• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17

[NBBG Aanschaf] mainstreamnotebook april 2011

De NBBG staat weer online, waarna traditiegetrouw de topics over de aanschaf in beeld komen .

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Best buy mainstreamnotebook

Dell XPS 15

Alternatieven
pricewatch: Asus K53SV-SX174V

pricewatch: Asus N53SV-SX003V

pricewatch: Dell XPS 15

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 20:05
Dell XPS15 besteld, uiterste leverdatum staat op ongeveer 2 maanden verder.. Maar gelukkig schijnt dat geen goede indicatie te zijn van wanneer de laptop daadwerkelijk geleverd gaat worden..

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De gemiddelde levertijd is ongeveer 2 a 3 weken.

Voor extra korting zie ook het dell waardebonnen topic: Dell Waardebonnen Topic.

Edit: voor aankomende kopers is het ervaringen topic wellicht ook interessant: [Ervaringen] Dell XPS 15

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-04-2011 14:25]

Anoniem: 400798

ik ben van plan om binnenkort de msi fx603 te kopen. ik heb geen vragen over de specificaties want die vind ik er wel goed uit zien en ook voor een goede prijs, maar ik zou graag willen weten als iemand ervaringen heeft met een msi laptop en hoe lang de laptop zonder oplader kan. ik zou graag 2 a 3 uur minimaal zonder oplader willen kunnen. (zit een 6 cell accu in)

alvast bedankt!

• Niet online
De msi heeft niet bepaald een spetterende prijs kwaliteitsverhouding imo.
Ik kan zo even geen review vinden, maar meer dan 2-3 uur hoef je niet te verwachten als ik de specificaties bekijk. De accucapaciteit is helaas niet vermeld.
pricewatch: MSI FX603-043NL

oke dus het is geen aanrader om een msi te nemen, zou jij nog enig idee hebben wat een aardig laptop is?

hij moet:

- rond 750 euro
- 500 gb of meer
- CPU: i5
- 15,6 inch
- geheugengrootte 4gb
- een aardige videochip (wil er wel een paar games/films op willen bekijken/spelen)
- vooral snel:D
- gebruik voor school/thuis
- minimaal 2/3 uur zonder oplader

ik had nog een vraagje is het handig om een hoge kloksnelheid te hebben (bijvoorbeeld 2,53 Ghz) of haalt dit niet zo uit voor een laptop, en anders zou ik nog wel even verder op de tweakers rond neuzen voor een laptop

maar alvast bedankt!:)

• Niet online
"vooral snel" bestaat niet, wat is snel? snel laden? hoge framerates? Snel videobewerken?
Een videochip is ook niet de moeite voor films kijken, dat kan een stokoude HD3450 ook.

pricewatch: http://tweakers.net/price...LcKUXLj2xTZWHseNTWki73_Qc

Voor €750 is er eigenlijk maar 1 notebook die ik aanraad: de xps 15 met sandy bridge i3, en 1080p voor €748. Dat is pas waar voor je geld. Dell staat overigens niet (fatsoenlijk) in de pricewatch.

ja oke ben niet zo bekend in laptops :P
over de xps 15 had ik al meer goede berichten gehoord, dus ik zal er wel even goed over nadenken. maar de xps 15 kan dus wel 2/3 uur zonder oplader?

enig idee waar ik dan wel al de specificaties kan zien als hij niet in de pricewatch staat?

maar super bedankt voor de goede en snelle informatie!

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 400798 op 04-04-2011 19:30]

• Niet online
Op dell.nl, er staat een review van de vorige generatie op anandtech:
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative

De nieuwe zou iets langer meegaan, maar dat is nog niet bevestigd. (althans, ik weet wel zeker dat hij langer mee gaat, maar ik heb geen idee hoeveel langer)

Je moet wel een beetje je best doen om die prijs te bereiken:
Nikeo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:26:
Ik heb zonet de knoop maar doorgehakt en mijn XPS 15 besteld: leverdatum: 24 Mei (lol)

i3-2310
1920x1080p
4gb ram
500gb 7200 Hardeschijf
gt525
standaard garantie
voor 748,09 euro. (inclusief 10% korting)
Ik heb besteld via shopkorting.nl waar ik ook al een tijdje ingeschreven stond. Ik zal ws een cashback krijgen van 2% (sommige websites geven dell laptops ook 2,5% korting terug als je dat belangrijk vindt). De uiteindelijke prijs zal dus neerkomen op zo'n 733 euro. Niet slecht lijkt me :) Daarnaast is er ook nog een mogelijkheid om via haalmeeruitjecard.nl te bestellen voor zo'n soort korting.
[...]

ziet er netjes uit alleen ik vind het nadeel dat er dan een i3 in zit en ik zag als je er een i5 in wil hij gelijk aan de dure kant is. maar weet je nog een goede laptop die lang zonder accu kan en toch nog aardige specificaties heeft, ik zag wel de dell inspirion 15r maar ik weet niet als dit een goede laptop is

alvast bedankt....
(pricewatch: Dell Inspiron 15R 5010-6489)

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 400798 op 04-04-2011 20:28]

• Niet online
Je kan hem ook nemen met i5 binnen het budget, maar ik ben van mening dat een goed scherm belangrijker is dan een iets snellere processor.

Veel belangrijker, zelfs.

ja oke dat begrijp ik, maar ik heb hem nodig voor school volgend jaar en daar "zeggen" ze dat ik een i5 processor nodig heb, dus vandaar neem ik toch liever eentje met een i5 processor. maar is de dell inspiron 15r aan te raden of weetje een andere met een i5?

Anoniem: 343358

Wat Darkstone zegt ;)

Waarom wil je zo graag een i5 als ik vragen mag? Tot nu toe weet ik alleen dat je wilt gamen en films kijken, daarvoor heb je echt veel meer aan een goed scherm. De hogere kloksnelheid van de i5 ga je bij die bezigheden niet waarnemen.

• Niet online
Wie "zegt" dat? De ene i5 is de andere niet, dat is gewoon een classificatie van iets wat *op dat moment* mainstream is.

Een i3 kan sneller zijn dan een i5. zeker als je het hebt over een lage i5.

Mocht je mij straal willen negeren mag dat, en is de inspiron 15R inderdaad een prima bak, de xps 15 blijft overigens goedkoper (en van mij part beter, maar ik heb nog geen reviews gezien van de metalen inspiron 15R, alleen de plastic versie)

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 04-04-2011 20:39]

ik heb hem dus nodig voor grafische programma's. als ik jullie dus moet geloven kan ik best met een i3 deze programma's gebruiken?

ik zal er dus eens goed naar gaan kijken en misschien overwegen om een goed scherm te nemen en een i5 maar als het volgens jullie overbodig is zal ik dus een i3 nemen.

• Niet online
Welke grafische programma's? Dat is nogal een breed begrip.

ik ga een bouwkunde opleiding volgen en daar heb ik programma's nodig waar je 3d mee kan tekenen. heb jij enig idee als een i3 hier ook mee kan werken?

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 400798 op 04-04-2011 21:05]

• Niet online
Een i5 is hetzelfde als een i3, maar marginaal sneller.

Als het met een i5 kan werkt het ook met een i3.

Heb je bij 3D tekenen ook voordeel van een hogere resolutie Darkstone?

ja ik begrijp dat de i5 dus sneller is en eigenlijk ook beter. ik heb dus besloten om toch nog wat meer geld vrij te maken en een laptop te kopen rond de 900 euro. dan kan ik een betere resolutie nemen (wat toch wel mooier is) en ik kan toch een i5 processor nemen. en ik dus waarschijnlijk zal gaan voor een xps 15 met i5 processor en 1920x1080 als resolutie. ik denk dat jullie het hier wel mee eens zijn :P

echt harstikke bedankt Darkstone/Pjotr77 voor de hulp! _/-\o_

• Niet online
Anoniem: 343358 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:37:
Heb je bij 3D tekenen ook voordeel van een hogere resolutie Darkstone?
Dat hangt ervanaf welk programma, bijvoorbeeld bij GIMP is een hogere resolutie niet zozeer interessant voor een hogere preciecie, maar vanwege de UI die bakken met ruimte inneemt. Voor blender gaat dat ook op.

Andere 3d programma's ken ik niet.

Mijn broer doet bouwkunde en hij vind zijn full-hd scherm erg handig. Maar het is met name interessant als je veem met text werkt, zoals in een browser, excel sheets, of zoals ik veel code schrijft. Met de Qt IDE zie ik serieus dubbel zoveel code tegelijk t.o.v. 786p, en dan reken ik nog niet eens de extra breedte mee.
Anoniem: 400798 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:42:
ja ik begrijp dat de i5 dus sneller is en eigenlijk ook beter. ik heb dus besloten om toch nog wat meer geld vrij te maken en een laptop te kopen rond de 900 euro. dan kan ik een betere resolutie nemen (wat toch wel mooier is) en ik kan toch een i5 processor nemen. en ik dus waarschijnlijk zal gaan voor een xps 15 met i5 processor en 1920x1080 als resolutie. ik denk dat jullie het hier wel mee eens zijn :P

echt harstikke bedankt Darkstone/Pjotr77 voor de hulp! _/-\o_
d:)b

Wacht maar tot je hem binnen hebt, je lacht je klasgenoten keihard uit met hun el cheapo 786p schermpjes :X

Ah ok, bedankt.

Wat tekst betreft gaat het zeker op! Ik ben nu weer veel aan het studeren, dan heb ik een browser met bijvoorbeeld sheets met daarnaast Word, ideaal!

@ robintje12; goeie keus, ik denk dat je daar geen spijt van gaat krijgen!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 10:35
Ik ben op zoek naar een zelfde soort laptop als robintje in zijn 2e post, maar ik ben absoluut niet van plan om extra geld vrij te maken. 750/800 euro is écht max. Maar het is toch ook mogelijk dat als je b.v. de k53-sv aanschaft (met een wat minder scherm dus), maar hem aansluit op een full HD monitor zodat je toch een mooi scherm krijgt? Ik heb nl. ook eentje nodig voor mijn studie (ik werk nu met een bakbeest met intel celeron, zucht), waarvoor ik in principe niet veel eisen stel. Alleen thuis photoshop ik nog wel het een en ander (bewerken, tekenen, etc.) als hobby, dus daarvoor zou ik graag een mooi scherm willen hebben en een beetje power om de programma's (CS4?) op te kunnen draaien. Tegelijkertijd heb ik wel een laptop nodig die het zonder opladen een beetje lang uithoudt en die niet al te zwaar is voor vervoer (dus max. 15.6")... Moeilijk hoor! Hebben jullie tips/aanbevelingen?

• Niet online
Heb jij al een leuk extern scherm dan?

Ik blijf bij mijn advies om de goedkoopste xps 15 met 1080p te nemen, mocht dat geen goed idee vinden kom je waarschijnlijk bij dezelfde laptop uit met een andere processor.

Overigens, als ik de kortingsbon WSBQKXH70J0?05 en 4323K1QRGMSWVG toepas heb ik voor €798 het volgende:

1080p
i5 2410m
6GB
640GH HDD

Als dat geen waar voor je geld is...

@darkstone
ik ga de xps 15 deze week of volgende week bestellen, maar waar zal ik hem bestellen? op de site van dell? daar kost hij dan 900 euro maar ik zie dat je het in je vorige bericht hebt over een kortingsbon, hoe zit dat? en dat je het over 798 euro hebt?

@Maj-Maj
als je een goed scherm wil is denk ik de xps 15 toch de goedkoopste oplossing, want ik heb het zelfde probleem ;)

• Niet online
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x
en
Dell Waardebonnen Topic

Maar ik zou hem voor donderdag bestellen (desnoods op vooruitbetalling, als je dat doet blijft hij nog 10 dagen hangen voordat je moet betalen), bij dell krijg je elke week andere aanbiedingen.

oke bedankt! maar is na donderdag die actie voorbij? of wat bedoel je :P

• Niet online
Donderdag (= na woensdag) zijn er mogelijk andere acties.

heb het al gezien, een code loopt wel tot eind april (10% korting) en de ander is tot 6 april (40 euro korting)
snel bestellen dus haha :P

• Maj-Maj
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:34:
Heb jij al een leuk extern scherm dan?

Ik blijf bij mijn advies om de goedkoopste xps 15 met 1080p te nemen, mocht dat geen goed idee vinden kom je waarschijnlijk bij dezelfde laptop uit met een andere processor.
Nee, integendeel. Ik heb nu een HG221A die geen HDMI ondersteunt (want mijn computer ondersteunt dat ook niet), maar ik was sowieso al van plan om een externe monitor ergens vandaan te plukken voor een nieuwe laptop.
Ik ben ook niet zo'n fan van Dell om eerlijk te zijn.

nog 1 vraagje dan ben je van me af :P

ik zit te twijfelen tussen welke van de 2 dingen ik nog erbij zou kopen:

- i5-2410 (2,3 Ghz) naar i5-2520 (2,5 GHz)
- 1 GB GT-525 naar 2 GB GT-540

wat lijkt jou de beste keuze?

• Niet online
Maj-Maj schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:02:
[...]

Nee, integendeel. Ik heb nu een HG221A die geen HDMI ondersteunt (want mijn computer ondersteunt dat ook niet), maar ik was sowieso al van plan om een externe monitor ergens vandaan te plukken voor een nieuwe laptop.
Ik ben ook niet zo'n fan van Dell om eerlijk te zijn.
tsja, dell is de enige die een fatsoenlijk scherm aanbied voor een leuke prijs.

Naast dell heb je nog de N53 lijn, maar die is slechts marginaal goedkoper (€40) en dan nog is de xps 15 een veel betere keuze op eigenlijk alle fronten behalve garantie en design.

...en voor €200 heb je sowiso geen scherm wat zo goed is als in de xps.
Anoniem: 400798 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:14:
nog 1 vraagje dan ben je van me af :P

ik zit te twijfelen tussen welke van de 2 dingen ik nog erbij zou kopen:

- i5-2410 (2,3 Ghz) naar i5-2520 (2,5 GHz)
- 1 GB GT-525 naar 2 GB GT-540

wat lijkt jou de beste keuze?
De i5. Beide kaarten zijn eigenlijk hetzelfde, dus je kan de 525m gewoon overklokken tot het niveau van de 540m.

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 07:21
Ondanks dat de XPS 15 de betere deal is aan de hand van de specificaties vind ik het ontwerp echt zwaar tegenvallen in verhouding met de oudere studio/xps reeks. Dat in combinatie met de 1 jaar garantie die dell biedt, krijg ik een lichte voorkeur voor de Asus K53SV. Maar resolutie van de asus valt me wel tegen. Mischien meer het idee dan anders aangezien je games toch niet op de native resolutie kan doen.

• Niet online
Er is ook een N53 met full-hd:

pricewatch: Asus N53SV-SZ016V

Maar, een goed scherm is voor mij wat belangrijker dan een beter design (lekker belangrijk) en een jaar extra garantie. Als je een full-hd scherm wilt maar niet de dell ben je helaas aangewezen op een groter budget, of 2e hands. Ik vind het ontwerp ook wel raar, met name de power outlet aan de achterkant is nogal.. kut.

Ik vind de asus K series met sandy bridge overigens niet meer terug in de pricewatch.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-04-2011 18:11]

ik ben er nog steeds niet over uit. zuchtt..
ik vind het design van de xps 15 toch erg tegenvallen vooral als je hem openklapt. daarom zou ik jou mening graag nog willen weten over deze 2 laptoppen:

- pricewatch: HP Pavilion dv6-3190ed (XE087EA)
- pricewatch: Dell Vostro 3500 (V3500-M112NL)

ze zijn dan wel geen 1080p maarja het design ziet er wel 100x beter uit maarja de xps 15 is dan wel stukken beter. Als de dv6 en 3500 ook aardige laptops zijn overweeg ik misschien nog wel om toch voor 1 van deze 2 te gaan.

• Niet online
geen 1080p én geen sandy bridge.

* Anoniem: 303530 snapt niet dat mensen design een argument vinden bij het kopen van een werkpaard.

Het is slechts mijn mening, maar ik zie niet in waarom je meer zou gaan betalen voor iets met de oude technologie, puur omdat het design in jouw ogen beter is.
Leuk model, met 2 jaar garantie ook.
insert hier een verhaal dat de xps 15 goedkoper, betere specs heeft, en...
Die vind ik juist lelijk :P Bovendien is hij EOL als ik de dell site bekijk, dus ik zou hem niet meer kopen.
Dit is de opvolger:
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3550/pd
prijzen ex. btw!

je hebt helemaal gelijk, maar ik vind het toch wel een belangrijk punt. maar toch ga ik voor de xps 15, moet het maar ff uit mijn hoofd zetten dat het design wat minder is :P

• Maj-Maj
Trouwens, heeft de Asus K53SV-SX174V/K53SV-SX146V wel USB 3.0? In de pricewatch van de SX174V staat dat hij beschikt over 4 2.0 poorten en 2 3.0 poorten. Dat lijkt mij wel heel erg onwaarschijnlijk, dus ik neem aan dat de Pricewatch gewoon niet klopt?

• Niet online
reviews: Asus' K53-laptop: opgefrist met Sandy Bridge

Ik zie 3 usb poorten, allemaal usb 2.0.

• Maj-Maj
Oké, dan klopt de pricewatch op dit moment inderdaad gewoon niet, bedankt! (Bluetooth zit er wel gewoon op?)

Geen idee eigenlijk, ik ben al een paar sites van webshops langsgeweest, maar ik kom het niet tegen. Op de site van Asus is de K53 nog nieteens terug te vinden.. 8)7 Bij de K52 staat bluetooth als 'optional feature'.

Anoniem: 387279

hello.

Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn moeder,
gebruik: internetten en veel fotos bewerken en eropzetten.

Minimale eisen: 17 inch, 4gb ram, en veel oplslagruimte 500GB +

budget: +/- 650 euros

ik had zelf eerst de Dell XPS17 gevonden maar die was iets te prijzig, mischien weet iemand een goed alternatief?

thankx voor de moeite

Riyakuya schreef in/op bladiebla...:

Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem dat waarschijnlijk meerdere van jullie wel eens heeft gehad.
Over een week of 2 heb ik geld genoeg om een laptop te kopen en ik zit te twijfelen tussen 2 systemen.

Laptop 1 :
http://www.medion.com/nl/...&utm_campaign=Rondell

Laptop 2 :
http://azerty.nl/producte...-dvd-rw-r-dl-dvd-ram.html

De laptop moet een vervanging worden van mijn huidige pc.
Deze heeft als specs : Core 2 duo @ 3.3 ghz, 2 gb ddr 2 ram, 1 tb hard drive, Geforce 7900GS 256 mb.
Niet heel bijzonder en in beide gevallen zal er imo een performance win zijn.
Echter kom ik maar niet uit de keuze en vroeg ik me af of er nog meer laptops van deze klasse zijn voor maximaal 800 euro.

Op eerste oog lijkt de Medion duidelijk de winnaar.
Hij is iets duurder maar heeft wel een full hd resolutie en een blu ray drive.
De Asus heeft echter en Geforce GT540m die weer iets sterker is als de GT420 in de Medion.

Graag jullie advies en eventuele andere notebooks in deze prijs klasse!

P.S. : het systeem word veelal gebruikt voor : films/anime, muziek, web browsing, af en toe games, streaming, multi OS systeem en ander dagelijks gebruik zoals photoshop en office.
Ik zou sowieso een laptop met full-hd scherm aanraden. Is echt heel fijn bij multitasken zoals office en internet op één scherm, bij fotoshop ga je er ook wel profijt van hebben. De Medion lijkt qua specs wel een redelijke koop, alleen heb ik verder geen idee van welke kwaliteit het scherm en de behuizing zijn.

Dit lijkt me wel een mooie laptop voor jou: http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x, en dan het full-hd scherm erbij configureren. Dit scherm lijkt duur, maar het is op dit moment het beste scherm verkrijgbaar in laptops onder de 1800 euro. Hoge colorgamut, hoge helderheid, goed contrast en uitstekende kijkhoeken.
In je config zit dan al 640GB voor opslag en 6GB ram, dat is volgens mij ook wel handig met fotoshoppen. En een i5 van de nieuwste generatie ;)

In je mandje plaatsen en kortingsbon van 10% toepassen: 4323K1QRGMSWVG. Dan kom je op 838 euro inclusief verzendkosten.
Meer waar voor je geld is volgens mij op dit moment niet mogelijk.
*Wacht tot Darkstone weer met een nieuwe überconfig op de proppen komt

• Niet online
Je kan de bon van €40 er ook nog bijzetten.

Nee, dat probeerde ik al maar die was tot gisteren geldig ;)

ik heb de xps 15 besteld hoor! en maar voor 799 euro dus valt nog best mee :P
ik had dus nog 1 vraagje is de verwachte leverdatum een schatting van dell of is het gelijk de echte leverdatum?
want anders duurt het nog wel ff .....

Van wat ik gelezen heb rekent Dell vaak zo'n 6 weken, maar duurt het eigenlijk zelden zo lang.

• Maj-Maj
Nog één vraagje.

Waarschijnlijk ga ik voor deze laptop, maar volgens Azerty heeft deze nVidia GT540M een capaciteit van 512 MB terwijl deze versie van de GT540M een capaciteit van 2 GB zou hebben. Hoe zit dat precies?

• Niet online
De K53 heeft helemaal geen GT540m, maar een GT520m met 48 shaders. De GT540m is 2 a 2.5x zo snel.
Er staat overigens een review van de K53 op anandtech: http://www.anandtech.com/...ing-dualcore-sandy-bridge
Ik zou hem lezen voordat je een beslissing maakt.

39% AdobeRGB op een mainstream 15,6" laptop, dat ik dat nog mee mag maken.. :'(

• Niet online
Daar verbaasde ik me ook al over, ik heb nog nooit zo'n slecht LED scherm gezien. :X

Volgens het datsheet is het overigens 43.00 NTSC, ofwel 45% aRGB wat anandtech gebruikt. Het scherm is nog slechter dan in de dmz1, en die vond ik al dieptriest, ookal kost dat ding echt helemaal niets.

• Maj-Maj
Wel een handig 'in-depth' artikel, maar hier gaan ze uit van de Intel HD 3000 Graphics, terwijl ik uitga van de GT540M, of sinds vandaag de GT 520M. Bovendien hebben ze het hier over de K53E-serie, en
De plus- en minpunten (die voor mij van belang zijn) zijn mij bekend.

Minpunten:
- Slecht beeldscherm
- Geen USB 3.0
- Geen geweldig geluid

Pluspunten:
- Best aardige batterij
- Goede prijs/kwaliteit-verhouding voor de i5-2410M ('While the notebook as configured would probably need to sell for around $800, the K53E-B1 with i5-2410M is going to perform very similarly and will set you back $720.')
- Aardige graphics
- Goede prijs

In het artikel: 'For $720, the K53E-B1 gives you good application performance, good battery life, excellent transcoding capabilities, and adequate graphics performance for entry-level gaming. You’ll miss out on newer features like USB 3.0, you won’t get any other specialized expansion options like eSATA, FireWire, or ExpressCard, and you’ll get a poor quality LCD. We can levy similar complaints against many other budget laptops and notebooks.'

Voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen wat betreft deze laptop. Aan het slechte scherm kan ik b.v. weinig doen, aangezien vrijwel alle schermen in dit segment nou eenmaal slecht presteren (tenzij je een Dell neemt natuurlijk). Bovendien ben ik toch serieus aan het overwegen een externe monitor aan te schaffen. Geen USB 3.0 vind ik wel erg jammer, maar voorlopig gebruik ik de USB poorten alleen voor mijn iPod, tekentablet, muis en een USB. De prijs geeft wat mij betreft de doorslag. Ik moet helaas het budget moeten beperken tot max. 700 euro, waardoor dit het enige acceptabele (op dit moment) lijkt te zijn voor mij.

Kortom, ik heb twee mogelijkheden: wachten tot er iets beters komt en ondertussen leven met een bakbeest die om de zoveel tijd crasht, of toch deze aanschaffen.

• Niet online
xps 15 met 1080p en i3 kost €749, als je je budget iets kunt oprekken. Of rond de €700 met een i5 en 720p scherm.
Persoonlijk zou ik dan mijn budget iets oprekken en optie 1 nemen, naast een goed scherm bespaar je dan meteen €xxx op een fatsoenlijk extern scherm. Maar als jij dat niet wil is er inderdaad weinig keus naast de K53. Een slechte koop is het zeker niet.

• Maj-Maj
^

Ik zal het zeker overwegen, bedankt. Ik vind het inderdaad wel belangrijk om een goed scherm te hebben, aangezien ik wel het een en ander photoshop (hetgeen ik dus poogde op te lossen m.b.v. een externe monitor, aangezien die tevens wat inches erbij pakt), dus tegelijkertijd is ook een redelijke grafische kaart handig.

Maar hoe weet je trouwens dat de k53 geen GeForce GT540M heeft? In de review staat deze er wel gewoon in. (Zie ook het onderdeel Grafische prestaties: 'De K53 is uitgerust met een redelijk krachtige gpu van Nvidia, de GT540M'.)

• Niet online
Als ik doorklik naar de site van asus staat er duidelijk GT520m. Die review is van een ander model (K53SV)
...Maar ik zie net dat dat niet klopt, je komt namelijk hier terecht: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=EzMfP1w48lS8wCfe, de productpagina van de K53SJ... De SV bevat als het goed is wel een GT540m, maar volgens mij niet met 512MB... Dat kan wel, maar om marketingtechnische redenen niet aan te raden. Veel consumenten denken meer=beter.

Pricewatch: pricewatch: Asus K53SV-SX146V
Let er op dat hij nog niet leverbaar is.

• Maj-Maj
Oké, dan kan ik er dus vanuit gaan dat het een 540M met 1 GB betreft? Ik zal de Pricewatch ook in de gaten houden tot er meer (officiële) specificaties bekend zijn. En wachten tot 'ie leverbaar is natuurlijk. ;)

• Niet online

Sorry wat zei je, ik verstond je niett :+

• Niet online
Versterk 0db 100000x en het is oorverdovend, de gemiddelde persoon schijnt dat echter niet door te hebben. Zoals de personen bij ibood.

Goededag,

Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn moeder,
gebruik: vooral internetten en veel fotos bewerken en eropzetten.

Minimale eisen: 17 inch, 4gb ram, en veel oplslagruimte 500GB + (mischien 1 TB? )

budget: +/- 650 euros

ik had zelf eerst de Dell XPS17 gevonden maar die was iets te prijzig, mischien weet iemand een goed alternatief?

I am desperate.

Alvast bedankt voor de moeite,

Fritspaap

Moet er ook nog op gegamed worden?

• Niet online
Als je er niet op wilt gamen kun je beter geen xps 17 kopen, die zij daar o.a. voor bedoeld.

Nee, abseluut geen games =p
enige wat ze wilt is VEEL geheugen voor fotos en 17 inch. en ''beetje'' snel :P.

hoe zit het eigenlijk met het black lit toetsenbord van de xps 15, volgens mij zit die er niet standaard in maar tijdens het bestellen ben ik het ook niet tegen gekomen :P
laat maar, zie het al

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 400798 op 11-04-2011 11:44]

• Selien
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 10:58
Aangezien ik zelf niet heel veel verstand heb van de verschillende spec's bij een laptop, wil ik jullie graag even om advies vragen. :) Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop, het liefst rond de 15 inch. Nu heb ik een beetje gegoogeld en forums doorgespit en kwam ik tot de volgende keuze: een Sony Vaio of een Macbook pro.
Ik weet het, het is niet echt vergelijkbaar, omdat ze allebei een verschillende OS hebben. Ik kwam echter tot de conclusie, dat het besturingssysteem van de Mac toch kwalitatief beter is dan Windows? Ik heb er vandaag een beetje mee gerotzooid in de MM en het bevalt me op zich wel, wordt wel wennen natuurlijk...

Ik gebruik de laptop voor de dagelijkse gewone dingen, zoals internet,tekstverwerking en HD films kijken via een LCD TV. Verder maak ik nog gebruik van Photoshop (+tablet) en andere bewerkingsprogramma's. Gamen doe ik af en toe, zoals een mmorpg, maar het is geen pré. Ik heb begrepen dat de Mac beter voor Photoshop e.d. geschikt is? Mijn budget is niet zo heel groot, het liefst betaal ik rond de €1000,-, maar ik vind het ook niet erg om ca. €1600 neer te leggen. Dan moet de Mac echter wel een meerwaarde hebben, is het het geld echter waard? 13 inch is namelijk niet echt een optie, dus dan kom ik al gauw op de Mac van 15 inch uit, die een stuk duurder is.

Pff, misschien een beetje lange tekst zie ik nu, haha. Maar goed, hopelijk wel een duidelijke uitleg. :P Het gaat dus over deze 2 laptops:

2,00-GHz MacBook Pro

-2,0-GHz quad-core Intel Core i7
-6 MB gedeeld
-4 GB (twee SO-DIMM's van 2 GB) 1333-MHz DDR3 SDRAM
-500-GB seriële ATA; 5400 rpm
-8x SuperDrive (dvd±r DL/dvd±rw/cd-rw)
-Intel HD Graphics 30005 en AMD Radeon HD 6490M met automatische grafische-processorwisseling
-256 MB GDDR5
-€1749,-

Vaio E serie, zelf geconfigureerd
-Intel® CoreTM i5-480M, 2,66GHz met 3 MB L3 Cache
-500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
-6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM 1 x 4096 MB + 1 x 2048 MB
-Blu-ray Disc(TM) writer leest en schrijft Blu-ray Disc(TM)
-39,4 cm LCD, 1920x1080, camera 39,4 cm (15,5-inch) VAIO Display Plus Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)
-ATI MobilityRadeon HD5650 1GB ATI Mobility Radeon(TM) HD 5650 met 1 GB exclusief toegewezen video RAM geheugen
-€959,-

Eigenlijk heeft de Vaio dus betere spec's, als ik het goed begrijp en is € 800,- goedkoper... Is de Mac het geld waard? Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Andere suggestie's voor laptops die in de buurt komen, zijn natuurlijk altijd welkom. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, probeer eens een Mac en kijk of die je iets extra's weet te bieden bovenop die Sony. Het is heel persoonlijk. Veel mensen vinden een Mac prettig werken, ik vind het echt helemaal niets. Als ik kijk naar specs is die Sony de logische keuze, maar er is meer dan enkel specs, en dingen als gebruiksvriendelijkheid kun je niet zomaar in geld uitdrukken natuurlijk dat kun je alleen zelf bepalen.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:02
Een erg groot verschil, imo is het OS niet hetgene waar je die keus van af moet laten hangen. Als je per se zou willen, kan je één van de twee besturingssystemen op beide laptops installeren.

• Selien
Hmm, ik snap het. Misschien ook een beetje een lastige vraag, aangezien het 2 verschillende systemen betreft. Ik hoop eigenlijk een beetje op reacties m.b.t. ervaring met beide, of één van de 2 toestellen. Ik heb zelf namelijk geen ervaring met Sony laptops (heb nu een Acer), maar als blijkt dat de kwaliteit echt bagger is...
Achja, ik zit gewoon heel erg te twijfelen. Misschien dat de reacties hier me een beetje verder kunnen helpen. :P Bedankt in ieder geval!

• Niet online
offtopic:
bah, ik was net aan het typen en toen kreeg ik een "topic bestaat niet" voor mijn neus :-(

Anyway, De vergelijking met de MBP 15" en Sony E is niet echt slim, de E is een budgetmodel met wat kleine probleempjes. De MBP heeft een veel langere accuduur, een 2x zo snelle processor, maar een minder scherm.

Als je een windows laptop wilt kan je het beste kiezen tussen de XPS 15 van dell en de N53 van asus, die kost ongeveer hetzelfde als de E, maar heeft een processor die 2x zo snel is en, in het geval van de xps 15, het beste scherm wat je op een laptop zult tegenkomen.
Als ik de macbook zou nemen zou ik overigens voor het high-res scherm gaan. Simpelweg omdat dat heel erg handig is.

Ik ga verder mee met de mensen hierboven, probeer het OS eerst eens uit.
Selien schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:12:
Ik heb zelf namelijk geen ervaring met Sony laptops (heb nu een Acer), maar als blijkt dat de kwaliteit echt bagger is...
De E series schaar ik persoonlijk onder de noemer bagger, maar daar is niet iedereen het mee eens. In a nutshell:
kans op vervelende piep.
sony service is ruk als het om niet niet erkend probleem gaat, zoals bovenstaande :X
accuduur is 2 uur, tov. 7-8 uur van de MBP.
bouwkwaliteit is budget. Niet te vergelijken met de MBP.

• Selien
Dankjewel voor je reactie! Daar heb ik echt veel aan, de XPS werd me daarnet ook al aangeraden op een ander forum... Misschien toch maar even gaan overwegen. :) Op zulke reacties hoopte ik eigenlijk, aangezien ik zelf niet echt weet bij welk merk ik moet beginnen met zoeken. Dell heeft me bijvoorbeeld op de een of andere manier nooit echt aangesproken, geen ervaring mee.

• Niet online
Het is wel de beste keus op dit moment, goed scherm, naar wens configueerbaar, en niet te vergeten de prijs. Het enige nadeel tov. de concurrentie (de N53, de rest blijft ver achter op dit moment) is de magere 1 jaar garantie. Maar dat doet apple ook. Al valt het design niet bij iedereen in de smaak.

Tijd voor een review:
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
http://www.anandtech.com/...-2011-brings-sandy-bridge

Je moet je overigens niet richten op een bepaald merk, behalve misschien apple. Ook dell maakt slechte modellen, hetzelfde geld voor de rest van de merken.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-04-2011 16:41]

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:46
Ik vind een MBP ook een fantastisch apparaat qua design en de gebruikers die ik ken roemen het nauwelijks (niet) trager worden van hun systeem, ook na enkele jaren. Wat me ook enorm aanspreekt: openen van de klep (standby, niet hybernate) = het meteen doen. Dat ben ik van de verschillende laptops die ik in gebruik heb (gehad) nog nooit gewend geweest. Dat vind ik dus een enorme pré voor de configuratie die ik wil gaan kopen, mensen met ervaring dat dit bij verschillende modellen/merken uitmaakt? Ik doe mijn laptop soms wel 10 keer per dag open en weer dicht (ff snel mail lezen en weer weg).

De ondersteuning van wat software die ik gebruik is er helaas niet voor de Mac, ik denk daarom dat ik voor budget en gemak toch ook maar voor een Windows machine ga.

Wat ik er mee doe: internet/mail, zeker geen echte games (mijn kinderen spelen wat spelletjes op het net), ik rip heel veel CD's en dat is belangrijk voor mij net zoals het bewerken van audiotracks. Verder veel administratiewerk en ik heb een gruwelijke hekel aan trage en haperende machines. Echte films kijken, photoshop is allemaal niet aan mij besteed. Ik wil wel enkele jaren vooruit kunnen. Verder wil ik een stevige machine (liefst met een metalen/alu body, geen inzakkende keyboards en als even kan met backlit). Ook accuduur vind ik minder interessant maar Bluetooth is wel handig. Omdat het toch een desktopvervanger is mag het 17 inch zijn maar met 15 kan ik ook prima leven.

Ik denk aan zo'n 750 euro, omdat de XPS serie hier geroemd wordt lijkt me dat wel wat, maar zoals gezegd heb ik liever een alu body, is de Vostro serie dan eigenlijk de alu XPS? Het aanbod is zo enorm dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 15:49

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb nu een sony SB en hiervoor een BTO, en beide kon je gewoon in windows instellen dat hij in standby gaat als je hem dichtklapt. en als je hem openklapt en op de aan knop drukt dat hij weer aan gaat.

Sommige laptops gaan ook weer aan als je een toets indrukt of de muis verplaatst.

• Niet online
dimi_v schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:41:
Ik vind een MBP ook een fantastisch apparaat qua design en de gebruikers die ik ken roemen het nauwelijks (niet) trager worden van hun systeem, ook na enkele jaren. Wat me ook enorm aanspreekt: openen van de klep (standby, niet hybernate) = het meteen doen. Dat ben ik van de verschillende laptops die ik in gebruik heb (gehad) nog nooit gewend geweest. Dat vind ik dus een enorme pré voor de configuratie die ik wil gaan kopen, mensen met ervaring dat dit bij verschillende modellen/merken uitmaakt? Ik doe mijn laptop soms wel 10 keer per dag open en weer dicht (ff snel mail lezen en weer weg).
Dat kon 10 jaar geleden met windows XP al :P

Met mijn studio heb je alleen regelmatig het probleem dat de touchpad driver crasht, om dat te verhelpen moet je dan de klep weer open en dicht doen.

Ik vind het ook mooie machines hoor, maar de prijs (€1000 extra bij gelijke specs, nee dat is geen overdrijving) is het gewoon niet waard imo.

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:46
ja duh 8)7 dat weet ik ook en gebruik ik dus ook meerdere keren per dag. Maar het werkt niet zo best, heb wel beeld maar voordat het apparaat daadwerkelijk functioneel is duurt 30-60 seconden.

Maar lees net dat de XPS een alu klep heeft, dus dat is wel prima. Las net ergens dat het keyboard backlit is maar dat kan ik bij de XPS niet terugvinden of selecteren, bij de 17 is dat optioneel voor 40 euro. Weet iemand hoe dat zit?

• Niet online
Dat duurt bij mij dus zo'n 3 seconden maximaal :P Opstarten duurt met mijn bak niet eens 60 seconden.
edit: 35s zelfs, of 22 als je het bios niet meetelt :9

Het backlit toetsenbord is beschrikbaar via de telefoon. Maar de sales afdeling van dell is redelijk een ramp..

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-04-2011 21:21]

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Duurt bij mij ook misschien 1 seconde, bij het uit slaapstand halen is het 30/60 seconden. al is dat ook heel snel als je een ssd hebt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 22:58
Uit slaapstand kost je toch nog geen 10s? Ik denk dat mijn Asus U30Jc maar 5s nodig heeft.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

eh ja, ik bedoel de opslaan naar de harde schijf 30/60 sec om eruit te komen.

• Niet online
Dat is hibernate, bekend als slaapstand onder de nederlande versie.
Als je na een seconde verder wilt werken moet je hem in sleep zetten, ofwel stand-by als je taal op nederlands staat.

De persoon die dat heeft vertaalt heeft echt gigantisch zitten slapen...

Anoniem: 403691

Ik had een vraag over een laptop die mij interesseert.
De best buy guide adviseert de Dell xps 15, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een 17" scherm.
Ik heb al wat aan het prutsen geweest op de site van Dell, maar ik kom elke keer op een hogere prijs uit dan wat ik wil geven.
Ik heb deze laptop op het oog:
http://h10010.www1.hp.com...4354-5046247-5064385.html

Ik vind de specs dik in orde, en design valt ook in de smaak (niet dat ik daar 100€ meer voor zou geven, maar is toch mooi meegenomen).

Op de site van HP staat 999€, maar ik heb nu ergens een aanbieding gezien waar ze hem voor 899€ verkopen.

Het gebruik is voornamelijk voor werk, niets echt heel zwaar, maar ik zou er toch ook graag af en toe op gamen, en het is de bedoeling dat de laptop toch enkele jaren meegaat.

Doen, of zijn er betere suggesties?

• Niet online
Aan het prutsen geweest? Je weet dat je geheugen niet bij dell moet upgraden, daar vragen ze boevenprijzen voor.
http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/fs

De dell van €979 kost na kortingebonnen €870, in vergelijking met de HP heb je dan:
betere speakers.
iets slechtere grafische kaart. (weet ik niet zeker, er staan namelijk nog geen echte benches online)
iets minder RAM.
geen 2 jaar garantie.
9 cel accu.

Ik zou de HP nemen tenzij je veel waarde hecht aan accuduur, de accuduur van de HP schat ik vrij ruk (3 uur??) in vanwege de sterke grafische kaart en het gebrek aan switchabe graphics. De dell zou ongeveer 6 uur halen met deze config.

• Thombose
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-11-2018
Hey guys,

nieuwe laptop voor vriendin aan het zoeken. PC samenstellen geen probleem, maar laptops zijn hel vermits je veel te weinig zelf kan samenstellen en er duizenden bestaande modellen zijn. Vandaar even jullie hulp. Ik ben wel Belg, dus de prijzen liggen iets hoger bij ons en vriendin bestelt niet graag op internet.

Vriendin is zeker geen gamer. Is voor thesis op te schrijven en filmpjes op zien en te internetten, je kent dat wel. Daarom is een GPU wel voldoende). Ik denk dus ergens aan de combo SB I3/I5 en dan een SSD bij te steken (een Corsair F80 fzo).

VOOR WIE NIET VERDER WIL LEZEN komt het hierop neer: i3 2310 + SSD vs i5 2410 zonder SSD...

(2 vragen:
-mij maakt dat doorgaans niet uit maar vriendin wel, maar verlies je je garantie bij alle merken als je ssd zelf steekt?
-Die nieuwe SB's die clocken allemaal zo traag heb ik den indruk, zonder de Turbo dan toch. Maar ze hebben toch beter prestaties?Snellere access tot cache en mem?)

Budget is 700, mss 800 euro, wat dus wat krap is voor I5-2410M. Zelf heb ik de voorkeur voor Asus, Dell en Acer en beetje Sony (maar die zijn vaak wat duur).

Dit lijken mij goede deals...
Acer Aspire 5750-2414G50MN i5-2410 €649 (I5 2410 met IGP HM65, 4gb 1333 Mhz en HD ready paneel) en dan SSD van 150 euro = lijkt mij erg goede deal...

Dell XPS 15 (I5-2540, GT525M, 4gb ram, 500 gb 7200 schijf, HD Ready paneel), geen ssd dan want al € 879 euro dus wss te duur...(met een I3-2310: 709 euro)

Dell Inspiron 15R (I5-2410M, HD-ready paneel, 4 GB 1333 Mhz ram, HD6470M 512 mb) €679 met dan SSD van 150 euro.

Zowel bij de XPS 15 als Inspiron 15R kan je ook de I3-2310M kiezen als proc, maar deze mist toch wel die Turbo boost en clockt toch wel erg traag, niet? Misschien deels compensatie door SSD? Is natuurlijk afweging om een iets beter scherm te nemen, maar dan tragere processor. Maar Dell biedt op de belgische website weinig mogelijkheden om het scherm te upgraden (bij XPS 15 200 euro extra voor full HD scherm) en ook geen mogelijkheden om 9 cell batterij te nemen.

Bij Asus moet ik nog wat modellen opzoeken, maar die mannen hebben er gewoon te veel

Wat denken jullie? Batterij duur van 6 cell met SSD en Sandy Bridge? tegen de 4,5h aan?

Thanx!

Tom

• Niet online
Doodstaren op megahertzen is tegenwoordig onzin, de ene CPU krijgt nu eenmaal meer gedaan dan de andere per kloktik. In vergelijking met een desktop blijft het traag, ja, maar heb je dat echt nodig? Neen.
-mij maakt dat doorgaans niet uit maar vriendin wel, maar verlies je je garantie bij alle merken als je ssd zelf steekt?
Neen. Maar waarom heeft jouw vriendin een SSD nodig? de groote van de SSD's valt tegen op dit moment. Als ik niet 2 schijven in mijn laptop kon plaatsen had ik het niet gedaan.

Je budget laat niet veel ruimte. Ik kan eigenlijk maar 2 modellen aanraden. Volgens mij ben je vergeten dat dell veel met kortingsbonnen doet... Een snel overzicht.
xps i5 met i7 e 6GB voor ongeveer €750.
xps 15 met i5 en 6GB en 1080p scherm voor €798 (zonder 1080p voor ~650)
Je hebt nog wat goedkopere opties als pricewatch: Asus A53SJ-SX230V (plaatje is fout), maar de prijs/kwaliteit daarvan is imo lager. En inderdaad de inspiron.

Ik ben geen fan van acer en de inspiron 15r doet imo onder voor de xps 15 voor die relatief kleine meerprijs (grotere accu, steviger in het algemeen, betere speakers..). Een SSD is ook iets wat, imo, meer geschrikt is als upgrade.
Ik heb ook een SSD, maar no way dat ik daar geld uit ga geven voordat ik een leuke processor en scherm in mijn laptop heb zitten. Ik denk dat dat voor de meeste tweakers hier geldt

• Thombose
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-11-2018
Mja, ik weet dat je niet enkel nr Mhz moet kijken, maar clocken op 2,1 GHz vond ik nu wel erg traag. Mijn i7 op 2.6 GHz voelt in gewone omgang ook iets slomer aan dan m'n E8400, maar dat verandert als je wat andere taken gaat doen. Vond het gewoon uitzonderlijk laag.

Een SSD? Goh, ik heb laatst een bedrijfslaptop mogen samenstellen met erg groot budget, en daarna voor een vriend ongeveer dezelfde maar dan zonder de SSD, maar bijna dezelfde processor en het verschil is in mijn ogen enorm. Start met SSD op in een 20-tal seconden, veel responsiever, applicaties die vele sneller openen,... Dacht dat dat toch meestal de afweging was, iets tragere proc die gecompenseerd wordt door een snelle hdd/ssd of ben ik nu zo fout ? :) Ze heeft 2,5" hdd extern voor dataopslag, dus dan is ssd eventueel wel mogelijk?

Die xps 15 is idd leuk, maar in belgie kost dat 1080p scherm 200 euro meer :s. Waarom opteer je voor 6gb, is dat niet wat overkill? Je zei hier ergens dat geheugen bij Dell vrij duur is, zal eens prijzen vergelijken met bv. Alternate en anders kan ik misschien beter zelf bijsteken als dat goedkoper is.

Kan je alsjeblief nog wat argumenteren waarom je niet zo pro SSD bent en wel pro 1080P scherm? Doet dat klassieke HD ready paneel met TrueLife zo onder voor dat scherm?

Thanx!

Tom

• Niet online
6GB is standaard bij die config.

Ik ben inderdaad een beetje pro-1080p. Ik hecht waarde aan een goed scherm. Een hoge resolutie is veel belangrijker dan zelfs de upgrade van i3 naar i7.

Een i3 is helemaal niet traag. Niet iedereen hier heeft dezelfde mening, maar imo kun je beter een i3 nemen in combinatie met een goed scherm, dan een i5 in combinatie met een SSD. Al hangt dat natuurlijk af van je voorkeur en eisen.
In mijn topic staan een 6-tal plaatjes die het verschil tussen 768p en 1080p illiustreren. [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. Nog los van het feit dat het 1080p scherm van oneindig veel betere kwaliteit is. Ik irriteer me aan de slechte schermen op 99% van de notebooks, maar ik dwaal af :P

Edit: overigens moet ik daarbij nog een ding vermelden. Ben je, zoals ik, altijd in de weer met meerdere vensters, veel text (programmeren), huge excel sheets. Dan is een hoge resolutie een godsgeschenk. Ben je echter iemand die niet veel meer doet dan zijn mail lezen en surfen, dan heb je een een mooi scherm ook bijna niets. Met een dergelijk scherm zijn redelijke ogen ook wel een vereiste. De letters worden namelijk een stuk kleiner.
Thombose schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:50:
Mja, ik weet dat je niet enkel nr Mhz moet kijken, maar clocken op 2,1 GHz vond ik nu wel erg traag. Mijn i7 op 2.6 GHz voelt in gewone omgang ook iets slomer aan dan m'n E8400, maar dat verandert als je wat andere taken gaat doen. Vond het gewoon uitzonderlijk laag.
Jouw i7: 135 watt
Gemiddelde laptopprocessor: 35w inclusief GPU.
;)
Een SSD? Goh, ik heb laatst een bedrijfslaptop mogen samenstellen met erg groot budget, en daarna voor een vriend ongeveer dezelfde maar dan zonder de SSD, maar bijna dezelfde processor en het verschil is in mijn ogen enorm. Start met SSD op in een 20-tal seconden, veel responsiever, applicaties die vele sneller openen,... Dacht dat dat toch meestal de afweging was, iets tragere proc die gecompenseerd wordt door een snelle hdd/ssd of ben ik nu zo fout ? :) Ze heeft 2,5" hdd extern voor dataopslag, dus dan is ssd eventueel wel mogelijk?
Het is mogelijk ja, maar niet iedereen kan leven met een magere 60 a 80GB
Die xps 15 is idd leuk, maar in belgie kost dat 1080p scherm 200 euro meer :s. Waarom opteer je voor 6gb, is dat niet wat overkill? Je zei hier ergens dat geheugen bij Dell vrij duur is, zal eens prijzen vergelijken met bv. Alternate en anders kan ik misschien beter zelf bijsteken als dat goedkoper is.
Belgie? Dan vrees ik dat je de xps moet laten schieten, op de een of andere manier is dell belgie altijd een stuk duurder en kortingsbonnen minder frequent. Het blijft echter de enige keuze voor een leuk scherm. (naast 2e hands)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-04-2011 19:20]

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 19:58
k53sv-sx174v is vanaf maandag bij Saturn Zaandam / Hoofddorp / Heerhugowaard te koop voor €654,62.

Ik heb de revieuw gelezen van deze laptop dus de prijs is aan de goede kant voor een i7 laptop. Wat ik mij afvroeg van is dit een laptop die pas op de markt is of is saturn ze nu al aan het dumpen?

Ervaringen en adviezen graag ..... want ik blijf twijfelen dan nu weer met deze en een i5 van Dell XPS.

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Niet online
Dat is een erg goede prijs, de vergelijkbare dell (i7) kost €100 meer.

Als je geen behoefte hebt aan een 1080p scherm en het geen zet- of drukfout is zou ik hem snel kopen, voordat hij is uitverkocht.

• Mouse_NL
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:30:
Dat is een erg goede prijs, de vergelijkbare dell (i7) kost €100 meer.

Als je geen behoefte hebt aan een 1080p scherm en het geen zet- of drukfout is zou ik hem snel kopen, voordat hij is uitverkocht.
Ik denk dinsdag dat ik hem ga halen want dan kan ik echt alles en hoef ik niet te denken dat ik iets te kort kom .... neen 1080 p heb ik niet op nodig zolang hij ze wel kan afspelen vind ik het best ik hoef dan niet meteen 1080p te hebben maar 720p draait ie dacht ik wel. En voor een i7 te doen.

• Niet online
1080p is nutteloos voor bewegende beelden, het gaat om de extra hoeveelheid werkruimte.
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Zie de 6 plaatjes.

Een xps 15 met i5-2410M, 6GB RAM en een 640GB, 7200rpm hdd heb je voor € 769, dat vind ik persoonlijk een betere keuze. Maar dat moet je voor jezelf beslissen.

• Mouse_NL
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:05:
1080p is nutteloos voor bewegende beelden, het gaat om de extra hoeveelheid werkruimte.
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Zie de 6 plaatjes.

Een xps 15 met i5-2410M, 6GB RAM en een 640GB, 7200rpm hdd heb je voor € 769, dat vind ik persoonlijk een betere keuze. Maar dat moet je voor jezelf beslissen.
Is weer € 100 duurder. En die dell is ook verhoogd qua prijs hij was 649 vorige week.

• Niet online
De xps 15 met i5 en 1080p is €769, met i7 en het standaardscherm is hij € 769 volgens mij.

Allebei 640GB/7200rpm en 6GB RAM

• Mouse_NL
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:56:
De xps 15 met i5 en 1080p is €769, met i7 en het standaardscherm is hij € 769 volgens mij.

Allebei 640GB/7200rpm en 6GB RAM
ik zal het nog een keer bekijken.

• Niet online
Dat hoeft niet, ik ben een excel sheet aan het maken die dergelijke statistieken voor je uitpoept.

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 is de goedkoopste met i7 (+ kortingsbonnen)
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 is de goedkoopste met 1080p scherm (+ kortingsbonnen)

Maar ik weet niet helemaal zeker of de 10% bon het al doet bij €899, of vanaf €899... Anders moet je even de wifi kaart of dvd erbij nemen om aan de minimale orderwaarde te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 14:28
Hallo,

Ik ga na de zomervakantie beginnen met een nieuwe opleiding en heb daarvoor een laptop nodig. Hieronder heb ik een lijstje gemaakt met wat het moet kunnen:

- Het hoeft geen zware spellen te kunnen draaien
- Misschien af en toe een beetje Call of Duty 4 (hoeft niet maxed-out)
- Vindt het wel fijn als alles gewoon snel opstart, en multitasking moet snel gaan
- Photoshop moet werken zonder problemen

Het zelf al wat geprobeerd:

2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz
15.6" (1920x1080)
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
640 GB (7.200 rpm)
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
(2 jaar Next Day Hardware Support)
€1069,- (zonder kortingsbonnen)

Hoorde wel dat er op de XPS15 géén numpad zit, is dit erg hinderlijk? Weet zelf niet of ik het 1080p scherm écht nodig heb, dus die zou eventueel ook gewoon een 720p scherm kunnen worden. Met een 720p scherm kost hij maar € 869,00.

Misschien hebben jullie nog advies en/of tips? Alvast bedankt ;) .

[Voor 2% gewijzigd door Daan XVII op 22-05-2011 11:06. Reden: iets toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Je kan beter de http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 config pakken, dan heb je betere specs voor minder geld (€999, met kortingsbonnen word dat € 859)

Verder is dit inderdaad de laptop die ik op dit moment iedereen aanraad, een 1080p scherm is een must als je het mij vraagt (welke opleiding?) En dit is de goedkoopste laptop die daaraan voldoet. Samen met de N53 (maar het scherm in de N53 is vrij slecht vergeleken met de xps 15).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan XVII
Maar is de batterij/accu niet snel(ler) leeg als je een i7 pakt? En is er veel verschil in performance tussen de i5 en de i7? En ik doe de opleiding Manager handel ;-).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
De test op anandtech is gedaan met een i7, met een i5 zal de laptop, laat ik even gokken, 10% langer meegaan.

Als manager heb je echter vrij weinig aan een i7 (sowieso, maar heel weinig mensen hebben iets aan een quadcore op dit moment), dan voldoet een i5 ook uitstekend. Met de 9-cel erbij zo ongeveer voor dezelfde prijs als de i7 denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan XVII
Is de 9-cell batterij niet hinderlijk als je hem mee moet nemen naar school?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee