[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 98.523 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 17:13
Ondertussen gisteren ook nog even Anno 2070 ruim twee uur gespeeld, met alle instellingen op max, en natuurlijk op Full HD res.

Ik moet zeggen dat de laptop wel meteen zijn fans begon op te spinnen, maar niet hinderlijk. Na ruim een kwartier begon de onderkant van de laptop ( ik had hem op schoot ) toch wel écht warm te worden waardoor ik de neiging kreeg om toch te gaan verkassen naar de tafel.

Ik heb statistieken van GPU-Z en de tempsensoren bijgehouden en een top gezien van 73 graden van de GPU bij 52 graden van de CPU. CPU/GPU throttling is niet ingetreden en ik kan niks anders zeggen als dat ik bang ben dat ik mijn PS3 toch weer stof moet laten happen!

Tevens het geluid met een early 2011 MBP vergeleken en moet zeggen dat ze elkaar niet onder doen, waarbij de MBP op z´n hardst al gauw schel wordt, heeft de XPS daar geen last van, en blijft best zuiver. Maar goed dit is mijn ervaring.

Anno 2070 gewoon gespeeld met toetsenbord + touchpad, en zeker vanwege het grote oppervlakte van de touchpad was het echt goed te doen.

Op notebookreview's forum klagen ook veel mensen over een zichtbaar raster van het scherm, maar ik moet zeggen dat ik hier nog niet kennis van heb genomen ( en ik ben een pietje precies ).

Met spanning zit ik te wachten op de monteur die morgen langs gaat komen, als hij het wifi probleem oplost met de nieuwe antenne zie ik de L521X als een zeer waardige opvolger van mijn M1530.

Mochten jullie nog iets willen weten of als ik nog iets moet testen, please let me know.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 18:58
Ik volg het Notebookreview forum en daar gaf Bill gisteren nog aan dat er nog geen oplossing is gevonden voor het wifi probleem. Ik vraag me dus af of de antenne vervangen gaat werken. Ik ga die van mij terugsturen. Ze hebben na een paar weken nog steeds geen oplossing voor een probleem dat er om te beginnen nooit had moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Robsel_NL schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:17:
Ik volg het Notebookreview forum en daar gaf Bill gisteren nog aan dat er nog geen oplossing is gevonden voor het wifi probleem. Ik vraag me dus af of de antenne vervangen gaat werken. Ik ga die van mij terugsturen. Ze hebben na een paar weken nog steeds geen oplossing voor een probleem dat er om te beginnen nooit had moeten zijn..
Forum volg ik idd ook al vanaf dat ik de laptop besteld heb, helaas niet vóóraf, maar goed. Ik geef Dell voordeel van de twijfel nu, aangezien ik genoeg netwerkoutletjes in huis heb, het hele principe van mobiel vervalt wel, maar het is even te overzien zo.

Er waren idd ook al mensen die het scherm hebben laten vervangen ( dus ook antenne ), maar de support medewerker van Dell aan de lijn gaf me aan dat dit een nieuwe revisie is van de antenne...

Aangezien er veel waarde wordt gehecht aan de uitspraken van Bill op het forum denk ik dat hij ook nog voorzichtig is met het aanbieden van informatie over eventuele oplossing, ik blijf nog maar even "blind" en zie morgen de reparatie wel tegemoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 18:06
Iemand een linkje naar dat forum? Kan hem zo even niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Torrentus schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:21:
Iemand een linkje naar dat forum? Kan hem zo even niet vinden..
Viertal topics:

Ownerslounge:
http://forum.notebookrevi...-l521x-owners-lounge.html

Wifi tests, alles gerelateerd aan het wifi probleem:
http://forum.notebookrevi...1x-wifi-test-results.html

Poll over het wegdoen of houden van de laptop:
http://forum.notebookrevi...ers-gave-up-purchase.html

Videoreview topic:
http://forum.notebookrevi...s-l521x-video-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:23
Dell weer even gesproken omtrent het XPS 15 wifi probleem (ik had ze toch aan de lijn :p). Ze geven aan dat dit een bekent probleem is bij Dell en Intel als het gaat om de 1xxx en de 6xxx reeks. Dell heeft nog steeds geen zicht op de oplossing want ze wachten op Intel. Zelf aangegeven dat ik met Dell zaken doe dus wel graag het probleem opgelost wil zien, dus nu wordt er overleg of er een 6300 geleverd kan worden en anders een Dell branden (Realtek?). Een tweede 6230 heeft bij mij in ieder geval niet voor een lange termijn verbetering gezorgd.

De antennes vervangen zou ook bij verschillende klanten al geprobeerd zijn maar heeft ook niet voor een structurele oplossing gezorgd.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
CurlyMo schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:20:
Dell weer even gesproken omtrent het XPS 15 wifi probleem (ik had ze toch aan de lijn :p). Ze geven aan dat dit een bekent probleem is bij Dell en Intel als het gaat om de 1xxx en de 6xxx reeks. Dell heeft nog steeds geen zicht op de oplossing want ze wachten op Intel. Zelf aangegeven dat ik met Dell zaken doe dus wel graag het probleem opgelost wil zien, dus nu wordt er overleg of er een 6300 geleverd kan worden en anders een Dell branden (Realtek?). Een tweede 6230 heeft bij mij in ieder geval niet voor een lange termijn verbetering gezorgd.

De antennes vervangen zou ook bij verschillende klanten al geprobeerd zijn maar heeft ook niet voor een structurele oplossing gezorgd.
Nouja zeg, dat werd me ook al gezegd op het forum van nbrev... Daar gaat mijn goede hoop!

Bedankt hé!

Even serieus, het kan nooit kwaad iig, maar Bill ( Dell ) is nu op het andere forum drie L521X modellen aan het vergaren van bezitters in ruil voor een nieuwe. Hij gaat met de "gebruikte" een aantal tests doen...

Dus ze hebben inderdaad nog geen oplossing gevonden. Ik heb ze ook zakelijk besteld, en mijn accountmanager al op de hoogte gesteld als dit niet snel opgelost wordt, dat ik m weer op laat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:19
Ik heb dus nog even m'n andere wireless geprobeerd (ziggo) vandaag en gisteren maar haalt bij lange na niet de maximum snelheid, maximaal de helft en dan niet eens constant. Nu even via de utp en al 10 minuten constant 5 mbps. Ik wacht rustig af want ik kan wel ff met kabel maar het is knap waardeloos.

Verder een eerste impressie: breder dan de xps m1530, redelijk zwaar, toetsenbord niet echt fijn.. Is allemaal persoonlijk en in vergelijk met mn oude xps1530.

[ Voor 21% gewijzigd door cbr600f4i op 31-07-2012 19:11 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
cbr600f4i schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:30:
Ik heb dus nog even m'n andere wireless geprobeerd (ziggo) vandaag en gisteren maar haalt bij lange na niet de maximum snelheid, maximaal de helft en dan niet eens constant. Nu even via de utp en al 10 minuten constant 5 mbps. Ik wacht rustig af want ik kan wel ff met kabel maar het is knap waardeloos.

Verder een eerste impressie: breder dan de xps m1530, redelijk zwaar, toetsenbord niet echt fijn.. Is allemaal persoonlijk en in vergelijk met mn oude xps1530.
ik vergelijk idd ook al veel met mijn 1530, maar het toetsenbord begint wel te wennen moet ik zeggen, het enige wat ik wel mis is het rijtje van pg up pg down etc. aangezien ik veel putty gebruik op linuxservers, maar goed,.. hoe langer ik er nu achter werk, hoe fijner de laptop begint te worden...

Met de kabel is het idd flink waardeloos, ik heb nu net mijn nieuwe AP geïnstalleerd, een Linksys AE4500, nu ik hem voor me heb en met 5GHz verbonden heb, haal ik overal max op, tevens ook op het 2,4GHz signaal. Maar goed, dan staat het AP nog geen 30cm er van af, zogauw als ik met de laptop ga rondwandelen gaat het signaal echt heel snel achter uit... maar goed dit is bekend. Morgen komt de monteur, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Hoe lang gaat de accu bij jullie ongeveer max mee? Die van mij geeft op de laagste helderheid tijdens internetten/divx kijken ongeveer tot max 4,5 / 5 uur aan. Nu wist ik dat 8 uur zo goed als onmogelijk zou zijn, maar ik vind het toch tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...21x-detailed-first-look/5

Ananadtech meet erg goede battery life. Een uurtje meer dan de oude XPS 15 die destijds klasseleider was. Al is de nieuwe natuurlijk een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 18:54
Op de fora komen negatieve signalen binnen over het vervangen van de antenne. Blijkbaar werken de antennes slechts volledig als ze uit de case gehaald zijn. Ook de nieuwe antennes geven geen beterschap. Dit zou wijzen op een design flaw over de gehele nieuwe XPS lijn..

Doesn't look good to say the least. Ik denk dat ik de XPS aan mij voorbij moet laten gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:23:
http://www.anandtech.com/...21x-detailed-first-look/5

Ananadtech meet erg goede battery life. Een uurtje meer dan de oude XPS 15 die destijds klasseleider was. Al is de nieuwe natuurlijk een stuk duurder.
Ja dat haal ik dus nooit, ik zal de accuwear eens checken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of je usage patroon wijkt gewoon erg af van dat van anandtech. Mijn studio doet het 3 uur op de laagste helderheid. Op de maximale helderheid is dat opeens 2 uur. Relatief kloppen de testen van anand altijd wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-08-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
GSamson schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:25:
Op de fora komen negatieve signalen binnen over het vervangen van de antenne. Blijkbaar werken de antennes slechts volledig als ze uit de case gehaald zijn. Ook de nieuwe antennes geven geen beterschap. Dit zou wijzen op een design flaw over de gehele nieuwe XPS lijn..

Doesn't look good to say the least. Ik denk dat ik de XPS aan mij voorbij moet laten gaan :(
Op fora of op 't notebookreviewforum? Haha, daar ben ik namelijk ook aan het posten.

Voor de mensen die de links hier boven niet kunnen vinden, hierbij even de post die ik daar ook heb gezet, volgens mij is mijn Engels niet zo geweldig, maar ik kan me wel duidelijk maken.
Well the engineer has gone away now.

We tested the following:
1. Removed the bottom cover and the DIMM on the bottom
- No improvements
2. Removed the bottom cover and placed DIMM back, exchanged 6235 card for a 6300
- Worked, but nu improvements
3. Removed the bottom cover and removed also DIMM, exchanged 6235 card for a 6300
- No improvements
4. All the above with webcam cable disconnected
- No improvements
5. Replacement 6235 card with all above scenario's
- No improvements

And now comes the weird part:
6. New screen + antenna placed aside the laptop, so cables not guided through the notebook
- Totally different and great performance!!! Like it supposed to be
7. Fitted new screen + antenna part on the notebook and guided cables through the housing
- Same as points 1 till 5, so back to old...

All test were without the bottom cover. And with the bottom cover fitted on the laptop it just get's worse...

So it seems that the housing is the problem, I think something with RF interference or something? The Dell technician was totally frustrated about this problem and ( lucky ) he wanted to find out the problem. He escalated the problem now to his contact at Dell and gave also all this information.
Om een lang verhaal kort te maken;

De antenne werkt alleen naar behoren op het moment toen de monteur het nieuwe scherm ( antenne ingebouwd ) naast de laptop hield met alleen de wifi antenne aangesloten.

Toen we dachten dat het misschien toch echt aan de antenne lag, heeft hij het nieuwe scherm op de laptop gezet en alles aangesloten zoals het hoorde. En je raadt het al. Zelfde probleem als er voor.

Wat dus hoogstwaarschijnlijk het probleem is; de antennekabel zit vanaf de bovenkant gezien aan de linkerkant van de laptop aangesloten op de kaart, de antennekabel loopt vervolgens via de beeldschermkant langs het moederbord op naar de andere kant, vanuit dat scharnier gaat hij het scherm in.

Wat dus zeer aannemelijk is, is dat "onderweg" een grote storingsbron zit die het signaal dermate af laat nemen.

Dit is dus een serieus probleem dat niet even op te lossen is, aangezien je niet zo maar even geïsoleerde kabeltjes kan gebruiken of ze anders kan leggen omdat er simpelweg geen plaats is.

Ik ben heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

De monteur komt morgen weer hier met de laatste voorlopige oplossing en dat is een nieuwe scherm ( ja alweer ) met een andere ( nieuwere ) revisie. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Keep you posted

edit: Natuurlijk baal ik van de situatie, en had het liefst gewoon een laptop gehad waar ik meteen van kan genieten. Maar goed, k vind de laptop gewoon heel erg gaaf en ben er van overtuigd dat dit opgelost gaat/kan worden, hoe dan ook...

[ Voor 27% gewijzigd door HammieDuDe op 01-08-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:18
Zijn er eigenlijk ook ervaringen van mensen met deze laptop bij wie de wifi wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
vanaalten schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:44:
Zijn er eigenlijk ook ervaringen van mensen met deze laptop bij wie de wifi wel goed werkt?
In principe hebben álle L521X modellen hier last van, alleen het is nu nou eenmaal of je het merkt. Het feit dat Dell dit erkend, maar tevens ook erkend dat er nog geen goede oplossing voor is, zegt genoeg.

Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een 5GHz netwerk hebben, dan heb je een paar meter extra speling alvorens je flink verlies gaat krijgen. De problemen treden zich sneller op bij 2,4GHz netwerken, hier is elke 30cm al flink merkbaar. Dit geldt trouwens ook voor de L421X alleen in iets mindere mate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
HammieDuDe schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:18:
In principe hebben álle L521X modellen hier last van, alleen het is nu nou eenmaal of je het merkt. Het feit dat Dell dit erkend, maar tevens ook erkend dat er nog geen goede oplossing voor is, zegt genoeg.
Het zegt voor mij genoeg dat Dell er blijkbaar van op de hoogte is, maar stilzwijgend accepteert dat sommigen klanten vanuit onwetendheid accepteren dat de wifi niet naar behoren werkt. Dell staat er in die zin niet bekend om coulance te hebben naar hun klanten als het gaat om 'constructie fouten'.

Ik vind het heel raar dat bij grote problemen zoals nu met de WiFi Dell geen actievere houding aanneemt en eventueel over gaat tot een terugroep actie of tegemoetkoming (zoals een kortingsbon). Nu lijkt het zo te zijn dat ze pas actie ondernemen als mensen zelf bellen. Dan nog kan je worden afgescheept met de opmerking: "Als je draadloos kan internetten werkt de WiFi, voor de snelheid van de WiFi wordt geen support geboden". Dell lijkt zo door hun afwachtende houding onder de garantie termijn uit te komen.

Ik ben me ervan bewust dat je bij elke fabrikant tegen problemen aan kan lopen, en ondanks dat hun service vaak een van de beste is, moet er soms wel erg veel moeite voor doen.

[ Voor 33% gewijzigd door CurlyMo op 01-08-2012 23:39 . Reden: Wat offtopic dingen weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Laatst online: 28-05 16:32
vanaalten schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:44:
Goed is natuurlijk een relatief begrip. Ik heb er weinig last van. Alleen op plekken waar al slecht bereik was heb ik nu gewoon geen verbinding met mijn laptop (wel met mijn Desire HD die ook zo'n soort gelijk probleem heeft).

Het is vervelend en kwalijk dat in deze (dure) laptops zo'n probleem zit maar de rest van de laptop compenseert het en ik heb er in de praktijk weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Wat ik niet snap aan dit alles, is dat de L521X gewoon nog verkocht wordt.

Neem als voorbeeld de XT3, die heeft al met al twee weken in de shop gestaan, en is op mysterieuze wijze toen verdwenen, wat blijkt, er zat een constructiefout in. Een goede twee maanden later kwam het model alsnog op de markt. Ik weet alleen niet wat er met de reeds geleverde XT3's gebeurd is toen.

Dit moeten ze ook doen bij dit model. Ze gooien hun eigen ruiten in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 10:35
Ligt het aan mij of is de prijs van de xps 15 l521x met 50€ omhoog gegaan voor België ?
En welke redenen hebben ze hier voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:47
mdietger schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:04:
Ligt het aan mij of is de prijs van de xps 15 l521x met 50€ omhoog gegaan voor België ?
En welke redenen hebben ze hier voor ?
Kosten voor als ze een callback gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CurlyMo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:18:
[...]

Ik vind het heel raar dat bij grote problemen zoals nu met de WiFi Dell geen actievere houding aanneemt en eventueel over gaat tot een terugroep actie of tegemoetkoming (zoals een kortingsbon). Nu lijkt het zo te zijn dat ze pas actie ondernemen als mensen zelf bellen. Dan nog kan je worden afgescheept met de opmerking: "Als je draadloos kan internetten werkt de WiFi, voor de snelheid van de WiFi wordt geen support geboden". Dell lijkt zo door hun afwachtende houding onder de garantie termijn uit te komen.
Als ik het goed begrijp is het probleem nog niet geheel opgelost dus een terugroep actie heeft dan weinig zin tenzij je de klant kwaad wil krijgen. En hoe groot is het probleem, wie weet zijn wij wel de enige klagers op duizenden niet klagers.. Ik wacht nog wel even af tot het allemaal wat concreter is.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
cbr600f4i schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:59:
[...]

Als ik het goed begrijp is het probleem nog niet geheel opgelost dus een terugroep actie heeft dan weinig zin tenzij je de klant kwaad wil krijgen. En hoe groot is het probleem, wie weet zijn wij wel de enige klagers op duizenden niet klagers.. Ik wacht nog wel even af tot het allemaal wat concreter is.
Niet als Dell zelf al aangeeft dat dit een bekend probleem is bij deze serie laptops. Dat doen ze niet zomaar en geloof me, ik heb er meer ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Laatst online: 21-12-2018
Nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd met dezelfde nvidia drivers heb ik een probleempje met het uitlijnen van de pictogrammen op het bureaublad aan de rechterkant wat ik hiervoor niet had. Rechts van de pictogrammen is er teveel ruimte waar de pictogrammen niet geplaatst kunnen worden.

settings:

1920x1080
dpi: 125%

iemand?

http://i48.tinypic.com/zn0n5g.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door thuhoan op 03-08-2012 15:05 ]

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 10:35
Buiten dat de laptop 50€ duurder is geworden, hebben ze nu ook al geen coupon codes meer van 10% voor een xps in België :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 18:54
mdietger schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:32:
Buiten dat de laptop 50€ duurder is geworden, hebben ze nu ook al geen coupon codes meer van 10% voor een xps in België :(
Ik zou hem überhaupt nu niet meer bestellen.

Hij is gepulled uit de US Store:
http://www.dell.com/us/p/xps-15-l521x/pd?sc_err=noocs

"Sorry, but this item is no longer available for purchase online. Please contact your sales representative for details on how to order."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja. Ze maken er tenminste werk van. Wel jammer dat telkens blijkt dat premium dell producten gewoon niet goed getest zijn. De XPS 13 kreeg binnen een week tig bios revisies en een heatsink revisie, en nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ga over 2 weken denk ik een SSD kopen, volgens mij zijn de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en pricewatch: Samsung 830 series 128GB het populairste. Is een bepaalde schijf voor de XPS beter dan de andere? Of zou een andere SSD beter aangeraden kunnen worden?
Zoeken op ssd in dit topic levert niet veel info over de schijf keuze zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Ik kwam vanochtend deze tegen:

Een kleine wifi adapter http://www.gaveaktie.nl/?...dkn=promo2web&netwerk=m4n

Ik heb er 1 gehaald, iig beter internet tot dat dell het gefixt heeft (als ze dat al gaan doen)

[ Voor 7% gewijzigd door lukjah op 04-08-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belstrekkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02-2024

belstrekkie

Bas_Versluis

Voor welke XPS zoek je er een SSD? Heb zelf voor de 521x de mSATA versie van crucial genomen en de aanwezige 32 gb SSD vervangen, intel rapid storage uitgeschakeld en je hebt je snelle SSD als opstartschijf en de aanwezige harde schijf voor data. Werkt perfect. In windows energiebeheer nog even instellen dat de schijf snel uitschakeld als hij niet gebruikt wordt en je doet nog lekker lang met je batterij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb de L502x, dus voor zo ver ik weet geen mSATA (of wel mogelijk via een omweg maar niet praktisch?)
lukjah schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:14:
Ik kwam vanochtend deze tegen:

Een kleine wifi adapter http://www.gaveaktie.nl/?...dkn=promo2web&netwerk=m4n

Ik heb er 1 gehaald, iig beter internet tot dat dell het gefixt heeft (als ze dat al gaan doen)
Ik heb deze
http://www.buyincoins.com...miniusb-product-2464.html
Werkt ook met OSX als je een hackintosh van je XPS maakt

[ Voor 148% gewijzigd door Markos op 04-08-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rijn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:03
Hallo mede-tweakers. Ik volg dit topic nu al zo'n anderhalf jaar, waarvan een jaar ook in het bezit van een XPS15, en wel de L502x. Ik gebruik het ding met veel plezier, echter heb ik sinds een tijdje een klein, doch erg vervelend probleem.

Terwijl ik de weg overstak, brak de band van mijn schoudertas, met als inhoud de laptop. Gevolg was dat de tas inclusief laptop over het asfalt stuiterde. Meteen gechecked op fysieke schade: geen, helemaal top. Totdat ik 'm thuis weer aanzette. Er loopt nu een verticale lijn door mijn prachtige FHD-scherm. Zo'n 5 tot 7 pixels breed één centimeter van de rechter rand van het scherm.

Het probleem zit echt in het scherm zelf, en niet in de GT525M, want als ik de laptop op een ander scherm aansluit via HDMI, dan heb ik op dat scherm geen streep.

Als ik met de laptop bezig ben, stoor ik me er totaal niet aan, je merkt het niet omdat je bijna nooit van de rechter kant van het scherm gebruik maakt. Maar goed, het ziet er natuurlijk niet uit en het doet toch af aan de beleving van de hoge bouwkwaliteit.

De machine is niet langzamer gaan presteren en alles werkt nog naar behoren, zelfs de optical drive. Ik heb een paar keer achter elkaar de DiRT 3 benchmark op ultra low gedraaid (enige game op m'n schoollaptop), en hij haalt er nog steeds een avarage van 60 FPS uit (i7 2630QM, GT525M, beide @ stock). De temperaturen van de CPU en GPU gaan beiden niet boven de 75 graden C. Ik heb hiervoor nooit temps gemeten, maar ik denk niet dat dit erg hoog is. Ook is de fan, die bij mij gelukkig meestal stil is, zich niet anders gaan gedragen.

Nu mijn vraag: Is hier iets te aan te doen, zonder dat het mij (te veel) geld gaat kosten?
Ik denk dat een reparatie zelf uitvoeren er niet inzit, aangezien het een paar pixeltjes zijn, en dus geen los kabeltje is ofzo. Maar ik heb sowieso weinig verstand van schermen.
Ik heb nog een jaar garantie, kan ik me voor de domme houden en bij Dell melden "Het was ineens zo"? Niet geschoten is altijd mis toch?
Een nieuw scherm dat ik op eBay vond was +-70 euro. Nu weet ik niet hoeveel Dell rekent voor een dergelijke reparatie, maar dit viel me nog alleszins mee. Maar ik zou verder niet weten hoe zo'n ding te installeren :+
Heeft iemand anders misschien nog tips?

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door M4rijn op 06-08-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het scherm is kapot, enige optie is het vervangen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

M4rijn schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:37:
Ik heb nog een jaar garantie, kan ik me voor de domme houden en bij Dell melden "Het was ineens zo"? Niet geschoten is altijd mis toch?
Gewoon proberen joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Haal dan wel even de foto's weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Overigens is de XPS 15 (de nieuwe) weer terug op de US. site. Weet er iemand of de issues al zijn opgelost? Ik zie op het eerste gezicht geen verbeteringen op notebookreview, maar de threads daar zijn sowieso een hel om doorheen te ploegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
laatste nieuws (van dell zelf) vrijdag:

Throttling:
First a correction. I heard "A06 will be posted at 3," but what they guy said on the call was "A06 will be posted on the 3rd." #voipfail
I just checked, and A06 is not up as of yet. Hopefully it will be up later today as promised. Sorry for the confusion.

WiFi:
Still under investigation. I finally heard back a ton of detail, but I need to get the story clear before I post an update. I sent over clarifying questions and expect to receive an answer over the weekend. I'll make a point of checking email Saturday and Sunday to see if I got a reply. Once I have the details straight, I'll post back.

What we can say now:
Not all systems are affected. The card seems to like 5GHz better than 2.4, but this may just be related to the real root cause and not the card. (I repeat, this is a Dell issue and not an Intel issue.) We have identified a few possible root causes, but validation testing is going on now. We will know which ones are applicable in a few days. The fix will come after we get root cause and settle on how the fix will be implemented. Anyone who still owns the system when we have a fix will be eligible for it.

Maw, wss een hardwarefix... Die van mij gaat terug. Ik heb net voor een zeer schappelijke prijs een e6220 gekocht. Daar hou ik het eerst wel even mee uit tot eindelijk die perfecte laptop langskomt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Robsel_NL op 06-08-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rijn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:03
CurlyMo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:36:
Haal dan wel even de foto's weg :)
Ja denk je dat de mensen van Dell dit topic volgen? Ik ging er van uit van niet, met het dubbel-SSD-in-XPS17-verhaal in mijn achterhoofd. En als ik de foto's verwijder, dan kan ik net zo goed meteen het hele verhaal weghalen :P

Ik ga morgen contact opnemen met Dell

Edit: zo, dat waren pittige stijlfouten.

[ Voor 5% gewijzigd door M4rijn op 07-08-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Nog geen wifi fix:

"I also have no specific information or updates about wireless. I can say we are looking at more than one issue and more than one root cause. We're going after all of them until we get the best WiFi performance possible."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05 17:51
Dell Dell XPS L521X System BIOS
Release Date: 8/7/2012
Version: A06
Importance:
Download Type: BIOS
File Format: Windows/DOS
File Size: 4MB

http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Daarisdie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:06:
Dell Dell XPS L521X System BIOS
Release Date: 8/7/2012
Version: A06
Importance:
Download Type: BIOS
File Format: Windows/DOS
File Size: 4MB

http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False
i love you

edit: file not found..... als je hem nog ergens hebt. kan je hem uploaden?

[ Voor 7% gewijzigd door lukjah op 07-08-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:58

Martinspire

Awesomeness

Lol, kom er nu pas achter dat er blijkbaar alweer een 3e generatie XPS15 is, aangezien mijn model nog L502x is. Niet dat ik daar echt verbaasd van ben, maar heb blijkbaar een tijdje wat gemist in dit topic :P

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lukjah schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:28:
edit: file not found..... als je hem nog ergens hebt. kan je hem uploaden?
Doe maar niet. Ze halen niet zo maar een bios offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ik heb zelf ook de XPS15 niet en heb het bericht min of meer gekopieerd hier heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:46:
[...]

Doe maar niet. Ze halen niet zo maar een bios offline.
Hij staat weer online. http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False

Maar op de nederlandse site van dell nog niet...

edit: nu ook op de Nederlandse site online. Ik ga hem flashen. http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False |:(

[ Voor 21% gewijzigd door ThijsWTF op 07-08-2012 14:58 . Reden: file not found ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
ThijsWTF schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:09:
[...]

Hij staat weer online. http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False

Maar op de nederlandse site van dell nog niet...

edit: nu ook op de Nederlandse site online. Ik ga hem flashen. http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False |:(
En weer offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05-2023
Op de Belgische website van Dell is de XPS15 nu verdwenen. Vanmorgen stond hij er nog op. Op de Nederlandse en Amerikaanse website is hij wel nog zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Bij deze nog een poging....

Of het helemaal officieel is geen idee, er heeft iemand zitten goochelen met de ftp adressen.

Eigen risico

ftp://ftp.dell.com/FOLDER00719182M/1/L521XA06W.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
De ftp link doet het wel!

ftp://ftp.dell.com/FOLDER00719182M/1/L521XA06W.exe

Je kan ftp gewoon openen in een browser (iig chrome)

edit: Daarisdie is met net een paar seconden voor

Tijdens het opstarten krijg ik AC Detect error, iemand een idee?

edit: opeens schoot me te binnen wat ac betekende, ik moest dus gewoon de stekker erin doen. ik had de telefoon al in de hand!

[ Voor 51% gewijzigd door lukjah op 08-08-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Gisteren ook een ssd + caddy besteld voor mijn L502x
-Samsung 830 128gb uitvoering.
-Caddy -> http://www.ebay.com/itm/w...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Iemand enig idee of
a) hij makkelijk in te bouwen is (en fatsoenlijk zit)
b) je het frontje van de dvd speler makkelijk kunt overzetten.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zijn de caddy's van DX ook te gebruiken?
http://dx.com/s/caddy.html?sort=Price
Waarschijnlijk wel lijkt mij. Maar, hoe kan ik zien welke het beste geschikt is :)

edit:
of buyincoins
http://www.buyincoins.com/pages/search--caddy----1.html

[ Voor 19% gewijzigd door Markos op 08-08-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Je moet een 12.7mm SATA-SATA caddy hebben, dan past het eigenlijk altijd wel. Het frontje is gemakkelijk over te zetten, even kijken welke clipjes je los moet wippen en dan trek je hem er zo af.

De caddy's hebben dezelfde buitenmaten als de orginele DVD speler, dus het past altijd netjes en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 14:21
Sneezzer schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:41:
Gisteren ook een ssd + caddy besteld voor mijn L502x
-Samsung 830 128gb uitvoering.
-Caddy -> http://www.ebay.com/itm/w...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Iemand enig idee of
a) hij makkelijk in te bouwen is (en fatsoenlijk zit)
b) je het frontje van de dvd speler makkelijk kunt overzetten.
ik heb precies dezelfde combinatie en beide vragen zijn met ja te beantwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:08
Weet iemand waar ik de voedingskabel van de adapter kan krijgen met Amerikaanse pinlayout? Ik ben er inmiddels al achter dat de connector deze is en dat hij IEC 60320 C5 heet. Ik kan alleen niet vinden waar ik deze op korte termijn in Nederland kan vinden. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Bryan Tong Minh op 08-08-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 28-05 07:54

NSG

Je weet niks!

Zoek eens op "C5 USA stekker" / "C5 USA netsnoer" , dan heb je genoeg keus uit webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
rjvisje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:26:
[...]

ik heb precies dezelfde combinatie en beide vragen zijn met ja te beantwoorden ;)
Kon je het ook goed merken in performance?
(ik bedoel bijv. met games op de ssd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Sneezzer schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:42:
[...]

Kon je het ook goed merken in performance?
(ik bedoel bijv. met games op de ssd).
Met games geen ervaring, deze heb ik in het ruime jaar dat ik de laptop nu heb er nog nooit op gespeeld.
Qua boot-time en functioneren van programma's als photoshop, gaat dit een stuk sneller. Dat geldt ook voor het verwerken van een batch aan foto's via irfanview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Voor de genen die een SSD hebben:
Hebben jullie de SSD op de plek van de harddisk geplaatst, of in een caddy op de plaats van de dvd-speler?
Hebben de harddisk en de dvd speler allebij de zelfde SATA aansluiting?

Ik heb vandaag een backlit keyboard geinstalleerd (vergeten te bestellen :X ), maar wat is het een geklooi om de palm-rest er af te krijgen |:( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:33
Bart_GR schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:24:
Voor de genen die een SSD hebben:
Hebben jullie de SSD op de plek van de harddisk geplaatst, of in een caddy op de plaats van de dvd-speler?
Hebben de harddisk en de dvd speler allebij de zelfde SATA aansluiting?

Ik heb vandaag een backlit keyboard geinstalleerd (vergeten te bestellen :X ), maar wat is het een geklooi om de palm-rest er af te krijgen |:( !
ik heb de ssd op de plaats van de hdd geplaatst, en de hdd in een caddy op de plek van de dvd geplaatst. werkt prima. Had geen problemen met de palmrest. Had wel eerst even opgezocht hoe ie lost moest, dat schroefje had ik anders nooit gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De boot hdd (SSD dus) moet op de plek van de oorspronkelijke HDD. In principe hebben ze (zo ver ik het weet) dezelfde aansluiting, dus beide sata3. Maar als je hem in de optische plek plaatst als boot hdd kan dit voor problemen zorgen. (Gebruik de search maar even, is al vaak besproken. Bij de L502x iig, ik weet niet hoe het zit met de L501x en L521x)

Nu het toch om SSD gaat, welke hebben jullie? Ik twijfel tussen de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en de pricewatch: Samsung 830 series 128GB
Welke hebben jullie, en waarom?

Edit: en de caddy, die moet ik ook nog bestellen. Dit is een goede toch? http://www.buyincoins.com...pter-2-product-13774.html
Dit is goedkoper via eBay toch? Waarom koopt iedereen ze dan toch via eBay?

edit2: @ SChief: eigenlijk wel, maar het gaat hier nu toch oom SSD schijven en ik weet niet of er eventueel compatibiliteit problemen zijn met SSD en verschillende laptops. Qua chipset zegmaar. 0,0 ervaring met SSD

edit 3: nu ik toch vragen aan het stellen ben :) zijn er ook (goedkope) behuizingen om de optische drive in te stoppen zodat je hem via usb ofzo kunt gebruiken (of esata)

[ Voor 31% gewijzigd door Markos op 10-08-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
De Samsung, kwam net wat beter uit qua benchmarks en de prijs lag destijds niet veel hoger dan die van de M4. Maar volgens mij is dit een vraag voor een ander topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
ik heb zelf een sata naaar esata kabel, om de disk drive nog weer te kunnen gebruiken en om de bestanden van de schijf van de vorige laptop snel en makkelijk over te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
rjvisje schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:06:
ik heb zelf een sata naaar esata kabel, om de disk drive nog weer te kunnen gebruiken en om de bestanden van de schijf van de vorige laptop snel en makkelijk over te kunnen zetten.
Grappig genoeg kun je daarvan wél weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:49:
De boot hdd (SSD dus) moet op de plek van de oorspronkelijke HDD. In principe hebben ze (zo ver ik het weet) dezelfde aansluiting, dus beide sata3. Maar als je hem in de optische plek plaatst als boot hdd kan dit voor problemen zorgen. (Gebruik de search maar even, is al vaak besproken. Bij de L502x iig, ik weet niet hoe het zit met de L501x en L521x)

Nu het toch om SSD gaat, welke hebben jullie? Ik twijfel tussen de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en de pricewatch: Samsung 830 series 128GB
Welke hebben jullie, en waarom?

Edit: en de caddy, die moet ik ook nog bestellen. Dit is een goede toch? http://www.buyincoins.com...pter-2-product-13774.html
Dit is goedkoper via eBay toch? Waarom koopt iedereen ze dan toch via eBay?

edit2: @ SChief: eigenlijk wel, maar het gaat hier nu toch oom SSD schijven en ik weet niet of er eventueel compatibiliteit problemen zijn met SSD en verschillende laptops. Qua chipset zegmaar. 0,0 ervaring met SSD

edit 3: nu ik toch vragen aan het stellen ben :) zijn er ook (goedkope) behuizingen om de optische drive in te stoppen zodat je hem via usb ofzo kunt gebruiken (of esata)
Zoals ik hier boven melde ben ik voor de samsung gegaan (inderdaad vanwege de benchmarks).
De caddy van ebab was 13 euro, valt wel mee dus, ik heb vooral ebay gebruikt omdat de verkoper een hele goede score had.

bij mij komt de ssd ipv. de optische drive, ik ga hem niet gebruiken als opstart schijf (doe ik meestal maar 1x per dag) maar om games ed. op te zetten (laden van games en ingame gaat veel sneller) en foto's.

Craddle moet nog binnen komen (verwacht ergens halverwege deze week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je meer snelheidswinst zult halen, ook met games, wanneer je het OS en de game beide op het SSD zet. Want je game wordt (voor zo ver ik weet) niet 100% op een andere schijf geïnstalleerd. En ik verwacht dat hij menig bestanden zal raadplegen die wel op de schijf van de OS zullen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
De meeste snelheidswinst haal je inderdaad wanneer je het OS op een SSD zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idd, je schiet er weinig mee op als je het OS op een HDD laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
SChief schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:43:
Idd, je schiet er weinig mee op als je het OS op een HDD laat..
Hoe dat zo?
Alle maps ed. voor games staan op de SSD (pak hem beet zo'n 20GB).
Dat zijn de moment dat games een loadingscreen laten zien.

Bij foto's ed. heeft hij ook niets te zoeken op de gewone HD.

Het lijkt mij geen enkel probleem, maar daar ga ik snel achter komen als de caddy binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ga gerust je gang, maar je onderschat wat het OS achter de schermen allemaal met je harddisk doet. En dat heeft z'n invloed op de totale performance van het systeem, dus wil je echt lekker vlot kunnen gamen, dan moet je niet alleen je games op de SSD zetten, maar ook het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Vanavond maar een image maken en dan toch de SSD gaan gebruiken als c:

Even een vraag, de w7 image software, moek ik de image plaatsen op de ssd? en dan met de repair optie booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sneezzer schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:07:
[...]
Hoe dat zo?
Alle maps ed. voor games staan op de SSD (pak hem beet zo'n 20GB).
Dat zijn de moment dat games een loadingscreen laten zien.

Bij foto's ed. heeft hij ook niets te zoeken op de gewone HD.

Het lijkt mij geen enkel probleem, maar daar ga ik snel achter komen als de caddy binnen is.
Alfie104 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:33:
Ga gerust je gang, maar je onderschat wat het OS achter de schermen allemaal met je harddisk doet. En dat heeft z'n invloed op de totale performance van het systeem, dus wil je echt lekker vlot kunnen gamen, dan moet je niet alleen je games op de SSD zetten, maar ook het OS.
Wat ^ zegt. Bovendien kan je een foto en een game totaal niet met elkaar vergelijken.

Zet geen images terug op je SSD, maar doe lekker een clean install. Kost echt niet zo veel tijd en bespaart je meestal ellende (lees maar op GoT, genoeg mensen met problemen na het terugzetten van een HDD image op een SSD). Ik heb ook Norton Ghost gehad bij m'n Samsung 830, maar ik heb die echt niet gebruikt. :P

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 14-08-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik sluit me bij SChief aan. Als je een image van een HDD terugzet op een SSD is het ding zo naar z'n grootje. Wanneer je een clean install doet op de SSD, herkent Windows 7 dat het een SSD is en verandert een aantal instellingen, waardoor niet continu geschreven wordt op de schijf.

Foto's moet je helemaal niet op een SSD zetten, dat brengt niets. Die moeten juist op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik kan ineens niet meer op internet met de xps15 521 , alle andere devices geen enkel probleem maar de xps komt niet verder meer dan het modem. Wat kan ik het beste doen, ik heb geen updates gedraaid. Moet erbij zeggen dat het na een nieuwe start van de xps gebeurde. Ik moet er even op uit helaas maar 1 ding wat in me opkomt is wellicht de firewall checken maar iemand nog een tip in welke richting ik verder nog kan zoeken?

Update: ik heb de firewall uitgezet, ms essentials uitgezet.. Geen effect.. Bij een tracert ook niks.

Update2: modem ge-reset, geen effect.. Ik ga m'n st780 maar eens een firmware update geven alhoewel ik de logica nog niet snap waarom ik wel een ip krijg maar geen internet.

Update3: nieuwe firmware op de st780, geen effect. Laatste optie? Win7 opnieuw installeren? Ik snap hier niets van..

Update4: Windows opnieuw geinstalleerd, t is dat ik niet van dit warme weer hou boven 30 graden. Internet werkt weer en de pc is opgeschoond.

[ Voor 39% gewijzigd door cbr600f4i op 19-08-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:29
Ik heb ook problemen met het draadloze internet op mijn Dell XPS15. Ik heb de tips uit de startpost al geprobeerd, maar zonder succes.

Ik heb de Intel Centrino Wireless-n 1000 kaart (al zegt apparaatbeheer dat ik de Intel Wifi Link 1000 heb). Tot voor kort deed het draadloze internet het gewoon, maar sinds gister is er wel verbinding met het netwerk, maar geen toegang tot het internet. Andere draadloze apparaten hebben nergens last van in huis. Er zijn geen instellingen veranderd oid. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zelf heb op het moment een probleem met mijn Dell XPS15 L502X (Sandy Bridge dus). Ik gebruik zowel Windows 7 64-bit als Ubuntu 12.04 64-bit. Onder Windows ondervind ik geen enkel probleem, maar onder Ubuntu heb ik last van plopjes die uit de speakers komen. Als ik geluid draai gebeurd het niet, maar als er 5 seconden geen geluid over komt begint hij plopjes te maken. Eerst relatief zacht, maar op den duur wordt het harder. Het is redelijk periodiek en eerst is het een zacht tikje gevolgd door een harder plopje. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
cbr600f4i schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:11:
Ik kan ineens niet meer op internet met de xps15 521 , alle andere devices geen enkel probleem maar de xps komt niet verder meer dan het modem. Wat kan ik het beste doen, ik heb geen updates gedraaid. Moet erbij zeggen dat het na een nieuwe start van de xps gebeurde. Ik moet er even op uit helaas maar 1 ding wat in me opkomt is wellicht de firewall checken maar iemand nog een tip in welke richting ik verder nog kan zoeken?

Update: ik heb de firewall uitgezet, ms essentials uitgezet.. Geen effect.. Bij een tracert ook niks.

Update2: modem ge-reset, geen effect.. Ik ga m'n st780 maar eens een firmware update geven alhoewel ik de logica nog niet snap waarom ik wel een ip krijg maar geen internet.

Update3: nieuwe firmware op de st780, geen effect. Laatste optie? Win7 opnieuw installeren? Ik snap hier niets van..

Update4: Windows opnieuw geinstalleerd, t is dat ik niet van dit warme weer hou boven 30 graden. Internet werkt weer en de pc is opgeschoond.
Ik (her)ken dit probleem eigenlijk alleen met een ST780 icm. Viesta. Alles in orde, 100% verbinding en toch geen internet terwijl de rest van het huis vrolijk zit te internetten. Dat was met m'n vorige laptop, een Toshiba. Ik heb toen meerdere wifi kaartjes geprobeerd, een Atheros gaf de minste problemen maar het probleem was pas echt opgelost toen ik overging op W7. Ik ben een beetje verbaasd dat je juist met W7 hetzelfde probleem had.
Mr.Jappe schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:09:
Ik heb ook problemen met het draadloze internet op mijn Dell XPS15. Ik heb de tips uit de startpost al geprobeerd, maar zonder succes.

Ik heb de Intel Centrino Wireless-n 1000 kaart (al zegt apparaatbeheer dat ik de Intel Wifi Link 1000 heb). Tot voor kort deed het draadloze internet het gewoon, maar sinds gister is er wel verbinding met het netwerk, maar geen toegang tot het internet. Andere draadloze apparaten hebben nergens last van in huis. Er zijn geen instellingen veranderd oid. Heeft iemand een suggestie?
Zie hierboven, heb je soms een Alcatel/Thomson router? Niet alleen de ST780 maar alle Speedtouches en de door Alcatel/Thomson geleverde Experiaboxen (voor zover ik weet de zwarte EBs) hebben hier last van, waardeloze rotdingen.
Gropah schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:19:
Ik zelf heb op het moment een probleem met mijn Dell XPS15 L502X (Sandy Bridge dus). Ik gebruik zowel Windows 7 64-bit als Ubuntu 12.04 64-bit. Onder Windows ondervind ik geen enkel probleem, maar onder Ubuntu heb ik last van plopjes die uit de speakers komen. Als ik geluid draai gebeurd het niet, maar als er 5 seconden geen geluid over komt begint hij plopjes te maken. Eerst relatief zacht, maar op den duur wordt het harder. Het is redelijk periodiek en eerst is het een zacht tikje gevolgd door een harder plopje. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Heb ik ook eens gehad, jaren geleden met een heel andere computer. Volgens mij heb ik het nooit opgelost maar bracht een nieuwe release later uitkomst.

Het plopje is er wel degelijk ook als je muziek speelt, maar dan is het zo zacht dat het niet opvalt, tenzij je stille passages in de muziek hebt en het volume opdraait. Het is net of er een automatische gain regeling bij stilte het volume steeds hoger zet totdat de plopjes beginnen op te vallen en zelfs te irriteren. Na een willekeurig geluid is het volume weer even normaal en begint het feest weer opnieuw. Bij de bewuste computer kon ik dat horen omdat er ook iets van ruis in het geluid zat (ook met Windows) en die hoorde je duidelijk luider worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Alfie104 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:09:

Zie hierboven, heb je soms een Alcatel/Thomson router? Niet alleen de ST780 maar alle Speedtouches en de door Alcatel/Thomson geleverde Experiaboxen (voor zover ik weet de zwarte EBs) hebben hier last van, waardeloze rotdingen.
Nee, ik heb een Eminent router/modem en sinds vorige week een ICIDU Wireless N router. De wireless router en de laptop deden het van de week gewoon nog goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wat mij op valt 'na' de complete herinstallatie van de 'new' xps15 is dat de wireless de maximale snelheid constant haalt. Ik zit morgen weer op mijn andere verbinding met hogere snelheden, zal eens kijken wat ie daar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44

kraats

Ik rol

Gropah schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:19:
Staat je microfoon misschien open met automatic gain control?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
cbr600f4i schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:22:
Wat mij op valt 'na' de complete herinstallatie van de 'new' xps15 is dat de wireless de maximale snelheid constant haalt. Ik zit morgen weer op mijn andere verbinding met hogere snelheden, zal eens kijken wat ie daar doet.
Als ik het zo hoor zit er niks anders op dan een complete herinstallatie.. Wat een gedoe zeg, ik hoop dat er nog een makkelijkere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 28-05 07:54

NSG

Je weet niks!

Mr.Jappe schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:00:
[...]

Als ik het zo hoor zit er niks anders op dan een complete herinstallatie.. Wat een gedoe zeg, ik hoop dat er nog een makkelijkere oplossing is.
Nou nee, als ik dat lees dan weet ik vrijwel zeker dat het probleem werd veroorzaakt door een slechte driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Even de stand tussendoor, ik heb 2 verbindingen omdat ik deels in het Oosten en deels in het Westen verblijf. De verbinding in het Oosten is xs4all start van 800kbps die wordt nu wel constant gehaald. De grap is dat de xps in het Westen mijn ziggo plus van 50mb zo'n beetje blijft steken bij de 3000 kbps en dat ook wel redelijk constant. Eerste voorzichtige conclusie is dat het iets is verbetert maar daar blijft het ook wel bij.

Wellicht dat er gebruikers zijn met een snellere internetverbinding die na een herinstallatie ook ergens rond de 3mb blijven steken of wel hoger halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Even een vraagje, ik heb vandaag een clean install gedaan en alle drivers (oa Realtek audio driver) geïnstalleerd. Het lijkt nu echter alsof mijn geluid veel minder had kan dan voor de clean install, ondanks dat alle instellingen op maximaal staan. Kan dit of zit dit tussen mijn oren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik had een klein vraagje aan iedereen die hier post en leest: ik zit eraan te denken om een nieuw topic te openen voor de L501x/L502x (als Darkstone dit niet erg vindt). Dit omdat er nu ook mensen zijn met een L521x, en als er daarover vragen gesteld worden dan praat men nog steeds over een XPS 15 waardoor het onduidelijk is over welk model we het hebben.

Wat denken jullie, doen of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Mijn laptop scherm is gescheurd. Ik zou deze graag willen vervangen maar welk beeldscherm moet ik hiervoor kopen. Als hij dan toch openligt doe ik er gelijk een backligth toetsenbord in.

http://www.replacedirect....IDLs5e_-bECFcENfAodCWIA9A
http://www.lcdtec.nl/ppc-...OSLzrq--bECFSUhtAodmnQA2w

Of is het beter om een monteur van dell langs te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SChief schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:35:
Ik had een klein vraagje aan iedereen die hier post en leest: ik zit eraan te denken om een nieuw topic te openen voor de L501x/L502x (als Darkstone dit niet erg vindt). Dit omdat er nu ook mensen zijn met een L521x, en als er daarover vragen gesteld worden dan praat men nog steeds over een XPS 15 waardoor het onduidelijk is over welk model we het hebben.

Wat denken jullie, doen of niet? :)
Je kan beter een topic openen over de nieuwe XPS 15. Hoeft niet heel uitgebreid te zijn. Maar als je een nieuwe deel wilt openen dan mag dat best. Het zijn immers al weer 50 pagina's.

Als de L521x nu niet zo veel issies had en zo duur was had ik zelf wel een nieuw topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mja, het probleem is dat ik weinig tot geen ervaring heb met de L521x, aangezien ik zelf een L502x heb. :P Daar weet ik dan ook veel meer over te vertellen. Maar goed, ik zal eens gaan kijken of ik daar dan ook een topic voor kan maken, want als daar niets voor komt dan komen alle vragen alsnog in het L502x topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Plaatje. Specs. link naar review. Ship it. De eerste versie van het XPS 15 topic bestond ook uit 2 alinea's met text :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Working on it. :Y) Zal de TS een beetje aanpassen, bijvoorbeeld dit:
Hoe kom ik aan het backlit keyboard?
Ga naar de configuratiepagina en zet je internet uit. Verander vervolgens iets.
Na 30 seconden komt er een popup dat er iets mis gegaan is. Zet je internet weer aan en wacht even. Druk daarna op OK.
Als het goed is is de site nu tijdelijk gelockt in een versie met meer keuzemogelijkheden. Het backlit toetsenbord staat ergens onderaan.
Plak gewoon [font=mono]&vw=classic[/] achter de URL. Deze truuk werkt NIET voor de xps 17.
Om alle opties read only te bekijken ga naar het print overzicht, verander de url naar 'vw=builder' en kies uit de dropdown helemaal rechtsboven "alle opties". je ziet daar dan ook een eventuele wwan kaart staan.
Is niet meer van belang, want de XPS 15 (l502x) is niet meer te bestellen.

[ Voor 95% gewijzigd door S_Chief op 21-08-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 9 (l501x/l502x)
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 (l521x)

Genoeg gedoe voor vandaag, morgen kijk ik wel verder. :+

[ Voor 49% gewijzigd door S_Chief op 22-08-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Misschien een slotje hierop om te voorkomen dat er twee topics parallel blijiven lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Zolang mensen nog aan het klooien zijn met de Dell support betreffende hun wireless lijkt me dit topic nog wel relevant.

[ Voor 18% gewijzigd door CurlyMo op 22-08-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee, ook daarvoor kan je door in het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik dacht dat er bedoeld werd dat het hele onderwerp L502x op slot zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee, daarvoor kan je dus door in [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 9 (l501x/l502x)
:)
Alfie104 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 06:04:
Misschien een slotje hierop om te voorkomen dat er twee topics parallel blijiven lopen?
Ik heb een TR aangemaakt met het verzoek om dit topic te sluiten. :)

Het zou fijn zijn om vanaf nu door te gaan in de nieuwe topics, bedankt! :)

[ Voor 69% gewijzigd door S_Chief op 22-08-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
In taakbeheer geeft mijn laptop aan maar 2GB ram te hebben terwijl er toch echt 4GB ram in zou moeten zitten...

Zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/6053/naamlooszd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Behoorlijk ja!
SChief schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:22:
[...]
Het zou fijn zijn om vanaf nu door te gaan in de nieuwe topics, bedankt! :)
Een van deze twee dus:
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 9 (l501x/l502x)
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 (l521x)
Maar niet hier.

[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 24-08-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een slotje op verzoek :Y) Hierboven staan de links waar men verder kan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.