[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 985.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 10:00
Voldoen de DVD-drives in een notebook aan een bepaalde standaard? Met andere woorden, kan ik een Blu-ray drive uit een HP dv7 in een Dell XPS15 zetten, als ik maar het frontje verwissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Jazeker. er zijn 3 factoren

De dikte, 12.7mm, of 9.5mm
de aansluiting, tegenwoordig altijd S-ATA.
Het type drive. Slot-in of tray.

Ik weet toevallig dat de XPS een 12.7mm drive heeft, kom achter de dikte van de drive uit de drive uit de dv7 en je weet het: het frontje kan je gewoon overzetten in 99% van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:29:
Jazeker. er zijn 3 factoren

De dikte, 12.7mm, of 9.5mm
de aansluiting, tegenwoordig altijd S-ATA.
Het type drive. Slot-in of tray.

Ik weet toevallig dat de XPS een 12.7mm drive heeft, kom achter de dikte van de drive uit de drive uit de dv7 en je weet het: het frontje kan je gewoon overzetten in 99% van de gevallen.
En dat blijkt dus 12.7mm te zijn! *O* Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simo007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-02 14:42
Beste tweakers ik heb een probleem met mijn Dell XPS l502x ( Windows 7 ), mijn usb/sata poorten en LAN/WIFI-netwerk adapters werken niet meer. Het lijkt alsof ze geen stroomdoorvoer krijgen.
Ik had opeens geen internet verbinding ik checkte apparaatbeheer, maar daar kon hij geen netwerk adapters vinden.
Wou even later usb-stick erin stoppen en dat werkte ook niet. Dacht misschien is er wat mis met de drivers.
Had hem opnieuw geïnstalleerd door middel van Windows 7 DVD, maar dat hielp ook niet.
Weet niet meer wat ik moet doen, hoop dat iemand mij kan helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klassiek gevalletje garantie. Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar het lijkt me dat het bord gewoon stuk is.

Heb je wel alle usb poorten geprobeerd? De linker en rechter zitten fysiek wat anders aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simo007
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 01:10:
Klassiek gevalletje garantie. Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar het lijkt me dat het bord gewoon stuk is.

Heb je wel alle usb poorten geprobeerd? De linker en rechter zitten fysiek wat anders aangesloten.
Jammer genoeg heb ik geen garantie meer op, maar ik heb alle poorten geprobeerd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen garantie? Dat bestaat niet.

De L502 was pas vanaf maart 2011 te krijgen vanwege chipsetproblemen. Of je hebt geen L502, of je hebt nog garantie. Zo simpel is het :). Of heb je iets anders gedaan waardoor de garantie redelijkerwijs is vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simo007
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 01:21:
Geen garantie? Dat bestaat niet.

De L502 was pas vanaf maart 2011 te krijgen vanwege chipsetproblemen. Of je hebt geen L502, of je hebt nog garantie. Zo simpel is het :). Of heb je iets anders gedaan waardoor de garantie redelijkerwijs is vervallen?
Ik heb geen aankoop bon/doos of iets meer over van deze laptop, behalve de laptop en de adapter |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Keer je laptop eens om. Aan de onderkant staat de service tag. Probeer die eens in te vullen op de dell site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simo007
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 01:36:
Keer je laptop eens om. Aan de onderkant staat de service tag. Probeer die eens in te vullen op de dell site ;)
Dankje voor je Tip ik ga het checken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Mijn XPS 15 wordt volgens mij erg warm want hij begint vaker best hard te blazen en er komt ook flink warme lucht uit links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Worsteneter schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 03:00:
Mijn XPS 15 wordt volgens mij erg warm want hij begint vaker best hard te blazen en er komt ook flink warme lucht uit links.
Houd taakbeheer eens in de gaten. Grote kans er een proces op 13% cpu gebruik staat. Dan is dat proces gewoon vastgelopen. Omdat je zoveel cores hebt merk je alleen niets nadeligs aan de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 08:22
Ik heb mijn XPS 15 (i7 8GB) nu 1,5 week in gebruik.
Wat een heerlijk apparaat! Goed snel, fijn toetsenbord ook fijn touchpad. Accuduur (9 cells) ligt bij mij rond de 5 uur met films kijken en langer als ik simpel zit te internetten of tekstverwerken.
Geluid uit de boxen is echt uitstekend. Scherm is echt heel helder (0p 15% helderheid zie ik al meer dan genoeg. Mocht ik van de zomer niet op vakantie kunnen, dan ga ik voor een leuk kleurtje wel een weekje of 2 voor mijn laptop zitten met helderheid op 100%. :Y) )

Het probleem met de fan herken ik niet direct. Ik hoor hem inderdaad aanslaan als ik een programma opstart maar ik vind het niet heel storend. De laptop van mijn vriendin maakt continu zoveel meer lawaai dat ik de fan niet eens aan hoor slaan. Daarnaast hoor ik de fan niet echt aanslaan als ik aan het typen ben.

Ik heb nog twee vraagjes:

- Hoe kan ik de accuduur optimaliseren (continu accu in de laptop laten zitten en zoveel mogelijk opladen? Of juist veel helemaal leeg laten lopen en dan pas opladen?)

- Ik heb nu geen backlit toetsenbord maar misschien wil ik die wel een keer aanschaffen. Is het vervangen van het toetsenbord eenvoudig te doen (ik ben wel een beetje handig, heb vroeger mijn eigen PC's in elkaar gezet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier kan je zien hoe je het toetsenbord kan verwijderen. Als ik mij niet vergis is er ook iemand in dit topic geweest die dit heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
SChief schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:54:
Hier kan je zien hoe je het toetsenbord kan verwijderen. Als ik mij niet vergis is er ook iemand in dit topic geweest die dit heeft gedaan.
Meerderen. Eigenlijk bijna iedereen die vergeten is het direct mee te bestellen ;)

Het is redelijk gemakkelijk. De schroef onder de batterij eruit draaien, de twee klemmetjes onder de batterij losduwen (en gelijk een beetje doorduwen zodat je palmrest al een stukje omhoog komt. Dan de palmrest voorzichtig lostrekken, die zit verder alleen maar geklikt. Men zegt dat het gemakkelijker gaat als je linksom rond het toetsenbord werkt. Als je de palmrest voorzichtig onder de computer draait, hoef je de flatcables niet eens los te maken. Let wel op dat het backlit toetsenbord twee flatcables heeft, eentje meer dus dan het toetsenbord wat je er nu in hebt. Die moet je wel allebei aansluiten, maar de plek wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Zojuist m'n XPS opnieuw geïnstalleerd met een nieuwe SSD. Ik had er al een, maar die was te klein waardoor ik hem in praktijk niet gebruikte en altijd vanaf de HDD werkte. Voor het eerst sinds ik deze laptop heb, heb ik het idee dat Windows begint te snappen wat erin zit! (Ik had nog niet eerder een score van 6,6 gehad, meestal werden de grafische tests uitgevoerd op de Intel ondanks dat ik bij de nVidia 3D instellingen had ingesteld dat deze chip altijd gebruikt moest worden. Dan kom je ergens rond de 5,2 uit, wat een i3 met Intel graphics ook al haalt)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rO0OSs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
de standaard 7200rpm disk haalt meen ik een 5,9 dus met ssd een 7,9 is wel een aardige vooruitgang :)
Maybe ook nog eens denken om er een SSD in te schroeven...

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 00:25
SChief schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:54:
Toevallig is er zojuist een UPS koerier langs geweest met een vervangend toetsenbord voor mij :p
Gisteren middag na wat mail contact afgesproken dat ik een nieuwe zou ontvangen en nog geen 24 uur later al binnen :) Ga hem zo maar even vervangen, de reden dat ik een nieuwe krijg was trouwens een defecte led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yonexfreak schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:35:
de standaard 7200rpm disk haalt meen ik een 5,9 dus met ssd een 7,9 is wel een aardige vooruitgang :)
Maybe ook nog eens denken om er een SSD in te schroeven...
Doen! Beste investering die ik heb gedaan in deze laptop, wat een abnormale snelheid. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Enige lastige is minder beschikbare opslag tov 750GB..maargoed heb een Synology NAS staa, dus dat wordt dan veel via de NAS via wifi...dus best kans dat daar de bottleneck komt te liggen als laptop als een razende gaat, maar moet wachten op wifi/nas :)

Wel is systeem qua Windows Prestatie Index erg mooi verdeeld met een SSD erin :)

[ Voor 13% gewijzigd door yonexfreak op 01-03-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Enes_81 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:47:
[...]

Toevallig is er zojuist een UPS koerier langs geweest met een vervangend toetsenbord voor mij :p
Gisteren middag na wat mail contact afgesproken dat ik een nieuwe zou ontvangen en nog geen 24 uur later al binnen :) Ga hem zo maar even vervangen, de reden dat ik een nieuwe krijg was trouwens een defecte led.
Nou ik heb de keyboard vervangen hoor, net zoals toen met de adapters is dit een andere fabrikant.
De ledjes van het vervangende keyboard zijn heel anders geplaatst waardoor er minder licht uit de hoeken komt en de letters beter worden belicht.

Maar, ik blijf me verbazen over de uitstekende service van Dell, eerst krijg ik een vervangende adapter omdat hij kraakte en nu een nieuw keyboard omdat er een ledje kapot is.

Nu moet ik nog even bedenken wanneer ik mijn laptop voor ongeveer een week kwijt kan want ze willen onder andere de heatsink gaan vervangen naar aanleiding van mijn klacht over de fan en de te hoge temperaturen.

het enige waar ik nog mee zit is dat er nog niemand bij de Dell techinal support toegeeft dat de capaciteit van mijn accu wel heel erg snel afneemt.

Maar goed, dit is allemaal binnen de één jarige dell garantie die ik heb, ik vraag me af of ze nog steeds zo vriendelijk zijn na dat jaar wanneer ik nog wettelijke garantie heb maar géén dell garantie.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f4f84bc53c10/4f4f84bc50959-nieuw-oud.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
yonexfreak schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:18:
Enige lastige is minder beschikbare opslag tov 750GB..maargoed heb een Synology NAS staa, dus dat wordt dan veel via de NAS via wifi...dus best kans dat daar de bottleneck komt te liggen als laptop als een razende gaat, maar moet wachten op wifi/nas :)

Wel is systeem qua Windows Prestatie Index erg mooi verdeeld met een SSD erin :)
Die 750GB HDD moet je gewoon met een caddy in de optical bay doen, in plaats van de DVD-drive die je waarschijnlijk amper nog nodig hebt. Dan heb je wél genoeg opslag aan boord.

En neem geen SSD kleiner dan 120GB, die fout heb ik al eens gemaakt. Met 8GB systeemgeheugen (in mijn geval) heb je een pagefile van 6GB en een hibernation file ook van 8GB, dus dan ben je al 14GB kwijt. Bij een SSD van 60GB (zoals ik had) hou je dan na installatie van Windows en de meest noodzakelijke dingen (drivers, Office) nog 10-15GB over...
Het was mij al opgevallen dat de toetsen van m'n (apart bestelde) backlit toetsenbord lichter van kleur zijn dan de oorspronkelijke. Uit jouw foto blijkt dat jouw oorspronkelijke backlit toetsenbord ook donkerder toetsen heeft, waarschijnlijk vergelijkbaar met de non-backlit toetsen. Dus dat betekent waarschijnlijk dat de backlit toetsenborden met lichtere toetsen van het nieuwe type zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Alfie104 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:32:
[...]

Het was mij al opgevallen dat de toetsen van m'n (apart bestelde) backlit toetsenbord lichter van kleur zijn dan de oorspronkelijke. Uit jouw foto blijkt dat jouw oorspronkelijke backlit toetsenbord ook donkerder toetsen heeft, waarschijnlijk vergelijkbaar met de non-backlit toetsen. Dus dat betekent waarschijnlijk dat de backlit toetsenborden met lichtere toetsen van het nieuwe type zijn.
Ow néé, de foto van het oude toetsenbord was in de avond genomen, buiten de leds is er géén zichtbaar verschil met het oude toetsenbord. De foto was bedoeld om het verschil tussen de leds te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
[...]

Die 750GB HDD moet je gewoon met een caddy in de optical bay doen, in plaats van de DVD-drive die je waarschijnlijk amper nog nodig hebt. Dan heb je wél genoeg opslag aan boord.

En neem geen SSD kleiner dan 120GB, die fout heb ik al eens gemaakt. Met 8GB systeemgeheugen (in mijn geval) heb je een pagefile van 6GB en een hibernation file ook van 8GB, dus dan ben je al 14GB kwijt. Bij een SSD van 60GB (zoals ik had) hou je dan na installatie van Windows en de meest noodzakelijke dingen (drivers, Office) nog 10-15GB over...
[...]
Zeg ik het goed als ik voor de SSD op de HDD bay je geen caddy nodig heb en voor eventueel de 750GB HD op de plek van de cdrom WEL een caddy nodig hebt?

ondertussen nog even zoeken hier, deze vraag is ongetwijfeld al keer voorbijgekomen, nu alleen antwoord nog even vinden ;)
Maybe morgen even naar de mycom/dynabyte voor de M4 128GB SSD...vind 256GB nog wel prijzig verhaal worden..

[ Voor 5% gewijzigd door yonexfreak op 01-03-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

* Anoniem: 303530 draait gewoon windows 8 en windows 7 op zijn 80GB SSD, en heeft nog 30GB over B)

Het kan echt, je moet alleen geen softwarepakketten van 10GB gaan installeren, zoals games. Dan raakt je SSD snel vol. En ik heb al mijn documenten en-zo (toegeven, maar 6GB) gewoon op de SSD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
En antwoord gevonden of je een caddy nodig hebt voor een SSD op de orignele HD plek..niet dus :)
Morgen maar eens een M4 128GB shoppen en met behulp van de Del lhandleidingen een wisseltruuk uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet voor de Samsung 830 gaan? Naar mijn idee heeft die namelijk de M4 ingehaald. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:22
@Darkstone: weinig documenten dan. Ik zit toch aan de 25GB. Netjes geordend enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SChief schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:29:
Waarom niet voor de Samsung 830 gaan? Naar mijn idee heeft die namelijk de M4 ingehaald. :P
Duurder terwijl er in de praktijk zero verschil is met de M4.
AMD1800 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:50:
@Darkstone: weinig documenten dan. Ik zit toch aan de 25GB. Netjes geordend enzo.
En dat is inclusief appdata. Dus de gehele C:/users/mijnusername folder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik heb zelf een 128GB Crucial M4 in mijn XPS 15 zitten, sinds gisteren heb ik een dual-boot met Windows 8 en ik heb nu nog 10GB over. Maar goed ik heb daarnaast ook nog eens 50GB aan virtuele machines op de SSD staan :p

Pagefile en Hibernate heb ik wel op beide installaties uitgeschakeld, wat al gauw 10GB per installatie scheelt!

Voor een normale gebruiker is 128GB dus meer dan zat, zolang je maar niet je muziek/filmcollectie op je SSD zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik had dus Windows 7 geïnstalleerd, alle Dell drivers maar niet de add-on software (gewoon clean install dus, niet vanaf de recovery). Office 2010 (maar die is dus wel groot), nog wat kleine dingetjes als Irfanview en Total Commander, EasyBCD om m'n HDD in het bootmenu toe te voegen en Soluto om het laatste beetje snelheid eruit te persen (uitschakelen onnodige dingen in het bootproces). En dus de hibernation en page files. Toen had ik nog maar 10GB over en durfde het niet meer aan om m'n documenten over te zetten, laat staan m'n iTunes library (waarvan overigens het overgrote deel op m'n NAS staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 03:43
vraagje algemeen dat excelbestandje met de code die doorlinken naar dell daar staat achter sommige configuraties epp.

Die epp configs zijn die ook voor consumenten of alleen voor bedrijven. Omdat die 10% bonnen het nu niet doen wil ik wel eens bellen met Dell of ik dan voor een bepaalde config met die epp ook 10% korting krijg omdat de bonnen het online niet doen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De sheet linkt niet naar epp configs.

De sheet linkt naar de normale configs. Dat die op epp eindigen heeft daar niets mee te maken. Een 'echte' epp config heeft "cs=nlepp1" in de URL staan. Zie ook Anoniem: 303530 in "Dell Waardebonnen Topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 03:43
dus dell verkoop accepteert dus mij als particulier ook als ik er een pak met epp op het eind.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die config die op epp eindigt *is* een normale config, geen epp config. Pas als je via dell.nl/epp bestelt (wat die link van mij in het waardebonnen topic dus doet) bestel via via epp, maar in de praktijk heb je dan nog steeds je consumentenrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-06 02:47
Correct me if i'm wrong, maar voorheen kon je geen SSD bij je XPS 15 bestellen in België. Dit kan nu wel. Waarschijnlijk kon dit al in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426674

Vandaag na paar dagen me laptop niet gebruikt te hebben last van een heel irritant geluid. Wordt veroorzaakt door de ventilator, het is een soort piep. Heb idee dat hij aanloopt, heb er even een opnamen van gemaakt:
http://www3.zippyshare.com/v/66006656/file.html
Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt of ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt!

Edit/
Heb nog betere opname, ventilator draait eerst voluit dan vertraagt die wat en op het laatst stopt die:
http://www19.zippyshare.com/v/16137306/file.html

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 426674 op 02-03-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
@Arsenal2001 , ik denk dat het ik jou geval wel verstandig is contact op te nemen met Dell ;)
http://support.euro.dell....hs1&l=nl&s=dhs&~ck=anavml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ben er vanochtend eens langs de ventilatieschachten gegaan met de stofzuiger en probleem lijkt verdwenen. Dat was het niet het door mij gevreesde kapotte lagertje van de ventilator.

Voor de zekerheid hoe ik de temperaturen maar eens bij, na de laptop 20 minuten aan te hebben gehad heb ik de volgende temperaturen:
http://s13.postimage.org/d0xduzb3r/Naamloos.png
In die 20 minuten heb ik alleen op internet gezeten. Zit er wat aan de hoge kant uit maar de ventilator zelf is niet vol aan het blazen.

Daarnaast heb ik nog een ander probleemtje met de laptop. Als de laptop op de accu werkt dan vervaagd het beeld af en toe. Met andere woorden de kleuren worden heel licht, als ik vervolgens naar het bureaublad switch komen de normele kleuren weer terug. Denk zelf aan wat oude display drivers maar zeker weet ik dat niet. Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:58
Ik heb zo`n progamma dat je echt alles ziet. Dat heet aida64 extreme edition. Ik weet niet of dit een goed progamma is. Iemand hier ooit eens van gehoord?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Darkstone
Oke top bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinokkia schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:29:
Ik heb zo`n progamma dat je echt alles ziet. Dat heet aida64 extreme edition. Ik weet niet of dit een goed progamma is. Iemand hier ooit eens van gehoord?
Bekend programma ja, werkt prima imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Anoniem: 426674 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:06:
Hmm ben er vanochtend eens langs de ventilatieschachten gegaan met de stofzuiger en probleem lijkt verdwenen. Dat was het niet het door mij gevreesde kapotte lagertje van de ventilator.
Pas wel op met een stofzuiger i.c.m een ventilator, voor je het weet draait de fan zo hard dat ie uitelkaar knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
yonexfreak schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:26:
En antwoord gevonden of je een caddy nodig hebt voor een SSD op de orignele HD plek..niet dus :)
Morgen maar eens een M4 128GB shoppen en met behulp van de Del lhandleidingen een wisseltruuk uithalen...
Gisteren de M4 ontvangen, ingebouwd en even een frisse Windows installatie gedaan. Vervolgens nog even een paar tweaks gedaan (indexing uit, defrag e.d)
Kan niet anders zeggen dan....wow...wat een verschil :)

Meeste start bijna #instant# op, super relaxed :)
Enige bottleneck is nu werken vanaf de NAS via draadloos, maar ach dit is voor nu even een luxeprobleem :+

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/3248/asssdbenchm4ct128m4ssd2c.png

[ Voor 11% gewijzigd door yonexfreak op 04-03-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Topicwarning alert. Check je post historie om je berichten te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:17:
Topicwarning alert. Check je post historie om je berichten te vinden
Huh, mis ik iets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je miste de post van iemand die hier aankoopadvies aan het vragen was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447834

*post verplaatst naar kortingsbonnen topic.*

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 447834 op 06-03-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Iemand een idee of het bij deze nieuwe laptops nog zin heeft om de batterij eruit te halen wanneer deze 100% is opgeladen om hem wat te sparen? Of kan ik hem gewoon lekker laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Sizzla schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:42:
Correct me if i'm wrong, maar voorheen kon je geen SSD bij je XPS 15 bestellen in België. Dit kan nu wel. Waarschijnlijk kon dit al in NL.
Ik heb sinds ongeveer twee weken een XPS 15 met SSD (Samsung PM830) en ik heb besteld vanuit België ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
yonexfreak schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:06:
[...]

Gisteren de M4 ontvangen, ingebouwd en even een frisse Windows installatie gedaan. Vervolgens nog even een paar tweaks gedaan (indexing uit, defrag e.d)
Of je de indexing uit zet moet je zelf weten maar de Defrag kun je beter aan laten staan. De SSD wordt hier standaard voor uitgesloten door Windows (één van de redenen dat je geen image van een HDD op een SSD moet plaatsen)

Start je Disk Defragmenter => `Configure Schedule => Select Disks => Voila, hier staat je SSD niet tussen.

Als je de geplande taak wel actief laat worden je andere bestandssystemen wel gedefragmenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 14-05 09:08
Ik heb nu al een paar maanden mijn XPS 15 in bezit, en ben erg tevreden over eigenlijk alles. Behalve, na enkele maanden zie ik nu al flinke slijtplekken op de spatiebalk en enkele andere toetsen (W A S D ;) ).
Heeft iemand anders hier last van? Valt er iets aan te doen? Is het een productiefoutje of zal ik ermee moeten leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Joolee schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:59:
[...]

Of je de indexing uit zet moet je zelf weten maar de Defrag kun je beter aan laten staan. De SSD wordt hier standaard voor uitgesloten door Windows (één van de redenen dat je geen image van een HDD op een SSD moet plaatsen)

Start je Disk Defragmenter => `Configure Schedule => Select Disks => Voila, hier staat je SSD niet tussen.

Als je de geplande taak wel actief laat worden je andere bestandssystemen wel gedefragmenteerd.
Thanks voor de tip doch in mijn geval niet meer van toepassing, er zit alleen nog maar 1 ssd in het systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
HotFix schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:34:
Ik heb nu al een paar maanden mijn XPS 15 in bezit, en ben erg tevreden over eigenlijk alles. Behalve, na enkele maanden zie ik nu al flinke slijtplekken op de spatiebalk en enkele andere toetsen (W A S D ;) ).
Heeft iemand anders hier last van? Valt er iets aan te doen? Is het een productiefoutje of zal ik ermee moeten leven?
hier ook! De N, M en D zijn nog amper leesbaar. Gelukkig kan ik blind typen, maar het zou niet moeten. Heb je het gewone toetsenbord of backlit? Ik heb de gewone, en overweeg om hem voor een backlit te vervangen. Alleen ben ik benieuwd of Dell daar een steentje aan bij wil dragen ivm deze slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 12:36
Ik heb mijn laptop nu sinds november en gister wilde ik voor het eerst een DVD afspelen.
Dit ging echter absoluut niet lekker. De dvd speler maakte zelf fysiek erg veel geluid. Na enige tijd kreeg ik beeld maar dat hakkelde en stotterde zo erg dat ik er niets mee kon
Getest met wmp en vlc. En ook met een andere dvd.
Daarna de dvd verkennen en de video_ts map openen om een bestand daar proberen af te spelen. Precies het zelfde. Iemand die een idee heeft wat het kan zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Nixo op 07-03-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
koning_nico schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:04:
Ik heb mijn laptop nu sinds november en gister wilde ik voor het eerst een DVD afspelen.
Dit ging echter absoluut niet lekker. De dvd speler maakte zelf fysiek erg veel geluid. Na enige tijd kreeg ik beeld maar dat hakkelde en stotterde zo erg dat ik er niets mee kon
Daarna de dvd verkennen en de video_ts map openen om een bestand daar proberen af te spelen. Precies het zelfde. Iemand die een idee heeft wat het kan zijn?
Andere DVD proberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:29
Jammer genoeg is mijn XPS 15 overleden, er is per ongeluk schoonmaakmiddel overgegaan toen die standby stond. Het water gutste uit het geheugen/wifi compartiment. Voeding sluit kort zodra ik hem aansluit, en alleen op de batterij doet hij ook niets. Hij moet nog naar Dell, maar ik vrees het ergste. Dus ben ik aan het kijken naar een vervanger.

Zit te twijfelen om hem opnieuw te kopen of naar een Thinkpad te gaan. Heeft er iemand ervaring met het FHD scherm in een W520 (Mat, met ingebouwde kleurmeting)? Buiten het feit dat ie toch een stuk duurder is (XPS wordt vergoed) is hij net iets kleiner en lichter, maar veel krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De W520 bevat hetzelfde scherm, maar dan de matte versie.

Goede keuze, als ik een laptop zou moeten kopen en het werd niet de XPS, zou ik gaan voor de W520. Het enige nadeel is dat je hem op ebay moet kopen: in europa zijn die dingen echt heel erg duur.
Theebag schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:14:
Hij moet nog naar Dell, maar ik vrees het ergste.
Moet? Je kan het scherm e.d. nog verkopen, het paneel is aardig wat waard (€100-150).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-03-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:15:
De W520 bevat hetzelfde scherm, maar dan de matte versie.

Goede keuze, als ik een laptop zou moeten kopen en het werd niet de XPS, zou ik gaan voor de W520. Het enige nadeel is dat je hem op ebay moet kopen: in europa zijn die dingen echt heel erg duur.

[...]

Moet: Je kan het scherm e.d. nog verkopen, het paneel is aardig wat waard (€100-150).
Hij moest naar Dell omdat het lager van de fan kapot was een takke herrie maakte..

Tja, vervolgens ging er door een derde vloeistof overheen en was het einde verhaal ...

Had dus achteraf gezien niet zoveel geluk met mijn XPS15, jammer want het scherm, het geluid en de snelheid zijn gewoon ongeëvenaard (zeker voor die prijs).

[ Voor 25% gewijzigd door Theebag op 15-03-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
cat_byte schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:00:
[...]

hier ook! De N, M en D zijn nog amper leesbaar. Gelukkig kan ik blind typen, maar het zou niet moeten. Heb je het gewone toetsenbord of backlit? Ik heb de gewone, en overweeg om hem voor een backlit te vervangen. Alleen ben ik benieuwd of Dell daar een steentje aan bij wil dragen ivm deze slijtage.
Ik heb inderdaad de non-backlit versie. Merken mensen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De backlit versie slijt niet. De letters zijn geen opdruk, maar de toetsen zijn gedeeltelijk transparant.

Edit: dat wil zeggen, de letters blijven even goed zichtbaar, een versleten spatiebalk heb je alsnog.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-03-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
Zojuist via de site naar dell technische support gemaild over de versleten toetsen. met nog 15 dagen garantie tegoed. Ben benieuwd wat het wordt. Wel direct aangegeven dat ik graag een backlit tobo zou willen en dat ik niet blij ben dat de toetsen zo snel slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Nikolas schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:26:
Iemand een idee of het bij deze nieuwe laptops nog zin heeft om de batterij eruit te halen wanneer deze 100% is opgeladen om hem wat te sparen? Of kan ik hem gewoon lekker laten zitten?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet kan je hem gewoon laten zitten, als je batterij vol is dan stopt hij automatisch met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hitte is ook nefast voor een batterij, dus je kan hem eruit halen als je lang intensief gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik heb ook een XPS 15 net besteld, komt de 19e binnen.
Ik wil alvast wat dingen voorbereiden, om zo clean mogelijk systeem te hebben.

- Is er een recovery partition die ik gelijk kan verwijderen? Zo ja, hoe groot is die eigenlijk?
- Is er ook een recovery dvd bij geleverd (volgens mij niet)?
- Is de standaard Win7 install bloated with onnodige software? Of op te schonen door wat spul te uninstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
cat_byte schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:27:
Zojuist via de site naar dell technische support gemaild over de versleten toetsen. met nog 15 dagen garantie tegoed. Ben benieuwd wat het wordt. Wel direct aangegeven dat ik graag een backlit tobo zou willen en dat ik niet blij ben dat de toetsen zo snel slijten.
Of je een backlit als vervanger krijg betwijfel is maar dat je een vervanger krijgt dan weet ik wel zeker. Ik heb vanwege een kapotte led een nieuwe toetsenbord toegestuurd gekregen dus bij slijtage verwacht ik ook niet dat ze moeilijk zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
koning_nico schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:04:
Desnoods een tooltje installeren a la Nero Drivespeed, dan kan je de drive op een lager toerental draaien. Ik ben niet 100% zeker of dit werkt op Win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 22:30
QuarK schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:34:
Ik heb ook een XPS 15 net besteld, komt de 19e binnen.
Ik wil alvast wat dingen voorbereiden, om zo clean mogelijk systeem te hebben.

- Is er een recovery partition die ik gelijk kan verwijderen? Zo ja, hoe groot is die eigenlijk?
- Is er ook een recovery dvd bij geleverd (volgens mij niet)?
- Is de standaard Win7 install bloated with onnodige software? Of op te schonen door wat spul te uninstallen?
1. Ja, grootte weet ik niet.
2. Nee, deze moet je zelf maken met Dell Services Software.
3. Ja, al valt het mee. Toch zou ik een 'clean install' doen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:22:
De backlit versie slijt niet. De letters zijn geen opdruk, maar de toetsen zijn gedeeltelijk transparant.

Edit: dat wil zeggen, de letters blijven even goed zichtbaar, een versleten spatiebalk heb je alsnog.
Ah ja, dat begreep ik. Met slijtage bedoelde ik dan ook vooral dat je duidelijk lelijke doffe plekken gaat zien op sommige toetsen. Vooralsnog zijn de letters zichtbaar, maar dat is denk ik de volgende logische stap in slijtage. Een gevalletje niets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niets aan te doen. Ik heb nog nooit een toetsenbord gezien wat dat niet had na een jaar. zelfs lenovo toetsenborden krijgen een glans op de meestgebruikte toetsen. De opdruk blijft wel gewoon zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Wordt er eigenlijk bij de XPS 15 een Windows 7 install CD meegeleverd?
Of moet ik naar andere bronnen grijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
voor 5€ kan je een mediapack krijgen bestaande uit een driver cd en een Windows 7 (dell) installatie dvd die geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

yonexfreak schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:24:
voor 5€ kan je een mediapack krijgen bestaande uit een driver cd en een Windows 7 (dell) installatie dvd die geactiveerd is.
Must have vind ik.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:07

Nikeo

Jawelles

Overgestapt van Tele2 naar adsl van T-mobile (online). Alles werkt op alle laptops/telefoons in huis, echter niet op mijn XPS15 :)

Ik probeer hier dus te connecten met mijn XPS15 naar een Huawei modem van Online. Echter kan deze router alleen maar op b/g modus staan en niet op 'n'. Als hij op b/g/n modus staat met de wifi dan Kan ik niet connecten met het netwerk. Dan krijg ik een scherm dat de verbinding niet gelukt is. Ik zie het netwerk dan wel in die lijst staan. Ik heb de 1000 BGN netwerkkaart.

Ik zit zo'n 4 meter van het modem af. Heeft het voor mij zin om te proberen deze N modus aan te krijgen? Ik download met 1mb per seconde, bestanden over het netwerk met draadloos doe ik nooit en verder game ik alleen. Heeft de G modus hier invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19

WhySoSerious

Be the change.

QuarK schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:05:
Wordt er eigenlijk bij de XPS 15 een Windows 7 install CD meegeleverd?
Of moet ik naar andere bronnen grijpen?
Gewoon downloaden (is legaal!, te vinden op diverse sites als ISO) en de product key gebruiken die is meegeleverd bij je laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 22:30
Nikeo schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:37:
Overgestapt van Tele2 naar adsl van T-mobile (online). Alles werkt op alle laptops/telefoons in huis, echter niet op mijn XPS15 :)

Ik probeer hier dus te connecten met mijn XPS15 naar een Huawei modem van Online. Echter kan deze router alleen maar op b/g modus staan en niet op 'n'. Als hij op b/g/n modus staat met de wifi dan Kan ik niet connecten met het netwerk. Dan krijg ik een scherm dat de verbinding niet gelukt is. Ik zie het netwerk dan wel in die lijst staan. Ik heb de 1000 BGN netwerkkaart.

Ik zit zo'n 4 meter van het modem af. Heeft het voor mij zin om te proberen deze N modus aan te krijgen? Ik download met 1mb per seconde, bestanden over het netwerk met draadloos doe ik nooit en verder game ik alleen. Heeft de G modus hier invloed op?
/offtopic

Bekend probleem, je moet uit me hoofd gezegd de versleuteling in de router veranderen van AES in TKIP + AES.

\ontopic

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
Enes_81 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:01:
[...]

Of je een backlit als vervanger krijg betwijfel is maar dat je een vervanger krijgt dan weet ik wel zeker. Ik heb vanwege een kapotte led een nieuwe toetsenbord toegestuurd gekregen dus bij slijtage verwacht ik ook niet dat ze moeilijk zullen doen.
Ik heb vandaag bericht gehad. Er werd mij gemeld dat slijtage niet onder de garantie viel, maar dat ik toch een nieuw, standaard toetsenbord toegestuurd zou krijgen. Wel netjes. Toch nog even gevraagd of een backlit mogelijk is, evt. tegen bijbetaling, maar ik vrees dat de computer nee gaat zeggen op dit verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Ik heb mijn XPS 15 binnen. Ik wil niet gelijk Win7 opnieuw installeren (even geen tijd voor), dus ben gelijk bloatware aan het cleanen.

Ik zie 2 partities voor de OS partitie: OEM (100MB) en Recovery (20GB).
- Kan ik Recovery vanuit windows verwijderen? Of kan dat alleen vanaf een gparted cd (oid)?
- Kan ik de OEM partitie gewoon verwijderen? Of is dat op een of andere manier gekoppeld aan mijn activatie?

Verder hoor ik heel regelmatig de fan aanslaan.
Ik heb geen van de programma's in de eerste post draaiend (stock Dell install). Kan ik dit nog beinvloeden?

[ Voor 16% gewijzigd door QuarK op 08-03-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Als je alle Dell toevoegingen die je niet gebruikt, verwijderd, hou je eigenlijk best wel een nette Windows over. Dat heb ik wel slechter meegemaakt.

De recovery partitie bevat de bestanden die je nodig hebt om je computer terug te brengen in fabriekstoestand (vermoedde je waarschijnlijk al) en wat diagnostische programma's. Bij normaal gebruik heb je het dus niet nodig, maar ik weet niet of het lukt om de partitie vanuit Windows te verwijderen (tip: Partition Wizard Home).

De OEM partitie moet je laten staan, die hoort bij Windows 7. Dat is je opstartpartitie, als je die verwijderd start je computer niet meer op (de W7 partitie actief maken werkt niet, dan ontbreken er een aantal bestanden die dus op die OEM staan).

Als je een clean install van W7 doet, wordt die OEM partitie trouwens ook aangemaakt. Ik heb nog niet geprobeerd wat er gebeurd als je alle bestanden van die partitie naar de systeempartitie verplaatst en daarna de OEM verwijderd. Ga ik misschien nog wel eens proberen, want eigenlijk zou dat moeten werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Alfie104 op 08-03-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Damn, dit was irritant.
De recovery partition wordt vanaf geboot (deze bevat BOOTMGR). Kan hem dus niet zomaar verwijderen.

Ik denk dat ik een volledige wipe morgen (alle partities weg) ga doen, en een hele clean install uitvoeren.

Wordt die OEM partitie dus ook aangemaakt als ik zelf een clean install doe?
Ik heb even de MSDN nederlandse iso van Home Premium x64 gedownload, met idd de legale key die ik al heb.

Maar het lijkt me sterk dat windows zelf nog een OEM partitie toevoegd als ik zelf al een C:\ en D:\ met gparted heb gemaakt, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
QuarK schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:09:
Wordt die OEM partitie dus ook aangemaakt als ik zelf een clean install doe?
Ja. Altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:07

Nikeo

Jawelles

Jumpman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:04:
[...]

/offtopic

Bekend probleem, je moet uit me hoofd gezegd de versleuteling in de router veranderen van AES in TKIP + AES.

\ontopic
Dank je, dit bleek inderdaad te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
Ik heb een offerte gehad van Dell ivm het versleten (standaard) toetsenbord. Ik had gevraagd om een backlit ter vervanging, en deze kost 37,91 ex btw.. met verzendkosten en btw komt het uit op 62,08 [eeeeeks]. Ik woon in Frankrijk, dus verzending is hier duurder en de btw iets hoger, maar was benieuwd of iemand dit eerder heeft besteld?

artikelnr is S11SB (86 intl US keyboard backlit).

Een nieuw standaard toetsenbord is geheel zonder kosten ... zou het heel gek zijn als ik vraag om een backlit en ze daar de verzendkosten cadeau doen ivm slijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 13:00
Ik zou vragen om korting bij het backlit toetsenbord, deze is namelijk bij replacedirect.nl (http://www.replacedirect....00142841-dell-xps-15.html) 69,- incl verzendkosten en de volgende dag in huis (nederland). En die is dan maar 7,92 duurder dan bij dell, lijkt me niet dat het normale toetsenbord bij dell voor die prijs de deur uitgaat, aangezien je die gratis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Dell XPS L521X - Preliminary info

Voor diegenen onbkend met de dell naamgeving:

L501x = XPS
L502x = XPS met nieuwe processorreeks (sandy bridge)

xpsL321x = xps 13 ultrabook

xpsL511z = XPS 15z

Met andere woorden, verwacht over een maand een dell 15.6" ultrabook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
cat_byte schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:31:
Ik heb een offerte gehad van Dell ivm het versleten (standaard) toetsenbord. Ik had gevraagd om een backlit ter vervanging, en deze kost 37,91 ex btw.. met verzendkosten en btw komt het uit op 62,08 [eeeeeks]. Ik woon in Frankrijk, dus verzending is hier duurder en de btw iets hoger, maar was benieuwd of iemand dit eerder heeft besteld?

artikelnr is S11SB (86 intl US keyboard backlit).

Een nieuw standaard toetsenbord is geheel zonder kosten ... zou het heel gek zijn als ik vraag om een backlit en ze daar de verzendkosten cadeau doen ivm slijtage?
In Nederland kost het toetsenbord €37,35 incl. verzenden. Dus waarom laat je het niet iemand in Nederland bestellen en dan doorsturen naar Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Heeft iemand ervaring met de Dell klantenservice op het gebied van onderdelen opsturen? Ik werk op de technische dienst van een groot IT-bedrijf, dus heb zelf al de diagnose gesteld dat mijn Wifi-module defect is. Sturen ze gewoon onderdelen op indien ik aangeef hoe ik het defect geconstateerd heb? (ik stel per week voor zo'n 20 laptops de diagnose op, dus ben zeker niet onervaren op dit gebied) Ben HP gewend en daar kan je eigenlijk elk onderdeel wel toegestuurd krijgen indien je laat blijken dat je kennis van zaken hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

WLAN module is een CRU oftewel een customer replacable unit, dus mag je zelf vervangen.

Pre-Removal Instructions

Before removing the WLAN:

1.Always ensure all data is backed up properly.
2.Disconnect any telephone, network, or USB cables from the computer.
3.Disconnect the computer and all attached devices from their electrical outlets.
4.Remove the Battery.
5.Remove the Memory Door. (access panel aan de onderkant).

Net even nagekeken, dus vandaar de edit.

[ Voor 142% gewijzigd door MarElo op 09-03-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik heb inmiddels het volgende aanbod voor extensie van mijn garantie gekregen:
Premium NBD Support – XPS, Adamo, Alienware

– 1 Year Contract for the price €130.00 (includes VAT)
– 2 Years Contract for the price €220.00 (includes VAT)
– 3 Years Contract for the price €299.99 (includes VAT)

The premium Premium NBD Support – XPS, Adamo, Alienware grants absolute Safety and Protection for your XPS, Adamo or Alienware System. This is an ultimate answer on any kind of hardware issue. The fast and comfortable solution for every confirmed hardware related issue is granted through a visit of an On Site Technician every workday till 17:00.
NBD staat voor Next Business Day. Ik ben al van plan om mijn moederbord te laten vervangen, dus ik ga sowieso akkoord. Weten jullie of er valt te onderhandelen over de prijs?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:58:

Dell XPS L521X - Preliminary info

Voor diegenen onbkend met de dell naamgeving:

L501x = XPS
L502x = XPS met nieuwe processorreeks (sandy bridge)

xpsL321x = xps 13 ultrabook

xpsL511z = XPS 15z

Met andere woorden, verwacht over een maand een dell 15.6" ultrabook :)
Nice! Er komt ook een FHD scherm in. Binnen een maand vanwege Ivy? Of heb je nog meer informatie kunnen vinden dan hier staat?

[ Voor 10% gewijzigd door Robsel_NL op 09-03-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

@ Bozozo: Lijkt mij niet, je kiest voor een bepaald kontrakt en daar betaal je voor.
Wat er binnen die termijn gebeurt met de laptop wat reparaties betreft valt dan gewoon onder de dan geldende garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:24
mazterroulz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:38:
Heeft iemand ervaring met de Dell klantenservice op het gebied van onderdelen opsturen? Ik werk op de technische dienst van een groot IT-bedrijf, dus heb zelf al de diagnose gesteld dat mijn Wifi-module defect is. Sturen ze gewoon onderdelen op indien ik aangeef hoe ik het defect geconstateerd heb? (ik stel per week voor zo'n 20 laptops de diagnose op, dus ben zeker niet onervaren op dit gebied) Ben HP gewend en daar kan je eigenlijk elk onderdeel wel toegestuurd krijgen indien je laat blijken dat je kennis van zaken hebt
Hier hetzelfde gehad. Technische Dienst heeft me inderdaad gewoon een nieuw kaartje toegestuurd die ik zelf mocht inbouwen. Volgende dag stond er iemand van UPS op de stoep. Er netjes dus. Dell zou wel eerst zelf moeten kunnen vaststellen dat er problemen zijn. Simpel benoemen dat je techneut bent zal dus niet werken, maar je bent waarschijnlijk wel sneller klaar omdat je mee kunt denken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2020
Ik heb mogelijk een probleem met de DVD-speler. Als ik er een DVD mee afspeel maakt hij waanzinnig veel geluid en trilt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Robsel_NL schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:07:
[...]

Nice! Er komt ook een FHD scherm in. Binnen een maand vanwege Ivy? Of heb je nog meer informatie kunnen vinden dan hier staat?

Ivy komt over een maand de geruchten spreken over 8 april. Dat is alles wat ik weet. Ik hou macrumors (ja, echt) in de gaten daarvoor.
Alleen wat daar staat. Ik heb google nog niet geprobeerd. Ik verwacht ook niet dat je iets gaat vinden.
Bozozo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:53:
Ik heb inmiddels het volgende aanbod voor extensie van mijn garantie gekregen:

[...]

NBD staat voor Next Business Day. Ik ben al van plan om mijn moederbord te laten vervangen, dus ik ga sowieso akkoord. Weten jullie of er valt te onderhandelen over de prijs?
Met dell valt altijd te onderhandelen. Dit zijn bedragen die ik verwacht voor een alienware van €2000. Ik zou het niet doen voor deze prijs.
CurlyMo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:09:
[...]

Hier hetzelfde gehad. Technische Dienst heeft me inderdaad gewoon een nieuw kaartje toegestuurd die ik zelf mocht inbouwen. Volgende dag stond er iemand van UPS op de stoep. Er netjes dus. Dell zou wel eerst zelf moeten kunnen vaststellen dat er problemen zijn. Simpel benoemen dat je techneut bent zal dus niet werken, maar je bent waarschijnlijk wel sneller klaar omdat je mee kunt denken.
Dell accepteert foutcodes van de dell diagnostics dvd (en fn tijdens opstarten? Er was een sneltoets...). Verder zou ik eens gaan kijken of je een supportmannetje (accountmanager) kan krijgen als je zoveel contact hebt met dell. De consumenteningang duurt logischerwijs langer.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298639

Alfie104 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:25:
Zojuist m'n XPS opnieuw geïnstalleerd met een nieuwe SSD. Ik had er al een, maar die was te klein waardoor ik hem in praktijk niet gebruikte en altijd vanaf de HDD werkte. Voor het eerst sinds ik deze laptop heb, heb ik het idee dat Windows begint te snappen wat erin zit! (Ik had nog niet eerder een score van 6,6 gehad[,,]
[afbeelding]
Met de meegeleverde 256 GB Samsung SSD heb ik een score van 0,1 puntje hoger. Vraag me af of dat misschien aan de Nvidia drivers ligt.

Iemand hier die heeft uitgezocht welke versie het beste is? Ik heb geupdate naar 295.73 maar las op een ander forum dat de 28x.xx serie het beste zou werken op de XPS serie. Verder zonder argumenten, maar ik heb op mijn vorige laptop wel gemerkt dat de nieuwste drivers niet persé het beste presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426674 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:12:
Vandaag na paar dagen me laptop niet gebruikt te hebben last van een heel irritant geluid. Wordt veroorzaakt door de ventilator, het is een soort piep. Heb idee dat hij aanloopt, heb er even een opnamen van gemaakt:
http://www3.zippyshare.com/v/66006656/file.html
Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt of ervaring met dit probleem?
Het geluid klinkt mij bekend, is het bij jou ook zo'n piepje dat weg gaat als je op de linker speaker drukt, waar de fan onder zit? Ik heb ontdekt dat het ook uitmaakt waar je oren zitten (interferentie kan ervoor zorgen dat je het nauwelijks meer hoort) en heb soms dat als ik aan het typen ben, bij iedere toetsaanslag het geluid even weg is. Ik heb het idee dat er twee onderdelen tegen elkaar trillen als de fan aan staat en dat daardoor de hoge toon veroorzaakt wordt. Beetje crappy gemaakt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joolee schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:55:
[...]
Als je alleen aantekeningen aan het maken bent kun je de laptop in energiezuinige modus plaatsen. Dan zal de processor worden teruggeklokt en zal de ventilator amper aanslaan.
Thanks, dit is de beste tip als je ook vindt dat de ventilator irritant is!
Je moet wel oppassen met de WiFi energiebesparing: ik kreeg nauwelijks meer data binnen bij de standaard 'Energiebesparing' stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Theebag schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:14:
Jammer genoeg is mijn XPS 15 overleden, er is per ongeluk schoonmaakmiddel overgegaan toen die standby stond. Het water gutste uit het geheugen/wifi compartiment. Voeding sluit kort zodra ik hem aansluit, en alleen op de batterij doet hij ook niets. Hij moet nog naar Dell, maar ik vrees het ergste. Dus ben ik aan het kijken naar een vervanger.

Zit te twijfelen om hem opnieuw te kopen of naar een Thinkpad te gaan. Heeft er iemand ervaring met het FHD scherm in een W520 (Mat, met ingebouwde kleurmeting)? Buiten het feit dat ie toch een stuk duurder is (XPS wordt vergoed) is hij net iets kleiner en lichter, maar veel krachtiger.
Even een update. Eindelijk tijd gehad om hem open te maken, overal in de laptop zit opgedroogd schoonmaakmiddel, echt ongelofelijk. Geen wonder die directe kortsluiting. Gelukkig heeft de SSD (Intel 510, betrouwbaarheid :+ ) het overleeft. Iemand een FHD scherm, blu-ray drive, onverlicht tobo, chassis of 9 cell batterij nodig :*) ?
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.