Ik hoor dit hier vaker, en ik heb dit zelf ook gemerkt, maar
enkel in windows. Onder
Linux werkt het scrollen als een zonnetje (ok, nog niet zo flex als op neen mac, maar 't werkt bijzonder aardig), en ik merk dan ook echt hoe brak het scrollen en klikken is met de touchpad als ik naar windows boot. Ik weet niet of dit een probleem is van de synaptics driver of een limitatie van windows zelf, maar ik wilde er bij deze wel even op wijzen dat dit een
software probleem is, en niet aan de laptop (hardware) ligt.
Ik heb overigens nog geen manier gevonden om dit onder windows te verbeteren. Zowieso is het standaard synaptics control center nogal brak, en ontbreken er nogal wat opties. Zo heb ik bijvoorbeeld multi-touch scrollen en klikken d.m.v. een registry-hack aan moeten zetten, omdat die opties wel in de driver zitten maar niet in het controlpanel

(er bestaan ook gehackte versies van de drivers met een controlpanel dat deze opties wel laten zien). Dit helpt wel een beetje, maar de 'feel' is nog steeds brak (moeilijker om two-finger-clicks te doen, scrollen werkt/voelt 'raar', etc).
Bottomline: Scrollen in windows is brak, maar dat ligt aan de software. Als er mensen zijn die hun touchpad onder windows 7 wel fatsoenlijk hebben weten in te stellen (zelfde feel als linux/mac) zie ik daar graag een guide voor verschijnen
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami