Afgelopen week zelf nog aan het kijken naar een laptop, maar het komt er uiteindelijk op neer dat een laptop niet mijn ding is.
Mocht ik er eentje nodig hebben, liggen er nu 2 in huis (netbook en ouder laptop). Beide van mijn vrouw.
Maar zij daarentegen gebruikt een laptop wel zeer regelmatig. Dus waar ik naar zat te kijken gaat zij gigantisch overheen.
Ze zit te dubben tussen de XPS 15 of de 15Z. Dat die dunner is, vind ze wel interessant, maar de power vind ze interessanter. Dus sterkere grafische kaart etc.
Het zal zo zijn dat ze pas rond december deze gaat bestellen. Hoop dat de aanbiedingen dan nog goed zijn.
Ze komt uit op een 540m met de i7-2630QM (hoe komt Onnozelaar eigenlijk aan die sneller? i7-2720 oid) en 6GB ram wat rond de 1100 a 1200 euro zit.
Het enige is dat ze er wel graag een spelletje op wil spelen en dat ik hem ook af en toe mag gebruiken (het af en toe komt meer van mij uit, want van haar mag ik wel regelmatig spelen).
Sims 3, Guild Wars 2, Final Fantasy XI en XIV.
Nu had ik al gezien dat FFXIV op z'n laagst draaide (geen idee welk model dat precies was, dus dat is dan op die momenten prima. Beetje levellen etc. GW2 zal bij lange na niet zo zwaar zijn, dus dat komt dan helemaal goed.
In eerste instantie wilde ze ook films gaan bewerken (FullHD), maar waarschijnlijk zal ik mijn vaste pc upgraden waardoor ze die gewoon daar op kan gaan bewerken.
Ze heeft wel gekeken naar de Alienware, maar die vind ze gewoon niet mooi wat betreft behuizing.
Alleen nog even navragen of die artistieke covers ook later nog aangeschaft kunnen worden.
Is het handig vanwege kortingen om toch nu die laptop te regelen, of is er rond december/januari ook nog steeds een goede korting te behalen?