Volgens HWI is de Advanced-N 6230 de beste kaart, maar daar hebben de XPS 15 gebruikers juist de meeste problemen mee.het_mannet schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:11:
iedereen die met het wifi kaartje niet overweg kan nu een test van hardware.info
ook als je een keuze wilt maken welke wifi chip je wilt gebruiken
http://nl.hardware.info/r...g-vervang-je-wlan-adapter
Darkstone, zou jij als je tijd heb, exe files voor 32 en 64 bit willen uppenVerwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:01:
Volgens mij was er vorige week ook al iemand die dat vroeg. Als iemand de driver nog ergens rond heeft slingeren (ik verwijder nooit iets uit mijn download map, om die reden) voeg ik hem wel even toe aan de topicstart.
Heb in een VM een 32 bit windows 7 draaien maar ik kom niet verder dan de start scherm. Al contact genomen met Dell, ben al 13 dagen aan het twitteren met ze, iets van 10 linkjes al gekregen maar die gasten kunnen mij niet de versie geven die ik nodig heb.
Ik heb deze 6230 en heb hier geen enkel probleem mee (nu ruim 8 maanden in gebruik).Enes_81 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:33:
[...]
Volgens HWI is de Advanced-N 6230 de beste kaart, maar daar hebben de XPS 15 gebruikers juist de meeste problemen mee.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Het lijkt me sterk als ie hier niet tussen zou staan. Zelf heb ik versie A12 in gebruik, maar ik heb wel 64 bit Windows 7. Of had je daar al gekeken?MrJames schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:52:
[...]
Darkstone, zou jij als je tijd heb, exe files voor 32 en 64 bit willen uppen![]()
![]()
Heb in een VM een 32 bit windows 7 draaien maar ik kom niet verder dan de start scherm. Al contact genomen met Dell, ben al 13 dagen aan het twitteren met ze, iets van 10 linkjes al gekregen maar die gasten kunnen mij niet de versie geven die ik nodig heb.
Verwijderd
ik heb nu mijn dell xps 1502x ongeveer 10 maanden en sinds gister is mijn harde schijf voor de 2de keer gecrasht!! voor de rest een prima laptop en een zeer goede klantenservice maar ik vind het toch apart vinden dat mijn harde schijf 2 keer in 10 maanden crasht!!
Ik zit dus met de vraag: Mijn garantie is bijna verlopen en de vraag is dus zal ik de garantie verlengen (130 euro voor een jaar!). Dat is een bak met geld, dus vandaar de vraag, of ik beter de garantie kan gaan verlengen of dat ik er zelf in ga zitten knutselen als mijn harde schijf weer crasht.
iemand enige suggesties, wat voordeliger en/of verstandiger is?
alvast bedankt!
Ik zit dus met de vraag: Mijn garantie is bijna verlopen en de vraag is dus zal ik de garantie verlengen (130 euro voor een jaar!). Dat is een bak met geld, dus vandaar de vraag, of ik beter de garantie kan gaan verlengen of dat ik er zelf in ga zitten knutselen als mijn harde schijf weer crasht.
alvast bedankt!
Mijn harde schijf is ook wel eens 2 x gecrasht in een jaar.... Daar kan dell niets aan doen, dell maakt geen harde schijven.
Imo, de garantie niet verlengen. Als de HDD weer stuk gaat, klop aan bij dell. De kans is redelijk dat ze het vervangen, en anders heb je de fabrikant van de HDD nog, en anders kan je er altijd nog zelf eentje kopen.
Imo, de garantie niet verlengen. Als de HDD weer stuk gaat, klop aan bij dell. De kans is redelijk dat ze het vervangen, en anders heb je de fabrikant van de HDD nog, en anders kan je er altijd nog zelf eentje kopen.
Wat versta je onder Chrashen? Daar verschillende de meningen nogal over.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:42:
ik heb nu mijn dell xps 1502x ongeveer 10 maanden en sinds gister is mijn harde schijf voor de 2de keer gecrasht!! voor de rest een prima laptop en een zeer goede klantenservice maar ik vind het toch apart vinden dat mijn harde schijf 2 keer in 10 maanden crasht!!![]()
alvast bedankt!
Installeer eens CrystalDiskInfo en check de schijf op fouten.
Welke driver voor de geintegreerde videokaart van Intel gebruiken jullie?
Van Dell zelf of eentje van Intel?
Heb regelmatig problemen met een extern beeldscherm (via displaypoort en een converter naar vga).
De driver van Dell is van april 2011, op de website van Intel staat een driver van januari 2012.
Echter deze kan ik niet installeren: krijg een melding dat de driver niet gevalideerd is voor deze computer.
Van Dell zelf of eentje van Intel?
Heb regelmatig problemen met een extern beeldscherm (via displaypoort en een converter naar vga).
De driver van Dell is van april 2011, op de website van Intel staat een driver van januari 2012.
Echter deze kan ik niet installeren: krijg een melding dat de driver niet gevalideerd is voor deze computer.
Verwijderd
Even een stomme vraag ertussen door...
Ik heb beetje gezocht in de forums maar ken niet echt juiste antwoord vinden.
Ik heb dus een Dell XPS 15, met 2, 3.0 usb poorten.
Maar ze gaan helemaal niet snel..
Moet ik ergens updaten of hoe en wat...
Sorry maar ik heb niet veel verstand van het updaten enzo ..
Ik heb beetje gezocht in de forums maar ken niet echt juiste antwoord vinden.
Ik heb dus een Dell XPS 15, met 2, 3.0 usb poorten.
Maar ze gaan helemaal niet snel..
Moet ik ergens updaten of hoe en wat...
Sorry maar ik heb niet veel verstand van het updaten enzo ..
Een USB 3.0 poort is alleen maar sneller in gebruik als je er ook een USB 3.0 externe harddisk aanhangt.
Als je externe disk een USB 2.0 device is dan zul je geen snelheidsverbetering zien.
Als je externe disk een USB 2.0 device is dan zul je geen snelheidsverbetering zien.
Verwijderd
Ja dat is juist het rare, ik had juist een 3.0 Externe Harddisk aangehangen.
maar een maatje van mij heeft ook 3.0 usb poorten en bij hem gaat het wel sneller.
maar een maatje van mij heeft ook 3.0 usb poorten en bij hem gaat het wel sneller.
Ik blijf problemen hebben met het verbinden van mijn bluetooth headset met de XPS. Ik heb een SilverCrest BTST 9300

(is voor zover ik weet een rebrand van Toshiba, dus gewoon met SilverCrest stickertje erop)
Ik kan hem vinden en toevoegen. Maar ik kan geen verbinding maken. Er blijft bij staan: needs troubleshoot.
Wanneer ik dat doe krijg ik deze melding:

Als ik vervolgens op Apply this fix klik krijg ik deze melding nog een keer. Klik ik er dan nog een keer op dan krijg ik dit:

Waar kan dit aan liggen? En waar ligt het aan? Ik kan op mijn oude laptop wel gewoon verbinding maken (NEC Versa P550, Windows XP met ook bluetooth ingebouwd)
Ligt dit aan Windows 7? Aan de Intel Centrino-N 6230? Aan de XPS zelf? of waar ligt het aan? Ik heb gewoon de laatste drivers geinstalleerd (R314406.exe) Welke driver mis ik over het hoofd?
Deze drivers heb ik geinstalleerd (in de volgorde aangegeven in het topic hier
)

(is voor zover ik weet een rebrand van Toshiba, dus gewoon met SilverCrest stickertje erop)
Ik kan hem vinden en toevoegen. Maar ik kan geen verbinding maken. Er blijft bij staan: needs troubleshoot.

Als ik vervolgens op Apply this fix klik krijg ik deze melding nog een keer. Klik ik er dan nog een keer op dan krijg ik dit:

Waar kan dit aan liggen? En waar ligt het aan? Ik kan op mijn oude laptop wel gewoon verbinding maken (NEC Versa P550, Windows XP met ook bluetooth ingebouwd)
Ligt dit aan Windows 7? Aan de Intel Centrino-N 6230? Aan de XPS zelf? of waar ligt het aan? Ik heb gewoon de laatste drivers geinstalleerd (R314406.exe) Welke driver mis ik over het hoofd?
Deze drivers heb ik geinstalleerd (in de volgorde aangegeven in het topic hier

"Renesas Electronics USB 3.0 Host Controller" geïnstalleerd? Deze zou tussen programma's moeten staan.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:32:
Ja dat is juist het rare, ik had juist een 3.0 Externe Harddisk aangehangen.
[ Voor 31% gewijzigd door NSG op 07-02-2012 18:33 . Reden: Verkeerde persoon gequote ]
Verwijderd
Bedankt voor de reacties, maar bestellen via iemand in Nederland is geen optie, 'k heb een factuur nodig, dus 'k ga het gewoon via de Belgische site doen, dan heb'k geen backlit keyboard (correct?) en dan betaal'k maar wat meer. Bedankt ook voor de kortingscodes, die lijken wel te werken.
Nu zit'k vooral te twijfelen tussen de XPS 15 en de 17. Portability maakt me niet echt veel uit en 3D lijkt me wel een leuk extraatje, de iets betere graka ook.
Dus het gaat nu tussen:
XPS 17:
i7-2670QM
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Extra: Bluray/9cell batterij/3D bril / Intel® Centrino® Wireless-N 1030
voor 1.123€ (zonder btw en verzending)
of
XPS15
i7-2670QM
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
Extra: Bluray/9cell batterij/ Intel® Centrino® Advanced-N 6230
voor 1.004€ (zonder btw en verzending)
Als gamen en 3D voor mij belangrijker is dan portability en batterijtijd, dan is het logisch dat ik voor de XPS17 ga? Of zie ik iets over het hoofd?
Nu zit'k vooral te twijfelen tussen de XPS 15 en de 17. Portability maakt me niet echt veel uit en 3D lijkt me wel een leuk extraatje, de iets betere graka ook.
Dus het gaat nu tussen:
XPS 17:
i7-2670QM
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M
Extra: Bluray/9cell batterij/3D bril / Intel® Centrino® Wireless-N 1030
voor 1.123€ (zonder btw en verzending)
of
XPS15
i7-2670QM
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
Extra: Bluray/9cell batterij/ Intel® Centrino® Advanced-N 6230
voor 1.004€ (zonder btw en verzending)
Als gamen en 3D voor mij belangrijker is dan portability en batterijtijd, dan is het logisch dat ik voor de XPS17 ga? Of zie ik iets over het hoofd?
Let dan wel op bij de XPS17 dat je de GT555M 3D capabele kaart besteld en niet deze =)
Tevens kun je chatten met een werknemer dunkt me, waardoor je ook voor het backlit-toetsenbord kunt kiezen.
Tevens kun je chatten met een werknemer dunkt me, waardoor je ook voor het backlit-toetsenbord kunt kiezen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ja, uiteraard hoor! Had het niet helemaal gekopieerd, de volledige tekst las "3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable".CLB schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:59:
Let dan wel op bij de XPS17 dat je de GT555M 3D capabele kaart besteld en niet deze =)
Werknemer chat zal'k proberen, bedankt!
Just to be shure =) Niet dat je straks de verkeerde GPU hebt
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb een probleem:
Ik heb gisteren de nieuwste beschikbare BIOS versie (A09) gedownload en geïnstalleerd.
Nadat ik mijn laptop opnieuw opstartte begon het. Het duurde heel lang voordat het Windows logo in beeld kwam. Daarna startte de laptop niet verder. De laptop gerest en opstartherstel uitgevoerd. Dat duurt nu al een eeuwigheid. Ik zie alleen een cursor en verder niets op het scherm verschijnen.... Heeft iemand anders ook problemen met de nieuwe BIOS versie? Is het ook mogelijk om te downgraden?
Ik heb gisteren de nieuwste beschikbare BIOS versie (A09) gedownload en geïnstalleerd.
Nadat ik mijn laptop opnieuw opstartte begon het. Het duurde heel lang voordat het Windows logo in beeld kwam. Daarna startte de laptop niet verder. De laptop gerest en opstartherstel uitgevoerd. Dat duurt nu al een eeuwigheid. Ik zie alleen een cursor en verder niets op het scherm verschijnen.... Heeft iemand anders ook problemen met de nieuwe BIOS versie? Is het ook mogelijk om te downgraden?
Ik lees laatste tijd veel over dit backlit toetsenbord. Dat is jammer dat ik dit nu pas lees, want ik heb mijn laptop net 2 a 3 weken, maar zover lijkt er geen backlit op te zitten.
Wel als ik windows mobiliteit centrum open (met een van de knopjes rechts boven op je toetsenbord) is er de optie om toetsenbord verlichting aan te passen, maar er gebeurd weinig.
Is er de mogelijkheid om dit er alsnog in te zetten, want ik neem aan dat ik het niet heb? Ik werk veel 's avonds en dan is het met weinig licht wel fijn als ik mijn toetsen nog kan lezen.
Zo niet.. dan moet ik maar eens een extra lamp kopen.
Wel als ik windows mobiliteit centrum open (met een van de knopjes rechts boven op je toetsenbord) is er de optie om toetsenbord verlichting aan te passen, maar er gebeurd weinig.
Is er de mogelijkheid om dit er alsnog in te zetten, want ik neem aan dat ik het niet heb? Ik werk veel 's avonds en dan is het met weinig licht wel fijn als ik mijn toetsen nog kan lezen.
Zo niet.. dan moet ik maar eens een extra lamp kopen.
Als de F6 toets een opdruk heeft heb je een backlit toetsenbord, anders kan je er aftermarket een inzetten. Dat heb ik ook gedaan met mijn studio 15.
@Darkstone, zou jij mij misschien kunnen verwijzen naar jouw aftermarket toetsenbord? Zijn dat dure geintjes? Los daarvan, als ik niet weet hoe een laptop in elkaar zit, kan ik zo'n ding er in klussen denk je?
Klein beetje offtopic maar Dell heeft op haar xps desktop interessante aanbiedingen.....
http://www.dell.com/nl/p/xps-8300/fs
Het gaat om de laatste twee. Precies dezelfde configuratie maar wel 150 euro verschil
http://www.dell.com/nl/p/xps-8300/fs
Het gaat om de laatste twee. Precies dezelfde configuratie maar wel 150 euro verschil
Gisteravond mijn xps15 besteld:
Product De Prijs van de eenheid Hoeveelheid Prijs
XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands € 906,11 1 € 906,11
Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf 256 GB Solid State-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Cables Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Bundle N02X5M09
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support 3 jaar Next Day Hardware Support
Integrated Mobile Broadband Mobiele breedband niet inbegrepen
Order Information Bestelling van XPS L502x - Nederland
Primary Battery 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor XPS L502x
Kleuren, dessins en beschilderingen Cover – Metalloid Aluminium
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply Wisselstroomadapter van 130 watt
USB Dongle Stuur mij meer informative over dit exclusieve aanbod
Operating System Recovery Options Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 906,11 19,00% € 172,16 € 1.078,27
Leveringskosten: € 24,37 19,00% € 4,63 € 29,00
Delivery Discount: -€ 24,37 19,00% -€ 4,63 -€ 29,00
Totaalprijs: € 906,11 € 172,16 € 1.078
Ik kan niet wachten om hem uit te proberen!
Product De Prijs van de eenheid Hoeveelheid Prijs
XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands € 906,11 1 € 906,11
Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf 256 GB Solid State-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Cables Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Bundle N02X5M09
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support 3 jaar Next Day Hardware Support
Integrated Mobile Broadband Mobiele breedband niet inbegrepen
Order Information Bestelling van XPS L502x - Nederland
Primary Battery 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor XPS L502x
Kleuren, dessins en beschilderingen Cover – Metalloid Aluminium
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply Wisselstroomadapter van 130 watt
USB Dongle Stuur mij meer informative over dit exclusieve aanbod
Operating System Recovery Options Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 906,11 19,00% € 172,16 € 1.078,27
Leveringskosten: € 24,37 19,00% € 4,63 € 29,00
Delivery Discount: -€ 24,37 19,00% -€ 4,63 -€ 29,00
Totaalprijs: € 906,11 € 172,16 € 1.078
Ik kan niet wachten om hem uit te proberen!
ACER 5720g
Je kan ze bestellen bij Dell door te mailen naar CER_Services_Email1@dell.com en er naar te vragen, kost ongeveer €44,00 inclusief verzending.. Maar als je niet weet hoe of wat qua laptops dan is het een hele klusrdt.dop schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 01:49:
@Darkstone, zou jij mij misschien kunnen verwijzen naar jouw aftermarket toetsenbord? Zijn dat dure geintjes? Los daarvan, als ik niet weet hoe een laptop in elkaar zit, kan ik zo'n ding er in klussen denk je?
Hoe kan ik de GPS testen?
Ik heb vanaf het begin dat ik de laptop heb (8 mnd) dat ik vermoed dat GPS het niet doet.
Ik gebruik de GPS Utility, zowel assisted als stand alone, maar er gebeurt niets.
En dat terwijl mijn telefoon ernaast ligt die 8 satellieten vindt.
Tips?
edit: laat maar
Ik heb de A12 software van hierboven geinstalleerd en nu doet ie plots wel!!!!????
Vreemd, ik had 'm al eens eerder geherinstalleerd......
Ik heb vanaf het begin dat ik de laptop heb (8 mnd) dat ik vermoed dat GPS het niet doet.
Ik gebruik de GPS Utility, zowel assisted als stand alone, maar er gebeurt niets.
En dat terwijl mijn telefoon ernaast ligt die 8 satellieten vindt.
Tips?
edit: laat maar

Ik heb de A12 software van hierboven geinstalleerd en nu doet ie plots wel!!!!????
Vreemd, ik had 'm al eens eerder geherinstalleerd......

[ Voor 23% gewijzigd door birdibird op 08-02-2012 15:08 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
topic: Partitioneren. Mijn XPS 502X heb ik eind nov'11 binnengekregen. Mooi etc., maar nog trager dan mijn oude Acer met Centrino 1,6 en Windows XP. Na diverse malen gestruikeld te zijn over de "gratis programma-meuk" die DELL er op gezet had, heb ik, aangemoedigd door de post van Umbrah (26/04/11) en anderen, alles van de HD geveegd om een schone installatie te maken van Win7 en - dual boot - van Win XP (voor de oude programmatuur die niet onder Win7 wil draaien), met 3 partities.
Nou krijg ik de 19,4 GB recovery partitie die aanvankelijk beveiligd was, niet weg. Eerst geprobeerd via schijfbeheer onder Win 7. Maar dan blijkt hij toch te bestaan als ik Win7 opnieuw wil installeren en de partities bekijk via "stationsopties (advanced)". Dan blijken de onderdelen "formatteren" en "Verwijderen" grijs en niet actief.
Als ik eerst Win XP wil installeren, dan krijg ik na een tijdje een foutmelding in een blauw scherm. De HD heb ik al via Dell-diagnostics getest, en die moet goed zijn. De drivers heb ik al apart en de installatievolgorde is ook bekend, maar voor deze hobbel wist ook de vriendelijke Helpdesk van Dell geen werkend advies te geven.
Wie kan dat wel?
Nou krijg ik de 19,4 GB recovery partitie die aanvankelijk beveiligd was, niet weg. Eerst geprobeerd via schijfbeheer onder Win 7. Maar dan blijkt hij toch te bestaan als ik Win7 opnieuw wil installeren en de partities bekijk via "stationsopties (advanced)". Dan blijken de onderdelen "formatteren" en "Verwijderen" grijs en niet actief.
Als ik eerst Win XP wil installeren, dan krijg ik na een tijdje een foutmelding in een blauw scherm. De HD heb ik al via Dell-diagnostics getest, en die moet goed zijn. De drivers heb ik al apart en de installatievolgorde is ook bekend, maar voor deze hobbel wist ook de vriendelijke Helpdesk van Dell geen werkend advies te geven.
Wie kan dat wel?
Ik lees van een aantal mensen problemen met de slaapstand. Als je hem daar weer uit haalt dat je een BSOD krijgt, of dat hij gewoon niet meer aangaat. Ik heb een net iets ander probleem. Als ik hem 's avonds in slaapstand zet, dan is de volgende dag de batterij gewoon leeg. Hebben meer mensen hier last van? En zijn er wat dingen die ik kan controleren?
Misschien dat ik de powerbutton maar gewoon als hybernate instel, dan heb ik dat probleem ook niet meer, al is dit natuurlijk niet normaal..
Misschien dat ik de powerbutton maar gewoon als hybernate instel, dan heb ik dat probleem ook niet meer, al is dit natuurlijk niet normaal..
No signature required.
Trouwens, hoe snel loopt de XPS eigenlijk leeg in slaapstand? Mijn studio is erg zuinig en draint ongeveer een procent per uur. Ik zet hem dan ook altijd in slaapstand.
ik kan ook ongeveer een dag of 4 in de slaapstand. Dus zal 1-2% per uur zijn denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:47:
Trouwens, hoe snel loopt de XPS eigenlijk leeg in slaapstand? Mijn studio is erg zuinig en draint ongeveer een procent per uur. Ik zet hem dan ook altijd in slaapstand.
Zelf vind ik dat dit redelijk snel is, ik zet mijn xps eigenlijk nooit in slaapstand. Sluit hem altijd af, maar dat heeft misschien ook meer te maken met dat ik een ssd heb denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:47:
Vroeger met mijn latitude d830 kon ik die echt heel lang in slaapstand laten staan. Verbruikte bijna niks eigenlijk.
De meeste verhalen van lange-slaapstand die ik ken komen van sony's die in een nacht als ze uit staan al bijna leeg drainen... Een procent per uur vind ik best zuinig
Ik heb er ook een SSD inzitten, maar met slaapstand laat ik gewoon lekker wat dingen aanstaan die ik vaak gebruik en ben ik binnen 5 seconden opgestart in plaats van 25. Vind ik persoonlijk veel prettigerglennvho schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:52:
[...]
Zelf vind ik dat dit redelijk snel is, ik zet mijn xps eigenlijk nooit in slaapstand. Sluit hem altijd af, maar dat heeft misschien ook meer te maken met dat ik een ssd heb denk ik.
Ik zou het eens proberen met een Linux live CD (bv Ubuntu), en daarmee je hele harde schijf opnieuw partitioneren zoals je zelf wilt (met gparted). Volgens mij heb ik dat ook gedaan toe ik Windows 7 opnieuw ging installeren op mijn XPS 15, maar ik weet het eerlijk gezegd niet zeker meer. Ik heb toen in ieder geval alle partities verwijderd, en er daarna een grote partitie van gemaakt. Maar misschien heb ik dat ook wel gewoon tijdens de herinstallatie gedaan.Dr.Anders schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:02:
topic: Partitioneren. Mijn XPS 502X heb ik eind nov'11 binnengekregen. Mooi etc., maar nog trager dan mijn oude Acer met Centrino 1,6 en Windows XP. Na diverse malen gestruikeld te zijn over de "gratis programma-meuk" die DELL er op gezet had, heb ik, aangemoedigd door de post van Umbrah (26/04/11) en anderen, alles van de HD geveegd om een schone installatie te maken van Win7 en - dual boot - van Win XP (voor de oude programmatuur die niet onder Win7 wil draaien), met 3 partities.
Wie kan dat wel?
ok dom, ik was deze keer vergeten ook mijn bluetooth driver te installeren. Ik denk dat ik er vanuit ging dat hij ook bij de WiFi driver inbegrepen zat. Het werkt nu iig!Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:12:
Ik blijf problemen hebben met het verbinden van mijn bluetooth headset met de XPS. Ik heb een SilverCrest BTST 9300
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze drivers heb ik geinstalleerd (in de volgorde aangegeven in het topic hier)
[afbeelding]
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met de premium xps hulp? Helaas weet dell niet meer wat service inhoud geloof ik em zit mu zelf met een laptop die ik weg kan gooien..
Premium hulpVerwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:11:
Heeft iemand ervaring met de premium xps hulp? Helaas weet dell niet meer wat service inhoud geloof ik em zit mu zelf met een laptop die ik weg kan gooien..

Je belt met een 020 nummer, wordt na een enorm onduidelijk menu dat iemand ingeschreeuwd heeft doorverbonden naar iemand uit India of Pakistan, welke je toch niet kan of wilt helpen omdat alles wat ook maar een beetje te maken heeft met support direct doorverwerzen wordt naar de NL servicedesk.
Ik had problemen met mijn servicetag dat ik niet kon inloggen op Dell Smartsource om Office en Adobe te downloaden, tot op de dag van vandaag kan ik dit nogsteeds niet.
backlit is niet mogelijk in combinatie met azerty (NL) klavier[b][message=37639348,noline]Tevens kun je chatten met een werknemer dunkt me, waardoor je ook voor het backlit-toetsenbord kunt kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door xenne op 08-02-2012 23:39 ]
Verwijderd
aaagh......
Ik heb een xps m1530 met alles erop en er aan voor nu toch wel 3,5 jaar.. HAd er in het begin voor 200 euro ofzo dat pakket bij afgesloten voor 3 jaar en ben er altijd super tevreden over geweest! hoefte iig niet zo achterlijk lang te wachten voor ik iemand aan de lijn had en heb 1x een nieuw scherm gehad, 2x nieuw touchpad, nieuw moederbord.. Nu liep het contract voor de xps hulp eind augustus af en kreeg ik van dell een mailtje met de mogenlijkheid om diezelfde service met 2 jaar te verlengen voor 250 euro.
Ik had mijn laptop toch al enigsinds opgegeven gezien zijn leeftijd dus zo'n aanbieding leek me wel wat!
nu heb ik echt een paar maanden last dat de laptop steeds trager word, heel snel gloeiend heet is, de zijkant van het toetsenbord is los en ik heb sinds 4 weken een enorme grote zwarte vlek in mijn beeld.
Is wel eens eerder gebeurd toen ik hem niet al te doordacht in de zon had laten liggen met 30 graden, heb dat toen eerlijk verteld en dat was geen probleem. Nu heb ik weer gebeld en kwam ik eerst bij de verkeerde afdeling terecht en daarna vertelde ze me dat hij opgestuurd moest worden.
Gezien mijn contract is dat ik thuisservice krijg heb ik dat geweigerd en zouden ze me terugbellen.. not dus. Nu word de vlek steeds groter en krijg ik steeds een foutmelding van chrome als die zijn cache probeerd te laden, heb een donkerbruin vermoeden dat mijn laptop niet heel lang meer te leven heeft. Maar ik heb wel hun garantie tot 2014?
Ik heb een xps m1530 met alles erop en er aan voor nu toch wel 3,5 jaar.. HAd er in het begin voor 200 euro ofzo dat pakket bij afgesloten voor 3 jaar en ben er altijd super tevreden over geweest! hoefte iig niet zo achterlijk lang te wachten voor ik iemand aan de lijn had en heb 1x een nieuw scherm gehad, 2x nieuw touchpad, nieuw moederbord.. Nu liep het contract voor de xps hulp eind augustus af en kreeg ik van dell een mailtje met de mogenlijkheid om diezelfde service met 2 jaar te verlengen voor 250 euro.
Ik had mijn laptop toch al enigsinds opgegeven gezien zijn leeftijd dus zo'n aanbieding leek me wel wat!
nu heb ik echt een paar maanden last dat de laptop steeds trager word, heel snel gloeiend heet is, de zijkant van het toetsenbord is los en ik heb sinds 4 weken een enorme grote zwarte vlek in mijn beeld.
Is wel eens eerder gebeurd toen ik hem niet al te doordacht in de zon had laten liggen met 30 graden, heb dat toen eerlijk verteld en dat was geen probleem. Nu heb ik weer gebeld en kwam ik eerst bij de verkeerde afdeling terecht en daarna vertelde ze me dat hij opgestuurd moest worden.
Gezien mijn contract is dat ik thuisservice krijg heb ik dat geweigerd en zouden ze me terugbellen.. not dus. Nu word de vlek steeds groter en krijg ik steeds een foutmelding van chrome als die zijn cache probeerd te laden, heb een donkerbruin vermoeden dat mijn laptop niet heel lang meer te leven heeft. Maar ik heb wel hun garantie tot 2014?
Een foutmelding in chrome? Weet je zeker dat de windows installatie na 4 jaar dan niet extreem brak is geworden? Ik zou bovendien eens het stof uit de heatsink halen.
Verwijderd
Ik heb 'gewoon' vista, moet nog prima te doen zijn gezien het aantal mensen wat er nog mee werkt. Ik heb wel eens alle drivers en software opnieuw geinstalleerd. Hij geeft met zijn zelftest ook een aantal foutmeldingen aan, maar ik kom zowel als in chrome als in IE niet door het mailformulier heen voor hulp van dell.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:46:
Een foutmelding in chrome? Weet je zeker dat de windows installatie na 4 jaar dan niet extreem brak is geworden? Ik zou bovendien eens het stof uit de heatsink halen.
Ik gebruik hem verder alleen om foto's over te zetten en voor te printen, downloaden en streaming dus ik verwacht er verder ook niet zoveel van, maar als dell deze service aanbied lijkt het me wel dat ik een goed werkende laptop kan verwachten?
Zeker. Je betaalt er immers voor.. Probeer tijdens kantooruren nogmaals te bellen. Dan krijg je hopelijk een nederlander aan de lijn.
Probeer eens met een externe muis? Ik heb hier ook last van gehad na de BIOS update. Wat bleek, waren de drivers van het touchpad verdwenen. Ook opnieuw installeren van de drivers kwam uit op een fout.windvanger schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:16:
Ik heb een probleem:
Ik heb de laptop opnieuw geïnstalleerd. Op zich niet heel erg, want dan kon meteen Visual Basic e.d. van school eraf.
Ik ben in afwachting van mijn xps15 met de door dell aangeboden ssd van 256Gb. Nu twijfel ik of ik een clean install ga doen direct na aankomst of dat ik de bloatware die ik niet nodig acht gewoon handmatig verwijder.
Iemand ervaring met de fabriek af ssd instalatie en performance? En heb je dan gekozen voor de clean install of neit?
Ik kan natuurlijk eerst uitproberen in de geleverde instalatie endan eventueel daarna alsnog over gaan naar de clean install,maar dan zit ik naast het drivers verzamelen en alles werkend zien te krijgen ook nog de persoonlijke instellingen etc dubbel te doen.
update: Hij heeft de status verzonden gekregen, de spanning stijgt. Kijken hoe lang UPS er deze keer over doet...
Iemand ervaring met de fabriek af ssd instalatie en performance? En heb je dan gekozen voor de clean install of neit?
Ik kan natuurlijk eerst uitproberen in de geleverde instalatie endan eventueel daarna alsnog over gaan naar de clean install,maar dan zit ik naast het drivers verzamelen en alles werkend zien te krijgen ook nog de persoonlijke instellingen etc dubbel te doen.
update: Hij heeft de status verzonden gekregen, de spanning stijgt. Kijken hoe lang UPS er deze keer over doet...
[ Voor 8% gewijzigd door vito2 op 10-02-2012 12:42 ]
ACER 5720g
Windows 7 (64) SP1, Dell XPS L502X, Intel® Centrino® Wireless-N 1000
Sinds vanmorgen problemen met mijn wireless netwerk kaart.
Het begon met een beperkte verbinding, dwz alleen verbinding met de WiFi router, maar geen verbinding met het internet.
Adapter uitgeschakeld en weer ingeschakeld, geen effect.
Continu de opmerking "De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerk adapter
Nieuwe drivers van de Intel website gedownload en geinstalleerd, daarna helemaal geen verbinding meer.
Wel zie ik bij Netwerkverbindingen de "Draadloze netwerkverbinding" staan.
Status ingeschakeld.
Intel(R) WiFi Link 1000 BGN.
Daarna van alles geprobeerd, alles als administrator
1. netsh (winsock, interface ipv4, interface ipv6) reset
2. Anti virus software gedeïnstalleerd
3. Alle intel wifi software verwijderd
4. De drivers van de DELL website gedownload en geïnstalleerd
Als ik kijk bij het scherm "status van Draadloze netwerkverbinding" dan is
- IPv4-verbindingsmogelijkheden: Niet verbonden
- IPv6-verbindingsmogelijkheden: Niet verbonden
- het aantal pakketten verzonden en ontvangen 0.
ipconfig /all
Toont geen Draadloze netwerkverbinding.
Nu al 4 uur bezig, ook herstel punten geprobeerd, resultaat noppes, niets, nada ...
Blijf deze melding houden
De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerk adapter
Netwerk drivers geprobeerd:
Van c:\drivers\WLAN_30
Intel driver: Wireless_14.3.0.6._Ds64.exe
Dell: Network_Intel_W764_A06_Setup-686FH_ZPE.exe
Iemand een idee?
Sinds vanmorgen problemen met mijn wireless netwerk kaart.
Het begon met een beperkte verbinding, dwz alleen verbinding met de WiFi router, maar geen verbinding met het internet.
Adapter uitgeschakeld en weer ingeschakeld, geen effect.
Continu de opmerking "De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerk adapter
Nieuwe drivers van de Intel website gedownload en geinstalleerd, daarna helemaal geen verbinding meer.
Wel zie ik bij Netwerkverbindingen de "Draadloze netwerkverbinding" staan.
Status ingeschakeld.
Intel(R) WiFi Link 1000 BGN.
Daarna van alles geprobeerd, alles als administrator
1. netsh (winsock, interface ipv4, interface ipv6) reset
2. Anti virus software gedeïnstalleerd
3. Alle intel wifi software verwijderd
4. De drivers van de DELL website gedownload en geïnstalleerd
Als ik kijk bij het scherm "status van Draadloze netwerkverbinding" dan is
- IPv4-verbindingsmogelijkheden: Niet verbonden
- IPv6-verbindingsmogelijkheden: Niet verbonden
- het aantal pakketten verzonden en ontvangen 0.
ipconfig /all
Toont geen Draadloze netwerkverbinding.
Nu al 4 uur bezig, ook herstel punten geprobeerd, resultaat noppes, niets, nada ...

Blijf deze melding houden
De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerk adapter
Netwerk drivers geprobeerd:
Van c:\drivers\WLAN_30
Intel driver: Wireless_14.3.0.6._Ds64.exe
Dell: Network_Intel_W764_A06_Setup-686FH_ZPE.exe
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door ArnoutV op 11-02-2012 15:12 ]
Driver verwijderen, opnieuw opstarten, opnieuw installeren?
Dat heeft bij mij bij een heel vaag probleem wel eens geholpen...
Dat heeft bij mij bij een heel vaag probleem wel eens geholpen...
Dat had ik moeten vermelden.
Iedere keer driver verwijderd, opnieuw opgestart, driver geinstalleerd, opnieuw opgestart...
Iedere keer driver verwijderd, opnieuw opgestart, driver geinstalleerd, opnieuw opgestart...
Open gemaakt, kaartje zit goed, de 2 antenne draden opnieuw vast geklikt, helaas geen resultaat!
Het wireless antenne lampje naast het batterij lampje brand ook gewoon. (ook al meerdere malen met Fn F2 uit/aangezet)
Het wireless antenne lampje naast het batterij lampje brand ook gewoon. (ook al meerdere malen met Fn F2 uit/aangezet)
Aha, een stap verder.
Heb VPN tunnel software gedeinstalleerd, firewall uitgeschakeld, virus scanner uit.
Driver verwijderd, netwerk adapter verwijderd, opnieuw opgestart.
Toen de oorspronkelijke driver geïnstalleerd.
Nu in ieder geval een actieve adapter, verbinding naar router, nog geen verbinding naar internet.
Ga nu de meest recent DELL drivers installeren, firewall weer opstarten en virus scanner weer installeren.
Heb VPN tunnel software gedeinstalleerd, firewall uitgeschakeld, virus scanner uit.
Driver verwijderd, netwerk adapter verwijderd, opnieuw opgestart.
Toen de oorspronkelijke driver geïnstalleerd.
Nu in ieder geval een actieve adapter, verbinding naar router, nog geen verbinding naar internet.
Ga nu de meest recent DELL drivers installeren, firewall weer opstarten en virus scanner weer installeren.
De adapter bleef continu de verbinding opbouwen en afsluiten.
Er bleek een reboot van mijn wireless router nodig te zijn.
Nu lijkt alles weer naar behoren te werken. Type dit vanaf mijn eigen laptop.
Dank voor het meedenken, al weet ik nog niet wat nu het probleem heeft veroorzaakt.
Er bleek een reboot van mijn wireless router nodig te zijn.
Nu lijkt alles weer naar behoren te werken. Type dit vanaf mijn eigen laptop.
Dank voor het meedenken, al weet ik nog niet wat nu het probleem heeft veroorzaakt.
Ga je dan ervanuit om de 128gb ssd er later zelf in te zetten?Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:16:
Zeker niet. Maar je moet je afvragen of je voor een paar euro meer niet liever 128GB SSD + 750GB hdd hebt (zonder optical drive).
Mijn XPS 15 (L502x) crasht sinds enige weken regelmatig in 3D games. Het beeld bevriest en de audio gaat loopen. Zie bijvoorbeeld dit topic op de Dell forums. Mijn crashes zien er exact hetzelfde uit als de zijne:
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Nou dit heb ik dus ook telkens bij die XPS, en een kapotte hard disk zal t niet wezen want hij is nu bijna 1 week oud..
Ik had anders een kapotte harde schijf dezelfde week dat ik m binnen kreeg, en een jaar daarna nog eens. Test het nu maar voor de zekerheid.
Nou, volgens de dude die dat filmpje online heeft gezet lag het aan zijn moederbord. Zie ook dit blog. Schijnbaar kun je dit specifieke probleem herkennen aan crashes die worden verholpen door zonder netstroom te gamen. Als je dat uitlegt zou Dell je moederbord moeten vervangen... ik ga ze straks maar eens bellen
Ik geloof dat ik A06 draaide... zojuist naar A09 geflasht. Ik zal in de koffiepauze eens checken of dat heeft geholpen, maar op basis van wat ik op de interwebs heb gelezen verwacht ik er niet te veel van.
edit: net geprobeerd, maar ik crash nog steeds. Hij hield het wel langer vol deze keer.
edit: net geprobeerd, maar ik crash nog steeds. Hij hield het wel langer vol deze keer.
[ Voor 18% gewijzigd door Bozozo op 14-02-2012 20:33 ]
Deze: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9Mr_0izO schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:39:
Na advies van Darkstone ( Verwijderd in "Laptop Studie: Asus N53SV-SZ404V" ), ook een XPS15 (L502X) gekocht. Hij is gisteren binnen gekomen, en hij overtreft mijn verwachtingen! Gelijk een clean install gedaan, alle drivers geïnstalleerd, en het werkt perfect.
Waar ik helemaal van stond te kijken was het geluid! Nog nooit een laptop gezien/gehoord met zulk mooi geluid. Het verlichte toetsenbord vind ik ook echt een plus punt. En die touchknopjes boven het toetsenbord, ook erg handig!
Nu alleen nog mijn werkgeheugen upgraden naar 8GB, iemand tips waar ik die het beste kan bestellen?
Werkt goed hier. Als je geheugen wilt kopen gewoon zoeken op Google, het geheugen specifiek + je laptop merk en specificaties.
[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 14-02-2012 19:44 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Gisteren een Technisch Medewerker van Dell aan de telefoon gehad. Vandaag een nieuwe 6230 bezorgd gekregen door een UPS mannetje. Zelf mogen installeren. Resultaat, de snelheden zijn weer acceptabel maar nog geen N snelheden. Dat zal dan wel aan mijn router liggen.
Test NAS --> Laptop
Oude situatie: 250kbytes/s
Nieuwe situatie: 6000bytes/s
Het oude kaartje heb ik nu in de laptop van mijn vriendin gezet en daar doet die het wel zonder problemen. We hebben nu allebei dus een werkende 6230
Test NAS --> Laptop
Oude situatie: 250kbytes/s
Nieuwe situatie: 6000bytes/s
Het oude kaartje heb ik nu in de laptop van mijn vriendin gezet en daar doet die het wel zonder problemen. We hebben nu allebei dus een werkende 6230
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Hoe is het gesteld met de prestaties van de standaard 5400RPM HDD? In de review van een tweaker werd gesproken over dat de 500GB schijf 7200RPM zou zijn maar dat is al bijna een jaar geleden.
In reviews komt terug dat er een 7200 RPM schijf inzit, maar de site van dell heeft het over 5400 RPM?
In reviews komt terug dat er een 7200 RPM schijf inzit, maar de site van dell heeft het over 5400 RPM?
[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 15-02-2012 15:52 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
is hier al eerder ter sprake gekomen, zie poen17 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"Bozozo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:38:
Mijn XPS 15 (L502x) crasht sinds enige weken regelmatig in 3D games. Het beeld bevriest en de audio gaat loopen. Zie bijvoorbeeld dit topic op de Dell forums. Mijn crashes zien er exact hetzelfde uit als de zijne:
[video]
blijkbaar een specifiek probleem in de setup met de i7-2630QM
Zojuist mn Dell XPS 15 eens voor het eerst aangezet. Tot nu toe ziet het er allemaal goed uit, alleen wat crap van Dell software erop. Meteen even een clean install doen.
Heb meteen de power supply gecheckt en ja hoor: die kraakt. Is een Delta Electronics adapter en kraakt behoorlijk, zeker als je em naast mijn oude laptop legt. Heb maar meteen een mailtje verstuurt a.d.v. de eerdere reacties in dit topic.
Heb meteen de power supply gecheckt en ja hoor: die kraakt. Is een Delta Electronics adapter en kraakt behoorlijk, zeker als je em naast mijn oude laptop legt. Heb maar meteen een mailtje verstuurt a.d.v. de eerdere reacties in dit topic.

Wat is hier precies nu de 'aanbieding' ? Of is dit een 7200RPM schijf?
Heb weer even op de site gekeken. Beetje bizar, backlit toetsenbord nu weer standaard, en keus voor FHD scherm weer verdwenen... Zouden er cursussen "Hoe bestell ik mijn Dell" zijn?
Ik heb inmiddels de Samsung 830 128Kb SSD ingebouwd. Ging prima. Alleen opletten dat je de palmrest ook inderdaad tegen de klok in verwijderd.
Deze caddy, past prima, kan beugeltje en originele cover op. Spacer van SSD met een beetje dubbelzijdig tape op de HDD tegen het klapperen.
Boel getest na monteren, alles ok.
Alleen verwijder ik vervolgens de recovery partitie van de SSD (had 'm gekloond van de HDD), en vervolgens wil windows niet meer booten.
Iemand een snelle oplossing hiervoor?
Edit: Lees nu iets op ander forum dat de "bootflag" op de recovery partitie staat. Zegt me niet zoveel, hoe krijg ik de bootflag dan op de goede partitie?
Edit2: Weet nu wat de bootflag is, maar kan nergens vinden hoe ik deze dan op de goede partitie zet..
Ik heb inmiddels de Samsung 830 128Kb SSD ingebouwd. Ging prima. Alleen opletten dat je de palmrest ook inderdaad tegen de klok in verwijderd.
Deze caddy, past prima, kan beugeltje en originele cover op. Spacer van SSD met een beetje dubbelzijdig tape op de HDD tegen het klapperen.
Alleen verwijder ik vervolgens de recovery partitie van de SSD (had 'm gekloond van de HDD), en vervolgens wil windows niet meer booten.
Edit: Lees nu iets op ander forum dat de "bootflag" op de recovery partitie staat. Zegt me niet zoveel, hoe krijg ik de bootflag dan op de goede partitie?
Edit2: Weet nu wat de bootflag is, maar kan nergens vinden hoe ik deze dan op de goede partitie zet..
[ Voor 14% gewijzigd door F-train op 16-02-2012 09:58 ]
I love the smell of Jetfuel in the morning
Weet je zeker dat je "recovery partitie" niet de 100MB extra partitie van Windows is?F-train schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:12:
Heb weer even op de site gekeken. Beetje bizar, backlit toetsenbord nu weer standaard, en keus voor FHD scherm weer verdwenen... Zouden er cursussen "Hoe bestell ik mijn Dell" zijn?
Je kunt overigens met een Windows CD startup herstel uitvoeren. Dit zou moeten werken. Houd er wel rekening mee dat je huidige Windows installatie niet is aangepast voor een SSD. Dit kan slechtere performance en lagere levensduur van je SSD betekenen!
Ik heb zeker de 20Gb recovery partitie verwijderd, de 100Mb utility partitie van Dell is er nog.
Inmiddels heb ik het vlaggetje op de goeie partitie gekregen.
Krijg nu de melding "bootmgr missing". Die kan ik toch via de opstartschijf en "fix mbr" terugkrijgen?
Inmiddels heb ik het vlaggetje op de goeie partitie gekregen.
Krijg nu de melding "bootmgr missing". Die kan ik toch via de opstartschijf en "fix mbr" terugkrijgen?
Je hebt helemaal aan het begin van de schijf ook nog een 100MB partitie staan, "Gereserveerd door systeem" of zoiets. Dat is de standaard opstartpartitie van Windows, die moet je actief zetten. Hij schakelt dan vanzelf door naar de Windows partitie, die inderdaad alleenstaand niet opstartbaar is.
Tnx, dat had ik gemist. Ik weet nog steeds niet goed wat ik ermee moet; ik lees hier en daar dat een nieuw moederbord ook niet voor iedereen de oplossing is. Dit weekend ga ik in elk geval uitgebreid testen of het probleem is opgelost met de nieuwe bios.xenne schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:11:
[...]
is hier al eerder ter sprake gekomen, zie poen17 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
blijkbaar een specifiek probleem in de setup met de i7-2630QM
@Alfie104: Gedaan, dan krijg ik "disk error", en vervolgens "operation system not found".
En het vlaggetje weer bij de OS partitie op de SSD gezet.
Windows disk erin, opstartherstel gedaan.
En wat gebeurt: een prima boot naar Windows! Alleen wel naar die nog op de HDD in de drivebay staat...
Booten vanaf de drivebay kon toch niet??
Nah, rest lukt wel.
En wat gebeurt: een prima boot naar Windows! Alleen wel naar die nog op de HDD in de drivebay staat...
Nah, rest lukt wel.
Booten van uit de drivebay kan zo ver ik weet wel, maar alleen via de schijf/SSD die in de normale bay zit. Maar het is natuurlijk zonde om eerst te moeten wachten op een opspinnende hardeschijf om dan te kunnen booten van de SSD.F-train schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:56:
En het vlaggetje weer bij de OS partitie op de SSD gezet.
Nah, rest lukt wel.
Hey allemaal,
even iets tussendoor, is er een programma waarmee ik de snelheid van ventilatoren kan aanpassen? Speedfan werkt niet en verder heb ik nog niks anders gevonden. Ik heb vaak muziek aan en dan maakt het gebrom van de ventilatoren mij toch niet uit en heb ik hem liever op 100% draaien. Dit voornamelijk tijdens het gamen, zodat de laptop niet zo warm wordt. Ze gaan vanzelf harder draaien, maar dat duurt altijd een tijd en dan is alles al 80 graden.
Iemand iets van leuke software?
even iets tussendoor, is er een programma waarmee ik de snelheid van ventilatoren kan aanpassen? Speedfan werkt niet en verder heb ik nog niks anders gevonden. Ik heb vaak muziek aan en dan maakt het gebrom van de ventilatoren mij toch niet uit en heb ik hem liever op 100% draaien. Dit voornamelijk tijdens het gamen, zodat de laptop niet zo warm wordt. Ze gaan vanzelf harder draaien, maar dat duurt altijd een tijd en dan is alles al 80 graden.
HWINFO http://www.hwinfo.com/ zou je kunnen proberen.rdt.dop schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:02:
Hey allemaal,
Verwijderd
Yeeh.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:11:
[...]
Hmm. Net de XPS 5 minuten niet aangeraakt. Kom ik terug: Zwart Scherm.
Ik denk screensaver.. Maar hij reageert uberhaupt niet op toetsaanslagen of wat dan ook..
Dus maar uit en aan gezet via het knopje.. En nu maar weer afwachten..
Begin me nu wel een beetje zorgen te maken.. Eerst het geheugen en dan dit..
Alarmfase rood begint nu te gloeien: de DVD-lade gaat niet openen ook weer een vastloper
Update:
Zojuist 90 minuten aan de lijn gehangen met de internationale XPS desk. Goed te woord gestaan.
De laptop doorliep ook nu weer alle testen van het geheugen. Maar bij opende helaas niet de DVD-lade. DVD-lade opende als ik de laptop een beetje optilde. Waarschijnlijk is het chassis verbogen. Bij het sluiten van de lade liep de laptop weer vast
De helpdeskmedewerker suggereerde nu de laptop open te schroeven om de optische drive eruit te halen. UItgelegd dat ik er klaar mee ben. En niet nog een keer het apparaat ga openschroeven. Hij komt $%## net uit de doos!..
Helaas mocht hij niet akkoorderen dat de laptop wordt teruggenomen. Morgen dus maar bellen met de Nederlandse helpdesk..
Tijd voor ontspanning..........
Gisteren is de oude XPS 15 opgehaald en een nieuwe geleverd!! Meteen aan de slag en alles draait als een zonnetje. Geen enkel piepje of nare dingen en ook de DVD-lade doet het gewoon.
De nieuwe is ook een stuk stiller. De fans slaan minder vaak aan. Ben blij dat ik besloten heb om de oude terug te sturen.
Gelukkig maar, Heusje! 
Beste allemaal,
Ik ga deze week een XPS 15 bestellen en ik zag ergens een site hier waar je 6 procent korting krijgt op een Dell via een code, maar niet op de Dell site, alleen ik kan nergens meer vinden hoe die site heette. Enige hulp in wat die naam was? Velen maal dank!
Groeten Rob.
PS: Ik neem aan dat de korting 10 procent + 6 procent gewoon stackable zijn?
Beste allemaal,
Ik ga deze week een XPS 15 bestellen en ik zag ergens een site hier waar je 6 procent korting krijgt op een Dell via een code, maar niet op de Dell site, alleen ik kan nergens meer vinden hoe die site heette. Enige hulp in wat die naam was? Velen maal dank!
Groeten Rob.
PS: Ik neem aan dat de korting 10 procent + 6 procent gewoon stackable zijn?
Dell Waardebonnen TopiciCupboard schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:51:
Gelukkig maar, Heusje!
Beste allemaal,
Groeten Rob.
Nee. Korting is bijna nooit stapelbaar, geen idee waarom je die aanname doet.PS: Ik neem aan dat de korting 10 procent + 6 procent gewoon stackable zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 17-02-2012 10:53 ]
Shopkorting.nl 7% (geen ervaring mee) en haalmeeruitjecard als je mastercard hebt. (ook 7 %). Dit is gewoon stackable met de 10% inderdaad.
Beste allemaal,
Nog een vraag. Die recovery cd voor 5 euro... Is dat een clean install of nog steeds met alle software van Dell er op?
Nog een vraag. Die recovery cd voor 5 euro... Is dat een clean install of nog steeds met alle software van Dell er op?
Voor zover mijn ervaring; clean install.iCupboard schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:51:
Beste allemaal,
Voor die 5 euro vind ik het echt een must have.
Ja zeker clean install. Net gebruikt
Ook bij mij dvd niet meer open. Had 'm er al uit, blijkt brak knopje te zijn.
Wordt na kort telefoontje nieuwe opgestuurd, met retourlabel voor de oude.
Prima.
Ook bij mij dvd niet meer open. Had 'm er al uit, blijkt brak knopje te zijn.
Wordt na kort telefoontje nieuwe opgestuurd, met retourlabel voor de oude.
Prima.
Nog even een vraagje, ik ga waarschijnlijk de 3 jaar garantie volgende dag reparatie er bij doen voor 34 euro ofzo. Is dit echt zo snel? Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat zoiets in zijn werking? Moet je men er op wijzen dat je de volgende dag wordt geholpen, of geven ze dat zelf aan? Ik heb namelijk gehad dat ik heel hard moest doorpushen dat ik toch echt 24 uur service had, maar dat was bij een ander merk.
JaiCupboard schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:03:
Nog even een vraagje, ik ga waarschijnlijk de 3 jaar garantie volgende dag reparatie er bij doen voor 34 euro ofzo. Is dit echt zo snel?
Ja, veel te veelHeeft iemand hier ervaring mee?
Je belt met de technische dienst, zij gaan samen met je uitzoeken wat het probleem is. Als ze denken dat er een onderdeel vervangen moet worden sturen ze een monteur langs. Dit is vaak iemand van Getronics. Die komt bij je thuis met de onderdelen en zal die ter plekke vervangen.Hoe gaat zoiets in zijn werking?
Zij maken een afspraak met je wanneer het jou het beste uitkomt. Dat kan inderdaad de volgende dag al zijn. Vaak is het ook zo dat de monteur van te voren even belt dat hij naar je toe komt. Als je net vast zit op de wc kan dus je ook aangegeven of het een uurtje later kan. Als Dell je niet zelf op je service wijst dan is het natuurlijk wel zaak dat je dat zelf nog even doet. Meestal zal dat niet nodig zijn.Moet je men er op wijzen dat je de volgende dag wordt geholpen, of geven ze dat zelf aan?
Het enige grote nadeel is. Mocht Dell besluiten dat de technische dienst geen goede diagnose heeft gedaan, dan bellen ze niet zelf dat de monteur niet meer langs komt. Dat merk je dan pas achteraf wanneer je een hele thuis hebt gewacht en er niemand is geweest. Dat komt dus voor.
Echt doorpushen heb ik alleen gehad toen Dell zelf mijn garantie niet goed had doorgevoerd (zie veel posts terug). Dat lag dus niet primair aan de medewerkers maar aan een of andere automatiseringsprobleem. Normaal gesproken weet men ervan en werkt het gewoon.Ik heb namelijk gehad dat ik heel hard moest doorpushen dat ik toch echt 24 uur service had, maar dat was bij een ander merk.
Kutzooi, mijn kat springt net van mijn laptop af waardoor hij op de grond is gevallen. Gevolg: een paar flinke krassen, maar het ergste nog, een barst in mijn scherm!
Waar zou ik een nieuw Full HD-scherm kunnen kopen, gewoon de originele?
Waar zou ik een nieuw Full HD-scherm kunnen kopen, gewoon de originele?
Niet. Die dingen zijn nergens te krijgen.
Hetgeen wat het meest in de buurt komt is http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/. Exact dezelfde specificaties, maar dan een matte variant. Heb je geen inboedelverzekering?
Hetgeen wat het meest in de buurt komt is http://kuzotronic.com/b156hw01-v-4-led-grade-a/. Exact dezelfde specificaties, maar dan een matte variant. Heb je geen inboedelverzekering?
Ik betwijfel of die dit soort zaken dekt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:36:
Heb je geen inboedelverzekering?
Op ebay staan er een aantal goedkope, zoals deze, maar gezien de prijs zal dit wel kutkwaliteit zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:36:
Niet. Die dingen zijn nergens te krijgen.
Is het een optie om Dell te contacten en via hun proberen een scherm te kopen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Die is 768p. Het echte, 95% gamut glossy scherm is alleen via dell te krijgen voor zover ik weet. Misschien staat op notebookreview nog iets. In de forums.mazterroulz schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:42:
[...]
Op ebay staan er een aantal goedkope, zoals deze, maar gezien de prijs zal dit wel kutkwaliteit zijn.
Oke, bedankt voor je hulp, ik ga verder zoeken. Weet iemand toevallig wat het partnumber, of iets soortgelijks, is van het scherm waaraan ik kan gaan zoeken?Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:47:
[...]
Die is 768p. Het echte, 95% gamut glossy scherm is alleen via dell te krijgen voor zover ik weet. Misschien staat op notebookreview nog iets. In de forums.
Dit is alle relevante info van het scherm bij Dell
SKU: 230-11716
List price: 352.94
Maximum Discount: 75%
Cost Price: 109.14
Major Class: C12-14586
Succes ermee!
SKU: 230-11716
List price: 352.94
Maximum Discount: 75%
Cost Price: 109.14
Major Class: C12-14586
Succes ermee!
b156hw01 v7 = 95% gamut, glossy
*********** v4 = 95% gamut, mat.
Als je iemand die schermen ziet aanbieden, 99% kans dat ze je een compatibel paneel opsturen. Pas goed op waar je bestelt.
Als je iemand die schermen ziet aanbieden, 99% kans dat ze je een compatibel paneel opsturen. Pas goed op waar je bestelt.
ontzettend bedankt, hier heb ik veel aan!Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:18:
b156hw01 v7 = 95% gamut, glossy
Ik heb wat rondgezocht en dit lijkt de beste deal: (dingen op eBay lijkt vooral compatibel spul)
http://www.laptopscreen.c...rt-number/B156HW01%20V.7/
En dan dus die onderste. Dat is de juiste, toch?
Volgens mij shippen zij ook compatibele screens. Als je het zeker wilt weten: stuur ze een mail en vraag het. Aan de prijs alleen kan je al zien dat het niet klopt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.