[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.715 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32
hmm voor mn gevoel heb ik deze handleiding gevolgd maar liep ik bij de osx snow leopard elke x stuk op de installer...misschien tzt nog eens x naar de handleiding krijgen en weer paar dvd's riskeren als potentiële onderzetters ;)

iAtkos Lion..daar bedoelen ze neem ik aan iAtkos Lion L3 mee? :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik ga wachten op de dell ivy bridge upgrade.

Heb inmiddels deze gevonden:

MSI GE60 0NC-001NL:

pricewatch: MSI GE60 0NC-001NL

Wel iets duurder maar wel mooi design met ivy bridge, 650M videokaart, full-hd, thx geluid en de hele reutemeteut :)

Helaas nog niet veel reviews te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat het scherm Full HD is houdt niet in dat het ook even goed is als het scherm in de XPS (welke tot een van de beste schermen in een laptop behoort). En THX geluid zou ik echt geen waarde aan hechten, zo'n labeltje zegt niks. :P Mooi design ligt natuurlijk aan je eigen smaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:07

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:34:
Ik weet niet of ik ga wachten op de dell ivy bridge upgrade.

Heb inmiddels deze gevonden:

MSI GE60 0NC-001NL:

pricewatch: MSI GE60 0NC-001NL

Wel iets duurder maar wel mooi design met ivy bridge, 650M videokaart, full-hd, thx geluid en de hele reutemeteut :)

Helaas nog niet veel reviews te vinden.
Ik zou denk ik toch wel wachten. Deze kost €1100,-. Waarschijnlijk gaat een Dell met vergelijkbare spec's Max €900,- kosten. En dan kun je nog wat meer aanpassen aan je eisen. Moet wel zeggen dat ik ook niet heel erg te spreken ben over het design van de XPS 15 reeks.

Mocht je het geld er voor over hebben is die MSI een prachtig ding. Maar toch zou ik nog even wachten tot je nog meer vergelijkingsmateriaal hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prachtig ding? Je bedoelt de opvolger van [MSI GE620DX-296NL] Heb ik last van throttling? en http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html, waar nog geen reviews van uit zijn? Juistem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Darkstone, ik zag in een topic dat je vernomen had dat de nieuwe xps een minderwaardig scherm had, dan de huidige versie. Waar stond dat ergens? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik niet meer. Maar als ik http://dell-lab.posterous...ps-l521x-preliminary-info na sla, dan verwacht ik geen 95% gamut scherm. Rest van de details zijn onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Pracht ding qua uiterlijk, ben sowieso niet heel erg van van MSI laptops, zelf geen ervaring maar 2 kennissen met veel problemen.

Want ben zelf ook totaal niet gecharmeerd van 't uiterlijk van de Dell's zoals ik gecharmeerd ben van de laptops van Asus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja..zo kun je voor elke laptop wel iets vinden.
Bovendien kom je nu ook aan met een review van een ander model.
Op dezelfde manier kan ik ook op de proppen komen met een review van de XPS 15Z. Want ja, dat is ook een XPS 15. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook het liefste de nieuwe Dell XPS 15 maar aangezien niemand weet wanneer die precies komt (en jouw laatste link is inmiddels ook 2 maanden oud) moet ik ook beetje rondkijken voor alternatieven.

dit is btw wel een echte review: http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html
Betreft die throttling ga ik ook zeker even uitzoeken eerst.

Maargoed, sorry voor het offtopic geneuzel :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:52:
[...]

Tsja..zo kun je voor elke laptop wel iets vinden.
Bovendien kom je nu ook aan met een review van een ander model.
Dat klopt. De voorganger. Maar wie zegt dat de problemen opgelost zijn, als er geen reviews beschikbaar zijn? Voor zover ik kan zien heeft MSI voornamelijk de styling geupdate.
Op dezelfde manier kan ik ook op de proppen komen met een review van de XPS 15Z. Want ja, dat is ook een XPS 15. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook het liefste de nieuwe Dell XPS 15 maar aangezien niemand weet wanneer die precies komt (en jouw laatste link is inmiddels ook 2 maanden oud) moet ik ook beetje rondkijken voor alternatieven.
De 15z is ook een waardeloos apparaat. Echter weten we van de XPS 15, vanwege de goede reviews, dat het een goede laptop is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarBi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Geachte aanwezigen,

Exact een jaar geleden heb ik een XPS 15 gekocht, waarbij ik via dit forum de nodige info en kortingsbonnen heb gehad. Waarvoor nog bedankt!
Maar nu loop ik met mijn DVD+-RW tegen het volgende probleem aan; Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Heb al een aantal dingen geprobeerd (installatie ongedaan maken en daarna booten, MR FIXIT, etc.), maar ik kom er niet uit.
Iemand suggesties?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Met temperaturen als vandaag (22+°C huiskamer temperatuur) tikt m'n CPU (i7 740QM) bij normaal gebruik regelmatig de 90 graden aan. Ik heb m'n XPS 15 dan ook al een anderhalf jaar. Misschien een dezer dagen een keer openschroeven en stofzuigen. Hebben jullie verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
CurlyMo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:00:
[...]

Bij mijn vriendin kosten de Next Business Day voor 1 jaar 110, 2 jaar 130 en 3 jaar 160 euro voor een laptop van +/- 650 euro. Drie jaar voor mijn laptop toen van +/- 1300 euro kosten me 200 euro. De bedragen worden wel meer afhankelijk van de waarde van je laptop. Je kan overigens max. tot 5 jaar je garantie laten verlengen. Ik heb het altijd gedaan en er nooit spijt van gehad (anders had ik deze XPS ook niet gehad :)).
Verlengingsaanbod van Dell gekregen:
NBD 1 jaar € 105, 2 jaar € 165 en 3 jaar € 295. Mijn laptop heeft rond de € 800 gekost en is nu 1 jaar oud.

Ik vind de bedragen die Dell noemt stevig aan de prijs. Als ik het doe, dan wordt het 2 jaar verlenging, dat is dan nog het gunstigt.

Doen of niet doen? :?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 11:36
chevchelios schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:20:
Met temperaturen als vandaag (22+°C huiskamer temperatuur) tikt m'n CPU (i7 740QM) bij normaal gebruik regelmatig de 90 graden aan. Ik heb m'n XPS 15 dan ook al een anderhalf jaar. Misschien een dezer dagen een keer openschroeven en stofzuigen. Hebben jullie verder nog tips?
Nieuw laagje koelpasta, zo gedaan. Weet niet hoe het zit met garantie though, zelf nooit last gehad.
Zou er niet al te lang mee wachten, 90 graden is relatief vergeleken met standaard temperaturen vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net mijn laptop terug van dell repair service, na aanleiding van de screenschots die ik hun had gestuurd zijn ze hem komen ophalen. Ze hebben daar besloten het moederbord te vervangen, staat op het formulier. Nu ben ik bezig in google sketchup en nog loopt die me vast :S Voor de rest weet niet of de andere problemen zjin opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:54

NSG

Je weet niks!

Ik heb sinds ongeveer een week, wat problemen met het geluid. Het probleem is dat er soms geen geluid meer uit de speakers komen maar er ook helemaal niks gebeurd wanneer ik een headset inplug, dus ook geen pop-up dat er een headset ingeplugd is. Wil ik op dat moment iets via Windows Media Player afspelen dan krijg ik een foutmelding met een link naar deze pagina. In apparaatbeheer staat dat het apparaat correct werkt.

Maar doe ik dan een reboot, dan werkt het ineens weer wel. Het lijkt wel om en om te gaan.
Ja, de audio driver heb ik opnieuw geïnstalleerd en er is gescant op virussen met MS Security Essentials, MBAM en Hitman Pro.

Iemand ooit hetzelfde meegemaakt? Of misschien mogelijke oorzaken/oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Louise525 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Dan heb je misschien de verkeerde kaart actief staan. Je moet niet die HSPA-modemkaart hebben maar die Intel 1000 B/G/N draadloze kaart.
Kun je controleren of die Intel-kaart wel aan staat? En je zou ook eventueel kunnen kijken of je bedraad wel de juiste snelheid hebt.
Ik heb nu de intel-kaart alleen aangezet. Momenteel heb ik geen beschikking om te controleren of het bedraad wel de juiste snelheid heeft, erg vervelend probleem, ook nu moet ik weer paar stoelen in de woonkamer verplaatsen (die in de richting van de laptop naar het modem staan) om goede internetverbinding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
EvertonPride schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:49:
[...]

Ik heb nu de intel-kaart alleen aangezet. Momenteel heb ik geen beschikking om te controleren of het bedraad wel de juiste snelheid heeft, erg vervelend probleem, ook nu moet ik weer paar stoelen in de woonkamer verplaatsen (die in de richting van de laptop naar het modem staan) om goede internetverbinding te hebben.
Als je in Windows werkt, kun je altijd wel ergens een menuutje openklappen en kijken bij eigenschappen of verbindingsinformatie.
Of in je router/modem kijken wat die erover zegt. Werk je met Win7? Weet je wat de LAN-modempagina is (dit is afhankelijk van je provider en begint vaak met 192.168. en dan nog wat getallen erachter).
Kan het bijvoorbeeld zijn dat de draadloze encryptie die in de modem staat niet overeenkomt met die in je laptopkaart staat ingevuld?
Wordt bij Hardware aangegeven dat het apparaat correct werkt?

Ik moet zeggen dat ik het bijzonder vreemd vind dat het uitmaakt of er meubels tussen laptop en modem staan. Het zou dan eerder moeten gaan om een vloer van gewapend beton, waardoor ik op zolder in mijn huis met 2 van die vloeren ertussen draadloos geen bereik heb.

Misschien, maar nu roep ik maar wat, functioneren de antennes van je draadloze Intelkaart niet naar behoren.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:25:
[...]

Verlengingsaanbod van Dell gekregen:
NBD 1 jaar € 105, 2 jaar € 165 en 3 jaar € 295. Mijn laptop heeft rond de € 800 gekost en is nu 1 jaar oud.

Ik vind de bedragen die Dell noemt stevig aan de prijs. Als ik het doe, dan wordt het 2 jaar verlenging, dat is dan nog het gunstigt.

Doen of niet doen? :?
Zou het niet goedkoper zijn om de laptop ergens te verzekeren?

Ik geloof dat de minimale Europese garantie 2 jaar is (mijne is ook bijna 1 jaar oud en was ook ongeveer 800,- E) en als die daarna verzekerd is tegen diefstal en schade kan ik daar erg goed mee leven.

Eventuele kapotte hardeschijf/accu vervangen lukt mij namelijk zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:06:
[...]
Zou het niet goedkoper zijn om de laptop ergens te verzekeren?

Ik geloof dat de minimale Europese garantie 2 jaar is (mijne is ook bijna 1 jaar oud en was ook ongeveer 800,- E) en als die daarna verzekerd is tegen diefstal en schade kan ik daar erg goed mee leven.

Eventuele kapotte hardeschijf/accu vervangen lukt mij namelijk zelf ook wel.
HDD en accu vervangen lukt mij ook, maar bijvoorbeeld koelpasta vervangen niet (tenminste, dat heb ik nog nooit gedaan). Met mijn vorige laptop heb ik 5 1/2 jaar gedaan en tussentijds alleen de HDD vervangen en geheugenreeptje bijgeplaatst. Die laptop is nog steeds niet kapot maar te langzaam e.d.

Ik heb een inboedelverzekering en gebruik de laptop maar incidenteel buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
in antwoord op Louise quote ik mezelf even:
Net Dell technische dienst gesproken, aardige jongen (Amsterdammer).
...
Toen ik meldde dat morgen mijn servicecontract van 1 jaar afloopt, zei hij dat dat niet erg is, want in Nederland wordt 3 jaar aangehouden. 2 jaar wettelijk en nog 1 jaar extra vanuit Dell.
Dus de garantie loopt gewoon door.

Ook vertelde hij dat je eenmalig voor 34,- kan upgraden naar een on-site garantie die dan daarna geldig blijft.
!
dus die NBD bijkopen is onzin

[ Voor 4% gewijzigd door birdibird op 23-05-2012 22:38 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 12:21
Hallo mede-Tweakers,

Ben inmiddels al iets meer dan een jaar in het bezit van een xps 15, geweldig apparaat wat iedere dag trouwe dienst doet. Nu heb ik op Youtube eens wat filmpjes zitten kijken en ook hier in het forum wat posts nagelezen over het installeren van een ssd in de dvd-drive. Lijkt me geweldig om dat te doen, maar ik zit toch nog met wat dingen waar ik wel zeker van wil zijn.

Wat mijn vraag dus is: stel je hebt een ssd met succes in de dvd-drive gekregen, OS erop gezet en alles draait als een zonnetje. De HDD van 500GB die eerst gebruikt werd voor OS, games, applicaties etc. wat gebeurt er daar nou precies mee. Kun je deze nog gewoon gebruiken zoals vroeger. Zie je deze gewoon als D:\ bij 'mijn computer' en kan je deze dan gewoon formatteren tot hij helemaal leeg is en daarna gebruiken alsof het een externe harde schijf is?

Hopelijk is er iemand die mijn vraag simpel kan beantwoorden zodat ik in de wereld van de ssd's kan binnenstappen! :D

Met vriendelijke groet,
Oostburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tech SpecsCustomer Ratings
Processor
XPS 15 Standard Base
Operating System
English Genuine Windows® 7 Home Premium (64 BIT)
French Genuine Windows® 7 Home Premium (64 BIT)
German Genuine Windows® 7 Home Premium (64 BIT)
Italian Genuine Windows® 7 Home Premium (64 BIT)
Spanish Genuine Windows® 7 Home Premium (64 BIT)
English Genuine Windows® 7 Professional (64 BIT)
French Genuine Windows® 7 Professional (64 BIT)
German Genuine Windows® 7 Professional (64 BIT)
Italian Genuine Windows® 7 Professional (64 BIT)
Spanish Genuine Windows® 7 Professional (64 BIT)
English Genuine Windows® 7 Ultimate (64 BIT)
French Genuine Windows® 7 Ultimate (64 BIT)
German Genuine Windows® 7 Ultimate (64 BIT)
Spanish Genuine Windows® 7 Ultimate (64 BIT)
Italian Genuine Windows® 7 Ultimate (64 BIT)
Memory1
4096MB (1x4GB) 1600MHz DDR3
6144MB (1x2GB + 1x4GB) 1600MHz DDR3
8192MB (1x8GB) 1600MHz DDR3
8192MB (2x4GB) 1600MHz DDR3
12288MB (1x8GB + 1x4GB) 1600MHz DDR3
16384MB (2x8GB) 1600MHz DDR3
Video Card
1GB NVIDIA® GeForce® GT 630M Graphics Card
2GB NVIDIA® GeForce® GT 640M Graphics Card
Display
Silver Aluminium LCD Back with 15.6" FHD(1080p) True Life WLED Display and Skype-Certified HD Webcam
Hard Drive
Up to 1000GB2 SATA hard drive (5400RPM)
Up to 750GB2 SATA hard drive (7200RPM)
Up to 512GB2 Solid State hard drive
http://www.dell.com/ie/p/xps-15-l521x/pd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Oostburg schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:42:
Hallo mede-Tweakers,

Ben inmiddels al iets meer dan een jaar in het bezit van een xps 15, geweldig apparaat wat iedere dag trouwe dienst doet. Nu heb ik op Youtube eens wat filmpjes zitten kijken en ook hier in het forum wat posts nagelezen over het installeren van een ssd in de dvd-drive. Lijkt me geweldig om dat te doen, maar ik zit toch nog met wat dingen waar ik wel zeker van wil zijn.

Wat mijn vraag dus is: stel je hebt een ssd met succes in de dvd-drive gekregen, OS erop gezet en alles draait als een zonnetje. De HDD van 500GB die eerst gebruikt werd voor OS, games, applicaties etc. wat gebeurt er daar nou precies mee. Kun je deze nog gewoon gebruiken zoals vroeger. Zie je deze gewoon als D:\ bij 'mijn computer' en kan je deze dan gewoon formatteren tot hij helemaal leeg is en daarna gebruiken alsof het een externe harde schijf is?

Hopelijk is er iemand die mijn vraag simpel kan beantwoorden zodat ik in de wereld van de ssd's kan binnenstappen! :D

Met vriendelijke groet,
Oostburg
Ik overweeg zelf ook de aanschaf van een SSD. Crucial M4 of Samsung 830. :*)

Wat ik uit eerdere posts begrepen heb is dat het beter is om de SSD te plaatsen op de plek waar nu je HDD zit (dit kan zonder al teveel moeite) en desgewenst de huidige HDD op de plek van de DVD-drive te plaatsen.

Hoe je bij de HDD kunt komen, is op allerlei plekken te vinden: op dit forum, op de Dell-website en op YouTube (filmpje, is altijd handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Het ligt misschien aan mij, maar ik heb geen flauw idee wat je met die quote probeert te zeggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:16:
[...]

Het ligt misschien aan mij, maar ik heb geen flauw idee wat je met die quote probeert te zeggen. :X
Nieuwe XPS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Louise525 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:16:
[...]

Dat er langzamerhand officiële details beginnen te verschijnen van de nieuwe XPS misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Louise525 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:11:
[...]

Als je in Windows werkt, kun je altijd wel ergens een menuutje openklappen en kijken bij eigenschappen of verbindingsinformatie.
Of in je router/modem kijken wat die erover zegt. Werk je met Win7? Weet je wat de LAN-modempagina is (dit is afhankelijk van je provider en begint vaak met 192.168. en dan nog wat getallen erachter).
Kan het bijvoorbeeld zijn dat de draadloze encryptie die in de modem staat niet overeenkomt met die in je laptopkaart staat ingevuld?
Wordt bij Hardware aangegeven dat het apparaat correct werkt?

Ik moet zeggen dat ik het bijzonder vreemd vind dat het uitmaakt of er meubels tussen laptop en modem staan. Het zou dan eerder moeten gaan om een vloer van gewapend beton, waardoor ik op zolder in mijn huis met 2 van die vloeren ertussen draadloos geen bereik heb.

Misschien, maar nu roep ik maar wat, functioneren de antennes van je draadloze Intelkaart niet naar behoren.
Ik werk inderdaad met Windows 7. Mijn virtual mini-port WIFI-adapter kan ik beide uitzetten, dit heeft iniedergeval geen invloed op mijn internetverbinding...

Ik zal jouw tips straks eens proberen te bekijken, bedankt voor de hulp.

Het lijkt er gewoon op dat mijn laptop heel snel de verbinding kwijt is als ik naar een andere kamer ga of als ik soms de laptop op een bepaalde manier heb staan, erg vreemd.. mijn ipad en gsm hebben daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Link is al weer dood. Misschien een iets te gehaaste Dell-medewerker geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:37:
in antwoord op Louise quote ik mezelf even:

[...]

dus die NBD bijkopen is onzin
Met welke lijn heb jij gebeld birdibird?

Ik heb namenlijk wel 34 euro er voor over om die drie jaar garantie op papier te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Oostburg schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:42:
Hallo mede-Tweakers,

Met vriendelijke groet,
Oostburg
ssd in hdd 0 stoppen, waar nu uw 500gb schijf zit..
die 500gb schijf plaatsen op de plek waar de dvd drive nu zit.

dan gewoon windows installeren op de SSD, en tijden de installatie kan je de D schijf (wat dan de 500gb drive is) gewoon formateren..

u kunt ook gewoon alleen windows op de ssd installeren, en later in windows de 500gb (die dan als D: schijf aangeduid is,) formatteren..

dan heeft u inderdaad 2 schijfen bij deze computer staan, de C drive als windows/installatie drive.. en de D schijf voor al uw favoriete films / muziek / foto's / noem maar op..

ik zou zeer zeker aanraden een SSD aan te schaffen, de snelheidswinst is echt enorm!!
wel zou ik een GOEDE en betrouwbare SSD aanschaffen..
een crucial m4 blijft in het 128gb segment gewoon een simpelle keuze..
alternatief in het 128gb segment is de samsung 830, of eventueel een intel ssd (zijn wel duurder!!)

in het 256gb segment zou ik persoonlijk voor de samsung 830 kiezen, schrijfsnelheid is marginaal sneller, maar is in 256gb, even duur als de m4... maar ook de m4 is een prima keuze in de 256gb segment..

ik zou een keuze maken tussen deze 2 type sdd's, daar krijgt u gegarandeerd geen spijt van..

ocz ssd's bijvoorbeeld, die gaan allemaal vroegtijdig stuk, met alle ellende van dien

[ Voor 17% gewijzigd door aron225 op 24-05-2012 09:40 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:17:
[...]

Met welke lijn heb jij gebeld birdibird?

Ik heb namenlijk wel 34 euro er voor over om die drie jaar garantie op papier te hebben staan.
Op papier weet ik niet, hij zei dat het beleid is. De 2 jaar is vast ivm wetgeving in NL, de 3e jaar is nu beleid maar ook veranderbaar als dat beleid verandert.
Ik heb gesproken met de technische support afdeling, johan kruse

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 21:54
Inmiddels al een tijdje plezier van mijn XPS15, alleen blijf ik me ergeren aan de fan die onregelmatig en hard blaast (veel voorkomend probleem). Is hier nog een oplossing voor gekomen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 12:21
Bedankt voor de 2 hulpvolle reacties. Heb daarnet even de laptop opengehaald om te kijken of het goed te doen is om die dvd-drive eruit te halen. Gaat allemaal prima, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat de schroef dol gedraaid is terwijl ik toch een redelijk goed schroevendraaier setje heb gebruikt. Maar goed, dat word dan weer iets om me na het examen wiskunde b vanmiddag mee bezig te houden. :D

Nog bedankt voor de duidelijke info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
PatrickH89 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:29:
Inmiddels al een tijdje plezier van mijn XPS15, alleen blijf ik me ergeren aan de fan die onregelmatig en hard blaast (veel voorkomend probleem). Is hier nog een oplossing voor gekomen of niet?
heb je het bios al geupdated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik kan niet wachten op de nieuwe xps met gt 6xx. Leuke laptop lijkt me dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
EvertonPride schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:17:
[...]
Ik werk inderdaad met Windows 7. Mijn virtual mini-port WIFI-adapter kan ik beide uitzetten, dit heeft iniedergeval geen invloed op mijn internetverbinding...

Ik zal jouw tips straks eens proberen te bekijken, bedankt voor de hulp.

Het lijkt er gewoon op dat mijn laptop heel snel de verbinding kwijt is als ik naar een andere kamer ga of als ik soms de laptop op een bepaalde manier heb staan, erg vreemd.. mijn ipad en gsm hebben daar geen last van.
Zit je laptop nog onder garantie? Zo ja, dan zou je Dell Technische Dienst hierover kunnen bellen (is niet echt een pretje met al die keuzemenu's). Dan moet je je expresscodeservicenummer bij de hand hebben (staat onderop je laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 18:18
Upquark schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:33:
[...]

Link is al weer dood. Misschien een iets te gehaaste Dell-medewerker geweest?
Google Cache staat hij nog wel. Ofte wel Cheetos had hele pagina gekopieerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nD1lZkomgcfULlPCXXYMSppu/medium.png
Klikbaar.
En hier als plaatje voor het geval dat ie ook niet meer in Google Cache staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik heb zelf een Crucial M4 64GB in m'n laptop ingebouwd, en kon het niet laten om even te reageren.
Je moet de SSD JUIST op de plek van de DVD drive installeren! De SSD kan namelijk wel tegen een stootje, en de DVD drive caddy zit nooit helemaal lekker opvullend in de laptop. Dat wil zeggen, dat de SSD nog wel eens heen en weer wilt gaan.
Je kan dus het beste de HDD laten zitten op de plek waar hij al zit, want daar is hij beter beschermd, en je hoeft je laptop niet verder open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oostburg schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:35:
Bedankt voor de 2 hulpvolle reacties. Heb daarnet even de laptop opengehaald om te kijken of het goed te doen is om die dvd-drive eruit te halen. Gaat allemaal prima, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat de schroef dol gedraaid is terwijl ik toch een redelijk goed schroevendraaier setje heb gebruikt. Maar goed, dat word dan weer iets om me na het examen wiskunde b vanmiddag mee bezig te houden. :D

Nog bedankt voor de duidelijke info!
Ai. Done that before! Mij ook een half jaar terug overkomen.
Bij mij was hij ook dol, en bij iedere winkel die ik kwam, zeide ze dat ze hem eruit moesten slijpen, met alle gevolgen van dien. Ik ben daarna naar de Fix-It geweest, en die zijn er met een tang in gaan poeren. Ze hebben wel wat randjes moeten wegslijpen en dergelijke schade, maar het was het waard! Nu hopen dat ik nog garantie heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:54

NSG

Je weet niks!

JPtjee007 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:18:
Ik heb zelf een Crucial M4 64GB in m'n laptop ingebouwd, en kon het niet laten om even te reageren.
Je moet de SSD JUIST op de plek van de DVD drive installeren! De SSD kan namelijk wel tegen een stootje, en de DVD drive caddy zit nooit helemaal lekker opvullend in de laptop. Dat wil zeggen, dat de SSD nog wel eens heen en weer wilt gaan.
Je kan dus het beste de HDD laten zitten op de plek waar hij al zit, want daar is hij beter beschermd, en je hoeft je laptop niet verder open te maken.
Mijn caddy en de hardeschijf die erin zit die bewegen echt niet, zit muurvast
Hardeschijf in caddy vind ik juist handiger, omdat mijn data nu hot-swappable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Een reden om de HDD wel te laten waar hij standaard zit is dat de valsensor voor zover ik weet alleen die poort ondersteund.

Ik heb de hele HDD gewoon weggehaald, zit dus nu met een SSD en de DVD brander. :P Muziek staat op een externe HDD (en ik heb Spotify als ik onderweg toch wat wil luisteren) en m'n documenten passen prima op m'n SSD (met backup in de cloud). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:44:
Een reden om de HDD wel te laten waar hij standaard zit is dat de valsensor voor zover ik weet alleen die poort ondersteund.

Ik heb de hele HDD gewoon weggehaald, zit dus nu met een SSD en de DVD brander. :P Muziek staat op een externe HDD (en ik heb Spotify als ik onderweg toch wat wil luisteren) en m'n documenten passen prima op m'n SSD (met backup in de cloud). :)
Jup, ook dat klopt volgens mij.
Backup in de cloud, met welk programma? Meeste varianten zijn nogal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Enes_81 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:34:
[...]

Mijn caddy en de hardeschijf die erin zit die bewegen echt niet, zit muurvast
Hardeschijf in caddy vind ik juist handiger, omdat mijn data nu hot-swappable is.
Dat kan ook een reden zijn, alleen vraag me af of je dat wilt. Dan heb je ook kans dat je caddy eruit valt, of uit de SATA connector schuift en/of mensen je caddy met harddisk gaan stelen.
Heb zelf de caddy moeten beplakken met tape, omdat het toetsenbord inzakt als je in de richting van de toetsen JKL;'' drukt.

Iemand toevallig al eens zijn laptop laten repareren met caddy? En ging Dell zeuren omdat niet de originele DVD brander erin zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 08:13
JPtjee007 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:18:
Ik heb er geen ervaring mee en probeer je alleen te helpen, maar ik las eerder dat de SSD juist op de HDD plek moet omdat een SATA (oid.) aansluiting daar beter is? SATA3 en de DVD drive had SATA2 ofzo.. Komt zo iets je bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik weet niet of er meer mensen dat gezegd hebben, maar ik heb een poosje terug wel zoiets gesteld. Maar het blijkt dat ook de DVD aansluiting een SATA3 is, al maakt de DVD daar geen gebruik van. Ik denk zelfs, hoewel ik dat niet uitgezocht heb, dat de eSATA ook van het type SATA3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
rdt.dop schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:36:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee en probeer je alleen te helpen, maar ik las eerder dat de SSD juist op de HDD plek moet omdat een SATA (oid.) aansluiting daar beter is? SATA3 en de DVD drive had SATA2 ofzo.. Komt zo iets je bekend voor?
Dat is bij sommige laptops zo, maar niet bij de XPS 15 L502x. Die heeft op beide plaatsen SATA600. Dat weet ik zeker, omdat ik dat in meerdere programma's bekeken heb.
Wel goed dat je het zegt, want het zal je maar gebeuren. ;)
Volgens mij is dat bij alle Sandy Bridge laptops zo. Kost ook teveel om een aparte SATA 300 controller te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
En na een lange tijd naar volle tevredenheid gewerkt te hebben met de 6230 ben ook ik het slachtoffer geworden van een trage verbinding die te wijten valt aan het kaartje. Als ik bedraad internet ligt de snelheid stukken hoger. Ook na het uit en aanzetten van de draadloze verbinding is ligt de snelheid weer een stuk hoger.

Begrijp nog steeds niet waarom het kaartje nou zo moeilijk doet bij veel mensen. In de vakantie maar eens kijken voor een 6300.

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 28-05-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb sinds een paar weken ook de 6230 erin, ipv. de 1000 die er oorspronkelijk in zat. In de eerste instantie waren de snelheden bedroevend, maar na het installeren van de drivers (ik heb ze van de Dell site gehaald) heb ik gewoon dezelfde snelheden als met de 1000. Ik ben benieuwd hoelang dat goed blijft gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mja nu ik nadenk gebeurt dit elke keer rond 18:00.. Dat is dus wel heel apart. Zou het dan toch aan de modem liggen? :? Maar wat heeft WiFi te maken met veel internetgebruik in mijn wijk. :P Lastig lastig. Maar goed, da's een andere discussie.

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 28-05-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
JPtjee007 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:28:
[...]

Dat is bij sommige laptops zo, maar niet bij de XPS 15 L502x. Die heeft op beide plaatsen SATA600. Dat weet ik zeker, omdat ik dat in meerdere programma's bekeken heb.
Wel goed dat je het zegt, want het zal je maar gebeuren. ;)
Volgens mij is dat bij alle Sandy Bridge laptops zo. Kost ook teveel om een aparte SATA 300 controller te maken. ;)
juist een hoop sandy bridge laptops hebben geen sata 600..
neem bijvoorbeeld de m17x r3 van alienware.. die had gewoon sata2..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
??? Volgens mij heeft de Sandy Bridge chipset standaard alleen maar SATA-3 poorten en moet je extra chips bijplaatsen voor SATA-2. Dat is ook de reden dat ik ben teruggekomen van mijn veronderstelling dat de DVD-drive een SATA-2 poort zou hebben, dan zou Dell extra hardware nodig hebben. En als ze iets niet hoeven te plaatsen, doen ze dat ook beslist niet, elk dubbeltje telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik wil clean install doen. Ik heb hiervoor van dell windows 7 dvd met key toegestuurd gekregen. Nu lijkt me dat dus volgens het boekje "dell factory image restore" moet werken. Maar er is geen optie "dell factory image restore" bij F8 -> herstel->... , dus staat er dat ik via "dell datasafe loca backup" in het boekje als die optie er niet tussen zitten. Nu krijg daar ook weer verschillende opties en ben nu bezig met de computer te herstellen. Ik vraag me nu alleen af of ik de goede optie heb gekozen. Iemand misschien even short uitleg, wil mijn besturingssysteem met die dvd opnieuw installeren en de drivers waar ik ook een dvd van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een volledige installatie-DVD hebt, dan moet je gewoon opstarten vanaf de DVD (eventueel als boot device selecteren bij het opstarten).
Je kan dan vanaf de DVD (formatteren en) Windows opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Even mijn zegje doen over Dell support.

Tijdje terug viel mijn laptoptas met XPS op de grond. Klein scheurtje bij de baseplate in het hoekje, schade viel mee. Had het gewoon bij Dell aangemeld en wilde er best geld voor betalen aangezien het toch door mijn inboedelverzekering gedekt werd. Dell haalde de laptop kostenloos op, zette er een nieuwe baseplate op voor gratis. Petje af _/-\o_

Enig minpunt is wel dat ze mijn laptop bij de buren hadden afgeleverd omdat ik niet thuis was. Nu is dat bij mijn buurt geen probleem aangezien allebei m'n buren zeer geschikt zijn, maar het had ook anders kunnen zijn en dan was ik gewoon m'n laptop kwijt. Maarja, dat maakt nu dus niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat ligt meer aan UPS dan aan Dell lijkt mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:05:
Even mijn zegje doen over Dell support.

Tijdje terug viel mijn laptoptas met XPS op de grond. Klein scheurtje bij de baseplate in het hoekje, schade viel mee. Had het gewoon bij Dell aangemeld en wilde er best geld voor betalen aangezien het toch door mijn inboedelverzekering gedekt werd. Dell haalde de laptop kostenloos op, zette er een nieuwe baseplate op voor gratis. Petje af _/-\o_

Enig minpunt is wel dat ze mijn laptop bij de buren hadden afgeleverd omdat ik niet thuis was. Nu is dat bij mijn buurt geen probleem aangezien allebei m'n buren zeer geschikt zijn, maar het had ook anders kunnen zijn en dan was ik gewoon m'n laptop kwijt. Maarja, dat maakt nu dus niet zoveel uit.
Oh dat is mooi inderdaad! Maar je baseplate, dat is de achterkant neem ik aan?
Had je ze gewoon het probleem voorgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Is er al ergens recentere informatie verschenen dan dit artikel van Tweakers van 29 maart.

Hoopte toch dat er eind mei meer info was over de releases van de multimedia/high-end laptops met een IB Processor! (N56, DB6, XPS15 e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Embargo = 3 juni voor alle midrange ivy bridge chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ziet er wel mooi uit die nieuwe XPS15! :) Ben benieuwd naar de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Wat verwachten jullie qua kosten voor de nieuwe XPS 15?
Het lijkt mij een heel fijn apparaatje en de specs (http://webcache.googleuse...&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
zien er ook niet slecht uit.

Mijn budget ligt rond de 750€, is het dan slim om nu met de kortingen de huidige SB XPS15 te kopen of te wachten op de nieuwe IB XPS15 die er waarschijnlijk binnenkort aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:12:
Embargo = 3 juni voor alle midrange ivy bridge chips.
Ik heb enkel interesse in the high end chips. Nja hoe je high-end ook ziet -> i7 QM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
So do i ;). Maar schijnbaar ziet dell er geen brood in om een dergelijke laptop gedeeltelijk te lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:29:
So do i ;). Maar schijnbaar ziet dell er geen brood in om een dergelijke laptop gedeeltelijk te lanceren.
Hmm, hebben ze ook wel enigszins gelijk aan. Maar 't kan op zich prima, hoeven ze de optie voor de i5 er later pas aan toe te voegen, niet zoveel werk dacht ik zo!

Dus er zit niks anders op dan nog maar even wachten en hopen op een mooi prijsje, hopelijk met kortingen e.d. zo'n 800/900 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
JPtjee007 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:15:
[...]

Oh dat is mooi inderdaad! Maar je baseplate, dat is de achterkant neem ik aan?
Had je ze gewoon het probleem voorgelegd?
onderkant van de laptop. Had ze mailtje gestuurd, moest ze wat details en foto's sturen en dag erop zeiden ze dat ze 'm kwamen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:17:
[...]

onderkant van de laptop. Had ze mailtje gestuurd, moest ze wat details en foto's sturen en dag erop zeiden ze dat ze 'm kwamen ophalen.
Dat is zeker een fantastische service! En dat helemaal gratis. +1 voor Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Laatst online: 01:41
Ik las hier ergens dat je als je de zogenaamde 'fan-problemen' wilt verminderen dat je dan de BIOS moet updaten. Nou zat ik eens te kijken op de 'Driver download pagina' van Dell. (http://www.dell.com/support/drivers/nl/nl/nldhs1).
Veel van deze drivers zijn al redelijk 'oud', dit in tegenstelling tot mijn XPS15, die ik nog maar 3 weken heb ongeveer. Is het nodig om deze drivers allemaal te downloaden? Of staan al deze (of sommige) drivers er gewoon al op?

Daarnaast vond ik op de NVidia site een nieuwe update voor de GT 540m (http://www.nvidia.com/obj...1.42-whql-driver-all.html) Is deze ook aan te raden, of moet ik wachten tot Dell deze op de site plaatst?

B.v.d.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
NVidia drivers kan je gewoon bij NVidia zelf halen, doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-oud nieuws :F -

[ Voor 89% gewijzigd door Viper® op 31-05-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Jeroenvde89 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:41:
Ik las hier ergens dat je als je de zogenaamde 'fan-problemen' wilt verminderen dat je dan de BIOS moet updaten. Nou zat ik eens te kijken op de 'Driver download pagina' van Dell. (http://www.dell.com/support/drivers/nl/nl/nldhs1).
Veel van deze drivers zijn al redelijk 'oud', dit in tegenstelling tot mijn XPS15, die ik nog maar 3 weken heb ongeveer. Is het nodig om deze drivers allemaal te downloaden? Of staan al deze (of sommige) drivers er gewoon al op?

Daarnaast vond ik op de NVidia site een nieuwe update voor de GT 540m (http://www.nvidia.com/obj...1.42-whql-driver-all.html) Is deze ook aan te raden, of moet ik wachten tot Dell deze op de site plaatst?

B.v.d.
Ik heb gister de A10 BIOS geinstalleerd en het viel mij gelijk op dat de fan minder snel en minder hard aansloeg, wel zo lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Laatst online: 01:41
YoghurtO_o schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:07:
[...]

Ik heb gister de A10 BIOS geinstalleerd en het viel mij gelijk op dat de fan minder snel en minder hard aansloeg, wel zo lekker
Kijk aan! Zulke info zit ik op te wachten. Ga het vanavond meteen installeren. Tnx ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Er waren ook mensen die in deze draad gereageerd hebben die klaagden dat met de A10 bios de fan juist vaker aansloeg en bovendien op een veel irritantere manier (korte pulsjes). Als ik me het goed herinner tenminste.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfie104 op 31-05-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Alfie104 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:23:
Er waren ook mensen die in deze draad gereageerd hebben die klaagden dat met de A10 bios de fan juist vaker aansloeg en bovendien op een veel irritantere manier (korte pulsjes). Als ik me het goed herinner tenminste.
Ik heb er in ieder geval geen last van.

Het was voor mij knap irritant dat ik de laptop soms als DLNA server aan het gebruiken was, en de fan gewoon duidelijk hoorbaar was terwijl de laptop feitelijk weinig aan het doen was. Nu is het veeeeel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Alfie104 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:23:
Klopt ja, dat is ook de reden waarom ik bij m'n oudere BIOS blijf.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
SChief schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:54:
[...]
Klopt ja, dat is ook de reden waarom ik bij m'n oudere BIOS blijf.. :)
Bovendien werkt OSX Lion feilloos met de A06 bios en niet met de A10 bios (wordt niet wakker na sleep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een XPSM1730 en heb ook al veel gesukkeld met het BIOS. Momenteel heb ik A10, welke mijn laptop veel te warm laat worden en als ik A11 gebruik springen de fans constant op en af wat erg irritant is.

Zijn dit dezelfde A10/A11 als die voor de XPS15? Kan ik dan ook dezelfde problemen terug verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan 2 verschillende laptops niet met elkaar vergelijken De telling begint elke keer weer bij A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb deze topic even doorgeploegd omdat ik de nieuwe XPS 15 ga aanschaffen. En was benieuwd waar jullie die kortingsbonnen vandaan toveren. Kan ik die ergens ophalen?

Ook vroeg ik mij af (heb totaal geen verstand van netwerkkaartjes) hoeveel MBit het netwerkkaartje kan trekken. met mijn desktop thuis trek ik soms 100. kan het netwerk kaartje in deze laptop dat ook aan? zo niet kan ik dan een andere erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Als je in deze topic een bericht wil plaatsen, staat er een CSL waarschuwing met werkende links naar oa. het waardebonnen topic: (links werken niet in de quote)
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.
Hoeveel Mbit je over het netwerkkaartje kunt trekken (ik neem aan dat je wireless bedoelt) hangt af van het type kaartje, de gebruikte driver, Murphy's Law, welke kleur het vandaag is en nog meer toevalligheden. Maar als je kaartje je niet bevalt, kun je het gemakkelijk wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend / een verwachting wanneer de nieuwe versie van de xps 15 komt? De bekend making van de specificaties e.d. is al weer van een paar maanden terug, maar verder kan ik er niks van vinden (mijn huidige laptop is namelijk overleden en een week of twee internetten op mn telefoon kan nog wel, maar heel veel langer ga ik niet wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is speculatie, maar aangezien 3 juni de Ivy Brigde i5-processors worden vrijgegeven, zou aankomende donderdag de L512x-lijn weleens geïntroduceerd kunnen worden.
Er is nog niets bekend vanaf de kant van Dell, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Misschien een domme vraag, maar komt er eigenlijk ook een nieuwe versie van de xps 17? In de nieuwsberichten wordt alleen de xps 15 genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ivy Bridge Cores zullen zeer zeker ook in de XPS17-lijn terecht komen, maar het design wordt, denk ik, niet aangepast. Dan zullen de Ivy Bridge-modellen dus L512x (XPS15) en L703x (XPS17) gaan heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:12:
Dit is speculatie, maar aangezien 3 juni de Ivy Brigde i5-processors worden vrijgegeven, zou aankomende donderdag de L512x-lijn weleens geïntroduceerd kunnen worden.
Er is nog niets bekend vanaf de kant van Dell, voor zover ik weet.
3 Juni is zondag (duh:P)
Waarom denk je dan dat de introductie op de donderdag erna is?

Hoe dan ook, ik zit met smart te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Dell altijd (alleen) op donderdag veranderingen doorvoert in haar aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Aah, wist ik niet.

Maar jij denkt dus dat ze dan direct verkrijgbaar zijn? Zouden ze het niet eerst aankondigen en 2 à 3 weken later in het aanbod plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb bij mijn laptop een clean install gedaan met de windows dvd die ik had aangevraagt. Bij opstarte heb ben ik gestart met het opnieuw instaleren, na de installatie heb ik de drivers die op de dvd "drivers and utilities" stonden geinstalleerd. Waarvan ik dacht dat ik nodig had, daarnaast heb via de site ook enkele drivers geinstalleerd. Maar bij mijn apparaatbeheer is één onderdeel onbekend en niet geinstalleerd, iemand een oplossing? :P
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1748/stuurprogrammamist.png[/URL]

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel een heel kleine foto. Wat ik meestal doe is het hardware ID opzoeken op google. (Staat bij details)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:59:
Dat is wel een heel kleine foto. Wat ik meestal doe is het hardware ID opzoeken op google. (Staat bij details)
oke ik zal eens zoeken, dit zijn de hardware id's die erbij staan ACPI\SMO8800 *SMO8800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar dus een accelerometer: http://vivithemage.com/20...ell-e6410e6420e6510e6520/ (Staat ook een driver zipje in die post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks ik ga het proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:08:
Omdat Dell altijd (alleen) op donderdag veranderingen doorvoert in haar aanbod.
Veranderingen, ja. Nieuwe laptops komen vaak op willekeurige dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
anders even zoeken naar freefall oid..
de accelerometer is er icm een klein stukje software dat detecteerd wanneer jij de laptop laat vallen, om zo nog een klein beetje je hdd te redden ;)

even inloggen bij dell en je kan ze vinden, en anders deze:
http://www.dell.com/suppo...hs&cs=19&DriverId=R257449

[ Voor 32% gewijzigd door aron225 op 01-06-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb van die eerste link die zip file gedownload maar weet niet wat verder ermee moet doen, die link van jou staat daar ook op site maar is niet voor xps 15. Dus ben ik ook idd gaan zoeken op dell site met inloggen enzo en heb deze driver gedownload en geinstalleerd http://www.dell.com/suppo...502x&urlProductCode=False nu geeft die bij apparaatbeheer niet meer een melding van een apparaat dat onbekend is dus ik denk dat het is opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:46:
Ja ik heb van die eerste link die zip file gedownload maar weet niet wat verder ermee moet doen,
Voor volgende keer: zip downloaden, naar je apparaat gaan in apparaatbeheer, 'stuurprogramma bijwerken' en dan iets van "ik wil zelf een driver kiezen" en "zoek op opgegeven locatie" en dan laat je hem in de map van het zipje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:50:
[...]
Voor volgende keer: zip downloaden, naar je apparaat gaan in apparaatbeheer, 'stuurprogramma bijwerken' en dan iets van "ik wil zelf een driver kiezen" en "zoek op opgegeven locatie" en dan laat je hem in de map van het zipje zoeken.
Had ik gedaan maar zei die dat die niks vond, ik had hem naar map downloads gestuurd. but thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Heb je ook dat stukje freefall software erbij gekregen?
En het maakt volgens mij geen klap uit, de motion sensor van mijn m17x en jou xps zullen hetzelfde zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh wat bedoel je precies of die bij de driver dvd heb gekregen, ja wellicht zal het wel hetzelfde zijn. Maar hij geeft nu niet meer aan dus denk dat juiste driver heb gekozen in mijn lijst "ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor". :)
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.