[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.714 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het zou genoeg moeten zijn voor dual boot zijn, maar dan kun je echt niet veel installeren. Daarnaast weet ik niet of de M4 wel een goede SSD is voor linux aangezien linux geen TRIM heeft en de M4 niet perse de beste garbage control heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb nu 45GB in gebruik, waaronder 7GB aan VM's, 4GB aan dev tools, en 4GB aan documenten. Met 128GB moet je echt makkelijk vooruit kunnen.

En linux heeft wel trim. Zelfs onder RAID.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:20:
De HDD kan je laten vervangen door dell. Dat heb ik 2x gehad met een stervende schijf met een enkele stukke sector... Niet fijn.
Over die HDD moet ik Dell nog steeds bellen (ik had ook al het U2711-verhaal om af te handelen) en wel voor 21 mei a.s. want dan verloopt de 1 jaar CAR-garantie.Mijn idee was om dan alleen de HDD op te sturen en die te laten vervangen (als Dell inderdaad tot vervanging overgaat). Zo zou ik mijn laptop thuis kunnen houden en gewoon verder kunnen werken op die SSD, met alle positieve gevolgen vandien. :)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft niet. Ze sturen een nieuwe op, en de dag erna halen ze hem op. Althans, zo ging het 2x bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Gropah schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:21:
Het zou genoeg moeten zijn voor dual boot zijn, maar dan kun je echt niet veel installeren. Daarnaast weet ik niet of de M4 wel een goede SSD is voor linux aangezien linux geen TRIM heeft en de M4 niet perse de beste garbage control heeft...
Ik heb nu een HDD van 320 GB, eerlijk verdeeld over Win7 en Ubuntu 12.04. Win7 gebruik ik alleen als het echt niet anders kan, bijvoorbeeld voor mijn iTunes-backups, Ubuntu neemt weinig ruimte, hoewel ik de verminderde opslag wel zal merken. Een SSD van 256GB is meteen een heel pak duurder, dat is ook een belangrijke overweging. :|

Ik dacht dat er meerderen met een XPS 15 waren die een M4 geinstalleerd hebben, maar misschien niet met ook Ubuntu als OS erop.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:40:
Hoeft niet. Ze sturen een nieuwe op, en de dag erna halen ze hem op. Althans, zo ging het 2x bij mij.
Zo ging het wel met het vervangen van mijn U2711, maar daar zit NBD-garantie op. Als ze het ook zo zouden doen met HDDś zou dat mij erg goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:28:
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb nu 45GB in gebruik, waaronder 7GB aan VM's, 4GB aan dev tools, en 4GB aan documenten. Met 128GB moet je echt makkelijk vooruit kunnen.

Kleiner dan 128 GB mag die SSD bij mij zeker niet zijn: Ik zag net dat bij mij Win7 inclusief bestanden (waaronder die idioot grote iTunes-backups) ondanks zeldzaam gebruik toch al ruim 147 76 GB groot is. Mijn Ubuntu OS voor dagelijks gebruik is daarentegen maar ruim 12 7 GB.

Nou is die Win7 wel de originele Dell-installatie, dus daar valt misschien wel op te beknibbelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Louise525 op 13-05-2012 17:46 . Reden: Oeps foutjes! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Itunes backups op een SSD? There's your problem :P Daar heb je dus een harde schijf voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 13:54
Raar, geen mogelijkheid meer om een XPS 15 HD scherm te selecteren op de Belgisch website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/IMAG0370.jpg

Alles werkt nog :o Zelfs het toetsenbord waar het water uit kwam druppelen toen ik de laptop ondersteboven hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sthony schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 08:04:
Raar, geen mogelijkheid meer om een XPS 15 HD scherm te selecteren op de Belgisch website.
In nederland is hij ook weg. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Louise525 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:16:
Ik denk er sterk over om de Crucial M4 128GB aan te schaffen (of een Samsung 830 128 GB). :P

Deze wil ik op de plaats van de HDD inbouwen. De HDD heeft namelijk behoorlijk wat slechte sectoren en ik wil niet wachten totdat dit fout gaat. :/ Mijn vraag is: maakt de hoogte nog wat uit, want de M4 is 9,5 mm hoog, maar er is ook een M4 Slim van 7 mm hoog.

En is 128 GB genoeg voor een dubbele boot van Win7 en Ubuntu 12.04? Er moeten ook vrijwel dagelijks downloads op kunnen die ik dan 1x per dag naar een externe HDD verplaats.
http://www.salland.eu/product/1037208?ref=11 < €109

Heb 'm zelluf ook (wie niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:28:

hij heeft het over dualboot, en windows wordt erg groot door updates. Ik bedoel mijn windows folder alleen al is 25GB. Vervolgens nog iets van 10GB aan tools docs en office enzovoorts, dan zit je al op 35GB aan windows spul. Dan moet er nog Linux bij met de nodige tools ed, dan zit je daarmee ook zo op 15 GB, dan heb je al 50GB verbruikt aan OS... en dan heb je dus niet veel ruimte over voor downloads of uitbreidende programma's/tools enzovoorts

Van TRIM op linux wist ik niet, sorry daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:54

NSG

Je weet niks!

Gropah schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:25:
[...]

hij heeft het over dualboot, en windows wordt erg groot door updates. Ik bedoel mijn windows folder alleen al is 25GB. Vervolgens nog iets van 10GB aan tools docs en office enzovoorts, dan zit je al op 35GB aan windows spul. Dan moet er nog Linux bij met de nodige tools ed, dan zit je daarmee ook zo op 15 GB, dan heb je al 50GB verbruikt aan OS... en dan heb je dus niet veel ruimte over voor downloads of uitbreidende programma's/tools enzovoorts

Van TRIM op linux wist ik niet, sorry daarvoor
Nou goed toch, dan heb je nog 69 echte GB over met een 128GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 01:12:
Itunes backups op een SSD? There's your problem :P Daar heb je dus een harde schijf voor.
Dat zal ook wel moeten bij SSD van 128 GB, waarvan hooguit 64 GB voor Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 80GB SSD + 320GB hdd. De HDD gebruik je dan voor bulk opslag (op het moment bijna alleen films en backups van VM's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/MR2hC.jpg

128MB SSD, Windows 7 HP, Office 2010, nog een handvol andere programma's en iTunes (momenteel nog zonder data want net geïnstalleerd, waarschijnlijk laat ik de data op m'n HD staan). En 8GB intern geheugen, wat zorgt voor een pagefile van 8GB en een hyberfile van 6GB, dus 14GB ben ik direct al kwijt. En 2GB aan downloads, die ik in principe kan wissen of naar HD verplaatsen.

Het moet dus kunnen, zeker als je Linux wat minder ruimte geeft en Windows wat meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Alfie104 op 12-05-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Joolee schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:10:
[afbeelding]

Alles werkt nog :o Zelfs het toetsenbord waar het water uit kwam druppelen toen ik de laptop ondersteboven hield.
Heb jij nog hulpmiddelen gebruikt om de palmrest te verwijderen (na het schroefje losgedraaid te hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Volgens mij is het al eens gemeld in dit topic, maar ik wil het graag nog eens onder de aandacht brengen: de random crashes tijdens 3D gaming waar sommige xps15 L502x gebruikers last van hebben lijken te worden opgelost door de gpu te undervolten, zonder verdere nadelen. De undervolted bios is beschikbaar in dit notebook review topic. Voor mij een ware verademing; niets anders hielp. Misschien iets voor in de startpost?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
What. Crashes die verholpen worden door te undervolten?

De hele theorie achter het voltage is juist dat hij stabieler is als je het voltage verhoogt. Ik zal het er inzetten, maar ik vind het vaag.

Edit: ahh kut. Nu is de TS van slag omdat ik geen HTML rechten meer heb 8)7
Even quick 'n dirty gefixt..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 08:13
Heel fijn dat het over SSD's gaat voor de XPS15, ik wil namelijk een SSD in mijn XPS15 zetten. Ik heb geen idee welke SSD goed is, ik zie hierboven dat de Crucial M4 besproken wordt. Nu wil ik wel een iets grotere dan 128GB, omdat ik toch vaak films bij me wil hebben en niet vaak de externe schijf aansluit. Ik heb eigenlijk wat vraagjes:

- Welke SSD is goed (voor de XPS15)? Is de Crucial M4 256GB aan te raden? (p.s. ik hoorde iets over M5 binnenkort? Is dat realistisch?)
- Ik wil toch graag mijn DVD drive houden, dus ik zou dan de harde schijf eruit halen (kan ik die trouwens dan nog los gebruiken op een manier?) en de SSD op de harde schijf z'n plaats. Kan ik trouwens Windows over zetten of moet ik een nieuwe versie kopen?
- Ik heb zelf geen ervaring met het eruit halen en vervangen etc, toch zou ik het graag een keer doen. Als ik rustig te werk ga, moet het toch wel kunnen?
- Misschien een iets wat aparte vraag, maar ik las ook een paar keer over schroefjes die dol draaien. Dit omdat de schroevendraaier niet goed genoeg was (dacht ik te lezen), is er een speciaal setje hiervoor, of kan ik bij de gamma/praxis gewoon een setje halen?

Hopelijk binnenkort dan die SSD in mijn laptop, ik hoor daar steeds vaker goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
rdt.dop schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:42:
Heel fijn dat het over SSD's gaat voor de XPS15, ik wil namelijk een SSD in mijn XPS15 zetten. Ik heb geen idee welke SSD goed is, ik zie hierboven dat de Crucial M4 besproken wordt. Nu wil ik wel een iets grotere dan 128GB, omdat ik toch vaak films bij me wil hebben en niet vaak de externe schijf aansluit. Ik heb eigenlijk wat vraagjes:

- Welke SSD is goed (voor de XPS15)? Is de Crucial M4 256GB aan te raden? (p.s. ik hoorde iets over M5 binnenkort? Is dat realistisch?)
De Crucial M4 is zeker aan te raden. Je kunt ook nog het BBG SSD -topic en/of Het Grote SSD -topic op GoT raadplegen.
- Ik wil toch graag mijn DVD drive houden, dus ik zou dan de harde schijf eruit halen (kan ik die trouwens dan nog los gebruiken op een manier?) en de SSD op de harde schijf z'n plaats. Kan ik trouwens Windows over zetten of moet ik een nieuwe versie kopen?
Je hoeft geen nieuwe versie van Windows te kopen, maar je hebt voor zover ik weet wel de sleutel nodig van je huidige Windows-licentie.
Voor de HDD die je eruit haalt zou je een USB-behuizing kunnen kopen.
- Ik heb zelf geen ervaring met het eruit halen en vervangen etc, toch zou ik het graag een keer doen. Als ik rustig te werk ga, moet het toch wel kunnen?
- Misschien een iets wat aparte vraag, maar ik las ook een paar keer over schroefjes die dol draaien. Dit omdat de schroevendraaier niet goed genoeg was (dacht ik te lezen), is er een speciaal setje hiervoor, of kan ik bij de gamma/praxis gewoon een setje halen?

Hopelijk binnenkort dan die SSD in mijn laptop, ik hoor daar steeds vaker goede verhalen over.
Voor het verwijderen van de palmrest om de HDD te kunnen vervangen kun je op Youtube video-uitleg vinden, bijvoorbeeld:

YouTube: How to Replace Dell XPS L502X Hard Drive

Dat ziet er niet al te moelijk uit. Zo'n setje precisieschroevedraaiers (plat, kruiskop en torx) kun je zelfs bij de HEMA al kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Louise525 op 13-05-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Louise525 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:55:
[...]

Voor het verwijderen van de palmrest om de HDD te kunnen vervangen kun je op Youtube video-uitleg vinden, bijvoorbeeld:

YouTube: How to Replace Dell XPS L502X Hard Drive

Dat ziet er niet al te moelijk uit. Zo'n setje precisieschroevedraaiers (plat, kruiskop en torx) kun je zelfs bij de HEMA al kopen.
Plat? torx? je hebt enkel een kleine kruiskop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Enes_81 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:59:
[...]

Plat? torx? je hebt enkel een kleine kruiskop nodig.
Ik gaf alleen aan wat er in zo'n setje zit. :$ Ik heb die precisieschroevendraaiers nog nooit ergens los zien liggen (maar dat kan ook aan mij liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik http://www.dealextreme.co...electronics-diy-set-13347. Maakt alles open, en kost niets. Altijd handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Dan moet je wel even geduld hebben voordat je het in huis hebt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Mijn xps m1530 heeft t begeven na een dikke 4 jaar trouwe dienst. T zat er al een tijdje aan te komen, waarschijnlijk alleen de hdd. Ga straks even uitzoeken wat voor hdd er in moet. Maar, de hamvraag, is nu een goed moment om een xps 15 te kopen? Ik heb geen haast dus een maandje wachten lukt me wel..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week.

Dell heeft het 1080p scherm verwijderd.. En dat betekent meteen dat er geen fatsoenlijke keuze meer is in dit segment, dat wordt dus even wachten op ivy bridge. De opvolger(s) van de XPS 15, asus N56 en HP dv6 zijn laptops om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ok, een HD scherm is een must en de ivy bridge daar wacht ik wel op, zal ook niet al te lang meer duren..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 08:13
Louise525 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:55:

Je hoeft geen nieuwe versie van Windows te kopen, maar je hebt voor zover ik weet wel de sleutel nodig van je huidige Windows-licentie.
Voor de HDD die je eruit haalt zou je een USB-behuizing kunnen kopen.
Kijk dat scheelt alweer, was bang dat ik opnieuw Windows zou moeten kopen. Nu erachter komen hoe ik Windows overzet en dan vervangen. Bedankt voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:07

ChillPascal

In the end...

rdt.dop schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:34:
[...]

Kijk dat scheelt alweer, was bang dat ik opnieuw Windows zou moeten kopen. Nu erachter komen hoe ik Windows overzet en dan vervangen. Bedankt voor je advies!
Je kan in Windows een zogenaamde 'Backup' of 'Recovery' DVD maken. Daarna kun je je SSD plaatsen en weer starten. Dan kun je wel ergens aangeven dat je moet booten van DVD, en gewoon de instructies volgen op 't scherm. Als je de code nodig hebt, staat deze op een sticker onder de laptop (bij de meeste laptops in ieder geval)

Als je stap voor stap uitleg nodig hebt moet je maar even googlen, ik denk dat het voor jou wel is aan te raden om het allemaal te doen (HDD vervangen, Windows 'overzetten') met een andere PC erbij waarop de instructies staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Vandaag Dell gebeld met de vraag of mijn HDD vervangen kan worden vanwege slechte sectoren. Ik heb nog precies 1 week garantie, vandaar.
Mja, er moeten van Dell testjes uitgevoerd worden. Op dit moment wordt mijn HDD getest vanaf een destijds meegeleverde utilities-cd. Nu afwachten wat er uitkomt. Zo te zien is-ie daar de rest van de middag mee bezig.

Je krijgt dus echt niet meteen een nieuwe HDD. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:01:
Vorige week.

Dell heeft het 1080p scherm verwijderd.. En dat betekent meteen dat er geen fatsoenlijke keuze meer is in dit segment, dat wordt dus even wachten op ivy bridge. De opvolger(s) van de XPS 15, asus N56 en HP dv6 zijn laptops om naar uit te kijken.
Dit is precies wat ik aan het doen ben. Ik hoop dat het niet te lang duurt want begin mei wordt niet meer gered.

Komt er tegen die tijd een review/topic waarin de laptops met elkaar worden vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kies één van de NBBG topics. Daar zijn ze voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Louise525 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:19:
[...]

Heb jij nog hulpmiddelen gebruikt om de palmrest te verwijderen (na het schroefje losgedraaid te hebben)?
Nee, gewoon tegen de clipjes aan duwen en je vinger onder de aan/uit-knop wringen.
Zie ook: Joolee in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Als je moeite hebt langs de CDrom drive kun je gewoon rustig wrikken, je kunt ook je CDrom drive eruit halen en de clipjes die daar zitten via die weg losduwen.
rdt.dop schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:42:
Windows overzetten is mogelijk (met een image programma zoals Norton Ghost) maar Windows wordt dan nite aangepast voor functioneren op een SSD. Dit verhoogt de slijtage van je SSD behoorlijk en je performance zal iets slechter zijn (al zal dit in het niet vallen bij het performancevoordeel dat een SSD bied)
Zolang je geen SSD met Sandforce controler koopt (OCZ :X) kan ik je garanderen dat je er geen spijt van gaat krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Mensenkinderen, wat ben ik toch aan het twijfelen....
Een korte schets;

De aan te schaffen laptop wordt of de XPS 15 of de XPS 17.
Opzich dus niet al te ingewikkeld.
De laptop gaat voornamelijk ingezet worden voor films (op vakantie), dus klein beetje mobiliteit is dan gewenst lijkt me, surfen, lichte spelletjes, parren/unrarren, verder ook niet al te bijzonder.
Over een jaartje of wat beginnen de kinderen waarschijnlijk ook wel een laptop nodig te hebben, nu doen ze alles nog met Ipad.....

De twijfel bestaat uit groot, lomp, maar wel 3D, of iets handzamer maar geen 3D
In beide gevallen wordt het natuurlijk wel 1080p scherm!

Buiten de vakantie, zal de laptop voorlopig niet al te veel rondreizen, maar wel regelmatig op de bank als LAPtop gebruikt worden.
Wie heeft er nog wat argumentjes die me kunnen helpen de knoop door te hakken.

Specs is allemaal niet zo relevant, schermkwaliteit des te meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alvast een, heel erg overtuigend argument:
Sthony schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 08:04:
En in nederland ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:54:
Ik heb alvast een, heel erg overtuigend argument:

[...]

En in nederland ook niet.
Dat zal toch wel terugkomen na de "verversing" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ongetwijfeld. Dell levert al jaren notebooks met een relatief heel erg goed scherm in deze (<€1000) prijsklasse. Ik denk niet dat ze dat gaan veranderen. En anders komt er wel een leuke asus of samsung met een goed scherm, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Maar buiten het scherm; is zo`n 17" nog een beetje te hanteren?
Als ik een dergelijk apparaat in de winkel zie staan, lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar hoe is de dagelijkse praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
De XPS15 is 15 inch. Voor een 17 inch moet je het XPS17 topic even opzoeken.

Wat betreft keuze 17 inch. Ik had hiervoor een 17 inch laptop (wel een belachelijk dikke) maar daar ben ik met deze nieuwe toch maar weer op teruggekomen.
Weinig normaal ogende rugtassen zijn geschikt voor 17 inch laptops, het is zwaar (ik draag hem dagelijks bij me) en gewoon erg log.
Als hij vooral op je bureau staat raad ik nog steeds aan een XPS15 te kopen en er een leuke 22/24 inch monitor naast te zetten.

[ Voor 71% gewijzigd door Joolee op 14-05-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of nog beter, een van de NBBG topics. Dat staat ook in de topicstart. topicwarning.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Zal ik het anders formuleren dan :+

Hoe is de hanteerbaarheid van de XPS 15?
Zijn er gebruikers die achteraf spijt hebben dat ze geen 3D hebben genomen?

3D is (nog) lang geen gemeengoed voor laptops, maar zou dat wel ooit geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Tooooony schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:44:
Zal ik het anders formuleren dan :+

Hoe is de hanteerbaarheid van de XPS 15?
Zijn er gebruikers die achteraf spijt hebben dat ze geen 3D hebben genomen?

3D is (nog) lang geen gemeengoed voor laptops, maar zou dat wel ooit geval zijn?
De hanteerbaarheid van de XPS 15 is m.i. uitstekend. Een 17 inch vind ik meer geschikt voor een vaste opstelling, die neem je niet zo gauw op de bank op schoot.

Ik dacht dat de duurdere XPS15-systemen ook 3D hadden, maar dat weet ik niet zeker.
Ik ga er vanuit dat een laptop 5 jaar mee moet gaan. Tegen die tijd zal hij ongetwijfeld technisch verouderd zijn, maar in welk opzicht is op dit moment koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
XPS15 heeft nooit een ingebouwd 3D scherm gehad voor zover ik weet. En ik denk dat de bottleneck voor (mijn) XPS over een paar jaar de grafische kaart zal zijn op het gebied van gaming. Gelukkig game ik alleen nooit op m'n laptop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 11:16

fritske23

Echte naam Rob

Ik wil graag 1080p MKV files streamen van mijn laptop naar mijn TV. Welke processor moet ik dan minimaal nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke dan ook. Video afspelen doe je niet met je processor, maar met je IGP. Zelfs de traagste IGP die te krijgen is in de allertraagste celeron rotprocessor van de laatste generatie kan 5 1080p video streams tegelijk afspelen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Voeding van mijn desktop heeft het van het weekend begeven. Nu heb ik mijn HD uit deze desktop gehaald en aangesloten via USB op mijn XPS15. Ik wil het OS op mijn XPS kunnen opstarten. Bij de boot-opties selecteer ik USB (na het opstarten F12), maar hij vervalt vervolgens gewoon weer het standaard-patroon en start het OS op van mijn XPS. Iemand ervaring hiermee en weet waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

laserboy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:47:
Voeding van mijn desktop heeft het van het weekend begeven. Nu heb ik mijn HD uit deze desktop gehaald en aangesloten via USB op mijn XPS15. Ik wil het OS op mijn XPS kunnen opstarten. Bij de boot-opties selecteer ik USB (na het opstarten F12), maar hij vervalt vervolgens gewoon weer het standaard-patroon en start het OS op van mijn XPS. Iemand ervaring hiermee en weet waar het fout gaat?
Ik veronderstel dat het om Windows gaat? Want in dat geval zal dit niet werken aangezien de Windows installatie van je desktop niet de correcte drivers bevat om te booten vanaf je XPS. Je gaat in het allerbeste geval een BSOD krijgen als je vanaf die schijf boot.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een MSI GE60 0NC-001NL besteld, ipv de alsmaar uitgestelde XPS15. Mijn huidige laptop was echt steeds sneller aan het overlijden. Moest wel :)

Met de nieuwe i7-3610QM, 8GB DDR3, 2GB GDDR5, 750GB HDD, 15.6" Full HD anti-glare.
Uiterlijk kan ik ook niet over klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[MSI GE620DX-296NL] Heb ik last van throttling?
http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html

Goed over nagedacht?

Ik snap ook niet dat je dat hier meldt, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:28
Ok, even een snelle vraag.
Ik had ook last van een piepende en krakende adapter en heb gebeld en deze is vandaag netjes vervangen doordat ze een nieuwe hebben opgestuurd.

Echter is hij opgestuurd in een losse envelop zonder brief of iets dergelijks (ook geen mail gehad). Aan de telefoon werd gezegd dat de volgende dag de kapotte adapter opgehaald zou worden. Nu heb ik echter geen idee hoe ik deze aan de UPS-man moet overhandigen morgen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapotte adapters hoeven nooit retour. Ze vragen aan de telefoon het serienummer van de kapotte adapter voor hun registratie en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:28
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:48:
Kapotte adapters hoeven nooit retour. Ze vragen aan de telefoon het serienummer van de kapotte adapter voor hun registratie en meer niet.
Oke, maar wat raar dat de medewerker aan de telefoon zei dat ze hem de volgende dag op kwamen halen :S
Maar voor de rest is het mooi, want naast het hoge piepgeluid doet hij het wel gewoon goed volgens mij. Of weet iemand iets van problemen die voort kunnen komen uit die adapters ?

Want anders kan ik er mooi een bij me ouders thuis laten en de andere op me studentenkamer gebruiken, scheelt weer gesleep :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:57:
What. Crashes die verholpen worden door te undervolten?

De hele theorie achter het voltage is juist dat hij stabieler is als je het voltage verhoogt. Ik zal het er inzetten, maar ik vind het vaag.
Misschien een wat late reactie, maar ik had het undervolten d.m.v. een modded bios al aangehaald in een eerdere post. Het idee is volgens mij dat bij sommige l502x modellen de gt520m/gt540m gpu te heet wordt door het standaard voltage. Door het voltage omlaag te brengen wordt de gpu minder warm en dus minder crashes en meer stabiliteit. Het overvolten van een gpu is alleen van belang voor de stabiliteit wanneer je (ver) gaat overclocken (als ik me niet vergis..?) maar dat is zoizo denk ik niet zo verstandig met een laptop met een kleine fan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ah, ik dacht al zoiets gelezen te hebben. Van harte bedankt voor de tip!

Skyrim draait hier nu uren achtereen als een zonnetje :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Laatst online: 01:41
Yes! Mijn XPS 15 is net binnen!

Wou Darkstone ( en de rest natuurlijk ;) ) bedanken voor de ontzettend handige XPS15 community die hier op GoT is samengesteld. Heb er zeer veel aan gehad in oa mijn keuze voor deze nieuwe laptop.

Nou rest mij deze vraag nog: Heb alle rotzooi (bloatware) er al vanaf gehaald. Moet ik nu alle drivers nog gaan updaten? Of moet dat alleen als je een zogenaamde 'clean install' hebt gedaan?

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Jeroenvde89 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:17:
Yes! Mijn XPS 15 is net binnen!

Wou Darkstone ( en de rest natuurlijk ;) ) bedanken voor de ontzettend handige XPS15 community die hier op GoT is samengesteld. Heb er zeer veel aan gehad in oa mijn keuze voor deze nieuwe laptop.

Nou rest mij deze vraag nog: Heb alle rotzooi (bloatware) er al vanaf gehaald. Moet ik nu alle drivers nog gaan updaten? Of moet dat alleen als je een zogenaamde 'clean install' hebt gedaan?
Updaten van drivers is altijd aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Joolee schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:40:
[...]

Updaten van drivers is altijd aan te raden.
En alle ´aanbevolen´ drivers kiezen van de dell site of de drivers van andere sites halen?

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
NVidia kun je van de NVidia website halen en de Intel Chipset drivers van de Intel website. Voor de rest heb ik nog niet gekeken. Ik ga binnenkort ergens m'n laptop weer opnieuw installeren, dan zal ik wel een lijstje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Joolee schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:06:
NVidia kun je van de NVidia website halen en de Intel Chipset drivers van de Intel website. Voor de rest heb ik nog niet gekeken. Ik ga binnenkort ergens m'n laptop weer opnieuw installeren, dan zal ik wel een lijstje maken.
Oké! Bedankt voor de tips. Ga dat straks wel even doen! Tot nu toe loopt de laptop als een zonnetje, wat wennen qua snelheid e.d. in vergelijking met mijn 5 jaar oude laptop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik heb het idee dat mijn HD soms niet helemaal soepel werkt. Welke software kan ik het beste gebruiken om dit te controleren?

Mijn plans is in ieder geval een clean instal te doen als ik weer terug ben in Nederland over twee maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Even de tool van de fabrikant van de HDD downloaden, die is over het algemeen de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:36
Mijn HDD is gisteren overleden, Windows wou niet meer booten (zelfs veilige modus niet), heb met de Dell software mijn HDD getest en bleek dat hij stuk was (een maand nadat mijn service periode bij Dell verlopen was).

Zojuist een mail gehad dat ze hem willen ophalen, heb ze gevraagd of ze ook gewoon een nieuwe disk willen opsturen zodat ik nog mijn data eraf kan halen (en tegelijkertijd nieuwe disk erin stop - aangezien de disk onder het toetsenbord zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik kan weinig nieuws vinden over wat er te verwachten valt op xps gebied, kunnen we speculeren op een redelijke update van de xps15 ergens rond half juni?

[applemode] money is burning hole in my pocket... Dell take my money.. [/applemode] ;)

Ps. Het laatste nieuws stamt van eind maart maar daarna is het nogal stil

[ Voor 36% gewijzigd door cbr600f4i op 16-05-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Helaas, er is op het moment geen nieuws.
Maar, Dell levert nu geen XPS 15 meer met HD scherm.
Dus ik vermoed, dat ze nu de voorraden opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dat is opzich wel een goede indicatie inderdaad daar de nieuwe xps'en full-hd gorilla glass krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Hallo,

Ik heb hier 2 maandjes eerder de vraag gesteld maar vanwege drukte ben ik niet meer actief geweest om mijn probleem aan te pakken. Ik heb gelukkig nu een aantal daagjes vrij en ik zou graag mijn probleem willen oplossen.

Mijn WIFI thuis werkt prima op mijn HTC desire en op mijn Ipad. Echter op mijn Dell XPS 15 heb ik vaak last van heel traag internet of soms geen internet. Dit is voornamelijk het geval als ik in een bepaalde houding ga zitten met mijn laptop (lichaam tussen modem en laptop of in een andere kamer dan de woonkamer waar de modem staat).

Ook heb ik dit als ik in de ''basement'' ben op school.

Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen, ik heb al mijn drivers geupdate met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
EvertonPride schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:00:
Hallo,

Ik heb hier 2 maandjes eerder de vraag gesteld maar vanwege drukte ben ik niet meer actief geweest om mijn probleem aan te pakken. Ik heb gelukkig nu een aantal daagjes vrij en ik zou graag mijn probleem willen oplossen.

Mijn WIFI thuis werkt prima op mijn HTC desire en op mijn Ipad. Echter op mijn Dell XPS 15 heb ik vaak last van heel traag internet of soms geen internet. Dit is voornamelijk het geval als ik in een bepaalde houding ga zitten met mijn laptop (lichaam tussen modem en laptop of in een andere kamer dan de woonkamer waar de modem staat).

Ook heb ik dit als ik in de ''basement'' ben op school.

Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen, ik heb al mijn drivers geupdate met drivers.
Welke netwerkkaart en welke modem/router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb onlangs een SSD geplaatst in mijn XPS, op de plek van mijn dvd-drive welke nu dus is komen te vervallen. Nu probeer ik windows 7 op mijn SSD te installeren d.m.v usb en krijg telkens aan het begin van de installatie procedure de melding: "Een vereist stuurprogamma is vereist voor een cd/dvd station.
als u een diskette cd dvd of usb flash station met stuurprogramma hebt dient u deze nu te plaatsen." 8)7

Nu heb ik vernomen dat dit wel eens kon liggen aan je windows kopie zelf maar na 5 verschillende versies te hebben geprobeerd kan dit geen toeval meer zijn. Heeft dit iets te maken met het feit dat ik de SSD in een caddy op te oude DVD-drive sata poort heb gegooid of zie ik iets anders over het hoofd? Ik zit te denken om even de andere HDD los te koppelen om te kijken of dit iets uithaalt..

Iemand die dit probleem herkent en weet hoe dit op te lossen is? Uiteraard al "gegoogled" , er wordt gesproken over aanpassingen in de bios van ATA naar AHCI en boot prioritys, deze staan naar mijn weet allemaal goed bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Het gaat je sowieso niet lukken om Windows te starten vanaf een SSD op de plek van je DVD Drive. Doe jezelf een plezier en trek de armrest er even af zodat je de SSD netjes op de HDD plek kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Steek de stick in de poort aan de rechterkant van de computer ipv. de linkerkant om die maffe melding kwijt te raken.

En inderdaad, je kunt niet opstarten van de SSD als die op de plek van de DVD in een caddy zit. Je kunt wel de eerste fase van de Windows installatie uitvoeren, maar na de herstart zal de HDD opgestart worden. Met EasyBCD Editor kun je echter de SSD toevoegen aan het bootmenu, waarna je de installatie kunt hervatten.

Beter is het om de SSD en de HDD te ruilen, dan start je systeem sneller op omdat de HDD dan niet opgespint hoeft te worden. Evt. kun je ook dan de HDD toevoegen aan het bootmenu, zodat je alsnog op de oude installatie kunt terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Louise525 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:30:
[...]

Welke netwerkkaart en welke modem/router heb je?
Netwerkkaart?
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/nobom2gnf/Naamloos.png

Modem:
HUAWEI HG655d

Router:
Sitecom 300n router

Echter lijkt het me aan de instellingen of netwerkkaart van mijn laptop te liggen aangezien ik er ook last van heb in de basement op mijn college en thuis geen last heb op mijn ipad of gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
EvertonPride schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:16:
[...]

Netwerkkaart?
[afbeelding]

Modem:
HUAWEI HG655d

Router:
Sitecom 300n router

Echter lijkt het me aan de instellingen of netwerkkaart van mijn laptop te liggen aangezien ik er ook last van heb in de basement op mijn college en thuis geen last heb op mijn ipad of gsm.
Dan heb je misschien de verkeerde kaart actief staan. Je moet niet die HSPA-modemkaart hebben maar die Intel 1000 B/G/N draadloze kaart.
Kun je controleren of die Intel-kaart wel aan staat? En je zou ook eventueel kunnen kijken of je bedraad wel de juiste snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
Vandaag de harde schijf uit mijn laptop aan een SMART testje onderworpen. Het bleek weer zo'n kl*te WD schijf te zijn met veel te agressieve head parking. Nu staat de teller dus op 309773. Met WDIDLE3 wel de head parking kunnen uitzetten, maar zover ik weet hoort een harde schijf rond de 300000 head parkings te kunnen hebben voordat in de gevarenzone komt. Weet iemand hier of dit reden is voor Dell om hem om te laten ruilen, of moet ik wachten tot hij daadwerkelijk kapot is?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CurlyMo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:44:
Vandaag de harde schijf uit mijn laptop aan een SMART testje onderworpen. Het bleek weer zo'n kl*te WD schijf te zijn met veel te agressieve head parking. Nu staat de teller dus op 309773. Met WDIDLE3 wel de head parking kunnen uitzetten, maar zover ik weet hoort een harde schijf rond de 300000 head parkings te kunnen hebben voordat in de gevarenzone komt. Weet iemand hier of dit reden is voor Dell om hem om te laten ruilen, of moet ik wachten tot hij daadwerkelijk kapot is?
Ik zit met dezelfde vraag richting Dell, maar dan vanwege slechte sectoren. Afgelopen dinsdag heb ik Dell gebeld en ik moest de HDD aan een aantal testjes onderwerpen. De eerste was iets van Fn+F1 oid intypen en dan komt er een bepaald menuutje. Daarna moet je op de laptop (of vanaf de utilities-cd) je HDD testen). Met dit laatste is mijn laptop 3 uur bezig geweest en alle tests waren positief, dus ik denk niet dat ik een nieuwe HDD krijg (ik moet hier nog over bellen).

Je zou zelf in ieder geval die laatste test alvast kunnen doen, mede omdat die zoveel tijd kost. Dan weet je wat eruit komt voordat je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik heb een engelstalige mail van Dell gekregen waarin mij werd gevraagd of ik belangstelling had voor verlenging of upgrade van mijn garantie. Hierop heb ik bevestigend gereageerd. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met garantieverlenging en aan wat voor soort bedragen je dan moet denken. Het gaat nu om het verlopen van het 1e garantiejaar.

Moet je bijvoorbeeld denken aan een bepaald percentage van de aankoopsom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
Louise525 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:39:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag richting Dell, maar dan vanwege slechte sectoren. Afgelopen dinsdag heb ik Dell gebeld en ik moest de HDD aan een aantal testjes onderwerpen. De eerste was iets van Fn+F1 oid intypen en dan komt er een bepaald menuutje. Daarna moet je op de laptop (of vanaf de utilities-cd) je HDD testen). Met dit laatste is mijn laptop 3 uur bezig geweest en alle tests waren positief, dus ik denk niet dat ik een nieuwe HDD krijg (ik moet hier nog over bellen).

Je zou zelf in ieder geval die laatste test alvast kunnen doen, mede omdat die zoveel tijd kost. Dan weet je wat eruit komt voordat je belt.
Bij mij komt er ook niks dan positiefs uit de test... Misschien nog een andere medewerker proberen.
Louise525 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:42:
Ik heb een engelstalige mail van Dell gekregen waarin mij werd gevraagd of ik belangstelling had voor verlenging of upgrade van mijn garantie. Hierop heb ik bevestigend gereageerd. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met garantieverlenging en aan wat voor soort bedragen je dan moet denken. Het gaat nu om het verlopen van het 1e garantiejaar.

Moet je bijvoorbeeld denken aan een bepaald percentage van de aankoopsom?
Bij mijn vriendin kosten de Next Business Day voor 1 jaar 110, 2 jaar 130 en 3 jaar 160 euro voor een laptop van +/- 650 euro. Drie jaar voor mijn laptop toen van +/- 1300 euro kosten me 200 euro. De bedragen worden wel meer afhankelijk van de waarde van je laptop. Je kan overigens max. tot 5 jaar je garantie laten verlengen. Ik heb het altijd gedaan en er nooit spijt van gehad (anders had ik deze XPS ook niet gehad :)).

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CurlyMo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:00:
[...]

Bij mijn vriendin kosten de Next Business Day voor 1 jaar 110, 2 jaar 130 en 3 jaar 160 euro voor een laptop van +/- 650 euro. Drie jaar voor mijn laptop toen van +/- 1300 euro kosten me 200 euro. De bedragen worden wel meer afhankelijk van de waarde van je laptop. Je kan overigens max. tot 5 jaar je garantie laten verlengen. Ik heb het altijd gedaan en er nooit spijt van gehad (anders had ik deze XPS ook niet gehad :)).
Mmmm..... met 1 jaar verlengen heeft dus geen zin, met 3 jaar verlengen wel, met dit soort prijzen. Maar even afwachten waar Dell mee komt. In o.a. de VS kunnen ze dit al online regelen, jammer dat dat hier (nog) niet kan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garantie moet je ook bij aankoop regelen, dan is het goedkoper, en gaat er vaak nog 10% korting overheen. En soms nog meer.

/me heeft 4 jaar in-home garantie voor €20 gescoord 2½ jaar terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 02:09:
Garantie moet je ook bij aankoop regelen, dan is het goedkoper, en gaat er vaak nog 10% korting overheen. En soms nog meer.

/me heeft 4 jaar in-home garantie voor €20 gescoord 2½ jaar terug...
Bij zo'n lange garantieperiode voor zo weinig geld geeft Dell impliciet aan vertrouwen te hebben in de kwaliteit van het product. ;)

Als ik een jaar geleden ook die mogelijkheid had gehad, had ik dat wel gedaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Allemaal,

Ik zit zelf ook te denken aan de xps 15 maar dan wel het het full-hd scherm. Aangezien deze momenteel niet meer te krijgen is hoop ik nu dat er binnen een paar weken een update komt van de serie. Mijn vraag is nu: weet iemand (misschien uit ervaring) of de prijs ongeveer gelijk zal blijven of bestaat de kans dat deze ineens flink omhoog schiet? (>200 vind ik veel). Mijn budget is 950 euro en kan waarschijnlijk ook gebruik maken van de epp (mijn werkgever is dell reseller en neemt regelmatig servers e.d bij ze af).
Wanneer de update te lang op zich laat wachten (of te duur wordt) wordt het misschien toch de 15z. Ook al heeft deze nogal wat nadelen heb gelezen tov de xps 15:

-dualcore ipv quad.
-minder goede kleurweergave
-minder goede speakers (ook geen sub maar die stelt in de xps 15 waarschijnlijk ook niet heel veel voor)
-meer warmte ontwikkeling?

Alvast bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Fr33q , de prijs zal hoogstwaarschijnlijk zo goed als gelijk blijven.

De 15z, ik zeg NIET doen, er zijn gewoon veel te veel klachten over de kwaliteit daarvan.
Een klasgenoot heeft er en die is niet echt tevreden over de bouwkwaliteit, eigenlijk het zelfde zoals in deze review. Ook heeft hij problemen met het beeldscherm, vergelijkbaar met dit, alleen iets minder erg.

En de speakers van de XPS 15, moet je niet onderschatten :P die van de 15z zijn niet vergelijkbaar en dat komt niet alleen door de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de goede info. Betreft dat youtube filmpje. Daar schrik ik nogal van. Dat zijn namelijk precies dezelfde symptomen waar mijn sony vaio fz21z al jaren last van heeft. Is al meerdere keren gerepareerd en zelfs met de 4 jaar extended garantie (speciaal voor dit probleem: bleek een slechte nvidia geforce batch te zijn) val ik nu buiten de boot. Dus tijd voor een nieuwe. In ieder geval nooit meer een Sony.

Edit: Misschien enigszins offtopic maar ik stuitte zojuist op deze:

http://www.computerland.n...net&product_code=48121716

Is dat geen serieuze concurrent? Full-HD scherm, GT630M videokaart, Bang&Olufsen speakers etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Gisteren een nieuwe Windows installatie op de notebook geploft, alles lijkt het goed te doen :) Maar mijn Windows-prestatiescore bevalt me minder. Voor de installatie was die nog 6.7, nu nog 5.9. Die score wordt bepaald door de laagste score van de 5, in dit geval de Aero-prestaties. Die krijgen 5.9, terwijl spellen gewoon een 6.7 krijgen...

Ik vermoed dat dit komt omdat Aero de ingebouwde Intel graphics gebruikt, maar naar verluidt kan dat niet anders. Hoe kan het dan dat die score voordien veel hoger was?

EDIT: en nu weer haperende video en ook de muis blijft af en toe haperen, alsof de cpu af en toe gethrotteld wordt ;( Begint me zwaar de keel uit te hangen... iemand nog ideeën?

[ Voor 14% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 20-05-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:55:
Bedankt voor de goede info. Betreft dat youtube filmpje. Daar schrik ik nogal van. Dat zijn namelijk precies dezelfde symptomen waar mijn sony vaio fz21z al jaren last van heeft. Is al meerdere keren gerepareerd en zelfs met de 4 jaar extended garantie (speciaal voor dit probleem: bleek een slechte nvidia geforce batch te zijn) val ik nu buiten de boot. Dus tijd voor een nieuwe. In ieder geval nooit meer een Sony.

Edit: Misschien enigszins offtopic maar ik stuitte zojuist op deze:

http://www.computerland.n...net&product_code=48121716

Is dat geen serieuze concurrent? Full-HD scherm, GT630M videokaart, Bang&Olufsen speakers etc.
Misschien. Bij mijn weten is het FHD-scherm van Dell nog steeds onovertroffen en bij Dell kun je min of meer je eigen laptop samenstellen.
Vergeet ook het kortingsbonnen-verhaal van Dell niet, hierover loopt een topic op GoT en de haalmeeruitjecard-korting als je met CC betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik heb recent Linux mint (debian editie) geinstalleerd en ben er zeer over te spreken!
Echter de fan blaast constant.
Heeft iemand ervaring met linux en fan / power management?
Moet er net als bij OSX een DSDT gebruikt worden?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo, even via de mail een nieuwe adapter bij dell gevraagd omdat die van mij kraakt. Ben benieuwd, anders volgende week even bellen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

birdibird schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:01:
Ik heb recent Linux mint (debian editie) geinstalleerd en ben er zeer over te spreken!
Ik denk dat je Bumblebee moet installeren (de optimus voor Linux)

zie deze link

edit:

Valt me btw dat er steeds meer mensen Linux installeren op hun laptop/desktop/L502X. Me gusta :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 20-05-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
M3rcury schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:13:
Zo, even via de mail een nieuwe adapter bij dell gevraagd omdat die van mij kraakt. Ben benieuwd, anders volgende week even bellen :)
Moet goed komen, had die van mij met een paar dagen in huis. Ik ben trouwens benieuwd waar dat gekraak vandaan komt. Bij mijn oude adapter was het minimaal, maar goed, garantie is garantie. :P

Niets bijzonders te melden vanuit hier eigenlijk, XPS bevalt nog steeds zeer goed. Viel mij vandaag op dat ik het beschermlaagje tussen de toetsen nog steeds heb zitten. _O-

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 20-05-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

SChief schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:48:
[...]

Moet goed komen, had die van mij met een paar dagen in huis. Ik ben trouwens benieuwd waar dat gekraak vandaan komt. Bij mijn oude adapter was het minimaal, maar goed, garantie is garantie. :P
Bij mij is het nu wel erger geworden dan in het begin. Eerst hoorde ik het bijna niet, alleen als ik een stille kamer zat, nu hoor ik het bijna constant. Ook als ik muziek aan heb staan. Het is ook meer echt een krakend geluid geworden ipv een "stroom" geluid (of hoe je het ook wil omschrijven, geluid van een transformator oid)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb net even via de Intel site gekeken of er updates waren, blijkt er een update te zijn voor de 6230 naar versie 15.1.1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Enes_81 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:40:
...

Ook heeft hij problemen met het beeldscherm, vergelijkbaar met dit, alleen iets minder erg.
Wat in dat filmpje te zien is, is een kapot kabeltje. Of in het ergste geval, een kapot TFT panel. Dat heeft niets met een bepaalde computer te maken, tenzij er een fout in het ontwerp zit waardoor het kabeltje extreem snel beschadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
birdibird schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:01:
Wat is DSDT? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/DSDT

Bumblebee geinstalleerd, lijkt inderdaad beter te zijn, maar de fan draait altijd een klein beetje,
edit: o nee, nu was ie even helemaal stil!
edit2: hij blaast toch wel heel veel ook al heb ik niets draaien, iemand een idee?

Birdibird blij met zijn tripleboot Win7, OSX Lion, Linux Mint 12 DE 8)

[ Voor 21% gewijzigd door birdibird op 21-05-2012 00:48 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
heb je ergens een handleiding hoe je OSX lion op je xps kreeg?
toen ik net laptop had ergens bij insanemac (oid) handleiding gevonden maar om en nog onbekende reden kwam ik nooit voorbij de installer(s) en toen hoop maar opgegeven.., maar toch kriebelt het om ooit osx erop te krijgen :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Net Dell technische dienst gesproken, aardige jongen (Amsterdammer).
Er wordt mij een nieuwe AC adapter opgestuurd, want de mijne begon ook te kraken en warm te worden (dank voor de meldingen hier!).

Toen ik vertelde dat mijn systeem behoorlijk heet tegenwoordig is linksonder raadde hij me aan met speccy de komende dagen te kijken hoe hoog de temperatuur oploopt en dan later nog eens bellen als het richting de 90* komt want dan moet er wellicht nieuwe koelpasta op.
Toen ik meldde dat morgen mijn servicecontract van 1 jaar afloopt, zei hij dat dat niet erg is, want in Nederland wordt 3 jaar aangehouden. 2 jaar wettelijk en nog 1 jaar extra vanuit Dell.
Dus de garantie loopt gewoon door.

Ook vertelde hij dat je eenmalig voor 34,- kan upgraden naar een on-site garantie die dan daarna geldig blijft.

prima service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
yep, die is overgenomen van insanelymac. Echter zorg dat je v7 van de driver pack installeert!
Hierin zit nml de nieuwe patches die 10.7.4 ondersteunen

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.