[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.931 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:45:
[...]

Ik vermoed donderdag. En anders zodra dell's vooraad 'oude' processoren op is.
en gaat die 2760 meer kosten of wordt het huidige segment gewoon ge-upgradet met deze 'kopie' van 2630?
Dus vlak na donderdag kunnen we deze al verwachten ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De i7-2760QM is de vervanger van de i7-2720QM. Niet de instap 2630QM. Je kan de prijs controleren op ark.intel.com:

http://ark.intel.com/prod...r-%286M-Cache-2_20-GHz%29 vs de prijzen in het artikel: nieuws: Intel introduceert zestien nieuwe processors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Weet iemand of dit geheugen (Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX) in mijn XPS 15 past (xps L502x)?

Het is pc 12800 / ddr3. En ik lees hier dat dit zou passen, maar ik weet niet of ik van de site van crucial kan uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over de netwerkaart? Kan ik die later nog makkelijk zelf vervangen? Heb namelijk beetje spijt dat ik geen andere heb gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Yep, simpel de klep op de onderkant losmaken, antennes losmaken, oude kaart eruit, nieuwe kaart erin, antennes er weer op klikken en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:30:
Deze XPS 15 is voor mij op komst:

2nd generation Intel Core i7-2720QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 3.30 GHz
15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
500GB Serial ATA (7200RPM)
8x DVD+/-RW Optical Drive
Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
2GB NVIDIA GeForce GT 540M Graphics card
Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Internal Belgian Azerty Keyboard
Dutch Genuine Windows 7 Ultimate SP1 (64 BIT)

€ 1.469,04

Er komt wel een SSD in (Crucial m4 - 128 GB).
Voor wat ga je deze XPS gebruiken?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
xAndyx schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:28:
Weet iemand of dit geheugen (Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX) in mijn XPS 15 past (xps L502x)?

Het is pc 12800 / ddr3. En ik lees hier dat dit zou passen, maar ik weet niet of ik van de site van crucial kan uitgaan.
Ik weet niet of die passen (ik ben zelf ook opzoek naar wat extra geheugen), maar waarom zou je die dure modules pakken? Er zijn 8gb, ddr3-1333 setjes van tussen de 30, 40 euro (mushkin, corsair en geil), en als je perse kingston wilt kun je 2x deze nemen. Of zijn die ddr3-1600 modules soms zo veel sneller (benchmarks :9~)?

Zelf was ik met het idee aan 't spelen om wellicht in 't buitenland te bestellen, bijvoorbeeld deze bij tigerdirect. Alleen scheelt het niet zo veel (maar 5-10 euro goedkoper als je de verzendkosten van de nederlandse winkel meerekent) en vraag ik me af hoe je dan zit met garantie. Heeft iemand hier ervaring mee of andere tips/ideeen?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
RinkeNL schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:23:
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Dutch Microsoft® Office 2010 Home and Student + Adobe Acrobat X
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 36 maanden - Nederlands

Totaalbedrag: 1147,52

Nu hopen dat daar nog de cashback actie bij komt, maar zelfs voor het bedrag wat ik nu betaal is dit een dikke bak.
Ik heb gisteren precies hetzelfde besteld. Er is ook meteen een Crucial M4 128gb onderweg, leek me ook wel een mooie aanvulling.
Ben benieuwd in hoeverre de 540m gaat presteren in games... maar dat is toch maar bijzaak.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:43
Hmm.. ik heb ook me XPS draaiende met een SSD.
Wel een aantal dingen opgevallen tijdens installatie.
SSD in caddy-->SSD wordt herkend door BIOS, installatie gaat goed, tot herstart,XPS kan niet booten vanuit SSD in caddy.
SSD op plek van HDD, HDD in caddy. Precies hetzelfde, installatie gaat goed, booten gaat niet, ook al zit SSD op HDD plek.

Als er geen caddy in de laptop zit, dan wordt er gewoon geboot van de SSD op HDD plek.

Iemand wellicht geprobeerd om HDD los te koppelen, Windows te installeren op SSD in caddy, en na installatie de HDD terug te doen?
Ik denk dat het toch wenselijker is dat de HDD onder de polssteun zit en de SSD in de caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Da Fox schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:32:
[...]

Ik weet niet of die passen (ik ben zelf ook opzoek naar wat extra geheugen), maar waarom zou je die dure modules pakken? Er zijn 8gb, ddr3-1333 setjes van tussen de 30, 40 euro (mushkin, corsair en geil), en als je perse kingston wilt kun je 2x deze nemen. Of zijn die ddr3-1600 modules soms zo veel sneller (benchmarks :9~)?

Zelf was ik met het idee aan 't spelen om wellicht in 't buitenland te bestellen, bijvoorbeeld deze bij tigerdirect. Alleen scheelt het niet zo veel (maar 5-10 euro goedkoper als je de verzendkosten van de nederlandse winkel meerekent) en vraag ik me af hoe je dan zit met garantie. Heeft iemand hier ervaring mee of andere tips/ideeen?
Ik heb hier even een testje gevonden en daaruit blijkt dat het weinig of geen vershil is of je nu 1600 of 1333 latjes in je laptop hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Hmmm ik heb een probleem met uploaden/connectie, bij speedtest.net doet er hij er ruim 2 minuten over voordat hij uberhaupt begint met uploaden en ik krijg zelfs "upload test error" gebeurt alleen met de dell voor de rest werkt het netwerk perfect :(

Edit: Okee het heeft te maken met n-mode, in n-mode upload connectivity probleem, op a/b/g werkt het gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Dauthi op 06-09-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
XilenceSR schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:11:
Yep, simpel de klep op de onderkant losmaken, antennes losmaken, oude kaart eruit, nieuwe kaart erin, antennes er weer op klikken en klaar!
En hoe zit het dan met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Ik heb trouwens een vraag wat betreft de cashback actie van haalmeeruitjecard en Dell.

Dat berekenen van de totaalprijs, werkt dat als volgt:
Stel 800 euro incl. btw
= 672 euro excl. btw
3/4 * 672 = 504 euro met cashbackkorting
504 euro excl. btw
= 599 euro incl. btw

Het lijkt mij dat het zo is. Maar mogelijk kan het ook zo zijn:
800 euro incl. btw
672 excl. btw
de korting = 168 eur
800 - 168 = 632 euro

Het verschilt namelijk een centje en het lijkt mij dat je technisch gezien teveel btw betaald in geval 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haameeruitjekaart keert 25% uit van het bedrag zonder BTW:

€100 = € 84.03 ex. btw
Je ontvangt 84.03 * 25% = €21. Give or take 1 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Het begint meer en meer een optie te worden om via kennissen in NL een XPS 15 te bestellen.
Als ik dan een NBD garantie neem, dan geldt die niet in Belgie zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel. De garantie is volledig internationaal. Je kan zelfs in australie nog een monteur laten opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:56:
Haameeruitjekaart keert 25% uit van het bedrag zonder BTW:

€100 = € 84.03 ex. btw
Je ontvangt 84.03 * 25% = €21. Give or take 1 cent.
Het is dus wel zo dat je dus duurder uit bent aangezien het niet 25% korting is op de aankoopprijs maar dat je 25% van het excl. btw bedrag terug krijgt. (dat is een verschil) Dus alsnog volgens schema 2 die ik heb opgesteld.

Ik denk dat de Dell XPS 15 wel een mooie pc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ofwel 21% korting.
Maar zelfs zonder de haalmeeruitjekaart actie en de 10% kortingsbon vind ik de xps 15 een onverslaanbare deal... De enige reden om hem niet te nemen is vanwege het merk zelf, en de grafische kaart. Mocht je eeb betere gpu willen moet je echter bijna €350 bijleggen en heel wat features inleveren, tenzij je student bent en de X5Q kan halen voor weinig. Maar dan nog lever je veel fatures in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
En zelfs als je wel student bent. (zoals moi) Maar je universiteit niet in het lijstje van campusshop staat. (Erasmus Universiteit Rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag dus mijn XPS 15 binnengekregen. Mooi apparaat, maar 2 minpunten tot nu toe:

- een vaste rode pixel midden in scherm
- de spatiebalk werkt erg matig.Hebben meer mensen dit? Is erg irritant met typen!

daarom overweeg ik sterk de xps retour sturen.. hoe werkt dit (hij is al uit verpakking etc).
Moet ik dat ergens aangeven? Hoe krijg ik mijn geld terug?
Kost dit nog iets afgezien van verzendkosten?

Update: ik zie net het retourformulier van dell en de melding dat dit 29 euro gaat kosten en ze de laptop op komen halen. Mensen hier ervaring mee?

Helemaal gezien de 25% korting is het nu interessant om terug te sturen denk ik en vervolgens evt opnieuw te bestellen..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:16:
(...) tenzij je student bent en de X5Q kan halen voor weinig. Maar dan nog lever je veel fatures in.
Die X5Q is wel geduchte concurrentie zeg. Het scherm zal minder zijn, maar is wel mat. Betere videokaart ook... zonder die stapel kortingen heb je voor 949 euro geen betere XPS15 denk ik.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De accuduur is een stuk minder. De speakers zijn minder (tenzij je de bijgeleverde externe sub gebruikt..), en bovendien vind ik dat je de N55 nauwelijks meer een 15.6" laptop kan noemen.. . Bovendien heb je voor €650 een xps 15 met 1080p, i7, 6GB, GT525m met de haalmeeruitjekaart actie.

Als je een betere grafische kaart wilt, je hebt geen mastercard, en de accuduur is onbelangrijk: een goede concurrent. In alle andere gevallen: xps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 23:35
Haha daar gaat ie weer hoor =-) Naja je zal wel gelijk hebben. Zodra m`n pa thuis is ga ik een 17" bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Nou in die hardware.info review staat ~2 uur accutijd bij zware belasting. Met mijn XPS15 met 9-cell haal ik misschien 2,5 uur. Zware belasting is natuurlijk wel een rekbaar begrip.

Als de haalmeeruitjecard actie is afgelopen (nu zo'n beetje?) zijn ze ongeveer even duur voor studenten. Je moet dan kiezen tussen een subliem scherm of een mat scherm + betere graka... ik weet het niet hoor.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://nl.hardware.info/r...cuduur-batterymark-reader

4 uur compleet idle. De xps 15 haalt in de anandtech idle test, die zwaarder is (wifi aan, scherm 100cd/m) net 5 uur en 40 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:17:
De accuduur is een stuk minder. De speakers zijn minder (tenzij je de bijgeleverde externe sub gebruikt..), en bovendien vind ik dat je de N55 nauwelijks meer een 15.6" laptop kan noemen.. . Bovendien heb je voor €650 een xps 15 met 1080p, i7, 6GB, GT525m met de haalmeeruitjekaart actie.

Als je een betere grafische kaart wilt, je hebt geen mastercard, en de accuduur is onbelangrijk: een goede concurrent. In alle andere gevallen: xps.
Dat is een mooie deal!
Het verlicht toetsenbord is maar 40 euro extra maar ik kom volgens mij als ik die configuraties van jou neem met verlicht toetsenbord niet onder de 750!
990
min: 10 procent, 40 euro, 21 procent cashback.

Hoe doe je dat? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:37:
[...]

Dat is een mooie deal!
Het verlicht toetsenbord is maar 40 euro extra maar ik kom volgens mij als ik die configuraties van jou neem met verlicht toetsenbord niet onder de 750!
990
min: 10 procent, 40 euro, 21 procent cashback.

Hoe doe je dat? _/-\o_
990 - 10% (99) = 891 - 40 = 851 = 715 excl btw
25% van 715 = 178 euro cashback

851 - 178 = 673 euro.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:17:

Dan zijn precies de 3 redenen waarom ik voor een custom XPS 15 ben gegaan, ik had ook de Asus op campusshop in het oog maar, inderdaad de accuduur. de speakers en vooral het feit dat hij een stuk groter is als de gemiddelde 15,6" ben ik niet voor de Asus gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Dell verwacht op vrijdag 16 september m'n XPS15 te leveren, maar ik was toch al wel even van plan me alvast voor te bereiden op het installeren van de Crucial M4.
Wat ik tot nu toe heb gelezen kan deze blijkbaar niet op de plaats van de DVD-Drive, maar moet deze geplaatst worden op de plaats waar nu de HDD al zit.. Maar een aantal posts hieroven van 'Denuz' zegt eigenlijk weer dat het in beide gevallen niet werkt zodra je beide schijven gaat gebruiken

Voordat ik dingen over het hoofd zie.. het maakt toch totaal niks uit waar je de SSD plaatst? Beide plaatsen hebben een SATA3 aansluiting.. en in de Bios geef je toch gewoon je bootvolgorde aan.. Dan ben je er toch?

Ik ben in ieder geval van plan om de HDD volledig te formateren en meteen te beginnen met een schone install op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wisselvallig. Bij sommigen doen hij het wel, bij anderen niet... Ik zou trouwens de SSD in de caddy stoppen omdat een SSD beter tegen trillingen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:36
Wat zijn jullie ervaringen met het scherm en dan specifiek over het 'glare' effect... is het spiegelen van het scherm echt een issue of valt dat mee? ik lees in reviews niet heel veel over dit specifieke onderdeel, alleen over de kwaliteit van het scherm an sich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillesvdv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik ga vandaag denk ik ook een XPS15 bestellen maar dan wel met het gewone scherm. Ik hoor van veel mensen dat het echt een must is om voor het duurdere scherm te gaan maar die 200,- is mij nu echt even teveel geld.
Is het gewone scherm ook goed of raden jullie mij dan aan om een ander alternatief te zoeken?

Mijn budget ligt rond de 600/650- en anders zou ik teveel moeten inleveren op andere specificaties. Ik kan nu ongeveer 700,- uitgeven door de 10% korting en ik ben nog even aan het puzzelen wat daarvoor de beste configuratie is. Ik laat wel weten als ik een code heb gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jillesvdv op 07-09-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Mangeloos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:22:
Wat zijn jullie ervaringen met het scherm en dan specifiek over het 'glare' effect... is het spiegelen van het scherm echt een issue of valt dat mee? ik lees in reviews niet heel veel over dit specifieke onderdeel, alleen over de kwaliteit van het scherm an sich...
Ik kan niet voor andere spreken, maar ik heb het HD scherm, en de kleuren en helderheid zijn goed, maar de kijkhoek en het spiegelen zijn echt verschrikkelijk (slecht). Ik heb mijn xps nu al een paar maanden en ik ben er al wat aan gewend, maar vaak genoeg valt het nog op en is het een storende factor. Vooral in de buurt van een felle lichtbron (zon + raam) kan het zijn dat je totaal niets kunt zien op je scherm. Althans, van het beeld op laptop dan, de omgeving achter je zul je perfect kunnen zien (bijna zoals in een spiegel).

Een voorbeeld:
Momenteel zit ik binnen in een egaal verlichte ruimte (TL balken boven) met weinig licht van buiten (het is niet zo'n mooi weer vandaag, dus de zon zit vooral achter de wolken). Echter als ik er op let zie ik mezelf zitten, ik zie wat er zich achter me bevind (een muur, en ik kan precies, haarscherp zien wat er allemaal aan de muur hangt).
Ik zeg hier 'als ik er op let', hetgeen betekend dat de spiegeling zelf niet zo sterk is, duidelijk veel minder dan de helderheid van het scherm, maar zeker zichtbaar. Ik moet er 'op letten' omdat ik er al aan gewend ben dat ik mezelf constant op m'n scherm zie. In het begin echter was dit zeker zeer storend.

Kortom, persoonlijk zou ik het liefst (weer) een mat scherm hebben, echter er is maar erg weinig keus in laptopland tegenwoordig...

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Laatst online: 05-09 10:36
Da Fox schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:27:
Kortom, persoonlijk zou ik het liefst (weer) een mat scherm hebben, echter er is maar erg weinig keus in laptopland tegenwoordig...
En heb je ooit overwogen er een anti-glare folie over heen te plakken?
Zelf ben ik ook bang voor de punten van spiegeling die jij aangeeft. ik ga me er nog eens op bezinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 21:58
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:14:
Dat is wisselvallig. Bij sommigen doen hij het wel, bij anderen niet... Ik zou trouwens de SSD in de caddy stoppen omdat een SSD beter tegen trillingen kan.
SSD in caddy werkt in veel gevallen niet (omdat de laptop er niet van wil booten na instal), er zijn al meerdere mensen in dit topic die dit kunnen bevestigen.

Daarnaast was ik ook bang voor de trillingen maar heb nu mij hd met 2 stukjes rubber (wel hard rubber pakken bijv. van een isolatiering om smelten te voorkomen mocht het ooit warm worden) en de hd gaat nu echt geen kant meer op. Is een perfecte oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Mangeloos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:39:
[...]

En heb je ooit overwogen er een anti-glare folie over heen te plakken?
Zelf ben ik ook bang voor de punten van spiegeling die jij aangeeft. ik ga me er nog eens op bezinnen.
Nee, ik had gehoord dat de helderheid van 't scherm daar onder lijd, maar vooral omdat ik bang ben dat 't er niet netjes op gaat of dat ik iets beschadig bij 't er op doen/af halen.
Zo'n sticker blijft toch een beetje behelpen, 't zal nooit zo netjes uit zien als een echt mat scherm, randjes die niet 100% aansluiten, op een gegeven moment zal 't loslaten, er kan vuil onder gaan zitten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Hoi,

Ik heb nog de "oude" L501X. (I7-740qm, gt435m, 500gb momentus xt, 1080p)

Heb deel 1 van dit draadje gevolgd en sta er van te kijken dat er 6 zijn..
Ik heb echter nu een probleem.
Ik heb altijd met Autodesk Inventor getekend en in dat programma had ik nooit grafische problemen.
Nu moet ik voor school met Solidworks gaan tekenen.
Bij het openen van een kleine tekening al, begint het beeld te haperen. Alsof de laptop het niet aan kan..
De jongeman naast mij had een oudere laptop met een Nvidia Quadro kaart (oid).
Dat zijn graka's met speciale drivers voor tekenprogramma's en deze had nergens last van.

Ik heb de laatste versie van de drivers. Kan ik mijn graka niet instellen zodat deze ook geoptimaliseerd word voor tekenprogramma's want gamen doe ik niet.

Of ligt het puur aan het brakke solidworks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt aan solidworks. Het ontwikkelen van software voor grafische kaarten kost veel tijd, daarom ondersteunen ze alleen een select groepje kaarten, de fireGL en quadro kaarten.

Grote kans dat je trouwens op de intel IGP draait. Probeer rechtsklik -> draaien met nvidia GPU. Misschien werkt het dan beter.
Da Fox schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:22:
[...]

Nee, ik had gehoord dat de helderheid van 't scherm daar onder lijd, maar vooral omdat ik bang ben dat 't er niet netjes op gaat of dat ik iets beschadig bij 't er op doen/af halen.
Zo'n sticker blijft toch een beetje behelpen, 't zal nooit zo netjes uit zien als een echt mat scherm, randjes die niet 100% aansluiten, op een gegeven moment zal 't loslaten, er kan vuil onder gaan zitten, etc.
Ik heb het geprobeerd en kan je 3 dingen melden:

1. Het is makkelijk te verwijderen
2. Het sluit zo goed als naadloos aan. Het aanbrengen is wel kut.
3. Een mat scherm is niets voor mij.

Gewoon proberen, je hebt niets te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:02:
Ligt aan solidworks. Het ontwikkelen van software voor grafische kaarten kost veel tijd, daarom ondersteunen ze alleen een select groepje kaarten, de fireGL en quadro kaarten.

Grote kans dat je trouwens op de intel IGP draait. Probeer rechtsklik -> draaien met nvidia GPU. Misschien werkt het dan beter.
Die laatste optie heb ik niet, denk omdat ik de oude generatie i7 proc heb.

Heb ergens iets gelezen over het softmodden van je kaart. Waren helaas oude artikelen dus even kijken of dat met mijn kaart mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevray
  • Laatst online: 26-08 21:42
Hoe voeg je een verlicht toetsenbord toe als je gebruikt wil maken van de haalmeeruitjekaart actie? Werkt te toevoeging &vw=classic gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Laatst online: 15-09 23:35
Nee, die toevoeging zou extra opties moeten vrijgeven waardoor je je backlit toetsenbord kan aanvinken. (Staat soms niet bij het toetsenbord layout maar onderaan bij extra opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MattyBomba schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:13:
[...]

Die laatste optie heb ik niet, denk omdat ik de oude generatie i7 proc heb.
Ah.. Blind, dan gaat heel dat verhaal niet op.
Heb ergens iets gelezen over het softmodden van je kaart. Waren helaas oude artikelen dus even kijken of dat met mijn kaart mogelijk is..
Je kan het proberen. Nvidia doet echter zijn uiterste best om te zorgen dat je toch maar een quadro koopt. Ze hebben zelfs de openGL performance gekild op de nieuwe lijnen zodat je verplicht een quadro moet kopen voor dat soort toepassingen, of een AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevray
  • Laatst online: 26-08 21:42
BastiaanCM schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:25:
Nee, die toevoeging zou extra opties moeten vrijgeven waardoor je je backlit toetsenbord kan aanvinken. (Staat soms niet bij het toetsenbord layout maar onderaan bij extra opties)
Wat ik bedoel is: werkt de ''haalmeeruitjekaart'' actie nog wel als je iets in de adresbalk wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinkeNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:17
Het makkelijkste is om gewoon je laptop naar wensen te configureren en in je mandje te doen. Vervolgens ga je via haalmeeruitjecard weer naar de dell-site en betaal je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb gister de XPS15 besteld, met een mastercard betaald en alvorens een account aangemaakt op haalmeeruitjecard.nl . Ik ben niet via de haalmeeruitjecard site naar dell gegaan maar via een apart venster, maakt dit voorderest nog uit? En heeft iemand het wel is voor elkaar gekregen om zijn order te wijzigen? Ik wil achteraf wel graag backlight in mijn toetsenbord maar op de dell site zelf lijkt je order niet te wijzigen.. Tenzij ik cancel en alles weer opnieuw doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je niet via de haalmeeruitjecard.nl site er naar toe gaat ben je niet geschikt voor cashback. Als je iets wilt wijzigen kun je ook bellen naar Dell. Meestal kun je het dan nog aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
timberman18 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:39:
Ik heb gister de XPS15 besteld, met een mastercard betaald en alvorens een account aangemaakt op haalmeeruitjecard.nl . Ik ben niet via de haalmeeruitjecard site naar dell gegaan maar via een apart venster, maakt dit voorderest nog uit?
Je MOET via de reffeal link op haalmeeruitjekaart op de dell site komen, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:44:
[...]

Je MOET via de reffeal link op haalmeeruitjekaart op de dell site komen, anders werkt het niet.
Oke, duidelijk.. stom stom stom :| . Meteen maar cancelen en maar opnieuw een order plaatsen volgens de juiste procedure..

• denuz
Ralf Bimbo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:09:
Dell verwacht op vrijdag 16 september m'n XPS15 te leveren, maar ik was toch al wel even van plan me alvast voor te bereiden op het installeren van de Crucial M4.
Wat ik tot nu toe heb gelezen kan deze blijkbaar niet op de plaats van de DVD-Drive, maar moet deze geplaatst worden op de plaats waar nu de HDD al zit.. Maar een aantal posts hieroven van 'Denuz' zegt eigenlijk weer dat het in beide gevallen niet werkt zodra je beide schijven gaat gebruiken

Voordat ik dingen over het hoofd zie.. het maakt toch totaal niks uit waar je de SSD plaatst? Beide plaatsen hebben een SATA3 aansluiting.. en in de Bios geef je toch gewoon je bootvolgorde aan.. Dan ben je er toch?

Ik ben in ieder geval van plan om de HDD volledig te formateren en meteen te beginnen met een schone install op de SSD.
Ik heb nu beide schijven draaiende hoor. Maar de hdd zit in de caddy. Wellicht dat het wel werkt als je de HDD lostkoppelt, de caddy met SSD aansluit,en pas na de installatie de HDD weer aan sluiten. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

• Ralf Bimbo
denuz schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:31:
[...]

Ik heb nu beide schijven draaiende hoor. Maar de hdd zit in de caddy. Wellicht dat het wel werkt als je de HDD lostkoppelt, de caddy met SSD aansluit,en pas na de installatie de HDD weer aan sluiten. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Dan had ik het helemaal anders begrepen.. Danke voor de terugkoppeling.. Ik laat mijn bevindingen tegen die tijd nog wel weten :)

• TFBlitzwing
  • Laatst online: 13:22
Ik heb er gister eentje besteld met een 10% kortingscode, €60,- kortingscode èn de actie van haalmeeruitjekaart. Tevens ook een verlicht toetsenbordje erbij. Allemaal dingen die ik zonder dit topic was misgelopen. Dus bedankt bij deze:-)

Ik heb overigens eerst de laptop in mijn winkelmandje geplaatst, toen pas via haalmeeruitjekaart naar de dell site gegaan om de bestelling door te drukken. Ik neem aan dat dit gewoon goed werkt?

"I tried being reasonable, I didn't like it"

• XilenceSR
Gropah schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:43:
Als je niet via de haalmeeruitjecard.nl site er naar toe gaat ben je niet geschikt voor cashback. Als je iets wilt wijzigen kun je ook bellen naar Dell. Meestal kun je het dan nog aanpassen
Dat kan dus niet. Als je eenmaal een laptop hebt besteld bij Dell kunnen ze enkel de bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen... en dan zou de haalmeeruitjecard.nl actie weer niet werken.

• Da Fox
XilenceSR schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:20:
[...]

Dat kan dus niet. Als je eenmaal een laptop hebt besteld bij Dell kunnen ze enkel de bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen... en dan zou de haalmeeruitjecard.nl actie weer niet werken.
Dit vind ik dus raar. Ik heb hier toen ik mijn laptop bestelde van mensen gehoord dat je moest bellen dat ze een plankje van 1x4gb in je laptop moesten drukken in plaats van 2x2gb (als je 4gb geheugen bestelde), zodat je daar later zelf nog 1x4gb bij zou kunnen prikken. Ik heb dat toen geprobeerd, maar mij werd verteld dat dat niet meer ging omdat de laptop al 'in productie' was, en dat ik enkel nog kon annuleren en opnieuw bestellen. Ik had pas gebeld op het moment dat mijn bestelling en betaling was bevestigd, en uit het gesprek met de helpdesk-medewerker maakte ik op dat dat te laat was.
Ik denk dus dat je na het plaatsen van je bestelling, maar voordat dell de betaling bevestigd moet bellen. Kan iemand dit bevestigen?

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:10

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Mijn XPS gaat dus morgen terug voor reparatie!

Telkens als de NVidia kaart werd aangesproken crashte de driver mits de laptop niet aan de voeding lag. Ook gaat hij onderuit wanneer er langdurig een 2e scherm aan hangt.

Blijkbaar zit er een fout in het moederbord, die zal dus ook worden vervangen. Na 10 dagen krijg ik hem weer terug, dus dan meer info.

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

• XilenceSR
Da Fox schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:23:
[...]

Dit vind ik dus raar. Ik heb hier toen ik mijn laptop bestelde van mensen gehoord dat je moest bellen dat ze een plankje van 1x4gb in je laptop moesten drukken in plaats van 2x2gb (als je 4gb geheugen bestelde), zodat je daar later zelf nog 1x4gb bij zou kunnen prikken. Ik heb dat toen geprobeerd, maar mij werd verteld dat dat niet meer ging omdat de laptop al 'in productie' was, en dat ik enkel nog kon annuleren en opnieuw bestellen. Ik had pas gebeld op het moment dat mijn bestelling en betaling was bevestigd, en uit het gesprek met de helpdesk-medewerker maakte ik op dat dat te laat was.
Ik denk dus dat je na het plaatsen van je bestelling, maar voordat dell de betaling bevestigd moet bellen. Kan iemand dit bevestigen?
Nee zelfs dat niet. Het punt is dat jouw bestelling niet naar Dell Nederland gaat, maar naar Dell India voor goedkeuring omdat daar hun financiele afdeling zit. Dell Nederland kan absoluut niet aan jouw bestellingen dingen aanpassen in wat voor stadium na de daadwerkelijke bestelling zelf. Wat je dus wel kan doen is een bestelling plaatsen, vervolgens naar Dell bellen en zeggen dat je bestelling niet correct is, en dan de juiste bestelling plaatsen via de telefoon. Echter soms geen kortingscodes en geen haalmeertuitjecard.nl deal...

Maar je bestelling zelf aanpassen is in geen enkel geval mogelijk...

• nielsjuuh23
  • Laatst online: 08-06 11:56
@thomasfilius Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. bij mij hebben ze m'n complete mobo,cpu en gpu vervangen.

Verwijderd

Hi,

Na alle info die ik van die forum gekregen heb vond ik het wel even de moeite waard mijn ervaringen te delen.

Op 22.08 een XPS 15 besteld met kortingscode via de website van Dell, hele proces doorlopen, een kortingscoupon van 10% gebruikt en met Ideal de betaling afgerond, de uiteindelijke bevestiging laat alleen geen bestelnummer zien, de betaling is wel afgeschreven van mijn rekening (daar is ook het bestelnummer te zien).

Na een 3 dagen contact opgenomen met Dell en gevraagd wat de status was van mijn order, op dat moment bleek dat mijn order niet in hun systeem voorkwam. Er werd mij geadviseerd een nieuwe order aan te maken en een mail te sturen zodat zij de betaling konden koppelen aan de nieuwe order. Ik kon echter de kortingscoupon niet meer gebruiken bij het plaatsen van de nieuwe order dus dit bedrag viel hoger uit. Na 5 keer gemaild te hebben zonder enige reactie en/of bevestigng zijn we inmiddels 7 dagen verder. Na meerdere malen telefonisch contact te hebben gehad werd me verzekerd dat het werd opgepakt en ik een bevestiging zou krijgen.

Nu 16 dagen later zonder enige bevestiging of mail nog maar eens gebeld om er achter te komen dat mijn betaling niet kan worden gekoppeld aan mijn nieuwe order en ze mijn laptop niet kunnen uitleveren. Het enige wat ze nog voor me konden doen was het geld terug boeken wat een dag of 4 duurt.

Kortom: bestelling geplaatst, Dell order systeem werkt niet, 21 dagen mijn geld kwijt en nog steeds geen laptop. Prettig zaken doen met Dell.

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ik heb een probleem dat ik niet direct kan oplossen door te zoeken in de forums.

Ik heb een XPS15 met het volgende toetsenbord: Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard.

Als ik shift-2 type, verwacht ik het @ symbool, maar er komt een (oh oh, ik weet even niet welk symbool wel komt, ik meen de =). Dus ik denk, ik moet de language switchen US naar Nederlands. Maar dan blijf ik hetzelfde krijgen. Zie ik nou iets simpels over het hoofd?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een microsoft issue... De taal staat op nederlands, dus windows neemt aan dat er een US-int of nederlands toetsenbord is aangesloten. Met ctrl-shift kan je wisselen van layout.

Dat is natuurlijk kut, daarom moet je de nederlamdse toetsenbordlayout verwijderen.

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 11:56
Heeft iemand ervaring met vmware workstation icm met de 2630qm. De betreffende CPU heeft namelijk geen Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d). Is dat echt een gemis? Voor mijn opleiding moet ik vmware gaan gebruiken namelijk.

• Matszs
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Vandaag mijn laptop terug gehad en volgens mij werkt ie nu wel goed. Hopen dat ie dit ook blijft doen.

• DesertRose
Ik heb ook mijn XPS 15 besteld. Nu blijkt wel dat ik hem pas de 27ste kan verwachten. Duurt dus nog even, hopelijk gaat het wat rapper dan verwacht. Ik ben van plan een leuke review te schrijven.

Iemand ervaring met aanwezige Dell-ware?

• denuz
Nee niemand, iedereen heeft het al verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:42:
Dat is een microsoft issue... De taal staat op nederlands, dus windows neemt aan dat er een US-int of nederlands toetsenbord is aangesloten. Met ctrl-shift kan je wisselen van layout.

Dat is natuurlijk kut, daarom moet je de nederlamdse toetsenbordlayout verwijderen.
Thanx, had al wel gefrummeld aan de instelling nederlands/us, maar dat is dus niet de toetsenbordindeling... Silly me :-)

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clean install gedaan en de nodige drivers geïnstalleerd.
Alles werkt perfect behalve dat mijn draadloze verbinding uitvalt als ik op batterij werk.
Aan netstroom is er geen probleem.
Ik meen hier zo al iets gelezen te hebben, maar vind het niet direct terug.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt.

edit:
Ik probeer vanavond even de oplossing van ReyZa waar naar verwezen wordt in de startpost.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Thieudebeu schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:24:
Heeft iemand ervaring met vmware workstation icm met de 2630qm. De betreffende CPU heeft namelijk geen Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d). Is dat echt een gemis? Voor mijn opleiding moet ik vmware gaan gebruiken namelijk.
werkt prima!

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 11:56
Ah danku Mr Happy :D. Ik heb m dus ook bestelt. Want mn huidige laptop heeft er blijkbaar toch wat moeite mee.

Full Hd
540
6gig RAM(was gratis upgrade)
6230 netwerk kaart (los kopen via pricewatch was duurder)
En de 2630qm dus.
Overigens zet ik mijn hybride XT over.

Hopen dat t goed gaat bevallen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 07:14:
Clean install gedaan en de nodige drivers geïnstalleerd.
Alles werkt perfect behalve dat mijn draadloze verbinding uitvalt als ik op batterij werk.
Aan netstroom is er geen probleem.
Ik meen hier zo al iets gelezen te hebben, maar vind het niet direct terug.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt.

edit:
Ik probeer vanavond even de oplossing van ReyZa waar naar verwezen wordt in de startpost.
Dit heeft te maken met de energiebesparingsinstellingen. Dit is te vinden in het configuratiescherm en dan doorklikken naar geavanceerde energieinstellingen (weet het niet uit mijn hoofd :-))

De wifi adapter gaat namelijk naar een energiespaarstand, echter als je router dat niet ondersteund werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColTju schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:15:
[...]

Dit heeft te maken met de energiebesparingsinstellingen. Dit is te vinden in het configuratiescherm en dan doorklikken naar geavanceerde energieinstellingen (weet het niet uit mijn hoofd :-))

De wifi adapter gaat namelijk naar een energiespaarstand, echter als je router dat niet ondersteund werkt het niet.
Thanks for the info!
Ik probeer dit vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

betreft de Tap zone, iemand ervaring mee ?

want als ik nu de middle click instel dan moet ik 5 seconden men vinger er ophouden voordat hij die registreert... ik vind niet direct een instelling terug die dit oplost...
normaal zou gewoon een "Tap" genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in Turkije en gebruik m'n accu nu wat vaker (lekker een beetje internerden langs het zwembad). Maar het valt me op dat de accu ineens nog maar 2 uur meegaat, i.p.v. de (ruim) 4 uur die het in NL nog was.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid dat uit dat ding komt blijft geweldig trouwens. Heel het zwembad geniet ervan. ;)

Totaal niet te vergelijken met dat gare gereutel dat uit vrijwel alle andere laptops komt. En de MaxxAudio doet ook zeker een duit in het muzikale zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:19:
Ik zit nu in Turkije en gebruik m'n accu nu wat vaker (lekker een beetje internerden langs het zwembad). Maar het valt me op dat de accu ineens nog maar 2 uur meegaat, i.p.v. de (ruim) 4 uur die het in NL nog was.

Je accu helpt je een handje en zegt dat je een duik moet maken in het zwembad. Het is maar tot hoever je hem oplaad. Er is een groot verschil tussen opladen tot alle 'balkjes' vol zijn en nog een paar uur langer doorladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De www.haalmeeruitjecard.nl actie van 25% bij je XPS is geldig tot 17-9 zag ik net op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2023
Ik heb een irritant probleem.. zodra mijn fan gaat blazen komt er een irritant tikkend geluid uit, dit lijkt wel op de harde schijf of op iets dat los zit.. kan ik dit zelf op lossen of moet ik dell opbellen ? dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de gt 525m wil overclocken naar 540 waarde moet ik dan naast de core speed veranderen naar 672 ook de shader veranderen naar 1344?
En ik neem aan dat ik geen probleem met hitte krijg omdat de dell xps die overclocking aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb sinds maandag m'n laptop speel nu afentoe al een spelletje enzo,
alleen had w7 opnieuw geinstalleert.
soms gaat me fan de hele tijd aan en uit, soms blijft die ook aldoor keihard blazen...
met het gamen werd mijn processor 71 graden volgens speccy,
is dit normaal?

Moet ik nog speciaal enkele drivers etc downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:19:

Wellicht omdat het geluidsniveau op max staat? Tsjah dan gaat de accu harder he

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:22
Ik stel nogmaals maar de vraag hier.

XPS15 werkt prima alleen het internet thuis is erg langzaam terwijl het bij mijn computerkast wel snel loopt.

Volgende instellingen heb ik bij de wirless programma's, bij de 2e afbeelding kan ik het niet aanzetten?

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/newuploads/6bc9b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/newuploads/fe4a2.jpg

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
Maandag komt als het goed is mijn xps.
Nu heb ik de standaard wifi gehouden de N-1000 (had ik misschien toch moeten veranderen).
In mijn oude laptop zit een wifi link 4965AGN in, en nu wil ik natuurlijk weten, gaat dit passen en is dit verstandig?
of gewoon de N-1000 laten zitten, mijn router ondersteunt trouwens de 5Ghz waarop de 4965 kan.

Ook zie ik dat iedereen hier meteen een nieuwe windows erop zet, maar is het niet zo dat als je die bloatware eraf haalt je dan ook bijna een clean install hebt?

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Je zal dan nooit hetzelfde hebben als een clean install. Het systeem is toch vervuild.
Deinstallaties laten ook sporen achter. Of ze laten delen achter van dat wat je deinstalleert. (bestanden hier, regkeys daar)
En zeker gezien de tijd die een windows 7 install kost zou ik daarvoor gaan.

-Xbox Gamertag: Dbongers

• NSG

NSG

Je weet niks!

@EvertonPride

Die tweede optie heb je pas wanneer je een simkaartslot in je laptop hebt.
En dan nog zou je er niks aan hebben, aangezien WiMAX niet commercieel verkrijgbaar is in Nederland ;)

• denuz
De xps 15 heeft altijd een simkaart slot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Hmm ik begrijp er helaas niks van, gisteren deed het internet trouwens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de bouwkwaliteit betreft...

M'n XPS15 is gisteren hard van m'n bed af gelazerd, op de harde plavuizen. Ik was in slaap gevallen terwijl ik een film zat te kijken.

Anyway, ik schrok wakker van het luide kabaal en toen ik keek speelde het apparaat rustig door op de grond, alsof er niks gebeurd was. Er lijkt vrijwel geen schade te zijn, zelfs het scherm doet het nog prima. Wel zit er aan de onderkant een scheur in het zilvergrijze plastic in de hoek linksachter, precies tussen het schroefje en het zwarte plastic. Die hoek heeft gewoon een flinke optater gehad. Maar het zit allemaal nog vrij aardig in elkaar, dus niet echt een probleem.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: als het ding zoiets overleeft en vervolgens gewoon door blijft draaien alsof er niks gebeurd is, moet de bouwkwaliteit ook vrij aardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:56:
Wat de bouwkwaliteit betreft...

M'n XPS15 is gisteren hard van m'n bed af gelazerd, op de harde plavuizen. Ik was in slaap gevallen terwijl ik een film zat te kijken.

Anyway, ik schrok wakker van het luide kabaal en toen ik keek speelde het apparaat rustig door op de grond, alsof er niks gebeurd was. Er lijkt vrijwel geen schade te zijn, zelfs het scherm doet het nog prima. Wel zit er aan de onderkant een scheur in het zilvergrijze plastic in de hoek linksachter, precies tussen het schroefje en het zwarte plastic. Die hoek heeft gewoon een flinke optater gehad. Maar het zit allemaal nog vrij aardig in elkaar, dus niet echt een probleem.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: als het ding zoiets overleeft en vervolgens gewoon door blijft draaien alsof er niks gebeurd is, moet de bouwkwaliteit ook vrij aardig zijn.
Enerzijds natuurlijk erg klote dat zoiets gebeurd, maar fijn om te weten dat ie niet meteen richting support hoeft haha.
Hoe hoog is ie gevallen eigenlijk? Rond de meter of minder?

Hangt vaak ook wel een beetje af op welke hoek of stuk dat ie terecht komt. Meestal zijn de hoeken bij het scherm het meest kwetsbaar, maar waar bijvoorbeeld de processor zit weer een stuk steviger.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is iig +1 voor het 'kont' design van de xps . Je kan niet ontkennen dat dat de stevigheid in de hoeken verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog het probleem dat bij het afspelen van audio en video in combinatie met surfen, het geluid regelmatig "stuttert"?

Ik heb het energiebeheer van Waves Maxx Audio uit staan, zoals aangeraden om het "klik-probleem" te verhelpen, maar dit lost het niet op.

Ik heb me al sufgezocht en ik vond onder andere op de support forums van Dell mensen met hetzelfde probleem, en allerlei mogelijke oplossingen. Geen van die dingen heeft me tot hiertoe echter geholpen...

Ik heb reeds een hele resem drivers geprobeerd, voor zowel de audio als wireless aparaten, bios geflashed, verschillende opties van energiebeheer getest,...

Zijn er mensen op dit forum die weten hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik kom op 989 euro met backlit keyboard i72630 6gb ram 750gb harde schijf en 1080p beeldscherm. Nu vroeg ik me af of iemand mij een link kan geven waarbij ik als optie een backlit toetsenbord aan kan klikken en waarbij de 540Videokaart al bij in zit.
Dit is omdat ik toch boven de 999 wil komen om die 60 eurocode te kunnen gebruiken.

Is het trouwens iemand al gelukt om met cashback 21 procent terug te krijgen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:32:
Jongens ik kom op 989 euro met backlit keyboard i72630 6gb ram 750gb harde schijf en 1080p beeldscherm. Nu vroeg ik me af of iemand mij een link kan geven waarbij ik als optie een backlit toetsenbord aan kan klikken en waarbij de 540Videokaart al bij in zit.
Dit is omdat ik toch boven de 999 wil komen om die 60 eurocode te kunnen gebruiken.

Is het trouwens iemand al gelukt om met cashback 21 procent terug te krijgen?

Bedankt!
Ben je al bekend met deze link http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36447844 ?
Wil je een backlit toetsenbord plak dan &vw=classic achter je link dan krijg je de optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarom hebben de Dell XPS'en eigenlijk geen (optie tot) ATI videokaart?

[ Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 11-09-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dell schijnbaar van mening is dat nvidia videokaarten op dit moment aantrekkelijker zijn. Ik ben een redelijke AMD fanboy maar heb liever nvidia op dit moment vanwege optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Laatst online: 11-09 02:56
Ik ervaar sinds een paar dagen een nieuw probleem. Mijn voeding/netadapter kraakt. (Dus die rechthoekige blok zelf..) Een soort van krakend, tikkend geluid, een beetje zoals een harde schijf die draait en wat tikt. Of een nog betere omschrijving is heel zachte elektrische knarsjes... Niet al te luid, maar wel duidelijk waarneembaar in een stille kamer. Heeft iemand dit nog al eens gehad? Lijkt me niet echt gezond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Jaa ik heb hetzelfde. Er waren nog meer gebruikers die het hadden, eerder in het topic.
Ik krijg af en toe ook de melding dat me adapter niet herkend wordt.
Wellicht even met Dell bellen?
Ik heb de moeite nog niet genomen iig.

Ohh hieerr.

[ Voor 17% gewijzigd door denuz op 12-09-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 14:46
Afgelopen week zelf nog aan het kijken naar een laptop, maar het komt er uiteindelijk op neer dat een laptop niet mijn ding is.
Mocht ik er eentje nodig hebben, liggen er nu 2 in huis (netbook en ouder laptop). Beide van mijn vrouw. :P

Maar zij daarentegen gebruikt een laptop wel zeer regelmatig. Dus waar ik naar zat te kijken gaat zij gigantisch overheen.
Ze zit te dubben tussen de XPS 15 of de 15Z. Dat die dunner is, vind ze wel interessant, maar de power vind ze interessanter. Dus sterkere grafische kaart etc.

Het zal zo zijn dat ze pas rond december deze gaat bestellen. Hoop dat de aanbiedingen dan nog goed zijn.
Ze komt uit op een 540m met de i7-2630QM (hoe komt Onnozelaar eigenlijk aan die sneller? i7-2720 oid) en 6GB ram wat rond de 1100 a 1200 euro zit.
Het enige is dat ze er wel graag een spelletje op wil spelen en dat ik hem ook af en toe mag gebruiken (het af en toe komt meer van mij uit, want van haar mag ik wel regelmatig spelen).
Sims 3, Guild Wars 2, Final Fantasy XI en XIV.
Nu had ik al gezien dat FFXIV op z'n laagst draaide (geen idee welk model dat precies was, dus dat is dan op die momenten prima. Beetje levellen etc. GW2 zal bij lange na niet zo zwaar zijn, dus dat komt dan helemaal goed.

In eerste instantie wilde ze ook films gaan bewerken (FullHD), maar waarschijnlijk zal ik mijn vaste pc upgraden waardoor ze die gewoon daar op kan gaan bewerken.

Ze heeft wel gekeken naar de Alienware, maar die vind ze gewoon niet mooi wat betreft behuizing.
Alleen nog even navragen of die artistieke covers ook later nog aangeschaft kunnen worden.

Is het handig vanwege kortingen om toch nu die laptop te regelen, of is er rond december/januari ook nog steeds een goede korting te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:17:
[...]

Enerzijds natuurlijk erg klote dat zoiets gebeurd, maar fijn om te weten dat ie niet meteen richting support hoeft haha.
Hoe hoog is ie gevallen eigenlijk? Rond de meter of minder?

Hangt vaak ook wel een beetje af op welke hoek of stuk dat ie terecht komt. Meestal zijn de hoeken bij het scherm het meest kwetsbaar, maar waar bijvoorbeeld de processor zit weer een stuk steviger.
Minder dan een meter, ik schat ongeveer een halver meter. Maar hij is waarschijnlijk precies met die ene hoek op de plavuizen terecht gekomen. Het hoekje van het zilvergrijze plastic is daarbij met geweld achter/onder het zwarte plastic gedrukt en is daarbij bijna afgescheurd.

Het scherm stond voor, tijdens en na de val gewoon helemaal opengeklapt en de laptop speelde de film rustig verder af.

Ik heb het plastic hoekje met een aardappelschilmesje weer achter het zwarte plastic vandaan gedrukt en nu zit alles weer redelijk in elkaar. Je ziet er op het eerste gezicht weinig van. Thuis alleen nog even het schroefje in die hoek voorzichtig aandraaien.

Ik heb voor de zekerheid de (Seagate) harddisk nog even helemaal getest met SeaTools, maar die gaf ook geen enkele fout. Dat verbaast me eigenlijk nog het meest. Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad.

Ik denk dat een Latitude (zeker de oudere soort) van zo'n val helemaal geen schade aan de behuizing gehad zou hebben. Maar dat verschil moet er nu eenmaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:50:
Is het handig vanwege kortingen om toch nu die laptop te regelen, of is er rond december/januari ook nog steeds een goede korting te behalen?
Niemand kan in de toekomst kijken, maar de kans is zéér groot dat dat kortingensysteem van Dell over een half jaar ook nog wel bestaat. Het bestaat volgens mij al jaren. Alleen die cashback actie van mastercard is dan wellicht verlopen.

Maar hardware wordt ook goedkoper door de tijd. Over een half jaar ofzo koop je vrijwel zeker een betere laptop voor hetzelfde geld. Tenzij er rare dingen gebeuren op het vlak van valutakoersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Het internet valt nu soms ook weg maar als ik beweeg met mijn laptop kan de connectie soms weer terugkomen, blijf het raar probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locknoerd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:06:
[...]

Niemand kan in de toekomst kijken, maar de kans is zéér groot dat dat kortingensysteem van Dell over een half jaar ook nog wel bestaat. Het bestaat volgens mij al jaren. Alleen die cashback actie van mastercard is dan wellicht verlopen.

Maar hardware wordt ook goedkoper door de tijd. Over een half jaar ofzo koop je vrijwel zeker een betere laptop voor hetzelfde geld. Tenzij er rare dingen gebeuren op het vlak van valutakoersen.
ik heb dezelfde overweging gemaakt met de vaststelling dat zo een 25% actie toch echt wel de moeite is, zeker als je die combineert met nog een -60€ bon en eventueel 10% bon. + in mijn geval dan de 17" kiezen omdat het 'topmodel' daar momenteel al belachelijk laag geprijsd is. Geeft je een laptop met I7, fullhd, 3d, goede gfx, voor +- 700 euro. Dat kan je volgens mij niet laten schieten als je er een nodig hebt. Voor die prijs heb ik het afgelopen jaar er in ieder geval geen zien langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Laatst online: 13:22
Ik heb vorige week er eentje besteld met cashback korting, het staat nu netjes in mijn overzicht bij haalmeeruitjecard.nl (moet alleen nog worden goedgekeurd). Heb hem eerst samengesteld en in mijn winkelwagentje gepleurd, daarna pas via haalmeeruitjecard naar dell gegaan en afgerekend. Works like a charm.

"I tried being reasonable, I didn't like it"

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.