[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.725 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:02
Weet iemand wat de theorie achter die glimmende schermen is? Het was leuk toen het nieuw was, maar ik zou zeggen dat die hype toch wel een keer over mag zijn... Waarom biedt Dell de normale matte (of anti-glare) schermen niet gewoon als optie op XPS (en z-series) laptops? Ik wil absoluut geen glossy scherm, maar vind die Vostro's ook niet echt wat.

Edit: Artikel op Engadget over nieuwe XPS 15 http://www.engadget.com/2...eek-at-a-revamped-xps-15/

[ Voor 14% gewijzigd door mbitter op 16-06-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
mbitter schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:59:
Weet iemand wat de theorie achter die glimmende schermen is? ...revamped-xps-15/
http://macwereld.nl/hints...at_en_glanzend_lcd_scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
Dat is bekend, maar ik vraag me met name af waarom Dell in vredesnaam alleen deze optie op de XPS (en z-series) lijn biedt. Heeft dat dan puur met design te maken, en het feit dat veel mensen iets dat glimt mooi vinden? Blijf het raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5 vind ik ook altijd handig om aan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die nieuwe XPS-15 komt over enkele weken uit? Daar kan ik nog wel even op wachten. Maar zit hij rond dezelfde prijsklasse? Want met alles erop en er aan zonder coupons zit hij nu (zonder het scherm) op 800.
Of zit bij de nieuwe het scherm er standaard bij?

Net even gegoogled, en dit gevonden:

Processor alternatives:
Intel Core i5-3210M dual-core
Intel Core i7-3612QM quad-core

Screen: 15.6” Complete HD 1920 x 1080 matte finish, Gorilla Glass cover, 300 nits brightness

Memory: 2GB to 8GB RAM, 1333MHz and 1600MHz alternatives

Graphics: Nvidia 630M or 640M with up to 2GB GDDR5 memory

Storage Possibilities:
2.5” SATA2 500GB HDD 7200RPM
2.5″ SATA2 750GB HDD 7200RPM
2.5″ SATA2 1TB HDD 5400RPM
2.5″ 7mm SATA3 SSD, up to 512GB
mSATA SATA3 miniCard SSD, 32GB up to 256GB

Battery: 9-cell 65WHr

Battery Life: up to five hours

Ports: USB three., Mini DisplayPort, HDMI, Ethernet, Media card reader

Wireless: Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth 3.

Optical Drive: DVD Burner or BluRay

Zo te zien dus een Full-HD standaard erbij, nou nog afwachten wat de vanaf prijs word.

Bron:http://he-eh.net/dell-xps...d-pictures-emerge-2012-04

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 22:53
@marikvt

Als ik kijk naar de laatste ontwikkelingen bij Dell. Dan kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat de Inspiron serie wordt gebruikt voor "normale" laptops, waarin de InspironSE (special edition) de Studio/XPS zal vervangen zoals wij die nu kennen. Als een betaalbare laptop met een sterke config en een redelijk uiterlijk.

De XPS zoals ze die nu langzaamaan tentoonstellen zal de vervanger worden van de XPS-Z lijn. Dure laptops met een gelikt uiterlijk, dit keer echter met killer specs. Zoals een 640M met 2 gig aan GDDR5 geheugen, standaard een soort SSD naast de HDD. Dit zal de prijs op gaan drijven. Op een ander forum waar een Dell medewerker het een en ander verteld zal de prijs hoogst waarschijnlijk boven de 1000 euro liggen voor de instapper.

Tot zo ver wat ik begrepen heb van de ontwikkelingen bij Dell :D

[ Voor 2% gewijzigd door MadDonkey op 16-06-2012 13:36 . Reden: Latitude moest Inspiron zijn, oeps. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja das dan wel flink balen, echte killer specs hoef ik niet. Ben een student die van gamen houd. Maar ik heb niet even 1200 euro liggen om aan een laptop uit te geven. Daarom leek me die XPS ook zo gruwelijk.

Alleen ik wil een Full-HD scherm. Dat kan ik deze tijd waar je voor 200 euro een Full-HD tv hebt toch niet zo lastig meer zijn?

Ik zal eens wat meer research naar die Latitude serie doen. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Dell medewerker hintte overigens dat het startbedrag waarschijnlijk net onder de $1100 ligt, dus de vraag is natuurlijk hoe dat zich naar euro's omzet.

Ik hoop dat er ook wat lagere HDD opties beschikbaar zijn, aangezien ik net een Crucial M4 256 gekocht heb en die wou ik er natuurlijk in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Laatst online: 13-08 20:06
Mmmm dan wordt het dus voor mij ook niks..... ik heb max 850,- te besteden. Heb wel meer geld maar doe gewoon te weinig met een laptop om er zo veel geld voor uit te geven. Soms staat de laptop gewoon meer als een week uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Maddonkey,

Ja maar dan kan ik bij de Inspiron 15R SE weer geen bluray speler er in knallen, maar die zou ik natuurlijk ook los kunnen kopen. Het is alleen wel weer een maar. Nog even verder lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:59:
@Maddonkey,

Ja maar dan kan ik bij de Inspiron 15R SE weer geen bluray speler er in knallen, maar die zou ik natuurlijk ook los kunnen kopen. Het is alleen wel weer een maar. Nog even verder lezen.
Er is een versie van de inspiron 15R SE met bluray speler hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb men XPS 15 nu al 8 maanden en nog niet echt tijd gehad om wat te gamen maar binnenkort toch eens Skyrim kopen. Nu heb ik eens even terug Portal 2 er op gezet om te zien wat de temperatuur geeft en dit valt toch vrij hoog uit...
Na zo'n 10 minuten spelen (1080p alles op max, niet dat dat echt uitmaakt) heb ik al een max T°C van 97°C op het CPU package en 87°C op de GPU gemeten. Is dit normaal? Of is dat al een telefoontje naar Dell waard?
Zelf repasten wil ik liefst vermijden want heb het nog nooit gedaan en je moet daarvoor toch al quasi heel de laptop uit elkaar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:42:
Nu is het helemaal duidelijk wat de nieuwe XPS15 wordt (L512X):

http://ultrabook.it168.com/tu/1360584.shtml

Ziet er een erg mooi toestel uit! :) ETA van de teaser/launch is ergens rond de 28ste juni.
Dat wordt m'n nieuwe laptop..

In de trend van de apple fanclub ;) Dell take my money, money is burning hole in my pocket..
Nee, serieus, ik wacht even af tot deze een maandje in het wild is losgelaten en dan koop ik er 1.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wacht nog even af wat die moet gaan kosten, als ik het geduld kan opbrengen.

Vraag: Zou die GT 630M ook in de 2Gig versie te verkrijgen zijn? Zie dat de 2Gig versie vaak High aankan terwijl de 1Gig dan op Medium blijft hangen. Te vroeg van de toren geblazen, kan wel

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 13:51
timberman18 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:06:
Ik heb onlangs een SSD geplaatst in mijn XPS, op de plek van mijn dvd-drive welke nu dus is komen te vervallen. Nu probeer ik windows 7 op mijn SSD te installeren d.m.v usb en krijg telkens aan het begin van de installatie procedure de melding: "Een vereist stuurprogamma is vereist voor een cd/dvd station.
als u een diskette cd dvd of usb flash station met stuurprogramma hebt dient u deze nu te plaatsen." 8)7

Nu heb ik vernomen dat dit wel eens kon liggen aan je windows kopie zelf maar na 5 verschillende versies te hebben geprobeerd kan dit geen toeval meer zijn. Heeft dit iets te maken met het feit dat ik de SSD in een caddy op te oude DVD-drive sata poort heb gegooid of zie ik iets anders over het hoofd? Ik zit te denken om even de andere HDD los te koppelen om te kijken of dit iets uithaalt..

Iemand die dit probleem herkent en weet hoe dit op te lossen is? Uiteraard al "gegoogled" , er wordt gesproken over aanpassingen in de bios van ATA naar AHCI en boot prioritys, deze staan naar mijn weet allemaal goed bij mij..
Ik heb ongeveer dit probleem, in wat latere reacties werd als oplossing gegeven om de usb in de rechter poort te stoppen. Dit werkt bij mij dus niet.

Ik heb mijn HDD vervangen voor een Samsung 830 128gb SSD, maar ik krijg dus windows met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Ook de iso op een cdtje branden wil hij niet booten.
Heb ik nu een brakke oem gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:06:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde probleem ervaren met een Crucial M4 128GB.
Uiteindelijk lukte het mij de sdd weer te 'herstellen' via een 'power cycle procedure' toen voorgesteld door Crucial support.
Bedankt voor de tip. Ik wilde het vandaag eens gaan proberen, maar ik heb nog even gegoogled (het leek of mijn XPS telkens na een uur crashte) en dit is mijn probleem:

http://nl.hardware.info/n...date-voor-crucial-m4-ssds

Misschien wordt het ook al in dit topic vermeld, maar ik meld het voor de zekerheid toch nog maar even....

EDIT: hiermee kun je de firmware updaten van de M4:
http://edge.crucial.com/f...e_Update_Utility_000F.zip

EDIT2: XPS werkt nu alweer bijna twee uur na BIOS update, dus ik neem aan dat het probleem verholpen is. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb een probleem!

Vanmiddag heb ik er toch maar voor gekozen om Windows maar een keer opnieuw te installeren, het werd me allemaal een beetje te traag :)
Nadat ik alle drivers had geïnstalleerd wou ik mijn 2e beeldscherm aansluiten echter geeft deze steeds aan "No input signal". Windowsknop + P heb ik al geprobeerd en dan maakt hij in de instellingen wel een extra beeldscherm aan, maar daar kan je niks mee(deze noemt hij in het Nvidia scherm het analoge display/vga, maar reageert nergens op). Ik heb mijn 2e scherm aangesloten op de mini-displaypoort, dit heeft tot op heden ook altijd prima gewerkt. De drivers van de Intel IGP zijn up-to-date en hetzelfde geldt voor de drivers van de Nvidia videokaart.

Ik kan het op geen enkele mogelijkheid voor elkaar krijgen dat hij die aansluiting(mini-displaypoort) ziet en gebruikt. Terwijl hij voordat ik Windows opnieuw installeerde zonder problemen werkte!

De hdmi aansluiting werkt overigens prima...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
De nieuwe XPS:

nieuws: Specificaties en foto's Dell XPS 14 en 15 komen naar buiten

meer foto's http://ultrabook.it168.com/tu/1360584.shtml

paar pro's en paar con's.

Ik ben in ieder geval blij dat ik nou een 2011 model heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Nixo op 19-06-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33

NSG

Je weet niks!

@Nixo , link is een paar dagen geleden als langs geweest in dit topic.

Enige con's die ik zie is het toetsenbord (met name de pijltjestoetsen) en dat de audio lang niet zo goed zal zijn als in het huidige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik ben in ieder geval blij dat ik nou een 2011 model heb.
leg uit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XPS 15:
Goedkoper, home/end toetsen, fysieke touchpad knoppen, mogelijk uitbreidbaarheid, mogelijk beter scherm, veel betere speakers.

nieuwe XPS 15:
dunner, lichter. 2 eigenschappen die de concurrentie sowieso al 2x beter doet.

Als de oude XPS 15 een thinkpad is, dan is de nieuwe een apple. Form over function, nee, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik vind de nieuwe XPS15 wel heel erg interessant. Wie zegt dat het nieuwe 1080P scherm slechter is? De nieuwe XPS heeft een quad-core, 2GB 640M GDDR5, SSD + HDD mogelijk. Ik verkies kracht boven de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:25
Dat zou de XPS15 worden met de beste opties. Ik vrees dat daarvan de prijs rond de 1500 euro komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Rtzrs schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:40:
Ik heb een probleem!

Vanmiddag heb ik er toch maar voor gekozen om Windows maar een keer opnieuw te installeren, het werd me allemaal een beetje te traag :)
Probleem opgelost, schijnbaar werkt het als je een oudere versie van die Intel HD Graphics download!

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Achja ik ben wel blij met een notebook die wat lichter is wat dunner, is toch handiger als je hem vaak mee moet nemen en toch wat kracht wilt hebben. als je zoeits als de oude XPS 15 wilde hebben kun je nog altijd voor de N56 gaan of de inspiron R SE

[ Voor 4% gewijzigd door leopod op 20-06-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Cubic X schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:50:
Ik vind de nieuwe XPS15 wel heel erg interessant. Wie zegt dat het nieuwe 1080P scherm slechter is? De nieuwe XPS heeft een quad-core, 2GB 640M GDDR5, SSD + HDD mogelijk. Ik verkies kracht boven de knoppen.
Dat zou ik ook doen, mocht je echt een numpad nodig hebben voor bijvoorbeeld data-invoer kan je altijd nog een los toetsenbord eraan hangen. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar het scherm, is het weer zo goed als het BG+R scherm van de vorige serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Nivali schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:23:
[...]

Ik heb ongeveer dit probleem, in wat latere reacties werd als oplossing gegeven om de usb in de rechter poort te stoppen. Dit werkt bij mij dus niet.

Ik heb mijn HDD vervangen voor een Samsung 830 128gb SSD, maar ik krijg dus windows met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Ook de iso op een cdtje branden wil hij niet booten.
Heb ik nu een brakke oem gedownload?
Het was dus uiteindelijk een brakke windows verzie.
Ik heb een andere OEM gedownload, en deze geïnstalleerd via de cd drive zonder moeite.
Vanavond de cd drive eruit halen, en me caddy + hdd erin zetten.

Weet iemand hoe je het plaatje van je cd drive eraf haalt en op je caddy zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
Dvd drive openmaken, dan zit er aan de kant die naar je toe zit een klein clipje welke je in moet drukken, vervolgens druk je het plaatje naar rechts en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
gijsiej schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:11:
Dvd drive openmaken, dan zit er aan de kant die naar je toe zit een klein clipje welke je in moet drukken, vervolgens druk je het plaatje naar rechts en voila.
Dit dus doen voordat je de dvddrive eruit schroeft? (anders gaat hij niet open, correct me if i'm wrong?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Er bestaat ook nog zoiets als een opengebogen paperclip. Handig als je vergeten was de drive open te drukken voordat je hem eruit haalt of als hij per ongeluk weer dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deze stond op notebookreview.
let op! Prijzen en specs zijn nog niet officieel
Dell - 15.6" XPS Laptop - 6GB Memory - 500GB Hard Drive + 32GB Solid State Drive - Aluminum Silver
Model: XPS15-1591 SKU: 5700292

$1,199.99

What's Included

Dell 15.6" XPS Laptop - 6GB Memory - 500GB Hard Drive + 32GB Solid State Drive
6-cell lithium-ion battery
AC power cord
Owner's manual

Product Features

15.6" WLED high-definition display
With 300 cd/m² brightness and Gorilla Glass slim bezel showcases movies and games in stunning clarity.
Intel® Wireless Display
Wirelessly transmits streamed or downloaded movies, TV shows, music, photos and more from your laptop, network or the Internet to your TV (NETGEAR Push2TV adapter required, not included).
500GB Serial ATA hard drive (7200 rpm)
Along with a 32GB solid state drive offers spacious storage and fast read/write times.
NVIDIA N13P-GV graphics
Feature 1GB GDDR5 dedicated video memory for lush images and vivid detail. HDMI output for connection to an HDTV.
Built-in 1.3MP HD webcam
Makes it easy to video chat with family and friends.
Multiformat media reader
Supports Secure Digital, Secure Digital Input/Output and SDXC formats.
3 USB 3.0 ports
For fast digital video, audio and data transfer.
Built-in Intel® 6235 wireless LAN (802.11n)
Connect to the Internet without wires.
Bluetooth 4.0 interface
Easily link with other Bluetooth-enabled devices, such as a mobile phone or MP3 player.
Built-in 10/100 Mbps Ethernet LAN
For quick and easy wired Web connection.
Weighs 5.9 lbs. and measures just 0.9" thin
For easy portability.
Microsoft Windows 7 Home Premium Edition 64-bit operating system with Service Pack 1 (SP1) preinstalled
Provides a stable platform for word processing, Web navigation, gaming, media storage and more.
Software package included
With Microsoft Office Starter 2010 (product key card required for activation; sold separately).
Intel, Pentium, Celeron, Centrino, Core, Viiv, Intel Inside and the Intel Inside logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United States and other countries.
From our expanded online assortment; not available in all Best Buy stores
3rd Gen Intel® Core™ i5-3210M processor
Features a 2.5GHz processor speed with Turbo Boost up to 3.1GHz.
Intel® Core™ i5 processor
Features smart 4-way processing performance with a speed boost.
Intel® Turbo Boost Technology
Delivers extra performance when you need it and increased energy efficiency when you don't.
6GB DDR3 memory
For multitasking power, expandable to 8GB.
Blu-ray Disc-enabled DVD±RW/CD-RW drive
Features full read and write support for next-generation Blu-ray Disc (BD-ROM, BD-R, BD-RE).
Dell - 15.6" XPS Laptop - 6GB Memory - 750GB Hard Drive + 32GB Solid State Drive - Aluminum Silver
Model: XPS15-2500 SKU: 5700344

$1,249.99

What's Included

Dell 15.6" XPS Laptop - 6GB Memory - 750GB Hard Drive + 32GB Solid State Drive
AC power cord
Owner's manual

Product Features

3rd Gen Intel® Core ™ i5-3210M processor
Features a 2.5GHz processor speed with Turbo Boost up to 3.1GHz.
Intel® Core™ i5 processor
Features smart 4-way processing performance with a speed boost.
Intel® Turbo Boost Technology
Delivers extra performance when you need it and increased energy efficiency when you don't.
6GB DDR3 memory
For multitasking power, expandable to 8GB.
Features full read and write support for next-generation Blu-ray Disc (BD-ROM, BD-R, BD-RE).
With 300 cd/m² brightness and Gorilla Glass slim bezel showcases movies and games in stunning clarity.
Intel® Wireless Display
Wirelessly transmits streamed or downloaded movies, TV shows, music, photos and more from your laptop, network or the Internet to your TV (NETGEAR Push2TV adapter required, not included).
750GB Serial ATA hard drive (7200 rpm)
Along with a 32GB solid state drive offers spacious storage and fast read/write times.
NVIDIA N13P-GV graphics
Feature 1GB GDDR5 dedicated video memory for lush images and vivid detail. HDMI output for connection to an HDTV.
Built-in 1.3MP HD webcam
Multiformat media reader
3 USB 3.0 ports
Bluetooth 4.0 interface
Easily link with other Bluetooth-enabled devices, such as a mobile phone or MP3 player.
For easy portability.
Microsoft Windows 7 Home Premium Edition 64-bit operating system with Service Pack 1 (SP1) preinstalled
Provides a stable platform for word processing, Web navigation, gaming, media storage and more.
With Microsoft Office Starter 2010 (product key card required for activation; sold separately).
Intel, Pentium, Celeron, Centrino, Core, Viiv, Intel Inside and the Intel Inside logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United States and other countries.
Dell - 15.6" XPS Laptop - 8GB Memory - 750GB Hard Drive + 32GB Solid State Drive - Aluminum Silver
Model: XPS15-2045 SKU: 5700265

$1,579.99

What's Included

Dell 15.6" XPS Laptop - 8GB Memory - 750GB Hard Drive + 32GB Solid State Drive
AC power cord
Owner's manual

Product Features

3rd Gen Intel® Core™ i7-3612QM processor
Features a 2.1GHz processor speed with Turbo Boost up to 3.1GHz.
Intel® Core™ i7 processor
Features 8-way processing for ultimate smart performance. Intel® Turbo Boost Technology delivers extra performance when you need it and increased energy efficiency when you don't.
8GB DDR3 memory
For multitasking power.
Intel® Wireless Display
750GB Serial ATA hard drive (7200 rpm)
NVIDIA N13P-GS graphics
Feature 2GB GDDR5 dedicated video memory for lush images and vivid detail. HDMI output for connection to an HDTV.
Built-in 1.3MP HD webcam
Multiformat media reader
3 USB 3.0 ports
Bluetooth 4.0 interface
For easy portability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 22:10 . Reden: Bestellen is gelukt! :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
Heb je dit geprobeerd? Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"

Edit: Niet meer nodig dus.

[ Voor 13% gewijzigd door mbitter op 20-06-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durfde de url niet te veranderen, aangezien ik dacht dat shopkorting het dan niet zou registreren. Maar het is nu gelukt! *O* Opeens pakte hij mijn (opgeslagen) mandje wel. Ik kan niet wachten tot mijn laptop komt oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Zo uiteindelijk zit de SSD in mijn laptop, de HHD in de caddy.
Maar nu was er niet de mogelijheid om dat clipje/beugeltje op mijn caddy te schroeven.
Nu heb ik de caddy er gewoon ingeschoven en goed aangedrukt, en hij lijkt eigenlijk wel goed (genoeg) vast te zitten.

Kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
Nou, ik heb vanmiddag de nieuwste BIOS verwijderd. Ik merkte op dat de afgelopen dagen mijn laptop soms crasht ( daarvoor nooit)
Hebben meer mensen last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik heb net wat nieuwe info gevonden de upgrade van de xps 15, poolse dell site: http://www.dell.com/pl/p/xps-15-l521x/pd

Vertaald staat er:

Chipset
Intel ® HM77
Sound card and speakers
High Definition Audio + Waves MaxxAudio ® 4
2 W x 2 = total of 4

Software for work and play

Adobe ® Reader X, Microsoft ® Office Starter (Word and Excel with ads and limited functions), WebCam Central, Skype ™ with H.264, Internet Explorer, Windows Live ™ Essentials Wave 4, McAfee SecurityCenter - Trial, Dell DataSafe
Optical Drive
Built-in slot-loading DVD-RW or Blu-ray

Keyboard / touchpad

The standard full-size backlit chiclet type keyboard, spill resistant
touchpad with integrated button and gesture support

Housing

Machined aluminum silver
back side of the display is made ​​of aluminum
silicon base with housing made ​​of machined aluminum
palm rest, covered with a nice touch lacquer, magnesium alloy
Power
Battery 65 WHr 9-cell Li-Polymer (internal) * * The battery is built into the notebook and can not be changed by user.

AC Adapter

90 Watt AC adapter
Camera
Webcam 1.3 Megapixel with two digital directional microphones
Wireless Network
Intel ® Centrino ® Advanced-N 6235 802.11 a / ​​g / n + Bluetooth 4.0
Supports Intel ® Wireless Display 7
Intel ® Smart Connect (only with solid state drive with 512 GB)

Ports, Slots, Chassis
USB 3.0 (3, 1 Powershare technology), Mini DisplayPort (1), HDMI (1), RJ-45 (1), memory card reader 3-in-1 headphone jack (1), headset jack (1) , Kensington Lock slot

Dimensions (H x W x D).

Height: 0.91 inches (23.2 mm) / Width: 14.6 inches (371 mm) / Depth 9.8 in. (249 mm)

Initial mass 8 From 5.79 lb (2.6 kg)

Enjoy the expressive details in movies played smoothly on the display Full HD (1080p) with a 15.6-inch diagonal and 350 nits brightness.

An extremely sharp images and vivid colors on the screen XPS 15 looks great in any light. A display with 350 nits brightness is up to 75% lighter than standard display notebookowego (typically 200 nits), so you can view images in Full HD also in direct sunlight.

Let the XPS 15 notebook has become your new creative workspace. Browse multiple web sites and run multiple applications simultaneously. Full HD has almost twice as many pixels than a standard display (720p), so you see the details, and the edges and lines are more pronounced
Quote:
With new Intel ® Core ™ third generation, the original Windows ® 7 and up to 16 GB pamięci1 XPS 15 notebook provides amazingly slim design speed and performance you expect from a family of XPS.

• The best configuration of Quad-Core Intel ® Core ™ i5 and i7 third generation: the notebook XPS 15 uses a multi-core processing capabilities with low power consumption, even in situations that require simultaneous execution of multiple programs.
• Up to 16 GB DDR3: quickly switch tasks across multiple applications, windows mail clients, e-mail and browser tabs, devoting less time to wait through 16 GB of DDR3 SDRAM running at a frequency of 1600 MHz1.
Quote:
Instant access to entertainment.
Store thousands of files, videos and photos to optional high-capacity hard drives XPS 15th You can also choose an optional solid-state drives (SSD, solid-state drive), which provides up to 33% faster operation than conventional hard drives, and resume work in less than 2 sekundy1, providing instant access to digital content. This is possible with optional solid state drives SSD and Intel ® Rapid Start2. When configuring the XPS 15, you can choose from the following hard drives:

• Solid state disk SSD with 512 Gb3: Starting and resume work in just a few seconds thanks to Solid state disk SSD with 512 Gb3 with Intel ® Rapid Start. SSD is equipped with Intel ® Smart Connect, which allows XPS 15 notebook is working efficiently - update your e-mail, business contacts, social networks and favorite applications - even in sleep mode.
• Hard drive with a capacity of 1 TB3: store all your music, videos and photos at a very high capacity hard drive 1 TB.
• mSATA flash drive with a capacity of up to 1 TB3: hard disk with large capacity lets you store all the media, while the flash drive mSATA provides fast start-up, immediate resumption of work from sleep, and instant access to favorite applications with technologies Intel ® Rapid Start and Intel ® Smart Response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

2 W x 2 = total of 4

Jammer, in de huidige XPS 15 is het 2x 5W + 12W subwoofer.

Battery 65 WHr 9-cell Li-Polymer (internal) * * The battery is built into the notebook and can not be changed by user.
Dan maar hopen dat ze kwaliteitaccu's gebruiken en niet die rotzooi die in de huidge XPS zit.

90 Watt AC adapter
Dan hoop ik dat ze i.c.m een i7 toch een 130W adapter leveren, ik heb het een keer gemeten zonder accu, stressed zonder speakers aan trekt de adapter de volle 130W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
65whr is behoorlijk weinig als je het mij vraagt.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De oude XPS had er een van 56wh? Al had ik ook liever 80 of 90+ wh gezien. Fuck gewicht/dvd drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel heel erg tussen de dell xps 15 van €749,- en de nieuwe inspiron 15r SE van €799,-.
De laptop zal gebruikt worden om te gamen op med-high settings, voor mijn toekomstige studie en om films te kijken. Nou heb ik het een en ander uitgezocht, o.a op dit forum, en ben ik tot de conclusie gekomen dat de laptops erg op elkaar lijken, maar dat de xps een iets betere processor heeft (i7) en de inspiron een beter scherm (1080p). Wat raden jullie mij aan? Mijn budget is echt max. 800,-
Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:15:
De oude XPS had er een van 56wh? Al had ik ook liever 80 of 90+ wh gezien. Fuck gewicht/dvd drive.
Mja ik heb de 9-cell met 90whr. :P Gewicht kan mij ook weinig schelen, heb geen moeite met m'n XPS. DVD drive zou eigenlijk best weg mogen en in plaats daarvan een dikke accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Enes_81 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:54:
90 Watt AC adapter
Dan hoop ik dat ze i.c.m een i7 toch een 130W adapter leveren, ik heb het een keer gemeten zonder accu, stressed zonder speakers aan trekt de adapter de volle 130W.
Vergeet niet dat door de die-shrinks van zowel de CPU als GPU het systeem gewoon minder stroom gebruikt. Bijv. TDP i7 Sandy Bridge + 5xxM GPU = 80 watt terwijl de TDP van een i7 Ivy Bridge + 640M slechts 55 watt is. Dus volgens mij kan die kleinere voeding wel degelijk omdat je ook met een SSD nog een klein beetje stroom bespaard. De accu is volgens mij dan ook groot genoeg.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apple doet ook i7 + GT650m GDDR5 @ 85w adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:18
Ik zoek de juiste OEM code voor de L502X FHD scherm, is dit nog steeds B156HW01 v4? Of past deze sowieso ook probleemloos?

Heeft iemand al een idee hoe lang ze nog de huidige XPS15's gaan verkopen?

Feedback na een jaar met m'n eigen L502X: zeer goed! Alle dank voor de informatie en ervaringen die in dit topic beschreven zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Bwlian op 24-06-2012 16:57 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Die code klopt voor het matte scherm. Het glossy scherm is v.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Ok bedankt, was inderdaad van iemand die een matte scherm wou hebben.

Is deze kabel ook nodig van 720p naar 1080p scherm te gaan of zijn de l502's allemaal compatibel?
http://www.waresphere.com...lvds-cable-fhd-v73d3.html

[ Voor 44% gewijzigd door Bwlian op 24-06-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Enes_81 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:54:
2 W x 2 = total of 4

Jammer, in de huidige XPS 15 is het 2x 5W + 12W subwoofer.
Weet je dat zeker? Volgens mij heeft de huidige 2x4w +12w = 20w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Robsel_NL schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:41:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij heeft de huidige 2x4w +12w = 20w
Nee, je hebt gelijk de XPS 17 heeft 1W meer per speaker, vergissing van mij kant.
Maar toch een groot verschil met de opvolger.

[ Voor 8% gewijzigd door NSG op 24-06-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Denk dat de nieuwe XPS gewoon van die standaard rukspeakers zal hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Hij krijgt als het goed is dezelfde speakers als de xps13, maar 2x 2w ipv 2x 1,5. Nu heb ik ergens gelezen dat de speakers van de xps13 beter waren dan verwacht. Wellicht zijn de speakers van de xps15 dus upper ranger ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Even een vraagje. Dell komt aanstaande woensdag 'gratis' mijn XPS15 repareren, nadat deze voor de derde keer kapot is. De eerste keer is de HDD vervangen, de tweede keer LCD, brezel en moederbord, en nu is de HDD weer kapot.

Ik heb gevraagd om een monteur langs te sturen, omdat ik niet weer 2,5 week mijn laptop kwijt wil zijn. Dit was bij uitzondering mogelijk, ik krijg echter een lege harde schijf terug, dus zonder Windows (bestanden zijn uiteraard gebackupt). Dell wilde mij een windows cd aansmeren van €25, maar dit lijkt mij overbodig.

Kan ik gewoon met een ISO van internet het zootje installeren, en dan de key gebruiken die onderop de laptop staat? Of werkt dat niet op deze manier?

Overigens heb ik recovery DVD's gemaakt, maar volgens de klantenservice kan ik hier mee niets installeren...

[ Voor 7% gewijzigd door MaZeLe op 24-06-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Wat slecht van Dell, die dvd kon je destijds voor 5 eu meebestellen.. Maar wat jij voorstelt moet ook wel werken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=38472366,noline]Heeft iemand al een idee hoe lang ze nog de huidige XPS15's gaan verkopen?
Aanstaande dinsdag worden hoogstwaarschijnlijk de nieuwe generaties aangekondigd. Dus ik gok dat die oude XPS15's niet zo lang meer beschikbaar zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Robsel_NL schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:16:
Hij krijgt als het goed is dezelfde speakers als de xps13, maar 2x 2w ipv 2x 1,5. Nu heb ik ergens gelezen dat de speakers van de xps13 beter waren dan verwacht. Wellicht zijn de speakers van de xps15 dus upper ranger ruk.
Zou fijn zijn, maar ik denk dat het niet in de buurt gaat komen van het JBL systeem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al een paar maandjes geleden voorspeld: ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat we de echte opvolger van de XPS 15 hebben. Asus doet een goede poging met de N56, maar het is het nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Bwlian schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:33:
Ok bedankt, was inderdaad van iemand die een matte scherm wou hebben.

Is deze kabel ook nodig van 720p naar 1080p scherm te gaan of zijn de l502's allemaal compatibel?
http://www.waresphere.com...lvds-cable-fhd-v73d3.html
Die kabel heb je ook nodig. Als Dell standaard een 720p scherm monteert, gebruiken ze ook de bijbehorende kabel en die kan geen 1080p scherm aansturen. Ik heb nog niet van uitzonderingen op de regel gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:56:
Ik had het al een paar maandjes geleden voorspeld: ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat we de echte opvolger van de XPS 15 hebben. Asus doet een goede poging met de N56, maar het is het nog niet helemaal.
Wat is er mis met de nieuwe XPS15? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Laatst online: 11-09 10:39
Cubic X schreef op maandag 25 juni 2012 @ 07:47:
[...]

Wat is er mis met de nieuwe XPS15? ;)
Dat de nieuwe xps leuk klinkt maar uiteindelijk best veel consessies doet als je hem vergelijk met de huidige xps.

Ik ben wel benieuwt naar de eerste revieuws en de prijzen (die niet mis zullen zijn denk ik zo) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Robsel_NL schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:34:
Wat slecht van Dell, die dvd kon je destijds voor 5 eu meebestellen.. Maar wat jij voorstelt moet ook wel werken ja.
Ja, vind het ook niet echt service van ze om niet heel even een DVD'tje te sturen of even de HDD voor te installeren... Maar ik krijg dus geen gezeik met de Windows Activatie op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
MaZeLe schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:46:
[...]

Ja, vind het ook niet echt service van ze om niet heel even een DVD'tje te sturen of even de HDD voor te installeren... Maar ik krijg dus geen gezeik met de Windows Activatie op die manier?
Zolang jij de juiste key hebt is er niks aan de hand, heb datzelfde ook eens gehad.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Even twee korte vraagjes;

Ik heb anderhalf jaar geleden een Dell XPS 15 gekocht (l501x) en wil nu graag de harde schijf en het geheugen een upgrade geven. Ik zou de huidige harde schijf willen vervangen door de Seagate Momentus XT ST750LX003. Wat zijn hier de ervaringen mee?

Het geheugen, 2x2GB 1333 MHz DDR3 zou ik willen vervangen door 2x4GB. Klopt het dat 1600MHz DDR3 niet ondersteund wordt? Qua prijs zit er geen verschil in en ik las ergens dat als je er 1600 in doet terwijl maximaal 1333 wordt ondersteund hij automatisch terugklokt. Dan zou ik beter voor 1600 kunnen kiezen? (voor het geval ik ze ooit in een systeem wil doen die 1600 wel ondersteund..) Ik had daarbij deze op het oog: Corsair CMSX8GX3M2A1600C9

Alvast bedankt 8)

Edit:
cbr600f4i schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:04:
[...]

Zolang jij de juiste key hebt is er niks aan de hand, heb datzelfde ook eens gehad.
Die staat toch gewoon op de onderkant?

[ Voor 11% gewijzigd door uNoTopia op 25-06-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
@Unotopia: voor ervaringen met de Seagate Momentus XT check http://gathering.tweakers...s/1417422///momentus%2Cxt

Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen: zeker doen als je veel storage nodig hebt, maar met de prijzen van tegenwoordig wordt een 240/256gb SSD ook al interessant en ligt de snelheid daarvan nog 'een stukje' hoger. En daarbij komt geen geluid, warmte of stootgevoeligheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
uNoTopia schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:25:
[...]
Die staat toch gewoon op de onderkant?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:10

ChillPascal

In the end...

Op de site van shopkorting geven ze aan dat je nu (van 22-06 t/m 27-06) 100 euro korting krijgt op laptops bij Dell. Daaroverheen nog de 'standaard' 7% cash back.

Maar ik zie nergens een code oid staan, is die valt die 100 euro dan ook onder cash back?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
Bel ik met Dell om een backlit Keyboard te bestellen. Zeggen ze dat er voor de backlit keyboard aparte moederborden worden gemaak :'( t. Ik meteen na het telefoontje onder het standaard keyboard gekeken en er zitten twee aan sluitingen een brede en een smalle 4 pin aan sluiting. Betekent dat ik in mijn XPS 15 een backlit keyboard kan installeren

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

matt1991 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:26:
Bel ik met Dell om een backlit Keyboard te bestellen. Zeggen ze dat er voor de backlit keyboard aparte moederborden worden gemaak :'( t. Ik meteen na het telefoontje onder het standaard keyboard gekeken en er zitten twee aan sluitingen een brede en een smalle 4 pin aan sluiting. Betekent dat ik in mijn XPS 15 een backlit keyboard kan installeren
Gelukkig heeft Dell meer medewerkers die telefoontjes behandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Niet online
ChillPascal schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:57:
Op de site van shopkorting geven ze aan dat je nu (van 22-06 t/m 27-06) 100 euro korting krijgt op laptops bij Dell. Daaroverheen nog de 'standaard' 7% cash back.

Maar ik zie nergens een code oid staan, is die valt die 100 euro dan ook onder cash back?
Het staat inderdaad raar aangegeven dus denk dat dit onder gewone dell actieprijzen valt (TOT 100 euro korting).
Hier is als het goed is wel een 5% kortingscode voor xps modellen vanaf 699 euro: ZXHG50N7QQ204Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Laatst online: 19:10

ChillPascal

In the end...

JOM92 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:21:
[...]

Het staat inderdaad raar aangegeven dus denk dat dit onder gewone dell actieprijzen valt (TOT 100 euro korting).
Hier is als het goed is wel een 5% kortingscode voor xps modellen vanaf 699 euro: ZXHG50N7QQ204Q
Hmm ik zocht er alleen een voor de Inpiron modelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Niet online
ChillPascal schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:37:
[...]

Hmm ik zocht er alleen een voor de Inpiron modelen haha
Werkt hij toevallig ook niet voor inspiron modellen vanaf 699? Voor inspiron modellen vanaf 899 heb ik nog een 10% kortingscode: DWTLN?RRND8X09
Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

EDIT: Die eerste code is na wat zoekwerk ook voor inspiron vanaf 699 euro ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JOM92 op 25-06-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
  • Laatst online: 25-06 01:52
Alle XPS codes zijn voor zover ik weet ook te gebruiken voor Inspiron modellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:25
De nieuwe XPS wordt morgen trouwens aangekondigd. Volg dit: YouTube: New XPS 14 and XPS 15 discussion. en http://en.community.dell..../direct2dell/default.aspx . Bij youtube staat trouwens dat het nog 50 uur duurt, maar dit is denk ik gewoon een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
De nieuwe xps 14 en 15 zijn al te vinden op de Australische Dell site(tijdzone) zie:
xps 14: http://www.dell.com/au/p/xps-14-l421x/fs en xps 15: http://www.dell.com/au/p/xps-15-l521x/fs

[ Voor 4% gewijzigd door Robsel_NL op 25-06-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Als ik nou geen vaste lasten had :) Lijkt dat de prijsverschillen hooguit in de schijven en geheugen zitten, voor de rest lijkt alles hetzelfde qua configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
De xps 13 is in australie vanaf 1300 te krijgen. In NL vanaf 1150. Als het verschil zo groot blijft zal de xps 14 dus ook ongeveer vanaf 1150 moeten kosten, en de xps 15 vanaf +- 1300 ish.

Maar goed, we zullen het snel genoeg zien. Het zijn wel prachtige laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waar blijft de nieuwe XPS 17 lijn? Komt die uberhaupt nog of is die afgeschaft wegens te schrale verkoopcijfers? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die komt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Die komt er hoogst waarschijnlijk niet. Anders was er ook wel al iets over uitgelekt nu. Voor 17" moet je nu bij de inspiron serie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Net nog eentje besteld voor m'n zusje, hopelijk niet te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Prut specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Kun je die mening onderbouwen aub. Wat was je verwachting?
Prut vergeleken met? Voor de prijs dat het verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
De prijs is gewoon veel te hoog.
Er zit een XPS 15 model bij voor $1700 met een i5 3210m..

De XPS 14s zijn ook totaal niet aantrekkelijk vanwege de energiezuinige processoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou je misschien de nederlandse prijzen kunnen afwachten? De AU prijzen zijn altijd belachelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Laatst online: 13-08 20:06
Ik hoop echt dat ze mee gaan vallen..... En anders maar op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.dell.com/nl/p/xps-14-l421x/fs
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-l521x/fs

€ 1599 voor i7 + GT 640m. Jammer dell... De XPS 15 was minder dan de helft :/

Oke, dat is voor kortingsbonnen :P maar je snapt het punt..

Edit: sheet updated.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Die prijzen gaan wel zakken. In het Nederland van de eurocrisis is voor dit soort laptops met dit soort prijzen niet echt een grote markt. En niet alleen in Nederland, dus ik denk dat Dell na een paar maanden vast wel gevoelig zal blijken voor het verlies aan omzet en marktaandeel in deze sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Tering, Dell...wat denken zij? Die prijzen zijn echt fucking belachelijk! Je kan beter een Macbook kopen voor dat geld, serieus....ik was 100% zeker dat ik een XPS15 zou kopen, maar nu twijfel ik toch serieus. Misschien moet ik toegeven op specs en voor €700 minder een Sony S15 aanschaffen....

Dell man, tjonge jonge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:35
Pfff, ik raad net iemand een Dell XPS 15 aan, zie ik deze hoge prijzen. Waar is de tijd dat je een Dell XPS 15 (met fatsoenlijke specificaties) voor € 599,00 kocht.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
Jammer dat de nieuwe XPS 15 zo duur wordt. Maar de nieuwe heeft wel een mooie vormgeving 8)

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:41:

Hmm, via bedrijfsdeel goedkoper, 1399 voor i7 en 640m.. Zit je alleen met mindere garantie.

Ik lees trouwens niets over een verlicht toetsenbord. Ze zullen dat toch serieus niet weer hebben verpest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robsel_NL schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:55:
[...]

Hmm, via bedrijfsdeel goedkoper, 1399 voor i7 en 640m.. Zit je alleen met mindere garantie.

Ik lees trouwens niets over een verlicht toetsenbord. Ze zullen dat toch serieus niet weer hebben verpest...
Er gaat via midden-klein bedrijg een flink deel van de prijs af, maakt het al weer een stuk leuker.

edit

Komt natuurlijk nog btw bij, is uiteindelijk nog duurder dan als normale consument kopen :|

Een verlicht toetsenbord is trouwens standaard op de XPS 14-15 modellen.

Tevens: review XPS 14 op engadget: http://www.engadget.com/2012/06/26/dell-xps-14-review/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:41:

Werken de oude kortingsbonnen dan nog steeds of zijn er nu al weer nieuwe beschikbaar? En aan hoeveel korting moet ik dan denken. Ik kan via Studentenvoordeel een Sony S15 kopen voor +- 1100 euro die dezelfde specs heeft als de XPS15 van 1599 daar zit toch een behoorlijk gat tussen. Wat mij betreft een enorme faal van Dell want er zit dus duidelijk (te)veel marge op anders weet ik niet waar zij die prijzen vandaan halen. >:)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Laatst online: 10:01
Heb mijn XPS15 net 1,5 maand geleden gekocht en er is nou alweer een nieuwe zie ik... Ik schrok al even, dat ik weer iets te snel was geweest met kopen, maar als ik de prijzen zo zie maakt het me allemaal niet zoveel meer uit.. Of de prijzen moeten natuurlijk héél hard dalen de komende tijd.. ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:04:
[...]

Werken de oude kortingsbonnen dan nog steeds of zijn er nu al weer nieuwe beschikbaar? En aan hoeveel korting moet ik dan denken. Ik kan via Studentenvoordeel een Sony S15 kopen voor +- 1100 euro die dezelfde specs heeft als de XPS15 van 1599 daar zit toch een behoorlijk gat tussen. Wat mij betreft een enorme faal van Dell want er zit dus duidelijk (te)veel marge op anders weet ik niet waar zij die prijzen vandaan halen. >:)
pak sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
de configs van de nieuwe en oude XPS staan door elkaar, maar je komt er wel uit denk ik. alles boven de €1000 is de nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:20:
[...]

de configs van de nieuwe en oude XPS staan door elkaar, maar je komt er wel uit denk ik. alles boven de €1000 is de nieuwe :P
Was die sheet alweer vergeten :P

Met shopkorting + 10% korting kom je voor de 1600 euro i7 + 640m uit op 1350, wat alweer een stuk redelijker is voor een nieuwe laptop (gelijk geld over voor een nette SSD). Misschien toch maar even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:20:
[...]

Dankjewel :) Dan is het verschil nog te overzien. Een Sony Vaio S15 met dezelfde config kost me € 1190,- en een XPS 15 met korting dan € 1350,- wat ik nog steeds (te)veel geld vind overigens. Lijkt mij niet dat ze er veel van gaan verkopen.

Maar met de verschillende problemen op de S15 zoals Keyboard Ghosting en een GT640M LE met Fermi architectuur en niet de nieuwste direct X 11.1 ga je toch weer nadenken.

In het nu al zeker dat de XPS 15 een 2GB GT640M met GDDR5 zit met de Kepler architectuur dus de GK107? Want er wordt wel over gesproken maar de Dell site geeft helemaal geen info hierover.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:35:
[...]

Was die sheet alweer vergeten :P

Met shopkorting + 10% korting kom je voor de 1600 euro i7 + 640m uit op 1350, wat alweer een stuk redelijker is voor een nieuwe laptop (gelijk geld over voor een nette SSD). Misschien toch maar even over nadenken.
Die zit er toch al in? (32 GB mSATA Solid State-harde schijf)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:43:
[...]

Die zit er toch al in? (32 GB mSATA Solid State-harde schijf)
Klopt, maar zat zelf meer aan 250+ GB te denken voor een laptop (250 gb heb je nu al voor 160 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:46:
[...]

Klopt, maar zat zelf meer aan 250+ GB te denken voor een laptop (250 gb heb je nu al voor 160 euro).
Aha, oké! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff die nieuwe prijzen vallen wel vies tegen zeg. Voor bijna dezelfde configuratie heb ik vorig jaar 780,- euro betaald en zou ik nu 1399,- euro moeten betalen!

Met kortingsbonnen eraf en dergelijke kom je misschien eens op de 1100 euro maar dat is nog steeds veel te veel geld voor wat je krijgt imho.

De GT630M is niet veel beter als de GT540M zo te zien en de CPU's zijn tegenwoordig toch wel "snel genoeg" voor de meeste toepassingen.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.