[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste
Acties:
  • 985.589 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gisteren voor mijn vrouw Skyrim ingesteld. En draait aardig op 1920x1080.
Kan nog wel iets sneller, maar daar moet ik eens rustig voor gaan zitten.

Wat me wel op viel is dat drivers voor de GPU beetje erg outdated zijn, maar er ook geen recente op de site van Dell staan. Nu ben ik er helemaal voor om dit soort dingen op een andere manier dan te updaten, maar volgens mij gaat dat niet bij Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu op 285.62, zo oud is dat toch niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ja... :P
Haha, blijkbaar kun je gewoon van de site van Nvidia updaten. Ga ik dat eens voor haar doen. Anders kan ik altijd opnieuw de oude oppikken van Dell mocht het niet lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 08:13
Arunia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:15:
Gisteren voor mijn vrouw Skyrim ingesteld. En draait aardig op 1920x1080.
Kan nog wel iets sneller, maar daar moet ik eens rustig voor gaan zitten.
...
Pardon? Kan dit systeem Skyrim draaien op 1920x1080? Welke instellingen dan? Ik had gister nog wat rond gekeken en zag dat veel benchmarks op lage resoluties moesten. Ben benieuwd hoe vloeiend hij spellen kan draaien op 1920x1080 dan (en met welke instellingen ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:57:
[...]

XPS hotline is 24/7 beschikbaar? :P

[
Zag ik later ook...

Vandaag gebeld. Behoorlijk teleurstellende ervaring. Helpdeskmedewerker met 0,00 invoelend vermogen. Uitgelegd dat ik de laptop donderdag heb binnengekrgen en zondag voor het eerst heb opgestart en dat ik dus 4 piepjes kreeg.. Geen enkele,oh wat vervelend oid..

En nu heeft de diagnostics ook geen resultaat opgeleverd dus mag ik zelf 8)7 de XPS openschroeven om het geheugen te gaan testen... Als ik voet bij stuk zou hebben gehouden dan had ik de XPS wel kunnen terugsturen maar er werd toch behoorlijk duidelijk gesteld dat Dell een policy heeft dat je dit zelf moet doen. Dat scheelt immers kosten (letterlijke tekst van medewerker)...

Ga nu dus maar met schroevendraaier mijn fonkelnieuwe laptop te lijf. Voelt toch een beetje alsof je een Mercedes koopt en dat de dealer vraagt of je zelf even de startmotor wil vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
rdt.dop schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:15:
[...]

Pardon? Kan dit systeem Skyrim draaien op 1920x1080? Welke instellingen dan? Ik had gister nog wat rond gekeken en zag dat veel benchmarks op lage resoluties moesten. Ben benieuwd hoe vloeiend hij spellen kan draaien op 1920x1080 dan (en met welke instellingen ook).
Klopt, niet vloeiend vloeiend maar heel goed speelbaar. Hij checkt zelf bij de eerste keer starten de instellingen, daarna heb ik de AA uitgezet. Klein scherm hoge resolutie weinig nut. Gaat goed. Mijn vrouw heeft wel alle dure hardware erin zitten. 1na hoogste i7, hoogste gpu en 8GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Zag ik later ook...

Vandaag gebeld. Behoorlijk teleurstellende ervaring. Helpdeskmedewerker met 0,00 invoelend vermogen. Uitgelegd dat ik de laptop donderdag heb binnengekrgen en zondag voor het eerst heb opgestart en dat ik dus 4 piepjes kreeg.. Geen enkele,oh wat vervelend oid..

En nu heeft de diagnostics ook geen resultaat opgeleverd dus mag ik zelf 8)7 de XPS openschroeven om het geheugen te gaan testen... Als ik voet bij stuk zou hebben gehouden dan had ik de XPS wel kunnen terugsturen maar er werd toch behoorlijk duidelijk gesteld dat Dell een policy heeft dat je dit zelf moet doen. Dat scheelt immers kosten (letterlijke tekst van medewerker)...

Ga nu dus maar met schroevendraaier mijn fonkelnieuwe laptop te lijf. Voelt toch een beetje alsof je een Mercedes koopt en dat de dealer vraagt of je zelf even de startmotor wil vervangen...
Zelf opengeschroeft en alle modules gecheckt. En nu draait alles als een zonnetje. :)

1 van de modules is waarschijnlijk losgeraakt tijdens het vervoer. Ik blijf het een ongemakkelijk gevoel vinden om zelf die modules om te wisselen.. Maar ja het heeft wel gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geheugen is een customer replaceble unit, dus dat kan je prima zelf openen. 't Zou Dell aardig wat geld kosten om voor zoiets een monteur te laten komen of de hele laptop meteen te verwisselen, en uiteindelijk zal dat weer doorgerekend gaan worden naar de klant. Nu is één geval nog niet zo erg, maar wereldwijd zullen er vast meer mensen zijn die zo'n foutje hebben en dan lopen de kosten aardig op. :P

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 23-01-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
SChief schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:45:
Geheugen is een customer replaceble unit, dus dat kan je prima zelf openen. 't Zou Dell aardig wat geld kosten om voor zoiets een monteur te laten komen of de hele laptop meteen te verwisselen, en uiteindelijk zal dat weer doorgerekend gaan worden naar de klant. Nu is één geval nog niet zo erg, maar wereldwijd zullen er vast meer mensen zijn die zo'n foutje hebben en dan lopen de kosten aardig op. :P
Ja idd. toen die van mij terugkwam van reparatie zat er ook een module los. Dat was voordat ik hem opstuurde niet zo, want ik had er andere modules ingezet en het moest voor de reparatie natuurlijk weer terug in fabriekstoestand. Het zou misschien inderdaad door het transport kunnen komen, hoewel ik er niet aan wil denken wat het ding dan onderweg moet verduren als de geheugenmodules uit hun toch vrij stevige bevestiging los kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:16:
[...]

Zelf opengeschroeft en alle modules gecheckt. En nu draait alles als een zonnetje. :)

1 van de modules is waarschijnlijk losgeraakt tijdens het vervoer. Ik blijf het een ongemakkelijk gevoel vinden om zelf die modules om te wisselen.. Maar ja het heeft wel gewerkt..
Hmm. Net de XPS 5 minuten niet aangeraakt. Kom ik terug: Zwart Scherm.

Ik denk screensaver.. Maar hij reageert uberhaupt niet op toetsaanslagen of wat dan ook..
Dus maar uit en aan gezet via het knopje.. En nu maar weer afwachten..

Begin me nu wel een beetje zorgen te maken.. Eerst het geheugen en dan dit..

Alarmfase rood begint nu te gloeien: de DVD-lade gaat niet open :( en ook weer een vastloper |:(

Update:

Zojuist 90 minuten aan de lijn gehangen met de internationale XPS desk. Goed te woord gestaan.

De laptop doorliep ook nu weer alle testen van het geheugen. Maar bij opende helaas niet de DVD-lade. DVD-lade opende als ik de laptop een beetje optilde. Waarschijnlijk is het chassis verbogen. Bij het sluiten van de lade liep de laptop weer vast :(

De helpdeskmedewerker suggereerde nu de laptop open te schroeven om de optische drive eruit te halen. UItgelegd dat ik er klaar mee ben. En niet nog een keer het apparaat ga openschroeven. Hij komt $%## net uit de doos!..

Helaas mocht hij niet akkoorderen dat de laptop wordt teruggenomen. Morgen dus maar bellen met de Nederlandse helpdesk..

Tijd voor ontspanning..........

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 21:02 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
@Heusje: Heel vervelend allemaal. Misschien moet je morgen, als je weer wat gekalmeerd bent de instructies toch even opvolgen. Wie weet werkt het wel. :) Sterkte ermee man!

Nu even over mezelf. Ik heb 2 januari de mooie laptop mogen ontvangen. Echter is het geld nog steeds niet van de creditcard-rekening afgeschreven, waarmee betaald is. Iemand enig idee hoe dit zit en of ik nu dus eigenlijk al actie moet ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Fan begint me hier toch te irriteren. En ik heb niet hetzelfde probleem als de rest... (die hebben meer een constant aan-uitgaan van de fan). Mijn fan blijkt zichzelf niet goed af te stemmen. Als ik op balanced power plan bezig ben dan zit de cpu altijd volop te werken waardoor de fan constant draait, ook al ben ik enkel aan het rondsurfen. Ik kan in het powerplan de max CPU performance wel op 99% zetten en dat stopt hij met turbo boost maar zit hij nog steeds constant aan 2.2ghz ('t is een 2670QM). Als ik op powersaver powerplan zet dan scaled hij wel genoeg down om de fan te kalmeren. Verder rondprutsen met de settings levert geen echt succes op, ik alles bij balanced hetzelfde zetten als bij power saver en dan blijft het probleem er nog steeds...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
SemperEgo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:16:
*Verhaal over Fan*

Iemand een oplossing?
Ja, uitzoeken welke taak je CPU 100% gebruikt 8)7
Elimineren die zooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Joolee schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:45:
[...]

Ja, uitzoeken welke taak je CPU 100% gebruikt 8)7
Elimineren die zooi!
Die is er niet:p. Volgens task manager gebruik ik 13% cpu ongeveer (quasi volledig FF (plugin container), heb nogal wat tabs openstaan). Volgens CPU-Z draait de cpu aan 2,2ghz onder balanced, als ik schakel naar powersaver is het eerder 800mhz en soms iets meer als ik iets open. Als ik van powersaver schakel naar balance zie ik in cpu-z met activiteit direct tot max stijgen en begint de fan te blazen. Het ligt niet aan instellingen als passive/active voor de fan etc.

Vreemd of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dertien% cpu usage? Ik kom niet eens tot de helften heb een cpu die zeker 3x zo traag is... Als ik een youtube filmpje opzet begint mijn laptop ook te blazen, daar is niets vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Als ik FF afsluit is het 0%, ik heb gewoon veel tabs openstaan waaronder ook enkele youtube filmpjes:p. Ik vind het vooral vreemd dat hij begint (en grotendeels blijft)(te) blazen als ik switch naar balanced (of high performance).

Hmm het lag toch blijkbaar aan FF, door dat even af te sluiten om cpu verbruik te controleren en te heropenen scaled de cpu ineens terug zoals het hoort onder balanced:p. De gouden regel van 'have you tried turning it off and back on' vergeten toepassen.
Is wel toevallig dat juist als ik beslis eens te zien hoe het met de fan zit in men XPS, dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:10:
dertien% cpu usage? Ik kom niet eens tot de helften heb een cpu die zeker 3x zo traag is... Als ik een youtube filmpje opzet begint mijn laptop ook te blazen, daar is niets vreemds aan.
Heb jij ooit de fan van een XPS 15 met je eigen oren gehoord?
Ik heb een Sony Vaio VPCEA4S1E en een Packard Bell Easynote TJ66-AU-507 , deze laptops zijn nog stiller als de fan op full draait dan de XPS 15 wanneer de fan op het langzaamst draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Laatst online: 16-09 20:41
Iemand ook mijn probleem

ik heb het nu tot 4 maal meegemaakt dat nadat ik het beeldscherm uitzet via snelknop en de laptop dicht doe zodat hij in standbye modus gaat dat de laptop vervolgens een bluescreen krijgt crasht en vervolgens uit is .
ik kom er pas achter als ik de laptop weer open doe en zie dat hij niet meer aanstaat. als ik windows weer heb opgestart krijg ik melding maar geen oplossing , geen randapparatuur en geen nieuwe hardware/software geinstalleerd , en laatste updates

De bugcontrole is 0x0000009f (0x0000000000000003, 0xfffffa80062948e0, 0xfffff80004b633d8, 0xfffffa800e0cabd0

Volgens whocrashed
zijn : ntoskrnl.exe en ntkrlmp.exe de oorzaak

[ Voor 25% gewijzigd door het_mannet op 23-01-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enes_81 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:48:
[...]

Heb jij ooit de fan van een XPS 15 met je eigen oren gehoord?
Nee. En oren, in het meervoud, is iets te veel eer voor mij... Dus ik denk niet dat dat sowieso zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
SemperEgo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:09:
[...]

Die is er niet:p. Volgens task manager gebruik ik 13% cpu ongeveer (quasi volledig FF (plugin container), heb nogal wat tabs openstaan). Volgens CPU-Z draait de cpu aan 2,2ghz onder balanced, als ik schakel naar powersaver is het eerder 800mhz en soms iets meer als ik iets open. Als ik van powersaver schakel naar balance zie ik in cpu-z met activiteit direct tot max stijgen en begint de fan te blazen. Het ligt niet aan instellingen als passive/active voor de fan etc.

Vreemd of mis ik iets?
Ik neem aan dat je een quadcore hebt, en aangezien de Sandy Bridge CPU's ook hyperthreading ondersteunen heb je per core 2 threads. Een volledige belaste CPU core geeft dan een belasting van 100/8=12,5% en dat is precies wat je zag. Daarom dus de fan die op volle toeren blaast en de CPU die niet terugklokt.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een quadcore met hyperthreading kan je toch nog 25% cpu load krijgen met een singlethreaded applicatie. Als je fysieke core 0, logische core 0 volledig belast zal de andere thread die op die core draait, logische core 1, bijna niets kunnen doen. Windows weet wat het verschil tussen een echte core en een core met HT.

Althans, dat is hoe ik denk dat het zit. Het kan best zijn dat de berekening daar geen rekening mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:11:
Met een quadcore met hyperthreading kan je toch nog 25% cpu load krijgen met een singlethreaded applicatie. Als je fysieke core 0, logische core 0 volledig belast zal de andere thread die op die core draait, logische core 1, bijna niets kunnen doen. Windows weet wat het verschil tussen een echte core en een core met HT.

Althans, dat is hoe ik denk dat het zit. Het kan best zijn dat de berekening daar geen rekening mee houd.
Volgens mij houdt Windows daar geen rekening mee omdat als je een programma hebt dat vastloopt bijvoorbeeld je precies een belasting van 12 a 13 procent hebt op de core. Wijs je hem dan toe aan een core zie je ook dat je precies 100% belasting hebt op een core.

Een voorbeeld van een single threaded apllicatie is SuperPI. Als je die runt zie je dus ook een belasting van 13 procent in processen. Conclusie, als je een volledige belasting op een fysieke core hebt zie je dus een belasting van de processor van 13%.

[ Voor 15% gewijzigd door boaty op 24-01-2012 09:41 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
het_mannet schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:48:
Iemand ook mijn probleem

ik heb het nu tot 4 maal meegemaakt dat nadat ik het beeldscherm uitzet via snelknop en de laptop dicht doe zodat hij in standbye modus gaat dat de laptop vervolgens een bluescreen krijgt crasht en vervolgens uit is .
ik kom er pas achter als ik de laptop weer open doe en zie dat hij niet meer aanstaat. als ik windows weer heb opgestart krijg ik melding maar geen oplossing , geen randapparatuur en geen nieuwe hardware/software geinstalleerd , en laatste updates

De bugcontrole is 0x0000009f (0x0000000000000003, 0xfffffa80062948e0, 0xfffff80004b633d8, 0xfffffa800e0cabd0

Volgens whocrashed
zijn : ntoskrnl.exe en ntkrlmp.exe de oorzaak
Probeer eens andere geheugenmodules. Al is het er maar 1 van 1GB die je tijdelijk ergens anders uit haalt. Of haal 1 voor 1 de modules eruit (zodat je maar op 1 draait) en test het dan opnieuw.

Ik had ook problemen met de slaapstand en dat bleek aan een defecte geheugenmodule te liggen. Het grappige is dat die module in Dell Diagnostics met vlag en wimpel slaagde voor alle tests, maar toch verhinderde dat de slaapstand correct werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Volgens mij zijn de prijzen bij Dell vandaag wat omhoog gegaan. Het excel-bestand klopt dus momenteel niet.

Nogmaals mijn vraag:
Ik heb 2 januari de mooie laptop mogen ontvangen. Echter is het geld nog steeds niet van de creditcard-rekening afgeschreven, waarmee betaald is. Iemand enig idee hoe dit zit en of ik nu dus eigenlijk al actie moet ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
AMD1800 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:46:
Volgens mij zijn de prijzen bij Dell vandaag wat omhoog gegaan. Het excel-bestand klopt dus momenteel niet.

Nogmaals mijn vraag:
Ik heb 2 januari de mooie laptop mogen ontvangen. Echter is het geld nog steeds niet van de creditcard-rekening afgeschreven, waarmee betaald is. Iemand enig idee hoe dit zit en of ik nu dus eigenlijk al actie moet ondernemen?
Damn, zit al een tijdje te kijken wanneer ik eentje zou bestellen, maar de prijzen zijn nu ineens gigantisch gestegen! Normaal met een FHD scherm zou je op 900 euro ongeveer zitten, en nu heb je al zonder FHD 908 euro! Jezus, das flink genaait ineens. Hoe komt het dat die prijzen ineens zo hard stijgen? Misschien tijd om toch eens naar andere te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door ninc op 24-01-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:51
AMD1800 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:46:

Nogmaals mijn vraag:
Je kan 2 dingen doen:
1: niks zeggen
2: contact opnemen met dell

Persoonlijk zou ik wel contact opnemen, want vroeg of laat zou je alsnog moeten betalen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@ninc: Dat is mooi zuur. Maar goed, hopen dat ze na de 25e weer nieuwe aanbiedingen maken. :) En anders wacht je gewoon tot volgende maand. De aanbiedingen komen namelijk als Dell bang is dat de verkooptargets niet worden gehaald.

@pinokkia: Gelijk heb je. Echter heb ik net elders gehoord dat ze het normaal bij het eind van de maand van de creditcard-rekening afschrijven. Wel dubieus, aangezien ik op 28-12-2011 besteld heb. Maar goed, even 7 dagen wachten is denk ik wel een goed idee. Daarna contact opnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 17:51
AMD1800 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:54:
@ninc: Dat is mooi zuur. Maar goed, hopen dat ze na de 25e weer nieuwe aanbiedingen maken. :) En anders wacht je gewoon tot volgende maand. De aanbiedingen komen namelijk als Dell bang is dat de verkooptargets niet worden gehaald.

@pinokkia: Gelijk heb je. Echter heb ik net elders gehoord dat ze het normaal bij het eind van de maand van de creditcard-rekening afschrijven. Wel dubieus, aangezien ik op 28-12-2011 besteld heb. Maar goed, even 7 dagen wachten is denk ik wel een goed idee. Daarna contact opnemen. :)
Ik heb ook via creditkaart betaald. Bij stond het pas 3 dagen in mijn overzicht van de bank, nadat de laptop was verstuurd. Het geld word inderdaad pas het eind van de maand afgeschreven.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

rdt.dop schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:15:
[...]

Heb het net ook even geïnstalleerd, en het draait inderdaad prima speelbaar op 1920x1080, op de instellingen die skyrim zelf pakt (wel aa uitgezet). Weet niet wat hij verder in het spel gaat doen, maar voorlopig heb ik het idee dat hij het prima trekt!

Heb hier de GT540 2gb
8gb RAM
i7 2670QM

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD1800 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:13:
@Heusje: Heel vervelend allemaal. Misschien moet je morgen, als je weer wat gekalmeerd bent de instructies toch even opvolgen. Wie weet werkt het wel. :) Sterkte ermee man!
Donderdag wordt de laptop opgehaald. Hij gaat terug naar Dell en ik krijg mijn geld terug. Binnenkort dus maar een nieuwe bestellen. Iemand nog een mooie kortingscoupon voor een XPS?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
AMD1800 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:54:
Net even gekeken, en de prijzen staan nu weer normaal. Waarschijnlijk foutje in het systeem ofzo. Je zult nu maar besteld hebben met die hogere prijzen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

Nee hoor geen foutje. Bij alle kortingen stond een uiterste datum.
Gewoon even wachten.

Weet iemand een ding om de dvd speler in te bouwen en daarna als externe speler te gebruiken. Als ik zoek op dvd case krijg ik alleen maar doosjes.
Lijkt me logisch om er een externe dvd speler van te maken!

I love the smell of Jetfuel in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
F-train schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:00:
Gewoon even wachten.

Weet iemand een ding om de dvd speler in te bouwen en daarna als externe speler te gebruiken. Als ik zoek op dvd case krijg ik alleen maar doosjes.
Lijkt me logisch om er een externe dvd speler van te maken!
probeer eens op ebay te zoeken naar: sata dvd to usb case :)

ik heb ook voor deze oplossing gekozen. Ik heb m in een half jaar nu 2x gebruikt, maar toch handiger dan eerst de bay verwissellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Gewoon even wachten.
Nee, maar de basisprijzen waren verhoogd. Zo was de basisconfiguratie € 740 en nu is ie weer terug op normaal: Totaal € 629 en de topdeal stond op 1000 euro en nu weer op 779. Had niets met kortingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Dan heb ik wel heel erg mazzel gehad....

ColTju: gevonden, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Zou iemand de drivers voor Wireless 5540 HSPA Mini Card willen uploaden voor mij? OS: Windows 7 32-bit

Heb de CD van mijn laptop niet meer, download linkjes op de site van dell zijn dood, gebeld naar de KS wilt mij niet helpen, via twitter hulp gevraagd maar tot op heden nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij was er vorige week ook al iemand die dat vroeg. Als iemand de driver nog ergens rond heeft slingeren (ik verwijder nooit iets uit mijn download map, om die reden) voeg ik hem wel even toe aan de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:01:
Volgens mij was er vorige week ook al iemand die dat vroeg. Als iemand de driver nog ergens rond heeft slingeren (ik verwijder nooit iets uit mijn download map, om die reden) voeg ik hem wel even toe aan de topicstart.
Bedankt Darkstone!

Dat ben ik die om een download link vroeg. Het is voor een XPS Notebook L502X. De L501X pakt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staat hij trouwens niet op de driver DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:16:
Staat hij trouwens niet op de driver DVD?
Die is van de aard bodem verdwenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:08
Even een snel vraagje (of misschien wel niet snel, en juist heel moeilijk :P ):
Sinds mij XPS 15 l502x een 'normale' headphone out een een 'spdif' headphone out heeft, is het mogelijk om bijvoorbeeld het geluid van een spel of muziek te kopieren, zodat er uit beide poorten hetzelfde geluid komt? Alsware als zo'n splitter. Dit is handig voor mij, zodat ik met iemand anders kan genieten van hetzelfde geluid in een (semi) openbare omgeving (universiteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Razortek schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:30:
Even een snel vraagje (of misschien wel niet snel, en juist heel moeilijk :P ):
Sinds mij XPS 15 l502x een 'normale' headphone out een een 'spdif' headphone out heeft, is het mogelijk om bijvoorbeeld het geluid van een spel of muziek te kopieren, zodat er uit beide poorten hetzelfde geluid komt? Alsware als zo'n splitter. Dit is handig voor mij, zodat ik met iemand anders kan genieten van hetzelfde geluid in een (semi) openbare omgeving (universiteit).
2 headsets tegelijk lukt sowieso, ik denk dat 3 zelfs mogelijk moet zijn.
Zodra je een 3,5mm jack in 1 van de drie poorten krijg je een pop-up met wat voor kabel het is.

Geluid via de speakers van de laptop en een externe headset/speakers is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan wel, maar ik weet even niet hoe. Misschien kan het als je op het geluid icoontje klikt, en dan mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:08
Enes_81 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:32:
[...]

2 headsets tegelijk lukt sowieso, ik denk dat 3 zelfs mogelijk moet zijn.
Zodra je een 3,5mm jack in 1 van de drie poorten krijg je een pop-up met wat voor kabel het is.

Geluid via de speakers van de laptop en een externe headset/speakers is me nog niet gelukt.
Yep, ben ik net ook achter gekomen - dom, had natuurlijk eerst moeten testen!
Met 3 lukt het inderdaad ook, maar voor de microfoon is het zover ik weet alleen mogelijk om ze als Rear speakers te gebruiken, waardoor Windows opeens denkt dat het geluid quadrafonisch werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
M3rcury schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:13:
[...]

Heb het net ook even geïnstalleerd, en het draait inderdaad prima speelbaar op 1920x1080, op de instellingen die skyrim zelf pakt (wel aa uitgezet). Weet niet wat hij verder in het spel gaat doen, maar voorlopig heb ik het idee dat hij het prima trekt!

Heb hier de GT540 2gb
8gb RAM
i7 2670QM
Je hebt m´n dag gemaakt! Ik had helemaal geen idee dat die kaart toch zo krachtig was. Het gaat geen eens om Skyrim, maar dat hij zo'n nieuw spel aan kan op zo'n resolutie doet me goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb hier een dell XPS 15
Die bij het opstarten een mededeling geeft dat hij een vekeerde oplader heeft, en dat de batterij niet zal worden opgeladen. ik post het hier maar even, tis een beetje Off topic..
Kan iemand me helpen?

BOE

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:29:
Hoi,
Ik heb hier een dell XPS 15
Die bij het opstarten een mededeling geeft dat hij een vekeerde oplader heeft, en dat de batterij niet zal worden opgeladen. ik post het hier maar even, tis een beetje Off topic..
Kan iemand me helpen?

BOE
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7

Hier moet je zijn :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Hoi,
Ik heb hier een splinternieuwe dell XPS 15 van 1 dag oud.
Hij geeft bij booten naar windows 7 een melding aan dat de oplader niet goed is.
Hij geeft ook aan dat hij de accu niet zal opladen. (wat die wel doet) eenmaal op f3 gedrukt te hebben en hij boot naar windows zonder problemen. als die is opgestart en windows is klaar met laden. komt dezelfde melding weer terug. Enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Coehinator schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:09:
Hoi,
Ik heb hier een splinternieuwe dell XPS 15 van 1 dag oud.
Hij geeft bij booten naar windows 7 een melding aan dat de oplader niet goed is.
Hij geeft ook aan dat hij de accu niet zal opladen. (wat die wel doet) eenmaal op f3 gedrukt te hebben en hij boot naar windows zonder problemen. als die is opgestart en windows is klaar met laden. komt dezelfde melding weer terug. Enig idee wat dit kan zijn?
Een oplader die niet goed is?

Bel met Dell.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Zou kunnen inderdaad, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat die gewoon oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Bios A09 fixed issues met de lader. Flash die eens. Ben je er trouwens zeker van dat de aansluiting goed in je laptop zit?

[ Voor 41% gewijzigd door boaty op 25-01-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Ten eerste, ik ben niet heel actief op dit forum dus dit onderwerp zou al eens besproken kunnen zijn.

Ik ben erachter gekomen dat er iets mis is in veel modellen van de XPS l502, wat te maken heeft met het gebruiken van de lader.

Het probleem is als volgt: wanneer ik een spel (Skyrim, Modern Warfare 3 etc.) speel heb ik vaak dat het beeld freezed, soms het geluid wel doorspeelt en vaak geen toegang meer heb tot windows om de boel af te sluiten en daardoor op de knop moet drukken om hem opnieuw op te starten. Ik heb dit ook met Benchmarks op 3DMark06.

Na wat op google te hebben rondgekeken blijken dat meer mensen dit probleem hebben.

Dit zijn mijn laptop specs:

i7-2630QM
GT 540M
8GB Ram

Wanneer ik een spel speel of een benchmark draai op de standaard snelheid van mijn vid kaart:

GPU clock: 672
Memory clock: 900
Shader clock: 1344

Heb ik heb heel zelden een crash, maar het gebeurd wel.

Nu het rare, wanneer ik ook maar een beetje begin te OC'n, laten we zeggen 700/1000/1500 ofzo, gaat het mis, in zowel benchmarks als games. However, wanneer ik alleen op de batterij speel, en dus geen lader heb aangesloten kan ik overclocken tot veel hogere results, een score van 10500 punten in 3DMark06 is dan makkelijk te halen....

Ik snap hier helemaal niks van en vind het vrij raar dat mijn videokaart dus veel beter presteert wanneer ik alleen op mijn batterij speel.

Ik heb dit probleem al een tijdje, eigenlijk vanaf het begin al. Ik dacht altijd dat de video kaart gewoon te heet werd en zichzelf daardoor uitschakelde. Ik heb dus ook al zo'n 5/6 verschillende video kaart drivers gebruikt dus daar kan het ook niet aan liggen...

Heeft er iemand van jullie een idee wat het kan zijn? Op het internet lees ik tot nu toe dat de enige oplossing een nieuw moederbord is: http://en.community.dell..../p/19392683/19940856.aspx

Ik wacht nog even met Dell zelf te bellen, maar zouden een aantal van jullie wellicht ook een benchmark kunnen doen wat eerst niet mogelijk was (door een freeze of wat dan ook) en het daarna nog eens proberen met de stekker eruit?

En ja, voor de mensen die erover denken deze laptop ook te halen... zoals het nu staat (wellicht alleen met deze config) zou ik hem dus niet aanraden....

Hier een voorbeeld: YouTube: DELL XPS 15 L502X Crashing 3D Games Nvidia GT540M

En bijbehorende blog: http://l502xcrash.blogspot.com/

[ Voor 3% gewijzigd door poen17 op 25-01-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Weet iemand waar dat lampje boven je touchpad voor is? Zit iets klein en doorzichtigs wat wel bijna een lampje moet wezen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampje gaat aan als je je touchpad uitschakelt (FN+F3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Okee thx weer wat wijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Enkele tijd terug had ik een netwerk kabel waarvan de pinnen niet goed in de kabel gedrukt waren, helaas wist ik dit niet en heb ik deze kabel toch in mijn laptop gedaan. Zonder weerstand ging deze er in maar bleek niet te werken. Andere kabel en deze werkte ook niet. Had toen een kijkje genomen bij de poort en zag dat er 3 van de 8 ijzeren 'draadjes' die in de poort zitten verbogen zijn. Dit heb ik toen terug gebogen met een paperclip en het werkte weer. Nu is het probleem dat het steeds vaker is en ik bang ben dat het afbreekt.

Ik hoop dat iemand misschien een idee heeft wat ik hieraan kan doen omdat de laptop niet heel oud is en het laten maken bij Dell zal een nieuw moederbord kosten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De power inlet zit niet op het moederbord, die kan je gewoon vervangen zonder soldeer. Het onderdeel zal wel een euro of 5 kosten op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:01:
De power inlet zit niet op het moederbord, die kan je gewoon vervangen zonder soldeer. Het onderdeel zal wel een euro of 5 kosten op ebay.
Da's mooi, maar het ging om de netwerkaansluiting...

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Tja, daar zal een nieuwe op gesoldeerd moeten worden. Maar dat is altijd nog goedkoper dan een nieuw moederbord, ook als je het laat doen omdat je het zelf niet aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Ik zelf heb een klein beetje ervaring met solderen, zal ik dit als beginner kunnen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Dit is wat je kunt verwachten (foto's overigens niet van een Dell maar het zit altijd op dezelfde manier gesoldeerd).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RGgX8s.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C76iPs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Ik heb gisteren mijn XPS 15 binnen gekregen en hij bevalt super. Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, ook niet met de 6230. Dus bij deze een bedankje naar jullie allemaal voor het advies! Een klein persoonlijk bedankje voor Darkstone omdat ondanks hij m'n (onzinnige) topic "welke laptop moet ik kopen" moest sluiten, toch een paar laptops voorlegde en mij verder hielp.

Nu heb ik alleen nog wel wat kleine vraagjes:

1. Ik merk dat de GT540M prima werkt voor games, maar dat hij (zoals ik wel wist) niet alles max kan draaien. Als ik games vloeiender wil draaien, kan ik toch beter met (bijvoorbeeld msi afterburner) overclocken?

2. Ik heb totaal geen ervaring met laptops uit elkaar halen, laat staan koelpasta vervangen. Als ik games vloeiender wil spelen en dus waarschijnlijk moet overclocken, is koelpasta vervangen dan een aanrader voor iemand zonder ervaring?

3. Weten jullie of er een goede laptopcooler is voor de XPS15? Als zo'n cooler m'n laptop koeler houdt, dan kan ik ook hoger overclocken.

4. Over MSI afterburner, als ik de waardes verander, gebeurd er niet echt iets. Waarschijnlijk omdat m'n GPU niks te doen heeft. Dus om te testen of mijn systeem wel stabiel blijft, moet ik dan 3Dmark06 downloaden en gebruiken om dit te testen? Want dat kombuster wat bij msi afterburner komt, gebruikt mijn integrated Intel graphics of iets dergelijks.

Misschien komt er nog wel eens een dag dat ik dit allemaal uit kan leggen aan de nieuwere generatie, zou toch gaaf zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
rdt.dop schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:33:
Ik heb gisteren mijn XPS 15 binnen gekregen en hij bevalt super. Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, ook niet met de 6230. Dus bij deze een bedankje naar jullie allemaal voor het advies! Een klein persoonlijk bedankje voor Darkstone omdat ondanks hij m'n (onzinnige) topic "welke laptop moet ik kopen" moest sluiten, toch een paar laptops voorlegde en mij verder hielp.

Nu heb ik alleen nog wel wat kleine vraagjes:

1. Ik merk dat de GT540M prima werkt voor games, maar dat hij (zoals ik wel wist) niet alles max kan draaien. Als ik games vloeiender wil draaien, kan ik toch beter met (bijvoorbeeld msi afterburner) overclocken?

2. Ik heb totaal geen ervaring met laptops uit elkaar halen, laat staan koelpasta vervangen. Als ik games vloeiender wil spelen en dus waarschijnlijk moet overclocken, is koelpasta vervangen dan een aanrader voor iemand zonder ervaring?

3. Weten jullie of er een goede laptopcooler is voor de XPS15? Als zo'n cooler m'n laptop koeler houdt, dan kan ik ook hoger overclocken.

4. Over MSI afterburner, als ik de waardes verander, gebeurd er niet echt iets. Waarschijnlijk omdat m'n GPU niks te doen heeft. Dus om te testen of mijn systeem wel stabiel blijft, moet ik dan 3Dmark06 downloaden en gebruiken om dit te testen? Want dat kombuster wat bij msi afterburner komt, gebruikt mijn integrated Intel graphics of iets dergelijks.

Misschien komt er nog wel eens een dag dat ik dit allemaal uit kan leggen aan de nieuwere generatie, zou toch gaaf zijn :P
1) Om games wat vloeiender te draaien kun je inderdaad wat overclocken met msi afterburner. Maar weet wel dat je met overclocken niet ineens alles op max zal kunnen spelen, eerder zul je bij net niet vloeiende fps wel een vloeiende fps hebben zodat het niet meer in schokken gaat.

2) Als je totaal geen ervaring hebt dan raad ik het je ten zeerste af eigenlijk, met de standaard koelpasta kun je eigenlijk ook heel ver overclocken.

3) Met zulke coolers heb ik geen ervaring. Maar je laptop zal inderdaad wel wat cooler blijven. Al heb ik mijn gpu wel tot het maximum kunnen overclocken door gewoon mijn laptop op mijn bureau te laten staan. Wat je bijvoorbeeld wel kan doen is iets onder je laptop steken aan de achterkant zodat hij een cm speling heeft ofzo, dan kan hij beter lucht aanzuigen en blijft je laptop ook al een paar graden koeler. En het kost je niks! ;)

4) Probeer eens rechts te klikken op het icoontje van msi afterburner en dan te kiezen voor "uitvoeren met grafische processor => Krachtige NVIDIA processor". En als je dan waarden hebt ingesteld dan moet je wel ook eerst nog op "apply" klikken wat je onderaan in afterburner vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Nikeo

Jawelles

Je kunt de resolutie ook naar beneden gooien. Heb de full-hd versie en ik gooi hem in sommige games terug naar de gewone HD (13** nogwat pixels) en dan kan ik soms ook nog wat effecten aanzetten.

Beetje een trade-off die verder best persoonlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
glennvho schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:21:
[...]

1) Om games wat vloeiender te draaien kun je inderdaad wat overclocken met msi afterburner. Maar weet wel dat je met overclocken niet ineens alles op max zal kunnen spelen, eerder zul je bij net niet vloeiende fps wel een vloeiende fps hebben zodat het niet meer in schokken gaat.

2) Als je totaal geen ervaring hebt dan raad ik het je ten zeerste af eigenlijk, met de standaard koelpasta kun je eigenlijk ook heel ver overclocken.

3) Met zulke coolers heb ik geen ervaring. Maar je laptop zal inderdaad wel wat cooler blijven. Al heb ik mijn gpu wel tot het maximum kunnen overclocken door gewoon mijn laptop op mijn bureau te laten staan. Wat je bijvoorbeeld wel kan doen is iets onder je laptop steken aan de achterkant zodat hij een cm speling heeft ofzo, dan kan hij beter lucht aanzuigen en blijft je laptop ook al een paar graden koeler. En het kost je niks! ;)

4) Probeer eens rechts te klikken op het icoontje van msi afterburner en dan te kiezen voor "uitvoeren met grafische processor => Krachtige NVIDIA processor". En als je dan waarden hebt ingesteld dan moet je wel ook eerst nog op "apply" klikken wat je onderaan in afterburner vindt.
Dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan! Je hebt gelijk, m'n 540M wordt geen 570M, maar ik hoop er net wat meer kracht uit te halen. Zo had ik gelezen hier dat de 525, 540 en 550 allemaal dezelfde kaart zijn, maar dan op andere snelheden, dus er valt nog wel winst te halen.

Ik laat de koelpasta wel voor wat het is en ik heb een 9 cell batterij, dus die zorgt ervoor dat m'n laptop al wat ruimte heeft onderin.

Nu nog eens even kijken hoever ik kan gaan met msi afterburner. Ik had jouw prestaties al gezien en dat zag er goed uit!

@Nikeo De resolutie lager zetten is ook een optie, helemaal wanneer ik op het scherm van m'n laptop speel ipv groter scherm.

Bedankt voor de goede tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
glennvho schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:21:
[...]4) Probeer eens rechts te klikken op het icoontje van msi afterburner en dan te kiezen voor "uitvoeren met grafische processor => Krachtige NVIDIA processor". En als je dan waarden hebt ingesteld dan moet je wel ook eerst nog op "apply" klikken wat je onderaan in afterburner vindt.
Hmm.. Het kan komen omdat ik op batterij speel momenteel en die bijna leeg is, maar als ik rechts klik en jouw stappen volg, dan gebeurd er niks.

Als ik normaal dubbel klik, dan krijg ik eerst een keuze of ik dit als administrator wil uitvoeren (ongeacht of ik al bij eigenschappen heb ingevuld "dit programma als administrator uitvoeren".

Ik probeer straks te kijken of het anders gaat als hij aan het netstroom zit.

Alsnog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

rdt.dop schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:57:
[...]

Hmm.. Het kan komen omdat ik op batterij speel momenteel en die bijna leeg is, maar als ik rechts klik en jouw stappen volg, dan gebeurd er niks.

Als ik normaal dubbel klik, dan krijg ik eerst een keuze of ik dit als administrator wil uitvoeren (ongeacht of ik al bij eigenschappen heb ingevuld "dit programma als administrator uitvoeren".

Ik probeer straks te kijken of het anders gaat als hij aan het netstroom zit.

Alsnog bedankt!
Je moet dan ook niet MSIAfterburner.exe, maar MSIKombustorDX11.exe (of een van de andere twee executables) toevoegen aan de lijst met programma's waar de nVidia kaart voor wordt gebruikt. Dan zul je ook zien dat de framerate in Kombusor een stuk omhoog gaat en dat volgens de nVidia systrayapp de nVidiakaart door een programma wordt gebruikt.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Poen17 Interessant fenomeen. Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Heb het zelf weliswaar nog niet zo ervaren, maar ik zal het eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

@poen17 Dat verhaal klopt inderdaad.
Ik heb er voor de lol eens minecraft opgedaan. Dat Freezed op de Lader ook steeds voor een seconde of 5. ik weet nu niet wat ik hier mee aanmoet. het lijkt inderdaad een Big Issue te zijn bij dit type. Ik blijf het raar vinden. want we hebben dezelfde lader van een andere XPS eraan gehad, en dat is hetzelfde probleem. Zou het kunnen dan dell een vekeerde adapter levert ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Coehinator schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:22:
@poen17 Dat verhaal klopt inderdaad.
Ik heb er voor de lol eens minecraft opgedaan. Dat Freezed op de Lader ook steeds voor een seconde of 5. ik weet nu niet wat ik hier mee aanmoet. het lijkt inderdaad een Big Issue te zijn bij dit type. Ik blijf het raar vinden. want we hebben dezelfde lader van een andere XPS eraan gehad, en dat is hetzelfde probleem. Zou het kunnen dan dell een vekeerde adapter levert ofzo?
Jep, heb ik ook (en toevallig ook met minecraft) Af en toe blijft het beeld hangen, waarna de fan na een paar seconden stil wordt, waarna alles verder gaat. Heb het nu net de afgelopen dagen niet meer en heb dus nog niet kunnen testen of het zonder lader beter gaat. btw, heb dus niet de GT540M, maar de GT525M, niet overclocked.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen ga ik een clean install doen op mijn XPS 15, dus ik ben alvast bezig om alle drivers te verzamelen. Nu kom ik bij de 6230N kaart er niet helemaal uit. Er staan meerdere bestanden in het lijstje van Dell.

1. Dell Intel PROSet/Wireless BT Software Intel Intel 6230 (BT3.0+HS)
Sowieso geen driver, maar ik weet niet eens waarvoor dit is?

2. Dell Intel Centrino Advanced-N 6230
Een driver.

3. Intel Intel ® PROSet/Wireless BT Software
Ook geen driver, maar ook onduidelijk waarvoor dit dient..

4. Intel Centrino Ultimate-N 6300
Staat wel 6300, maar er staat ook dat deze driver voor de 6230 is.

Mij even onduidelijk elke ik allemaal moet hebben.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Ik heb een probleem met de linkerknop van mijn touchpad. Deze is "verzakt". Nu heb ik de laptop pas 7 maanden, dus ik heb nog COR. Hoe is de procedure? Ik kan me voorstellen dat de garantie bij mechanische defecten anders is dan bijv. defect geheugen. Zijn er kosten als Dell vindt dat het "normale slijtage" is?

Ervaart iemand anders de mousebuttons als zwakke plek?

[ Voor 8% gewijzigd door sphere op 28-01-2012 11:04 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
@SChief: BT software is voor bluetooth. De drivers worden als het goed is gelijk met de wifi drivers uit hetzelfde pakket geïnstalleerd, maar vaak wordt er voor bluetooth extra software meegeleverd (hoewel Windows dit zelf ook redelijk goed ondersteund). Ik heb zelf geen Dell bluetooth kaartje dus kan er niet veel over zeggen, maar als je een bluetooth stickje koopt krijg je er meestal bluesoleil als extra software bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
ArnoudBM schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:35:
[...]

Jep, heb ik ook (en toevallig ook met minecraft) Af en toe blijft het beeld hangen, waarna de fan na een paar seconden stil wordt, waarna alles verder gaat. Heb het nu net de afgelopen dagen niet meer en heb dus nog niet kunnen testen of het zonder lader beter gaat. btw, heb dus niet de GT540M, maar de GT525M, niet overclocked.
Ik weet niet of het aan de lader ligt, zoals in die verhalen voorgesteld wordt is het dus een moederbord issue. Gebaseerd op het feit dat wanneer het moederbord dus vervangen wordt in combinatie (mag ik aannemen) met dezelfde lader het probleem is opgelost. Dat dit gebeurd is gewoon heel slecht, mijn laptop is nu vrijwel waardeloos voor het spelen van spellen (zelfs op standaard clocks), je merkt het met alles, menu's die trager gaan / laggen en random freezes in vrijwel elk spel.

Ik zal maandag/dinsdag bellen met Dell en hopelijk een nieuw moederbord kan krijgen, zo niet dan haal ik waarschijnlijk een andere laptop die wél goed werkt.

Het is heel makkelijk te testen, en mocht je het willen uitlokken download dan even 'nvidiaInspector' ofzo en overclock alles met 10-20%. Draai dan een random spel of benchmark en je zult zien dat het mis gaat. Herhaal dit erna met je stekker eruit en het zal gewoon werken:)

[ Voor 11% gewijzigd door poen17 op 28-01-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
SChief schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:16:
Morgen ga ik een clean install doen op mijn XPS 15, dus ik ben alvast bezig om alle drivers te verzamelen. Nu kom ik bij de 6230N kaart er niet helemaal uit. Er staan meerdere bestanden in het lijstje van Dell.

1. Dell Intel PROSet/Wireless BT Software Intel Intel 6230 (BT3.0+HS)
Sowieso geen driver, maar ik weet niet eens waarvoor dit is?

2. Dell Intel Centrino Advanced-N 6230
Een driver.

3. Intel Intel ® PROSet/Wireless BT Software
Ook geen driver, maar ook onduidelijk waarvoor dit dient..

4. Intel Centrino Ultimate-N 6300
Staat wel 6300, maar er staat ook dat deze driver voor de 6230 is.

Mij even onduidelijk elke ik allemaal moet hebben.. :+
Heb je nog de dell installatie erop staan? In dat geval (zo heb ik het iig gedaan) zou ik de map c:\dell kopieren op een usb stick. en deze na de windows installatie gebruiken om alles te installeren.

Dit zijn misschien niet altijd de recentste drivers, maar voor veel onderdelen zal het niet veel verschil maken. En anders kan je altijd nog bij dell nieuwere versies downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar er zitten geen drivers in de C:\Dell map? :)
Alfie104 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:06:
@SChief: BT software is voor bluetooth. De drivers worden als het goed is gelijk met de wifi drivers uit hetzelfde pakket geïnstalleerd, maar vaak wordt er voor bluetooth extra software meegeleverd (hoewel Windows dit zelf ook redelijk goed ondersteund). Ik heb zelf geen Dell bluetooth kaartje dus kan er niet veel over zeggen, maar als je een bluetooth stickje koopt krijg je er meestal bluesoleil als extra software bij.
Had ik even overheen gekeken, thanks.

Denk dat ik hem nu doorheb. Nummer 1 is een nieuwere versie van nummer 3 en nummer 2 is een nieuwere versie van nummer 4. :+ Problem solved.

[ Voor 88% gewijzigd door S_Chief op 28-01-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
SChief schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:34:
Maar er zitten geen drivers in de C:\Dell map? :)
Bij mij destijds wel, is al weer ff geleden, maar er staat me nog bij dat ik het destijds zo gedaan heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Zit er op deze xps 15 uitvoering van Dell nu echt géén firewire poort? Volgens de technische gegevens van Dell namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Er zijn wel latitudes met firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:26:
Nee. Er zijn wel latitudes met firewire.
Hmm oke, dat is jammer. Weet jij misschien wat het grote verschil is met de xps versie? Als ik even snel kijk zie ik dat het basismodel met een i3 geleverd wordt en ook geen dedicated videokaart. Ben in de running voor een laptop, waar ik minimaal een dvd-drive,en firewirepoort op wil hebben. Maar ook een videokaart voor af en toe gamen (oude spellen) is mooi meegenomen. Eigenlijk wil ik zo min mogelijk uitgeven, maar als het moet dan moet hé. Zat nu dus te twijfelen tussen een macbook pro 13 inch (slechte videokaart rest top) macbook pr 15 inch (duur !!), Dell xps (leek me perfect) helaas geen firewire, en die heb ik echt nodig voor mijn videocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Betere bouwkwaliteit, en betere garantie, en.. geen idee verder.
Je moet trouwens in [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 zijn. De topicwarning staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ik heb net m'n nieuwe SSD ingebouwd in mijn XPS 15. Het verwijderen van de palmrest was niet makkelijk, maar ook niet zo moeilijk als ik had verwacht. :)

Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IxHQ6XXXLZil3imthXq6ikbE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Ga je de HDD in plaats van de optische drive gebruiken?.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:01:
Betere bouwkwaliteit, en betere garantie, en.. geen idee verder.
Je moet trouwens in [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 zijn. De topicwarning staat er niet voor niets.
Over die topicwarning gesproken (sorry, is eigenlijk een off-topic opmerking), daar wordt ook gesproken over het "Dell waardebonen topic" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kijkt scheel.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sphere schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:49:
Ga je de HDD in plaats van de optische drive gebruiken?.
Nee, de HDD is tijdelijk werkloos. Denk dat ik die in mijn PlayStation 3 ga plaatsen. 128GB kan ik prima mee uit de voeten. Voor foto's, films en muziek heb ik een 1TB externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Over de SATA aansluitingen:

ik heb wat teruggebladerd, maar zie inmiddels door het bos de bomen niet meer zo goed:
-de interne bay heeft een SATA 600 aansluiting,
-de DVD bay een SATA 300 aansluiting.

je plaats de SSD dan natuurlijk in de interne bay, en de originele hd, in mijn geval een 750Gb Seagate met SATA 300, in de DVD bay met een caddy.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat klopt. De ODD-bay kan elk AHCI/ATA apparaat wel aan, maar je kunt er door een BIOS-beperking niet van booten. Paar maanden geleden had ik m'n SSD in de ODD drive (net nieuw, dacht: hoef ik die rot-cover er niet af te halen), en tijdens de install leek het lekker te gaan, maar zodra de SSD het moest overnemen van de USB stick, een lekker zwart scherm :D.

Ik ken toch geen HDD die een 600-poort (of zelfs een 150-poort) kan voltrekken, en voor een SSD is het niet eens zó nuttig op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Mooi, duidelijk, dank!

Komt er dan bij mij ook zo uit te zien als de foto hierboven van SChief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Bij alle kortingen stond een uiterste datum.
Gewoon even wachten.
Inmiddels zijn er weer forse kortingen en gratis upgrades op de site!

Vandaag heb ik ook de 6300 besteld. Kan iemand mij vertellen waar in de Dell XPS topics het antenne inbouw verhaal staat. Ik heb het ergens zien staan, maar weet niet meer waar en kan het ook niet terugvinden (6000+ berichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Ubuntu 12.04 (alpha) en enkele tweaks het stroom verbruik onder de 10 W gekregen.

Betekent toch al snel ongeveer 6 uur op de standaard accu (zolang je maar niks doet) :)

Dat beloofd goede dingen voor de release in april!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F-train schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:34:
[...]

Inmiddels zijn er weer forse kortingen en gratis upgrades op de site!

Vandaag heb ik ook de 6300 besteld. Kan iemand mij vertellen waar in de Dell XPS topics het antenne inbouw verhaal staat. Ik heb het ergens zien staan, maar weet niet meer waar en kan het ook niet terugvinden (6000+ berichten).
In de topicstart staat ergens een disassembly guide + de service manual verstopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Hi allemaal,

Ik heb op mijn xps last van.. tsja een soort korte haperingen. Tijdens normaal gebruik (ik switch net van tabblad) en ook tijdens hevig gebruik (tijdens gamen). Dit stoort ontzettend.

Ik kan dan even (2 seconden max) mijn muis niet bewegen, wat natuurlijk heel vervelend is in een schietspel.

Ook stoort dit met het kijken van films, omdat het geluid dan in een soort slow-motion gaat en heel robotachtig klinkt met soms hard gekraak/ruis (niet omdat m'n boxen stuk zijn, maar het geluid verstoort wordt) voor ook max 2 seconden. Gister tijdens het kijken van een series online, had ik het zelfs elke 2 minuten (5 keer achter elkaar en daarna gaat het dan soms ineens weer goed).

Hebben jullie enig idee wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen? Met normaal gebruik is het niet al te vervelend, switch van tabblad, klik een map aan, start een film, wat dan ook, maar voornamelijk tijdens het spelen van spelletjes is dit vervelend.

Hulp wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt de HDD led (achter het schanier) toevallig overuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Uhm.. Tsja, wat valt er onder overuren? Nu ik hier zo typ schijnt die 1 keer per seconde minimaal. Net toen ik een spel afsloot ging die hevig te keer (maar dat is normaal neem ik aan..)

Zou het een hdd fout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Zet je het energiebeheerschema wel op hoge prestaties wanneer je gaat gamen? Naar mijn ervaring kan dat voor een groot verschil zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Enes_81 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:50:
Zet je het energiebeheerschema wel op hoge prestaties wanneer je gaat gamen? Naar mijn ervaring kan dat voor een groot verschil zorgen.
Gister lag in bed beetje series te kijken en dat moet toch niet al te veel vragen van m'n laptop. Maar dan gebeurd het ook. Los daarvan als ik in de trein zit, wil ik zo min mogelijk stroom verbruiken, maar niet dat m'n series haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het plotseling vastlopen van de muis is in mijn ervaring vrijwel zeker een kapotte HDD. Dat is makkelijk te controleren met resource monitor, broncontrole als je de nederlandse versie hebt. Als hij vastloopt en dat blauwe lijntje staat op 100% is de harde schijf ergens heel hard mee bezig, of hij is stuk.

In bed moet je een laptop overigens niet gebruiken.. Je verstopt daarmee de luchtgaten finaal. Precies waar een deken voor bedoeld is: isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:53:
Het plotseling vastlopen van de muis is in mijn ervaring vrijwel zeker een kapotte HDD. Dat is makkelijk te controleren met resource monitor, broncontrole als je de nederlandse versie hebt. Als hij vastloopt en dat blauwe lijntje staat op 100% is de harde schijf ergens heel hard mee bezig, of hij is stuk.

In bed moet je een laptop overigens niet gebruiken.. Je verstopt daarmee de luchtgaten finaal. Precies waar een deken voor bedoeld is: isoleren.
Ik heb nu toevallig even geen last van een vastlopende muis. Ik houdt wel broncontrole aan vanaf nu. Het groene komt wel voor 30% van de tijd tegen het "plafond" bij "lengte van wachtrij voor..." en 50% bij "Schijf" (Niet in vlakken, maar in pieken steeds) . Het blauwe lijntje dobbert rustig onderin, bijna niet te zien..

klopt van dat deken, maar ik gebruik hem op m'n matras met een boek eronder aan de achterkant zodat lucht wel naar binnen kan.

Moet ik hiervoor al contact opnemen met Dell, of eerst rustig onderzoeken?
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.