Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat valt volgens mij wel mee. Het grootste voordeel van de 9 cel is namelijk dat je de adapter thuis kan laten.

Overigens vind ik €90 wel een erg glorieuze prijs voor een beetje batterij. Ik zou het daarom niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Ok, bedankt voor je hulp :) Ik ga er nog eens goed over nadenken en als ik de knoop doorhak laat ik het even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 13:59
Over een full-HD laptop gesproken, wat kan je verwachten van de Asus N53SV-SZ507V? Die prijs lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Maj-Maj schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:26:
Over een full-HD laptop gesproken, wat kan je verwachten van de Asus N53SV-SZ507V? Die prijs lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Je krijgt er een FHD scherm voor. Wat wil je nog meer weten? De kwaliteit van de schermen zijn gemiddeld, wil je de beste kwaliteit dan moet je een Dell XPS 15 FHD scherm kiezen :).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 22-05-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De xps 15 is €10 duurder, heeft een veel beter scherm, 2GB extra RAM, en een 7200rmp schijf. Je levert echter wel 1 jaar garantie in.

Hoezo te mooi om waar te zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
Mouse_NL schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:14:
k53sv-sx174v is vanaf maandag bij Saturn Zaandam / Hoofddorp / Heerhugowaard te koop voor €654,62.

Ik heb de revieuw gelezen van deze laptop dus de prijs is aan de goede kant voor een i7 laptop. Wat ik mij afvroeg van is dit een laptop die pas op de markt is of is saturn ze nu al aan het dumpen?

Ervaringen en adviezen graag ..... want ik blijf twijfelen dan nu weer met deze en een i5 van Dell XPS.
Zit nog steeds te twijfelen om deze te kopen ......... iemand die de i5 of i3 variant kent? laat mij even die prijzen weten want de cijfers duizelen door mijn hoofd.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:41
Mouse_NL schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:58:
[...]

Zit nog steeds te twijfelen om deze te kopen ......... iemand die de i5 of i3 variant kent? laat mij even die prijzen weten want de cijfers duizelen door mijn hoofd.
Ik sta min of meer voor dezelfde keuze.
Ik heb nu nog de Asus W1000 (van ongeveer 7 jaar oud....) welke (toen al) een resolutie heeft van 1680x1050.
Ik merk dat ik de resolutie van de meeste laptops (1366x768) gewoon niet prettig vind om mee te werken.
Ik neig dan ook naar een beter scherm (lees de xps15 met scherm upgrade) ipv een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou ik ook doen, ik heb veel liever een i5 en 1080p scherm dan i7 en brak scherm, ik zou zelfs met een i3 genoegen nemen als dat moest, maar ik weiger iets te kopen met 768 pixels verticaal.

Via https://spreadsheets.goog...S0xV2djV1E&hl=en_US#gid=0 valt uit te rekenen dat een i5+ 1080p scherm 773 euro kost. Een i3 is 15 euro goedkoper, en voor de upgrade naar i7 moet 90 euro op tafel worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Als Dell nou eens iets zou doen aan dat lelijke ontwerp, zouden ze misschien meer laptops verkopen. Het ziet er toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 12:50
Hallo Allemaal,

Ben hier nieuw op het forum en heb een probleem.

ik zoek een nieuwe laptop ben 14 jaar en ben een beginners DJ. Ik gebruik
dus het bekende progamma 'virtual dj'.

Nu heb ik een compaq presario cq60 loopt dus niet helemaal lekker . Ik zoek een
lekker vlotte laptop en dacht zelf aan een Sony Vaio.

dit zijn mijn eisen:

wat ik fijn vind aan een sony vaio vind ik het toetsenbord.

http://www.gadgetrider.eu...aio-notebook-keyboard.jpg

ik dacht zelf ook aan een I5 of I3 processor.
en wil graag de kleur grijs.

mijn budget is MAX 850 euro.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het kiezen van een laptop .

[ Voor 10% gewijzigd door JKMH op 06-06-2011 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKMH
  • Laatst online: 19-06 12:50
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwacht je nu werkelijk dat we om 8 uur s'ochtends binnen 21 minuten je reactie zien en een antwoord erop weten?

Volgens mij voldoet de winnaar van de [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011 prima aan je eisen, en eventueel de daar gelinkte xps 15 als je nog een paar tientjes wilt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Goedemiddag,

Aangezien ik de ballen verstand van computers en laptops heb wil ik hier graag de vraag stellen: "Wat moet ik doen?"

Ik heb al een aantal topics en threads gelezen en naar aanleiding van de actie bij Saturn ben ik mij er weer eens in gaan verdiepen, (deze is al opgehouden maar wellicht krijg ik het nog wel voor elkaar voor dezelfde prijs)

De laptop die mijn interesse wekt is de volgende:

pricewatch: Asus K53SV-SX174V

Nu heb ik veel gelezen over het scherm e.d. een vriendin van me heeft ook een ASUS met een verschrikkelijk spiegelend scherm... geldt dat voor deze ook? (vraag me het type niet, geen idee)

Budget:

ong. €700 ik geef namelijk liever 1x wat meer uit, en dat ik er wat langer mee kan doen, dan elke 2 a 3 jaar een nieuwe moeten kopen.

Wat ik doe zoal op een laptop:

- Een textbase game (hoe oldschool....) waarmee ik binnen opera 42 tabs heb openstaan waarvan er 1 a 2 op 1sec refresh zullen staan.

- Youtube filmpjes
- Hyves
- MSN
- evt. Games (niets spectaculairs, maar een Call of Duty erop kunnen spelen zou mooi zijn) heb ook nog een 2,13ghz core2duo desktop staan))

Ik kijk vaak de nieuwste films online, die dan via sites gestreamed worden (zal geen namen noemen waar). Dus een goed weergave van films zou mooi zijn.

Verder moet er genoeg geheugen zijn (500gb? wat is tegenwoordig de norm?)
Snel werkgeheugen lijkt me ook handig (me desktop heeft 2gb maar ik kan merken dat hij nu na 4 a 5 jaar minder wordt)

Reden van aanschaf is verder omdat ik veel in een hotel doorbreng vanwege me werk... dus om de avonden te vullen

Verwachte levensduur zal voor mij ongeveer 4 jaar zijn, dan ben ik wel tevreden.

Wat betreft de DELL die ik gezien heb, ik weet nooit zo goed wat ik van die laptops moet denken (Asus is ook onbekend voor me, behalve dan dat me huidige moederbord van dat merk is)

Wat zou nog meer een goed alternatief zijn in dezelfde prijsklasse?

Zelf kwam ik deze tegen, alleen het valt me op dat die een processor heeft die op plaats 34 in de benchmark staat, ten opzichte van plaats 15 van bovengenoemde ASUS

pricewatch: Asus N53SV-SZ507V

Nog een klein belangrijk puntje voor mij, is dat er een keypad aan de zijkant zit. Dat zou ik toch wel een gemis vinden als die er niet op zit omdat het gewoon niet in getallen uit te drukken is, hoeveel makkelijker dat gaat.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angermanagement schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:29:
Nu heb ik veel gelezen over het scherm e.d. een vriendin van me heeft ook een ASUS met een verschrikkelijk spiegelend scherm... geldt dat voor deze ook? (vraag me het type niet, geen idee)
Dat hebben ze allemaal, de goedkoopste met een beter scherm is de xps 15 welke zo ongeveer rond de €770 uitkomt met een i5-25xxm. Nog steeds een spiegelscherm, maar wel een hele goede. Desnoods plak je er een matte coating overheen net als ik nu heb gedaan.
Maar die gaat er binnenkort weer vanaf, leuk dat je buiten in de volle zon(!) nog kan surfen, maar de beeldkwaliteit gaat er niet bepaald op vooruit...
Ik kijk vaak de nieuwste films online, die dan via sites gestreamed worden (zal geen namen noemen waar). Dus een goed weergave van films zou mooi zijn.
Zie hierboven. als je een beter scherm dan het asus exemplaar wilt zit je gewoon vast aan de xps 15.
Verder moet er genoeg geheugen zijn (500gb? wat is tegenwoordig de norm?)
Snel werkgeheugen lijkt me ook handig (me desktop heeft 2gb maar ik kan merken dat hij nu na 4 a 5 jaar minder wordt)
Snel? Eerder "veel" ;)
Reden van aanschaf is verder omdat ik veel in een hotel doorbreng vanwege me werk... dus om de avonden te vullen

Verwachte levensduur zal voor mij ongeveer 4 jaar zijn, dan ben ik wel tevreden.

Wat betreft de DELL die ik gezien heb, ik weet nooit zo goed wat ik van die laptops moet denken (Asus is ook onbekend voor me, behalve dan dat me huidige moederbord van dat merk is)

Wat zou nog meer een goed alternatief zijn in dezelfde prijsklasse?
Niet echt, de xps 15 raad ik meestal aan, maar die heeft geen numpad en de rest van het aanbod van dell is niet echt.. denderend. Dan kom je al heel erg snel bij de K53 of N53 aan.
pricewatch: Asus N53SV-SZ507V zou ik dan kiezen. niet de snelste processor, maar wel 1080p Dat scheelt heel erg bij textbased spullen. Bovendien werkt een browser toch singlecore... dus of je het verschil gaat merken is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408157

Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:12:
Bovendien werkt een browser toch singlecore... dus of je het verschil gaat merken is de vraag.
Volgens mij kan Chrome wel met meerdere kernen omgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een thread per tab. Maar hij geeft aan dat hij opera gebruikt. Die werkt volledig singlecore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Bedankt voor de snelle reacties,

Wat is het merkbare verschil tussen een Intel Core i5 2410M en een Intel Core i7 2630QM?

Als ik er zo naar kijk, zou ik zeggen plek 15 t.o.v. plek 34 in de benchmark scheelt enorm, plus de i5 zal ongetwijfeld al veel langer aanwezig zijn dan de i7

daarbij is hij wel goedkoper, maar het gaat mij er om dat ALS ik dan zoveel geld moet gaan uitgeven aan iets waar ik geen verstand van heb, dan moet het ook maar meteen goed.

Ik gebruik als webbrowsers Chrome en Opera.

Wat betreft de schermen, dus dat hebben ze allemaal..... ik kon op die foto's niet zien wat het verschil is tussen de "hd ready" en "full hd" schermen kwa hoe het er uit ziet want ik zag de type beeldschermen er niet bij.. iemand die me daar nog bij kan inlichten?

Als de verschillen namelijk te verwaarlozen zijn, wil ik het nog wel pikken om geen full hd scherm te hebben

(staat in de kamer toch een fantastische 127cm Sony tv)

PS: wat betreft dat opera en text based verhaal, het zijn dus 42 tabs, die allemaal geminimaliseerd zijn naast elkaar enzo, (helemaal ingedeeld zodat het makkelijk voor me werkt) waarvan er dus 1 a 2 constant op 1 seconde refresh staan, en de andere helft van de 42 schermen zal ik veelal op de f5 knop lopen rammen ;-)
op me desktop wil het dan nog wel eens freezen..... iets wat ik super irritant vind.

[ Voor 17% gewijzigd door Angermanagement op 06-06-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angermanagement schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:46:
Bedankt voor de snelle reacties,

Wat is het merkbare verschil tussen een Intel Core i5 2410M en een Intel Core i7 2630QM?
Niet zo groot tenzij je met makkelijk paraelliseerdbare taken omgaat. Dan krijg je namelijk dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4274/36862.png

met een of 2 threads zijn de verschillen niet zonder stopwatch te merken:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4274/36861.png
Als ik er zo naar kijk, zou ik zeggen plek 15 t.o.v. plek 34 in de benchmark scheelt enorm, plus de i5 zal ongetwijfeld al veel langer aanwezig zijn dan de i7

daarbij is hij wel goedkoper, maar het gaat mij er om dat ALS ik dan zoveel geld moet gaan uitgeven aan iets waar ik geen verstand van heb, dan moet het ook maar meteen goed.

Ik gebruik als webbrowsers Chrome en Opera.

Wat betreft de schermen, dus dat hebben ze allemaal..... ik kon op die foto's niet zien wat het verschil is tussen de "hd ready" en "full hd" schermen kwa hoe het er uit ziet want ik zag de type beeldschermen er niet bij.. iemand die me daar nog bij kan inlichten?
Dat kan ik ja:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
in deze topicstart staan een zestal plaatjes die het verschil duidelijk maken.
Als de verschillen namelijk te verwaarlozen zijn, wil ik het nog wel pikken om geen full hd scherm te hebben

(staat in de kamer toch een fantastische 127cm Sony tv)

PS: wat betreft dat opera en text based verhaal, het zijn dus 42 tabs, die allemaal geminimaliseerd zijn naast elkaar enzo, (helemaal ingedeeld zodat het makkelijk voor me werkt) waarvan er dus 1 a 2 constant op 1 seconde refresh staan, en de andere helft van de 42 schermen zal ik veelal op de f5 knop lopen rammen ;-)
op me desktop wil het dan nog wel eens freezen..... iets wat ik super irritant vind.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met een tekort aan RAM. Als de processor volgeboekt word freezet de boel niet. Het gaat gewoon trager. Maar als een process 10MB moet wegschrijven omdat het RAM vol zit ben je ~200ms aan het wachten :z

De beste remedie hiervoor is meer RAM, maar meer dan 4GB is vrij nutteloos op dit moment: vanwege technische beperkingen kan een process nooit meer dan 2GB RAM gebruiken tenzij je een 64-bit process start. Maar dat zal je browser wel niet zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-06-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
offtopic: het tekort aan ram hoe vang je dat op? Meer RAM in je computer schuiven, of moet je iets opschonen met een programma? (soort cache geheugen ofzo?)

On topic:

Ik keek niet goed naar de foto's, had niet gezien dat het een foto A en foto B opzet had... my bad..

Bedankt voor dat schema, voor mij lijkt het, in het eerste plaatje dat het verschil tussen de i5 en i7 wel groot is, maar in het 2e plaatje veranderd die situatie idd.

Zijn er nog meer zaken die belangrijk zijn om ter overweging te nemen en wat is er zo speciaal aan de DELL laptop in verhouding met bijvoorbeeld de ASUS? Ik heb gezien dat je deze vaker aanprijst en ben daarom ook gaan neuzen op de site van DELL, alleen als ik hem wil samenstellen kom ik met andere prijzen op de proppen (bijv. het full hd scherm, 6gb ddr3 ram etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angermanagement schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:01:
offtopic: het tekort aan ram hoe vang je dat op? Meer RAM in je computer schuiven, of moet je iets opschonen met een programma? (soort cache geheugen ofzo?)
Gewoon meer RAM erin proppen :P Het uitschakelen van overbodige programma's kan ook helpen, en een SSD ook. Maar dat is niets meer dan een lapmiddel als het al vol zit.
On topic:

Ik keek niet goed naar de foto's, had niet gezien dat het een foto A en foto B opzet had... my bad..

Bedankt voor dat schema, voor mij lijkt het, in het eerste plaatje dat het verschil tussen de i5 en i7 wel groot is, maar in het 2e plaatje veranderd die situatie idd.
Zijn er nog meer zaken die belangrijk zijn om ter overweging te nemen en wat is er zo speciaal aan de DELL laptop in verhouding met bijvoorbeeld de ASUS? Ik heb gezien dat je deze vaker aanprijst en ben daarom ook gaan neuzen op de site van DELL, alleen als ik hem wil samenstellen kom ik met andere prijzen op de proppen (bijv. het full hd scherm, 6gb ddr3 ram etc)
Dat klopt, ik raad meestal de dell aan. Maar het verschil is niet groot:

Prijs: hetzelfde
De N53 heeft iets meer opslag (of iets meer RAM, afhankelijk van de config die je kiest
De N53 heeft 2 jaar garantie. maar de laatste tijd is de garantie stukken verbeterd als ik de verhalen mag geloven: voor €34 boek je een monteur die morgen het probleem thuis komt oplossen d:)b

De voordelen van de XPS 15 zijn onder andere:
iets kleiner, de N53 heeft redelijk huge borders om het scherm
het scherm is enorm veel beter, hier zou ik alleen al €100 voor overhebben.
speakers zijn beter
bouwkwaliteit is beter.
geen numpad is voor mij een voordeel.

De voordelen van de xps 15 wegen voor mij op tegen de voordelen van de N53, als er nu een redelijk prijsverschil tussen zat, ongeveer €100, zouden ze voor mij gelijkwaardig zijn. Maar ze kosten evenveel, dan is de xps 15 de duidelijke winnaar.

Maar de minimale prijs waarvoor de xps 15 interessant is is ongeveer €770-800 vanwege bepaalde breakpoints met het kortingsbonnen systeem wat er word gebruikt... daarom raad ik in dit geval de N53 aan. Een full-hd scherm bied in mijn ogen te veel voordeel om te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Dus de N53 ondanks het feit dat er een minder goede/verouderde processor in zit?

Schijfruimte is wel groter en een full hd scherm idd en ingebouwde webcam....

Klopt het dat er een USB 3 aansluiting in die N53 zit? (las iets dat het niet klopt?)

Wat is het verschil tussen USB 2.0 en USB 3.0?

Laatste vraag, het verschil tussen een 5400rpm HDD of een 7200rpm HDD, wat is het verschil daarin? (behalve snelheid)

Hoeveel hinder ondervind je van een 5400rpm schijf?

PS: Waarom is de K53 in meer shops terug te vinden dan de N53? Is deze laatstgenoemde een laptop die uitgefaseerd wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door Angermanagement op 06-06-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De N53 omdat jij waarde hecht aan een numpad en de xps 15 buiten je budget is. ;) Als je je budget verhoogt is de xps 15 een betere keus, ja.
Angermanagement schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:30:
PS: Waarom is de K53 in meer shops terug te vinden dan de N53? Is deze laatstgenoemde een laptop die uitgefaseerd wordt?
Nee. De K53 is simpelweg populairder omdat deze een paar tientjes goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Bedankt, hier kon ik wat mee.

Dus de conclusie is dan ook dat de N53 een betere allrounder is dan de K53?
(vanwege het feit dat ik er dus ook spellen op zal spelen e.d.... Ook daar merk je het verschil niet tussen de i7 en de i5?..)
De laptop wordt dus eigenlijk de vervanger van mijn desktop op den duur.

Mijn huidige Chilligreen (jaja onbekend merk maar 4 jaar terug voor 600 euro gekocht)
met Core2Duo 2,13 GHZ 2gb ddr2 RAM 500GB HDD Nvidia GT8500 videokaart is dus hoe dan ook trager dan de i5?

Ik dacht dat de i3 520m en de i5 processors ook dual core waren?

Gaat mij er namelijk ook om dat ik er flink op vooruit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angermanagement schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:47:
Dus de conclusie is dan ook dat de N53 een betere allrounder is dan de K53?
Als jij daaronder verstaat dat je meer feature krijgt als betere speakers, een numpad, en een 1080p scherm: ja.
(vanwege het feit dat ik er dus ook spellen op zal spelen e.d.... Ook daar merk je het verschil niet tussen de i7 en de i5?..)
De GPU is toch de bottleneck,
De laptop wordt dus eigenlijk de vervanger van mijn desktop op den duur.

Mijn huidige Chilligreen (jaja onbekend merk maar 4 jaar terug voor 600 euro gekocht)
met Core2Duo 2,13 GHZ 2gb ddr2 RAM 500GB HDD Nvidia GT8500 videokaart is dus hoe dan ook trager dan de i5?
En flink ook :P Maar de snelheid van de processor is tegenwoordig minder van belang voor de meeste mensen, mijn ouders hebben meer aan een trage C-50 + SSD dan een i7 met een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Ik zal dr eens mee aan de slag, GPU is Graphic Processing Unit ? Dus neem aan dat je de videokaart bedoeld (die zijn het zelfde zo te zien in de pricewatch)

Ben alleen bang, als ik voor de i5 ga, dat ik mezelf tekort doe door geen i7 te nemen...

soort van Porsche kopen terwijl je je een Ferarri kan veroorloven.

Ps: We hebben het hier over de N53-207 en niet de N53-SX003 toch? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Angermanagement op 06-06-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Hello,

Nou ben ik dus nieuwsgierig geworden en even wezen kijken op de dell site...

maar wat is het verschil tussen de XPS15 of de XPS L502x die je krijgt als je naar zakelijk gaat?

Ik heb namelijk de volgende configuratie gebruikt, met het instap model:

Onderdelen
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
OS Media MUI Windows® 7 SP1 Home Premium (64 BIT) Resource DVD
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
8x optisch dvd+/-rw-station
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
Metalloid Aluminum Cover
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Bevat ook
XPS L502x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
130W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
No Carrying Case
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Module - no SIM card included
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
N05X5M05

en kom daarmee op een prijs van € 701,69

Dus dan heb ik voor hetzelfde geld als een K53 of N53 een i7 processor met fullhd scherm, meer werkgeheugen en een grotere harde schijf....

of zit ik nu weer helemaal verkeerd?

Edit: de BTW niet gezien 8)7 853,17 ofzo komt het dan op uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar109
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 10:06
Hey mensen,

Ook ik wil binnenkort een mooie laptop gaan aanschaffen voor mijn studie. Mijn voorkeur is na het doorlezen van dit topic gevallen op de XPS15 (bedankt Darkstone :) ). Vooral het superieure scherm t.o.v. de concurrenten geeft de doorslag.

Nu ben ik zelf naar de online Dell shop gegaan om mijn laptop samen te stellen. Maar ik kom helaas niet op de hier bovengenoemde aantrekkelijke prijzen...

Nu vraag ik me af waar ik de fout heb gemaakt. Heb gewoon vanaf de goedkoopste variant de laptop opgebouwd. Heb de volgende onderdelen in mijn laptop:
- i3-2310M
-1080p scherm
-4GB RAM
-500GB 7200rpm

Daarnaast geen extra dingen.
Kom hiermee op een bedrag van € 894,00 (nog zonder kortingsbon!)
Ook met kortingsbon betwijfel ik of ik de zo mooie genoemde aanbieding van Darkstone kan namaken
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:05:
1080p is nutteloos voor bewegende beelden, het gaat om de extra hoeveelheid werkruimte.
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Zie de 6 plaatjes.

Een xps 15 met i5-2410M, 6GB RAM en een 640GB, 7200rpm hdd heb je voor € 769, dat vind ik persoonlijk een betere keuze. Maar dat moet je voor jezelf beslissen.
Hulp gevraagd dus.

offtopic: Iemand nog een mooie kortingsbon beschikbaar? PM me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"

Maar je kan beter wachten tot maandag. Dan lopen de huidige slechte aanbiedingen namelijk af. Vorige week had je een i5 2540M + 500GB + 4GB + BT + 1080p voor diezelfde prijs waar je nu een i5-2410m voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411235

Ik twijfel tussen:
pricewatch: Asus K53SV-SX146V

en

pricewatch: HP Pavilion dv6-3185ed (XE097EA)

In ieder geval moet Football Manager er goed op kunnen draaien, en verder is de pc hoofdzakelijk nodig voor studie. Ook moet ik er films op kunnen kijken en muziek kunnen luisteren. Minstens 500 Gig is een must.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 411235 op 18-06-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar109
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 10:06
Dit noem ik nou nog eens een snelle reply!

Thanks Darkstone, zal dan even afwachten. Had al zo'n vermoeden dat er bepaalde acties liepen die nadelig waren voor deze laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411235 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:10:
Ik twijfel tussen:
pricewatch: Asus K53SV-SX146V

en

pricewatch: HP Pavilion dv6-3185ed (XE097EA)

In ieder geval moet Football Manager er goed op kunnen draaien, en verder is de pc hoofdzakelijk nodig voor studie. Ook moet ik er films op kunnen kijken en muziek kunnen luisteren. Minstens 500 Gig is een must.
De K53 is echt een enorm veel betere laptop. De HP heeft een tragere processor, gaat minder lang mee op de accu. I de garantie van ASUS heb ik ook meer vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En maakt de 5400 rpm ten opzichte van 7200 rpm nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige 5400rpm schijven zijn sneller dan 7200rpm schijven. Dus dat is voor een groot deel gokwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit dan een betere optie ten opzichte van de Asus:

pricewatch: HP Pavilion dv6-3171ed (LH738EA)

Geen garantie, geen software (maar dat is te downloaden en erop te zetten) maar wel een snellere harde schijf en een snellere processor

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 411235 op 18-06-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. De grafische kaart in dat ding is prut, en de accuduur met die processor ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411636

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een laptop aanteschaffen zodat ik waar ik maar wil en kan video kan editen. Nu heb ik niet al te veel verstand van Computers maar dat de laptop een goede prosessor, veel geheugen en een goede videokaart nodig heeft dat is me inmiddels duidelijk. Voor het video editen maak ik gebruik van Sony Vegas. Ik zoek een laptop voor onder de 1000 euro. Naast het video editen zal ik de laptop gaan gebruiken voor After effcets, photoshop en voor het schrijven van artikelen en internet.

Wie kan mij voor zien van wat advies.

Groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je iets meer uitleggen wat je precies wilt? 15"? 17"? Wat verwacht je te kunnen doen met een goede videokaart, en wat versta jij onder "veel ram", 4, 8, 12, of zelfs 16GB?

Afhankelijk hiervan kom je uit bij een van de volgende notebooks:
pricewatch: Asus N73SV-TZ094V + extra RAM
of de xps 17 met betere videokaart en veel beter scherm, maar vrij slechte accuduur voor €150 meer
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
of de xps 15 met veel beter scherm, iets betere accuduur, en betere speakers voor €30 meer. Daar kan echter maximaal 8GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnDa
  • Laatst online: 18-07-2020
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:06:
Lees Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"

Maar je kan beter wachten tot maandag. Dan lopen de huidige slechte aanbiedingen namelijk af. Vorige week had je een i5 2540M + 500GB + 4GB + BT + 1080p voor diezelfde prijs waar je nu een i5-2410m voor hebt.
Ik zoek nog een nieuwe laptop en het is ondertussen maandag, waar vind ik deze nieuwe aanbiedingen?
En ik ben ook wel benieuwd of dit dan een goede aanbieding is.

[ Voor 5% gewijzigd door StijnDa op 20-06-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"

Maar de bewuste aanbieding is verdwenen. Goedkoopste met i5 en 1080p is http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor €769 als je alleen het 1080p scherm en de kortigsbonnen toevoegt.
Voor €90 meer heb je hetzelfde, maar dan met i7. Wellicht is dat een betere deal anders kun je kijken naar de aanbiedingen bij saturn. sebasmeer in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."
De N53SV (i7, 1080p, 6GB, ...) zou daar ongeveer <€800 moeten zijn. Ik kan echter geen prijzen vinden op de site. Dus ik weet niet of ze hem überhaupt hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-06-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411651

Hallo,

Ik wil een laptop kopen maar weet nog niet welke, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De dingen die ik met de laptop ga doen zijn:

Internetten,
HD films kijken,
Muziek luisteren
Office enzo
Af en toe is een paar games zoals Sims 3 en Pro cycling manager
Mijn budget is ongeveer 580 euro.

Zelf had ik al deze gezien:

http://notebookshop.nl/no...us-k52f-ex887v.html#specs

http://notebookshop.nl/no...s-k52ju-sx305v.html#specs

http://notebookshop.nl/no...pire-7551g-n954g64mn.html

Zijn deze goed genoeg?
En is de prijs/kwaliteit verhouding goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De pricewatch: Asus K53SV-SX146V natuurlijk, een knallerende prijs/kwaliteitsverhouding zul je niet vinden. Hij is helaas buiten je budget...

Maar in principe voldoet alles in http://tweakers.net/price...o4xuj40WPvrml8V6tUGST2OLw aan je eisen, ik raad je wel af een acer, packerd bell of sony te nemen met dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298945

Beste Darkstone,

Ik ben opzoek naar een eenvoudige laptop voor mijn studie, mijn oog is op de volgende laptop gevallen:
pricewatch: Asus K53SJ-SX216V

Ik vraag me echter af of het verschil van een Intel Core i5 2410M en een Intel Core i3 2310M erg groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel klein eigenlijk bij de dagelijkse taken. Je zult het verschil alleen merken in combinatie met een SSD, of als je computer het grootste deel van zijn tijd doorbrengt in zware 3D/wiskunde programma's. Bij surfen, gamen, film kijken, downloaden (of zelfs allemaal tegelijk) is het verschil nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb nog een vraag aangezien ik maar een budget heb van € 500,- wil ik dan toch voor de hierboven benoemde laptop gaan omdat na mijn inzicht het verschil tussen een fysieke gpu en een unboard erg groot is.

zit ik zo in de goede denkrichting of zit ik helemaal verkeerd? ;D
En denk je dat ik met de hierboven benoemde notebook een juiste keuze maak met mijn budget?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Normaal gesproken wel. Maar de GT520m is, anders dan de naamgeving doet vermoedden, niet veel sneller dan de IGP. Het verschil in prestaties zit hem met name in de driver support, sommige games willen niet eens draaien met de IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik bij mijn eerste keuze blijf. Is een redelijk laptopje voor 500 euro niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt ook nog de pricewatch: Samsung R540-JA06 in de aanbieding, met IGP. Dat is op het oog een betere keuze. De asus wint echter wel op zaken als grafische kaart, garantie, en accuduur. Al blijven dat details met zo'n groot prijsverschil.
Als je wilt gamen raad ik je echter wel aan om te wachten op de lichting Llano laptops van AMD. Dan krijg je min of meer iets minder dan een i3 + iets meer dan een GT540m voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkstone,

kan ik op die laptop die u zei ook spellen als Call of duty spelen?
En is er een verschil tussen GeForce GT540M en Radeon Mobility HD5650
want ik zag namelijk ook een Toshiba en die leek mij ook wel goed
pricewatch: Toshiba Satellite L650-1NC

En waarom moet ik geen acer of sony nemen?
zijn die niet zo goed?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 411651 op 20-06-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/4
Trek je eigen conclusie. De GT540m is nipt sneller dan de HD5650m. Maar de gelinkte toshiba bevat een verouderde processor en geen switchable graphics, wat de accuduur geen goed doet... De K53SV doet het 4 - 4.5uur met rustig gebruik. Een van de reden dat ik er zo'n fan van ben.

En Acer staat bekend om zijn slechte service. Packard bell is hetzelfde bedrijf, en sony maakt maar een laptop in jouw budget: de E series, en dat is naar mijn mening echt de slechtste laptop die je op dit moment kan kopen met een bijtijdse config...
True, de specs zijn niet slecht. Maar een laptop is meer dan specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus eigenlijk is de asus de beste in deze prijsklasse en ik kan alles er mee doen wat ik wil?
En van die link snap ik niet zo veel maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de link zie je dat de GT540m 25FPS haalt in battlefield bad company op 1600*900 op high instellingen. Met de resolutie van 768p is dus dus geen probleem, al helemaal niet als je de settings bijstelt naar medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je nou geen call of duty enzo gaat spelen, maar spellen die grafisch minder zijn zoals sims 3
heeft het dan wel nut om deze laptop te kopen
ik bedoel is het dan niet beter om een wat goedkopere laptop te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan je inderdaad doen. Al weet je natuurlijk nooit of hij dan wel sims4 gaat trekken. Geen idee of jij dat een probleem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik dan gewoon voor de asus ga.
want als ik het zo hoor is het een hele goede laptop
en voor 600 kan je bijna geen betere krijgen denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is zo. Meestal zijn er wel een aantal kandidaten in deze catagorie, maar de vergelijkbare laptops met vergelijkbare grafische kaart en processor zijn op de een of andere manier stukken duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410557

Ik werd naar dit topic verwezen omdat ik op zoek ben naar een all round laptop. Het liefst met het volgende: usb 3.0, led-scherm, full hd, groot werkgeheugen. Voor een budget van 600-750 euro. Wie heeft er een suggestie vr me? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was beter geweest als je gewoon de startpost had gecopy-paste.

Er is niet zoveel keus. 2 om precies te zijn. Namelijk de al bekende N53, en de xps 15 met praktisch dezelfde specs. Maar wel een veel beter scherm, betere speakers, accuduur, en zonder de enorme randen om het scherm voor € 769 na gepruts met kortingsbonnen.
Op basis van de reviews kun je wel beslissen of dat het geld waard is, denk ik:
http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
Dit zijn oude modellen, maar alles behalve het moederbord en processor en grafische kaart zijn hetzelfde.

Kijk ook eens in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen voor een overzicht van alle laptops met een 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, zoals ik dus al gepost had blijft in mijn ogen die Asus N53SV-SZ507V de beste optie. Ik vind er echter weinig reviews over terug en zelfs geen drivers. Is het dan al een ouder model? Ik vraag me voornamelijk af hoe het zit met de batterij duur en of het een mat of glanzend scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een glanzend scherm. Precies hetzelfde als in de review hierboven, zoals ik al zei. De accuduur zal wel rond 3.5 a 4.5 uur liggen, als ik een gokje mag wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik ga hem waarschijnlijk bestellen. Alleen vind ik het nog steeds raar dat ik er zeer weinig info over terugvind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html
Maar die is met i7 en kleinere accu. 44wh in plaats van 56wh zoals de pricewatch: Asus N53SV-SZ507V. Al klopt de pricewatch niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik probeer een vriend advies te geven over welke 17" laptop hij moet kopen. Budget 800 euro. Wens: Core i7 QM.

Het gaat tussen de Dell XPS 17, de bovenste config hier:
http://www.dell.com/nl/be...3~0~199308&p=2&sort=price

Of deze Asus: pricewatch: Asus K73SV-TY081V

Hij speelt geen games. Voor alsnog neig ik naar Asus, door betere betrouwbaarheids cijfers, 2 jaar garantie en lagere prijs.

Heeft er iemand een reden waarom hij toch voor Dell zou moeten kiezen? Of is er misschien een andere Dell aanbieding die beter is? Of misschien een totaal andere laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, je weet dat ik geen fan ban van 900p schermen. Dan zijn er 2 keuzes:
pricewatch: Asus N73SV-TZ094V 830 euro als je niet bij een webshop met één ster wilt bestellen.
xps 17 met het matte 1080p scherm. Niet de beste, maar vergeleken met de concurrentie...

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 met 1080p scherm, i7, GT550m, en 750HB 7200rpm hdd. Of leg €45 bij voor de versie met GT555m met 9-cel accu en een kleinere harde schijf.
Ik ben er overigens nog steeds niet achter of de GT550m een lager geclockte GT555m, of een hoger geshockte GT525 (=540m) is, in de 3D versie heeft hij 144 shaders, maar dat lijkt mij vreemd: de site van nvidia vermeld namelijk 96 shaders. Aan de andere kant is de geheugenbus van de GT555m breder dan de GT550m in de 3D versie. GPU-z screenshots van andere laptops ben ik nog niet tegengekomen.

Maar dat is dus buiten het budget, dan is er eigenlijk maar 1 beste keuze: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
na de lading kortingsbonnen kost hij €769 met 900p scherm, 9-cel accu, en een GT555m welke significant sneller is dan de GT540m uit de asus, alleen de garantie is minder. Maar daar staat tegenover dat de accuduur van de xps 17 op het dubbele ligt (zo'n 6 a 7 uur!) en dat de speakers die uit de N73 omver blazen. Lijkt mij geen moeilijke keus.

Aan hem de keuze om iets bij te leggen voor een 1080p scherm, of niet. Voor de average joe is het de €100 wellicht niet waard.

En serieus, gebruik Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5" om snel achter de goedkoopste dell-config te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-06-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ok thanks. Full HD geeft hij weinig om geloof ik. Die laatste Dell van 899 is wel interessant ja.

Als ik het goed begrijp moet ik daar dus eerst een 10% bon voor vinden en een 40 euro bon toepassen. Of is er een algemeen geldende 10% bon? ik zie hem iig niet.

Edit: dat is trouwens nog een voordeel van de Asus, je hoeft niet met allemaal bonnen aan de slag.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 23-06-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De volgorde maakt niet uit, je moet alleen wel een werkende kortingsbon zien te vinden... Dat word lurken in het Dell Waardebonnen Topic

Ik vind het best wel een slecht systeem eigenlijk. Het lijkt alsof dell iets heeft proberen te bedenken waarmee ze zowel dik kunnen cashen op normale consumenten, als de goedkoopste te zijn voor de tweakers onder ons. De hele dell-lijn blaast die van asus &co omver zodra je over de €750 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411937

Hey Darkstone bedankt!
Wist niet dat ik geen losse topics mocht maken, eroverheen gelezen denk ik, sorry.

Maar de N53SV die ik plaatste was de verkeerde het moest deze zijn:
pricewatch: Asus N53SV-SZ404V

En dan in vergelijking met de G53SW, maar ik gebruik hem niet voor school.
Ik wil de laptop meer voor thuis gebruiken en als ik uitgezonden word om hem dan mee te nemen.

Mij was verteld dat de N54 nogal heet word als je even aan het gamen bent,
daarom werd mij de G53 aangeraden.

De N53 lijkt me in mijn ogen ook beter vooral de specs: i7, 6gb geheugen, 1920x1080 (Full HD 1080p) en 7200rpm.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 411937 op 23-06-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N54? Je bedoelt de N53, dat is juist een van de koelste laptops met i7 die je kan krijgen volgens mij. Ik hoor altijd positieve verhalen over de koeling.

je hebt ook nog de xps 15 aan. Die heeft een iets langere accuduur, en een veel beter scherm en speakers, een nadeel is dat de garantie een jaar minder bedraagt. Voor €859 nadat je de lading kortingsbonnen toevoegt. http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Meer modellen zijn er niet, zoals je al las ben ik geen fan van al te grote laptops, al zijn die vaak wel wat krachtiger, zoals met een GT555m voor dezelfde prijs.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-06-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411937

Bedoelde de N53 idd, maar dan ga ik voor de N53 denk ik.
Lijkt mij een een goede laptop voor dat geld. En goeie specs om te gamen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Laatst online: 18-06 10:31
Hallo allen,

Ik ben van plan om binnenkort mijn desktop te vervangen voor een laptop. Ik ga (als alles goed gaat) volgend jaar een studie Media & Design volgen, de laptop moet video renderen en editen dus redelijk goed aankunnen.

Ook zou ik graag af en toe nog een spelletje willen spelen. Ik hoef geen crysis op ultra high the spelen, maar als hij bv. de volgende call of duty redelijk kan draaien, zou dat fijn zijn :)

Ik twijfel momenteel erg tussen twee systemen, namenlijk:

Asus N53SV-SZ016V
Intel Core i7 2630QM 2Ghz
6GB DDR3 1333Mhz
GeForce GT540M
640GB 5400rpm
15.6" 1920x1080

BTO 15CL35
Intel Core i7 2630QM 2Ghz
8GB DDR3 1333Mhz
GeForce GT555M
Hybrid 500GB 7200rpm + 4GB SSD
15.6" 1920x1080

Uiteraard is het tweede systeem beter, maar die kost €913,55 t.o.v €799. Nou vroeg ik me af of de hybride hardeschijf, betere gpu en meer ram (alhoewel 6gb voldoende is) het prijsverschil waard is. En heb ik deze extra kracht wel nodig voor de bovenstaande bezigheden?

Budget ligt eigenlijk rond de €800, vandaar.

Als iemand nog suggesties heeft voor een andere laptop zijn deze ook welkom! Ik wil wel per se een 15.6" 1920x1080 scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mist de xps 15:
i7
6GB
GT525m, dat is dezelfde kaart als de GT540m
500GB, 7200rpm hdd
1080p scherm.

€ 859

Ik vind deze persoonlijk beter dan de asus, de specs lijken niet veel te verschillen maar de xps heeft een enorm veel beter scherm, betere speakers, en de accuduur is iets beter dan de asus. Je mist enkel wel een jaar garantie en je hebt 2 DIMM slots in plaats van 4 in de asus. Zie anandtech voor testen van het scherm:
http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6
De N53SV heeft hetzelfde scherm als de N53JF in deze grafiek, en de BTO heeft volgens mij hetzelfde scherm als de compal NBLB2.

Zeker voor jouw studie lijkt een goed scherm een pre. Ik zou de asus daarom niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Die XPS 15 heb ik inderdaad ook al een aantal keer (op aanraden van jou :)) voorbij zien komen. Maar op foto's lijkt me die ontzettend dik, of valt dit wel mee?

1 jaar garantie vind ik wel een beetje een minpunt. Mijn vorige laptop (een aantal jaar geleden) ter waarde van €1100~ was een week na de garantie kapotgegaan. Heb nog vanalles proberen te regelen maar ik kon zelf voor de kosten opdraaien (moederbord vervangen a 600-700 euro). Daar ben ik toen mooi mee genaaid.

Het scherm van de Asus valt in die tests inderdaad in het niets vergeleken met de BTO en Dell. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De N53 is dikker volgens notebookcheck. Maar ik weet niet hoe precies dat is, ze lopen namelijk beiden spits toe.
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Asus N53SV"
Even kijken of ik wat in elkaar kan shoppen...

Zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZG8WL5o2VfF89SV2KDp69KNb/full.png
N53 afmetingen van de site van asus, xps 15 afmetingen van de anandtech review. Side-view. Eenheden in centimeters.
De xps 15 is ook een hele cm minder breed, trouwens.

Edit: voor de lol ook mijn eigen PC toegevoegd.

Edit: ik ben blind. Dat is de breede van de notebook :X 8)7
Dit zijn de correcte afmetingen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Kjh4NxmOqXA1ByCMSj7AZTz/full.png
De xps is wel, zoals je op de eerste plaat kunt zien, minder breed.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-06-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
De afmetingen vallen me nog mee!

Maar ik denk dat ik dan voor nóg €55~ meer beter voor de BTO kan gaan. Het scherm is wellicht iets minder, maar de rest van de specs zijn dat geld wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet er nog wel een windows licentie bij doet. Niet alle scholen bieden dat gratis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:06:
Je moet er nog wel een windows licentie bij doet. Niet alle scholen bieden dat gratis aan.
Dat is geen probleem, die heb ik nl. al een :)

edit\
Ik zit nu nog wel na te denken over een SSD.

Ik neem er sowieso een 640GB USB3.0 externe schijf bij voor de opslag. Maar dan is de vraag welke SSD. 64GB zal ik geen spellen op kunnen zetten, maar de 120GB is meteen €129 duurder.

Of dan toch bij de Hybrid blijven?

Keuzes.. :9

[ Voor 44% gewijzigd door Lunaticc op 27-06-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298599

Kzou ook graag een laptop kopen voor volgend jaar, dit is wat ik wil:

Budget:
700 Euro
Land van Aankoop:
België, Frankrijk of Nederland (moet wel een AZERTY toetsenbord zijn).
Gebruik:
Internet, MS Office, Matlab, Maple, Eclipse, flash games, muziek luisteren, youtube, af en toe een filmpje, …
Schermgrootte:
15" - 17"
Resolutie:
1600x900, 1680x1050, 1920x1200 of 1920x1080
Mat of Glossy:
Geen voorkeur
Batterijduur:
Minimaal 6 uur bij normaal gebruik (internet en Word)
Gewicht en dikte:
Op het dikste punt maximaal 30mm.
Maximaal 2,8kg

Geheugen:
4GB of meer
Opslag:
Minimaal 200GB
Optisch station:
Niet echt een must, ik kan altijd gebruik maken van een extern optisch station indien nodig.

Budget kan max 100 euro omhoog, specs kunnen wel wat omlaag als het bovenstaande niet haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je stelt een beetje veel eisen. Ten eerste. Een 15" laptop met een (slecht) 900p of hoger scherm kost je minimaal €699. En dan heb je een accuduur van 3 uur. Dat formaat, een hogere accuduur kost je ongeveer €920, maar dan word de eis van max. gewicht overschreven. Bovendien kosten de bewuste 2 notebooks een stuk meer in belgie, en zijn beiden te dik...
Tevens, er is geen enkele 17" met een gewicht onder de 3KG met uitzondering van de MBP, alle 17" vallen daarmee op meteen af.

Ik zou je aanraden alle eisen behalve de voor jouw belangrijkste te laten vallen, en vervolgens te kijken wat er allemaal mogelijk is. Er bestaat nauwelijks eens iets wat aan de helft van je eisen voldoet.

Edit: bij nader inzien voldoet alleen deze aan bijna al jouw eisen: http://www.dell.com/be/p/xps-15z/fs
Kost wel een sloot meer dan je budget, en ik sta niet echt versteld van de kwaliteit van de 15z.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-06-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik in de pricewatch kijk naar de 15" laptops die voldoen aan die resolutie maar niet aan de rest vind ik de volgende 3:
http://tweakers.net/price...fJGbP9lzY7YJqVUP1fBdV3XLw

Maar kies ik nu ook de 1366x768 resolutie, dan vind ik er meteen 379, kvind het gewoon weg schandalig.
Mijn broer heeft nu een 16" laptop met een 1366x768 resolutie en ik stoor me niet echt aan de lagere resolutie als ik die gebruik. Ik denk dat ik dus best een lagere resolutie kies want dat is het minst belangrijke voor mij.
De laptops in België zijn inderdaad een stuk duurder, maar kan ik dan geen bestellen uit Nederland, of zijn dat allemaal QWERTY toetsenborden?
Aangezien al de 17"' notebooks te zwaar zijn vallen die dus af.
En idd, die xps 15z zou ongeveer voldoen aan alles maar het is een lelijk ding en de bouwkwaliteit ziet er niet denderend uit.

Dus als ik nu mijn lijstje update krijg ik het volgende:

Budget:
700 Euro
Land van Aankoop:
België, Frankrijk of Nederland (moet wel een AZERTY toetsenbord zijn).
Gebruik:
Internet, MS Office, Matlab, Maple, Eclipse, flash games, muziek luisteren, youtube, af en toe een filmpje, …
Schermgrootte:
15,4" - 15,6"
Resolutie:
1366x768
Mat of Glossy:
Geen voorkeur
Batterijduur:
Minimaal 6 uur bij normaal gebruik (internet en Word)
Gewicht en dikte:
Op het dikste punt maximaal 30mm.
Maximaal 2,8kg

Geheugen:
4GB of meer
Opslag:
Minimaal 200GB
Optisch station:
Niet echt een must, ik kan altijd gebruik maken van een extern optisch station indien nodig.

Is dit dan wel haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Behalve dat de N53 op zijn dikste punt 4cm dik is, en de accuduur ongeveer 3-4 Afhankelijk van de gekozen accu uur is in plaats van 6. En bovendien weegt hij 2.9Kg en dat is met kleine accu.
Als ik in de pricewatch kijk naar de 15" laptops die voldoen aan die resolutie maar niet aan de rest vind ik de volgende 3:
http://tweakers.net/price...fJGbP9lzY7YJqVUP1fBdV3XLw
Twee. De acer is een fout, bovendien haalt de N53JF nog geen 2 uur op de accu. Dan blijft er dus precies een over welke voldoet aan praktisch geen van je overige eisen.
Anoniem: 298599 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:00:
Maar kies ik nu ook de 1366x768 resolutie, dan vind ik er meteen 379, kvind het gewoon weg schandalig.
Hear. Ik zoek al tijden zo'n notebook, ik heb eigenlijk maar een eis: een 1080p scherm, en daarbinnen een zo laag mogelijk gewicht en lage accuduur

Het punt is.. die notebook bestaat niet. Een 13" heb je met 1.8Kg met een 84Wh accu, een 15" met vergelijkbare specs en een leuk scherm weegt opeens.. >2.9Kg 8)7.
Gek genoeg voldoet de notebook die ik nu heb meer aan mijn eisen dan alles wat er nu op de markt is, ook nog eens goedkoper. :P Gelukkig doet mijn trouwe bak het nog steeds goed. Maar terug naar jouw eisen.

Zelfs de dunste full-voltage uit het hoofd pricewatch: HP Pavilion dv6-3171ed (LH738EA) is 3 tot 3.6cm dik. Asus heeft wel wat thin en lights:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7W66t.png
Maar de CPU daarin is niet echt goed te noemen. Zelfs een i3 is al 2x zo snel. Nu maakt dat weinig uit voor de doorsnee consument, maar gebruik ziet er niet uit als iets van een doorsnee consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd zo raar dat die 2 extra inch ervoor zorgt dat de laptop 1kg meer weegt.

Kheb wat zitten kijken tussen de pricewatch en ik kwam uiteindelijk op de volgende 4 uit:

http://tweakers.net/price...0112;281427;283240;283885

Allemaal iets dikker dan wat ik wou maar komt het meest in de buurt.
Nu zou het handig zijn als ik ze kon kopen in België, en ik zie net dat de volgende 2 te koop staan bij laptopshop in België:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/283240;283885

Nu de Acer kost daar 799 euro (mijn maximaal budget dus) en de Thinkpad Edge E520 maar 699 euro. Ook is er momenteel een Cashback actie voor de Lenovo Edge van 100 euro, dus ik denk dat ik maar die zal kopen.
http://www.laptopshop.be/...egory-56498-laptops/68273

Vind die rode bobbel in het midden van het toetsenbord ook nog handig, heb vroeger nog een IBM gehad en gebruikte de touchpad nooit. Ook heeft hij een numeriek gedeelte, ook wel handig. Vind niet echt veel gegevens over batterij duur maar hopelijk valt dat wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de Edge verreweg het meest in de buurt komt van jouw eisen indatdaad. Ik kan alleen geen review vinden om het gewicht te controleren. Maar dat is afgaande op de 14" wel onder de 2.8Kg
De acer kan ik afraden omdat het een acer is, beroerde service. De K53 is ongeveer gelijkwaardig aan de lenovo, en de N53SV heeft de bekende nadelen wat betreft logheid, maar wel 1080p.

Met de lenovo zul je geen miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind ook geen review, enkel de datasheet van Lenovo:
http://shop.lenovo.com/us/ww/pdf/E420_E520_datasheet.pdf

Daar staat dat hij 5.2lbs weegt of zo'n 2.36kg, geen idee hoe betrouwbaar datasheet's zijn.
Dikte: 28 - 33 mm

En batterij duur: 5u met discrete GPU.
Een vraagje, de batterij duur opgegeven in datasheet's is dat dan in optimale omstandigheden?
Dus gewoon open zetten, niet gebruiken en brightness op 0%?

EDIT: zie net dat er bij GPU het volgende staat: Intel HD graphics 3000, zowel in de datasheet als op de webshop. Is dat een groot verschil met de HD6630M die bij de pricewatch van tweakers staat?

EDIT 2: Na wat opzoek werk blijkt dat er idd een groot verschil is tussen de 2, kzal dan maar eens verder kijken of de versie met de HD6630M niet te koop is in België en anders wordt het bestellen van Nederland.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 298599 op 27-06-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298599 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:14:
En batterij duur: 5u met discrete GPU.
Een vraagje, de batterij duur opgegeven in datasheet's is dat dan in optimale omstandigheden?
Dus gewoon open zetten, niet gebruiken en brightness op 0%?
yep. Dat vertaalt zich, als ik de resultaten van de andere notebooks doorreken, tot ongeveer 4 uur.
EDIT: zie net dat er bij GPU het volgende staat: Intel HD graphics 3000, zowel in de datasheet als op de webshop. Is dat een groot verschil met de HD6630M die bij de pricewatch van tweakers staat?
Ja. De HD6630m is even snel als de GT540m. Echter wel veel beter te overclocken (bijna 50%, tegen de 10% van de GT540m) als je dat de moeite waard vind.
EDIT 2: Na wat opzoek werk blijkt dat er idd een groot verschil is tussen de 2, kzal dan maar eens verder kijken of de versie met de HD6630M niet te koop is in België en anders wordt het bestellen van Nederland.
Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gevonden, model nummer voor de belgische variant is NZ33MMB, wel is hij op iedere webshop (11 in totaal) uitverkocht. Nuja, kheb nog tijd om 1 te kopen, zoveel haast heb'k niet, zolang ik hem heb voor 20 september is het al in orde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goedemorgen!
Na de ASUS N53SV serie volledig uit mijn hoofd te hebben gezet, gaat de strijd nu om de XPS 15 en een BTO Notebook.
Eigenlijk gaat er een lichte voorkeur uit naar de XPS 15, maar als ik daar de i7 2720 processor neem, kan ik geen 1600 MHz geheugen nemen, wat ik wel wil.
Dan moet ik dus geheugen via internet kopen, á 85 euro.
Ook kan ik bij Dell niet direct voor een SSD kiezen, daarom moet ik eerst de laptop kopen en daarna de harde schijf vervangen voor een SSD.
Maarrrr: volgens mij is het beeldscherm van de XPS beter dan die van BTO.
Klopt dat?

Wat vinden jullie een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan gewoon even met Dell bellen om de SSD-opties te horen / krijgen / bespreken =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Serieus?!
Dat vind ik zeker wel tof!
Bedankt voor de tip!
Ik ga ze vanmiddag even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPtjee007 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:01:
Eigenlijk gaat er een lichte voorkeur uit naar de XPS 15, maar als ik daar de i7 2720 processor neem, kan ik geen 1600 MHz geheugen nemen, wat ik wel wil.
Dan moet ik dus geheugen via internet kopen, á 85 euro.
Sneller geheugen heeft GEEN merkbare invloed op de prestaties. Bovendien wil je toch zelf een SSD kopen zodat je de M4 kunt nemen (of in mindere mate de intel 320 120GB of kingston 96GB), en die bied BTO niet aan. (dell ook niet trouwens, die verkopen alleen samsung SSD's met veel te veel marge. Niet doen.)

En waarom wil je eigenlijk de i7- 2720QM? Het is niet dat een snellere processor een merkbare invloed heeft op de prestaties, voor de lage prijs die BTO vraagt is het te overwegen, voor de prijs die dell vraagt niet. Bovendien kan je bij de goedkoopste xps 15 config (€832 voor i7, 6GB ram) niet upgraden naar een snellere processor. Je betaalt dan -ehh- € 1,058 ofwel €226 meer voor alleen een processor.... Je bent gek als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Dat dacht ik dus al!
Netzoals het geheugen bij hun, veelste duur!
Daarom wilde ik zelf geheugen kopen.
Ja klopt, sowieso koop ik de M4 los dan.

De 2720 heeft 1600 MHz geheugen, wat mij toch wel een voordeel leek.
Dus als ik een BTO notebook koop, raadt je de 2720 wel aan, maar bij Dell niet?
Ja klopt, bij Dell is dat overdreven inderdaad.
En wat vind je van de GT525 of de GT540?
Bij Dell is het ongeveer een verschil van 50 euro.

Kan jij misschien een leuke samenstellen incl. verlicht keyboard en 2 of 3 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPtjee007 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:33:
De 2720 heeft 1600 MHz geheugen, wat mij toch wel een voordeel leek.
In de praktijk scheelt het zo goed als niets.
Dus als ik een BTO notebook koop, raadt je de 2720 wel aan, maar bij Dell niet?
Dat zeg ik :P Bij BTO kost het €50, bij dell veel meer. En het verschil is heus niet groot.
En wat vind je van de GT525 of de GT540?
Er zit bijna geen verschil tussen: het is dezelfde kaart, enkel de GT540m is iets hoger geklokt. Wat je zelf ook kan doen. Als je hem gratis krijgt is het leuk, als je er meer dan een tientje voor moet betalen zou ik het niet doen..
Kan jij misschien een leuke samenstellen incl. verlicht keyboard en 2 of 3 jaar garantie?
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + 1080p + backlit + 3 jaar next-business-day on-site + kortingsbonnen + duurste wifi kaart = € 946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Maar, jij als XPS fanaat, pak jij liever de BTO of de XPS?
Weet je ook wat de verschillen zijn van beide notebooks als ik de BTO 15C36-GT540 erbij pak?
Welke raad je dan aan?

Bedankt voor je setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou de xps nemen. Ten eerste omdat ik het idee heb dat de xps toch een klasse hoger zit, en ten tweede omdat hij goedkoper is in de door mij gewenste configuratie. Als ik http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=522&lang=nl pak en upgrade naar i7 zit ik al boven de prijs van de xps 15, en dan heb ik een slechter scherm, een half zo lange accuduur, en geen windows...

De BTO heeft wel betere service, maar dat rechtvaardigd het prijsverschil verre van.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-07-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oké, dan word het de Dell XPS 15.
Welke kortingscouponnen kan ik allemaal gebruiken?
Want ik zie door de bomen het bos niet meer in het Dell Waardebonnen topic. (Sorry!)
Mijn studie begint pas 5 september, is het verstandig om even te wachten met de XPS 15?

Ken jij toevallig ook nog een slimme truc om aan een 10 % kortingscode te komen?
Misschien dat ik het servicecentra vanmiddag even ga bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht even, dan verplaats ik dit even naar een juist topic...

Je moet gewoon even wachten totdat je een 10% kortingsbon kan bemachtigen, en dan meteen bestellen. Met een beetje geluk red je dat deze week nog.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-07-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399914

Beste experts,

Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn desktop. Heb nu een Packard Bell, met uit m'n hoofd (zit niet thuis) 4 gb werkgeheugen en 500 gb extern. Deze werkt prima voor mij, echter moet ie weg wegens ruimtegebrek.

Ik gebruik mijn comp voornamelijk voor surfen, photoshop, office dingen en downloaden. In de (nabije) toekomst wil ik een videocamera aanschaffen, dus ik vermoed dat videobewerking ook wel handig is dan. Spelletjes speel ik niet. Ik wil graag een 15.6 inch beeldscherm, goed genoeg voor fotobewerking. Ook zou het prettig zijn als de accu niet binnen 10 minuten leeg is en dat de laptop weinig geluid produceert. En wat ook niet onbelangrijk is, is dat ie snel is!

Nu heb ik zelf erg weinig verstand van computers. Inlezen op verschillende sites werkt voor mij ook niet echt, want op een gegeven moment zie je als leek door de bomen het bos niet meer. De één vindt Acer verschrikkelijk, de ander zweert erbij. DELL is HET merk! Niet waar, dat is Asus!!! Enzovoorts.

Alvast bedankt en als jullie nog iets willen weten, hoor ik dat graag! Oh, en als ik in het verkeerde topic zit ook natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elke computer is snel tegenwoordig. Als je een snelle computer wil koop je een willekeurige en schroef je daar een SSD in. pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB, pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB, pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB of pricewatch: Intel 320 120GB. Dan is je computer snel. Zelfs met een celeron van 2 jaar terug.

Je vergeet alleen je budget te vermelden :) Populaire notebook op dit moment zijn de pricewatch: Intel 320 120GB en xps 15 (voor €832 met i7 en 1080p scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de snelle respons! Budget noemen is wel handig ja, was ik even vergeten. :) Maximaal wil ik 700 euro uitgeven.
Mijn processor nu is trouwens Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E220 @ 2.20 GHz (geen idee wat hier staat).

Heb trouwens de betekenis van SSD, celeron en xps 15 even op moeten zoeken, voordat ik deze reactie typte. Zo'n leek ben ik nu. ;)

Nu heb ik wel gelijk wat vraagjes:
- is een SSD inbouwen noodzakelijk om een snelle laptop te creëren?
- is zelf een laptop openschroeven niet een beetje risicovol?
- is i7 niet te hoog voor wat ik er mee wil doen? Is i5 niet afdoende?
- 1080p is HD toch?

Ook snap ik niet helemaal hoe je aan 832 euro komt. Als ik op de Dell site de goedkoopste xps 15 aanvul met de goedkoopste i7 en 1080p beeldscherm komt de prijs al op 958,55 euro, zonder die SSD kaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD is minimaal 720px hoog en minimaal 1280px breed. Tegenwoordig is dus alles "HD".... een totaal nietszeggende term dus.
Een hoge resolutie is best wel een must vind ik... Met dit budget moet je echter keuzes maken.
Anoniem: 399914 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:01:
Nu heb ik wel gelijk wat vraagjes:
- is een SSD inbouwen noodzakelijk om een snelle laptop te creëren?
Grotendeels wel.. Je kan beter een i3+ SSD nemen dan een i7 en een normale harde schijf, ondanks dat de laatste 2x zo snel is met videobwerken zal de versie met SSD 99% van de tijd sneller aanvoelen.
- is zelf een laptop openschroeven niet een beetje risicovol?
Nee :P Meestal kan je dat doen door simpelweg een klepje open te schroeven.
Het vereist wel een beetje technisch inzicht, als je niet al te veel wilt uitgeven is het aan te raden om de dvd drive te vervangen door een SSD. Die dingen zijn namelijk erg duur. pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB bijvoorbeeld
Ook snap ik niet helemaal hoe je aan 832 euro komt. Als ik op de Dell site de goedkoopste xps 15 aanvul met de goedkoopste i7 en 1080p beeldscherm komt de prijs al op 958,55 euro, zonder die SSD kaart??
.
Het vereist enige truukjes om op die prijs uit te komen... Maar als je budget maar €700 is de xps 15 geen goede keus.

Met dit budget kom je al snel uit bij
pricewatch: Asus K53SV-SX146V + SSD
of pricewatch: Asus N53SV-SZ507V, met 1080p scherm. maar ik weet niet of die nog leverbaar is.

Veel asus notebooks ja :P Maar die bieden nu eenmaal een goede prijs/kwaliteit op dit moment. De K53 is waarschijnlijk de beste keuze, ten eerst omdat zelfs ik het best veel vind om €100 uit te geven aan een hogere resolutie terwijl je niet eens een goed scherm krijgt, en ten tweede omdat de K53 een stuk lichter is en ook langer meegaat op de accu. Ongeveer 4 uur in plaats van 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, thanks maar weer. Hoopte eigenlijk op een kant-en-klare optie a 600/700 euro, maar zo makkelijk is dat blijkbaar niet. ;) Ik ga er maar eens goed over nadenken. En me misschien ook wat meer inlezen over SSD en beeldschermkwaliteit. :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste