Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwessem
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-01-2018
Dank voor je snelle reactie Darkstone!
Kun je de ruimte van die enorme en daardoor uitstekende batterij van de XPS17 na verwijdering dmv een klepje afsluiten zodat de laptop in een tas past?
Verdere vragen omtrent XPS17heb ik gepost op Dell XPS17 topic.Graag reacties hierop!
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen vooral wat betreft slechte recensies van de zeer luidruchtige fan ( onder volle last ) en het feit dat deze zelfs bij lichte belasting ( bv mailen ) zeer frekwent aanslaat.
Ben nl op dat punt behoorlijk "gehoorgevoelig" !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Misschien, maar ik geloof niet dat de N75 het daar beter doet. Het is ook grotendeels koffiedik kijken. Mijn dell van 2 jaar oud is zeker de stilste van de klas, maar de generatie erna is weer erg luidruchtig...
En waarom zou je je zorgen maken over de fan onder full load? Natuurlijk maakt hij dan herrie. Er past geen koelblok van een kilo in ;)
vanwessem schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:24:
Kun je de ruimte van die enorme en daardoor uitstekende batterij van de XPS17 na verwijdering dmv een klepje afsluiten zodat de laptop in een tas past?
Niet nodig.

Ik heb overigens geen idee hoe groot jouw tas is.. Sloop een kartonnen doos en kijk of hij erin past. Wat je nu doet is koffiedik kijken.

En als je die 9-cel een nadeel vind. Ruil hem met iemand om. Dat zou ik graag doen als ik een passende 6-cel had.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-10-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434326

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijzelf op zoek naar een nieuwe laptop.
aangezien mijn akoya ineens is overleden heb een streep in het midden van mij beeldscherm lopen.
de laptop start wel door achter de schermen maar je krijgt geen beeld meer.

Maar goed dus wss op zoek naar een nieuwe laptop.
Nu heb ik een budget van de rond de 700 a 1000 euro maar aangezien ik ook net mijn baan kwijt ben liever iets goedkopen dan 1000.

Nu heb ik zelf deze laptop op het oog.
Helemaal geen recensies helaas dus vraag ik hier maar of hier iemand misschien weet of dit een goede laptop is.
pricewatch: Samsung RC530-S01NL
deze was een 650,- maar nu alweer 710,-

iemand hier goede ervaringen mee of misschien een betere laptop voor mij.

Let me know!

p.s. Waar ik naar op zoek ben is een krachtige laptop zwaarte maakt mij niet uit grootte ook niet.
De laptop is wel ook voor gebruik buitenshuis maar aangezien ik een grote jongen ben maak ik mij niet zoveel zorgen om dat ene kilotje minder dat de laptop kan wegen.
Tevens wil ik gewoon een degelijk laptop waar ik me geen zorgen over hoef te maken dat als ik de laptop aan de zijkant opendoe dat dan gelijk het scherm breekt.
Ik wil wel natuurlijk de nieuwste games kunnen spelen zoals skyrin BF 3 MW 3 e.d.
Hoop dat jullie hier wat meer aan hebben
BubbaGanousch wijzigde dit bericht 28-11-2011 12:53 (25%)
Reden: niet volledig --_--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het mag trouwens ook groter dan 15" 17 of 19 inch zou ik ook geen probleem vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dit budget zijn de volgende laptops interessant:
pricewatch: Asus K53SV-SX798V
xps 15
xps 17

Dat is het eigenlijk. De xps 15 neem je als je een goed scherm wilt, en de xps 17 neem je als je een iets snellere gpu wilt. Beiden rond de €850 met een gewenste config (full-hd, i7). Zo niet, dan is de K53SV, samen met deze xps 15 wat mij betreft de beste optie.

Een i7 is het over het algemeen niet waard. Als je een snelle laptop wilt: koop dan een SSD, geen snelle processor. De reden dat ik hierboven wel de xps met i7 aanraad is omdat dat bij de xps 17 verplicht is, en bij de 15" scheelt het erg weinig. Ongeveer €50. Als de hierboven genoemde prijzen onwaarschijnlijk laag lijken, vergeet dan niet dat dell nog een lading kortingsbonnen heeft.

Als je een snellere GPU wilt in het 15" segment kom je al snel bij de [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7 uit, maar die is met het aflopen van de mediamarkt actie €999. Wat de meerprijs (tov) de xps 15 imo niet waard is. Bij het ontbreken van een pricewatch entry: i7-2670QM, HD6750m, 1080p scherm heeft de aanbevolen config. Overige kandidaten met een betere grafische kaart bieden imho weinig kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komen we toch weer uit op de dell. Vind het alleen zo jammer dat er dan niets anders in kan als spullen van dell. is het bijvoorbeeld makkelijk om een vk eruit te halen en tzt te vervangen. Wat ik heb een beetje de benchmarks van spelletjes gechecked en dat gaf me niet veel hoop :(

ik heb eens gechecked op de dell site en kom dan eigenlijk uit op onderstaande twee
http://www.dell.com/nl/p/...0x7m12&model_id=xps-l702x prijs 829 en de duurdere van 999.

mijn vraag is tot hoever de kortingen die momenteel actief zijn wss bij jou welbekend wat het totaal bedrag voor beide kunnen zijn. ik had van een vriend vernomen dat die mastercard actie nu nog maar 3% geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dell is nu eenmaal de enige in het 17" segment die een notebook aanbied met een goed scherm en fatsoenlijke features.. En nee, je kan de grafische kaart niet vervangen. Dat kan bij vrijwel geen enkel merk. Of beter gezegd, dat kan bij geen enkele laptop in dit segment. Daarvoor moet je je budget echt verhogen.. (waarmee je min of mee automatisch bij de M17x uitkomt, die is bijna het dubbele. Mijn lekenadvies is vast overbodig: maar ik raad niet aan een laptop van anderhalf duizend te kopen terwijl je net zonder baan zit :X )

De actuele kortingen zijn 10% + €40. In die volgorde. Boven de €899. Mastercard actie is inderdaad 3% op dit moment. Ik raad of de versie met 3D aan, simpelweg omdat ik het schandalig vind dat er nog laptops zijn met een slecht scherm, al kan je volgens mijn sheet €120 besparen door het 900p scherm te nemen (€ 759 vs € 888).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is eigenlijk het max uit te breiden geheugen? 8 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met het 3D scherm, 4x4GB = 16GB, anders 2x4GB = 8GB.

Je kan theoretisch ook 8GB DIMM's gebruiken. Maar dan heb je ten eerste de i7-2720QM of hoger nodig (+€180 uit het hoofd bij dell), en ten tweede kosten die dingen enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:53:
Met het 3D scherm, 4x4GB = 16GB, anders 2x4GB = 8GB.

Je kan theoretisch ook 8GB DIMM's gebruiken. Maar dan heb je ten eerste de i7-2720QM of hoger nodig (+€180 uit het hoofd bij dell), en ten tweede kosten die dingen enorm veel.
heb ik die ook nodig als ik 4x 4 gb erin bouw of maakt dit dan niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Druk overzicht af
Voeg toe aan Mijn bewaarde artikelen
Voeg toe aan mandje
Controleer uw overzicht
Proficiat! Uw systeem is klaar om op maat te worden gemaakt
We hebben enkele aanbevelingen voor u die hieronder in het groen zijn weergegeven
Leest u elk item nauwkeurig na en voer wijzigingen door, door op de 'bewerken' knop te klikken
Inbegrepen bij uw systeem:
KLEUR KEUZE Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium bewerken
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2760QM Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1Yr Next Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-bescherming bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2 GB – licentie van 1 jaar bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - abonnement van 15 maanden bewerken
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven) bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord — VS/Internationaal (QWERTY) bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Order Information Bestelling van XPS L702x - Nederland
DataSafe DataSafe Local 2.3 Basic
Cables Europese stroomkabel (250 V)
Power Supply 150 W-wisselstroomadapter
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference N11X7M07
Service 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x

ik heb nu uiteindelijk dit in elkaar geflanst zonder kortingen oid.
Is het echt noodzakelijk dat ik een betere processor moet nemen om uiteindelijk 16 gb aan geheugen te kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vandaag eens langs saturn gegaan en heb de volgende asus laptops nog gezien

pricewatch: Asus K53SV-SX380V met 2 gb vk prijs €779
pricewatch: Asus K53SV-SX174V ook met 2 gb vk maar met 2 gb minder ig €699
pricewatch: Asus K53SV-SX174V met 1 gb vk en 4 gb ig €699

zou dit ook niet een mogelijk heid kunnen zijn en dan denk ik degene van 700 dat ik daarbij nog een bankje van 4 gig aanschaf
weet iemand wat het max uit te breiden geheugen is van deze laptop, en wat het eventueel kost om het geheugen te vervangen voor iig zon 8 gb. en wat voor geheugen heb ik dan nodig?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 434326 op 29-11-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allebei slechter dan zowel de xps 17, als xps 15, als goedkoopste variant van de K53SV als je het mij vraagt.

Maar zoals ik al zei heb je ongeveer niets aan een i7. Qua dingen die ik belangrijk vind aan een laptop komt de CPU nauwelijks voor, omdat het verschil moeilijk te merken is. Investeer in een goed scherm, SSD, goede gpu, of bouwkwaliteit. Als dat niet kan, ga dan voor de goedkoopste die in jouw eisen valt. (in jouw geval, de K53SV met i5 of de goedkoopste xps 15).

En je kan met de i7-2670QM 4x4GB aansturen, de variant met 3D heeft 4 DIMM slots. Dat staat ook in mijn vorige post.

En wat wil je eigenlijk doen met een laptop met een i7 en 16GB RAM? Dat sluit niet bepaald aan met je eisen. Volgens jouw eisen wil je alleen wat gamen, bij gamen is er geen enkel verschil tussen een i5 en i7, en misschien ook nog een i3.. Zie bijvoorbeeld http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-11-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:22:
Allebei slechter dan zowel de xps 17, als xps 15, als goedkoopste variant van de K53SV als je het mij vraagt.

Maar zoals ik al zei heb je ongeveer niets aan een i7. Qua dingen die ik belangrijk vind aan een laptop komt de CPU nauwelijks voor, omdat het verschil moeilijk te merken is. Investeer in een goed scherm, SSD, goede gpu, of bouwkwaliteit. Als dat niet kan, ga dan voor de goedkoopste die in jouw eisen valt. (in jouw geval, de K53SV met i5 of de goedkoopste xps 15).

En je kan met de i7-2670QM 4x4GB aansturen, de variant met 3D heeft 4 DIMM slots. Dat staat ook in mijn vorige post.

En wat wil je eigenlijk doen met een laptop met een i7 en 16GB RAM? Dat sluit niet bepaald aan met je eisen. Volgens jouw eisen wil je alleen wat gamen, bij gamen is er geen enkel verschil tussen een i5 en i7, en misschien ook nog een i3.. Zie bijvoorbeeld http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html.
ik begrijp het even niet hoor hoeso heb je niet aan een i7 proc? Ik gaf ook aan dat ik zwaardere games goed wil kunnen draaien tevens vind ik het toch ook wel belangrijk dat ik meerdere dingen tegelijkertijd kan doen. en om eerlijk te zijn vind ik een beeldscherm minder belangrijk dan de fps die ik in een spel krijg. die moet gewoon lekker hoor liggen en het liefst op med staan of hoger natuurlijk. ik denk met mijn lekenervaring dat als ik nu zorg dat ik een goede i7 heb en daarbij lekker wat ram uitbreid mn proc oc en mn vk oc dat ik weer een tijd lang lekker onbezorgd de nieuwste spelletjes kan spelen.

ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben. en als het dus niet uitmaakt of ik een i7 i5 of i3 neem waardoor komen we dan bij bijna elk topic uit op de xps 17 of de xps 15. ben je toevallig medewerker van dell ofwat :P

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 434326 op 29-11-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je wilt gamen is de GPU en het scherm van belang.
Als je wilt multitasken zijn de harde schijf en het scherm van belang.
Bij normaal officewerk zijn het scherm en de harde schijf van belang

Voor gamen merk je geen verschil tussen een i5 en i7. Voor multitasken ook niet. Een snelle processor neem je als je software gaat compilen of met 3D pakketten gaat werken, en in mindere mate fotobewerken. Zie die mooie bron van mij, als je goed kijkt is het verschil tussen de goedkoopste i5 en een i7 ongeveer 0.

En dat de xps 15/17 vaak langs komen klopt. Dat heeft te maken met verschillende dingen. Ten eerste het scherm: beter ga je niet krijgen onder de €2000. en ten tweede met de kwaliteit: een betere bouwkwaliteit vind je niet snel onder de €1000. Zeg maar alleen als je drastisch inboet op specificaties. en ten 3e is eigenlijk alles aan deze 2 notebooks beter dan de concurrentie. Alleen de fan hoor ik nog wel eens klachten over. Je bent niet de eerst die het opvalt dat ik wel erg veel xps-en aanraad.. Maar ik ben ook niet de enige met die mening. Iedereen die het niet met mij eens is is welkom om de voor en nadelen af te wegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 23:00

M0nkeymen

Monkeystyle!

Hallo allemaal,

Ik was voor mijn broer ook opzoek na een nieuwe laptop voor 900-1100 euro. Zoveel mogelijk waar voor zijn geld :)(Wie wil dat niet...).

Ik kwam toen op ongeveer de volgende specificaties:

i7-2630QM of sneller
4GB of meer intern geheugen
17" inch full HD
SSD meer dan 64GB liefs 128GB M4 crucial

De XPS 17 lijkt mij een goede keuze alleen zit ik met de SSD, moet ik die zelf inbouwen? Kan dit? En kan de windows 64-bit home edtion ook op de SSD gezet worden dan? Kan de oude hardeschijf blijven zitten of is die oud vuil?

Ik ken het Dell Waardebonnen Topic Maar hoe word er gerekend? Hier staan een aantal websites o.a. (deze) De laptop kost 998,98 krijg ik op 2 cent na nou geen 20 euro korting? Die van 40 euro werkt wel...

bvd

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je komt min of meer per direct uit bij de xps 17 inderdaad.. Tenzij je een nog snellere CPU wilt, maar de concurrentie is zo ver weg in dit segment dat je dat beter niet kan doen met dit budget.

Verder: zie de welbekende rekenhulp: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Pagina: 1 2 3 4 Laatste