[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 98.525 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

JPtjee007 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:56:
Processor cores worden ongeveer 94 graden tijdens het spelen van NFS Shift 2. Hebben hier meer mensen last van? Denk dat ze ook bij mij een klodder koelpasta hebben opgeplakt. Maandag maar eens contact opnemen met Dell.
Ja, die van mij wordt ook zo warm tijdens een potje gamen.

Het verbaasde mij ook in het begin, maar het schijnt normaal te zijn. En als de CPU te heet wordt schijnt deze ook vanzelf terug te klokken (wat ik overigens nog nooit heb meegemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Anoniem: 395864 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:38:
En als de CPU te heet wordt schijnt deze ook vanzelf terug te klokken (wat ik overigens nog nooit heb meegemaakt).
Dan is er niets aan de hand. De enige laptop die ik ken in dit segment die de temperatuur onder de 90° weet te houden is de N53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 16:32
Anoniem: 395864 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:38:
[...]

En als de CPU te heet wordt schijnt deze ook vanzelf terug te klokken (wat ik overigens nog nooit heb meegemaakt).
Hoe kan je dit het beste registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelian
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04-2020
ik heb een vraag
ik heb me xps opnieuw geinstalerd en heb nu weer een blauwe rand boven in maar weer niet meer hoe je weg krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThijsWTF schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:48:
[...]

Hoe kan je dit het beste registreren?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar daar zijn vast wel programmaatjes voor. Misschien wel gewoon met de standaard windows performance monitor.

Maar ik neem aan dat je wel een flinke drop in je fps krijgt als je cpu tijdens het gamen gaat downclocken, en dat je dat dan vast wel zult merken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tsja. En als ik er goede Arctic Silver tussen plak ook niet? 90 graden is toch wel flink warm zeg. Ik weet dat ze het aankunnen, maar toch.
kelian schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:23:
ik heb een vraag
ik heb me xps opnieuw geinstalerd en heb nu weer een blauwe rand boven in maar weer niet meer hoe je weg krijgt
Staat in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-05 14:49
Boomhunta schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:02:
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 wifi kaart wordt afgeraden door jullie. Nou wil ik deze bestellen(http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1) maar hoe kan ik er dan een andere wifi kaart in krijgen? Moet ik dan zelf aan de slag of kun je dat wel gewoon ergens instellen?
Iemand? Sorry als ik ongeduldig ben maar wil hem graag voor woensdag bestellen ivm kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die XPS die jij wilt gaan bestellen is het nieuwe model (l521x). (Bijna) niemand heeft zo'n laptop, dus daarom krijg je geen reactie. Gok overigens dat dit model ook niet met een andere kaart zal komen aangezien dit een van de duurste Intel kaarten is.

Om te weten of zo'n kaartje makkelijk te vervangen is, moet je even op de support site kijken van Dell. Daar staat voor elke laptop aangegeven hoe je hem uit elkaar moet halen.

EDIT: Hierin kan je het vinden. De HTML versie staat nog niet online, maar de PDF zo te zien wel.

[ Voor 32% gewijzigd door S_Chief op 22-07-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
oke en dat is ook voor de leek? Ben namelijk helemaal nieuw in dit alles. Daarom zit ik ook hier veel te kijken en hoop mn hulp te kunnen vinden hier met een en ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Als je bereid bent om wat open te schroeven en je niet onhandig bent dan is zoiets prima te doen als ik even snel naar de handleiding kijk. De onderkant moet eraf geschroefd worden, daarna de batterij verwijderen (kabel en schroefjes verwijderen) en dan kan je erbij.

Het is wel heel wat meer werk vergeleken met de vorige XPS, maar het is zeker te doen als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boomhunta schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:19:
oke en dat is ook voor de leek? Ben namelijk helemaal nieuw in dit alles. Daarom zit ik ook hier veel te kijken en hoop mn hulp te kunnen vinden hier met een en ander ;)
Als je nieuw bent in dit alles, maar je wilt het graag leren, en bent ook bereid om er tijd en heel veel geduld in te investeren, dan moet je het gewoon zelf proberen. Zo zijn we allemaal begonnen.

Wees gewoon heel voorzichtig, probeer zo min mogelijk te forceren (het is soms helaas wel nodig om wat meer kracht te zetten als bepaalde delen gewoon te stevig vast zitten), onthoud waar alle schroefjes moeten, en vooral geduld, geduld, geduld.

Maar waarschijnlijk is de aanpassing die jij wilt echt een fluitje van een cent. :)
/edit Ohnee, niet dus volgens SChief. Maar moet wel te doen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 395864 op 22-07-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Dan maar is kijken hoe duur zo'n wifi kaart is. Of heeft iemand een aanrader? liefst wel beetje goedkoop, maar kijk eerst wel hoe de kaart voor mij werkt en zo niet wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OpeningsPost, de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boomhunta schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:04:
Dan maar is kijken hoe duur zo'n wifi kaart is. Of heeft iemand een aanrader? liefst wel beetje goedkoop, maar kijk eerst wel hoe de kaart voor mij werkt en zo niet wat het probleem is.
Waarom kijk je niet gewoon eerst even of die 6230 kaart het bij jou gewoon wel goed doet? Een andere erin zetten kan altijd nog.

Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de standaard Wireless-N 1000 in mijn XPS 15. Ondanks dat die door velen wordt afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Dat zeg ik ook. :p
Maar wat zou er niet goed werken aan die kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
*EDIT*
Delete deze reply, m'n probleem is opgelost vlak nadat ik het uit typte. Sorry!

[ Voor 88% gewijzigd door Opblaaskaas op 22-07-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boomhunta schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:29:
Dat zeg ik ook. :p
Maar wat zou er niet goed werken aan die kaart?
Ohja LOL. Dat zeg je ook. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Mijn XPS kwam met die Wireless-N 1000 kaart en ik zou niet weten waarom die moet worden afgeraden. Het enige is dat je er geen 300Mbps verbindingen mee kunt maken (want 2 antennes ipv. de 3 die je daarvoor nodig hebt) en er zit geen bluetooth op. Maar als je dat niet nodig hebt, is het een prima kaartje.

Een poosje terug heb ik hem vervangen door zo'n beruchte 6230 kaart, gewoon om eens te proberen en omdat ik benieuwd was naar die problemen. Ook met deze kaart heb ik geen problemen, maar ik moest wel even de drivers opnieuw installeren. Zelfde driverpakket als voor de 1000, maar blijkbaar wordt tijdens de installatie afhankelijk van het kaartje een bepaalde keuze gemaakt, want met de 1000 drivers presteerde de 6230 gewoon slecht en na herinstallatie van de drivers is hij goed. Enige nadeel is dat de bluetooth de wifi "uit de lucht drukt". Dwz. als je met bluetooth bezig bent, stoort dat enorm op de wifi verbinding, die wordt regelmatig zelfs helemaal verbroken.

Ik zou dat ding gewoon laten komen met die 6230 en eerst eens proberen. Bevalt het niet, dan kun je altijd nog dat kaartje vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfie104 op 22-07-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

joep meloen schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:14:
[...]

Inmiddels het kaartje verwijderd, drivers verwijderd en daarna opnieuw erin gezet en verse driver installatie. Jammer genoeg geen verbeteringen. Strak 48 kbps. Heel erg traag.

Voor de komende vakantie toch maar een usb modem aanschaffen. Met dezelfde sim had een geleende usb modem heel veel meer snelheid dan de Dell 5540. Jammer!
Je kan ook nog even proberen om de 5550 driver te installeren.

Als dat ook niet werkt, dan zou ik even bellen met Dell, zorgen dat ze je een vervangende kaart opsturen en/of nog andere handige tips hebben om het op te lossen.

Let wel, het zal dan meestal een refurbished onderdeel betreffen als je het vervangen krijgt, dus hopelijk is het probleem opgelost met de vervanging, maar het kan zijn dat die refurbished onderdelen niet goed gerepareerd zijn en dat je dan bijvoorbeeld helemaal geen verbinding meer hebt of andere problemen gaat ondervinden.

Maar dat maakt in principe niet zoveel uit want dan wordt het gewoon nog een keer vervangen. Het is alleen qua tijdverlies niet echt fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door FT Twisty op 23-07-2012 13:15 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Alfie104 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:41:
Mijn XPS kwam met die Wireless-N 1000 kaart en ik zou niet weten waarom die moet worden afgeraden. Het enige is dat je er geen 300Mbps verbindingen mee kunt maken (want 2 antennes ipv. de 3 die je daarvoor nodig hebt) en er zit geen bluetooth op. Maar als je dat niet nodig hebt, is het een prima kaartje.

Een poosje terug heb ik hem vervangen door zo'n beruchte 6230 kaart, gewoon om eens te proberen en omdat ik benieuwd was naar die problemen. Ook met deze kaart heb ik geen problemen, maar ik moest wel even de drivers opnieuw installeren. Zelfde driverpakket als voor de 1000, maar blijkbaar wordt tijdens de installatie afhankelijk van het kaartje een bepaalde keuze gemaakt, want met de 1000 drivers presteerde de 6230 gewoon slecht en na herinstallatie van de drivers is hij goed. Enige nadeel is dat de bluetooth de wifi "uit de lucht drukt". Dwz. als je met bluetooth bezig bent, stoort dat enorm op de wifi verbinding, die wordt regelmatig zelfs helemaal verbroken.

Ik zou dat ding gewoon laten komen met die 6230 en eerst eens proberen. Bevalt het niet, dan kun je altijd nog dat kaartje vervangen.
Dankje voor deze post, hier zat ik eigenlijk op te wachten, ga hem straks of morgen maar is bestellen. Waar kun je trouwens de levertijd van je laptop zien,of komt dat pas na het bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zie je pas na het bestellen. Om een indicatie te krijgen, kijk eens hier: Dell levertijden topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist is de laatste 'oude' XPS 15 van de dell site verdwenen. Wie maakt er een topic voor de nieuwe lijn?

Edit: en wat zien mijn crawler scripts diezelfde dag in de pricewatch verschijnen?
pricewatch: Dell XPS 15 502X-6336

XPS 15 met 1080p scherm.
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_m52oyx2lMs1qj65u1.jpg ofzo.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-07-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Anandtech: Dell XPS 15 L521X: A Detailed First Look

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-07-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:16:
Zojuist is de laatste 'oude' XPS 15 van de dell site verdwenen. Wie maakt er een topic voor de nieuwe lijn?
Wou ik laatst eigenlijk ook al vragen, of het niet mogelijk was om de l521x lekker in een ander topic te zetten, want hier lopen 3 modellen nu door elkaar (l501x, l502x, l521x).

Trouwens even iets anders.. Heb er laatst een HP bijgekocht, en deze is voorzien van veel nieuwere Synaptics software. Heb even gekeken op de site van Synaptics zelf, maar deze verwijzen je gelijk weer door naar de fabrikant. Dell heeft zelf niets nieuws online staan. :/ Beetje jammer.

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 25-07-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Laatst online: 27-05 18:58
Er is een nieuwe beta bios uit welke dit moet oplossen zo schijnt.

Wat wel vervelend is, is het wifi probleem. Mijn slaapkamer is boven het modem, als ik gewoon in bed lig met dat ding kan ik nauwelijks spotify streamen, maar als ik hem bij het voeteneind zet DL ik rustig met 1 MB.. (mss ligt de max hoger, maar ik was een torrentje aan het downloaden) Erg vreemd die enorme verschillen. Nou even afwachten op een fix daarvoor, anders gaat ie terug.

Verder is het wel een zeer fijne laptop. Ontzettende goede bouwkwaliteit. Nergens enige flex in de behuizing. Alles voelt enorm stevig aan. Het materiaal rond het toetsenbord/touchpad voelt ook heel lekker aan. Het touchpad is ook beter dan welke ik ooit mee gewerkt heb. (nee nooit Apple gehad) Het scherm is behoorlijk reflectief, maar kwa kijkhoeken ed een heel stuk beter dan je standaard laptop meukscherm.

Spijtig dat hij niet gewoon "af" was toen Dell hem verkocht. Ik zou het wel jammer vinden om hem terug te moeten sturen, hij komt bij mij het dichtst in de buurt van de "perfecte' laptop... Nouja, the chase is better than the catch toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
SChief schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:47:
[...]
Trouwens even iets anders.. Heb er laatst een HP bijgekocht, en deze is voorzien van veel nieuwere Synaptics software. Heb even gekeken op de site van Synaptics zelf, maar deze verwijzen je gelijk weer door naar de fabrikant. Dell heeft zelf niets nieuws online staan. :/ Beetje jammer.
Huh???

Maar waarom zou je willen updaten, nieuwe features? Voor Scrybe zou ik het niet doen, dat verwijder ik gelijk weer als het weer eens "gratis" meegeïnstalleerd wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Alfie104 op 25-07-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb daar echt totaal overheen gekeken! Thanks! :) En ik hou er gewoon van om de nieuwste software te hebben. :P Blijf graag up-to-date.

EDIT: Heb hem net even geïnstalleerd en het is voor de XPS absoluut geen aanrader! Scrollen werkt helemaal niet goed meer, hij registreert de beweging vaak niet. Op m'n HP werkt het veel beter. Vreemd, maar goed. Ben weer teruggegaan naar de oude driver en nu werkt alles weer perfect.

[ Voor 51% gewijzigd door S_Chief op 26-07-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 14:47
Weet iemand waar de beta bios is te downloaden? Ik wil hem wel even proberen.

EDIT: je kan hem dus aanvragen bij dell, de eerste ervaringen door mensen is inderdaad dat het probleem zo goed als opgelost is. Mensen krijgen nu 2.0 - 2.8 ghz tijdens gamen.

[ Voor 56% gewijzigd door lukjah op 25-07-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

SChief schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:26:
EDIT: Heb hem net even geïnstalleerd en het is voor de XPS absoluut geen aanrader! Scrollen werkt helemaal niet goed meer, hij registreert de beweging vaak niet.
Ik heb exact dezelfde ervaring (op m'n L501x) en ben ook zeer snel teruggegaan naar de oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb ook nog in Windows het aantal regels dat ie moet scrollen terug naar 1 gebracht, nu heb je overal een super soepele scroll. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt... Daarom gebruik ik de meest recente driver. Daar is de aantal-regels losgekoppeld van de scrolsnelheid van het touchpad. Je kan dit nu instellen in de driver zelf.

Met de instelling op 1 scrolt de oude driverversie inderdaad het beste. Maar met een losse muis heb ik hem liever op 10.... bar slecht design imo.

Sowieso staat bij mij alles op maximaal/snelst, dus het bereik van de balkjes mag ook wel wat hoger....

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-07-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Muis heb ik hem op 6 staan. Begrijp niet waarom de nieuwe driver op de XPS zo ruk is. Meer dan de helft van alle aanrakingen (als je wilt scrollen) pakt hij niet. Valt ook niets in te stellen op dat gebied.. Erg jammer.

En oh, moet nog steeds eens kijken naar gestures voor vorige/volgende in Chrome, IE werkt wel out of the box.

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 26-07-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Laatst online: 16-03 20:09
Ik ben een laptop aan het uitzoeken voor mijn zus, met een budget van 1000-1200 euro.
Liefst wil ik een SSD van 256GB.

Als ik op de dell site kijk zie ik de XPS 15z en de XPS 15.
De 15z heeft een 256GB SSD, en de XPS15 een 500gb 7200rpm SATA harde schijf met 32gb caching SSD.

De XPS15 heeft een i5-3210M processor en de XPS15z heeft een i7-2640M.

De grafische kaart is ook verschillend, maar dat is niet zo belangrijk voor m'n zus, gamen doet ze niet.

Ik kan moeilijk inschatten wat er verder de verschillen zijn en welke van deze 2 laptops de betere is. Beide kosten ze ongeveer evenveel en passen binnen budget (met kortingscode).

Kan iemand mij z'n mening geven? Of ga ik beter voor de inspiron 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Is dit niet wat? En dan zelf de hdd vervangen voor een SSD? Moet volgens mij wel passen binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alfie104 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:13:
Is dit niet wat? En dan zelf de hdd vervangen voor een SSD? Moet volgens mij wel passen binnen het budget.
Die was 'vroegah' €750. Overigens elke cent waard.

De XPS 15z moet je overigens niet nemen. Die heeft uber brakke bouwkwaliteit. De XPS 15 is een leuk apparaat, als je maar niets met de grafische kaart gaat doen. Want de koeling is echt heel erg slecht. Los daarvan zou ik €400 besparen en de N56 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
De N56 is een mooie laptop, maar de batterijduur is niet zo spectaculair, en ik vind hem ook te dik. Het is de bedoeling dat hij redelijk makkelijk meegenomen kan worden.

Ligt dat koelingprobleem van de XPS15 aan die throttling issues? Gaat dat niet opgelost worden in een BIOS update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aldus de wat betere bronnen in vergelijking met notebookcheck is de accuduur uitstekend:
http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/7
mngm schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:27:
Ligt dat koelingprobleem van de XPS15 aan die throttling issues? Gaat dat niet opgelost worden in een BIOS update?
Ik verwacht van niet. De bios update gaat waarschijnlijk zorgen voor een intelligenter throttle algoritme. Zodat hij naar 2.0Ghz klokt in plaats van 1.2Ghz. Als je ooit gaat gamen kan je deze laptop beter niet nemen tenzij je zin hebt om met throttlestop te gaan draaien en de fan goed stofvrij te houden. Zie http://www.anandtech.com/...l521x-detailed-first-look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Mijn nieuwe XPS15 L512 gaat vandaag retour.

De wireless is echt onacceptabel, als ik wat foto's via wifi naar mijn nas kopieer ben ik uren bezig.

Met throttle problemen kan ik wel leven aangezien ik toch amper spellen speel, maar wifi is echt een basisifunctie wat moet werken met een laptop.

Mensen met een L512x probeer maar eens grote files te koperen via wireless, alleen 5G geeft enigzins acceptabele troughput.

erg, jammer de laptop is voor de rest wel mooi.

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
Ik moet zeggen dat dit het eerste is wat ik aan het testen ben maar het is inderdaad erg slecht. Nu is dit mijn eerste test maar waar de ipad en itouch de maximale snelheid halen doet de l521x maar een tiende van de snelheid.. Vanavond nog even op mijn andere verbinding om te kijken hoe het daar gaat..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 18:54
cbr600f4i schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:37:
Ik moet zeggen dat dit het eerste is wat ik aan het testen ben maar het is inderdaad erg slecht. Nu is dit mijn eerste test maar waar de ipad en itouch de maximale snelheid halen doet de l521x maar een tiende van de snelheid.. Vanavond nog even op mijn andere verbinding om te kijken hoe het daar gaat..
Laat zeker iets weten aub :)

Ik sta op het punt om de XPS 15 te bestellen morgen ter vervanging van mijn HP EliteBook. Het trok mij aan vanwege de uitbreidbaarheid tot 16GB RAM terwijl de machine tegelijk toch nog dun/portable is ook.
Het zal mijn main working device worden en gebruikt worden om heel wat zaken te kopiëren via WiFi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het nog zinvol de A11 BIOS te installeren, of heeft dat verder geen effect op de fan-problemen?

edit: Handig. Download de BIOS, dubbelklik de exe en alles gaat zonder mijn goedkeuring de BIOS flashen 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 30-07-2012 19:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
cbr600f4i schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:37:
op notebookforum heeft bijna iedereen er last van. aantal hebben al hun wireless NIC laten vervangen zonder succes.
Het enige wat een beetje helpt is het 5G netwerk te pakken.
Maar de dekking van mijn 5G netwerk is een stuk minder en dus ook geen oplossing voor mij.

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 17:13
MCCarrot schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:14:
[...]

op notebookforum heeft bijna iedereen er last van. aantal hebben al hun wireless NIC laten vervangen zonder succes.
Het enige wat een beetje helpt is het 5G netwerk te pakken.
Maar de dekking van mijn 5G netwerk is een stuk minder en dus ook geen oplossing voor mij.
Ik heb mijn XPS15 ( L521X ) vandaag ook binnengekregen, en inderdaad het WiFi probleem is het eerste wat ik getest heb, en ook ik heb helaas achter het net gevist.

Aangezien ik ProSupport heb op de laptop zojuist nog even met Dell USA aan de lijn gezeten ( lees: 45 min ), eerst een vrouwelijk ( bedoel er niks mee ) persoon, die gewoon haar lijstje aan het volgen was. Ze had echter al snel door dat er meer aan de hand was en ik werd naar de volgende lijns gestuurd.

Deze gaf aan dat er een tweetal problemen bekend zijn met de laptop, idd Throttling en de WiFi problemen.

Ik moet zeggen dat ik nu een game aan het installeren ben om het e.e.a. te testen, dus daar kom ik later nog op terug.

Wifi kaart vervangen is inderdaad geen oplossing, maar ze zijn vandaag hoogstwaarschijnlijk achter het probleem gekomen, en dat is de antenne in het scherm.

Omdat ik out-of-office hours belde hebben ze een monteur NBD ingepland, die komt dus woensdag a.s. om het e.e.a. te vervangen.

Het is een beetje jammer, om zo te moeten beginnen, maar ik geef Dell deze kans nog om het op te lossen. Ik heb hiervoor een XPS M1530 gehad en niets anders als lof over deze machine, heb er een 256GB SSD in zitten nu en hij gaat als een speer.

Keep you posted

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
Ik ben zeer benieuwd naar de wifi problemen, aangezien dit het enigste is dat me weerhoudt om een xps 15 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Ondertussen gisteren ook nog even Anno 2070 ruim twee uur gespeeld, met alle instellingen op max, en natuurlijk op Full HD res.

Ik moet zeggen dat de laptop wel meteen zijn fans begon op te spinnen, maar niet hinderlijk. Na ruim een kwartier begon de onderkant van de laptop ( ik had hem op schoot ) toch wel écht warm te worden waardoor ik de neiging kreeg om toch te gaan verkassen naar de tafel.

Ik heb statistieken van GPU-Z en de tempsensoren bijgehouden en een top gezien van 73 graden van de GPU bij 52 graden van de CPU. CPU/GPU throttling is niet ingetreden en ik kan niks anders zeggen als dat ik bang ben dat ik mijn PS3 toch weer stof moet laten happen!

Tevens het geluid met een early 2011 MBP vergeleken en moet zeggen dat ze elkaar niet onder doen, waarbij de MBP op z´n hardst al gauw schel wordt, heeft de XPS daar geen last van, en blijft best zuiver. Maar goed dit is mijn ervaring.

Anno 2070 gewoon gespeeld met toetsenbord + touchpad, en zeker vanwege het grote oppervlakte van de touchpad was het echt goed te doen.

Op notebookreview's forum klagen ook veel mensen over een zichtbaar raster van het scherm, maar ik moet zeggen dat ik hier nog niet kennis van heb genomen ( en ik ben een pietje precies ).

Met spanning zit ik te wachten op de monteur die morgen langs gaat komen, als hij het wifi probleem oplost met de nieuwe antenne zie ik de L521X als een zeer waardige opvolger van mijn M1530.

Mochten jullie nog iets willen weten of als ik nog iets moet testen, please let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Ik volg het Notebookreview forum en daar gaf Bill gisteren nog aan dat er nog geen oplossing is gevonden voor het wifi probleem. Ik vraag me dus af of de antenne vervangen gaat werken. Ik ga die van mij terugsturen. Ze hebben na een paar weken nog steeds geen oplossing voor een probleem dat er om te beginnen nooit had moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Robsel_NL schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:17:
Ik volg het Notebookreview forum en daar gaf Bill gisteren nog aan dat er nog geen oplossing is gevonden voor het wifi probleem. Ik vraag me dus af of de antenne vervangen gaat werken. Ik ga die van mij terugsturen. Ze hebben na een paar weken nog steeds geen oplossing voor een probleem dat er om te beginnen nooit had moeten zijn..
Forum volg ik idd ook al vanaf dat ik de laptop besteld heb, helaas niet vóóraf, maar goed. Ik geef Dell voordeel van de twijfel nu, aangezien ik genoeg netwerkoutletjes in huis heb, het hele principe van mobiel vervalt wel, maar het is even te overzien zo.

Er waren idd ook al mensen die het scherm hebben laten vervangen ( dus ook antenne ), maar de support medewerker van Dell aan de lijn gaf me aan dat dit een nieuwe revisie is van de antenne...

Aangezien er veel waarde wordt gehecht aan de uitspraken van Bill op het forum denk ik dat hij ook nog voorzichtig is met het aanbieden van informatie over eventuele oplossing, ik blijf nog maar even "blind" en zie morgen de reparatie wel tegemoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:46
Iemand een linkje naar dat forum? Kan hem zo even niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Torrentus schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:21:
Iemand een linkje naar dat forum? Kan hem zo even niet vinden..
Viertal topics:

Ownerslounge:
http://forum.notebookrevi...-l521x-owners-lounge.html

Wifi tests, alles gerelateerd aan het wifi probleem:
http://forum.notebookrevi...1x-wifi-test-results.html

Poll over het wegdoen of houden van de laptop:
http://forum.notebookrevi...ers-gave-up-purchase.html

Videoreview topic:
http://forum.notebookrevi...s-l521x-video-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Dell weer even gesproken omtrent het XPS 15 wifi probleem (ik had ze toch aan de lijn :p). Ze geven aan dat dit een bekent probleem is bij Dell en Intel als het gaat om de 1xxx en de 6xxx reeks. Dell heeft nog steeds geen zicht op de oplossing want ze wachten op Intel. Zelf aangegeven dat ik met Dell zaken doe dus wel graag het probleem opgelost wil zien, dus nu wordt er overleg of er een 6300 geleverd kan worden en anders een Dell branden (Realtek?). Een tweede 6230 heeft bij mij in ieder geval niet voor een lange termijn verbetering gezorgd.

De antennes vervangen zou ook bij verschillende klanten al geprobeerd zijn maar heeft ook niet voor een structurele oplossing gezorgd.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
CurlyMo schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:20:
Dell weer even gesproken omtrent het XPS 15 wifi probleem (ik had ze toch aan de lijn :p). Ze geven aan dat dit een bekent probleem is bij Dell en Intel als het gaat om de 1xxx en de 6xxx reeks. Dell heeft nog steeds geen zicht op de oplossing want ze wachten op Intel. Zelf aangegeven dat ik met Dell zaken doe dus wel graag het probleem opgelost wil zien, dus nu wordt er overleg of er een 6300 geleverd kan worden en anders een Dell branden (Realtek?). Een tweede 6230 heeft bij mij in ieder geval niet voor een lange termijn verbetering gezorgd.

De antennes vervangen zou ook bij verschillende klanten al geprobeerd zijn maar heeft ook niet voor een structurele oplossing gezorgd.
Nouja zeg, dat werd me ook al gezegd op het forum van nbrev... Daar gaat mijn goede hoop!

Bedankt hé!

Even serieus, het kan nooit kwaad iig, maar Bill ( Dell ) is nu op het andere forum drie L521X modellen aan het vergaren van bezitters in ruil voor een nieuwe. Hij gaat met de "gebruikte" een aantal tests doen...

Dus ze hebben inderdaad nog geen oplossing gevonden. Ik heb ze ook zakelijk besteld, en mijn accountmanager al op de hoogte gesteld als dit niet snel opgelost wordt, dat ik m weer op laat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik heb dus nog even m'n andere wireless geprobeerd (ziggo) vandaag en gisteren maar haalt bij lange na niet de maximum snelheid, maximaal de helft en dan niet eens constant. Nu even via de utp en al 10 minuten constant 5 mbps. Ik wacht rustig af want ik kan wel ff met kabel maar het is knap waardeloos.

Verder een eerste impressie: breder dan de xps m1530, redelijk zwaar, toetsenbord niet echt fijn.. Is allemaal persoonlijk en in vergelijk met mn oude xps1530.

[ Voor 21% gewijzigd door cbr600f4i op 31-07-2012 19:11 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
cbr600f4i schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:30:
Ik heb dus nog even m'n andere wireless geprobeerd (ziggo) vandaag en gisteren maar haalt bij lange na niet de maximum snelheid, maximaal de helft en dan niet eens constant. Nu even via de utp en al 10 minuten constant 5 mbps. Ik wacht rustig af want ik kan wel ff met kabel maar het is knap waardeloos.

Verder een eerste impressie: breder dan de xps m1530, redelijk zwaar, toetsenbord niet echt fijn.. Is allemaal persoonlijk en in vergelijk met mn oude xps1530.
ik vergelijk idd ook al veel met mijn 1530, maar het toetsenbord begint wel te wennen moet ik zeggen, het enige wat ik wel mis is het rijtje van pg up pg down etc. aangezien ik veel putty gebruik op linuxservers, maar goed,.. hoe langer ik er nu achter werk, hoe fijner de laptop begint te worden...

Met de kabel is het idd flink waardeloos, ik heb nu net mijn nieuwe AP geïnstalleerd, een Linksys AE4500, nu ik hem voor me heb en met 5GHz verbonden heb, haal ik overal max op, tevens ook op het 2,4GHz signaal. Maar goed, dan staat het AP nog geen 30cm er van af, zogauw als ik met de laptop ga rondwandelen gaat het signaal echt heel snel achter uit... maar goed dit is bekend. Morgen komt de monteur, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Hoe lang gaat de accu bij jullie ongeveer max mee? Die van mij geeft op de laagste helderheid tijdens internetten/divx kijken ongeveer tot max 4,5 / 5 uur aan. Nu wist ik dat 8 uur zo goed als onmogelijk zou zijn, maar ik vind het toch tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...21x-detailed-first-look/5

Ananadtech meet erg goede battery life. Een uurtje meer dan de oude XPS 15 die destijds klasseleider was. Al is de nieuwe natuurlijk een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
Op de fora komen negatieve signalen binnen over het vervangen van de antenne. Blijkbaar werken de antennes slechts volledig als ze uit de case gehaald zijn. Ook de nieuwe antennes geven geen beterschap. Dit zou wijzen op een design flaw over de gehele nieuwe XPS lijn..

Doesn't look good to say the least. Ik denk dat ik de XPS aan mij voorbij moet laten gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:23:
http://www.anandtech.com/...21x-detailed-first-look/5

Ananadtech meet erg goede battery life. Een uurtje meer dan de oude XPS 15 die destijds klasseleider was. Al is de nieuwe natuurlijk een stuk duurder.
Ja dat haal ik dus nooit, ik zal de accuwear eens checken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of je usage patroon wijkt gewoon erg af van dat van anandtech. Mijn studio doet het 3 uur op de laagste helderheid. Op de maximale helderheid is dat opeens 2 uur. Relatief kloppen de testen van anand altijd wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-08-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
GSamson schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:25:
Op de fora komen negatieve signalen binnen over het vervangen van de antenne. Blijkbaar werken de antennes slechts volledig als ze uit de case gehaald zijn. Ook de nieuwe antennes geven geen beterschap. Dit zou wijzen op een design flaw over de gehele nieuwe XPS lijn..

Doesn't look good to say the least. Ik denk dat ik de XPS aan mij voorbij moet laten gaan :(
Op fora of op 't notebookreviewforum? Haha, daar ben ik namelijk ook aan het posten.

Voor de mensen die de links hier boven niet kunnen vinden, hierbij even de post die ik daar ook heb gezet, volgens mij is mijn Engels niet zo geweldig, maar ik kan me wel duidelijk maken.
Well the engineer has gone away now.

We tested the following:
1. Removed the bottom cover and the DIMM on the bottom
- No improvements
2. Removed the bottom cover and placed DIMM back, exchanged 6235 card for a 6300
- Worked, but nu improvements
3. Removed the bottom cover and removed also DIMM, exchanged 6235 card for a 6300
- No improvements
4. All the above with webcam cable disconnected
- No improvements
5. Replacement 6235 card with all above scenario's
- No improvements

And now comes the weird part:
6. New screen + antenna placed aside the laptop, so cables not guided through the notebook
- Totally different and great performance!!! Like it supposed to be
7. Fitted new screen + antenna part on the notebook and guided cables through the housing
- Same as points 1 till 5, so back to old...

All test were without the bottom cover. And with the bottom cover fitted on the laptop it just get's worse...

So it seems that the housing is the problem, I think something with RF interference or something? The Dell technician was totally frustrated about this problem and ( lucky ) he wanted to find out the problem. He escalated the problem now to his contact at Dell and gave also all this information.
Om een lang verhaal kort te maken;

De antenne werkt alleen naar behoren op het moment toen de monteur het nieuwe scherm ( antenne ingebouwd ) naast de laptop hield met alleen de wifi antenne aangesloten.

Toen we dachten dat het misschien toch echt aan de antenne lag, heeft hij het nieuwe scherm op de laptop gezet en alles aangesloten zoals het hoorde. En je raadt het al. Zelfde probleem als er voor.

Wat dus hoogstwaarschijnlijk het probleem is; de antennekabel zit vanaf de bovenkant gezien aan de linkerkant van de laptop aangesloten op de kaart, de antennekabel loopt vervolgens via de beeldschermkant langs het moederbord op naar de andere kant, vanuit dat scharnier gaat hij het scherm in.

Wat dus zeer aannemelijk is, is dat "onderweg" een grote storingsbron zit die het signaal dermate af laat nemen.

Dit is dus een serieus probleem dat niet even op te lossen is, aangezien je niet zo maar even geïsoleerde kabeltjes kan gebruiken of ze anders kan leggen omdat er simpelweg geen plaats is.

Ik ben heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

De monteur komt morgen weer hier met de laatste voorlopige oplossing en dat is een nieuwe scherm ( ja alweer ) met een andere ( nieuwere ) revisie. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Keep you posted

edit: Natuurlijk baal ik van de situatie, en had het liefst gewoon een laptop gehad waar ik meteen van kan genieten. Maar goed, k vind de laptop gewoon heel erg gaaf en ben er van overtuigd dat dit opgelost gaat/kan worden, hoe dan ook...

[ Voor 27% gewijzigd door HammieDuDe op 01-08-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48
Zijn er eigenlijk ook ervaringen van mensen met deze laptop bij wie de wifi wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
vanaalten schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:44:
Zijn er eigenlijk ook ervaringen van mensen met deze laptop bij wie de wifi wel goed werkt?
In principe hebben álle L521X modellen hier last van, alleen het is nu nou eenmaal of je het merkt. Het feit dat Dell dit erkend, maar tevens ook erkend dat er nog geen goede oplossing voor is, zegt genoeg.

Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een 5GHz netwerk hebben, dan heb je een paar meter extra speling alvorens je flink verlies gaat krijgen. De problemen treden zich sneller op bij 2,4GHz netwerken, hier is elke 30cm al flink merkbaar. Dit geldt trouwens ook voor de L421X alleen in iets mindere mate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
HammieDuDe schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:18:
In principe hebben álle L521X modellen hier last van, alleen het is nu nou eenmaal of je het merkt. Het feit dat Dell dit erkend, maar tevens ook erkend dat er nog geen goede oplossing voor is, zegt genoeg.
Het zegt voor mij genoeg dat Dell er blijkbaar van op de hoogte is, maar stilzwijgend accepteert dat sommigen klanten vanuit onwetendheid accepteren dat de wifi niet naar behoren werkt. Dell staat er in die zin niet bekend om coulance te hebben naar hun klanten als het gaat om 'constructie fouten'.

Ik vind het heel raar dat bij grote problemen zoals nu met de WiFi Dell geen actievere houding aanneemt en eventueel over gaat tot een terugroep actie of tegemoetkoming (zoals een kortingsbon). Nu lijkt het zo te zijn dat ze pas actie ondernemen als mensen zelf bellen. Dan nog kan je worden afgescheept met de opmerking: "Als je draadloos kan internetten werkt de WiFi, voor de snelheid van de WiFi wordt geen support geboden". Dell lijkt zo door hun afwachtende houding onder de garantie termijn uit te komen.

Ik ben me ervan bewust dat je bij elke fabrikant tegen problemen aan kan lopen, en ondanks dat hun service vaak een van de beste is, moet er soms wel erg veel moeite voor doen.

[ Voor 33% gewijzigd door CurlyMo op 01-08-2012 23:39 . Reden: Wat offtopic dingen weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
vanaalten schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:44:
Goed is natuurlijk een relatief begrip. Ik heb er weinig last van. Alleen op plekken waar al slecht bereik was heb ik nu gewoon geen verbinding met mijn laptop (wel met mijn Desire HD die ook zo'n soort gelijk probleem heeft).

Het is vervelend en kwalijk dat in deze (dure) laptops zo'n probleem zit maar de rest van de laptop compenseert het en ik heb er in de praktijk weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Wat ik niet snap aan dit alles, is dat de L521X gewoon nog verkocht wordt.

Neem als voorbeeld de XT3, die heeft al met al twee weken in de shop gestaan, en is op mysterieuze wijze toen verdwenen, wat blijkt, er zat een constructiefout in. Een goede twee maanden later kwam het model alsnog op de markt. Ik weet alleen niet wat er met de reeds geleverde XT3's gebeurd is toen.

Dit moeten ze ook doen bij dit model. Ze gooien hun eigen ruiten in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 10:35
Ligt het aan mij of is de prijs van de xps 15 l521x met 50€ omhoog gegaan voor België ?
En welke redenen hebben ze hier voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
mdietger schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:04:
Ligt het aan mij of is de prijs van de xps 15 l521x met 50€ omhoog gegaan voor België ?
En welke redenen hebben ze hier voor ?
Kosten voor als ze een callback gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CurlyMo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:18:
[...]

Ik vind het heel raar dat bij grote problemen zoals nu met de WiFi Dell geen actievere houding aanneemt en eventueel over gaat tot een terugroep actie of tegemoetkoming (zoals een kortingsbon). Nu lijkt het zo te zijn dat ze pas actie ondernemen als mensen zelf bellen. Dan nog kan je worden afgescheept met de opmerking: "Als je draadloos kan internetten werkt de WiFi, voor de snelheid van de WiFi wordt geen support geboden". Dell lijkt zo door hun afwachtende houding onder de garantie termijn uit te komen.
Als ik het goed begrijp is het probleem nog niet geheel opgelost dus een terugroep actie heeft dan weinig zin tenzij je de klant kwaad wil krijgen. En hoe groot is het probleem, wie weet zijn wij wel de enige klagers op duizenden niet klagers.. Ik wacht nog wel even af tot het allemaal wat concreter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
cbr600f4i schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:59:
[...]

Als ik het goed begrijp is het probleem nog niet geheel opgelost dus een terugroep actie heeft dan weinig zin tenzij je de klant kwaad wil krijgen. En hoe groot is het probleem, wie weet zijn wij wel de enige klagers op duizenden niet klagers.. Ik wacht nog wel even af tot het allemaal wat concreter is.
Niet als Dell zelf al aangeeft dat dit een bekend probleem is bij deze serie laptops. Dat doen ze niet zomaar en geloof me, ik heb er meer ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Laatst online: 21-12-2018
Nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd met dezelfde nvidia drivers heb ik een probleempje met het uitlijnen van de pictogrammen op het bureaublad aan de rechterkant wat ik hiervoor niet had. Rechts van de pictogrammen is er teveel ruimte waar de pictogrammen niet geplaatst kunnen worden.

settings:

1920x1080
dpi: 125%

iemand?

http://i48.tinypic.com/zn0n5g.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door thuhoan op 03-08-2012 15:05 ]

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 10:35
Buiten dat de laptop 50€ duurder is geworden, hebben ze nu ook al geen coupon codes meer van 10% voor een xps in België :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
mdietger schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:32:
Buiten dat de laptop 50€ duurder is geworden, hebben ze nu ook al geen coupon codes meer van 10% voor een xps in België :(
Ik zou hem überhaupt nu niet meer bestellen.

Hij is gepulled uit de US Store:
http://www.dell.com/us/p/xps-15-l521x/pd?sc_err=noocs

"Sorry, but this item is no longer available for purchase online. Please contact your sales representative for details on how to order."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja. Ze maken er tenminste werk van. Wel jammer dat telkens blijkt dat premium dell producten gewoon niet goed getest zijn. De XPS 13 kreeg binnen een week tig bios revisies en een heatsink revisie, en nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ga over 2 weken denk ik een SSD kopen, volgens mij zijn de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en pricewatch: Samsung 830 series 128GB het populairste. Is een bepaalde schijf voor de XPS beter dan de andere? Of zou een andere SSD beter aangeraden kunnen worden?
Zoeken op ssd in dit topic levert niet veel info over de schijf keuze zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Ik kwam vanochtend deze tegen:

Een kleine wifi adapter http://www.gaveaktie.nl/?...dkn=promo2web&netwerk=m4n

Ik heb er 1 gehaald, iig beter internet tot dat dell het gefixt heeft (als ze dat al gaan doen)

[ Voor 7% gewijzigd door lukjah op 04-08-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belstrekkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02-2024

belstrekkie

Bas_Versluis

Voor welke XPS zoek je er een SSD? Heb zelf voor de 521x de mSATA versie van crucial genomen en de aanwezige 32 gb SSD vervangen, intel rapid storage uitgeschakeld en je hebt je snelle SSD als opstartschijf en de aanwezige harde schijf voor data. Werkt perfect. In windows energiebeheer nog even instellen dat de schijf snel uitschakeld als hij niet gebruikt wordt en je doet nog lekker lang met je batterij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb de L502x, dus voor zo ver ik weet geen mSATA (of wel mogelijk via een omweg maar niet praktisch?)
lukjah schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:14:
Ik kwam vanochtend deze tegen:

Een kleine wifi adapter http://www.gaveaktie.nl/?...dkn=promo2web&netwerk=m4n

Ik heb er 1 gehaald, iig beter internet tot dat dell het gefixt heeft (als ze dat al gaan doen)
Ik heb deze
http://www.buyincoins.com...miniusb-product-2464.html
Werkt ook met OSX als je een hackintosh van je XPS maakt

[ Voor 148% gewijzigd door Markos op 04-08-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rijn
  • Laatst online: 20-02 08:03
Hallo mede-tweakers. Ik volg dit topic nu al zo'n anderhalf jaar, waarvan een jaar ook in het bezit van een XPS15, en wel de L502x. Ik gebruik het ding met veel plezier, echter heb ik sinds een tijdje een klein, doch erg vervelend probleem.

Terwijl ik de weg overstak, brak de band van mijn schoudertas, met als inhoud de laptop. Gevolg was dat de tas inclusief laptop over het asfalt stuiterde. Meteen gechecked op fysieke schade: geen, helemaal top. Totdat ik 'm thuis weer aanzette. Er loopt nu een verticale lijn door mijn prachtige FHD-scherm. Zo'n 5 tot 7 pixels breed één centimeter van de rechter rand van het scherm.

Het probleem zit echt in het scherm zelf, en niet in de GT525M, want als ik de laptop op een ander scherm aansluit via HDMI, dan heb ik op dat scherm geen streep.

Als ik met de laptop bezig ben, stoor ik me er totaal niet aan, je merkt het niet omdat je bijna nooit van de rechter kant van het scherm gebruik maakt. Maar goed, het ziet er natuurlijk niet uit en het doet toch af aan de beleving van de hoge bouwkwaliteit.

De machine is niet langzamer gaan presteren en alles werkt nog naar behoren, zelfs de optical drive. Ik heb een paar keer achter elkaar de DiRT 3 benchmark op ultra low gedraaid (enige game op m'n schoollaptop), en hij haalt er nog steeds een avarage van 60 FPS uit (i7 2630QM, GT525M, beide @ stock). De temperaturen van de CPU en GPU gaan beiden niet boven de 75 graden C. Ik heb hiervoor nooit temps gemeten, maar ik denk niet dat dit erg hoog is. Ook is de fan, die bij mij gelukkig meestal stil is, zich niet anders gaan gedragen.

Nu mijn vraag: Is hier iets te aan te doen, zonder dat het mij (te veel) geld gaat kosten?
Ik denk dat een reparatie zelf uitvoeren er niet inzit, aangezien het een paar pixeltjes zijn, en dus geen los kabeltje is ofzo. Maar ik heb sowieso weinig verstand van schermen.
Ik heb nog een jaar garantie, kan ik me voor de domme houden en bij Dell melden "Het was ineens zo"? Niet geschoten is altijd mis toch?
Een nieuw scherm dat ik op eBay vond was +-70 euro. Nu weet ik niet hoeveel Dell rekent voor een dergelijke reparatie, maar dit viel me nog alleszins mee. Maar ik zou verder niet weten hoe zo'n ding te installeren :+
Heeft iemand anders misschien nog tips?

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door M4rijn op 06-08-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het scherm is kapot, enige optie is het vervangen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M4rijn schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:37:
Ik heb nog een jaar garantie, kan ik me voor de domme houden en bij Dell melden "Het was ineens zo"? Niet geschoten is altijd mis toch?
Gewoon proberen joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Haal dan wel even de foto's weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Overigens is de XPS 15 (de nieuwe) weer terug op de US. site. Weet er iemand of de issues al zijn opgelost? Ik zie op het eerste gezicht geen verbeteringen op notebookreview, maar de threads daar zijn sowieso een hel om doorheen te ploegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
laatste nieuws (van dell zelf) vrijdag:

Throttling:
First a correction. I heard "A06 will be posted at 3," but what they guy said on the call was "A06 will be posted on the 3rd." #voipfail
I just checked, and A06 is not up as of yet. Hopefully it will be up later today as promised. Sorry for the confusion.

WiFi:
Still under investigation. I finally heard back a ton of detail, but I need to get the story clear before I post an update. I sent over clarifying questions and expect to receive an answer over the weekend. I'll make a point of checking email Saturday and Sunday to see if I got a reply. Once I have the details straight, I'll post back.

What we can say now:
Not all systems are affected. The card seems to like 5GHz better than 2.4, but this may just be related to the real root cause and not the card. (I repeat, this is a Dell issue and not an Intel issue.) We have identified a few possible root causes, but validation testing is going on now. We will know which ones are applicable in a few days. The fix will come after we get root cause and settle on how the fix will be implemented. Anyone who still owns the system when we have a fix will be eligible for it.

Maw, wss een hardwarefix... Die van mij gaat terug. Ik heb net voor een zeer schappelijke prijs een e6220 gekocht. Daar hou ik het eerst wel even mee uit tot eindelijk die perfecte laptop langskomt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Robsel_NL op 06-08-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rijn
  • Laatst online: 20-02 08:03
CurlyMo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:36:
Haal dan wel even de foto's weg :)
Ja denk je dat de mensen van Dell dit topic volgen? Ik ging er van uit van niet, met het dubbel-SSD-in-XPS17-verhaal in mijn achterhoofd. En als ik de foto's verwijder, dan kan ik net zo goed meteen het hele verhaal weghalen :P

Ik ga morgen contact opnemen met Dell

Edit: zo, dat waren pittige stijlfouten.

[ Voor 5% gewijzigd door M4rijn op 07-08-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Nog geen wifi fix:

"I also have no specific information or updates about wireless. I can say we are looking at more than one issue and more than one root cause. We're going after all of them until we get the best WiFi performance possible."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Laatst online: 25-05 17:51
Dell Dell XPS L521X System BIOS
Release Date: 8/7/2012
Version: A06
Importance:
Download Type: BIOS
File Format: Windows/DOS
File Size: 4MB

http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Daarisdie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:06:
Dell Dell XPS L521X System BIOS
Release Date: 8/7/2012
Version: A06
Importance:
Download Type: BIOS
File Format: Windows/DOS
File Size: 4MB

http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False
i love you

edit: file not found..... als je hem nog ergens hebt. kan je hem uploaden?

[ Voor 7% gewijzigd door lukjah op 07-08-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:55

Martinspire

Awesomeness

Lol, kom er nu pas achter dat er blijkbaar alweer een 3e generatie XPS15 is, aangezien mijn model nog L502x is. Niet dat ik daar echt verbaasd van ben, maar heb blijkbaar een tijdje wat gemist in dit topic :P

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lukjah schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:28:
edit: file not found..... als je hem nog ergens hebt. kan je hem uploaden?
Doe maar niet. Ze halen niet zo maar een bios offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ik heb zelf ook de XPS15 niet en heb het bericht min of meer gekopieerd hier heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:46:
[...]

Doe maar niet. Ze halen niet zo maar een bios offline.
Hij staat weer online. http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False

Maar op de nederlandse site van dell nog niet...

edit: nu ook op de Nederlandse site online. Ik ga hem flashen. http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False |:(

[ Voor 21% gewijzigd door ThijsWTF op 07-08-2012 14:58 . Reden: file not found ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
ThijsWTF schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:09:
[...]

Hij staat weer online. http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False

Maar op de nederlandse site van dell nog niet...

edit: nu ook op de Nederlandse site online. Ik ga hem flashen. http://www.dell.com/suppo...9478&urlProductCode=False |:(
En weer offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05-2023
Op de Belgische website van Dell is de XPS15 nu verdwenen. Vanmorgen stond hij er nog op. Op de Nederlandse en Amerikaanse website is hij wel nog zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Bij deze nog een poging....

Of het helemaal officieel is geen idee, er heeft iemand zitten goochelen met de ftp adressen.

Eigen risico

ftp://ftp.dell.com/FOLDER00719182M/1/L521XA06W.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
De ftp link doet het wel!

ftp://ftp.dell.com/FOLDER00719182M/1/L521XA06W.exe

Je kan ftp gewoon openen in een browser (iig chrome)

edit: Daarisdie is met net een paar seconden voor

Tijdens het opstarten krijg ik AC Detect error, iemand een idee?

edit: opeens schoot me te binnen wat ac betekende, ik moest dus gewoon de stekker erin doen. ik had de telefoon al in de hand!

[ Voor 51% gewijzigd door lukjah op 08-08-2012 13:09 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.