[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 81.776 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421215

Ralf Bimbo schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:51:
[...]

Zojuist alle stopcontacten in het huis gehad (zowel geaard als ongeaard) maar de bevindingen zijn bij mij in ieder geval hetzelfde. Als ik de adapter zonder dat de laptop eraan hangt in het stopcontact steek hoor ik em heel zachtjes knetteren.. alsof het een soort pulse is. Zodra ik de laptop (zonder accu) eraan hang gaatie een ander (harder) geluid geven wat ik ook eerder omschrijf als knisperen..(vage omschrijving misschien, maargoed).
Ik weet nu niet of dit dus kwaad kan en of dat de adapter defect is ja / nee.. maar dat mogen ze mij morgen bij Dell rustig gaan vertellen .. ik laat het mogen nog wel weten :)

Daarnaast heb ik ook nog een 3 jaar oude MSI laptop.. die adapter geeft in dezelfde stopcontacten totaal geen geluid af.. vandaar ook de 'klacht' over de dell adapter.
Hier hetzelfde probleem dus ben benieuwd, stoor mij er echter gelukkig niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417084

weet iemand hoe je het uit zet dat scherm automatie donker word bedoel niet slaap stand of zonder strom maar als je een donkere achtergrond heb lijkt het beeld te dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
@Enes_81 Ik heb precies de zelfde crash bij Word 2010, ik heb ook hetzelfde kaartje in m'n XPS zitten.
Is er al een fix voor?

[ Voor 92% gewijzigd door nielsjuuh23 op 19-09-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

nielsjuuh23 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:29:
@Enes_81 Ik heb precies de zelfde crash bij Word 2010, ik heb ook hetzelfde kaartje in m'n XPS zitten.
Is er al een fix voor?
File > options > Add ins
Manage com addins > send to bluetooth > die verwijderen.

Zou moeten werken als t goed is.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417624

Wie heeft hier een oplossing voor: Als ik mijn fotos wil importeren van camera tot computer krijg ik de melding 'bron is bezet' Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
Dit doe je middels usb kabeltje? Klinkt alsof de bron bezet is :) door de camera zelf bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 09:40

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

philipnorth schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:20:
[...]

File > options > Add ins
Manage com addins > send to bluetooth > die verwijderen.

Zou moeten werken als t goed is.
Het is niet alleen bij deze kaart het probleem... ik heb ook hetzelfde met de N1030
en op men vroeger laptop kwam dit probleem ook voor, uitzetten van die BT com addin werkt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:15
Anoniem: 421215 schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:23:
[...]

Hier hetzelfde probleem dus ben benieuwd, stoor mij er echter gelukkig niet aan.
Zojuist met de Technische dienst gesproken en mijn bevindingen verteld. Ze gaan nu een vervangende adapter leveren met de verwachting dat het dan verholpen is.
Het is ook niet zozeer dat ik me aan dat geknetter stoor, zo hard is dat geluid nu ook weer niet, maar vond het eerlijk gezegt niet echt kloppen dat de adapter zo'n geluid maakt (in hoeverre ik hier verstand van heb).

We zullen zien of de vervangende adapter het wel / niet doet, maar dat post ik tzt.

In ieder geval wel een positieve ervaring met de service van Dell :)!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417624

Bartjeh schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:10:
Dit doe je middels usb kabeltje? Klinkt alsof de bron bezet is :) door de camera zelf bijvoorbeeld
Het gaat inderdaad via een usbkabeltje. Bij elke andere computer lukt het op deze wijze wel.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 417624 op 20-09-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06 23:35

NSG

Je weet niks!

Oké mensen, het lijkt erop dat ik de slechte wifi verbinding van mijn Intel n-6230 heb gefixt.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e788a984105b/4e788a983f8ee-Knipsel2.png
Stap 1: Naar de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding waar je verbonden mee bent.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e788ac50239c/4e788ac501fcb-Knipsel3.PNG
Stap 2: "Verbindingsinstellingen voor Intel inschakelen" aanvinken > nu op configureren klikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e788ad61f92a/4e788ad61f528-Knipsel4.PNG
Stap 3: Op de frequentie zetten waarop het betreffende netwerk werkt.

Mijn netwerk is nu veel stabieler, het nadeel is wel dat je dit per netwerk moet gaan instellen.
Ik heb geen manier gevonden om 5,2-Ghz permanent uit te schakelen, zou handig zijn aangezien de routers waar ik mee verbind dit toch niet ondersteunen.

Terwijl ik nu verbonden ben met mijn netwerk, dus terwijl hij alleen op de 2,4-Ghz band zoekt zie ik met inSSIDer ook veel meer netwerken als wanneer ik niet verbonden ben en hij dus op beide banden zoekt.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e788c7164a75/4e788c715ae50-Draadloze_netwerken.thumb.jpg
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb vanmiddag ook mijn xps15 binnen gekregen, eerste "wow" reactie was met het scherm en ook is het geluid uit de speakers erg mooi! Is alleen nog erg wennen met het touchpad, vind het scrollen nou nog niet helemaal super gaan. Ook is de spatiebalk bij mij nog vrij stroef, misschien ook een kwestie van wennen en of inslijten..:)

Meteen ook maar even de stappen uitgevoerd die Enes_81 net poste, ik had het idee dat de ik een betere snelheid haalde met de ziggo speedtest dan dat ik vanmiddag deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Enes_81 schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:55:
Nou had ik vandaag op school ineens het probleem dat mijn Office Word constant crashte, direct bij het starten van word al. Even uitgezocht wat het probleem is, en ja hoor weer die zaad Intel n-n6230, bij het installeren van de driver word er blijkbaar een bluetooth plugin geïnstalleerd in alle Office applicaties. En deze plugin veroorzaakt het crashen van Office word.
Dit probleem had mijn zus ook op haar Inspiron 15R, heel toevallig zag ik tijdens het opstarten van Word dat er een Bluetooth plugin geladen werd. Nadat ik die uitgezet had in de settings van Word werkte alles weer als een trein.

[ Voor 12% gewijzigd door Majesty op 20-09-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Enes_81 schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:55:
Nou had ik vandaag op school ineens het probleem dat mijn Office Word constant crashte, direct bij het starten van word al. Even uitgezocht wat het probleem is, en ja hoor weer die zaad Intel n-n6230, bij het installeren van de driver word er blijkbaar een bluetooth plugin geïnstalleerd in alle Office applicaties. En deze plugin veroorzaakt het crashen van Office word.
Vaag, ik heb die plugin ook, maar hij werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
ddvos schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:43:
Ik heb nu al een paar weken mijn xps 15 ben er zeer tevreden mee. Maar toen ik vanochtend mijn laptop open klapte zaten er 2 verticale strepen op mijn beeld. Een blauwe en een gele ik weet niet wat het is ze blijven altijd staan van af dat ik hem aan zet tot dat hij helemaal uit staat. de blauwe streep is alleen weg bij een witte achtergrond. Ik denk dat het dode pixels zijn. Ik vraag mij dan wel af hoe ze er komen want ik hem niet laten vallen ofzo. Is er iemand die weet wat het kan zijn?

Ik heb geen zin om hem op te sturen naar dell want ik heb hem elke dag nodig voor school :(
luie pixels heb ik vaak gehad met dingen die lang op stand-by staan

• Jillesvdv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb mijn XPS gisteren binnen gekregen en ben nu vooral bezig om alle onnodige software te verwijderen maar ik stoor me wel aan de fan. Hij maakt af en toe behoorlijk veel geluid terwijl ik alleen maar de browser heb geopend. Ik zag in de OP al iets staan over monitor programma's verwijderen maar volgens mij heb ik al bijna alles verwijdert wat daarop zou kunnen lijken. Iemand anders nog een idee?

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb nog een probleempje. Als ik via het Dell Audio by Realtek configuratiescherm mijn speakerconfiguratie test krijg ik eerst inderdaad iets te horen in het linkerkanaal, maar het geluid wat uit het rechterkanaal hoort te komen komt enkel uit de subwoofer/andere speaker aan de onderkant? Het zijn niet alleen lage tonen maar de audiokwaliteit is wel degelijk lager. De speaker rechts van mijn toetsenbord doet (vrijwel) niks, moeilijk te testen in ieder geval. Ik heb bij Apparaatbeheer twee geluidskaarten staan: Intel Display Audio en Realtek HD Audio.

Iemand bekend met die probleem die weet hoe het opgelost moet worden? Het is natuurlijk mogelijk dat de rechterspeaker gewoon dood is, maar laten we daar nog maar niet vanuit gaan :)

Edit: ik heb de Dell Diagnostics gerunt tijdens de boot, en het is duidelijk geworden dat de linkerspeaker en de subwoofer het prima doen, maar de rechterspeaker inderdaad stil blijft. Ik neem dan aan dat het een hardware- en geen softwareprobleem is. Terugsturen naar Dell dan maar? Of is zoiets makkelijk zelf te repareren? Ik heb er natuurlijk vrij weinig zin in om 10 dagen mijn laptop kwijt te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door ProperChaos op 21-09-2011 11:51 ]

Anoniem: 387657

hallo ik heb sinds 2 maanden al een dell xps 15.
ik heb de volgende problemen met de laptop ten eerste is de ventilator veelste luid soms gaat hij aan als ik zelfs nix doe. ik heb al eerder in de topics over dit soort problemen gelezen, vind het jammer want het skypt egt niet lekker zo.

ten tweede heb ik sinds kort een opstart probleem:
eerst moest ik een opstart herstel doen van 2uur, nu opent het windows wel maar ik kan bijna nix doen want "netutils.dll ontbreekt en nog een paar andere bestanden.
dus ik kan in feitte gewoon nix ermee doen meer.
ik heb geprobeerd met dell contact op te nemen
email: de site geeft een error dat het nu niet kan
chat: is nu niet beschikbaar
telefoon: ik word 10 min in de wacht gezet, daarna gaf ik het gwn op

weet iemand wat ik nu kan doen?? , ik vind het ook raar dat het zomaar niet meer doet, ik download niks geks en ik update elke beveileging.

ik heb ook veel positiefs heb de i7 het is wel sneller dan mijn andere laptops maar had sneller verwacht. de geluid van de jbl is wel fantastisch, als het kon zou ik wel mijn geld terug willen maar helaas kan dat alleen de eerste twee weken, ik heb nog wel 300 dagen garantie .

Anoniem: 423664

Hoi iedereen,

Ik weet niet of dit in de juiste Topic wordt gepost: Ik ben ook geinteresseerd in een XPS 15 met bijkomende voordelen. Echter is er 1 probleem : Ik ben Belg. Zijn deze kortingen op 1 of andere manier ook voor Belgen toepasbaar? Ik heb al eens rondgevraagd maar geen enkele contactpersoon in Nederland heeft een mastercard.

Mvg
jelle

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Anoniem: 387657 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:40:
hallo ik heb sinds 2 maanden al een dell xps 15.
ik heb de volgende problemen met de laptop ten eerste is de ventilator veelste luid soms gaat hij aan als ik zelfs nix doe. ik heb al eerder in de topics over dit soort problemen gelezen, vind het jammer want het skypt egt niet lekker zo.

ten tweede heb ik sinds kort een opstart probleem:
eerst moest ik een opstart herstel doen van 2uur, nu opent het windows wel maar ik kan bijna nix doen want "netutils.dll ontbreekt en nog een paar andere bestanden.
dus ik kan in feitte gewoon nix ermee doen meer.
ik heb geprobeerd met dell contact op te nemen
email: de site geeft een error dat het nu niet kan
chat: is nu niet beschikbaar
telefoon: ik word 10 min in de wacht gezet, daarna gaf ik het gwn op

weet iemand wat ik nu kan doen?? , ik vind het ook raar dat het zomaar niet meer doet, ik download niks geks en ik update elke beveileging.

ik heb ook veel positiefs heb de i7 het is wel sneller dan mijn andere laptops maar had sneller verwacht. de geluid van de jbl is wel fantastisch, als het kon zou ik wel mijn geld terug willen maar helaas kan dat alleen de eerste twee weken, ik heb nog wel 300 dagen garantie .
en als je windows nou gewoon eens opnieuw installeert?? |:(

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Anoniem: 303530

Topicstarter
Wat je daar noemt is gewoon een windows probleem. Daar kan dell, of enig ander merk, helemaal niets aan doen. Waarschijnlijk toch iets verkeerds gedaan.
Anoniem: 423664 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:41:
Hoi iedereen,

Ik weet niet of dit in de juiste Topic wordt gepost: Ik ben ook geinteresseerd in een XPS 15 met bijkomende voordelen. Echter is er 1 probleem : Ik ben Belg. Zijn deze kortingen op 1 of andere manier ook voor Belgen toepasbaar? Ik heb al eens rondgevraagd maar geen enkele contactpersoon in Nederland heeft een mastercard.

Mvg
jelle
In belgie heb je volgens mij alleen een 10% bon.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-09-2011 08:42 ]

Anoniem: 408794

Hey, heeft iemand al een oplossing gevonden voor het probleem met het geluid bij youtube.
Dat als je andere site gaat laden en het geluid even vast hangt.
Ik heb trouwens ook vaak last van dat men laptop niet reageert als ik in autocad bezig ben.

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik heb vandaag de mijne binnengekregen, en ik moet zeggen dat het niet slecht is. Ik moet mijn 1366x786 scherm wel ietwat kantelen om de juiste kleuren te krijgen maar dat is niet zo'n groot probleem. Geluid is voor een laptop gezien best goed. Wifi problemen heb ik niet, maar ik heb ook de standaard intel centrino 1000 kaart gepakt. Krijg 25mbit down en 7mbit up(heb 60mbit down en 10mbit up) dicht bij de router, en in mijn kamer haalt ie 1,6mbit, wat best netjes is gezien het 25 meter verderop zit en door nog wat muren moet.

Voor nu best content, alleen de touchpad had iets beter gemogen met de gestures, het scrollen werkt niet zo vlekkeloos als bij een macbook.s

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 12:19
YoghurtO_o schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:58:
...

Voor nu best content, alleen de touchpad had iets beter gemogen met de gestures, het scrollen werkt niet zo vlekkeloos als bij een macbook.s
Ik hoor dit hier vaker, en ik heb dit zelf ook gemerkt, maar enkel in windows. Onder Linux werkt het scrollen als een zonnetje (ok, nog niet zo flex als op neen mac, maar 't werkt bijzonder aardig), en ik merk dan ook echt hoe brak het scrollen en klikken is met de touchpad als ik naar windows boot. Ik weet niet of dit een probleem is van de synaptics driver of een limitatie van windows zelf, maar ik wilde er bij deze wel even op wijzen dat dit een software probleem is, en niet aan de laptop (hardware) ligt.

Ik heb overigens nog geen manier gevonden om dit onder windows te verbeteren. Zowieso is het standaard synaptics control center nogal brak, en ontbreken er nogal wat opties. Zo heb ik bijvoorbeeld multi-touch scrollen en klikken d.m.v. een registry-hack aan moeten zetten, omdat die opties wel in de driver zitten maar niet in het controlpanel 8)7 (er bestaan ook gehackte versies van de drivers met een controlpanel dat deze opties wel laten zien). Dit helpt wel een beetje, maar de 'feel' is nog steeds brak (moeilijker om two-finger-clicks te doen, scrollen werkt/voelt 'raar', etc).

Bottomline: Scrollen in windows is brak, maar dat ligt aan de software. Als er mensen zijn die hun touchpad onder windows 7 wel fatsoenlijk hebben weten in te stellen (zelfde feel als linux/mac) zie ik daar graag een guide voor verschijnen :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:48
Da Fox schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:28:
[...]

Ik heb overigens nog geen manier gevonden om dit onder windows te verbeteren. Zowieso is het standaard synaptics control center nogal brak, en ontbreken er nogal wat opties. Zo heb ik bijvoorbeeld multi-touch scrollen en klikken d.m.v. een registry-hack aan moeten zetten, omdat die opties wel in de driver zitten maar niet in het controlpanel 8)7 (er bestaan ook gehackte versies van de drivers met een controlpanel dat deze opties wel laten zien). Dit helpt wel een beetje, maar de 'feel' is nog steeds brak (moeilijker om two-finger-clicks te doen, scrollen werkt/voelt 'raar', etc).
Deze opties stonden bij mij standaard aan in het control panel, zowel in de standaard dell installatie die erop stond en na een schone installatie met de drivers van de dell site

Anoniem: 418166

Hallo luitjes,

Mijn dank aan iedereen die mij geholpen heeft bij het configureren van de juiste xps 15 laptop!
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en ben er zeer tevreden over. Weet iemand misschien hoe je die middelste knop van die 3 knoppen rechts bovenin opnieuw instelt. Ik had hem als sneltoets ingesteld voor het openen van een webpagina maar wil hem nu toch voor iets anders instellen.
Ook zou ik graag willen weten hoe je een eenvoudig de achtergrondverlichting van het toetsenbord kan regelen (Ik moet het nu via die linker knop van de 3 rechtbovenin doen) andere jongens zag ik op youtube via Fn of spatiebalk de verlichting aanzetten

Alvast bedankt!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Anoniem: 418166 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:43:
Hallo luitjes,

Mijn dank aan iedereen die mij geholpen heeft bij het configureren van de juiste xps 15 laptop!
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en ben er zeer tevreden over. Weet iemand misschien hoe je die middelste knop van die 3 knoppen rechts bovenin opnieuw instelt. Ik had hem als sneltoets ingesteld voor het openen van een webpagina maar wil hem nu toch voor iets anders instellen.
Ook zou ik graag willen weten hoe je een eenvoudig de achtergrondverlichting van het toetsenbord kan regelen (Ik moet het nu via die linker knop van de 3 rechtbovenin doen) andere jongens zag ik op youtube via Fn of spatiebalk de verlichting aanzetten

Alvast bedankt!
als je al weet dat 't icm de fn-toets kan is het daarna niet zo lastig meer.... het zijn niet veel toetsen die iets icm fn doen....

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Anoniem: 387795

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:41:
Wat je daar noemt is gewoon een windows probleem. Daar kan dell, of enig ander merk, helemaal niets aan doen. Waarschijnlijk toch iets verkeerds gedaan.

[...]

In belgie heb je volgens mij alleen een 10% bon.
Beste xxxxxxxxxxx

Dank voor uw bericht.

Wij kunnen u meedelen dat u ook vanuit Belgie gebruik kunt maken van Haalmeeruitjecard.nl.
Wij willen u erop wijzen dat uw creditcard wel van Mastercard moet zijn. Bovendien mag uw creditcard geen zogenaamde (debet)card mag zijn. U kunt bij de kaartuitgevende instantie vragen of u een dergelijke creditcard heeft.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Haalmeeruitjecard.nl

• S_Chief
  • Niet online
Anoniem: 418166 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:43:
Hallo luitjes,

Alvast bedankt!
FN+F6, je ziet ook een oranje logo zitten op het F6 knopje.

• Yulaw-
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-07-2023
Nadat mijn inmiddels 6 jaar oude HP mankementen begint te tonen schaf ik zeer binnenkort een XPS15 aan. Echter twijfel ik of ik een HD scherm moet kiezen wel of niet. Wat zijn de exacte voordelen naast het hebben van een grotere resolutie?

• Yavi06
  • Laatst online: 14-06 19:18
Hallo jongens,

Ik heb vandaag mij Dell XPS 15 L502 binnengekregen met een 720p scherm. Ik moet zeggen dat ik in shock ben, omdat het scherm simpelweg lelijk is. Ik wil graag een 1080p scherm maar ik weet niet of dit nog mogelijk is. Zou het mogelijk zijn om mijn Dell XPS 15 te routeneren en een 1080p scherm in te laten bouwen? Misschien dat één van jullie hier ervaring mee heeft en mij kan voorzien van een antwoord, alvorens ik Dell lastig ga vallen.

• Yulaw-
Yavi06 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:42:
Hallo jongens,

Ik heb vandaag mij Dell XPS 15 L502 binnengekregen met een 720p scherm. Ik moet zeggen dat ik in shock ben, omdat het scherm simpelweg lelijk is. Ik wil graag een 1080p scherm maar ik weet niet of dit nog mogelijk is. Zou het mogelijk zijn om mijn Dell XPS 15 te routeneren en een 1080p scherm in te laten bouwen? Misschien dat één van jullie hier ervaring mee heeft en mij kan voorzien van een antwoord, alvorens ik Dell lastig ga vallen.
Is het zo ernstig? Nu zit ik nog achter mijn oude laptop (HP DV9000) maar ik kan mij niet voorstellen dat het scherm slechter van kwaliteit is dan deze.

Topicstarter
Yulaw- schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:41:
Nadat mijn inmiddels 6 jaar oude HP mankementen begint te tonen schaf ik zeer binnenkort een XPS15 aan. Echter twijfel ik of ik een HD scherm moet kiezen wel of niet. Wat zijn de exacte voordelen naast het hebben van een grotere resolutie?
Zie de plaatjes in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. En de post hierboven.
Yavi06 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:42:
Hallo jongens,

2 mogelijkheden:
Je bouwt zelf een scherm in. http://kuzotronic.com/pro...52b-FHD-Cable-Bundle.html
Je beroept je op de wet kopen op afstand, en bestelt een nieuwe.
Yulaw- schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:44:
[...]

Is het zo ernstig? Nu zit ik nog achter mijn oude laptop (HP DV9000) maar ik kan mij niet voorstellen dat het scherm slechter van kwaliteit is dan deze.
Is ook niet zo. $user komt waarschijnlijk van een desktop of fatsoenlijk laptopscherm af. Het verschil in kwaliteit met een degelijk scherm en de troep die ELK merk gebruikt is gigantisch. De xps 15 is met afstand de goedkoopste laptop met een goed scherm. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: maak daar gebruik van.

• YoghurtO_o
ik merkte hetzelfde op, en ja, hier in huis gebruiken we alleen maar goede schermen(thans, de schermen die ik gebruik). Overstap is een beetje wennen in het begin, maar je kan er wel mee werken. 1080P scherm is niet bepaald goedkoop, en dat is dan ook de reden dat ik 'm niet heb besteld.

Naar mijn weten heeft de laptop van mijn moeder en een paar andere klasgenoten hetzelfde brakke scherm, thans, een soortgelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Anoniem: 387795 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:51:
[...]

Beste xxxxxxxxxxx

Dank voor uw bericht.

Wij kunnen u meedelen dat u ook vanuit Belgie gebruik kunt maken van Haalmeeruitjecard.nl.
Wij willen u erop wijzen dat uw creditcard wel van Mastercard moet zijn. Bovendien mag uw creditcard geen zogenaamde (debet)card mag zijn. U kunt bij de kaartuitgevende instantie vragen of u een dergelijke creditcard heeft.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Haalmeeruitjecard.nl
Hoe gaat dat dan? Je wordt toch doorverwezen naar de dell.nl site? En die levert toch niet in Belgie?
En in de gebruikersvoorwaarden van haalmeeruitjekaart.nl staat toch ook duidelijk dat je de Nederlandse nationaliteit moet hebben? Hebben ze daar meer over gezegd?

[ Voor 10% gewijzigd door SemperEgo op 23-09-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 12:53
T hangt er ook maar net vanaf hoe je het bekijkt. Het antwoord geeft aan vanuit Belgie. Ik kan als nederlander een CC hebben in nederland en in belgie wonen,en dus voldoen aan die voorwaarde. Tevens wordt in het antwoord niets gezegd over Dell. Dat dell via de nederlandse site niet levert in belgie,daar is haalmeeruitjecard natuurlijk niet van op de hoogte.

Ik ben trouwens ook totaal niet tevreden over de 6230 netwerk kaart. Instellingen aanpassen mocht helaas niet baten.
Heb de 6230 zelf achteraf erin gezet, maar inmiddels er ook weer uit gehaald en retour gedaan.. Heb met de 1000 een stabielere en snellere verbinding. Valt me wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:15
Mijn vrouw heeft gisteren haar XPS 15 binnen gekregen.
Machtig mooi apparaat. Ze had er een cover bij gekozen zodat het echt haar ding zou zijn.
Die met die roze swirls erop. Is gewoon akkoord op gegeven via de CreditCard korting. Je moet er alleen wel via de winkelwagen omweg naartoe, maar het werkt wel.
Quad core intel i7 2720QM met 8GB ram en uiteraard de Nvidia 540m

Gisteren ook nog na alle updates even Guild Wars geinstalleerd en dat draait als een trein met alles op max en FullHD. Geluid is ook briliant uit de JBL speakers intern. Dus hulde aan Dell daarvoor.
Kijken of ooit Guild Wars 2 er op gaat draaien, maar zij vind het niet zo boeiend als het wat omlaag zou moeten (ze is op haar vaste pc 1024x768 gewend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Na acht dagen gebruik, heb ik ook last van een knarsende en zoemende adapter, hij heeft nog nooit in een niet geaard stopcontact gezeten, mijn oren zijn erg gevoelig voor zulke geluiden en vind het dan ook erg irritant. Heb een mail gestuurd kijken wat ze te zeggen hebben.

--------
Yulaw- schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:44:
[...]

Ik heb zelf een XPS 15 met 1080p scherm, een klasgenoot van mij heeft een XPS 15 met de lagere resolutie.
En ik kan je zeggen die 200 euro is elke cent waard!

Ten eerste het aantal pixels.

Maar het belangrijkste vind ik nog de kijkhoek, man wat een verschil! Op het 1080p scherm kan je vanuit elke hoek kijken op je scherm. Op het andere scherm vervaagd het als je vanuit een hoek van 20 graden kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423835

Net mijn nieuwe dell xps binnen. Zeer tevreden, behalve over webcam. Beeld en geluid van de persoon met wie ik chat komt zeer schokkerig binnen. Op deze manier is videochatten echt niet te doen. Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Anoniem: 423835 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:57:
Net mijn nieuwe dell xps binnen. Zeer tevreden, behalve over webcam. Beeld en geluid van de persoon met wie ik chat komt zeer schokkerig binnen. Op deze manier is videochatten echt niet te doen. Wat kan ik hieraan doen?
Maar dat heeft dan toch niks met je eigen webcam te maken :p
De persoon waar je mee chat heeft misschien een trage upload snelheid.
Kan deze persoon jou wel goed zien zonder schokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423835

Ja, de ander ziet mij wel goed. Dus het is iets met de verbinding... Ik heb geen idee hoe ik daar iets aan kan doen. Mijn internet werkt prima en snel, alleen dit dus niet. Ik heb het ook gechecht met een videogesprek met iemand anders: zelfde probleem.
Enes_81 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:18:
[...]

Maar dat heeft dan toch niks met je eigen webcam te maken :p
De persoon waar je mee chat heeft misschien een trage upload snelheid.
Kan deze persoon jou wel goed zien zonder schokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 13:21

Hakulaku

Meh

Heb dell maar eens gebeld i.v.m. het probleem met mijn draadloze netwerk kaart (de Intel Centrino N-1030). Reden hiervoor was dat mijn zus totaal geen problemen heeft met haar laptop en gewoon met WIreless N en Bluetooth aan kan internetten. Ik heb haar instellingen geprobeerd mij bij blijft de wireless N verbinding problemen geven. We hebben beide dezelfde configuratie alleen ik heb een lichtgevend toetsenbord en zij niet. Misschien dat het met het toetsenbord te maken heeft?

Nou ik had dus Dell gebeld, 20 minuten in de wacht gestaan maar het beloonde me wel, ik krijg namelijk de 6230 opgestuurd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
Die het probleem ook heeft, zoals ik elders lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
klopt. Mijn centrino 1000 heeft nergens last van. Wel geen bluetooth, maar ik heb daar een aparte stick voor. Met deze haal ik zo rond de 30mbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:38
Iemand ervaring met een Intel® Centrino® Ultimate-N 6300 in een XPS15?
Zou deze kaart dezelfde problemen hebben?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

SemperEgo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:47:
Hoe gaat dat dan? Je wordt toch doorverwezen naar de dell.nl site? En die levert toch niet in Belgie?
En in de gebruikersvoorwaarden van haalmeeruitjekaart.nl staat toch ook duidelijk dat je de Nederlandse nationaliteit moet hebben? Hebben ze daar meer over gezegd?
Probeer deze anders www.grenspostadres.nl (Zelf geen ervaring mee, maar vond deze toevallig gisteren en leek me wel handig voor de Belgen die in Nederland willen bestellen.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341283

Wat kun je allemaal met een tv tuner?(de tuner die je kunt selecteren bij de dell xps) Welke zenders kun je ontvangen en heb je een tv-abbonement nodig?

Zijn er verder al mensen die geld terug gekregen hebben van haalmeeruitjecard.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik weet dat Dell internationale garantie levert, maar wat als ik iemand anders (Nederlander) hem laat bestellen? Kan ik mezelf dan bij het registreren van de garantie ofzo officiele eigenaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jazeker. Je kan via een online form de garantie overzetten. Dat form staat ergens op het supportgegeelte.

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:58
wezep schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:42:
Iemand ervaring met een Intel® Centrino® Ultimate-N 6300 in een XPS15?
Zou deze kaart dezelfde problemen hebben?
Mijn XPS 15 had met de door mij gekozen intel n6230 ook problemen. Geen constante download snelheid en vooral heel traag verbinding maken uit de slaapstand. Dat duurde ongeveer een minuut voordat de verbinding opnieuw gemaakt was.

Een verse installatie zou het euvel kunnen verhelpen, maar ik heb gekozen voor de aanschaf van een Intel® Centrino® Ultimate-N 6300.
Het was een gokje maar een hele goede keuze. De problemen die ik had met de draadloze verbinding zijn allemaal voorbij. Uit de slaapstand na 1 sec. verbinding. Heerlijk!

Toch wel vreemd dat vooral de N6230 problemen veroorzaakt.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

• ikbenwisse
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Dat klinkt als muziek in mn oren Joep, waar heb je die gekocht?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:38
ikbenwisse schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 07:44:
Ik heb er gisteren 1 aangeschaft via ebay: staan er voldoende op.
Ben je een goede 20 euro kwijt.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Anoniem: 320874

Ik heb gisteren mijn XPS 15 binnengekregen met normaal als videokaart GT540, bij DxDiag zie ik echter alleen maar de " Intel(R) HD Graphics Family" staan. Wellicht moet ik dus drivers installeren maar de aangeraden drivers op de Dell website van NVIDIA heb ik al allemaal geïnstaleerd en ik zie nog altijd geen GT540 staan, zowel niet bij DxDiag als bij "can you run it"

Iemand die mij zou kunnen helpen?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

kun je als je rechtsklikt op een game, kiezen voor: Draaien met > Krachtige Nvidia kaart? Hij draait namelijk standaard alles op de IGP, van intel, tenzij het herkent wordt als een zwaar programma, dan pas gaat hij op de Nvidia GPU draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:58
ikbenwisse schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 07:44:
Bij SWW computer uit Zoetermeer voor 32 euro thuis bezorgd.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gropah schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:15:
kun je als je rechtsklikt op een game, kiezen voor: Draaien met > Krachtige Nvidia kaart? Hij draait namelijk standaard alles op de IGP, van intel, tenzij het herkent wordt als een zwaar programma, dan pas gaat hij op de Nvidia GPU draaien.
Herkennen is een groot woord... De software kijkt simpelweg of de .exe op de whitelist staat, en schakelt als dat zo is voor die applicatie de nvidia GPU in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

* verkeerd topic :+ *

[ Voor 90% gewijzigd door Phrantic op 25-09-2011 00:54 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Anoniem: 303530 schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:35:
[...]

Herkennen is een groot woord... De software kijkt simpelweg of de .exe op de whitelist staat, en schakelt als dat zo is voor die applicatie de nvidia GPU in.
vandaar dat f1 2011 ook zo traag liep in het begin bij mij, liep namelijk op de intel chip ipv de nvidia kaart. Zo met die kaart speelt het een stuk fijner en sneller.

Overigens, over het scherm gesproken. Op zich is die inkijkhoek niet zo erg, bijv. als je in de trein zit en liever niet hebt dat iemand met je meekijkt :') . Voor films, spelletjes en word etc. is het op zich best goed te doen. Ik moet wel zeggen dat ik de laptop steeds beter en beter begin te vinden, zeker als ik 'm vergelijk met die van mijn klasgenoten. Het belangrijkste is nog wel het toetsenbord. Normaal gesproken kan ik echt niet overweg met laptop toetsenborden maar op die van de xps kan ik bijna net zo snel typen als op die van mijn desktop. Touchpad is ook lekker groot vergeleken met andere laptops. Merk ook dat de touchpad nu steeds gevoeliger wordt? Eerst had ie heel veel moeite met het herkennen wanneer ik wilde scrollen, vaak deed ie gewoon niks of was ie te gevoelig, maar nu valt het echt goed mee. Geluidssysteem ook zeker niet slecht voor een laptop, en geen pianozwart plastic waar je steeds vingerafdrukken op achterlaat.

enige nadeel is wel dat ie af en toe heeeeel traag wordt, maar dan zijn er processen open die 100% van de CPU vragen, heb er voor de rest bijna niks op geinstalleerd behalve dat spel en office dus dat moet aan de voorgeinstalleerde rommel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik betwijfel of er dan processen zijn die 100% van de CPU vragen. Je laptop wordt daar helemaal niet traag van aangezien windows de load uitstekend verdeelt. Ik gok dat het te maken heeft met je harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
nee, taakbeheer gechecked en wnsock.exe en ws32.exe waren m'n cpu volledig aan het belasten, maar het waren echt kleine programma's van niet eens een halve MB. Heb ze nu verwijderd en verder nergens problemen meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://knowyourmeme.com/system/icons/554/original/facepalm.jpg?1248715065

Weer typisch zo'n goedkope OEM actie: slecht geschreven bloatware op een nieuwe laptop installeren. Ik zie dat dell daar niet niet meer aandacht aan besteed als enkele jaren terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
Ik heb een vervelend probleem met mijn xps 15, toetsenbord is ermee gestopt. Gebruik nu het onscreen bord..
Bij apparaatbeheer staat dat hij naar behoren werkt, iemand tips? Hij is amper een week oud en plots stopte hij ermee:s.

Nu eerst maar is even driver proberen te reinstallen..

EDIT: Weer werkende, allerlei toetsen lopen indrukken en plots is hij weer werkend. Nog geen idee wat het was, misschien toch een of andere lock functie oid, wel raar dat na 2 x rebooten hij dan nog steeds niet werkende was..

[ Voor 28% gewijzigd door timberman18 op 25-09-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 17:34
Check de aansluitingen even?

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idd, zou zomaar kunnen zijn dat je door het indrukken van alle toetsen weer contact hebt gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
Ja zou evt. kunnen dat er iets niet helemaal 100% lekker zit, ik wacht alleen met het meteen opentrekken van toetsenbord aangezien nu alles weer naar behoren lijkt te werken.. Hopelijk blijft het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39555

Wat is aan te raden een 2720QM of i7-2820QM? Als ik het maximale uit de XPS wil halen..

En is het bewerken van HD video materiaal met de verdere config qua hardware ook op maximaal goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sja ik ga niet zo'n idioot prijsverschil betalen voor die paar Mhz en 2MB meer Intel Smart Cache, merk je volgens mij geen drol van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn vrouw heeft ook dat bedrag extra niet neergelegd. Maar had zelf alleen gezien dat het ging om 100MHz meer. Denk dat je dat echt niet terug gaat zien. Die 2MB cache kan wat uitmaken, maar geen idee of dat ook echt heel veel extra zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, dat wilde ik even lezen :)

En Arunia, hoe gaat dat bewerken van HD videomateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Anoniem: 39555 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:30:
Okay, dat wilde ik even lezen :)

En Arunia, hoe gaat dat bewerken van HD videomateriaal?
haha, ze heeft de laptop net een aantal dagen. Haar kennende zal het even duren voordat ze het gaat proberen. Maar volgens mij doet die dat met 2 vingers in de neus.
Zeker met 8GB ram (belangrijk), FullHD scherm (alhoewel dat dan weer zwaarder is) en die CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Is het trouwens slim om hem eerst aan te zetten, en dan harde schijf eruit te halen en een nieuwe erin te zetten. En vervolgens clean instal. In mijn ogen is dat onnodig, maar heeft iemand een andere mening?

Vanochtend binnen gehad, en vandaag helaas geen tijd meer om hem naar mijn wensen in te stellen :(

Edit; ja ik snap dat de stroom eraf moet etc. Maar ik bedoel dat de laptop nog niet aan is geweest. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Thieudebeu op 26-09-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arunia schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:49:
[...]

haha, ze heeft de laptop net een aantal dagen. Haar kennende zal het even duren voordat ze het gaat proberen. Maar volgens mij doet die dat met 2 vingers in de neus.
Zeker met 8GB ram (belangrijk), FullHD scherm (alhoewel dat dan weer zwaarder is) en die CPU.
Ok, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417084

hebben jullie last van dode pixels
ik denk dat ik er een heb of een beschadigde pixel ofzo want heb altijd klein zwart puntje

kan ergens zien ofzo dat een dode is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yulaw-
Enes_81 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:57:
Na acht dagen gebruik, heb ik ook last van een knarsende en zoemende adapter, hij heeft nog nooit in een niet geaard stopcontact gezeten, mijn oren zijn erg gevoelig voor zulke geluiden en vind het dan ook erg irritant. Heb een mail gestuurd kijken wat ze te zeggen hebben.

--------

[...]

Ik heb zelf een XPS 15 met 1080p scherm, een klasgenoot van mij heeft een XPS 15 met de lagere resolutie.
En ik kan je zeggen die 200 euro is elke cent waard!

Ten eerste het aantal pixels.

Maar het belangrijkste vind ik nog de kijkhoek, man wat een verschil! Op het 1080p scherm kan je vanuit elke hoek kijken op je scherm. Op het andere scherm vervaagd het als je vanuit een hoek van 20 graden kijkt.
Bedankt allen voor de feedback! Hoewel ik graag het HD scherm zou hebben ga ik waarsch toch voor de normale. Zal daar een tweede scherm gaan bijkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Anoniem: 39555 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:52:
Wat is aan te raden een 2720QM of i7-2820QM? Als ik het maximale uit de XPS wil halen..

En is het bewerken van HD video materiaal met de verdere config qua hardware ook op maximaal goed te doen?
Volgens mij zou je eerder kunnen investeren in een SSD schijf.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan bijna overal beter in investeren dan een snellere cpu. Bouwkwaliteit, randaparatuur, scherm, garantie, SSD, whatever. Een snellere cpu is gewoon zo onzinnig voor de meeste mensen. Maar ja, op die manier verdient intel natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Heb een week alleen met een SSD in m'n xps15 gewerkt, maar sinds 2 dagen nu ook de originele HDD (750gb) er weer bij gedaan... en moet zeggen dat hij sindsdien toch wat meer geluid maakt dan voorheen.
Eerst hoorde je echt alleen af en toe de fan, verder was hij muisstil. Nu lijkt het erop dat ik die HDD lichtjes hoor 'zoemen'. Het lijkt eerlijk gezegd ook wel zachtjes op een fan, maar die zit bij mijn weten niet rechts in de xps, dus moet het de hdd wel zijn.

Enig idee of dit te verhelpen is? Lijkt er wel op dattie continu met die schijf aan het werken is, terwijl ik niks aan het doen ben.

Of lijkt dit nu gewoon op te vallen omdat ik een week zonder HDD heb gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat luxeprobleem heb ik ook. De fan van mijn laptop staat meestal uit, , en de hdd ook. Lekker stil.. Totdat je hdd opspint.

Hij spint op als je iets laad of schrijft vanaf de harde schijf. Zorg er dus voor:
Geen torrentprogramma's draaien op de HDD.
Geen achtergrondprogramma's op de HDD. Ook muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
ja maar dat is t em nou eigenlijk net... gebruik niks van m'n hdd.. zit zelfs naar m'n desktop te staren (zonder enig programma actief.. op iexplorer na dan) en toch hoor ik em zoemen.

maargoed.. het zal hoe dan ook wel een luxeprobleem zijn.. die stomme ssd's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Power options -> Turn off hard disk after ... al aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
ja stond standaard op 20 minuten (10min accu).. heb ze nu beide verlaagd naar 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yulaw-
Ik plaats even m'n post uit het Dell waarbonnen topic hier omdat hij naar mijn mening hier beter thuis hoort:

"Darkstone schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:10:
De studenten, epp, korting werkt niet in combinatie met andere kortingsbonnen. Je moet via het gewone consumentengedeelte bestellen dat is goedkoper."

Bedankt voor de info!

Heb even een vergelijking gemaakt.

Bij de studenten korting zit wel 8GB werkgeheugen en kun je voor 39 euro 3 jaar Next Day Hardware Support' aanschaffen. Bij de normale aankoop is er een 'Collect, Return hardware' van €154.

Wanneer ik met de studentenkortingsactie de XPS15 (750GB 7200rpm) met daarbij: Back up dvd, de GT540M, Backlight toetsenbord en 3 jaar Next Day Hardware support (is deze het zelfde als Collect, Return hardware?) en een laptop sleeve, dan kom ik uit op €922,82. Dat is inclusief de studentenkorting.

Voor dezelfde samenstelling zonder de studentenactie kom ik uit *zonder 3 jaar Collect, Return Hardeware* op €1062,33. Met de €60 kortingscode kom op ik dan op €1002,33.

Met een 10% kortingscode zou ik dan inderdaad goedkoper uit zijn. Wat ik mij wel afvraag is of ik met de studentendeal gebruik kan maken van de CashBack actie. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Laatst online: 17-06 12:53
Goedenacht,

ik zit al de hele avond te kloten met de drivers van mn xps15, heb net een clean install gedaan, maar ik krijg mn USB poorten niet werkende, weet iemand hier de oplossing van??

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Lig net in bed, had de xps aan de lader gedaan om klaar te zijn voor morgen, maar opeens begint die lader te tikken/zoemen, en dat is best irreitant als je wil gaan slapen. Hij doet het niet contstant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
@DvanK
Je moet die drivers installeren voor die usb3.0 poorten. Staan gewoon de bijgeleverde dvd, en anders istie ook te vinden op de site van dell.

@YoghurtO_o
Mijn adapter kon er ook wat van.. ik heb dit gewoon gemeld bij Dell en ze hebben me een nieuwe toegestuurd welke dus geen geluid meer maakt.. Kortom, ik zou het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Anoniem: 303530 schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:47:
Je kan bijna overal beter in investeren dan een snellere cpu. Bouwkwaliteit, randaparatuur, scherm, garantie, SSD, whatever. Een snellere cpu is gewoon zo onzinnig voor de meeste mensen. Maar ja, op die manier verdient intel natuurlijk niets.
Dat is op zich wel zo. Voor mijn vrouw ligt het denk ik iets anders (overigens weet ik dat je reply niet op mij gericht is, maar wilde het even mededelen. :P). Zij behoud een laptop vaak voor een hele lange tijd. Dus dan is het handig om er net wat meer voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08-2022
Zijn er mensen die problemen ondervinden bij het installeren van de laatste driver voor de gt 525m (280.26 DRIVER) of zou dit gewoon probleemloos moeten gaan? Ik vraag dit omdat ik hier wel is heb gelezen dat dit problemen zou kunnen veroorzaken door de combinatie van beide videokaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:45:
@DvanK
Je moet die drivers installeren voor die usb3.0 poorten. Staan gewoon de bijgeleverde dvd, en anders istie ook te vinden op de site van dell.

@YoghurtO_o
Mijn adapter kon er ook wat van.. ik heb dit gewoon gemeld bij Dell en ze hebben me een nieuwe toegestuurd welke dus geen geluid meer maakt.. Kortom, ik zou het melden!
vanochtend met Dell gebeld en ze zouden mij een nieuwe sturen. Op zich geen slechte service, maar hopelijk zoemt de nieuwe niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

YoghurtO_o schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:58:
Lig net in bed, had de xps aan de lader gedaan om klaar te zijn voor morgen, maar opeens begint die lader te tikken/zoemen, en dat is best irreitant als je wil gaan slapen. Hij doet het niet contstant.
Mijn adapter ging al na 8 dagen zoemen, toevallig net een mail ontvangen dat ik een nieuwe toegestuurd krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420827

ik ben nu zins ongeveer een maand in bezit van de dell XPS 15, ik heb de i5-2410M , 4GB, met GT525M (1GB). ik ben zeer tevreden met deze laptop.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is wanneer ik een film via hdmi op mijn tv laat afspelen, de audio via de hoofdtefeloon uitgang kan, ik wil namelijk niet het geluid via mijn tv afspelen, maar via mijn hifi set. Wanneer ik mijn tv aan mijn laptop aansluit gaat al het audio via hdmi, en niet meer via de hoofdtelefoon uitgangen. mijn tv heeft helaas geen audio out, anders kon ik deze doorverbinden naar me hifi set. Ik heb in het configuratie scherm gekeken maar kon niet zo snel iets vinden. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik probeer mijn n6230 nu voor het eerst te gebruiken een bluetooth apparaat te verbinden. Eerst een bluetooth headset. Deze vond hij meteen maar na de verbindingscode ingevuld te hebben kreeg ik de melding dat de driver niet aanwezig was. Vervolgens kan ik de headset erna helemaal niet meer vinden via add a device.
Daarna heb ik mijn iPhone (3GS iOS 4.0) geprobeerd. Ook deze kon hij de eerste keer vinden en verbinden. Maar ook dan gaf hij een foutmelding van drivers en ook die kan ik nu niet meer vinden. En dit terwijl de iPhone wel de headset kan vinden.

Ik heb nu alle drivers voor de 6230 opnieuw geinstalleerd vanaf de Dell site. Eerst via de intel site, maar die zei dat alles up2date was. Dus via de Dell site eerst de laatste versie geinstalleerd, geen verschil. Toen de bluetooth fix, ook geen verschil. Daarna nog 2 andere maar ook bij beide geen verschil. Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGelder
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07-2024
Anoniem: 420827 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:08:
ik ben nu zins ongeveer een maand in bezit van de dell XPS 15, ik heb de i5-2410M , 4GB, met GT525M (1GB). ik ben zeer tevreden met deze laptop.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is wanneer ik een film via hdmi op mijn tv laat afspelen, de audio via de hoofdtefeloon uitgang kan, ik wil namelijk niet het geluid via mijn tv afspelen, maar via mijn hifi set. Wanneer ik mijn tv aan mijn laptop aansluit gaat al het audio via hdmi, en niet meer via de hoofdtelefoon uitgangen. mijn tv heeft helaas geen audio out, anders kon ik deze doorverbinden naar me hifi set. Ik heb in het configuratie scherm gekeken maar kon niet zo snel iets vinden. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Martijn
Configuratiescherm -> Geluid. Selecteer bij Afspelen je luidspreker/koptelefoon. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe deze heet, zit nu niet achter mijn XPS 15, maar als het goed is moet het juiste apparaat daar bij staan. Als hij er niet bij staat, klik dan met de rechtermuisknop in het witte vlak en selecteer Uitgeschakelde apparaten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Laatst online: 02-03-2020
*

[ Voor 100% gewijzigd door het_mannet op 27-09-2011 16:47 . Reden: foetsie dubbel geplaatst sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz, Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Geheugen
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Cables
European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Bundle
N08X5M05
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Integrated Mobile Broadband
Mobile Broadband Not Included
Order Information
XPS L502x Order - Netherlands
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen
No Carrying Case
Dell System Media Kit
XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen
Metalloid Aluminum Cover
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options
OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD

€ 1.079,00

Ik had btw korting. gratis update naar 6gb ram en 750gb hdd en als laatst 90 euro korting met kortingscode
en gratis verzending

Nu lees ik in de 6 delen dat er cradle's zijn voor SSD en om je DVD portable te maken ( wat aanbevolen word om nog meer snelheids winst te behalen ) wie heeft hier een paar links voor en wat heeft dit voor invloed op eventuele garantie in de toekomst , en eventueel nog tips om ssd als master te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Hoe zit het trouwens met de capaciteit percentage van jullie accu's ?

Volgens Dell PC Checkup zit ik nu op op nog maar 92% van de capaciteit.
Ik heb mijn xps15 pas 1,5 week en 90% van de tijd ligt hij aan de adapter.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e81eda2798d3/4e81eda273b06-accu.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yulaw-
Zo net mijn XPS besteld met studentenkorting wel i.c.m de Cashback actie. Hopelijk wordt deze geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
Yulaw- schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:45:
Zo net mijn XPS besteld met studentenkorting wel i.c.m de Cashback actie. Hopelijk wordt deze geaccepteerd.
hoeveel was/ben je kwijt na aftrek van cashback etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yulaw-
het_mannet schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:21:
[...]

hoeveel was/ben je kwijt na aftrek van cashback etc ?
In totaal 885,67. De Cashback is is exclusief btw.

Dus er gaat nog zo'n €140 vanaf. Dan zit ik dus op 745,67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420827

@het_mannet, thanks!

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 420827 op 27-09-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-06 23:18
Na een maandje genoten te hebben van mijn XPS is ie vanochtend na een inbraak uit huis gestolen.
Pech dat ik m nu kwijt ben, maar zojuist alweer een nieuwe besteld (en nu gelijk met backlit toetsenbord).
Gelukkig had ik nog een 10% kortingsbon liggen dus dat scheelt weer in de centen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En we hebben weer een nieuw deel:
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.