[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.929 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot wanneer loopt die cashback actie van mastercard?

/edit 17 september dus

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik heb ergens in 1 van de DELL topics gelezen,
Hoe je de probleem met de fan ken stoppen?

Als ik even een filmpje afspeel of een spelletje, dan gaat me fan gelijk blazen met hete lucht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:44:

Als ik even een filmpje afspeel of een spelletje, dan gaat me fan gelijk blazen met hete lucht??
Bedoel je dit?
In ieder geval zie je rechtboven een knopje waarin je 'fan' kunt zetten en dan kun je kiezen voor : Dit topic.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:44:

Als je fan gaat blazen met hete lucht is het waarschijnlijk om je systeem af te koelen. Als je fan nou ging blazen met lucht op kamertemperatuur dan zou het inderdaad raar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens. Ik snap dat er een sheet is om te kunnen opzoeken of je de beste prijs/product combinatie hebt.
Toch - omdat er ook 'tijdelijke' aanbiedingen zijn - wil ik nog even van jullie horen of dit een goede deal is:
I7 2630 750GB harde schijf 6 GB ram 1080p backlit
en dan pak ik die laptop deal, een 10% code en de 21% van cashback.
Dan zijn er nog 2 dingen die ik moet weten:
1.) Met deze installatie kom ik uit op 990 euro, dan is het toch verstandig er nog iets kleins bij te nemen omdat ik dan de 60 euro code kan gebruiken?
2.) Heeft iemand de - ik stop hem alvast in mijn maandje en sla hem op - truuk al uitgeprobeerd?
Zodat je vooraf kan configureren en backlit kan toevoegen en daarna zonder de URL te veranderen je
gewenste laptop via haalmeeruitjecard kan afrekenen. Werkt(e) dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:24:
1.) Met deze installatie kom ik uit op 990 euro, dan is het toch verstandig er nog iets kleins bij te nemen omdat ik dan de 60 euro code kan gebruiken?
2.) Heeft iemand de - ik stop hem alvast in mijn maandje en sla hem op - truuk al uitgeprobeerd?
Zodat je vooraf kan configureren en backlit kan toevoegen en daarna zonder de URL te veranderen je
1) Ja, vriend van me had een config van 1085 euro, pakte toen een sleeve erbij a 17 euro en kon toen de 90 euro bon gebruiken waardoor de prijs uiteindelijk 1060~ werd.. dus doen!

2) Heb die optie niet kunnen gebruiken omdat na het gebruiken van de link van de haalmeeruitjecard site ik niet meer boven op mijn eigen naam kon klikken waarna je je verlanglijstje zou moeten kunnen bekijken.
Heb in het proces erna gewoon &vw=classic erachter geplakt en werkte allemaal. Nu wachten op laptop en cashback goedkeuring (bevestiging = binnen).

Wil graag iedereen hier voor alle info bedanken, heb er ontzettend veel voordeel mee opgedaan!
Normale prijs 1511 euro, nu 666 (ex btw, ondernemer) inclusief tas en sleeve.

Heb zelf ook nog een vraag: wat is jullie ervaring met betrekking tot de UPS aflevertijd? Gisteren stond er op de dell site dat ie 19 sept bezorgd zou worden. Vandaag staat er ineens "verzonden" met verzenddatum 12e, gisteren dus. Ga ik kijken op de UPS site krijg ik de status: "klaar voor ups" en "verzonden / gefactureerd" op 16-9-2011.. Is dat dan de verwachte leverdatum? Het UPS help gedeelte verschaft helaas weinig duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:49:
[...]

1) Ja, vriend van me had een config van 1085 euro, pakte toen een sleeve erbij a 17 euro en kon toen de 90 euro bon gebruiken waardoor de prijs uiteindelijk 1060~ werd.. dus doen!

2) Heb die optie niet kunnen gebruiken omdat na het gebruiken van de link van de haalmeeruitjecard site ik niet meer boven op mijn eigen naam kon klikken waarna je je verlanglijstje zou moeten kunnen bekijken.
Heb in het proces erna gewoon &vw=classic erachter geplakt en werkte allemaal. Nu wachten op laptop en cashback goedkeuring (bevestiging = binnen).

Heel erg bedankt voor de snelle reactie ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL nu is m'n AC adapter ook nog overleden! Zo lijkt het tenminste. Geen sap meer en het ringetje aan het uiteinde van het snoer licht ook niet meer op...

Mijn adapter maakte overigens ook zo'n knisperend geluid en werd soms bloedheet. Wellicht is het Turkse klimaat net teveel geworden voor het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:15
Jep, dit werkte bij mij! Cashback tegoed staat al in mijn overzicht op haalmeeruitjecard.nl.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:47:
LOL nu is m'n AC adapter ook nog overleden! Zo lijkt het tenminste. Geen sap meer en het ringetje aan het uiteinde van het snoer licht ook niet meer op...

Mijn adapter maakte overigens ook zo'n knisperend geluid en werd soms bloedheet. Wellicht is het Turkse klimaat net teveel geworden voor het ding.
Hmmm of de bikini babes hebben hem per ongeluk in het zwembad laten vallen... 8)

[ Voor 34% gewijzigd door TFBlitzwing op 13-09-2011 11:49 ]

"I tried being reasonable, I didn't like it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens. Ik snap dat er een sheet is om te kunnen opzoeken of je de beste prijs/product combinatie hebt.
Toch - omdat er ook 'tijdelijke' aanbiedingen zijn - wil ik nog even van jullie horen of dit een goede deal is:
I7 2630 750GB harde schijf 6 GB ram 1080p backlit
en dan pak ik die laptop deal, een 10% code en de 21% van cashback.
Dan zijn er nog 2 dingen die ik moet weten:
Je kunt ook naar deze kijken:

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:47:

Ow LOL, hij doet het alweer. :')

De tuinman had de stop ff uit ons vakantiehuisje gehaald. Geen idee waarom.

Verwijderd

En nog iets, is er veel kleuren verschil met 1080p tegen de 720p?.

En macbook pro 15 inch en de normale 720p 15 inch scherm van dell?

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Iemand enig idee hoe ik tegenwoordig de beste korting vanuit België krijg? Is het een optie dat ik hem anders gewoon laat leveren in NL (vriend werkt in philips eindhoven) om van jullie mooie kortingen te genieten? Of werkt die MasterCard korting niet met een Belgische MC?

• TFBlitzwing
vorda schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:47:
Iemand enig idee hoe ik tegenwoordig de beste korting vanuit België krijg? Is het een optie dat ik hem anders gewoon laat leveren in NL (vriend werkt in philips eindhoven) om van jullie mooie kortingen te genieten? Of werkt die MasterCard korting niet met een Belgische MC?
De voorwaarden van Haalmeeruitjecard.nl:

1.1. Aanvaarding van de Gebruiksvoorwaarden

Gelieve deze Gebruiksvoorwaarden zorgvuldig na te lezen alvorens van deze site gebruik te maken. Door deze site te bezoeken erkent u dat u deze Gebruiksvoorwaarden hebt gelezen en begrepen en stemt u ermee in erdoor gebonden te zijn. Enkel natuurlijke personen met de Nederlandse nationaliteit en van achttien (18) jaar of ouder kunnen ervoor kiezen zich te registreren op deze site. Indien u niet aan deze voorwaarden voldoet, of indien u niet instemt met de Gebruiksvoorwaarden, gelieve dan deze site niet te bezoeken.

Misschien een nederlander vinden die voor je wilt bestellen/betalen?

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Ik zal eens informeren, dank. Stel dat ik die korting achterwege laat, hoe exact krijg ik het dan klaar om in de BE Dell shop dezelfde kortingen te krijgen dan bv deze link: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 ? Ik heb wat geprutst, maar geraak er lang niet aan..

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik zit met een probleem sinds vandaag.
Ik heb niks raars met mijn XPS 15 gedaan zover ik weet.

Het probleem:
Alles hangt voor enkele ms (lees hapert). Muziek speelt niet normaal af, blijft continu hangen en gaat dan weer verder. Muis die stopt soms met bewegen.

Ik heb gekeken of dit in veilige modus ook het geval was, ja dit was.
Volledige virusscan met avast free gedaan. (incl opstartscan)
Randapparatuur losgekoppeld (ex hardeschijf, muis)
Aan netstroom / accu

Dit heeft allemaal niet geholpen.
Nou vraag ik me af wat hier mee aan de hand kan zijn?
Hij is wel een keer lichtelijk gevallen maar dit is al x aantal weken terug.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

EDIT:

Het lijkt er nu op dat het weer naar behoren werkt.
Dit heeft 'm de das omgedaan (Denk ik)
start > msconfig > computer opstarten > geavanceerde opties > aantal processors (4 aanvinken)

Enig idee waarom hij met die instelling niet overweg kan?

[ Voor 16% gewijzigd door Nivali op 14-09-2011 18:01 ]

Verwijderd

Ik heb sinds kort mijn Dell XPS15, het apparaat werkt over het algemeen prima, maar samen met mijn camera gebeure er vreemde dingen: als ik fotos vanaf mn cam kopieer dan zegt de laptop halverwegen dat de bron bezet is.
Vervolgens probeer ik het nog een paar keer tot alle fotos erop staan.
Maar daarna verdwijnen de fotos een voor een. Dit lijkt te gebeuren tijdens het bekijken in Windows Picture viewer.
Iemand enig idee wat er aan de hand is, en hoe ik het kan oplossen?

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Momenteel heb ik nu mn laptop ruim een maand,
echter merk ik steeds meer de "dymanische" brightness die de laptop automatisch toepast als de adapter er niet in zit.

Dit is misschien handig om stroom te besparen
maar t zorgt ervoor dat donkere beelden nog moeilijker te zien zijn terwijl de toch al lichte beelden op maximale brightness worden weergegeven.
(ik zou het eerder andersom verwachten eigenlijk)

Hoe kan ik dit (permanent) uitzetten.
ik heb al bij de intel HD gpu settings gekeken, daar is ook een speciale "power saving display technology" optie (oid) echter blijft ie dit niet onthouden, de volgende dag gebruikt ie dan alsnog het dynamische dimmen.
't is best irritant...

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik merk geen verschil in helderheid met adapter erin/eruit.
Wellicht dat je helderheid gewoon omlaag gaat als je de adapter eruit doet??

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
waarschijnlijk ergens in energiebeheer, geavanceerde instellingen op accu en netstroom

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Gister eindelijk mijn caddy binnen gehad. Dus vanavond m'n ssd inbouwen.

Nu heb ik alleen geen sata kabel en heb ik ook geen usbstick (Niet van tevoren over nagedacht toen ik de boel bestelde :)) . Weet iemand of ik mijn mp3-speler (creative zen style 100) ook bootable zou kunnen maken? Zonder blijvende schade natuurlijk :D

Kan natuurlijk ook eerst m'n ssd op de plek van m'n hdd inbouwen zodat ik wel nog m'n dvdspeler kan gebruiken, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in :)

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:17:
De accuduur is een stuk minder. De speakers zijn minder (tenzij je de bijgeleverde externe sub gebruikt..), en bovendien vind ik dat je de N55 nauwelijks meer een 15.6" laptop kan noemen.. . Bovendien heb je voor €650 een xps 15 met 1080p, i7, 6GB, GT525m met de haalmeeruitjekaart actie.

Als je een betere grafische kaart wilt, je hebt geen mastercard, en de accuduur is onbelangrijk: een goede concurrent. In alle andere gevallen: xps.
Sorry voor de late reactie, maar waarom zou je de N55 geen 15.6"laptop meer kunnen noemen? Als ik kijk naar de maten:

Dell:
Afmetingen en gewicht
Breedte: 381mm
Hoogte: 32.2mm voorzijde / 38.2mm achterzijde
Diepte: 265.4mm

Asus:
Dimensions 37.9 x 26.1 x 3.5 ~3.55 cm (WxDxH) of 37.9 x 26.1 x 3.7 ~3.75 cm (WxDxH)

Dan verschilt dat toch niet zoveel? Ik vind de Mastercard aanbieding van Dell erg interessant, maar die Asus biedt volgens mij toch ook meer dan genoeg value for money?

Daarnaast heb ik de vraag: kun jij bij de XPS15 ook USB-devices opladen als de laptop uit staat? Bij de Asus kan dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Frank Martin op 15-09-2011 10:41 ]

• Hakulaku
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Hallo Mensen,

Tijdje niet meer op dit forum geweest. Ben lang met mijn XPS15 aan de haal geweest maar ondervind sinds kort toch een groot klote probleem. Mijn wirelessdriver veroorzaakt BSOD (driver_power_state_failure). Ga maar eens een recente driver proberen en hopelijk lost dit het probleem op.

Weet iemand toevallig of ik die van de intel site moet halen of van de dell site?

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:43
Hakulaku schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:54:
Hallo Mensen,

Tijdje niet meer op dit forum geweest. Ben lang met mijn XPS15 aan de haal geweest maar ondervind sinds kort toch een groot klote probleem. Mijn wirelessdriver veroorzaakt BSOD (driver_power_state_failure). Ga maar eens een recente driver proberen en hopelijk lost dit het probleem op.

Weet iemand toevallig of ik die van de intel site moet halen of van de dell site?
De mijne heb ik gewoon van de intel site gehaald en werkt zonder probleem. :)

• TFBlitzwing
Mijn draadloze verbinding valt de hele tijd weg, en met het uizetten van Bluetooth is het probleem opgelost. Nu vind ik dat best irritant omdat ik een bluetooth muis heb (Logitech diNovo), en ik vaak mijn BB sync via Bluetooth. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Dat Wifi en Bluetooth naast elkaar blijven werken?

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:43
TFBlitzwing schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:40:
Mijn draadloze verbinding valt de hele tijd weg, en met het uizetten van Bluetooth is het probleem opgelost. Nu vind ik dat best irritant omdat ik een bluetooth muis heb (Logitech diNovo), en ik vaak mijn BB sync via Bluetooth. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Dat Wifi en Bluetooth naast elkaar blijven werken?
Ik denk dat de beste oplossing gewoon zal zijn om zo een extern ush bluetooth stickje te gaan halen en de bluetooth van de wireless kaart gewoon uitzetten.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07
Is dit een specifiek XPS15 probleem mbt deze wireless/BT kaart?
Of juist een Intel probleem?
Kan me niet voorstellen dat elke Intel 6230 kaart dit probleem heeft (dus ook in andere laptops).
Heb er zelf ook last van, echter ik gebruik BT (nog) niet.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
wezep schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:13:
Kan me niet voorstellen dat elke Intel 6230 kaart dit probleem heeft (dus ook in andere laptops).
Ik denk het haast van wel, helaas. Ik heb er in ieder geval onder linux ook last van als 'power management' op de wireless kaart is geactiveerd. Wat nog zou kunnen is dat er iets mis is met de antenne, maar de lijkt me een standaard component die bij elke laptop op dezelfde manier gemonteerd is (namelijk geïntegreerd in 't beeldscherm).
Bovendien hebben mensen ook last van een slechte verbinding als ze dicht bij een access-point zitten.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• TFBlitzwing
wezep schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:13:
Het gaat voor zover ik weet alleen over de Intel 1030 kaart, en het is een probleem dat bij andere modellen laptops ook voorkomt. Een andere oplossing die ik heb gevonden is het uitschakelen van wireless-N en alleen op wireless-G blijven plakken. Maar ook dat vind ik niet echt relaxed moet ik zeggen:-)

Ik ga nog even verder zoeken naar andere drivers, misschien wil dat nog helpen.

• Hakulaku
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Hakulaku schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:54:
Hallo Mensen,

Oke, ik heb mijn wireless drivers geupdate maar dit bleek de problemen niet op te lossen.
De problemen bevonden zich in een driver bestand genaamd wwuss64.sys. Na wat uitzoeken bleek dit de mobile broadband module te zijn. Nu heb ik deze wireless network adapter verwijderd inclusief de desbetreffende driver.

Ik hoop dat de problemen nu over zijn.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:51

NSG

Je weet niks!

Ik heb net mijn XPS 15 binnen, wat een geluid! wat een scherm! Super!

Maarrr, waarom heb ik in godsnaam het teken van de Indiase Rupee op toets 4 ?
Heb door middel van de "&vw=classic" truuc gekozen voor een "Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard"

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
ik zei laatst dat ik de accuduur tegen vond vallen bij mijn XPS 15'' (i7, 1080p, 525m) maar ik moet hierop terugkomen. Ik heb nu een powerprofile gemaakt die puur voor de duur van de accu is... en ik heb hem nu op 96 procent vol en hij geeft me nog 3 uur en 46 minuten. Ik ben in excel en paint bezig zonder geluid te gebruiken.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
Enes_81 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:43:
Ik heb net mijn XPS 15 binnen, wat een geluid! wat een scherm! Super!

Maarrr, waarom heb ik in godsnaam het teken van de Indiase Rupee op toets 4 ?
Heb door middel van de "&vw=classic" truuc gekozen voor een "Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard"
Die heb ik ook, k weet ook niet waarom ie erop zit.. als je m probeerd te gebruiken doet ie ook niks.. iig bij mij niet.

(sorry voor de dubbele post) O-)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Dat teken is standaard, ik heb hem ook onder de 4 en heb het normale keyboard dat je krijgt

• NSG

NSG

Je weet niks!

matsotten schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:16:
Dat teken is standaard, ik heb hem ook onder de 4 en heb het normale keyboard dat je krijgt
Ik had hem in revieuws niet gezien, vandaar dat ik het vroeg, ach het zal mij 2 weken storen, daarna zie ik het niet meer.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb een probleem met mijn WiFi. Dit valt onder windows soms uit, zelfs naast de router, terwijl onder ubuntu hij het goed doet, zonder onderbreking oid. Enige manier om dan weer verbinding te krijgen is om handmatig de verbinding te verbreking en dan weer te connecten.

De driver heb ik gedownload via intel. De link heb ik gevonden via de review van de L502X in de reactie van Umbrah op MisterMartzy.

• denuz
  • Nu online
Bartjeh schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:53:
Gister eindelijk mijn caddy binnen gehad. Dus vanavond m'n ssd inbouwen.

Nu heb ik alleen geen sata kabel en heb ik ook geen usbstick (Niet van tevoren over nagedacht toen ik de boel bestelde :)) . Weet iemand of ik mijn mp3-speler (creative zen style 100) ook bootable zou kunnen maken? Zonder blijvende schade natuurlijk :D

Kan natuurlijk ook eerst m'n ssd op de plek van m'n hdd inbouwen zodat ik wel nog m'n dvdspeler kan gebruiken, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in :)
Wss gaat het toch niet lukken om met de ssd in de caddy windows te installeren en te booten. Is mij ook niet gelukt,andere gebruikers ook niet. Meer ervaringen zijn eerder in het topic terug te vinden.

• NSG

NSG

Je weet niks!

Na een aantal keer opnieuw opstarten zie ik nog maar 4cores/treats in taakbeheer , voorheen waren dit er 8 (i7-2630QM) , iemand een verklaring?

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 17:11
Enes_81 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:02:
Na een aantal keer opnieuw opstarten zie ik nog maar 4cores/treats in taakbeheer , voorheen waren dit er 8 (i7-2630QM) , iemand een verklaring?
Per ongeluk hyperthreading uitgezet?

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:58
matsotten schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:16:
Dan moet ik toch even vermelden dat ik gewoon het dollar teken daar heb zitten (wel zonder doorlopende streep, maar daar heb ik eigenlijk nooit eerder opgelet)

[ Voor 0% gewijzigd door Creadion op 15-09-2011 23:18 . Reden: dollar teken daar heb teken? nee.. dollar teken daar heb zitten* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

job_h schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:11:
[...]

Per ongeluk hyperthreading uitgezet?
Waar zit de aan/uit switch dan ? welke applicatie , of welke driver is daar verantwoordelijk voor?
In apparaatbeheer zijn ze trouwens wel alle 8 te zien.

Edit: Heb het al gevonden, msconfig> Geavaceerde opties > vinkje bij aantal processors uitvinken.
foutje van mijzelf :p

[ Voor 25% gewijzigd door NSG op 16-09-2011 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
denuz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:07:
[...]

Wss gaat het toch niet lukken om met de ssd in de caddy windows te installeren en te booten. Is mij ook niet gelukt,andere gebruikers ook niet. Meer ervaringen zijn eerder in het topic terug te vinden.
Hmm gister niet zoveel tijd gehad om het te testen. Eerste keer gewoon windows starten met caddy erin, zag die de schijf wel, netjes geïnstalleerd (edit: Hier bedoel ik dat windows de schijf installeert, niet dat ik windows op de schijf installeer ;) ). Zie hem alleen in de explorer niet terug, wel in apparaatbeheer en in de bios. Gewoon schijfje mounten met Daemontools en zo proberen te installeren wilde in ieder geval niet :P

Vanavond iets meer tijd en dan ga ik het gewoon anders proberen :D (Ondanks ervaringen van anderen in dit topic ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjeh op 16-09-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gisteren de gehele avond bezig geweest om voor mijn vrouw de laptop te bestellen. Blijkbaar gaat de Dell site over de zeik wil je gebruik maken van de 25% korting en nog -90 euro. Ze kon namelijk geen cover bestellen.
Dus het truukje van het winkelwagentje gebruikt.
1558 euro na de korting: €1101 euro.

Deksel 100 Years in Miami by Deanne Cheuk
Processor 2e generatie Intel® Core; i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz
LCDscherm 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Optisch 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Accu 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

En ja, ik ben jaloers op haar. :P
Ik ben echt heel erg benieuwd als deze binnen is.
Ze wil wel een aantal wat "zwaardere" spellen gaan spelen (en ik mag er soms wel wat op spelen).
Daarnaast nog films bewerken (FullHD), vandaar dan ook de grotere schijf (opslaan gebeurd daarna op de server) en 8GB ram geheugen.
Volgens mij is die laptop zelfs sneller als mijn vaste pc op het moment (grafische kaart weet ik zo nog niet (heb zelf een HD5770 1GB).

Ik laat het weten zodra hij er is. Planning staat op 5 oktober, maar volgens mij is die er wellicht al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een HD5770 is een paar factoren sneller dan de GT540m ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
denuz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:07:
[...]

Sorry, maar het is mij gewoon gelukt om Windows 7 x64 te installeren op de caddy en ervan te booten. Vervolgens heb ik wel bij schijfbeheer van mijn oude harde schijf een partitie maken voordat ik die kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:58
De ssd kun je toch gewoon in je desktop hangen en daar de installatie of backup op doen? Dat ben ik van plan in ieder geval.. Vervolgens gewwon in de caddy plaatsen.

Of krijg je dan performance issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Beste mensen,
Mijn Dell XPS 15 is vandaag ook aangekomen. Is het echter verstandig om alle bootware opnieuw te installeren? Is dit soms ook mogelijk met een Windows 7 OEM product om deze installatie te doen en gewoon de code van deze installatie te gebruiken? Het gaat in beide gevallen over een 64-bits OS. Is het daarna alsnog mogelijk om de McAfee antivirus te gebruiken die ik voor een paar maanden gratis erbij heb gekregen (nog niet geactiveerd).

Met vriendelijke groet,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Laatst online: 13-01 16:15
Heeft iemand dit ook
Als ik het touchpad uit zet (met Fn-F3), dan gaat het lampje branden.
Maar de muis kan ik gewoon blijven bewegen met het touchpad.

Ik wil hem graag uitzetten want ik kom bij het typen er veel te vaak langs (2 keer in dit stukje al, dat mijn cursor ineens heel ergens anders staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Phoebe schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:51:
Heeft iemand dit ook
Als ik het touchpad uit zet (met Fn-F3), dan gaat het lampje branden.
Maar de muis kan ik gewoon blijven bewegen met het touchpad.

Ik wil hem graag uitzetten want ik kom bij het typen er veel te vaak langs (2 keer in dit stukje al, dat mijn cursor ineens heel ergens anders staat).
Kun je hem niet via apparaatbeheer uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Bartjeh schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:59:
[...]

Hmm gister niet zoveel tijd gehad om het te testen. Eerste keer gewoon windows starten met caddy erin, zag die de schijf wel, netjes geïnstalleerd (edit: Hier bedoel ik dat windows de schijf installeert, niet dat ik windows op de schijf installeer ;) ). Zie hem alleen in de explorer niet terug, wel in apparaatbeheer en in de bios. Gewoon schijfje mounten met Daemontools en zo proberen te installeren wilde in ieder geval niet :P

Vanavond iets meer tijd en dan ga ik het gewoon anders proberen :D (Ondanks ervaringen van anderen in dit topic ;) )
Ik heb m'n xps15 ook zojuist ontvangen, maar moet helaas nog wachten op de caddy (zo'n 4 weken). Ben wel erg benieuwd naar je bevindingen!
Tot die tijd ga ik het alleen met de SSD op de plaats van de HDD doen.. geen zin om over 4 weken alles weer opnieuw te installeren.. Maar wel leuk om te weten of het iets uithaalt om straks de HDD / SSD weer om te wisselen.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
4 weken? Als je net als mij de caddy uit de TS hebt, kan je hem in ongeveer een week verwachten. Maar ik zal je op de hoogte houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
ja heb em inderdaad uit de TS. Verkoopster zei 4 weken, dus vandaar eigelijk. We zien em vanzelf wel verschijnen, zou wel een meevaller zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Ik had het vorige week woensdag besteld en kreeg em afgelopen woensdag binnen en de eerste die het linkte in dit topic (ik weet niet meer wie, maar darkstone linked ernaar in de TS) die had de caddy ook in een week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Vanavond ben ik van plan om mijn XPS 15 te gaan bestellen (ik mis alleen nog de 10% korting, maar dat heb ik al in het 'waardebonnen topic' geplaatst).

Maar nu kwam ik op het forum van Dell het volgende tegen:
http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19353745.aspx
Hier hebben ze het over problemen met de usb-poorten.
Ik heb hierover al contact opgenomen met de dell-chat, maar zij zeggen dat ze niets van het probleem weten en dat ze daar nog nooit een klacht over hebben gehad...

Ik vroeg mij af of jullie hier wél meer van weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Dataloss , als ik zo kijk zijn het best oude berichten intussen vast opgelost met driver update.
Heb mijn XPS sinds gister, externe hdd, usb sticks, en externe muis doen het gewoon :)

Moest trouwens even een dagje wennen aan fHD op 15,6" en dpi op 100%
Maar wat nog erger is als ik daarna naar mijn fHD monitor van 22" kijk, moet de monitor maar eens upgraden naar een met een hogere res :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enes_81 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:52:
@Dataloss , als ik zo kijk zijn het best oude berichten intussen vast opgelost met driver update.
Heb mijn XPS sinds gister, externe hdd, usb sticks, en externe muis doen het gewoon :)
Op pagina 47 van het betreffende forum is nog een reactie te vinden die ook last van heeft van de usb-poorten. En die reactie is deze maand geplaatst... (vandaar mijn ongerustheid)

Maar aangezien er op dit forum geen problemen mee blijken te zijn kan ik er denk ik wel van uit gaan dat dit probleem niet in NL voorkomt (en dat het forum waar ik het over had dus over de VS gaat ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop nu een week in het bezit, tot nu toe super tevreden. Vooral het scherm is echt prachtig. Heb wel de dpi naar 125 procent vergroot, 100 procent vond ik wel leesbaar maar niet echt fijn werken.
Nu heb ik een vraag over het toestenbord, bepaalde snelknoppen lijken het niet te doen. Zo kan ik met f11 en f12 het geluid niet harder of zachter zetten. Iemand hier ook ervaring mee heb wel direct een clean install gedaan toen ik hem binnen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Ralf Bimbo schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:13:
[...]

Ik heb m'n xps15 ook zojuist ontvangen, maar moet helaas nog wachten op de caddy (zo'n 4 weken). Ben wel erg benieuwd naar je bevindingen!
Tot die tijd ga ik het alleen met de SSD op de plaats van de HDD doen.. geen zin om over 4 weken alles weer opnieuw te installeren.. Maar wel leuk om te weten of het iets uithaalt om straks de HDD / SSD weer om te wisselen.
Even via schijfbeheer een "eenvoudige" (volgens mij heette het zo) partitie aangemaakt op de ssd. Daarna gewoon met daemon tools ISO ingeladen en geïnstalleerd, loopt allemaal prima nu! Moet alleen even drivers gaan downloaden via m'n oude installatie aangezien ik geen e-sata kabeltje heb om de drivers via de cd te installeren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Bartjeh schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:39:
[...]

Even via schijfbeheer een "eenvoudige" (volgens mij heette het zo) partitie aangemaakt op de ssd. Daarna gewoon met daemon tools ISO ingeladen en geïnstalleerd, loopt allemaal prima nu! Moet alleen even drivers gaan downloaden via m'n oude installatie aangezien ik geen e-sata kabeltje heb om de drivers via de cd te installeren :z
Ik zie hier iets over het hoofd denk ik. Heb m'n XPS nog niet aangezet, ben meteen de HDD gaan vervangen voor de SSD.. maar als ik nu W7 wil gaan installeren vraagtie om de stuurprogramma's van de cd/dvd station. Ik installeer overigens via USB.
iemand enig idee wat ik vergeet of wat ik fout doe?

Edit; Excuses.. stond al in t forum. Moest gebruik maken van de rechter usb/esata aansluiting..

[ Voor 14% gewijzigd door Ralf Bimbo op 16-09-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik vind de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 wel tegenvallen zeg, ding is geen haar beter als de netwerkkaart van een cheap ass packerbell laptop hier naast me.er

Intel adverteerd met: "Delivers up to 300 Mbps and 2X greater range with 2 antennas for faster, more reliable wireless connectivity in more places."

Nou kan ik al zeggen, dat 2x greater range is echt onzin.

• Phoebe
  • Laatst online: 13-01 16:15
DesertRose schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:01:
[...]
Kun je hem niet via apparaatbeheer uitschakelen?
Jawel, maar ik wil hem ook eenvoudig weer in kunnen schakelen als ik even geen externe muis heb.
Voor de herinstallatie (die ik donderdag heb gedaan) deed ie het prima, dus het is iets softwarematigs.

Ik ga het touchpad driver opnieuw installeren, kijken of dat wat doet.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Enes_81 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:19:
Ik vind de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 wel tegenvallen zeg, ding is geen haar beter als de netwerkkaart van een cheap ass packerbell laptop hier naast me.er

Intel adverteerd met: "Delivers up to 300 Mbps and 2X greater range with 2 antennas for faster, more reliable wireless connectivity in more places."

Nou kan ik al zeggen, dat 2x greater range is echt onzin.
Dat met die 2 antennes werkt toch ook alleen maar als de router/accesspoint met dualband werkt? Zolang je op single-band blijft zitten is ie inderdaad niet veel anders. Dus niet alleen op 2.4ghz maar ook op 5ghz een signaal verzenden (dual band dus) en dan is ie wel sneller. Volgens mij werkt dat dus alleen met 802.11N en niet op b/g netwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 17-09-2011 08:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Martinspire , ik heb thuis een 300N router, maar wel op 2.4Ghz, met dat 5Ghz kan je best gelijk hebben.
Het bereik valt me gewoon erg tegen, maarja het zal wel.

Weet iemand trouwens of de software die dell levert bij de laptops ergens te downloaden is? Ik kan alleen de drivers vinden, maar zou eigenlijk ook onder andere de bijgeleverde webcam software willen. (heb 7Pro erop gezet)

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:38
Ik heb een probleem met de internet snelheid van mijn XPS15! Ik download regelmatig met grabit via mijn desktop met een mooie snelheid van 4000kb per seconde. Als ik dit via de XPS doe rond de 1000 kb per sec!

Voor mijn desktop gebruik ik een belkin N USB ontvanger, als ik deze in de XPS doe en hier op ga internetten blijft de snelheid ook rond de 1000kb!

Ik zou hier graag een oplossing voor hebben, want het is natuurlijk zonde dat ik snel internet heb, maar dat mijn XPS hier maar voor 25% gebruik van maakt. Aan de internetontvanger kan het eigenlijk niet aan liggen, de ingebouwde van de XPS is de standaard (met N) en de USB stick presteert op mijn desktop wel gewoon perfect.

Heeft iemand een verklaring of oplossing?

Verwijderd

Topicstarter

• bouwe272
Staat die al! Was ook al het eerste waar ik aandacht. Vandaar dat ik het ook nog met de USB stick geprobeerd heb. Mijn gevoel is dus een software fout of iets dergelijks?

Want de stick haalt op mijn desktop wel gewoon 4000kb per sec.

Verwijderd

Topicstarter
Power saving issues gok ik..

• bouwe272
Als je bij de status van de verbinding kijkt, staat er ook 36mbps, terwijl ik op me desktop bijvoorbeeld 65mbps heb. Net alsof de laptop niet de N functionaliteit gebruikt. Heel vreemd!

Verwijderd

Topicstarter
36mbps is nog niet eens N snelheid. Dat zou 150 of 300mbps moeten zijn.

Verwijderd

Net de gt525 naar gt540 waarde overclocked. Was er een beetje bang omdat ik niet heel bedreven in deze dingen ben maar alles lijkt te werken zonder problemen. Windows prestatie index is zelfs van 5.0 naar 5.7 gegaan. _/-\o_

Even ter controle zo hoort het te staan toch?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/143ls45.png

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/168fu6g.png

• bouwe272
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:37:
36mbps is nog niet eens N snelheid. Dat zou 150 of 300mbps moeten zijn.
Op mijn desktop haal ik 165mbps* (was de 1 vergeten). Als ik dezelfde stick in de laptop doe, 54mbps. Hoger gaat die niet. Het is net alsof de laptop ongeacht welke internetonvanger geen N wil ontvangen.....

• bouwe272
bouwe272 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:53:
[...]

Op mijn desktop haal ik 165mbps* (was de 1 vergeten). Als ik dezelfde stick in de laptop doe, 54mbps. Hoger gaat die niet. Het is net alsof de laptop ongeacht welke internetonvanger geen N wil ontvangen.....
Probleem is opgelost! Bleek dat mijn verbinding was beveiligd met type dat de intel adapter niet ondersteunt!

• ikbenwisse
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Hmm interessant, ik kan zelf met mn 6230 netwerkkaart niet connecten hoger dan 54mbps, nu 3 routers geprobeerd die wireless N ondersteunen. Via gigabit en NAS haal ik ±18MBps en via wireless 2.5MBps. Ik zie niks raars in de instellingen van mn verbinding. Beveiliging is WPA2 PSK, hier wat screenshots.
Afbeeldingslocatie: http://wisse.biz/w1/tweakers/eigenschappen%20draadloze%20netwerkverbinding.jpgAfbeeldingslocatie: http://wisse.biz/w1/tweakers/gegevens%20van%20netwerkverbinding.jpgAfbeeldingslocatie: http://wisse.biz/w1/tweakers/wireless%20status.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Als je mouseovert over je netwerk in de rechteronderhoek, welk protocol wordt er dan gebruikt? 802.11g of n?

Probeer het ook eens op de netstroom, bij sommigen maakt dat uit.

• ikbenwisse
Ik zit op netstroom, muis boven m'n netwerk laat ie zien dat ik met "WC3 - Internettoegang" verbonden ben zonder n of g waarde. Ik heb al bij de energiebesparingsopties gekeken en daar bij netstroom en accu de prestaties op maximaal gezet.
Ik heb een apple airport, een upc thomson gigabit n router en een tp-link gigabit router by the way. De laatste twee maximaal n maand oud.
Wel nog wat raars: Afbeeldingslocatie: http://wisse.biz/w1/tweakers/intel%20my%20wifi.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door ikbenwisse op 17-09-2011 15:06 ]

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Ik probeer zojuist gebruik te maken van de haalmeeruitjecard actie, netjes ingelogged, wordt de dell aanbiedingspagina nauwelijks weergegeven, met gebroken links, en opent er een blank page.

Zowel in ie als chrome, andere aanbiedingen werken wel. Iemand toevallig de link die mastercard gebruikt voor de referral?

-Xbox Gamertag: Dbongers

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
De link is uniek, er staat iedere keer een andere unieke key in (je haalmeeruitjecard met een sessie ID, die kan je niet zo even bedenken...

Ik heb nu eindelijk (na 15 dagen!) het tegoed op haalmeeruitjecard staan, na een hoop gezeur. je moet wel via de link bestellen anders werkt het sowieso niet...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:32
Internet soms heel langzaam, als ik dan laptop oppak en in de lucht houd gaat het wel sneller, trage wireless kaart erin ofzo?

Waar vind ik eigenlijk programma voor mijn webcam?

• NSG

NSG

Je weet niks!

EvertonPride schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:21:
...

Waar vind ik eigenlijk programma voor mijn webcam?
Als je ingelogd ben op de website van dell, zie je een kopje "Mijn software"
(screenshot)

[ Voor 42% gewijzigd door NSG op 17-09-2011 18:50 ]

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Ik heb gisteren ook een XPS 15 besteld. Heb hem van te voren geconfigureerd en in het mandje geplaatst. Daarna via haalmeeruitjekaart naar de Dell website gegaan en afgerekend. Staat nog geen cashback bijgeschreven.

2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Dell WM311 draadloze laptopmuis - blauw

De prijs was net iets over de 1000 euro heen, kon dus een 60 euro bon gebruiken. Ik moest 949 euro afrekenen. Afleverdatum staat op 28 september

Ik ben heel benieuwd. :)

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Verwijderd

Net als Turbodesk617 heb ik mijn xps 15 ook gisteravond besteld.

Configuratie:

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
8x optisch dvd+/-rw-station
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Na de 40 euro korting kwam ik uit op 789 euro excl. verzendkosten.
Nu nog wachten op de cashback van haalmeeruitjecard.nl :P

Ook bij mij staat de afleverdatum op 28 september.
Ik kan niet wachten! :)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:49:
Net de gt525 naar gt540 waarde overclocked. Was er een beetje bang omdat ik niet heel bedreven in deze dingen ben maar alles lijkt te werken zonder problemen. Windows prestatie index is zelfs van 5.0 naar 5.7 gegaan. _/-\o_

Even ter controle zo hoort het te staan toch?

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat zijn de scores dan voor de losse onderdelen van de test? Ik heb op mijn 2 jaar oude laptop waar ik nooit helemaal tevreden mee ben geweest nog een 5,9. Laagste score is voor m'n 7200 toeren hdd. Als je een 5400 hebt zal dat wel de bottleneck zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Aargh die kromme vertalingen. Processorkracht besparen :D :')

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:25
ikbenwisse schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:37:
Hmm interessant, ik kan zelf met mn 6230 netwerkkaart niet connecten hoger dan 54mbps, nu 3 routers geprobeerd die wireless N ondersteunen. Via gigabit en NAS haal ik ±18MBps en via wireless 2.5MBps. Ik zie niks raars in de instellingen van mn verbinding. Beveiliging is WPA2 PSK, hier wat screenshots.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Vergeet dat niet dat je ENKEL mag uitzenden op WPA2-AES anders werkt het niet, had zelf ook dat probleem omdat mijn router zowel AES als PSK uitzendde :P

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Snobbieh schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:33:
[...]

Vergeet dat niet dat je ENKEL mag uitzenden op WPA2-AES anders werkt het niet, had zelf ook dat probleem omdat mijn router zowel AES als PSK uitzendde :P
Je bedoelt WPA2-PSK, en zowel AES als TKIP denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is relext, voor t eerst haal ik n goeie snelheid, hartelijk dank Snobbieh & SChief _/-\o_

Deze settings heb ik in de thomson modem ingevoerd:
Afbeeldingslocatie: http://wisse.biz/w1/tweakers/juiste%20settings.jpg
met deze security settings:
Afbeeldingslocatie: http://wisse.biz/w1/tweakers/security%20settingsthmb.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door ikbenwisse op 18-09-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Joolee schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:20:
[...]

Wat zijn de scores dan voor de losse onderdelen van de test? Ik heb op mijn 2 jaar oude laptop waar ik nooit helemaal tevreden mee ben geweest nog een 5,9. Laagste score is voor m'n 7200 toeren hdd. Als je een 5400 hebt zal dat wel de bottleneck zijn.
Ik vind het ook raar, denk dan ook dat de score van eerst gehaald is met een oude driver.
Bij mijn xps is de gt525 de bottleneck maar wel een score van 5,7 bij "grafisch Aero weergave" (zonder overclock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:55
Hallo,

Ik ben voor school op zoek naar een redelijk goedkoop laptopje. Eerst ben ik gaan kijken naar de Dell Vostro 3350, deze kost naar mijn wens ongeveer 700 euro.

Nu zie ik op discovery dat ik 100 euro korting kan krijgen op een Dell XPS15z. En in dit forum over kortingsbonnen van 10% en nog eens 20% cashback via haalmeeruitjecard.nl. Als ik deze naar mijn wensen configureer kom ik uit op 1100 euro. Na alle korting op 670 euro.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je nu de sheet pakt en je zet het vinkje voor 'mastercard cashback' (new feature!) zie je op welke prijs je uitkomt.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
En niet kopen zonder het 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:55
Daar kom ik uit op 700 euro, wel met een quadcore. Dus beter dan de xps15z welke ik geconfigureerd heb.

Is het scherm in de XPS15z van dezelfde kwaliteit als de XPS15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Minder. Maar de xps 15z is gewoon van mindere kwaliteit in het algemeen. De speakers zijn minder, het scherm is minder, de bouwkwaliteit is een heel stuk minder, en hij heeft last van hitte issues. Ik raad de xps 15z af tenzij je specifieke eisen hebt waardoor de xps 15 niet voldoet (met name gewicht)

En die sheet gaat ook op voor de xps 15z en tig andere modellen, in andere tabbladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joolee schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:20:
[...]

i7 Processor 7,4
6 gb Geheugen 7,5
525 overclockGrafisch 5,8
525 overclock Grafisch spellen 6,6
750 7200 Harde schijf 5,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Meeste HDD's zullen wel op 5.9 blijven steken tenzij je een SSD of een Raptor haalt. Mijn desktop HDD's zitten ook op 5.9 terwijl de rest van mijn systeem tussen de 7.4 en 7.9 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Nu online
Hmm dan scheelt dat overclocken helemaal niet zoveel dus

i7 Processor 7,4
6 gb Geheugen 7,5
525 Grafisch 5,5
525 Grafisch spellen 6,6
96gb ssd 7,1

[ Voor 5% gewijzigd door denuz op 18-09-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een HDD is maximaal 5.9, ongeacht de snelheid van de HDD.

Niet op letten trouwens, windows experience index is een slechte benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik heb dus mijn XPS 15 besteld met een Intel Centrino Advanced-N 6230 , dus er zit ook bluetooth op.
Nou zijn er allemaal manieren om de wifi kaart uit te schakelen, maar ik kan maar geen manier vinden om de bluetooth kaart uit the schakelen. Ik bedoel dus niet onzichtbaar maken, maar gewoon een simpele manieren om hem aan en uit te zetten.

Mis een een instelling? wie o wie weet de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Enes_81 schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:29:
Ik heb dus mijn XPS 15 besteld met een Intel Centrino Advanced-N 6230 , dus er zit ook bluetooth op.
Nou zijn er allemaal manieren om de wifi kaart uit te schakelen, maar ik kan maar geen manier vinden om de bluetooth kaart uit the schakelen. Ik bedoel dus niet onzichtbaar maken, maar gewoon een simpele manieren om hem aan en uit te zetten.

Mis een een instelling? wie o wie weet de oplossing ?
Rechtermuisklik op je wireless in je taakbalk en dan adapterinstellingen en dan bluetooth verbinding uitzetten.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Turbodesk617 schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:09:
[...]

Rechtermuisklik op je wireless in je taakbalk en dan adapterinstellingen en dan bluetooth verbinding uitzetten.
Mja dat is ook bij mij de enige manier, maar toch ben ik er niet zeker van dat ie ook daadwerkelijk uit staat dan. Al lijkt het er wel op. Maar raar dat er bij de control panel geen optie voor is

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Jullie bedoelen via apparaatbeheer toch ? want anders zie ik nergens zo'n optie.

Ik weet nu wanneer bluetooth aanstaat het mijn verbinding ongelofelijk stoort! Ik ben nu op ongeveer 10 meter van mijn router en mijn HTC Incredible S heeft nu zelfs betere verbinding! bluetooth aan is ~200kb , bluetooth uit is 1,5mb scheelt al heel veel, maar het zou 3 tot 3,5 mb moeten zijn. Heel veel spijt dat ik deze flutkaart erin heb laten zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windvanger
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 19:41
Even een dingetje.... Ik heb Adobe CS5.5 Master Collection draaien op mijn XPS 15 en heb last van trage reacties van het systeem (muis die vertraagd reageert en versnellende koelventilator) als ik meerdere (grootte) foto's open heb in Photoshop.
Wat zou het probleem kunnen zijn? De configuratie heeft toch voldoende processorkracht en geheugen?
De Dell heeft de volgende configuratie:
i7-2630QM
8GB 1333MHz
2GB NVIDIA GeForce GT 540M
WD Scorpio Black 750GB 7200rpm
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.