Als je perse de 6300 wilt, dan kan je die er beter door Dell in laten zetten want dan heb je zeker weten 3 antennes. Ik heb er een 6230 in laten zetten en er zitten dan ook maar 2 antennes in mijn XPS.Ovindel schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:33:
Is het eigenlijk slimmer om bij de XPS15 de goedkoopste netwerkkaart de selecteren en zelf voor €30 de Intel 6300 in te bouwen?
De 6300 bieden ze toch niet aan via dell, die kun je enkel maar achteraf kopen. Dus je moet gewoon geluk hebben en wel 3 antennes hebben.Enes_81 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:43:
[...]
Als je perse de 6300 wilt, dan kan je die er beter door Dell in laten zetten want dan heb je zeker weten 3 antennes. Ik heb er een 6230 in laten zetten en er zitten dan ook maar 2 antennes in mijn XPS.
Ik had bij mijn xps de 1030 besteld en die gebruikt ook maar 2 antennes maar toch zaten er 3 antennes in bij mij en heb ik de 6300 zonder problemen geïnstalleerd.
Dell blijft vaag met dingen die ze er wel of niet in plaatsen, ik had ook van alles gelezen over 3G wel of niet enz.
Maar goed, is het vervangen van de netwerkkaart ongeveer even lastig/makkelijk als RAM vervangen? Het lijkt alsof er ook draadjes van de antenne in zitten?
Maar goed, is het vervangen van de netwerkkaart ongeveer even lastig/makkelijk als RAM vervangen? Het lijkt alsof er ook draadjes van de antenne in zitten?
Ik ga het proberen kijken of het gaat helpen!Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:54:
[...]
Bios A09. Voor iedereen met adapter problemen, ik zou hem binnen halen.
Hmm nee heeft niks geholpen
[ Voor 19% gewijzigd door Rokz op 18-01-2012 20:37 ]
Volgens mij verkoopt Dell de 6300 niet, althans niet voor de XPS. Daarbij, ik heb ook de 6230 erin laten zetten en heb wel gewoon 3 antennes erin zitten, eentje die dus niet aangesloten is. Ik geloof dus niet dat het heel veel uitmaakt welke kaart je kiest, hooguit dat Dell op gegeven moment besloten heeft er minder antennes in te stoppen, of dat jij gewoon pech hebt gehad (of niet goed gekeken?).Enes_81 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:43:
[...]
Als je perse de 6300 wilt, dan kan je die er beter door Dell in laten zetten want dan heb je zeker weten 3 antennes. Ik heb er een 6230 in laten zetten en er zitten dan ook maar 2 antennes in mijn XPS.
Zo heb net ook de boel even vervangen door Arctic MX-4, bij mij was de koelprut op de heatsink helemaal zwart (ingebrand?) op sommige plekken, heb het idee dat er bij mij nog meer op zat gebaggerd. CPU en GPU worden nu niet warmer dan een graadje of 90 onder full load (GPU en CPU tegelijk). En dat zal nog wel iets beter worden hoop ik.glennvho schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:49:
[...]
Hier een foto, jammer genoeg de enige foto die ik heb van de onderkant van de heatsink. (De heatsink zie je bovenaan met daaronder de cpu en gpu.)
Het opervlak is redelijk vlak maar wel niet spiegelend glad zoals je bij sommige high-end cpu koelers. En zowel de heatsink als de heatpipes zijn beide van koper gemaakt.
Na tien maanden begint mijn XPS15 al te slijten... hij maakt nu regelmatig een ratelend geluid. Ik denk dat het de CPU fan is, maar alleen bij bepaalde toerentallen.
Hebben meer mensen last van ratelende fans?
Heb je al geprobeerd je fan schoon te maken?Bozozo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:21:
Na tien maanden begint mijn XPS15 al te slijten... hij maakt nu regelmatig een ratelend geluid. Ik denk dat het de CPU fan is, maar alleen bij bepaalde toerentallen.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Er zijn maar.. 3? toerentallen mogelijk.
Maak hem eens open en maak hem schoon. Als het dan nog niet is opgelost is het aan te raden dell eens te schoppen. Een fan hoort niet na een jaar te ratelen.
Maak hem eens open en maak hem schoon. Als het dan nog niet is opgelost is het aan te raden dell eens te schoppen. Een fan hoort niet na een jaar te ratelen.
Even voor de goede orde, want ik ben al een tijdje niet meer in 't topic geweest:Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:54:
[...]
Bios A09. Voor iedereen met adapter problemen, ik zou hem binnen halen.
Ik heb juist gisteren de A07 BIOS geinstalleerd (van de nederlandse dell support site).
Echter als ik nu op de dell site kijk (zowel nederlands als engels blijkblaar), zie ik daar alleen nog de A06 en A09 staan.
Waar zijn A07 en A08 heen? Worden oude versies weggehaald? Waarom staat A06 er dan nog wel?
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Ik heb zojuist mijn bios de update naar A09 gegeven maar nu start mijn xps niet meer op! 
Ik heb de update gedownload van de dell website en dan gewoon alle programmas gesloten en de update gestart. Dan sloot hij dus het systeem af en begon hij met de update, dit was net zoals bij vorige updates.
Eenmaal hij klaar was kwam er onderaan het scherm in beeld, resetting the system in 5 seconds...
Dus na die 5 seconden ging hij uit en ging hij terug aan. Het scherm blijft gewoon zwart en alles wat de laptop doet is piepjes geven met een interval van 2 seconden ofzo. Het is dus een constante toon. Ik heb hem dus even laten staan zo maar het bleef maar zo dus heb ik hem nu al verschillende keren aan en uit gezet maar altijd is het hetzelfde.
Wat moet ik nu doen want weet het even niet meer?
Edit: Hij doet het terug!
Terwijl ik dit bericht aan het typen was op mijn vaste pc heb ik de laptop even laten uitstaan en toen ik klaar was heb ik hem nog eens proberen aanzetten en starte hij wel zonder problemen op. Een pak van mijn hart eerlijk gezegd!
Ik heb de update gedownload van de dell website en dan gewoon alle programmas gesloten en de update gestart. Dan sloot hij dus het systeem af en begon hij met de update, dit was net zoals bij vorige updates.
Eenmaal hij klaar was kwam er onderaan het scherm in beeld, resetting the system in 5 seconds...
Dus na die 5 seconden ging hij uit en ging hij terug aan. Het scherm blijft gewoon zwart en alles wat de laptop doet is piepjes geven met een interval van 2 seconden ofzo. Het is dus een constante toon. Ik heb hem dus even laten staan zo maar het bleef maar zo dus heb ik hem nu al verschillende keren aan en uit gezet maar altijd is het hetzelfde.
Wat moet ik nu doen want weet het even niet meer?

Edit: Hij doet het terug!
[ Voor 14% gewijzigd door glennvho op 19-01-2012 10:31 ]
A08 is bij mijn weten nooit openbaar geweest, die heeft Dell om een of andere reden overgeslagen. In A07 zitten misschien kritische fouten en dat Dell hem daarom heeft teruggetrokken. Ik draai er trouwens wel op, maar ga vanmiddag die A09 er even op zetten.Da Fox schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:20:
Waar zijn A07 en A08 heen? Worden oude versies weggehaald? Waarom staat A06 er dan nog wel?
Het enige wat ik mis (voor mijn vrouw dan) is een dock om de laptop in te plaatsen. Uiteraard de business modellen van Dell hebben hier een slot voor.
Ik ga bekijken of ik dit wellicht zelf kan maken. Iets wat je gewoon achterop kunt klikken waarbij alles aangesloten is zoals scherm (voorlopig niet nodig), muis en toetsenbord. Op zich valt het mee. Scherm aansluiten is het grootste probleem ivm de pinnetjes.
Hoe zit het trouwens met het vaak opladen van de accu? Of constant aan de lader hangen? Kan dit kwaad?
Ik ga bekijken of ik dit wellicht zelf kan maken. Iets wat je gewoon achterop kunt klikken waarbij alles aangesloten is zoals scherm (voorlopig niet nodig), muis en toetsenbord. Op zich valt het mee. Scherm aansluiten is het grootste probleem ivm de pinnetjes.
Hoe zit het trouwens met het vaak opladen van de accu? Of constant aan de lader hangen? Kan dit kwaad?
Als ik men iet vergis wordt het laden gestopt als de accu vol is (dus de oude problemen met slechte accu's omdat ze constant aan de lader hingen behoren tot het verleden).Arunia schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:51:
Het enige wat ik mis (voor mijn vrouw dan) is een dock om de laptop in te plaatsen. Uiteraard de business modellen van Dell hebben hier een slot voor.
Kan iemand dit verifiëren? Zou echt top zijn, zat al te denken of ik hem 's avonds op moet laden om de volgende dag te gebruiken, maar als ik hem de hele nacht er rustig in kan laten zitten zou top zijn!rsvmark schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:20:
[...]
Als ik men iet vergis wordt het laden gestopt als de accu vol is (dus de oude problemen met slechte accu's omdat ze constant aan de lader hingen behoren tot het verleden).
Daar zijn de meningen over verdeeld. Er zijn zelfs hele universiteiten die gericht zijn op accu's e.d. die wat anders beweren. Duidelijk is het dus echter niet.rdt.dop schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:01:
[...]
Kan iemand dit verifiëren? Zou echt top zijn, zat al te denken of ik hem 's avonds op moet laden om de volgende dag te gebruiken, maar als ik hem de hele nacht er rustig in kan laten zitten zou top zijn!
Dat is dus al 10 jaar zo bij praktisch elk modelrdt.dop schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:01:
[...]
Kan iemand dit verifiëren? Zou echt top zijn, zat al te denken of ik hem 's avonds op moet laden om de volgende dag te gebruiken, maar als ik hem de hele nacht er rustig in kan laten zitten zou top zijn!
Over die accu's: Het is toch zo dat wanneer accu's vol zijn, er niks meer bij wordt geladen? Als de laptop wordt aangezet terwijl de accu vol is en de stekker in het stopcontact zit dan gaat de stroom toch gewoon rechtstreeks van de adapter naar de laptop en slaat eigenlijk de accu over? Daar ga ik iig van uit als ik een mobiele telefoon, 3DS, laptop, enz. gebruik.
@Darkstone: Ik ken mensen met een zekere MSI laptop. Die is nog geen 10 jaar oud en misschien ook nog geen 5 jaar. Dat dingt heeft echt constant aan de lader gezeten, wat nu toch wel resulteert in het feit dat de accu binnen 10 minuten leeg loopt. Dit is bovendien al een paar jaar zo. Hoe verklaar jij dit?
Een accu gaat gewoon stuk.. Ik heb hier 3 dell notebooks met dezelfde accu en een vergelijkbaar gebruikspatroon, en een daarvan is aan gort, de 2 anderen doen het nog prima na 2, 2.5 jaar.
Edit: kleine correctie. Van de 3 accu's zijn er 2 die nog een uurtje meegaan, die van mij doet het nog ~3 uur van de 4 aan het begin. Een vrij slechte score...
Er zijn 2 dingen de doodsteek voor accus: helemaal laten leeglopen (daar zit een beveiliging in, tegenwoordig) en hem nooit gebruiken. Gebruik je hem een half jaar aan de netstroom, dan kan je de accu zo goed als zeker weggooien, trek hem minimaal eens per maand leeg.
Vergeet ookniet dat veel accus tegenwoordig van vrij lage kwaliteit zijn. Ik heb een oude compal met een P4 2Ghz, en die doet het nog 2 en een half uur
De accu daarvan zal wel een vermogen hebben gekost.
Edit: kleine correctie. Van de 3 accu's zijn er 2 die nog een uurtje meegaan, die van mij doet het nog ~3 uur van de 4 aan het begin. Een vrij slechte score...
Er zijn 2 dingen de doodsteek voor accus: helemaal laten leeglopen (daar zit een beveiliging in, tegenwoordig) en hem nooit gebruiken. Gebruik je hem een half jaar aan de netstroom, dan kan je de accu zo goed als zeker weggooien, trek hem minimaal eens per maand leeg.
Vergeet ookniet dat veel accus tegenwoordig van vrij lage kwaliteit zijn. Ik heb een oude compal met een P4 2Ghz, en die doet het nog 2 en een half uur

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 00:44 ]
@ Darkstone: Ze gebruiken dat ding als een computer, dus altijd aan de netstroom. En hij werd dus ook nooit leeg getrokken.
Ik wist dat het fout zou gaan. Ben blij dat het mijn laptop niet is.
VOlgens mij gaat men tegenwoordig gewoon uit van een kortere levensduur van laptops. Dus, dan hoeven de accus's ook minder goed te zijn. Heb zelf bij mijn dell studio 1555 met een 9 cell nog maximaal 4,5 uur, wat in het begin toch wel 6 uur was. vind ik op zich wel goed, na 2,5 jaar zeer intensief gebruik. Maar ja, ik heb het laden wel elke keer uit gezet en m vaak gewoon op de accu gebruikt. Goed mee omgegaan dus.
Overigens, goed dat ik even je sig lees. 4 jaar garantie. Volgens mij heb ik mijn Dell studio ongeveer tegelijkertijd met jou gekocht, op 06-2009. Staat die 4 jaar garantie er bij jou eigenlijk ook net zo knullig op als bij mij?
Bij mij staat er :
754-10017 1Yr Limited Warranty - Collect & Return
754-10019 3Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays
Zou mooi zijn als dit echt 4 jaar garantie is. Heb mijn studio 1555 namelijk doorverkocht. Voor 300 euri. Vriendenprijsje.
VOlgens mij gaat men tegenwoordig gewoon uit van een kortere levensduur van laptops. Dus, dan hoeven de accus's ook minder goed te zijn. Heb zelf bij mijn dell studio 1555 met een 9 cell nog maximaal 4,5 uur, wat in het begin toch wel 6 uur was. vind ik op zich wel goed, na 2,5 jaar zeer intensief gebruik. Maar ja, ik heb het laden wel elke keer uit gezet en m vaak gewoon op de accu gebruikt. Goed mee omgegaan dus.
Overigens, goed dat ik even je sig lees. 4 jaar garantie. Volgens mij heb ik mijn Dell studio ongeveer tegelijkertijd met jou gekocht, op 06-2009. Staat die 4 jaar garantie er bij jou eigenlijk ook net zo knullig op als bij mij?
Bij mij staat er :
Zou mooi zijn als dit echt 4 jaar garantie is. Heb mijn studio 1555 namelijk doorverkocht. Voor 300 euri. Vriendenprijsje.
Dat is 3 jaar volgens mij. Het is een tijd terug dat ik heb gekeken, maar laatst stond er iets in de trant van 1004 dagen 5-day in-home garantie resterend.

Mijn 6-cel doet het overigens nog stipt 3 uur van de oorspronkelijke ~4 uur, al heb ik er ook een SSD bijgezet. Volgens wat eigen meetresultaten scheelt dat ook behoorlijk (met de juiste drivers die ik op dit moment niet voor elkaar krijg...)

Mijn 6-cel doet het overigens nog stipt 3 uur van de oorspronkelijke ~4 uur, al heb ik er ook een SSD bijgezet. Volgens wat eigen meetresultaten scheelt dat ook behoorlijk (met de juiste drivers die ik op dit moment niet voor elkaar krijg...)
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 23:05 ]
Ik had juist begrepen dat je om de zoveel tijd (eens per maand volgens mij) juist de accu helemaal leeg moet laten lopen omdat ie de laatste paar procent anders nooit gebruikt. Op deze manier zorg je ervoor dat je accu dat beetje niet verwaarloost. Dus niet tot "7%", maar die beveiliging uitzetten zodat je laptop echt *plop* uitvalt.Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:27:
..
..
Zeg jij dat dit juist schadelijk is?
Zou wel verklaren waarom mijn vorige accu nadat ik dat voor het eerst na 2 jaar deed er daarna ook mee ophield (alhoewel hij daarvoor ook maar 30 min meeging).
Als je de accu zodanig ver leegtrekt is hij direct stuk. Maar dat lukt je niet, de accu reserveert zelf nog een percentage bovenop die 7% waardoor dat in de praktijk niet voorkomt. Tenzij je accu crap is.
Die 1Yr ziet Dell als standaard service die zij bieden. Bij een normale RMA dien je het product zelf op te sturen. Dell biedt iedereen dus 1Yr Collect & Return buiten de normale fabrieksgarantie van 2 jaar. Wat je nu dus hebt gedaan is die 1Yr C&R omgezet naar een 3Yr In-Home Warranty. Dat vervangt dus in het eerste jaar de C&R. Die C&R staat er dus bij iedereen altijd op. Je hebt dus gewoon 3Yr garantie ipv 4.AMD1800 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:41:
Bij mij staat er :
Pas geleden heb ik een backlight toetsenbord besteld, verwachte leverdatum 24 jan. Diezelfde dag nog kreeg ik een bevestiging van de bestelling. Ik moest nog wachten op de orderbevestiging met factuur en betalingsgegevens voordat ik kon betalen. Maar die kwam maar niet en in de orderbevestiging stonden geen betalingsgegevens en (achteraf) een ander ordernummer. Het ordernummer was waarschijnlijk een tijdelijk nummer, want ik kon er niets mee opzoeken in mijn gegevens.
Een week geleden kreeg ik een mailtje dat de betaling nog niet binnen was en als ik niet binnnen zoveel dagen had betaald, dan zou de order geannuleerd worden. Deze keer inclusief het juiste ordernummer én betalingsgegevens, dus gelijk in orde gemaakt. In de loop van deze week kreeg ik nog 2x een statusupdate én gisteren een mail van UPS dat ze de zending van Dell hadden ontvangen en de aflevering voor vandaag ingepland hadden. Jammer dat ik vandaag niet thuis ben, dat zal dan wel volgende week worden. Maar goed.
Krijg ik vandaag een nieuwe statusupdate van Dell:
Een week geleden kreeg ik een mailtje dat de betaling nog niet binnen was en als ik niet binnnen zoveel dagen had betaald, dan zou de order geannuleerd worden. Deze keer inclusief het juiste ordernummer én betalingsgegevens, dus gelijk in orde gemaakt. In de loop van deze week kreeg ik nog 2x een statusupdate én gisteren een mail van UPS dat ze de zending van Dell hadden ontvangen en de aflevering voor vandaag ingepland hadden. Jammer dat ik vandaag niet thuis ben, dat zal dan wel volgende week worden. Maar goed.
Krijg ik vandaag een nieuwe statusupdate van Dell:
Huh????Geachte Klant,
Bedant voor uw recente bestelling bij Dell.
De vraag naar het product dat u heeft besteld, is groter dan door ons verwacht.
We zijn hierdoor genoodzaakt de geschatte leverdatum, die u van ons ontvangen heeft toen u de bestelling plaatste, te herzien.
Hieronder vindt u de herziene geschatte leverdatum van uw bestelling bij Dell : 24-jan-2012
Ik had vannacht pongeluk in de bekeerde topic geplaatst, maar Darkstone was zo aardig om toch mijn vragen netjes te bentwoorden. Waarvoor dank! Nu heb ik nog een vraag en dat is om de support van Dell.
Ik heb sommige horrorverhalen gelezen op het internet. Nu vroeg ik me af of die support echt zo slecht was, of dat dat erg meevalt.
Ik heb sommige horrorverhalen gelezen op het internet. Nu vroeg ik me af of die support echt zo slecht was, of dat dat erg meevalt.
De support is vrij wisselvallig. Er komen inderdaad af en toe horrorverhalen langs (als klap op de vuurpijl, JoWannes' Blog: Het is ook maar een Dell...). Maar soms denk ik, als dat nu een asus/sony/acer was geweest, hadden ze het dan echt beter opgelost?
Sony is sowieso total crap (echt, de sony garantie is waardeloos als je te kampt met een niet-erkend probleem, wat.. helaas praktisch alles is
Losse power jack (F), pieptoon (E, en F), fan whine (F), enzovoorts. ), asus en msi zijn goed. al kwam ik van die eerste ook een horrorverhaal tegen laatst... In welke categorie dell valt is vooral afhankelijk van het servicepakket wat je hebt. Dell is de enige de in-home garantie aanbied in consumenten, als je dat hebt heb je zeker de beste garantie die je kan krijgen. anders zou ik hem op gelijke hoogte plaatsen als asus, puur op kwaliteit, niet lengte van de garantie (asus bied 2, dell 1). Als je waarde hecht aan de garantie, pak dan n00x5m14epp uit de sheet en besteed een magere €39.10 aan 3 jaar next business day.
Sony is sowieso total crap (echt, de sony garantie is waardeloos als je te kampt met een niet-erkend probleem, wat.. helaas praktisch alles is

Maar als je dan zou gaan kiezen tussen een Dell en een Msi, welke zou je dan kiezen? (Specifiek de GT683DX), want ik zit tussen Dell en MSI te twijfelen.
Je kan niet twijfelen tussen een xps 15 en een msi met GT570m. als je dat doet zijn je eisen gewoon niet genoeg verfijnd.
En ik zou de xps kiezen, omdat die beter bij mijn eisen past. Als je wilt gamen zou ik sowieso wachten op ivy bridige, vanwege thunderbolt.
En ik zou de xps kiezen, omdat die beter bij mijn eisen past. Als je wilt gamen zou ik sowieso wachten op ivy bridige, vanwege thunderbolt.
Nu je het over Ivy Bridge hebt, zullen andere laptops dan macs dan ook een thunderbolt aansluiting krijgen? Ik zit een beetje te piekeren of ik niet beter even Ivy Bridge af kan wachten, want het zijn nog maar iets meer dan 2 maanden. Als er echt een thunderbolt aansluiting op zit ga ik sowieso wachten, want dan kan ik gewoon een externe videokaart aansluitingen, wat overigens heel raar is om dat op te schrijven. Ik heb alleen geen flauw idee wanneer Dell met de vernieuwde XPS reeks komt. Duurt dat normaal gesproken lang?
Dell is meestal een van de eersten die systemen daadwerkelijk leverbaar heeft (vlak na apple en asus, die zijn vaak iets sneller).
Of daar thunderbolt op komt is de vraag, maar ik denk het wel. Ik kan me niet voorstellen dat dell dat voorbehoud aan enkel alienware en zakelijke systemen..
Of daar thunderbolt op komt is de vraag, maar ik denk het wel. Ik kan me niet voorstellen dat dell dat voorbehoud aan enkel alienware en zakelijke systemen..
Op de laatste CES heeft Acer geloof ik al laptops met Thunderbolt laten zien. Kan zijn dat het in dat geval om een Ultrabook ging, dat weet ik niet meer zo zeker.
XBO: Michaël#3318
Hmmm... als de Ultrabooks (van Acer dan) het hebben zullen het toch ook wel op de XPS lijn gaat plaatsen lijkt mij dan, want de prijsklasse is ongeveer hetzelfde (hoewel de doelgroep natuurlijk wel anders is).
@Darkstone
Is dat meestal al meteen de eerste weken/maand of...?
@Darkstone
Tevens kunnen Lithium-ion accu's niet zo goed tegen hitte. Dus als jij constant je proc en graka loopt te stressen komt dit de levensduur van je accu niet ten goede. (Lukt mij trouwens niet eens om de laptop gestressed te krijgen).AMD1800 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:22:
@Darkstone: Ik ken mensen met een zekere MSI laptop. Die is nog geen 10 jaar oud en misschien ook nog geen 5 jaar. Dat dingt heeft echt constant aan de lader gezeten, wat nu toch wel resulteert in het feit dat de accu binnen 10 minuten leeg loopt. Dit is bovendien al een paar jaar zo. Hoe verklaar jij dit?
Klopt, maar dat valt volgens mij reuze mee. Om een verschil te maken moet hij toch wel consistent boven de 60 graden zijn, en dat red je in nederland niet.
Meestal de eerste week in duitsland, en een week erna in nederland. Maar dat blijft koffiedik kijken, misschien is dell nu nog druk bezig met het fixen van bugs of hebben ze nog een veel te grote voorraad sandy bridge chips...Ovindel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:27:
Ooohh... maar een week na de releasedatum (van de CPU) dus? Dat valt reuze mee. Volgens mij maakt sony geen cpu's overigens...
[ Voor 5% gewijzigd door Ovindel op 20-01-2012 10:58 ]
Met de XPS niet nee, maar mijn vorige laptop: een HP-Pavilion lukte dat best heel aardig. Weet nog wel dat ik een keer de rode plekken op m'n benen had staan (waarna ik zo'n suf kussen-tafel ding voor op schoot heb aangeschaft). De accu van dat ding deed gewoon niks meer aan het eind (jaartje gebruikt).Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:41:
Klopt, maar dat valt volgens mij reuze mee. Om een verschil te maken moet hij toch wel consistent boven de 60 graden zijn, en dat red je in nederland niet.
En dat zeg ik, waar precies?Ovindel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:49:
Ooohh... maar een week na de releasedatum (van de CPU) dus? Dat valt reuze mee. Volgens mij maakt sony geen cpu's overigens...
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:41:
[...]
Meestal de eerste week in duitsland, en een week erna in nederland. Maar dat blijft koffiedik kijken, misschien is dell nu nog druk bezig met het fixen van bugs of hebben ze nog een veel te grote voorraad sony bridge chips...
No signature required.
Verwijderd
Heb gisteren mijn XPS15 besteld. Uiteindelijk zo'n €500 korting en met verschillende upgrades (harde schijf + RAM kreeg ik er zelfs extra bij).
Nu heb ik eigenlijk alles voor de rest vrij standaard gehouden. Ik heb op aanraden van dit topic wel €200 extra betaald voor het scherm. En ook voor de betere netwerkkaart.
Waar ik alleen dus nog in beetje in twijfel over zit is die netwerkkaart. Kan iemand voor mij bevestigen dat het wel de juiste keuze is?
Heb ook besloten om niet voor de 9 cel batterij te gaan. Hij zal eigenlijk alleen zonder oplader zitten als ik in de trein zit, dus zag er op dit moment nog niet zo'n heel grote meerwaarde in.
Ik voelde me trouwens bijna schuldig toen ik de korting zag. Zit er iets aan te komen, waardoor de XPS 15 nu een stuk goedkoper is? Was uiteindelijk €900 kwijt t.o.v. €1400.
Nu heb ik eigenlijk alles voor de rest vrij standaard gehouden. Ik heb op aanraden van dit topic wel €200 extra betaald voor het scherm. En ook voor de betere netwerkkaart.
Waar ik alleen dus nog in beetje in twijfel over zit is die netwerkkaart. Kan iemand voor mij bevestigen dat het wel de juiste keuze is?
Heb ook besloten om niet voor de 9 cel batterij te gaan. Hij zal eigenlijk alleen zonder oplader zitten als ik in de trein zit, dus zag er op dit moment nog niet zo'n heel grote meerwaarde in.
Ik voelde me trouwens bijna schuldig toen ik de korting zag. Zit er iets aan te komen, waardoor de XPS 15 nu een stuk goedkoper is? Was uiteindelijk €900 kwijt t.o.v. €1400.
Maar ik heb hem, dus hij zal voor altijd hier blijven staan. (Behalve als Darkstone hem weghaalt met zijn mod rechten.)M3rcury schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:02:
[...]
Sony bridge ipv Sandy bridge?
Edit: Te laat
Overigens staat er nu ivy bridge, maar hoe kunnen ze daar nou nog een te grote voorraad van over hebben? Je bedoelt zeker sandy bridge?
@Thundercrash
Die kortingen staan er al weken. Misschien is het een voorbode voor de nieuwe generatie processoren waar we het zojuist over hadden (Ivy Bridge), maar ik weet het uiteraard niet zeker.
[ Voor 18% gewijzigd door Ovindel op 20-01-2012 11:10 ]
Ovindel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:08:
Overigens staat er nu ivy bridge, maar hoe kunnen ze daar nou nog een te grote voorraad van over hebben? Je bedoelt zeker sandy bridge?

die kortingen staat er al sinds in een laptop heb gekocht, in 2009. Om je een idee te geven.
Dell geeft toch altijd dat soort kortingen weg op systemen (in verhouding dan). Volgens mij maakt het vrij weinig uit wat je dan kiest. Altijd een upgrade van bijvoorbeeld geheugen of een hdd voor niks. Lijkt mij meer marketingVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:14:
[...]
[afbeelding]
die kortingen staat er al sinds in een laptop heb gekocht, in 2009. Om je een idee te geven.
No signature required.
Verwijderd
Oh dat met die nieuwe processors geloof ik wel. Ik ben voor de standaard i7 gegaan en dat lijkt me meer dan genoeg voor games zoals League of Legends / Diablo 3 en dergelijke.
Hoe zit het trouwens nou met dat backlit? Ik las dat het met de nieuwere modellen standaard is, maar is dit weer iets waar alleen Amerikanen van profiteren of kan ik het op mijn laptop standaard verwachten?
Ben benieuwd
Hoe zit het trouwens nou met dat backlit? Ik las dat het met de nieuwere modellen standaard is, maar is dit weer iets waar alleen Amerikanen van profiteren of kan ik het op mijn laptop standaard verwachten?
Ben benieuwd
In gesprek met mijn Dell meneer bleek een backlit en ssd gewoon mogelijk in dit systeem. Ik zou dus gewoon een (paar keer) keer bellen. Telefonisch is er toch altijd meer mogelijk dan op de site vermeld staat.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:18:
Oh dat met die nieuwe processors geloof ik wel. Ik ben voor de standaard i7 gegaan en dat lijkt me meer dan genoeg voor games zoals League of Legends / Diablo 3 en dergelijke.
Ben benieuwd
Zie dit onderstaande bericht een aantal pagina's terug:iCupboard schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:08:
Ik had vannacht pongeluk in de bekeerde topic geplaatst, maar Darkstone was zo aardig om toch mijn vragen netjes te bentwoorden. Waarvoor dank! Nu heb ik nog een vraag en dat is om de support van Dell.
CurlyMo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:17:
Binnenkort kan ik ook meepraten aan dit topic. Dan krijg ik van Dell een gratis XPS 15 aangeboden. Dat komt zo:
[...]
Ondanks alle problemen die ik dus heb gehad (in vogelvlucht) vind ik dat het door Dell goed is opgelost.
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:42 ]
@Darkstone
Volgens mij hoort de quote niet bij het antwoord. En ik had nog nooit bij XPS gekeken tot een paar weken geleden omdat ik nu een nieuwe pc zoek, dus ik had daar geen idee van. Nog steeds snap ik niet hoe ze een te grote voorraad Ivy Bridge kunnen hebben hoor. (Ondertussen ook alweer gewijzigd.)
Volgens mij hoort de quote niet bij het antwoord. En ik had nog nooit bij XPS gekeken tot een paar weken geleden omdat ik nu een nieuwe pc zoek, dus ik had daar geen idee van. Nog steeds snap ik niet hoe ze een te grote voorraad Ivy Bridge kunnen hebben hoor. (Ondertussen ook alweer gewijzigd.)
Vraagje: Op de Dell support site wordt voor mijn XPS15 L502X (met service tag 7G9D2S1) geen nieuw BIOS getoond. Er zijn maar drie downloads beschikbaar binnen de tab "Bestanden voor 7G9D2S1".
Op diezelfde downloadpagina staat ook een tab met "alle bestanden voor XPS 15", waar zowel versie A06 als A09 van het BIOS staan. De vraag is nu of er op BIOS-gebied nog verschillen zijn binnen de L502X-lijn. Kan ik A09 veilig gebruiken?
Op diezelfde downloadpagina staat ook een tab met "alle bestanden voor XPS 15", waar zowel versie A06 als A09 van het BIOS staan. De vraag is nu of er op BIOS-gebied nog verschillen zijn binnen de L502X-lijn. Kan ik A09 veilig gebruiken?
ff een stukje vliegen
Het nieuwe download center werkt gewoon niet goed. Je kunt zonder problemen (wel met de normale ridico's van een Bios Flash natuurlijk) de A09 installeren. Voor mijn eigen XPS staan ook alleen 3 downloads op die pagina terwijl hij nu toch al een weekje op A09 snort.ArnoudBM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:57:
Vraagje: Op de Dell support site wordt voor mijn XPS15 L502X (met service tag 7G9D2S1) geen nieuw BIOS getoond. Er zijn maar drie downloads beschikbaar binnen de tab "Bestanden voor 7G9D2S1".
Ik heb mijn besluit genomen: Ik wacht op de nieuwe generatie XPS, omdat het nog maar 2-2,5 maanden is voordat Dell ze introduceert (toch?), omdat ze toch weer iets sneller zijn, vanwege Thunderbolt, en vast nog wel andere dingen die ik nu vergeet. En heel misschien stoppen ze er ook wel een leuker videokaartje in voor gebruik zonder Thunderbolt.
Lijkt jullie dit slim om te doen?
Als jij kan wachten tot dan, zou ik het zeker doen. Zover ik gelezen heb zullen de nieuwe Ivy kaarten minder energie nodig hebben en minder warmte afstoten. Los daarvan zullen er ook wel wat andere updates zijn.Ovindel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:46:
Ik heb mijn besluit genomen: Ik wacht op de nieuwe generatie XPS, omdat het nog maar 2-2,5 maanden is voordat Dell ze introduceert (toch?), omdat ze toch weer iets sneller zijn, vanwege Thunderbolt, en vast nog wel andere dingen die ik nu vergeet. En heel misschien stoppen ze er ook wel een leuker videokaartje in voor gebruik zonder Thunderbolt.
Aan de andere kant, als jij je laptop nu wilt hebben, lekker bestellen. Ik heb hem hard nodig komende maanden, vandaar dat ik er eentje een week geleden gekocht heb. De processor die er nu in zit is al super en de grafische kaart is sterk genoeg voor een laptop. Voor gamen of video editing zal je toch voor een desktop moeten gaan.
Maar nogmaals, laptops worden altijd beter, dus als je kan/wilt wachten, doe dat vooral.
Snellere CPU en zuiniger vind ik niet zo zeer interessant, hoor. Voor de meeste mensen is het nu al dik overkill. Zuiniger, vooral onder load. je moet niet verwachten dat je straks een uur langer op de accu kan, dat heeft meer te make moederbord (chipset) dan met de cpu.
En het moederbord ontwerp gaat niet veranderen denk ik, ivy bridge is namelijk pin compatibel.
En het moederbord ontwerp gaat niet veranderen denk ik, ivy bridge is namelijk pin compatibel.
Betekend dat, dat je de Sandy Bridge CPU kunt vervangen door een Ivy Bridge, of gaat dat niet werken met de chipset?Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:11:
Dat zie je goed. Dat kan. Als het bios niet tegenwerkt. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat je een bios update nodig hebt.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 19:25 ]
Okee, dat zou dus betekenen dat ik met een jaar of 2-3 de levensduur van m'n XPS nog een beetje kan verlengen. Voor die tijd zijn die dingen voor een upgrade toch nog te duur.
@Darkstone
Als het moederbord niet zal veranderen, betekent dat dan ook dat er geen Thunderbolt gaat komen? Want daarvoor moeten als ik het goed heb wel nieuwe chipsets voor worden geplaatst en uiteraard de aansluitingen? Ik ga er niet vanuit dat je alles weet, maar misschien heb je een idee?
Als het moederbord niet zal veranderen, betekent dat dan ook dat er geen Thunderbolt gaat komen? Want daarvoor moeten als ik het goed heb wel nieuwe chipsets voor worden geplaatst en uiteraard de aansluitingen? Ik ga er niet vanuit dat je alles weet, maar misschien heb je een idee?
[ Voor 13% gewijzigd door Ovindel op 20-01-2012 19:57 ]
Ik denk dat de usb 3.0 chip plaats gaat maken voor thunderbolt, en de boel verder onveranderd blijft. Ze willen het chassis hetzelfde houden gok ik.
Thunderbolt zit toch in de nieuwe chipset geïntegreerd? Ze zullen wel een extra plek in de behuizing moeten vinden alsook op het moederbord voor de aansluiting lijkt mij zo.
Weer iets heel anders: is de eSata aansluiting op XPS15/17 van dit moment sata-600?
Weer iets heel anders: is de eSata aansluiting op XPS15/17 van dit moment sata-600?
Volgens wat ik gelezen heb ondersteund de chipset van de Sandy Bridge processoren alleen maar sata-600 aansluitingen. Dan zou de eSata ook sata-600 moeten zijn, aangezien het me sterk lijkt dat ze de bus gaan downgraden. Hetzelfde geld dan blijkbaar ook voor de DVD aansluiting, waarvan ik oorspronkelijk van mening was dat het vast wel sata-300 of sata-150 zou zijn.
Dat was het plan.. Maar daar is vanaf gezien. usb 3.0 zit wel geïntrigeerd, en meer SATA-600 poorten? Voor de rest denk ik dat het chipset een vrij letterlijke copy-paste is tov de vorige generatie. Zonder moeite te doen om dat te controleren overigens...Ovindel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:46:
Thunderbolt zit toch in de nieuwe chipset geïntegreerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 20:56 ]
Ik hoop dan dat ze toch Thunderbolt op de nieuwe XPS'en zetten, anders zou het erg zonde zijn en zou ik net zo goed er nu een kunnen kopen. Als Intel ze nou wel had geïntegreerd dan zouden fabrikanten uit zichzelf de aansluiting erop plaatsen, maar als ik kijk naar Ivy Bridge mobo's voor desktops aangekondigd op de CES zie ik geen Thunderbolt. Ik vind dat erg vreemd dat Intel dat gedaan heeft omdat ze tenslotte zelf de (mede-)ontwikkelaar zijn.
Verwijderd
Hey gasten, ben heel erg tevreden met mijn reeds gekochte XPS 15. alleen na een week of 2 (gister eigenlijk) doen 2 van de 3 touch-buttons aan de bovenkant het niet meer. Ze lichten wel op als ik er op druk maar er gebeurt niets. Ik heb het dus over die van wavesmaxxaudio en de gene die je zelf in kan stellen. Wat voor drivers moet ik opnieuw installeren/updaten?
mvg Mitchel
mvg Mitchel
De Dell Quickset drivers reageren op die signalen. Als dat niet werkt en je een beetje van klussen houd (Weet niet of je een SSD geplaatst hebt) kun je ook even kijken of de flatcable misschien wat los zit.
Nou, volgens mij bedoelt Joolee dat als je wel zelf een SSD hebt ingebouwd of om andere reden je computer hebt losgehad (backlit toetsenbord?) dat je dan per ongeluk die kabel losgemaakt zou kunnen hebben. Maar dat is blijkbaar niet het geval. Ik zou het eerst met software proberen, desnoods Windows herstellen/opnieuw installeren.
Al een systeemherstel gedaan naar 2 dagen terug?Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:19:
Hey gasten, ben heel erg tevreden met mijn reeds gekochte XPS 15. alleen na een week of 2 (gister eigenlijk) doen 2 van de 3 touch-buttons aan de bovenkant het niet meer. Ze lichten wel op als ik er op druk maar er gebeurt niets. Ik heb het dus over die van wavesmaxxaudio en de gene die je zelf in kan stellen. Wat voor drivers moet ik opnieuw installeren/updaten?
mvg Mitchel
Dat bedoelde ik niet maar het is wel een goeieAlfie104 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:12:
Nou, volgens mij bedoelt Joolee dat als je wel zelf een SSD hebt ingebouwd of om andere reden je computer hebt losgehad (backlit toetsenbord?) dat je dan per ongeluk die kabel losgemaakt zou kunnen hebben. Maar dat is blijkbaar niet het geval. Ik zou het eerst met software proberen, desnoods Windows herstellen/opnieuw installeren.
Ik bedoelde dat het de flatcable zou kunnen zijn (de kans is idd groter als je hem ooit open hebt gehad) en als je hem ooit open hebt gemaakt heb je er al ervaring mee en is de drempel wat kleiner om het te controleren.
Eerste stap is natuurlijk wel gewoon de software, kans is ook aanwezig dat dat je probleem is. Je zou ook nog kunnen proberen een nieuwe Windows installatie naast je huidige te zetten en daar de goede drivers op te zetten, dan sluit je alle software problemen uit.
ik heb het gevoel dat als hij op maxxxaudio staat, de subwoofer het niet doet. kan dat kloppen?
Nee, dat klopt niet en naar mijn weten is het softwarematig helemaal niet mogelijk de subwoofer uit te schakelen.Worsteneter schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:20:
ik heb het gevoel dat als hij op maxxxaudio staat, de subwoofer het niet doet. kan dat kloppen?
Standaardinstelling van MaxxAudio is zwaar klote overigens, zoveel bass dat je gedreun krijgt.
Als je de instellingen even wat subtieler maakt is het een leuke toevoeging voor de ingebouwde JBL speakers. Als ik m'n geluidsinstallatie eraan hang dan schakel ik het uit.
Ik heb een 2.1 set van Creative eraanhangen als hoofdtelefoon, zodat MaxxAudio equalizer gebruikt kan worden. Moet zeggen dat de aparte muziekgenre-instellingen het geluid erg ten goede komen! Wel stond de bass en stereo iets te hard eerst.SChief schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:51:
Standaardinstelling van MaxxAudio is zwaar klote overigens, zoveel bass dat je gedreun krijgt.Als je de instellingen even wat subtieler maakt is het een leuke toevoeging voor de ingebouwde JBL speakers. Als ik m'n geluidsinstallatie eraan hang dan schakel ik het uit.
Ik zie trouwens via Windows Update nu een update voor de Intel 6230 staan. Misschien dat dit wat problemen verhelpt?
Behalve een uitstekende prijs heb ik ook nog een week eerder geleverd gekregen, 19/01 ipv 27/01!
Wat een mooi ding... Prachtig scherm, geschikt voor foto editing.
En wat staat er veel overbodige zooi op voorgeïnstalleerd...
HDD tray is al besteld, deze.
Was ook van plan om de 1030 kaart te vervangen door een 6300. De 1030 heb ik een plekje voor.
Alleen heb ik maar twee antennes. Belangrijkste doel voor mij is hoogste gevoeligheid, ben veel in hotels en onderweg.
Is het dan nuttig om de 1030 door de 6300 te vervangen?
(Thuis 801n met FRITZ!box 7340)
Wat een mooi ding... Prachtig scherm, geschikt voor foto editing.
En wat staat er veel overbodige zooi op voorgeïnstalleerd...
HDD tray is al besteld, deze.
Was ook van plan om de 1030 kaart te vervangen door een 6300. De 1030 heb ik een plekje voor.
Alleen heb ik maar twee antennes. Belangrijkste doel voor mij is hoogste gevoeligheid, ben veel in hotels en onderweg.
Is het dan nuttig om de 1030 door de 6300 te vervangen?
(Thuis 801n met FRITZ!box 7340)
I love the smell of Jetfuel in the morning
Dat valt best mee. Van alle merken heeft dell de minste zooi: Verwijderd in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?" afaik.
Uuuh,
, je hebt gelijk, het valt erg mee...

Nu ja, ik vind het eerlijk gezegd vrij schandalig.. Maar relatief gezien valt het erg mee. Dat krijg je met het de huidige race to the bottom... Als er een mogelijkheid bestaat om een euro te besparen, dan wordt dat over het algemeen ook gedaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 22:02 ]
Maar wat vind je van 6300 met "maar" twee antennes?
De moeite waard ten opzichte van 1030?
Edit: En het is inderdaad raar om iets te kopen en er vervolgens als eerste er dingen van weg te gooien...
De moeite waard ten opzichte van 1030?
Edit: En het is inderdaad raar om iets te kopen en er vervolgens als eerste er dingen van weg te gooien...
[ Voor 37% gewijzigd door F-train op 21-01-2012 22:08 ]
Vind het best wel meevallen hoeveel extra software Dell installeert op de XPS15. Eigenlijk zit er alleen maar software op dat ook daadwerkelijk van pas kan komen voor mensen, het is vooral software gericht op het verbeteren van de ervaring als het om entertainment gaat, en daar is de XPS15 best op gericht. Kan mij in ieder geval goed voorstellen dat mensen het een nuttige toevoeging zullen vinden.
Waarom? Als er niets te kopen is wat exact aan je wensen voldoet dan zorg je daar toch gewoon zelf voorF-train schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:06:
Moah. Er zit nog altijd veel nutteloze zooi bij. Bijvoorbeeld skype. Populair ongetwijfeld, maar ik vind het verschrikkelijke bloated zooi. eBay.. programma wat elke startup de shortcut terugplaatst.. Ehh? Nero update, wat is het? Er staat niet eens nero op, wel roxio starter. Waar ik mij overigens wel in kan vinden. Het kan met windows 7, maar werkt imo slecht.SChief schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:24:
Vind het best wel meevallen hoeveel extra software Dell installeert op de XPS15. Eigenlijk zit er alleen maar software op dat ook daadwerkelijk van pas kan komen voor mensen, het is vooral software gericht op het verbeteren van de ervaring als het om entertainment gaat, en daar is de XPS15 best op gericht. Kan mij in ieder geval goed voorstellen dat mensen het een nuttige toevoeging zullen vinden.
Het valt mee, maar het kan altijd beter. Al die dingen waarbij de helft van de gebruikers denkt 'wat is het??' en geen driver is mag imo weg. Dan hou je niet veel meer over. Mijn jaar oude installatie heeft minder programma's geinstalleerd dan er standaard op zo'n (relatief, erg schone) dell-install draait. Gelukkig valt het aantal tools wat op de achtergrond draait wel mee. Ik geloof dat de gewone sony of asus install plusminus 80 processen heeft draaien.. Onacceptabel vind ik dat, zeker met 5400rpm schijf.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 22:34 ]
Oh absoluut!Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:25:
[...]
Waarom? Als er niets te kopen is wat exact aan je wensen voldoet dan zorg je daar toch gewoon zelf voor
En voor de "gewone" gebruiker is het ws een hele nette installatie, met leuke dingen.
En had ik nog niet gemeld: het geluid is indrukwekkend voor een laptop! Het werd hier al geroepen, maar was toch nog een verassing. Schitterend!
[ Voor 31% gewijzigd door F-train op 21-01-2012 22:36 ]
Hier levert het geen verschil op.SChief schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:31:
Ik zie trouwens via Windows Update nu een update voor de Intel 6230 staan. Misschien dat dit wat problemen verhelpt?
Sinds ik de bluetoothverbinding op mijn 1030 kaart heb uitgeschakeld is de wifi verbinding idioot gestegen.
Kwam hiervoor niet hoger dan 6MB/s (48Mb/s).
Maar ik haal nu een gemiddelde snelheid van 9MB/s (72Mb/s) download bij nieuwsgroepen!
Dat is sneller dan de wired LAN op mijn nieuwe XPS8300 via powerline (die hangt op 6/7 MB, direkte LAN haalt 10 MB/s).
Bluetooth uitschakelen kan dus grote voordelen opleveren.
Kwam hiervoor niet hoger dan 6MB/s (48Mb/s).
Maar ik haal nu een gemiddelde snelheid van 9MB/s (72Mb/s) download bij nieuwsgroepen!
Dat is sneller dan de wired LAN op mijn nieuwe XPS8300 via powerline (die hangt op 6/7 MB, direkte LAN haalt 10 MB/s).
Bluetooth uitschakelen kan dus grote voordelen opleveren.
Verwijderd
Heb een vaag probleem....
Ik heb onlangs mijn eerste clean install gedaan op mijn XPS 15, en daarna de driver lijst van slow whoop gebruikt om mijn laptop weer te laten functioneren. Natuurlijk heb ik wel de nieuwe drivers geinstalleerd van dat lijstje en die dat voor mijn gelden (dus een Intel Centrino 1030 driver). Nu heb ik een vaag probleem met mijn Wireless: Het gaat niet aan.
Wanneer ik naar mijn Windows Mobility Center ga staat er gewoon dat mijn Wireless uit staat, maar het is niet mogelijk om het knopje eronder om het aan te zitten te gebruiken. Ik kan dus geen wireless netwerken vinden of aan verbinden.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd vanaf de Intel site, dus daaraan kan het niet liggen. Ook kan het waarschijnlijk niet aan hardware liggen, omdat voor ik de clean install heb gedaan, ik wel kon verbinden aan een wireless netwerk.
Hopelijk weten jullie meer dan ik!
Probleem opgelost
Ik heb onlangs mijn eerste clean install gedaan op mijn XPS 15, en daarna de driver lijst van slow whoop gebruikt om mijn laptop weer te laten functioneren. Natuurlijk heb ik wel de nieuwe drivers geinstalleerd van dat lijstje en die dat voor mijn gelden (dus een Intel Centrino 1030 driver). Nu heb ik een vaag probleem met mijn Wireless: Het gaat niet aan.
Wanneer ik naar mijn Windows Mobility Center ga staat er gewoon dat mijn Wireless uit staat, maar het is niet mogelijk om het knopje eronder om het aan te zitten te gebruiken. Ik kan dus geen wireless netwerken vinden of aan verbinden.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd vanaf de Intel site, dus daaraan kan het niet liggen. Ook kan het waarschijnlijk niet aan hardware liggen, omdat voor ik de clean install heb gedaan, ik wel kon verbinden aan een wireless netwerk.
Hopelijk weten jullie meer dan ik!
Probleem opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 11:24 ]
Kijk eens in apparaatbeheer of je hem daar wel ziet en of hij niet uitgeschakeld staat ofzo? En heb je al eens opnieuw opgestart sinds je de driver geinstalleerd hebt?
Verwijderd
Het staat aan en ik heb al ge-rebootglennvho schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:14:
[...]
Kijk eens in apparaatbeheer of je hem daar wel ziet en of hij niet uitgeschakeld staat ofzo? En heb je al eens opnieuw opgestart sinds je de driver geinstalleerd hebt?
En probeer eens je wireless aan te zetten met de toetsencombinatie op je toetsenbord. Dit is normaal Fn + F2 dat je moet indrukken. Als ik bij mijn xps de wireless uitzet met die toetsencombinatie dan kan ik in het mobiliteitscentrum mijn wireless ook niet meer aanzetten.
Verwijderd
Vandaag onze XPS 15 voor het eerst opgestart. Helaas begon het beeldscherm te flikkeren tijdens het opstarten naar het bureaublad. Uiteindelijk schakelde de laptop zichzelf uit.
Opnieuw aangezet en toen klonken 4 piepjes... = Ram lees/schrijffout.
In het weekend is er geen ondersteuning te bellen. Volgens de site van Dell..
Heusje baalt
Heusje baalt
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 14:48 . Reden: smiley.. ]
Helaas ook bij mij niet! Door deze update heb ik juist het probleem!
Als ik hem nu uit slaapstand haal, duurt het erg lang voordat ik kan internetten. (Heeft wel al connectie)
Als ik dan de wireless uit en aan zet, heb ik wel weer internet?!

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 28-02-2013 21:44 ]
XPS hotline is 24/7 beschikbaar?Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:48:
Vandaag onze XPS 15 voor het eerst opgestart. Helaas begon het beeldscherm te flikkeren tijdens het opstarten naar het bureaublad. Uiteindelijk schakelde de laptop zichzelf uit.
Heusje baalt
Update heeft bij mij ook niets gedaan trouwens. Niet dat dat erg is, want alles werkte al perfect hier. Ik snap nog steeds niet dat het opnieuw maken van een verbinding na slaapstand zo lang duurt bij sommige mensen, ik heb gewoon instant verbinding..
[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 22-01-2012 17:59 ]
Het helemaal deinstalleren van de bluetooth drivers in apparaatbeheer maakte voor mij een groot verschil. Maar de performance is nog steeds slechter dan je zou verwachten.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:43:
Bluetooth uitzetten? Volgens mij is dat de oplossing van het tegerend trage connecten...
Vestiging----Datum----Lokale Tijd-----Activiteit |
Shanghai----China----22/01/2012 5:54----Vertrekscan |
Dubai-----United Arab Emirates-----22/01/2012 1:48-----Vertrekscan |
Shanghai-----China-----22/01/2012 4:54-----Vertrekscan |
Dus... mijn XPS wordt heen en weer gezonden... 12.000km in een uurtje...en het reist het door de tijd? (Ok ok.. Lokale tijd
Maar alsnog.. UPS heeft het zwaar zo te zien.
Nah, dat is in de praktijk een voor-inklaring van het pakketje, puur administratief. De mijne ging een tijd geleden ook in een half uur tussen China en Duitsland heen en weer.
Overigens heb ik het een en ander in de voorbereiding om m'n review wat uit te breiden. Ik ben nog steeds heel blij met m'n XPS15 (hoewel ik moet bekennen dat ik de originele HDD in m'n eigen onhandigheid gesloopt heb. Ik kan wederom bevestigen dat de laptop case érg stevig is).
Overigens heb ik het een en ander in de voorbereiding om m'n review wat uit te breiden. Ik ben nog steeds heel blij met m'n XPS15 (hoewel ik moet bekennen dat ik de originele HDD in m'n eigen onhandigheid gesloopt heb. Ik kan wederom bevestigen dat de laptop case érg stevig is).
Op de website van Dell zijn de download linkjes voor de Wireless 5540 HSPA Mini Card dood ? -_-
http://www.dell.com/suppo...d=WGVYG&FileId=2731099322
Via andere wegen wat drivers geprobeerd maar die zijn niet compitabel. Heeft iemand een werkende linkje voor me?
http://www.dell.com/suppo...d=WGVYG&FileId=2731099322
Via andere wegen wat drivers geprobeerd maar die zijn niet compitabel. Heeft iemand een werkende linkje voor me?
Dit topic is gesloten.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416568'>NBBG topics</a>.
Vergeet ook <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315171'>Dell waardebonnen topic</a> en <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/0'>Dell levertijden topic</a> niet.