Oostburg schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:42:
Hallo mede-Tweakers,
Ben inmiddels al iets meer dan een jaar in het bezit van een xps 15, geweldig apparaat wat iedere dag trouwe dienst doet. Nu heb ik op Youtube eens wat filmpjes zitten kijken en ook hier in het forum wat posts nagelezen over het installeren van een ssd in de dvd-drive. Lijkt me geweldig om dat te doen, maar ik zit toch nog met wat dingen waar ik wel zeker van wil zijn.
Wat mijn vraag dus is: stel je hebt een ssd met succes in de dvd-drive gekregen, OS erop gezet en alles draait als een zonnetje. De HDD van 500GB die eerst gebruikt werd voor OS, games, applicaties etc. wat gebeurt er daar nou precies mee. Kun je deze nog gewoon gebruiken zoals vroeger. Zie je deze gewoon als D:\ bij 'mijn computer' en kan je deze dan gewoon formatteren tot hij helemaal leeg is en daarna gebruiken alsof het een externe harde schijf is?
Hopelijk is er iemand die mijn vraag simpel kan beantwoorden zodat ik in de wereld van de ssd's kan binnenstappen!
Met vriendelijke groet,
Oostburg
ssd in hdd 0 stoppen, waar nu uw 500gb schijf zit..
die 500gb schijf plaatsen op de plek waar de dvd drive nu zit.
dan gewoon windows installeren op de SSD, en tijden de installatie kan je de D schijf (wat dan de 500gb drive is) gewoon formateren..
u kunt ook gewoon alleen windows op de ssd installeren, en later in windows de 500gb (die dan als D: schijf aangeduid is,) formatteren..
dan heeft u inderdaad 2 schijfen bij deze computer staan, de C drive als windows/installatie drive.. en de D schijf voor al uw favoriete films / muziek / foto's / noem maar op..
ik zou zeer zeker aanraden een SSD aan te schaffen, de snelheidswinst is echt enorm!!
wel zou ik een GOEDE en betrouwbare SSD aanschaffen..
een crucial m4 blijft in het 128gb segment gewoon een simpelle keuze..
alternatief in het 128gb segment is de samsung 830, of eventueel een intel ssd (zijn wel duurder!!)
in het 256gb segment zou ik persoonlijk voor de samsung 830 kiezen, schrijfsnelheid is marginaal sneller, maar is in 256gb, even duur als de m4... maar ook de m4 is een prima keuze in de 256gb segment..
ik zou een keuze maken tussen deze 2 type sdd's, daar krijgt u gegarandeerd geen spijt van..
ocz ssd's bijvoorbeeld, die gaan allemaal vroegtijdig stuk, met alle ellende van dien
[
Voor 17% gewijzigd door
aron225 op 24-05-2012 09:40
]
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm