[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 985.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-06 16:58
Theebag schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:34:
[...]

Even een update. Eindelijk tijd gehad om hem open te maken, overal in de laptop zit opgedroogd schoonmaakmiddel, echt ongelofelijk. Geen wonder die directe kortsluiting. Gelukkig heeft de SSD (Intel 510, betrouwbaarheid :+ ) het overleeft. Iemand een FHD scherm, blu-ray drive, onverlicht tobo, chassis of 9 cell batterij nodig :*) ?
Past de blu-ray drive ook in een xps 17? (type L702x) Heb anders interesse in de blu-ray drive. Dm me maar.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Alfie104 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:03:
[...]

In Nederland kost het toetsenbord €37,35 incl. verzenden. Dus waarom laat je het niet iemand in Nederland bestellen en dan doorsturen naar Frankrijk?
Is dit direct bij Dell of ergens anders? Dan zou het in FR wel idioot veel duurder zijn. Kan op de Dell-site (de Franse althans) het toetsenbord los ook niet vinden. Zal zo even op de Nederlandse kijken. IIg geen probleem om het naar NL op te laten sturen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb hem rechtstreeks bij Dell besteld. Hij staat inderdaad niet op de site, ook niet de Nederlandse, je moet even bellen en hopen dat je de juiste persoon treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
ok, merci. Ga ik ze maandag even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
[...]

Even een update. Eindelijk tijd gehad om hem open te maken, overal in de laptop zit opgedroogd schoonmaakmiddel, echt ongelofelijk. Geen wonder die directe kortsluiting. Gelukkig heeft de SSD (Intel 510, betrouwbaarheid :+ ) het overleeft. Iemand een FHD scherm, blu-ray drive, onverlicht tobo, chassis of 9 cell batterij nodig :*) ?
Ik ben wel geïnteresseerd in een aantal dingen. Ligt ook een beetje eraan of we over de prijs eens kunnen worden. Aangezien ik je geen DM kan sturen, kan ik je misschien ergens mailen? Of kun jij mij mailen op a.eenkhoorn bij gmail (even het email adres in elkaar hobbyen ivm. spam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
nieuws: Specificaties nieuwe Dell XPS 15 verschijnen online

Opvolger van de L502x.
Ben benieuwd wanneer hij uitkomt, of hij dezelfde chassis gebruikt en uiteraard ook het matte FHD scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Die had ik hier al gepost:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Maar ik vond het geen nieuwssubmit waardig, een iets te hoog "er komt een nieuwe laptop, maar we hebben geen idee wat" gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-03 13:30
Ik zou ook graag de XPS 15 bestellen, maar als ik op de dell site met de configuratie bezig ben, zie ik geen optie i.v.m. een backlit toetsenbord...

Ik heb geprobeerd &vw=classic toe te voegen aan de link maar dan komt de optie er nog steeds niet bij...

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je ziet iets over het hoofd ja.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8od49GXESjTR6GqidXoNyLtN/full.png
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
Vreemd, ik krijg dit niet te zien... Moet er natuurlijk wel even bij vermelden dat ik vanuit België bestel...

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/sb3gp3.png

[ Voor 34% gewijzigd door fretb op 10-03-2012 18:03 . Reden: thumb fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:58:

Dell XPS L521X - Preliminary info

Voor diegenen onbkend met de dell naamgeving:

L501x = XPS
L502x = XPS met nieuwe processorreeks (sandy bridge)

xpsL321x = xps 13 ultrabook

xpsL511z = XPS 15z

Met andere woorden, verwacht over een maand een dell 15.6" ultrabook :)
Waarom verwacht je overigens een 15" ultrabook en niet een gewone notebook? Want als je naar de codenaam kijkt heeft de XPS 15z de code L511z terwijl de gewone XPS 15 L501x. Ook gezien de standard voltage cpu's + gpu, is het dan niet waarschijnlijker dat het de opvolger wordt van de gewone XPS 15?

Edit: ik snap hem al het gaat om de L521X die overeen komt met de L321x van de 13" ultrabook.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 10-03-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:41:
Die had ik hier al gepost:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Maar ik vond het geen nieuwssubmit waardig, een iets te hoog "er komt een nieuwe laptop, maar we hebben geen idee wat" gehalte.
En die had ik ook gelezen :9. Maar doordat je al direct begon te spreken over ultrabooks dacht ik dat het een geheel nieuwe tak was. Nu zie ik dat je gewoon direct je productnummerdeductie er had op losgelaten 8)7.

Design van de XPS 13 vind ik trouwens erg geslaagd, daar mag de L521x zeker op trekken. Met wel alle poorten van een normale notebook uiteraard.
Regeneration schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:21:
[...]

Waarom verwacht je overigens een 15" ultrabook en niet een gewone notebook? Want als je naar de codenaam kijkt heeft de XPS 15z de code L511z terwijl de gewone XPS 15 L501x. Ook gezien de standard voltage cpu's + gpu, is het dan niet waarschijnlijker dat het de opvolger wordt van de gewone XPS 15?
Omdat de reeds gelanceerde L321x een ultrabook is. Dan lijkt de L521x daar qua naamgeving meer op.

[ Voor 27% gewijzigd door SemperEgo op 10-03-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Regeneration schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:21:
[...]

Edit: ik snap hem al het gaat om de L521X die overeen komt met de L321x van de 13" ultrabook.
Inderdaad, de 5 staat voor de schermgroote, de daaropvolgende 2 voor de stijl, bij gebrek aan een beter woord, en de laatste voor de revisie van dat design. Hij komt overigens met mat scherm, dus geen edge-to-edge scherm zoals in de 13: die zijn per definitie glossy, tenzij de bron een fout heeft gemaakt (wat mij overigens niet waarschijnlijk lijkt. Die vent heeft tot nu toe altijd gelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:33:
[...]

Inderdaad, de 5 staat voor de schermgroote, de daaropvolgende 2 voor de stijl, bij gebrek aan een beter woord, en de laatste voor de revisie van dat design. Hij komt overigens met mat scherm, dus geen edge-to-edge scherm zoals in de 13: die zijn per definitie glossy, tenzij de bron een fout heeft gemaakt (wat mij overigens niet waarschijnlijk lijkt. Die vent heeft tot nu toe altijd gelijk).
Ben ik eindelijk overtuigd dat glossy ook zijn voordelen heeft, gaan ze nu een voor mij veelbelovende notebook uitbrengen met een mat scherm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is ook nooit goed... : :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Ik ben wel geïnteresseerd in de accu. Stuur als je wilt even een DM of E-mailtje naar info at *username* .nl
Ik kan hem af komen halen in Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
[...]

Wat vraag je voor het FHD scherm? Heb nog steeds geen vervanging voor die van mij met een barst erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
[...]

Oei, ik heb ook wel interesse in die 9-cells batterij, maar Joolee was natuurlijk eerder ;)
Mocht het niets worden, stuur me maar een PMmetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Modbreak:Dit is geen V&A topic...

Ik vind het niet erg dat iemand zijn kapotte laptop te koop aanbied (dat is immers een ervaring :P) al deze berichten zijn echt totaal onnodig. Zorg in het vervolg dat je DM aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
Oke, prima. Ben trouwens net (ruim 2 weken nadat ik een mail had gestuurd) gebeld door een Dell Account Manager om de opties te bespreken om mijn scherm te vervangen. Kwam erop neer dat er niet een los paneel kon worden geleverd door hen, aangezien ze niet willen dat ik zelf aan mijn laptop ga zitten sleutelen.

Het paneel zou volgens hem al €200 inkoopprijs hebben (wat niet klopt met de info die iemand hier poste, een inkoopprijs van ong $105) en kwam met het aanbod om het scherm te laten vervangen voor €425!!! Ik heb natuurlijk direct gezegd dat dat te duur was, waarna hij meteen €100 van de prijs afhaalde. Maar toch, €325, ik ga het niet meer bij Dell proberen... Wat een achterlijke prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar dan wel? Verkoopkanalen voor het B156HW01 v7 bestaan niet, dell koopt volgens mij alles op en de restjes gaan naar selecte clevo dealers, dan heb je nog de matte versie: http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/ maar echt goedkoop is die niet, noch goed leverbaar (wel leverbaar, maar niet ten overvloedde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
vip0r schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:59:
Vreemd, ik krijg dit niet te zien... Moet er natuurlijk wel even bij vermelden dat ik vanuit België bestel...

[afbeelding]
backlit toetsenbord is niet beschikbaar met een azerty (vlaams) klavier bij xps 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:29
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:34:
[modbreak]Dit is geen V&A topic...

Ik vind het niet erg dat iemand zijn kapotte laptop te koop aanbied (dat is immers een ervaring :P) al deze berichten zijn echt totaal onnodig. Zorg in het vervolg dat je DM aan staat...[/]
Sorry, DM staat aan. :z Ik zal iedereen een DM sturen. Misschien daarna opschonen ... :$

[ Voor 4% gewijzigd door Theebag op 11-03-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:51:
Waar dan wel? Verkoopkanalen voor het B156HW01 v7 bestaan niet, dell koopt volgens mij alles op en de restjes gaan naar selecte clevo dealers, dan heb je nog de matte versie: http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/ maar echt goedkoop is die niet, noch goed leverbaar (wel leverbaar, maar niet ten overvloedde)
Heb het scherm geregeld via een partnerbedrijf van mijn werkgever, en ja ze hebben gewoon de originele AUO v7 geleverd! Voor de geïnteresseerden: http://www.microfix.nl/ kan ze dus gewoon bestellen indien je vraagt om een AUO B156HW01 v7 en aangeeft dat je dus de originele wilt. Prijs is waarschijnlijk zelfs lager dan bij Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
Nou, the keyboard-saga goes on and on: gebeld met Dell NL. Een backlit opsturen gaat zomaar niet, want dat is problematisch i.v.m. garantie. Als particuliere koper heb je nl. volgens Europees recht in praktijk 3 jaar garantie (aangezien van een laptop verwacht kan worden dat hij zo lang mee gaat). Het vervangen van de tobo (Standaard -> backlit) , ook al heb je tig jaar ervaring met laptops en pc's, is best heul ingewikkeld. Als er dan wat stuk gaat, zou Dell het haasje zijn.
Enfin, de prijs heb ik er wel uit weten te trekken: 45 € ex. verzendkosten.

De beste man heeft mij doorverbonden met een Indiase helpdesk, en daar kreeg ik hetzelfde verhaal te horen. Voor € 220 Euri kan er wel een technische meneer langskomen die het tobo ter plekk vervangt :S. Na wat doorzeuren, kon dit naar 76 € verlaagd worden. Overigens geen slechte prijs inclusief monteur.

Heb ik nou gewoon pech? Is het feit dat ik van het 'zwakke' geslacht ben van invloed of heeft iedereen die dit wel kan bestellen, dit gedaan op een zakelijke account en na meer dan een jaar?

Ik neig er nu naar om toch maar in te gaan op het aanbod van de Franse Dell (waar de desbetreffende medewerker blijkbaar niet op de hoogte is van deze garantietoestand). Dan is het 66 euro. Kan ik iig wel weer de letters lezen en 's avonds ook wat zien.

Ik heb online nog even gezocht, maar de enige goedkopere bordjes komen uit HongKong/China (Ebay), en dat lijkt me namaak... toch?

[ Voor 8% gewijzigd door cat_byte op 14-03-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 24-06 00:25
Als ik jou was zou ik contact opnemen doormiddel van een e-mail via deze pagina.

Mij werd aangeboden voor €35 een monteur langs te sturen of zelf vervangen, na voor zelf vervangen te hebben gekozen had ik het vervangende toetsenbord de volgende ochtend al binnen.

Wel is het zo dat ik al een backlit keyboard heb en het dus ook volgens garantie is verlopen.

Wat betreft de toetsenborden op eBay, het lijkt mij sterk dat hier namaak van word gemaakt ook zie ik op de foto's geen enkel verschil met mijn toetsenbord, behalve dan dat ik de Indiase Rupee op toets 4 heb. Zelfs de stickers en codes op de onderkant zijn identiek en dan heb ik het over dit exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
Ik wil er ook een met een Rupee!!!! Cool :)

Trouwens, bij mij werd verteld dat de vervanging van standaard naar backlit hetgeen was, wat 'moeilijk' zou zijn (iig minder makkelijk dan een backlit vevangen).

Toch maar Ebay dan ... denk ik. Als het geen namaak is, dan is het voor dat bedrag, zelfs als er btw ed wordt gerekend bij invoer, nog steeds goedkoper. Of zou je bij het vervangen van een standaard naar backlit iets extra's nodig hebben?

Via het de supportsite heb ik het als eerste gedaan, maar aangezien ik in Frankrijk woon, moet ik bij de Franse Dell terecht, en daar heb ik dus al antwoord van.

[ Voor 25% gewijzigd door cat_byte op 14-03-2012 12:02 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
cat_byte schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:00:
Ik wil er ook een met een Rupee!!!! Cool :)

Trouwens, bij mij werd verteld dat de vervanging van standaard naar backlit hetgeen was, wat 'moeilijk' zou zijn (iig minder makkelijk dan een backlit vevangen).
Als je, zonder het hele garantieverhaal, gewoon vraagt om een Backlit toetsenbord is het nog goedkoper. Dan kost hij (bij mij iig) €39,-
Toch maar Ebay dan ... denk ik. Als het geen namaak is, dan is het voor dat bedrag, zelfs als er btw ed wordt gerekend bij invoer, nog steeds goedkoper. Of zou je bij het vervangen van een standaard naar backlit iets extra's nodig hebben?
Het vervangen van normaal door backlit is niet (veel) moeilijker of anders dan ene ander normaal tobo erin plaatsen. Er is een extra flatcabletje welke je aan moet sluiten maar dat wijst voor zich. Verder is alles gewoon hetzelfde.
Via het de supportsite heb ik het als eerste gedaan, maar aangezien ik in Frankrijk woon, moet ik bij de Franse Dell terecht, en daar heb ik dus al antwoord van.
Antwoord van medewerker 1 heb je. Nog maar 999 te gaan ;)
Ik heb zelf denk ik een keer of 20 moeten bellen voordat ik iemand had die me wilde helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352874

Hoi,

Ik heb sinds kort een Dell Xps 15z en hij ziet er qua design super mooi uit. Ik heb nu alleen 1 probleempje en dat is dat ik thuis mijn laptop heb aangesloten aan een grotere monitor via een hdmi kabel. Ik heb de laptop zo ingesteld dat hij op extended mode staat. Dus dat je 2 schermen hebt. Als ik nu naar youtube.nl ga en ik start een filmpje op dan zie ik even 2 seconde zwart beeld en dan komt het beeld weer terug en zie ik in het midden een melding met de tekst "HDMI". Deze melding komt niet van windows, maar komt van de monitor zelf. Vervolgens start het filmpje en ziet alles er goed uit. Op het moment dat ik die webpagina van youtube sluit door op dat kruisje rechtsboven te klikken heb ik weer even 2 seconde zwart beeld. En daarna heb ik weer beeld en zie ik weer de melding "HDMI". Het lijkt er dus op dat wanneer er een filmpje afgespeeld wordt dat de monitor overgaat naar de HDMI aansluiting (terwijl die hier al op draaide) en dan beeld laat zien.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Hey allen!

Heb een probleem met mijn XPS 15. Eigenlijkd oet het zich al voor sinds ik em heb (inmiddels bijna een jaar) maar nooit echt achteraan gegaan.

Als ik mijn laptop in sleep/hibernate zet en weer aan doe, duurt het érg lang tot mijn wifi-verbindingen het doen (2-3 minuten). Als ik mijn laptop gewoon restart doet het probleem zich niet voor. Probleem wordt hier ook beschreven.

Ik heb de 6230 kaart. Heb alle tips uit de OP gevolgd, eveneens de tips in de hierboven geplaatste link. Oudere drivers, nieuwe drivers, powermanagement, etc. Het probleem blijft zich echter voordoen.

Verder heb ik géén problemen met mijn kaart! Downloadsnelheden zijn altijd zoals ze horen te zijn.

Heeft iemand anders ook problemen met de 6230-kaart en het hervatten van een verbinding vanuit hibernate/sleep-mode? Zo niet, welk OS heb je en welke driver-versies?

Heb zelf momenteel driverversie 14.3.0.6, draai Windows 7 Ultimate SP1 64bit.

Edit: En in hoeverre is "Intel PROSet Wireless" nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intel 6230, driverversie 14.3.0.6, W7 Home Premium 64-bit en nog nooit gedonder ermee gehad. Ook niet met oudere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:24
Voor mij waren de problemen opgelost toen ik een nieuwe 6230 opgestuurd heb gekregen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

@SChief: Heb jij misschien Intel PROSet Wireless geinstalleerd?

En als het niet te veel werk is, zou je dan misschien bij de eigenschappen van de netwerkkaart bij het tabje Advanced aan kunnen geven wat je bij elk onderdeel hebt ingesteld?

Ik heb de volgende instellingen:
802.11n Channel Width for band 2.4 (20 MHz Only)
802.11n Channel Width for band 5.2 (Auto)
802.11n Mode (Enabled)
Ad Hoc Channel 802.11b/g (1)
Ad Hoc QoS Mode (WMM Disabled)
Bluetooth(R) AMP (Disabled)
Fat Channel Intolerant (Disabled)
Mixed Mode Protection (CTS-toself Enabled)
Preferred Band (1. No Preference)
Roaming Aggressiveness (3. Medium)
Transmit Power (5. Highest)
Wireless Mode (6. 802.11a/b/g)

@CurlyMo: Had jij hetzelfde probleem als ik?

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen Bluetooth staat bij mij wel aan en Intel PROSet Wireless heb ik ook geïnstalleerd, maar de boel werkte ook prima zonder dat.

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 14-03-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:24
Ary schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:03:
@CurlyMo: Had jij hetzelfde probleem als ik?
Niet precies dezelfde maar in het algemeen veel problemen met de stabiliteit van de kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:44 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Iemand ervaring met het "retourneren" van een xps? Ik ben niet zo heel erg onder de indruk van de kwaliteit, met name het toetsenbord. Ook is hij erg groot (mening). Ik zat enorm te twijfelen tussen een macbook en deze, en uiteindelijk deze maar besteld (ongezien). Maar nu ik hem even "gevoeld" heb, heb ik echt liever een macbook. Lees op de website over de 7-dagen regeling, maar dat zal wel voor ongeopende doos gelden?

[ Voor 190% gewijzigd door Twanjo op 14-03-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, de wet kopen op afstand geeft je het recht om een laptop 7 dagen lang te testen, dat geldt ook voor een open doos. Je betaalt enkel de verzendkosten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Omdat ik mijn dvd-speler zo goed als nooit gebruik zit ik te twijfelen om een extra hardeschijf aan te schaffen. In eerste instantie een hybride schijf, maar nu las ik dat je in desktop computers zelf ook een soort hybride schijf kan maken door een SSD schijf aan je reguliere schijf te koppelen. Kan dit in een laptop (deze l502x) ook? Zo ja:
- levert dit veel snelheidswinst op t.o.v. een reguliere hardeschijf?
- lever je veel in op snelheid t.o.v. een volledig SSD schijf?

Ik wil dit doen omdat je eigenlijk snel een schijf groter dan 64GB nodig hebt (ik dual boot Win7 en OSX) en schijven boven de 64GB zijn sowieso te duur voor mij. In eerste instantie wilde ik dan gaan voor een 30/32GB schijf maar 60/64GB kan eventueel ook nog wel prijstechnisch gezien.

En dan heb je ook nog de keuze tussen SATA2 en SATA3. Zowel de hdd als drive gebruiken als ik het goed begrijp sata3 poorten in de l502x. Dus dan zou een sata3 ssd veel voordeel moeten opleveren. Maar is dat ook wanneer je hem koppelt aan een reguliere hdd?

Dus even samengevat:
1. Klopt het dat je een reguliere hdd kan koppelen aan een SSD schijf zodat je een hybride schijf maakt (zoals de Momentus XL)
2. Als dat kan, kan dat ook in deze laptop (l502x)
3. Wat is de snelheidswinst hiervan t.o.v. een reguliere schijf? En verlies t.o.v. een volledige ssd schijf?
4. Zou 30/32GB hier voldoende voor zijn? Of is het echt aan te raden om voor 60/64GB te gaan? (of nog meer..?)
5. Geldt de voordelen van sata3 in dit geval ook nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
Ik heb zonet een L502x besteld met o.a. de volgende specs:

code:
1
2
3
4
5
6
2e generatie Intel® Core™ i7-2760QM Processor(2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz)
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce®  GT 540M Grafische kaart
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart

Nu heb ik in afwachting al een hdd caddy gekocht (linkje), hier zou ik dan de 750GB HDD steken, en dan zou ik een SSD kopen voor de HDD bay.

Ik heb de SSD topics doorgenomen en mijn voorkeur gaat uit naar een 'Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB', is dit een goede keuze of denken jullie er anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:57:
Nope, de wet kopen op afstand geeft je het recht om een laptop 7 dagen lang te testen, dat geldt ook voor een open doos. Je betaalt enkel de verzendkosten terug.
@Darkstone; Thnx voor de info dan gaan we dat eerts maar eens doen. Jij hebt zelf toch ook een xps? Wat vindt jij van de Xps vs Macbook 13 inch? Ik vind de XPS echt een beetje "poppenspul" aanvoelen (toetsenbord&behuizing), en ben zeer benieuwd hoe lang hij meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:59:
Omdat ik mijn dvd-speler zo goed als nooit gebruik zit ik te twijfelen om een extra hardeschijf aan te schaffen. In eerste instantie een hybride schijf, maar nu las ik dat je in desktop computers zelf ook een soort hybride schijf kan maken door een SSD schijf aan je reguliere schijf te koppelen. Kan dit in een laptop (deze l502x) ook?
Zat kan alleen met een QM67 chipset, het meest high-end chipset, of de mobiele variant. Ik ken maar een laptop met dat chipset en dat is niet de XPS 15. Die heeft HM67.

Overigens hebben de ivy brdige chipsets die feature standaard. Althans de desktopvarianten, de mobile zou ik niet weten, maar voorspellen wat het wordt zal niet moeilijk zijn :)
Twanjo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:09:
[...]

@Darkstone; Thnx voor de info dan gaan we dat eerts maar eens doen. Jij hebt zelf toch ook een xps? Wat vindt jij van de Xps vs Macbook 13 inch? Ik vind de XPS echt een beetje "poppenspul" aanvoelen (toetsenbord&behuizing), en ben zeer benieuwd hoe lang hij meegaat.
Ik heb een studio 15. De voorloper van de XPS 15, de bouwkwaliteit van dat ding is redelijk matig. Maar de concurrent de MBP was meer dan 2x zo duur.

De MBP 13" is geen concurrent van de XPS 15. De XPS is goedkoper, heeft een quadcore, een grafische kaart en 2x zoveel pixels op het scherm. De MBP 15" is de directe concurrent, maar ook meer dan 2x zo duur.

Of lees even http://www.anandtech.com/...ell-xps-15-l501x-review/1 en http://www.anandtech.com/...-2011-brings-sandy-bridge. De MBP 15" is leuk, maar de 13" zie ik als een achteruitgang tegenover zowel de MBA 13" als XPS 15. De extra performance kan me niet veel schelen, maar de hogere resolutie is gewoon heel erg belangrijk voor de productiviteit.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-03-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmm dat is wel erg jammer. Dat leek me een ideale oplossing. Ik gok dat er ook geen update gaat komen die dit op een magische wijze toch mogelijk maakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
Joolee schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:13:
[...]
Als je, zonder het hele garantieverhaal, gewoon vraagt om een Backlit toetsenbord is het nog goedkoper. Dan kost hij (bij mij iig) €39,-

[...]

Antwoord van medewerker 1 heb je. Nog maar 999 te gaan ;)
Ik heb zelf denk ik een keer of 20 moeten bellen voordat ik iemand had die me wilde helpen.
Ik heb het juist gevraagd zonder te vermelden dat ik een versleten tobo had! De medewerker kwam zelf met garantiegeneuzel :S, nadat ik de prijs van 45 € te horen had gekregen (tobo misschien iets duurder geworden dus?).

Maar het wordt mij te tijdrovend om Dell nog 10 keer te bellen tot ik iemand tref die het 30 euro goedkoper kan, terwijl ik voor die prijs net zo goed op Ebay een keyboardje kan scoren. (Mijn beschikbare tijd is eindig).
Iig heel erg bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
vip0r schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:59:
Ik heb zonet een L502x besteld met o.a. de volgende specs:

Nu heb ik in afwachting al een hdd caddy gekocht (linkje), hier zou ik dan de 750GB HDD steken, en dan zou ik een SSD kopen voor de HDD bay.

Ik heb de SSD topics doorgenomen en mijn voorkeur gaat uit naar een 'Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB', is dit een goede keuze of denken jullie er anders over?
Ik zit er ook nog aan te denken om op de termijn een keer een SSD en caddy aan te schaffen, maar aangezien de L502x beschikt over 2 SATA3 poorten, waarom zou je dan de moeite nemen om de SSD op de plek van de HDD in te bouwen en de HDD vervolgens in de caddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:11:
[...]

De MBP 13" is geen concurrent van de XPS 15. De XPS is goedkoper, heeft een quadcore, een grafische kaart en 2x zoveel pixels op het scherm.
Waarom twijfel ik eigenlijk, hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik eigenlijk wil zeggen, als je twijfelt tussen de XPS 15 en MBP 13, dan moet je echt even helemaal terug naar de tekkentafel en kijken wat je precies wilt, en op welke prijs je uitkomt met die eisen. Twijfelen tussen de XPS 15 en MBP 13 is zinloos, die laptops lopen zover uit elkaar.
Overigens hoort dat eigenlijk in [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook april 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Je hebt gelijk, zijn totaal verschillend qua hardware en formaat. Toch vind ik dat ze een beetje in dezelfde prijs range vallen, namelijk die van +/- 1000 euro. De XPS: Groter, sneller, beter beeldscherm. De Macbook : meer portable, betere accuduur, betere bouwkwaliteit, waardevaster. Maar goed, hoort hier idd niet thuis.

Hoe lang heb je die studio15 inmiddels, geen gebreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 09:49

Coehinator

Hocus Pocus!

Uit eigen ervaring zou ik zelf niet een macbook kopen.
Ik heb zelf ook een macbook, ik ben er verre weg van enthousiast over.
Software is voor productiviteit inderdaad beter. maar bouwkwaliteit en een betere accu niet mee eens.
Ik heb m een jaar nu. er zijn al 5 nieuwe hardeschijven 2 nieuwe accu's en 2 nieuwe opladers tegenaan gegooid en hij werkt nog niet supper. en ze worden naar mijn weten veel te heet. voor mij in ieder geval nooit geen apple meer. ik werk nu op een sony vaio e serie van 2 jaar oud, en die bevalt nog prima. nooit gezijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Twanjo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:31:
Je hebt gelijk, zijn totaal verschillend qua hardware en formaat. Toch vind ik dat ze een beetje in dezelfde prijs range vallen, namelijk die van +/- 1000 euro. De XPS: Groter, sneller, beter beeldscherm. De Macbook : meer portable, betere accuduur, betere bouwkwaliteit, waardevaster. Maar goed, hoort hier idd niet thuis.

Hoe lang heb je die studio15 inmiddels, geen gebreken?
€762 vs €1034? Dat vind ik niet bepaald dezelfde prijsklasse.

En ik ben erg tevreden met mijn studio. Kort
De bouwkwaliteit is slecht
touchpad is matig
Toetsenbord, scherm zijn erg goed, en de mobiliteit is voor een windows notebook ook vrij uitzonderlijk uit die tijd. Ik haal nog altijd 3 uur op de accu (laagste, maar voldoende, helderheid), al is dat een kwestie van geluk. Hij is inmiddels al 2.5 jaar oud.

Als hij nu op de markt was zou ik hem echter niet aanraden. Niet omdat hij slecht is, maar omdat de XPS een vrij grote vooruitgang is qua bouwkwaliteit. Het scherm, speakers, touchpad en bouwkwaliteit zijn flink verbeterd. Het gewicht en de dikte zijn wat minder, maar dat is een kleine prijs als je het mij vraagt. Maar ook niet zo groot om mijn studio meteen te vervangen, ik hou hem nog zeker een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:01:
[...]

€762 vs €1034? Dat vind ik niet bepaald dezelfde prijsklasse.
899 vs 1140 (fabrikant prijzen), is in mijn ogen 100 euro of 100 méér (+/-1000). Maar mét kortingen is de xps idd nog goedkoper. Koop je er echter een zwaardere accu en extra garantie bij, scheelt het weer niet veel. Kan je die garantie achteraf trouwens nog bijkopen? Was ik vergeten, en via "mijn account" kan ik het niet 123 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garantie achteraf bijkopen is duur. Je kan wel proberen de klantenservice te bellen en proberen af te dingen. Zoiets als:
Ik ben vergeten extra garantie bij mijn XPS 15 te kopen. Kan ik nu nog de garantie upgraden tegen dezelfde prijs als online? Zo niet, dan stuur ik hem terug en bestel ik een nieuwe met de goedkope garantie online
Dat moet wel lukken lijkt mij... En anders doe je dat alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
rjvisje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:56:
[...]

Ik zit er ook nog aan te denken om op de termijn een keer een SSD en caddy aan te schaffen, maar aangezien de L502x beschikt over 2 SATA3 poorten, waarom zou je dan de moeite nemen om de SSD op de plek van de HDD in te bouwen en de HDD vervolgens in de caddy?
Omdat je niet kunt booten van een HDD/SSD welke in de Caddy zit. Aangezien je wilt booten van je SSD zul je deze dus op de plek van de HDD moeten bouwen. Voor meer info moet je even de search gebruiken aangezien dit onderwerp regelmatig voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Is het standaard keyboard zo'n matje? Mijn backspace toets blijft namelijk af en toe hangen, en kraakt ook enorm. Maar die toetsen kunnen niet los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352874

Niemand problemen met je laptop aan een externe monitor hangen via hdmi en dan een youtube filmpje starten? Springt ie bij jullie ook niet eerst 2 seconden op zwart beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
rjvisje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:56:
[...]

Heb inderdaad al zitten denken aan de SSD in de caddy in te bouwen, had even een foute indruk van 'beste performance' op de HDD plaats. Maar dit maakt uiteraard niet uit.
Joolee schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:18:
[...]

Omdat je niet kunt booten van een HDD/SSD welke in de Caddy zit. Aangezien je wilt booten van je SSD zul je deze dus op de plek van de HDD moeten bouwen. Voor meer info moet je even de search gebruiken aangezien dit onderwerp regelmatig voorbij komt.
Waarom zou je niet kunnen booten vanaf een hdd in een caddy? Dit is toch ook gewoon een standaard SATA aansluiting op dezelfde controller als de andere poort..

[ Voor 44% gewijzigd door fretb op 15-03-2012 09:37 . Reden: merging quotes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
Wil een mod deze reactie even verwijderen aub, heb mn quotes samengeplaatst.

[ Voor 87% gewijzigd door fretb op 15-03-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Er is een nieuwe BIOS voor de XPS 15 L502X beschikbaar namelijk versie A10.
Downloaden vanaf de driver pagina lukt mij niet ook staat er daar versie x30.
Maar hij staat op op FTP van Dell, (wel even geduld hebben)

MD5:5593c978aad809a53b86374a7f001603
SHA1:4326a0c7c4567550b0ea49c4c54d74c2bece57e6
L502XA10.exe

Changelog
1.To fix lid function failed in DOS.
2.Modify fan max speed value to fix WBDD tool fan.exe test failed if system in high temperature
3.Added LED test interface for factory.
4.Sync solution from Queen for IFIR fan noise issue

Ik heb hem nu al een half uurtje geleden geflasht, ervaring tot nu toe is dat de fan constant draait op een lage snelheid, het blijft hoorbaar maar ik vind het beters als dat hij aan/uit/aan/uit gaat. Dit is trouwens met het energieschema op gebalanceerd en aangesloten op de oplader.

Edit: Blijkbaar geld dit alleen als hij aangesloten is op de oplader, vreemde keus.
Edit2: Na een reboot, blijft de fan niet meer constant draaien, erg vreemd want direct na het flashen van A10 heeft hij zeker 1,5 uur constant gedraaid.

[ Voor 10% gewijzigd door NSG op 15-03-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Anoniem: 352874 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:34:
Niemand problemen met je laptop aan een externe monitor hangen via hdmi en dan een youtube filmpje starten? Springt ie bij jullie ook niet eerst 2 seconden op zwart beeld?
Ik heb nog nooit een Youtube filmpje geprobeerd op een extern scherm, maar voor de HDMI moet volgens mij de nVidia chip gebruikt worden. Dat 2 sec. zwart wordt mogelijk veroorzaakt door het omschakelen van videochip.
Enes_81 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:43:
Er is een nieuwe BIOS voor de XPS 15 L502X beschikbaar namelijk versie A10.

4.Sync solution from Queen for IFIR fan noise issue
Dus nu maakt de fan Queen muziek ipv. geruis, zodat het minder irriteert (tenzij je geen Queen liefhebber bent)?

Gezien het feit dat de fan nu helemaal niet meer uit gaat en mijn XPS toch al geen last heeft van het aan/uit gedrag, laat ik deze update maar even liggen totdat ze wat beters bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is het eigenlijk mogelijk om de firmware terug te flashen naar een oudere versie? Ja toch? Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 22:39
Mijn XPS15 is binnen, wat een prachtapparaat :)
Ik zit even te kijken hoe ik de dvd eruit kan halen en er een ssd in kan gooien.
Ik wil daarnaast een andere OS opzetten aangezien ik niet zo van ben van standaard OS op een laptop.
Was het niet mogelijk om een OS te installeren via een usbstick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:28
Prom0 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:56:
Mijn XPS15 is binnen, wat een prachtapparaat :)
Ik zit even te kijken hoe ik de dvd eruit kan halen en er een ssd in kan gooien.
Ik wil daarnaast een andere OS opzetten aangezien ik niet zo van ben van standaard OS op een laptop.
Was het niet mogelijk om een OS te installeren via een usbstick?
Ik heb een paar minuten geleden een caddy voor me SSD besteld. Op de frontpage van dit topic stond deze en dat hij universeel was + frontpanel die er op kon.

http://www.ebay.nl/itm/220775163228

Opstarten via USB kan, bij mij werkt het als ik gewoon die iso uitpak op de USB, en de USB boot #1 maak in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
Remz schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:52:
[...]

Ik heb een paar minuten geleden een caddy voor me SSD besteld. Op de frontpage van dit topic stond deze en dat hij universeel was + frontpanel die er op kon.

http://www.ebay.nl/itm/220775163228

Opstarten via USB kan, bij mij werkt het als ik gewoon die iso uitpak op de USB, en de USB boot #1 maak in de bios.
Even vermelden:

Het lukt niet altijd zo simpel als gewoon je iso uitpakken.
Je USB partitie moet nl. ook op active gezet worden, dit kan je via het programmatje 'diskpart',zit standaard in windows.

Ook moet je usb bootcode aangepast worden, dit kan met de executable 'bootsect.exe' op je windows dvd/iso.

Als ik even een verloop geef van hoe ik mn USB prepareer:

1. USB inpluggen
2. Uitvoeren (Windows+R):
code:
1
diskpart

3. Een aantal commando's uitvoeren in diskpart om:
  • Het nummer van je USB te vinden, deze kan je herkennen aan de schijfgrootte.
    code:
    1

list disk
  • Je USB te selecteren, vervang # met je nummer.
    code:
    1

select disk #
  • Je USB 'leeg' maken, maak eerst een backup van belangrijke bestanden.
    code:
    1

clean
  • Een nieuwe partitie aanmaken
    code:
    1

create part prim fs=ntfs quick
  • De partitie actief maken
    code:
    1

active
  • Een schijfletter toewijzen
    code:
    1

assign
  • Nu verlaten we diskpart
    code:
    1

exit
4. Nu kunnen we verder naar het updaten van de bootcode:
  • Steek je dvd van windows in of mount de iso
  • Uitvoeren (Windows+R):
    code:
    1

cmd

In cmd:
    • Vervang # met de schijfletter waar jouw DVD/ISO gemount is
      code:
      1

cd #:\boot
    • Vervang # met de schijfletter van je USB
      code:
      1

bootsect.exe /nt60 #:
    • Command sluiten
      code:
      1

exit
5. De volledige inhoud van je DVD/ISO op de usb kopiëren.

6. Booten vanaf de USB op je target computer d.m.v. de boot order aan te passen in de bios of het boot menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
fretb schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:47:
[...]

Even vermelden:

Het lukt niet altijd zo simpel als gewoon je iso uitpakken.
Je USB partitie moet nl. ook op active gezet worden, dit kan je via het programmatje 'diskpart',zit standaard in windows.

Ook moet je usb bootcode aangepast worden, dit kan met de executable 'bootsect.exe' op je windows dvd/iso.

[uitleg]
Interessant om eens te zien hoe je dat handmatig doet! Ik gebruik altijd de USB tool van Microsoft zelf. Maar met handmatig ben je volgens mij flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 00:44
Ik heb een kort vraagje; kunnen jullie vertellen wat de batterijduur van de 6 en 9 cels batterij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het is niet echt XPS 15 specifiek maar ik heb het volgende probleem. Sinds een week loopt mijn klok in Windows telkens een uur achter. Hij synchroniseert met internet en staat gewoon op (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna.
Als ik naar de tab "Internet Time" ga en dan vervolgens naar "Change settings" en daar op "update now" klik klopt hij wel weer. Maar ergens verandert hij een keer. Ik weet niet wanneer dit precies is aangezien ik niet mijn klok 24/7 in de gaten houd. Ik verschillende servers geprobeerd en Daylight saving staat aan.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Markos op 15-03-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:00:
Het is niet echt XPS 15 specifiek maar ik heb het volgende probleem. Sinds een week loopt mijn klok in Windows telkens een uur achter. Hij synchroniseert met internet en staat gewoon op (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna.
Als ik naar de tab "Internet Time" ga en dan vervolgens naar "Change settings" en daar op "update now" klik klopt hij wel weer. Maar ergens verandert hij een keer. Ik weet niet wanneer dit precies is aangezien ik niet mijn klok 24/7 in de gaten houd. Ik verschillende servers geprobeerd en Daylight saving staat aan.
Ik denk dat je bios klok wel eens fout zou kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

In de bios staat hij ook goed (maar dat zou in principe toch niets moeten uitmaken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretb
Hmm inderdaad, je synchroniseert met een ntp server zeker? Kreeg net een telefoontje van iemand die ook zei dat zn klok al een hele week raar deed. Als je iets te weten komt, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 13:00
Sinds dinsdag in het bezit van een xps 15, wat een prachtig ding!

Is er alleen een manier om de kleurenpatroon een beetje bij te schaven naar het beeldscherm wat ook in de macbook zit? De kleuren komen nu nogal blauw en rood en groen over, als jullie snappen wat ik bedoel. Bij mijn aangekoppelde Dell Ultrasharp u2311h zit dat wat beter.

Ik heb het 1080p 1920x1080 scherm.

PS: Als ik een spelletje doen, word mijn moederbord en cpu zo rond de 75/80 graden, kan dit kwaad?
Weet niet of die temperaturen kloppen natuurlijk, is gemeten met speccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:00:
Komt omdat je dual-boot met OSX en OSX gebruikt een andere tijdsinstelling. Wanneer je van Windows naar OSX gaat, klopt de tijd in OSX wel omdat OSX automatisch synchroniseert met een internet timeserver. Wanneer je van OSX naar Windows gaat, klopt de tijd niet, omdat Windows niet automatisch synchroniseert, ondanks de instellingen die je kunt maken. Ik heb het opgelost met een programmaatje waarvan ik de naam even kwijt ben, wat die synchronisatie alsnog uitvoert (even googelen). Eerder heb ik het ook wel opgelost door in Taakplanner een taak aan te maken die éénmalig na het opstarten wordt uitgevoerd en, als er een netwerkverbinding actief is, de tijd synchroniseert. Maar dat bleek niet helemaal stabiel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-06 15:58
Volgens mij gaat Windows er van uit dat de tijd in je BIOS de locale tijd van jouw tijdzone (UTC+1) is. Linux en OSX gaan er standaard van uit dat de tijd in je BIOS de UTC tijd is. Als de tijd gesynchroniseerd wordt met een internet time server, wordt de tijd in je BIOS overschreven. Als je dual boot tussen beide OS-en kan dat dan mis gaan, omdat het andere OS de tijd in eerste instantie uit de BIOS haalt, en deze dus verkeerd interpreteert.

In Linux is er een optie om aan te geven dat je BIOS tijd als locale tijd (UTC+1) staat ingesteld, zodat beide OS-en de BIOS tijd als lokale tijd interpreteren. Of dat met OSX ook kan weet ik niet.

Een alternatief is emigreren naar een UTC tijdzone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 16:27
ook nog een keer een projectje..OSX op deze laptop krijgen, maar heb ergens x in begin een handleiding gezien dat ik dacht ''daar moet ik echt even induiken en voor gaan zitten'' :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Laatst online: 19:14
MuFFIN 007 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:00:
Ik heb een kort vraagje; kunnen jullie vertellen wat de batterijduur van de 6 en 9 cels batterij is?
Ik ben ook wel benieuwd of het de meerprijs waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Mr.Jappe schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of het de meerprijs waard is..
De laptop kan simpelweg op de 9 cells 1,5x zo lang mee, hoe lang je er dan mee doet is volledig afhankelijk van je gebruik.
Bijkomend voordeel vind ik de stand van het toetsenbord en de luchtaanvoer voor de koeling van de laptop.

van OSX heb ik gelezen dat dit niet goed over weg kon met de duurdere Wifi kaart (en er waren nog wat probleempjes geloof ik?), dus heb ik het zelf maar laten zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Heeft er nou iemand echt praktijk ervaring met het retourbeleide van dell? Hoewel Darstone het volgende schrijft.
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:57:
Lees ik in de voorwaarden.
Annulering
8.2 [b]Uw recht op annulering van een order gedurende de Afkoelingsperiode vervalt indien het verpakkingsmateriaal is verwijderd of de verzegeling van de software elektronisch of anderszins is verbroken.......... Gedurende de Afkoelingsperiode dient U het Product in uw bezit met redelijke zorg te behandelen; Dell kan maatregelen tegen U nemen indien U een Product niet of in onverkoopbare staat aan Dell retourneert of het in Uw bezit beschadigd raakt.
Ze komen hem a.s. dinsdag ophalen. Ik heb de laptop wel uit de verpakking gehaald, en even aangehad (daarna systeem herstel, dus windows lijkt ongebruikt). Maar de voorwaarden zijn er dus ook niet echt duidelijk, wie heeft er ervaring mee. En hoe lang duurde het voor je het geld terug had?

[ Voor 31% gewijzigd door Twanjo op 16-03-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
@Twanjo , ik begrijp niet wat je niet duidelijk vind aan de voorwaarden.
vervalt indien het verpakkingsmateriaal is verwijderd of de verzegeling van de software elektronisch of anderszins is verbroken
Dit geld dus wanneer je software hebt gekocht, maar dat is niet het geval.
Gedurende de Afkoelingsperiode dient U het Product in uw bezit met redelijke zorg te behandelen
Logisch toch, gewoon zorgen dat er geen krassen op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Twanjo schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:26:
Heeft er nou iemand echt praktijk ervaring met het retourbeleide van dell? Hoewel Darstone het volgende schrijft.

[...]

Lees ik in de voorwaarden.

[...]

Ze komen hem a.s. dinsdag ophalen. Ik heb de laptop wel uit de verpakking gehaald, en even aangehad (daarna systeem herstel, dus windows lijkt ongebruikt). Maar de voorwaarden zijn er dus ook niet echt duidelijk, wie heeft er ervaring mee. En hoe lang duurde het voor je het geld terug had?
Je hebt het recht het product te testen. Als je hiervoor verpakkingsmateriaal moet verwijderen of software moet activeren (Windows vaak bij de eerste maal starten) kun je dat gewoon doen. Dit is al eens bij een rechter geweest. Deze heeft besloten dat je (in het geval van een computer) het product niet kunt testen als je niet tenminste de desktopomgeving hebt benaderd en bijv. al een taal hebt moeten kiezen en de software hebt moeten activeren.

Hierom is het dus handig een rechtsbijstandsverzekering te hebben. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 16-03-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Zo na 11 weken op stage te hebben gezeten toch maar is een keer naar dell support gebeld.

Ik heb nu een Dell XPS 15 L502x al ongeveer 1 jaar en zeer tevreden er mee. Alleen wat jammer is dat ik 1 usb 3.0 poort en 1 usb / sata poort kapot heb. ze zijn namelijk beide naar binnen gedrukt. ik dacht oke prima dit zal dell wel kunnen oplossen. Dus ik bellen vandaag 12 min in de wacht oke prima. ik vertel die beste man dat ik 2 kapotte usb poorten heb. Die man zij ja mijn collega heeft gekeken naar uw foto's maar dit valt niet onder de garantie. dus kunnen we u alleen maar door verwijzen naar de betaalde technische hulp. hadden ze een naam voor geen idee meer.

Dus nu heb ik enorme pech.

nog wat foto's maar verder moet ik waarschijnlijk een Trust usb hubje gebruiken voor mn overige aparaten.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1y095s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2pq8fuq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naar binnen gedrukt, of afgebroken? In het eerste geval loont het de moeite om hem eens open te maken en te kijken of je het kan oplossen. IIG de fan kant zit op een apart klein bord. Als de port fysiek is afgebroken... Ik weet niet wat je hebt gedaan om dat voor elkaar te krijgen, maar dat lijkt me niet iets wat onder garantie valt tenzij je kan bewijzen dat het probleem vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb zelf geen idee hoe het is gebeurt. ik gok dat ik een keer mn usb stick of iets dergelijks in mn poort heb laten zitten en toen mn laptop in de tas gedaan. maar ja ik kan wel even kijken hoe het er uit ziet van binnen
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:51:
Naar binnen gedrukt, of afgebroken? In het eerste geval loont het de moeite om hem eens open te maken en te kijken of je het kan oplossen. IIG de fan kant zit op een apart klein bord. Als de port fysiek is afgebroken... Ik weet niet wat je hebt gedaan om dat voor elkaar te krijgen, maar dat lijkt me niet iets wat onder garantie valt tenzij je kan bewijzen dat het probleem vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Martijn Meijer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:38:
Zo na 11 weken op stage te hebben gezeten toch maar is een keer naar dell support gebeld.

Ik heb nu een Dell XPS 15 L502x al ongeveer 1 jaar en zeer tevreden er mee. Alleen wat jammer is dat ik 1 usb 3.0 poort en 1 usb / sata poort kapot heb. ze zijn namelijk beide naar binnen gedrukt. ik dacht oke prima dit zal dell wel kunnen oplossen.
Dus nu heb ik enorme pech.
Ik heb hetzelfde probleem, met dus alleen mijn satapoort.
Waarschijnlijk ook door een usbstickje wat ik daar nog in had zitten van Logitecht(die hele kleine), alleen vind ik het dan nog raar. De aansluiting werkt gewoon prima en zonder problemen, echter zit de usb-kabel/stick er erg losjes in, er is ook niks afgebroken o.i.d. Maar ik verwacht idd wel dat Dell dit niet gaat repareren. Ik laat het eerst wel zo en als ik me er aan ga ergeren dan schroef ik de laptop wel open en kijk ik of ik het weer goed kan krijgen.

Groeten,
Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een nieuw deel in elkaar gezet: [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 17:07

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zoals Darkstone al aangeeft kan de discussie daar voortgezet worden :)
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.