Release van de nieuwe xps 15 gaat mid juni worden volgens een medewerker van Dell in dit topic: http://forum.notebookrevi...-l521x-ivy-bridge-79.html
Weet je het zeker?
We have an alternative. Won't be an XPS. It will launch before the XPS does as well. My team mate is the messaging lead for the product, and she will have a blog post up about it on launch day. ETA is mid-ish June.
[ Voor 10% gewijzigd door Upquark op 01-06-2012 23:44 ]
Verwijderd
Even een update (en tevens vraag!) hier. Heb ondertussen de XPS 15 besteld en aangeleverd gekregen. De laptop werkt erg fijn, alhoewel de instelling voor de belichting van het scherm een klein beetje behelpen blijft. Standaard staat de belichting belachelijk helder ingesteld en heb de helderheid daarom wat naar beneden geschroefd, maar elke keer bij het opstarten van een installatiebestand of een "zwaardere" applicatie springt de helderheid opeens weer flink omhoog voor een seconde of twee. Niet dat het me nu heel erg stoort, maar het is wel irritant.
Maar ok, mijn echte probleem is dus dat het me niet lukt om Windows XP als tweede besturingssysteem te installeren. Als de installatie van XP is afgerond en het systeem opnieuw zou moeten opstarten om de laatste instellingen gereed te maken, blijft het hangen op een blauw scherm (geen BSOD). Als ik de laptop reboot tijdens dat blauwe dan start de installatieprocedure weer opnieuw, welke weer zonder succes veloopt overigens.
Bij de laatste poging heb ik geprobeerd om de installatie te repareren via de reparatieprocedure die op de cd staat, maar dit heeft verder niet mogen baten, althans, de installatie verliep dit keer wel goed maar het lukte mij niet om in te loggen. Na het inloggen kreeg ik een foutmelding dat er geen contact kon worden gelegd met het locale systeem en werd weer terug naar het inlogscherm gegooid (
).
Iemand een idee wat ik hier fout doe, en hoe het me wellicht wel gaat lukken om XP te installeren ?
Maar ok, mijn echte probleem is dus dat het me niet lukt om Windows XP als tweede besturingssysteem te installeren. Als de installatie van XP is afgerond en het systeem opnieuw zou moeten opstarten om de laatste instellingen gereed te maken, blijft het hangen op een blauw scherm (geen BSOD). Als ik de laptop reboot tijdens dat blauwe dan start de installatieprocedure weer opnieuw, welke weer zonder succes veloopt overigens.
Bij de laatste poging heb ik geprobeerd om de installatie te repareren via de reparatieprocedure die op de cd staat, maar dit heeft verder niet mogen baten, althans, de installatie verliep dit keer wel goed maar het lukte mij niet om in te loggen. Na het inloggen kreeg ik een foutmelding dat er geen contact kon worden gelegd met het locale systeem en werd weer terug naar het inlogscherm gegooid (
Iemand een idee wat ik hier fout doe, en hoe het me wellicht wel gaat lukken om XP te installeren ?
Er komen dus blijkbaar twee nieuwe notebooks.
De XPS15 en een 'alternatief' die nog eerder gereleased wordt dan de XPS 15.
Misschien bedoelen ze daar wel de opvolger van de 15z mee!
Misschien zit ik verkeerd, maar hoe zit het allemaal met epp en shopkorting.nl want kan namelijk geen duidelijke uitleg of handleiding vinden. Dus mijn vraag iemand een linkje naar dat alles? Want ik kan het niet vinden:/
Ik wil binnenkort de Samsung 830 SSD aanschaffen, maar aangezien deze slechts 7mm dik is gaat dat goed in de L502x? Volstaat de losse SSD of moet ik de duurdere laptop kit nemen, of is dit zelf zo te knutselen dat het goed past?
Qua caddy voor de HDD zal het waarschijnlijk die uit de openingspost worden, of zijn er nog beter?
Qua caddy voor de HDD zal het waarschijnlijk die uit de openingspost worden, of zijn er nog beter?
Zelfde vragen hier, en overigens een how to voor het inbouwen van de SSD lijkt me ook wel handig!rjvisje schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:18:
Ik wil binnenkort de Samsung 830 SSD aanschaffen, maar aangezien deze slechts 7mm dik is gaat dat goed in de L502x? Volstaat de losse SSD of moet ik de duurdere laptop kit nemen, of is dit zelf zo te knutselen dat het goed past?
Verwijderd
Hallo,
ik heb hier thuis een 5.1 speakerset en ik wil weten hoe ik die moet aansluiten op mijn xps 15.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij helpen?
ik heb hier thuis een 5.1 speakerset en ik wil weten hoe ik die moet aansluiten op mijn xps 15.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij helpen?
Voor zowel inbouwen op de plaats van de HDD als inbouwen in een caddy zijn er genoeg how-to's te vinden online. Inbouwen op de plaats van de HDD kan je zelfs op de website van Dell vinden.Nivali schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:29:
[...]
Zelfde vragen hier, en overigens een how to voor het inbouwen van de SSD lijkt me ook wel handig!
Doe anders iets meer moeite om te zoeken, er valt genoeg te vinden.
als je volledig 5.1 wilt.. dan gaat het niet, en zal je dus een anderre geluidskaart moeten (kan ook via usb)
je hebt 3 mini jack's nodig (front, surround, centre+woofer) als ik me niet vergis..
de xps heeft deze (helaas) niet..
word dus OF een concessie doen op de geluidskwaliteit (surround beleving moet ik eigenlijk zeggen)
of een externe soundcard
je hebt 3 mini jack's nodig (front, surround, centre+woofer) als ik me niet vergis..
word dus OF een concessie doen op de geluidskwaliteit (surround beleving moet ik eigenlijk zeggen)
of een externe soundcard
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd
oh, oke...
dan houd ik het maar bij 2 speakers en een subwoofer.
in ieder geval bedankt voor het helpen.
dan houd ik het maar bij 2 speakers en een subwoofer.
in ieder geval bedankt voor het helpen.
Onzin, XPS heeft dat namelijk wel. De microfoonaansluiting kan gebruikt worden voor de achterspeakers.aron225 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:23:
als je volledig 5.1 wilt.. dan gaat het niet, en zal je dus een anderre geluidskaart moeten (kan ook via usb)
[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 04-06-2012 16:26 ]
Verwijderd
Toch nog hoop?SChief schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:25:
[...]
Onzin, XPS heeft dat namelijk wel. De microfoonaansluiting kan gebruikt worden voor de achterspeakers.
Er zitten gewoon 3 jacks op die je allemaal als output kan instellen, dat kan bij mijn studio 15 ook. Nog nooit gebruikt overigens.
Verwijderd
ja, maar hoe ga ik dat instellen?Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:39:
Er zitten gewoon 3 jacks op die je allemaal als output kan instellen, dat kan bij mijn studio 15 ook. Nog nooit gebruikt overigens.
Ik heb die groene kabel in de voorste, de oranje in de middelste en de zwarte in de achterste. (vooraf gezien)
Met alle respect, maar heb je het überhaupt geprobeerd in te stellen?
[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 04-06-2012 18:42 ]
Heb je een clean install van W7 gedaan? Dan moet je wat extra software van Dell downloaden en installeren, want als alle drivers correct geïnstalleerd zijn, zal Windows zelf merken dat je een stekker in een van de gaatjes hebt gestoken en dan vervolgens vragen waar die stekker voor bedoeld is (mic, koptelefoon, stereo speaker, subwoofer, noem maar op). Bij mijn XPS heb ik dat tenminste wel en ik heb ook een clean install gedaan, maar wel met de Dell-specifieke aanvullingen.
Verwijderd
Oke, maar wat jij allemaal hebt gedaan is nogal een gedoe lijkt me.
Kan het niet simpeler?
Kan het niet simpeler?
Verwijderd
Als je up to date bent met je software & drivers is het niets anders dan een stekker insteken en wachten tot Windows vraagt wat je juist hebt ingestoken. Erg moeilijk is dat niet hé 
Als hij het niet vraagt, zoek dan eens op de dell website naar ontbrekende software (bv via je servicetag)
Als hij het niet vraagt, zoek dan eens op de dell website naar ontbrekende software (bv via je servicetag)
Die software gaat hij niet standaard binnenhalen.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:12:
Als je up to date bent met je software & drivers is het niets anders dan een stekker insteken en wachten tot Windows vraagt wat je juist hebt ingestoken. Erg moeilijk is dat niet hé
Maar is jouw XPS wel voorzien van een schone installatie dan? Aangezien je het zoeken van wat software al veel werk vindt vraag ik het toch maar voor de zekerheid?
Verwijderd
Ja er staat een schone windows 7 install op,SChief schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:32:
[...]
Die software gaat hij niet standaard binnenhalen.
Maar is jouw XPS wel voorzien van een schone installatie dan? Aangezien je het zoeken van wat software al veel werk vindt vraag ik het toch maar voor de zekerheid?
ja ik zou niet weten welke software ik moet downloaden.
Als ik dat eens wist werd het een stuk makkelijker.
Is het ook 5.1?
Alle speakers werkend krijgen lukt wel, maar ook zoals het hoort?
Ik vind al die stekkers maar niets, ik prop er gewoon 1 usb in en klaar..
Alle speakers werkend krijgen lukt wel, maar ook zoals het hoort?
Ik vind al die stekkers maar niets, ik prop er gewoon 1 usb in en klaar..
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd
ja je hebt bij realtek zo'n test geluidje, en bij elke speaker hoor ik geluid als ik op test druk, maar als ik dan bijvoorbeeld op youtube een nummer luister dan hoor ik alleen uit de voorste 2 speakers geluid.
Misschien moet je de Windows mixer instellen?
Ik had hetzelfde probleem, in de ene opstelling ging het goed en in de andere pakte hij het geluid over mijn externe monitor. Ik kon dit instellen via 'Windows' geluid. Daar kun je instellen hoe het geluid naar buiten moet.
Bij Windows Media Player speel je dan waarschijnlijk een nummer af dat ook maar 2 audio tracks heeft. Als je er een DVDtje in doet heb je grote kans dat al je speakers werken.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:35:
Nee want bij bijv. windows mediaplayer doen ook alleen de 2 voorste het.
Je kunt wel 2.0 upscalen naar 5.1, dit kun je vinden (in het Engels) als de "Speaker Fill" optie in de eigenschappen van je geluidsapparaat.
Wie zou mij met het volgende kunnen helpen.
Ik wil een SSD in mijn XPS zetten, heb ik dan aan deze ssd voldoende?
pricewatch: Samsung 830 series 128GB
Of moet ik de notebook kit pakken?
Verder ben ik nog opzoek naar een caddy, deze vond ik op ebay. Lijkt me prima?
http://www.ebay.com/itm/N...ernal&hash=item4600e123f7
de SSD opzich zijn allemaal hetzelfde, bij de desktop kit en notebook kit krijg je extra kabels geleverd om heel makkelijk een kopie van je huidige hdd te maken en binnen ongeveer een uurtje weer aan de slag te kunnen, mar dan met je hippe snelle SSD.Nivali schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:12:
Wie zou mij met het volgende kunnen helpen.
caddy ziet er goed uit ja. Succes
Oké, bedankt!
Aangezien ik nog geen ervaring heb met het inbouwen van een caddy, ik plaats de SSD gewoon in de caddy, schuif deze in de XPS, schroef hem weer vast en that's it?
Of moet ik ook nog een satakabel of iets dergelijks naar het moederbord aansluiten?
Aangezien ik nog geen ervaring heb met het inbouwen van een caddy, ik plaats de SSD gewoon in de caddy, schuif deze in de XPS, schroef hem weer vast en that's it?
Of moet ik ook nog een satakabel of iets dergelijks naar het moederbord aansluiten?
Hoe houd deze laptop zich met gamen?
Van nieuwe games?
Kan hij het goed aan of is het toch niet aan te raden?
ik ben me aan het orienteren op deze laptop.
maar concreet kan ik niets vinden hoe het gedrag is van het gamen
Van nieuwe games?
Kan hij het goed aan of is het toch niet aan te raden?
ik ben me aan het orienteren op deze laptop.
maar concreet kan ik niets vinden hoe het gedrag is van het gamen
PSN: McMillan0984
SSD is handiger om op de plaats van de HDD te plaatsen ivm sneller opstarten geloof ik, laptop zal altijd eerst naar de ingebouwde kijken. Kabels zijn niet nodig verder, gewoon met de caddy plug en play.Nivali schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:48:
Oké, bedankt!
Daarnaast is de samsung 830 slechts 7mm dik, ipv de 9,5mm van normale schijven.
Vandaar de ook de vraag die ik al op de vorige pagina stelde, is die extra padding van de laptop kit makkelijk zelf te fixen, of niet nodig of toch wel noodzakelijk?
[ Voor 36% gewijzigd door rjvisje op 05-06-2012 11:37 ]
Een Dell representative suggereert dat de nieuwe XPS 15 rond 1 juli beschikbaar wordt:
http://forum.notebookrevi...ridge-89.html#post8581577
Ook schijnt de Inspiron Ivy bridge er te zijn
http://forum.notebookrevi...ridge-89.html#post8581577
Ook schijnt de Inspiron Ivy bridge er te zijn
Re: New Dell XPS L521X (Ivy Bridge)
--------------------------------------------------------------------------------
Guys, they realeased new Inspiron R with Ivy Bridge! I can see a small light at the end of the tunnel!
[ Voor 41% gewijzigd door Viper® op 05-06-2012 11:53 ]
Ik zag hem, hij staat zelfs al in de sheet 
Edit: klein bugje, even wachten...
Edit: klein bugje, even wachten...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 12:14 ]
Absoluut. Daarna in de BIOS de boot volgorde aanpassen, kijken of hij op AHCI modus staat, en that's it. Ik raad je echt aan hem op de plaats van de caddy te zetten. Sommige dingen die ik hier in deze thread lees.. Vraag me af uit welke duim ze dat gezogen hebben...Nivali schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:48:
Oké, bedankt!
Ik lees toch dat veel mensen de HDD in de caddy stoppen, en de SSD op de HDD plek, maar dit maakt volgens jou niet veel uit?JPtjee007 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:33:
[...]
Absoluut. Daarna in de BIOS de boot volgorde aanpassen, kijken of hij op AHCI modus staat, en that's it. Ik raad je echt aan hem op de plaats van de caddy te zetten. Sommige dingen die ik hier in deze thread lees.. Vraag me af uit welke duim ze dat gezogen hebben...
Naar mijn ervaring is het onmogelijk om op te starten van een SSD / HDD welke in de caddy zit. Je bent altijd vrij het te proberen natuurlijk maar bereid je erop voor dat je de SSD met de HDD zal moeten wisselen.Nivali schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:37:
[...]
Ik lees toch dat veel mensen de HDD in de caddy stoppen, en de SSD op de HDD plek, maar dit maakt volgens jou niet veel uit?
Het is wél mogelijk om je bootsector op je HDD te laten staan en hierin te verwijzen naar je SSD. Dit is echter redelijk geavanceerd spul en je hebt alsnog als nadeel dat, om uiteindelijk op te starten van SSD je nog steeds moet wachten op het opspinnen van de harddisk.
Ik zou zelf ook liever de SSD in de caddy hebben en de HDD veilig vastgeschroefd maar dan kun je er dus simpelweg niet van opstarten. Je kunt je Windows installatie uitvoeren maar daarna kom je niet verder.
[ Voor 12% gewijzigd door Joolee op 05-06-2012 13:40 ]
Dat lijkt me een beetje omslachtig, niet dan?Joolee schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:39:
[...]
Naar mijn ervaring is het onmogelijk om op te starten van een SSD / HDD welke in de caddy zit. Je bent altijd vrij het te proberen natuurlijk maar bereid je erop voor dat je de SSD met de HDD zal moeten wisselen.
Het is wél mogelijk om je bootsector op je HDD te laten staan en hierin te verwijzen naar je SSD. Dit is echter redelijk geavanceerd spul en je hebt alsnog als nadeel dat, om uiteindelijk op te starten van SSD je nog steeds moet wachten op het opspinnen van de harddisk.
Ik gooi er gewoon een clean install op, dus het makkelijkst is gewoon de SSD op de plek van de HDD te zetten?
Ik denk overigens dat mijn SSD eerder binnen is dan mijn caddy, dus dan zou ik alvast de SSD kunnen instaleren en daarna als de caddy binnen is de HDD er in te schroeven en deze even formateren?
Over duimen gesproken, ik vraag me af uit welke duim jij dit gehaald hebt. Zoals Jolee al aangaf, is het met de XPS met alle huidige BIOS varianten onmogelijk vanaf een HDD/SSD op de plek van de ODD op te starten. Grappig genoeg kun je er wel van opstarten als het een ODD is...JPtjee007 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:33:
[...]
Absoluut. Daarna in de BIOS de boot volgorde aanpassen, kijken of hij op AHCI modus staat, en that's it. Ik raad je echt aan hem op de plaats van de caddy te zetten. Sommige dingen die ik hier in deze thread lees.. Vraag me af uit welke duim ze dat gezogen hebben...
Met EasyBCD Editor kun je relatief gemakkelijk de bootsector van de HDD aanpassen om de SSD in de caddy als tweede opstartschijf toe te voegen. Je kunt hem zelfs default maken. Maar je moet dan inderdaad wel iedere keer dat je opstart, wachten op het opspinnen van de HDD (opspinnen doet hij toch wel, maar met de SSD op de plek van de HDD hoef je daar niet op te wachten).
Dus kort samengevat, gooi dat ding op de plek waar de HDD zit.
Ondertussen dat ik zit te wachten op mijn caddy kan ik dus mooi alvast de SSD installeren, en dan komt de HDD er wel bij zodra de caddy binnen is.
Ondertussen dat ik zit te wachten op mijn caddy kan ik dus mooi alvast de SSD installeren, en dan komt de HDD er wel bij zodra de caddy binnen is.
Nou sorry hoor, maar ik heb mijn harddisk geformatteerd, en de SSD bij ontvangst direct in de caddy gedaan. Daarna in de BIOS de bootorder veranderd, en voila, ik kon zo Windows installeren die ik op DVD in m'n externe DVD brander stopte.Alfie104 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:08:
[...]
Over duimen gesproken, ik vraag me af uit welke duim jij dit gehaald hebt. Zoals Jolee al aangaf, is het met de XPS met alle huidige BIOS varianten onmogelijk vanaf een HDD/SSD op de plek van de ODD op te starten. Grappig genoeg kun je er wel van opstarten als het een ODD is...
Met EasyBCD Editor kun je relatief gemakkelijk de bootsector van de HDD aanpassen om de SSD in de caddy als tweede opstartschijf toe te voegen. Je kunt hem zelfs default maken. Maar je moet dan inderdaad wel iedere keer dat je opstart, wachten op het opspinnen van de HDD (opspinnen doet hij toch wel, maar met de SSD op de plek van de HDD hoef je daar niet op te wachten).
Ook het verhaal van het eerst moeten opstarten van de harddisk heb ik geen problemen mee. Ik zet de laptop aan, en binnen een paar seconden is hij uit de POST.
@JPtjee007 ,de hdd in mijn caddy komt niet eens voor in de bootorder.
Maar als je echt zeker van je zaak wilt zijn, zou je even de hdd uit slot 0 kunnen halen en kijken of je laptop dan nog steeds opstart.
Maar als je echt zeker van je zaak wilt zijn, zou je even de hdd uit slot 0 kunnen halen en kijken of je laptop dan nog steeds opstart.
Ik zie sinds vandaag de nieuwe inspiron R die eerst in Australië was uitgebracht nu ook op de Nederlandse website!
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs
Deze beschikken over IB
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs
Deze beschikken over IB
Thanks MadDonkey!
Ziet er in eerste instantie goed uit. Lastige keuze nu, de Inspirion of wachten tot de nieuwe XPS15?
Ziet er in eerste instantie goed uit. Lastige keuze nu, de Inspirion of wachten tot de nieuwe XPS15?
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Redelijk goed. Nieuwe, veeleisende spelen, zoals Battlefield 3, Max Payne 3 trekt hij nog niet op full, maar die moeten het op medium als het goed is wel doen. Alle andere spellen moet je op max kunnen spelen als het goed is!Clavat schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:25:
Hoe houd deze laptop zich met gamen?
Van nieuwe games?
(...)
De fan gaat tijdens het gamen wel constant hard blazen, maar met een koptelefoon is dat probleem ook weer verholpen!
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik zou wachten op de nieuwe XPS. Het is bevestigd dat deze wordt aangekondigd tussen 22 juni en 2 juli. Nog een klein maandje en pas dan kan je een goede afweging maken. Ook omdat de komende weken nog wat meer info/reviews van verschillende laptops komen is wachten nu gewoon het beste.Joost1991 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:21:
Thanks MadDonkey!
[ Voor 4% gewijzigd door Trabbie_ op 06-06-2012 13:56 ]
Meen je? Ok, heb ik gelukkig geen last van gehad. Zal de test wel is doen als ik de notebook open ga maken, en dan zal ik zeker even van mij laten horen. Wat gek dat jullie daar problemen mee hebben.Enes_81 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:23:
@JPtjee007 ,de hdd in mijn caddy komt niet eens voor in de bootorder.
Hoe lang duurt de post gemiddeld vanaf harddisk, en hoeveel vanaf SSD? Zo kan je dat natuurlijk ook meten.
Deze week mijn XPS 15 binnengekregen, erg tevreden maar hij staat vol meuk van Dell dus wilde een clean. Install doen, maar er zit geen Windows cd bij.
Is er een mogelijkheid dit te doen zonder die cd te kopen? Ik heb toch al betaald voor win 7...
Is er een mogelijkheid dit te doen zonder die cd te kopen? Ik heb toch al betaald voor win 7...
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Lijkt mij dat er een sticker van Dell opzit met daarop ook de licentiecode? Of zitten die er tegenwoordig niet meer op?koekjah schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:36:
Deze week mijn XPS 15 binnengekregen, erg tevreden maar hij staat vol meuk van Dell dus wilde een clean. Install doen, maar er zit geen Windows cd bij.
Je zal wel zelf een Windows 7 installatie dvd moeten downloaden.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Blijkt te liggen aan een te druk kanaal op m'n router, geen fout van de 6230 dus.SChief schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:58:
En na een lange tijd naar volle tevredenheid gewerkt te hebben met de 6230 ben ook ik het slachtoffer geworden van een trage verbinding die te wijten valt aan het kaartje. Als ik bedraad internet ligt de snelheid stukken hoger. Ook na het uit en aanzetten van de draadloze verbinding is ligt de snelheid weer een stuk hoger.
Begrijp nog steeds niet waarom het kaartje nou zo moeilijk doet bij veel mensen. In de vakantie maar eens kijken voor een 6300.
Ja die zit er zeker op! Ik dacht alleen dat het niet werkte om een dvd te downloaden omdat ik een OEM productkey heb ddie al is geactiveerd.Joost1991 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:51:
[...]
Lijkt mij dat er een sticker van Dell opzit met daarop ook de licentiecode? Of zitten die er tegenwoordig niet meer op?
Je zal wel zelf een Windows 7 installatie dvd moeten downloaden.
Als je je huidige key uitleest met een daarvoor geschikt programmaatje, zul je zien dat dat een andere is dan op de sticker op de bodem. De code van die sticker kun je gebruiken met een gewone W7HP DVD om Windows opnieuw te installeren. Je kunt dezelfde code zelfs op een ander (niet-Dell) computer gebruiken. Werkt voor alle taalversies.koekjah schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:13:
[...]
Ja die zit er zeker op! Ik dacht alleen dat het niet werkte om een dvd te downloaden omdat ik een OEM productkey heb ddie al is geactiveerd.
Welke BIOS versie gebruik jij dan? Misschien zit daarin de oplossing van het raadsel, want aan de reacties te zien (en uit eigen ervaring) ben jij de enige XPS gebruiker die wél vanaf de caddy kan opstarten. Jij hebt toch ook een l502x? (staat idd in je signature)JPtjee007 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:21:
[...]
Meen je? Ok, heb ik gelukkig geen last van gehad. Zal de test wel is doen als ik de notebook open ga maken, en dan zal ik zeker even van mij laten horen. Wat gek dat jullie daar problemen mee hebben.
Hoe lang duurt de post gemiddeld vanaf harddisk, en hoeveel vanaf SSD? Zo kan je dat natuurlijk ook meten.
Ja, heb inderdaad hetzelfde probleem gehad in combinatie met een Sitecom WL-614, de intel 6230 was de enige die erg traag was wanneer de router in dual-channel uitzende, op single-channel was er geen probleem.SChief schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 01:49:
[...]
Blijkt te liggen aan een te druk kanaal op m'n router, geen fout van de 6230 dus.Zie dat Intel trouwens nieuwe kaarten heeft geïntroduceerd (o.a. 6235), voor de grap maar eens kijken wat de verschillen zijn.
Uiteindelijk de router vervangen voor een Netgear WNDR3700 en daar werkt hij perfect op, daarmee haal ik altijd de max downloadsnelheid die mijn ISP uitstuurt, merk geen enkel verschil tussen bekabeld.
Vraag me af of dat een oplossing gaat zijn. Misschien is het handig als mensen even hun tijd in de POST noteren met SSD in HDD plaats en met mensen in de caddy.Alfie104 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:32:
[...]
Welke BIOS versie gebruik jij dan? Misschien zit daarin de oplossing van het raadsel, want aan de reacties te zien (en uit eigen ervaring) ben jij de enige XPS gebruiker die wél vanaf de caddy kan opstarten. Jij hebt toch ook een l502x? (staat idd in je signature)
Wie heeft z'n SSD op de plaats van de HDD zitten?
Ik zat hem ook al te checken ja, haha. Niet heel veel verbeteringen zie ik?SChief schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 01:49:
[...]
Blijkt te liggen aan een te druk kanaal op m'n router, geen fout van de 6230 dus.Zie dat Intel trouwens nieuwe kaarten heeft geïntroduceerd (o.a. 6235), voor de grap maar eens kijken wat de verschillen zijn.
Oke, net Dell even gebeld zo van "Mag ik die harddisk er uit trekken en er zelf een SSD in morrelen"
Volgens mij had ik een jongetje van 13 aan de lijn ofzo, wat een ballen service...
Maargoed, als je de harddeschijf er uit trekt dan is je garantie volgens Dell wel gewoon meteen weg
Wou dus een SSD in een caddy gooien en me DVD drive er uit halen... Maar waar haalt een mens zo;n caddy, en wat mag zo iets kosten?
ook zie ik dat er wat issues zijn met booten in die setup?
ben toch beetje bang voor me garantie gezien deze laptop in 2 maanden tijd al 3 monteurs heeft gezien ( ik HOOP echt dat alleen IK zovee pech heb, als al die XPSen zo brak zijn dan mag Dell inpakken wat mij betreft)
Volgens mij had ik een jongetje van 13 aan de lijn ofzo, wat een ballen service...
Maargoed, als je de harddeschijf er uit trekt dan is je garantie volgens Dell wel gewoon meteen weg
Wou dus een SSD in een caddy gooien en me DVD drive er uit halen... Maar waar haalt een mens zo;n caddy, en wat mag zo iets kosten?
ben toch beetje bang voor me garantie gezien deze laptop in 2 maanden tijd al 3 monteurs heeft gezien ( ik HOOP echt dat alleen IK zovee pech heb, als al die XPSen zo brak zijn dan mag Dell inpakken wat mij betreft)
Je mag gewoon in de plaats van de harddisk een SSD zetten zonder dat dit tenkoste gaat van je garantie.
Die 13 jarige heeft jou gewoon verkeerde informatie gegeven.
Xantios schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:52:
Oke, net Dell even gebeld zo van "Mag ik die harddisk er uit trekken en er zelf een SSD in morrelen"
Hmm, moet ik wel effe die hele pols-steun enzo er NETJES af krijgen, maar beetje tweaker moet dat wel kunnen.Figo112 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:59:
Je mag gewoon in de plaats van de harddisk een SSD zetten zonder dat dit tenkoste gaat van je garantie.
[...]
Stomme Dell
maargoed... eerst maar eens een SSD aanschaffen
Ja dat was dus ook het punt waar ik aan dacht, en daarom gewoon in de caddy geplaatst. Dan maar even wat langer wachten tijdens POST lees ik van de mensen hier (is nog steeds super snel). Zelfs m'n Z77 game-PC is niet zo snel uit de POST. Ook een beetje zonde van m'n 3 jaar Next Business Day Garantie. Als je de garantie wilt behouden, moet je contact opnemen met de technische dienst. Die moeten je toestemming geven voor het openen, en registreren dat bij je laptop. Dat is wat ik vernomen heb van de helpdesk medewerker achter de chat. Een caddy kan je van eBay halen. Moet je wel even zoeken op L502x caddy. Levertijd kan soms wat lang zijn i.v.m. afkomst.Xantios schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:52:
Succes!
Die moet je even uitleggen. In 2 maanden tijd al 3 monteurs gezien? What's happened?

Het gaat meer om de tijd tussen het POST scherm en het "Starting Windows" scherm.JPtjee007 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:56:
[...]
Vraag me af of dat een oplossing gaat zijn. Misschien is het handig als mensen even hun tijd in de POST noteren met SSD in HDD plaats en met mensen in de caddy.
Wie heeft z'n SSD op de plaats van de HDD zitten?
Makkelijke manier om het te testen is gewoon je HDD uit de bootlijst halen in het BIOS. Je kunt ook je bootsector wissen op je HDD maar dat kan ik niet aanraden
Ik ga het wel is proberen.Joolee schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:25:
[...]
Het gaat meer om de tijd tussen het POST scherm en het "Starting Windows" scherm.
Makkelijke manier om het te testen is gewoon je HDD uit de bootlijst halen in het BIOS. Je kunt ook je bootsector wissen op je HDD maar dat kan ik niet aanraden
Jep, had de laptop ongeveer 2 weken... en toen kreeg ik een gloeiende hete GPUJPtjee007 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:45:
[...]
Die moet je even uitleggen. In 2 maanden tijd al 3 monteurs gezien? What's happened?
Nou oke, dat kan gebeuren dacht ik nog... maar het werd van kwaad tot erger tot het ding echt niet leuk meer wenste mee te werken, en dan klim je maar eens in de telefoon.
Goed, er zou naar enig getouwtrek ( lees: 3x bellen, 3x iets anders horen!) een monteur komen.
De 1e monteur kwam uit Irak of iets dergelijks en zag er uit als Borat
het toetsenbord wilt niet helemaal lekker los komen, dat heb je soms bij dit model hoor ik hem nog zeggen
terwijl hij intussen met vol bewustzijn een breekeizer aan het gebruiken was op mijn laptop alsof er diamenten te halen waren, en mijn laptop de kluis was, dat KAN NOOIT goed gaan...
En gelukkig kreeg ik gelijk ( ik hou van gelijk krijgen ) beetje jammer dat het ook meteen het einde van me laptop was, maar we blijven positef. "Goh, het moederbord lijkt kapot" Ja lieve kijkbuiskindertjes, de FAN moest vervangen worden, en deze gesnorde landgenoot weet het voor elkaar te krijgen een compleet moederbord te slopen.
Goed, deze beunhaas hebben we uiteraard snel de deur gewezen met de melding "Vraag maar nieuwe onderdelen bij Dell"
Zo gezecht, zo gedaan... en zo kwam Jan langs, Jan is blijkbaar de geek van Dell Nederland, want hij had mijn laptop gelukkig alweer vrij snel aan de wandel... althans, hij deed wel weer iets... of toch niet helemaal?
HELAAS! hoe mooi het er ook allemaal uit leek te zien, we kregen het 2 nerds sterk maar niet voor elkaar om het beeldscherm ervan te overtuigen dat ie geen medling moest geven over hoe het beeldscherm "stuk" was... ( rare melding om te lezen
Nou, dan moeten we het scherm maar vervangen...
En inmiddels doet me laptop het weer als een nieuwe
Jan was toch wel de held van Dell ! hij heeft hier 2 keer op de stoep gestaan en deed wel echt oprecht moeite om het weer goed werkende te krijgen!
Je moet bij Dell echt mazzel hebben met het personeel, soms heb je goede monteurs, sommige zijn blijkbaar echt HEEL KUT...
gelukkig is het personeel achter de telefoon net zo betrouwbaar als het op kwaliteit aankomt, althans daar lijkt het op... soms heb je mensen die WEL luisteren, en soms heb je 13 jarige punks aan de lijn
wat een grafzooi, die Dell support ( Of het gebrek daar aan)
* Typo's en spelvaudten onder voorbehoud
Lol.. Wat een story! Hahaha, gelukkig doet hij het nu weer! Je kan het ook zo zien: Je hebt gewoon een gare ertussen gehad.Xantios schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:46:
[...]
Jep, had de laptop ongeveer 2 weken... en toen kreeg ik een gloeiende hete GPU
Nou oke, dat kan gebeuren dacht ik nog... maar het werd van kwaad tot erger tot het ding echt niet leuk meer wenste mee te werken, en dan klim je maar eens in de telefoon.
Goed, er zou naar enig getouwtrek ( lees: 3x bellen, 3x iets anders horen!) een monteur komen.
De 1e monteur kwam uit Irak of iets dergelijks en zag er uit als BoratMeneer begint vrolijk mijn laptop uit elkar te hengelen gaat allemaal lekker, of toch niet?!
het toetsenbord wilt niet helemaal lekker los komen, dat heb je soms bij dit model hoor ik hem nog zeggen
terwijl hij intussen met vol bewustzijn een breekeizer aan het gebruiken was op mijn laptop alsof er diamenten te halen waren, en mijn laptop de kluis was, dat KAN NOOIT goed gaan...
En gelukkig kreeg ik gelijk ( ik hou van gelijk krijgen ) beetje jammer dat het ook meteen het einde van me laptop was, maar we blijven positef. "Goh, het moederbord lijkt kapot" Ja lieve kijkbuiskindertjes, de FAN moest vervangen worden, en deze gesnorde landgenoot weet het voor elkaar te krijgen een compleet moederbord te slopen.
Goed, deze beunhaas hebben we uiteraard snel de deur gewezen met de melding "Vraag maar nieuwe onderdelen bij Dell"
Zo gezecht, zo gedaan... en zo kwam Jan langs, Jan is blijkbaar de geek van Dell Nederland, want hij had mijn laptop gelukkig alweer vrij snel aan de wandel... althans, hij deed wel weer iets... of toch niet helemaal?
HELAAS! hoe mooi het er ook allemaal uit leek te zien, we kregen het 2 nerds sterk maar niet voor elkaar om het beeldscherm ervan te overtuigen dat ie geen medling moest geven over hoe het beeldscherm "stuk" was... ( rare melding om te lezen)
Nou, dan moeten we het scherm maar vervangen...en dat is 3!
Jan was toch wel de held van Dell ! hij heeft hier 2 keer op de stoep gestaan en deed wel echt oprecht moeite om het weer goed werkende te krijgen!
Je moet bij Dell echt mazzel hebben met het personeel, soms heb je goede monteurs, sommige zijn blijkbaar echt HEEL KUT...
gelukkig is het personeel achter de telefoon net zo betrouwbaar als het op kwaliteit aankomt, althans daar lijkt het op... soms heb je mensen die WEL luisteren, en soms heb je 13 jarige punks aan de lijn
Heb inmiddels wel 2x een vervangend scherm voor m'n U2312HM gekregen, en het ziet er naar uit dat deze het wel GOED gaat doen...
OK super, dus als ik een W7HP dvd download kan ik die activeren met mijn productcode achterop de sticker? Ik hoef de productcode van dit moment niet uit te lezen en te gebruiken dus?Alfie104 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:31:
[...]
Als je je huidige key uitleest met een daarvoor geschikt programmaatje, zul je zien dat dat een andere is dan op de sticker op de bodem. De code van die sticker kun je gebruiken met een gewone W7HP DVD om Windows opnieuw te installeren. Je kunt dezelfde code zelfs op een ander (niet-Dell) computer gebruiken. Werkt voor alle taalversies.
Ik dacht echt dat dit niet kon, bedankt!
Even gelezen naar je ervaringen van diverse monteurs.Xantios schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:46:
[...]
Jep, had de laptop ongeveer 2 weken... en toen kreeg ik een gloeiende hete GPU
De 1e monteur kwam uit Irak of iets dergelijks en zag er uit als BoratMeneer begint vrolijk mijn laptop uit elkar te hengelen gaat allemaal lekker, of toch niet?!
HELAAS! hoe mooi het er ook allemaal uit leek te zien, we kregen het 2 nerds sterk maar niet voor elkaar om het beeldscherm ervan te overtuigen dat ie geen medling moest geven over hoe het beeldscherm "stuk" was... ( rare melding om te lezen)
Nou, dan moeten we het scherm maar vervangen...en dat is 3!
Als het goed (uit eigen ervaring) is krijg je een survey van Dell via je email, waar je over een paar onderwerpen je punten kunt geven.
1. De service van Dell zelf
2. De service van de engineer(s) die bij je de reparaties uitgevoerd hebben.
En nog een andere maar die weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Lees die goed door en geef correct gericht antwoorden,..dit is ter inspiratie voor Dell, en de engineers.
Aan de hand van deze uitslagen van klanten, kan de support en service verbeterd worden.
Sterker nog, tenzij je een OEM installatie-DVD vind die vergelijkbaar is als wat Dell zelf gebruikt heeft voor de fabrieksinstallatie, gaat die code niet eens werken. In ieder geval niet met de consumenten-DVD zoals je die kunt kopen of downloaden.koekjah schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:40:
[...]
OK super, dus als ik een W7HP dvd download kan ik die activeren met mijn productcode achterop de sticker? Ik hoef de productcode van dit moment niet uit te lezen en te gebruiken dus?
Ik gebruik al tijden gewoon een gedownloade versie van Windows 7 waar alle versies op staan zodat ik gewoon één image kan branden voor alle laptops thuis die ook allemaal weer verschillende versies hebben. De product code werkt dan wel niet out-of-the-box maar door gewoon even te bellen met het activatienummer van Microsoft werkt het wel. Dus ik zou het gewoon proberen (en als het nodig is dat nummer bellen).Alfie104 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:25:
[...]
Sterker nog, tenzij je een OEM installatie-DVD vind die vergelijkbaar is als wat Dell zelf gebruikt heeft voor de fabrieksinstallatie, gaat die code niet eens werken. In ieder geval niet met de consumenten-DVD zoals je die kunt kopen of downloaden.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
heb net zelf de Dell-monteur uitgezwaaid; gister gebeld, vandaag een nieuwe HD geinstalleerd. Service was in mijn geval top, (of heb ik gewoon mazzel gehad!?!?JPtjee007 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:43:
[...]
Lol.. Wat een story! Hahaha, gelukkig doet hij het nu weer! Je kan het ook zo zien: Je hebt gewoon een gare ertussen gehad.Gelukkig zelf nog nooit met een monteur van Dell af hoeven te spreken. *afkloppen doet*
Heb inmiddels wel 2x een vervangend scherm voor m'n U2312HM gekregen, en het ziet er naar uit dat deze het wel GOED gaat doen...
probleem begon bij de befaamde BSOD's, eerst d8 ik nog dat het met de installatie van D3 te maken had, want ik had al meer gelezen over blue screens als gevolg van het willen spelen van Diablo (kwade opzet ?!?)
maar omdat dit niet consistent gebeurde kon ik me niet voorstellen dat dit het probleem was. BSOD's kreeg ik wel consistent, al zat ik daar niet op te wachten. Meerdere herstelpogingen gedaan, tot dit niet meer hielp en ik windows niet meer opgestart kreeg. Dan maar een reinstall van windows, maar ook die bleef continue hangen (hetzij tijdens de install, hetzij direct na de install
zoals gezegd gister dus meteen maar om 9:00 de helpdesk gebeld om een afspraak voor maandag te maken... eerst eff de dell diagnostics nog een keer moeten draaien zodat de helpdeskmedewerker de HD-faillure piepjes ook kon horen ("je mag de computer wel weer uitzetten hoor, dan gaan de piepjes ook weg" ^^)Belt er vanmorgen een monteur dattie vandaag ook al wel even langs kon komen oO
uurtje later zat de hd erin, en was de clean install + drivers een feit. Nu hopen dattie het blijft doen, maar ik heb hoopvol
Aan deze kant dus geen enkele reden tot klagen over de service van Dell.
verder ook tevreden over de PC; HD-faillure kan altijd gebeuren; was allang blij dat ik de data eraf heb weten te krijgen voordat ie helemaal nix meer wilde doen
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Ja dat klopt, meestal moet je telefonisch activeren maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.CurlyMo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:04:
[...]
Ik gebruik al tijden gewoon een gedownloade versie van Windows 7 waar alle versies op staan zodat ik gewoon één image kan branden voor alle laptops thuis die ook allemaal weer verschillende versies hebben. De product code werkt dan wel niet out-of-the-box maar door gewoon even te bellen met het activatienummer van Microsoft werkt het wel. Dus ik zou het gewoon proberen (en als het nodig is dat nummer bellen).
Maar waar we het over hadden, de productcode van de fabrieksinstallatie, zoals je die met een tooltje uit je pc kunt uitlezen, heb ik nog nooit geactiveerd gekregen. Je kunt er wel mee installeren, daarna geen automatische activatie maar via het telefoonsysteem en vervolgens zegt je computer dat het geen geldige productcode is.
Ik heb nu in totaal al 3 windows 7 versies gedownload en op dvd gezet, alle 3 wil hij niet booten. Twee leest hij niet eens tijdens het booten (gaat dus gelijk door naar windows op de HDD ookal 'forceer' ik hem om via de dvd te booten) en de 3e kan hij wel lezen, maar krijg ik een error tijdens het opstarten van de dvd. Ik ben nu met een 4e versie bezig, en als dat niet lukt geef ik het op.
Wat een verschrikkelijke kak service dat je niet gewoon een windows cd'tje erbij krijgt zeg.
Wat een verschrikkelijke kak service dat je niet gewoon een windows cd'tje erbij krijgt zeg.
Tsja, die kon je kopen voor € 5,-koekjah schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:41:
Ik heb nu in totaal al 3 windows 7 versies gedownload en op dvd gezet, alle 3 wil hij niet booten. Twee leest hij niet eens tijdens het booten (gaat dus gelijk door naar windows op de HDD ookal 'forceer' ik hem om via de dvd te booten) en de 3e kan hij wel lezen, maar krijg ik een error tijdens het opstarten van de dvd. Ik ben nu met een 4e versie bezig, en als dat niet lukt geef ik het op.
Ik krijg het absoluut niet voor elkaar, geen enkele versie lijkt te booten en iedere keer start ie gewoon het pre-installed Win7 op.
Zelfs geprobeerd via USB te installeren, dan start hij eindelijk de windows installatie maar geeft ie weer een foutmelding dat de drivers voor mn dvd rom ontbreken, en zonder die drivers kan er niet geinstalleerd worden....
Ik begin er echt moedeloos van te worden en geef het op.
Zelfs geprobeerd via USB te installeren, dan start hij eindelijk de windows installatie maar geeft ie weer een foutmelding dat de drivers voor mn dvd rom ontbreken, en zonder die drivers kan er niet geinstalleerd worden....
Even een basic vraag. Weet je zeker dat je de bootorder gewijzigd hebt in de BIOS?koekjah schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:24:
Ik krijg het absoluut niet voor elkaar, geen enkele versie lijkt te booten en iedere keer start ie gewoon het pre-installed Win7 op.
Alleen om dat even uit te sluiten natuurlijk.
Gewoon het bootstickje in de USB poort aan de rechterkant van de computer stoppen, dan krijg je die melding niet meer. Dat komt omdat de linker en achterste USB poort aan de USB3.0 controller zitten en die heeft halverwege het opstarten van de installatie ineens extra drivers nodig. En nee, een cdtje of stickie met de Renesas drivers helpen dan ook niet om een of andere reden.koekjah schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:24:
Zelfs geprobeerd via USB te installeren, dan start hij eindelijk de windows installatie maar geeft ie weer een outmelding dat de drivers voor mn dvd rom ontbreken, en zonder die drivers kan er niet geinstalleerd worden....
Als je Windows via DVD wilt installeren, moet je de DVD zo langzaam mogelijk branden, maar een 16x schijf niet langzamer dan 4x. Anders krijg je inderdaad de door jou genoemde problemen, met elke computer.
[ Voor 12% gewijzigd door Alfie104 op 08-06-2012 14:57 ]
Ja heb ik gedaan, ook geprobeerd manual (F12) het boot device te selecteren....
Zet in de bios (tijdens post F2 rammen) load default settings eens aan / reboot en daarna weer F2 .... set sata settings op AHCI, en probeer het nog eens (het liefst met een originele Win dvd die overeen komt met wat er op je microsoft genuine sticker staat (key hoef je niet in te voeren, maar vraag me af of dit wel gaat lukken.koekjah schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:56:
Ja heb ik gedaan, ook geprobeerd manual (F12) het boot device te selecteren....
Je kan ook ABR (http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore) gebruiken ipv de sticker te gebruiken en naar M$ te bellen etc.
Heb het ook zo gedaan met mijn XPS en werkt perfect, en is niet illegaal ofzo.
Heb het ook zo gedaan met mijn XPS en werkt perfect, en is niet illegaal ofzo.
Verwijderd
Wat afbeeldingen van de volgende XPS15 (L512X):
http://www.b1.ro/stiri/hi...-i-xps-15-foto-29427.html
http://www.b1.ro/stiri/hi...-i-xps-15-foto-29427.html
Okee, een tweede HDD of SSD in een caddy kun je met de L512x dus wel vergeten...
Aangezien de laptop van vrouwlief nu toch wel echt end of life is wordt het tijd om een nieuwe uit te zoeken. Heb zelf een XPS15 van ruim 2 jaar oud. Die kan dus mooi worden doorgeschoven zodat ik zo'n nieuwe ivy bridge xps 15 kan ga uitzoeken
Hopelijk komen ze snel en met een leuke introductie aanbieding...
Hopelijk komen ze snel en met een leuke introductie aanbieding...
Dat boeit niet. Daar heb je tegenwoordig mSATA SSD's voor. Het enige nadeel is dat de capaciteit (en momenteel de beschikbaarheid naar de consument) van die dingen beperkt is. Maar wie stopt er nu een 512GB SSD naast een harde schijf?Alfie104 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 06:08:
Okee, een tweede HDD of SSD in een caddy kun je met de L512x dus wel vergeten...
Krijgt de nieuwe XPS ook een thunderbolt poort?
En zit het goede scherm er nog steeds in?
Zou wel jammer zijn van het apparaat als het er niet op zit.
En zit het goede scherm er nog steeds in?
Zou wel jammer zijn van het apparaat als het er niet op zit.
[ Voor 17% gewijzigd door Hunter20 op 11-06-2012 11:12 ]
Iemand ervaring met het constant crashen van Call of Duty 4? Krijg steeds de melding: iw3mp.exe werkt niet meer. Heb er ook al op gegoogled en alles al geprobeerd maar hij blijft om de 20 min crashen.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Denk niet dat dat te maken heeft met de XPS 15. Google is toch je beste kans.Jeroenvde89 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:57:
Iemand ervaring met het constant crashen van Call of Duty 4? Krijg steeds de melding: iw3mp.exe werkt niet meer. Heb er ook al op gegoogled en alles al geprobeerd maar hij blijft om de 20 min crashen.
En waarschijnlijk heb je je videokaart al geupdate en gereinstalled neem ik aan? Zo niet zou ik dat direct doen!
De nieuwste driver heb ik laatst nog geinstalleerd ja. Maar niet gereinstalled, aan- en uitzetten in Apparaatbeheer?ChillPascal schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:11:
[...]
Denk niet dat dat te maken heeft met de XPS 15. Google is toch je beste kans.
En waarschijnlijk heb je je videokaart al geupdate en gereinstalled neem ik aan? Zo niet zou ik dat direct doen!
Sorry typte het een beetje gek, bedoelde het reinstallen van CoD!Jeroenvde89 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:15:
[...]
De nieuwste driver heb ik laatst nog geinstalleerd ja. Maar niet gereinstalled, aan- en uitzetten in Apparaatbeheer?
Oooh haha, Oké! Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Update de geluidskaart vanavond ook nog wel even, aangezien het daar volgens Google ook aan kan liggen, en zou daarna meteen het spel opnieuw installeren. Ben benieuwdChillPascal schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:21:
[...]
Sorry typte het een beetje gek, bedoelde het reinstallen van CoD!
Haha het spel opnieuw installeren is altijd wat ik het eerste zou doen als die 't niet doet!
Ja meestal doe ik dit ook wel, maar ik dacht van; ik heb de laptop net 3 weken, en ik kan eindelijk een keer normaal een spel spelen op een laptop, want hij kan het spel makkelijk draaien en ik heb net de nieuwe drivers geïnstalleerd, en dan doet ie 't alsnog niet.ChillPascal schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:40:
Haha het spel opnieuw installeren is altijd wat ik het eerste zou doen als die 't niet doet!

Draai je het toevallig via Steam? Ik had ook zo'n soort probleem. Toen heb ik een iso'tje gedownload en de key uit Steam gebruikt bij de installatie via CD en toen draaide het wel.Jeroenvde89 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:53:
[...]
Ja meestal doe ik dit ook wel, maar ik dacht van; ik heb de laptop net 3 weken, en ik kan eindelijk een keer normaal een spel spelen op een laptop, want hij kan het spel makkelijk draaien en ik heb net de nieuwe drivers geïnstalleerd, en dan doet ie 't alsnog niet.
[ Voor 8% gewijzigd door arjan-a op 11-06-2012 15:32 ]
De dikte van een SSD op de HDD plaats, moet die nou 7.5mm zijn of 9mm?
Dit topic is gesloten.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.