[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.588 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat blauwe lijntje is de effectieve bezigheid van het opslagmedium. Groen is een dynamisch schalende eenheid van het aantal bits per seconde wat er wordt overgepompt.

Ik zou nog geen contact opnemen met dell trouwens. Als je dat doet weten ze ook niet waar ze moeten zoeken en vervangen ze maar uit wanhoop het moederbord, harde schijf, of software. Het levert minder last op om zelf even te kijken als je daar de kennis voor hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
rdt.dop schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:22:
Hi allemaal,

Ik heb op mijn xps last van.. tsja een soort korte haperingen. Tijdens normaal gebruik (ik switch net van tabblad) en ook tijdens hevig gebruik (tijdens gamen). Dit stoort ontzettend.
Ik zit met het zelfde probleem op mijn nog erg nieuwe XPS15 i5.
Het is niet zo heel erg als bij jou maar wel storend.

Ik ben zelf aan het zoeken geweest en via taakbeheer en broncontrole kwam ik er achter dat iets van de mcafee zwaar aan het pieken was tijdens een hapering.

Ik had toen met mcafee gebeld maar die hadden geen flauw idee. reinstall gedaan maar hielp niet.
Misschien kan de rest hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Om heel eerlijk te zijn heb ik zelf ook zéér negatieve ervaringen met McAfee, dat was het eerste wat er aan ging. Ik ben zelf meer fan van zonder virusscanner draaien, hoewel ik eigenlijk altijd predik om het zelfs op Macs te hebben, al was het maar om er voor te zorgen dat je geen opslag wordt voor virussen. Voor m'n nieuwe werkgever was het echter een verplichting, maar ik heb gelukkig zelf mogen kiezen. Het is voor mij Microsoft Security Essentials geworden:

* Niet schreeuwering
* Lichtgewicht
* Doet wat het moet doen en niet meer (want dat wil ik niet)
* Gratis
* Goede updates
* Goede score

Ik draai m'n XPS15 (met i5 2410, 8GB, GF525) met een SSD (Intel 320 120GiB) en een HDD (WD Blue, erg traag, erg zuinig, en met 2min stand-by staat hij haast altijd uit), en ik merk gewoon nooit haperingen. ~20 seconden boottime, Visual Studio start in 3 seconden, Expression blend in 4, Office applicaties in <1. Webbrowsen... tsja... wat kan ik zeggen? Soepel en snel. Maar boven alles: stil.

En dat allemaal omdat ik McAfee zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Ik heb dus al die bloatware er af gekieperd toen mijn dochter hem binnen kreeg. Na 10-tallen jaren Norton weer eens aangeschaft en die er op gezet. Geen haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn XPS15 ontvangen. Tot dusver ziet alles er goed uit, maar is voor mij één punt waar ik me aan stoor.

Rondom het scherm (het zwarte plastic) zaten allemaal zwarte rondjes (vlekjes). Nou prima, schoongemaakt met een brillen doekje en wat water. Nu zette ik het scherm uit en zag ik dat HEEL het scherm onder zat met diezelfde vlekjes en vegen.. Nou ik met de klantenservice gebeld. Typische verhaal van oh dat kunnen wij helaas niet traceren bij UPS etc en dat ik hem dan maar moest retourneren.

Nu heb ik totaal geen zin om een laptop te retourneren, want ik heb hem nu nodig als ik eerlijk mag zijn en ik heb geen zin om weer 3 weken te moeten wachten. Nu heb ik net weer met zo'n brillen doekje (wat water erop gespoten) het scherm afgedaan, maar een hoop van die vegen en vlekken blijven erop zitten.

Nu heb ik €200 euro betaald voor dat duurste scherm, maar dan is dit een beetje een tegenvaller. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Spuit er eens van data schuim op, LCD cleaner van philips bijvoorbeeld. Water is niet echt een goed schoonmaakmiddel voor schermen, daar krijg je allemaal rare strepen en vlekken van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:29:
Spuit er eens van data schuim op, LCD cleaner van philips bijvoorbeeld. Water is niet echt een goed schoonmaakmiddel voor schermen, daar krijg je allemaal rare strepen en vlekken van.
Heb nu zo'n cleaner van ICIDU besteld. Eveneens zo'n duster.

Hoop dat ik het daarmee schoon krijg! Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
koning_nico schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Ik zit met het zelfde probleem op mijn nog erg nieuwe XPS15 i5.
Het is niet zo heel erg als bij jou maar wel storend.

Ik ben zelf aan het zoeken geweest en via taakbeheer en broncontrole kwam ik er achter dat iets van de mcafee zwaar aan het pieken was tijdens een hapering.

Ik had toen met mcafee gebeld maar die hadden geen flauw idee. reinstall gedaan maar hielp niet.
Misschien kan de rest hier iets mee?
Ow, daarom heb ik er dus géén last van en nooit gehad ook! Ik gooi nl. pakketten als McAfee en Norton als eerste eraf bij een nieuwe computer, omdat ze in de regel véél te zwaar draaien! In plaats daarvan kun je beter Microsoft Security Essentials, Nod32 of AVG erop zetten, dan krijg je gelijk een heel andere computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:55:
[...]

Heb nu zo'n cleaner van ICIDU besteld. Eveneens zo'n duster.

Hoop dat ik het daarmee schoon krijg! Thanks voor de tip.
Voor wie meeleest: een speciale LCD cleaner is prima, maar ga niet in de weer met Glassex of andere huishoud schoonmaak middeltjes. Daarmee help je nl. de coating van je scherm om zeep (what's in a word) en zal je scherm nooit meer goed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Alfie104 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:03:
[...]

Ow, daarom heb ik er dus géén last van en nooit gehad ook! Ik gooi nl. pakketten als McAfee en Norton als eerste eraf bij een nieuwe computer, omdat ze in de regel véél te zwaar draaien! In plaats daarvan kun je beter Microsoft Security Essentials, Nod32 of AVG erop zetten, dan krijg je gelijk een heel andere computer!
Maar toch vind ik het vreemd dat de huidige pc's nog steeds last hebben ervan. Mijn laptop is niet de beste maar een i5-2410M en 4gb ram moet toch genoeg zijn om er voor te zorgen dat muziek en films zonder haperen kan afspelen. (muziek in WMP en films met VLC).

Als contract van mcafee is afgelopen gaat het eraf en zoeken naar iets wat wél goed beveiligd maar niet zo zwaar. Ik zie namelijk wel dat mcafee veel aanvallen tegenhoud en daarom was ik er blij mee.
Is er op tweakers een goed overzicht van de verschillende virus scanners tegenover elkaar gezet?

Ik zal vanmiddag proberen of ik een screenshot van die piek kan maken en welke process het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 08:13
Als ik dit zo lees van iedereen begrijp ik dat mac affee de reden is van haperingen? Wel jammer, dat krijg je voor 18 maanden gratis op je computer (dat zegt trouwens ook wel wat..).

Maar ik haal het liever niet zomaar van m'n laptop. Ik heb nog een abonnement van Bull Guard, dat staat op m'n desktop en had er nog eentje over. Dat draait heel soepel op m'n desktop. Zeggen jullie haal mac affee eraf en plaats Bull Guard erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Het probleem met McAfee is niet dat de moderne computers het niet aankunnen, het probleem is dat het scannen van een bestand teveel tijd kost met de methodes die ze gebruiken. En al die tijd is het bestand geblokkeerd voor Windows. Dus je ziet dat het openen van een bestand erg lang duurt, het kopiëren van een enorme hoeveelheid heel kleine bestandjes (zoals ik zelf wel eens heb bij schijf-naar-schijf kopiëren) duurt extreem lang en een groot bestand wat niet in één keer door Windows wordt ingelezen (streaming of video) heeft iedere keer weer opnieuw met wachttijden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

@Darkstone: had die al gezien, vooral de teardown van Villosa is super! De tweede link verwijst inmiddels naar de L702x.

Ik meen echter ook een paar posts te hebben gelezen over het toevoegen van antennes, en die kan ik niet terug vinden. Heb ondanks het FHD scherm toch maar twee antennes, en wil ws een derde op de 6300 aansluiten.

Overigens heb ik de WWAN optie bij het configureren helemaal gemist. Niet dat ik mobiel wil internetten, maar de GPS functie en bijbehorende antennes had ik graag gehad...
Weet iemand van het bestaan van GPS mini express kaartjes, en hoe die functioneren zonder antennes?

Edit: En je gehamer op het kopen van een FHD scherm is terecht! Wat een prachtscherm, inderdaad waard om andere opties te laten schieten!

[ Voor 10% gewijzigd door F-train op 31-01-2012 14:25 ]

I love the smell of Jetfuel in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
F-train schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:22:
@Darkstone: had die al gezien, vooral de teardown van Villosa is super! De tweede link verwijst inmiddels naar de L702x.

Ik meen echter ook een paar posts te hebben gelezen over het toevoegen van antennes, en die kan ik niet terug vinden. Heb ondanks het FHD scherm toch maar twee antennes, en wil ws een derde op de 6300 aansluiten.

Overigens heb ik de WWAN optie bij het configureren helemaal gemist. Niet dat ik mobiel wil internetten, maar de GPS functie en bijbehorende antennes had ik graag gehad...
Weet iemand van het bestaan van GPS mini express kaartjes, en hoe die functioneren zonder antennes?

Edit: En je gehamer op het kopen van een FHD scherm is terecht! Wat een prachtscherm, inderdaad waard om andere opties te laten schieten!
Dat WWAN kaartje zit er normaalgezien bij iedereen in hoor. Je moet gewoon de juiste drivers installeren en dan kun je er gebruik van maken. Ookal gebruik je de data niet je kan nog steeds de gps functie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Bij mij dus niet...
Vind het daarom ook vreemd dat de optie niet langs kwam. Alleen iets over T-Mobile met een stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
glennvho schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:10:
[...]

Dat WWAN kaartje zit er normaalgezien bij iedereen in hoor. Je moet gewoon de juiste drivers installeren en dan kun je er gebruik van maken. Ookal gebruik je de data niet je kan nog steeds de gps functie gebruiken.
Er zit wel een simkaart slot in alle XPS15 laptops maar de chip welke voor WWAN en GPS zorgt zit er niet in als je dat niet kiest. Ik vind het zelf ook wel jammer dat ik dat niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan niet kiezen of hij erin zit of niet. Bij sommige mensen zit hij er wel in en bij anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

???
Wat is dan de "trigger" om 'm wel te krijgen? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het willekeurig is.
De kaart staat wel in de specs genoemd, maar niet hoe je 'm krijgt.
Misschien maar even bellen met Dell...

Edit: (maar spijt me eigenlijk meest van de antennes. Kaartje zit er zo in, antennes niet.)

[ Voor 18% gewijzigd door F-train op 31-01-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
ik had m niet besteld, maar toen ik de simkaart uit mijn telefoon in mijn laptop deed werkte dat wel zonder enig probleem. is n modelletje van een maand of 8 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik na meer dan een jaar nog steeds niet achter. Op de pakbon staat het wel aangegeven, maar die krijg je pas als je de bestelling hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kunt er vaak wel achteraan bellen om het zeker te weten, of om je order achteraf bij te stellen. Men "weet ervan". Als hij er in zit, is het inderdaad een makkelijk ding. En niet geheel onbelangrijk: het in/uithalen van een SIM-kaart is erg makkelijk. Zo'n balpen-stijl klikkert zit er in! Ik SIM er in, Windows vraagt om je PIN, en klaar. Verbonden met NL-KPN (7,2mbit). Onder Windows 8 zal hij zelfs automatisch je in low-bandwith mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Even (lang) met Dell gebeld. Zijn uiterst behulpzaam, technische kennis niet helemaal op niveau...
Ergens tijdens configureren had ik de keus moeten krijgen. Echter TD'er kon de keus ook niet terugvinden.
Vond het wel vreemd dat antennes er ook niet in zitten.
Achteraf inbouwen ca €200. Anders zonder probleem systeem retour en geld terug.

Geen van beiden voor mij een optie. (TD'er vond m'n prijs ook heel fraai ;) )

Waarschijnlijk is het toch ook dat bij grotere kortingen wat dingetjes worden weggelaten.
Is niet anders. Voor wat ik gekregen heb, voor de prijs, ben ik nog steeds spekkoper!

Edit: Als optie zou de kaart ook ruim €100,- zijn geweest, had ik toch te fors gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door F-train op 31-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:10:
Ik zou nog geen contact opnemen met dell trouwens. Als je dat doet weten ze ook niet waar ze moeten zoeken en vervangen ze maar uit wanhoop het moederbord, harde schijf, of software. Het levert minder last op om zelf even te kijken als je daar de kennis voor hebt.
Ik heb zelf totaal geen verstand hoe ik erachter kan komen wat die mini haperingen veroorzaakt. Zijn hier programma's voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval gewoon contact opnemen met dell. Dan wordt het wel opgelost, ik weet alleen niet op welke manier.

En er schiet me iets te binnen. mcafee zou voor dit soort problemen kunnen zorgen. Heb je die er nog op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Ja die staat er nog op, maar omdat ik niet heel technisch ben, heb ik liever wel een virus scanner op m'n computer. Ik heb nog een Bull Guard abonnement liggen, zal ik die gebruiken of is dat ook storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf erg tevreden over het (gratis) Microsoft secuirity essentials. De ellende is natuurlijk wel dat je mcafee er niet meer opkrijgt vanwege licentie gezeur als je het er eenmaal afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McAfee heb ik gelijk van m'n XPS verwijderd en vervangen door Microsoft Security Essentials. Lekker simpel programma dat erg goed is in wat het moet doen als ik wat reviews moet geloven. MSE is ook niet zwaar om te draaien, wat ook een belangrijk punt voor mij is ondanks mijn specs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Nou tot dusver hebben jullie steeds gelijk gehad, dus laat ik het mcafee er maar afhalen en MSE erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:30:
Zo, ik heb net m'n nieuwe SSD ingebouwd in mijn XPS 15. Het verwijderen van de palmrest was niet makkelijk, maar ook niet zo moeilijk als ik had verwacht. :)

Eindresultaat:

[afbeelding]
Merk je veel vooruitgang met die SSD tov de standaard harde schijf? Ben nu mijn dell aan het samenstellen (oude laptop heeft net de geest gegeven) en bij het configureren van de laptop kan je kiezen voor een 128 gb SSD ipv de 750 GB 7200 rpm normale hd. Verschil is 200 euro. Ik twijfel, ik weet dat een SSD een stuk sneller zou moeten zijn, aan de andere kant is de normale hd 7200 rpm en kan je die altijd nog vervangen voor een SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Laatst online: 12-09 15:25
Ik merk het vooral met het laden van spellen. Ik heb een 7200k rpm schijf een vriend met een verder qua hardware mindere computer maar wel een ssd is ongeveer 2 keer zo snel in het spel.
Ik praat dan over BF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:01:
[...]

Merk je veel vooruitgang met die SSD tov de standaard harde schijf? Ben nu mijn dell aan het samenstellen (oude laptop heeft net de geest gegeven) en bij het configureren van de laptop kan je kiezen voor een 128 gb SSD ipv de 750 GB 7200 rpm normale hd. Verschil is 200 euro. Ik twijfel, ik weet dat een SSD een stuk sneller zou moeten zijn, aan de andere kant is de normale hd 7200 rpm en kan je die altijd nog vervangen voor een SSD
Je kan inderdaad beter gaan voor de normale HDD bij Dell en dan gewoon achteraf zelf een goede SSD kopen bij een webshop. Die kun je dan vervolgens makkelijk zelf inbouwen.

Ik heb het zelf ook gedaan, heb mijn HDD vervangen door een 256GB Crucial M4. Met een SSD gaat er echt een andere wereld voor je open! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net ff chat gehad. Het 'euvel' wil dat ik een laptop heb samengesteld (zonder die SSD) voor 780 ongeveer. Je kan 5% korting krijgen via die coupon van dell (bovenop de standaard korting) bij laptops vanaf 599.
Je krijgt 10% korting bij laptops vanaf 799. Dus ik heb via de chat gevraagd of ze een backlit toetsenbord er bij konden doen (40 eur) zodat ie over de 799 komt en dus 10% korting oplevert. Dat is een gratis backlit toetsenbord :)
Hij ging in ieder geval een offerte voor mij maken, dus ben benieuwd :)

Wat een hollander voel ik me toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
De gezondheid van mijn 320 GB HDD van mijn 8 maanden oude Dell gaat gestaag achteruit gegaan, van 5 slechte sectoren in het begin naar 34 vandaag. :/ De drempelwaarde is 50; betekent dat het maximum aan slechte sectoren dat opnieuw toegewezen kan worden?????

Ik heb nog 112 dagen garantie. Zou het zin hebben om een garantieverlenging af te sluiten? Ik kan daar een online verzoek voor indienen, maar er staat geen prijs bij.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:28:
Zo, net ff chat gehad. Het 'euvel' wil dat ik een laptop heb samengesteld (zonder die SSD) voor 780 ongeveer. Je kan 5% korting krijgen via die coupon van dell (bovenop de standaard korting) bij laptops vanaf 599.
Je krijgt 10% korting bij laptops vanaf 799. Dus ik heb via de chat gevraagd of ze een backlit toetsenbord er bij konden doen (40 eur) zodat ie over de 799 komt en dus 10% korting oplevert. Dat is een gratis backlit toetsenbord :)
Hij ging in ieder geval een offerte voor mij maken, dus ben benieuwd :)

Wat een hollander voel ik me toch.
Ik verwijs je door naar de sheet.Er zit een klein bugje in: de verzendkosten zijn deze week gratis, die moet je even verwijderen

En nog iets. Je neemt toch niet de duurste variant met i7? Je bent 99% zeker meer tevreden met een i5 en het 1080p scherm. Als je dan ook nog de https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294 actie gebruikt ben je niet eens duurder uit als je de i7 + 1080p neemt..
Louise525 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:33:
De gezondheid van mijn 320 GB HDD van mijn 8 maanden oude Dell gaat gestaag achteruit gegaan, van 5 slechte sectoren in het begin naar 34 vandaag. :/ De drempelwaarde is 50; betekent dat het maximum aan slechte sectoren dat opnieuw toegewezen kan worden?????
Mark my words. Dat ding gaat sterven. Als je contact opneemt met dell sturen ze een nieuwe op.
Ik heb nog 112 dagen garantie. Zou het zin hebben om een garantieverlenging af te sluiten? Ik kan daar een online verzoek voor indienen, maar er staat geen prijs bij.
Probeer de telefoon. Desnoods een paar keer, de prijzen die worden gevaagd lopen nogal uiteen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dezelfde config maakte met de i5 ipv i7 (wel de goedkoopste i7) was ik met i7 ongeveer 35 euro duurder uit. Bij de i7 krijg je de gratis upgrade met geheugen, bij de i5 niet. Het 1080p scherm is voor mij niet een hele grote meerwaarde eigenlijk. Ik vind het die 200 extra niet waard en wat ik las bij de aankooptipstopic hier, was dat je dan met een grotere native reso zit (dat begreep ik eruit) waardoor games ook minder goed zouden draaien. (correct me if im wrong). En aangezien ik toch ook wel af en toe een leuk gamepje wil spelen leek dit mij een mooi compromis.
Ik heb jaren op mijn HP laptop gewerkt/gegamed en ik heb me nooit gestoord aan het scherm, dus ik denk dat mijn eisen op dit vlak niet zo hoog zijn.

Maar wel bedankt voor je advies :)

Ik heb (geloof ik) geen mastercard, die 6% extra zou wel leuk zijn natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:35:
[...]

[...]
Mark my words. Dat ding gaat sterven. Als je contact opneemt met dell sturen ze een nieuwe op.
[...]
Ik ben al maanden bang dat mijn HDD overlijdt. Bedoel je dat ze nu al een nieuwe HDD opsturen nog voordat de huidige het definitief heeft begeven? Dat zou wel heel mooi zijn! :)

Als ik een nieuwe HDD krijg, hoef ik niet zo nodig een verlengde garantie.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij deden ze dat 2x (ik koop dus nooit meer samsung HDD's...), dus ik neem aan van wel. Gewoon contact opnemen met dell dan regelen ze het wel verder.

Zelfs na de garantie doen ze daar waarschijnlijk niet moeilijk om.. Dat is tientjeswerk voor dell.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:01:
[...]

SSD is echt veel en veel sneller dan de HDD, bijna niet te beschrijven eigenlijk. :P Alleen zou ik de SSD lekker zelf inbouwen, kost je wat minder. :) Weet ook niet wat voor SSD je bij Dell krijgt, maar voor 178 euro heb ik (naar mijn mening) de beste SSD in zijn prijsklasse gekocht. Samsung HDD's vertrouw ik voor geen meter, de SSD's behoren tot een van de besten als het om betrouwbaarheid gaat (tenminste, dat is wat ik lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB
De beste SSD die je kan krijgen, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb die maar dan in 128GB. :P 256GB is mij net wat te duur (en onnodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij dell kan je alleen een 256GB kiezen. Je krijgt dan deze samsung. (in de oem variant. De PM830).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 18:29
Heeft er iemand anders ook problemen met het draadloos internet?? Ik had al eigenlijk altijd dat mijn draadloos het redelijk deed.. maar de laatste tijd is het echt irritant aan het worden.

Thuis connect hij gewoon makkelijk met het draadloos.. maar moet ik altijd een minuut of 2 wachten voordat ik ook daadwerkelijk internet heb (met andere laptops en telefoons is dit niet zo). En dan knalt hij er ook nog vaak random er uit.. Dat ik niet meer verbonden ben met het netwerk, dan moet ik weer connecten en duurt het ook weer even. Dit is vooral sinds ik een nieuwe UPC router heb. Bij mijn vorige Linksys had ik weinig problemen.

Als ik bij mijn vriendin op het draadloos wil, moet ik het eerst 10x proberen voordat hij verbonden is, dan heb ik wel gelijk internet. Maar ook daar knalt hij er soms uit. Dit is wel altijd al zo geweest (sinds ik de laptop gekocht heb vorig jaar Maart).

Heb alle nieuwste drivers (ofja, heb via Apparatenbeheer alle netwerk drivers automatisch geupdate)..

Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand een oplossing? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

Nikeo

Jawelles

@Darkstone: soms doe je naar mijn mening iets te luchtig en te makkelijk over de Dell helpdesk. Je maakt soms aannames over 'dat ze het vast wel vervangen, ook na garantie'. Ik denk dat je hier wat voorzichtiger om moet zijn want zo gaan mensen van zaken uit die niet op papier staan, zaken die je aanneemt. Uit het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst :) Verder hulde voor je kennis en hulp in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:27:
Bij dell kan je alleen een 256GB kiezen. Je krijgt dan deze samsung. (in de oem variant. De PM830).
Ik heb hier een Dell XPS15 incl. SSD en dat is toch echt een Samsung 470 256GB (volgens de Technische Dienst). Volgens Windows 7 is het serienummer inderdaad de PM830 :?

Nog even CDM test bekeken en het moet inderdaad de 830 zijn, Read = 455 MB/s, Write = 404 MB/s :)

[ Voor 24% gewijzigd door CurlyMo op 01-02-2012 16:27 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je die dus gekocht/gekregen voordat dell door hun vooraad 470-jes heen was. Dat was de voorloper van de 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hij is besteld.
Ben benieuwd, hij zou uiterlijk 21 februari binnen moeten zijn.
Wel bijzondere manier van betalen als je 'm via de mail bestelt.
Overmaken via de bank, bewijs van betaling mailen.
Ben blijkbaar verwend met Ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
De meeste kortingen bij Dell zijn geldig t/m 1 februari...
Zal ik snel een bestelling plaatsen, of zullen er nog goede kortingen komen?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
turkishfb schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:12:
De meeste kortingen bij Dell zijn geldig t/m 1 februari...
Zal ik snel een bestelling plaatsen, of zullen er nog goede kortingen komen?
Dell heeft doorlopend kortingsacties. Zodra er een is afgelopen, komt er weer een nieuwe. Verzendkosten hoef je sowieso eigenlijk bijna nooit meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verzendkosten betaal je ongeveer de helft van de tijd, maar dan is de korting bijna altijd iets hoger dan vorige week, waardoor je netto op hetzelfde uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kortingen die dell geeft tot 1 februari zijn wel behoorlijk flink. Ik weet niet of dat zo blijft eigenlijk. Volgens mij had ik rond de 400 euro korting. Maar het is de vraag of ze sowieso wel de originele vraagprijs ooit hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen hoe je kan zien of ergens mobile broadband in kan of niet.. Namelijk:
kies een config
print uit.
Verander in de url 'vw=....' naar 'vw=builder'
selecteer in het menu helemaal rechtsboven 'alle opties'

Dan kom je op deze pagina: http://configure.euro.del...b=AllOptionsTab&~lt=print als je daar een ctrl-F naar 'sim' doet zie je of je hem krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4PVbXzhX8ZdBS97hHGng0g8v/full.png
Ik heb verder al veel dingen geprobeerd. Maar ik kom er niet achter hoe je dat vinkje ook echt kan veranderen. Iemand bedreven met websites hacken? :P

En ik zie dat ze bij dell 256GB SSD;s aanbieden voor €199, of richting de €170 na kortingsbonnen. Dat was vorige week nog €320-iets. Dan wordt het wel erg aantrekkelijk om die optie te nemen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Ja €199,- voor een 256GB Samsung 830 is ook weer een koopje! Heb voor de mijn 128GB gisteren 178,- betaald.
Kortingen zijn wel weer verdwenen.

En de mobile optie kan ik nog steeds niet terugvinden. Wel op de specsheet, maar nergens in optievorm.
Voor €50,- wat mij betreft ook een moetje, al was het alleen al voor de antennes.
Kan niet in combinatie met TV-tuner, zie ik ook nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik weet niet of ik in de juiste topic ben voor de XPS 15z, maar Groupon heeft momenteel een korting van 225 op de XPS 15z lopen. Weet iemand hoe dit werkt? Zou dit als een normale kortingscode werken, die gelden i.c.m. andere codes?

De goedkoopste 15z is namelijk 1000 euro op de Dell site, dat zou dan 775 worden zonder eventuele andere kortingscodes...

[ Voor 9% gewijzigd door ejtnaj op 02-02-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weer 95% zeker dat het werkt op een normale code. Het is altijd zo geweest dat je percentages en vaste bedragen kan combineren, alleen geen vaste bedragen plus nog meer vaste bedragen. Via de sheet in de eerste post van dit topic kan je uitrekenen op welke prijs je komt. € 674 voor het basismodel met i5, 6GB, 750GB hdd.
..maar ik weer dan weer niet zeker of het werkt op op ...epp eindigende configs. Dat wisselt vaak.

Een i7 is overigens niet aan te raden, dat kan de koeling van dat ding niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Half-topic: Weet er iemand nog een leuke Dell aanbieding voor een laptop voor een niet al te veeleisende gebruiker? Ik heb vorige week gekeken naar de Inspiron 15 van €399, met i3/2GB/250GB maar een poosje terug kreeg je voor hetzelfde geld i3/4GB/500GB en dat vind ik veel interessanter. Maar misschien zie ik op de site iets over het hoofd, die is op dit moment trouwens akelig leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Hij is niet voor mezelf, anders zou ik het direct doen. Maar om nu direct aan de computer van een ander te gaan sleutelen en zodoende de garantie niet vanzelfsprekend meer te maken vind ik wat ver gaan. Bovendien heeft een lichtere 15" de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:12
Alfie104 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:11:
Hij is niet voor mezelf, anders zou ik het direct doen. Maar om nu direct aan de computer van een ander te gaan sleutelen en zodoende de garantie niet vanzelfsprekend meer te maken vind ik wat ver gaan. Bovendien heeft een lichtere 15" de voorkeur.
Het vervangen van een HDD valt bij Dell gewoon binnen het acceptabele gesleutel en zal dus niet je garantie aantasten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
Ik ben van plan om een xps 15 te gaan kopen, dus zat ik op de site van Dell, ik zie dat de 1080p scherm 'gratis' is. Dus wat ik gedaan heb is: de 2e xps 15 laptop kiezen, en eigenlijk er niets aan veranderen.
deze heeft een i7-2670qm, 6gb ram, 500gb, gt525m en natuurlijk 1920x1080 scherm.
dit voor 699 euro, waarbij je nog 5% korting kan krijgen...

daarna bouw ik er een samsung ssd in:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB€ 169,99€ 169,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,99

en kom ik eigenlijk uit op 699,- (excl korting) + 170,-
netjes? (alleen weet ik niet of 128gb genoeg is, misschien later de harde schijf ipv optische drive)

alleen je krijgt korting vanaf 699 euro, en dell rekent de laptop als 698,99, dus zou je er iets bij moeten halen, of een upgrade...

waar ik nog over twijfel:
bij xps 15 niet de 2e maar de 1e laptop kiezen, waarbij sommige componenten verschillen:
i5 2450 ipv i7-2670
3gb ram ipv 6 gb --> (als ik deze zou halen, zou ik zelf thuis upgraden naar 8gb)

wat hier het probleem is, is dat je niet aan de 699 euro komt om in aanmerking te komen met de 5% korting, dus wat ik dacht is: of 6 gb ram, of gt540 nemen...
(alleen de gt525 clock ik wel over tot de waarden van gt540, dit moet geen probleem zijn)

mijn probleem is: ik denk dat een normale harde schijf van 5400rpm een zware bottleneck zal zijn, daarom wil ik een ssd, en als ik mijn configuratie + ssd inbouw kom ik ongeveer uit op 870 euro. Alleen is 128gb niet echt veel. Dell levert 256gb, alleen wel voor 350 euro, maar dan kan je gebruikmaken van de 10% korting...

pff wat een kopzorgen allemaal:D hoop dat iemand me goed advies kan geven:D

Darkstone kom is met een goed advies:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
CurlyMo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:26:
[...]

Het vervangen van een HDD valt bij Dell gewoon binnen het acceptabele gesleutel en zal dus niet je garantie aantasten.
Weet ik, maar daar wordt hij nog niet kleiner en lichter van...
Het is wel heel aantrekkelijk om te doen!

Oh, en €400 is zo'n beetje het budget. Een XPS 15 zou nog net kunnen, als het goedkoopste model een leuke korting krijgt, maar die 25% code heb ik nog nooit gehad, alleen maar 5% (krascode dan he). En een netbook wordt het niet.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

@turkishfb: Nu toch 256GB SSD voor €199,-?
Koopje, en jij meteen in kortingsregionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Iets lager in dezelfde topic, 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
thx alfie had het al gelezen, was ff wild toen ik 2x512 zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Discussie over de XPS 17-deal in het XPS 17 topic. Ik wil niet straks in 2 topics een paar honderd berichten gaan trashen zoals bij de vorige actie. Een is al erg genoeg.
turkishfb schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:38:
Darkstone kom is met een goed advies:D
Waar wacht je op? Meteen bestellen totdat ze het merken. Dit is de beste deal voor een 15" laptop of all time. En dan reken in de blunder op het zakelijke gedeelte plus de 25% haalmeeruitjekaart actie mee. I kid you not.

Dell is lekker bezig zeg.. Iemand daar wordt binnenkort ontslagen :+

De i7 iswas 8)7 verder even duur als de i5 en heeft verder wat betere specs. Lijkt mij een heel erg simpele keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:21:
[modbreak]Discussie over de XPS 17-deal in het XPS 17 topic. Ik wil niet straks in 2 topics een paar honderd berichten gaan trashen zoals bij de vorige actie. Een is al erg genoeg.[/]

[...]

Waar wacht je op? Meteen bestellen totdat ze het merken. Dit is de beste deal voor een 15" laptop of all time. En dan reken in de blunder op het zakelijke gedeelte plus de 25% haalmeeruitjekaart actie mee. I kid you not.

Dell is lekker bezig zeg.. Iemand daar wordt binnenkort ontslagen :+

De i7 is verder even duur als de i5 en heeft verder wat betere specs. Lijkt mij een heel erg simpele keuze?
15" ? Even voor de duidelijkheid, je bedoelt de 17" neem ik aan? Anders mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:42
Ik volg het ook niet. Ik dacht dat het over de XPS 15 ging....
Gaat het om het zakelijke gedeelte of het consumenten gedeelte ?
Welke 25% haalmeeruitjecard actie heb je het over ?
Als ik inlog daar krijg ik 7% korting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:24:
[...]

15" ? Even voor de duidelijkheid, je bedoelt de 17" neem ik aan? Anders mis ik iets.
De 15". als je http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 pakt is het 1080p scherm gratis waardoor je hem uiteindelijk voor € 619 in de wacht sleept...
De sheet is gefixt om om te gaan met deze nieuwe 'bugjes'. Check back over een half uurtje :)

Het 2x SSD verhaal gaat over de 17. In dat andere topic dus ;)
Axelreno schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:30:
Welke 25% haalmeeruitjecard actie heb je het over ?
Je bent een half jaar te laat. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
De 15". als je http://configure.euro.del...l&s=dhs&cs=nldhs1 pakt is het 1080p scherm gratis waardoor je hem uiteindelijk voor € 619 in de wacht sleept...
hoe kom je aan €619,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
hoezo ga je er van uit dat iedereen MasterCard heeft?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

turkishfb schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:33:
hoezo ga je er van uit dat iedereen MasterCard heeft?...
Dat gaat ie niet. Maar een Mastercard kost je minder dan het prijsverschil. Sowiezo korting dus. En als je hem niet wilt, zeg je daarna weer op.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:31:
[...]De 15". als je http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 pakt is het 1080p scherm gratis waardoor je hem uiteindelijk voor € 619 in de wacht sleept...
't is wel maar met harde schijf van 5400RPM... en hij aanvaard mijn bestelling ook niet, krijg melding

Instructies inzake compatibiliteit
Errors:
The selection - Cover – Metalloid Aluminium is incompatible with LCD

begrijpe wie begrijpe kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je het touch-screen veranderen in het 1080p scherm. Dan pakt hij hem wel.
Het 1080p scherm is sowieso een must. Imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
okay, ik dacht dat 1080p scherm standaard geselecteerd stond, my mistake. een must weet ik niet, maar als het gratis is laat je het niet liggen natuurlijk

[ Voor 36% gewijzigd door xenne op 03-02-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Andere ook last met inloggen bij Dell? Geeft nu aan dat mijn account niet meer bestaat, en kreeg eerst een melding dat mijn account na 6 mislukte inlogpogingen wordt geblokkeerd, en na 1 keer het goede wachtwoord in te vullen, kreeg ik al een melding van 24 uur geblokkeerd.

Rare jongens, die ict-ers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42
ninc schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:56:
Andere ook last met inloggen bij Dell? Geeft nu aan dat mijn account niet meer bestaat, en kreeg eerst een melding dat mijn account na 6 mislukte inlogpogingen wordt geblokkeerd, en na 1 keer het goede wachtwoord in te vullen, kreeg ik al een melding van 24 uur geblokkeerd.

Rare jongens, die ict-ers :P
Werkt prima hier, je zal zelf wel een fout gemaakt hebben met het intikken van je email en/of wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Enes_81 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:01:
[...]

Werkt prima hier, je zal zelf wel een fout gemaakt hebben met het intikken van je email en/of wachtwoord.
Nope, weet zeker dat ik geen fout heb gemaakt. En als ik wachtwoordherstel wil aanvragen krijg ik het volgende:
This e-mail address does not exist in the database.
Gisteren kon ik wel nog normaal inloggen, sinds vandaag krijg ik dat ik niet kan inloggen en mijn emailadres niet bekend is. Hopelijk heeft dat geen invloed op mijn bestelling die nog gevalideerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_vdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik heb ook sinds kort de XPS 15, klein probleempje alleen met windows media player home cinema classic, bij alle videobestanden zitten er willekeurige gele flitsen doorheen, ook op ondertitels reageert hij raar. VLC werkt verder prima dus snap niet helemaal waar het aan ligt, heb het al een keer geprobeerd opnieuw te downloaden maar hielp niet

edit: hier een van de ondertitel flitsen kunnen capturen:
http://i43.tinypic.com/33b3ias.png

[ Voor 12% gewijzigd door Tom_vdl op 03-02-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Een SSD van 256gb in de XPS 15 (en 17) steken kost nu maar €200! Dat is €120 goedkoper dan in de pricewatch voor een Samsung 830. De garantie optrekken naar 3 jaar NBD kost ook maar €85.

En dit zelfs ook voor België!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
ColTju schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:25:
ik had m niet besteld, maar toen ik de simkaart uit mijn telefoon in mijn laptop deed werkte dat wel zonder enig probleem. is n modelletje van een maand of 8 geleden.
Bij mij precies hetzelfde met een laptop uit mei 2011. Kaartje niet besteld maar stond wel op de pakbon. Op dit moment heb ik een glasvezelstoring en is het wel superhandig dat ik de SIM-kaart (met dat abo) van mijn mobiel in de XPS heb kunnen stoppen. Identificeren met je SIM-pincode en klaar. Ik ben heel bij dat ik 't heb. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde gisteren even kijken op welk bedrag de xps 15 uit zou komen na het verlopen van de vorige actie en toen zag ik ook dat het 1080p scherm gratis was. Ik kon e'm gister helaas niet bestellen, dus toen ik vandaag weer keek was het scherm opeens weer 200 euro?! Heeft iemand in de tussentijd de laptop besteld met het gratis scherm? Als dat zo is waag ik maandag even een gokje bij de klantenservice!

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus een blunder. De prijs is nu weer normaal. Waar normaal = een paar euro duurder dan vorige week, met net iets betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff, is dat even jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het topic al even beknopt doorgelezen maar 'k vind maar weinig informatie over welke promoties ook voor Belgen kunnen en hoe ik dat dan best aanpak. Is daar enige informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan 10% waardebonnen vinden via google. En.... verder zou ik het niet weten. Ik raad doorgaans aan om via een famillielid of bekende in nederland te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik heb de sheet gedownload en als ik het zo bekijk is dit de interessantste aanbieding: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Voor 199 euro extra nog een 256 Gb SSD.

Dan heb je dus voor 1099 bruto een i7-2670, 256 Gb SSD, 8 Gb geheugen, een GT540m en een FHD scherm. 10% couponkorting en 8% haal meer uit je card korting eraf en je zit op iets meer dan 900 euro. Geen slechte deal dan toch lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker niet. Maar je moet je afvragen of je voor een paar euro meer niet liever 128GB SSD + 750GB hdd hebt (zonder optical drive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik wil hem gebruiken als desktop-replacement. Aangezien mijn wederhelft nogal veel wat oudere spellen op DVD heeft wil ik de optical drive wel blijven houden. Het wordt sowieso een enorme stap vooruit vanaf mijn (desktop) Athlon64 s754-3200 met een echte AGP X1950 kaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:24:
Heb het topic al even beknopt doorgelezen maar 'k vind maar weinig informatie over welke promoties ook voor Belgen kunnen en hoe ik dat dan best aanpak. Is daar enige informatie over?
het prijsverschil tussen nederland en belgië is vrij groot. in nederland is er ook nog eens gratis verzending. dus is de optie om via een famillielid of bekende in nederland te bestellen een goede raad

dit gezegd zijnde, als je toch wil bestellen van dell.be zijn er kortingsbonnen te vinden op http://actiebon.blogspot.com/ , er is altijd wel een bon van 5%, en meestal 10%. deze bons zijn niet te combineren met evt epp korting. via de nieuwsbrief kan je nog andere code krijgen, meestal van 5% die wel te combineren is met epp korting

momenteel kan je op elke configuratie 3 jaar home garantie krijgen voor €85, plus elke configuratie komt met gratis Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements. er is ook deze week ook één configuratie met 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Frank Martin schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:18:
... en 8% haal meer uit je card korting ...
Die 8% krijg je alleen met een Mastercard Premium. Voor normale Mastercards is het 7%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Ik zit sinds kort ook weer te kijken naar een laptop en de Dell XPS 15 lijkt me (zeker price-wise) een goede keuze.
Als ik de Excel sheet zo bekijk staat er maar één laptop in met standaard een 1920x1080 scherm. En dat (of 1600x900) is voor mij wel een must. Voor 809 euro (incl. 10% korting, gratis verzenden) de n00x5m09.
Bij alle andere configuraties kom ik met een 1920x1080 scherm duurder uit. Alleen de goedkoopste configuratie kost iets minder, maar gelijk met veel mindere specs.

Klopt het dan dat ik die het beste kan nemen of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Vergeet de &vw=classic truuk niet voor het backlit toetsenbord, en het feit dat de sheet de verzendkosten verkeerd berekent op dit moment. Er zijn geen verzendkosten deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb die SSD al een tijdje in die caddy zitten, maar ik moet zeggen, hij vult niet zo lekker op als dat ik gedacht had. Als je nu aan die kant op het toetsenbord klikt, voel en hoor je duidelijk het verschil.
Heb het al een beetje opgevuld met plakband. (Dubbelvouwen en dan opplakken), maar heb een idee dat er ook wel andere dingen voor zijn. Iemand suggesties? En graag ook waar dat te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Weet er iemand of thunderbolt op de xps 15 zal komen op hetzelfde moment als ivy-bridge? Of zal dat nog duren tot de facelift van de xps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die vraag is al eerder langsgeweest: http://gathering.tweakers...derbolt&data[boolean]=AND

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Sorry, dat had ik niet gezien. Bedankt voor je reactie, het is nu allemaal wat duidelijker betreffende thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
ik heb het probleem dat in chrome filmpjes (bv youtube) op HD gaan stotteren, dit kan ik verhelpen door de nvidia kaart te selecteren bij het opstarten van chrome. Maar kan ik m niet instellen dat ie pas bij flashgebruik overschakelt? Of hebben jullie dit probleem anders opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Laatst online: 19:35
JPtjee007 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:35:
Heb die SSD al een tijdje in die caddy zitten, maar ik moet zeggen, hij vult niet zo lekker op als dat ik gedacht had. Als je nu aan die kant op het toetsenbord klikt, voel en hoor je duidelijk het verschil.
Heb het al een beetje opgevuld met plakband. (Dubbelvouwen en dan opplakken), maar heb een idee dat er ook wel andere dingen voor zijn. Iemand suggesties? En graag ook waar dat te koop is?
zelf heb ik hiervoor een een paar stukjes van een rubberen isolatie-ring afgeknipt. Bij mij zit de HDD in de caddy en sloot ook niet helemaal lekker aan (hoorde hem vooral bij het oppakken e.d.) nu zit hij perfect moet ik zeggen en die rubbertjes zitten zo strak dat ze echt geen kant meer op gaan. denk trouwens dat je met een binnenband van een fiets o.i.d. ook een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 20:41
iedereen die met het wifi kaartje niet overweg kan nu een test van hardware.info
ook als je een keuze wilt maken welke wifi chip je wilt gebruiken

http://nl.hardware.info/r...g-vervang-je-wlan-adapter

[ Voor 84% gewijzigd door het_mannet op 05-02-2012 22:36 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.