[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.656 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter

Dell XPS 15 topic
Deel 6

Dit is het XPS 15 ervaringentopic. Heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: Dit is het topic waar je moet zijn.

Header Reviews klein
XPS 15 gen 1 (L501x)
Anandtech: Dell XPS L501x: An Excellent Mainstream Notebook (aanrader!)
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.41509.0.html (i7 840m, 1080p, Duitse versie)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (mooie real life pics!)
XPS 15 gen 2 (L502x)
http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html i5-2520m, 1080p, Duitse versie)
productreview: Dell XPS 15 review door Umbrah
Ananadtech: Dell XPS 15 L502x: Now with Sandy Bridge

Header Vraag & Antwoord

:? Wat is het verschil tussen het standaardscherm en het Full-HD scherm?
[Ervaringen]Laptops met hoge resolutie schermen
Ik raad je echt aan het Full-HD scherm te nemen, (ook al is het nu €200 duurder) het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm. Als je hem niet neemt krijg je er later gegarandeerd spijt van.

:? Wat is precies het verschil tussen de GT525M en de GT540M?
De GT525 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de HD540 presteert een procent of 10 beter.
De kaart zelf is echter hetzelfde, dus als je van plan bent hem te overclocken maakt het niet uit welke je neemt.

:? Wat is nVidia Optimus
Optimus is een technologie om de (nVidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de Clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))

:? Hoe kom ik aan het backlit keyboard?
Ga naar de configuratiepagina en zet je internet uit. Verander vervolgens iets.
Na 30 seconden komt er een popup dat er iets mis gegaan is. Zet je internet weer aan en wacht even. Druk daarna op OK.
Als het goed is is de site nu tijdelijk gelockt in een versie met meer keuzemogelijkheden. Het backlit toetsenbord staat ergens onderaan.

Plak gewoon &vw=classic achter de URL. Deze truuk werkt NIET voor de xps 17.

:? Ik wil mijn toetsenbord/CPU/HDD upgraden, hoe?
Dell handleidingen: http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm
Hoe keyboard verwijderen: http://forum.notebookreview.com/7328250-post12.html
Teardown: http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html
Voorbeeld van een werkende caddy: Anoniem: 363414 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"

:? De XPS 14, komt-ie nog?
nee

:? 9 Cel batterij, hoe ziet dat eruit?
TimeClypse in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (real life pics)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (dell soep)
YouTube: Dell XPS 15 Brief Hardware HD Overview (slecht belichte review)
Runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? Waar vind ik de webcam software?
https://smartsource.dell.com/web/main.aspx
IE only ( :X )

:? Ik wil hem hebbuhhh, nu, wanneer komt-ie???
Dell levertijden topic

Header Inspiron 15R klein
De XPS 15 vertoont enkele overeenkomsten met de Inpiron 15R. In het kort:
Anoniem: 303530 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:19:
Voorts, de xps is wel een stuk degelijker dan de inspiron, de xps heeft ook wat meer features als:
displayport
beter geluid
aluminium in plaats van plastic.
usb 3

maar je mist wel:
numpad
vga.
Zoek je een zo goedkoop mogelijk model, neem dan de Inspiron 15R, heb je iets meer te besteden, dan is de xps 15 een waardig alternatief, al ontloopt de performance elkaar niet veel.

Header problemen klein
|:( Mijn XPS maakt een tikgeluid, hoe los ik dit op?
tdsotm in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

|:( Mijn flash video's flikkeren
Anoniem: 382431 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"
Dit is -een van de- kinderziekten van Optimus Technology, in een toekomstige update word dit mogelijk opgelost.

|:( Optimus doet niet wat ik wil, hoe krijg ik de nVidia kaart permanent ingeschakeld?
Remzz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2"

|:( Probelemen met de hspa minikaart
4myra in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Nog een ander gerelateerd probleem: de driver van de dell website zeurt soms bij het installeren over "authentication failed...". De oplossing hierbij is om de driver van de CD af te halen. Deze is anders dan de driver op de dell-website.
Zie ook de lijst met drivers:|:( Onstabiele wifi verbinding.
Er zijn een aantal probelemen met onstabiele wifi verbindingen. Een van de oplossingen lag in de BT driver zoals hier beschreven: ReyZa in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Niet opgelost? Probeer c-mattic in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"

|:( AARGH DIE FAN
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd.
|:( Mijn vensters maximaliseren niet (moeilijk uit te leggen...)
Header bestellen klein
Op dell.nl
Het is een goed idee om, alvorens te bestellen, alle configs eens door te kijken, vaak zit er een config tussen met korting op bepaalde handige dingen (zoals: 4 jaar garantie voor < €100).
Dan heb je ook nog de kortingsbonnen, deze zijn te verkrijgen via de nieuwsbrief van Dell, of Dell Waardebonnen Topic, deze zijn bijna altijd 5%

Zie ook de volgende post.

Header binnen klein
Hier worden de stappen beschreven die handig zijn om uit te voeren als je hem binnen hebt, denk aan driver updates en andere tweaks.

Met het 1080p scherm: zet in Windows de DPI instelling op 100%
Verwijderen als je het niet nodig hebt: Dell Dock, Dell Storage, Roxio Burn, en McaFee

Header slot klein
discussie over de studio XPS 16 kan hier:
[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2
en [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1

Zie ook http://gathering.tweakers.../tag/dell;ervaring;laptop voor de rest van de Dell ervaringentopics.

Header Pics klein
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8736.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8747k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8754k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8760k.jpg
LET OP: de nieuwe serie (l502x met sandy bridge) bevat een chicket toetsenbord, verder is deze identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De bekende sheet met prijzen kun je hier vinden:
Download: http://dl.dropbox.com/u/18772348/Dell/prijzen.xlsx (aanbevolen)
Google docs: https://spreadsheets.goog...xaDVZbTF1QWRJUmc&hl=en_US

Om uit te vinden wat bijvoorbeeld de goedkoopste config is met het 1080 scherm, vul €200 in in cel B2. Aanmerkingen graag via DM.
De sheet staat hier omdat dat een makkelijk vindbare plek is. Het is niet de bedoeling om in dit topic om aankoopadvies te vragen. Daarvoor hebben we Best Buy Guide overzichtstopic ;)

Laatste relevante berichten uit het vorige topic:
dimi_v schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:54:
[...]

Maar wat doet het na standby/hybernate? Ik heb een 1030, op diverse netwerken en op allemaal zo traag als dikke str*nt wat betreft het connecteren met het netwerk (WPA, WPA2, onbeveiligd maak allemaal niks uit). Als het werkt, dan werkt het ook prima, dat is niet het probleem.

Alle andere laptops die ik heb/heb gehad/die ik van andere mensen zien hebben <10 seconden een werkende connectie met wireless. Ik heb nu al een hele tijd de laatste driver versie dus ik vraag me af waar het vandaan komt en waarom dit gebeurt.....
Teutates schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:39:
[...]

Probeer is de bluetooth deel van je kaart uittezetten in apperaatbeheer en test het dan nog is :)
Tijdje terug zijn er allerlei verbindingsproblemen geweest aangezien de bluetooth op de zelfde frequentie zit als de wireless gedeelte.
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:29:
[...]

Welke waardes hebben jullie?

edit: al gevonden. Klopt inderdaad
http://techreport.com/discussions.x/20240
Kan ik dan ook meteen net zo goed de shader op 1344 Mhz zetten?

En zijn er mensen die succesvol verder geclocked hebben en ook merkbare prestatie winsten geboekt hebben?

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-07-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil wanneer mijn XPS 15 binnenkomt (1-8-2011), gelijk de DVD-drive vervangen voor de bijgeleverde harddisk, en een SSD als primaire harddisk gebruiken.
Iemand die goede/slechte ervaringen heeft met sommige soorten caddy's? (Via eBay misschien?)
En zijn er mensen met goede/slechte ervaringen met behuizingen voor de DVD-drive die dan overblijft?
Beide ervaringen hoor ik graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
Is het iemand al gelukt om bestanden te versturen dmv bluetooth?

Ik ga telkens van het 'The file is being sent' schermpje naar 'Bluetooth file transer not completed'.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160794

Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar de xps 15z kan nu alleen nog geconfigureerd worden met een 1366x768 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat had ik ook al gemerkt. Ik vond de 15z al slecht, en nu nog meer.
Ik raad geïnteresseerden in deze notebook te wachten op pricewatch: Samsung QX511-S02NL. evt zelf een scherm in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386357

@ Teutates THANKS!!!

Trage verbinding Wireless opgelost.

Bluetooth verbinding voor je Wireless uitzetten en het werkt.
Direkt verbinding met Wireless, zelfs voordat windows is opgestart :P
Rechtermuisklik op je wireless in je taakbalk en dan adapterinstellingen en dan bluetooth verbinding uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
"I thought it was just a supply problem with the 1080p screens. Dell had said previously that they are expecting more 1080 screens to be available after Aug 8th."

Logische verklaring? Weet niet hoe die aan de informatie komt overigens.

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
shit, ik ga nu maar voor de BTO 15cl35 GT555, want nu alle epp kortingen niet meer werken is de prijs kwaliteit verhouding van dell drastisch lager dan die van BTO.

Wel jammer want dan moet ik de JBL subwoofer missen op de DELL en dat is echt een unique selling point

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De 15CL35 is €80 duurder dan de xps 15 als ik het OS niet meereken.... Zie de 2e post in dit topic.
Ik zou het nog moeilijk vinden om de 15CL35 aan te raden als ze met OS even duur waren.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-07-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208913

Zijn er nog speciale instructies voor het installeren van een SSD (in de slot van de optical drive)? Of is het gewoon verwisselen en klaar is Kees?

Ik ben van plan een Crucial M4 (64 of 128 GB) te bestellen en lees hier dat het simpel is, maar ik ben niet echt een goede sleutelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

nog even een opmerking van de mensen onder Linux:

Als je OpenGL niet aan de praat krijgt, wat ik had, en je wilt op de IGP van de iX 2XXX processor werken.

Deactiveer de Nvidia Driver door naar System> Administration> Additional Drivers te gaan. Hier kun je hem update, maar ook verwijderen. Reboot je Laptop en voila je hebt OpenGL werkend.

Waarschijnlijk zal hij booten in Unity, wat een teken is dat OpenGL werkt. Een andere test is om Minecraft te starten, of GLX/CairoDock te installeren en dan de OpenGL versie te draaien.

On an other (lijnux) note:

Zijn er nog mensen die iets weten tegen het af en toe wegvallen van de wireless internet verbinding? Gebeurd heel af en toe en een simpele disconnect>connect werkt, maar is toch een beetje vervelend...

Verbinding is een N-verbinding op de standaard wireless adapter van de Dell XPS15. Sterkte is 3 vd 4 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bluetooth uitzetten? Of kon dat niet met linux?
Anoniem: 208913 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:12:
Zijn er nog speciale instructies voor het installeren van een SSD (in de slot van de optical drive)? Of is het gewoon verwisselen en klaar is Kees?

Ik ben van plan een Crucial M4 (64 of 128 GB) te bestellen en lees hier dat het simpel is, maar ik ben niet echt een goede sleutelaar...
Je schroeft hem er gewoon in en je kan windows installeren. Wel de boot volgorde goedzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er zit geen bluetooth op de standaard adapter. Die zit alleen op de duurste adapter, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik wil graag deze behuizing kopen bij Conrad.nl http://shop.conrad.nl/413199.html (Omdat ik toch nog wat moet bestellen)
Ik wil namelijk de DVD drive vervangen voor een caddy met harddisk, en dan wil ik de overgebleven DVD writer portable maken d.m.v. zo'n kastje.
Bij deze case zit geen frontje, wel heb ik nog een frontje van mijn oude DVD writer.
Hier lijkt hij op. Is iets anders, en heeft maar 2 icoontjes.

Afbeeldingslocatie: http://i1.lelong.com.my/Malaysia/TOSHIBA-TS-L633-8x-Slim-DVD-RW-DL-Drive-SATA-1003-29-mclarry82@25.jpg

Denken jullie dat ik dit frontje er af kan halen, en op de DVD drive van de XPS 15 kan zetten?
(Ik heb geen LED lampje op mijn frontje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Ik heb de 1000BGN wifi kaart en die heeft geen Bluetooth. Maar bij de geavanceerde instellingen staat wel de optie "Bluetooth(R) AMP)" met waarde "Ingeschakeld" of "Uitgeschakeld".

Iemand al getest wat deze optie concreet inhoudt en of het effect op de wireless verbinding kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Woow, moet dat zo?!
http://support.euro.dell....X/du/sm/hdd.htm#wp1192085

Je kan toch ook aan de onderkant een paar schroefjes losmaken, om vervolgens de harddisk eruit te halen, of moet de hele voorkant eraf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De palmrest moet eraf, maar dat is 1 schroefje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:16:
De palmrest moet eraf, maar dat is 1 schroefje...
Oké, lijkt me wel te doen..
Ben alleen bang voor dat klik-systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPtjee007 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:12:
Woow, moet dat zo?!
http://support.euro.dell....X/du/sm/hdd.htm#wp1192085

Je kan toch ook aan de onderkant een paar schroefjes losmaken, om vervolgens de harddisk eruit te halen, of moet de hele voorkant eraf?!
Jij wil de SSD toch op de plek van de DVD? Dan hoef je dit toch niet los te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 208913 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:34:
[...]

Jij wil de SSD toch op de plek van de DVD? Dan hoef je dit toch niet los te maken?
Nee, op de plek van de primaire schijf. Daar zit namelijk een SATA600 aansluiting als het goed is, en bij de DVD zit een SATA300 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat weet je niet. Er kan ook bij beide een SATA6 aansluiting zitten. Ik zou het controleren want de dvd bay kan slechter tegen trillingen dan de normale bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, bedankt maar weer.

Het advies is dus de SSD in de DVD bay als daar een SATA-600 zit en anders op de plek van de HDD? Om de SSD in de HDD plek te plaatsen heb je trouwens geen caddy of iets vergelijkbaars nodig?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 208913 op 23-07-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:40:
Dat weet je niet. Er kan ook bij beide een SATA6 aansluiting zitten. Ik zou het controleren want de dvd bay kan slechter tegen trillingen dan de normale bay.
Uiteraard! Die ga ik even voorleggen aan de technische support.
Bedankt voor de tip! (Niet aan gedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPtjee007 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:56:
[...]

Uiteraard! Die ga ik even voorleggen aan de technische support.
Bedankt voor de tip! (Niet aan gedacht)
Laat je het dan ook even hier weten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 208913 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:57:
[...]

Laat je het dan ook even hier weten? ;)
Doe ik!
Mailtje is net de deur uit.
Handig als je iemand al vaker gemaild hebt.
Heb nu iets van 3 mensen die ik direct kan bellen/mailen voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik betwijfel ten zeerste dat een 'belmiep' het antwoord op een dergelijke vraag weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:19:
Ik betwijfel ten zeerste dat een 'belmiep' het antwoord op een dergelijke vraag weet.
Zijn van de technische afdeling. Die hebben alle complete specs.
Niet dat ze er wat van weten, maar kunnen het wel uitzoeken.
Heb vaak genoeg dat ik expres vragen stel, om te kijken of ze het weten.
Vaak zitten ze er naast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:16
JPtjee007 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:53:
[...]

Zijn van de technische afdeling. Die hebben alle complete specs.
Niet dat ze er wat van weten, maar kunnen het wel uitzoeken.
Heb vaak genoeg dat ik expres vragen stel, om te kijken of ze het weten.
Vaak zitten ze er naast..
Heb al vaak zat dat ze de vraag niet eens snappen, alsof Nederlands niet hun native language is....

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

Anoniem: 395864 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:03:
Ik heb de 1000BGN wifi kaart en die heeft geen Bluetooth. Maar bij de geavanceerde instellingen staat wel de optie "Bluetooth(R) AMP)" met waarde "Ingeschakeld" of "Uitgeschakeld".

Iemand al getest wat deze optie concreet inhoudt en of het effect op de wireless verbinding kan hebben?
(Bluetooth Alternate MAC/PHY) The official name of the transport link used in Bluetooth HS (High Speed). Bluetooth is used to establish the connection, and Wi-Fi is used to transport the actual data.
Ik heb het uitgeschakeld, maar het lijkt geen effect te hebben m.b.t. de snelheid waarmee de verbinding tot stand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Mr. Happy schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:11:
[...]

Heb al vaak zat dat ze de vraag niet eens snappen, alsof Nederlands niet hun native language is....
Ja haha!
Ik moest vorige keer uitleggen wat antennes waren en hoe het werkte xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Anoniem: 130582 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:30:
[...]

[...]

Ik heb het uitgeschakeld, maar het lijkt geen effect te hebben m.b.t. de snelheid waarmee de verbinding tot stand komt.
Ja, die omschrijving had ik ook gevonden, maar ik vind het niet echt duidelijk worden wat het dan betekent voor deze specifieke kaart, die geen bluetooth heeft.

Ik denk dat ik het ook maar uitschakel, het lijkt geen functie te hebben voor mijn configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309897

Vandaag besteld met de volgende configuratie:

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) & 9-cell 90W/HR LI-ION
15.6"(40 cm) FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

€1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 309897 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:17:
Vandaag besteld met de volgende configuratie:

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) & 9-cell 90W/HR LI-ION
15.6"(40 cm) FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

€1300
Zo, redelijk duur zeg!
Als je iets eerder die 5epp had besteld, was je veel goedkoper uitgeweest.
Ik heb bijna dezelfde configuratie, alleen zelfs een 9 cell batterij voor €1019.
Heb een 10 % kortingscode en €90 korting gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 12:41
JPtjee007 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Zo, redelijk duur zeg!
Ik heb bijna dezelfde configuratie, alleen zelfs een 9 cell batterij voor €1019.
Hij heeft wel een blu-ray drive en 750GB, maar inderdaad behoorlijk prijzig.. helemaal als je bedenkt dat je voor minder geld er zelf een grotere schijf in had kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Timo12 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:47:
[...]

Hij heeft wel een blu-ray drive en 750GB, maar inderdaad behoorlijk prijzig.. helemaal als je bedenkt dat je voor minder geld er zelf een grotere schijf in had kunnen zetten.
Ja, 750GB heb ik ook.
Ja, ik moest het zelf ook met pijn en moeite nemen, maar dat heb ik expres gedaan omdat ik anders de €90 korting niet kon gebruiken bovenop 10 %. Dus eigenlijk heb ik nou 90-60=30 voor ongeveer 14 euro 140 GB meer, en dat is natuurlijk een zeer goede deal! :)
Anders zou ik voor €100 euro meer een duurdere processor (heb je niks aan) moeten nemen, of 8 GB wat helemaal overpriced is. Die kan je zelf heel makkelijk inbouwen wanneer je het nodig hebt en is stukke goedkoper!
Of ook BluRay voor 100 euro meer, maar dat gebruik je 1x, maar daarna niet meer denk ik zelf.
Én als ik BluRay wil, bouw ik het zelf wel in. Dan heb je waarschijnlijk een betere brander/lezer voor hetzelfde geld of minder. Die dingen worden ook steeds goedkoper ;)
BluRay had ik over het hoofd gezien, want ken maar weinig mensen die dat nemen, dus let ik niet zo meer op.

[ Voor 25% gewijzigd door JPtjeeNL op 24-07-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416362

Hallo, ik heb een paar vraagjes?.
(ben hier btw nieuw en zal ook actief proberen meetedoen)

Ik heb de Dell XPS 15 besteld van 807 euro.
8GB7 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
500 GB8 SATA harde schijf ( rpm)
(7200 rpm)

en heb niks aangepast. heb dus ook de normale Wireless kaart.
Maar ik zie nu dat veel mensen , het hebben aangepast en de iets duurdere gekocht?
Verschilt dit erg met snelheid van de internet?

En ik heb deze laptop woensdag bestelt 20 juli, met IDEAL en nog steeds geen orderbevestging gekregen?
is dat normaal of moet ik even contact opnemen?

Ik ga zelf met deze laptop een, audivisuele-animatie opleiding doen, Filmpjes bewerken, animaties maken, en met geluid werken. ( Daarvoor is deze laptop toch erg geschikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou hem vandaag nog annuleven en €40 meer neertellen voor een versie met het 1080p scherm. 90% van de mensen hier heeft niets een een i7 met 8GB RAM. Maar ik zou deze laptop nooit aanraden zonder het scherm. Al helemaal voor wat jij doet. 'werken' op 1366*768 is killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb niet heel veel verstand hiervan Darkstone, Maar de scherm 1080p zo ken ik me filmpjes in mooie Hd kwaliteit bewerken enso bedoel je toch?.
Maar heel veel mensen in die klas hebben zelfs een 13 inch , wat al helemaal belachelijk is.
Maar wat ik heb valt toch best mee of ken je me paar nadelen vertellen?
en ken ik hem nog annuleren? dat wist ik niet

Want ik begin nu erg te twijfelen omdat jy dit zegt, ik zelf heb amper verstand van wat erin in laptop moet, maar me broer zei dat dit wel voldoende is voor me opleiding, ik had ook erg gespaart voor deze laptop

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 416362 op 24-07-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ze hebben al tijden problemen met iDeal betaling. Contact opnemen is de way to go.

Over het scherm en meer pixels. Meer pixels is meer ruimte om dingen naast/onder elkaar te zetten. Het ligt er natuurlijk aan wat je doet, maar ik ben gewend geraakt aan 2 schermen naast elkaar. Op 1680 x 1050 is dit soms al krap, moet je nagaan hoe dat is op 768p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga een opleiding doen, waarbij ik met camera ga werken, en filmpjes bewerken.
Ik wou geen 13 inch omdat dat al helemaal teklein was vond ik. maar ik dacht 15 inch valt toch best mee?
Ik moet er 4 jaar lang meedoen met deze laptop en heb hem al bestelt?
Ik begin nu al erg te twijfelen, want dit waren wel voor mij hard gespaarde centen, haha

En de ik had deze optie nog
15.6"(40 cm) FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 190,00 of € 9/maand1]

Maar dat was dus wel 190 euro meer betalen erbij.

weet nu echt niet wat ik moet doen?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 416362 op 24-07-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik zou afgaan op Darkstone ;)
Heb zelf ook de 21e een Dell besteld, en heb mijn orderbevestiging ook laat gekregen, maar die van mij is al in productie.
Ik zou ook zeker een 1080P scherm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 416362 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:17:
Als je het slim doet is het maar €40. via http://configure.euro.del...nlepp1&model_id=xps-l502x en de gebruikelijke lading kortingsbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ga een opleiding doen, waarbij ik met camera ga werken, en filmpjes bewerken.
Ik wou geen 13 inch omdat dat al helemaal teklein was vond ik. maar ik dacht 15 inch valt toch best mee?
Zeker als je met camera en film gaat werken wil je denk ik 1080p aangezien dit tegenwoordig een veelgebruikte resolutie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik voel me beetje verward sorry?..
Dat was echt me laatste geld en krijg morgen uitbetaald van werk.
Als ik dus die haal heb ik geen 8gb maar 4gb? is dat ook erg?
En die scherm is dus 200 euro? en waar zijn de gebruikelijke kortingsbonnen?
Sorry maar snap er niet heel veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin nu al erg te twijfelen, want dit waren wel voor mij hard gespaarde centen, haha

En de ik had deze optie nog
15.6"(40 cm) FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 190,00 of € 9/maand1]

weet nu echt niet wat ik moet doen?
Het 1080p scherm heeft niet alleen een hogere resolutie, het schijnt ook kwalitatief een veel beter scherm te zijn.

Als annuleren niet meer lukt, kun je de laptop (om problemen te voorkomen het liefst ongebruikt, maar dat hoeft eigenlijk niet perse) binnen 7 werkdagen terugsturen (ik neem even aan dat je hem als particulier hebt besteld). Dan moet je wel alleen de verzendkosten naar Dell terug betalen, die 30,- zijn (de verzendkosten naar jou toe blijven voor rekening van Dell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 208913 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:27:
[...]

Het 1080p scherm heeft niet alleen een hogere resolutie, het schijnt ook kwalitatief een veel beter scherm te zijn.

Als annuleren niet meer lukt, kun je de laptop (om problemen te voorkomen het liefst ongebruikt, maar dat hoeft eigenlijk niet perse) binnen 7 werkdagen terugsturen (ik neem even aan dat je hem als particulier hebt besteld). Dan moet je wel alleen de verzendkosten naar Dell terug betalen, die 30,- zijn (de verzendkosten naar jou toe blijven voor rekening van Dell).
Orderbevestiging heeft hij nog niet binnen, dus hij kan makkelijk geannuleerd worden morgen hoor.
Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke sorry voor de vele vragen, maar ik voel me best kut nu wel.
Hoe ken ik hem anuleren , doe ik dat via de site of moet ik bellen?

Als ik dus de andere laptop wil kopen die in Darkstone ze bericht staat.
Zie ik dat ik de 4gb krijg inplaats de 8gb
En dat de HD 1080p scherm daar 200 euro is erbij nog.
Maar ik hoor mensen over kortingsbonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 416362 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:22:
Ik voel me beetje verward sorry?..
Dat was echt me laatste geld en krijg morgen uitbetaald van werk.
Als ik dus die haal heb ik geen 8gb maar 4gb? is dat ook erg?
Voor iemand als jij niet :)
En die scherm is dus 200 euro? en waar zijn de gebruikelijke kortingsbonnen?
Sorry maar snap er niet heel veel van
Maar je kan besparen door http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 te gebruiken en een 10% waardebon uit Dell Waardebonnen Topic te halen (een beetje geluk hebben: ze zijn maar 5x bruikbaar).

Je kan veel beter een goed scherm hebben dan 4GB extra RAM. Ik zou niet eens een computer kopen zonder goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

In de waarschuwing van dit topic zie je een dell waardebonnentopic staan. Hier verschijnen elke week wel codes voor 5% of 10% korting.

Ik zou annueleren en het 1080p scherm nemen. Bellen werkt vaak, maar mail is soms sneller, omdat die belmiepen/dudes niet altijd alles mogen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Gropah schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:34:
In de waarschuwing van dit topic zie je een dell waardebonnentopic staan. Hier verschijnen elke week wel codes voor 5% of 10% korting.

Ik zou annueleren en het 1080p scherm nemen. Bellen werkt vaak, maar mail is soms sneller, omdat die belmiepen/dudes niet altijd alles mogen enz.
Ik zou bellen, zo heb ik die van mij ook geannuleerd.
En ik had een mailtje gestuurd, en dat duurde echt 2 dagen voordat ik een reactie daarop had.
Stel nou dat je laptop binnen die 2 dagen net geassembleerd is, is het moeilijk om te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien is dit een domme vraag?.
Maar die wat doe ik nou precies met het geheugen is dat de opslag voor me alle bestanden totaal.
of scheelt het ook snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 18:23
Vraagje voor een aankoop,

Ik loop te twijfelen tussen de XPS15 en de Latitude 6520. Nu vroeg ik me af of er een groot verschil is tussen de twee op gebied van bouw kwaliteit. Is het keyboard van de XPS minder goed?

De bedoeling is om er echt een werk PC van te maken, dus comfort bij het typen is wel belangrijk.

Hoe zit het ook met het scherm? Is de XPS15 echt heel glossy? Maakt hij veel lawaai? Hoe zit het met gewicht?

De reviews voor beiden zijn erg goed, maar ik vind geen echte vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dell weet volgens mij zelf niet waar het mee bezig is. Ik check net even m'n mail om te kijken of ik ook een kortingsbon kan delen, zit er deze XPS mail in m'n inbox (ja, m'n paint-kwaliteiten zijn belabberd):

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/a255pj.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 208913 op 24-07-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 18:23
Trouwens ik zou ook zeker niet besparen op geheugen/RAM hoor, je gaat werken met grafische applicaties die waarschijnlijk veel RAM vereisen. Het verschil tussen virtueel en fysiek geheugen is echt onbeschrijfelijk veel.

Als je echt serieus bent over video editting zou ik zelfs een kijkje nemen naar de M4600 voor 16GB RAM. Het kost een pak meer, maar je zal er dankbaar voor zijn binnen een paar jaartjes als je tussen 5 applicaties zit te switchen terwijl je materiaal in je geheugen zit te swappen.

Mijn persoonlijke mening he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 208913 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:33:
Dell weet volgens mij zelf niet waar het mee bezig is. Ik check net even m'n mail om te kijken of ik ook een kortingsbon kan delen, zit er deze XPS mail in m'n inbox (ja, m'n paint-kwaliteiten zijn belabberd):

[afbeelding]
Als ik me niet vergis is dat de oude XPS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
studio xps 1330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Heb al wat verschillende configuraties op de website van dell geprobeerd maar kom er niet echt uit,
is het mogelijk om een Dell xps 15 te nemen met een i5 processor en een FHD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie de 2e post van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
bedankt, ga even puzzelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windvanger
  • Laatst online: 19-05 18:12
Ik ben nu een volle twee weken eigenaar van een Dell XPS 15.
Ik heb alleen 1 opmerking en ik heb dit probleem nog niet in andere ervaringen topics kunnen terug vinden.
Ik vind namelijk dat de hardeschijf een bepaalde resonantie/trilling aan de linkerkant van de palmrest veroorzaakt. De schijf die in het systeem zit is de 500GB (Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS) De ervaringen van deze schijf qua geluidsproductie (en dus resonantie?) zijn niet goed.
Heeft iemand anders ook last van trillingen of resonantie van de schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Chromanin schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:21:
Vraagje voor een aankoop,

Ik loop te twijfelen tussen de XPS15 en de Latitude 6520. Nu vroeg ik me af of er een groot verschil is tussen de twee op gebied van bouw kwaliteit. Is het keyboard van de XPS minder goed?

De bedoeling is om er echt een werk PC van te maken, dus comfort bij het typen is wel belangrijk.

Hoe zit het ook met het scherm? Is de XPS15 echt heel glossy? Maakt hij veel lawaai? Hoe zit het met gewicht?

De reviews voor beiden zijn erg goed, maar ik vind geen echte vergelijkingen.
Ik kan je slechts uit m'n eigen ervaring vertellen (en heb nog niet met een Latitude gewerkt, dus vergelijken kan ik niet). De XPS 15 L502x heb ik aangeschaft ter vervanging van mijn desktop. Mijn gebruikersprofiel is voornamelijk officewerk (ben student, moet veel papers typen etc.) alsook het toch nog iets steviger gamen.
Als referentiepunt voor laptops heb ik 7 jaar geleden een Acer gehad, maar als laatste een macbook pro 13" mid 2009 model.

Over het typen kan ik kort zijn. Ik heb iets bovengemiddeld grote handen, niet extreem, en het typen is voor mij gewoon erg comfortabel. Afhankelijk van je eigen voorkeur zou je er natuurlijk altijd nog een toetsenbord aan kunnen hangen wat evt. ergonomischer verantwoord is. De XPS 15 heeft 2 USB poorten, die je uiteraard zelf uit kan breiden dmv gebruik van een hub. Persoonlijk vind ik de XPS 15 fijner typen dan de macbook pro 13". De laatste was me toch net iets te glad.

Wat betreft het scherm, daar heb ik voor de full HD variant gekozen. Minder moet je niet nemen als je documenten wil editen etc. Dit laat me 2 A4tjes naast elkaar zetten, iets wat voor mijn werkzaamheden echt ongelofelijk handig is. Het scherm is wel echt echt echt glossy. Binnen zul je weinig problemen ondervinden (tenzij de zon er idd recht op valt). Buiten wordt het scherm al snel moeilijker leesbaar. Dit valt deels op te lossen door de helderheid op te schroeven naar maximum, echter gaat dat dan weer ten koste van de accu. Qua beeldkwaliteit vind ik het scherm subliem.

Lawaai, de XPS 15 maakt wel meer geluid dan de macbook die ik voorheen had. Laatstgenoemde was dan ook echt stil te noemen. Het geluid van de XPS 15 heeft me, zelfs tijdens vol blazen met games, nooit gestoord.

Gewicht, ik neem de XPS 15 geregeld mee in een rugzak naar uni. Hiervoor fiets ik 15 km heen en dan ook weer 15 km terug. Uiteraard zit er naast deze laptop nog ander spul in m'n rugzak, notitieblok en de evt. boeken. Het gewicht van de laptop heb ik nooit als hinderlijk ondervonden. Waar het gewicht voor mij geen probleem is moest ik in het begin wel even slikken wat betreft het formaat. Als je van een macbook overstapt naar een XPS 15 dan is laatstgenoemde wel ruim 2 keer zo dik. Echter voor alles wat je ervoor terugkrijgt, m.i. meer dan waard.

Dan nog even een algemene tip voor andere XPS 15 gebruikers in dit draadje. Mocht je een FHD scherm hebben (waar al 3 antennes ingebouwd zijn) en mocht je geen bluetooth nodig hebben, overweeg dan serieus om 25-35 euro in een Ultimate-N 6300 wifi kaartje te stoppen van Intel. Mijn bereik en stabiliteit zijn zo gigantisch omhoog gegaan, echt heerlijk. Verder ook geen "standby-minuut wachten op wlan-probleem meer.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 23:19
Anoniem: 130582 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:30:
[...]

[...]

Schiet mij maar lek, ik heb nog niks veranderd (kon zo snel de bleutooth eigenschappen niet vinden en dus ook niet uitgeschakeld) en ik heb nu uit slaapstand echt meteen connectie :? Ben daar wel content mee maar vraag me af waarom nu opeens wel zo werkt. Heb mijn laptop ook al eens gereboot en blijft gewoon snel na slaapstand connectie maken, er was dus ook niet kennelijk een service of driver van het een of ander omgevallen wat in de weg zit. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Me XPS 15 is onderweg, en dat betekend dat ik nu toch echt wel een caddy en SSD wil gaan aanschaffen.
Wie heeft er tips voor een goede caddy, waarbij het frontje eraf kan en omgeruild kan worden met het frontje van de XPS 15?
Ik wil dus de DVD drive vervangen voor een SSD d.m.v. een caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
JPtjee007 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:35:
Me XPS 15 is onderweg, en dat betekend dat ik nu toch echt wel een caddy en SSD wil gaan aanschaffen.
Wie heeft er tips voor een goede caddy, waarbij het frontje eraf kan en omgeruild kan worden met het frontje van de XPS 15?
Darkstone heeft ergens in deel 4 wel aanbevelingen gedaan :)
(Misschien ook deel 5 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:36:
[...]

Darkstone heeft ergens in deel 4 wel aanbevelingen gedaan :)
(Misschien ook deel 5 ;))
Oh, bedankt!
Dat ga ik even opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nergens aanbevelingen gedaan. Ik heb alleen gezegd welke ik had, met de opmerking erbij dat ik niet weet of het ook werkt als je geen slot loading drive hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPtjee007 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:35:
Dit betekent dat de DVD bay een Sata-600 aansluiting bevat voor de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar zijn we nog niet uit. In theorie wel maar we moeten nog iemand hebben die het kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:50:
Ik heb nergens aanbevelingen gedaan. Ik heb alleen gezegd welke ik had, met de opmerking erbij dat ik niet weet of het ook werkt als je geen slot loading drive hebt.
Oh, oke.
Heb in ieder geval de link gevonden.
Ga die denk ik maar bestellen.

Helaas voor een N6230 gekozen, want ik zie nu dat veel mensen de N6300 zelf inbouwen.
Zal het veel verschil hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 208913 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:54:
[...]

Dit betekent dat de DVD bay een Sata-600 aansluiting bevat voor de SSD?
I don't know, nog steeds geen mail terug in ieder geval van de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
JPtjee007 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:55:
[...]

Oh, oke.
Heb in ieder geval de link gevonden.
Ga die denk ik maar bestellen.

Helaas voor een N6230 gekozen, want ik zie nu dat veel mensen de N6300 zelf inbouwen.
Zal het veel verschil hebben?!
Het verschil is wel bluetooth in de 6230 config, niet in de 6300 config. Verder heeft de 6300 als voordeel dat het 3 antennes kan gebruiken tot een theoretische max van 450 mbps tristream, maar vindt maar eens routers die dat ondersteunen :). Bij afwezigheid van een tristream router wordt de 3e antenne gebruikt voor extra stabiliteit en signaalsterkte.

@ Darkstone: Ik heb dat toentertijd opgevat als een soort van aanbeveling :)

Overigens heb ik toen die tool gebruikt die naar voren kwam om te testen welke sata poorten er in gebruik waren en hier kwam uit dat zowel de DVD als de HDD op een sata600 poort zaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Nefiorim op 25-07-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:04:
[...]

Het verschil is wel bluetooth in de 6230 config, niet in de 6300 config. Verder heeft de 6300 als voordeel dat het 3 antennes kan gebruiken tot een theoretische max van 450 mbps tristream, maar vindt maar eens routers die dat ondersteunen :). Bij afwezigheid van een tristream router wordt de 3e antenne gebruikt voor extra stabiliteit en signaalsterkte.

@ Darkstone: Ik heb dat toentertijd opgevat als een soort van aanbeveling :)

Overigens heb ik toen die tool gebruikt die naar voren kwam om te testen welke sata poorten er in gebruik waren en hier kwam uit dat zowel de DVD als de HDD op een sata600 poort zaten.
Dus er zit wél Bluetooth in de 6230 en niet in de 6300 als ik jou begrijp?
Dan is een 3e antenne altijd handig voor de geringe meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
JPtjee007 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:06:
[...]

Dus er zit wél Bluetooth in de 6230 en niet in de 6300 als ik jou begrijp?
Dan is een 3e antenne altijd handig voor de geringe meerprijs.
http://www.intel.com/prod...s/adapters/6230/index.htm
http://www.intel.com/prod...s/adapters/6300/index.htm

6230 WEL bluetooth, 6300 GEEN bluetooth
6230 2 antennes, 6300 3 antennes

Elk FHD scherm komt met 3 antennes voor wlan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:12:
[...]

http://www.intel.com/prod...s/adapters/6230/index.htm
http://www.intel.com/prod...s/adapters/6300/index.htm

6230 WEL bluetooth, 6300 GEEN bluetooth
6230 2 antennes, 6300 3 antennes

Elk FHD scherm komt met 3 antennes voor wlan als het goed is.
Ooh, dan heb ik nergens spijt van!
Bedankt voor de uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309897

JPtjee007 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Zo, redelijk duur zeg!
Ik vergat er nog bij te vermelden dat ik de volledige garantie er bij heb genomen.
Mijn excuses dit was ook iets van 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh leuk, ik wou bellen vandaag , maar krijg me orderbevestging binnen..?
Ik begin nu wel erg te twijfelen ik heb nog iemand gesproken en die zegt dat 720p scherm niet veel uitmaakt tis ook goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Anoniem: 416362 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:24:
Oh leuk, ik wou bellen vandaag , maar krijg me orderbevestging binnen..?
Ik begin nu wel erg te twijfelen ik heb nog iemand gesproken en die zegt dat 720p scherm niet veel uitmaakt tis ook goed genoeg.
Tja gast, beetje voor jezelf denken wat voor jou gaat werken. 1080p = 2 pagina's naast elkaar op A4 formaat. 720p niet. 1080p is ongeveer 50% meer in de breedte en in de hoogte, maar op hetzelfde fysieke scherm. Alles zal er (standaard) wat kleiner uit komen te zien maar je hebt veel meer werkruimte op je laptop. Daarbij is het 1080p scherm kwalitatief beter. Heb je echter niet meer werkoppervlakte nodig en heb je het geld niet voor de upgrade dan moet je dat gewoon vooral niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ik denk toch echt dat ik wel de 1080P scherm moet hebben.
maar dan moet ik annuleren en opnieuw wachten dat duurt wel erg lang, maar je krijgt er wel iets beters voor terug.
Is er nog een optie om later een 1080P scherm te kopen en erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan ben je €150-200 kwijt in plaats van €40.

Je kan in de volgende plaatjes zien wat wat het verschil is:
een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

Je mag zelf raden wat 768p is, en wat 1080p is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

|:( .
Nu snap ik beetje wat het totaal helemaal inhoudt.
Het scheelt dus heel wat en is dus veel handiger.
Bedankt voor de fotos en de uitleg van iedereen.
Maar ik betaal voor de xps 15 die ik heb betaald 835 euro met verzendkosten
Als ik de xps15 met hd scherm doe plus de kortingen
Kost het me alsnog 70 euro erbij ook al neem ik de andere xps zonder grote 8gb?.

Hoe komen jullie dan bij 40 euro extra voor een scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Geen idee hoe DS aan die prijzen komt (hoewel het vast iets te maken heeft met zijn spreadsheets (zie post 2 van dit topic)).

Feit: Ram bijplaatsen naderhand is oneindig veel makkelijker dan het vervangen van je scherm. Ram is ook een stuk goedkoper te krijgen achteraf dan als je het meteen als optie bijbesteld bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De goedkoopste variant met 1080p scherm, die ik je al eens heb verteld, komt neer op € 843. Dat is met 4GB, maar reken maar dat je beter een goed scherm kan hebben dan meer RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh dan heb ik denk niet helemaal goed alles aangeklikt ik ga het opnieuw proberen maar moet eerst even naar me werk. als ik terug ben ga ik gelijk kijken.
Erg bedankt.
En ik moet zeker wel supersnel me order cancelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Anoniem: 416362 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:24:
Oh dan heb ik denk niet helemaal goed alles aangeklikt ik ga het opnieuw proberen maar moet eerst even naar me werk. als ik terug ben ga ik gelijk kijken.
Erg bedankt.
En ik moet zeker wel supersnel me order cancelen ?
Over het algemeen: Hoe sneller hoe beter. Als het al in het productieproces zit zullen ze waarschijnlijk gewoon uitleveren. Dan kan je het uiteraard nog terugsturen a 30 euro verzend/restockfee of iets dergelijks. Maw zelfs als je het ding in je klauwen hebt kun je er nog vanaf, maar dat kost gewoon veel meer tijd en een klein beetje geld. Hoe sneller je afzegt hoe groter de kans dat het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-04 11:36

Hakulaku

Meh

Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:16:
Feit: Ram bijplaatsen naderhand is oneindig veel makkelijker dan het vervangen van je scherm. Ram is ook een stuk goedkoper te krijgen achteraf dan als je het meteen als optie bijbesteld bij Dell.
Yop, scherm vervangen is kut. Maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Als ik mijn zus d'r scherm zie dan wordt ik weer helemaal blij dat ik het gedaan heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Net Dell gebeld vanwege die aansluiting bij de DVD drive, of dat SATA 300 of 600 is.
Werd echt heel onvriendelijk door een moeilijk verstaanbare medewerker van de receptie aangesproken.
Vervolgens zei ze, ik heb een 2e beller, wilt u even terug bellen zo en hing direct op zonder dat ik wat kon zeggen. Dan maar even mailen!
Heb even de persoon gemaild die mij vorige keer ook geholpen heeft met de exacte maten incl. 9-cell batterij om die te krijgen. Kijken of die wat hierover kan vertellen.
Meestal heb ik van specifieke mensen na een uur of 2/3 al mail.
Als ik het formulier invul na een dag of 3 pas.

[ Voor 30% gewijzigd door JPtjeeNL op 25-07-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben je nu vragen aan het stellen om hun te pesten, of omdat je het gewoon niet weet? De maten van de 9-cel batterij staan namelijk in de TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
@Darkstone
Het gaat om de maat incl. de laptop.
Ik wist namelijk niet of die paste in een bepaalde tas die ik graag wilde.
Tevens ging het vanzelf, aangezien ik eerst de vraag stelde of de laptop paste in één van de tassen die hun in het assortiment hadden. Achteraf bij Samsonite langs geweest, en wist ik ineens welke tas ik graag wilde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Ben bezig met het overclocken van mijn GT 540M, even om te kijken wat het beestje trekt.
Heb net een Furmark gedaan op 720p, kreeg een score van 628 met maximale temp van 78 graden. Dit met 800/1000 snelheden. Nu maar eens een 1080p test en daarna evt. nog 3Dmark :)
Oblivion draait in ieder geval vooralsnog stabiel :)

edit:

1080p Furmark geeft 77 graden celsius max, 368 punten... Beide tests zijn met burn-in optie gedaan. Nu even kijken wat 3DMark zegt :)

Dit is ruim over de GT 550m scores heen.

[ Voor 23% gewijzigd door Nefiorim op 25-07-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
En Battlefield Bad Company 2 misschien al getest?
Dan hoef ik geen nieuwe videokaart voor me huidige desktop te kopen! ;)
Hoeft niet op max settings, maar zou natuurlijk wel leuk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
JPtjee007 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:51:
En Battlefield Bad Company 2 misschien al getest?
Dan hoef ik geen nieuwe videokaart voor me huidige desktop te kopen! ;)
Hoeft niet op max settings, maar zou natuurlijk wel leuk zijn ;)
Zal ik vanavond even voor je doen. Duitsland heeft geen 120mbit naar consumenten @ redelijke bedragen ;). Moet BFBC2 even opnieuw downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:53:
[...]

Zal ik vanavond even voor je doen. Duitsland heeft geen 120mbit naar consumenten @ redelijke bedragen ;). Moet BFBC2 even opnieuw downloaden :)
Dat zou ik echt enorm waarderen!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Donderdag m'n xps15 (L502x n00x5m06epp) besteld,
net pas 'n mailtje, dat ie er over 1,5 week is.

da's sneller dan ik had verwacht, hopelijk houden ze zich aan die datum ;)
nu maar hopen dat ie in mn laptoptas past met zn 9cell batterij...

btw, thx tweakers voor alle tips voor het bestellen van dit apparaatje
(epp, backlit keyboard, 9 cell batterij, 1080p, kortingscodes,ed.)

[ Voor 22% gewijzigd door rvdm88 op 25-07-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:16
rvdm88 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:21:
Donderdag m'n xps15 (L502x n00x5m06epp) besteld,
net pas 'n mailtje, dat ie er over 1,5 week is.

da's sneller dan ik had verwacht, hopelijk houden ze zich aan die datum ;)
nu maar hopen dat ie in mn laptoptas past met zn 9cell batterij...

btw, thx tweakers voor alle tips voor het bestellen van dit apparaatje
(epp, backlit keyboard, 9 cell batterij, 1080p, kortingscodes,ed.)
da's dan sneller dan bij mij, ik heb 'm donderdagavond besteld en ik heb nog steeds geen orderbevestiging binnen...
heb wel een ordernr ondertussen (ff gebeld), maar staat nog te wachten op betalingsverwerking...
lang leve ideal... ik denk dat cc sneller was gegaan...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakulaku schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Yop, scherm vervangen is kut. Maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Als ik mijn zus d'r scherm zie dan wordt ik weer helemaal blij dat ik het gedaan heb :P
Hoeduur was het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu baal ik toch wel erg.
Ik heb niet besteld met een coupon omdat ik dat niet wist.
ook niet met 10% korting.
En nog eens een kutscherm genomen. -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik vind toch veel caddies van het merk "Fenvi".
Volgens mij moeten die wel passen?
Want als ik zoek op L502x caddy, zie ik ook die Fenvi er tussen staan.

Alleen die levertijden zijn zo ongelooflijk lang.
Kijk, een week, 2 weken, oké.
Maar sommige gewoon een maand!
Is dit werkelijk zo lang?!
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.