Plus verzendkosten. Zoals je kunt zien als je de prijs van het 1080p schern, €200, in cel B2 invult.
Even een vraagje tussendoor, als je een shared intel hd 3000 in een laptop vergelijkt met een gt520m, heeft de intel hd 3000 enige voordelen t.o.v. de gt520m behalve prijs? wat zijn de verschillen in risico's die je loopt m.b.t stukgaan en maakt het bijvoorbeeld weken, maanden of jaren verschil t.o.v. hoe lang je laptop meekan blijven draaien als multimediacomputer, (werken, veel internetten, af en toe niet al te zware games doen en films kijken)
Verwijderd
De GT520m is ietsie sneller. Maar het scheelt niet veel: de verschillen zitten hem met name in de driverondersteuning. Beide GPU's zijn echter vrij traag.
Verwijderd
Top. Bedankt voor je reactie... ik zal inderdaad over een maandje nogmaals kijken of intel nog steeds goed staat... en vervolgens eentje aanschaffen..
Ik wil ook maar een laptop kopen en die troep die op mijn bureau ligt(los moederbord) eraf pleuren en een mooie laptop neerzetten.
- Ik heb een 64cm grote full hd monitor en die zou ik graag willen aansluiten op mijn laptop(2 schermen dus, maakt niet uit of ik het duplicate, door trek of alleen mijn monitor gebruik en het laptop scherm dus uit zet. DVI-D of HDMI).
- Mijn budget is maximaal 600 euro, maarja 620 ofzo moet kunnen, maar goedkoper is altijd beter!
- Minimaal een 15,6" scherm, als ik hem eens niet aansluit op mijn scherm, dan is een iets groter scherm wel handig.
- Is resolutie 1366x768 nekkend op een 17inch scherm? Ik heb het liefst minimaal 1440x900 maar meestal komt dan 1600x900
- Een beetje casual kunnen gamen. Company of Heroes, battlefield 3(full hd op low?)
Dit is mijn voorselectie: http://tweakers.net/price...0112;280111;276868;270802
Het enigste waar ik mee zit, de goedkopere laptops hebben geen videochip!
Nu speel ik vooral wat oudere spellen die nu op een E4500(dualcore @2,2ghz)+8600GT soepel draaien.
Maar ik weet niet echt of een gt420 of gt520 in de buurt komt van deze oude grafische kaart.
Een gt540 draait de meeste spellen op medium vrij soepel op full-HD. De Toshiba L670-1LR heeft helemaal geen videochip, dus die valt eigenlijk direct al af. De intel HD grapichs is echt te slecht!!!
Daarom vraag ik mij af of de: 5742G-464G50MN in staat is om mijn wensen te vervullen, deze kost maar 500!
Heeft wel een 'oude' generatie cpu, maar volgens mij maakt dat niet zo heel veel.
Heel erg bedankt!
edit:// ik zie dus net dat de gt520 niet zo veel sneller als igp is, dan is de 420 dat al helemaal niet, maar hadden jullie het over de igp van de 1ste of 2de generatie intel processors?
- Ik heb een 64cm grote full hd monitor en die zou ik graag willen aansluiten op mijn laptop(2 schermen dus, maakt niet uit of ik het duplicate, door trek of alleen mijn monitor gebruik en het laptop scherm dus uit zet. DVI-D of HDMI).
- Mijn budget is maximaal 600 euro, maarja 620 ofzo moet kunnen, maar goedkoper is altijd beter!
- Minimaal een 15,6" scherm, als ik hem eens niet aansluit op mijn scherm, dan is een iets groter scherm wel handig.
- Is resolutie 1366x768 nekkend op een 17inch scherm? Ik heb het liefst minimaal 1440x900 maar meestal komt dan 1600x900
- Een beetje casual kunnen gamen. Company of Heroes, battlefield 3(full hd op low?)
Dit is mijn voorselectie: http://tweakers.net/price...0112;280111;276868;270802
Het enigste waar ik mee zit, de goedkopere laptops hebben geen videochip!
Nu speel ik vooral wat oudere spellen die nu op een E4500(dualcore @2,2ghz)+8600GT soepel draaien.
Maar ik weet niet echt of een gt420 of gt520 in de buurt komt van deze oude grafische kaart.
Een gt540 draait de meeste spellen op medium vrij soepel op full-HD. De Toshiba L670-1LR heeft helemaal geen videochip, dus die valt eigenlijk direct al af. De intel HD grapichs is echt te slecht!!!
Daarom vraag ik mij af of de: 5742G-464G50MN in staat is om mijn wensen te vervullen, deze kost maar 500!
Heeft wel een 'oude' generatie cpu, maar volgens mij maakt dat niet zo heel veel.
Heel erg bedankt!
edit:// ik zie dus net dat de gt520 niet zo veel sneller als igp is, dan is de 420 dat al helemaal niet, maar hadden jullie het over de igp van de 1ste of 2de generatie intel processors?
[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 29-07-2011 22:52 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Verwijderd
De GT420 is hetzelfde als de GT525m, en GT540m. Enkel lager geclockt. De GT520m is _traag_.
De acer is idd de goedkoopste die aan je eisen voldoet. Tot gisteren had je ook nog de inspiron 15R, maar die is nu weg.
De acer is idd de goedkoopste die aan je eisen voldoet. Tot gisteren had je ook nog de inspiron 15R, maar die is nu weg.
welke 15R? Er zijn er namlijk meerdere.
Zou de asus dan niet een betere keuze zijn? Of valt de grafsche kaart misschien te overklokken? Ik weet dat het geen goede idee is bij notebooks, vanwege dramatische koeling, maarja.
De Acer heeft dan geen fijne resolutie, maar dat kan ik wel missen voor 100 euro.
Zou de asus dan niet een betere keuze zijn? Of valt de grafsche kaart misschien te overklokken? Ik weet dat het geen goede idee is bij notebooks, vanwege dramatische koeling, maarja.
De Acer heeft dan geen fijne resolutie, maar dat kan ik wel missen voor 100 euro.
[ Voor 15% gewijzigd door alaintje op 29-07-2011 23:07 ]
Verwijderd
Ik bedoel dat het model met GT525m weg is. Je hebt nu alleen nog de tragere AMD kaart.
Je kan hem overclocken, als de koeling het houd. Persoonlijk vind ik €70 oor een beter merk, bouwkwaliteit, cpu upgrade, en 2 jaar garantie ook wel de moeite waard. Acer heeft nog een beetje twijfelachtige reputatie.
Je kan hem overclocken, als de koeling het houd. Persoonlijk vind ik €70 oor een beter merk, bouwkwaliteit, cpu upgrade, en 2 jaar garantie ook wel de moeite waard. Acer heeft nog een beetje twijfelachtige reputatie.
Daarom... Ik kan nu beter 80 euro meer missen dan dat mijn laptop over een jaar al stervens oud is en geen spel meer bijhoud en je kunt niet upgraden bij laptops! Ik ben 16 dus naja 80 euro is dan meer waard zeg maar
.
reviews: Asus' K53-laptop: opgefrist met Sandy Bridge deze review vond ik net, even doorlezen
! Het betreft hier alleen een andere cpu... Maar voor de rest is het hetzelfde., zoals toetsenbord, scherm, etc,
reviews: Asus' K53-laptop: opgefrist met Sandy Bridge deze review vond ik net, even doorlezen
[ Voor 44% gewijzigd door alaintje op 29-07-2011 23:18 ]
Bedankt, deze ook even doorlezen
!
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn vriendin. Ze volgt een grafische cursus en werkt dus veel met het adobe cs4-pakket (indesign/illustrator/photoshop). Waarschijnlijk gaat het een dell xps 15 worden met een i5 en de GT525 voor een euro of 700. nu zag ik deze week voor 650eu bij de saturn de asus k73sv-ty080v met vergelijkbare specs, wel een ander scherm (1376x768 vs 1600x900) en een betere videokaart, de GT540.
Zie ik nog een alternatief over het hoofd?een asus uit de topicstart? En is de dell zijn meerprijs van 50eu waard, gezien de betrouwbaarheid/prestaties?
Zie ik nog een alternatief over het hoofd?een asus uit de topicstart? En is de dell zijn meerprijs van 50eu waard, gezien de betrouwbaarheid/prestaties?
Verwijderd
De xps 15 levert geen denderende prijs/specs voor zonder het 1080p scherm. vind ik. Voor €100 meer heb je het 1080p scherm en een i7. Dat zijn erg veel pluspunten voor maar €100. Als dat niet binnen het budget past raad ik altijd pricewatch: Asus K53SV-SX146V aan.
De GT540m en GT525m ontlopen elkaar overigens nauwelijks. Het is dezelfde kaart, maar andere kloksnelheden (11% verschil).
Verder, een 15" en 17" zijn een wereld van verschil. Als je hem vaak mee moet slepen zou ik geen 17" overwegen.
De GT540m en GT525m ontlopen elkaar overigens nauwelijks. Het is dezelfde kaart, maar andere kloksnelheden (11% verschil).
Verder, een 15" en 17" zijn een wereld van verschil. Als je hem vaak mee moet slepen zou ik geen 17" overwegen.
Verwijderd
de i7 en het extra scherm voor 100eu?? als ik hem samenstel wordt het al gauw een meerprijs van 250eu.. wat doe ik verkeerd?
en de asus is voldoende toegerust om de komende 3 jaar deze grafische programma's te draaien?
en de asus is voldoende toegerust om de komende 3 jaar deze grafische programma's te draaien?
Verwijderd
Via de sheet kan je dat uitrekenen: [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6
Ik denk van wel. De specs zijn hetzelfde als de xps 15 waar je het over had.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:31:
de i7 en het extra scherm voor 100eu?? als ik hem samenstel wordt het al gauw een meerprijs van 250eu.. wat doe ik verkeerd?
Ik zat nog even te kijken tussen de: 'K53SV-SX146V' en de 'SX174V'.
Alleen ik maakte een rekenfoutje, ik dacht dat de 174 maar 40 euro duurder was, maar dat was 140.
Is dat niet een beetje veel, 140 euro voor alleen een betere processor, naja het is wel de 'beste' quadcore.
Mijn keuze is gemaakt, de: Asus K53SV-SX146V!
Bedankt!
Alleen ik maakte een rekenfoutje, ik dacht dat de 174 maar 40 euro duurder was, maar dat was 140.
Is dat niet een beetje veel, 140 euro voor alleen een betere processor, naja het is wel de 'beste' quadcore.
Mijn keuze is gemaakt, de: Asus K53SV-SX146V!
Bedankt!
[ Voor 193% gewijzigd door alaintje op 31-07-2011 20:01 . Reden: nee toch goed gekeken, haalde de btw door elkaar. ]
Hallo tweakers!
omdat ik begin september begin aan mn studie ict heb ik een nieuwe laptop nodig, zo heb ik een beetje gezocht en kwam ik bij deze notebook uit.
als ik op internet zoek naar reviews van et ding kan ik niets vinden, dus ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die al iets van het apparaat qua prestaties en dergelijke gelezen/gehoord heeft.
Specs:
Display: 15.6" WUXGA+ LED, resolutie 1920x1080
Processor: Mobile Intel Core i7 2630QM Quad-Core (2.00GHz)
Cache: 6MB
Chipset: Intel HM65
Geheugen: 8GB (2x4GB) PC10666 DDR3 SODIMM (Max. 16GB)
Videokaart: NVIDIA GeForce GT550M 2GB DDR3 VRAM
Harddisk: 750GB SATA 7200rpm
Optische drive: DVD-/+RW Dual-Layer, BD-ROM
LAN: 1000Mbit
WLAN: 802.11 b/g/n
3x USB2.0
1x HDMI
1x VGA-out
Cardreader
2.0 Megapixel webcam
6-Cells batterij
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
Afmetingen: 391x266x30.5-40.5mm
Gewicht: 2.70kg
omdat ik begin september begin aan mn studie ict heb ik een nieuwe laptop nodig, zo heb ik een beetje gezocht en kwam ik bij deze notebook uit.
als ik op internet zoek naar reviews van et ding kan ik niets vinden, dus ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die al iets van het apparaat qua prestaties en dergelijke gelezen/gehoord heeft.
Specs:
Display: 15.6" WUXGA+ LED, resolutie 1920x1080
Processor: Mobile Intel Core i7 2630QM Quad-Core (2.00GHz)
Cache: 6MB
Chipset: Intel HM65
Geheugen: 8GB (2x4GB) PC10666 DDR3 SODIMM (Max. 16GB)
Videokaart: NVIDIA GeForce GT550M 2GB DDR3 VRAM
Harddisk: 750GB SATA 7200rpm
Optische drive: DVD-/+RW Dual-Layer, BD-ROM
LAN: 1000Mbit
WLAN: 802.11 b/g/n
3x USB2.0
1x HDMI
1x VGA-out
Cardreader
2.0 Megapixel webcam
6-Cells batterij
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
Afmetingen: 391x266x30.5-40.5mm
Gewicht: 2.70kg
Verwijderd
Even mergen.. Zo.
De N53 is een goede notebook voor dat geld (€800 toch?). Een review staat hier: http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four als dat de goede is. Er komt ook een versie aan met een ander uiterlijk, zie het nieuwsbericht: nieuws: Asus brengt eind augustus opvolgers N53- en N73-notebooks uit
Het alternatief is de xps 15, daarmee krijg je een veel beter scherm, accuduur, speakers, toetsenbord, iets minder RAM, en 1 jaar garantie in plaats van 2 voor ongeveer dezelfde prijs.
Ik raad je trouwens wel ten zeerste aan een 1080p scherm te nemen, dan zijn dit de enige 2 kandidaten met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De N53 is een goede notebook voor dat geld (€800 toch?). Een review staat hier: http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four als dat de goede is. Er komt ook een versie aan met een ander uiterlijk, zie het nieuwsbericht: nieuws: Asus brengt eind augustus opvolgers N53- en N73-notebooks uit
Het alternatief is de xps 15, daarmee krijg je een veel beter scherm, accuduur, speakers, toetsenbord, iets minder RAM, en 1 jaar garantie in plaats van 2 voor ongeveer dezelfde prijs.
Ik raad je trouwens wel ten zeerste aan een 1080p scherm te nemen, dan zijn dit de enige 2 kandidaten met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De prijs die ik bijna overal zie staan is rond de 1100 euro! (linkje)
en ik dacht dat het scherm al 1080p was?
mijn budget ligt rond de 1100 euro, en wat zou jij dan aanraden?
hij moet krachtige games kunnen draaien en niet groter zijn dan 16" anders past hij niet in mijn tas namelijk,.
en ik dacht dat het scherm al 1080p was?
mijn budget ligt rond de 1100 euro, en wat zou jij dan aanraden?
hij moet krachtige games kunnen draaien en niet groter zijn dan 16" anders past hij niet in mijn tas namelijk,.
Verwijderd
Bij een bepaalde studenten shop was-ie €800... Laat me even zoeken.DvanK schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:48:
De prijs die ik bijna overal zie staan is rond de 1100 euro! (linkje)
Ahh hier: http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002571
Edit: ik lees nu pas 'vanaf begin augustus'... Dan heb je dus weinig andere keuzes dan de xps 15.
klopten ik dacht dat het scherm al 1080p was?
De xps 15 van rond de €800, of de N5Q hierboven. Ik heb alleen geen idee hoe de accuduur van dat model is.mijn budget ligt rond de 1100 euro, en wat zou jij dan aanraden?
Al het andere aanbod is of veel duurder, of veel slechter dan de xps 15 (of allebei, zoals de standaard N53 en het aanbod van clevo, HP, en msi) totdat je je budget veel hoger maakt (~€1500-ish)
De N53 is trouwens de grootste 15.6" notebook die ik ken. De randen om het scherm zijn huge.hij moet krachtige games kunnen draaien en niet groter zijn dan 16" anders past hij niet in mijn tas namelijk,.
Tevens zijn de GT525m, GT540m, en dit exemplaar van de GT550m precies dezelfde kaart, alleen anders geclockt (en dat kan je zelf ook doen). wil je een betere GPU moet je op zoek naar een HD6770m, of dell-GT550m (ja, alleen dell) of GT555m.
Er zijn overigens 3 verschllende versies van de GT555m. Ik weet 99% zeker dat asus de goedkoopste gebruikt. Ik weet even niet welke dat is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 13:23 ]
Verwijderd
Hij blijft voornamelijk thuis maar voor die ene keer dat hij verplaatst wordt heb ik toch liever een 15". Helemaal als de resolutie toch hetzelfde is.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:30:
ik zie idd in de tabel dat ik voor 800eu een i7 heb met een beter scherm, of de i5 2520 voor 785 (beide met herstel-dvd), alleen als ik alles in mn mandje gooi bij dell zegt ie toch dat het nog een brokje duurder is! what goes wrong? kortingsbon is eraf en netto gaat het ineens 894 kosten??!
Verwijderd
Je mist nog de 10% bon. Deze komt regelmatig langs in Dell Waardebonnen Topic.
Ik zou trouwens het duurdere model van €814 nemen. met 6GB RAM en 750GB hdd.
Verwijderd
haha ja zo kan ik steeds wel weer een klein beetje erbij doen. Maakt dit de levensduur van het apparaat langer? Want photoshop/indesign/illustrator moet toch vlekkeloos draaien met een i7, 4GB en 1G videokaart?!Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:26:
Je mist nog de 10% bon. Deze komt regelmatig langs in Dell Waardebonnen Topic.
Verwijderd
Ja. Maar ik vind het die paar euro voor die grotere harde schijf wel waard. Dat moet je zelf beslissen.
@darkstone,
die laptops die jij steeds laat zien hebben een ramgeheugen van 6gb terwijl die ik liet zien een geheugen heeft van 8gb.
hebben we het wel over dezelfde laptops of zie ik et verkeerd?
die laptops die jij steeds laat zien hebben een ramgeheugen van 6gb terwijl die ik liet zien een geheugen heeft van 8gb.
hebben we het wel over dezelfde laptops of zie ik et verkeerd?
Verwijderd
Ik had het over de laptop van campusshop. De normale N53 haalt het niet bij de xps 15. Hij is een stuk duurder en van mindere kwaliteit vind ik.
Ik zit ook te wikken en te wegen tussen de XPS 15 en die van de campusshop. Mijn voorkeur gaat uit naar een Dell, maar dat zorgeloos leren lijkt ook wel interessant. De voldoening dat er snel actie kan worden ondernomen als blijkt dat beestje kapot is klinkt interessant. En zo veel meer geld betaal je er niet voor. Bij Dell dien je dit nog aan te kopen. Maar ik moet toegeven dat ik nog nooit problemen heb gehad. Ik heb voor verschillende mensen Dell-configuratie samengesteld en nooit en nimmer klachten over gehoord. Het aankopen van garantie/reparatie is altijd een kwestie van gevoel. Ik hoop dat die onderbuik gevoel snel overwaait en dat er zodra er een kortingsbon tevoorschijn komt gewoon direct tot aanschaf van een Dell over kan gaan.
Verwijderd
Zorgeloos leren klinkt leuk, maar dat zegt niet dat ze zich er ook aan houden. Heb je al gekeken of er mensen zijn met ervaringen met campusshop?
Daar ben ik mee bezig. Maar mijn ervaringen met een vergelijkbare dienst (via Paradigit) enkele jaren geleden waren niet echt positief. Al is dit gebaseerd op horen zeggen. Immers heb ik zelf nooit problemen gehad met mijn laptop om op deze dienst een beroep te moeten doen. Ik denk niet dat ik af moet gaan op dit extraatje. Het zou mooi meegenomen zijn. Het grote gedeelte van het budget geef je uit aan je laptop, dus daar moet ook mijn keuze op vallen.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:50:
Zorgeloos leren klinkt leuk, maar dat zegt niet dat ze zich er ook aan houden. Heb je al gekeken of er mensen zijn met ervaringen met campusshop?
[ Voor 4% gewijzigd door laserboy op 01-08-2011 19:00 ]
Verwijderd
Mijn oude laptop (ACER aspire 5920G) begint oud (iets meer dan 3 jaar) te worden, ik krijg er steeds vaker problemen mee. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe.
Nu heb ik de NBBG Aanschaf-topics voor notebooks al doorgelezen en daar ben ik al heel wat wijzer uit geworden, maar ik heb toch nog wat vraagjes. Ik heb totaal geen verstand van de hardware bij computers, daarom kunnen sommige vragen wat simpel zijn.
Mijn budget is 1000 euro.
Mijn bijbaan is online pokeren, dus dit moet hij aankunnen. Het voornaamste doel van de laptop moet zijn dat hij 20 tafels tegelijk kan draaien met Holdemmanager, niet iedereen weet wat dit is maar mijn huidige laptop kan dit al aan dus dit zal geen probleem zijn. Het probleem met mijn huidige laptop is dat als ik daarnaast nog een film kijk hij wat kan schokken en dat sommige programma's erg lang duren met opstarten.
Wat ik dus wil is feilloos films kunnen kijken, pokeren en internetten tegelijk. Ik vind de videokaart wat minder belangrijk, hoewel ik las dat Diablo 3 uitkomt en dat zou ik graag willen proberen te spelen. Als dit niet op de allerhoogste settings kan vind ik dit geen groot probleem.
Ik heb geen behoefte aan een full HD scherm, omdat ik er toch een scherm naast heb staan. Wel wil ik een laptop omdat ik vaak reis en hem dan mee wil kunnen nemen. Geluidskwaliteit is ook niet echt van belang omdat ik er goede boxen bij heb.
Dit is het systeem dat ik heb samengesteld en waar ik nog wat vragen over heb:
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
8x optisch dvd+/-rw-station
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
De vragen:
Wat zorgt er nou voor meer snelheid bij een laptop? Ik kan kiezen om een duurdere processor te kopen en om een duurder geheugen te kopen.
De keuzes voor processors (heb nu de dikgedrukte):
2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz [meerprijs € 90,00 of € 5/maand1]
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz [Inbegrepen in prijs]
2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz [meerprijs € 180,00 of € 9/maand1]
2e generatie Intel® Core™ i7-2820QM Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz [meerprijs € 410,00 of € 20/maand1]
De keuzes voor geheugen:
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048] [minderprijs € 60,00]
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] [Inbegrepen in prijs]
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] [meerprijs € 80,00 of € 4/maand1]
Verder zat ik nog te denken aan een betere grafische kaart. Deze zou dan 2GB ipv 1GB worden voor 80 euro. Is dit dan ook echt 2x zo goed? Dan lijkt het me het misschien ook nog wel waard.
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart [Inbegrepen in prijs]
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart [meerprijs € 80,00 of € 4/maand1]
En dan de wireless connection, wordt mijn internet sneller als ik een betere neem? Ik zit erg dicht bij de router:
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 2/maand1]
Nu heb ik de NBBG Aanschaf-topics voor notebooks al doorgelezen en daar ben ik al heel wat wijzer uit geworden, maar ik heb toch nog wat vraagjes. Ik heb totaal geen verstand van de hardware bij computers, daarom kunnen sommige vragen wat simpel zijn.
Mijn budget is 1000 euro.
Mijn bijbaan is online pokeren, dus dit moet hij aankunnen. Het voornaamste doel van de laptop moet zijn dat hij 20 tafels tegelijk kan draaien met Holdemmanager, niet iedereen weet wat dit is maar mijn huidige laptop kan dit al aan dus dit zal geen probleem zijn. Het probleem met mijn huidige laptop is dat als ik daarnaast nog een film kijk hij wat kan schokken en dat sommige programma's erg lang duren met opstarten.
Wat ik dus wil is feilloos films kunnen kijken, pokeren en internetten tegelijk. Ik vind de videokaart wat minder belangrijk, hoewel ik las dat Diablo 3 uitkomt en dat zou ik graag willen proberen te spelen. Als dit niet op de allerhoogste settings kan vind ik dit geen groot probleem.
Ik heb geen behoefte aan een full HD scherm, omdat ik er toch een scherm naast heb staan. Wel wil ik een laptop omdat ik vaak reis en hem dan mee wil kunnen nemen. Geluidskwaliteit is ook niet echt van belang omdat ik er goede boxen bij heb.
Dit is het systeem dat ik heb samengesteld en waar ik nog wat vragen over heb:
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
8x optisch dvd+/-rw-station
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
De vragen:
Wat zorgt er nou voor meer snelheid bij een laptop? Ik kan kiezen om een duurdere processor te kopen en om een duurder geheugen te kopen.
De keuzes voor processors (heb nu de dikgedrukte):
2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz [meerprijs € 90,00 of € 5/maand1]
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz [Inbegrepen in prijs]
2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz [meerprijs € 180,00 of € 9/maand1]
2e generatie Intel® Core™ i7-2820QM Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz [meerprijs € 410,00 of € 20/maand1]
De keuzes voor geheugen:
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048] [minderprijs € 60,00]
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] [Inbegrepen in prijs]
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] [meerprijs € 80,00 of € 4/maand1]
Verder zat ik nog te denken aan een betere grafische kaart. Deze zou dan 2GB ipv 1GB worden voor 80 euro. Is dit dan ook echt 2x zo goed? Dan lijkt het me het misschien ook nog wel waard.
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart [Inbegrepen in prijs]
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart [meerprijs € 80,00 of € 4/maand1]
En dan de wireless connection, wordt mijn internet sneller als ik een betere neem? Ik zit erg dicht bij de router:
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 2/maand1]
Verwijderd
Je moet het geheugen niet bij dell upgraden, maar een config nemen waar dat standaard is. Zie de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
De config met i7, 6GB, 750GB hdd, en het bekende 1080p scherm kost je €814. Veel concurrentie is er niet, of je moet je budget drastisch verhogen of verlagen.
De config met i7, 6GB, 750GB hdd, en het bekende 1080p scherm kost je €814. Veel concurrentie is er niet, of je moet je budget drastisch verhogen of verlagen.
Verwijderd
Bedankt voor het berichtje 
Waar kan ik deze config vinden? Ik ben een redelijke noob in dit soort dingen.
Als ik kijk op de website van dell dan kan ik alleen deze 3 vinden:
http://www.dell.com/nl/p/xps-laptops?~ck=anav
Edit:
Als ik het goed begrijp kan ik dan weer uit deze kiezen:
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs
Maar hier kan ik niet met het betere scherm bij 814 euro uitkomen.
Waar kan ik deze config vinden? Ik ben een redelijke noob in dit soort dingen.
Als ik kijk op de website van dell dan kan ik alleen deze 3 vinden:
http://www.dell.com/nl/p/xps-laptops?~ck=anav
Edit:
Als ik het goed begrijp kan ik dan weer uit deze kiezen:
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs
Maar hier kan ik niet met het betere scherm bij 814 euro uitkomen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 19:46 ]
Verwijderd
Dat is deze: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
+ 1080p scherm, + kortingsbonnen = €814.
+ 1080p scherm, + kortingsbonnen = €814.
Verwijderd
Ah dan zal het in de kortingsbonnen zitten, want ik kom nog uit op 949 euro.
Ok ik heb een code voor 40 euro eraf gevonden, maar verder dan dat kom ik helaas niet. Welke code raadt je nog meer aan?
Ok ik heb een code voor 40 euro eraf gevonden, maar verder dan dat kom ik helaas niet. Welke code raadt je nog meer aan?
Verwijderd
Bedankt, dan wacht ik die nog even af en plaats ik waarschijnlijk mijn bestelling.
Zit nog wel te twijfelen of ik dat betere scherm erbij neem.
Zit nog wel te twijfelen of ik dat betere scherm erbij neem.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 20:37 ]
Verwijderd
Zonder dat betere scherm zou ik hem nooit nemen. Ga dan voor pricewatch: Asus K53SV-SX146V of iets dergelijks. De doorsnee consument heeft niets aan een i7.
De processor die ik heb is tegenwoordig trager dan de CPU in de macbook air. Maar hij voelt helemaal niet traag aan. Je kan je geld beter steken in een SSD of goed scherm dan een CPU.
De processor die ik heb is tegenwoordig trager dan de CPU in de macbook air. Maar hij voelt helemaal niet traag aan. Je kan je geld beter steken in een SSD of goed scherm dan een CPU.
Verwijderd
Ok duidelijk.
Nog een laatste vraagje, ik las dat er geen vga poort in de laptop zat. Deze heb ik volgens mij nodig om mijn losse scherm eraan vast te maken. Moet ik hiervoor een apart tussenstukje kopen?
Nog een laatste vraagje, ik las dat er geen vga poort in de laptop zat. Deze heb ik volgens mij nodig om mijn losse scherm eraan vast te maken. Moet ik hiervoor een apart tussenstukje kopen?
Verwijderd
Er zit HDMI en displayport op. Dat lijkt mij voldoende. Ik vind VGA+hdmi maar een rotcombinatie vanwege de onmogelijkheid om bijvoorbeeld een pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 aan te sturen daarmee.
Maargoed, een minidisplayport -> vga verloopje voldoet.
Maargoed, een minidisplayport -> vga verloopje voldoet.
Verwijderd
helaas ben ik budget-technisch teruggefloten, 700eu wordt de echte max... dan komt de xps dus wel een beetje buiten bereik (met schermupgrade iig).Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:56:
Ja. Maar ik vind het die paar euro voor die grotere harde schijf wel waard. Dat moet je zelf beslissen.
Wat is dus voor minder dan 700eu een goede CS4-laptop?
voorwaarde is wel usb 3.0 (future-proof) en waarschijnlijk (gezien de zware programma's) een i5. of zou een i3 ook al volstaan als het gecompenseerd wordt door een aparte grafische kaart?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 13:39 ]
Verwijderd
Dan zou ik pricewatch: Asus K53SV-SX146V + caddy Niet deze, het frontje is niet overplaatsbaar + pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB aanraden.
Desnoods zonder de SSD. Hij heeft alleen geen usb3 dacht ik... Daarmee kom je weer snel bij de xps 15 uit, en dat vind ik niet zo'n goede laptop zonder het scherm.
pricewatch: Dell Inspiron 15R (5110-2727) is de goedkoopste degelijke laptop met usb 3.0. Maar de accuduur is minder en je must een grafische kaart die de K53 wel heeft. Ik zou daarom usb 3.0 laten schieten.
Desnoods zonder de SSD. Hij heeft alleen geen usb3 dacht ik... Daarmee kom je weer snel bij de xps 15 uit, en dat vind ik niet zo'n goede laptop zonder het scherm.
pricewatch: Dell Inspiron 15R (5110-2727) is de goedkoopste degelijke laptop met usb 3.0. Maar de accuduur is minder en je must een grafische kaart die de K53 wel heeft. Ik zou daarom usb 3.0 laten schieten.
Verwijderd
nadeel is dan dat je idd met een tragere HD zit opgescheept. SSD heeft veel toegevoegde waarde maar gaat zo te zien ten koste van de DVD-drive.. die kan helaas niet gemist worden.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:44:
de asus heeft toch hetzelfde scherm als de dell? iig qua resolutie?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 13:50 ]
Verwijderd
Hetzelfde scherm ja. De kwaliteit zal ook wel vergelijkbaar (slecht) zijn. Zoals bij elke laptop.
De Dell XPS 15:
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Is inclusief de 60 euro kortingsbon (en zonder de legendarisch zeldzame 10% bon) 970 euro.
De Asus N53SV-SZ404V (zoals in de NBBG):
- Processor: Intel Core i7 2630QM
- Processor frequentie: 2000 ~ 2900 Turbo MHz
- Processor L2 cache: 1024 kB
- Processor L3 cache: 6144 kB
- Werkgeheugen: 6144 MB
- Werkgeheugen max.: 8192 MB DDR3
- Harddisk: 750 GB 7200 rpm
- Schermdiagonaal: 15,6'' / 39,6 cm 1920 x 1080 pixels (Full HD 1080p, 16:9)
- Video kaart: NVIDIA GeForce GT540M 1024 MB, dedicated
kost 870 euro.
Als ik een Dell XPS 15 samenstel zodat deze dezelfde stats heeft als de asus N53SV-SZ404V kom ik met de Dell 100 euro duurder uit dan de Asus.
Toch zijn velen hier op dit forum voor de Dell XPS 15, met als argument o.a. het betere geluid en toetsenbord.
Zijn er nog meer verschillen? en rechtvaardigen alle verschillen samen het 100 euro prijsverschil?
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Is inclusief de 60 euro kortingsbon (en zonder de legendarisch zeldzame 10% bon) 970 euro.
De Asus N53SV-SZ404V (zoals in de NBBG):
- Processor: Intel Core i7 2630QM
- Processor frequentie: 2000 ~ 2900 Turbo MHz
- Processor L2 cache: 1024 kB
- Processor L3 cache: 6144 kB
- Werkgeheugen: 6144 MB
- Werkgeheugen max.: 8192 MB DDR3
- Harddisk: 750 GB 7200 rpm
- Schermdiagonaal: 15,6'' / 39,6 cm 1920 x 1080 pixels (Full HD 1080p, 16:9)
- Video kaart: NVIDIA GeForce GT540M 1024 MB, dedicated
kost 870 euro.
Als ik een Dell XPS 15 samenstel zodat deze dezelfde stats heeft als de asus N53SV-SZ404V kom ik met de Dell 100 euro duurder uit dan de Asus.
Toch zijn velen hier op dit forum voor de Dell XPS 15, met als argument o.a. het betere geluid en toetsenbord.
Zijn er nog meer verschillen? en rechtvaardigen alle verschillen samen het 100 euro prijsverschil?
Verwijderd
Hij is € 939 zonder de (nutteloze) GT540m. En de kortingsbon was afgelopen week niet eens zo zeldzaam.
Je betaalt due €70 meer voor:
een extreem veel beter scherm
geluid
(persoonlijk) toetsenbord
accuduur
iets kleiner
-mindere garantie.
persoonlijk vind in de xps 15 een betere deal, ten eerste omdat ik een goed scherm simpelweg een must vind, en ten tweede omdat het toetsenbord beter aansluit op mijn wensen. Zonder de 10% bon is het echter een vergelijkbaar goede deal. Met de 10% bon een no-brainer. Dus ik zou even wachten totdat je een bon kunt bemachtigen, of de N53 ergens in de aanbieding is (vorige week €820).
Je betaalt due €70 meer voor:
een extreem veel beter scherm
geluid
(persoonlijk) toetsenbord
accuduur
iets kleiner
-mindere garantie.
persoonlijk vind in de xps 15 een betere deal, ten eerste omdat ik een goed scherm simpelweg een must vind, en ten tweede omdat het toetsenbord beter aansluit op mijn wensen. Zonder de 10% bon is het echter een vergelijkbaar goede deal. Met de 10% bon een no-brainer. Dus ik zou even wachten totdat je een bon kunt bemachtigen, of de N53 ergens in de aanbieding is (vorige week €820).
ok...volgens mij zat er een easteregg in &vw=classic
Dit keer probeerde ik het met backlit en nu is de dezelfde dell xps 15 (dit keer dan wel met 4 ipv 6GB RAM maar wel inclusief GT540M).
En tadaaaa: de prijs gedaalt van 970 naar nog slechts 860 euro sinds gisteren...
Dit keer probeerde ik het met backlit en nu is de dezelfde dell xps 15 (dit keer dan wel met 4 ipv 6GB RAM maar wel inclusief GT540M).
En tadaaaa: de prijs gedaalt van 970 naar nog slechts 860 euro sinds gisteren...
[ Voor 1% gewijzigd door Wut op 08-08-2011 23:18 . Reden: fout geconfigureerd ]
Bij BTO deze 15" gevonden voor 850 euro.
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=520
Heeft eigenlijk dezelfde specs als de Asus N53 en de Dell xps 15 uit de NBBG (met als extra een overschot aan RAM en een GT550).
Is bovenstaande BTO niet opgenomen in de NBBG omdat het een actie betreft of zijn er nog meer redenen om deze BTO te weren uit de NBBG?
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=520
Heeft eigenlijk dezelfde specs als de Asus N53 en de Dell xps 15 uit de NBBG (met als extra een overschot aan RAM en een GT550).
Is bovenstaande BTO niet opgenomen in de NBBG omdat het een actie betreft of zijn er nog meer redenen om deze BTO te weren uit de NBBG?
Verwijderd
Hij is niet opgenomen omdat hij de laatste tijd in prijs is gezakt, er er geen OS bij zit. Bovendien is het verschil tussen de GT525m (96 shaders, 128-bit) en de GT555m (144 shaders, 128-bit) niet dramatisch. IIG niet zo dramatisch om het prijsverschil met de xps 15 van €814 goed te maken. Die laatste is namelijk een stuk betere laptop imo.
Op notebooktotaal is hij overigens goedkoper: http://www.notebooktotaal...-bridge-laptop-p-246.html vergeet niet de accu te upgraden. De 9-cel is identiek qua runtime aan de dell 6-cel.
Op notebooktotaal is hij overigens goedkoper: http://www.notebooktotaal...-bridge-laptop-p-246.html vergeet niet de accu te upgraden. De 9-cel is identiek qua runtime aan de dell 6-cel.
Dank voor de link 
Ik ben geen ervaren knutselaar dus ik vond ook vooral de 128GB SSD een mooie optie
Als ik de BTO selected SSD kies via jou link en ook de 9cell battery neem (en de standaard 2 jaar garantie),
kom ik uit op 950 euro terwijl de dell xps waar ik enkele posts hierboven over had het moet doen zonder die ssd en batterij en garantie voor 940 euro...

Ik ben geen ervaren knutselaar dus ik vond ook vooral de 128GB SSD een mooie optie
Als ik de BTO selected SSD kies via jou link en ook de 9cell battery neem (en de standaard 2 jaar garantie),
kom ik uit op 950 euro terwijl de dell xps waar ik enkele posts hierboven over had het moet doen zonder die ssd en batterij en garantie voor 940 euro...
Verwijderd
€814 in plaats van €940
En je mist een OS.
Je hebt alleen wel een 10% kortingsbon nodig. Ik probeer op dit moment een manier te verzinnen om daar wat makkelijker aan te komen.
Je hebt alleen wel een 10% kortingsbon nodig. Ik probeer op dit moment een manier te verzinnen om daar wat makkelijker aan te komen.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 13:01 ]
814 is zeker inclusief 10% korting.
Dus zelfs als de BTO een ssd heeft prefereer je de Dell? Der moet dan wel iets goddelijks in de Dell xps wezen
Heb je em zelf thuis ook?
Dus zelfs als de BTO een ssd heeft prefereer je de Dell? Der moet dan wel iets goddelijks in de Dell xps wezen
Heb je em zelf thuis ook?
Verwijderd
Nee. Maar de 15CL35-GT555 kost volgens mij in de €940 met OS, 9-cel, zonder SSD, en de xps 15 €814 terwijl dat imo een betere laptop is. Die SSD stop ik er zelf wel in 
De 15CL35 is een prima laptop, maar geen €120 extra waard. De xps is steviger, heeft een beter scherm, speakers, een beter toetsenbord, en alleen een iets minder grafische kaart, en mindere garantie. Als je nu al een OS hebt liggen is het een goede deal, maar imo nog steeds vergelijkbaar met de xps 15. Je moet alleen wel de redelijk zeldzame 10% kortingsbon zien te pakken...
De 15CL35 is een prima laptop, maar geen €120 extra waard. De xps is steviger, heeft een beter scherm, speakers, een beter toetsenbord, en alleen een iets minder grafische kaart, en mindere garantie. Als je nu al een OS hebt liggen is het een goede deal, maar imo nog steeds vergelijkbaar met de xps 15. Je moet alleen wel de redelijk zeldzame 10% kortingsbon zien te pakken...
Hallo,
Op mijn speurtocht naar een nieuwe laptop tot ongeveer €700 is mijn keuze blijven steken tussen deze 2 laptops:
de Dell Inspiron Q17R Black (7110-4595) met de volgende specificaties:
PN: 7110-4595, Processor - Type: Intel Core i5 2410M, Geheugen capaciteit: 6 GB, Type videokaart: nVidia GeForce GT 525M, Scherm - Afmeting: 17,3 inch, Scherm - Resolutie: 1600x900, Harddisk/SSD - Capaciteit: 640 GB, Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium
en de ASUS X5MSV-SZ678V met de volgende specificaties: PN: X5MSV-SZ678V, Processor - Type: Intel Core i5 2410M, Geheugen capaciteit: 4 GB, Type videokaart: nVidia GeForce GT 540M, Scherm - Afmeting: 15,6 inch, Scherm - Resolutie: 1920x1080, Harddisk/SSD - Capaciteit: 500 GB, Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium
Wat vind ik belangrijk:minimaal I5, een hoge resolutie, goede allround videokaart, minimaal 4GB geheugen.
afmetingen van het het scherm is niet echt belangrijk: laptop zal alleen in de thuissituatie gebruikt worden. Verder wordt de machine gebruikt voor internetten, downloaden via newsservers, af en toe een game, maar niet de allernieuwste.
In eerste instantie viel ik voor de Asus maar was even aan het kijken bij Dell: mijn oude laptop is een Inspiron 6400 uit 2006. Hiervoor had ik een Dimension desktop. Met Dell heb ik dus wel goede ervaringen. Asus heeft een betrouwbare naam
Tijdens het configureren bij Dell kwam ik dus uit op deze Q17. Deze heeft meer geheugen, grotere harde schijf, maar een mindere videokaart. Het scherm is groter maar de resolutie is lager dan de Asus.
Asus heeft naast 2 USB 2 aansluitingen ook 1 USB 3 poort. De Dell heeft alleen maar 3x USB 2.
Zo zat ik alles eens af te wegen, maar kan niet echt een goede beslissing nemen. Wie geeft advies?
Alvast bedankt!
Wat is de wijste keuze?
Op mijn speurtocht naar een nieuwe laptop tot ongeveer €700 is mijn keuze blijven steken tussen deze 2 laptops:
de Dell Inspiron Q17R Black (7110-4595) met de volgende specificaties:
PN: 7110-4595, Processor - Type: Intel Core i5 2410M, Geheugen capaciteit: 6 GB, Type videokaart: nVidia GeForce GT 525M, Scherm - Afmeting: 17,3 inch, Scherm - Resolutie: 1600x900, Harddisk/SSD - Capaciteit: 640 GB, Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium
en de ASUS X5MSV-SZ678V met de volgende specificaties: PN: X5MSV-SZ678V, Processor - Type: Intel Core i5 2410M, Geheugen capaciteit: 4 GB, Type videokaart: nVidia GeForce GT 540M, Scherm - Afmeting: 15,6 inch, Scherm - Resolutie: 1920x1080, Harddisk/SSD - Capaciteit: 500 GB, Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium
Wat vind ik belangrijk:minimaal I5, een hoge resolutie, goede allround videokaart, minimaal 4GB geheugen.
afmetingen van het het scherm is niet echt belangrijk: laptop zal alleen in de thuissituatie gebruikt worden. Verder wordt de machine gebruikt voor internetten, downloaden via newsservers, af en toe een game, maar niet de allernieuwste.
In eerste instantie viel ik voor de Asus maar was even aan het kijken bij Dell: mijn oude laptop is een Inspiron 6400 uit 2006. Hiervoor had ik een Dimension desktop. Met Dell heb ik dus wel goede ervaringen. Asus heeft een betrouwbare naam
Tijdens het configureren bij Dell kwam ik dus uit op deze Q17. Deze heeft meer geheugen, grotere harde schijf, maar een mindere videokaart. Het scherm is groter maar de resolutie is lager dan de Asus.
Asus heeft naast 2 USB 2 aansluitingen ook 1 USB 3 poort. De Dell heeft alleen maar 3x USB 2.
Zo zat ik alles eens af te wegen, maar kan niet echt een goede beslissing nemen. Wie geeft advies?
Alvast bedankt!
Wat is de wijste keuze?
Verwijderd
900p is geen hoge resolutie. Maar de standaardresolutie voor een 17" scherm.
Kortom, wacht tot hij leverbaar word, neem de dell, of ga terug naar de tekentafel
De inspiron is tegenwoordig een budgetlijn. Verwacht er niet teveel van. De kwaliteit zal wel vergelijkbaar zijn met de N53.iglo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:25:
Maar is niet leverbaar...Tijdens het configureren bij Dell kwam ik dus uit op deze Q17. Deze heeft meer geheugen, grotere harde schijf, maar een mindere videokaart. Het scherm is groter maar de resolutie is lager dan de Asus.
Kortom, wacht tot hij leverbaar word, neem de dell, of ga terug naar de tekentafel
He, was mijn post al kwijt!. Had jij hem even voor mij in het `goede` forum gezet? Bedankt.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:36:
900p is geen hoge resolutie. Maar de standaardresolutie voor een 17" scherm.
[...]
De inspiron is tegenwoordig een budgetlijn. Verwacht er niet teveel van. De kwaliteit zal wel vergelijkbaar zijn met de N53.
[...]
Maar is niet leverbaar...
Verwijderd
Dat was ik van plan, totdat iemand mij voor wasiglo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:29:
[...]
He, was mijn post al kwijt!. Had jij hem even voor mij in het `goede` forum gezet? Bedankt.
Je adviseerde of terug te gaan naar de tekentafel, maar waar kom je dan op uit? In eerste instantie heb ik gekeken naar de BBG basisnotebook, de Asus K53SV-SX146V. Een mooi apparaat maar voor €700 ( maximum budget ) kwam ik dus uit bij de Asus X5MSV-SZ678V-2nd.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:30:
[...]
Dat was ik van plan, totdat iemand mij voor was
Zo kun je steeds verdergaan natuurlijk. Voor weer een paar € meer heb je weer een mooiere machine.
Ik heb diverse fora's afgestruind maar zie door het bomen het bos niet echt meer. Die Dell valt dus af als ik jou volg. Blijft waarschijnlijk een Asus over, maar welke??
Verwijderd
Waar om je dan op uit? Op iets anders. Je wensen (een hoge resolutie en een budget van €700) zijn simpelweg niet mogelijk.iglo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:38:
[...]
Je adviseerde of terug te gaan naar de tekentafel, maar waar kom je dan op uit? In eerste instantie heb ik gekeken naar de BBG basisnotebook, de Asus K53SV-SX146V. Een mooi apparaat maar voor €700 ( maximum budget ) kwam ik dus uit bij de Asus X5MSV-SZ678V-2nd.
Nu krijg je het bekende "wat zou jij doen dan? " De resolutie van de Asus X5MSV-SZ678V-2nd, 1920x1080 (Full HD 1080p), is toch netjes?Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:05:
[...]
Waar om je dan op uit? Op iets anders. Je wensen (een hoge resolutie en een budget van €700) zijn simpelweg niet mogelijk.
Mijn Inspiron 6400 uit 2006 doet het nog wel, dus ik heb opzich de tijd wel om de prijzen/levertijden in de gaten te houden. Bedankt!Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:22:
Ja. Maar hij is niet leverbaarAnders zou ik je direct aanraden die laptop te kopen.
Vraagje: de Asus X5MSV-SZ678V-2nd kom ik op geen enkele Asus site tegen. Niet op de .nl maar ook niet op de .com. Weet jij misschien hoe dat kan???
[ Voor 18% gewijzigd door iglo op 14-08-2011 21:07 ]
Vanmiddag bij MediaMarkt Almere een ASUS K53SJ-SX126V gekocht voor 450e, hij was 499e maar omdat ie komende week in de aanbieding komt voor 450e mochten we hem voor dat bedrag al meenemen. Specs: i3 2310M, Geforce GT520, 320GB HDD. We gebruiken de laptop eigenlijk voor wat mailen en surfen dus dat t geen krachtpatser is maakt niet uit
De vorige laptop (Acer...baggerding) viel continu uit.
Vraagje... ik heb voor de zekerheid die recovery dvd's (5 ffs..) ff gebrand en wil t liefst die hele 320GB gebruiken en had dit bedacht: hele hdd wipen en dan eigen windows erop zonder die meuk van asus. Ik heb een retail win7 ultimate dvd, kan ik die gebruiken voor de installatie en dan de key invoeren die bij deze laptop zit zonder dat dit de activatie van de desktop aantast?
Vraagje... ik heb voor de zekerheid die recovery dvd's (5 ffs..) ff gebrand en wil t liefst die hele 320GB gebruiken en had dit bedacht: hele hdd wipen en dan eigen windows erop zonder die meuk van asus. Ik heb een retail win7 ultimate dvd, kan ik die gebruiken voor de installatie en dan de key invoeren die bij deze laptop zit zonder dat dit de activatie van de desktop aantast?
Verwijderd
Nee. Als je een home premium van internet download kan het wel.Cartman! schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:57:
Ik dacht dat elke Win7 alle edities bevatte en dat ie adhv. de key bepaalt welke ie installeert. Maar dan ga ik wel ff n iso'tje zoeken, tnx
Verwijderd
Dat is ook zo, als je het bestand ei.cfg verwijderd. Maar dat is bij een windows ultimate dvd vast niet het geval.
Verwijderd
Ja dat vraag ik me nou ook af. Ik ben opzoek naar wat meer info over de X5QSF-S1095V maar kan dat maar beperkt vinden. Zowel op de Asus-site als in de Pricewatch staat niets over deze laptop. Is die gewoon te nieuw en heb ik geen geduld, of is er een andere reden?iglo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:31:
[...]
Vraagje: de Asus X5MSV-SZ678V-2nd kom ik op geen enkele Asus site tegen. Niet op de .nl maar ook niet op de .com. Weet jij misschien hoe dat kan???
Weet iemand wat het verschil is tussen de X5QSF-S1095V en de N55SF-S1060V afgezien van de harde schijf en het geheugen?
Verwijderd
subwoofer. En de N55 heeft *denk ik* hetzelfde matige glossy scherm als in de N53. http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6
Ikzelf kon ook amper informatie vinden over de X5QSF-S1095V dus heb ik campusshop gemailed en van hen kreeg ik deze informatie over de laptop terug:Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:16:
[...]
Ja dat vraag ik me nou ook af. Ik ben opzoek naar wat meer info over de X5QSF-S1095V maar kan dat maar beperkt vinden. Zowel op de Asus-site als in de Pricewatch staat niets over deze laptop. Is die gewoon te nieuw en heb ik geen geduld, of is er een andere reden?
Weet iemand wat het verschil is tussen de X5QSF-S1095V en de N55SF-S1060V afgezien van de harde schijf en het geheugen?

Dit komt omdat Asus vaak series van een bekend model laptop maakt, voor een grote keten bv. Mediamarkt. Alleen hebben deze series iets andere specificatie dan de bekende, eigen modellen van Asus. Heb ik niet van mijzelf hoor, gewoon gebeld met AsusBastiaan1994 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:47:
[...]
Ikzelf kon ook amper informatie vinden over de X5QSF-S1095V dus heb ik campusshop gemailed en van hen kreeg ik deze informatie over de laptop terug:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij met het volgende zou willen helpen.
Ik ben op zoek naar een degelijke laptop die voornamelijk gebruikt zal worden voor Office-applicaties, internet en foto's bewerken. Het zou mooi zijn als de laptop ook in staat is om op dragelijke wijze HD video's te bewerken. Voor games of 3D-toepassingen zal ik de laptop in elk geval zeker niet gebruiken.
Mijn budget is ongeveer EUR 700 tot EUR 800.
Vooralsnog is mijn keuze gevallen op de volgende systemen:
Asus K53SV-SX152V
Intel i5-2410M
4GB RAM
640 GB HD
NVIDIA GeForce GT540M
HP DV6-6150SD / 6170SD
Intel i5-2410M / i7-2630 QM
4GB RAM
ATI Radeon HD 6490M
500 GB HD
Persoonlijk vind ik de HP (de 6170SD stond overigens in de NBBG augustus 2011) er mooier uitzien. Daarnaast heeft de HP 2 x USB 3.0-poorten, wat ik ook als een voordeel zie.
Ik begrijp echter dat de videokaart van de HP slechter is dan die van de Asus. Mij is echter niet duidelijk in hoeverre ik daar iets van zal merken, aangezien ik de laptop niet zal gebruiken voor games of 3D-applicaties. Hooguit zal ik zo nu en dan foto's en HD videos willen bewerken.
Ik heb reeds verschillende benchmark sites bezocht, waaruit ook blijkt dat de Radeon kaart slechter scoort dan de GeForce. Alleen lijken deze sites zich te focussen op games en fps. Ik weet dan ook niet in hoeverre die benchmarkresultaten relevant zijn voor hetgeen waarvoor ik de laptop wil gebruiken.
Ook kan ik geen antwoord vinden op de vraag of het eventuele nadeel dat met de Radeon kaart kan worden ervaren voldoende kan worden ondervangen met de i7 processor (t.o.v. de i5 met de GT540M bij de Asus).
Ik zou het op prijs stellen als iemand mij hierbij zou willen helpen. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar mogelijke betere alternatieven (ik begrijp dat de XPS15 een populair model is, maar het feit dat ik het model niet in een winkel kan zien voordat ik het koop spreekt mij niet onmiddellijk aan).
Mochten bovenstaande configuraties al te veel "overkill" zijn voor hetgeen ik met de laptop zal doen, of mocht ik iets anders over het hoofd zien, dan verneem ik dat ook graag.
Alvast veel dank voor de hulp!
Ik ben op zoek naar een degelijke laptop die voornamelijk gebruikt zal worden voor Office-applicaties, internet en foto's bewerken. Het zou mooi zijn als de laptop ook in staat is om op dragelijke wijze HD video's te bewerken. Voor games of 3D-toepassingen zal ik de laptop in elk geval zeker niet gebruiken.
Mijn budget is ongeveer EUR 700 tot EUR 800.
Vooralsnog is mijn keuze gevallen op de volgende systemen:
Asus K53SV-SX152V
Intel i5-2410M
4GB RAM
640 GB HD
NVIDIA GeForce GT540M
HP DV6-6150SD / 6170SD
Intel i5-2410M / i7-2630 QM
4GB RAM
ATI Radeon HD 6490M
500 GB HD
Persoonlijk vind ik de HP (de 6170SD stond overigens in de NBBG augustus 2011) er mooier uitzien. Daarnaast heeft de HP 2 x USB 3.0-poorten, wat ik ook als een voordeel zie.
Ik begrijp echter dat de videokaart van de HP slechter is dan die van de Asus. Mij is echter niet duidelijk in hoeverre ik daar iets van zal merken, aangezien ik de laptop niet zal gebruiken voor games of 3D-applicaties. Hooguit zal ik zo nu en dan foto's en HD videos willen bewerken.
Ik heb reeds verschillende benchmark sites bezocht, waaruit ook blijkt dat de Radeon kaart slechter scoort dan de GeForce. Alleen lijken deze sites zich te focussen op games en fps. Ik weet dan ook niet in hoeverre die benchmarkresultaten relevant zijn voor hetgeen waarvoor ik de laptop wil gebruiken.
Ook kan ik geen antwoord vinden op de vraag of het eventuele nadeel dat met de Radeon kaart kan worden ervaren voldoende kan worden ondervangen met de i7 processor (t.o.v. de i5 met de GT540M bij de Asus).
Ik zou het op prijs stellen als iemand mij hierbij zou willen helpen. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar mogelijke betere alternatieven (ik begrijp dat de XPS15 een populair model is, maar het feit dat ik het model niet in een winkel kan zien voordat ik het koop spreekt mij niet onmiddellijk aan).
Mochten bovenstaande configuraties al te veel "overkill" zijn voor hetgeen ik met de laptop zal doen, of mocht ik iets anders over het hoofd zien, dan verneem ik dat ook graag.
Alvast veel dank voor de hulp!
Verwijderd
Heel simpel: niet.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:48:
Over het algemeen maakt het echter zeer weinig uit of je een goede grafische kaart hebt of niet voor non-gaming wekzaamheden.
En ik val in herhaling.. maar met jouw eisen maakt het niet gek veel uit wat je kiest. Je kan een i7 nemen maar i5 + SSD is beter naar mijn mening. De enige notebook die het anders doet is de xps 15. Daarmee kan je iets krijgen wat geen enkele andere notebook in deze prijsklasse heeft: een 1080p scherm. Een goed scherm bied zo ongelofelijk veel meerwaarde dat elke laptop zonder een goed scherm als een miskoop kan worden beschouwd. Een i7 is geen €100 waard. Een goed scherm wel. (het 3dubbele, zelfs). Zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.
Je komt dan op €662 uit met i7, 1080p, 750GB hdd, en 6GB RAM.
Als je dat niet wilt zou ik de K53 nemen met een SSD in plaats van de dvd drive.
Verwijderd
Dank voor je snelle reactie!Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:57:
[...]
Heel simpel: niet.
Over het algemeen maakt het echter zeer weinig uit of je een goede grafische kaart hebt of niet voor non-gaming wekzaamheden.
En ik val in herhaling.. maar met jouw eisen maakt het niet gek veel uit wat je kiest. Je kan een i7 nemen maar i5 + SSD is beter naar mijn mening. De enige notebook die het anders doet is de xps 15. Daarmee kan je iets krijgen wat geen enkele andere notebook in deze prijsklasse heeft: een 1080p scherm. Een goed scherm bied zo ongelofelijk veel meerwaarde dat elke laptop zonder een goed scherm als een miskoop kan worden beschouwd. Een i7 is geen €100 waard. Een goed scherm wel. (het 3dubbele, zelfs). Zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.
Als je dat niet wilt zou ik de K53 nemen met een SSD in plaats van de dvd drive.
Een mooi scherm vind ik (mede gelet op de foto/video-bewerking) zeker belangrijk! SSD vind ik minder belangrijk; ik heb liever meer opslagcapaciteit.
Ik neem aan dat de prijs/configuratie die je noemt ziet op een XPS15. Is dat inclusief de 20%+ kortingen (ik kom op EUR 900+ bedragen uit op de website)? En ben jij bekend met een mogelijkheid om een XPS15 in een winkel te zien?
En om welke reden zou jij de Asus kiezen en niet de HP?
Verwijderd
Daarom vervang je de optical drive door de SSD, zodat je snelheid én opslagcapaciteit hebtVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:07:
Een mooi scherm vind ik (mede gelet op de foto/video-bewerking) zeker belangrijk! SSD vind ik minder belangrijk; ik heb liever meer opslagcapaciteit.

Je kan de xps 15 zien in de mycom, vobis, en ... dynabyte. Met het 1080p scherm of niet weet ik niet. IIG kom je in de winkel nooit aan die prijs.Ik neem aan dat de prijs/configuratie die je noemt ziet op een XPS15. Is dat inclusief de 20%+ kortingen (ik kom op EUR 900+ bedragen uit op de website)? En ben jij bekend met een mogelijkheid om een XPS15 in een winkel te zien?
Om aan die prijs te komen open je de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" om de goedkoopste mogelijkheid uit te rekenen. vink aan 1080p scherm en de mastercard actie helemaal rechts. recente versie van excel vereist. De google docs versie werkt niet helemaal lekker.
In de sheet staat ook hoe je aan de korting komt, behalve de 10% bon. Die kan je bemachtigen door mij een DM te sturen, het aan enigmafan in "Dell Waardebonnen Topic" te vragen, of af te wachten in dat topic.
Omdat de asus goedkoper is, een betere grafische kaart heeft, en 2 jaar garantie. Bovendien heeft de HP mogelijk de brakke AMD switchable graphics implementatie die niet werkt met openCL (that is, het meeste wat niet een game is).Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:07:
En om welke reden zou jij de Asus kiezen en niet de HP?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 23:17 ]
Verwijderd
Mede dankzij jouw tip ben ik nu serieus een XPS15 met HD-scherm aan het overwegen, alleen ben ik nog zoekende naar de meest geschikte configuratie. Jij noemde er al een, waarvoor dank.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:57:
[...]
Heel simpel: niet.
Ik twijfel thans tussen de i5 en de i7. Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre ik veel baat zal hebben bij de GT540M boven de GT525M, en in hoeverre meer dan 4GB RAM zinvol is voor de dingen die ik met de laptop zal doen (een mediamarkt persoon vertelde mij dat meer dan 4GB RAM compleet zinloos is). Uiteraard wil ik ook zo goed mogelijk op toekomstige ontwikkelingen voorbereid zijn, maar aangezien ik er niet op ga gamen en hooguit foto's en HD films wil bewerken, vraag ik mij af of ik het geld beter aan andere nuttige dingen kan uitgeven (bijv. omdat ik het snelheidsverschil met meer RAM/CPU/GPU niet zal merken).
Heb jij goede tips?
Verwijderd
Ik raad voor de verandering de i7 aan. Waarom?
Met i3, 4GB, 500GB hdd kost hij € 561
Met i5, 4GB, 640GB hdd en backlit toetsenbord* kost hij € 636
Met i7, 6GB, 750GB hdd kost hij € 662
Je zou de i3 kunnen nemen, dat klopt. Maar dat is het imo niet waard. tenzij je budget niet toereikend is voor een i7+ssd. In dat geval is i3+ssd een betere keuze.
*Als je het backlit toetsenbord van €40 neemt kom je in aanmerking voor de €40 kortingsbon. Waardoor je op dezelfde prijs min een paar cent uitkomt.
Je kan in de sheet precies zien hoe je hieraan komt. Kruis aan 1080p scherm en mastercard cachback en softeer op prijs.
Je zou de i3 kunnen nemen, dat klopt. Maar dat is het imo niet waard. tenzij je budget niet toereikend is voor een i7+ssd. In dat geval is i3+ssd een betere keuze.
*Als je het backlit toetsenbord van €40 neemt kom je in aanmerking voor de €40 kortingsbon. Waardoor je op dezelfde prijs min een paar cent uitkomt.
Je kan in de sheet precies zien hoe je hieraan komt. Kruis aan 1080p scherm en mastercard cachback en softeer op prijs.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 18:37 ]
Verwijderd
Dank voor je snelle antwoord.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:33:
Ik raad voor de verandering de i7 aan. Waarom?
Backlit toetsenbord vind ik inderdaad erg aantrekkelijk, maar begrijp dat Dell die helaas niet met i7 levert. Is voor mij echter geen dealbreaker.
In de sheet zie ik overigens ook een i7 staan voor EUR 655. Die heeft (naast een kleinere HD) 4GB RAM, maar de GT540M (2GB) ipv de GT525M (1GB). Heb ik in mijn geval meer baat bij meer RAM dan de GT540M?
Levert Dell overigens ook de SSD of moet je die zelf inbouwen?
Verwijderd
Dat kan wel hoor. Je moet dan &vw=foo achter de URL plakken
Kost €40 In de sheet kan je bovendien zien hoeveel euro's je nog verwijderd bent van de volgende kortingsbon.
Je hebt niets aan de GT540m. je moet je GT525m gewoon zelf overclocken, dan presteert hij exact hetzelfde. De prijs die dell vraagt is het bij lange na niet waard.
Dell levert ook SSD's, zelf kopen is echter goedkoper, bovendien weet je dan precies wat je krijgt.
Ik raad trouwens aan de dvd drive te vervangen door een SSD. Op die manier kan je ermee weg komen een klein model te nemen (zoals de kingston 96GB)
Je hebt niets aan de GT540m. je moet je GT525m gewoon zelf overclocken, dan presteert hij exact hetzelfde. De prijs die dell vraagt is het bij lange na niet waard.
Dell levert ook SSD's, zelf kopen is echter goedkoper, bovendien weet je dan precies wat je krijgt.
Ik raad trouwens aan de dvd drive te vervangen door een SSD. Op die manier kan je ermee weg komen een klein model te nemen (zoals de kingston 96GB)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 18:55 ]
Beste mensen,
Graag jullie advies omtrent het volgende:
kan via Campusshop voor mooie prijs Asus X7BSV-V2G-TZ526V( bouwgelijk aan N73SV serie ) aanschaffen.
lees echter veel slechte reviews omtrent service en eindeloos lange wachttijden aan de telefoon als je een evt defect aan je laptop wilt doorgeven bij Campusshop=Paradigit.
Is het eigenlijk niet mogelijk dit te omzeilen door op de Asus.nl website bij ondersteuning direct een reparatie aanvraag te doen?
Asus geeft immers 2 jaar pick up and return garantie - door Campusshop heel mooi " zorgeloos leren " genoemd- en op grond daarvan kun je Asus TD in Emmen m.i. direct benaderen.
Ben benieuwd naar jullie reacties en hoor graag van jullie ervaring met deze laptop!
Graag jullie advies omtrent het volgende:
kan via Campusshop voor mooie prijs Asus X7BSV-V2G-TZ526V( bouwgelijk aan N73SV serie ) aanschaffen.
lees echter veel slechte reviews omtrent service en eindeloos lange wachttijden aan de telefoon als je een evt defect aan je laptop wilt doorgeven bij Campusshop=Paradigit.
Is het eigenlijk niet mogelijk dit te omzeilen door op de Asus.nl website bij ondersteuning direct een reparatie aanvraag te doen?
Asus geeft immers 2 jaar pick up and return garantie - door Campusshop heel mooi " zorgeloos leren " genoemd- en op grond daarvan kun je Asus TD in Emmen m.i. direct benaderen.
Ben benieuwd naar jullie reacties en hoor graag van jullie ervaring met deze laptop!
Verwijderd
Dat kan, maar asus heeft geen verplichting tov de consument. In principe kunnen ze geld vragen voor een reparatie. Dat doen ze niet, maar dat kan wel.
Maar kan je eigenlijk niet beter de xps 17 nemen? Die is € 715 en imo beter. Alleen op garantie heeft asus een streepje voor.
Maar kan je eigenlijk niet beter de xps 17 nemen? Die is € 715 en imo beter. Alleen op garantie heeft asus een streepje voor.
Dank voor je snelle reactie Darkstone!
Kun je de ruimte van die enorme en daardoor uitstekende batterij van de XPS17 na verwijdering dmv een klepje afsluiten zodat de laptop in een tas past?
Verdere vragen omtrent XPS17heb ik gepost op Dell XPS17 topic.Graag reacties hierop!
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen vooral wat betreft slechte recensies van de zeer luidruchtige fan ( onder volle last ) en het feit dat deze zelfs bij lichte belasting ( bv mailen ) zeer frekwent aanslaat.
Ben nl op dat punt behoorlijk "gehoorgevoelig" !
Kun je de ruimte van die enorme en daardoor uitstekende batterij van de XPS17 na verwijdering dmv een klepje afsluiten zodat de laptop in een tas past?
Verdere vragen omtrent XPS17heb ik gepost op Dell XPS17 topic.Graag reacties hierop!
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen vooral wat betreft slechte recensies van de zeer luidruchtige fan ( onder volle last ) en het feit dat deze zelfs bij lichte belasting ( bv mailen ) zeer frekwent aanslaat.
Ben nl op dat punt behoorlijk "gehoorgevoelig" !
Verwijderd
Misschien, maar ik geloof niet dat de N75 het daar beter doet. Het is ook grotendeels koffiedik kijken. Mijn dell van 2 jaar oud is zeker de stilste van de klas, maar de generatie erna is weer erg luidruchtig...
En waarom zou je je zorgen maken over de fan onder full load? Natuurlijk maakt hij dan herrie. Er past geen koelblok van een kilo in
Ik heb overigens geen idee hoe groot jouw tas is.. Sloop een kartonnen doos en kijk of hij erin past. Wat je nu doet is koffiedik kijken.
En als je die 9-cel een nadeel vind. Ruil hem met iemand om. Dat zou ik graag doen als ik een passende 6-cel had.
En waarom zou je je zorgen maken over de fan onder full load? Natuurlijk maakt hij dan herrie. Er past geen koelblok van een kilo in
Niet nodig.vanwessem schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:24:
Ik heb overigens geen idee hoe groot jouw tas is.. Sloop een kartonnen doos en kijk of hij erin past. Wat je nu doet is koffiedik kijken.
En als je die 9-cel een nadeel vind. Ruil hem met iemand om. Dat zou ik graag doen als ik een passende 6-cel had.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 23:46 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik ben voor mijzelf op zoek naar een nieuwe laptop.
aangezien mijn akoya ineens is overleden heb een streep in het midden van mij beeldscherm lopen.
de laptop start wel door achter de schermen maar je krijgt geen beeld meer.
Maar goed dus wss op zoek naar een nieuwe laptop.
Nu heb ik een budget van de rond de 700 a 1000 euro maar aangezien ik ook net mijn baan kwijt ben liever iets goedkopen dan 1000.
Nu heb ik zelf deze laptop op het oog.
Helemaal geen recensies helaas dus vraag ik hier maar of hier iemand misschien weet of dit een goede laptop is.
pricewatch: Samsung RC530-S01NL
deze was een 650,- maar nu alweer 710,-
iemand hier goede ervaringen mee of misschien een betere laptop voor mij.
Let me know!
p.s. Waar ik naar op zoek ben is een krachtige laptop zwaarte maakt mij niet uit grootte ook niet.
De laptop is wel ook voor gebruik buitenshuis maar aangezien ik een grote jongen ben maak ik mij niet zoveel zorgen om dat ene kilotje minder dat de laptop kan wegen.
Tevens wil ik gewoon een degelijk laptop waar ik me geen zorgen over hoef te maken dat als ik de laptop aan de zijkant opendoe dat dan gelijk het scherm breekt.
Ik wil wel natuurlijk de nieuwste games kunnen spelen zoals skyrin BF 3 MW 3 e.d.
Hoop dat jullie hier wat meer aan hebben
BubbaGanousch wijzigde dit bericht 28-11-2011 12:53 (25%)
Reden: niet volledig --_--
Ik ben voor mijzelf op zoek naar een nieuwe laptop.
aangezien mijn akoya ineens is overleden heb een streep in het midden van mij beeldscherm lopen.
de laptop start wel door achter de schermen maar je krijgt geen beeld meer.
Maar goed dus wss op zoek naar een nieuwe laptop.
Nu heb ik een budget van de rond de 700 a 1000 euro maar aangezien ik ook net mijn baan kwijt ben liever iets goedkopen dan 1000.
Nu heb ik zelf deze laptop op het oog.
Helemaal geen recensies helaas dus vraag ik hier maar of hier iemand misschien weet of dit een goede laptop is.
pricewatch: Samsung RC530-S01NL
deze was een 650,- maar nu alweer 710,-
iemand hier goede ervaringen mee of misschien een betere laptop voor mij.
Let me know!
p.s. Waar ik naar op zoek ben is een krachtige laptop zwaarte maakt mij niet uit grootte ook niet.
De laptop is wel ook voor gebruik buitenshuis maar aangezien ik een grote jongen ben maak ik mij niet zoveel zorgen om dat ene kilotje minder dat de laptop kan wegen.
Tevens wil ik gewoon een degelijk laptop waar ik me geen zorgen over hoef te maken dat als ik de laptop aan de zijkant opendoe dat dan gelijk het scherm breekt.
Ik wil wel natuurlijk de nieuwste games kunnen spelen zoals skyrin BF 3 MW 3 e.d.
Hoop dat jullie hier wat meer aan hebben
BubbaGanousch wijzigde dit bericht 28-11-2011 12:53 (25%)
Reden: niet volledig --_--
Verwijderd
In dit budget zijn de volgende laptops interessant:
pricewatch: Asus K53SV-SX798V
xps 15
xps 17
Dat is het eigenlijk. De xps 15 neem je als je een goed scherm wilt, en de xps 17 neem je als je een iets snellere gpu wilt. Beiden rond de €850 met een gewenste config (full-hd, i7). Zo niet, dan is de K53SV, samen met deze xps 15 wat mij betreft de beste optie.
Een i7 is het over het algemeen niet waard. Als je een snelle laptop wilt: koop dan een SSD, geen snelle processor. De reden dat ik hierboven wel de xps met i7 aanraad is omdat dat bij de xps 17 verplicht is, en bij de 15" scheelt het erg weinig. Ongeveer €50. Als de hierboven genoemde prijzen onwaarschijnlijk laag lijken, vergeet dan niet dat dell nog een lading kortingsbonnen heeft.
Als je een snellere GPU wilt in het 15" segment kom je al snel bij de [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7 uit, maar die is met het aflopen van de mediamarkt actie €999. Wat de meerprijs (tov) de xps 15 imo niet waard is. Bij het ontbreken van een pricewatch entry: i7-2670QM, HD6750m, 1080p scherm heeft de aanbevolen config. Overige kandidaten met een betere grafische kaart bieden imho weinig kwaliteit.
pricewatch: Asus K53SV-SX798V
xps 15
xps 17
Dat is het eigenlijk. De xps 15 neem je als je een goed scherm wilt, en de xps 17 neem je als je een iets snellere gpu wilt. Beiden rond de €850 met een gewenste config (full-hd, i7). Zo niet, dan is de K53SV, samen met deze xps 15 wat mij betreft de beste optie.
Een i7 is het over het algemeen niet waard. Als je een snelle laptop wilt: koop dan een SSD, geen snelle processor. De reden dat ik hierboven wel de xps met i7 aanraad is omdat dat bij de xps 17 verplicht is, en bij de 15" scheelt het erg weinig. Ongeveer €50. Als de hierboven genoemde prijzen onwaarschijnlijk laag lijken, vergeet dan niet dat dell nog een lading kortingsbonnen heeft.
Als je een snellere GPU wilt in het 15" segment kom je al snel bij de [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7 uit, maar die is met het aflopen van de mediamarkt actie €999. Wat de meerprijs (tov) de xps 15 imo niet waard is. Bij het ontbreken van een pricewatch entry: i7-2670QM, HD6750m, 1080p scherm heeft de aanbevolen config. Overige kandidaten met een betere grafische kaart bieden imho weinig kwaliteit.
Verwijderd
Komen we toch weer uit op de dell. Vind het alleen zo jammer dat er dan niets anders in kan als spullen van dell. is het bijvoorbeeld makkelijk om een vk eruit te halen en tzt te vervangen. Wat ik heb een beetje de benchmarks van spelletjes gechecked en dat gaf me niet veel hoop 
ik heb eens gechecked op de dell site en kom dan eigenlijk uit op onderstaande twee
http://www.dell.com/nl/p/...0x7m12&model_id=xps-l702x prijs 829 en de duurdere van 999.
mijn vraag is tot hoever de kortingen die momenteel actief zijn wss bij jou welbekend wat het totaal bedrag voor beide kunnen zijn. ik had van een vriend vernomen dat die mastercard actie nu nog maar 3% geeft
ik heb eens gechecked op de dell site en kom dan eigenlijk uit op onderstaande twee
http://www.dell.com/nl/p/...0x7m12&model_id=xps-l702x prijs 829 en de duurdere van 999.
mijn vraag is tot hoever de kortingen die momenteel actief zijn wss bij jou welbekend wat het totaal bedrag voor beide kunnen zijn. ik had van een vriend vernomen dat die mastercard actie nu nog maar 3% geeft
Verwijderd
Dell is nu eenmaal de enige in het 17" segment die een notebook aanbied met een goed scherm en fatsoenlijke features.. En nee, je kan de grafische kaart niet vervangen. Dat kan bij vrijwel geen enkel merk. Of beter gezegd, dat kan bij geen enkele laptop in dit segment. Daarvoor moet je je budget echt verhogen.. (waarmee je min of mee automatisch bij de M17x uitkomt, die is bijna het dubbele. Mijn lekenadvies is vast overbodig: maar ik raad niet aan een laptop van anderhalf duizend te kopen terwijl je net zonder baan zit
)
De actuele kortingen zijn 10% + €40. In die volgorde. Boven de €899. Mastercard actie is inderdaad 3% op dit moment. Ik raad of de versie met 3D aan, simpelweg omdat ik het schandalig vind dat er nog laptops zijn met een slecht scherm, al kan je volgens mijn sheet €120 besparen door het 900p scherm te nemen (€ 759 vs € 888).

De actuele kortingen zijn 10% + €40. In die volgorde. Boven de €899. Mastercard actie is inderdaad 3% op dit moment. Ik raad of de versie met 3D aan, simpelweg omdat ik het schandalig vind dat er nog laptops zijn met een slecht scherm, al kan je volgens mijn sheet €120 besparen door het 900p scherm te nemen (€ 759 vs € 888).
Verwijderd
Met het 3D scherm, 4x4GB = 16GB, anders 2x4GB = 8GB.
Je kan theoretisch ook 8GB DIMM's gebruiken. Maar dan heb je ten eerste de i7-2720QM of hoger nodig (+€180 uit het hoofd bij dell), en ten tweede kosten die dingen enorm veel.
Je kan theoretisch ook 8GB DIMM's gebruiken. Maar dan heb je ten eerste de i7-2720QM of hoger nodig (+€180 uit het hoofd bij dell), en ten tweede kosten die dingen enorm veel.
Verwijderd
heb ik die ook nodig als ik 4x 4 gb erin bouw of maakt dit dan niet uit?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:53:
Met het 3D scherm, 4x4GB = 16GB, anders 2x4GB = 8GB.
Verwijderd
Druk overzicht af
Voeg toe aan Mijn bewaarde artikelen
Voeg toe aan mandje
Controleer uw overzicht
Proficiat! Uw systeem is klaar om op maat te worden gemaakt
We hebben enkele aanbevelingen voor u die hieronder in het groen zijn weergegeven
Leest u elk item nauwkeurig na en voer wijzigingen door, door op de 'bewerken' knop te klikken
Inbegrepen bij uw systeem:
KLEUR KEUZE Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium bewerken
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2760QM Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1Yr Next Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-bescherming bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2 GB – licentie van 1 jaar bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - abonnement van 15 maanden bewerken
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven) bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY) bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Order Information Bestelling van XPS L702x - Nederland
DataSafe DataSafe Local 2.3 Basic
Cables Europese stroomkabel (250 V)
Power Supply 150 W-wisselstroomadapter
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference N11X7M07
Service 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
ik heb nu uiteindelijk dit in elkaar geflanst zonder kortingen oid.
Is het echt noodzakelijk dat ik een betere processor moet nemen om uiteindelijk 16 gb aan geheugen te kunnen hebben.
Voeg toe aan Mijn bewaarde artikelen
Voeg toe aan mandje
Controleer uw overzicht
Proficiat! Uw systeem is klaar om op maat te worden gemaakt
We hebben enkele aanbevelingen voor u die hieronder in het groen zijn weergegeven
Leest u elk item nauwkeurig na en voer wijzigingen door, door op de 'bewerken' knop te klikken
Inbegrepen bij uw systeem:
KLEUR KEUZE Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium bewerken
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2760QM Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1Yr Next Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-bescherming bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2 GB – licentie van 1 jaar bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - abonnement van 15 maanden bewerken
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven) bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY) bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Order Information Bestelling van XPS L702x - Nederland
DataSafe DataSafe Local 2.3 Basic
Cables Europese stroomkabel (250 V)
Power Supply 150 W-wisselstroomadapter
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference N11X7M07
Service 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
ik heb nu uiteindelijk dit in elkaar geflanst zonder kortingen oid.
Is het echt noodzakelijk dat ik een betere processor moet nemen om uiteindelijk 16 gb aan geheugen te kunnen hebben.
Verwijderd
Ik ben vandaag eens langs saturn gegaan en heb de volgende asus laptops nog gezien
pricewatch: Asus K53SV-SX380V met 2 gb vk prijs €779
pricewatch: Asus K53SV-SX174V ook met 2 gb vk maar met 2 gb minder ig €699
pricewatch: Asus K53SV-SX174V met 1 gb vk en 4 gb ig €699
zou dit ook niet een mogelijk heid kunnen zijn en dan denk ik degene van 700 dat ik daarbij nog een bankje van 4 gig aanschaf
weet iemand wat het max uit te breiden geheugen is van deze laptop, en wat het eventueel kost om het geheugen te vervangen voor iig zon 8 gb. en wat voor geheugen heb ik dan nodig?
pricewatch: Asus K53SV-SX380V met 2 gb vk prijs €779
pricewatch: Asus K53SV-SX174V ook met 2 gb vk maar met 2 gb minder ig €699
pricewatch: Asus K53SV-SX174V met 1 gb vk en 4 gb ig €699
zou dit ook niet een mogelijk heid kunnen zijn en dan denk ik degene van 700 dat ik daarbij nog een bankje van 4 gig aanschaf
weet iemand wat het max uit te breiden geheugen is van deze laptop, en wat het eventueel kost om het geheugen te vervangen voor iig zon 8 gb. en wat voor geheugen heb ik dan nodig?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 19:20 ]
Verwijderd
Allebei slechter dan zowel de xps 17, als xps 15, als goedkoopste variant van de K53SV als je het mij vraagt.
Maar zoals ik al zei heb je ongeveer niets aan een i7. Qua dingen die ik belangrijk vind aan een laptop komt de CPU nauwelijks voor, omdat het verschil moeilijk te merken is. Investeer in een goed scherm, SSD, goede gpu, of bouwkwaliteit. Als dat niet kan, ga dan voor de goedkoopste die in jouw eisen valt. (in jouw geval, de K53SV met i5 of de goedkoopste xps 15).
En je kan met de i7-2670QM 4x4GB aansturen, de variant met 3D heeft 4 DIMM slots. Dat staat ook in mijn vorige post.
En wat wil je eigenlijk doen met een laptop met een i7 en 16GB RAM? Dat sluit niet bepaald aan met je eisen. Volgens jouw eisen wil je alleen wat gamen, bij gamen is er geen enkel verschil tussen een i5 en i7, en misschien ook nog een i3.. Zie bijvoorbeeld http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html.
Maar zoals ik al zei heb je ongeveer niets aan een i7. Qua dingen die ik belangrijk vind aan een laptop komt de CPU nauwelijks voor, omdat het verschil moeilijk te merken is. Investeer in een goed scherm, SSD, goede gpu, of bouwkwaliteit. Als dat niet kan, ga dan voor de goedkoopste die in jouw eisen valt. (in jouw geval, de K53SV met i5 of de goedkoopste xps 15).
En je kan met de i7-2670QM 4x4GB aansturen, de variant met 3D heeft 4 DIMM slots. Dat staat ook in mijn vorige post.
En wat wil je eigenlijk doen met een laptop met een i7 en 16GB RAM? Dat sluit niet bepaald aan met je eisen. Volgens jouw eisen wil je alleen wat gamen, bij gamen is er geen enkel verschil tussen een i5 en i7, en misschien ook nog een i3.. Zie bijvoorbeeld http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 19:24 ]
Verwijderd
ik begrijp het even niet hoor hoeso heb je niet aan een i7 proc? Ik gaf ook aan dat ik zwaardere games goed wil kunnen draaien tevens vind ik het toch ook wel belangrijk dat ik meerdere dingen tegelijkertijd kan doen. en om eerlijk te zijn vind ik een beeldscherm minder belangrijk dan de fps die ik in een spel krijg. die moet gewoon lekker hoor liggen en het liefst op med staan of hoger natuurlijk. ik denk met mijn lekenervaring dat als ik nu zorg dat ik een goede i7 heb en daarbij lekker wat ram uitbreid mn proc oc en mn vk oc dat ik weer een tijd lang lekker onbezorgd de nieuwste spelletjes kan spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:22:
Allebei slechter dan zowel de xps 17, als xps 15, als goedkoopste variant van de K53SV als je het mij vraagt.
ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben. en als het dus niet uitmaakt of ik een i7 i5 of i3 neem waardoor komen we dan bij bijna elk topic uit op de xps 17 of de xps 15. ben je toevallig medewerker van dell ofwat
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 19:37 ]
Verwijderd
Als je wilt gamen is de GPU en het scherm van belang.
Als je wilt multitasken zijn de harde schijf en het scherm van belang.
Bij normaal officewerk zijn het scherm en de harde schijf van belang
Voor gamen merk je geen verschil tussen een i5 en i7. Voor multitasken ook niet. Een snelle processor neem je als je software gaat compilen of met 3D pakketten gaat werken, en in mindere mate fotobewerken. Zie die mooie bron van mij, als je goed kijkt is het verschil tussen de goedkoopste i5 en een i7 ongeveer 0.
En dat de xps 15/17 vaak langs komen klopt. Dat heeft te maken met verschillende dingen. Ten eerste het scherm: beter ga je niet krijgen onder de €2000. en ten tweede met de kwaliteit: een betere bouwkwaliteit vind je niet snel onder de €1000. Zeg maar alleen als je drastisch inboet op specificaties. en ten 3e is eigenlijk alles aan deze 2 notebooks beter dan de concurrentie. Alleen de fan hoor ik nog wel eens klachten over. Je bent niet de eerst die het opvalt dat ik wel erg veel xps-en aanraad.. Maar ik ben ook niet de enige met die mening. Iedereen die het niet met mij eens is is welkom om de voor en nadelen af te wegen
Als je wilt multitasken zijn de harde schijf en het scherm van belang.
Bij normaal officewerk zijn het scherm en de harde schijf van belang
Voor gamen merk je geen verschil tussen een i5 en i7. Voor multitasken ook niet. Een snelle processor neem je als je software gaat compilen of met 3D pakketten gaat werken, en in mindere mate fotobewerken. Zie die mooie bron van mij, als je goed kijkt is het verschil tussen de goedkoopste i5 en een i7 ongeveer 0.
En dat de xps 15/17 vaak langs komen klopt. Dat heeft te maken met verschillende dingen. Ten eerste het scherm: beter ga je niet krijgen onder de €2000. en ten tweede met de kwaliteit: een betere bouwkwaliteit vind je niet snel onder de €1000. Zeg maar alleen als je drastisch inboet op specificaties. en ten 3e is eigenlijk alles aan deze 2 notebooks beter dan de concurrentie. Alleen de fan hoor ik nog wel eens klachten over. Je bent niet de eerst die het opvalt dat ik wel erg veel xps-en aanraad.. Maar ik ben ook niet de enige met die mening. Iedereen die het niet met mij eens is is welkom om de voor en nadelen af te wegen
Hallo allemaal,
Ik was voor mijn broer ook opzoek na een nieuwe laptop voor 900-1100 euro. Zoveel mogelijk waar voor zijn geld :)(Wie wil dat niet...).
Ik kwam toen op ongeveer de volgende specificaties:
i7-2630QM of sneller
4GB of meer intern geheugen
17" inch full HD
SSD meer dan 64GB liefs 128GB M4 crucial
De XPS 17 lijkt mij een goede keuze alleen zit ik met de SSD, moet ik die zelf inbouwen? Kan dit? En kan de windows 64-bit home edtion ook op de SSD gezet worden dan? Kan de oude hardeschijf blijven zitten of is die oud vuil?
Ik ken het Dell Waardebonnen Topic Maar hoe word er gerekend? Hier staan een aantal websites o.a. (deze) De laptop kost 998,98 krijg ik op 2 cent na nou geen 20 euro korting? Die van 40 euro werkt wel...
bvd
Ik was voor mijn broer ook opzoek na een nieuwe laptop voor 900-1100 euro. Zoveel mogelijk waar voor zijn geld :)(Wie wil dat niet...).
Ik kwam toen op ongeveer de volgende specificaties:
i7-2630QM of sneller
4GB of meer intern geheugen
17" inch full HD
SSD meer dan 64GB liefs 128GB M4 crucial
De XPS 17 lijkt mij een goede keuze alleen zit ik met de SSD, moet ik die zelf inbouwen? Kan dit? En kan de windows 64-bit home edtion ook op de SSD gezet worden dan? Kan de oude hardeschijf blijven zitten of is die oud vuil?
Ik ken het Dell Waardebonnen Topic Maar hoe word er gerekend? Hier staan een aantal websites o.a. (deze) De laptop kost 998,98 krijg ik op 2 cent na nou geen 20 euro korting? Die van 40 euro werkt wel...
bvd
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Verwijderd
Je komt min of meer per direct uit bij de xps 17 inderdaad.. Tenzij je een nog snellere CPU wilt, maar de concurrentie is zo ver weg in dit segment dat je dat beter niet kan doen met dit budget.
Verder: zie de welbekende rekenhulp: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Verder: zie de welbekende rekenhulp: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"