[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.721 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:01
arjan-a schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:32:
[...]

Draai je het toevallig via Steam? Ik had ook zo'n soort probleem. Toen heb ik een iso'tje gedownload en de key uit Steam gebruikt bij de installatie via CD en toen draaide het wel.
Nee, heb gewoon originele spel gekocht en verder geen poespas ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Laatst online: 14:29

ChillPascal

In the end...

Info over de nieuwe XPS 15 (L521x)
Notebookreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
Hij mag van mij nu wel rap komen.... Zit nu al een maand zonder laptop en ik denk dat ik nog wel minimaal een maand moet wachten :(. Is er al een prijsindicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarisdie schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:47:
Hij mag van mij nu wel rap komen.... Zit nu al een maand zonder laptop en ik denk dat ik nog wel minimaal een maand moet wachten :(. Is er al een prijsindicatie?
Nee, nog geen prijs indicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Daarisdie schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:47:
Klopt, ik wacht ook nog steeds! Wordt echt tijd voor een nieuwe. Zit toch wel te twijfelen tussen de XPS 15 en de N56. Alhoewel die nog geen prijs indicatie heeft, maar deze wel. Hopelijk zou die niet veel duurder worden, en dat wordt dat een prima concurrent van de XPS 15

Edit:
Ik heb van de 'betere' N56 toch wel een prijs indicatie gevonden [url=]hier[/url] op CampusShop.nl voor €929 (prima prijs). Ken die winkel trouwens niet.

XPS Vs. N56

Voordelen N56:
Betere grafische kaart (GTX650M vs. 620/630) [Ga ervanuit dat beide beschikken over DDR5 geheugen)
Volledige USB 3.0 support (4x)
Full voltage CPU (3610QM Vs. 3612QM) [Op de CampusShop site staat een fout, 3610M moet 3610QM zijn natuurlijk)

Voordelen XPS 15
Non-glare display
Mogelijkheid tot Backlight toetsenbord (waarschijnlijk)
Denk/Hoop dat de prijs ook lager ligt met alle kortingsbonnen

Voor de rest is er nog niet genoeg bekend over de XPS 15 om conclusies over te trekken, ving wel iets op dat ze een dunnere optische drive gebruikte waardoor het niet meer zo makkelijk is om er een 2e HDD/SSD in te bouwen d.m.v. een Caddy. Iemand..?

[ Voor 39% gewijzigd door ChillPascal op 11-06-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChillPascal schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:30:
Voordelen N56:
Betere grafische kaart (GTX650M vs. 620/630) [Ga ervanuit dat beide beschikken over DDR5 geheugen)
GT650m, niet GTX. Bovendien komt de XPS vermoeddelijk met GT640m, wat een lager geclockte GT650m met GDDR3 is. OEM's hebben de keuze voor GDDR3 en GDDR5 bij de GT650m, en asus heeft voor GDDR3 gekozen...
Volledige USB 3.0 support (4x)
Verwaarloosaar
Full voltage CPU (3610QM Vs. 3612QM) [Op de CampusShop site staat een fout, 3610M moet 3610QM zijn natuurlijk)
idem
Voordelen XPS 15
Non-glare display
N56 = mat, XPS 15 = mat + gorilla glass = glossy
aldus de geruchten
Mogelijkheid tot Backlight toetsenbord (waarschijnlijk)
bij beiden.
Denk/Hoop dat de prijs ook lager ligt met alle kortingsbonnen
Daar ga ik vooralsnog niet vanuit. Dell lijkt er een echte high-end lijn van te willen maken. De inspiron SE word de mainstream notebook in hetzelfde segment als de N56, maar als de inspiron SE kan concurreren met de N56, dan eet ik mijn hoed op. Dat is een verloren strijd als ik de specs van beide bestudeer.
Voor de rest is er nog niet genoeg bekend over de XPS 15 om conclusies over te trekken, ving wel iets op dat ze een dunnere optische drive gebruikte waardoor het niet meer zo makkelijk is om er een 2e HDD/SSD in te bouwen d.m.v. een Caddy. Iemand..?
Dat heb je ook niet nodig. Tegenwoordig heb je standaard mSATA ondersteuning in laptops, ik heb liever dat ze de dvd drive vervangen door extra accucellen, maar als ik dan '65wh' lees, dan zijn ze zelfs daar niet in geslaagd.. Gooi er dan meteen 8xWh in...

Overigens komt hij aldus de plaatjes zonder home/end toetsen. En dat is al meteen een breekpunt voor mij. Het alternatief is dan een N56 met numpad wat ik nooit gebruik en de home/end/pgup toetsen verder weg... Hoe moeilijk is het om een functioneel toetsenbord te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie op de foto's van de XPS14 gewoon pgdn, home en end. Alleen ze zitten onder de pijltjestoetsen d.m.v. een functietoets. Denk dat je dat bedoelt.

Voor mij niet zo'n probleem, zo vaak gebruik ik ze ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:12
Met die foto's wil ik nog wel wachten op de XPS 15. Heb hetzelfde dilemma tussen de Dell en de N56. Maar aangezien ik hem altijd mee moet nemen voor studie elke dag weer vind ik de asus met 2.7 KG en 3,5 cm dik toch een beetje log. Een XPS15 die 2.3-2.5 KG doet met 2,25 cm dik zou top zijn.

Ook de nieuwe Sony Vaio S15 is veelbelovend en weegt maar 2 KG omdat hij volledig uit magnesium is opgetrokken ;)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:05:
[...]
GT650m, niet GTX. Bovendien komt de XPS vermoeddelijk met GT640m, wat een lager geclockte GT650m met GDDR3 is. OEM's hebben de keuze voor GDDR3 en GDDR5 bij de GT650m, en asus heeft voor GDDR3 gekozen...

[...]
Verwaarloosaar

[...]
idem

[...]
N56 = mat, XPS 15 = mat + gorilla glass = glossy
aldus de geruchten

[...]
bij beiden.

[...]
Daar ga ik vooralsnog niet vanuit. Dell lijkt er een echte high-end lijn van te willen maken. De inspiron SE word de mainstream notebook in hetzelfde segment als de N56, maar als de inspiron SE kan concurreren met de N56, dan eet ik mijn hoed op. Dat is een verloren strijd als ik de specs van beide bestudeer.

[...]
Dat heb je ook niet nodig. Tegenwoordig heb je standaard mSATA ondersteuning in laptops, ik heb liever dat ze de dvd drive vervangen door extra accucellen, maar als ik dan '65wh' lees, dan zijn ze zelfs daar niet in geslaagd.. Gooi er dan meteen 8xWh in...

Overigens komt hij aldus de plaatjes zonder home/end toetsen. En dat is al meteen een breekpunt voor mij. Het alternatief is dan een N56 met numpad wat ik nooit gebruik en de home/end/pgup toetsen verder weg... Hoe moeilijk is het om een functioneel toetsenbord te maken?
Al met al komt het er op neer dat je zegt dat de top positie in dit segment waarschijnlijk wordt overgenomen door de N56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat verwacht ik wel, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook erg te twijfelen tussen de N56, XPS15 en de Sony Vaio S15. Denk dat de XPS15 en de Vaio boven de 1000 euro gaan kosten, dan weet ik meteen wat ik ga kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Klinkt goed!

Toch een offtopic vraagje, waar kan ik vinden welke en of de N56 over een backlight toetsenbord beschikt omdat ik hier toch wel vrij veel waarde aan hecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:19:
Ik zit ook erg te twijfelen tussen de N56, XPS15 en de Sony Vaio S15. Denk dat de XPS15 en de Vaio boven de 1000 euro gaan kosten, dan weet ik meteen wat ik ga kopen. :P
Er is geen enkele reden om te denken dat de nieuwe XPS15 duurder gaat worden dan de huidige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enes_81 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:43:
[...]

Er is geen enkele reden om te denken dat de nieuwe XPS15 duurder gaat worden dan de huidige..
Er zijn er een aantal. De startprijs van de XPS 15 word €999 of €1099, zo gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:53:
[...]

Er zijn er een aantal. De startprijs van de XPS 15 word €999 of €1099, zo gok ik.
maar dan heb je nog de kortingsbonnen en de dell cashback waardoor je toch op een mooie prijs uit kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil mijn L502x upgraden naar 8GB (heb nu nog de standaard 2x2GB) Alleen nu lees ik dat hij ook 16GB ondersteund. Een enkele reep van 8GB is niet zo heel veel duurder dan 2x4GB. Is het dan verstandig om een 8GB te kopen voor een eventuele upgrade in de toekomst (al lijkt 16GB mij wel overkill, wanneer is dat eigenlijk handig/nodig? Merk wel dat 4GB een beetje aan de lage kant is soms) En dat je dan dus 10GB heb. 2x dezelfde is eigenlijk toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
Waarom niet meteen 16GB er in gooien?
Ik wil nog steeds upgraden van 8 naar 16, aan de andere kant is zo iets pas nuttig als je veel gebruik maakt van Adobe Fotowinkel, VMWare ( Of ander stuk software met virtualisatie) of Videobewerking.

Mocht je aan 8 GB genoeg hebben zou ik er 2x4 in slingeren, meeste dells zijn bij mij altijd aan het bitchen als ze niet 2 identieke latjes gevoederd krijgen ( Hoe dit voor de XPS 15 is durf ik niet te zeggen )

Tl;dr

als je aan 8GB genoeg hebt 2x 4GB

als je momenteel het geld kan missen, meteen 16GB er in, Future proof en fotosoep / virtualisatie / videoediting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leopod schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:56:
[...]

maar dan heb je nog de kortingsbonnen en de dell cashback waardoor je toch op een mooie prijs uit kan komen
Ja, en dan een i7, SSD-tje erbij, GPU upgrade. En je zit na kortingsbonnen nog steeds boven de €1000. Voor een middel budget lijkt dell de inspiron SE te reserveren, en ik weet niet of ik daar blij van word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 01:25:
[...]

Ja, en dan een i7, SSD-tje erbij, GPU upgrade. En je zit na kortingsbonnen nog steeds boven de €1000. Voor een middel budget lijkt dell de inspiron SE te reserveren, en ik weet niet of ik daar blij van word...
Die inspiron lijkt me toch te dik om heel de dag mee te moeten slepen, terwijl de dikte van een xps 15 wel uitnodigt om hem niet alleen thuis te laten staan (zoals ik dat bij de oude xps en asus n56 een beetje het gevoel had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 13:51
Nivali schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:39:
De dikte van een SSD op de HDD plaats, moet die nou 7.5mm zijn of 9mm?
Nogmaals, er word hier overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Xantios schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 01:11:
Waarom niet meteen 16GB er in gooien?
Ik wil nog steeds upgraden van 8 naar 16, aan de andere kant is zo iets pas nuttig als je veel gebruik maakt van Adobe Fotowinkel, VMWare ( Of ander stuk software met virtualisatie) of Videobewerking.

Mocht je aan 8 GB genoeg hebben zou ik er 2x4 in slingeren, meeste dells zijn bij mij altijd aan het bitchen als ze niet 2 identieke latjes gevoederd krijgen ( Hoe dit voor de XPS 15 is durf ik niet te zeggen )

Tl;dr

als je aan 8GB genoeg hebt 2x 4GB

als je momenteel het geld kan missen, meteen 16GB er in, Future proof en fotosoep / virtualisatie / videoediting
Omdat ik het geld nu niet voor 16GB over heb. En ik 16GB zelf ook niet nodig zal hebben. Die paar euro meer voor een enkele reep heb ik er gerust voor over als dat mogelijk nuttig is voor de toekomst

Maar 2 verschillende repen gaat dus niet echt samen?
- Is 2x4GB beter/sneller/etc. dan 1x8GB?
- Is 2x4GB beter/sneller/etc. dan 1x8GB + 1x2GB?

Iemand hier ervaring met een l502x met 2 verschillende repen? Darkstone, heb jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan gewoon tenzij je een of ander kieskeurig apple-moederbord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat de nieuwe inspiron special edition eigenlijk de huidige xps15 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:03:
Dat kan gewoon tenzij je een of ander kieskeurig apple-moederbord hebt.
Zoals ik in mijn vorige post ook al aan gaf, hoe het precies voor de XPS 15 zit weet ik niet, echter heb ik bij Dell het vaker voor zien komen dat ze niet heel easy going zijn als het op RAM aan komt.

Jij hebt het getest met verschillende combinaties van latjes?
want ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niets getest nee, maar ik ben ook nog niemand tegengekomen met RAM problemen met de XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Maar wat is dan verstandiger? 2+8GB of gewoon 2x4GB? Ik kan me voorstellen dat 8GB sneller/beter kan werken dan 10GB omdat het gelijke modules zijn. Maar ook dat 10GB beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:19:
Maar wat is dan verstandiger? 2+8GB of gewoon 2x4GB? Ik kan me voorstellen dat 8GB sneller/beter kan werken dan 10GB omdat het gelijke modules zijn. Maar ook dat 10GB beter is
Als je binnen 8GB wilt blijven zou ik wel 2x4GB pakken, dual-channel levert volgens mij nog wel redelijke performance boost, 10GB (1x8 + 1x2 ) gaat wrs niet werken met dual-channel op een charmante wijze,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En performance boost van een procent, ja.. dat is niet de moeite. Ik zou gewoon 8+2GB configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

In mijn XPS15 zaten twee reepjes (4GB+2GB) de 2GB heb ik vervangen voor een 8GB en dat werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:26:
En performance boost van een procent, ja.. dat is niet de moeite. Ik zou gewoon 8+2GB configureren.
Weet niet wat dat is, maar denk dat ik het vanuit "vroegah" gewent bent om dat te vermijden...
Maar ik ga er vanuit dat als jij zegt dat het niks uitmaakt aan snelheid dat dat klopt ;-)

Dan is 10GB natuurlijk altijd beter als 8 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07

kraats

Ik rol

Nivali schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:10:
[...]

Volgens mij 'moet' je 9,5mm hebben. Ik heb er een Plextor M2P ingezet en die past in ieder geval :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 13:51
kraats schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:35:
[...]
Volgens mij 'moet' je 9,5mm hebben. Ik heb er een Plextor M2P ingezet en die past in ieder geval :)
Oké bedankt, iemand die dit nog kan bevestigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Nivali schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:36:
[...]

Nu je het er over hebt, die Samsung SSD's ( 830 serie),
Wilt dat nog beetje passen?

Het leek mij ( heel naïef misschien ) dat een SSD gewoon zelfde formaat is als een standaard HDD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Je zou toch denken dat het niet uitmaakt aangezien de 7mm ook dezelfde maat 2.5 inch is.
Als het goed is is die 7mm alleen dunner en zitten de schroefgaten op dezelfde plek als bij een 9.5mm.
Dus dan zou je hem in de hdd bracket kunnen schroeven en hou je alleen een beetje ruimte over aan de onderkant.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
[...]
Dikker dan 9,5mm moet je niet hebben, dat gaat niet passen. Maar die 7mm mag geen probleem zijn, de bevestigingspunten zitten op dezelfde plek. Je hebt alleen wat ruimte over.

[edit] Volgens mij past er zelfs 12mm in zowel de HDD slot als de caddy.

[ Voor 10% gewijzigd door Alfie104 op 12-06-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Xantios schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:28:
[...]

Weet niet wat dat is, maar denk dat ik het vanuit "vroegah" gewent bent om dat te vermijden...
Maar ik ga er vanuit dat als jij zegt dat het niks uitmaakt aan snelheid dat dat klopt ;-)

Dan is 10GB natuurlijk altijd beter als 8 ;-)
Wat je wel in de gaten moet houden als je het combineert met een SSD is dat de pagefile en de hibernation file allebei kwa grootte afhankelijk zijn van de hoeveelheid werkgeheugen. Als je dan 10GB ipv. 4GB hebt (om maar eens een voorbeeld te pakken) dan is je 60GB SSD al voor een derde vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nivali schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:10:
[...]
Gast, rustig aan zeg.. Na minder dan 24hr gaan lopen kicken (terwijl het topic zelf toch al aardig druk is) is echt nutteloos..
Nivali schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:36:
[...]
Xantios schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:41:
[...]
Nu je het er over hebt, die Samsung SSD's ( 830 serie),
Wilt dat nog beetje passen?

Het leek mij ( heel naïef misschien ) dat een SSD gewoon zelfde formaat is als een standaard HDD ?
Ik heb een Samsung 830 op de plaats van de HDD zitten, schroefgaten komen gewoon overeen, past prima.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IxHQ6XXXLZil3imthXq6ikbE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Is er ondertussen al bekend of de nieuwe xps een mat scherm krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
SChief schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:21:
[...]
Ik heb een Samsung 830 op de plaats van de HDD zitten, schroefgaten komen gewoon overeen, past prima.
[afbeelding]
Top! :-) Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteravond het volgende probleem. Na ongeveer een uur aan te hebben gestaan, stopt de XPS ermee. Eerst lijkt het internet weg te vallen, daarna krijg ik ook niets meer afgesloten, daarna wordt het scherm zwart op de muiscursor na (die wel blijft reageren), en daarna krijg ik het volgende BSOD (klik voor grotere versie):

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2z3xn5d.jpg

De in Windows 7 ingebouwde memorychecker geeft geen problemen aan. Is dit toch m'n M4 die het begeeft of is het gewoon tijd voor een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste advies: haal een van de twee RAM-reepjes eruit en kijk of het nog steeds gebeurt. Zo ja, verwissel dan de reepjes en test opnieuw.
Krijg je nog steeds een BSOD, dan moet je toch aan je SSD gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Alfie104 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:11:
[...]

Wat je wel in de gaten moet houden als je het combineert met een SSD is dat de pagefile en de hibernation file allebei kwa grootte afhankelijk zijn van de hoeveelheid werkgeheugen. Als je dan 10GB ipv. 4GB hebt (om maar eens een voorbeeld te pakken) dan is je 60GB SSD al voor een derde vol.
Met 10GB aan geheugen word de pagefile toch zelden gebruikt, ik heb deze dan ook op max 2GB ingesteld.
De hiberfil ,tja ik zie er het nut niet van in op een SSD. Volledige reboot gaat sneller als ontwaken uit hibernation. Ik heb het dan ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janvanmil schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:37:
Is er ondertussen al bekend of de nieuwe xps een mat scherm krijgt?
Dat krijgt-ie, maar er komt gorilla glass overheen, waardoor je dus effectief een glossy scherm over houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met mijn Dell XPS 15 op één punt na:

Als ik met iemand videochat (skype, yahoo, gmailchat maakt niet uit), dan hoort en ziet de andere kant mij wel goed, maar ik hoor de persoon aan de andere kant slecht.
Per zin die gezegd wordt komen maar 2 of 3 woorden door. Het hapert de hele tijd.

Op mijn oude laptop heb ik dit probleem niet. Het lijkt dus niet aan mijn internetverbinding te liggen maar aan instellingen in de laptop.
Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:09:
Ik ben zeer tevreden met mijn Dell XPS 15 op één punt na:

Als ik met iemand videochat (skype, yahoo, gmailchat maakt niet uit), dan hoort en ziet de andere kant mij wel goed, maar ik hoor de persoon aan de andere kant slecht.
Per zin die gezegd wordt komen maar 2 of 3 woorden door. Het hapert de hele tijd.

Op mijn oude laptop heb ik dit probleem niet. Het lijkt dus niet aan mijn internetverbinding te liggen maar aan instellingen in de laptop.
Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?
Heb je de beruchte 6230 wifi+bluetooth kaart? Zet dan bluetooth eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:50:
Ik heb sinds gisteravond het volgende probleem. Na ongeveer een uur aan te hebben gestaan, stopt de XPS ermee. Eerst lijkt het internet weg te vallen, daarna krijg ik ook niets meer afgesloten, daarna wordt het scherm zwart op de muiscursor na (die wel blijft reageren), en daarna krijg ik het volgende BSOD (klik voor grotere versie):

[afbeelding]

De in Windows 7 ingebouwde memorychecker geeft geen problemen aan. Is dit toch m'n M4 die het begeeft of is het gewoon tijd voor een clean install?
Dat klinkt als geheugen of harddisk. Gezien dat je ongeveer een uur zonder problemen kunt werken, zou ik eerder aan het geheugen denken. De Windows memorychecker is bij mij weten niet bijzonder intensief, probeer de geheugentest van de Dell Diagnostics eens. Dell Diagnostics kun je apart downloaden en desnoods op een USB stick installeren, voor het geval dat je je Windows installatie schoon wilt houden.

Wat 5618 al zegt, probeer de geheugenmodules eens één voor één uit en draai dan die Dell Diagnostics test. Overigens haalt die ook niet alles eruit. Zelf had ik problemen met de slaapstand, wat achteraf aan een geheugenmodule bleek te liggen die of defect, of buiten de specs was. Daar kwam ik dus pas achter bij het één voor één proberen van de modules, beiden kwamen fluitend door alle geheugentests.

[ Voor 15% gewijzigd door Alfie104 op 12-06-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:19:
[...]

Heb je de beruchte 6230 wifi+bluetooth kaart? Zet dan bluetooth eens uit.
Ik heb dit: http://i45.tinypic.com/34rbtx1.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:50:

[afbeelding]

Probeer liever Memtest 86 voor het testen van je RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ja, die bedoel ik dus. Geeft veel problemen met wifi, met name wanneer de bluetooth aanstaat.

Ik heb een paar weken terug ook een "upgrade" gedaan, ik had eerst de 1000. De verbindingssnelheid is bij mij gewoon goed, maar wanneer er een download loopt en ik doe bv. een zoekopdracht naar bluetooth apparaten, dan klapt m'n download eruit en kan ik opnieuw beginnen. Dit is een bekend probleem bij dit soort combi kaarten, omdat bluetooth en wifi in dezelfde frequentieband zitten (2,4 GHZ). Dat suggereert gelijk de oplossing: 4 GHz wifi gebruiiken. Volgens mij kan de 6230 dat aan, dus hangt het puur van je router af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:21:
[...]

Dat klinkt als geheugen of harddisk. Gezien dat je ongeveer een uur zonder problemen kunt werken, zou ik eerder aan het geheugen denken. De Windows memorychecker is bij mij weten niet bijzonder intensief, probeer de geheugentest van de Dell Diagnostics eens. Dell Diagnostics kun je apart downloaden en desnoods op een USB stick installeren, voor het geval dat je je Windows installatie schoon wilt houden.
Dank je voor de tips. Dell Diagnostics werkte prima en zegt dat het toch de M4 SSD is:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ngx4s6.png

Morgen maar eens kijken hoe goed de klantenservice van Redcoon is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:44:
[...]

Dank je voor de tips. Dell Diagnostics werkte prima en zegt dat het toch de M4 SSD is:

[afbeelding]

Morgen maar eens kijken hoe goed de klantenservice van Redcoon is. ;)
Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde probleem ervaren met een Crucial M4 128GB.
Uiteindelijk lukte het mij de sdd weer te 'herstellen' via een 'power cycle procedure' toen voorgesteld door Crucial support.

De uitgebreide instructies vind je hier terug

Als ik het me goed herinner:
  1. Laptop opstarten in BIOS. Laat de computer ongeveer 30 20 min. aanstaan in BIOS.
  2. Sluit de computer. Ga niet in Windows. Dus een geforceerd afsluiten door de powerknop een paar seconden ingedrukt te houden. Ontkoppel de SSD van de computer en wacht even 30 seconden.
  3. Herhaal stap 1 en 2
  4. Herstart de computer. Als je de BSOD niet meer krijgt, update de firmware naar versie 0000F als dit nog niet het geval is.
Is het proberen waard en zo ben je je data niet kwijt (als je geen backup had), moet je niet alles opnieuw installeren,...
Bij mij heeft het gewerkt en heb sindsdien geen BSOD meer gehad. :D

[ Voor 24% gewijzigd door c-mattic op 12-06-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw BIOS, A11:
1.Increased the adapter support range
2.BIOS setup menu browser refresh interval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bedankt voor het melden!
Brengen ze daar een nieuwe BIOS voor uit? Ok, kan me de adapters wel voorstellen, maar dat andere...
Ik update in ieder geval niet. Vorige keer problemen gehad, en daarna Windows opnieuw moeten installeren. (Had wel een back-up gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Hij staat alleen nog niet op de FTP van Dell.. ook vind ik het niet echt duidelijk wat ze met de changes bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptonusman
  • Laatst online: 04-09 21:47
ik lees het als:
  • Je kan nu ook adapters gebruiken met een iets grotere afwijking in spanning dan voorheen (naast de standaard 19,5v wordt nu misschien ook 18v geaccepteerd)
  • De waarden in het BIOS worden vaker/minder vaak uitgelezen, denk aan spanning en temperatuur van verschillende onderdelen in het systeem.
Inderdaad niet de meest spannende ontwikkelingen voor de update..

ik zie hem trouwens wel staan bij dell.com/support

[ Voor 6% gewijzigd door Scriptonusman op 13-06-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Scriptonusman schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:48:
  • Je kan nu ook adapters gebruiken met een iets grotere afwijking in spanning dan voorheen (naast de standaard 19,5v wordt nu misschien ook 18v geaccepteerd)
Zou dit inhouden dat mijn Multi-functionele adapter het daarmee ook voor elkaar krijgt de laptop op te laden?
de huidige bios begint te miepen dat ''ie niet genoeg sap uit de adapter kan lurken om aan te blijven en op te laden tegelijkertijd.

Erg jammer gezien ik bijzonder tevreden was over mijn Coolermaster adaptertje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Ok, ik moet toch weer even klagen over accuslijtage. Laptop is net iets ouder dan een halfjaar, en zit nu op 20,3%(!) accuslijtage. Waar ik voorheen ongeveer 4~4,5 uur gebruik van de laptop kan maken, is dat nu een krappe 3 uur. Dit lijkt mij echt niet normaal hoor. Ik heb in totaal mischien 30 ontlaad cycli gehad(volgens de software die ik halverwege begon te gebruiken zit ik nu op 14 cycli).

Een nieuwe accu is niet goedkoop heb ik gezien, 120+ euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@YoghurtO_o , 20% pas ? daar deed mijn accu maar 1,5 maand over. Ik heb hem nu ook zo'n halfjaar en zit u op 29% slijtage en dat boeit DELL geen reet. Vervangende adapter, toetsenbord, heatsink had ik zo geregeld maar de accu dat hebben al 5 medewerkers geweigerd, omdat het normaal zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Enes_81 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:41:
@YoghurtO_o , 20% pas ? daar deed mijn accu maar 1,5 maand over. Ik heb hem nu ook zo'n halfjaar en zit u op 29% slijtage en dat boeit DELL geen reet. Vervangende adapter, toetsenbord, heatsink had ik zo geregeld maar de accu dat hebben al 5 medewerkers geweigerd, omdat het normaal zou zijn.
Ja, ik had hem een paar dagen geleden pas weer moeten calibreren en kwam opeens van 15 naar 20%.

Dit is tot nu toe de brakste laptop accu die ik heb gehad. Ik heb laptop accu's van 3 jaar oud gehad met 12% slijtage. En idd, adapter en baseplate hadden ze zo vervangen, maar voor de accu willen ze alleen maar aantekeningen maken.

Ze zeggen de accu alleen te vervangen als die binnen een jaar maar een half uur meegaat. Ik weet niet wie die eisen heeft verzonnen, maar dat is gewoon te belachelijk voor woorden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
95% van de merken levert maar een half jaar garantie op de accu, hoor. Ik heb hier 3 identieke accu's binnen een range van een half jaar gekocht. Die van mij heft zo' 25% wear, en de andere 2 gaan nog een uurtje mee, ze zijn allemaal 2 a 2.5 jaar oud.

Met accu's moet je gewoon geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:10:
95% van de merken levert maar een half jaar garantie op de accu, hoor. Ik heb hier 3 identieke accu's binnen een range van een half jaar gekocht. Die van mij heft zo' 25% wear, en de andere 2 gaan nog een uurtje mee, ze zijn allemaal 2 a 2.5 jaar oud.

Met accu's moet je gewoon geluk hebben.
Voor een product wat toch al gauw 1/5 van de laptop zelf kost wil ik geen "geluk" hebben, dat moet gewoon goed zijn. Een laptop koop je niet met de gedachte hem constant aan de netstroom te moeten hangen, of na een jaar al gelijk weer heel veel geld aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik zit te denken om een VGA converter te kopen voor de XPS. Dit omdat ik wel eens een presentatie moet geven, en alle beamers zijn voorzien van een VGA aansluiting. Alleen twijfel ik nu tussen HDMI->VGA of DP->VGA. Ik denk zelf aan DP->VGA omdat DP ook met de IGP werkt, terwijl HDMI alleen met de NVidia kaart werkt.

Iemand nog argumenten waarom ik voor een bepaalde converter zou moeten gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:47:
Ik zit te denken om een VGA converter te kopen voor de XPS. Dit omdat ik wel eens een presentatie moet geven, en alle beamers zijn voorzien van een VGA aansluiting. Alleen twijfel ik nu tussen HDMI->VGA of DP->VGA. Ik denk zelf aan DP->VGA omdat DP ook met de IGP werkt, terwijl HDMI alleen met de NVidia kaart werkt.

Haha toevallig dacht ik daar vandaag aan! ;)

Trouwens, ook bij mij is die accu verslechterd. Met welk programma lezen jullie uit?
Heb een 9-cell waar ik eerst een uur of 7 op kon doen, en nu nog maar een uur of 4 á 5.
Heb vaak tot 100 % geladen, daarna eruit gehaald, en gewacht tot 40 % etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Standaard zat er zo'n tool van Dell op (iets met PC Doctor ofzo), en daarmee kon je vrijwel alles uitlezen. Helaas heb ik mijn XPS voorzien van een SSD en dus een nieuwe installatie waardoor ik dat programma niet meer heb. Zit nu op de recovery cd te kijken, maar daar zit ie ook niet tussen. :? Vreemd dit.

EDIT: Hebbes! http://www.dell.com/conte...ces/en/dsc_home?c=us&l=en

13% wear op mijn accu, dat is echt absurd. :X Ik ga hier zeker werk van maken. :P

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 14-06-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:59
SChief schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:47:

Krekker schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:19:
Edit: of is dit beter/hetzelfde maar dan goedkoper(= stiekem ook beter):
http://www.dealextreme.co...emale-adapter-1080p-27603
Ik gebruik deze...

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
SChief schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:56:
Standaard zat er zo'n tool van Dell op (iets met PC Doctor ofzo), en daarmee kon je vrijwel alles uitlezen. Helaas heb ik mijn XPS voorzien van een SSD en dus een nieuwe installatie waardoor ik dat programma niet meer heb. Zit nu op de recovery cd te kijken, maar daar zit ie ook niet tussen. :? Vreemd dit.

13% wear op mijn accu, dat is echt absurd. :X Ik ga hier zeker werk van maken. :P
Volgens mij was het ook nog ergens anders uit te lezen. Ik heb het een keer bekeken een poos terug en toen had ik die PC Doctor er echt niet op staan. Wel de fabrieks Dell installatie. Ik zal vanavond nog eens zoeken als ik weer achter m'n XPS zit, want ik ben ook wel nieuwsgierig wat mijn accu nu meld. Overigens had ik bij de eerste contrle, iets van een half jaar terug, een prima wear van (als ik me goed herinner) 4% na 2mnd. en ook nu kan ik een hele avond op accu werken als ik weer eens vergeten ben m'n adapter aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb mijn XPS nu nog geen jaar (03-08-2011 geleverd), en een wear van 13% dus. Ik vind het toch iets té.
Hé, bedankt voor de tip! Zie ook dat daar al uitgebreid besproken is of DP->VGA of HDMI->VGA beter is, heb ik gelijk antwoord op mij vraag. :)

[ Voor 58% gewijzigd door S_Chief op 14-06-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
nu iets meer als een jaar m'n l502x in gebruik met 9-cells accu, en hij geeft aan capaciteit: 89%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:56:

Bedankt voor je link! Lol, heb ik m'n OS opnieuw geïnstalleerd zodat de bloatware eraf was, ga ik het er nu weer opzetten. ;) Mijn percentage is 91 %. Toch best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braintje88
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 15:23
Ik heb ook even de capaciteit van mijn accu opgezocht. Na iets meer dan een jaar zit de 9-cell accu nu op 66%. Dit lijkt mij toch wel een beetje extreem. Is dit normaal of zal ik contact opnemen met Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Braintje88 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:50:
Ik heb ook even de capaciteit van mijn accu opgezocht. Na iets meer dan een jaar zit de 9-cell accu nu op 66%. Dit lijkt mij toch wel een beetje extreem. Is dit normaal of zal ik contact opnemen met Dell?
Ik weet niet hoe jij normaal laad? Als je bijvoorbeeld continue je accu oplaad, door je adapter erin te laten zitten, kan ik mij dat best voorstellen? Alhoewel 66 % wel heel laag is, maar ik betwijfel of Dell er wat mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
JPtjee007 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:21:
[...]

Ik weet niet hoe jij normaal laad? Als je bijvoorbeeld continue je accu oplaad, door je adapter erin te laten zitten, kan ik mij dat best voorstellen? Alhoewel 66 % wel heel laag is, maar ik betwijfel of Dell er wat mee doet.
Ik heb mijn XPS15 nu sinds 28-03-2011 en ik heb nu 10% wear. Als ik thuis ben heb ik hem altijd aan de lader, zeker met het gamen. De laptop houdt gewoon op met laden als de accu vol zit, zie dell battery meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Rtzrs schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:24:
[...]

Ik heb mijn XPS15 nu sinds 28-03-2011 en ik heb nu 10% wear. Als ik thuis ben heb ik hem altijd aan de lader, zeker met het gamen. De laptop houdt gewoon op met laden als de accu vol zit, zie dell battery meter.
Klopt, maar gaat als hij op (ik geloof) 95 % zit, weer verder laden. Dat beperkt wel wat schade, maar nog steeds is het niet goed voor je batterij. En als je laptop uitstaat, hangt hij misschien ook nog aan de lader?
10 % heb ik ook ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
JPtjee007 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:27:
[...]

Klopt, maar gaat als hij op (ik geloof) 95 % zit, weer verder laden. Dat beperkt wel wat schade, maar nog steeds is het niet goed voor je batterij. En als je laptop uitstaat, hangt hij misschien ook nog aan de lader?
10 % heb ik ook ongeveer.
Klopt, ik heb echter gewoon een stekkerblok die ik uitzet :) ook geen 's nachts laden voor dat ding of andere apparatuur die ik heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
JPtjee007 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:26:
[...]

Bedankt voor je link! Lol, heb ik m'n OS opnieuw geïnstalleerd zodat de bloatware eraf was, ga ik het er nu weer opzetten. ;) Mijn percentage is 91 %. Toch best mooi.
Mja dit is wel een fijn stukje software om snel eventuele hardwarefouten te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:50:
[...]

Mja dit is wel een fijn stukje software om snel eventuele hardwarefouten te vinden. :)
Dat zeker! Moet zeggen dat ik dit stukje software niet zo heel erg vind. Zou hem graag in een portable .exe willen hebben, voor als ik hem ooit nodig heb. Maar.... Worden de resultaten misschien niet positief voor Dell beïnvloed voor bijv. de HDD test? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee joh. :P Dat zou wel heel kansloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje,

ik zit nu al een tijdje naar een laptop te kijken en de XPS 15 staat boven aan mijn lijstje. Na het lezen van reviews en vergelijkingen kwam ik tot de conclusie dat dit hem zou worden. Nou las ik alleen ook dat het huidige 40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p redelijk crappy was. En dat je voor €150(geloof ik) een B+RG LED (1080p) kon hebben. Ik lees ook op andere forums dat je dat scherm echt moet kopen omdat het echt een verschil is.

De vraag is of ik alsnog via de telefoon of mail dat scherm erbij kan pakken. Iedereen zegt dat je er anders spijt van krijgt en dan geef ik het graag extra uit. Als dat niet het geval is zou dat zeer spijtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Crappy is het normale scherm niet, je kan het vergelijken met een scherm met dezelfde resolutie van een andere laptop. Het is eerder dat het B+GR LED 1080p scherm gewoon geniaal is, zeker het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is inderdaad erg goed en zeker het geld waard. Sterker nog, het is eigenlijk de reden om deze laptop te halen. Wel kalibreren, anders krijg je verzadigde kleuren.

Overigens is na 3000+ uur gebruik de accu nog op 88% capaciteit. Valt mee dus. Wel een probleem met de lader, het is de problematische Delta. Ga binnenkort dus een universele lader halen, geen behoefte om 100 euro te betalen voor een officiële.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat was ook mijn idee, alleen bij de opties staat dan het huidige scherm maar geen Full HD. Ik ga eens bij Dell vragen of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 01:03:
Klein vraagje,

ik zit nu al een tijdje naar een laptop te kijken en de XPS 15 staat boven aan mijn lijstje. Na het lezen van reviews en vergelijkingen kwam ik tot de conclusie dat dit hem zou worden. Nou las ik alleen ook dat het huidige 40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p redelijk crappy was. En dat je voor €150(geloof ik) een B+RG LED (1080p) kon hebben. Ik lees ook op andere forums dat je dat scherm echt moet kopen omdat het echt een verschil is.

De vraag is of ik alsnog via de telefoon of mail dat scherm erbij kan pakken. Iedereen zegt dat je er anders spijt van krijgt en dan geef ik het graag extra uit. Als dat niet het geval is zou dat zeer spijtig zijn.
de 1080p versie is overigens op dit moment niet te bestellen, omdat er binnenkort een nieuw model XPS 15 word gelanceerd en ze dus hun voorraden proberen kwijt te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2024

b32

Sinds 6 maanden ben ik de bezitter van een nieuwe XPS15 laptop (de vorige bleek niet te kunnen zwemmen): i7, 8gb. Echter heb ik een probleem met het draaien van World of Warcraft (het probleem is ook éénmalig in een andere 3D game voorgekomen, maar komt altijd voor in World of Warcraft). Bij de vorige XPS15 was er geen enkel probleem (ong. jaar oud).

Nadat de game start en ik ingelogd word en mijn karakter in de 3D wereld komt, loopt hij vast. Meestal na 5 secondes tot 15 minuten, héél soms pas na een uur. Kenmerken vd freeze:
* Het beeld hangt (alsof je naar een screenshot kijkt, hij gaat niet op zwart en geen artifacten)
* De muis kun je nog wel bewegen
* Het geluid stottert even en daarna speelt de muziek wel door in een loop
* Het proces in Windows is niet te killen (venster wordt wel afgesloten, maar proces draait nog)
* Windows is niet af te sluiten behalve via een harde reboot (hij blijft anders staan op Shutting Down)

Wat ik heb geprobeerd:
* Temperatuur checken: niks raars
* Herinstallatie Windows 7, oude & nieuwste drivers geprobeerd
* Geforceerd op de NVidia kaart & geforceerd op de integrated Intel kaart
* Andere resolutie-instelling of andere texturekwaliteit
* Andere instellingen van de videokaart (antialising e.d. forceren in het Nvidia control panel)

Ik heb geen idee meer waar het aan kan liggen (:?) dus ideeën zijn erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het helemaal duidelijk wat de nieuwe XPS15 wordt (L512X):

http://ultrabook.it168.com/tu/1360584.shtml

Ziet er een erg mooi toestel uit! :) ETA van de teaser/launch is ergens rond de 28ste juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
b32 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:39:
Sinds 6 maanden ben ik de bezitter van een nieuwe XPS15 laptop (de vorige bleek niet te kunnen zwemmen): i7, 8gb. Echter heb ik een probleem met het draaien van World of Warcraft (het probleem is ook éénmalig in een andere 3D game voorgekomen, maar komt altijd voor in World of Warcraft). Bij de vorige XPS15 was er geen enkel probleem (ong. jaar oud).

Nadat de game start en ik ingelogd word en mijn karakter in de 3D wereld komt, loopt hij vast. Meestal na 5 secondes tot 15 minuten, héél soms pas na een uur. Kenmerken vd freeze:
* Het beeld hangt (alsof je naar een screenshot kijkt, hij gaat niet op zwart en geen artifacten)
* De muis kun je nog wel bewegen
* Het geluid stottert even en daarna speelt de muziek wel door in een loop
* Het proces in Windows is niet te killen (venster wordt wel afgesloten, maar proces draait nog)
* Windows is niet af te sluiten behalve via een harde reboot (hij blijft anders staan op Shutting Down)

Wat ik heb geprobeerd:
* Temperatuur checken: niks raars
* Herinstallatie Windows 7, oude & nieuwste drivers geprobeerd
* Geforceerd op de NVidia kaart & geforceerd op de integrated Intel kaart
* Andere resolutie-instelling of andere texturekwaliteit
* Andere instellingen van de videokaart (antialising e.d. forceren in het Nvidia control panel)

Ik heb geen idee meer waar het aan kan liggen (:?) dus ideeën zijn erg welkom.
harde schijf stuk?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:42:
Nu is het helemaal duidelijk wat de nieuwe XPS15 wordt (L512X):

http://ultrabook.it168.com/tu/1360584.shtml

Ziet er een erg mooi toestel uit! :) ETA van de teaser/launch is ergens rond de 28ste juni.
Stylish vind ik ze wel. Maar geen home/end toetsen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan niet wachten, heb echt een zakelijke laptop nodig.

GT640m met GDDR5 en 2 Gb : :9
FullHD scherm

Werk door de weeks, en Diablo3 in het weekend *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:56:
Het scherm is inderdaad erg goed en zeker het geld waard. Sterker nog, het is eigenlijk de reden om deze laptop te halen. Wel kalibreren, anders krijg je verzadigde kleuren.

Overigens is na 3000+ uur gebruik de accu nog op 88% capaciteit. Valt mee dus. Wel een probleem met de lader, het is de problematische Delta. Ga binnenkort dus een universele lader halen, geen behoefte om 100 euro te betalen voor een officiële.
Ivm die lader kan je gewoon naar Dell bellen en ze vervangen hem gratis. Bellen, zeggen dat je er gekraak uit hoort komen en dat het er een van Delta is en ze weten al genoeg. Gratis vervangexemplaar van Flextronics volgt snel. Dat was toch zo bij mij en vele anderen hier op het forum. De oude gebruik ik trouwens nog soms als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Op de pijltjestoesten zie ik volgens mij <home> en <end> staan....zou niet zonder kunnen...

Afbeeldingslocatie: http://image20.it168.com/picshow/900x675/20120614/2012061423191584325.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Die nieuwe XPS zien er tof uit! Vraag me alleen af of er überhaupt wel goed geluid uit komt. Want nu hebben we die JBL audio waar echt goed geluid uitkomt. Ik verwacht het niet als ik naar die fotos kijk. Ook omdat ze nu een beetje naar het ultrabook heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Denk dat je geen JBL speakers meer hebt in dit model, anders zou het logo van JBL ergens hebben gezeten gok ik zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er knap uit! Had er liever nog een iets zwaardere GPU in gezien. Is de DDR5 versie van de GT640m te vergelijken met een DDR3 versie van de GT650m ?
Of die GPU de spellen die over 4 jaar uitkomen überhaupt wel gaat kunnen draaien, terwijl een 650m dit miss wel of beter gaat kunnen..
Vind nergens duidelijke benchmarken om de verschillen te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:59
We weten allemaal dat het FHD scherm in de XPS 15 retegoed is. Ik vroeg me daarom af welke desktop monitoren vergelijkbaar zijn >= 1080p. Waar let je dan op bij het zoeken naar zo'n scherm want simpelweg zoeken op B+RGLED schiet niet echt op.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:28:
Ziet er knap uit! Had er liever nog een iets zwaardere GPU in gezien. Is de DDR5 versie van de GT640m te vergelijken met een DDR3 versie van de GT650m ?
Of die GPU de spellen die over 4 jaar uitkomen überhaupt wel gaat kunnen draaien, terwijl een 650m dit miss wel of beter gaat kunnen..
Vind nergens duidelijke benchmarken om de verschillen te zien..
Ga je het hebben over spellen die pas over 4 jaar uitkomen, tegen die tijd ben je wel weer toe aan een nieuwe laptop. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:32:
[...]

Ga je het hebben over spellen die pas over 4 jaar uitkomen, tegen die tijd ben je wel weer toe aan een nieuwe laptop. 8)7
Bij wijze van spreken, dat je dus binnen een jaar of 2 geen enkel spel meer kan spelen op deftige resolutie/kwaliteit. Heb dat met m'n laptop nu voor en wil dat niet nog eens hebben. En sommige mensen doen langer dan 4 jaar moet hun laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
PesaH schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:56:
Op de pijltjestoesten zie ik volgens mij <home> en <end> staan....zou niet zonder kunnen...

[afbeelding]
Ja, dat betekend dat je gelijktijdig de Fn toets moet indrukken. Bijzonder onhandig, voor mij ook een reden om niet direct verliefd te worden op de nieuwe XPS, hoewel hij er verder wel heel mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:42:
[...]

Bij wijze van spreken, dat je dus binnen een jaar of 2 geen enkel spel meer kan spelen op deftige resolutie/kwaliteit. Heb dat met m'n laptop nu voor en wil dat niet nog eens hebben. En sommige mensen doen langer dan 4 jaar moet hun laptop ;)
Gebruiken we over 4 jaar nog wel laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we Apple mogen geloven zitten we in het post-PC tijdperk, vandaar dat ze zulke high-end laptops maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leopod schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:29:
[...]

de 1080p versie is overigens op dit moment niet te bestellen, omdat er binnenkort een nieuw model XPS 15 word gelanceerd en ze dus hun voorraden proberen kwijt te krijgen
Goed om te weten! Hoef ik dat de rest van het weekend niet meer verder uit te zoeken/te proberen toe te voegen met urls... :)
Weet een van jullie of je dit telefonisch o.i.d. Nog wel kan regelen? Ik wil nl. Graag maandag de xps15 gaan bestellen (i7, 8gb, 1tb) met verlicht toetsenbord wat met alle korting eraf uitkomt op 660 euro. Nu ik overal lees dat het 1080 scherm echt beter is overweeg ik deze nog te nemen, indien mogelijk uiteraard en de prijs niet al te gek wordt. Maar als hier iemand is die mij kan vertellen dat het niet meer kan, hoef ik daar niet meer over na te denken. En wat kost het extra? Echt 200 euro?

Ik heb verder nog 2 vragen:
- ik twijfel tussen de 6 cel en de 9 cel batterij. Zijn er hierover nog voors/tegens behalve de extra tijd met de 9 cel en dat de laptop hiermee hoger komt? Denk aan hitte, te schuin om fijn te typen o.i.d.?
- als ik via de url truc het verlichte toetsenbord neem kost het40 euro extra, maar bij de goedkopere laptops wordt hij dan gratis toegevoegd. Heb je dan gewoon mazzel als je een goedkopere laptop neemt of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beta tester (die ondertussen zijn posts verwijderd heeft nadat hij op z'n NDA gewezen werd) zei dat het geluid 'MaxxSense' (?) was. De speakers zouden onder het touchpad zitten (en het geluid komt dan wellicht uit de onderkant ?)

Het scherm zou weer super goed moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Blijkbaar heb ik een hele goede accu, ik zit nu ruim een half jaar na aanschaf nog steeds op 4% wear (96% van de oorspronkelijke capaciteit). Dat was na een maand ook zo.
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.