Hallo mede-tweakers. Ik volg dit topic nu al zo'n anderhalf jaar, waarvan een jaar ook in het bezit van een XPS15, en wel de L502x. Ik gebruik het ding met veel plezier, echter heb ik sinds een tijdje een klein, doch erg vervelend probleem.
Terwijl ik de weg overstak, brak de band van mijn schoudertas, met als inhoud de laptop. Gevolg was dat de tas inclusief laptop over het asfalt stuiterde. Meteen gechecked op fysieke schade: geen, helemaal top. Totdat ik 'm thuis weer aanzette. Er loopt nu een verticale lijn door mijn prachtige FHD-scherm. Zo'n 5 tot 7 pixels breed één centimeter van de rechter rand van het scherm.
Het probleem zit echt in het scherm zelf, en niet in de GT525M, want als ik de laptop op een ander scherm aansluit via HDMI, dan heb ik op dat scherm geen streep.
Als ik met de laptop bezig ben, stoor ik me er totaal niet aan, je merkt het niet omdat je bijna nooit van de rechter kant van het scherm gebruik maakt. Maar goed, het ziet er natuurlijk niet uit en het doet toch af aan de beleving van de hoge bouwkwaliteit.
De machine is niet langzamer gaan presteren en alles werkt nog naar behoren, zelfs de optical drive. Ik heb een paar keer achter elkaar de DiRT 3 benchmark op ultra low gedraaid (enige game op m'n schoollaptop), en hij haalt er nog steeds een avarage van 60 FPS uit (i7 2630QM, GT525M, beide @ stock). De temperaturen van de CPU en GPU gaan beiden niet boven de 75 graden C. Ik heb hiervoor nooit temps gemeten, maar ik denk niet dat dit erg hoog is. Ook is de fan, die bij mij gelukkig meestal stil is, zich niet anders gaan gedragen.
Nu mijn vraag: Is hier iets te aan te doen, zonder dat het mij (te veel) geld gaat kosten?
Ik denk dat een reparatie zelf uitvoeren er niet inzit, aangezien het een paar pixeltjes zijn, en dus geen los kabeltje is ofzo. Maar ik heb sowieso weinig verstand van schermen.
Ik heb nog een jaar garantie, kan ik me voor de domme houden en bij Dell melden "Het was ineens zo"? Niet geschoten is altijd mis toch?
Een nieuw scherm dat ik op eBay vond was +-70 euro. Nu weet ik niet hoeveel Dell rekent voor een dergelijke reparatie, maar dit viel me nog alleszins mee. Maar ik zou verder niet weten hoe zo'n ding te installeren
Heeft iemand anders misschien nog tips?
Bij voorbaat bedankt voor de hulp.
[
Voor 7% gewijzigd door
M4rijn op 06-08-2012 19:55
]