[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb hem bij twscreen.com gekocht. Redelijke prijs, komt een vermogen aan verzendkosten bij en hier in Nederland nog inklaringskosten. Al met al heeft het me ongeveer 160 euro gekost. En het is een orginele of een hele goede kopie, maar dan hebben ze echt alle kenmerken nagemaakt dus ik verwacht wel dat hij orgineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joest-J
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 01:10
Op zoek naar een nieuwe 15" laptop en de XPS 15 spreekt mij erg aan.
Ben echter een beetje huiverig geworden door alle verhalen over blazende fans e.d. Doet dit probleem zich alleen voor bij de i7 cores of heeft de i5 hier ook last van ?

Ik gebruik de laptop voornamelijk voor ontwikkeling (Visual Studio) en photoshop, dus een i5 lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alfie104 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 08:26:
Ik heb hem bij twscreen.com gekocht. Redelijke prijs, komt een vermogen aan verzendkosten bij en hier in Nederland nog inklaringskosten. Al met al heeft het me ongeveer 160 euro gekost. En het is een orginele of een hele goede kopie, maar dan hebben ze echt alle kenmerken nagemaakt dus ik verwacht wel dat hij orgineel is.
Er is niet zoiets als namaak. Alleen sellers die dit scherm verkopen, en sellers die compatibele schermen verkopen ;)
Joest-J schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:24:
Op zoek naar een nieuwe 15" laptop en de XPS 15 spreekt mij erg aan.
Ben echter een beetje huiverig geworden door alle verhalen over blazende fans e.d. Doet dit probleem zich alleen voor bij de i7 cores of heeft de i5 hier ook last van ?

Ik gebruik de laptop voornamelijk voor ontwikkeling (Visual Studio) en photoshop, dus een i5 lijkt mij voldoende.
Volgens mij doet het probleem zich vooral voor als je pech hebt met de koelpasta of als je momitoring programma's hebt draaien. Maar ik heb er zelf geen, dus ik kan het niet testen. en vergeleken met de rest wat er te koop is.. Je hebt niet veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joest-J
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:50:

Volgens mij doet het probleem zich vooral voor als je pech hebt met de koelpasta of als je momitoring programma's hebt draaien. Maar ik heb er zelf geen, dus ik kan het niet testen. en vergeleken met de rest wat er te koop is.. Je hebt niet veel keus.
Bedankt voor de info.
De Asus N53SV is voor mij een mogelijk alternatief, standaard geen SSD maar die kan ik er later evt. inzetten. De XPS heeft echter de voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was even vergeten dat je bij dell in totaal €168 neerlegt voor een 256GB SSD. Als je dat wil. De €34 die ze voor 3 jaar in home garantie vragen vind ik ook een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Die MUST voor de 3 jaar in Home garantie is ook alleen maar afhankelijk van het gebruik en de afhankelijkheid van de laptop.

Zelf heb ik die ook genomen, maar ik ken legio mensen die best een tijdje zonder hun laptop kunnen omdat ze dan uitwijken naar hun Ipad / Game Console / o.i.d.

Persoonlijk vind ik het erg prettig om te weten wat ik van mijn garantie kan verwachten en wanneer ik het apparaat dan ook terug heb. Daarom heb ik de 3YR-NBD garantie genomen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het verschil is tussen 1 en 3 jaar.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Mijn adapter word nu al niet meer herkent door de laptop ? Accu laad niet meer op . Moet ik nu gewoon een nieuwe claimen bij dell ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
picardo schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:09:
Mijn adapter word nu al niet meer herkent door de laptop ? Accu laad niet meer op . Moet ik nu gewoon een nieuwe claimen bij dell ?
Doe hem er eens opnieuw in? Helpt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
xh3adshotx schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:28:
[...]

Doe hem er eens opnieuw in? Helpt bij mij.
Helpt niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
Als het goed is komt morgen mijn nieuwe Dell XPS 15 binnen.

Is het verstandig om er direct een clean install op te zetten, of maakt het kwa functionaliteit niet veel verschil? Ik snap dat Dell een aantal programma's heeft voorgeinstalleerd, maar als ik die de-installeer heb ik dan een (redelijk) schone windows install? Of zijn er meer dingen die invloed kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 19:52
Wild_Snake schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:22:

Is het verstandig om er direct een clean install op te zetten, of maakt het kwa functionaliteit niet veel verschil? Ik snap dat Dell een aantal programma's heeft voorgeinstalleerd, maar als ik die de-installeer heb ik dan een (redelijk) schone windows install? Of zijn er meer dingen die invloed kunnen hebben?
Een clean install zal het beste zijn, er blijft altijd wel iets achter ook al verwijder je al de dell software.

Je zal ook veel minder lang werk hebben door gewoon een clean install te doen dan dat je al die software gaat verwijderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:38
Zo na ''lang'' meelezen besloten dat mn Samsung laptop ook met pre-pensioen mag richting mijn ouders en er een XPS15 inch voor terugkomt :)
XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Geheugen: 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord: Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)
Grafische kaart: 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
Harde schijf: 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations: 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit:Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Standaardondersteuning:1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support:1 jaar Next Day Hardware Support
Primary Battery: 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Dell System Media Kit: Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor XPS L502x
Kleuren, dessins en beschilderingen: Cover – Metalloid Aluminium
LCD: 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Besteld Inclusief een 10% Dell korting en via kortingshop.nl ook (als goed is) een 7% extra korting eroverheen, alhoewel dat nog even afwachten is tot ik het daadwerkelijk zie staan bij de site ;)

Even zien hoe de wireless kaart functioneert, anders vervangen we deze wel door een 6300 kaart oid.. :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
picardo schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:09:
Dell gebeld en krijg een nieuwe toegestuurd zonder moeilijke vragen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Nog even een update over de stabiliteit van mijn XPS15 (2630QM, GT540M, 4GB) met de A09 bios en de nieuwste nVidia drivers:

- Youtube video's bevriezen nu een paar seconden voor ze gaan spelen (weird)
- Crashes in 3D games minder frequent, maar niet helemaal verholpen
- Geen problemen met veranderd ventilatorgedrag (daar zag ik anderen over klagen)

Al met al een lichte verbetering in games, maar ik denk toch dat ik hem ga opsturen. Momenteel kan ik mijn laptop niet missen, dus ik ga extended warranty regelen.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
Wild_Snake schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:22:
Laptop is binnen! (Dit is dus vanaf mijn nieuwe Dell)

Maar wauw,.... dit is wel even beter als ik had verwacht. De scherpte van het scherm (en de helderheid _/-\o_ )

Het enige wat ik zoek/niet weet is of BlueTooth altijd aanstaat? (Met de Intel Centrino Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Kan ik BlueTooth-zoeken uitzetten als ik zonder netstroom werk? (En eventueel aanzetten als ik het nodig heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nefertem
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb een dell xps 15 gekocht en nu vraag ik me af of ik de windows key kan gebruiken voor een andere computer aangezien ik een windows 7 ultimate key heb en die graag wil gebruiken op de xps en de premium versie op een andere computer.

ik heb een premium x64 gedownload via de link die darkstone had gegeven in het begin van deze topic en met dat bestand werkt het niet. Heeft er iemand een oplossing?

ps. super computer, voor degene die twijfelen of ssd het geld waard is dan zeg ik absolute ja en ook de full HD scherm is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nefertem schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:30:
ik heb een dell xps 15 gekocht en nu vraag ik me af of ik de windows key kan gebruiken voor een andere computer aangezien ik een windows 7 ultimate key heb en die graag wil gebruiken op de xps en de premium versie op een andere computer.
dat is niet de bedoeling volgens mij. Een OEM licentie is slechts geldig op een stuk hardware.

Absoluut waardeloze constructie imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Met de juiste Windows versie moet je die OEM key gewoon op andere computers kunnen gebruiken. Met deze XPS heb ik dat nog niet gedaan, maar al wel met andere computers/keys. Of je een 32-bits of 64-bits Windows installeert maakt niet uit, wel de versie. Bij de XPS krijg je een Home Premium key, dus moet je ook een HP installeren. Maar volgens mij had je dat al gedaan.

Gewoon installeren zonder key, dan na installatie op activeren klikken bij de systeemeigenschappen, dan je HP key van de XPS inkloppen en dan (na lang wachten en afgekeurd worden) kiezen voor telefonisch activeren. Dat zou moeten werken. Heeft het tenminste voor mij al wel een paar keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joest-J
Wild_Snake schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:28:
[...]

Laptop is binnen! (Dit is dus vanaf mijn nieuwe Dell)

Maar wauw,.... dit is wel even beter als ik had verwacht. De scherpte van het scherm (en de helderheid _/-\o_ )
Veel plezier ervan :)
Heb je de i7 of i5 core ? Ben nog sterk aan het twijfelen tussen deze 2 (vooral door het 'fan' probleem).
De i7-2670 in dezelfde configuratie als ik 'm wil 250 euro goedkoper dan de i5-2450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
Joest-J schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:53:
[...]

Veel plezier ervan :)
Heb je de i7 of i5 core ? Ben nog sterk aan het twijfelen tussen deze 2 (vooral door het 'fan' probleem).
De i7-2670 in dezelfde configuratie als ik 'm wil 250 euro goedkoper dan de i5-2450.
Ik heb de i7 core.

Toevallig net een skype gesprek gehad (met webcam). Daarbij ging mijn processor in Turbomodus (geen idee of het nodig is, misschien moet ik de instellingen nog wat aanpassen...) Maar in Turbomodus gaat de fan dus aan om te koelen. Je hoort hem inderdaad aanslaan, maar niet dat dit heel storend is. Ik had tijdens dit gesprek niet door dat de fan aansloeg, pas toen ik erop lette (door naar de processor power te kijken) hoorde ik hem aanslaan.

Nu ik hier op dit forum aan het typen ben staat de processor op nagenoeg idle. Dan is de fan ook gewoon uit en erg erg stil. (Ik hoor de klok tikken aan de muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_vdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik heb nog wat kleine rotprobleempjes met mn XPS 15, hij pakt namelijk niet alle icoontjes op de taakbalk (http://i41.tinypic.com/4vg2t4.jpg), iemand enig idee hoe dit kan? werkte tot een paar dagen terug prima, kan me niet herinneren dat ik iets raars heb geïnstalleerd.

Ook het probleem wat ik in dit topic: WMP home cinema classic toont gele flitsen heb geplaatst is nog steeds niet verholpen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Heb je al eens een herstel of schone herinstallatie gedaan? nVidia drivers vernieuwd met die van Dell en/of nVidia zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Alfie104 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:43:
Met de juiste Windows versie moet je die OEM key gewoon op andere computers kunnen gebruiken. Met deze XPS heb ik dat nog niet gedaan, maar al wel met andere computers/keys. Of je een 32-bits of 64-bits Windows installeert maakt niet uit, wel de versie. Bij de XPS krijg je een Home Premium key, dus moet je ook een HP installeren. Maar volgens mij had je dat al gedaan.

Gewoon installeren zonder key, dan na installatie op activeren klikken bij de systeemeigenschappen, dan je HP key van de XPS inkloppen en dan (na lang wachten en afgekeurd worden) kiezen voor telefonisch activeren. Dat zou moeten werken. Heeft het tenminste voor mij al wel een paar keer gedaan.
Of het werkt of niet, het maakt je versie wel illegaal aangezien je de key gebruikt op een computer waar deze niet bij geleverd is. Lees je eens in in OEM-licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_vdl
  • Laatst online: 27-01-2021
Alfie104 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:40:
Heb je al eens een herstel of schone herinstallatie gedaan? nVidia drivers vernieuwd met die van Dell en/of nVidia zelf?
Nee, hoe doe ik dit als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
-Edit: verhuist maar waardebonnen topic-

[ Voor 83% gewijzigd door Derek S. op 21-02-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Tom_vdl schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 01:37:
Ik heb nog wat kleine rotprobleempjes met mn XPS 15, hij pakt namelijk niet alle icoontjes op de taakbalk (http://i41.tinypic.com/4vg2t4.jpg), iemand enig idee hoe dit kan? werkte tot een paar dagen terug prima, kan me niet herinneren dat ik iets raars heb geïnstalleerd.
Dat probleem heb ik ook. Direct vanaf het begin al na een schone installatie van Windows 7 X64. En dan alleen met Firefox...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Laatst online: 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik lees dus dat er een bios update beschikbaar is voor de Xps15? waar kan ik die dan downloaden?
Ik ben zelf niet thuis in dell, ik heb een sony vaio E Serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Derek S. schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:10:
Mocht er nog iemand interesse hebben in een 10% kortingscoupon voor de XPS 15 (vanaf 899,-), heb zojuist in de mail eentje ontvangen.

code:
1
$?LZ5S069SDD1$

Laat alsjeblieft even weten als je hem gebruikt hebt.
ot: Dit bericht zou een stuk beter passen in het Dell waardebonnen topic, zie het rood omkaderde tekstje onderaan de pagina.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
ArnoudBM schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:44:
[...]

ot: Dit bericht zou een stuk beter passen in het Dell waardebonnen topic, zie het rood omkaderde tekstje onderaan de pagina.
Heb 'em even verplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Pfff, moet ik nou echt gaan bellen naar Dell om te horen wat het kost om mijn garantie te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Bozozo schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:08:
Pfff, moet ik nou echt gaan bellen naar Dell om te horen wat het kost om mijn garantie te verlengen?
Als je langzaam en duidelijk de vraag uitspreekt voor de webcam van de XPS15, kunnen ze je vraag ook opvangen en hoef je verder geen contact te zoeken...

Natuurlijk moet je dat, hoe wil je anders een reactie krijgen. En dat moet waarschijnlijk via bellen zodat ze kunnen zien hoe duur jij voor hen bent geweest?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21
Nee, er staat ergens een contactformulier met betrekking tot het verlengen van je garantie, kan het alleen zo even niet vinden. Ik heb daar zo'n 2 maanden geleden een mail naar gestuurd en kreeg toen een mail van nl_con_warranty@dell.com :
Thank you for contacting us regarding your service contract prolongation request via our website No:20111102093232XXX

Please choose service contract possibilities from below:

Premium NBD Support – XPS, Adamo, Alienware

– 1 Year Contract for the price 130.00 € includes VAT
– 2 Years Contract for the price 220.00 € includes VAT
– 3 Years Contract for the price 299.99 € includes VAT

The premium Premium NBD Support – XPS, Adamo, Alienware grants absolute Safety and Protection for your XPS, Adamo or Alienware System. This is an ultimate answer on any kind of hardware issue. The fast and comfortable solution for every confirmed hardware related issue is granted through a visit of an On Site Technician every workday till 17:00.

The main 3 BENEFITS of active Service contract are:
1, A free technician’s visit any time during valid period of service contract.
2, There are no additional costs for replaced parts (included in service contract price).
3, NBD service contract is valid internationally, everywhere where DELL has direct support. (not Evenings & Saturdays contract)

NOTE: Expendables parts (battery, toner etc.) are not covered by any service contract.

We will try to contact you via phone to deliver the most comfortable support and save your telephone costs while waiting in line to be connected.

Therefore please specify the time when you are reachable, so we can contact you by phone at your most favorite time and agree on further details and payment possibilities.

You have two payment options:

For the credit card payment option please write us your actual telephone number and the Time/Date when we can call you back to proceed this transaction (via phone).

For the prepaid payment option I will send you all needed information's via email.
NOTE: In case you prefer payment by transfer, please send us your address which should on invoice.

To deliver the best possible support to you, we offer you now a free of charge consultation to help you get the maximum performance from your system. This consultation is related to:

1.to all possible hardware upgrades for your present Dell system,
2.to all information on how to keep your system protected through a Service contract as well as
3.on pre-sales information if you plan to purchase a new Dell system or any Dell peripheral device

Of course, you also have the option to obtain any desired upgrades as well. In case you find these free consultations interesting, just let us know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Laatst online: 19-11-2023
Hmm, wou ik hem net bestellen, is die aanbieding opeens weg. :( Hoe lang duurt het voordat die aanbieding weer terug is, of zijn dit de aanbiedingen van deze week? Ik dacht dat ze elke woensdag pas werden gerefreshed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell moet een fout gemaakt hebben, alles is drastisch veel duurder.. Wachten tot morgen lijkt mij het meest verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Je krijgt gewoon tegen het eind van je huidige garantie periode een mailtje waarin je wordt voorgesteld je garantie te verlengen tot in totaal max. 5 jaar vanaf aanschafdatum. De inhoud van dit mailtje is hier al eerder geplaatst.

Zo is het bij mij in ieder geval de afgelopen 4 keer gegaan.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 08:13
Ik had een vraagje.. Ik heb de 6230 wifi module en wanneer ik bij netwerkverbindingen kijk zie ik draadloze netwerkverbinding 1 t/m 3 staan. Alleen de eerste is verbonden, de andere 2 niet. Het lukt mij alleen niet om deze anderen ook te verbinden. Kan dat wel?

Ik bedoel, als ze alle 3 verbonden zijn, zou het dan niet allemaal een stuk soepeler lopen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
rdt.dop schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:57:
Ik had een vraagje.. Ik heb de 6230 wifi module en wanneer ik bij netwerkverbindingen kijk zie ik draadloze netwerkverbinding 1 t/m 3 staan. Alleen de eerste is verbonden, de andere 2 niet. Het lukt mij alleen niet om deze anderen ook te verbinden. Kan dat wel?

Ik bedoel, als ze alle 3 verbonden zijn, zou het dan niet allemaal een stuk soepeler lopen?

Alvast bedankt.
Denk niet dat wij snappen wat je precies bedoeld.
Misschien een pic waarop je die netwerkverbindingen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
wezep schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:38:
[...]

Denk niet dat wij snappen wat je precies bedoeld.
Misschien een pic waarop je die netwerkverbindingen staan?
Oh pardon, goed idee.

http://i43.tinypic.com/20ht5dy.jpg

Daarop staan duidelijk 3 verbindingen, waarvan er maar 1 is verbonden. Is dat niet zonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Weet niet wat voor verbindingen dat zijn, maar hebben weinig tot niets te maken met je normale draadloze Intel netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Je hebt maar één netwerkadapter, de andere twee zijn virtuele adapters en zijn onderdeel van Intel My-WiFi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
En wat is het nut van die virtuele adapters? Ik bedoel, kan ik daar iets mee doen? Het zag er zo veel belovend uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Allen bedankt voor de info over garantieverlenging! Ridicuul dat zoiets niet eenvoudig op Dells website is terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

Wat heb je betaald Bozozo? Het normale bedrag of de aanbieding (€38 voor 3 jaar)?

I love the smell of Jetfuel in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
  • Laatst online: 20-09-2022
Hallo allen,

Even een korte vraag. Ik heb mijn XPS 15 nu een aantal maanden en ben eigenlijk wel tevreden. Ik ben wel een van de personen die last heeft van het 'fan' probleem. Nu had ik mezelf er bij neer gelegd maar collega's beginnen nu te klagen waarom mijn laptop steeds zo'n herrie maakt. Zelfs als ik alleen in Word bezig ben begint hij soms uit het niets te vollop te blazen. Ik heb even een aantal topics teruggezocht maar volgens mij is hier nog steeds geen oplossing voor...of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Trusten schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:18:
Hallo allen,

Even een korte vraag. Ik heb mijn XPS 15 nu een aantal maanden en ben eigenlijk wel tevreden. Ik ben wel een van de personen die last heeft van het 'fan' probleem. Nu had ik mezelf er bij neer gelegd maar collega's beginnen nu te klagen waarom mijn laptop steeds zo'n herrie maakt. Zelfs als ik alleen in Word bezig ben begint hij soms uit het niets te vollop te blazen. Ik heb even een aantal topics teruggezocht maar volgens mij is hier nog steeds geen oplossing voor...of heb ik het mis?
Fancontrollertje tussen plaatsen :+

Als je je laptop op de "energy-besparende-modus' zet zal hij als het goed is niet meer aanslaan. Hij is dan natuurlijk wel een stukje trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
F-train schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:53:
Wat heb je betaald Bozozo? Het normale bedrag of de aanbieding (€38 voor 3 jaar)?
Hoe kom je eigenlijk aan die aanbieding? €38 voor 3 jaar, dat doe ik direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Alfie104 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:31:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan die aanbieding? €38 voor 3 jaar, dat doe ik direct!
Staat gewoon op de site. Bij tabje 'Bescherm mijn Dell'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

F-train schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:53:
Ik heb bij aankoop (elf maanden geleden) geen garantie-uitbreiding genomen. Die zat niet in de deal die ik toen wilde hebben. Achteraf niet zo handig, want nu zal het flink meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
Beste allemaal,
Wat is het verschil tussen de Intel wireless 1000 en 1030?
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opwouters
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
iCupboard schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:07:
Beste allemaal,
Wat is het verschil tussen de Intel wireless 1000 en 1030?
Groeten.
1000 = geen bluetooth, 1030 = wel bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Gunner schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:32:
[...]

Staat gewoon op de site. Bij tabje 'Bescherm mijn Dell'.
Dat kan dus alleen bij een nieuwe aankoop en niet als garantie uitbreiding bij een bestaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze specifieke aanbieding, yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
Bedankt iedereen maar vooral Darkstone voor al jullie hulp! :D
Ik heb net mijn eigen XPS 15 besteld, en volgens de trackingsdienst komt hij 6 maart binnen, volgens speculatie van de site. Klopt dit meestal wel? Of is het iets eerder/later dan wat er normaal staat?

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
iCupboard schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:59:
Bedankt iedereen maar vooral Darkstone voor al jullie hulp! :D
Ik heb net mijn eigen XPS 15 besteld, en volgens de trackingsdienst komt hij 6 maart binnen, volgens speculatie van de site. Klopt dit meestal wel? Of is het iets eerder/later dan wat er normaal staat?
Meestal is dit eerder.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Alfie104
Ik heb afgelopen zaterdag een Inspiron 15 besteld, verwachte leverdatum "op of voor 2-3-2012", afgelopen dinsdag geleverd...
Jammer, toen ik mijn XPS kocht hadden ze die aanbieding niet. Zaterdag bij die Inspiron ook niet.

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Joolee schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:00:
[...]

Fancontrollertje tussen plaatsen :+
Als je je laptop op de "energy-besparende-modus' zet zal hij als het goed is niet meer aanslaan. Hij is dan natuurlijk wel een stukje trager.
Heb geen last van de fan bij Word of gewoon wat internetten. Bij minder grafische games zoals Guild Wars, Fifa 12 enzo valt het ook wel mee. Bij Minecraft daarentegen gaat ie flink tekeer, dus dat is niet iets om te gaan doen in een stille kamer. ;)

• Joolee
  • Niet online
Ik heb voor mijzelf een klein programmaatje gemaakt om het gebrek aan mediatoetsen op de XPS wat op te vangen.

Download:Wat doet het?
  • Gebruik je Mute toets als FN toets. Mute+F11 wordt bijv. "Volume Down" (Werkt voor F8 t/m F12)
  • Appkey + Pijltjestoetsen. (up/down = volume, left/right = previous/next, end = toggle play/pause)
  • Bonus: alt+ctrl+appskey = scherm uit
Je kunt alle toetsen in/uitschakelen in het configuratiebestand.

Als er bij het starten geen configfile wordt gevonden wordt er gevraagd of en waar je deze wilt maken (huidige directory of appdata) In dat laatste geval kun je hem terugvinden in %appdata%/xpshotkeys.

• Wild_Snake
Ik heb nog een vraagje over de HDMI aansluiting van de GT 540M.

Als ik de HDMI kabel in mijn laptop steek met daaraan een LG TV aangesloten (1360 x 768) dan verspringt mooi mijn beeld naar klonen (wat ik ook wil). Het laptopscherm verspringt ook in resolutie (dat is niet zo erg).
Als ik nu in GOM player een video afspeel en vervolgens mijn laptop dichtklap, dan stop de video. Echter het geluid (en het balkje van de video) loopt wel gewoon door.

Start ik de video pas op nadat het scherm dichtgeklapt is, dan loopt de video gewoon door.

Ook het uitbreiden van het beeldscherm (met het primaire laptopscherm op 1920 x 1080) werkt ook niet.

Wat er gebeurd is: Op het moment dat ik het scherm dichtklap verdwijnt mijn laptopbeeldscherm uit het lijstje van aangesloten beeldschermen (in het nVidia configuratiemenu). Hierdoor wordt de TV ineens primair beeldscherm, en die omschakeling verprutst waarschijnlijk het afspelen van de video.

Is het mogelijk dat, ook al is het laptopscherm dichtgeklapt, deze toch in het lijstje blijft staan als primair beeldscherm?
Zo kan ik gerust het scherm open en dicht klappen tijdens het afspelen van een video en kan ik ook verschillende resoluties blijven gebruiken.

• Alfie104
Joolee schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:46:
Ik heb voor mijzelf een klein programmaatje gemaakt om het gebrek aan mediatoetsen op de XPS wat op te vangen.

Download:Wat doet het?
  • Gebruik je Mute toets als FN toets. Mute+F11 wordt bijv. "Volume Down" (Werkt voor F8 t/m F12)
  • Appkey + Pijltjestoetsen. (up/down = volume, left/right = previous/next, end = toggle play/pause)
  • Bonus: alt+ctrl+appskey = scherm uit
Je kunt alle toetsen in/uitschakelen in het configuratiebestand.

Als er bij het starten geen configfile wordt gevonden wordt er gevraagd of en waar je deze wilt maken (huidige directory of appdata) In dat laatste geval kun je hem terugvinden in %appdata%/xpshotkeys.
Ik vraag me af of jij hetzelfde toetsenbord hebt als ik, want ik heb gewoon een Fn toets linksonder. De Fn samen met F8-F12 geeft diverse mediafuncties. En in het mobiliteitscentrum kan ik de werking van de functietoetsen "omkeren", dwz. alleen de functietoets indrukken geeft de mediafuncties, samen met Fn geeft de oorspronkelijke F-toets. Erg handig, daar heb ik geen extra software bij nodig.

• Joolee
  • Niet online
Alfie104 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:08:
[...]

Ik vraag me af of jij hetzelfde toetsenbord hebt als ik, want ik heb gewoon een Fn toets linksonder. De Fn samen met F8-F12 geeft diverse mediafuncties. En in het mobiliteitscentrum kan ik de werking van de functietoetsen "omkeren", dwz. alleen de functietoets indrukken geeft de mediafuncties, samen met Fn geeft de oorspronkelijke F-toets. Erg handig, daar heb ik geen extra software bij nodig.
Probeer dat dan eens met een hand te doen ;)

Misschien was ik een beetje onduidelijkm ik bedoelde het gebrek aan dedicated media toetsen.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom heb ik F7..F12 als media keys, en F1..6 als normale F keys. Druk je FN in, dan invert dat. F12 bijvoorbeeld gebruik ik nooit...

• Alfie104
Joolee schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:28:
[...]

Probeer dat dan eens met een hand te doen ;)

Misschien was ik een beetje onduidelijkm ik bedoelde het gebrek aan dedicated media toetsen.
Als ik in het mobiliteitscentrum de werking van de Fn toets omkeer, kan ik dat inderdaad met één hand doen (anders ook, ik heb grote handen ;) ) maar het kan dan zelfs met 1 vinger! Alleen de F-toetsen met 1 vinger lukt dan weer niet, dan heb je de Fn toets weer nodig.

Volgens mij keert die werking dan trouwens voor alle toetsen F1 t/m F12 om, dus hoe doe jij dat Darkstone, met een programmaatje (ik bedoel half F-toetsen, half mediatoetsen)?
Laat maar, ik heb het even geprobeerd en het standaard gedrag van het "omkeren" is dus inderdaad F1-F7 normaal, F8-F12 voor media. Ideaal, aangezien ik de toetsen t/m F7 vaak als F-toets gebruik, maar F8-F12 dus inderdaad niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Alfie104 op 23-02-2012 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sharpkeys.

Mute remappen naar F7
F7 rempadden naar mute

Enzovoorts.
Alfie104 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:12:
[...]
Laat maar, ik heb het even geprobeerd en het standaard gedrag van het "omkeren" is dus inderdaad F1-F7 normaal, F8-F12 voor media. Ideaal, aangezien ik de toetsen t/m F7 vaak als F-toets gebruik, maar F8-F12 dus inderdaad niet.
Precies mijn punt :P

nog beter zou zijn om dat realtime te kunnen veranderen Bij debuggen doe je bijna niets anders dan op F9 t/m F11 drukken. Maar dat zie ik dan wel.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03 15:21
Heb er net ook een besteld. Ik zat hele tijd naar de verkeerde laptop te kijken. Toen ik zag voor hoeveel ik de max i7 en videokaart kon kopen met korting meteen gedaan. Mijn huidige laptop acer is alweer 3 jaar oud. Zit er soms gewoon op te rammen dat hij traag is dus tijd voor een nieuwe. :)

Alle ervaringen zijn ook positief. Je zult mijne ook gauw horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn caddy ontvangen. Na even twijfelen heb ik toch maar besloten om de SSD gewoon in de drive bay te stoppen, zodat ik niet de halve laptop uit elkaar zou hoeven te halen en later ook geen problemen krijg met warmte ontwikkeling aan de rechterkant van het toetsenbord.

Echter ben ik al de halve dag bezig om een nieuwe Windows 7 install er op te krijgen. Het lukt aardig, afgezien van het feit dat na het eerste deel van de installatie van Windows 7 (dus na de eerste reboot), het systeem niets meer doet. Het boot scherm blijft op zwart staan met alleen een knipperende underscore linksboven in beeld.

Nu heb ik gelezen in deze thread dat het gewoon mogelijk zou moeten zijn om te booten via de optical bay, ik krijg het alleen niet voor elkaar. Ik heb de Dell partities op de originele HDD inmiddels weggegooid, denkende dat daar misschien een soort boot priority aan vast zat gekoppeld, helaas heeft ook dat niets uitgemaakt.

Heeft verder iemand hier nog ideeen?

Edit: Mocht het van belang zijn, ik installeer Windows 7 via een USB stick.

[ Voor 3% gewijzigd door Derek S. op 25-02-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:31
@Derek S,

Zoals je zelf zegt, moet je gewoon kunnen booten via de Caddy SSD.
Ik denk dat het simpelweg aan je Windows ligt, ik heb dit zelf ook al een aantal keer gehad.
Heb je verder deze meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool tool gebruikt voor de usb te maken ?

Ik zou dus een andere Windows 7 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
suomi schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:46:
@Derek S,

Zoals je zelf zegt, moet je gewoon kunnen booten via de Caddy SSD.
Ik denk dat het simpelweg aan je Windows ligt, ik heb dit zelf ook al een aantal keer gehad.
Heb je verder deze meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool tool gebruikt voor de usb te maken ?

Ik zou dus een andere Windows 7 proberen
Ik heb WinToFlash gebruikt om een bootable copy te maken van de Windows 7 DVD die ik bij de XPS heb gekregen. In eerste instantie wilde ik inderdaad de USB/DVD Download Tool gebruiken, maar ik kreeg het via dat programmaatje niet voor elkaar om een image van de originele DVD te krijgen.

Overigens nog vergeten te melden in mijn eerste post; ik heb alle boot options geprobeerd. Maar alles wat niet uit komt bij de USB (waarna W7 opnieuw begint met te installeren), krijg ik een zwart scherm. En na een startup repair via de W7 install krijg ik een Windows Boot Manager error.

Ik ga het even proberen met een andere W7 install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Derek S. schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:19:
*verhaal*

Nu heb ik gelezen in deze thread dat het gewoon mogelijk zou moeten zijn om te booten via de optical bay,

*meer verhaal*
Je kunt niet booten van een schijf in de optical bay. (met uitzondering van CD's en DVD's)

Je kunt wel een bootsector op je HDD plaatsen en hierin verwijzen naar je SSD. Dit is echter moeilijker dan gewoon even de wristpad van je laptop te halen en de HDD en SSD te wisselen.

//Edit: Lees anders dit als je hier meer info over wilt.

Hier kun je vinden hoe je je HDD wisselt met je SSD.

[ Voor 20% gewijzigd door Joolee op 25-02-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:16:
nog beter zou zijn om dat realtime te kunnen veranderen Bij debuggen doe je bijna niets anders dan op F9 t/m F11 drukken. Maar dat zie ik dan wel.
Daarom dus dat tooltje. Ik gebruik de F7 t/m F12 toetsen wel regelmatig maar ik wil ook met één hand de mediatoetsen kunnen bedienen.

Als ik in bed lig gebruik ik de laptop ook vaak als radio dus daarom heb ik er ook aan toegevoegd dat je je media kunt bedienen met je pijltjestoetsen en het scherm kunt uitschakelen met alt+ctrl+appkey.

Je hoeft het niet te gebruiken natuurlijk, ik heb het vooral voor mijzelf gemaakt ;)

//Edit: Oeps, dubbelpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

Derek S: Jolee heeft gelijk. Als je de HDD op z'n plek laat zitten boot je via de hdd naar de ssd.
Ik heb na het inbouwen ook een poosje tegen alleen een cursor aangekeken. Je moet booten via de recovery partitie.

Ik heb uiteindelijk gewoon Windows er opnieuw op gezet.

Achteraf: SSD in drivebay en HDD in optical bay is fluitje van een cent met install guides in begin van topic (écht linksom!)
Windows schoon installeren en gewoon de drivers van de site plukken bleek ook het snelst.

I love the smell of Jetfuel in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Bedankt voor de hulp. Zojuist maar de SSD op de locatie van de originele HDD geplaatst. Moet zeggen dat het me mee viel om de top cover er af te halen, hoewel het af en toe wel voelt alsof je te veel krachten uitoefent op een dun stukje plastic. Maar alles is heel gebleven.

Nu weer proberen Windows 7 te installeren. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
Mijn laptop komt rond 13 maart binnen denk iets eerder. Maar een vraag. Aangezien ik de dvd nooit echt ga gebruiken. Stel ik koop zoon caddy en een ssd. Als ik dat zelf inbouwt vervalt de garantie dan? Via de caddy. Of kan ik het goedkoop door dell zelf laten inbouwen? Ik kan het wel zelf maar ik behoudt wel liever mijn garantie van 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 10:56
Mijn laptop komt rond 13 maart binnen denk iets eerder. Maar een vraag. Aangezien ik de dvd nooit echt ga gebruiken. Stel ik koop zoon caddy en een ssd. Als ik dat zelf inbouwt vervalt de garantie dan? Via de caddy. Of kan ik het goedkoop door dell zelf laten inbouwen? Ik kan het wel zelf maar ik behoudt wel liever mijn garantie van 3 jaar.
Garantie vervalt niet, ze hebben zelfs een handleiding voor je op de site:

http://support.euro.dell....xpsL502X/en//sm/index.htm

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
Ok bedankt voor de info. De caddy zelf mag dat een universele zijn? Soms willen merken dat je alleen hun eigen onderdelen gebruikt. Maar zit gewoon even te berekenen van hoeveel het kost. Het gaat me voornamelijk om het OS erop te draaien het hoef geen grote ssd te zijn.

Denk er nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Derek S. schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:33:
Bedankt voor de hulp. Zojuist maar de SSD op de locatie van de originele HDD geplaatst. Moet zeggen dat het me mee viel om de top cover er af te halen, hoewel het af en toe wel voelt alsof je te veel krachten uitoefent op een dun stukje plastic. Maar alles is heel gebleven.

Nu weer proberen Windows 7 te installeren. d:)b
Wilde nog even laten weten dat het nu wel gelukt is om Windows 7 er op te krijgen. Boot tijd is sterk verbetert, teruggebracht naar slechts 15 seconden (en dat met slechts een Vertex 2).

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Ik heb sinds een paar weken ook een XPS15, ben er errg blij mee. Heb de 256 GB SSD erin en hoewel die volgens de benchmarks misschien niet heel goed scoort t.o.v. andere SSD's is het een verademing in vergelijking met gewone HD's!
Het beeldscherm is ook heel fijn, gebruik het zelfs voor beeldbewerken (ook voor werk).

Het enige jammere vind ik de koeling die zodra de CPU rond 60 graden zit, hard begint te blazen. In een paar seconden is de temperatuur alweer 10 graden lager en dan schakelt de koeling weer compleet uit. Dat kan storend zijn als je in een stille omgeving bent (anders valt het niet op).\

Ik heb Speedfan en I8kfanGUI geprobeerd, maar daarmee krijg ik er geen vat op (Speedfan kan de koeling niet te pakken krijgen, die I8kfanGUI zorgde voor BSOD). Ik ben al een paar uur aan het zoeken, maar heb nog nergens een oplossing gevonden voor fan control. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:54
Al in de BIOS gekeken?

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
@Neksnor

Welkom bij de club, je bent niet de enige met dit probleem en een oplossing is er niet.
Dell heeft niet erg goed nagedacht over de koeling van de XPS 15, erg jammer dat na de problemen na al die maanden nog steeds niet gefixt zijn met een nieuwe BIOS of een terugroepactie. Want ook ik vind het erg storend en met name wanneer ik in een stil klaslokaal aantekeningen aan het maken ben op mijn laptop, (Woeshh!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Enes_81 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:51:
@Neksnor

Welkom bij de club, je bent niet de enige met dit probleem en een oplossing is er niet.
Dell heeft niet erg goed nagedacht over de koeling van de XPS 15, erg jammer dat na de problemen na al die maanden nog steeds niet gefixt zijn met een nieuwe BIOS of een terugroepactie. Want ook ik vind het erg storend en met name wanneer ik in een stil klaslokaal aantekeningen aan het maken ben op mijn laptop, (Woeshh!)
Als je alleen aantekeningen aan het maken bent kun je de laptop in energiezuinige modus plaatsen. Dan zal de processor worden teruggeklokt en zal de ventilator amper aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Alfie104 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:12:
[...]

Als ik in het mobiliteitscentrum de werking van de Fn toets omkeer, kan ik dat inderdaad met één hand doen (anders ook, ik heb grote handen ;) ) maar het kan dan zelfs met 1 vinger! Alleen de F-toetsen met 1 vinger lukt dan weer niet, dan heb je de Fn toets weer nodig.

Volgens mij keert die werking dan trouwens voor alle toetsen F1 t/m F12 om, dus hoe doe jij dat Darkstone, met een programmaatje (ik bedoel half F-toetsen, half mediatoetsen)?
Hm, dat lukt mij niet. Ongeacht mijn BIOS setting (bios vA09) en het mobiliteitscentrum keert mijn machine ofwel niks, ofwel alles (F1-F12) om, terwijl die halve me wel handig lijkt. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Neksnor

Dan doe je echt wat verkeerd, want mijn XPS is muisstil als ik hem op school gebruik (10x Chrome, paar keer Word en Excel). Thuis maakt hij wat meer geluid, maar dat komt omdat ik een extern scherm gebruik via HDMI waardoor de NVidia chip continue ingeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Appelsap schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:37:
[...]

Hm, dat lukt mij niet. Ongeacht mijn BIOS setting (bios vA09) en het mobiliteitscentrum keert mijn machine ofwel niks, ofwel alles (F1-F12) om, terwijl die halve me wel handig lijkt. Mis ik iets?
Nee, je mist niets. Het leek net zo te zijn als ik beschreef, maar het is in de praktijk toch alles of niets. Dus nu heb ik ook Sharpkeys gebruikt om het half-om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2019
Een kennis van mij heeft deze laptop ook binnen, maar er zijn wat onduidelijkheden. Allereerst draait Black Ops niet lekker, terwijl dat met deze hardware zeker wel moet lukken. Bij systeembeheer staan ook 2 videokaarten. De GT540m en de Intel HD Graphics 3000. Bij mijn eigen XPS 17 staat er maar 1. En als je die Intel HD Graphics 3000 uitschakeld dan gaat het beeld uit. Het lijkt er dus op dat die de onboard videokaart pakt en niet overschakeld. In de bios kun je de onboard videokaart ook niet uitzetten. Drivers als verschillende keren opnieuw geïnstalleerd, maar geen verandering. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Joolee schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:55:
[...]

Als je alleen aantekeningen aan het maken bent kun je de laptop in energiezuinige modus plaatsen. Dan zal de processor worden teruggeklokt en zal de ventilator amper aanslaan.
Hé, ik heb er niet voor niks een i7-2630QM in laten zetten. Het is inderdaad zo dat de fan op energiezuinige modus zelden aanslaat. Maar ik blijf het raar vinden dat de fan maar 3 standen heeft, hij staat uit, draait op halve kracht of op volle kracht. De fan draait dus nooit op 10 of 20% ,wat bij zo een beetje alle andere laptopfabrikanten wel het geval is.
Droathoah schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:24:
Een kennis van mij heeft deze laptop ook binnen, maar er zijn wat onduidelijkheden. Allereerst draait Black Ops niet lekker, terwijl dat met deze hardware zeker wel moet lukken. Bij systeembeheer staan ook 2 videokaarten. De GT540m en de Intel HD Graphics 3000. Bij mijn eigen XPS 17 staat er maar 1. En als je die Intel HD Graphics 3000 uitschakeld dan gaat het beeld uit. Het lijkt er dus op dat die de onboard videokaart pakt en niet overschakeld. In de bios kun je de onboard videokaart ook niet uitzetten. Drivers als verschillende keren opnieuw geïnstalleerd, maar geen verandering. Iemand een idee?
Ik heb nu mijn Laptop niet bij de hand, maar even kort samengevat moet je de .exe van black ops handmatig toevoegen in het NVIDIA configuratiescherm zodat hij de videokaart pakt inplaats van de Intel 3000.

Ik denk dat er hiermee wel uit komt:
Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Enes_81 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Martijn Meijer in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

[ Voor 47% gewijzigd door NSG op 27-02-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
  • Laatst online: 15-09 22:29
Zojuist via haalmeeruitjecard.nl bij dell een XPS15 besteld. Nu vroeg ik mij af wanneer komt er nou saldo bij te staan? Er staat nogsteeds: "Uw cashback korting saldo is € 0,00, waarvan € 0,00 is goedgekeurd".
Wanneer kan ik hier verandering in verwachtten?

En mocht het nooit verschijnen is hier dan nog wat aan te doen?

[ Voor 11% gewijzigd door maartuhr op 27-02-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
Bij mij duurde het via iets anders een dag. Kan misschien nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Het duurde bij mij meerdere dagen voordat het saldo op de site stond en het is nu, 1.5 week later, nog steeds niet goedgekeurd. Het lijkt er dus op dat geduld een schone zaak is, ik vermoed dat bij sommige bedrijven de korting iedere laatste/eerste van de maand wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:27
Kon het zo snel nergens vinden hier, maar heeft het zin om een SATA 600 SSD in je Dell XPS15 te zetten? Of heeft deze geen SATA 600, maar 300?

Heb nu de SSD Now van Kingston, in een caddy en die is SATA 300. Maar de PC van een vriend van mij kan wel een upgrade gebruiken, dus dacht upgrade ik die van mij met een nieuwe en kan hij mijn oude mooi overnemen :)!

Graag jullie reactie!!
En als iemand ervaring heeft met een SATA 600 SSD in zijn XPS15!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 16-09 19:52
bouwe272 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:02:
Kon het zo snel nergens vinden hier, maar heeft het zin om een SATA 600 SSD in je Dell XPS15 te zetten? Of heeft deze geen SATA 600, maar 300?

Heb nu de SSD Now van Kingston, in een caddy en die is SATA 300. Maar de PC van een vriend van mij kan wel een upgrade gebruiken, dus dacht upgrade ik die van mij met een nieuwe en kan hij mijn oude mooi overnemen :)!

Graag jullie reactie!!
En als iemand ervaring heeft met een SATA 600 SSD in zijn XPS15!

Alvast bedankt!
De xps 15 heeft als het goed is 2 SATA-600 aansluitingen.

Ik heb zelf een Crucial M4 SSD in mijn xps en ben er heel tevreden van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
SChief schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:49:
[...]
Dan doe je echt wat verkeerd, want mijn XPS is muisstil als ik hem op school gebruik (10x Chrome, paar keer Word en Excel). Thuis maakt hij wat meer geluid, maar dat komt omdat ik een extern scherm gebruik via HDMI waardoor de NVidia chip continue ingeschakeld is.
Ik speelde laatst Anno 1404 en het geluid was toen heel acceptabel. Wel merkte ik af en toe een kleine hapering, maar niets storend. Wat bleek dat ik op de geintegreerde grafische kaart speelde en niet op de nvidia kaart, terwijl het toch soepel liep op high settings. Toen ik eenmaal de Nvidia kaart activeerde begon de oorlog, dan normaal geluid om dan weer alle poorten open te zetten en keihard beginnen te blazen.

Op mn oude laptop blaasde ook, maar niet zo hard, maar wel wel een tikkeltje warm. Bij de Dell is het zo dat ie een periode keihard blaast, om vervolgens weer wat rustiger te doen. De warmte hierbij blijft onmerkbaar, mijn laptop voelt geheel koel aan (ivm de oude laptop die wel wat warmer werd bij de linkerhand) Heeft Dell het zo ingesteld dat ie niet warm mag aanvoelen? Als ze het nou zo zouden instellen dat de fan pas aangaat bij een ietwat hogere temperatuur voor een bepaalde periode, dan zou dat al veel schelen qua geluidsproductie.

Een laptopkoeler zou niet veel uitmaken om net onder die temperaturen te blijven dat de fan niet op de hoogste stand gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een laptopkoeler is sowieso (persoonlijke mening alert) geldverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Laptopkoelers zijn ideale dingen. Je hoort de ventilator in je laptop niet meer draaien (vanwege het lawaai van die koeler) dus probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooie plottwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Maar zouden andere instellingen voor de fan niet leiden tot minder lawaaiproductie? Ben erg tevreden met mn dell, accuduur goed, beeldscherm geweldig, geluid idem. Het is alleen die fan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Neksnor

Tnx, misschien wat voor in de OP? Wat mij betreft is het gedrag van de fan het enige dat we tegenvalt.

Ik ga het iig proberen met die energiebeheerinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Alfie104 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:47:
Laptopkoelers zijn ideale dingen. Je hoort de ventilator in je laptop niet meer draaien (vanwege het lawaai van die koeler) dus probleem opgelost.
Thuis stoor ik mij niet aan de fan van mijn XPS 15, want dan heb ik toch 9 van de 10 keer muziek aan.
Ik stoor mij er wel aan op school wanneer ik in een stil klaslokaal aantekeningen aan het typen ben, hoor je ineens weer woessh en heel de klas draait gelijk hun hoofd om naar jou. Ik ga toch geen laptopkoeler meenemen naar school :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Dell support doet een beetje raar. Eerst zeggen ze me dat ik mijn batterij slijtage in de gaten moet houden, en als het erg stijgt ik ze moet bellen. Laatst van 8% naar 15% gegaan in 2 weken tijd, vandaag gebeld maar dat zou "normaal" zijn? Ik kan mischien net een HD film kijken op de accu voor hij uitgaat (HD film verbruikt 25W per uur). Dit is toch niet normaal, broertje z'n laptop zit op 12% slijtage na 2 jaar.Ik gebruik de laptop bijna nooit op de accu en heb laden op netstroom uitstaan, Heb hem hooguit 20~30 keer op de accu gebruikt. Lijkt wel alsof ze geen zin hebben de accu te vervangen, en ik als ik zie wat ze kosten (136 euro 8)7 ) snap ik ook wel waarom

[ Voor 10% gewijzigd door YoghurtO_o op 28-02-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
@YoghurtO_o , herkenbaar die van mij was 1 week na aankoop op -8% en een week later -15%, een aantal diagnostische testen gedaan, uitslag was dat het normaal is.

De maanden erna heb ik het toch elke twee weken in de gaten gehouden en het bleef op -15%, maar nu kijk ik weer en ik zit nu op -22% , dus dat word weer contact opnemen met de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij aankoop was mijn accu 12% stuk.

Nu, 2.5 jaar later, staat de wear op zo'n 20%. prima ding dus. Over de curve in de eerste maanden zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.