mensen toch vaak voor 720p kiezen in plaats van 1080p. Kan dat het verschil maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell klantenservice wil er ook helemaal niks over kwijt...

Edit: ik bedoel dus over de nieuwe XPS15... :-)
helaas is het nog niet bekendgemaakt maar eerst moeten de fabrikanten af van hun 2de generatie processoren af :)
ik denk dat het tot 2 maanden of anders tot dat W8 wordt beschikbaar en bekend gemaakt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
nieuws: Dell onthult 'special edition'-Inspirons met Ivy Bridge

Ze zien er wel mooi uit, maar de prijzen doen het ergste vrezen voor die van de nieuwe XPS. In ieder geval schijnt er iets in beweging te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 11:36
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:25:
Dat is niet helemaal waar. De nvidia 8xxx lijn sterft gegarandeerd na X tijd. Zelfs als je er nooit games op speelt. Google maar eens naar dat typenummer.

Overigens repareert dell dat tot 5(!) jaar na aanschaf van de notebook nog, en na die tijd kan je het altijd nog proberen. Als dat niet lukt kan je altijd nog de oventruuk proberen.
mijn 8600 is van de week er mee opgehouden, maar dell weigerde me überhaupt te helpen tenzij ik eerst een pak met geld ging betalen voor support. Garrantie 2 jaar geleden verlopen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alfie104 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:46:
nieuws: Dell onthult 'special edition'-Inspirons met Ivy Bridge

Ze zien er wel mooi uit, maar de prijzen doen het ergste vrezen voor die van de nieuwe XPS. In ieder geval schijnt er iets in beweging te zijn...
Theorycraft alert: de 'new xps 15z' is nog niet af. Om de honger van tech fans te stillen brengt dell dit tijdelijke model op de markt.
Daso schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:49:
[...]

mijn 8600 is van de week er mee opgehouden, maar dell weigerde me überhaupt te helpen tenzij ik eerst een pak met geld ging betalen voor support. Garrantie 2 jaar geleden verlopen ;(
Wijs ze nog eens op de regeling. En zie anders de topics over de XPS 13. Er staan een groot aantal ervaringen in over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Vandaaag is mijn laptop tegen de grond gegaan en sindsdien heb ik de vreemde issue dat het geluid af en toe, heel kort, lijkt te "erroren", alsof hij een paar tonen te snel afspeelt. Ik heb al een volledige diagnostische test gedaan op mijn laptop en die geeft een a-okay voor processor, geheugen, geluid, video etc. Dat betekent dat ik met mijn error niet kan komen opdraven bij Dell, want zij gaan gewoon zeggen dat alles oké is.

Iemand een idee hoe ik dit probleem verder kan onderzoeken?

Ik kan het natuurlijk ook proberen te documenteren met een camera en naar de support stappen, maar voorlopig nog even liever niet.

EDIT: misschien handig om te vermelden, maar ik heb 3 jaar in-home next bussiness day + accidental damage. Ik moet dus niets verbergen voor de support ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 03-05-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
één jaar accidental damage? Zorg er dan wel voor dat je op tijd bent. 1 jaar is ook echt 1 jaar bij accidental damage.

Verder: probeer de speaker outputs eens. Als je daar ook het probleem hebt, dan ben je al iets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:38:
één jaar accidental damage? Zorg er dan wel voor dat je op tijd bent. 1 jaar is ook echt 1 jaar bij accidental damage.

Verder: probeer de speaker outputs eens. Als je daar ook het probleem hebt, dan ben je al iets verder.
Ik heb drie jaar accidental damage, de laptop is een maand of drie oud. Ik heb tijd :+ En wat bedoel je met de speaker outputs? Ik heb het zowel met oortjes in als wanneer de laptop gewoon geluid afspeelt via de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Nikolas schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:40:
[...]

Ik heb drie jaar accidental damage, de laptop is een maand of drie oud. Ik heb tijd :+ En wat bedoel je met de speaker outputs? Ik heb het zowel met oortjes in als wanneer de laptop gewoon geluid afspeelt via de speakers.
Dat bedoelt ie, dan ligt het dus niet aan de boxen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Ik ben nu de driver voor het geluid aan het downloaden...je weet maar nooit. Het kan ook gewoon toeval zijn, natuurlijk.

Vroeger had ik trouwens ook al last van random freezes en zelfs een keer een BSOD op NETIO.SYS. Ook zonder ook maar één probleem in de diagnostics. Vind ik wel een beetje rot.

[ Voor 64% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 03-05-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harde schijf testen met iets als HDtune, en een nachtje Memtest X86+ draaien om hardwarefouten uit te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
HDTune geeft aan dat de harde schijf in perfecte staat is, Memtest X86+ nog niet gerund, doe ik vanavond nog. Puur uit zekerheid, want met het updaten van mijn audiodrivers lijken de vermelde problemen opgelost. Het was dus een gevalletje toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Beste Tweakers,

Wat te doen bij doorgedraaide laptop schroefje? Wou mijn dvdrw van mijn xps 15 vervangen door een hddcaddy, maar het schroefje van de dvdrw zat zodanig vast dat ik de kop nu doorgedraaid heb. Iemand nog tips? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
voorzichtig uitboren met een klein metaalboortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Gaat het om losse schroefjes die je kan vervangen door andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een standaard formaat schroef. Er zijn echter nogal wat formaat schroeven, dus een passende vinden, dat kan best lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Maar als ik hem uitboor zijn de schroefnaadjes dan nog wel bruikbaar? Kan ik er makkelijk een andere schroefje in doen?

@darkstone
weet je nog wie het was die hetzelfde probleem had?

[ Voor 21% gewijzigd door Figo112 op 04-05-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet meer. Zeg maar minimaal een half jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:54

NSG

Je weet niks!

Figo112 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:27:
Beste Tweakers,

Wat te doen bij doorgedraaide laptop schroefje? Wou mijn dvdrw van mijn xps 15 vervangen door een hddcaddy, maar het schroefje van de dvdrw zat zodanig vast dat ik de kop nu doorgedraaid heb. Iemand nog tips? :(
Ik ben dat schroefje kwijtgeraakt toen ik de DVD drive verving voor een HDD caddy, dus nu is ie hot swappable..
Dus ja, dat schroefje is ook niet zo belangrijk, het kan prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Figo112 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:27:
Beste Tweakers,

Kan je er geen torque kop indrukken en dan alsnog open draaien?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
@M3rcury

Geprobeerd, helaas :(

@Enes_81

Hoeft de hddcaddy dan niet vast te zitten?

@nielsdiy

Weet jij toevallig of het uitboren ook de schroefnaadjes verpest, waardoor ik geen andere schroeven in kan doen? Of is het genoeg om alleen de kop uit te boren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Weet jij toevallig of het uitboren ook de schroefnaadjes verpest, waardoor ik geen andere schroeven in kan doen? Of is het genoeg om alleen de kop uit te boren?
Die kans is wel aanzienlijk.
Heb je geen hobbysetje? Misschien lukt het met een kleine platkop.
Anders misschien met een kleine punttang de kop proberen te klemmen en dan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb vandaag m'n 6230 kaartje binnengekregen. Installatie was een centje van een fluit, werd direct herkend door de standaard in W7 aanwezige drivers (of de drivers zaten al in het Centrino 1000 pakketje van m'n vorige kaartje).

Ik heb hem nog niet echt laten zweten, dus kan nu even niets over de snelheid zeggen. Maar wat me wel opvalt is dat tijdens bluetooth verkeer het wifi verkeer even stilvalt of zelfs wegvalt. Bv. een lopende download wordt ineens onderbroken als ik ga zoeken naar bluetooth apparaten. Klopt dat, hebben jullie dat ook?

[Edit] Inmiddels ben ik erachter dat m'n wifi retetraag is. Ik ga de drivers maar eens updaten. Als dat niet helpt gaat gauw de Centrino 1000 weer terug erin.

[Edit2] Ik heb nu de drivers van Dell geïnstalleerd, zowel voor de 6230 als de BT en de snelheid is een heel eind verbeterd. Hoewel ik nog steeds het idee heb dat de snelheid hoger lag met de 1000. Ik heb nog niet getest met puur netwerkverkeer, maar m'n downloadsnelheid op m'n 50Mbps glasvezel ligt toch zo'n 10% lager.

[ Voor 30% gewijzigd door Alfie104 op 05-05-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:34:
Gewoon een standaard formaat schroef. Er zijn echter nogal wat formaat schroeven, dus een passende vinden, dat kan best lastig zijn.
nielsdiy schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:08:
[...]

Die kans is wel aanzienlijk.
Heb je geen hobbysetje? Misschien lukt het met een kleine platkop.
Anders misschien met een kleine punttang de kop proberen te klemmen en dan draaien.
Allen bedankt voor de info. Het is gelukt :)
Wou het schroefje door middel van een kleine metaalboortje passend maken voor een platte schroevedraaier. Maar tijdens het boren zat de schroef al los :)
Ben blij dat ik zonder schade het schroefje los hebben kunnen krijgen.

Als vervanging van het schroefje kan je gebruik maken van een van de schroeven die aan de achterkant van de dvdrw zitten. Aan de achterkant zitten 2 schroeven die gelijk zijn aan het schroefje om de dvdrw op zijn plaats te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:45
Het leek mij wel leuk om windows 8 op mijn xps15 te installeren. Maar na de installatie was de recovery partitie niet meer zichtbaar in deze computer. Na teruginstallatie naar windows 7 is hij weer niet zichtbaar, maar ik zie hem wel tijdens de installatie. Weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Kelvern schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:58:
Het leek mij wel leuk om windows 8 op mijn xps15 te installeren. Maar na de installatie was de recovery partitie niet meer zichtbaar in deze computer. Na teruginstallatie naar windows 7 is hij weer niet zichtbaar, maar ik zie hem wel tijdens de installatie. Weet iemand wat er aan de hand is?
Ook niet in computer management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:45
Fjerpje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:05:
[...]

Ook niet in computer management?
Heb effe gekeken en er was geen stationsletter aan gekoppeld. Nu is hij wel te zien in deze computer maar staat er niks in de map recovery :s. Zal wel ergens bij machtigingen fout gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Of het zit mij niet mee, of dit is het gevolg van de val eerder, maar mijn USB-poort is ingeklapt in de behuizing na in mijn rugzak gezeten te hebben. Nuja, leve accidental damage, dus dat mogen ze woendag maar eens komen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Nikolas schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:41:
Of het zit mij niet mee, of dit is het gevolg van de val eerder, maar mijn USB-poort is ingeklapt in de behuizing na in mijn rugzak gezeten te hebben. Nuja, leve accidental damage, dus dat mogen ze woendag maar eens komen fixen.
Misschien is zo'n tas iets voor jou?
Afbeeldingslocatie: http://www.tas.nl/media/catalog/product/E/N/ENRICO_BENETTI_NYLON_LAPTOPTAS__54130001_VOORKANT.JPG

En anders eentje op wieltjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsonite.nl/images/gene/prod/zoom/sams1749_01_classic2-ict-laptoptas-op-wielen-43-2cm-17inch-zwart.jpg

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptonusman
Scriptonusman schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:16:
[...]

Het was in eerste instantie de bedoeling dat er ook netjes een monteur meegestuurd werd.
Eerst eens kijken wat dell zelf voorstelt: de nieuwe laptop komt toch pas in de loop van volgende week.
Als we het zo afhandelen dat als de nieuwe laptop er is het afgrond is, dus niets nieuws sturen en niets ophalen dan ben ik tevreden. Schroeven we het een en ander over en heeft mijn vriendin ook een vervangende laptop.
Zo leuk als ik hierboven schetste ging hem natuurlijk niet worden. Dell wilde zelf alleen maar retourneren. Toen heb ik zelf voorgesteld HDD, geheugen, toetsenbord en WiFi-kaart over te zetten en hiervoor een vergoeding van €100 te ontvangen. Hier heb ik akkoord voor gekregen.
Dus direct uitgevoerd, in de nieuwe behuizing had ik toen alleen en fan die continu op volle toeren blaasde, dus weer direct Dell gebeld, Bios update had geen effect dus reparatie ingepland voor de volgende dag. 's avonds zelf nog wat onderdelen heen en terug zetten tussen de twee behuizingen tot bij een keer windows opstarten de fan ineens terug draaide in toeren en het probleem plots verdween.
De volgende ochtend de monteur afgebeld en ik kan nu eindelijk gaan genieten van mijn nieuwe laptop.

Meteen een kleurprofiel gemaakt met Quickmonitorprofile, FHD scherm is toch wel erg prettig :)
Andere laptop is vandaag opgehaald (alleen de extra tas niet, want ze hebben twee pakketten geleverd maar nemen er slechts 1 retour :-S De afgesproken €100 retour is ook al geboekt, dus begint er op de lijken dat het contact met de klantenservice ed. nu eindelijk tot een einde begint te komen.

De tijd breekt aan voor de positieve kant van de XPS 15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Nou gefeliciteerd! Als je geen verdere problemen meer krijgt, ben je over een poosje deze ellende weer vergeten en heb je nog steeds plezier van je XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze is best gaaf:

Get-WmiObject Win32_Bios

in powershell. Dan krijg je je service tag, bios versie en de fabrikant van je BIOS te zien. Kwam ik net achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor

Ik heb een xps 15 besteld.
Stel nou ik dat ik er in de toekomst een SSD kaart aan wil hangen, kan dit dan?
Of bijvoorbeeld een nieuwe videokaart er in over 1 jaartje?

Hoe simpel ligt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:16:
Even tussendoor

Ik heb een xps 15 besteld.
Stel nou ik dat ik er in de toekomst een SSD kaart aan wil hangen, kan dit dan?
Of bijvoorbeeld een nieuwe videokaart er in over 1 jaartje?

Hoe simpel ligt dit
SSD is peace of cake.. vooral Dell is daar erg gebruikersvriendelijk in.
Videokaart is een ander verhaal: http://www.notebookcheck....ren-vervangen.3321.0.html
Het is niet eenvoudig om een video kaart in een notebook op te waarderen of te vervangen. Als de notebook al een opwaarderingsmogelijkheid verschaft (in de praktijk alleen als de kaart in een MXM slot zit), is het kopen van een geschikte video kaart een bijkomende barrière. Soms kan alleen zoeken op Ebay mogelijk helpen.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De XPS 15 heeft juist geen makkelijk vervangbare schijf. Het kan, maar het kost wat meer dan de 2 minuten die je met een gemiddelde laptop nodig hebt. Uniek van dell is dat er wel manuals worden geleverd van elke notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb vorige week mijn XPS 15 van een SSd voorzien.
Erg makkelijk.
Accu eruit 1 schroefje los (de middelste).
Laptop omgedraaid 2 palletjes naar binnen gedrukt vanuit de accu ruimte en toen kwam de zilveren rand rond het toestenbord al los. Voorzichtig heel de rand los gemaakt en tada daar kwam de HDD te voorschijn.
De Rest wijst voor zich lijkt me.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het is ook niet moeilijk, maar het kost wel meer tijd en moeite vergeleken met een laptop waarvan de HDD makkelijk de wisselen is (als in: klepje aan de onderkant eraf en wisselen maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
GS88 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:53:
[...]

SSD is peace of cake.. vooral Dell is daar erg gebruikersvriendelijk in.
Videokaart is een ander verhaal: http://www.notebookcheck....ren-vervangen.3321.0.html

[...]
Het artikel is wel erg optimistisch. Er zijn veel meer proprietary standaards voor grafische kaarten in notebooks. De genoemde ATI en nVidia standaard ben ik pas 1 of 2 keer tegengekomen. Maar voor 95% van de laptops geld dat uit kostenoverweging de videokaart helemaal niet gewisseld kan worden, scheelt weer een paar connectors en schroeven.

Met andere woorden, met de videochip die erin zit als je hem koopt, moet je laptop z'n hele leven doen. En als hij stuk gaat moet het hele moederbord vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daso
  • Laatst online: 09-09 11:36
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:48:

[...]
Wijs ze nog eens op de regeling. En zie anders de topics over de XPS 13. Er staan een groot aantal ervaringen in over dit probleem.
Toch nog paar keer gebeld, 4/5 van de medewerkers die ik aan de lijn hadden wisten van niets. Eindelijk wel iemand die er van af wist maar mn laptop was toch echt veelste lang buiten de garantie. Reparatie werd hem toch al niet want ze hebben kennelijk geen g86 spareparts meer.

Nog maar even tijdje laptoploos leven dan totdat de refresh van de xps15 er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daso schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:44:
Reparatie werd hem toch al niet want ze hebben kennelijk geen g86 spareparts meer.
Dat is dan jammer voor dell, niet voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Darkstone. Is dus wel mogelijk met wat meer moeite, geen spannende verhalen dus. :)

verder:

Ik heb dus de XPS 15 besteld op 27/4. Betaald via iDEAL.

Krijg gister een mailtje dat ik nog niet betaald heb. Dus even gebeld. Blijkt dat er een storing is bij iDEAL. Nu lees ik op google dat dit een bekend verhaal is. Gebeurd vaker? Heb nu een printscreen van mijn betaling moeten opsturen. Hopelijk wordt er snel naar een oplossing gewerkt.

Iemand bekend met dit fenomeen?? Zal toch niet zo zijn dat ik weer is veel vertraging op loop met mijn order he. Bestel haast nooit wat online, en dan doe ik het een keer. Krijgen we dit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:53:
[...]
Ik heb dus de XPS 15 besteld op 27/4. Betaald via iDEAL.

Krijg gister een mailtje dat ik nog niet betaald heb. Dus even gebeld. Blijkt dat er een storing is bij iDEAL. Nu lees ik op google dat dit een bekend verhaal is. Gebeurd vaker? Heb nu een printscreen van mijn betaling moeten opsturen. Hopelijk wordt er snel naar een oplossing gewerkt.

Iemand bekend met dit fenomeen?? Zal toch niet zo zijn dat ik weer is veel vertraging op loop met mijn order he. Bestel haast nooit wat online, en dan doe ik het een keer. Krijgen we dit ...
Heb ik ook wel eens over gebeld met Dell. Het blijkt dat de betaling aan een tussenpersoon oid gedaan wordt, en niet direct aan Dell. Dus Dell heeft daar geen "controle" over. Daarom hadden ze toen mijn bestelling nog niet direct in behandeling genomen, maar duurde dat nog 2 dagen.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Laatst online: 01:41
Beste mensen,

Ik heb gisteren de volgende XPS 15 besteld:

Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Cables
Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten
Nederlandstalige documentatie
Bundle
N05X5M09
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support
1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
Geïntegreerde mobiele breedband
Mobiele breedband niet inbegrepen
Digital Photography
Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements
Bestelgegevens
Bestelling van XPS L502x - Nederland
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor XPS L502x
Kleuren, dessins en beschilderingen
Cover – Metalloid Aluminium
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online back-up
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD-scherm
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply
Wisselstroomadapter van 130 watt
Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Nou zag ik dat een aantal mensen gekozen hadden voor een andere netwerkkaart. Is dit echt zo nodig?

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een vraagje over hoe ik het beste de drivers kan update. Ik heb net mijn laptop opnieuw geïnstalleerd met de cd. Maar nu wil ik de drivers update of toevoegen, hoe kan ik dit het beste doen?
Moet deze gewoon allemaal downloaden op de site en in de map drivers zetten en installeren?
Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd vanwege wat problemen, in de link hieronder screenschots van de problemen.
http://imageshack.us/g/195/youtubewhitescreen.jpg/
Voor deze problemen heb ik dell opgebeld, maar ze wisten niet precies wat ze moesten doen ik heb hun gevraagd of ze de laptop wouden komen ophalen voor het op te lossen.
Maar ze wilde eerst onderzoeken wat het probleem is, maar ik heb nog geen reactie terug op de mail.

Hieronder nog een opsomming van de problemen die ik heb ondervonden:
- White screen bij sommige youtube filmpjes, je hoort geluid wel maar het beeld blijft wit
- Bij muziek afspelen hapert het geluid wel eens, het lijkt wel of die heel even vast hangt.
Dit doet die ook gewoon bij liedjes die ik al op de computer heb staan
- Meerdere programma's reageren op gegeven moment helemaal niet meer, dit duurt meestal 10 seconden of langer.
Als het dan gedaan is doet gaat het programma wel weer gewoon verder.
- Bij autocad heeft die moeite met het uitrekenen van actuele lengtes van lijnen die je tekent.
- Bij sketchup reageert die om de zoveel tijd niet en hangt die regelmatig helemaal vast.
Dan doet hij het wel nog save met ctrl-s maar het programma moet ik wel daarna afsluiten.
- Bij enkele games heeft de laptop er ook moeite mee om het vloeiend af te spelen, waar mijn pc van 5 jaar oud geen moeite mee heeft.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Jeroenvde89 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:05:
Beste mensen,

Ik heb gisteren de volgende XPS 15 besteld:

"..."

Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
"..."

Nou zag ik dat een aantal mensen gekozen hadden voor een andere netwerkkaart. Is dit echt zo nodig?
Het werkt volgens mij wel een stukje beter, bv. met downloaden gaat 't een stukkie sneller. Ook beschikken de andere videokaarten voor bluetooth (niet alle andere!)

Ook zie ik dat je geen verlicht toetsenbord hebt gekozen, dat is toch ECHT wel de €40,- waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D34F
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
ChillPascal schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:08:
[...]

Het werkt volgens mij wel een stukje beter, bv. met downloaden gaat 't een stukkie sneller. Ook beschikken de andere videokaarten voor bluetooth (niet alle andere!)

Ook zie ik dat je geen verlicht toetsenbord hebt gekozen, dat is toch ECHT wel de €40,- waard!
Waar kun je die precies selecteren? Ik zie hem bij 'Bouw mijn Dell' niet staan. Of hoort die bij 'Accessoires voor mijn Dell' -> 'Toetsenborden, docks en vergrendelingen' te staan?

[edit] Never mind, zie het al in de TS staan (&vw=classic aan URL toevoegen)

[ Voor 6% gewijzigd door D34F op 09-05-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

kraats

Ik rol

Ik heb dat toetsenbord ook niet.. Las pas later over hoe je die kon selecteren. Zit er nu wel over te denken 'm alsnog aan te schaffen en in te bouwen. Lijkt me toch wel erg prettig

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
ChillPascal schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:08:
[...]

Een stukkie? Scheelt het echt heel veel of? 50Mbit/s moet die kaart toch wel redden neem ik aan, dat haalt zelfs de kaart uit m'n oude laptop bijna.. ;)

Over dat verlicht toetsenbord. Ik snap de meerwaarde niet zo goed, nooit een verlicht toetsenbord gehad, en aangezien ik blind kan typen en de laptop toch niet intensief gebruik als het donker is, leek het mij geen must! ;)

Iemand nog tips verder mbt installatie van de laptop en/of aanbevolen drivers etc.?

Bedankt in ieder geval voor je tips, hoewel ik er in principe niks meer aan heb natuurlijk ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Over de WLAN kaart, het verschil heb ik laatst opgezocht op de site van Intel:

De 1000 is een b/g/n adapter welke enkel op 2.4 Ghz werkt en maximaal 300 Mbps, gebruikt 2 antennes.
De 1030 is hetzelfde als de 1000, maar heeft als extra Bluetooth.
De 6230 is hetzelfde als de 1030, maar werkt 2.4 en 5 Ghz..
De 6300 is hetzelfde als de 6230, maar mist de bluetooth, en gebruikt 3 antennes (het schijnt echter per XPS 15 te verschillende of de 3e antenne er in zit gebowud), hierdoor kan die tot maximaal 450 Mbps.

Dan heb je ook nog een 6235, dit is de 6230 maar dan met Bluetooth 4.0.

De 6230 en de 6300 kan je op ebay al vinden voor 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
guys i need some help.

ik heb 't gevoel alsof mijn systeem totaaal niet lekker draaid. en dan doel ik eigelijk vooral op gamen.

maat van mij heeft tragere laptop, slechtere videokaart, slechtere proccesor. maar die gozer heeft een veeeel hogere fps en draaid veel soepeler met gamen in LoL en WoW (enige wat ik speel).

kan je zeggen dat ik alles op low moet zetten maar dit heb ik helaas al! iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn XPS 15 binnengekregen, specs:
- L502X
- i7-2670QM @ 2.20ghz
- 8gb
- GF 540M (driver 296.10 laatste)
- W7 64bit (laatste updates)
- Dell drivers up-to-date denk ik ik krijg 1 bestand bij de update (Dell-Diagnostics utility)

Ik heb continue het probleem dat mijn scherm flikkert en deze fout krijg

Display driver stopped responding and recovered
Display driver NVIDIA windows kernel, version 296.10 stopped responding and has succesfully recovered.

Heb gegoogled maar krijg de meest uitlopende configuraties voor mijn kiezen en problemen van geheugen, voeding tot aan virusscanners *zucht*

Wie-o-wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rokz dat heb ik dus ook, bij simpele games heeft de laptop gewoon moeite echt raar. En heb best veel problemen met dit ding zoals ik in eerdere post hierboven heb gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:20:
@Rokz dat heb ik dus ook, bij simpele games heeft de laptop gewoon moeite echt raar. En heb best veel problemen met dit ding zoals ik in eerdere post hierboven heb gezegt.
Ja moet toch iets voor zijn? word er nu wel beetje naar van.

miss toch is windows er op nieuw opgooien en de laatste driver versie's erop gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:56:
Ik heb vandaag mijn XPS 15 binnengekregen, specs:
- L502X
- i7-2670QM @ 2.20ghz
- 8gb
- GF 540M (driver 296.10 laatste)
- W7 64bit (laatste updates)
- Dell drivers up-to-date denk ik ik krijg 1 bestand bij de update (Dell-Diagnostics utility)

Ik heb continue het probleem dat mijn scherm flikkert en deze fout krijg

Display driver stopped responding and recovered
Display driver NVIDIA windows kernel, version 296.10 stopped responding and has succesfully recovered.

Heb gegoogled maar krijg de meest uitlopende configuraties voor mijn kiezen en problemen van geheugen, voeding tot aan virusscanners *zucht*

Wie-o-wie kan me helpen?
Heb je uberhaupt een clean install gedaan?
Dell (net zoals andere fabrikanten) heeft veel te veel andere nutteloze progamma's die ik niet op de PC wil.

Ik zou dus aanraden Windows even compleet opnieuw te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat valt erg mee.

Waarschijnlijk staan de instellingen van de GPU niet goed. Rechtsklik op executable, en dan het spel starten met de juiste GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:12:
Dat valt erg mee.

Waarschijnlijk staan de instellingen van de GPU niet goed. Rechtsklik op executable, en dan het spel starten met de juiste GPU.
Nope, heb dat al gecheckd.. daarom vind ik 't ook zo vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChillPascal schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:33:
[...]

Heb je uberhaupt een clean install gedaan?
Dell (net zoals andere fabrikanten) heeft veel te veel andere nutteloze progamma's die ik niet op de PC wil.

Ik zou dus aanraden Windows even compleet opnieuw te installeren!
Dank je, idd een clean install loopt hij veel beter. Alleen kan ik niet de driver vinden voor mijn keyboard, de FN toetsen doen her niet.Weet je welke ik moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell quickset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dank je voor de snelle reactie. Werkt! Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:52:
[...]

Haha dank je voor de snelle reactie. Werkt! Dank
Dus alles werkt weer naar behoren? Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat met een clean install, wat moet ik dan precies doen?

Heeft overigens iemand een oplossingen voor de onderstaande problemen:
- White screen bij sommige youtube filmpjes, je hoort geluid wel maar het beeld blijft wit
- Bij muziek afspelen hapert het geluid wel eens, het lijkt wel of die heel even vast hangt.
- Meerdere programma's reageren op gegeven moment helemaal niet meer, dit duurt meestal 10 seconden of langer.
- Bij autocad heeft die moeite met het uitrekenen van actuele lengtes van lijnen die je tekent.
- Bij sketchup reageert die om de zoveel tijd niet en hangt die regelmatig helemaal vast.
Dan doet hij het wel nog save met ctrl-s maar het programma moet ik wel daarna afsluiten.
- Bij enkele games heeft de laptop er ook moeite mee om het vloeiend af te spelen, waar mijn pc van 5 jaar oud geen moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:53:
Hoe zit dat met een clean install, wat moet ik dan precies doen?

Heeft overigens iemand een oplossingen voor de onderstaande problemen:
Clean install, gewoon format en windows opnieuw installeren zonder dell meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:00:
[...]

Clean install, gewoon format en windows opnieuw installeren zonder dell meuk
Ik krijg mijn XPS 15 ook binnenkort (8 mei besteld, nog niks van gehoord verder, maar zal wel goedkomen;))
Nou wil ik ook wel graag meteen een 'clean install' doen voordat ik ermee aan de slag ga. Kan iemand misschien even snel uitleggen hoe dat moet ? (of linken naar een uitleg)
Ik neem aan dat de laptop al voorgeinstalleerd is en dat ik W7 dus dan gewoon opnieuw moet installeren of?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenvde89 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:46:
[...]

Ik krijg mijn XPS 15 ook binnenkort (8 mei besteld, nog niks van gehoord verder, maar zal wel goedkomen;))
Nou wil ik ook wel graag meteen een 'clean install' doen voordat ik ermee aan de slag ga. Kan iemand misschien even snel uitleggen hoe dat moet ? (of linken naar een uitleg)
Ik neem aan dat de laptop al voorgeinstalleerd is en dat ik W7 dus dan gewoon opnieuw moet installeren of?

Bvd
Clean install is gewoon windows opnieuw installeren en dan de drivers gebruiken van de cd. Ik kon zo snel niet zien of er nieuwere drivers stonden op dell.com maar hij draait nu als een zonnetje. Ook vind ik hem nu veel stiller. Wil je alsnog de dell meuk die voorgeinstalleerd was moet je hier mar even rond vragen, ik hoef het niet.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd vanmiddag gebeld door dell, ze willen toch mijn laptop komen ophalen. Want er is iets grafisch niet goed mee zagen ze op mijn screenschots, hopelijk zijn de problemen dan eindelijk opgelost heb nog net 1 maand garantie. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Hallo,
Na een goede ervaring te hebben met mijn dell xps 15 heeft mijn broer een tijd geleden er ook maar één aangeschaft. Nou heeft hij deze een tijdje een daaruit blijkt al wel dat die MCafee virusscanner 3x niets is want hij heeft een virus die alles afkapt wat je maar doet internet etc. is niet meer mogelijk.
Nou wilden we de harde schijf formatteren en windows 7 opnieuw installeren d.m.v. de windows 7 te booten alleen is dit niet mogelijk.
In de bios al boot from cd/dvd al bovenaan gezet maar die slaat die gewoon over, na F12 te hebben gebruikt en boot from cd/dvd te hebben geselecteerd slaat die hem ook over.
Weet iemand de mogelijkheid om een clean install van windows 7 voor elkaar te krijgen?
En heeft dell misschien een backup partitie van waaruit je windows 7 kunt installeren?

Wie helpt me aub!

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Jaspergk schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:27:

Weet iemand de mogelijkheid om een clean install van windows 7 voor elkaar te krijgen?
En heeft dell misschien een backup partitie van waaruit je windows 7 kunt installeren?
Hier de versie downloaden die op de licentie staat onderop de laptop:
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Windows 7 installeren via een usb-stick:
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7usbinstall.htm

Heel gemakkelijk te doen, zo heb ik ook Windows opnieuw geïnstalleerd op mijn XPS15

Let wel, deze versies zijn wel engels. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar heb geen idee of je ook een languagepack kan downloaden zodat je het in het Nederlands kan krijgen.

Hoop dat het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Of deze nemen, is in het Nederlands en kan met de eigen key geïnstalleerd worden. Je moet alleen wel toegang hebben tot nieuwsgroepen om het te downloaden.

[ Voor 14% gewijzigd door Alfie104 op 11-05-2012 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Met het tooltje van Microsoft zelf, is het veel eenvoudiger.

[ Voor 1% gewijzigd door Bolletje op 11-05-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn laptop. Als ik de laptop opstart blijft het scherm zwart en hoor je de fan heel hard. Hij start dus niet op. Iemand die weet waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Net water over m'n laptop heen gegooid :'(
Gelijk uitgezet en accu eruit gehaald. Het lijkt erop dat hooguit m'n toetsenbord verzopen is.

Ik kan zo trouwens voor de sceptici wel even fotobewijs plaatsen dat het niet nodig is de monitor los te halen om de laptop uit elkaar te halen. Ik heb hier het moederbord los liggen maar de monitor is nog gewoon op de behuizing geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zo, reacties m.b.t. de Samsung laptop zijn weg. We willen hier graag reacties zien over de Dell XPS 15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo, ik heb nu ongeveer een ruime maand mijn nieuwe Dell xps 15 kunnen testen. Hij heeft een i7-2670QM, GT450m, 8 Gb ram en het mooie full HD scherm. Gelijk na binnenkomst heb ik een clean install van Windows gedaan om de bloatware eraf te halen. Ook heb ik het Adobe-rgb kleurprofiel (gedownload van de Adobe site) als standaard ingesteld om de high-gamut eigenschappen van het scherm beter te benutten. Naar mijn idee zijn hierdoor de kleuren meer natuurlijker geworden (minder fel) zodat een betere en rustiger weergave is ontstaan.

Ondertussen zijn me een aantal dingen opgevallen en heb ik wat ervaringen en tips die ik hier wil delen, misschien is er behoefte aan.

Wat betreft de fan en warmte: ik las ergens dat wanneer je je cpu vermogen instelt (in het powerschema van windows dat je in gebruik hebt) op maximaal 99% dat dan de turbo boost nooit wordt ingeschakeld. Op deze manier zal de fan ook minder vaak in werking treden wat een stiller systeem oplevert. Voor internetten e.d. heb ik een powerschema aangemaakt met min. cpu op 10% en max. op 30%, fan settings op 'passive' en niet 'active' dat is voldoende snel voor browsen en de fan slaat maar heel af en toe aan.

Misschien overbodig maar toch: als je Firefox toevoegt in het nvidia menu zodat de browser gebruik kan maken van de GT540m, zal het scrollen van pagina's supervloeiend worden omdat nu de hardware acceleratie ondersteuning wordt ingeschakeld. Met de Intel HD 3000 als standaard werkt dit niet. Je moet hiervoor nog wel de optie 'vloeiend schuiven' aanvinken in het Firefox instellingen menu. Het zou wel kunnen dat dit de reden is dat de browser zo en nu en dan vastloopt of crashed, maar dit neem ik voor lief (session manager FTW).

Wat betreft crashes / vastlopers: ik heb regelmatig dat het scherm eventjes op zwart gaat en de video driver crasht (intel hd graphics 3000 driver zou de boosdoener zijn volgens windows error reporting, maar dit kan natuurlijk ook de nvidia kaart zijn ivm Optimus). Dit is echt heel irritant. Wat ik nu wil proberen is om via een gemod bios het voltage van de nvidia GPU een stukje omlaag te brengen. Dit schijnt veel crashes te voorkomen en maakt bovendien het videokaart en het systeem minder warm. Dit kwam ik tegen op deze site:

http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html

Hier kun je een o.a. een gemod bios downloaden (ook versie A10) die het gpu voltage iets verlaagd Het nadeel is wel dat de 3D prestaties wat omlaag gaan maar intensief gamen doe ik toch niet met mijn Dell. Misschien is dit wat voor andere tweakers met een XPS hier die kampen met teveel warmtegeneratie in het systeem of contant crashende drivers? Volgens mij las ik er hier al wat over..

Het is een lange post geworden, alvast excuses maar misschien heeft iemand wat aan deze tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik denk er sterk over om de Crucial M4 128GB aan te schaffen (of een Samsung 830 128 GB). :P

Deze wil ik op de plaats van de HDD inbouwen. De HDD heeft namelijk behoorlijk wat slechte sectoren en ik wil niet wachten totdat dit fout gaat. :/ Mijn vraag is: maakt de hoogte nog wat uit, want de M4 is 9,5 mm hoog, maar er is ook een M4 Slim van 7 mm hoog.

En is 128 GB genoeg voor een dubbele boot van Win7 en Ubuntu 12.04? Er moeten ook vrijwel dagelijks downloads op kunnen die ik dan 1x per dag naar een externe HDD verplaats.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HDD kan je laten vervangen door dell. Dat heb ik 2x gehad met een stervende schijf met een enkele stukke sector... Niet fijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.